Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Joost Eermans heeft enkelbandje

Ik ben even onder gedoken...Goed Nieuws. Joost Eerdmans, zeg maar één van de ontoerekeningsvatbaren in de Tweede Kamer blijft gedurende de gehele week binnen. Deze week dus even geen nieuws over terreurfolders dan wel verkopers van de straatkrant. Het LPF-Kamerlid zit namelijk de gehele week vrijwillig opgesloten in zijn eigen huis. Met een enkelbandje welteverstaan. Op die manier wil de LPF’er zelf ervaren hoe het is om deze alternatieve straf te ondergaan. En Joost hoe bevalt het? Is het lastig gamen met zo’n bandje om je poot? Dames en heren, u begrijpt het wel, Joost verveelt zich de tiefus thuis. Stuur hem gewoon een mailtje. Grote kans dat ie nog antwoord geeft ook. Doen jullie hem wel even de groeten namens GeenStijl...

Reaguursels

Inloggen

WildersForPresident

nummertje | 26-08-05 | 09:21

goeie actie ? wat een onzin deze lul de behanger heeft meestal te veel onzin te vertellen dat ie het geheel moet bedekken met dit soort onzin ! Eerdmans .. ongezien de tyfus .. nogmaals ! want ook dit slaat weer nergens op .. wat wil je hier mee bereiken ? je ben gewoon een inhoudsloos ventje met teveel onzinnige babbels die elkaar te veel tegenspreken .. met je uitleg over het tbs systeem .. alsof de gemiddelde burger dat begrijpt ?? je kan het beter op nutteloze oneliners houden ... aandachtsgeile paniekzaaiende lpfer dat je der bent ! ophoeren of je mond houden !

Draaitafel Demagoog | 25-08-05 | 15:58

@pannie
OK, sorry voor mijn wat overspannen reactie, probeer mij slechts staande te houden op dit machtige weblog door soms (ietwat te) bout stelling te nemen. Dat van die 7.000 is wellicht ook eenigszins overdreven, maar daar ben ik hier niet de enige in denk ik ;) Voor de rest kan ik mij overigens meestal heel goed vinden in jouw posts en vele andere. Zo nu genoeg gezogen en over tot de orde van de dag.

@nummertje
"kweet nie wohr 't over goat, moar 'k b'n theg'n", vrij naar boer Koekkoek

het paard van boer koekkoek?

en over die zgn. linkse standpunten van mij, hebbie enig idee waar m'n nick vandaan komt. Weleens Band of Brothers gezien, ik links tssssssssss, ga je mond spoelen.

Lt. Winters | 25-08-05 | 15:58

. Lt. Winters vind jou nu al een kwallebak die eenzydig links averechtse politieke standpunten inneemt!
Je lijkt een beetje op het paard van boer KOEKKOEK!

nummertje | 25-08-05 | 08:19

Winters het was maar een dolletje, maar aangezien jij wel serieus denkt te moeten zijn:
"alleen jammer om toen te constateren dat hij door z'n eigen achterban keihard werd teruggefloten en meteen 180 graden draaide"
Laat eens een bewijsje zien, want ik weet nergens van, lijkt me gelul van jouw kant.
Volgens mij waren het er een stuk meer dan 7000 trouwens.
En waarom er geen linkse facisten bestaan ga ik je niet uitleggen, communisten voor totale gelijkheid en de facist voor totale ongelijkheid, hallo!!!
Ik heb het niet over de lagereschool theorie maar over de praktijk natuurlijk.

Pannie | 25-08-05 | 07:47

BTW, voor zowel facisten als communisten; ongezien de thyphus!

Lt. Winters | 24-08-05 | 16:36

@pannie
"potentiele redder des vaderlands Fortuyn" nou, nou je geeft de man (postum) wel heel veel krediet, maaaaar hij was geen populist en wel recht doorzee. Dat dan weer wel, yeah right

Vooral zijn pragmatisme omtrent het generaal-pardon dat hij wilde geven aan ongeveer 7.000 asielzoekerts om van het gezeik af te zijn en daarna de boel ff op slot te gooien (goed plan), alleen jammer om toen te constateren dat hij door z'n eigen achterban keihard werd teruggefloten en meteen 180 graden draaide is tekenend voor Fortuyn en voor de gemiddelde LPF-adept. Gaan we links?, gaan we rechts?, ach het maakt niet uit als ik maar in het Catshuis kom.

Bos is ook een natnek (hij komt tenslotte bij Shell vandaan, dus per defenitie fout), maar ik ga toch liever de discussie aan met woutertje dan met Eerdmans met z'n enkelbandje, z'n terreur-folder, z'n gegil als er ergens duikspullen gestolen worden. Angst zaaien ter meerdere eer en glorie van jezelf en/of partij vind ik walgelijk, waar je ook staat in het politieke spectrum.

p.s. een facist is nooit links en een links iemand nooit een facist. Facisten vinden wij enkel rechts van het politieke spectrum, is altijd al zo geweest. Is toch raar dat iemand die extreem links is (communist) en dus voor totale gelijkheid is, vergeleken word met iemand die extreem rechts is (facist) en dus voor totale ongelijkheid is. Just my ten cents on this issue.

Lt. Winters | 24-08-05 | 16:34

@pannie nu sla je weer door;-P

Thygros | 24-08-05 | 16:08

De enige reden dat mensen wat tegen Eerdmans hebben is dat het een navolgers was van de door de linkse facisten gehaate en dus vermoorde potentiele redder des vaderlands Fortuyn.

Pannie | 24-08-05 | 15:36

Lt. Winters 24-08-05 @ 12:32
Eerdmans is nou niet bepaald populair lijkt mij. Volgens mij is Bos dan de populist.

Pannie | 24-08-05 | 15:32

Hij is zo'n zwijn. Tss.

Breezahslet. | 24-08-05 | 14:07

en = een, sorry

Lt. Winters | 24-08-05 | 12:33

@cheese

Discucier niet met populisten, in de politiek moet je ergens voor staan en niet eerst en marktonderzoek doen welke stelling name het meeste stemmers oplevert. Snel uitleg van de populist:

Kiezer: "Ik wil dit en dat"
Populist: "Oke (hoe en wat, god mag het weten), wel op mij stemmen he"

Kiezer: "Ik wil dit en dat"
Politicus: "Nou dat is mooi, daar heb ik een idee over en een plan voor gemaakt kijk eens of je het wat vind, als dat zo is, stem dan op mij dan ga ik het proberen te realiseren"

Eerst die kansloze terreur-folder en nu weer die enkelband, Eerdmans moet solliciteren bij de Republican party van grote vriend George W. daar houden ze ook zo van stemmingmakerij.

Lt. Winters | 24-08-05 | 12:32

Wat de fuk is populisme en waarom is Eerdmans wel een populist en Marijnissen niet?

Pannie | 24-08-05 | 11:50

@Lt. Winters

En het ergste zijn de mensen die elke discussie afdoen met het roepen dat het populisme is.
Makkelijk he, dan hoef je nooit in discussie te gaan.

cheese | 24-08-05 | 09:57

Eerdmans geeft ons als burgers en belasting betalers waar voor zijn GELD!
Waar andere kamerleden druk doende zijn hun zakken te vullen met allerlei bijbanen in ondoorzichtige Stichtingen en hun werk als kamerlid meer iets vinden om hun BANKSALDO op te vullen,JOOST EERDMANS gaat ervoor,alle lof voor deze vent,HIJ VERDIENT ZEKER KONINLIJK-EREMETAAL!
HIEP-HIEP-HIEPERDEPIEP!

nummertje | 24-08-05 | 08:16

Joost Eerdmans is een populist van het ergste soort net zoals die jankert uit Limburg. Kom nou gvd eens is met iets concreets Joost & co. ipv altijd te zeiken over hoe slecht en verkeerd het allemaal is.

Kom dan, met die mooie REALISTISCHE plannen ipv met een enkelband om thuis rond te lopen. Neuqt lekker zeker, sukkel!

Lt. Winters | 23-08-05 | 22:50

Meer politici zouden de gevolgen van hun eigen regels eens moeten ervaren, dan zouden we vast veel minder regels zijn... ;-)

Prof | 23-08-05 | 22:38

Thygros:
Ik ben van mening, dat juist omdat in het verleden politici bepaalde zaken niet durfde te zeggen ( politiek correct), we
nu in de situatie zitten waar we in zitten.
Je hoeft ook niet gelijk de zaak in puin te schieten, maar je zal toch een duidelijk signaal moeten geven wie de baas is in dit land, dat is ook wat mijn inziens eerdmans wil zeggen met zo'n citaat.

feuerfrei | 23-08-05 | 21:28

@feuerfrei: Is dat een kwestie van durven zeggen? Ik denk dat de rest gewoon slim genoeg is om te weten dat dat niet werkt, omdat je zodra je het leger in moet zetten om een wijk te beveiligen er niemand meer in die wijk wil wonen en je zo dus juist meer problemen veroorzaakt dan dat er daadwerkelijk zijn.
Gevolgen zijn een wijk die totaal afegbroken moet worden, jaren nadat er een nieuwe naam voor de wijk gekozen is.
Het verschil tussen mensen met verstand van zaken en mensen die leven van oneliners.

Thygros | 23-08-05 | 21:19

Thygros:
Jij mag alles tegen me zeggen,
L.O.L
Ik geef je een voorbeeldje:
Als de politie bepaalde wijken niet meer in durft, moet desnoods het leger er maar in gestuurd worden, al moeten er tanks door de straten rollen.
Wie heb jij dat meer horen zeggen, of je het er mee eens bent of niet.

feuerfrei | 23-08-05 | 21:02

@feuerfrei: Jawel en daarom valt me jouw onzin opmerking in deze juist des te meer op dat hij iets zou durven zeggen wat andere nniet doen. Vandaag zat ie gewoon wat sneu braaf te wezen en aan naamsbekendheid te werken, weinig om trots op te zijn, maar goed dat heb jij als leeghoofdje toch al niet

Thygros | 23-08-05 | 20:35

Thygros:
Lees jij geen kranten, of kijk je geen t.v.

feuerfrei | 23-08-05 | 20:13

@feuerfrei:En wat heeft Eerdmans nu dan gezegd wat de rest niet zou durven?

Thygros | 23-08-05 | 20:07

Eerdmans, Wilders en nog een enkeling zijn de enige die in dit land der slapjanussen en angsthazen, nog hun mond publiekelijk open durven te doen,
Hulde hulde

feuerfrei | 23-08-05 | 20:02

Wat is zijn volgende test?
MAAGBANDJE???????
PENISRING?????????????????????

nummertje | 23-08-05 | 19:36

Van de site www.lijstpimfortuyn.nl/article.php?id=...

"Waar hou je van?
Ik hou van mijn vriendin Femke, kranten en teletekst, mensen met lef, een Volvo 240, Herman Finkers, Ramses Shaffy, Tagliatelli, James Bond, avontuurlijke brillen en mijn persoonlijk medewerker Bert."

Welke 2 dingen (namen) vallen je op?

TheRealShowstopper | 23-08-05 | 19:11

Hallo,

ten eerste moet ik zeggen dat het geen gek idee is om zelf te gaan zitten met een enkelbandje. Gewoon hoe te voelen om het is.
Het simpele ervan is dat jij over een week weer gewoon vrijloopt.

Ik zou zeggen, nobel, maar ga liever eens een week werken op een zwarte school in Amsterdam of in de psychiatrie, idee?

Groet,
Spaanse Webvlieg

ps. groeten van www.geenstijl.nl

Reply:
Prima idee en ik zal het doorgeven aan mijn collega?s van Onderwijs en Zorg in de fractie

Met vriendelijke groet,

Joost

B. J. Eerdmans

Tweede Kamerlid

Woordvoerder Binnenlandse Zaken en Justitie

www.joost-eerdmans.nl

Tweede Kamer der Staten Generaal

Binnenhof 1a / Postbus 20018

2500 EA DEN HAAG


die vent heeft het niet echt druk :s

Spaanse Webvlieg | 23-08-05 | 18:54

Wat kost deze onzin nu eigenlijk en waarom doet ie het nu nar het reces ipv in? Loopt er nu iemand zonder enkelband rond omdat Eerdmans zijn plaatsje heeft ingepikt?

Thygros | 23-08-05 | 18:30

Eerdmans snapt het wel. Hij zorgt voor naamsbekendheid en is aansprekender bezig dan die tweedekamerleden die op werkbezoek gaan bij de dierenambulance in muggenhol. Uiteindelijk zal wel blijken waar hij uit zal komen. Een eigen partij?
@Dr. R. Clavan
Dat cynisch bedoelde kabinet van jou lijkt meer op de raad van 11 met Wilders als prins carnaval. Jomanda, Ratelband en Vlemmings (minister van feest) kunnen moeiteloos aanschuiven.

Barbapoeppa | 23-08-05 | 18:21

In de VS is voor huisdieren een soortgelijk systeem op de markt. Het werkt met een halsband en een aantal stokken, met een zender/ontvanger. Zodra de hond een bepaald gebied betreedt (buiten het voor hem met de stokken afgezette gebied komt) krijgt de hond een stroomstoot. De hond heeft binnen twee dagen door waar hij wel en niet mag komen en probeert het dan ook niet meer. Voor mensen met de verstandelijke vermogens vergelijkbaar aan die van een hond als Eerdmans dus zondermeer een probaat middel.

Der Icebear | 23-08-05 | 17:49

Houdtie van pizza?

Return of the Beasjt | 23-08-05 | 16:31

ahum het zou ook zo maar kunnen dat die enkelband e.d. NIET vrijwillig was en hij er een leuke draai aan gegeven heeft.

G-unite | 23-08-05 | 16:20

Wanneer kappen jullie nou eens met die gozert af te zeiken? Eerdmans for president!

Galileo | 23-08-05 | 16:11

En hoeveel foldertjes heeft hij bij de buren in de bus kunnen douwen voordat de pliesie kwam?
Btw Was GW geen voorstander van chemische castratie als straf voor zedendelinquenten.

Gavrilo | 23-08-05 | 15:44

@Hawkboy. Over de effectiviteit van de straf kan je inderdaad weinig zeggen in 1 week. Maar wel over de effectiviteit van het systeem. Hij kan zelf ondervinden hoeveel speling er in het systeem zit; hoeveel meter kan je om het huis bewegen, hoe lang duurt het ongeveer voordat er actie ondernomen wordt als je je buiten het gebied begeeft en wat is dan de sanctie. Ik kan me wel voorstellen dat er sneller wordt opgetreden dan normaal, omdat de media er hier dichter opstaat, maar toch is het een redelijke indicatie. Verder geeft Eerdmans een goed signaal af aan degenen die electronische detentie ondergaan. Dat 'de politiek' weet hoe het is, en niet vanuit achterkamertjes beslissingen neemt.

Think | 23-08-05 | 15:40

Ziet er allemaal leuk & aktief uit zodat je het idee hebt iig nog wat terug te krijgen voor je 6 mille per maand. Helaas is het concept overheid/regering net zo vermolmt als destijds het communisme zodat e.e.a. nogal cosmetisch aandoet(prachtige volzin).

BummBumm | 23-08-05 | 15:35

Bijdeze heeft hij de vout van de prutserige folder goed gemaakt.
Prima initiatief van Joost. Hij heeft ook al eens eerder vrijwillig in de een cel gezeten, dat vond ik destijds ook een goede aktie.

laffer | 23-08-05 | 15:32

Heeft Eerdmans ook niet een tijdje met de Rotterdamse politie meegelopen?

Ik kan dit wel waarderen.

Zijn collegae politici zitten nog bij te komen van hun lange, welverdiende *ahem* vakantie, maar Eerdmans doet tenminste nog ìèts.

filter | 23-08-05 | 15:23

@ Think. Je hebt helemaal gelijk, en dus kun je niks zeggen over de effectiviteit van straf. De een vind celstraf erger en de ander electronische detentie.
Ik denk dat Joost E. dit ook heel goed weet en dus weet dat zijn gedrag nergens op slaat, omdat je er geen enkele conclusie aan kunt verbinden...
Proefballonnetjes... vermoeiend.

Hawkboy | 23-08-05 | 15:21

@hawkboy 14.41. Natuurlijk is het kudt om geen vrijheid te hebben. Maar het alternatief is celstraf! In dit perspectief valt dit systeem reuze mee, want je kan nog gewoon je vrienden/vriendin uitnodiging om keihard bij jou te komen zuipen e.d. Verder is er niet echt tijd voor jou 6 maanden durende psychologische experimentjes. Iedereen is anders, dus het resultaat zou waardeloos zijn (een geeduceerd persoon zal zich meer vervelen als een simpele ziel). Dan zou je het experiment op veel grote schaal moeten uitvoeren en vindt daar maar eens vrijwilligers voor.

Think | 23-08-05 | 15:09

Waarom hij geen lid is geworden van het CDA? Joost mag het weten.
Eerdmans, die CDA-er in een LPF jasje. Hij wil natuurlijk die enig overgebleven zetel gaan bezetten na de volgende tweede kamer verkiezingen, en zie daar zijn aandachtzoekertjes. TBS is nog een milde straf voor Gekke Joost.

WillemIII | 23-08-05 | 15:05

een paar weekjes Guatanamo Bay dan maar?

Modja | 23-08-05 | 14:58

@Hawkboy> Hehe, die verwachtte ik al.
@Think> Precies, ik zal niet op Eerdmans stemmen, maar dit soort acties kan ik wel waarderen. Zelfs ALS het hem om publiciteit te doen is, steekt hij er misschien nog iets van op.

Lange Neus | 23-08-05 | 14:57

Wordt die vent niet een beetje te dik betaald om dit soort speeltjes te proberen? Misschien kunnen we een uitzondering voor Eermans maken, maar laat hem dan een echte test doen! Gewoon 2 jaar met zo'n band om met dezelfde behandeling als een échte TBS-ser. Nu is het meer een nutteloze PR-stunt! :-(

Saaihead | 23-08-05 | 14:54

@Lange Neus. Ja inderdaad. Het is bij sommige mensen nooit goed. Ik ben ook zeker niet voor Eerdmans, maar hij probeert wel meer in de maatschappij te staan. Gisteren zag ik Donner ook bij Nova. Je hoort hem praten, maar na 1 minuut staar je toch naar het plafond omdat dat veel interessanter is...

Think | 23-08-05 | 14:50

@its-hammertime. Shit, ik heb geen rijbewijs, jammer. Want frites bakken dat is wel leuk ;-)
@ Lange Neus. Nee hoor, ik vind dat Eeerdmans met een half jaar thuiszitten nuttig werk verricht!

Hawkboy | 23-08-05 | 14:47

@.style.councillor om 23-08-05 @ 14:27
Het is een cliche, maar wat de boer niet kent, dat vreet ie niet.

startrekpdl | 23-08-05 | 14:43

RVU heeft ooit wel eens een geinig programma gemaakt: Terug op de werkvloer. Hier heeft joost zeker vaak naar gekeken.

www.rvu.nl/rvu.php?i=2&l=0&n=8...

Da Morri$$$ | 23-08-05 | 14:43

@Think> Je hebt kans dat als hij het 6 maanden zou proberen zoals Hawkboy wil, dat dezelfde Hawkboy dan gaat zeuren dat hij niets doet in de tweede kamer voor z'n centen.

Lange Neus | 23-08-05 | 14:43

Hoe wil Joost onderzoeken of het systeem efficient is? 1 stap buiten het 'afgekaderde' gebied en dan klokken hoe land het duurt voordat de pliesie komt? Ja, en dan? Moord en brand schreeuwen dat het 10 minuten en 12 seconden geduurd heeft? En wat zou Joost daarmee willen zeggen dan? 'Jah, eeuh, het heeft een dikke 5 minuten geduurd enneuh, dat vind ik te lang!'. Of gaat hij aluminium om het bandje wikkelen?

wattan!! | 23-08-05 | 14:41

@Think. Ik snap het heel goed. De meldkamer weet precies wie hij is: dus hij wordt of meteen gepakt (straf effectief?) of ze laten hem lopen want niet belangrijk (belachlijk, je kunt doen wat je wilt met zo'n ding om je enkel).
Nee, veel interessanter is het om te zien wat een dergelijke straf met je doet. Dus zes maanden enkelbandje om en je huis niet uit mogen. Kijken of ie dan weg wil lopen ipv kijken wanneer ze hem pakken als hij nu weg loopt.

Hawkboy | 23-08-05 | 14:41

-weggejorist-

its-hammertime | 23-08-05 | 14:39

@Opa: De gemeenteraadsverkiezingen van 2006 worden opgeschort tot 2010. D66 is nog druk bezig met de immens belangrijke politieke en bestuurlijke vernieuwingen, en verkiezingen zijn zowiezo niet in het landsbelang.

JackRandom | 23-08-05 | 14:37

@Hawkboy. Je snapt de essentie niet. Hij wil volgens mij controleren of het systeem efficient is. Hoe lang het duurt voordat hij wordt aangehouden als hij weg loopt e.d.

Think | 23-08-05 | 14:34

GAAAAP. Die Joost weet wel weer wat pers te trekken, maar dit gaat natuurlijk helemaal nergens over. Ik kan ook wel vrijwillig (zonder enkelbandje) eenweekje binnen gaan zitten en iedere middag groente schoonmaken in het verpleeghuis. Lekker makkelijk. Als Joost dit nou eens 6 maanden zou doen, en kijkt of ie de neiging heeft om weg te lopen, dan is het een echte vent.

Hawkboy | 23-08-05 | 14:31

Opgeruimd staat netjes

Apollonian | 23-08-05 | 14:31

Eerdmans RULES!!!Hij is degene met het meeste verstand in de 2e kamer,en dat zegt weer genoeg over de rest.

Chocoprins | 23-08-05 | 14:29

@I have a huge dong.
Als je de links had gelezen wist je dat het enkelbandjes systeem alleen wordt toegepast bij straffen lager dan 12 maanden. Niks levenslang ermee lopen... Een weekjes met zo'n ding lopen kan denk ik wel een redelijke indicatie geven over de efficientie van dit systeem.

Think | 23-08-05 | 14:28

his movie is about a prison, where the prisoners get a special collar. They are "linked" with another prisoner (but don't know which one). If they try to escape, and are too far away from each other, the collars explode. Joost Eermans plays a guy who robs 25 million worth of tax-money, but gets double-crossed, and ends up in prison. The first part is your basic prison movie, later as Eermans escapes with his 'collar buddy' the movie turns into a fugitive movie where they are chased through the netherlands. Although I like the collar idea (which isn't original; it was used in The Running Man for instance), the movie is executed very poorly. The characters lack interest, and most are played very bad. The script is boring, and so are the one-liners. You've seen it all before, only better. Some might still enjoy this movie, but I seriously recommend to avoid it.

alexb | 23-08-05 | 14:28

@JackRandom 23-08-05 @ 14:09
O jawel, ik heb een aantal jaren in Apeldoorn gewoond en dat was, los van enige sufheid, best te genieten.

Het door mij uitsluiten van Gr, Fr, en Lb. wil niet zeggen dat ik de Randstad apprecieer of provincies als Gelderland verwerp.

De door mij genoemde provincies vallen af, vanwege hun eeuwige minderwaardigheids complex()en en argwaan op voorhand, jegens alles wat zich buiten hun leefgebied afspeelt.

style.councillor | 23-08-05 | 14:27

@Opa> Mis ik iets? Volgens mij moeten we nog anderhalf jaar wachten. Of ben je de dagen al aan het tellen? :)

Lange Neus | 23-08-05 | 14:23

Wat een ONZIN! alsof een weekje zoiets dragen hetzelfde is als de rest van je leven weten dat iemand je constant in de gaten houdt (zo interessant is het niet om te weten waar meneertje aan het flyeren is)

I have a huge dong | 23-08-05 | 14:23

@JackRandom
Eerst zien en dan geloven. Mocht Agnes Kant de nieuwe partijleider worden dan voorspel ik een halvering van de partij.

de bier | 23-08-05 | 14:21

@de bier: Jan is terugtredende, Agnes Kant wordt de nieuwe partijleider. Of dat voor of na de verkiezingen van 2007 gaat gebeuren, is me onbekend. Lijkt me slim om dat pas na de verkiezingen te doen, maar Jan is best wel verdacht stil de laatste tijd...

JackRandom | 23-08-05 | 14:16

-weggejorist-

its-hammertime | 23-08-05 | 14:15

Die Joost toch. Bijna weer verkiezingstijd natuurlijk en dan moet je als kamerlid toch even scoren en laten zien dat je bij het volk hoort. Triest........

Opa-Buiswater | 23-08-05 | 14:14

Heil Clavan, ausradieren die ganze Scheisse!!!

Modja | 23-08-05 | 14:14

@Modja> Of hij het nou meent of niet: Tief eens op met je toewensingen!

Lange Neus | 23-08-05 | 14:14

@fuckje
De SP is een partij met 1 sterke man. Dat komt omdat Mao Jan geen tegenspraak duldt. Hij heeft al een paar keer gezegd dat ie ging stoppen maar is daar al een paar keer weer op terug gekomen. Mocht ie ooit weggaan dan overkomt de SP hetzelfde als D66 toen de "charismatische" Van Mierlo er mee kapte. Het boeltje klapt in elkaar en wordt weer een splinterpartij zoals ze altijd al waren.

de bier | 23-08-05 | 14:12

@Modja: natuurlijk bedoel ik het niet cynisch! Dat zou toch gewoon het beste voor dit kudtland zijn. En aan kanker zal ik niet sterven, ik heb reeds een holtor infectie en die zal eerder zijn vernietigende werk doen.

Dr. R. Clavan | 23-08-05 | 14:12

Kan dit trouwens niet standaard worden voor alle kamerleden, dan weten we tenminste wat ze uitspoken. Da's wel zo democratisch. :-)

verwend pokkejong | 23-08-05 | 14:11

@style: Je weet niet waar je het over hebt. Ik ben geboren Rotterdammer, maar woon sinds 8 jaar in het Noorden. Ik stem nog liever op eerder geneomde bruinhemd Michel Smit dan dat ik hier weg ga. Vind het al erg genoeg dat ik in de Randstad moet werken, vlak bij types als Eerdmans...

JackRandom | 23-08-05 | 14:09

@clavan
Ze hebben nog wel een enkelbandje voor je over denk ik. Kleur mag je niet meer kiezen.

Ultra Rebel | 23-08-05 | 14:08

Een enkelbandje om is minder erg dan vrijwillig in Groningen, Friesland of Limburg wonen.

style.councillor | 23-08-05 | 14:06

OKje actie non, vette shit aijjjjt

-=PyP=- | 23-08-05 | 14:05

-edit ga zelf eens dood-

Modja | 23-08-05 | 14:05

lol @ visje
Maar ik vind dit best een goed initiatief, hij probeert tenminste zelf de dingen uit die die mafkezen in Den Haag stomweg zitten te verzinnen. Vind het een rare snuiter, maar dit is best oké

Quercus | 23-08-05 | 14:04

Eerdmans is gewoon goed bezig, staat iig veel dichter bij de bevolking dan bv de Partij van de Allochtonen regenten. Ik hoop dat GW en LPF samengaan. Geert als premier en Joost als vice-premier zie ik wel zitten. Michiel Smit mag wat mij betreft ook zo aanschuiven.

Dr. R. Clavan | 23-08-05 | 14:01

Joost mag t weten wat-ie straks weer bedenkt om met die geyle hypocriete tering kop op de treurbuis te komen

Modja | 23-08-05 | 14:01

Ik heb een armbandje, hoor ik er nu ook bij? Mag ik ook thuis blijven?
En allemaal de groeten.

Sla om | 23-08-05 | 13:56

@fuckje> Had ik ook wel verwacht, ik vind Marijnissen wel een toffe peer, maar het ging er mij meer om of men z'n mening niet teveel af liet hangen van de persoon ipv de actie.

Lange Neus | 23-08-05 | 13:56

Nu de leden van het kabinet Balkenende nog. Dat ze bv. alles achter zich laten, en een jaar lang van een WW-uitkering gaan leven, 'klant' zijn bij het UWV, en moeten gaan solliciteren.

JackRandom | 23-08-05 | 13:55

Waarschijnlijk wil hij ook de beveiliging testen en fingeert een ontsnappingspoging, waarna hij, vanwege ernstige miscommunicatie, als een dolle hond wordt neergeschoten op een perron van Rotterdam CS.....

preacher | 23-08-05 | 13:51

Nou nog Ter beschikking van de Regering in een echt Psychiatrisch Gesticht, dan praten we verder. Of zeepjes rapen in de Bunker in Scheveningen, na lange onthouding zal Volkert v/d Graaf zich graag te goed doen aan een jong knaapje uit de LPF gelederen.....

bondje33 | 23-08-05 | 13:50

als ie geel is steunt ie een kankerbestrijdingsfonds en in geval van een oranje bandje is ie in voor een vrijblijvende neuqpartij. Rose staat voor up da bum. (in dat gat waar het licht nooit schijnt)

-=PyP=- | 23-08-05 | 13:49

@Lange Neus,
Jan Marijnissen doet dit al jaren lang, maar zonder publiciteit erom heen.

fuckje | 23-08-05 | 13:48

Wel een prima idee van onze Joost. En als dan Ome Gerrit eens een maandje voor zijn eigen brandstof kan gaan betalen komen we nog eens ergens.

Visje | 23-08-05 | 13:47

Misschien wordt het inderdaad wel een verzamelobject onder de 2e kamer leden.

Ultra Rebel | 23-08-05 | 13:47

Hoewel is niet zo'n fan ben van de LPF, vind ik dit wel een goede actie.
Een tweedekamerlid die dingen uitprobeert.
Dit is goed.
Ik hoop alleen niet dat hij het doet om geyl in de media te komen

wcrol | 23-08-05 | 13:46

Staat zo'n enkelbandje nou ooknog ergens voor? en wat voor kleur heeft het?

Thygros | 23-08-05 | 13:41

Inderdaad, wat anderen hier ook al zeiden. De test ondergaat hij met de nodige vooringenomenheid. Net toen hij vorige jaar een paar dagen 'twee-op-een-cel' uitprobeerde. Het slaat natuurlijk nergens op, temeer opdat Eerdmans weet dat het slechts een paar dagen betreft. Als hij dit nu een paar maanden zou proberen, ok, maar nu is de test invalide.

Alexander the Second | 23-08-05 | 13:40

Een beetje vrouwelijke politicus legt zichzelf nu aan de ketting (clitoruspiercing), kraakt een pand, snuift & spuit en neemt een hond.
Gewoon, om mee te maken...

Kakbouter | 23-08-05 | 13:39

hij kan opzich wel wat nuttigger werk gaan doen( in 020 zoeken ze volgens mij nog schoonmakers). Maar vind het wel een goed initiatief! als hij nou alle wetten ook een langs zou gaan kan die gelijk alle fouten eruit pikken! Misschien komt het dan toch nog ooit goed met dit kikkerlandje!

lorije | 23-08-05 | 13:35

@ZI

En dat is nou ook precies waar hij dadelijk mee aan de slag gaat. Hij gaat er de rest van de IIe kamer op wijzen dat zij niet weten waar ze het over hebben gezien hij er ervaring mee heeft.

Ayaan | 23-08-05 | 13:34

Als JM het had gedaan was hij de held geweld als Winston Churchill in WWII

Mazzel | 23-08-05 | 13:32

Gedverdemme als ik ergens een hekel aan heb is het wel aan de term "de gewone man", evenzo aan "Jan Modaal".

style.councillor | 23-08-05 | 13:32

Begeeft een politicus zich eens BUITEN verkiezingstijd onder 'de gewone man' om te kijken wat er speelt en hoe dingen in de praktijk werken, is het weer niet goed...
Wat zouden jullie zeggen als Marijnissen dit gedaan had?

Lange Neus | 23-08-05 | 13:29

Hij doet ook alles om maar in het nieuws te blijven, zielig mannetje is en blijft het ook.

RDJ134 | 23-08-05 | 13:23

Gaat hij dan ook nog ff ontsnappen en wat kindjes misbruiken, je moet tenslotte wel de gehele keten testen.

style.councillor | 23-08-05 | 13:21

Leuke actie, maar wel een beetje hypocriet. Ik voorspel nu al dat hij er glimlachend uitkomt, met de opmerking "was dit nou alles?". Alles om maar met enig (self-made) recht van spreken te kunnen zeggen dat de straffen in Nederland geen kudt voorstellen. Waar ik overigens niet aan twijfel, maar het motief is niet helemaal zuiver imho.

bamihap | 23-08-05 | 13:21

"Tijdens het elektronische toezicht zal Eerdmans ook een werkstraf uitvoeren. Hij wordt ingezet in de keuken van een verzorgingstehuis in Den Haag samen met een aantal andere gestraften"
Dat snap ik nou niet, wordt zo'n keuken dan een 'groene- of gedoog zone' of kan ie gelijk campagne gaan voeren (Lees; vals spelen) onder de bewoners?

Kakbouter | 23-08-05 | 13:20

Jamai Eerdmans showed zijn brillencollectie 2006?

El Gouda | 23-08-05 | 13:19

@alexb> Vergeet niet z'n appearance als Sinterklaas op broadway.

Lange Neus | 23-08-05 | 13:19

Wel goed van Eerdmans. Je kunt natuurlijk overal over zeiken, maar je kunt hem in ieder geval niet verwijten dat hij regeltjes bedenkt zonder te weten wat de gevolgen zijn. En dat zouden enkelen in het kabinet ook eens moeten doen.

ZI | 23-08-05 | 13:17

en nu bak-ellende een jaartje in de cel.
kijken of wat helpt

recaltje | 23-08-05 | 13:15

@de bier
wouter draait plaatjes, je weet toch!

alexb | 23-08-05 | 13:13

Als ipv. enkelbandjes de ouderwetse ijzeren kogel aan de enkel weer populair wordt, dan hoop ik dat Wouter Bos ook eens meedoet met dit soort proefjes.

de bier | 23-08-05 | 13:12

Ongezien de tyfus Joost!

witchdoctor | 23-08-05 | 13:11

Eerdmans heeft zich ook al eens een week op laten sluiten met een ander op een cel om te ondervinden hoe 2 op een cel in de praktijk werkt. Hands on politiek dat mag ik wel.

Lucifer | 23-08-05 | 13:11

Hij hoeft niet alleen maar thuis te zitten:

"Tijdens het elektronische toezicht zal Eerdmans ook een werkstraf uitvoeren. Hij wordt ingezet in de keuken van een verzorgingstehuis in Den Haag samen met een aantal andere gestraften."

-273,15°C | 23-08-05 | 13:07

En zijn salaris wordt doorbetaald??

Balkenende | 23-08-05 | 13:06

geen verkeerde actie, zie ik de rest nog niet doen

MILF | 23-08-05 | 13:06

Eerdmans = de nieuwe Pim!

tot bloei gekomen achter de rug van Nawijn en Herben en bíjna klaar om de wereldheerschappij te grijpen.

Zo, en nu lekker verder slapen...

Lof der Zotheid | 23-08-05 | 13:06

Hopelijk zijn er nog meer kamerleden die dit willen uitproberen. En dan natuurlijk voor een langere tijd!

Appie Hein | 23-08-05 | 13:05

ik lag even te slapen! is het weer verkiezingstijd?

alexb | 23-08-05 | 13:03

Kunnen we dat ding niet permanent vastzetten en daarmee zorgen dat ie nooit meer in de tweede kamer komt?

joostalexander | 23-08-05 | 13:03

Kunnen we dit niet uitbreiden naar de gehele PvdA en GL fracties?

TheRealShowstopper | 23-08-05 | 13:03

"Joods Eerdmans"

Kakbouter | 23-08-05 | 13:02

Tja,

Goeie actie, vreemde vogel..

En zoals veel vaker te laat....

En dan natuurlijk, de vraag of er uiteindelijk wat veranderd...

szol2001 | 23-08-05 | 13:00

Wanneer gaat ie de doodstraf uitproberen?

RatHead | 23-08-05 | 13:00

Wel stoer. Hoeveel kamerleden zijn er die zelf de proef op de som nemen?

Konijn | 23-08-05 | 12:59

Ik doe helemaal niemand de groeten!

Zeus | 23-08-05 | 12:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken