Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mag ik effe vangen?

Werken, wat is dat?Er is genoeg werk, als je maar wilt! En daar wij te boek staan als rechts weblog, gooien we de knuppel maar gelijk in het hoenderhok: het werkschuwe tuig ligt liever thuis op de bank te wachten tot de uitkering weer op de mat ploft in plaats van zich nuttig te maken voor de maatschappij. Zelfs tomatenplukken is te zwaar. Zo is een proefproject waarbij werklozen met behoud van uitkering een flink zakcentje konden bijverdienen, uitgedraaid op een grote mislukking. Van de 25 werklozen stopten er... jawel, exact 25 vroegtijdig. En traag van begrip die gasten: "Ze hadden vier weken nodig voor ze wisten hoe het hier zo’n beetje werkt. Maar ja, die mensen hebben jaren thuisgezeten. Wat mag je daarvan verwachten?" Niks dus!

Reaguursels

Inloggen

tja werken is niet leuk, maar je zal wel motten als je geen onassis of rosenmuller heet ...
maak de uitkering minimaal, zo'n 200 euro, dan is er weinig keus

onbner | 28-08-05 | 12:15

Prologic, Hulde!
Dat betekent dus dat het niets meer dan normaal is om als kippen de volgende pikorde vast te leggen:
1)hoogste kip: ons kabinet
2)iets lagere kip: de ondernemer die last heeft van de hoogste kip
3)de nog lagere kippen: de werknemers, die indirect de opgelegde druk van de regering moeten bolwerken en daarom ook de echt goede mensen zijn
4)de laagste kippen: de werklozen, want die zijn geen goede mensen omdat ze de opgelegde druk niet opvangen.
Ook al willen ze dat wel, zij het misschien niet per se in de tuinbouwsectoer vanwege hun opleiding of de actuele kennis die ze nu nog wel hebben maar over een paar jaar niet meer.

Natuurlijk wordt de laagste kippen door alle hogere kippen gepikt, ook door de allerhoogste.
Want de hoogste kip zorgt er voor dat alle lagere kippen de allerlaagste kippen pikken.
Simpelweg door alle kosten op te jagen en de werkzoekenden van de economische problemen van alle lagere kippen de schuld te geven. Tohoktoktok!

Weet je wat ik met kippen doe?
Die braad ik in de pan en daarna verslind ik ze.
Hoge of lagere pikorde interesseert me niet. Opvreten die handel!

BSE rundfunk | 28-08-05 | 03:16

ik woon niet in de regio, maar waren vast antillianen die jaren werkloos thuis zaten.

jagdfaust | 27-08-05 | 22:25

Prologic hear hear helemaal mee eens!

lara | 27-08-05 | 22:18

Hulde aan . Prologic!!

repsay | 27-08-05 | 22:06

@Iedereen die over tuinbouw praat en er geen verstand van heeft.

Ik zit dit nu even door de comments heen te scrollen en mn mond valt open van verbazing wat mensen allemaal niet denken over 'mijn' sector.
Zelf ben ik op mn 12e met een bijbaantje begonnen in de tuinbouw. Nu ben ik 23 en ben ik bedrijfsleider op een paprikatuin. Ik ben kerngezond, heb geen klachten en ,geloof t of niet, ben niet debiel.
De praat die hier opgehangen word is echt bespottelijk. Het beeld dat hiet door bepaalde personen geschetst word van de huidige tuinbouw klopt van geen kant. Het is geen zwaar werk, je bent wel moe als je thuiskomt, maar dat lijkt me normaal. De tuinders zelf zijn geen slavendrijvers, maar hebben het gewoon moeilijk in dit land vanwege alle regeltjes die ze een normaal bestaan onmogelijk maken. Deze regeltjes houden ook in dat er GEEN zwaar vergif gebruikt mag worden, alles is getest en is in dit land minimaal. Ik heb mijn spuitlicentie,dus ik weet waar ik over praat.
De werklozen uit de grote stad kunnen hier makkelijk aan de slag, waarom moeten we anders duizenden Poolen uit Polen halen??( Deze hebben een Duits paspoort dus zijn volkomen legaal en goede mensen) Als deze weklozen hier niet kunnen werken omdat het 'te zwaar is' betekent dat dat ze gewoon te lui zijn. Uitkering afpakken en de groeten, uitzuigers zijn dit!
Dit is gewoon een sector die al een eeuwigheid bestaat en waar er gewoon nog keihard gewerkt word door mensen die weigeren lui te zijn.
Praat niet over dingen waar je geen verstand van hebt.

Prologic | 27-08-05 | 21:12

@. seymour hersh
graag eens verder kijken, voordat je de Nederlandse voedingstuinbouw onderuit haalt.
"In Spanje ligt het verbruik van gewasbeschermingsmiddelen per kg product 16 tot 26 maal hoger dan in Nederland." bron: LEI, 2005.

repsay | 27-08-05 | 20:51

Je ademt in zo'n kas allemaal giftige dampen in die de hersenen aantasten. Daardoor weet je na twee dagen niet meer hoe je de Wasserbomben moet plukken of je zwarte geld te tellen. Bron: onderzoek von Humboldt Uni Berlijn.

seymour hersh | 27-08-05 | 19:20

"Wij te boek staan als rechts weblog"
EXCUSE ME???

Welk boek is dat dan? Het Rooie boekje van MAO? GS is ongeveer rechts als de PvdA.

Rest In Privacy | 27-08-05 | 17:47

In sommige gemeentes hebben ze als proef de uitkeringtrekkers allemaal aan het werk gezet. Zelfs de simpelste dingen laten ze hen doen. Zij die werken kregen een uitkering zij die niet wilden krijgen niets, zij die niet kunnen worden gekeurd. Is dat nu zo moeilijk.

Földi | 27-08-05 | 15:57

@ stretch 26-08-05 @ 22:29

dus gewoon flink zwart bijklussen en daarnaast nog denken recht te hebben op een uitkering, en daar hier dan vol trots voor durven uitkomen?

mensen zoals jij zouden ze met terugwerkende kracht gratis tomaten moeten laten plukken zodat je je niet verdiende uitkering kunt terugbetalen. uitvreter.
ons sociale stelsel gaat ten onder aan beunhazen zoals jij die gewoon kunnen werken, niet door mensen die ongewild in de bijstand terecht komen.

kentika | 27-08-05 | 06:37

Ik stel vast dat het meerendeel parasitair gedrag veroordeelt.
Daarnaast stel ik vast dat een kleine minderheid, overigens zonder deugdelijke onderbouwing, deze vorm van asociale criminaliteit wél ondersteunt.
Aangezien er percentueel gezien meer steunfraudeurs en zwartwerkers zijn dan er hier in dit topic reaguurders openlijk voor uitkomen, stel ik tevens vast dat we hier met een fors aantal huichelaars te maken hebben.

Chiant | 27-08-05 | 01:37

't Is inderdaad kutwerk. Hun uitkering moet wel ergens van betaald worden.
Gelukkig hebben we: Loonbelasting. Van wat je overhoudt, kan je weer producten kopen. Waar je weer 19% belasting over betaalt. Tenzij het een product is wat a) noodzakelijk is, zoals gas, benzine of b) het harde bestaan plezieriger maakt, drank, sigaretten, dan betaal je extra accijns. Heel, heel veel extra. In het geval van bijvoorbeeld de gasrekening, die voor een interne markt overigens om een bizarre reden de externe marktprijs volgt, mag je over de torenhoge belastingen dan weer btw betalen, want blijkbaar is er waarde toegevoegd. Maar dat is nog niet genoeg. Dus wentel je zogenaamd nationale overheadskosten op lokale overheden af, zonder de bespaarde kosten terug te geven, met als bonus jaarlijks totaal random fors hogere lokale aanslagen om de debiele gemeenteraden en hun apparaten en ideetjes te betalen. Maar dan heb je ook niks. Nu kan je met een beetje wil binnen 3 dagen ergens achter de vaatwasser staan en je poen verdienen, maar gelukkig vinden de zeer langdurige werkloze professoren met blauw bloed in dit land het de juiste timing dit vervelende werk terzijde te schuiven en verder te leven op de hun rechtmatig toekomende geldelijke ondersteuning van diegenen, die 5 dagen per week iedere ochtend juichend opstaan om naar de baas te gaan.

Henk Hunk | 27-08-05 | 01:20

Heim ins Reich!

BSE rundfunk | 27-08-05 | 00:19

Hé, zit hier niet eens te lezen !! ga ook eens wat doen.
at denk je wel ?
Ja jij !! je hoort ook bij die nietsnutten op dit moment.
Maar hopelijk ga je maandag wel weer naar je werkplek.
Fijn weekend eerlijke harde werkers van Nederland ! op jullie kunnen we bouwen.

willie wortels | 27-08-05 | 00:13

Rechts is gewoon meer van hetzelfde.
Mensen die rechts zijn, zijn in het algemeen rechts, terwijl mensen die links zijn in het algemeen ook rechts zijn.
Dat geeft tenminste variatie bij de linkse mensen.
Die lui die rechts zijn, kunnen niets met links. Ze zijn gewoon aan een kant verlamd.
Hoor ze maar eens praten, dan kun je zelf bevestigen dat ze niets met links kunnen.
Ze blijven alleen maar zaniken over links, omdat ze juist daar verlamd zijn en daar last van hebben.
Dit geeft bij rechtse mensen niets minder weer dan het onvermogen evenwichtig te denken en te handelen.
Dus blijven ze rechts hangen, alleen klinkt dat nogal lullig als je dat zegt...

BSE rundfunk | 27-08-05 | 00:11

@. stretch

Dat rectale gedoe van je is alleen maar je Freudiaanse afwijking.
Lees de bijsluiter a.u.b.NIET en vreet die handel ongedocumenteerd (als een normale verslaafde) gewoon op.
En VAL MIJ DAAROVER VERDER NIET LASTIG.
Ik ben je dokter niet

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 23:04

@Momfer-de-mol; Opvreten? En ik maar denken dat ze rectaal ingebracht dienden te worden. Toch maar eens die bijsluiter lezen...

stretch | 26-08-05 | 22:57

@stretch
Lieve schat van me . . . . Je pil ligt nog steeds op het aanrecht te wachten op je . . . Vreet dat ding toch 'ns op . . .

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 22:34

Ja doei, ik ga een beetje tomatentrekken op z'n Pools voor die paar rotte centen! Terwijl ik zo 25 euri per uur zwart kan bijverdienen met wat kleine klusjes! Mij niet gezien! Bovendien had ik net al een vakantie naar Gran Canaria geboekt. Ach ja, de boog kan niet altijd gespannen blijven, toch? Lijkt me ook meer wat voor die rooie rakkers van de SP. Die hebben toch wat met tomaten?
(PS: niet iedereen die werkeloos is zit thuis de hele dag op de bank. Het is alleen zo dat iedereen die weet dat je eigenlijk werkeloos bent niet mag weten dat je werkt en iedereen die weet dat je werkt eigenlijk niet mag weten dat je werkeloos bent. Best vermoeiend hoor!)

stretch | 26-08-05 | 22:29

@. Muxje
Stap 4 geen optie?
Alleen maar omdat je man bent?
Kom kom . . . Muxje . . .
We leven 2005.
A.u.b. niet zo truttig
Alles kan
Alles mag

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 22:07

Stap 4 is nauwelijks een optie aangezien ik man ben.

Muxje | 26-08-05 | 22:00

Zoals als door Tocqeville is gezegd.... There are two incentives to work: the need to live and the desire to improve the conditions of life... Daar werd later door Irving Kristol aan toegevoegd dat: de eerste door de grote groep werd gedaan en de tweede door een kleine selectieve groep.... Om die grote groep aan het werk te krijgen moet je gewoon de uitkeringen stoppen.... Zolang er uitkeringen zijn is er geen prikkel....

Mucky | 26-08-05 | 21:49

@clandestino,850 is best veel,HAHA,sukkel!

koekje erbij? | 26-08-05 | 20:43

tomatenplukken? Zwaarwerk? HaHa,mietjes.

koekje erbij? | 26-08-05 | 20:36

Haha,twee weken terug,een soort banenmarkt in schilderswijk,Den haag.Twaalf aanmeldingen,10 nederlanders(wonen die daar nog ?), twee niet-nederlanders!. HAHA,60 % van de wijk is werkloos. (we willen wel,maar niet echt).Intrekken die uitkering!!!!

koekje erbij? | 26-08-05 | 20:32

Nederlanders zijn per definitie een lui en zeurderig kutvolk. Janken dat de economie slecht draait, maar een beetje werken ho maar. Owee als iemand aan het heilige 36urige werkweekje komt, dat doet pijn! Neem een voorbeeld aan die fucking Polen bijvoorbeeld, die werken een keer zo hard, voor de helft vh geld. In plaats van dat geklaag en gedram moeten we de mouwen opstropen en doorwerken. En vervolgens die centen laten rollen, zo stimuleer je de economie.

tosti | 26-08-05 | 20:31

Politieke imbecilie van Nederland... nu ook op GS!

BSE rundfunk | 26-08-05 | 20:24

@redactie GS
Sorry voor de sluik reclame

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 19:57

@King of controversy (19:20)
Als Muxje je niet wil, dan kun je bij mij terecht: 125 euro per uur, alle spannende standjes, maar ik doe m?n kunstgebit NIET uit.
Geen Grieks, en geen jank-verhalen over ?m?n vrouw begrijpt me niet. . . ?.

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 19:52

Suprise Suprise.... gewoon uitkeringen afschaffen, dan staan ze in de rij om tomaten te mogen plukken.

Qantrix | 26-08-05 | 19:29

Misschien moet sommig werk gewoon niet door werkenden gedaan worden maar door steuntrekkers. Vuilprikken en onkuid wieden is een mooi klusje om je uitkering te behouden. Wordt het och nog een keer netjes in Amsterdam.

tonydomtana | 26-08-05 | 19:20

En ook nog stotteruh. . .
Sorry

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 19:19

Tikfout
noramaalste = normaalste

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 19:17

Tikfout
noramaalste = normaalste

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 19:17

@Muxje 19:09
Prostitutie is "passende arbeid" van geval tot geval.
Voor Sandra K. is het de noramaalste klus van de wereld.

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 19:16

Oh en hulde @ Pierke

Muxje | 26-08-05 | 19:11

@King 17:17, je had nog een antwoord te goed. Nee, ik vind niet dat een weigering om de prostitutie in te gaan grond is om een uitkering in te trekken. Prostitutie is een inbreuk op de integriteit van het lichaam en geen regulier werk, hoewel ik niemand het recht zou willen ontzeggen om op die manier zijn brood te verdienen. Maar "passende arbeid" is het niet.

Muxje | 26-08-05 | 19:09

"De werkzoekenden gaan er financieel op vooruit. Hoeveel, dat is aan de gemeenten."

Ja, dan gaan ze er natuurlijk helemaal niets op vooruit. Dat geldt gaat allemaal op aan de projectleider, kantoorkosten en consultants. Die werkloze krijgt dus niks extra's en komt dus ook niet opdagen.

kalief | 26-08-05 | 18:53

@tonydomtana

Ik heb ineens last van mijn rug....

clandestino | 26-08-05 | 18:40

@king
en waar komt die uitkering vandaan? Dat is ook dwang, in de vorm van belasting. Niemand wordt gedwongen een baan aan te nemen, wel om belasting te betalen.

Pierke Smulders | 26-08-05 | 18:40

Heeft die tomatenteler wel het normale uurloon betaald aan de sociale dienst? Anders is er sprake van oneerlijke concurrentie.
En dat is het hele eieren-eten, zodra de overheid verwacht dat er gewerkt wordt voor een uitkering zijn er bedrijven die er op verliezen, zoals een bedrijf in de groenvoorziening als je die mensen laat schoffelen tegen 80% minimumloon kan een bedrijf daar niet tegen concurreren. De uitkering zou in geval van verplicht werk dus ook marktconform nivo moeten liggen. Ambetnaren mogen geen werk verrichten voor dat bedrijf, want ook dat zou oneerlijk zijn ten opzichte van commerciële bedrijven.
Zo simpel is het allemaal niet

Thygros | 26-08-05 | 18:40

Maar dit ias toch schandalig. als Nederlander heb je recht op je uitkering en die Polen zijn we toch binnen aan het halen om de premies voor ons te verdienen.

Het is tijd voor Kamervragen hoe het toch kan dat Nederlanders die genieten van hun welverdiende uitkering zomaar in een tuinbouwkas belanden waar ze gaanwerken (u weet wel het w-woord). Het schijnt zelfs dat ze gedwongen zijn om dit te doen omdat ze anders hun uitkering verliezen of gekort worden. Dit is toch geen menswaardig bestaan. Waar blijft Groen-Links om de rechten van deze misbruikte mensen te verdedigen? En waar is de arbodienst want er is vast wel iets mis met het werk hier.

nlnl | 26-08-05 | 18:40

@ tonydomtana 18:30
Jaaa goed idee, we laten werklozen vrijwilligerswerk doen, waardoor dat werk niet meer door betaalde werknemers gedaan hoeft te worden. Resultaat, nog meer werklozen. Geniaal gewoon. :-/

King of controversy | 26-08-05 | 18:39

Er is genoeg werk te doen VOOR behoud van uitkering. Al was het maar onkruid wieden in een straal van 500 meter om je gesubsidieerde woninkie. Uitkeringen moeten meer verplichtingen met zich meebrengen,de vijwilligheid moet er echt eens vanaf.

tonydomtana | 26-08-05 | 18:30

@ Pierke
Denk nou eens even na. Geen baan+ geen uitkering= geen inkomen.
Mensen moeten toch eten, dus zonder inkomen worden mensen gedwongen elke baan aan te nemen die ze kunnen krijgen, incluis prostitutie. Daarom mag de overheid de uitkering alleen eenmalig korten. De vraag is of dat meer effect heeft dan helemaal niet korten.
Voor de rest ben ik het wel met je eens, nou nog de rest van de reaguurders hier.

King of controversy | 26-08-05 | 18:29

@king
dwingen, oftewel tewerkstellen, is zooo USSR. korten op de uitkering is geen dwang om een baan aan te nemen. Een uitkering is om iemand tussen twee banen door te helpen, en wat mij betreft net zo vrijblijvend als die baan die geweigerd wordt.

Pierke Smulders | 26-08-05 | 18:19

"Er is werk genoeg". Bij de uitzendbureautjes zeker. Wat een stelletje parasieten. Lekker de hele etalage volhangen met niet bestaande vacatures, een half jaar werk beloven met kans op een vaste baan en dan na vijf maanden is het werk opeens op, meer dan het dubbele van de uurloon van de werknemer aan de werkgever berekenen en dan volkomen ongeschikt personeel leveren, langdurig werkelozen laten ze links liggen, kortdurend werklozen mogen zich eerst gaan bewijzen door dagjes werk te laten doen wat niets met je opleiding te maken heeft, altijd op het laatste moment bellen. Maar dan werkt daar weer zo'n bloedmooie meid en voor je het weet mag je tomaten gaan plukken in zuid Limburg voor het minimumloon. Tja, die Wasserbombe aus Holland.

Gavrilo | 26-08-05 | 18:15

@ Pierke 18:09
Heb je hele draad gelezen?
Moet je nog maar eens goed kijken wat de rechtse reaguurder hier vindt. Dwingen, al het werk aannemen, uitkering onmiddelijk stopzetten ect.
En maak van Aruba eens Siberië, misschien snap je m'n punt dan beter.

King of controversy | 26-08-05 | 18:15

@King
tja die grens ligt ergens. Iets met inbreuk op je lichaam en privacy ofzo iets. Er zijn genoeg mensen die opzichter op Aruba willen worden, lijkt me, lekker weer enzo. Overigens moet de overheid helemaal niemand "dwingen" zoals jij zegt. Alleen wat geld innemen van de uitkering, wat in eerste instantie ook helemaal niet van hun is (vd overheid niet en de steuntrekker niet), dus waar hebben we het over?

Pierke Smulders | 26-08-05 | 18:09

Hee een celebrity op Gs...

Pannie | 26-08-05 | 18:02

@ Pierke Smulders
Waar ligt dan de grens volgens jouw? Prostitutie niet, tomatenplukken wel. Wat dacht je van de Uranium mijnen? Mag dat wel? Mag de overheid je dwingen opzichter te worden op Aruba? Moet je eens kijken hoe snel de werkloosheid hier keldert.
Maar roep het maar, waar ligt de grens volgens jouw dan?

King of controversy | 26-08-05 | 18:00

@BSE rundfunk
Het gaat over tomaten.
Niet over je leuter.

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 17:59

geleuter!

BSE rundfunk | 26-08-05 | 17:58

nogmaals, als dat voor tomatenplukken geldt, hoeft dat nog niet voor prostitutie te gelden. Je trekt het door in het extreme. Maar goed, als jij dat vindt, dan vind je dat maar.

Pierke Smulders | 26-08-05 | 17:53

@ Pierke Smulders
Nee hoor, het gaat hier over mensen verplicht te werk stellen. Prostitutie is werk, dus volgt daaruit de conclusie dat volgens het merendeel van de reaguurders hier, werklozen gedwongen kunnen worden tot prostitutie. En ik heb nog niemand gehoord die dat ontkent heeft.
... ik vraag me af of die werklozen-hoeren ook een cursus aangeboden gaan krijgen. Kom op tijd, dat soort dingen...

King of controversy | 26-08-05 | 17:49

Poe poe, als al die uurtjes die er in de nutteloze commentaren zitten van vandaag op gs omgezet zouden worden, dan hadden we toch al snel 20 kg westland tomaatjes gehad , waar een enegie aan is verspild welks voldoende was geweest voor 1 mens 1 dag verwarmen, te eten geven en naar het werk te brengen.....

Zeus | 26-08-05 | 17:47

-edit niet linkspammen smit-

MichielSmit | 26-08-05 | 17:44

Over tomaten plukken gesproken, is Lucas al ontzlagen bij Talpa Tv?

Pannie | 26-08-05 | 17:41

@king of controversy
het gaat hier over tomatenplukken, niet om prostitutie. Je hoeft het linkse gelijkheidsbeginsel niet in het extreme door te trekken hoor

Pierke Smulders | 26-08-05 | 17:40

. blawablawa 26-08-05 @ 17:30
De buren dachten altijd dat wij in de vishandel zaten.
.
Even Offtopic
Deze aantallen sta ik wel even van te kijken!:
DEN HAAG - Een op de acht zwangerschappen eindigde in 2004 in Nederland in een abortus. Dat blijkt uit de jongste cijfers van de Inspectie voor de gezondheidszorg en de landelijke abortusregistratie van de Rutgers Nisso Groep.

Pannie | 26-08-05 | 17:35

@Pannie: En nee, persoonlijk ken ik niemand die naar een voedselbank hoeft. Er is nix mis met een uitkeringsgerechtigde aan het werk zetten voor werk dat moet gebeuren. Maar dan moet dat werk er wel zijn, en niet zoals bv. in de landbouw worden vervuld door goedkope illegalen. En wie fulltime werkt in een reguliere baan, moet ook het minimumloon krijgen. Anders wordt het misbruik.

JackRandom | 26-08-05 | 17:33

@ tonydomtana
Ik zei het al eerder, maar ik heb toch niets beters te doen. Hoer zijn is ook een beroep. Wil jij, gedwongen door de overheid, achter de ramen belanden?

King of controversy | 26-08-05 | 17:31

@Pannie 26-08-05 @ 17:19
Daar gaan je vingers tenminste lekker van ruiken, kun je van aluminiumprofiel niet zeggen.

blawablawa | 26-08-05 | 17:30

@Pannie: Tsja, er moet ook gewerkt worden. De dagen dat ik als werkeloze urenlang op GS kon zitten liggen alweer ver achter me. :)

JackRandom | 26-08-05 | 17:28

Uitkeringstrekkers moeten gedwongen worden te werken. Niet ingaan op kutklusjes moet ten gevolge hebben een stopzetting van de uitkering.

tonydomtana | 26-08-05 | 17:28

Jack jij wist toch van die voedselbank figuren?
Of zijn die lichamelijk ook zwakjes? (van de honger?)

Pannie | 26-08-05 | 17:26

blawablawa 26-08-05 @ 17:16
Ik kom zelf uit een familie van gynecologen, alsof dat zo'n lekker baantje is.

Pannie | 26-08-05 | 17:19

Sjips, weer een interessant topic gemist... :) Hier heb ik nog zoveel over te zeggen...

JackRandom | 26-08-05 | 17:18

@ Muxje 17:02
"6- Diefstal en overvallen
Een uitkering eisen en werk weigeren (inclusief prostitutie) valt bij mij onder optie 6,"
En dan nu de hamvraag: vind jij dat de overheid werklozen kan of moet dwingen de prostitutie in te gaan, en als dat geweigerd wordt de uitkering kan stoppen?
Ik vind in ieder geval van niet. Ik denk dat mensen wel degelijk het recht hebben om werk te weigeren, ook al krijgen ze al 10 jaar een uitkering.

King of controversy | 26-08-05 | 17:17

@verbatim 26-08-05 @ 17:07
het = debielenwerk: aarbeien plukken, bevroren 40kg blokken kaas op band tillen en schoon maken, aluminiumprofielen invetten, conservenpotjes op band zetten, uitlaten felsen, glaswol in metalen bekertjes stoppen, etc.

blawablawa | 26-08-05 | 17:16

contractor 26-08-05 @ 17:01
als je het echt wilt weten: ik loop maar te dollen, kijken wie er kwaad wordt, weed verbouwen is helemaal helemaal niks voor mij, al zeker niet voor de 'handel'
Voor wat betreft die tomaten ben ik wel serieus, de hollandse tomaat op de markt of in de winkel is toch niet te vreten vergeleken met de tomaten zoals je die in Spanje, Italie of Groekenland (ik noem maar wat) eet?
Ik neem aan dat vanwege subsidieregels het goeie spul naar het buitenland gaat?
Net trouwens nog 2,50 betaald voor 5 trostomaatjes, die kunnen er nog net mee door, maar wat een prijs, dat is EEN ouderwetse gulden per tomaat,

Pannie | 26-08-05 | 17:14

@muxje
aanvullinkje:
7- terrorist
Was die geyteneuqer die VanGogh omlegde ook niet zo'n randgeval op de arbeidsmarkt?

ZouteZeeuw | 26-08-05 | 17:08

@blawablawa 26-08-05 @ 17:01

Misschien kun je eens toelichten hoe het kan dat je om half vier nog tomaten geplukt hebt en om vijf uur niet meer weet of het zwaar werk is..

blawablawa 26-08-05 @ 15:34
Ik heb het werk gedaan en ik zeg dat het minderwaardig werk is

blawablawa 26-08-05 @ 16:57
nu weet ik niet af tomatenwerk zwaar werk is

verbatim | 26-08-05 | 17:07

OK, ik moet nu weg dus ik kan voorlopig helaas even niet meer terugschelden.

blawablawa | 26-08-05 | 17:03

@King, ok. Bij werkloosheid ziet mijn lijstje van alternatieven er zo uit:
1- Ander "goed" werk
2- Shitbaantje
3- Liefdadigheid
4- Prostitutie
5- Doodgaan
6- Diefstal en overvallen
Een uitkering eisen en werk weigeren (inclusief prostitutie) valt bij mij onder optie 6, het enige verschil is dat er wat tussenpersonen tussen zitten. Overigens is er niets mis met WW claimen, daar betaal je voor zoals Blawabla al aangaf, en als er geen WW zou bestaan zou ik mezelf op vergelijkbare wijze verzekeren. Daarnaast zou je kunnen stellen dat ik voldoende belasting heb betaald om tot het einde der tijden bijstand te mogen ontvangen.
Maar goed, prostitutie valt bij mij *niet* onder passende arbeid. Met de blote hand de brandstofstaven in Borssele vervangen ook niet. Maar zwaar, vuil werk is wel passend als je het aan kan. Zoals iemand ander al zei: het is hypocriet om werk te weigeren als je wel van anderen verwacht dat ze het voor je doen.

Muxje | 26-08-05 | 17:02

@Janatuplova
vrachtwagens, schepen.. maakt niet uit.
Kap dan eens met die regeltjes hier. Als die bankzitters dan toch vergroeid zijn in hun ikea-sofaatje mik dan af en toe een kist garnalen op hun schoot. Dan moeten ze toch echt niet meer zeiken dat het te zwaar werk is. ps. ik heb nix over hygiëne gezegd.

ZouteZeeuw | 26-08-05 | 17:02

@verbatim 26-08-05 @ 16:55
Zo te zien heb jij daar mee moeite mee dan ik. En niet alleen met de lange woorden.

blawablawa | 26-08-05 | 17:01

@bondje33 16:34 : Dus jij wilt niet in de mallemolen terecht komen en ondertussen weiger je uiteraard principieel iedere uitkering?

TM | 26-08-05 | 17:01

@pannie: ik voel me Westlandse roots opborrelen, die gasten werken voor een kwaliteitsproduct in een kutkas. En dan zit er een mannetje zoals jou te pochen over z'n (illegale) weedje. De enige overeenkomst is het oogsten. Als de hennepteelt legaal was geweest had ik 200 hectare van dat lekkere spul. En jij?

contractor | 26-08-05 | 17:01

@ Ksi-Ziks
Jij moet de politiek in!
En dan kunnen ze dat stempelen laten doen door wat van die arbeidslozen.

Hatsiemoko | 26-08-05 | 16:59

ZouteZeeuw 26-08-05 @ 16:52
Dan stappen die tomatenverbouwers gelijk over op weed, doen ze nu ook al trouwens.
Maakt verder niet uit of ze weed of tomaten verbouwen, het blijft bagger...

Pannie | 26-08-05 | 16:57

@Pierke Smulders 26-08-05 @ 16:50
Dat is niet perse kutwerk.
.
Maar de reden dat iedereen een keer dood gaat is geen reden om mensen maar ergens vandaan te trekken en te werk te stellen in de meest debiele en belastende baantjes (nu weet ik niet af tomatenwerk zwaar werk is, maar al het debielenwerk wat ik gedaan heb is redelijk belastend, dus naar ik aanneem zal dit geen uitzondering zijn).
.
@Ksi-Ziks 26-08-05 @ 16:51
De Belgen hebben het inmiddels ook afgeschaft. Maar verder ook een goedemorgen.

blawablawa | 26-08-05 | 16:57

@ blawablawa 26-08-05 @ 16:03

Je mag aannames doen wat je maar wilt. Maar wel oppassen dat je het niet als werk gaat zien he, daar springen de vaatjes van in je hersenen.. Kan me toch niet aan de gedachte onttrekken dat jij veel gewerkt moet hebben, gezien je nog resterende funcionerende hersencapaciteit (sorry voor de lange woorden)

verbatim | 26-08-05 | 16:55

@ ZouteZeeuw 26-08-05 @ 16:30

Moet je er ook bij vertellen waarom dat gebeurd.

Reden:
1* Het is goedkoper om die garnalen per vrachtwagen naar Narocco te vervoeren, ze daar te laten pellen en ze weer met vrachtwagens naar Nederland te vervoeren.
2* Door de vele regeltjes die er in Nederland zijn voor het verwerken van garnalen is het niet doenlijk meer om ze hier te laten pellen.

Ohja, de fabrieken in Marocco waar dit gebeurd staan op een zeer hoog peil wat betreft hygiene.

Janatuplova | 26-08-05 | 16:54

Ik heb een hekel aan taalfouten, vooral van mijzelf.

YouBastard | 26-08-05 | 16:53

@ Iedereen,

Geen idee waar jullie het over hebben, ben al 10 jaar bezig met geld uitgeven om jullie kut economie aan de gang te houden. Weet je hoeveel "melkert banen" ik alleen al genereer door alle subsidies, kwijtscheldingen, tegemoet komingen enzovoort aan te vragen? Dus, verhoog de bijstand, dan heb je mensen met geld en tijd om het uit te geven in plaats van half Nederland die dagelijks lekker met zijn alle in de file staat te meuren waardoor de consmunten bestedingen (behalve aan de pomp) afnemen!

YouBastard | 26-08-05 | 16:52

@MomfertdeMol:
Idd! Als we nu de wietteelt legaliseren dan knallen de prijzen omlaag en halen die bankzitters ook daar hun neus ineens voor op. Stelletje hypocrieten.

ZouteZeeuw | 26-08-05 | 16:52

Waarschijnlijk worden ze liever homeopathie arts.

Pannie | 26-08-05 | 16:52

@Muxje 26-08-05 @ 16:21
.
Niet iedereen die werkt, doet ook wat. Ik heb een tijdje bij de waterzuivering gewerkt en daar werkt geconcentreerd met je taak bezig zijn helemaal niet op prijs gesteld. Een beetje peuken roken in het rookhol enzo. En roddelen. Foto's van het personeelsuitje in powerpoint zetten. Dat soort dingen.

blawablawa | 26-08-05 | 16:51

Vroeger, toen in BE de uitkeringen nog doppen heette, toen werd je de gehele dag bezig gehouden met reizen tussen verschillende stempelbureautjes, kwam bij ziekmelding een controleur. Controleur of stempelpost gemist, die dag geen uitkering, vaker gemist, uitkering gestopt. De rooie rakkers vonden dat een systeem wat van weinig vertrouwen in de uitkeringtrekker getuigd en gingen over op het Nederlandse "geef maar ongecontroleerd weg" systeem. De uitkeringen explodeerden en de werklustigen verdwenen als sneeuw voor de zon.
.
Ik stel voor dat met het Belgische dop systeem weer invoert, zodat wwérs weer lekker actief gemaakt worden van 0800 tot 1800 uur en zaterdag tot 1300 uur met subsidie voor de avondschool.

Ksi-Ziks | 26-08-05 | 16:51

@blawablawa
goed, is waar. Maar de reden blijft voor mij onzin. Een buschauffeur kan ook ergens tegen opklappen, thuis blijven dan maar?

Pierke Smulders | 26-08-05 | 16:50

@ Muxje
Dat vind ik nou een beetje jammer, je er met een grapje afmaken. De discussie ging erover wat minderwaarig werk was. Ik was benieuwd of jij behalve tomatenplukken ook bereid was je lichaam te verkopen? Als je dat tenminste fysiek aankunt.

King of controversy | 26-08-05 | 16:49

@ GS redactie
Wat brengen jullie dit nieuws toch meer negatief. Waarom niet geschreven: Van de 25 deelnemers werd er geeneen ontslagen. ;)

King of controversy | 26-08-05 | 16:46

@King: inderdaad. Dan zakken de prijzen van een avondje hoerenlopen tenminste ook een keer, heh.

Muxje | 26-08-05 | 16:46

@Pierke Smulders 26-08-05 @ 16:39
Er is een verschil of je jezelf dat aandoet of dat het een gevolg is van je werk.

blawablawa | 26-08-05 | 16:46

@bondje33,

Begrijp ik nou uit dat Kouwesesque verhaal van je dat jij niet 40 uur normaal kan werken, maar wel meer dan 40 uur per week bijklust?

Ga dan eens gauw normaal aan het werk, of moet je dan huilen?

SDI | 26-08-05 | 16:46

Tomaten plukken lukt ze niet ? Wat gek . . . . .
Want hennep plukkuh kenne ze als de beste . . . .

Momfer-de-Mol | 26-08-05 | 16:45

@MCRLZ 26-08-05 @ 16:36
Ik heb hiervoor te lang dit kutwerk. Laten we zeggen dat als je kanker krijgt of een andere enge ziekte dat je dat GEWILD hebt. Als je namelijk niet ziek wil worden, dan WORD je ook niet ziek. Nu goed!? Als ik het nu over zou moeten doen, dan was het dikke vinger naar dat werk en met me reet op de bank. Dit werk brengt je namelijk helemaal tot niets, absoluut niets en nog minder dan dat. En dat succesverhaal van shiphol vind ik echt geweldig hoor! Vroegah!? Toen hadden we nog geen eens werk! Toen moesten we om half vijf 's morgens op onze blote voetjes 60 kilometer door de sneeuw voor een halve verrotte aardappel blablabla...

blawablawa | 26-08-05 | 16:44

Het is te triest voor woorden dat er op de huidige manier nog steeds geprobeerd wordt om Nederlandse werklozen aan het werk te krijgen. Stop als eerste eens met die uitkeringen. En dat tomatenknippen fysiek zwaarder is dan de hele dag op luie reet zitten klinkt mij niet meer dan logisch.

repsay | 26-08-05 | 16:44

@clandestino 26-08-05 @ 16:35

Dat zou mij ook niet motiveren, gelukkig zijn we nooit te oud om iets te leren, toch?

KaiserSoza | 26-08-05 | 16:39

@blawablawa
thuiszitten zou ook niet goedkoper mogen zijn natuurlijk, en dan kan er best flink gekort worden, maar dat is mijn mening. En kosten achteraf door hersenbloeding en hartstilstand? Alsjeblieft zeg, alsof tot 12 uur in je nest liggen stinken en daarna bier drinken op de bank gezond is. En bedenk wel, tomaten zijn gezond!

Pierke Smulders | 26-08-05 | 16:39

@ Muxje 16:29
"Het baantje is geschikt als:
- je het werk fysiek aankan;
- je van het loon kan leven."
Wat jouw betreft zijn er morgen dus geen vrouwelijke werklozen meer. Allemaal de prostitutie in.
En nu ik erover nadenk, waarom zouden er eigenlijk wel mannelijke werklozen moeten bestaan.

King of controversy | 26-08-05 | 16:37

@blawabla
ik vind dat mensen die te beroerd zijn om te werken de maatschappij uitbuiten!

@appolonian
als ja aan de slag WIL dan kom je aan de slag. en wat is geschikt?
je kan latijd nog vanuit een ongeschikte baan verder kijken naar een andere baan die beter geschikt is dan in de WW blijven zitten.

uit eigen ervaring...
ik heb een goede opleiding (HBO) en nu ook een geode baan... tussen een verschillende banen door heb ik vliegtuigen geladen en gelost op schiphol, aan de lopende band in een fabriek groenten in zakjes an potjes gestopt, schoongemaakt etc.

ik vond dat niet minderwaardig en ik ben er echt niet slechter van geworden. bovendien heb ik nu veel meer respect voor mensen die zich vanuit dergelijk werk niet verder kunnen ontplooien en dat hun hele leven doen.

waarom dit voor een grote groep WWérs dus te "minderwaardig" zou zijn is mij een raadsel en waarom je elke baan dit niet op "niveau" is zo mogen weigeren ook!

MCRLZ | 26-08-05 | 16:36

@KaiserSoza

Beter thuis vegeteren dan op een kutbaan achter de lopende band of zeau!

clandestino | 26-08-05 | 16:35

@ Carpa 15:46

Whatever....
De tijd dat er voor IEDEREEN werk is , is al lang voorbij. Het is een ouderwets beeld waar velen zoals jij zich nog aan optrekken en waardoor je jezelf hoger denkt in te kunnen schatten dan anderen, die zichzelf beschikbaar stellen om die gaten die er wel degelijk zijn in de arbeidsmarkt op te vullen. Ik zit best thuis ja. Hand ophouden? Liever had ik 1000 Euro meer gehad in de maand, door ook gewoon te kunnen werken, zolang dat niet lukt,om wat voor reden dan ook, en er gasten blijven schreeuwen als jij, doppen velen hun eigen boontjes, plantje hier, plantje daar, bijbaantje zus, klusje zo, wat me meer dan 40 uur in de week kost, dus HOEZO WERKSCHUW? Het gaat vanzelf zullen we maar zeggen... NOT...!
(Je kunt ook Tomatenplukken, lekker afwisselend, de ene rode na de andere rood/groene )
Nee mijnheer,mischien zijn er ook gewoon anders dan jij, degene die zoveel wegdraagd met een blauwe envelope, s'morgens half zeven sjachereinig in zijn Opeltje stapt, trommeltje brood mee, grote bek van je baas, wijf die onder een ander ligt als jij op je werk bent, etc etc..... Dank je hartelijk! Mij niet gezien. Jij bent slim, ik ben dom, laten we het daar op houden......

Als je 20 jaar geleden zo zou lullen, had je gelijk, maar deze tijd, nee..... de teller staat voor niets op 500:000 zulen we maar zeggen

bondje33 | 26-08-05 | 16:34

@Carpa 26-08-05 @ 16:23
Nee, fout. Ik kan geen respect opbrengen voor mensen die dit werk zelf niet doen en nooit van hun leven doen en nooit van hun leven gedaan hebben, maar wel vinden dat anderen dit wel prima kunnen doen.
.
> @Carpa 26-08-05 @ 16:23
> Als je net bent afgestudeerd of net je baan hebt
> verloren o.i.d. en je bent op zoek naar werk, kan
> ik er alle begrip voor opbrengen dat het niet je
> eerste keus is en dat je eerst wat anders wilt zoeken
.
Ik kan je nu niet meer volgen. Waarom is het dan plotseling wel minderwaardig (sorry, ik bedoel te zeggen 'niet de eerste keus')?. Dat vind ik echt onzin. Als een langdurig werkloze in de kas kan werken, kan een schoolverlater (opleiding niet relevant) dat ook. En iemand die pas zonder werk zit ook.

blawablawa | 26-08-05 | 16:33

En komen ze dan rond 5 december terug, ZouteZeeuw?

King of controversy | 26-08-05 | 16:33

Weten jullie wel dat ONZE garnalen tegenwoordig aan de rand van het Rifgebergte gepeld worden? Idd, onze Hollandse shrimps worden ernaartoe gevaren, gepeld om vervolgens weer op de stoomboot naar ons luie kikkerlandje vervoerd te worden!!

ZouteZeeuw | 26-08-05 | 16:30

Het baantje is geschikt als:
- je het werk fysiek aankan;
- je van het loon kan leven.

Muxje | 26-08-05 | 16:29

@Eskimauh
quote:"Als HBO-Academicus wil ik echter niet als putjesschepper te werk worden gesteld"

Als veel te veel belastingbetaler, wil ik niet voor dit soort mensen betalen!
Als je het niet wilt doen zoek je maar wat anders of vraag je geen uitkering aan. Simpel

Corleone | 26-08-05 | 16:29

@MCRLZ
"waarvan diezlfde achterlijke nietsnutten nu weer op de bank zitten te playstationnen en xboxen!"
Hoeveel bijstandstrekkers ken jij die dat de hele dat zitten te doen? De meeste willen vermoedelijk echt wel aan de slag, als het baantje maar een klein beetje geschikt is.
@Hatsiemoko
Het is constructiever om Nietzsche anders te lezen. Aldus sprak Zarathoestra.

Apollonian | 26-08-05 | 16:26

@Pierke Smulders 26-08-05 @ 16:09
Je mag van mij korten tot op zekere hoogte. Mits ook absoluut duidelijk is dat het netto bedrag met werk ook hoger is dan in de bijstand. Maar bij een werkervaringsplaats denk ik al snel aan behoud van uitkering of wellicht iets daarboven. Netto is men dan slechter af. Thuis zitten is nu eenmaal goedkoper, dan elke dag naar buiten moeten. Verder wil ik weten wat dit soort werk achteraf kost aan gemis aan leven en ziektekosten door een hersenbloeding of hartstilstand.
.
@MCRLZ 26-08-05 @ 16:15
De WW betaal je nog altijd zelf. En verder vind ik dat mensen die dit werk doen worden uitgebuit door de maatschappij. Of ze het nu met plezier doen of dat ze verplicht worden dit te doen.

blawablawa | 26-08-05 | 16:25

@Muxje wij zijn het eens

Carpa | 26-08-05 | 16:24

contractor 26-08-05 @ 16:09
Hee aansteller, waar heb ik ongelijk dan??
Ik ben trouwens dol op groene asperges, maar die tomaten zijn niet te vreten, wees eerlijk.
Ik ben pricipieel tegen het illegaal aftappen van stroom.

Pannie | 26-08-05 | 16:23

@blawawa "Mijn respect verlies je als je vindt dat anderen het werk wel kunnen doen, terwijl je het zelf niet wilt doen." Ik begrijp hieruit dat je dus geen respect kan opbrengen voor de langdurig werkelozen die dit werk dus weigeren? Bovendien vind ik het te ongenuanceerd. Als je net bent afgestudeerd of net je baan hebt verloren o.i.d. en je bent op zoek naar werk, kan ik er alle begrip voor opbrengen dat het niet je eerste keus is en dat je eerst wat anders wilt zoeken. Het ount is dat dit langdurig werklozen zijn. Ik vind dat je (ongeacht je opleiding) na een bepaalde tijd geen recht meer hebt om dit te weigeren en dan maar tomaten moet plukken. Autochtoon of allochtoon, goeie opleiding of niet.

Carpa | 26-08-05 | 16:23

@clandestino 26-08-05 @ 16:10

Een kinderhand is gauw gevuld, denk ik dan maar. Vooral te lui om je duim uit je reet te trekken en iedere maand lekker je hand ophouden, dat is pas leven. Vegeteer vooral verder.

KaiserSoza | 26-08-05 | 16:21

@blawablawa, tja, en ik zie genoeg collegae die geen kopje meer op kunnen tillen van de RSI, opgelopen bij het administreren van al die fijne uitkeringen.
Overigens, als ik mijn baan verlies, dan hoop ik iets vergelijkbaars te vinden, maar als er niets is dan zal ik toch in de kassen gaan staan. Om dat werk te weigeren en mijn hand op te houden is moreel net zo verwerpelijk om bij de buurman aan te bellen en hem te zeggen: "Hé lul, ga eens naar je werk om mijn uitkering bij elkaar te verdienen". Het te verwachten antwoord van de buurman zou ik ook graag aan alle werkweigeraars geven, en het zou van hun kant ook eerlijker zijn om hun uitkering bij mij persoonlijk te komen halen, maar helaas staan die luilakken achter de belastingontvanger, deurwaarder, rechter en uiteindelijk de gewapende agenten die het voor ze opknappen.
Qua WW heb je gelijk... ook al is het geen echte verzekering maar een collectieve regeling zonder keuzemogelijkheden.

Muxje | 26-08-05 | 16:21

Oke, wat ik nu ga zeggen klinkt heel had, en ik vind het jammer dat ik er zelf zo over denk :

Nederlanders (en duitsers) zijn te zwak, we zijn mietjes geworden. Hoe komt dit ? We worden te verwent, deze generatie wil geen flikker betekenen. Maar daarbuiten hadden dat soort mensen eigenlijk helemaal niet geboren moeten worden.
(hieronder is geen bedreiging, admin mag het gerust weghalen als hij het echt niet tof vind...)
Het is als vliegen, als je ze niet doodmaakt, komen er 3 voor terug, want vliegen naaien als de ziekte.
Doodmaken is natuurlijk geen optie, maar ik vraag me af hoe deze verzwakking van onze samenleving te stoppen is, als dat uberhaubt al mogelijk is...

Hatsiemoko | 26-08-05 | 16:20

Opmerkelijk wel, hoeveel GeenStijlers er ineens werken in de tomaten, wonderbaarlijke hoeveelheid vakkennis ook hier.....

KaiserSoza | 26-08-05 | 16:15

welke idioten halen het in hun botte hersens om te zeggen dat je je aan "minderwaardig" werk voor een "pisloontje" mag onttrekken en dan dus wel in de WW mag blijven zitten!? de mensen die dat "miderwaardige" werk WEL doen betalen van hun "pisllontje" dus wel mooi de premies, waarvan diezlfde achterlijke nietsnutten nu weer op de bank zitten te playstationnen en xboxen! al die 25 uitkeringen van die gasten intrekken... NU!

MCRLZ | 26-08-05 | 16:15

Zucht, daar is niets hypocriets aan. Als mijn baas vindt dat ik minder moet surfen, dan mag hij dat zeggen. Als hij dat niet doet en de producten van mijn baas daaordoor duurder worden, dan staat het jullie vrij om bij een concurrent te shoppen. Dus gaarne jullie flauwe commentaar over mijn al dan niet overdreven bezoeken aan GS achterwege laten.
Tja... als je ambtenaar bent ligt het anders. Ik kan namelijk niet naar een alternatieve dienstverlener op zoek gaan, als de overheidsdienst te duur wordt vanwege inefficiëntie en buitensporig surfen (geen wonder dat het zo uit de klauwen is gelopen trouwens). Dus de ambtenaren onder ons mogen nu weer snel terug aan het werk.

Muxje | 26-08-05 | 16:13

Ach ja, ik krijg 850 euro per maand + huursubsidie en een gratis breedbandverbinding. Met tomaten plukken verdien je dit niet.

clandestino | 26-08-05 | 16:10

@Muxje 26-08-05 @ 15:53
Als jij het werk tot je dood doet, verander ik van mening. Anders moet je gewoon je luie klep dichthouden. Ik heb te veel mensen gezien bij wie na hun 40ste een vaatje in de hersenen sprong. En dat voor tomaten die op jouw bord komen of tomaten die voor jou als Nederlander de export omzet bepalen. Ik blijf mijn respect herhalen voor mensen die dit weigeren. En je moet al helemaal niet lullen over WW, want dat betalen mensen nog altijd helemaal zelf/persoonlijk/prive. Domme gans!

blawablawa | 26-08-05 | 16:09

blawablawa, je betaalt anders wel belasting voor die gasten, tenzij je zelf ook een steuntrekkert bent natuurlijk. Ze mogen het best weigeren, maar dan mag de belastingbetaler weigeren die gasten verder nog te sponseren.

Pierke Smulders | 26-08-05 | 16:09

Wat een eikel ben je pannie..
vooral door deze zin kan ik je wel een paar keer kielhalen:
EEN topje plukken levert me meer op als een hele dag tomatenplukken, wie is'tie dan? -- pfff... knurft!
Bovendien zijn die Hollandse kastomaten ook nog eens niet te vreten, ook weer zoiets... -- Wat??? Vreet je groente?
Beter een dag weed knippen dan tien dagen tomaten plukken, dat is mijn motto!
-- I rest my case, ik hoop dat de rekening (voor de vast afgetapte stroom) je nog lang mag achtervolgen...
afz. Een eerlijke ex-tomaat.......

contractor | 26-08-05 | 16:09

@daniela. Je bedoelt ambtenaren?

Think | 26-08-05 | 16:06

@astronoud. Beetje hypocriet niet?
Ik heb trouwens gewoon nog vakantie...

Think | 26-08-05 | 16:04

Humor. Kreten als "luie heaumeaux" en "ze moeten mensen die niet werken korten" uit de mond van mensen die de hele dag in de baas z'n werktijd websites zoals GeenStijl en Retecool bezoeken.
.
Volgens mij zijn die tomatenpluk-weigeraars niet de enigen die een harde reality-check nodig hebben.

daniela | 26-08-05 | 16:03

@Carpa 26-08-05 @ 15:46
Ongezien respect voor iedereen. Mijn respect verlies je als je vindt dat anderen het werk wel kunnen doen, terwijl je het zelf niet wilt doen. En kom niet met smoesjes aan, want er is niet 1 Nederlander die na de middelbare school dat soort werk nog doet. Maar wat loop ik me ook druk te maken. Ik zeg respect voor die mensen die dat werk afwijzen en als ze lekker op hun reet willen zitten moet ze dat vooral doen. Mijn leven verandert er niet door.
.
@verbatim 26-08-05 @ 15:51
Ik denk niet dat de redenatie nog specifiek over steuntrekkers gaat, maar meer over jou. Ik neem aan dat er nog wel meer groepen zijn waar je ongezien een hekel aan hebt.

blawablawa | 26-08-05 | 16:03

Moet Oma wel halal zijn, ander wordt het moeilijk met die charters naar Mekka.

style.councillor | 26-08-05 | 16:02

Wubbo slaapt toch ook in de baas z'n tijd?

style.councillor | 26-08-05 | 15:58

Hebben jullie ook allemaal een vrije dag, of zitten jullie in de baas z´n tijd hier te posten? Weer aan de slag, werkschuw tuig!

astronoud | 26-08-05 | 15:56

Een tomaat is uiteindelijk rood, dat kan geen toeval zijn , opgeblazen, smakeloos en uiteindelijk rottend.

Dat dunne schilletje beschaving, hoe heette hij ook alweer... Ad.. Adje M.

style.councillor | 26-08-05 | 15:53

Volgens Blawawa heeft "een ieder het recht heeft zich te onttrekken aan minderwaardig werk voor een pisloontje.". Inderdaad. Maar verwacht dan niet dat anderen voor jou gaan kromliggen om je WW op te hoesten.

Hoe wrang is dit: de één weigert dit zogenaamd minderwaardige werk, maar de ander steekt de armen uit de mouwen en verdient liever zijn eigen brood met tomaten plukken, dan een bestaan van anderen te eisen. Die laatste persoon mag dan van zijn toch al schamele loontje ook nog eens fijn premies afdragen voor die vuile werkweigeraar.

Muxje | 26-08-05 | 15:53

Dom, dom, dom.
Hoe komen ze op het idee om zulke mensen tomaten te laten plukken!
Weet je wel hoe zwaar die tomaten wel niet kunnen zijn.
Men had gewoon met zwarte of rode bessen moeten beginnen. Je kunt er dan ook nog bij gaan zitten.
Ik zou zo zeggen probeer het volgend jaar nog maar een keer.

Joey | 26-08-05 | 15:51

@ blawablawa 26-08-05 @ 15:34

Ik vind steuntrekkerts inderdaad minderwaardige beneden ons gestelde mensen. En omdat wij ze min of meer uit misplsaste compassie in leven houden zouden we ze ook verplicht te werk moeten stellen. Steuntrekkerts kunnen bijvoorbeeld goed ingezet worden om hondestront op te ruimen en als je dan per ongeluk of expres toch in de stront stapt kan er een steuntrekkert komen om met een takje de stront uit je schoenzool te peuteren.

verbatim | 26-08-05 | 15:51

@Eskimauh
Een beetje ambtenaar ATVeet op vrijdag c.q. is op dit tijdstip reeds op weg naar moeders en koterts.

style.councillor | 26-08-05 | 15:49

Ach ik snap wel dat de overgang van jarenlang niets doen en keihard werken te groot is... Is er geen werk waar je weinig hoeft te doen? Oh ja, er zijn al 50% te veel ambtenaren in Nederland... Nu had ik toch bijna de oplossing voor dit probleem gevonden!

Think | 26-08-05 | 15:49

Kan het aloude turfsteken weer in ere worden hersteld?

pb | 26-08-05 | 15:48

@MacManiac 15:40. Biologische oorlogsvoering?

Don Quichote | 26-08-05 | 15:48

Verkleint MSN even,
ALT-tabt even door:
Retecool,
VKmag,
RTL-Z,
de vier simultane livestreams van Talpa
en opent GeenStijl.nl
---
Hoezo ambtenaar?

Eskimauh | 26-08-05 | 15:47

@blawawa weet je wat minderwaardig is? Geen fuck doen en je hand ophouden. 100% meer respect voor een tomatenplukker dan voor zo'n steunzool.... Dat het kutwerk is en klote verdient ok, maar het is tenminste werk. Niets let je om van daaruit verder te kijken.

Carpa | 26-08-05 | 15:46

Iedereen gaat nagenoeg iedereeen er op vooruit, volgens Balkellende.

In de opsomming van bevolkingsgroepen en diverse prcentages mis ik de rukkende bankzitterts. Hoe zit dat?

style.councillor | 26-08-05 | 15:45

tomatenplukken is misschien minder leuk dan een beetje rukken op kantoor, maar hoezo zou het vernederend zijn? met zo'n instelling wordt het inderdaad niks met die lui. Overigens mogen ze zo'n baan best weigeren, maar dan is het wel toedeledokie met je uitkering.

Pierke Smulders | 26-08-05 | 15:44

De 25 werklozen worden omgeschoold tot manager. Gedetacheerd en weer bij dezelfde gemeente weggezet voor 5000 Euro per maand.
De bijdrage aan het BNP van managers en werklozen is bij beiden immers nagenoeg nul.

El Gouda | 26-08-05 | 15:43

De enige die het begrepen heeft is Heinz.

Lekker Belangrijk© | 26-08-05 | 15:42

's-morgens tot een uurtje of 10 in bed. 's-middags wat klussen in een garage om wat te makken te hebben.
's-avonds stappen of een filmpje kijken.
Wie doet me wat?

Fred Gleufhoed | 26-08-05 | 15:41

De hele kasbouw is natuurlijk absurd, lekkere tomaten komen uit Chili of Zuid-Europa maar niet uit het westland, bovendien vreet het aan onze aardgas reserves. Ik zou alleen al uit principe weigeren.

Lekker Belangrijk© | 26-08-05 | 15:37

@Amstel....2
En beffen moet je ze al helemaal niet.

style.councillor | 26-08-05 | 15:36

@Amstel
Er zijn ook mooie vrouwen die niet kunnen neuqen

style.councillor | 26-08-05 | 15:35

@verbatim 26-08-05 @ 15:16
Even afgezien van steuntrekkers. Ik heb het werk gedaan en ik zeg dat het minderwaardig werk is voor een pisloontje en dat een ieder het recht heeft zich te onttrekken aan minderwaardig werk voor een pisloontje. Voor jou speelt iets anders. Namelijk dat 'niet ontplooien' en 'minderwaardig' kwalificaties zijn die voor steuntrekkers automatisch opgaan. Daarom moeten dat soort mensen ook verplicht worden om minderwaardig werk te doen en hoe vernederender hoe beter. Nu, ik vind dat een trieste opvatting en ik kan me niet voorstellen dat mensen zich prettig voelen door anderen te vernederen. (Nu, dat laatste is niet waar, ik mag graag mensen afzeiken. Maar ik beperk me tenminste tot domme mensen en houd me niet bezig met het verder vernederen van mensen die toch al met de nek worden aangekeken en verder geen nagel hebben om aan hun kont te krabben).

blawablawa | 26-08-05 | 15:34

Ok lekker off-topic: Nederlandse tomaten zien er mooi uit, zijn stevig en rood, geen rare plekjes, en ze zijn NIET TE VRETEN. Concessies moet soms je doen, maar dan wel de juiste.. ;)

Amstel | 26-08-05 | 15:32

mooi kut dat ik naast clandestino woon

Don Quichote | 26-08-05 | 15:32

Ooit is er bij UWV een project geweest waarbij werklozen een PC kregen om aangifte te doen en allerlei andere zaken te regelen die normaliter bij het CWI loket geschieden.

Tegen de tijd dat de Pc's waren uitgezet en e.e.a. een beetje werkte (fout woord in deze context) was bijna iedereen weer aan de slag.

Heeft wat gekost, maar dan had je ook niks,

style.councillor | 26-08-05 | 15:32

*drukt op F5 roept ook dat andere moeten werken* GAAP

spooky | 26-08-05 | 15:31

Marokkaanse stagiaires vaak geweigerd'

Uitgegeven: 26 augustus 2005 10:20
Laatst gewijzigd: 26 augustus 2005 10:21
DEN HAAG - De bouwsector wijst vaak scholieren af met een Marokkaanse achternaam die telefonisch om een stageplek vragen. Uit onderzoek van de Universiteit van Utrecht in opdracht van GroenLinks blijkt dat slechts 15 procent een kans maakt op een uitnodigingsgesprek tegen 41 procent van de scholieren met een Nederlandse naam.

In de detailhandel en in de horeca zijn de verschillen veel kleiner. In de horeca zijn de kansen voor scholieren van Marokkaanse afkomst nagenoeg gelijk aan die van autochtone leerlingen en in de detailhandel is er slechts een klein verschil ten gunste van de 'Nederlandse' leerling, aldus GroenLinks vrijdag.

De onderzoekers verklaren de terughoudendheid in de bouw door de relatieve onbekendheid van de werkgevers met werknemers van buitenlandse komaf. Slechts 3 procent van de werknemers in de bouwsector heeft een allochtone achtergrond.

In het onderzoek werden in totaal 336 bedrijven benaderd door proefpersonen die zich voordeden als mbo-scholier en een Nederlandse dan wel een Marokkaanse naam opgaven in het telefoongesprek.

Stylzz | 26-08-05 | 15:31

@clandestino 26-08-05 @ 15:28

* echt absoluut kansloos *

KaiserSoza | 26-08-05 | 15:31

Werken in de tuin is inderdaad waardeloos. Toch jammer dat we nu nog maar zo weinig economische vluchtelingen binnen krijgen. Die zijn tenminste niet te beroerd om dat werk te doen.
In de kas waar ik werkte zijn alle Nederlanders vertrokken; er resten nu alleen nog maar Polen en Turken. Hard voor weinig, nooit chagrijnig. Hadden we maar meer van dat soort mensen.

Apollonian | 26-08-05 | 15:31

Hard werken is een vak
Dat leer je niet thuis op de bank
Vroeg opstaan ook niet trouwens

Sir EnemA | 26-08-05 | 15:29

Ik vind het héééééérlijk om heel de dag thuis te hangen terwijl mijn buurman loopt te slaven.
Geloof me maar, met een uitkering geniet je meer van het leven.
Één maandje per jaar ff bijbeunen om 4 weken op het strand te liggen.... voor mij niets anders meer.

clandestino | 26-08-05 | 15:28

Of Israelische cherry tomaatjes. Die zijn het lekkerst. Komt er toch nog wat goeds uit dat land.

ZouteZeeuw | 26-08-05 | 15:27

of Italie Icebear, de echte pommodori
Als zelfs de Duitsers onze tomaten niet lusten moet er iets mis mee zijn.

Don Quichote | 26-08-05 | 15:26

Een beetje rechtse rukker werkt niet, maar laat voor zich werken.

Marruk | 26-08-05 | 15:24

Hele verhaal gaat aan de essentie voorbij en die is dat die tomaten uit Nederland onvreetbaar zijn. Eet een keer een tomaat als je in Frankrijk bent en je weet wat ik bedoel.

Der Icebear | 26-08-05 | 15:24

@Pannie 26-08-05 @ 15:14

Gaat ze anders doorliggen?

KaiserSoza | 26-08-05 | 15:23

Zou Veerman al ontslagen zijn?

recaltje | 26-08-05 | 15:22

'Ze leren daar op tijd te komen en de hele dag te blijven,
Mijn marokkaanse collega heef er na 10 jaar vast dienstverband nog moeite mee.

Don Quichote | 26-08-05 | 15:22

... ik zie dat 'leerwerkcentrum' al voor me, soort hondencursus:
Kom, Bello! Blijf, Bello!
Zo help je weer een paar onderwijskrachten aan een baan...

kniebelknuistje | 26-08-05 | 15:22

@Amstel 26-08-05 @ 15:13
Ach, alles wat minimumloon of minder verdient wordt met de nek aangekeken. Ik weet hoe veel ondernemers redeneren. Het is niet helemaal onlogisch, want personeel in dienst nemen, houden en weer ontslaan brengt een hoop sores mee. Van de andere kant is van respect bij dergelijke lonen al helemaal geen sprake. En dat je blij moet zijn, omdat je debielenwerk krijgt aangeboden is helemaal waanzin.

blawablawa | 26-08-05 | 15:20

Die tuinders zijn toch tuig van het ergste soort? Illegalen in dienst nemen, sociale premies ontduiken, verplicht 20 uur overwerken, milieu vervuilen, salaris niet betalen.
Nederlanders bedanken voor de eer; die kennen hun rechten.

pek en veren | 26-08-05 | 15:19

Stel ik heb geld en tijd teveel, en wil mij ook op het vrijwilligerswerk storten.

Zou het dan een goed idee zijn om een botox kliniek voor huisdieren openen?

Connie B te W.

style.councillor | 26-08-05 | 15:18

@Lekker Belangrijk:

"Die kudtwerkgevert is gewoon te beroerd om een plukrobot aan te schaffen"

Als die al bestond hadden ze hem allang.

www.agro.priva.nl/mirakel/pageViewer.j...

Maintain | 26-08-05 | 15:17

Als je tomaten kunt plukken heb je toch helemaal geen uitkering nodig? dan kun je toch tomatenplukker worden?

Balkenende | 26-08-05 | 15:17

@blawablawa 26-08-05 @ 15:08

Ik begrijp je punt, je kunt je er niet ontplooien en het is minderwaardig. Dat zijn kwalificaties die immers voor steuntrekken niet opgaan..

verbatim | 26-08-05 | 15:16

Goh. Wat zijn jullie allemaal vroeg wakker vandaag. Zag net dat de uitkering alweer binnen is. Ga zo even een broodje gezond maken met schijfjes tomaat erop :)

newsjunk | 26-08-05 | 15:16

Grappig, moest meteen aan de Afrika-discussie denken op GS toen ik dit bericht vanochtend in de krant las. Een goed voorbeeld van hoe het met de werkmores van veel uitkeringstrekkers gesteld is. Terwijl het salaris boven het salaris blijkt te liggen wat mijn vriend kreeg voor sjouwen op Schiphol. Dat was pas zwaar werk! En om half vijf 's ochtends uit de veren! Wat ik hilarisch vond, is dat die steunzwammen eerst twee weken in een leerwerkcentrum in Rijswijk worden onderwezen: (quote) 'Ze leren daar op tijd te komen en de hele dag te blijven,' legt Van Straten uit."
Need I say more?

kniebelknuistje | 26-08-05 | 15:16

Sorry moet m'n schoonmoeder kantelen.

Pannie | 26-08-05 | 15:14

Ach ja dat soort types heb je altijd. Gelukkig kan het ook anders, getuige bijv. de werkelozen die vrijwillig de tuin in de Hortus te Haren (gr.) onderhouden...

Amstel | 26-08-05 | 15:13

@pannie
Sloeg op inmiddels weggejoriste linksche Spam

style.councillor | 26-08-05 | 15:13

ik zit ook wel eens op de bank...
gelukkig betaald mn werkgever dan gewoon door..

leve de detachering

Stylzz | 26-08-05 | 15:12

@Eskimauh,
zoals bij zoveel zaken gaat het bij het tasje om de inhoud, niet om de verpakking.

fuckje | 26-08-05 | 15:11

Als ze kunnen werken en ze weigeren dan mag die uitkering van mij gehalveerd worden.

Lucifer | 26-08-05 | 15:11

@fuckje
Ja, met dergelijke opmerkingen houden we de boel nooit bij elkaar.

En nu moet ik er vandoor naar mijn dacha aan de vecht.

JC te A.

style.councillor | 26-08-05 | 15:10

pannie dat meen ik wel degelijk. het was maar een voorbeeld.
Stel je voor dat er een gekke ondernemer het in zijn hoofd haalt om een kwik mijn te beginnen, nu krijgen dat soort eikels gewoon subsidies en worden de werkelosen die dat werk niet willen doen er op aan gekeken dat ze het niet toestaan dat er iemand over hun rug rijk wordt.
Het si gewoon heel zwaar werk dus een vorstelijke beloning is het minste. Meer dan hobbie "vakken" als politie of meer dan die lieden die op kosten van de gemeenschap een of ander vet diploma hebben weten te bemachtigen.

wannabecool | 26-08-05 | 15:10

pannie dat meen ik wel degelijk. het was maar een voorbeeld.
Stel je voor dat er een gekke ondernemer het in zijn hoofd haalt om een wkik mijn te beginnen, nu krijgen dat soort eikels gewoon subsidies en worden de werkelosen die dat werk niet willen doen er op aan gekeken dat ze het niet toestaan dat er iemand over hun rug rijk wordt.
Het si gewoon heel zwaar werk dus een vorstelijke beloning is het minste. Meer dan hobbie "vakken" als politie of meer dan die lieden die op kosten van de gemeenschap een of ander vet diploma hebben weten te bemachtigen.

wannabecool | 26-08-05 | 15:10

u bent manhoer?

Stylzz | 26-08-05 | 15:10

@fuckje
tasjes? ben toch geen mietje?

Eskimauh | 26-08-05 | 15:09

style.councillor 26-08-05 @ 15:06
Huh?

Pannie | 26-08-05 | 15:08

@verbatim 26-08-05 @ 14:58
Blawa vindt dat debielenwerk geen verplichting is, noch dat men blij moet zijn dat werk te mogen doen. Nee, het is werk van niks. Je kunt je er niet ontplooien en je verveelt je dood. Je loopt de hele dag krom plus in het weekend ook en de helft van de werknemers krijgt een hersenbloeding of hartaanval als ze de leeftijd van 40 bereiken.
.
Trouwens, als ze normaal geaccepteerd werk zou zijn, was zo'n artikel niet eens interessant. Het gaat juist om het debielenwerk en de vernedering dat ze zelfs dat niet aankunnen. Dat is het hele punt.

blawablawa | 26-08-05 | 15:08

@Eskimauh
Vast een mislukt Talpa format

style.councillor | 26-08-05 | 15:08

Zolang er maar Geneukt wordt op het werk, hoor je mij niet klagen.

..zapper | 26-08-05 | 15:07

Zonet die oude Brinkman op staatsjournaal.Hij beklaagde zich over het feit dat er geen Marokkaanse jongeren, ondanks een miljoenen euri verkwanselde propaganda-actie in de bouw wilden werken. Minderwaardig werk vinden die Rifsteuntrekkers dat. En je moet zo verdoemde vroeg opstaan.
Tijd dat Femke die Brinkman op het matje roept. Zulke opmerkingen zijn stigmatiserend, discriminerend, respectloos en daarom totaal verwerpelijk! Laat die jongens toch gewoon op hun scootertje rijden en af en toe een tasje pakken!

fuckje | 26-08-05 | 15:06

@Ludo
Je kent ze wel, die types die met een stokje in een mierennestje peuteren dan de grootste lol hebben wanneer de horde naar buiten giert.

Voor dergelijke type zijn de SUV ontworpen, met bullbar, dat wel

style.councillor | 26-08-05 | 15:06

@pannie: LOL
Ik hoor de laatste tijd fantastische verhalen over 200 watt groeilampen.
Ik laat me ook niet voor het minimumloon afblaffen door een overspannen tuinder die zwaar vergif op z'n wasserbomben spuit.

pek en veren | 26-08-05 | 15:05

Beter een dag weed knippen dan tien dagen tomaten plukken, dat is mijn motto!

Pannie | 26-08-05 | 15:05

@dr oetker
'... dat bevestigt onze vooroordelen'
Wil je me niet betrekken bij jouw Wilders-achtige conclusies dat het hier gaat om gastwerklozen. Beetje stemmingmakerij dr. O. of zal ik maar direct Dr. Goebbels zeggen.
Het is waar dat deze gasten moeten werken om in dit land te blijven. Het is ook waar dat je niet zomaar werk kan weigeren (hier heeft het CWI/UWV) duidelijke regels over. Als HBO-Academicus wil ik echter niet als putjesschepper te werk worden gesteld, als er andere zaken als diploma-inflatie, hoog aanbod op de arbeidsmarkt of niet genoeg begeleidingsuren om te reintegreren zijn gemaakt.
----
In tegenstelling tot de opmerkingen hier dat de mensen zich als werkschuw tuig gedragen (is niet bewezen) kunnen er ook andere redenen voor hun werkweigering ten grondslag liggen.
----
Nee, ik verdedig deze gastjes niet. Ik wil wel weten wat de achtergrond is van deze jongen voordat ik ze medieval-style aan de galg laat hangen.

Eskimauh | 26-08-05 | 15:03

@blawablawa,
nope, typ langzaam --> moet tussen het GS-en ook nog werken. Ik reageerde op je comment van 26-08-05 @ 14:45

geitenneuker | 26-08-05 | 15:03

@geitenneuker
Jij zit dus nu ook op de bank?

DVDtjuh | 26-08-05 | 15:03

@anigroove
Over Ultralinks gesproken. K ben die spammer ook een btje zat. Owe en je ben niet zo goed in dat soort opmerkingen maken.

Enne tomatenplukken is prima te doen. Ze moeten zoals gewoonlijk niet zo lullen maar plukken zegmaar.

Ultra Rebel | 26-08-05 | 15:01

Waarom zou ik gaan werken als ik lekker heel de dag thuis kan zitten, opstaan wanneer ik wil, naar bed gaan wanneer ik wil én een gratis breedbandverbinding van de gemeente.
Wat is Nederland toch een mooi land!

clandestino | 26-08-05 | 15:00

/OT Kan ULTRA LINKS niet even helemaal doodvallen? Wordt een beetje geirriteerd van dat zielige geneuzel van die knakker.
OT/

Van op je reet zitten is nog nooit iemand beter geworden, werken met je kadaver!

KaiserSoza | 26-08-05 | 15:00

trouwens, zover als ik op de hoogte ben kan je wel degelijk meer verdienen dan een pliesie agent.
Het principe werk simpel in de tuin: alles via prestatieloon.
Werk je hard en goed dan krijg je veel geld (bv. salaris per Kg i.p.v. per uur, of per Pad of per Nok)
Werk je niet hard dan krijg je dus ook minder geld. Simpel en doeltreffend!!

geitenneuker | 26-08-05 | 15:00

Vroeger ging de mensen druivenplukken in Frankrijk, beetje plukken, beetje socialisen, beetje zuipen, beetje neuqen, geen reet verdienen verder maar dat maakte niet uit...
Maar in zo'n tomatenkas maak je natuurlijk never nooit een tering mee, wees eerlijk...

Pannie | 26-08-05 | 14:59

Blawablawa laat liever iemand anders dat werk doen. Dan moet diegene maar de helft van zijn door 'slavenarbeid' verdiende salaris afdragen aan een steuntrekkert die zijn immers veel te goed om te werken voor hun geld.

verbatim | 26-08-05 | 14:58

Die kudtwerkgevert is gewoon te beroerd om een plukrobot aan te schaffen, nee hij houdt de hand op de knip en wil de arbeidersklasse nog verder uitbuiten voor en kudtloontje.

Lekker Belangrijk© | 26-08-05 | 14:57

@Stylzz

Ultra linkse mensen verplaatsen zich te voet of per fiets,
fiets van rechts heeft voorang, als je een fietser aanrijdt ben jij het altijd schuld.
En op een zebrapad kun je beter ook niemand dood rijden.....

Niet dat ik nou zo links ben , maar toch....

anigroove | 26-08-05 | 14:56

En er was nog wel alles aan gedaan om ze te motiveren:
uit het VK artikel: "Daarom worden deelnemers, alvorens aan het werk te gaan in het Westland, twee weken onderwezen in een leerwerkcentrum in Rijswijk. Tien werkzoekenden zijn er nu in opleiding. ?Ze leren daar op tijd te komen en de hele dag te blijven?, legt Van Straten uit. ?En natuurlijk over de tuinbouw.?"

Nu nog het percentage gastwerklozen achterhalen, dat bevestigt onze vooroordelen weer dubbel. Ik schat 24/25 = 96%

dr oetker | 26-08-05 | 14:56

@geitenneuker 26-08-05 @ 14:53
zeker nog nooit een reactie geheel gelezen?

blawablawa | 26-08-05 | 14:56

wannabecool 26-08-05 @ 14:49
Wat een leipekop ben je toch ook, een tomatenplukker zou veel meer moeten verdienen dan een politieagent? Omdat hij veel zwaarder werk zou doen?
Ik smeek je, zeg me dat jij dit niet echt meent! ;)

Pannie | 26-08-05 | 14:55

@sazzterix
Ga tomatenplukken

Agamemnon_NL | 26-08-05 | 14:54

@blawablawa,
zeker nooit in de tuinbouw gewerkt?
Niks slavenarbeid. Ik ben blij dat men mij heeft geleerd wat hard werken is in de tuinbouw. Daar heb ik nu profijt van.

geitenneuker | 26-08-05 | 14:53

@Culo 26-08-05 @ 14:47
Doe jij het dan? Vast niet. Ik heb het gedaan tijdens in mijn vakanties tijdens school en studie. Het is mongolenwerk en je krijgt er nog geen kut voor ook. Naar de huidige Nederlandse standaard gemeten is het slavenwerk. Ik neem het dan ook niemand kwalijk die zich onttrekt aan het doen van debielenwerk voor een pisloontje. Ik zeg, heren van de steun, chapeaux! En houdt uw rug recht!

blawablawa | 26-08-05 | 14:52

Hhmm, en wat verder in hetzelfde stukje staat dit:

Twee weken onderwezen in een leercentrum in Rijswijk. Tien werkzoekenden zijn er nu in opleiding. 'Ze leren daar op tijd te komen en de hele dag te blijven'.. legt van Straten uit. ???

Ze LEREN dat daar ..... ?? 50% van de uitkering af.. DAT zal ze heel wat sneller leren !

Gerard | 26-08-05 | 14:52

Tsja... en als afgestudeerde werkloze kan je vervolgens je uitkering vergeten omdat je mooie studenten-chickie een lening heeft bij de IBG. Scheit aan CWI!!!

Sazzterix | 26-08-05 | 14:51

Dit soort minderwaardig werk daar hebben we indertijd toch de buitenlanders voor binnengehaald, of hoe zit dat?

Pannie | 26-08-05 | 14:51

Stelletje lapzwanzen. Huphup, handjes uit de mouwen! Met dit weer word je toch zwaar depressief van de ganze dag niks doen?
Ik studeer me goedverdoemme niet de dikke tering om de rest van m'n leven luie uitkeringstrekkers (die zich ook nog te goed voelen om tomaten te plukken) te spekken!

DiagnosisTyphus | 26-08-05 | 14:51

Vast Rotterdammers...

da wizard | 26-08-05 | 14:50

Ze plukken geen tomaten, ze plukken de dag.

Lekker Belangrijk© | 26-08-05 | 14:50

@LdV

als je dan zo ultralinks bent, kijk dan aub niet naar rechts bij het oversteken...

bvd!

Stylzz | 26-08-05 | 14:49

Deze industrie moet onmiddelijk gestopt worden. Net als asperges. Stop alle subsidies. Het is belachelijk dat dergelijk zwaar werk niet veel meer wordt betaald als bv. politieagent. Dat de lieden die er aan verdienen lopen te mopperen dat ze niemand kunnen krijgen is hetzelfde als een doodgraver die klaagt dat er te weinig wordt gestorven.
Laat ze zelf gaan plukken.

wannabecool | 26-08-05 | 14:49

Wat kan je nou verwachten van mensen die jaren thuis hebben gezeten... Nou, bijvoorbeeld dat ze blij zijn dat ze eindelijk hun eigen inkomen kunnen verdienen en weer wat sociale contacten opdoen. Dat ze iets te vertellen hebben in de kroeg enzo.
Maar ja, je bent dan niet meer zielig en krijgt dan ook geen aandacht meer van het geytenwollensokkenestablishment en andere troostmeisjes. Misschien zou een flinke schop onder de kont ze aanzetten tot wat meer eigen initiatief. Of een aardige korting op het geld dat wij ze toestoppen omdat ze zo "sielig" zijn.

FriescheHengst | 26-08-05 | 14:48

Ik blijf lekker zitten waar ik zit, die plantjes op zolder groeien vanzelf door, niks aan de handa.
Als die vent zonodig een tomatenkwekerij wil beginnen gaat hij die tomaten maar lekker zelf plukken, lijkt me nogal logisch.
EEN topje plukken levert me meer op als een hele dag tomatenplukken, wie is'tie dan?
Bovendien zijn die Hollandse kastomaten ook nog eens niet te vreten, ook weer zoiets...

Pannie | 26-08-05 | 14:48

Ik stop niet voor rechts.....

anigroove | 26-08-05 | 14:47

@blawablawa: slavenarbeid ? pleur toch op, man (v/m). Pikketrekkers zijn 't, allemaal.

Culo | 26-08-05 | 14:47

Liever lui dan moe

Agamemnon_NL | 26-08-05 | 14:45

Gek zeg, terwijl ze juist blij moeten zijn dat ze slavenarbeid mogen verrichten zonder gekort te worden, dan wel met behoud van uitkering danwel misschien zelfs voor niet minder dan 80% van het minimumloon. Ik zou zo mijn bedrijf opzeggen als ik daar stage mocht lopen en zulks een prachtige werkervaringsplaats kreeg aangeboden. Dergelijke stages zijn moeilijk te vinden.

blawablawa | 26-08-05 | 14:45

He heerlijk topic, kunnen we weer werkeloze, groen linkse zuurdesem brood bakkende hippies bashen. Allemaal afschieten en dan op Texel dumpen, andersom mag ook.

verbatim | 26-08-05 | 14:44

Ze hebben helemaal geen tijd om tomaten te plukken. Bier kopen van steungeld is al tijdrovend genoeg. Geef die gasten een PS2, een kratje Hollandia pils en je hebt geen kind aan ze. Nu maar hopen dat er op prinsjesdag ook aan hen wordt gedacht. Stel je voor dat ze volgend jaar wel moeten werken.

Stuka | 26-08-05 | 14:44

Talpa moet ook overdag gan uitzenden jaagt vele werklozen van de bank in een baan

style.councillor | 26-08-05 | 14:44

Zullen wel allemaal van die Rechtse steuntrekkers zijn, zijn bang als er beweging bij komt kijken, laat staan vuile handen.

(Linkse steuntrekkers kennen de klappen van de tomaat uit hun eigen groentetuintje).

anigroove | 26-08-05 | 14:43

srry, dubbel post. My apologies!

geitenneuker | 26-08-05 | 14:43

Gek zeg, terwijl ze juist blij moeten zijn dat ze slavenarbeid mogen verrichten zonder gekort te worden, dan wel met behoud van uitkering danwel misschien zelfs voor niet minder dan 80% van het minimumloon. Ik zou zo mijn bedrijf opzeggen als ik daar stage mocht lopen en zulks een prachtige werkervaringsplaats kreeg aangeboden. Dergelijke stages zijn moeilijk te vinden.

blawablawa | 26-08-05 | 14:43

Kom van die bank af en doe iets, luie zakken.

Framoes | 26-08-05 | 14:43

Waarom lijkt die luie heaumeau op die zitzak zo ontzettend op gordon

Stylzz | 26-08-05 | 14:42

Bij tomatenplukken is een cursus Pools of Arabisch begrepen, dat trekken velen niet.

style.councillor | 26-08-05 | 14:42

Thuis zitten is ook niks. Ga ik toch liever werken dan voor de 80 000 ste keer de herhaling van GTST of wat dan ook te kijken.

ranzige rob | 26-08-05 | 14:41

Luie tering lui.
Ik woon naast het Westland en begin met het plukken van tros tomaten ( als vak. baan ) toen in net mijn sofi nummer had, toen ik 13 was dus... Als het voor mij als 13 jarige niet zwaar was, hoe kan het GVD dan zwaar zijn voor een volwassen mens !! LUIE HONDEN ! AAN HET WERK !!

geitenneuker | 26-08-05 | 14:41

Luie tering lui.
Ik woon naast het Westland en begon met het plukken van tros tomaten ( als vak. baan ) toen in net mijn sofi nummer had, toen ik 13 was dus... Als het voor mij als 13 jarige niet zwaar was, hoe kan het GVD dan zwaar zijn voor een volwassen mens !! LUIE HONDEN ! AAN HET WERK !!

geitenneuker | 26-08-05 | 14:41

Tja als je kan bijverdienen met behoud van uitkering stimuleert dat niet echt he, als je al jaren gewend bent te leven op bijstandsniveau. Tomaten plukken voor behoud van uitkering, eens kijken of ze er dan ook mee kappen.

Carpa | 26-08-05 | 14:41

En die Polen dan? Die zijn toch ook allemaal werkleaus geweest? Die werken zich intussen wel de tiefus op het land en in de kassen.

ZouteZeeuw | 26-08-05 | 14:40

Ik heb ook weleens een maand thuisgezeten, was hartstikke blij dat ik aan de bak kon in de tuinbouw. Het is niet het meest lichtste en schoonste werk maar het is beter dan niks imo.

Coldzero | 26-08-05 | 14:39

tssk. dit heeft niets met links/rechts te maken...

bwahaha | 26-08-05 | 14:38

Tjonge jonge, wat zijn we verbaasd

recaltje | 26-08-05 | 14:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken