Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Studenten leren kraken

lekkermassaalVandaag en gisteren weer een hoop ophef over de cursus pandbezetten voor aankomende studenten in Groningen. Op de KEI-week (de introductieweek) kunnen studenten leren hoe ze een pand het beste kunnen overnemen. De drie of vier studentenaktievoerders die groningen rijk is willen de fakkel doorgeven en ex-vwo-ertjes leren kraken. Lekker links doen terwijl de gemiddelde kudstudent daar veel te lui voor is. Dus geen nood. Mede gezien het feit dat het bierrr bij de studentenvereniging maar 50 cent kost, zal het met dat leren bezetten wel meevallen. Dat wordt hooguit wat kotsen op de panden van het grootkapitaal. Precies zoals we van de gemiddelde Groningse student gewend zijn.

Reaguursels

Inloggen

Studenten maken er een zootje van,ze vertonen APEN-GEDRAG door alles wat wij al in de 70-erjaren hebben gedaan na te APEN!

nummertje | 25-08-05 | 08:27

excuus hij staat er twee keer op...

aaron | 23-08-05 | 15:11

Als jullie trouwens een filmpje willen zien over deze bezettingsactie, dan kan dat op www.i-see.nl/Cursus.html
Er staan ook nog allemaal andere filmpjes over de introductieweek in Groningen.

aaron | 23-08-05 | 15:06

Als jullie trouwens een filmpje willen zien over deze bezettingsactie, dan kan dat op www.i-see.nl/Cursus.html
Er staan ook nog allemaal andere filmpjes over de introductieweek in Groningen.

aaron | 23-08-05 | 15:06

@Krelis

Als je denkt dat er geen slechte universiteiten zijn ben je wel erg naief

-=PyP=- | 23-08-05 | 09:11

@ Dr. R. Clavan
Dag te laat eigenlijk maar toch ff: het leven is wel heel leeg als je gelooft dat het alleen uit techniek bestaat. Er zijn belangrijker dingen in het leven, iets met cultuur of zo..

noorderling | 23-08-05 | 08:38

Tip voor Groningse studenten: als een autotje een weekje leeg en onbeheerd staat: kraken dat blik!

oxo | 22-08-05 | 21:16

@Pyp e.a.: definieer ajb 'nuttig voor de samenleving' ivm een studie. Alleen technische studies & geneeskunde?

Bateman | 22-08-05 | 19:26

@MacManiac in principe van geen van beiden. althans nog niet. ik vind t nog wel humor
maar t moet niet te lang gaan duren

Stijntje | 22-08-05 | 18:31

Er zijn geen slechte universiteiten in Nederland

Krelis | 22-08-05 | 16:40

Groningen staat ook als goed bekend inderdaad.

-=PyP=- | 22-08-05 | 15:15

@pyp RuG staat toch ook niet echt slecht bekend dacht ik. Wel heb je gelijk dat opleidingen steeds minder voorstellen.

Amstel | 22-08-05 | 14:46

Misschien kun je ze beter leren bezatten dan leren bezetten.

Knave | 22-08-05 | 14:44

@pyp

Twente en UVa is alleemaal een pot nat. Alsof je het zo zwaar hebt op twente met een informatica-opleidingtje. En zelfs bedrijfskunde(niet eens technisch) studenten zijn weken bezig met een project, dus niet gaan lopen zeuren dat je het zwaar hebt achter je peecee'tje.

Jan doedel | 22-08-05 | 14:30

M.i.raakt Nederland meer en meer achterop, qua onderwijs en dus ook qua postitie of fin-economisch, medisch, technologisch etc. terrein.

In toenemende mate zie je de werkelijk talentvolle studenten vertrekken naar buitenlandse universiteiten.

Ik vraag me overigens af of dit een individuele geldkwestie is. Persoonlijk denk ik dat enerzijds het niveau van onderwijs als ook het verburocratiseerde onderwijsklimaat debet is aan dit verschijnsel, anderzijds het de tol is van de mondialisering, waarbij zeker talentvolle mensen geneigd zijn over grenzen heen te kijken, op zoek naar nieuwe uitdagingen.

Natuurlijk zij er nog wel uitzoneringen op de regel, zoals een iniatief aan de Erasmus universiteit www.barco.com/corporate/en/pressreleas... of een aantal hoogstandjes aan de Tu's van Delft en Twente (bijv. nanotechnologie)

style.councillor | 22-08-05 | 14:29

@Gelijkhebbert: Je hebt gelijk!! :-)

Annanas | 22-08-05 | 14:15

Er zijn helaas nog steeds studies waar je fluitend doorheen komt, vooral de studies op de UvA en de HvA zijn hier een sprekend voorbeeld van.

Bouwkunde op HvA heeft wiskunde afgeschaft omdat te weinig mensen het haalde!!?!??!?! Dat soort dingen. Lijkt me behoorlijk essentieel bij zo'n technische opleiding.

Bij de opleiding rechten op de UvA moet je een eindscriptie schrijven van 25 kantjes. Dat noem ik een werkstukje, geen scriptie.

Dan hoor je dat studenten op de UvA en HvA 3 dagen in de week een bijbaan hebben om geld te verdienen!!! Lekker niveau die opleiding. Steek eens wat een tijd in die studie om een goed lesprogramma te maken wat tijdvullend is. Dan kunnen ze ook niet meer 4 dagen bierdrinken.

Ga je kijken naar de Universiteit Twente zul je zien dat mensen weken bezig zijn met projecten, vakken en activiteiten naast hun studie. Die universiteit staat hoog aangeschreven omdat ze kwaliteit studenten leveren.

-=PyP=- | 22-08-05 | 14:10

Zijn er ook cursussen "UITZETTEN" ?
Daar zal best wel een markt voor zijn, Leren omgaan met gummilatten , pepperspray, stroomstootwapens, etc etc , zonder direct schade te berokkenen, tenzij het pand schade heeft opgelopen , dan is zelfs een bloedneus , blauw oog en andere lichte kwetsuren toegestaan.

bondje33 | 22-08-05 | 13:51

@Thomasch
Je kan natuurlijk in rolmodellen denken, van mij mag je. Wel vermoeiend hoor dat navelstaren, ga lekker bij je zelf te rade
zou ik zeggen.

By the way heb ik nergens afgegeven op geldozen in dit topic voor zover mij bijstaat. Ik verwijt aleen academici (in opleiding) dat ze niet moeten zeuren over meer of evenveel geld dan de spreekwoordelijke timmerman. Zeker de economen in wording moeten kunnen berekenen wat zij tijdens hun studie de staat p/p kosten.

Ik zelf heb ook gestudeerd en ik weet uit eigen ervaring dat het studentenleven qua inspanning (en niet de twee dagen voor het tentamen) aanmerkelijk lager ligt dan hetgeen van je verwacht wordt in het arbeidsproces. Prima, maar kom dan niet aan met eisen t.a.v. een gelijkwaardig inkomen.

style.councillor | 22-08-05 | 13:32

maareh, even back 2 topic. Ik vind het gewoon wel grappig dat ze een cursus kraken krijgen en dat is waarschijnlijk ook de enige reden dat ze het doen. Ze vinden het gewoon grappig.

-=PyP=- | 22-08-05 | 13:07

:)

-=PyP=- | 22-08-05 | 13:05

@style.councillor:
---
Wat praat je ontzettend stoer zeg! Ik denk dat jij mijn rolmodel wordt. Lekker zeiken op de geldlozen en de held uithangen dat jij het 'goed' voor elkaar hebt.
Je zou eens een lekker goedkoop biertje moeten drinken in Groningen; net zo lekker als heel duur bier in 020.

Thomasch | 22-08-05 | 13:02

@PyP=- 22-08-05 @ 12:00
Tja, mijn huis heeft geen zolder, dat is de makke met bungalows (en is niet van
horizontaal en /pf verticaaal gestapeld.
Planten heb ik weer, wel ook in bakken zij het dat die in mijn tuin staan.

Voor de rest veronderstel ik dat mijn financiele positie dusdanig is dat ik mij duurbetaalde niet academici kan veroorloven om voor mij loodgieter, timmerman, tuinman etc. te spelen.

style.councillor | 22-08-05 | 12:57

@Annanas; Je hebt men berichtje verkeerd gelezen. Ik woon zelf in Groningen. =]

Gelijkhebbert | 22-08-05 | 12:42

PyP: Een baan heb je dan wel sneller. Maar stel je nu eens voor dat al die studenten die nu één v/d richtingen die jij noemt studeren een andere studie zouden doen. Gevolg is vermoedelijk een overschot aan arbeidskrachten in die richtingen, en uiteindelijk een tekort aan alpha-krachten.
Bovendien: AI lijkt me in de toekomst toch wel belangrijker worden, jammer als NL dan naast de economische boot zou stappen. Antropologie is nuttig als het gaat om het oplossen van de huidige multi-culti vraagstukken. Kunstacademie? Ook ontwerpers, designers etc moeten érgens een opleiding volgen. En zo kan ik nog wel ff door gaan...

Amstel | 22-08-05 | 12:38

@Lange neus 12:30: Absoluut helemaal met je eens. Opleidingsniveau wordt door het steeds krappere budget voor onderwijs steeds lager. Nog even en we tellen op dat gebied niet meer mee in NL terwijl de overheid juist sugereert een 'kenniseconomie' (whatever dat moge zijn) te 'stimuleren'.

Amstel | 22-08-05 | 12:33

Dat van die is helemaal waar, maar IT'ers komen wel weer aan de bak. Het gaat nu alweer veel beter.

Maar je weet zelf ook wel dat je meer kans hebt om aan de slag te komen met een technische, PABO, IT, of economische opleiding dan met opleidingen zoals (quote):

- Culturele antropologie en sociologie der niet-westerse samenlevingen
- Cognitive Science
- Artificial Intelligence
- Kunstacademie

Allemaal heel leuk hoor, maar doe dat even naast je echte baan in "the real world"


-=PyP=- | 22-08-05 | 12:33

@Amstel 12:23> Daar komt nog eens bij dat het niveau van de meeste opleidingen veel te wensen over laat.
We helpen onze eigen kenniseconomie om zeep.

Lange Neus | 22-08-05 | 12:30

PS @redactie en alle andere sufkutten: BEZETTEN <> KRAKEN.
Bezetten doe je met een overheidspand (gemeentehuis etc) oid op het moment dat je het niet met ze eens bent en praten niet werkt. Goede zaak soms. Zouden wij met zn allen bij de volgende belastingverhoging ook eens moeten doen.
Kraken doe je als er weinig woningen zijn maar er wel een pand leeg staat zonder bestemming. Iets heel anders dus.

Amstel | 22-08-05 | 12:27

@Lange neus: Nee er zijn geen huizen over. Gelukkig zijn onze buitenwijken wel wat ruimer van opzet en meestal met iets meer groen. 't Stinkt er ook niet zo (en ik heb 2 jaar in o.a. amstelveen, zeist en zaandam gewerkt, dus ik weet waar ik het over heb).

Amstel | 22-08-05 | 12:24

@PyP: Nee ik woon in Groningen, en aangezien het een huisgenoot betreft, hij ook. Ook timmermannen hebben te maken met slechter loon, hogere lasten etc etc. Een auto'tje kan ie er nog net bij hebben. Nu is deze timmerman in loondienst en nog jong, als je eigen baas bent wordt het al iets beter in de bouw. En studie kiezen waarin werk is? Behoorlijk relatief. 6 jaar geleden moesten zoveel mogelijk mensen de IT in, want daar zou zoveel werk in komen, t hield niet op... Kijk nu: werkeloze IT'ers overal (hoewel de markt iets aantrekt). Ik denk (enkele uitzonderingen nagelaten) dat het bij de meeste studie's, op het moment dat je er aan begint, moeilijk na te gaan is wat de vraag naar net afgestudeerden is op het moment dat je de studie afrond..

Amstel | 22-08-05 | 12:23

@Amstel 12:00 "en mbt het gezeik over Groningen: Ach laat ze toch, die randstedelingen weten niet wat ze missen, gewend dat ze zijn aan hun vieze uitlaatgaslucht en overvolle buitenwijken.."
Mag ik hieruit opmaken dat de Groningse buitenwijken niet overvol zijn? Waarom is het dan nodig om panden te bezetten/kraken? Toch een beetje apart willen zijn he, geef het maar toe!

Lange Neus | 22-08-05 | 12:22

@. Amstel

Dat is dan zeker een kamer in Amsterdam? In groningen kan ie voor dat geld per maand waarschijnlijk een twee-onder-1-kap kopen.

Je moet de studie inderdaad ook leuk vinden. Maar ik zie sommige mensen studies kiezen waar geen werk in te krijgen is. En dan na 4 jaar worden ze "financieel advisieur" bij Frisia Financieringen omdat ze in hun richting geen werk kunnen krijgen.

Kies dan iets wat je iets minder leuk vindt maar waar wel werk in te vinden is. Soms moet je een compromis sluiten, de ideale baan bestaat ook niet.

-=PyP=- | 22-08-05 | 12:15

Vuurpeletonnetje inschakelen als afschrikwekkend voorbeeld?

killermiller | 22-08-05 | 12:12

en nog een keer @PyP: Een studie moet niet alleen nuttig zijn, het moet ook iets zijn dat je goed kunt (of iig goed ligt), en interessant vind. Anders kun je net zo goed niet gaan studeren. En om één of andere reden zie ik de meeste alpha-studenten (die dus bijv. cult. antropologie studeren) nog geen Technische Natuurkunde doen... Iets met aanleg te maken ofzo?
En wat betreft kraken: Leeg staande panden zijn nutteloos. Kun je er beter een paar oude studenten in stoppen, is het nog ergens nuttig voor. Op het moment dat er een nwe bestemming voor gevonden wordt worden ze er toch wel uitgezet...

Amstel | 22-08-05 | 12:05

@PyP: Ken jij toch andere timmermannen dan ik. Ik ken er één die bij mij in huis een kamer huurd, hij kan me iedere maand maar net de huur geven. Toch is het geen slechte timmerman en werkt hij vrij veel.

Amstel | 22-08-05 | 12:02

en mbt het gezeik over Groningen: Ach laat ze toch, die randstedelingen weten niet wat ze missen, gewend dat ze zijn aan hun vieze uitlaatgaslucht en overvolle buitenwijken.. Wees blij dat ze niet hier heen komen zou ik zo :)

Amstel | 22-08-05 | 12:00

@ style.councillor

Je hebt wel gelijk want de timmermannen die ik ken hebben allemaal een huis van over de 2 ton en een auto van 10000 euro voor de deur staan. Dus ze doen het goed! Ze zijn schaars dus worden goed betaald, en dat verdienen ze dan dus ook.

Sommige studenten die dan culturele antropologie gaan studeren en dan een pand kraken uit principe heb ik ook nooit begrepen. Doe een nuttige studie denk ik dan! Want bijvoorbeeld de technische studenten die een goede opleiding volgen zijn zeer nuttig voor de maatschappij. Niet de zoveelste student die communicatiewetenschappen gaat studeren en in Den Haag er op los gaat blaten.

quote:

Een van de kenmerken van inteligentie is dat men niet alleen kan reproduceren maar zeker ook kan improviseren annex inspelen om de omstandigheden om die vervolgens naar de hand te zetten.

Althans dat is mijn (empirische verkregen)opvatting.

Maareh, wat voor ervaringen uit de praktijk heb je om jezelf aan te passen aan de omstandigheden? Een plantenbak met lampen op zolder?

-=PyP=- | 22-08-05 | 12:00

Overigens.. niet alle studenten zijn later brallende economen met hoge inkomens. Je hebt ook nog zoiets als sociale studierichtingen en mensen die gaan studeren in de hoop dat de wereld hier iets beter van wordt.. k weet t, klinkt idealistisch, maar hier en daar lopen nog van die types rond. Vreemd genoeg zijn dit ook meestal de types die panden gaan bezetten enzovoort (wat overigens héél iets anders is dan kraken, zoals sommigen onterecht melden).

Amstel | 22-08-05 | 11:58

@Annanas> Als zo'n kleine groep debielen nou ook dit soort achterlijke acties achterwege zou laten, dan zouden meer mensen het daar mee eens zijn.

Lange Neus | 22-08-05 | 11:42

@Dr. R. Clavan en Gelijkhebbert:
Zijn jullie weleens in de stad Groningen geweest dan? Zo te horen namelijk niet..... of leven jullie nog in de tijd dat men nog dacht dat iedereen na Amersfoort een overall draagt en met hooivorken zwaait?
Ja, ik heb 4 jaar gestudeerd in Groningen en kan dus uit eigen ervaring zeggen dat dat gelul over achterstanden en boeren en onzinnige opleidingen nergens op gebaseerd is.

Annanas | 22-08-05 | 11:36

@pyp
En laat er nu net een schrijnend gebrek aan ambachtslieden zijn. Probeer eens een goede timmerman, loodgieter etc. te pakken te krijgen. Deze zijn schaars en dientengevolge duur.

Blijkbaar is er een relatief groot aanbod aaa HBO-ers en academici t.o.v. het werkaanbod, anders zou ik niet kunnen verklaren dat zij ondanks hun unieke gaven er (naar jouw zeggen) t.o.v. de bouwvakkers er bekaaid afkomen. Conform het marktmachanisme wordt je in Nederland betaald naar vraag en aanbod en minder naar intelligentie.

En ach als je zo intelligent bent al je
opleiding doet geloven, weet je echt wel een oplossing te vinden voor de (vermeende) inkomensachterstand. Een van de kenmerken van inteligentie is dat men niet alleen kan reproduceren maar zeker ook kan improviseren annex inspelen om de omstandihededen om die vervolgens naar de hand te zetten.

Althans dat is mijn (empirische verkregen)opvatting.

style.councillor | 22-08-05 | 11:34

@Stylz> Klopt, was een copy/paste van een of andere newssite.
En zo te zien zitten er hier veel Groningse (ex-)studenten met veel te lange tenen.
Maarja, je moet toch een beetje 'exclusief' blijven he als je in zo'n uithoek een beetje aandacht wilt trekken.
Dus fuckje en MacManiac, ga maar lekker leren kraken, ik weet zeker dat de rest van de Nederlandse studenten jullie onwijs stoer zullen vinden.

Lange Neus | 22-08-05 | 11:33

bwahaha en wat doen ze op zaterdagavond: "GSb Groen café, biologische hapjes en drankjes"
kansloos zeg...

Flat | 22-08-05 | 11:26

Het vrije marktmechanisme rules. Is zelfs Nederland achtergekomen, toen het een tijdje goed ging met de economie. Betekent wel dat je niet meer in een huurbeschermingshuisje kunt gaan zitten zeiken dat je zo weinig verdient.

holtor | 22-08-05 | 11:14

@style councillor

Intelligentie is geen verdienste. maar wel noodzakelijk om bepaalde functies te vervullen.

Een ingenieur kan wel timmerman worden, maar een timmerman kan geen ingenieur worden. (met respect voor timmerman want het is wel een leuk/zwaar beroep)

Een professioneel basketballer verdient ook meer omdat hij 2,25m groot is. Dat is ook geen verdienste dat hij zo groot is.

Het gaat erom hoe schaars een bepaalde eigenschap is en hoe groot de vraag naar zo iemand is. Vraag en aanbod verhaal.

En naar een hoog opgeleid iemand is meer vraag en er is minder aanbod. Daarom krijgen deze mensen een hoger salaris.

-=PyP=- | 22-08-05 | 11:08

In Groningen wordt veel voedsel verbouwd, als Groningen een eigen landje werd konden wij ons prima redden.

Jullie lekker niet! :P

Gelijkhebbert | 22-08-05 | 11:07

@wannabecool, wat een flauwekul. Hoe kan wonen nou een recht zijn als er anderen voor op moeten draaien? Zoiets heet geen recht maar een privilege. Tja... als je echt meent dat wonen een recht is, dan mag je natuurlijk gewoon een huis plukken van de boom waaraan ze groeien, oftewel je kraakt een pandje.
De woningnood is heel simpel op te lossen: 1) we moeten in Nederland ophouden met net doen alsof de landbouw ergens goed voor is, en véél meer grond voor huizen vrijmaken. En met 'veel meer' bedoel ik meer dan nu vrijgemaakt wordt, maar nog steeds kleine hoeveelheden. Zo'n 6% van het landopppervlak is voldoende om iedereen in een mooi, leuk huis te laten wonen. 2) Wil je betaalbare studentenkamers? Schaf de idiote huurbescherming af. Als je nu je huis verhuurt kom je nooit meer van de huurders af.

Muxje | 22-08-05 | 11:06

In Eindhoven worden ook veel meisjes geboren, dat komt door de zachte genen.

holtor | 22-08-05 | 11:02

In Groningen worden toch alleen maar studies gevolgd die niets bijdragen aan ons land. In een stad als Eindhoven daarentegen met zijn technische universiteit wel (ok, bouwkunde buiten beschouwing gelaten, da's geen studie te noemen).

Dr. R. Clavan | 22-08-05 | 10:59

@pyp
Hoezo recht op een hoger loon, waar staat vermeld dat wij allen op hetzelfde eindedrag moeten uitkomen.

Inelligentie is echter geen bijzondere verdienste, en het studeren an sich hoeft dus wat mij betreft niet beloond te worden.

Daarbij komt dat studenten wel degelijk een inkomsten hebben gehad in de vorm van studiegelegenheid. Zo'n studie kost namelijk wel wat meer dan de eigen bijdrage.

Niet alles is in geld uit drukken, een ieder die een beetje intelligent is gaat niet op z'n 16e de bouw in en studeert gewoon lekker, een prachtig leven en ik maak me sterk dat je op je 22-24e of daaromtrent niet meer kansen hebt je toekomstig arbeidzaam leven vorm te geven naar eigen believen dan wanneer je in de bouw was gestapt.

Daarbij verdient een beetje academicus met een enigzins relevante studie ook wel zoveel dat dit het inkomen van een bouwvakker ruim zal ontstijgen.

Oh ja, kijk nog eens even naar welke (beroeps)bevolkingsgroepen zo al in de WAO belanden.

Neemt niet weg dat er in Nederland randvoorwaarden moeten blijven scheppen om het intelligente deel succesvol aan het studeren te krijgen en te houden.

style.councillor | 22-08-05 | 10:47

@PyP
De bouwvakker richt zich op bouwvakken, en wordt niet rijk over de rug van anderen. De gemiddelde economie-student heeft dat wel als doel. PLUS dat de bouwvakker de woningnood uit de wereld wil hebben. De gemiddelide kapitalist liever niet, die ziet liever huizen leegstaan zodat ze meer geld opbrengen na een tijdje van de belasting aftrekbaar te zijn geweest.
@ zweefvlieger
He-le-maal gelijk.

3*links=rechts | 22-08-05 | 10:45

Nee, maar er zijn meer mensen die zo denken. Studenten zijn alleen maar bierdrinkende geldtrekkers van de samenleving zeggen ze dan.

En dat zeggen ze als ze met 150km/h door de zeeburgertunnel knallen en geen flauw benul hebben hoe die tunnel daar komt en hoe dat ontworpen is.....

-=PyP=- | 22-08-05 | 10:43

Wie is er naar Groningen toegeweest?
Ik zag nog iemand dansen met een zwart Geenstijl T-shirt. Latr.

Gelijkhebbert | 22-08-05 | 10:40

Gewoon veel geld verdienen, dan kun je een huis *kopen*. Leve de vrije ondernemer.

holtor | 22-08-05 | 10:39

@PyP Laat Vleegzwiefer toch, daar ga je je toch niet tegen verdedigen.

holtor | 22-08-05 | 10:37

Zou Kooistra al een klacht bij de gemeente ingediend hebben over die oneerlijke concurrentie? 50ct per biertje.. daardoor loopt hij toch geld mis, want kennelijk moeten biertjes 2 euro kosten. :(

N.B. een "klacht" van Kooistra is natuurlijk even een mannetje langssturen bij de juiste persoon, zodat die meteen weet wat er moet gebeuren, bijvoorbeeld tapvergunning intrekken ofzo.

Gijsie | 22-08-05 | 10:35

Voor de duidelijkheid er zit ene verschil tussen het bezetten van een pand als aktiemiddel en kraken hoor.

Ik deed mee met bezettingen tegen de invoerig van de ovjaarkaart bijv. en het privatiseren van de studieleningen.

Thygros | 22-08-05 | 10:32

@zweefvlieger

Maareh, wat ik ff wilde zeggen. De hoeveelheid geld die de gemiddelde student verdiend na zijn studie is minder dan de gemiddelde bouwvakker die vanaf zijn 16e aan het werk is. Bovendien heeft de bouwvakker al een huis gekocht en de rest van zijn leven op de rit en heeft de student een studieschuld van 15000 euro en een kamertje in een kudtflat en nog geen pensioen opgebouwd. Stel dat de gemiddelde student 24 is als hij/zij klaar is. Dan heeft hij/zij 8 jaar moeten leven op een hongerloontje, dus een student heeft recht op een hoger loon na de studie. Als we alles aan de linkse lullen zouden moeten overlaten gaat niemand meer studeren omdat het in loon dan toch niks zou uitmaken. Intelligent land krijg je dan NOT. Dus laten we eens een keer zorgen voor goede goedkope huisvesting voor studenten.

-=PyP=- | 22-08-05 | 10:30

Als daar drie mensen op af komen lijkt het me veel. Wat een kansloze actie.

Ayaan | 22-08-05 | 10:23

@Stijntje... van wie heb je nou last, van de krakers of van de eigenaar van het pand?

MacManiac | 22-08-05 | 10:20

wat een zielig gezeik zeg, sowieso degenen die daaraan meedoen zijn toch meer de afvalligen die rondhupsen in die keet van cleopatra of bernleev of hoe je het ook schrijft, mensen die ik ken zijn nou niet echt links te noemen

clvy82 | 22-08-05 | 10:19

Ik heb dat gespuis naast me wonen :@. van t weekend had ik ineens buren... van die ongewassen types die nog nooit van scheren hebben gehoord

Stijntje | 22-08-05 | 10:18

Zet eens een kraakpand in het Openluchtmuseum.

Jan Passant | 22-08-05 | 10:18

@Thygros
En dan als je afgestudeerd bent,zeker knokploegen gaan huren om ze uit die door jou met veel geld gekochte panden te meppen omdat je nou bij het grootkapitaal hoort?
Hoe hypocriet kan een mens eigenlijk zijn?

zweefvlieger | 22-08-05 | 10:12

mooi... dus...

-=PyP=- | 22-08-05 | 10:11

Lange neus... talk to the hand, lutser...

MacManiac | 22-08-05 | 10:07

@fuckje
Neen, je overgevoeligheid t.a.v. dit onderwerp is wt mij betreft afdoende.

Bij de weg achterlopen hoeft niet altijd negatief te zijn. Provinciale leefgemeenschappen schermen zelfs met in hun contreien nog niet verloren gegane
Nederlandese (ik wilde bijna Hollandsche tikken) kneuterigheid van gezichten tegen het behang en ons kent ons.

style.councillor | 22-08-05 | 10:05

@MacManiac> Ik gaf even een voorbeeld van achterlijke studentencultuur in Groningen, als dit nog niet duidelijk genoeg is moet je het maar laten weten, dan kauw ik het nog verder voor voor je.

Lange Neus | 22-08-05 | 10:00

@LAnge Neus .. afgelopen week... volgens mij was dat ergens in juni.

Stylzz | 22-08-05 | 10:00

@Lange neus,
Jouw eerste zin dateert van enkele maanden geleden.
Jouw tweede zin is in zulk abobinabel nederlands gesteld, dat het voor mij onbegrijpelijk is.
Je doet net alsof dergelijke ontgroeningspraktijken uniek zijn voor Groningen, beetje vreemd!

fuckje | 22-08-05 | 09:59

de woningnood zal altijd blijven bestaan zolang wonen geen recht is, maar iets waar aan verdient mag worden. Kraken gaat dus ook door. Het is een volkomen legitiem middel om panden die langer dan een jaar leeg staan aan het woningbestand toe te voegen. Huizen zijn om in te wonen en niet om er aan te verdienen.

wannabecool | 22-08-05 | 09:58

@Lange Neus, wat wil je nou zeggen man??

MacManiac | 22-08-05 | 09:57

In grûn of all places. Wat valt dáár nou te kraken?

Stylzz | 22-08-05 | 09:57

@fuckje>
"Een Groningse student is bijna bezweken toen hij afgelopen week tijdens een ontgroeningritueel telkens een glas water moest drinken."
En ze schonken geen alcohol meer door de student die overleden was tijdens z'n ontgroening omdat hij teveel wodka moest drinken...

Lange Neus | 22-08-05 | 09:55

@ . recaltje

Met Nada van Nie is het misgegaan toen ze tegen Bryan Rotzooi aan liep. Ze was zo leuk in Honneponnetje.

Ikdus | 22-08-05 | 09:50

@style.councillor,
Kan jij je stelling onderbouwen, en dan niet alleen gebaseerd op dit studentikoze geintje in de introductieweek?

fuckje | 22-08-05 | 09:48

Bouw gewoon een krottenwijk ergens, leer je nog eens wat over improviseren, architectuur en engineering.

Lange Neus | 22-08-05 | 09:45

@Thygros: Het feit dat je zegt 'met plezier' zegt al genoeg. Ga dan lekker naar de efteling met je cluppie...

pieterjan | 22-08-05 | 09:44

Waarmee Groningen onderstreept een aantal decennia achter te lopen het bewoonde deel van Studerend Nederland.

style.councillor | 22-08-05 | 09:43

De decaan kon t kraken niet laken, maar student moest na t braken afhaken

Modja | 22-08-05 | 09:43

Heb vroeger met plezier meegedaan met bezettingen van meerdere onderwijsinstellingen en een postkantoor(als vertegenwoordiging van het kwaad van de invoering van de studielening)
Ben het met Amstel eens, iedere student zou het minimaal eens in zijn studententijd moeten doen

Thygros | 22-08-05 | 09:38

En om iedereen even voor te zijn; Nee, ik doe hier niet aan mee! :-)

fuckje | 22-08-05 | 09:35

Ik moest echt onwijs lang gapen toen ik dit topic las

verbatim | 22-08-05 | 09:33

Goede zaak, iedere student zou tijdens zijn studie minimaal één overheidspand gedurende een korte periode moeten bezetten.

Amstel | 22-08-05 | 09:33

-weggejorist-

Yeah-banned | 22-08-05 | 09:32

Ja hoor, en straks als ze afgestudeerd zijn, verdienen ze bakken met geld. Maar dat is dan dus over de ruggen van anderen gegaan.
Een typische student is tijdens zijn studietijd links aan het lullen en na afstuderen rechts aan het zakkenvullen.
Als die veelverdieners nou eens zelf die studenten tijdens hun studietijd zouden helpen aan woonruimte, zou dat niet veel eerlijker zijn?

zweefvlieger | 22-08-05 | 09:31

Als ontgroeningsgrap zou ik eerder een cursus 'biertje-kraken' verwachten...

Kakbouter | 22-08-05 | 09:30

edit dit is geen vraagbaak knul!-

recaltje | 22-08-05 | 09:29

hatseklats tanden in de bar! 27! 1815!

pietro | 22-08-05 | 09:26

tja, moeten de huisjesmelkers de panden maar niet leeg laten staan he...

jantje666 | 22-08-05 | 09:23

Is dit dat nieuwe baantje van Lucas?

Pannie | 22-08-05 | 09:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken