Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ben Bot zegt: de tiefus!

Iek bien bedrietig, heel bedrietig...Turkije ligt niet echt lekker in Europa. Sterker nog: de meerderheid van de Europeanen is tegen een Turks lidmaatschap van de EU. Zelfs Albanië is nog populairder. Met name de vijftien oude lidstaten zien niks in een mogelijke toetreding van de intolerante Turken. Slechts 35 procent van de Europeanen spreekt zich uit vóór toetreding van Turkije. Kortom, zolang er Turken wonen in Turkije blijft het behelpen. Gelukkig hebben we nog onze minister van Buitenlandse Zaken, minister Bot. Meneer toont zich een echte regent door de uitslag volledig aan zijn laars te lappen: "Niets mee te maken". Heel goed Ben, aan het gepeupel hebben we immers geen boodschap...

Reaguursels

Inloggen

@sansglazuur
ff iets rechtzetten
Turken stammen niet van de Hunnen af , Hunnen zijn een van de vele Turkse volkeren.
Hongaren stammen van de Hunnen af.

CaPPaDoCiaN | 22-07-05 | 19:05

@sansglazuur
weet je wat mythes en sprookjes zijn ? dat zijn die tekenfilm figuurtjes als hercules enz. wat jij zo graag kijkt

CaPPaDoCiaN | 22-07-05 | 18:57

@sansglazuur
ook voor jou geldt hetzelfde
als je geen bal weet over het Turks geschiedenis hou dan op met je onnozele verhaaltjes ,
kijk maar naar wikipedia zelfs daar staat het: De taal van de Hunnen was nauw verwant aan het oud-Turks dat eveneens afkomstig is uit Centraal-Azië. Verwante talen worden nog steeds gesproken van het Altaïgebergte tot Turkije.
Jouw geschiedeniskennis is beperkt met romeinen, grieken en alle andere tuig wat weet jij nou over de Turkse geschiedenis

CaPPaDoCiaN | 22-07-05 | 18:52

Kijk ik heb ook niets tegen Nederlanders, echt waar, vele male aardige dan die amerikanen.

Ik wil niet veel over zeggen maar in de Osmaanse Rijk leefden de Armeniers samen met de Turken, hun hadden goeie banen, je zag ze vooral in het bankwereldje en het waren de (gouden)beste tijden voor hen!!

Wat ging er fout? Nou tijdens de eerste wereldoorlog waren we in oorlog tegen de alle Engelstalige landen, Fransen en Grieken

Tijdens die oorlog en gevecht zag Armenie een buitenkans om de Osmaanse rijk te aanvallen en claimde half Turkije op zich!! Wat hadden de Armeniers dan precies gedaan in de oorlog? Ze gingen dorpen en steden langs (zie ook servie jegens de Bosniers) plunderden en moorden (en vele erge meer ze verbranden zelfs levende mensen en aten hun levend op stuk voor stuk)
En vergeet je soms ook wat de Armeniers tegen Azeren gedaan hebben!?!?! Ik houd effe hierbij

Sorry maar kijk ook even wat de amerikanen doen op dit moment en kijk ook wat zij gedaan hebben!!
Sterker nog kijk ook even wat de Nederlanders in oude geschiedenis gedaan hebben jegens Joden laten we het dan ook maar hebben over die talloze slaven die door de Nederlanders naar de VS zijn gebracht... Of over al die aardige dingen die de VOC in het verleden heeft uitgespookt en kijk maar eens naar de apartheid van Zuid-Afrika waar meerendeel engels en Nederlqnds Taalig is!!! ook is nederland op dit moment bezig met een ''genocide'' jegens een ander geloof, ze willen de Islam in wezen op hun manier bestrijden. Ga zo maar door door en door... De hele houding van jullie is gebaseerd op haat en verderf... Zoals ik al zei, jullie wijzen met één vinger naar iemand terwijl er drie vingers naar jullie terug wijzen (probeer maar eens).

Conclusie, er is geen genocide plaatsgevonden maar een verplaatsing van mensen van de bezette gebieden in Turkije.


TurkishPower | 22-07-05 | 18:00

@turkish power:

nogmaals: ik ben gek op turken, echtwaar, ik vind het hele aardige mensen, veel aardiger dan marokkanen bv, en ik ken een heleboel turken, maar jullie zijn niet erg kritisch over jullie eigen geschiedenis, m.a.w.: als je mensen beschuldigt dat ze nix of niet veel weten over turkije en je baseert je eigen kennis op mythes en sprookjes of zelfs onwaarheden, dan verwijt de pot de ketel.

voorbeelden? mythe: de turken stammen af van de hunnen. ze hebben hooguit een fractie van een druppie hunnenbloed, maar dat geldt voor heel (klein) azië, en misschien wel voor w-europa ook.

onwaarheden: turkije ontkent nog steeds de genocide op de armeniers, zie:
nl.wikipedia.org/wiki/Armeense_Genocid...

jullie waarheid hoeft dus niet de ECHTE waarheid te zijn, snappie? als je je eigen verleden verdraait en verfraait heb je weinig recht van spreken over de 'waarheid'!

sansglazuur | 22-07-05 | 13:37

Ik kwam toeval deze topic tegen en las aantal berichtjes ervan... Ik moet zeggen dat er hier weinig mensen iets over Turkije vanaf weet, of de achtergrond van dat land niet goed weet of noch goed kent en dat is jammer.

Helaas zijn er altijd mensen die denken dat ze alles weten maar eigenlijk niets vanaf weten en helaas zijn er ook altijd mensen die wijzen naar een ander terwijl de andere drie vingers naar hun zelf toe wijzen. Onwetenheid van bepaalde leden leiden tot nog groter onwetenheid als men dingen gaan roepen wat helemaal verkeerd opgevat is of totaal niet waar zijn.

Ik wil alleen maar zeggen dat Turkije echt wel een volwaardig lid kan worden en dat ook kan bewijzen.
Turkije is structueel heel sterk en gezond en het kan alleen maar beter gaan met dat land. Haal dus geen neppe dingen bij of dingen dat je bij jezelf ook niet zult uithalen maar voeg iets toe waar ieder wat aan heeft.
onwetenheid is geen schande maar niet willen leren is een schande. kom dus met goede argumenten en feitjes.

[q]Keerzijde van jullie Medaille is de harde waarheid en onwetendheid[/q]

TurkishPower | 22-07-05 | 09:18

@ berber
ik zou zeggen verdiep je eigen maar eens flink in de geschiedenis van de turken voordat je mij een commentaar geef, als je d'r niets over weet
dan : zwijg

CaPPaDoCiaN | 21-07-05 | 17:27

@ berber nog een keer:
voor iemand met een grote smoel die ook nog beweert dattie meer weet dan iemand anders: vertel jij nog eens aan de kindertjes in het land waarOM precies turkije 50 jaar geleden lid werd van de navo? hè? hè?
zal ik het dan maar zeggen, want volgens mij WEET jij het gewoon lekker niet: dat was zeker niet omdat het een onderdeel was van europa, maar amerika most toen zo nodig een buffer hebben tussen het rooie gevaar uit het oosten en de 'beschaafde' westerse wereld. al had het mongolië geheten i.p.v. turkije: alles was goed. dus WAT turkije is europa!

sansglazuur | 21-07-05 | 16:37

berber (hoe kommie aan die noordafrikaanse naam trouwens?):
in straatsburg e.o. vinden ze dat heel europa een halve eeuw achterloopt. en waarom? omdat niemand in de rest van europa geinteresseerd is in dat oeverloze geouwehoer daar. die klup houdt z'n eigen vliegwiel draaiende, al raggende met al d'rlui vingers en andere aanhangsels in mekaars reet, en zegt: jezus wat zijn WIJ ver voor zeg! TOT er een referendum komt...
en omdat turkije al 50 jaar bij de navo zit hoort dat land bij europa? rare logica hou jij erop na.
en hebbie ook nog wat tegen de telegraaf? dus toch politiek correct tot je d'r morsdood bij neerstort. ik lees de volkskrant, maar de telegraaf: HEERlijk blad! lekker geil en zo. lees ik online, van begin tot eind, iedere dag...
en geef nou es een keer toe man dat je een uuropolitico [zoals je grote vrind botteben dat noemt] met ambities bent.

sansglazuur | 21-07-05 | 15:52

@sjansgalzuur en kappadocier:
Dat jij die Coreper niet kent, bewijst alleen maar dat je de Telegraaf leest ipv een krant. Dat Turkije niet bij de EU hoort is een raar standpunt - je loopt in elk geval meer dan een halve eeuw achter in de discussie daarover.
Turkije is van begin af aan (1950) al lid van de Raad van Europa en van alle andere mogelijke bondgenootschappen, zoals de NAVO. Wil je dus weten of Turkije bij de EU hoort, dan zul je toch op z'n minst 55 jaar lidmaatschap van de RvE moeten evalueren - ipv van maar wat a la Geert Wilders uit je nek te lullen.
@Kappadocier: als je de huidige Turken van de Hunnen wilt laten afstammen, moet je de Nederlanders maar van de Zoeloes laten afstammen - dan klopt je wereldbeeld weer een beetje.

Berber | 21-07-05 | 13:47

ik ( een Turk) vind dat Turkije niets te zoeken heb bij de eu ,
Turkije en zijn voorgangers Ottomanen , Seldsjoeken en Hunnen zijn nooit onderdanig geweest. en dat moeten ze ook nooit worden , wat wel het geval is met landen binnen de eu.
heb ik het verkeerd ?
is nederland niet afhankelijk van andere grotere eu-genoten zoals duitsland en frankrijk ?
Aan de andere kant snap ik niet waarom die kudt eu met twee maten meet waarom oostbloklanden veel sneller bij de kutd eu mag komen . een landje als bulgarije of roemenie zijn derdewereld landen vergeleleken met Turkije , maar hun zijn van harte welkom en liefst zo snel mogelijk .
eu is gewoon een kutdt club en Turkije heeft niets te zoeken binnen die club!!!

CaPPaDoCiaN | 20-07-05 | 23:15

@berber:
het feit dat die lullige naam coreper zo vlot uit je pen komt [ik moest eerst uitgebreid goegelen] doet vermoeden dat je ook bij het leger europese zakkenvullers hoort, en dan is het natuurlijk niet gek dat je iemand als bot een parima peer vindt...
en ik ben gek op turken, ikzoeweerman, alleen horen ze niet in de europese unie, und damit hop. marokko ook niet trouwens.

sansglazuur | 20-07-05 | 21:46

Trouwens, over boerenlullen op Buza gesproken. Op dat punt hebben we een reputatie.
Ik zwijg diep nadat ik de namen in herinnering heb geroepen van: Van der Klaauw, Van Mierlo, De Hoop Scheffer.

Berber | 20-07-05 | 15:52

@tandglazuur:
Toch wel benieuwd waar je je onderbouwde idee over Ben Bot vandaan hebt. Was de man niet onze meest succesvolle vertegenwoordiger in de Coreper?
De polletiek zit vol nietsnutten, maar juist Ben Bot heeft een niet-politieke en opvallend inhoudelijke staat van dienst, dacht ik altijd.
En wat Turkije betreft heeftie ook al gewoon gelijk. Die fobie van een deel van het publiek komt niet boven het niveautje Wilders uit (die als schandknaap in Turkije is geweest en op grond van zijn nogal private ervaringen denkt dattie nu een Diepe Kenner van De Islam, Ja Hele Islamitische Wereld is ..)

Berber | 20-07-05 | 15:41

Bot is een minister zoals een minister bedoeld is.

Horror Scoop | 20-07-05 | 14:57

Bot is een minister zoals een minister bedoeld is.

Horror Scoop | 20-07-05 | 14:55

of bot nou ambassadeur in turkije is geweest of niet: het is de grootste boerenlul die sinds mensenheugenis op buza heeft gezeten. omhooggevallen nixnut; grote smoel, studentikoze aardappel in z'n strot, en verder NIX. mag bovendien de grootste lulkoek verkondigen zonder dattie ontslagen wordt. zijn enige verdienste is dattie cda is en vriendje van bakellende.

sansglazuur | 20-07-05 | 12:49

@marteltor; bedankt man, dat had nog niemand eerder opgemerkt..

Krijshaan | 20-07-05 | 11:34

wat denkt die mafkees wel niet dat ie is. :?

marteltor | 20-07-05 | 10:42

@de Jap: Blij dat ik om een goed onderbouwd argument vroeg, volgens mij weet de helft Turkye niet eens aan te wijzen op de kaart.

Thygros | 20-07-05 | 10:22

Dr Oetker, je commentaar is net zo inhoudsloos als je voedsel.

de Japanner | 20-07-05 | 09:59

@Thygros,

Die 65% is bang voor de turkse invasie! (^^) Maar ja dat staat een beetje dom omdat te zeggen, dus velen geven het antwoord: ze hebben zulke andere kultuur, dat gaat vast niet goed. Gelukkig is de griekse kultuur zo overeenkomend met de onze... maar ja de Grieken zijn geen moslims natuurlijk...

de Japanner | 20-07-05 | 09:57

Zou van die 65% wel eens willen horen waarom ze nu precies tegen de toetreding zijn. Als de helft daarvan een goed onderbouwd argument heeft moet Bennie Botje gewoon eens doen waar ie voor betaald wordt, het volk vertegenwoordigen.

Thygros | 20-07-05 | 09:32

Doemscenario: Europa wordt geislamitiseerd, USA houdt de wereldmacht (@ gunpoint), China krijgt de economische wereldmacht...

dr oetker | 20-07-05 | 09:24

@da wizard
Tot 1986 was-ie... WAT was-ie? Allemachtig!
Overigens willen Turken hier helemaal niet handel drijven. Ze willen gewoon hier komen, uitkering ritselen, en dan lekker goedkoop thuis in Turkije wonen.

Hangoudere | 20-07-05 | 09:09

Ben Bot heeft groot gelijk. Beloofd is beloofd.
Maar van onze Ben verwacht je ook niet anders, want --Tot 1986 was hij daarna plaatsvervangend Permanent Vertegenwoordiger bij de Noord-Atlantische Raad in Brussel, waarna zijn benoeming volgde tot ambassadeur in Ankara, Turkije.--
Hij word in de volksmond dan ook een Turkenvriend genoemd.
Dat iedereen tegen is komt gewoon omdat Hollanders niet verder kijken dan hun neus lang is. Onder het mom van wat de boer niet kent dat vreet ie niet.
In Turkije zijn kerk en staat gescheiden, en er komen echt geen 70.000.000 Turken deze kant op, het is hier namenlijk kut weer. Het ruikt op site ook weer verdraaid veel naar islam-fobie, en voor de zeikerds onder ons in Turkije heb je veel kerken en veel Synagoges.
Turken zijn net als Nederlanders en Joden, ze willen maar 1 ding en dat is goede handel drijven...

da wizard | 20-07-05 | 08:51

Trouwens wat een vage verhalen van die Amtrak. Wat wil je als je beetje rond hangt op GS rond 5.30 uur?? Wie kan mij vertellen (in normaal Nederlands) waar hij het in godsnaam over heeft?

BBR | 20-07-05 | 08:43

Hij is wel duidelijk. Niks mis mee met die man. Beetje rotkop dat wel. Heeft trouwens wel een stoot van een vriendin. Iets van 20 jaar jonger of zo.

BBR | 20-07-05 | 08:32

Maat van me Iraniër technische natuurkunde rond gemaakt samen met me twin, prima vent, al 2 jaar niks van gehoord wil geen contact me broer heeft een top job hij kon niks vinden dat is de reden, frustratie top opleiding niet aan de bak?
Het verhaal heeft ook een kudt zijde ik weet het, dat maakt het allemaal moeilijk.

Amtrak | 20-07-05 | 05:59

Ik ben overigens geen racist wanneer je die kant op trok.
Ik woon immers tussen de negerts, alleen zeg het niet tegen me vrouw ze hangt me.
Na zondag is ok dan doet ik alleen verder gaan.
Mexicanen zijn licht getint zegt ze, en geen negerts.
Feit is wel dat ik ongelofelijk moe wordt van alsmaar de ellende van licht getint.
Ik houd van vergelijkingen, wanneer me wagen me verscheiden malen laat staan wanneer ik dat niet kan wachten, maakt niet uit hoe gek ik ben op die beer, het stuur gaat om en ik jakker hem zo het kanaal in met een schop na.
Zo zit het ook met veel getint, wanneer ik in me hometown kom (top drenthe) erger ik me echt helemaal een slag in de ronde aan al het zwart in het uitgaansleven, intimideren nagenoeg geen aanleiding om te matten nodig, hangen voor me ouderlijk huis de gehele dag, prima wagens onder de kont en ga maar zo door.
Dat steekt, dat vreet, zijn er twee opties kun je meedoen en alles ?on the edge? regelen, de kantjes er ook aflopen waardoor je het systeem en de sfeer ontwricht, erg verleidelijk en ik heb er ook aanleg voor echter op de langere termijn werkt het niet.
Zo zit het even in simpele bewoording, verder kom ik niet om, hoe laat is het?
Het is allemaal actie reactie, meedoen of verder kijken.
Ik kijk graag verder.

Amtrak | 20-07-05 | 05:55

dollen enkel dollen preacher, just what they want to hear.
Me gedachtegang zit veel gecompliceerder in elkaar dan de fun die ik hier weg tik.
Daarbij zit ik veel te ver weg om me druk te maken om een dergelijk iets.
Ik denk wel dat Turkije geen verrijking is voor Europa, alleen al om het feit dat het gewoon niet lekker loopt in Europa mede door multiculti.
Met Turkije trek je een compleet andere gedachtegang binnen en culti.
Ik denk, maar wie ben ik en wat is mijn denken waard om 22:31 überhaupt, dat europa de handen vol krijgt om de twee verschillende facetten op 1 spoor te zetten (Europa, Turkije) dat is op zich geen probleem alles is te sporen, ik zou zelf echter eerst 1 facet van de twee (Europa) sporen alvorens aan beide te beginnen.
Je gaat je wagen ook niet spuiten wanneer het blok op 6 pitten loopt.
Dat is in het geval van een 8 pitter dan he, voor minder ga ik niet.
Hoop dat hij er morgen nog staat.
Ben nu even de sixpacks aan het lossen, morgen worden ze naar alle waarschijnlijkheid warm (geen spanning) en dat willen we niet hebben :-)
En jij had allang moeten pitten.

Amtrak | 20-07-05 | 05:38

@aardappel
Nee, dat zou zeker aardverschuivingen tot gevolg hebben als zo'n groot stuk land Europa in komt denderen...

BSE rundfunk | 20-07-05 | 05:33

Turkije heeft in Europa NIETS te zoeken.

aardappel | 20-07-05 | 04:52

Eeuh, Amtrak, dat van die aanhanger is toch hopelijk een slip of the mind, toch....?

preacher | 20-07-05 | 04:27

@preacher, kom ik morgen of overmorgen op terug :-)

Amtrak | 20-07-05 | 04:03

@Amtrak
Ik zou ook liever Emily doorstaan dan dit kabinet...
Ride the storm ! Yeeha...

preacher | 20-07-05 | 03:49

Was bot, en ben nog steeds bot.
Niets mee te maken!
En het plebs van de Europese onderkaste vangt dan maar bot... jawel, Bot bijt bot door tot op het bot...

BSE rundfunk | 20-07-05 | 03:44

reiskrant.nl/reiskrant/reisnieuws/2298...
Mietjes, morgenvroeg komt ze hier ze klopt al wat op de deur en zie je mij rennen?
Wel verzaakt een generator te kopen, dus zal er morgen wel niet zijn, lijntjes trekken draadjes knopen enzeau?
Airco weer opzoeken misschien.

Amtrak | 20-07-05 | 03:01

Allen in een rokende 300D grote aanhanger erachter en branden met die hap.
Of waren dat de Polen?

Amtrak | 20-07-05 | 02:47

Ik zeg doe Turkije erbij, volgens mij kunnen er verscheidene naar Brussel dan gezien de bevolkingsgrote.
Die hoofddoeken kunnen dan fijn onderbetaald helpen verhuizen elke maand. Scheelt een hoop poen enzeau.

Amtrak | 20-07-05 | 02:41

Krijshaan, ik ga aanstonds naar bed, want de schoorsteen moet roken. Maar van democratie heb jij geen kaas gegeten. (Dat is een bepaald soort uitdrukking.) En van wijsheid heb je al helemaal geen weet.

Iovanni | 20-07-05 | 02:33

Wijze woorden van BennieB. Het besluit is al genomen, punt. Bekken dicht. Zo werkt een democratie; je stemt en laat het regeren over aan regeerders, niet reAgeerders. Bij de volgende stemronde mag je dan met ze afrekenen (en op Wilders stemmen, als je treurig figuur bent).

Krijshaan | 20-07-05 | 02:24

turkeye is een aziatisch land en bovendien heeft het meer bloed aan zijn handen dan een springende slagader.(die houwen we er in)... opzouten!!!

ar_de_b | 20-07-05 | 01:59

[email protected] heerlijk zon kratje.
das nou echt ongegeneerd en gelijkmatig genieten. heeeeeeerlijk.

ar_de_b | 20-07-05 | 01:54

Hee, Arie de Bruin! Lekker he, zo'n kratje bier?

Iovanni | 20-07-05 | 01:42

turkeye in de europesche un?
nog geen 6% ligt in europa for crying out loud,,,jeezus,,,waarom lijven we saoudi arabie niet gelijk in joh, ligt ookj niet in europa... ma tjah... een kniezend oor die daar op let toch?

ar_de_b | 20-07-05 | 01:39

Die drieduizend overgebleven joden wonen inderdaad allemaal in Wenen.

Iovanni | 20-07-05 | 01:37

Joden? waar dan.
Nou die zijn voornamelijk in Wien,
geeft ze te kennen ... maar dat is offtopic bullshit.
Ik ben overigens gek op Haider, zegt dat wat over mijn persoontje? LOL

Wolf17 | 20-07-05 | 01:35

Wolf17, je bent echt een nog grotere idioot dan Lucasdelinkselul. "Punten van aandacht 6) do i need say more?" Praat gewoon Duits, want je Engels is net zo abominabel als je Nederlands.

Ik heb liever Turkije in de Unie dan Oostenrijk, waar de meerderheid van de bevolking nog altijd een tiefushekel aan joden heeft. Hoewel ze die inmiddels op drieduizend na allemaal hebben uitgeroeid.

Iovanni | 20-07-05 | 01:31

{"och ik zie me daar toch weer veel typfouten ... laat, 2 vingers en veel tekst - pfffffffffffffffffffff"}

Wolf17 | 20-07-05 | 01:19

Bot is natuurlijk ook geen volksvertegenwoordiger. Zoals .gs ook al schrijft is de man een regent, eigenlijk is hij lid van het kabinet, maar dat is in deze hetzelfde ...
Een lid van het kabinet, i.c. een minister (en wat voor een ...) is dus geen volksvertegenwoordiger. Wel heeft hij de steun nodig van de volksvertegenwoordigers en dus inconcreto de bevolking.
.
dat de heer Bot zo bot doet tegen elk een ander is meer gelegen in het feit dat de heer Bot niets minder is dan een uitgeranceerde diplomaat en zeker ook niet meer. de eerste keer dat ik de man op de TV zag dacht ik: "De HEER heeft iets voor met het "Koninkrijk Der Nederlanden", volgens mij wil HIJ ons voor schut zetten bij alle andere landen ...
.
Ik vind het een schande dat ons land continue vertegenwoordigd wordt door een stel hersenloze minkukels die er ook nog zeer slecht verzorgd uitzien .... Nu gaat dit laatste natuurlijk niet op voor de heer Bot, maar zoveel respectloosheid, boerenhufterigheid en onwijze niet menselijkheid had ik nooit kunnen verwachten in dit kabinet.
Een kabinet dat wordt aangevoerd door een premier die op een wijze aan de macht is gekomen waarvan de honden geen brood lusten, ach ja bij het CDA verlaten na het vertrek van Lubbers alleen nog maar koekoeksjongen het nest en de rest is nestvervuiling. Mijn probleem in deze is mijn angst dat deze ziekte zal doorslaan naar de VVD toe, om over de vvD'66 maar geheel te zwijgen ...
Om maar met Colijn te eindigen: Ü kunt vannacht rustig gaan slapen". Er zijn echter maar twee verschillen nu in het vergelijk met toen:
1) de nacht is al halverwege - toen zeker niet,
2) toen stond de vijand voor de deur, nu is hij reeds lang en breed binnen ... Rotterdam is reeds gebommadeerd ...
.
Enfin, voor zij die dit lezen: salut en de groeten aan Hare Majesteit de Koningin, ik hoop dat u net zo'n goed bestuurdster bent als uw grootmoeder ...

Wolf17 | 20-07-05 | 01:15

@neemjemoeder
ja, lekker ja. en je krijgt pcies waar je voor betaald hebt: dunner. dunner dan je zou willen zeg maar. je bent wat langer aan de pot genageld, maar dan heb je ook wat..;-)

okra | 20-07-05 | 01:07

@BennieB
Dit sterrenkabinet is eigenlijk te goed voor het volk.
Ps. Brandt bij jou het licht nog?

SuperG | 20-07-05 | 01:05

dönner kebab is lekker.

neemjemoederindemali | 20-07-05 | 01:01

mwha, afgezien van het feit dat ik een snor niet echt een geslaagd fashionstatement vind, heb ik geen last van ze. nooit gehad ook. dus dat is mijn ego-kriterium dan ook... misschien oppervlakkig, maar hell, ik kan me niet overal in verdiepen... blijft natuurlijk dom, dom, dom om als volksvertegenwoordiger de mening van "het volk" (whatever the f*ck that is) niet te horen! dus van mijn part mag de botte bijl erin!

okra | 20-07-05 | 00:55

SCHANdelijk!
weg met bot!!!

lay--z | 20-07-05 | 00:53

Wat moeten we eigenlijk met Roemenië ?

khadaffi | 20-07-05 | 00:52

Gavrilo is goed in zijn punten.
Wat Woldersch betreft: hij mag van mij vannacht nog ontploffen, maar dat heb ik niet gezegd hoor anders dient hij nog een aangifte tegen mij in ...

Wolf17 | 20-07-05 | 00:33

De Cyprus kwestie zal ook tijdens de onderhandelingen moeten worden opgelost. Het lijkt me ook verstandig dat de EU de landbouwsubsidies gaat afschaffen voordat Turkije toetreedt. En ik ben ook zeer benieuwd of Geert Wilders nog meer argumenten heeft tegen Turkije behalve zijn islamofobie.

Gavrilo | 20-07-05 | 00:30

Naast bovenstaand gebazel heeft BennieB een punt. De anderen moeten een cabaretprogramma beginnen of een tehuis voor hersenlozen.

Wolf17 | 20-07-05 | 00:28

Ben het met Ben eens. Turkije gewoon bij de Unie. Turkije heeft altijd een belangrijke rol gespeeld in Europa. Daarom horen ze gewoon bij het mixje van volkeren wat Europa heet.
Bovendien kunnen we meer invloed uitoefenen op Turkije en de Turkse politiek mbt de Koerden en mensenrechten als Turkije een lidstaat is dan als ze niets met de Unie te maken hebben. Om diezelfde reden vind ik ook dat Marokko bij de Unie moet komen, maar dat hebben de hoge heren in Brussel al afgewezen.

King of controversy | 20-07-05 | 00:26

-weggejorist-

Snake | 20-07-05 | 00:25

Turkije buiten Europa. Geert Wilders aan de macht!!

aardappel | 20-07-05 | 00:23

Nee, Ben Bot zegt niet krijg de tyfus. Hij zegt, dit besluit is al genomen en daarmee is het een gepasseerd station. Als wij dan steeds onze oren moeten laten hangen naar dit wispelturige klotevolk dan komen we helemaal nergens.

BennieB | 20-07-05 | 00:22

-weggejorist-

Snake | 20-07-05 | 00:21

Wat zeuren we nou?
Het land heet Turkije maar er wonen allemaal Nederlanders. Of ze nu hier of vanuit Turkije van onze staat trekken.
Beetje ruim denken jongens.

Dikke tieten | 20-07-05 | 00:17

Toetreding zal de politieke en militaire invloed van Europa op het M.O. veel goeds doen. Dat Turkije arm is is in het verleden nooit een bezwaar maar juist argument voor de toetreding geweest van nieuwe lidstaten.
De rol van het Turkse leger is zeer dubbel, alhoewel Turkije een langere democratische traditie kent dan bv Spanje of Griekenland. Het leger is altijd pro-Europa geweest en dat heeft in het verleden nog welleens tot conflicten met de politiek, die zich vaak door de islam heeft laten inspireren, geleid. Onderhandelingen over de toetreding zou de pro-EU politiek in Turkije natuurlijk stimuleren. Ook zou die toetreding een mooie klap in het gezicht zijn van de gristen conservatieven in Europa.
De erkenning van de Armeense genocide zullen ze bewaren tot de onderhandelingen echt begonnen zijn, schat ik zo in. Maar de relevantie daarvan is niet bijster groot. Kortom laat ze maar eens gaan onderhandelen. Maar dan moet er misschien wel eerst een referendum over komen in de Eu, anders wordt er straks vanalles afgesproken en moet het daarna opeens weer ongedaan gemaakt worden. Zo kweek je natuurlijk alleen maar meer wantrouwen jegens de Eu.

Gavrilo | 20-07-05 | 00:12

punten van aandacht:
1) Cyprus
2) Koerdistan
3) Armenie
4) relatie met Griekenland
verder nog
5) Mensenrechten
6) do i need say more?

Persoonlijk heb ik niets tegen Turken. Dat is wel wat anders in oostenrijk, mijn tweede thuisland (onnodig gebruik van zuid-Afrikaans). In dat land zijn de Turken de Marokanen van het land.
De derde grootste stad van Turkije ligt in Duitsland. Wat voor Turken hebben we hier? De meeste zijn hard werkende mensen, ik kan dan welliswaar niet spreken voor de Randstad, maar toch ik heb best wel respect voor de Turken alhier.
Wist u trouwens wel dat een behoorlijk deel van de Turken hier christelijk zijn: Orthodox!

Wolf17 | 20-07-05 | 00:08

Turkije is een inmens groot land waarvan slechts een klein deel in in Europa ligt.
Het vorm een buffer tussen het niet seculier Islamitische Aziatische achterland en onze zgn westerse cultuur een beschaving.

De politieken en wellicht ook economische opportunisten willen Turkije in "ons" kamp halen om het land te behoeden terug te vallen conferm hetgeen Perzie - nu Iran - is overkomen.

Mijn inschatting is dat Turkije (en dan heb ik nu eens niet niet over Amsterdam West)te ver afstaat van ons Europa, zowel geografisch als cultuur historisch. Bovendien een wanneer Turlije de functie van buffer vervult impliceert dat, dat zo'n land dan niet tot je cluppie kan behoren.

Aldus, steun Turkije en laat ze niet wegglijden in het Aziatische moeras, maar houdt ze wel buiten de deur.

style.councillor | 19-07-05 | 23:50

@Brusselmans
Dat zou toch bijna 100 jaar geleden hebben afgespeeld ? Als we het zo bekijken hebben "wij " ook wat uit te leggen ( koloniaal danwel WOII ).

marmoti | 19-07-05 | 23:49

(zonder de comments te lezen)
Zullen we dit eerst eens afwachten?
,,De Turken hebben zichzelf te pakken als ze die handtekening niet fluks zetten.”
.
Want als ze dat doen ...

Wolf17 | 19-07-05 | 23:47

hm mijn eindredactie is niet zo wakker meer, teken van vermoeidheid... bedtijd!

Rabarberke | 19-07-05 | 23:46

Turkije is gewoon niet klaar voor de EU, en de EU niet klaar voor Turkije. Maar goed, we hebben het ook pas over tien jaar toch?
Ik denk dat we meer moeten kijken naar landen als Tsjechie, Roemenie, Hongarije etc. Die landen hebben veel te bieden (Tsjechie bier, Roemenie gymnastiekoefeningen, Hongarije goulashsaus) dan Turkije. Bovendien zijn de meeste mensen in die arme landen net zo kapitaalkrachtig als een crackverslaafde brugklasser zonder krantenwijk, dus onze de export van gevaporiseerde blikjes melk zal hoogtijdagen beleven.

Rabarberke | 19-07-05 | 23:44

@ Rabarbeke

Iets toegeven van de Armeense genocide zou ook prettig zijn..

Brusselmans | 19-07-05 | 23:27

@Han vander Horst
Dat de fundamentalisten terrein winnen komt juist door de EU. De Eu heeft Turkije opgedrongen om meer godsdienstelijke vrijheden te verwerven. Hierdoor is het mogelijk dat de onderscheid tussen religie en politiek vervaagt, dit in tegenstelling tot hetgeen dat Ataturk heeft bereikt, namelijk een strikte scheiding hiervan. Helaas wordt er door toedoen van de EU het tegengestelde bereikt. Ik hoor Al-keida al lachen.

marmoti | 19-07-05 | 23:24

@ Rabarbeke

Dat zijn wel een hoop argumenten op een rijtje. Ik ben geen voorstander van het huidige subsidiebeleid. Daar komen we elkaar al tegen.

Oud geld was inderdaad aanwezig en de Joden zijn er tijdens onze nationale volkssport "geef je buren aan" niet bepaald fijn vanaf gekomen.

Allemaal prima hoor. Maar zou er nu niets waar zijn van het argument dat "inzet loont" en "zelfkritiek ontwikkeld"?

Ik heb het in deze niet over het gilde bewindslieden die door de jaren het beleid heeft uitstippeld. Over het algemeen moge mijn niet zo positieve mening over die opperknuppels bekend zijn.

Hoe je het ook went of keert is het de bevolking van een land die de welvaart creëert. Zuid Korea is hierin een geweldig voorbeeld van een land dat na jarenlange Japanse onderdukking en een schandalige burgeroorlog zichzelf meer dan redelijk bedruipt.

Brusselmans | 19-07-05 | 23:23

@horst
Turkije heeft zich historisch gezien anders prima kunnen ontdoen van allerlei grensproblemen en terroristische elementen. Tevens is het land uitstekend in staat gebleken om Europa enige cultuuroverdracht te bezorgen (ongevraagd), hele Griekse volksstammen de Egeische Zee in te smijten en ondanks alles als bezetter een relatief vriendelijk regime er op na te houden (zoals b.v. vrijheid van godsdienst etc.) Er zijn heel veel turken die westerser zijn dan de gemiddelde Oost Groninger, maar het politieke systeem in dat land is nog te openlijk fout om toe te treden tot de EU. Als men de hoge mate van verfijning van corruptie heeft bereikt zoals b.v. in Italie of Nederland het geval is, dan is men ongetwijfeld van harte welkom.

Rabarberke | 19-07-05 | 23:21

@marmoti
De enige die er de eerste jaren wat mee opschieten zijn de bedrijven. Turkije kan dan goedkoop exporteren naar heel de EU, maar daarvan profiteren alleen de grootindustrielen. Het toerisme, waarvan de armeren profiteren, loopt terug. Gevolg => grotere scheiding tussen arm en rijk.

Voor Nederland betekent het dat we er wat afzetmarkt voor goudse kaas, friesche vlag blikjes gevaporiseerde melk, shag en wat andere shit. En goedkoop op vakantie naar Turkije is er niet meer bij. Tunesie en Marokko worden dan populaire bestemmingen.

Rabarberke | 19-07-05 | 23:16

Als jullie nou echt een hoofdkwartier extra van Al Kaida op de grens van Europa willen hebben, dan moeten jullie vooral Turkije uit de EU houden. Dan kunnen de fundamentalisten daar fijn winnen en dan krijg je echt de poppen aan het dansen.
Nog naar Alanya geweest met vakantie? Daar heb je je bondgenoten gezien en die lever je dan mooi uit aan de baarden, de strenggelovigen en de Taliban.
Gefeliciteerd met het politieke inzicht.

Han vander Horst | 19-07-05 | 23:12

Al met al: De Turken worden er niet vrolijker van en wij ook niet. Dus niet doen.

marmoti | 19-07-05 | 23:11

@brusselmans
Leg dat die boeren uit die zich suf laten subsidieren om te kunnen blijven concurreren. Het oude geld van Nederland was ook na WOII veilig. Waar is anders de wederopbouw van betaald? Van die paar lullige centen van het marshall plan? Nee, oud geld. Leuk item na WOII: de joden mochten zelfs hun eigen rotzooi terugkopen van de Nederlanders nadat ze van vakantie in Duitsland terug kwamen. Ik zeg niet dat alleen Nederland een plunderaar was, maar ik kan slecht tegen mensen die de economische voorsprong die Nederland dankzij haar historische plundertochten heeft verworven zien als iets onverdeeld eerzaams. Forget it. We hebben gewoon een hoop gejat en varen er daarom relatief wel bij. Dat het met het Oostblok wat minder gaat is omdat men daar het oude geld heeft verkwanseld dankzij het mislukte Lukasdelinkselulmodel. Maar de potentie van die landen is enorm.

Rabarberke | 19-07-05 | 23:09

In de Volkskrant stond ook een mooie van de heer Bot. Daarin noemt hij de uitslag van de poll "voorbarig". Het staat volgens hem niet vast dat Turkije echt lid wordt. ?Laten we eerst onderhandelen, dan zien we wel aan het einde van de rit. Dát is belangrijk, niet wat de mensen vinden.?

SuperG | 19-07-05 | 23:04

@ Rabarbeke

Niet zo miepen, door de eeuwen heen is er geen volk vredelievend gebleken en na WOII had Nederland het toch niet echt breed.

Op je gat in het weiland blijven zitten heeft nog niemand welvaart gebracht.

Brusselmans | 19-07-05 | 23:04

@ Rabarbeke

Daaraan wil ik ook nog wel toevoegen dat de te volgen strategie van de excellenties achter gesloten deuren bijelkaar wordt geschmiert zonder dat daar al te brede inspraak wordt geduld..

Brusselmans | 19-07-05 | 23:00

@jagdfaust
Loop niet te miepen man. Dat dit land ooit iets heeft opgebouwd is grotendeels te danken aan het leegplunderen van kolonieën.

Rabarberke | 19-07-05 | 23:00

@jelle
Of Turkije er zo wel bij vaart als men toetreedt tot de eu weet ik niet. Griekenland is een ander voorbeeld waarin het toerisme, toch geen lullige bron van inkomen voor zo'n land, wegens de dure euro in elkaar is gestort. De salarissen zijn nagenoeg gelijk gebleven, maar de kosten zijn omhoog gestoten, veel erger dan hier. De meeste modale griekse echtparen hebben allebei een dubbele baan en lenen zich daarna suf. Welke economische vooruitgang?

Rabarberke | 19-07-05 | 22:58

turkije moet er nooit in. albanie, en roemenie, bulgarije zeker niet niet. alleen voorbehouden aan westerse landen die wat te bieden hebben. en geen voormalig oostblok landen. het wordt alleen maar slechter voor ons. wij kunnnen niets opbouwen in nederland geen cent makken. opzouten met jullie domme ideeen

jagdfaust | 19-07-05 | 22:58

@jelle
Dank voor de uiteenzetting over democratie, maar je maakt ondanks je mooie betoog een fout: Democratie kan zowel direct als indirect zijn. Wij hebben een indirecte vorm, maar dat een directe vorm hetzelfde als populisme zou zijn is onwaar. Populisme is het inspelen en aanwakkeren van 'das gesunde volksempfinden' terwijl directe vormen van democratie neerkomen op het ontbreken van gekozen volksvertegenwoordigingen en model staan voor vormen waarin het volk direct de regering controleert. Dat dat in grote samenlevingen onhoudbaar is lijkt me nogal wiedes. In het oude Athene was het echter normaal. En ik geloof in zekere zin in Zwitserland ook.

Rabarberke | 19-07-05 | 22:55

Ik ben 1 dag in Albanie geweest en twee dagen in Turkije. Turkije is verschrikkelijk maar Albanie is nog erger.

vinque | 19-07-05 | 22:50

Tja, dat ligt nog een beetje aan de image van Turkije denk ik :') Om de image op te vijzelen moet je met je tijd meegaan en hipper zijn. Om er een steentje aan bij te dragen heb ik alvast koranverzen in een nieuw jasje gestoken:

rapidshare.de/files/3152993/RFM_DJ_-_E...

Zo spreek je ook de jeugd aan en gaat de toetreding helemaal goed komen! Maar de vraag blijft of we er op zitten te wachten. :D

RFM DJ | 19-07-05 | 22:48

Hoeveel landen gaan er in de toekomst nog lid worden? Voor je het weet zijn Qatar en Cambodja ook van de partij in Brussel.

Bolke de Beer | 19-07-05 | 22:45

Als ik niet beter zou weten zou ik denken dat "onze Ben" een trouw lid is van de PVDA

Karel Kruizenruiker | 19-07-05 | 22:43

-weggejorist-

Pieter Baan | 19-07-05 | 22:34

Bot heeft gelijk, er wonen steeds minder Turken in Turkije, en steeds meer in Duitsland en Nederland, dus wat maakt het uit over een jaar of 10?

ThE_ED | 19-07-05 | 22:34

suggestieve berichtgeving met de Botte bijl.
En al die helderzienden die weten wat er gebeurt zodra Turkije toetreedt hebben vast een winstverdubbelaar.

Don Quichote | 19-07-05 | 22:29

@Nilfheim
Waarheen dan ? Naar Turkije? hmmmm wil ook best wel meisjes op maagdelijkheid checken. (vanaf 18 jaar uiteraard)

LordBathory | 19-07-05 | 22:28

Nilfheim, wat lul je?

Ridge Forrester | 19-07-05 | 22:27

@Guido
Je hebt helemaal gelijk. Ik denk eerder dat de Turken over tien jaar idd geen lid willen zijn. Kijk maar naar Nederland, wij zijn er ook niet wijzer van geworden. Dure euro en niets in te brengen terwijl Duitsers en Fransen voor het zeggen hebben. Ik adviseer om ze geen lid te latenworden, uiteindelijk zijn ze beter af dan wij. Kan ik tenminste goedkoop op vakantie.

marmoti | 19-07-05 | 22:27

@King Jelle
Tell them! Destijds was ik helaas te jong om te gaan stemmen.
Verder moeten die mensen niet zeuren, Turkije wordt lid van de Unie, het is slechts een kwestie van tijd.

Ridge Forrester | 19-07-05 | 22:26

@Gentle: Oost west, thuis best.
De economische voordelen voor Turkije bij toetreding zijn van dien aard dat werkeloosheid in Turkije zal dalen en de levensstandaard omhoog zal gaan. Niet meer maar juist minder Turken zullen richting west Europa komen, Vele Turken uit west Europa zullen terugkeren.
@SDI, laat uw demografische argumenten in de kast. Argumentatie gebaseerd op verwachte bevolkingssamenstelling wordt heden ten dage enkel nog gebezigd in de rechts-orthodoxe hoek van de Knesset. Vroeger kwam je het vaker tegen, onder andere in blank zuid-Afrika en nationaal-socialistische of facistische contreien.

Koning Jelle de Grot | 19-07-05 | 22:19

Ik wil ook geen Turkije in de E.U! Meisjes die door een lerares op maagdelijkheid gecontroleerd worden en zo nog meer fratsen in Turkije. Bah! Als Turkije bij de E. U komt ga ik emigreren.

Niflheim | 19-07-05 | 22:19

@Koning J.d.G
Klopt, je hebt helemaal gelijk en dat bewijst maar weer eens dat het Nederlands volk een klootjesvolk is. Zeuren en zeiken en tijdens de verkiezingen steevast weer op de zelfde idiote partijen stemmen.

LordBathory | 19-07-05 | 22:18

Half Turkeije zit hier, en half Nederland ligt aan de Turkse kust..

skcus-idlA | 19-07-05 | 22:16

U bent een stelletje halve zeaulen.
Ben Bot is door u allen aangewezen als gevolmachtigd volksvertegenwoordiger en mag daarom binnen de wet doen wat hij wil.
Wel is hij verantwoording verschuldigd aan de tweede kamer en maakt hij bovendien deel uit van de regering. Diezelfde regering die wij allen een volmacht gegeven hebben om 4 jaar lang ons land te besturen. Wij hebben uiteraard goed nagedacht met zijn allen een regering verkozen waarvan wij denken dat die het best tegen haar taak opgewassen is. Ben Bot hoeft dus niet te doen wat het volk wil maar moet doen wat hij het beste acht, ook al gaat dit tegen het veelal ongefundeerde onderbuikgevoel van het gepeupel in. Het gepeupel acht zichzelf namelijk niet in staat het land te regeren en wijst daarom elke 4 jaar wijze mannen en vrouwen aan dit voor haar te doen. Dit noemen wij democratie. Hetgeen wat u in al uw lompigheid onder democratie verstaat is geen democratie maar populisme; het volgen van de wil van het volk. Het is eenvoudigweg een grove schande dat wij als totalitair heerser uit moeten leggen wat democratie is.

Koning Jelle de Grot | 19-07-05 | 22:07

Ben Bot heeft gelijk. Afspraak is afspraak, en over tien jaar is hij geen minister meer. 't Is trouwens nog maar de vraag of Turkije tegen die tijd nog lid wíl worden, omdat dan de rijke landen helemaal uitgezogen zijn. Door WAO'ers, AOW'ers, Oosteuropeanen en Franse boeren...

Guido | 19-07-05 | 22:06

Turkije heeft ons mooie Nederland alleen maar goede dingen gebracht, zoals goedkope tuinbouwwerkers, shoarma en kebab, een multiculturele uitkeringsinstantie, minaretten in plaats van die lelijke kerktorens, een toename van goedkope taxi's, een alternatieve vakantiebestemming.
ehh wie maakt het lijstje af..... Ben doe een gok..

Da Morri$$$ | 19-07-05 | 22:06

Lid worden?
Half Turkije zit al hier...

roadrunner | 19-07-05 | 22:06

ja, de turkse arbeidersklasse staat te springen om zich met het het neo-liberale europa te verenigen?

*not*

veel te winnen hier...

wannabecool | 19-07-05 | 22:01

ik zei nog geef meer shoarma en minder knoflook sauce. tja dit krijg je ervan.

trouwens of we het allen leuk vinden of niet. Turkije komt eraan. Al is het om een opening richting midden oosten te hebben en behouden.

PeaceD | 19-07-05 | 21:58

aanvullend: waarbij ik maar wel even wil aangeven ab-so-luut geen probleem te hebben met Turken, wel met dit soort teksten.

vraagstaart | 19-07-05 | 21:57

@ target nazi? Ga je mond spoelen, sukkel. Als jij een Turk bent, zou je de Musa Dagh eens in je herinnering moeten halen. Jullie waren daar naar de Armeniers wel even eerder dan de nazis actief met volkerenmoord, tijd dat je dat eens leert. En Turkije bij Europa willen als "nazisme" beschouwen kan ik, met dit in het achterhoofd, wel begrijpen.Hou dat fascistische kudtland maar buiten Europa, is dat wat je zegt?

vraagstaart | 19-07-05 | 21:56

ff off-topic. Zijn er nog belangstellenden om de nieuwe moskee in Soest weg te stemmen? Ga naar: www.soest.pvda.nl/ De PvdA aldaar wil pas bij 100 stemmen erover nadenken om de uitslag over te nemen. Dat moet toch te doen zijn?

chismaneric | 19-07-05 | 21:49

Ja Bot. Klopt de diplomaten hebben volledig schijt aan het volk. Altijd al zo geweest.
Zie de ministers die de afgelopen decennia de meest gestoorde plannen tot uitvoering brachten. Betuwe lijn. Noord Zuid lijn.Hsl.
etc etc. Politici ,Diplomaten,managers van Multinationals, ze zijn allemaal hetzelfde
en vluchtten het eerst als straks de grond onder hun voeten in Nederland te heet wordt. Ik vind Turken best ok zolang ik er door bedient wordt op vakantie maar als lid van de Unie?Welke Unie?Ow die niets voorstelt en waar niemand in gelooft!!Turkije blijf lekker jezelf en lekker Turks. Veel beter. Turken zijn ok.

okidobi | 19-07-05 | 21:47

. Gijsie
dat is om een nog dommer(nazi) reden!!!
komt op hetzelfde neer!
of snap jij dat niet?

targent | 19-07-05 | 21:46

Ben(nie) moet eens normaal doen.

Panchorito | 19-07-05 | 21:45

Ben ziet t goed. Zit in de naam :P

bengel | 19-07-05 | 21:41

Misschien dat iemand aan meneer Bot uit kan gaan leggen wat het woord "democratie"betekend. Overigens snap ik helemaal niet waarom er zo'n punt gemaakt wordt van de toetreding van Turkije. Dat land is de rest van de EU vér vooruit met de grondwet; daarin staat in ieder geval verankerd dat Turkije ten alle tijden een seculiere staat is.! Hier staat nog op de zijkant van de uiro dat god met ons is.........

Opa-Buiswater | 19-07-05 | 21:41

@targent:
Wat wil je nu zeggen?
Bush wil graag dat Turkije bij de EU komt, omdat 'ie dan een buffer (wij europa) heeft tussen de VS en moslim-landen.
De meerderheid van de mensen in europa wil kennelijk niet dat Turkije bij de EU komt.

Gijsie | 19-07-05 | 21:41

maar Amerika wil turkije, dat heeft Ben persoonlijk gehoord van J.P. die bij sjors op de koffie was en sjors is cool, die kan het weten.

Sjors will meer invloed in turkije en vuurwerkinstallaties neerzetten. Vast voor een feestje.

el Amo | 19-07-05 | 21:40

Eigenlijk heb ik toch wel bewondering voor de Nederlanders. In elk ander land waren die gasten van dit soort regeringen al lang opgeknoopt a la de broertjes De Witt.... vroegah...
RESPECT

Return of the Beasjt | 19-07-05 | 21:40

Ben de Turkentrekker?

vraagstaart | 19-07-05 | 21:37

ow goh die ben toch
jj heeft een tip voor ome ben
een hele goeie tip
en die tip kennen jullie allemaal

Junkie Jantje | 19-07-05 | 21:36

In Turkije wonen moslims!
Ze dragen rugzakken vol bommen.
Uitschot!
Ik denk dat de Turkije binnenkort een heeeeeeeeeeele dikker vinger naar Europa zal steken.
De wereld is meer dan europa en Amerika alleen.
Met ons bekrompen visie van een zogenaamde democratie en vrijheid.
In dat land kon ik met 8 personen vouwen in een taxi met 4zitplaatsen.
Hier moet gaan dokken omdat je dildo op de achterbank vergeten bent.
Hier mijn middelvinger naar iedereen die het gedachten van de chimpansees busch heeft overgenomen!

targent | 19-07-05 | 21:36

Die 35% voor toetreding zijn hoofdzakelijk moslim en hersenloze socialisten.

LordBathory | 19-07-05 | 21:32

Haha, we kijken over 10 jaar wel zegt ie.

Tja, we kijken over 10 jaar wel hoe het demografisch gezien met Nederland staat. Wedden dat er dan wel een vóór stem komt uit NL? Daar hebben we geen regent voor nodig :)

SDI | 19-07-05 | 21:31

Nog even en dan wonen ze sowieso allemaal in de EU. En dan is het natuurlijk een perfect land om naar te emigreren, maar dan moet het geen lidstaat van de EU zijn, want dan heeft het weinig zin.

..zapper | 19-07-05 | 21:27

hahahah dus turkije ligt bot n beetje zwaar op de maag..... diplomatiek hoor... en dan met de wetenschap dat het nog zeker 10 jaar duurt kan hij dat mooi zeggen

babygirl | 19-07-05 | 21:27

Nee stel je voor dat ze een keer naar ons luisteren, en dat noemt zich volksvertegenwoordiging.
Het lijkt of die mongeaulen daar in Den Haag dat af en toe vergeten.

Opzeker | 19-07-05 | 21:26

ik

ik ben

ik ben Ben

ik ben Ben Bot

ik ben bot

Karel kwakbol | 19-07-05 | 21:25

Als Turkije lid wordt, gaan al die mensen toch hier naar toe (stond ooit in M van het NRC). Ik stel voor dat we dan met z'n allen Turkije gaan bezetten, lekker warm, lekker de ruimte... alleen jammer dat in Instanbul binnenkort een aardbeving komt, maar ja da's misschien beter dan onder NAP zitten.

Gentle | 19-07-05 | 21:24

ZELFS ALBANIË?

SamF | 19-07-05 | 21:22

-weggejorist-

Admin | 19-07-05 | 21:21

Nee, de democratie is toch al om zeep in Europa, dus... dus... eeh... dus wat?

Gentle | 19-07-05 | 21:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken