Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kantoorpersoneel verprutst NS

En veiliger is het ook al nietGoedemorgen! Speciaal voor onze kantoorlezers de volgende mededeling. Niet alleen betaalt de baas je te weinig en wordt je genaaid door elke instantie die er is. Ook Nederlandse Spoorwegen vreet mee uit je ruif. Volgens een onderzoek van Berenschot is de NS namelijk te duur omdat ze veel en veel teveel personeel hebben. De NS kan treinen stukken goedkoper laten rijden als ze per direct de helft van het personeel eruit flikkeren. Maar ja, dat doen ze voorlopig toch niet. En dat kan gemakkelijk daar uit het rapport blijkt dat maar liefst een kwart van de NS-ers op kantoor zit duimen te draaien. Ja, dat is even balen voor het spoorbededrijf, dat dik betaalde voor dit nuttige onderzoek. Alleen is nu de NS-top boos en verwijt Berenschot dat ze zich niet aan de onderzoeksopdracht hebben gehouden door zelf op onderzoek te zijn uitgegaan. Nou, wanneer gaat dat personeel er dan uit?

Reaguursels

Inloggen

Maandagochtend 15 augustus. Ik was wat aan de late kant. Mis de metro, maar niet erg, de volgende metro zou om 8.35 uur vertrekken: nog op tijd voor mijn trein. De metrobestuurder vond zijn koffie erg lekker, want we vertrokken dus 4 minuten te laat. Op Diemen-zuid de spurt erin voor mijn trein. Roltrap natuurlijk stuk. Ik komt hijgend boven. De deuren van de trein gaat dicht. Ik sta er hulpeloos en woest naast. Hij wacht nog 2 minuten voor het licht en rijdt weg. Mij vloekend achterlatend. Half uur wachten op de volgende trein. Kom in Weesp aan. Trein uit Amsterdam komt niet meer. Kom ruim 3 uur te laat op mijn werk in Baarn.
Dinsdagochtend: kwartier vertraging heen, half uur terug.
Woensdagmiddag 17 augustus. Vertrek om 18.00 uur naar het station te Baarn na een hele dag kantoor opruimen. Alles doet pijn en ik verlang naar een lekker bad. Kom op het station: lege borden. Er wordt niets omgeroepen. De trein verschijnt niet. Er wordt niets gezegd. Volgende trein verschijnt op het bord met 15 minuten vertraging. Komt uiteindelijk ruim 20 minuten te laat aan. Rijden stapvoets. In Weesp overstappen op de trein naar Diemen-zuid. 20 minuten vertraging. Diemen-Zuid: kapotte roltrap. Staan in de metro. Ruim twee en half later om 20.30 uur stap ik mijn huis binnen. Ik ben kapot.
Donderdag: de trein heeft maar 5 minuten vertraging. Valt mee!
Vrijdag 19 augustus. Eindelijk weekend. Ik arriveer op het station te Baarn en kan nog net het omroepbericht horen dat er een aanrijding is geweest: treinverkeer is voorlopig onmogelijk.
Ik bel mijn vriend en barst in tranen uit. Ik zit wéér vast: ik wil naar huis. Ik wil iemand iets aan doen. Ik ben moe, ik wil niet weer uren onderweg zijn. Mijn vriend springt in de auto. Na ongeveer 15 minuten komt er ineens een trein aanrijden. Terwijl er omgeroepen wordt, dat er geen treinverkeer mogelijkis, stap ik toch maar in. In de trein geen enkele mededeling. Ik vraag mijn vriend maar naar Naarden te komen. In Naarden zie ik op het perron horden mensen verward van het ene naar het ander perron rennen. Ik stap uit en terwijl achter mij de deuren sluiten en de trein zonder pardon wegrijdt staat er een hele club woedende, en hijgende mensen verbijsterd naar de vertrekkende trein te kijken. Ik ben ongeveer een uur later dan normaal.
Maandag 22 augustus. Een vreselijke dag achter de rug. Mijn directeur heeft een zware hartaanval gehad en ligt in diepe coma in een ziekenhuis. Iedereen is aangeslagen en aangedaan. Er moet van alles geregeld en besproken en iedereen is overstuur. Ik ga doodmoe wat vroeger naar huis. Wonderwel gaat het met de trein goed. Gelukkig. Wat draaiierig sta ik te wachten op de metro. Die moet snel komen. De omroeper roept al een paar keer dat deze metro naar Gaasperplas gaat. Fijn... maar welke metro??? Plotseling draait op het bordje 15 minuten erbij. Geen melding van wat en hoe. Terwijl ik verslagen ga zitten. Zie ik naarmate de tijd nadert dat hij moet komen, er telkens een paar minuten bij komen. En ja hoor na 20 minuten wordt opgewekt gezegd dat deze metro naar de Gaasperplas gaat. Welke metro???
Na een half uur komt er inderdaad een metro. Propvol met zwetende mensen. Waarom zo laat??? Niemand van de GVB die het een moer kan schelen. Waarom die lastige reizigers informeren?
Als vee worden we vervoerd. Die trein eerder had ik dus niet hoeven nemen want ik ben nu net zo laat thuis als anders.

Ik zou het soms willen uitgillen. Een conducteur in elkaar beuken of zo. Een trein of metro bestuurder uit zijn hok trekken en net zo lang op de rails leggen totdat ze roepen dat ze het nooit meer zullen doen. Maar ja, dat is natuurlijk onzin. Die mensen kunnen er niets aan doen. Niemand kan er wat aan doen en niemand interesseert het een bal.
We betalen gewoon elk jaar wat meer, om de ellende nog wat op te voeren.
En het maakt dus geen bal uit of het herfst is met blaadjes op de rails, winter met regen en ijzel, of lente of zomer. Er is voortdurend wat.

Sorry ik moest het even kwijt!

lizie | 22-08-05 | 22:39

solly 3x posting

Espro | 20-08-05 | 17:42

@uit, Je zal het wel nie meer lezen maar heb het toch maar even uitgerekend. Bij 40k per jaar (best fors) en een aanschafwaarde van 20k en 7 jaar afschrijving, 400Euri Wegenbel., 400Euri Verzekering en 500Euri onderhoud (grote, kleine beurt, APK etc.) kom je op 0.09ct de km, x 160km = 13.77Euri... Ik heb gemakshalve de rente er maar even buiten gelaten, want anders kom je op 12ct, dus 18Euri!
Dat jij aan de rand parkeert, merendeel doet dit niet en dan is 8uur parkeren toch ook al snel 16-20Euri.

Kortom heen en weer naar R'dam inlc. parkeren is al snel over de 40Euri (excl rente). Retourtje trein is 22,40 bij vol tarief en 13,40 met kortingskaart.. Dus pas bij meer dan 2 personen aan boord ben je goedkoper uit (geen kortingskaart) en bij kortingskaart bij meer dan 3 personen.
Nu duidelijk?

Espro | 20-08-05 | 17:41

@uit, Je zal het wel nie meer lezen maar heb het toch maar even uitgerekend. Bij 40k per jaar (best fors) en een aanschafwaarde van 20k en 7 jaar afschrijving, 400Euri Wegenbel., 400Euri Verzekering en 500Euri onderhoud (grote, kleine beurt, APK etc.) kom je op 0.09ct de km, x 160km = 13.77Euri... Ik heb gemakshalve de rente er maar even buiten gelaten, want anders kom je op 12ct, dus 18Euri!
Dat jij aan de rand parkeert, merendeel doet dit niet en dan is 8uur parkeren toch ook al snel 16-20Euri.

Kortom heen en weer naar R'dam inlc. parkeren is al snel over de 40Euri (excl rente). Retourtje trein is 22,40 bij vol tarief en 13,40 met kortingskaart.. Dus pas bij meer dan 2 personen aan boord ben je goedkoper uit (geen kortingskaart) en bij kortingskaart bij meer dan 3 personen.
Nu duidelijk?

Espro | 20-08-05 | 17:41

@uit, Je zal het wel nie meer lezen maar heb het toch maar even uitgerekend. Bij 40k per jaar (best fors) en een aanschafwaarde van 20k en 7 jaar afschrijving, 400Euri Wegenbel., 400Euri Verzekering en 500Euri onderhoud (grote, kleine beurt, APK etc.) kom je op 0.09ct de km, x 160km = 13.77Euri... Ik heb gemakshalve de rente er maar even buiten gelaten, want anders kom je op 12ct, dus 18Euri!
Dat jij aan de rand parkeert, merendeel doet dit niet en dan is 8uur parkeren toch ook al snel 16-20Euri.

Kortom heen en weer naar R'dam inlc. parkeren is al snel over de 40Euri (excl rente). Retourtje trein is 22,40

Espro | 20-08-05 | 17:40

@Flip
Wat een rotleven!

Pannie | 20-08-05 | 07:20

Vandaag heb ik toch maar weer eens even zo'n geld-terug-bij-vertraging formuliertje ingevuld. Dit keer was in de avondspits het treinverkeer bij Bussum gestremd en daarom zat ik pas rond 19:00h aan de warme prak.

Flip | 19-08-05 | 22:21

De NS is een kudtbedrijf. Simpel zat. Gewoon de helft op straat flikkeren en opnieuw beginnen. Stelletje honden.

aardappel | 19-08-05 | 17:20

Waarom is de NS top boos als ze Berendschot laten uitlekken dat al dat personeel dat ze voor de dienstverlening nodig hebben liever kwijt zouden kunnen zijn en met het Berendschot onderzoek een stok hebben om ook die laatste die hard medewerkers van NS de deur uit te kunnen schoppen ? Dat is toch precies wat ze willen ? De NS mag dan wel geen overheidsinstelling meer zijn, maar van schijnpolitiek weten ze nog alles !

Prikkker | 19-08-05 | 16:38

re-nationaliseren die ns, alle waardeloze managers eruit gooien, kaartjes (bijna) gratis maken.goed voor het milieu en voor de mensen,werkt ook al in belgie(als je daar je auto inlevert mag je gratis met het ov).als die trein eenmaal spotgoedkoop is komen de klanten vanzelf,dat is ook marktwerking.

van mij mag het personeel best staken, maar wel klantvriendelijk aub:wel rijden,geen kaartjes knippen.

aurora | 19-08-05 | 15:23

Die hele privatisering van de NS was natuurlijk ook Bollocks met de grote B. Er is niet eens concurrentie dus wat nou marktwerking? Simpelweg het schrappen van een kostenpost bij de overheid. De directie van de NS geeft zich genereus een echt commercieel salaris, schuift het onderhoud een jaartje of 20 voor zich uit om de 'winst'cijfers op te poetsen en besteedt wat algemene diensten uit. Et voila, we werken net zo goed (nee, beter!) als een commercieel bedrijf.

BummBumm | 19-08-05 | 14:18

@Espro

Ik weet niet hoe jij rekent ... maar 14 euro verzekering, wegenbelasting en afschrijving voor 160 kilometer is wel heel erg veel hoor ... (of rij je italiaans? dan red je het ook niet met die 14 euro benzine!!!)

En ik parkeer mijn auto voor 5,50 24 uur lang in Amsterdam en krijg dan ook nog eens 2 OV-kaartjes naar het centrum voor dat geld.

Uit | 19-08-05 | 14:15

Dikke mensen vreten teveel, zijn ongezond en kosten de maatschappij teveel geld. Daarbij hebben slanke mensen betere sex. Als de tieten van je vriendin op de grond stuiteren en haar vetrollen op kniehoogte hangen, probeer em dan nog maar eens omhoog te krijgen.

ultra-links | 19-08-05 | 14:14

Daar proosten we op ultra! ;)
ps wat heb jij tegen dikke mensen eigenlijk?

Pannie | 19-08-05 | 14:02

Als iedereen nou es kapt met dat gezeik over "werk werk werk" en we gewoon eens proberen er een leuke planeet van te maken. Er is genoeg te vreten er is genoeg meuk te koop in de winkels. Gisteren hoorde ik die speknek Hofstra (VVD) zeggen dat het goed voor de economie is dat iedereen gewoon door blijft rijden ondanks de hoge olieprijs. Dat is pas triest, autorijden om de economie te stimuleren. Wat een zinloosheid. Maar ja aan de andere kant, zie je die vetzak al lekker op de fiets naar het strand gaan als het mooi weer is. Het enige vrouwtje dat die reuzelhoop aantrekt is een verdwaalde walrus. Laat iedereen toch zun gang gaan. Diegene die het hardst de arbeidmoraal verkopen zijn diegene die zelf afgevuld en wel bij hun privezwembad zitten.

ultra-links | 19-08-05 | 13:55

Men vergeet vaak het feit dat je met de auto 4-5 personen van A naar B kan vervoeren voor de prijs van 1. Ga je met de trein, dan moet je 4 of 5 kaartjes kopen.

Bolke de Beer | 19-08-05 | 13:50

Ayaan groot gelijk! ;)

Pannie | 19-08-05 | 13:49

@Espro

NS heeft 25000 medewerkers en iets meer dan 1 miljoen klanten. Hanteer je een verhouding van 1 op 80 dan kom je uit op 12500 medewerkers (dus berenschot heeft dan gelijk). Verhouding direct:indirect = 80:20 => 10000 primair proces en 2500 overhead. Als ik dat vergelijk met een andere grote organisatie dan loopt dat redelijk in de pas. Die hebben 1,3 miljoen klanten, gaan terug van 25000 naar 15000 medewerkers en hebben ook rond de 3000 overhead.

Uit | 19-08-05 | 13:02

@uit
Kort gezegd nee. Niet over organisaties heen. Sommige organisaties hebben relatief meer indirect personeel nodig dan andere (ziekenhuizen biojvoorbeeld, maar ook de NS mijns inziens). 80-20 kan dus kloppen, maar is moeilijk zo even te zeggen. Daarom heeft Beerenschot het ook goed gedaan (werk ik niet voor overigens), door vergelijkbare organisaties te pakken. Hadden ze daarnaast welllicht ook kunnen doen door spoorbedrijven in omringende landen toe te voegen (en dan vooral noord-Europese, die ten zuiden van ons zijn bijna altijd nog extremer!)

Espro | 19-08-05 | 12:37

@Ventus en @Espro

OK ... klant is een groot woord ... client? of slachtoffer?
Maar er is toch wel een verhoudingsgetal (voor grote organisaties, wet van de grote getallen) tussen aantal klanten/slachtoffers en het aantal medewerkers(direct te relateren + indirect te relateren)? Er zal toch ook wel een verhoudingsgetal tussen direct (80%?) en indirect (20%?) zijn?

Uit | 19-08-05 | 12:31

@ Pannie

Je bent jong en je wilt wat he... Zo gaat dat.

Ayaan | 19-08-05 | 12:19

@Pannie> Kweenie, doen ze daar nog aan harems? :)

Lange Neus | 19-08-05 | 12:13

Ik dacht dat die Ayaan maar liep te dollen?
Ok dat had jij dan weer beter door dan mij ultra!
Persoonlijk zou ik dan toch liever op een stoffig kantoortje zitten, volkswagen rijden en stamppot eten hoor Ayaan.
T'is maar voor een half jaartje hoop ik?
Je hebt je niet echt ingelezen begrijp ik...

Pannie | 19-08-05 | 12:08

@ Espro

Ben benieuwd. Hoorde dat het daar een redelijk internationaal gebeuren is. Maar het zal zeker wel even wennen zijn. We'll see...

Ayaan | 19-08-05 | 12:01

Dubai rijmt niet voor niets op saai.
Veel plezier daar, maar dat zal nog niet meevallen.

Pannie | 19-08-05 | 11:59

@Ayaan,

Wens jou ook veel geluk in Dubai. Is zeker geen onprettige plek in Middle-East om te leven, maar vraag me af hoe je over een jaar vindt. Heb zelf langere tijd in ME vertoefd en trek op langere termijn die samenleving niet echt.
Maar wellicht vind je een super expat gemeente en hoef je helemaal niet te integreren.

Ma'a Salaam!

Espro | 19-08-05 | 11:57

@ Ultra

Verbaasd me helemaal nix dat je in een Volkswagen rijdt. Denk dat je me gaat missen met je routeplanner want tegen de tijd dat ik klaar ben hier zit jij al lang thuis te wachten tot de stamppot op tafel komt. Wat een luel ben jij... haha. En bedankt voor de gelukswensen aangaande mijn vertrek naar Dubai. Moet helaas nog even wachten gezien de DFIX de 26e van september pas open gaat voor de internationale handel. Dan is het inderdaad tschuss und afwiedersehen naar rukkers zoals jij die het liefst wegrot in een stoffig kantoor achter de nieuwste versie van één of ander stukje software.

Ayaan | 19-08-05 | 11:54

@Uit 11.29 en @Ventus 11.48.
Is natuurlijk niet zo te beantwoorden, daarom is onderling vergelijk vaak de meest zuivere. Vooral direct personeel is vaak tot 3 cijfers achter de komma bepaald. Maar indirect is ongeleid projectiel. Je moet dus vooral focus leggen op indirect en daar kun je in echt bijna alle grotere organisaties echt flink snijden. Nog mooier daar is het gemiddeld salaris bijna altijd fors hoger, dus gaat het extra hard. (ben zelf organisatieadviseur)

Espro | 19-08-05 | 11:54

ultra ok foutje van mij, slecht gelezen! zwembanden!
bij het NS personeel heet het een bierbuik zeker?

Pannie | 19-08-05 | 11:49

@.Uit 11:29
Leuke vraag. Een conducteur per reiziger bijvoorbeeld; een machinist per reiziger is iets te veel.
Je wil de burger die iets met een overheidsorganisatie te maken krijgt toch niet betitelen als klant, toch.

ventus_aqualis | 19-08-05 | 11:48

Berenschot = Topbedrijf. Heb de eer gehad om de bestuursvoorzitter meerdere malen te spreken en 't is echt een puike man! Gewoon hard roepen wat de NS eigenlijk al 20 jaar weet maar nog niet heeft durven zeggen! Hulde!

A8 | 19-08-05 | 11:48

Ultra je komt toch niet net als Lukas uit zo'n 'drie onderkinnen en twee zwembaden' familie?

Pannie | 19-08-05 | 11:46

@ Pannie

Je had ongelijk, ultra heeft weldegelijk humor..

Brusselmans | 19-08-05 | 11:43

ultra-links 19-08-05 @ 11:30
"werken nog eens werken en dan dood gaan."
En daarmee omschrijf jij het NS personeel?
Ik blijf het een hele komische post vinden, terwijl ik zeker weet dat jij het nog serieus meent ook...

Pannie | 19-08-05 | 11:43

@Uit van 11.05. Je rekensommetje klopt echt van geen kant. 14 Euro voor benzine kan ik inkomen, maar 2Euro voor verzekring, afschrijving, onderhoud en wegenbelasting... zou daar nog maar eens 14 Euro opgooien. Weet natuurlijk niet hoeveel km's pr jaar je rijdt, maar onder de 40k klopt die 14 Euri redelijk. Om over 5.50Euro parrkeren inAmsterdam maar te zwijgen. En je kan altijd nog een kortingskaart nemen voor NS.
Wil je niet de auto uit praten, dat lukt niemand. Maar wel even feiten correct graag!

Espro | 19-08-05 | 11:42

@pannie
Zwembanden, zwembanden, je weet wel die spreekwoordelijke vetrollen die de gemiddelde VVDer kenmerkt.

ultra-links | 19-08-05 | 11:42

@pannie
Als je goed betaald werk hebt wil niet zeggen dat je automatisch rechts wordt en naar RTL4 kijkt. Sterker nog de meeste beneden-modaaltjes hier stemmen vreemd genoeg op de partij van hun baas (woef woef). Waarschijnlijk omdat ze denken dat de dag komt waarop ze ook een echte auto krijgen, een villa, een lekkere vriendin inplaats van dat vette mormel en ook op vakantie kunnen.

ultra-links | 19-08-05 | 11:40

ultra-links 19-08-05 @ 11:30
Hoeveel uur per week werken die lutsers dan denk jij?
Ik denk niet dat er een land ter wereld is waar het spoorwegpersoneel zo weinig uren hoeft te draaien voor zoveel geld. Op Dubai na misschien.
Niks mis mee verder, maar jij doet het voorkomen alsof het slaven zijn.
En jou beeld van een 'baas' komt nogal kinderlijk op mij over. 3 onderkinnen en 2 zwembaden?

Pannie | 19-08-05 | 11:38

Weg met die treinen,weg met alle rails!
MAGNEETTREIN-ZWEEFTREIN-SNELTRAMS-MONORAILS!

nummertje | 19-08-05 | 11:37

@Ayaan
- En sinds wanneer heerst er dictatuur in de UAE? Ze hebben het daar prima voor elkaar. Geen rood gelul waardoor het land op een normale wijze GERUND kan worden. De bevolking is daar gevrijwaard van het domme linkse PvdA-SP-GL-enderest gelul.
-
Waarom sodemieter je dan niet gewoon op als het daar zo fijn is? We kunnen je best missen denk ik zo. Maar die tram is ook nog steeds een optie. Misschien moet je effe melden waar je vandaag nog gaat oversteken dan zet ik het adres effe in mun routeplanner. Kan je eens een volkswagen embleem van dichtbij bekijken :-)

ultra-links | 19-08-05 | 11:34

Goed werk van Berenschot. Gewoon iets verder kijken dan je neus lang is en je niet laten intimideren.

patricksavalle.com | 19-08-05 | 11:34

ultra-links 19-08-05 @ 11:18
Wist ik, effe checken... ;)
Niet echt een 'links' beroep trouwens, of werk jij voor greenpeace?
Volgens mij krijg je daar ook een 'rechts' salaris voor, of was dat vroeger?

Pannie | 19-08-05 | 11:32

@pannie
Misschien, heel misschien dat bepaalde mensen meer van het leven verwachten dan alleen werken, werken nog eens werken en dan dood gaan. Mensen met meer fantasie dan de gemiddelde rechtsdraaiende GS lezer, zeg maar. Misschien dat er mensen zijn die ook graag wat meer tijd over hebben om samen te zijn met hun familie en vrienden. Die graag buiten zitten als de zon schijnt in plaats van achter een lopende band als machine te worden misbruikt. Die net als hun baas (woef woef) met zun drie onderkinnen en twee zwembanden ook graag eens wat leuks willen doen. Diezelfde volgevreten klootzak die met al zun inhaligheid spreekt over arbeidsmoraal.

ultra-links | 19-08-05 | 11:30

@ventus

Wat is in jouw optiek een redelijke verhouding tussen het aantal medewerkers en het aantal klanten van een organisatie?

Uit | 19-08-05 | 11:29

@ Ultra

Dat van een klootzak kan ik inkomen maar die tram vind ik persoonlijk een minder idee. Als het dan toch moet gebeuren liever in stijl, een fijne DB9 zou ik wel accepteren, gewoon op kapitalistische wijze.

En sinds wanneer heerst er dictatuur in de UAE? Ze hebben het daar prima voor elkaar. Geen rood gelul waardoor het land op een normale wijze GERUND kan worden. De bevolking is daar gevrijwaard van het domme linkse PvdA-SP-GL-enderest gelul.

Ayaan | 19-08-05 | 11:27

Haha, wat kunnen Nederlanders klagen over hoe duur alles wel niet is! Niet moeilijk als je clowns je land laat besturen... :-)

Iceman007 | 19-08-05 | 11:27

De ambtelijke status zijn ze bij de NS nog lang niet kwijt. Wat wil je ook als het personeel het er jarenlang te vertellen heeft gehad. Kan iemand zich de heisa bij de rondjes om de kerk nog herinneren?
Hier gaat het om de helft dat er uit kan, moet je de overheidsdiensten eens doorlichten dan kan 85% weg.

ventus_aqualis | 19-08-05 | 11:23

Kennelijk hebben veel meer bedrijven teveel kantoorpersoneel, omdat die zo te zien veel tijd over hebben om op GS te posten.

gompie | 19-08-05 | 11:23

ultra-links 19-08-05 @ 11:17
Dat valt wat mij betreft niet onder het kader humor hoor.
En wat is er mis mee om mensen aan te nemen om 'het vuile werk' te doen eigenlijk?

Pannie | 19-08-05 | 11:21

Ik ben automatiseerder Pannie, in de grote vrije economie.

ultra-links | 19-08-05 | 11:18

Rapporten door consultants worden vaak gekopieerd. Normaal ben ik daar geen tegenstander van. Dit rapport kan met een ander lijdend voorwerp voor iedere overheidsinstelling gelden. Bureaucratie stopt innovatie en kost nodeloos veel geld. De ambtenaren die ik ken moeten er zelf vaak om lachen. Ze weten het verdommes goed maar zijn erg druk met werkcreatie. Werk dat er niet toe doet.

Teep | 19-08-05 | 11:18

Wanneer autorijden blijkbaar goedkoper is dan de N$, dan geen gezeik meer dat de draaikolk in de benzinetank van je Maybach PKW te duur wordt.

El Gouda | 19-08-05 | 11:18

@pannie
Rechts kent de humor van andere mensen het vuile werk laten opknappen en dan publiekelijk de heilzaamheid van het arbeidsethos verkondigen.

ultra-links | 19-08-05 | 11:17

@Pannie, inderdaad, de telcosector is een voorbeeld van succesvolle privatisatie, met name op het gebied van mobiel bellen. Maar KPN heeft na de privatisering zeer lang met succes concurrenten van het vaste net kunnen weren. Tegenwoordig is KPN verplicht om de 'local loop' (het stukje koperdraad dat jouw huis binnen komt) beschikbaar te stellen aan anderen (tegen een vergoeding), zodat je nu bijvoorbeeld ADSL kan krijgen zonder KPN-abo. Dat hebben we aan de OPTA (en Europa) te danken.

Muxje | 19-08-05 | 11:16

He ultra, werk jij nou bij een groot bedrijf op kantoor of bij de overheid op kantoor eigenlijk?

Pannie | 19-08-05 | 11:14

Muxje 19-08-05 @ 11:08
Volgens mij is de KPN er stukken op vooruit gegaan, zie mijn post van 10:57

Pannie | 19-08-05 | 11:12

@ Ultra

Ken die van die twee treinen die op tijd zouden komen?

Brusselmans | 19-08-05 | 11:12

Mensen niet vergeten dat links geen humor kent aub, houd hier aub rekening mee in uw comments...

Pannie | 19-08-05 | 11:10

Die progressieve helden toch altijd..

Immer bereid het Kwaad - of wat in hun ogen daarvoor door gaat- met hamer en sikkel te verdelgen.

Het levende bewijs dat arrogantie vaak aan domheid is gekoppeld.

Brusselmans | 19-08-05 | 11:08

@Brusselmans: de spijker op z'n kop met je opmerking over het privatiseren van een monopolie. Met KPN dreigde hetzelfde te gebeuren, maar (dankzij de OPTA) komt dat alsnog wel goed.

Muxje | 19-08-05 | 11:08

@Ayaan
Ik citeer:
- Misschien dat we een voorbeeld moeten nemen aan Dubai. Geen vakbonden en staken is verboden -
Meneer is voorstander van een dictatuur. De dag dat een klootz*k als jij onder een tram loopt is een enorme vooruitgang voor dit land.

ultra-links | 19-08-05 | 11:06

@JackRandom (10:07): Ja, het is allemaal de schuld van privatisering. Toen de spoorwegen van deze wereld nog niet genationaliseerd waren was het ook al zo'n onveilige, inefficiënte en dure bende. Of ligt de situatie in Engeland misschien toch ergens anders aan?
@Ultra-links: Juist het socialisme is de hedendaagse vorm van een systeem van lijfeigenen. Het verschil is dat je tegenwoordig geen slaaf meer bent van je heer of de koning, maar van het collectief of het "gemeenschappelijk belang". Maar het juk drukt nog net zo hard op de schouders.

Muxje | 19-08-05 | 11:05

NS retourtje R'dam - A'dam = 22,40

met de auto 160 kilometer

voor het gemak even een auto die 1 op 16 rijdt ... dus 10 liter euro loodvrij à 1,40 = 14,00 + toeslag voor wegenbelasting, verzekering, afschrijving = 16,00 + parkeren amsterdam = 21,50

ongeveer even duur ... maar ik neem toch lekker de auto ...

Uit | 19-08-05 | 11:05

Ns personeel zijn een soort taxichauffeurs, maar dan erger.

Pannie | 19-08-05 | 11:05

@ .. zapper

Ik sterf nog liever ter plekke aan geelzucht dan ooit een voet in de trein te zetten. Een BMW of een Buell, maar het liefst ga ik nog te voet.

@ Jack

Ik denk dat je de invloeden van OR en vakbonden onderschat. Bovendien gaat het nog altijd om de uitvoering van gemaakte plannen. Die is uiterst beroert en wordt in de hand gewerkt door het idee dat OR en vakbonden aan personeel meegeven. "Maakt u zich vooral niet druk, uw rechten zijn in goede handen."

Overigens ben ik geen voorstander van die privatisering van de NS hoor, nooit geweest. Het privatiseren van een monopolie is alleen in de hersenpan van Annermarie Jorritsma een succes geweest.

Ook moeten we af van die belachelijke scheiding tussen NS reizigers en NS railinfrabeheer. Het is toch van de zotte dat bij klachten over een product er niet een centrale instelling is waar je terecht kan?

Brusselmans | 19-08-05 | 11:03

Rechtse managers en linkse vakbonden, de waarheid ligt helaas in het midden.

Pannie | 19-08-05 | 11:02

@ ultra-links

Ik hoop dat je jezelf niet eens serieus neemt. Zowel, wordt dan eens minder naïef!

Ayaan | 19-08-05 | 11:01

ultra-links 19-08-05 @ 10:55
Verklaar je nader???

Pannie | 19-08-05 | 11:01

Gelukkig kunnen mensen zich (nog) organiseren in vakbonden om zich te beschermen tegen de willekeur van de rechtse zakkenvullers.

ultra-links | 19-08-05 | 10:59

Vroeger moest je geloof ik 2 maanden wachten als je een telefoonaansluiting wou, en was het bellen stukken duurder. En werd je als je je rekening te laat betaalde gelijk afgesloten.
ultra-links 19-08-05 @ 10:50
Hoezo die auteurs verdienen hun eigen geld en hebben geen recht op een uitkering, wat is daar mis mee?

Pannie | 19-08-05 | 10:57

@Brusselmans, ik staak als reiziger al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren. Overigens is het zodra je met z'n tweeen bent altijd financieeel aantrekkelijker om de auto te nemen. Zoals nu op europees niveau de benzine prijzen worden vergeleken, moet je het ov eens gaan vergelijken. Je schrikt je de pleuristiefus.

..zapper | 19-08-05 | 10:55

@Brusselmans: De vakbonden en OR hebben nu al weinig invloed op het beleid van de NS. Je denkt toch niet dat de huidige dienstregeling door de OR opgesteld is? Dat hebben de directie en managers gedaan. En het beleid om te bezuinigen op onderhoud is ook echt een plan van het management. Hierdoor worden we nu steeds vaker met kapotte treinen en slecht spoor geconfronteerd. En wat te denken van:

-beleid om goederentreinen voorang te geven boven passagierstreinen;
-conducteurs wegbezuinigen, waardoor de onveiligheid toeneemt;
-sluiten van stations en loketten, zodat er minder service is;
-werkdruk opvoeren, waardoor machinisten vaker fouten maken, met alle gevolgen vandien;
-invoeren van prijsverhogingen, tegen mindere service.

En dit alles komt op de schouders van het personeel neer. Niet van de managers.

JackRandom | 19-08-05 | 10:55

@pannie
Misschien moet je de volgende keer eens goed kijken op welke partij je stemt...

ultra-links | 19-08-05 | 10:55

@ Espro

Volledig mee eens!

Brusselmans | 19-08-05 | 10:54

Over het algemeen is het natuurlijk ook wel weer zo dat alles waar 'de staat' zich mee gaat bemoeien in de soep loopt.

Pannie | 19-08-05 | 10:52

Leuk rapport.
Kan natuurlijk niemand echt verbazen. Benchmarking (onderling vergelijken wat Beerenschot nu gedaan heeft) is een van de beste methodes om monopolisten onderling te vergelijken. Het gebeurt al jaren in Water en Electra en dat heeft echt significante besparingen per eenheid product gebracht. Voor vervoer is het iets lastiger omdat de clubjes allemaal wat verschillend zijn, maar de cijfers zijn zo extreem dat je dat niet kunt negeren.
Probleem is dat NS nog zo'n lekker rood nest is. Allemaal bij de bond en waag het niet om aan ons baantje te komen want dan legge we de boel effe plat! Als er al gewillige managers ztten daar geef ik ze weinig kans om echt de bezem er doorheen te halen en krijg je vanzelf kip-en-ei effect. Een extern bureau wat betaald wordt door de klant en dan zoiets keihard op tafel te leggen, daar neem ik mijn petje voor af. Zouden er meer moeten doen!

Espro | 19-08-05 | 10:50

Alle treinen in Nederland aan de Duitsers verkopen, die weten met treinen wel raad (Der Zug war puenktlich), daarna alle rails in Nederland asfalteren en er een mooie 4 baans snelweg van maken met een minimumsnelheid van 120 en een max van 160, kwartje van Kokhalzen eraf... Moet je eens kijken hoe Nederland opleeft.

Dr. R. Clavan | 19-08-05 | 10:50

@Brusselmans
Jij wil vast terug naar het stelsel van lijfeigenen begrijp ik. Slechte auteurs met een drankprobleem naar een heropvoedingskamp lijkt mij een mooi begin.

ultra-links | 19-08-05 | 10:50

WHAAHAHAHHAAHAAHAAAA!!!!
Nou, die top van NS lijkt me ook niet snugger. Die kan dan ook direct vervangen worden door een paar conducteurs. Intelligentie niveau is blijkbaar hetzelfde.
@lorije
Alle landelijke dienstverleningen moeten van de staat worden, zonder winstoogmerk.
De staat zegt nu dat ze particulier moeten zijn en ook dan nog eens concurrentie erbij voor de prijsbepaling zodat de burger beter af is.
Wat een Haags gelul. Als het staatsbedrijven zijn zonder winstoogmerk is de burger altijd het beste af.
Ik stel voor: Telefonie, Mediavoorziening, Openbaar vervoer, Zorgstelsel en ziekenhuizen per direct van de staat te maken.
Wordt een flinke oppepper voor de economie.

Dikke tieten | 19-08-05 | 10:47

Correctie "weinig en wordt je genaaid" => "weinig en word je genaaid"
 
 
 

TRON | 19-08-05 | 10:47

En daar gaan we weer... Ik voorzie stakingen. Schijnt hier in Nederland heel normaal te zijn. Misschien dat we een voorbeeld moeten nemen aan Dubai. Geen vakbonden en staken is verboden. Mijn mening heeft mede te maken dat het hier op de Dam echt een teringzooi aan het worden is zonder die opruimende ambtenaren die nu van mijn belastinggeld aan het bankhangen zijn.

Ayaan | 19-08-05 | 10:46

Waar we allemaal jaren belasting voor hebben betaald wordt door de regenten in Den Haag weggegeven aan hun vriendjes die de boel vakkundig leegzuigen waarna de burger de rekening mag betalen.

ultra-links | 19-08-05 | 10:45

Amsterdam CS naar Rotterdam CS
Reistijd
------
Reistijd NS planner 86 tariefeenheden (km?) in 68 minuten
------
Reistijd ANWB planner
76,8 kilometer in 54 minuten

hAl | 19-08-05 | 10:45

@Lorije
Inderdaad, nationaliseren die hap. En dan ook maar meteen de energiebedrijven meenemen. En zeker geen concurrentie toestaan in de zorg.

Barbapoeppa | 19-08-05 | 10:44

@ ZI

Juist niet. De reiziger is gezien het huidige wanbeleid volgens mij best bereid een maand of twee met stakingen geconfronteerd te worden.

De NS laat die stakingen voor wat ze zijn. Dit is tenslotte het recht van het personeel. Daarna worden alle stakers op staande voet ontslagen, hetgeen het recht is van de directie, om vervolgens het personeel op nieuwe voorwaarden weer aan te nemen. Natuurlijk niet de grootste dwarsliggers. Die lazeren maar lekker op.

Daarna gaat de directie met de nieuwe plannen aan de slag zonder zich door de OR en vakbonden de wet te laten voorschrijven. Deze mogen zich bemoeien met de CAO en de algemene werkomstandigheden, maar toch zeker niet met de dienstregelingen o.i.d.

Moet je eens opletten wat een evrschil dat maakt.

Brusselmans | 19-08-05 | 10:43

Het gaat hetzelfde als bij de stroombedrijven. De privatisering levert geen concurrentie op of prijsverlagingen. De prijzen rijzen de pan uit en een leger van managers en directie vullen hun zakken.

ultra-links | 19-08-05 | 10:42

Pannie, dat zegt niet iets over dat een treinkaartje goedkoop is, dat zegt iets over de vraag naar parkeerplaatsen, juist om dat die trein zo duur is.

..zapper | 19-08-05 | 10:40

de ns moet weer van de staat worden zodat het overzichtelijker gaat worden!

lorije | 19-08-05 | 10:37

Amsterdam CS naar Rotterdam CS
86 tariefeenheden (ongeveer kilometers ???)
Enkele reis 12,40 (7,40 met korting)
Retour reis 22,40 (13,40 met korting)

Retourprijs per tariefeenheid: 13 cent (8 cent met korting)

hAl | 19-08-05 | 10:37

@brusselmans
Nee want dat is een veels te lang woord. Wat is je punt Brusselmans?

ultra-links | 19-08-05 | 10:35

@ lara & ultra links

Hebben jullie uberhaubt wel eens van een ondernemingsraad gehoord?

Brusselmans | 19-08-05 | 10:33

Neerlands Hopeloos 19-08-05 @ 10:23
Ojaa niet bij stilgestaan inderdaad... ;)

Pannie | 19-08-05 | 10:31

Nee, conducteur zijn in deze tijden is leuk. Je moet wel lef hebben om de reizigers om een kaartje te vragen als de trein een kwartier vertraging heeft opgelopen omdat de machinist zoek was.

Barbapoeppa | 19-08-05 | 10:29

Eerst eens die godvergeten zakkenvullers van de directie eruit. Voor de prijs van 1 directielid kun je een hele afdeling de gehele dag cupasoup laten maken.

ultra-links | 19-08-05 | 10:28

@Pyp: zo gaat dat bij elk overheids orgaan.
Lijkt wel een tactiek om de oudjes te beschermen en de jonkies om zeep te helpen.

gekke gerrit | 19-08-05 | 10:26

@zI

idd capslock, maar ik ben er zeker van overtuigd dat dit een gedegen onderzoek is geweest. Stakingen is jammer dan.

contractor | 19-08-05 | 10:26

@contractor
Twee dingen
1. Caps Lock
2. Je bedoelt waarschijnlijk Berenburg..

Ach, we kunnen wel de helft van het personeel er uit gaan flikkeren bij de NS, maar wat krijgen we dan binnen een jaar? Stakingen! Waarom? Omdat zogenaamd de werkdruk te hoog is. Ik zie die verhitte koppies van de FNV al weer schreeuwen op TV... Alsjeblieft niet!

ZI | 19-08-05 | 10:24

@Pannie:
Ja, 14 euro is niet zo duur, maar als je met z'n 4en gaat is dat al 56 euro!
Dan is de auto veel en veel goedkoper.

Vorige week met de trein van Milaan naar Bussoleno (een rit van 3 uur). Met z'n 2en: 18 euro! Zonder fukkin kortingskaart.
Kijk dat zijn pas prijzen.
Spanje idem.
Om over de prijzen van taxi's in Nederland maar helemaal te zwijgen.

Neerlands Hopeloos | 19-08-05 | 10:23

Door die klotehonden moet ik iedere dag om 6:30 op het station staan om vervolgens in een uurtje naar eindhoven te reizen (mits het personeel nog ligt te slapen of een verlengde koffiepauze heeft). Door die kudttijden moet ik dus nog een uur wachten voordat me school begint. Hiervoor moet ik ?3000 betalen per jaar, leve de NS!

kudtaap | 19-08-05 | 10:21

Staatsbedrijven zijn wel gestoord, ik werk er bij 1, en er zitten hier 10 man op een afdeling waar 5 het werk kunnen doen.

En dan zeuren als er weer reorganisatie komt. Alleen jammer dat de jonge enthousiaste jongens dan weer worden weggestuurd omdat ze de minste dienstjaren hebben. De oude garde die al 25 jaar geen flikker uitvoert mag weer blijven zitten vanwege de regels in de CAO!! GAAT LEKKER ZO!!!

-=PyP=- | 19-08-05 | 10:21

En alles wat Berenschot is waar? get real!
waarschijnlijk het enige waar ze teveel van hebben zijn managers en directeuren. Of denk je dat die telefoniste of boekhouder of administratie man/vrouw de prijzen zo duurt maakt??

Net zoals iemand hier al zei ga eens naar England ga daar treinen wat een puinhoop. Privatisering la me nie lachen, wij de gewone mensen zijn daar nooit beter van geworden.

Prof. Hoxha zomaar wat roepen wel weer heel gemakkelijk.

lara | 19-08-05 | 10:20

BERENSCHOT RULES! (IK KAN HET WETEN)

contractor | 19-08-05 | 10:20

Overigens ooit anderhalf jaar zwart gereden in de tijd dat je in de trein nog een kaartje mocht kopen met F3,50 verhoging. Ik kan me niet meer herinneren hoe vaak meneer de kaartjesknippert tegenover mij de krant ging zitten lezen zonder zijn werk te doen. Mocht zelfs meermalen zijn krantje lenen. En maar klagen als er bezuinigt moet worden!

Snijworst | 19-08-05 | 10:19

Een beetje een ontspoord onderzoek zeg maar :D

Carnivore | 19-08-05 | 10:15

@JackRandom> So true! Privatisering werkt alleen in theorie goed. Tot nu toe heeft het ons weinig gebracht.
Staatsbedrijven zijn zo gek nog niet.

Lange Neus | 19-08-05 | 10:15

Opeens heeft de NS-directie het: Ze worden maar conducteur!

Stijlloze Rukker | 19-08-05 | 10:08

mrXL: Ga eens een paar weken door Engeland crossen met het volledig geprivatiseerde OV. Eens kijken of je dan nog zo enthousiast bent over privatiseren. Neem wel veel geld mee. En veel geduld. En een goede levensverzekering.

JackRandom | 19-08-05 | 10:07

wattan!! 19-08-05 @ 10:04
Ja Jack, vertel eens.. ;)

Pannie | 19-08-05 | 10:05

Het teveel aan kantoorpersoneel zal nog wel komen door het feit dat de NS vroegerrrr 100% in overheidshanden viel. Dit geeft overigens te denken. Hoe zit het met de personeelsoverschotten in de rest van de overheidssector?

wattan!! | 19-08-05 | 10:04

@pieterjan
Nog nooit in 020 geparkeerd zeker

ikkezeidegek | 19-08-05 | 10:03

idd, ik heb er dan ook een tiefushekel aan als mijn PEPERDURE kudt kaartje niet wordt gecontroleerd!

gerookte paling | 19-08-05 | 10:03

pieterjan 19-08-05 @ 09:57
Wel heen en terug he. En dag en nacht.
14 euro, daar kan je in 020 met moeite 6 biertjes voor kopen.

Pannie | 19-08-05 | 10:03

Dat is toch mooi van Berenschot! Gratis advies! Liever een extra onderzoek naar de efficiencie van een bedrijf dan geen gratis extra onderzoek! Berenschot is een bedrijf met hart voor onderzoek! Vooral doorgaan!

Stijlloze Rukker | 19-08-05 | 10:02

@Jackie: O o oh, niet geluisterd vorige keer, of wel? Het is geen probleem van managers, het is een probleem dat de NS nooit geprivatiseerd is. Ze krijgen subsidie van de overheid, veel ook trouwens, en da's geen prikkel om efficienter te gaan werken.

Ook zolang ze monopolist zijn zullen ze geen flikker hoeven doen om hun subsidie veilig te stellen, af en toe moeten ze 'n brandje blussen zoals nu, maar that's it.

Ga nou toch 's die sites lezen, en verander wat aan je eigen hopeloze situatie. De kosten (en banen!) die goed management je kunnen besparen zijn zo verschrikkelijk hoog, daar heb je geen weet van.

mrXL | 19-08-05 | 10:02

Niks eruitgooien, zittuh latuh............!!!!
(anders wordt het zo stil op GS)

::hansinsin:: | 19-08-05 | 10:01

JackRandom 19-08-05 @ 09:57
Die mensen op 'de werkvloer' spoken ook niet al te veel uit trouwens.

Pannie | 19-08-05 | 10:00

.. zapper 19-08-05 @ 09:41
Tsja wel 50 euro geloof ik, dat had ik er wel bij moeten zeggen... ;)
Is overigens geldig voor 4 man!!

Pannie | 19-08-05 | 09:57

@Lucifer: Yep, managers zijn eigenlijk net een soort krakers, maar dan veels te duur betaald, terwijl ze op plekken zitten die veel beter door echte arbeiders benut kunnen worden... :) Kortgeknipt, overdressed werkschuw tuig, dat is, de knuppel erop! :)

JackRandom | 19-08-05 | 09:57

14 pleuro voor zon kutritje, dat is wel mooi 40 gulden (met de DuisenbergZalm-waardevermindering in ogenschouw genomen)

pieterjan | 19-08-05 | 09:57

Ik roep al járenlang dat we dat hele bedrijf aan de Fransen moeten verkopen - die weten tenminste waarvoor de trein bedoeld is.

spuitje11 | 19-08-05 | 09:56

.. zapper 19-08-05 @ 09:41 LOL trouwens.

Pannie | 19-08-05 | 09:54

@ Pritt

Laat Pie het maar niet horen..

Brusselmans | 19-08-05 | 09:54

@Jack eigenlijk zijn het een soort krakers toch?

Lucifer | 19-08-05 | 09:53

@Pannie
wat kost dat nou zo'n kortingskaart?

Henkiemaardannietgek | 19-08-05 | 09:53

NS is toch hoofdzakelijk voor de randstad.
De NS kan mij niet brengen van punt A (thuis) naar punt B (mijn werk)omdat we hier in de provincie zitten en zij daar niet eens rijden.
Dus ik pleit ervoor om die hele NS weg te bezuinigen.
Dat zal ze leren, je hebt er toch geen flikker aan.
Het kan dus veel goedkoper, gewoon opheffen die zooi!

gekke gerrit | 19-08-05 | 09:52

@Pannie: VEERTIEN EURO!?

Pritt Stift | 19-08-05 | 09:52

Wat een bak zeg, de NS zegt dat BerenSchor zich niet onderzoeksopdracht hebben gehouden.

Ik kan me herinneren dat toen de NS en pro-rail zijn gesplitst dit al naar boven was gekomen. Dat de NS toen geen maatregelen genomen heeft spreekt voor zich.

De marktwerking moet je wel naar behoren uitvoeren NS anders ontspoor je.

2amazing | 19-08-05 | 09:51

Met het huidige ziekteverzuim kan je eerder spreken van sabotage van het NS personeel.

Overigens was NS-Reizigers al in 2001 tot deze conclusie gekomen. Ipv dat die directrice zich nu in allerlei bochten wringt om het personeel te beschermen zou ze beter eens flink de bezem door dat werkschuwe tuig halen.

Helaas is het bij de NS nog steeds zo dat vakbonden en de ondernemingsraden beslissen wat er op de werkvloer gebeurt, en niet de directie. Kan hun het wat schelen dat geen weldenkende reiziger die hele NS niet meer serieus neemt? Qua personeelsrechten is het motto pakken wat je pakken kan en nooit meer iets afstaan.

Hohxa heeft gelijk, keihard aanpakken dat
arrogante koffieleutvolk.

Brusselmans | 19-08-05 | 09:51

Goedkope huisvesting zou beter zijn, alle kantoor pikken stallen in de lege wagons in gebieden waar toch geen mensen wonen Het rijdende Kantoor

Mellorenz | 19-08-05 | 09:51

Dat krijg je als je Berenschot inhuurt: een eerlijk antwoord.
Ik vind het helemaal geweldig dat zoiets nog kan, dezed mannen kunnen niet meer stuk wat mij betreft!

jokari | 19-08-05 | 09:50

Gdv, struikel ik weer over een zin:
.
"De directrice NS-Reizigers is kwaad en verwijt Berenschot dat ze zich niet aan de onderzoeksopdracht hebben gehouden door zelf op onderzoek te zijn uitgegaan."
.
- door zelf op onderzoek uit te gaan...
- doordat ze zelf op onderzoek zijn uitgegaan...
.
Ach wtf

MacManiac | 19-08-05 | 09:48

Oh er zijn geheimpjes komen bovendrijven,dat is niet wat ze wilde

kneuterzak | 19-08-05 | 09:46

Boos worden ze? Moeten ze maar geen onderzoek laten uitvoeren. Dit komt er dan van.

Xaio | 19-08-05 | 09:45

Er zijn gewoon veels te veel managers, middle-line en hoger management, dat is echt in elk bedrijf zo. Als er mensen uitgeflikkerd worden, zijn het altijd de mensen op de werkvloer die het eigenlijke werk doen. De managers zijn namelijk prima in staat hun eigen nutteloze baantjes te beschermen...

JackRandom | 19-08-05 | 09:45

Als ze die sporen nou zouden asfalteren hebben we prachtige snelwegen tot aan het centrum van de grote steden.

Lucifer | 19-08-05 | 09:45

geef mij ook maar zo'n baantje bij de ns op kantoor, lekker smoezen verzinnen waarom de treinen weer eens te laat ben.

wel met auto van de zaak natuurlijk anders ben ik nooit op tijd op mn werk

BSD | 19-08-05 | 09:45

Een journalist van een 010-krant die 'Olof van Joolen' heet. Dan is je dag ook weer goed.

Pritt Stift | 19-08-05 | 09:45

"Nu legt een treinbestuurder per jaar gemiddeld 47.600 kilometer af", fuck en dat is een fulltime baan? Die afstand reis ik per jaar alleen al af om bij mijn baan te kunnen komen (mede omdat de ns dat niet kan). Wat een lutsers! De zweep erdoor zeg ik je!

..zapper | 19-08-05 | 09:44

kudt NS, afschaffen dat tiefus bedrijf!

gerookte paling | 19-08-05 | 09:43

Ik zie de bitch al bij haar huisarts "Ik had gevraagd om bloed te prikken, niet om te kijken of ik aids heb verdoemme"

..zapper | 19-08-05 | 09:41

Dat ze die directrice dan maar als eerste afvoeren, een wijf aan de top, hoe fout kun je zitten???

..zapper | 19-08-05 | 09:39

Ha ha ha... de NS spoort niet :P
Amsterdam is gevaarlijk om te bereiken, kaartje veel te duur (auto pakken is toch goedkoper) dus dat motiveerd niet echt om de trein te pakken!

Kris | 19-08-05 | 09:38

So True Boterhamworst

Agamemnon_NL | 19-08-05 | 09:38

DE TREIN HAALT JE OP VAN WAAR JE NIET KOMT, BRENGT JE NAAR WAAR JE NIET HEEN WILT , OP EEN TIJDSTIP DAT JOU NIET SCHIKT

Snijworst | 19-08-05 | 09:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken