Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Een plas een glas en alles blijft zoals het was

Jij kijkt, wij kijken terug..."Nogmaals derhalve met betrekking tot het gebruik en het afwegingskader wat daarbij speelt moet u zich realiseren dat maatregelen die in het kader van de opsporing worden genomen het beleid heeft bepaald wat nu heeft plaatsgevonden. Uit de stukken heeft u gelezen dat dit het executerende parket betreft en dat de rechter commissaris informeel benaderd is, dus wat dat betreft moet derhalve na gegaan worden dat in dat soort gevallen de richtlijn kan worden verruimd. Om die reden en derhalve was dus ten ene malen onbekend en per definitie onbetrouwbaar en moet worden geconcludeerd dat de minister van Justitie geen blaam treft." Ofwel, we krijgen weer een spoeddebat, waarvan de uitkomst bij voorbaat vast staat. Wie geïnteresseerd is, schakelt over naar Nederland 1 waar vanaf 13.20 uur het toneelstukje met Donner wordt uitgezonden. En absolute must voor iedereen met slaapstoornissen... UPDATE: Ook live meegapen via internet?

Reaguursels

Inloggen

Donner heeft het debat weer "glansrijk" doorstaan.
Dat komt vooral doordat het die Kamerleden aan juridische kennis ontbreekt en ze ook stuk voor stuk geen goede debaters zijn.
Niet te geloven dat die politiepsycholoog is ontslagen de die smerissen in Rotterdam die zo " zorgvuldig" met Maikel omgingen, nog in dienst zijn.
En dan die Ozewiezewoze van der Laan.... Stoer doen voor de camera's in eerste instantie en dan uiteindelijk als het om stemmen gaat terugkrabbelen.
Dat hele debat is alleen maar voor de kijker. Een podium waarop men zich weer eens kan profileren.
Ook de rol van de PVDA is weer eens van de laffe. De motie van wantrouwen niet steunen om partijpolitieke redenen...
Wat een tuig....

Zou het niet beter zijn als al die GS-ers hier eenmalig een kopie van de gram die ze hier storten, sturen naar de diverse websites van de politieke partijen in Den Haag?

prettything | 16-09-05 | 09:45

en lousewiekje neuken
in de darkreaum,

anarchez | 16-09-05 | 04:58

En toch gaan jullie allemaal weer cda stemmen!

Rabarberke | 16-09-05 | 00:49

Donner heeft wel doorzettingsvermogen. Een ander was al lang opgestapt met een dikke wachtgeldregeling. Toch zou ik hem liever dat wachtgeld geven, op voorwaarde dat ie dan optieft en nooit meer terugkomt.

jimbrowski | 16-09-05 | 00:40

@Thygros Dat ga ik eens even aan de binnenkant van mijn ogen...

Boris Borsthaar | 16-09-05 | 00:39

@boris: Ik had het ook over dit kabinet, alle 150 man van deze tweede kamer en passant gaat de eerste kamer van mij gelijk mee.

Thygros | 16-09-05 | 00:34

Thygros
Het maakt niet uit of deze ploeg opstapt. Het zijn slechts de poppetjes in een verrot systeem. Dát moet op de schop.

Boris Borsthaar | 16-09-05 | 00:22

@star: ik denk dat als het land plat ligt 5 minuten lang, elke dinsdag tot deze "volksvertegenwoordiging" op stapt, het snel gebeurd is.
Sterker nog als de eerste 5 minuten geen effect hebben zal er al snel een kwartier volgen. Waarna we hier ineens een rozenrevolutie meemaken.

Eeen estafette achtervolging van Balk is ook leuk trouwens, die man gewoon 24 uur per dag bij elke bijeenkomst weer lastig vallen

Thygros | 16-09-05 | 00:19

punt 1. GS huurt the A-team in

Boris Borsthaar | 16-09-05 | 00:18

@starf*cker
Ik zeggen, gooi eens wat partijpunten in de groep. We hebben tot 2007 (maar hopelijk eerder) om het over een partijprogramma eens te worden hier...

knutsel | 16-09-05 | 00:13

-weggejorist-

fuckje | 16-09-05 | 00:09

@Fuckje Zou ik ook niet doen. Vond Geert vandaag -opnieuw- niet sterk.

@Thygros Goed plan. Maar bereiken we er iets mee? Ik denk toch dat GS de politiek in moet.

Starf*cker | 16-09-05 | 00:08

Overigens, iedereen loopt over Bush te zeiken, maar hoe groot is dat k*tland daar wel niet? En wij hebben hier een landje wat je met 2 uur rondrijden aardig overzien kan en alles loopt uit de klauwen. Waarom laten we 't niet gewoon door een paar WAO'ers regeren?

Rabarberke | 16-09-05 | 00:07

Komende dinsdag een spontane volksactie? Iedereen van 12.00 tot 12.05 niks doen, verkeer stil, algemene landelijke staking, leuk prinsjesdag, bijltjesdag

Thygros | 16-09-05 | 00:06

Toch een gemiste kans dat De Wit de motie Wilders niet steunde, al was het alleen maar een signaal jegens de onderknuppels bij pliessie en justitie.

fuckje | 16-09-05 | 00:04

Dan mag van mij Rouvoet ook nog meedoen al ben ik niet gelovig Starf*cker.

vlunk | 16-09-05 | 00:03

@Starf Wat dacht je van een militaire coup?

Boris Borsthaar | 16-09-05 | 00:01

Maar eerst nog even het normen en waardendebat onder de bezielende leiding van MP JPB.

Barbapoeppa | 16-09-05 | 00:01

@Rabar Eertmans zeker. Geen Wilders. Jan de Wit. Marijnissen. Een podium met linkse en rechtse politici. Vier jaar met de bezem door het land. Desnoods regeren bij decreet.

Starf*cker | 15-09-05 | 23:59

@Starf*cker,
dit was zonet een uur lang op Talpa bij de ouwe knarren. Citaten uit de verhoren, Maikel zelf was ook aanwezig. Kippe(n)vel! Alsof Maikel een misdadiger was, zo werd hij behandeld!

fuckje | 15-09-05 | 23:59

@Thygros LIever vandaag dan morgen. Niemand neemt dit serieus. De Rotterdamse korpschef steekt nog tijdens het debat zijn middenvinger op naar Donner. Wat gaan we doen?

Starf*cker | 15-09-05 | 23:57

Vandaag of morgen rijdt er iemand een agent omver, daar draait het op uit. De lagere rangen mogen bloeden voor de kankerlijers aan de top.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 23:57

@sf

Er zijn er genoeg. Eerdmans zou het kunnen denk ik. als je tenminste niet teveel eisen aan zijn volgelingen stelt. Muhahaha.

(Overigens is Eerdmans de enige echte politicus gebleken binnen de LPF, de rest was opportunist extraordinaire, maar dit terzijde)

Het OM, plisie, justietsie, 't gehele juriduculistische apparaat is fucked up beyond recognition en behoeft enige revisie, zeg maar gerust revoluusie.

Er moet alleen iemand komen die niet borstelt, niet stofzuigt, maar met een ploertendoder grote schoonmaak houdt in de gelederen van vrouwe justitia, 't zolangzamerhand tot stoephoer verworden viswijf.

Rabarberke | 15-09-05 | 23:56

Wel godverdomme. Hoort iedereen wat Marijke Vos zegt over de Roterdamse korpschef. De rechercheurs die Maikel hebben verhoord blijven gewoon in functie.

Starf*cker | 15-09-05 | 23:55

Jan de Wit was strak.
Heerlijk hoe hij die VVD streep liet stamelen ook.

vander F | 15-09-05 | 23:55

@rabarber en star: Was(en ben) tegen kernwapens, ben niet kaal, wel gay, niet christelijk, wel menselijk. Regel een platform en ik trap dit zooitje met plezier naar huis en,
zoals ik het nu zie, niet alleen de coalitie, maar ook de oppositie, die zelfs bij dit soort onderwerpen en misstanden geen oppositie kan voeren.

Thygros | 15-09-05 | 23:55

@vlunk Dat zie ik niet. Het CDA kan Donner niet laten vallen. Dat is einde kabinet op een voor het CDA lastig thema.

Starf*cker | 15-09-05 | 23:54

@Fuckje Aleid is niet slecht maar kreeg stalorders van Wouter Bos en Sharon Dijksma. Laat die Donner maar bungelen. Eerdmans deed het niet slecht, maar ik vond persoonlijk dat Jan de Wit van de SP met kop en schouder boven de meute uitstak.

Starf*cker | 15-09-05 | 23:53

Strak plan van het CDA om D'66 stampei te laten maken en vervolgens voorop te gaan bij het weer goedpraten. Zo hebben ze de oppositie mooi de wind uit de zeilen genomen volgens mij.

vlunk | 15-09-05 | 23:51

Precies! Ik mis iemand met uitstraling, met natuurlijk overwicht en gezag. Eerdmans deed zn best, maar heeft het (net) niet. Mocht de Pvda ooit justitie krijgen dan is Aleid ook niet de juiste man op de juiste plek.

fuckje | 15-09-05 | 23:50

@Vanderf Misschien een Officier van Justitie. Spong wil trouwens de OvJ en de betrokken advocaat generaal onmiddelijk laten arresteren. Lijkt me logisch.

Starf*cker | 15-09-05 | 23:49

@Boris Exact. Dit is partijpolitiek. Ook van de PvdA. Misselijk makend.

@Rabar Volledig mee eens. Maar ik zie die man of vrouw nog niet opstaan. Dan desnoods Peter R. of Jan M. maar denk ik dan. Maar dat de goddelijke kale node wordt gemist bij dit geneuzel is evident.

Starf*cker | 15-09-05 | 23:47

@Starf*cker,
toch gaan er wat koppen rollen, daar is ook om gevraagd.
Voor wat wisselgeld zeg maar.

vander F | 15-09-05 | 23:44

@Starf*cker
Het woord ´landsbelang´ komt niet in ze op. Dat ze maar naar de hel mogen gaan, asap.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 23:43

Tsja en nu moet er eigenlijk net zoiets gebeuren als wat er toen gebeurde toen Mient-Jan Faber revolte pleegde tegen de kruisraketten. Nu moet er b.v. iemand opstaan die een beweging in gang zet, een beweging die zich beweegt tegen dit ondermaatse gewentelteef, niet een beweging van gebroken geweertjes en gestopborde kruisraketten, maar een beweging van donnerneukende aversie, anti-om-ï-isme... een beweging die de persoonelijk assertiviteit omhoogtilt naar een maatschappelijk asserdivisme, een beweging onder leiding van Pim Fortuyn, die nu eindelijk maar eens op moet staan van de doden, want zelfs Jezus, die toch niet echt bestaan heeft, maakte er tenslotte meer vort mee.

Rabarberke | 15-09-05 | 23:43

De PvdA is voor een langzame dood. Marijke Vos doet het prima. Dit is hogere politiek. VVD, D66 en PvdA hebben liever een blunderende minister naast JPB om het CDA onderuit te zien gaan volgend jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen en 2007 bij de kamerverkiezingen.

Starf*cker | 15-09-05 | 23:41

Zonet iets over de verhoren van Maikel gehoord, de letterlijke teksten. Meer dan walgelijk, hoe die pliessiehonden een joch van 11 (elf!!) hebben aangepakt.
De Stasi is ( was) er niets bij vergeleken.

fuckje | 15-09-05 | 23:40

Dat wordt komende tijd wat lagere ambtenaren onthoofden, het volk wat bloed geven, om het grommende grauw binnen hun huizen te houden.

vander F | 15-09-05 | 23:39

NIETS gebeurt er, alleen de klokkenluider Timmerman is ontslagen! Wat een stelletje apen!

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 23:38

Heeft er iemand nog een oefen granaatje te koop? of een glock? Ben het echt zat

Thygros | 15-09-05 | 23:38

@ Rabarberke

Misschien ontbreekt het Nederland aan Bob Woodwards..

Brusselmans | 15-09-05 | 23:37

Ik heb het gvd voorspeld. Lousewies mag niet doorpakken van Boris en de PvdA wil om elektorale redenen Donner graagzien stuntelen, een lame duck.

Starf*cker | 15-09-05 | 23:36

Typisch D66, even schreeuwen en dreigen, dan een stapje terug, handjes schudden en dan de minister feliciteren.
Hoerenzootje!

fuckje | 15-09-05 | 23:35

@cappie: dream on!

wizzz | 15-09-05 | 23:35

Sjonge jonge!... TREED NOU EENS AF, ACHTERLIJKE KUTAAP!

cappie | 15-09-05 | 23:32

fuckje toch, maar je wel gelijk.

Karel kwakbol | 15-09-05 | 23:31

Ze maakte nog even EU reclame, de vorte hoer.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 23:30

Slut van der Laan wordt in de tang genomen door Eertmans, leuk, maar het lost niets op.
D66 is en blijft een kudt-partij die ons land alleen maar klauwen vol geld heeft gekost, met al die waardeloze plannetjes!
loezewies is de HOERRRRR van Den Haag!

fuckje | 15-09-05 | 23:29

oei, mooi moment voor vallend glas

Thygros | 15-09-05 | 23:28

@Fuckje: Talpa? Zodra die bij mij de kop op steekt gaat er een lawinepijl in, als je dat ongedierte eenmaal hun gang laat gaan hou je geen green meer over

Thygros | 15-09-05 | 23:26

Deze situatie lijkt eigenlijk een tikkie op Watergate, met dat verschil dat Dixons niet aftreedt.

Rabarberke | 15-09-05 | 23:26

Valt te hopen dat Spong en Taekema meer kunnen uitrichten ...

wizzz | 15-09-05 | 23:24

@THygros,
sorry schat, maar het is Talpa, bij ons staat die op 30.

fuckje | 15-09-05 | 23:22

@fuckje: Schiedam is net zo'n groot dorp als Grun...
En mijn TV staat al op rtl4 maar ik zie geen BvD

Thygros | 15-09-05 | 23:21

@Barry(die andere)
Het is heel simpel. In 2007 gaat Nederland normaal gesproken naar de stembus. Als de uitkomst is dat de PvdA, het CDA en/of de VVD samen een meerderheid in de kamer hebben moet dit volk voortaan gewoon zijn bek houden. Iedereen weet hoe het zit en als je er dan nog op stemt verdien je niet beter.

Barbapoeppa | 15-09-05 | 23:18

Iedereen, kijk naar Barend en van Dorp, de schellen vallen je van de ogen, ook straks na de reclame!

fuckje | 15-09-05 | 23:17

@fuckje
Welkom in de grotemensenwereld.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 23:16

@vander F,
klopt, maar je hebt er niets aan.
Wat ik nu hoor over de pliesie tegenover Maikel dat kan niet zonder gevolgen blijven! Wat een KLOOTZAKKEN daar bij de pliessie in dat dorp!
En de corpschef trekt zich er geen fuck van aan!!!

fuckje | 15-09-05 | 23:15

Morgen afkeurend nee schudden boven het ochtendblad, maar straks allemaal toch weer VVD, CDA en D66 stemmen...

Barry (die andere) | 15-09-05 | 23:13

Eerdmans is lekker duidelijk

vander F | 15-09-05 | 23:12

Donner heeft het vertrouwen van de coaltie partijen . De rechtstaat is gered .... wat een giller weer .

Bakelende II wil koste wat kost de tijd uitzitten , zelfs na dit schandalige schandaal kan Donner aanblijven en komt een onderzoek door natuurlijk onafhankelijke vriendtjes van Donner en bende .

Een corrupter kabinet bestaat echt niet ..

Marley | 15-09-05 | 23:12

SGP laat de keus aan Donner zelf, ze vragen hem om zichzelf dan maar politiek te suicideren.

vander F | 15-09-05 | 23:11

Ik krijg een TBS déjà vu. Landverraders zijn het. Tegen de muur ermee.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 23:07

SGP tegen

Thygros | 15-09-05 | 23:06

@vanderF: en GS natuurlijk ook nog

Thygros | 15-09-05 | 23:05

VVD Tegen ;-( 4-3 GL, SP, Wilders, LPF voor.
CU CDA VVD tegen

Thygros | 15-09-05 | 23:04

Brusselmans,
zoveel tegelijk lukt me niet,
debat, BvD en Leers..

vander F | 15-09-05 | 23:04

vader en advocaat van maikel

fuckje | 15-09-05 | 23:03

die CDA das dus

vander F | 15-09-05 | 23:02

Opvallend trouwens dat zijn eigen partij hem "nog" wil steunen. Pijnlijk foutje

Thygros | 15-09-05 | 23:02

Ah, de krijtstreep.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 23:02

Gert Leers zegt verstandige dingen op Ned. 1

Brusselmans | 15-09-05 | 23:02

kleuter

vander F | 15-09-05 | 23:01

Ik denk dat barend en v dorp nu wel boeiender zijn dan die tweede kamer.

fuckje | 15-09-05 | 23:00

CDA tegen, geeft hem nog het voordeel van de twijfel.

Thygros | 15-09-05 | 23:00

@. fuckje
appels met peren WTF? Leg eens uit, want ik ben dom. We doen het zo: jij speelt even Donner en dan ben ik het onozele kamerlid, ok?

collapse | 15-09-05 | 23:00

PvdA regenten zijn tegen hoor

vander F | 15-09-05 | 22:59

Even het CDA gewauwel doorstaan.

Barbapoeppa | 15-09-05 | 22:59

Na de volgende verkiezingen vormen Wilders en de SP een kamermeerderheid volgens mij.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 22:59

LPF voor! GL, SP,Wilders en LPF sturen hem weg

Thygros | 15-09-05 | 22:58

Jammer van de CU. Nawijn zal ook wel tegen zijn. Die man is geen groot spreker.

Barbapoeppa | 15-09-05 | 22:57

Motie van wantrouwen: CU tegen
3-1

Thygros | 15-09-05 | 22:56

CU tegen

vander F | 15-09-05 | 22:56

ot reactie: Terecht! Waarom mogen de mannen niet op stal?

Barry (die andere) | 15-09-05 | 22:53

Als Wiegel terugkomt ga ik den Uyl weer opgraven hoor.

vander F | 15-09-05 | 22:53

ot:
KATHMANDU - Het hooggerechtshof in Nepal heeft een streep gezet door een gebruik in het westen van het land om vrouwen die menstrueren vier dagen in een koeienstal te zetten. Volgens de rechters is de traditie discriminerend, zo berichtte de Britse omroep BBC donderdag.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 22:50

motie van wantrouwen drie voor tot nog toe: Groenlinks, SP, Wilders

Thygros | 15-09-05 | 22:49

@collapse,
geen appels met rotte peren vergelijken, vanaf vanmiddag heb ik al diverse keren een noodkreet richting Hans Wiegel en Laetitia Griffith geroepen!

fuckje | 15-09-05 | 22:48

Quote van Fuckje: "@Thygros,
wat ik ga doen? Op de SP stemmen als er verkiezingen zijn. Nogmaals, ik kan die enge VVD-man wel op zn bek slaan maar dat lost niets op.
. fuckje"
Waar is je voorkeur voor Wiegel, die je laatst zo uitte gebleven?

collapse | 15-09-05 | 22:45

Van www.sp.nl

Donner overtuigt niet

Minister van Justitie Donner heeft de SP er niet van kunnen overtuigen dat hij de juiste persoon is om een cultuuromslag tot stand te brengen op het Openbaar Ministerie. SP-Kamerlid Jan de Wit: “De minister heeft er vanavond onvoldoende blijk van gegeven dat hij begrijpt wat de onderliggende problemen zijn. De SP wilde weten of hij de bereidheid en de daadkracht zou tonen die nodig is om aan de misstanden een einde te maken. Het uiteindelijke antwoord is nee.” De SP diende samen met GroenLinks een motie van wantrouwen in.

De Tweede Kamer debatteerde vanmiddag en vanavond over de gang van zaken rond de Schiedammer Parkmoord en de problemen bij het Openbaar Ministerie die aan de basis lagen van deze affaire. De SP plaatste grote vraagtekens bij de wijze waarop minister Donner met de kwestie is omgesprongen. Ook was er grote twijfel of hij de juiste persoon zou zijn om een einde te maken aan de misstanden.

Tweede-Kamerlid Jan de Wit: “Het gaat niet om een incident, er is een structureel probleem blootgelegd en het vertrouwen in de rechtsstaat is ernstig geschonden. Minister Donner heeft vanavond onvoldoende laten blijken dat hij beseft hoe groot de noodzaak is om te werken aan een cultuuromslag bij het Openbaar Ministerie. Wij hebben er geen vertrouwen in dat hij zich daar wel met volle overtuiging voor gaat inzetten. Dan blijft niets anders dan het vertrouwen in de minister op te zeggen.”

Barry (die andere) | 15-09-05 | 22:43

Groen Links en de SP laten even hun tanden zien, maar Boris heeft al gesproken.
Heren, dames ook, het was me een waar genoegen wederom; derhalve, en ondanks dit debat, vrees ik dat het tijd is voor revolutie.
.
Amen.

Zijdezacht | 15-09-05 | 22:42

@Fuckje: Bekijk de agenda's van de bwindslieden, kijk wanneer ze in Groningen zijn en ga er staan met een bord. Bedenk andere ludieke actie's, vroeger werden er spanddoeken ontrolt van de martinitoren, vanaf het oude tweede kamer gebouw.
Mijn God zijn studenten nu al zo laag gezonken dat het enige actiemiddel wat ze nog zien
"ik ga stemmen" is?
Dan weet ik zeker dat dit land de komende jaren naar de kloten gaat.

Thygros | 15-09-05 | 22:42

Motie van Vos en de Wit.
kansloos!

fuckje | 15-09-05 | 22:41

@Thygros,
wat ik ga doen? Op de SP stemmen als er verkiezingen zijn. Nogmaals, ik kan die enge VVD-man wel op zn bek slaan maar dat lost niets op.

fuckje | 15-09-05 | 22:32

@fuckje:Niet bij de SP neerleggen, je lijkt Donnert wel. JIJ bent zelf verantwoordelijk voor wat je doet, niet afschuiven.
Wat ga je zelf binnekort wezenlijk doen om je onvrede over dit kabinet duidelijk te maken?

Thygros | 15-09-05 | 22:29

@fuckje
Niet als ze dat doet omdat een meerderheid van het volk er achter staat lijkt me.

vlunk | 15-09-05 | 22:19

@Thygros,
Geen slecht idee! Hopelijk pikt de SP dit op, om het dan landelijk bekendheid te geven. Ik stuur wel een mailtje!
@knutsel,
en iedereen gelooft dat!!

fuckje | 15-09-05 | 22:18

Zijn er ook kleine Donners in huize Donner btw? want dat betekent opzeker dat mijn nazaten ook te maken krijgen met die naam, het zit in het bloed daar nl...

exarchos | 15-09-05 | 22:15

L'état c'est moi.

afz. Donnert.

Rabarberke | 15-09-05 | 22:15

@fuckje
Donnert heeft zichzelf geidentificeerd met het hele rechtssysteem en wij trappen erin. Hij is de geest in het systeem die tegen ons spreekt. Alle afzonderlijke delen: politie, OM, NFI, advocatuur, etc. zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden door de heilige geest die Donnert heet.
Ook al functioneren er delen niet, altijd blijven zij verbonden door het woord van Donnert. Donnert is de weg en het licht.
Donnert is de Heer.
(En daarom is het zo moeilijk om niet te geloven)

knutsel | 15-09-05 | 22:12

@fuckje:ach het is de totale onvrede die we duidelijk moeten maken, moet met de middelen van nu toch makkelijk zijn, www.keerhettij.nl kan een aanzet zijn.
Actie's van weggebruikers die om 12.00 elke dag 5 minuten stil gaan staan(behalve op het spoor en beweegbare bruggen natuurlijk) Als die saaie Engelsen al aktie's kunnen ontketenen bij tankstations dan kunnen wij dat toch ook.
Ergens in Okt komt van Geel hier in Sneek iets openen. Ik ga er staan hoor met een bord, al is het maar om voor mezelf te kunnen zeggen dat ik er alles aan heb gedaan en niet alleen aan het zeiken was dat het zo niet langer kan.

Thygros | 15-09-05 | 22:11

@vlunk,
In dat geval zou de Koningin een Dictator zijn. Maar het idee spreekt me wel aan!

fuckje | 15-09-05 | 22:10

De keunigin zou zich wat drukker mogen maken over wat er gaande is in de relatie volk-politiek en wat minder druk over roddelbladen m.i.
Als een kabinet zijn ontslag aan haar aan kan bieden, kan zij een kabinet toch ook zelf ontslaan? Dat zou een schokje geven denk ik.
Gewoon "Jongens, bedankt, maar 't is niet helemaal wat we zochten" en weg die zooi.

vlunk | 15-09-05 | 22:09

En waar de neuq was de Groep Lazrak vandaag???????

fuckje | 15-09-05 | 22:08

Hahahaha. Advocaat generaal Posthumus gaat de commissie leiden die gaat kijken naar misstanden bij politie en justitie.

De opvolger van de kroonprins der klootzakken, de primus inter pooiers, J. de Wijkerslooth, gaat het allemaal oplossen.

We zijn gered.

Rabarberke | 15-09-05 | 22:04

@Thygros,
ja, hoe dan? Ik wil best een kamerlid een pak slaag geven,maar wat los je daar mee op?

fuckje | 15-09-05 | 22:03

@fuckje: In mijn tijd waren er nog studenten die begonnen met actie's..... De tijd dat de trap in de maag van Deetman nog een schok door de samenleving liet gaan, dat een studentenvereniging nog geschokt moest verklaren afstand te nemen van de schop zelf, maar wel begrip te hebben voor de motivatie.

Wat geeft tegenwoordig de samenleving een schok?

Thygros | 15-09-05 | 21:59

even tussendoor, morgen even Netwerk checken die omgeturnde hoer van de hofstadgroep zal spreken...........

exarchos | 15-09-05 | 21:57

Er is zoveel mis met de methodes van de plesie en Donner geeft de raddraaiers alleen maar meer ruimte in de naam van de terreubestrijding opdat straks geen enkele politieke partij nog verantwoordelijkheid wil gaan dragen in welke coalitie dan ook en derhalve kan het cda de alleenheerschappij gaan opeisen bij de volgende vijf kamerverkiezingen, gezien de hoeveelheid eikels die aan de bomen hebben liggen rijpen het afgelopen seizoen.

Gavrilo | 15-09-05 | 21:56

*molesteert spaarvarken voor laatste donatie aan Hofstadgroep*

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 21:53

De vergadering is tot 22:30 geschorst. Ze hebben nog een half uur extra nodig.

Barbapoeppa | 15-09-05 | 21:53

Donnert is nog geen moment in de problemen gekomen. Op elke vraag/opmerking wist hij met wollig taalgebruik de kamerleden van zich af te houden. Ook de oppositie wist nog geen deuk in dat pakkie boterletter te schoppen.
Hoe kan dit allemaal zo gebeuren?.....

fuckje | 15-09-05 | 21:47

Nee het wordt tijd voor een bumpersticker. "Houdt u afstand of bewijs achter?"

Rabarberke | 15-09-05 | 21:46

Ik heb besloten om lokaal de politici te gaan aanspreken op het gedrag van hun partijgenoten in Den Haag, misschien helpt dat ooit nog wat. Een kiezer moet toch wat om door te dringen tot die mongolen.

Thygros | 15-09-05 | 21:43

Het gaat dus gewoon verder.. Gelukkig ik ben altijd opzoek naar nieuwe rijmwoorden voor mijn sinterklaaspoëzie. Toch knap van Donner dat hij zich optijd uit de python heeft weten te ontworstelen, een ware Hoedine. Ik hoop niet dat hij buiten de lijntjes van zijn maatpak hoeft te treden vanavond. Ik val niet kwetsbare mannen.
Btw laat Loesewies nog wat van haar decolleté zien of probeert ze de focus op de inhoud van haar betoog te houden?

Gavrilo | 15-09-05 | 21:42

Hmja, je kunt natuurlijk nu als burger een voorbeeld aan de minster nemen als je aangehouden wordt voor een verkeersovertreding: Er zijn fouten gemaakt, maar ik ben niet verantwoordelijk.

Waarom krijgt iemand die verkeersovertredingen maakt wel een boete en iemand die fouten maakt op het OM geen boete?

Rabarberke | 15-09-05 | 21:40

Wat me vooral opvalt is dat Donnert alleen maar kan bestaan in zijn eigen universum van stoffige volzinnen (zoals gewoonlijk verbonden door de vele "nogmaals" en "derhalves"). Hij is de enige aanwezige die het hele rechtssysteem voor zich ziet in de abstractheid van woorden.
De kamerleden zijn derhalve te normaal, niet abstract genoeg, te zeer gefocussed op de details en op het gevoel van rechtvaardigheid. Je kunt hem alleen maar pakken door het systeem in zijn eigen hoofd aan te vallen. Feiten doen nauwelijks ter zake. Laat hem van zijn geloof vallen en je bent binnen. Hiervoor is LSD een optie, maar een beetje onderhandelaar zou toch ook wel aangrijpingspunten moeten kunnen herkennen...

knutsel | 15-09-05 | 21:40

Je zou toch haast denken dat deze man politieke onschendbaarheid geniet. Maar goed, deze oraal gehandicapte gaat weer door naar de volgende ronde.
Tis alleen jammer dat bij verkiezingen toch weer veel mensen op dit soort ranzige partijen blijven stemmen omdat hun vader/moeder/bejaardenhuis/etc dat ook doen...
Ik hoop bij de komende verkiezingen op een nieuwe knuppel in het politieke hoenderhok.

Manta79 | 15-09-05 | 21:39

Op mijn gemak alle comments gelezen. Voor de rest ben ik er vandaag niet mee bezig geweest. En de uitkomst is precies wat ik er van verwachtte. Na 22:00 uur babbelen de dames en heren nog even door en daarna trekt de karavaan verder richting verkiezingen 2007.

Barbapoeppa | 15-09-05 | 21:36

@tygros
precies, dat is wat hij zegt. Niet in die richting zoeken, want dan is het einde zoek.
Als na 22.00 niemand daarover vragen durft te stellen, mag van mij de hele 2e kamer naar huis.

vlunk | 15-09-05 | 21:30

Gelukkig is dit een democratie en kun je de heren bij de volgende verkiezingen de wachtgeldregeling in stemmen.

Helaas, de praktijk leert dat de Nederlander zich graag in zijn hol laat naaien en opnieuw de 'bekende' partijen gaat stemmen zodat we iets met cda, vvd of pvda er in krijgen, al of niet ondersteund door d66, de politieke hoer van den haag.

Rabarberke | 15-09-05 | 21:27

Donner't u maar verder met Donner, weet zo snel geen ander te vinden. Morgen gewoon verder met Balki, Donner, Geus enz..

BenBack | 15-09-05 | 21:25

@vlunk21.19: Je zou het bijna denken, wat nu gelijk bij mij blijft hangen is het idee dat de beerput dus nog groter is, terwijl het vertrouwen in de overheid toch al onder mijn persoonlijk minimum gezakt is.

Ergens niet op in willen gaan als Minister omdat er dan meer onheil geschied dan heil wordt gedaan.....
Misschien moet ik mezelf dan toch maar aansluiten bij het leger des heils en dan REVOLUTIE

Thygros | 15-09-05 | 21:25

Aardige samenvatting van het 'gebeuren' fuckje..

vander F | 15-09-05 | 21:22

leeft AHA trouwens nog of is ze nog bezig met haar worldtour

collapse | 15-09-05 | 21:22

Tot 22.00 uur, tijd voor Jenever in Den Haag.

vander F | 15-09-05 | 21:20

@thygros 20:55
onbegrijpelijk dat men zich met zo'n dreigement de mond laat snoeren.
De enige die er nog tegen in ging werd weggestuurd door de kamervoorzitter... zucht.
Zijn de oppositieleden intussen van politieke partij gewisseld zoals AHA en weten wij dat nog niet?

vlunk | 15-09-05 | 21:19

@Gavrilo,
het leek helaas niet op een cirkus, het had meer weg van een bestuursvergadering van een geytenfokvereniging op protestants-neutrale basis, waarbij men zich afvroeg of de notulen van vorig jaar al dan niet bewust of onbewust niet bij de vorige 2e secretaris waren gedeponeerd, ondanks het feit dan die man tijdelijk geschorst was na een schrobbering van de penningmeester omdat de kascontrolecommissie voortijds was opgestapt wegens onvrede met de locatie van het totaalgebeuren.Toen besloot men tot 10 uur te schorsen.

fuckje | 15-09-05 | 21:19

Zou het trouwens kunnen dat er minder water in het bier zit?

Rabarberke | 15-09-05 | 21:16

Kut, alles gemist. Niet heb ik kunnen zien hoeveel mannen Loesewies tegelijkertijd kan pijpen, de postzegelverzameling van Aleid Wolfsen, Sybrand van Haersma Buma die zijn eigen vertaling geeft van de laatste Harry Potter, de schapenscheerkunde van Femke en al die andere artiesten die hun kunstjes op het paardenurine riekende zaagsel hebben gedemonstreerd. Hoe was de dompteur, heeft hij zijn kop nog in de hol van een leeuw gestoken? In ieder geval zal best wel jammer geweest zijn dat directeur er niet was omdat hij naar één of andere conventie voor ronreizende variéte gezelschappen moest. En ik heb alles jammerlijk moeten missen, ik hou zo van het circus.

Gavrilo | 15-09-05 | 21:14

@. jfonteyn
helaas gebruikt ie wel oneigenlijke argumenten, al ontgaat dat de kamer volledig.

collapse | 15-09-05 | 21:13

Zag je hem aan het eind rondkijken ? Met zo'n blik van: stelletje lutsers

knutsel | 15-09-05 | 21:13

Zag ik Donner daar even triomfantelijk kijken zeg!
Hij weet dat hij door mag...

vander F | 15-09-05 | 21:12

Rouvoet is zo goed! En die brengt Donner het vuur na aan de schenen, heerlijk gewoon.

Zijdezacht | 15-09-05 | 21:11

@jfonteyn,
helemaal met je eens.

fuckje | 15-09-05 | 21:10

Donnert, Dinosaurus Donnert was lid of voorzitter van de Commissie grondrechten in het digitale tijdperk , mijn God dat beloofd wat voor de toekomst.

www.regering.nl/bewindslieden/kabinet/...

Thygros | 15-09-05 | 21:10

die donner heeft zijn argumentatieapparaat beter op orde dan al die kamerleden bij elkaar!

jfonteyn | 15-09-05 | 21:08

Weekers, Annet Nijs, en die Pim-lookalike die gisteren bij Barend en Van Dorp was zijn de nieuwe " aanwinsten"van de VVD in de Kamer. Zulke klunsen ga je toch niet op een lijst van Volksvertegenwoordigers zetten?
We Want Hans Wiegel!!!!

fuckje | 15-09-05 | 21:08

Het neukertje van Ad bemoeit zich er ook even mee.

vander F | 15-09-05 | 21:08

Ook leuk trouwens dat Spong aangifte heeft gedaan tegen de OvJ wegens achterhouden van bewijs en hun arrestatie heeft ge-eist

Thygros | 15-09-05 | 21:07

Waar is Norbert Schmelzer als je hem nodig hebt.

Rabarberke | 15-09-05 | 20:55

Het meest schandelijke was al eerder, toen ie gewoon zei dat: "als we die kant op gaan we meer onheil veroorzaken dan heil en dat we daarom beter kunnen zwijgen over dat deel...." en de kamer zat er bij, keek ernaar en deed niks.

Thygros | 15-09-05 | 20:55

Rapport dit, rapport dat, Donner klauwt zich vast in het rapport.
Neuzelen op de vierkante centimeter.
Niks groter geheel.

vander F | 15-09-05 | 20:50

Tjongejonge! Er was TWIJFEL over de schuld van B (in deze zaak) en dat is BEWUST niet aan de rechter voorgelegd.
.
Vos, ga door. Je hebt daar een essentieel punt en Donner draait zich eruit!

Zijdezacht | 15-09-05 | 20:49

@. fuckje
Volgens mij heeft het te maken met individualisme: het valt me op dat de christlijke partijen (die familie/groep vaak iets hoger in het vaandel hebben staan dan andere partijen) 'meer-gekwalificeerde' figuren naar voren kunnen schuiven dan andere partijen. JPBalkenende is hier natuurlijk de uitzondering op de regel.
Die christelijke partijen hebben naast de normale motivaties, een soort 'roeping' als drijfveer om de politiek in te gaan en daar kun je als gewone partij in deze tijden moeilijk tegenop.
Te slecht salaris is dan volgens mij ook de bottleneck voor de niet-godsdienstige partijen om zeer egkwalificeerde mensen te krijgen.

collapse | 15-09-05 | 20:49

Donner lult er gewoon om heen.
Er wordt gewezen op zwijgcultuur, Donner draait er lekker om heen.

vander F | 15-09-05 | 20:41

collapse 15-09-05 @ 20:30
Ik denk dat ik hem geblinddoekt en met een hand op m'n rug gebonden aankan.

Pannie | 15-09-05 | 20:41

@collapse,
als we dan binnen die kamer zo weinig effectief kader hebben dat een minister kan pareren, dan wordt het eens tijd dat er betere mensen op de kandidatenlijst komen te staan. Is het een kwestie van slechte betaling volgens jou?

fuckje | 15-09-05 | 20:38

@collapse
Neem daarbij de info van Starf. dat deze voorzitster een neukertje van Melkert was, en de kans dat er door de oppositie met scherp wordt geschoten is nihil.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 20:37

Ach, we hebben een justitieel apparaat waar de een in zijn gepantserde mercedes mensen van de straat rijdt, de ander kinderporno verzamelt in de baas zijn tijd, het hele OM ontlastend bewijs achterhoudt, mensen binnen het apparaat die misstanden aan de kaak willen stellen ontslagen worden, onschuldigen die de bak indraaien en een minister die zeven levens heeft.

Wat leert ons dit? Dat het apparaat dat geacht wordt het recht te dienen in dit land, datzelfde recht met voeten treedt. Het zal ook niet lang duren eer dit apparaat, of een van diens lakeien, zich schuldig maakt aan een groepsverkrachting, een moord of een gewapende roofoverval.

En ik wil hier wedden dat de minister van justitie ook dát overleeft.

Rabarberke | 15-09-05 | 20:34

@ collapse agree

Ik hoop dat die Wolfsen nog ergens wat ammo vandaan haalt, die heb ik van alle fractievertegenwoordegers toch het hoogste zitten qua materie, hoe was Joost 'kijk een wat een mooie bril' Eerdmans eigenlijk?

exarchos | 15-09-05 | 20:33

@. fuckje
die strenge hantering van die interrupties geven het kabinet altijd een aanzienlijke(onredelijke) voorsprong in het debat.

collapse | 15-09-05 | 20:33

@. fuckje
Donnert doet zijn oude vertrouwde truck en er zijn helaas NOG niet veel kamerleden die hem kunnen pareren. we hebben genoeg mensen in Nederland die Donner makkelijk aankunnen; ze zitten vanzelfsprekend niet in de kamer.

collapse | 15-09-05 | 20:30

Ben ik GVD blij dat ik niet in de politiek zit, wat een hondebaan is dat zeg...
Veel vakantie of niet.

Pannie | 15-09-05 | 20:28

De grote lijnen moeten wel worden doorgezet, anders wordt het een NOG grotere chaos.Interrupties zijn vaak hinderlijk, niet ter zake, en daarom storend.

fuckje | 15-09-05 | 20:25

Misschien zij er ook wat meer interrupties mogelijk als er wat weekjes worden geschrapt van de jaarlijkse 17-verlofweken

collapse | 15-09-05 | 20:23

@collapse,
met je laatste zin heb je groot gelijk, maar ik heb dat niemand zien/horen zeggen.
Tot nu toe vind ik Wolfsen tegenvallen, en legt De Wit de vinger op de zere plekken.

fuckje | 15-09-05 | 20:23

De onhandigheid van onze volksvertegenwoordigers is niet de norm, die Donner tot een goed minister maakt.

collapse | 15-09-05 | 20:19

Maar hij wordt nu door de Wit getackled.

fuckje | 15-09-05 | 20:18

@. fuckje
nee, fuckje dat is niet zo

collapse | 15-09-05 | 20:17

Het is nu wel zo dat Donnert punt na punt maakt....

fuckje | 15-09-05 | 20:15

collapse LOL

Pannie | 15-09-05 | 19:53

eenmaal andermaal, geaccepteerd!

neuzel | 15-09-05 | 19:52

@exarchos
Je moet Nederlands spreken in de kamer, geen wazig "je er onder uit lullen" taaltje...

da wizard | 15-09-05 | 19:50

@. Boris Borsthaar
op vakantie geweest op de heide dit jaar?

collapse | 15-09-05 | 19:50


ieder moment kan nu het bekende: "zijn jullie nou zo dom of ben ik nou zo slim" door de kamer schallen.

collapse | 15-09-05 | 19:49

@da wizard

Dat zou wel een erg duidelijke en zeer begrijpende motie zijn voor het NLse 'volk' zegmaar. Even in de koffiepauze zo, alle koppen bijelkaar en een tactiek bedenken dus........

exarchos | 15-09-05 | 19:48

*knutselt verder met pvc en spijkers*

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 19:48

Advocaat tegen advocaat...

da wizard | 15-09-05 | 19:46

Als heel de 2de kamer Donner niet begrijpt, is dat dan niet reden genoeg om hem naar huis te sturen...

da wizard | 15-09-05 | 19:43

Gelopen partij voor Donnert weer ;)
Morgen weer over tot de orde van de dag.

Pannie | 15-09-05 | 19:42

@. fuckje
redelijk nee, eerder geslepen en handig.
Redelijkheid is in de polititiek niet het voornaamste. Het is een letterknecht, een regelneuker, een heel enge man.

collapse | 15-09-05 | 19:39

@ exarchos:
Ja, en ook volkomen belachelijk. Donner leutert en leutert maar. Er is een second opinion van dat engelse forensisch onderzoeks bureau in opdracht van Netwerk en dat zegt ook dat er andere conclusies getrokken hadden moeten worden met dit feitenmateriaal!

Als je politiek weer interessant voor de burger wilt maken, moet je de procedure van de Tweede Kamer en interrupties bijstellen, lijkt mij.

Zijdezacht | 15-09-05 | 19:38

Toch vind ik dat Donnert behoorlijk zelfverzekerd op elke detailvraag een redelijk antwoord weet te geven.....

fuckje | 15-09-05 | 19:37

Als ik in de Kamer zou zitten, zou ik nu moonen.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 19:36

Alleen Donnert begrijpt het, de rest van het land zijn lomperds.
Wat een arogante elitaire robot is het toch.

collapse | 15-09-05 | 19:34

Ze staan d'r bij alsof ze pappa van iets betichten.
Pappa weet het echter uiteraard allemaal veel beter, dat wordt zonder sokken aan naar bed voor de kinders.

vander F | 15-09-05 | 19:34

Donner is een goede advocaat, hij lult zich overal onderuit, jammer dat ie een waardeloze minister is...

da wizard | 15-09-05 | 19:34

Jaja Dönnert heeft het moeilijk, jammer dat Wolfsen niet meer mag doorgaan.....

exarchos | 15-09-05 | 19:32

Donner trekt ze een voor een hun kop d'r af.

Pannie | 15-09-05 | 19:29

Nee fuckje, ik ben er nog. Ik zie met verbazing hoe Donner zich verschuilt achter scherpslijperij. Wolfsen aan zet, en hij doet het goed!
.
Aleid is rechter geweest, Donner leutert er omheen. Ik heb die passage er ook bij en Wolfsen heeft een punt; Donner zevert gewoon!

Zijdezacht | 15-09-05 | 19:28

Gaat dit nou nog door?
Flikker die vent de kamer uit...

da wizard | 15-09-05 | 19:27

*wakker schrikt*

Ik dacht net, zou één van die ontvoerders van Claudia onze Joran van der Sloot zijn? Hij komt hier tenslotte, zoals wel meer terroristen, studeren.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 19:24

Hallo!!! Zijn jullie daar??? Het repliek van Donnert is al drie kwartier aan de gang, of zit iedereen naar een lege Kuip te koekeloeren???

fuckje | 15-09-05 | 19:22

dan nemen we nog maar een glas !

hondelul | 15-09-05 | 18:45

En let op: "fouten zullen gemaakt moeten worden." Oftewel het om gaat vrolijk door op dezelfde manier

Thygros | 15-09-05 | 18:44

@hl:
Jíj bent geen puppy, volgens Chiant ben je 8+!

Zijdezacht | 15-09-05 | 18:43

Sorry, die zin zuigt. Mea culpa, zend mij amar heen...

Zijdezacht | 15-09-05 | 18:41

*kuch*

hondelul | 15-09-05 | 18:41

Oh, wat is het toch een geslepen vos! "Alleen ik ben verantwoordelijk, en ik kan ook heengezonden worden voor dingen die voor mijn aanstelling gebeurd zijn, heen gezonden worden!"
Wedden dat iedereen netjes als stoute puppy's op de rug rolt en hijgt: "Oh baas, je hoeft niet weg, je hoeft niet weg!"

Zijdezacht | 15-09-05 | 18:40

ah hij gaat grapjes maken, niet hij is schizofreen maar de kamer,want daar zin er twee van

Thygros | 15-09-05 | 18:37

Donners vrouw zit alleen achter de gehaktbal vanavond.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 18:33

Amtrak 15-09-05 @ 14:40
Hehe droom maar lekker door

Pannie | 15-09-05 | 18:28

@Zijdezacht:
Hondelul is 8 jaar of ouder.
Op 1 augustus 1997 is namelijk de nieuwe spelling ingegaan. Daarna zou het Hondenlul zijn.

Chiant | 15-09-05 | 18:27

Hopelijk heeft Piet Hein zijn fietsverlichting in orde, want het kon wel eens een latertje worden, en ´ze´ staan weer in de berm.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 18:20

@Donnert:
Laten we ook niet op farizeïsche wijze telkens uitleg willen geven aan alles
achter elke komma!

Chiant | 15-09-05 | 18:10

@ Hl:
Ik ook!

Zijdezacht | 15-09-05 | 17:44

Onze Ozewiesewoze van der Laan meent schizofrenie te ontdekken bij minister Donner en vraagt hem of de echte Donner wil opstaan.
Een kans voor open doel want hij kiest natuurlijk voor zijn mister Jekellkant(of is het omgekeerd?)

Maar alle gekheid op een stokje:
die Donner komt er wel mee weg want onze Ozewiesewoze laat in feite al doorschemeren dat als Donner de goede kant kiest van zijn gespleten persoonlijkheid, zij er genoegen meeneemt.

Of wel:
"Excellentie, ik verwacht van u een karakteromslag in de toekomst"

prettything | 15-09-05 | 17:35

@Zz
Da's een vals kreng !

hondelul | 15-09-05 | 17:30

Wat heeft aftreden nou voor zin. Als ik bij mijn werkgever iets fout doe, gaat de topmanagement toch ook niet aftreden. Daar aanpakken waar het probleem ligt. Falende ambtenaren!! Politie, OM, en rechters. Een beetje opvoeden die handel.

ronnie007 | 15-09-05 | 17:15

Denk je om je baasje HL? ;)

Zijdezacht | 15-09-05 | 17:07

dan ga ik nu maar een plas doen..

hondelul | 15-09-05 | 17:03

Om 18:30 de heer Donner.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 16:55

nou, tot straks maar weer, Donner eens aanhoren.

vander F | 15-09-05 | 16:53

@Meneer> Door meesteres Nina Brink?

Lange Neus | 15-09-05 | 16:44

@Eskimauh Fuckje is anders. Jong en strijdbaar.

Starf*cker | 15-09-05 | 16:43

@redactie
Krijgen we nog een topic voor de komende 2 uur. Ik verveel me nu al dood of is de fotostarfucker al geopend?

Eskimauh | 15-09-05 | 16:42

Ach ja, Adje Melkert. Tijd niet gezien, evenals Wouter Bos.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 16:41

In DH gaat het gerucht dat Melkert zich regelmatig liet afrossen in Club Doma (SM club in de hofstad).
Misschien dat de voorzitster daar ook een voorliefde voor heeft?

Meneer | 15-09-05 | 16:40

@potige
Ik vertrouw maatschappelijk-geengageerde-achttien-jarige meisjes niet. Meestal zijn dat horken die ook nog eens voorzitter van de studentenraad zijn geweest, ambitie hebben om voorzitter van de LSvB te worden, de plaatselijke politiek instappen, lid worden van de JoVD en dan inderdaad als de Sharon Dijksma's vroeg de kamer inkomen en zich niet kunnen voorstellen dat studenten het geld toch altijd wegzuipen... niet dat Fuckje zo is.

Eskimauh | 15-09-05 | 16:39

Geen wonder dat Melkert uitgerangeerd is, smakeloos wijffie.

vander F | 15-09-05 | 16:39

Gatverdamme Star! Ik wil niet eens weten dat Melkert wel eens geneukt heeft <braak>

Zijdezacht | 15-09-05 | 16:38

Persoonlijk vind ik trouwens dat een ieder die in de training hoorde dat er iemand onschuldig vast zit en niks deed, onmiddelijk zonder wat voor regeling dan ook ontslagen zou moeten worden. Die heben blikbaar een serieus probleem met hun gevoel van rechtvaardigheid.

Thygros | 15-09-05 | 16:37

Die trol die voorzit is een voormalig neukertje van Ad Melkert. Gerdi Verbeet.

Starf*cker | 15-09-05 | 16:36

@eskimauw
Ik zie Fuckje nog wel een keer premier worden... Balkie maakte vroeger toen hij jong was ook nooit plezier als ik de verhalen moet geloven ;-)

knutsel | 15-09-05 | 16:36

Aleid lokt de minister duidelijk uit tot het doen van toezeggingen voor plannen die hij eerder niet wilde uitvoeren.
En nu vreten.

vander F | 15-09-05 | 16:36

een uur?

Eskimauh | 15-09-05 | 16:35

Kunnen we Hilbrand geen luxe topkamer geven met eigen minibar? Kost wat, maar scheelt een hoop irritatie hier voor de buis (in daar in den zweite zimmer).

Den Buffel | 15-09-05 | 16:33

Die zwetsers zijn iedere keer weer verbaast over de afstand tussen de politiek en de burger, tja hoe zou dat nou komen.
Gelukkig geldt ook voor de tweede kamer de quantum mechanica, het is dan ook niet de tweede kamer maar een grote bak met kots wat ik nu op tv zie.

capo | 15-09-05 | 16:33

Hij rookt teveel die Hilbrand... obesitas/TIA/beroerte waiting to happen...

Eskimauh | 15-09-05 | 16:33

Heb je de foto's op NAwijns site gezien? Die man kent alleen maar Muff's. Verkleed als Shag Nickelson... laat me niet oinken...

Eskimauh | 15-09-05 | 16:32

Haersma loopt gelijk zenuwachtig af te dammen, gelijk wat mogelijke toezeggingen afschieten.

vander F | 15-09-05 | 16:31

MUFF??? Mother U Formerly Fucked???

Uit | 15-09-05 | 16:30

Aleid is goed. Een oud-rechter die weet waar het rammelt.

Starf*cker | 15-09-05 | 16:29

@fuckje
Hou eens op joh en ga eens lekker jong zijn... Toen ik achttien was zat ik echt niet op donderdagmiddag achter een PC maar hing ik in de kroeg...

Eskimauh | 15-09-05 | 16:29

Zullen we afspreken om nooit meer een jurist als minister te benoemen.

Return of the Beasjt | 15-09-05 | 16:29

mijn god... zit het debat al sinds half 3 te kijken.

uitspraak uit een rapport:
het OM heeft bewust het ontlastende dna bewijs (gevonden op moordwapen/veter) achtergehouden teneinde te voorkomen dat 'de verdediging hiermee aan de wandel zou gaan'

holy cow!

maar de reactie van de meeste partijen is nog erger:"dit feit is een ontoelaatbare slordigheid"
ontoelaatbaar, ja, uiteraard,
maar 'slordigheid'???
is dat niet gewoon een misdrijf ansich?

dirtyoldviespeuk | 15-09-05 | 16:29

Commentaar van Nawijn:
'Muf ruiken? Ik bedoelde muffdiving...'

Eskimauh | 15-09-05 | 16:28

Wouter B. werkt alleen op oneven feestdagen.

fuckje | 15-09-05 | 16:28

+++SPECIAAL BERICHT+++
Wil iemand de kin van deze PvdA'er teugbrengen
+++ EINDE SPECIAAL BERICHT+++

Eskimauh | 15-09-05 | 16:27

alsof het in het kolfkamertje niet muf ruikt!?

Uit | 15-09-05 | 16:25

Aleid neemt alvast een voorschot op mogelijke toezeggingen van de minister.

vander F | 15-09-05 | 16:25

Ik zag Bos net even weglopen op zoek naar een Kolf-kamertje (stijve tepels)... Hij was witheet want Nawijn heeft de kolfbank en de koelkast voor eigen gebruik geconfisqeerd.

Eskimauh | 15-09-05 | 16:24

Wolfsen doet het goed, hij is rechter geweest. En ik zie Donner steeds bedenkelijker kijken.

Zijdezacht | 15-09-05 | 16:23

ja f*ck ...

waar is Bos???

gevalletje van door de bomen Wouter Bos niet meer zien????

Uit | 15-09-05 | 16:19

Aleid leest een sprookje voor...

vander F | 15-09-05 | 16:19

Mijn moeder heet Aleida....
rare naam voor een man.

vander F | 15-09-05 | 16:15

Waar is Wouter Bos? Zijn kinderen van de witte school halen?

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 16:15

´criminal cases review commission´, ergo, meer ambtenaren...

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 16:14

@linksisooknietalles,

ze heeft dorgst en probeert wanhopig de barman op deze malheur attent te maken.

hondelul | 15-09-05 | 16:14

@ linksisooknietalles:
Als je dat wilt weten, moet je Desmond Morris eens lezen, die heeft daar diverse boeken over geschreven.

Zijdezacht | 15-09-05 | 16:13

Ze lopen weer over anderen te lullen.
Het gaat hier om de verantwoordelijkheid van DONNER verdomme....

vander F | 15-09-05 | 16:12

Wat voor verborgen boodschappen zitten er trouwens in die rare hand- en armbewegingen van Lousewiedewiedewiet van de Laa-laa-la-la-la-Laan?

linksisooknietalles | 15-09-05 | 16:10

Vos is een trouwens boomlange dame.
Vos wil D66 laten afrekenen, goed zo.
En justitie houdt dus van cover-up's.

vander F | 15-09-05 | 16:10

Kan Knorretje weer terug naar het 100 bunderbos?

Eskimauh | 15-09-05 | 16:10

Deze hele vertoning is weer een treurig stemmend blijspel....

brutus68 | 15-09-05 | 16:09

Hey St*re-flickr,
Jij had geen tijd om te commentcasten... ga 's werken kn*l

Eskimauh | 15-09-05 | 16:09

@Zijdezacht Absoluut!

Starf*cker | 15-09-05 | 16:08

Dat wijf is zo uitgekookt dat ze in eerste termijn de minister aanpakt om daarna door het stof te gaan. Zelfs Donner zit nu smakelijk te grijnzen om dat stomme wijf. Kom op Marijke doorpakken ..

Starf*cker | 15-09-05 | 16:07

Go Frau Vos!

vander F | 15-09-05 | 16:07

Waar is Furry Mengele als je hem nodig hebt? Furry: vertalen!!!

Eskimauh | 15-09-05 | 16:07

Voor mij is het duidelijk de rollen zijn al verdeeld. Geen lange debatten vanavond.

ganzo | 15-09-05 | 16:06

Nou moe, meerdere ministers??
Donner heeft een pilletje nodig?

vander F | 15-09-05 | 16:05

Der Frans Weisglas ist jetzt Fräulein Fransisca Weisglas?

Eskimauh | 15-09-05 | 16:05

@ Star:
Zullen we daar op klinken? ;)
.
Toch heeft ze de peper voor het laatst bewaard. "Wie is de echte minister?" Ik zie Donner herhaaldelijk met zijn wenkbrauwen wapperen.

Zijdezacht | 15-09-05 | 16:05

@fuckje
Je hebt dus zo'n apparaat waar je jezelf mee kan bewerken. Als je dat doet ben je dus zelfwerkzaam met een eigen apparaat *kijkt quasi intellectueel*

Eskimauh | 15-09-05 | 16:04

Woef woef woef. Waf

ganzo | 15-09-05 | 16:04

Goed zo Marijke Vos. De enige relevante vraag.

Starf*cker | 15-09-05 | 16:03

*donatie aan Hofstadgroep doet*

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 16:03

... de zelfwerkzaamheid van het eigen apparaat...... What the fuck is she talking about?????

fuckje | 15-09-05 | 16:03

Leuk Loesewies, maar daar lult Donner zich wel uit.

vander F | 15-09-05 | 16:03

@Zijdezacht D66 zit al in de marge van de politiek. De stekker zal er nu wel uitgaan.

Starf*cker | 15-09-05 | 16:02

Het lukt Donner maar niet om een oplossing te vinden voor het Sudoku puzzeltje.

ganzo | 15-09-05 | 16:01

Kek bloesje loesje...

Eskimauh | 15-09-05 | 16:01

Ze twijfelt aan de minister. MAAR D66 ZAL HEM NIET LATEN VALLEN! Wat een kuttekoppenpartij.

Starf*cker | 15-09-05 | 16:01

Van D66 heeft Piet Hein niets te vrezen, Loes legt de schuld bij anderen.
Dus: alles bleef zoals........... blablawawa

fuckje | 15-09-05 | 16:00

*hoopt dat ViezeLoes in de tweede termijn nog een knoopje extra losdoet*

hondelul | 15-09-05 | 16:00

Nog even Loes, ik ben er bijna...

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 15:59

Donner bewoog zowaar zijn wenkbrauw!

vander F | 15-09-05 | 15:59

@.fuckje Eerdmans heeft zich versproken: dat gaan wij onderzoeken... Mag ik hieruit concluderen dat Eerdmans straks een commissie voorzit, die onderzoek doet naar het OM

ganzo | 15-09-05 | 15:59

@vander F

Die gaat ie alleen niet krijgen, maar altijd leuk om Joost aan het woord te horen...

brutus68 | 15-09-05 | 15:56

Nou, het uur der waarheid; gaat D66 nog geschiedenis schrijven, of verdwijnt ze door plucheplakkerij naar de marge van de politiek?

Zijdezacht | 15-09-05 | 15:56

Als ik net kijk naar dit debat dan zie ik alleen maar EEN grote komedie . Een hoop gepraat maar verder niks ....

Menen jullie nu werkelijk dat Donner niet wist wat er voor een spelletje wordt gespeelt ?
De hoge omes doen als of hun neus bloed maar ondertussen ....
Donner blijft aan want JPB kan geen crisis gebruiken . Hij heeft net een nieuwe BMW van 400.000 en die wil Petertje zeker niet afgeven .

Marley | 15-09-05 | 15:56

Jammer dat Eertmans niet bij een serieuze partij zit.

fuckje | 15-09-05 | 15:56

Hoera,

ViezeLoes, ik heb de hand al in de broek..

hondelul | 15-09-05 | 15:56

Nu Poezewies.

Starf*cker | 15-09-05 | 15:55

Eerdmans eist koppen.

vander F | 15-09-05 | 15:54

Goed zo Eertmans!

Starf*cker | 15-09-05 | 15:53

Nee, maar het duurt zo lang. Nu Eerdmans, die spuwt flink gal.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 15:53

-tijd voor een koel wit wijntje-
@Boris B,
na het eten.

fuckje | 15-09-05 | 15:53

zelfreinigend vermogen gaat het helemaal worden in 2006

G-unite | 15-09-05 | 15:52

Borsthaar,

Hoezo, heb je weer jeuk ?

hondelul | 15-09-05 | 15:50

Wanneer komt Donner aan het woord?

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 15:45

Weekers.... what's in a name.
Lijkt ook veel op Wanker.

wanker
noun [C] UK OFFENSIVE
1 a very stupid, unpleasant or useless person, usually a man:
They're all a bunch of wankers!

Kan kloppen.

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 15:44

@DonQ: Weisglass heeft weiselijk een dagje vrij genomen

Thygros | 15-09-05 | 15:40

SGP schiet een cruise-missile af....

vander F | 15-09-05 | 15:34

LOL @Zijdezacht

hondelul | 15-09-05 | 15:33

Weekers;
VVD ziet wel in dat er koppen moeten rollen, maar van hun hoeft de minister niet weg.. "de minister en het openbaar ministerie hebben verwijtbare fouten gemaakt. Maar dat er worden ook wel 's fouten gemaakt bij de belastingdienst, dan hoeft de minister van Financieen toch ook niet weg?"

Ai, pijnlijke vergelijking daar..

Maargoed, komt hier op neer vermoed ik:
De regerende partijen laten het voor wat het is, PVDA gaat na een paar uur door de knieen en Donner blijft wederom zitten..

Meneer | 15-09-05 | 15:32

Van Aertsen, beste kaerel, kunnen we in tweede termijn een andere weurdvoerdert hebben in plaats van deze natte drol?
Dit streepjespak trekt het niet!

fuckje | 15-09-05 | 15:31

@ vander F:
Zo zou jij ook kijken, als je verdedigd werd door een Weekers. Maar ik heb Donner ook nog niet eerder zo zien kijken tijdens een debat. Weekers heeft zichzelf vast geluld; de vraag is: kan Piet Hein de boel lostrekken?

Zijdezacht | 15-09-05 | 15:31

Weekers weekers Weekers!
Hahaha, hij krijgt het warm..

vander F | 15-09-05 | 15:31

Die Donner zal toch ook niet echt verguld zijn met zo'n hakkelende deurmat als spreekstalmeester.

Van Donner kan je lullen wat je wil, maar spreken kan hij..

Brusselmans | 15-09-05 | 15:30

Niet stotteren Weekdier!

vander F | 15-09-05 | 15:29

ben ik weer de enige die werkt en kan Weisglas een beetje orde houden?

Don Quichote | 15-09-05 | 15:29

Donner kijkt deze keer wel gepijnigd, vorige keer had ie nog een luchtig voorkomen.

vander F | 15-09-05 | 15:27

Een begin van herstel van vertrouwen....?
Whahahaa... kom zeg

vander F | 15-09-05 | 15:26

@egwel

Donnert weet dus gewoon niet beter, net als z'n maatje JP, dat maakt ze op zich dus niet onfatsoenelijk. Het is idd de regentenmentaliteit die heerscht in Den Haag. Overigens maken niet alleen JP & co zich hier schuldig aan, ook de linkse hoek kan er wat van, neem bv. La Halsema, die weet ook precies wat goed is voor ons argeloze en domme burgers...

brutus68 | 15-09-05 | 15:26

@ hondelul:

Niet zeiken, je hebt met je baas voor z'n kop geschoten. ( www.nu.nl/news/592635/122/Hond_schiet_... )
.
@ fuckje:
Ja, die Weekers is een slappeling. Maar uit zijn hele verhaal blijkt ook weer dat wat er ook gebeurt, Donner mag blijven zitten. Alles behalve nieuwe verkiezingen. Ja, deze houding herstelt het vertrouwen in de politiek enorm!

Zijdezacht | 15-09-05 | 15:25

Ik heb helaas geen beeld maar die weekers klinkt als een lijzige zatlap...

knutsel | 15-09-05 | 15:25

Weekers is net Hans Teeuwen, maar dan bloedserieus..

Brusselmans | 15-09-05 | 15:20

tja, dan neem ik nog maar een borreltje

hondelul | 15-09-05 | 15:19

Deze Weekerst is de opvolger van Laetitia Griffith, die zo nodig op de pecunia van Islamsterdam moest passen.
Wat een afgang, dit Weekdier, en wat mis ik Laetitia!!!

fuckje | 15-09-05 | 15:18

Man gedood door net vrijgelaten veroordeelde
-
DAMWOUDE - Een 63-jarige man uit Damwoude is donderdag overleden aan de verwondingen die hij opliep toen hij woensdag door een man werd mishandeld. Dat liet het Openbaar Ministerie (OM) donderdag weten.
-
Dit is geen gezeik, hondelul :)

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 15:17

*stichting korrelatie aanklikt*

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 15:11

@ Brutus
De puinhoop op justitie is niet veroorzaakt door Donner, die puinhoop is er al jaren.
Donner's grote makke is zijn regenten mentaliteit. Hij vindt het de gewoonste zaak van de wereld dat hij zoveel macht heeft en stoort zich volgens mij aan al die mensen die hem ter verantwoording willen roepen. Donner heeft gewoon een gebrek aan democratisch besef.

egwel | 15-09-05 | 15:11

Borsthaar volgens mij ben je een wijf, in ieder geval een professionele zeikerd.

hondelul | 15-09-05 | 15:09

Wanneer ontploft het gasfornuis bij de familie Weekers nu eens rond etenstijd..

Brusselmans | 15-09-05 | 15:06

De wet van Murphy luidt "Als iets mis kan gaan, dan gaat het mis"
niet overdrijven VVD'rt

vander F | 15-09-05 | 15:06

Goedkoop pak!

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 15:05

@ vander F:
Van Haersma wil niet dat het kabinet valt. Donner is de *kuch* sterkste minister, een enorme routinier. Als hij gewipt wordt, kan Balk niet standhouden. Dat betekent nieuwe verkiezingen. En daar zijn de regeringspartijen als de dood voor.

Zijdezacht | 15-09-05 | 15:04

Heeft ie gelijk in, politici horen zich niet direct te bemoeien met de rechtspraak

vander F | 15-09-05 | 15:04

Kijk die zak aardappels zitten.

Oprotten met Donner!

de Bruinrijder | 15-09-05 | 15:03

wil die bumagristen nu niet ingaan op andere zaken dan die van Nienke?

vander F | 15-09-05 | 15:01

Donner geeft de schuld aan het OM.
En dan nu de hamvraag: Is Donner niet de eindverantwoordelijke van justitie?
Is hij dan niet ook de eindschuldige?
Dag Donner!

Framoes | 15-09-05 | 15:00

@ Brutus:
Ja, en tegelijkertijd komt naar buiten dat de miljoenennota gelekt is door een fractievoorzitter (wie dan ook).
Handig als de parlementaire pers nu op drie zaken zit, die ontvoering, dit debat, en de miljoenennota. Dat heeft Donner handig geregisseerd. Of ben ik nu paranoïde?

Zijdezacht | 15-09-05 | 14:59

Kijk, men is al aan het 'verbeteren' geslagen, dit debat is dus volkomen overbodig.
Niets aan de hand, het volk kan rustig slapen gaan etc.

vander F | 15-09-05 | 14:55

NOU ! wat zij ik nou om 14:12 ?
Het kabinet laat middels de CDA fractie weten dat het aan de media lag.

egwel | 15-09-05 | 14:54

@egwel

Zou je denken? Ik geloof op zich wel dat Donnert een fatsoenlijke man is, maar dat hij teveel als regent denkt, de man heeft al een aantal maal blijk gegeven van een totale wereldvreemdheid. Verder lijkt het me dat ie weinig grip op het O.M. heeft, en daardoor politiek telkens in moeilijkheden raakt. Waarschijnlijk wordt Donnert door vele op het O.M. als de zoveelste passant gezien, en kan hij als kop van Jut fungeren.

brutus68 | 15-09-05 | 14:49

@de Brusselman

Youvgotmeel.

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 14:47

"Als ik dat zo hoor dan moet ik dat nog even in zijn context nalezen".
Schop die gast in zijn kruis, vouw een racefietsje van die bril.
Die lutser staat daar de typhus zaak te evalueren en heeft zijn rapport niet gelezen.
Eruit met hem, het is godverdomme geen kleuterklas waar we even discussiëren over het schoonhouden van de toiletten.
Ik heb zo een hekel aan gristen dat is onvoorstelbaar.

Amtrak | 15-09-05 | 14:47

@ Brutus
Fatsoen heb je of heb je niet, lijkt mij.
Ik denk dat Rouvoet ook zonder geloof fatsoen zou hebben en dat is nu net wat er bij de even christelijke Donnert ontbreekt.

egwel | 15-09-05 | 14:43

die gristen stropdas die er nu wat omheen staat te lullen is een ongeloofelijke lul overigens.
Een typisch gristen.

Amtrak | 15-09-05 | 14:42

Eén woord: uitgroei.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 14:42

@ Pannie
Goed punt !
Maar tegelijkertijd mag dat geen afweging zijn in een rechtzaak, anders kunnen we gewoon wel weer gaan lynchen, stukken sneller en goedkoper.
De zaak vdB bewijst in ieder geval maar weer eens waarom het zo goed is dat we geen doodstraf kennen in NL.

egwel | 15-09-05 | 14:41

@Pannie, wat is de relevantie in deze?
Wanneer justitie de man vrijlaat omdat DNA niet van hem is maar op een derde persoon duid dan neem ik aan dat daar überhaupt geen topic over geplempt word.
Je bent een gigantische zeikerd.

Amtrak | 15-09-05 | 14:40

@ Pannie

Dan had het gros van de reaguurders met de GS zo kenmerkende nuance in het wijze oordeel van de rechter berust.

Brusselmans | 15-09-05 | 14:39

@ egwel:
Dan kun je dus duidelijk zien waarom Donner en Van Haersma van dezelfde partij zijn. Als Donner de secretaris van de gereformeerden is, dan is Van Haersma vast de penningmeester.
.
Ik krijg jeuk van die Sybrand; en niet op plekken waar het leuk is jeuk te hebben.

Zijdezacht | 15-09-05 | 14:38

brusselmans LOL!

Pannie | 15-09-05 | 14:38

Ben benieuwd hoe de reacties op GS waren geweest indien vdB. inderdaad wegens gebrek aan bewijs was vrijgelaten, ondanks z'n schuldbekentenis!

Pannie | 15-09-05 | 14:36

@ brutus68 15-09-05 @ 14:29

Hij heeft het gewoon niet begrepen maar is wel bang voor de tandarts.

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 14:36

*ziet Michelindame Sharon D. en neemt een dubbele borrel*

hondelul | 15-09-05 | 14:35

@egwel

Tsja, ben ook niet zo'n bijbelfan, maar dat dat juist zijn kracht. Hij heeft principe's, en houdt daar aan vast, juist door z'n geloof.

brutus68 | 15-09-05 | 14:35

Geweldig, zolang je fouten maar benoemt en ervoor zorgt dat het niet meer voorkomt mag het!

"Ja meneer de rechter, ik heb inderdaad mijn handen niet thuisgehouden die avond in het park... Nee meneer de rechter, ik heb nu een vriendin, het komt niet meer voor!"

Den Buffel | 15-09-05 | 14:35

Het beter doen van sporenonderzoek, godverdomme het onderzoek was goed, werd enkel even weggelegd.
Laat die gristen gast even lekker weer op zijn pluche plaatsnemen.
Die dikkop met zijn bril mag hem om mij direct achter die mic. wegschoppen.

Amtrak | 15-09-05 | 14:34

@ Den Buffel
Ben je mal na de eerste druiper is de grootste lol eraf en gaat hij zich wel weer met belangrijke zaken bezig houden.
@ Brutus
Ik denk idd dat Rouvoet hoog zou eindigen als er een gekozen premier was in dit land. Ik persoonlijk zou het best vinden als hij niet in Den Bijbel geloofde.

egwel | 15-09-05 | 14:33

Je kan rustig je mailadres hier neerplempen hoor Brusselmans. Heb het zo vaak gedaan. Nergens geen last van. ;-)

Armageddon | 15-09-05 | 14:31

@Brusselmans 15-09-05 @ 14:27

Ok, ik liep wat achter met mijn meel. Ben nu weer op de hoogte.

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 14:30

*neemt nog een borreltje*

hondelul | 15-09-05 | 14:30

@ Den Buffel:
En dat allemaal op 11-jarige leeftijd. Die jongen gaat nog een gouden carrière tegemoet...

Zijdezacht | 15-09-05 | 14:30

@egwel

Wanneer we Rouvoet hersenspoelen dan heeft die man helemaal geen zin meer in regeren! Dat stapt ie naar vriend Oudkerk voor de juiste adresjes. Die man heeft 50 jaar in te halen...

Den Buffel | 15-09-05 | 14:29

@egwel

Snap je nu waarom JP tegen een ander kiesstelsel is?

brutus68 | 15-09-05 | 14:29

@ Zijdezacht
Donnert is voor mij toch meer het prototype van de ouderling die wel de splinter in andermans oog ziet maar niet de balk.....
Zelfde geloof maar heeeeel ander effect.

egwel | 15-09-05 | 14:28

Potverdomme, die Maikel heeft het wel getroffen! Slachtoffer, getuige en dader in een. T mag wat kosten....

Den Buffel | 15-09-05 | 14:27

@ moi:
volgende=volgens de

Zijdezacht | 15-09-05 | 14:27

Moet je maar even via onze grote progressieve vrind vragen.

Als ik het hier neer plemp, nou ja, dat begrijp je wel..

Brusselmans | 15-09-05 | 14:27

@TRS
vraag het mailadres aan de redactie, met een beetje mazzel hebben zij dat in hun bezit.

Mazzel | 15-09-05 | 14:27

@ Boris
Rouvoet onvoeren, beetje hersenspoelen zodat hij die rare christelijke denkbeelden vergeet, en dan Rouvoet for president. Wie doet mee ?

egwel | 15-09-05 | 14:26

@ egwel:

Volgende christelijke principes die ook Donner zegt te onderschrijven, is het eerder schandalig dat alleen Rouvoet op deze wijze uitpakt.

@ Amtrak:
Dat is de weleerwaarde zeergeleerde eminentie Hildebrand Nawijn.

Zijdezacht | 15-09-05 | 14:25

Rouvoet is een van de weinige echt fatsoenlijke kamerleden, de man is goudeerlijk, ben het niet eens met veel van z'n standpunten, maar heb veel respect voor hem. Ook sterk in het debat overigens.

brutus68 | 15-09-05 | 14:24

@ Brusselmans 15-09-05 @ 14:21

wat is je meeladres?

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 14:24

Rouvoet is de enige die ik vertrouw. Hij doet het voor God, de Koningin en het Vaderland. Zijn vrouw ook.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 14:22

Collega's, mits dat m'n Buell van de zaak gaat kosten..

Brusselmans | 15-09-05 | 14:21

Die dikkop die nu spreekt, hakt er net zo in om als ik dat doe dus zo erg is het niet.
Overigens is er niks mis met die dikkop, wie is het?

Amtrak | 15-09-05 | 14:19

@ zijdezacht
Het is gewoon diep droevig dat Rouvoet Christen in. Kwalitatief heeft de man meer de bieden dan welke fractie ook in de kamer.

egwel | 15-09-05 | 14:19

@brusselmans

ja wat. collega's of conucrentiebeding?

Mazzel | 15-09-05 | 14:18

@collapse

Ze is bi...

brutus68 | 15-09-05 | 14:17

even in termen van volg-ordelijk-heid ...

eerst een glas, dan een plas (lijkt me)

en voor het overige ...

OPDONNEREN!!! REEDS.

Uit | 15-09-05 | 14:16

@Brusselmans 15-09-05 @ 14:15

Ja wat?

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 14:16

@ TRS

Ja.

Brusselmans | 15-09-05 | 14:15

Hup naar je 'hok'

collapse | 15-09-05 | 14:15

@superjan

Ceesje is dan wel onschuldig, maar hij heeft het zichzelf wel moeilijk gemaakt door te bekennen, het is waarschijnlijk een wat beperkte figuur verstandelijk gezien, en om dat als O.M. uit te buiten is ronduit schandalig.

brutus68 | 15-09-05 | 14:15

Rouvoet is goed, heel goed! Als híj het over "haast onvergeeflijke fouten" heeft, dan betwijfel ik of Donner dit kan overleven. Maar ja, hij heeft zijn zetel wel vaker voor de helledeuren vandaan gesleept...

Zijdezacht | 15-09-05 | 14:14

@collapse, analoog trekt het wel.

Amtrak | 15-09-05 | 14:14

@. Armageddon
dikke pech dan als je een man bent.

collapse | 15-09-05 | 14:13

@Mazzel,
Hopelijk is het Donnert's LAATSTE termijn!

fuckje | 15-09-05 | 14:12

Volgens de gebruikelijke redenatie van dit kabinet was er niets aan de hand geweest als netwerk de zaak niet zo had opgeblazen.
Het lijkt me dus logisch dat de hoofdredacteur van netwerk opstapt.
Zo dat is ook weer klaar... volgende schandaal graag...!

egwel | 15-09-05 | 14:12

@Brusselmans

zie 15-09-05 @ 13:07

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 14:11

Claudia de Breij wil ik best een keer neuken eigenlijk.

Armageddon | 15-09-05 | 14:11

Is dit de eerste of tweede termijn?

Mazzel | 15-09-05 | 14:10

@fuckje>ha lieve fuckje.

superjan | 15-09-05 | 14:10

Die kudt stream trekt het ook niet richting brabant (wat eigenlijk ook de andere kant van de wereld is)

collapse | 15-09-05 | 14:08

Waarom is Claudia de Breij niet ontvoerd? Te lelijk?

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 14:08

@superjan,
Ik zie bromsnor op tv haperen en stamelen en aan zn vingers likken.Claudia is gewoon vrijgelaten, dus laten we de pliessie niet teveel eer geven.
Op internet zie en hoor ik Rouvoet.
Geert heeft het goed gedaan, evanals De Wit. Rouvoet is ook weer op zijn best!

fuckje | 15-09-05 | 14:08

Als ik Wilders was zou ik maar eens een wetsvoorstel indienen t.b.v. meer bandbreedte op 2ekamer.nl..

Brusselmans | 15-09-05 | 14:07

@ Flodder 15-09-05 @ 14:02

Is idd. een aardig 'detail'. Meneer B was veroordeeld tot TBS als ik het goed heb. Die man loopt nu vrij rond! Was hij alleen maar veroordeeld tot TBS vanwege het feit dat hij de dader zou zijn, of naar aanleiding van een psychiatrisch rapport? Is dat rapport nu niet meer van toepassing? Hmmm.....

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 14:06

Je moet gewoon die analeauge stream pakken.

Armageddon | 15-09-05 | 14:06

@flodder

Mee eens, die Cees B. had op z'n minst de schijn tegen door in dat park rond te hangen, als erkend pedo zijnde. Justitie heeft dat handig uitgebuit, hoewel dat op geen enkele manier valt goed te praten.

brutus68 | 15-09-05 | 14:06

Zouden er nu hometrainers de Tweede Kamer worden geplaatst voor de weekopdracht?

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 14:05

@Brusselmans
waar blijft je pica?
en damn ik kan niet connecten richting zweiten kammer.

Mazzel | 15-09-05 | 14:05

Die kudt stream trekt het niet over de Atlantische...

Amtrak | 15-09-05 | 14:05

@. Flodder
het verbaast me ook dat bijna niemand het daarover heeft.

collapse | 15-09-05 | 14:05

Geert hep gelijk! Ik as "normaal" mens moet gewoon betalen en harken as ik wa fou doe! ;-)

Armageddon | 15-09-05 | 14:05

T is toch ongehoord. Wie intereseert het nou ene fuckje waarom en hoe claudia melchers is vrijgelaten????? Is dit akkefietje de moeite waard om het belangrijkste debat van het jaar even opzij te zetten? Wat een censuur. Vuile StaatsTV.

superjan | 15-09-05 | 14:04

Wij van Groep Wilders... blijft mooi.

Jazzper | 15-09-05 | 14:03

Geert: "Ik ben niet tegen het OM, ik ben tegen de uitwassen van het OM."

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 14:03

Wilders haalt het beste in een streampje naat boven..

Brusselmans | 15-09-05 | 14:03

Vind het wel irritant dat de Kees 'de vuile vieze smeerlap' B zo zielig wordt afgeschilderd. OM zat fout en Donner moet gewoon eens zijn consequenties trekken. Maar kom op, die Kees B. is echt een kinderneuker die al eerder veroordeeld is geweest voor zijn ranzige praktijken. Als ik een smerige pedo zou moeten casten voor een film wordt het Kees B. En die teringlijer krijgt straks ook nog smartengeld voor deze ontiechelijke fuck-up van het OM. Wat zielig, moet je maar niet bekennen, vuile hond.

Flodder | 15-09-05 | 14:02

@starf*cker

Denk het niet Star...

brutus68 | 15-09-05 | 14:01

heel toevallig midden in het verhaal van Wilders... T is discruminasie mijnheertje.

superjan | 15-09-05 | 14:01

Staatscensuur! Bij Wilders stopt mijn stream!

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 14:01

djeeezus een stotterende diender.

superjan | 15-09-05 | 14:00

internet is kapot

ganzo | 15-09-05 | 14:00

Zeg ik ben 30 maar nog lang niet overleden ja!!

Armageddon | 15-09-05 | 13:59

Kudt, geertje was net lekker op dreef, komt die klaudia gifgas ertussendoor... kudt kudt kudt.

superjan | 15-09-05 | 13:58

@ Starf8cker

Wat denk je zelf..?

Brusselmans | 15-09-05 | 13:58

Tot nu toe heeft Geert niets verkeerds gezegd, laten we objectief en eerlijk blijven....

fuckje | 15-09-05 | 13:57

Van Poeziewies mag ie weg. Benieuwd of de dame het ruggetje recht houdt.

Starf*cker | 15-09-05 | 13:57

Wat een goede interrupties van afgevaardige 'Haersema' trouwens. (ahum)

collapse | 15-09-05 | 13:56

He kudt, gaat ie zitten praten..

Aktie Wilders!!! Trek uit protest je kleren uit, pak Sharon Dijksma op d'r muil of neuk Verhagen in zijn hol, maar doe iets!!

Brusselmans | 15-09-05 | 13:56

hehe Wilders is los

Jazzper | 15-09-05 | 13:56

@Amtrak Zo is het maar net!

Starf*cker | 15-09-05 | 13:55

Haha, daar komen de one-liners :)

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 13:54

Die De Wit heeft gelijk. Thans is de heer Wilder. Woef. Woef.

Starf*cker | 15-09-05 | 13:53


Loop voor de aardigheid eens naar buiten, kijk eens om je heen en concludeer dat het overgrote deel van de Nederlanders dooie makke schapen zijn.
Zo rond de 30ste is de gemiddelde Nederlander overleden, intratuin op zondag is dat waar men naar toe leeft in de gemiddelde werkweek doe je echt raar gooi je er een Gamma achteraan.
Wanneer ze nog wel wat leven in de donder hebben slikken ze een pilletje op Zaterdagavond en denken dat ze echt helemaal erin staan.
Een wilde vakantie in Turkije zo op het strand en het avontuur is rond
Er gaat geen zak veranderen in Nederland en Den Haag kan en zal gewoon blijven doen wat ze willen.
De kleine groep mensen die wel wil leeft doet dit allang over slandsgrensen, de groep die dat niet gedaan heeft reaguurd op .gs en is gewoon genaaid.

Amtrak | 15-09-05 | 13:53

Ik hoop dat Wilders een AK-47 op zak heeft en straks uit naam van de democratie Donner omver maait.

Donner deaud, Wilders in de lik, iedereen blij?

Brusselmans | 15-09-05 | 13:53

*neemt er een borreltje bij*

hondelul | 15-09-05 | 13:52

Iemand op de publieke tribune nog een granaat op zak?

zum kotzen | 15-09-05 | 13:50

@Lange Neus
Zou Bruinsma beiden geswaffeld hebben?

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 13:50

@Boris B,
@Lange N,
Viezelieze is een kloon van Mabel, net zoals Donnert een kloon van zijn eigen opa is.

fuckje | 15-09-05 | 13:49

crimefighterts de gekste!!

mallebabbe | 15-09-05 | 13:49

@ El Gouda
Waar kan ik tekenen??

Dirk Diggler | 15-09-05 | 13:49

@Boris Borsthaar> Vriendinnetje?! Tweelingzus! Twee druppels water man :)

Lange Neus | 15-09-05 | 13:47

@zweefvlieger
Dat smakeloze vriendinnetje van Mabel Wippe Smit die zo enorm pro EU is? Ja, die.

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 13:45

Louchewies?

wizzz | 15-09-05 | 13:45

@Boris Borsthaar
Wie is Loesewies? Die ken ik niet. Of bedoel je Lousewies van der Laan?

zweefvlieger | 15-09-05 | 13:43

Hij kijkt zo zielig!

van_puffelen | 15-09-05 | 13:41

Is daar nou een speciale school voor? Voor zulk onbegrijpelijk taalgebruik?
Ik moet nog aan Lubbers denken: we moeten een taakstellend pad doorschrijden. Allemachtig, waar halen ze het vandaan!
Hieruit blijkt maar weer dat we met Geert Wilders een stuk beter af zullen zijn, want zoiets begrijpt toch geen mens meer? Ik word al moe als ik het alleen maar moet lezen.

zweefvlieger | 15-09-05 | 13:41

Zou na dit debat iemand a.u.b. zijn verantwoordelijkheid willen nemen en opstappen.
Zou na dit debat iemand a.u.b. 10 mensen of meer willen ontslaan wegens prutswerk.
Zou na dit debat a.u.b. niemand meer op het CDA willen stemmen.
Dank U wel...

da wizard | 15-09-05 | 13:41

Donner is bezig met z'n sudoku puzzeltje op te lossen.

ganzo | 15-09-05 | 13:38

Ik zie Geert zitten!
wie bedient die camera trouwens, daar mag nog wel een halve liter ketel-1 ingekieperd worden

mallebabbe | 15-09-05 | 13:37

@ Hak

Bedankt voor de vertaling:D

Lacopo | 15-09-05 | 13:36

Zit Nawijn weer in zijn hok?

ganzo | 15-09-05 | 13:36

Het lijkt wel the Adams Family met die heks van groen links. Groen links wist het 10 jaar geleden allemaal al, zeker uit d'r glazen bol...

Pannie | 15-09-05 | 13:35

leuk, die comments die beginnen met "Bah"

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 13:34

Loesewies heeft ook enorme schaamflappen

mallebabbe | 15-09-05 | 13:31

Wat heeft Loesewies enorm grote voeten!

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 13:31

*pepermuntjes doorgeeft*

Boris Borsthaar | 15-09-05 | 13:27

Als tegenprestatie zou de 2de kamer net zo wollig moeten gaan lulluh als Piet Hein D..... Dat wordt dan nachtwerk!

Kakbouter | 15-09-05 | 13:26

Niemand gaat weg. Nu niet en later niet . We hebben de afgelopen jaren tig zaakjes gehad en het pluche bevalt steeds beter bij de boven-ons-gestelden.
Ook alle verantwoordelijken bij politie en justitie blijven gewoon zitten.

Ober, mag ik vast een glas jenever op de goede afloop?

En de pers? Ach de persschoothondjes... Veel te bang dat ze geen primeur meer krijgen als ze al te kritisch berichten.

Dus drinken we vast een glas, doen een plas en schijten gas op het Nederlandse volk.

prettything | 15-09-05 | 13:25

flikker gewoon die knakkers bij het OM en NFI eruit die hebben lopen kloten, door Donner (van mij mag ie weg) weg te sturen en die debielen te laten zitten los je niks. Die kunnen lekker doorkloten. Het probleem bij de wortels aanpakken werkt, de boom toppen door de minister weg te sturen maakt de zieke wortels niet beter.

hillbilly | 15-09-05 | 13:23

die zaal zit weer lekker vol

mallebabbe | 15-09-05 | 13:22

Bah marijke vos (was zij vroeger een man?)

collapse | 15-09-05 | 13:22

eeeh.. dat waren een hoop woorden om niks te zeggen.

diepgraver | 15-09-05 | 13:21

*smult van deze teksten*
Donner for president!

RokerT | 15-09-05 | 13:20

Iedereen is met reces.

ganzo | 15-09-05 | 13:19

Ik denk dat we inderdaad met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mogen stellen dat Donnert gewoon blijft zitten

ikkezeidegek | 15-09-05 | 13:18

Maja.... de pers blaast ook altijd alles zo op !! :S
Foutje bedankt zegt Piet Hein.... ben wel benieuwd naar de reactie van Halsema en 't antwoord van Pietje Hein

PiaH | 15-09-05 | 13:17

Wat hij eigenlijk wil zeggen is in goed nederlands:

"Deze consessies zijn afdoende benadrukt krachtens een onordelijk besluitvormingsproces, gezien de continuering van de fiscale indigesties"

Snijworst | 15-09-05 | 13:16

Weddenschappen afsluiten:
vertrekken van Donner staat nu 1:2500

recaltje | 15-09-05 | 13:16

Ik heb het gelezen en volgens mij gaat het nergens over. Maar ja dat is het probleem sowieso de laatste tijd met die politici....

Speed | 15-09-05 | 13:14

Sorry was te pissig om nog goed nederlands te kunnen

hak | 15-09-05 | 13:13

ach.

ik denk dat het OM idd een fout heeft gemaakt. Ik denk dat de rechterlijke macht zoieso fouten maakt. is op zich ook niet zo vreemd, gezien het feit dat we in NL een moordzaak in zo'n 4 dagen(en da's lang) willen doen... doen ze in amerika toch beter, daar trekken ze er zo 3 maanden voor uit. En waarom doen we het in 4 dagen?, nou dat komt omdat we als NL bedacht hebben dat we liever geen geld uitgeven aan een goed werkende rechtstaat, de gemiddelde woningbouw voorzitter verdiend beter dan een rechter, en ja op die manier krijg je ook niet snel nieuwe rechters, behalve dan diegene die eigenlijk niet goed genoeg zijn om advocaat te worden(daar waar ze 5 keer zoveel verdienen als een rechter)
.............
dus ik denk dat dit echt niet de eerste misser van justitie is en zeker niet de laatste, maar ja, je krijgt waar je voor betaald en dit is waar we in NL voor betaald hebben....
Ik denk dat we gewoon niet moeten zeuren!!

servant23 | 15-09-05 | 13:12

Okay ondertitels ik heb m,
-
Het beleid is onstaan uit de praktijk
-
De rechter commisaris is informeel benaderd, daarom is het zijn schuld dat de verdeding en de rechter niks wist.
-
Het is legaal dat de officier de rechtercommisaris informeel benaderd met ontlastend bewijs.
-
De minister is niet verantwoordelijk voor een rechtercommisaris.
-
Ik vraag me af of Donner wel verantwoordelijk is voor de ondervrager die op de rug van een 11 jarig kind ging nadoen in het kader van een reconstructie. Hij heeft in die positie onder andere het kind gewurgt. Lees de rest maar in het AD
-
Ik vind dit een totale wanvertoning, als ik de site van Peter R de Vries nog eens langsloopt wordt er eens per jaar iemand onterecht voor meer dan 10 jaar achter de tralies zet.
-

hak | 15-09-05 | 13:11

@Barry || redactie
Ik verwacht hier asap een link natuurlijk.

FearCreator | 15-09-05 | 13:11

hij heeft wel kuslipjes op die feauteau.

Conan de Rabarber | 15-09-05 | 13:10

@Fearcreator: brief is zojuist door Donnert vrijgegevn. Hij kon kiezen: in de doofpot houden met gevaar op lek of een aandringende Kamer (fat chance!), of edelmoedig openheid geven. Ik gok dus dat de brief op het punt van uitlekken stond....

Barry (die andere) | 15-09-05 | 13:09

Bah, ik zou willen dat er psychopaten rondlopen die ministers van justitie anaal in de bosjes willen nemen en ombrengen. Dan zouden de zaken heel anders worden geregeld in dit (goh al tweede keer dat ik het zeg vandaag) kudtland.

..zapper | 15-09-05 | 13:08

@Brusselmans 15-09-05 @ 13:06

Worden we collega's of heb je een cockurentiebeding?

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 13:07

Hij blijft toch lekker zitten want het zal wel weer sorry zijn en we wachten gewoon weer op de volgende blunder.

waterman | 15-09-05 | 13:06

@Barry
Mmm...
Dat is toch heftig.
Referentie?

FearCreator | 15-09-05 | 13:06

Jezus, Fleisch, wat heb jij gerookt? Het enige zinnige van dit betoog is de titel,
een compleet overbodig debat dus...

brutus68 | 15-09-05 | 13:05

Dus waar hebben we het over.

TheRealShowstopper | 15-09-05 | 13:05

En de media maar volhouden dat Donnerts positie nu écht op het spel staat.

Wadgem | 15-09-05 | 13:04

Updeet uit het Haagsche: het debat wordt waarschijnlijk nog even uitgesteld omdat er neiuwe info is vrijgegeven. Het gaat om het beruchte gespreksverslag tussen het NFI en het OM. Het blijkt dat het NFI o.a. heeft gezegd dat voorkomen moet worden "dat advocaten met de informatie op de loop gaan". Tot zo ver de neutrale NFI, die aan waarheidsvinding zou moeten doen...

Barry (die andere) | 15-09-05 | 13:04

@hak
Dat is het punt juist

FearCreator | 15-09-05 | 13:03

*pakt alvast de Dikke Vandale*

Lange Neus | 15-09-05 | 13:03

ondertiteling? begrijp echt een hoop, maar dit vat ik na 5 keer lezen nog steeds niet.

hak | 15-09-05 | 13:02

Een echte soap dus

FearCreator | 15-09-05 | 13:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl