Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tour de Lance

Buigt u even?Wat een macht. Wat een power. Wat een persoonlijkheid. Lance Armstrong deelt klappen als mokerslagen uit in deze Tour de France. De killer uit Texas heerst niet alleen zo als nog nooit een wielrenner geheerst heeft in de Tour, maar en passant is er voor zijn gevolg ook een prijs mee te pakken. De Italiaan Ivar Basso mag tweede worden in het klassement en zijn kleurrijke rechterhand de voormalige sprintende krachtpatser George Hincapie gloreerde gisteren in nota bene de Koninginnerit van deze Tour. Onvoorstelbaar! Verder is de Rabo-bank redelijk de eerste Tourweken doorgekomen. Boogerd, Dekker, Kroon, Weening, niets op aan te merken. Maar of Nederland nou wakker ligt van de bolletjestrui van de op pinda’s en rijstwafels levende Michael Rasmussen is nog maar de vraag. Maar vandaag rustdag. De sperma zal spetteren in de Pyreneeen...


Neuken in Frankrijk...

Het is nog niet zo heel lang geleden dat een renner die in de Tour de France een spontane zaadlozing kreeg dit geheel getraumatiseerd ging opbiechten bij de alwetende ploegleider. Met het zaad verdween ook “de moraal” heette het. Zo moest oud-ploegleider Peter Post niets hebben van damesbezoek op de rustdag. Dikke vinger, dacht Peter Winnen en liet een fraaie blonde stoot, zijn latere echtgenote, invliegen en maakte er geen geheim van de blonde doos te bestijgen. Latere tourvolgers weten nog hoe de echtgenotes van Erik Zabel en Peter van Petegem duidelijk maakten waarvoor ze naar de Tour kwamen. De lingerie was met zorg gekozen en de schaamstreek uitstekend gesoigneerd.

Er zal vandaag heel wat afgeneukt worden, waarbij ik weer moet denken aan Greg Lemond, de oud-Tourwinnaar, die altijd in zomers Frankrijk zijn vrouw bij zich had voor hand en spandiensten en daar toch niet slechter van geworden is. Het is oud-ploegleiders als Peter Post een gruwel...

Er zal vandaag ook tijd zijn voor iets van een terugblik. Maar die kan kort zijn. Lance. Lance. Lance. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de sublieme arrogantie van die man nooit verveeld. Hoe hij met zijn ogen lieden als Ullrich en Vinokourov verplettert. Hoe hij zijn “vrienden” in het peloton mee laat delen. Zeges als lolly’s uitdeelt. Lance A. is in Amerika van superstar-niveau. Het verhaal van de bijna opgegeven kankerpatiënt die uitgroeit tot een fietsmythe van ongekende proportie. Ik wil helemaal niet weten of hij EPO gebruikt. Ga eens lekker dood met z’n allen zure fietsvolgers in de Benelux! Dit is geen Tour winnen. Nee, Armstrong wint een veldslag. De tegenstander wordt verpletterd in een non-stop fysiek en psychologisch gevecht, waarbij het alleen maar om de hoogste tree gaat.

Dat is helaas waar het aan ontbreekt bij de Rabo’s. Mijn pet gaat af voor Pieter Weening. Klasse. Michael Boogerd probeerde met zorg zijn dagen te kiezen en Erik Dekker laat nooit los. Die rare Rasmussen zegt mij niks. Een wereldvreemde snuiter die toevallig in de bankiersploeg fietst. Of hij nou die bolletjes trui wint of een Basso of Sevilla, mij maakt het niet uit. Ik denk niet dat er dankzij de veganist Rasmussen veel extra spaarrekeningen bij de Boerenleenbank worden afgesloten. Vandaar dat ik de ploeg "net-niet" vindt.

Te snel tevreden. Te weinig killers en te veel aardige jongens. Het wordt tijd voor een nieuw regiem. Wat namen? Johan Bruyneel komt vrij als Armstrong stopt. De uitgekookte Walter Planckaert kan een optie zijn. Dat is wat er bij de Rabo ontbreekt. Te veel ideale schoonzonen en te weinig klootzakken. Precies het spel waar Lance Armstrong in excelleert...

StarF*cker

PS: Iemand nog iets van Rabo-kopman Denis Menchov vernomen?

Reaguursels

Inloggen

en toch nog gerechtigheid voor Pereiro. (zonder bandje)
@nummertje: je hebt het wielrennen ontdekt en je wilt hyperventileren zonder een col gereden te hebben?

Don Quichote | 19-07-05 | 22:22

Wat is de Rabobankploeg nou eigenlijk?
Boogerd kan zich beter op de klassiekers richten daar is hij goed in,Dekkertje had na de vlakke etappes gewoon naar huis moeten gaan en zich voorbereiden op het WK,wat betreft Weenink toppie,Rasmussen toppie voor de rest helaas pindakaas!
Jammer ik zie Rasmussen constant alleen rijden in de colls,waar is die Haagse bluffer Boogie?????
Nee Rabo moet investeren in echt goede klimmers&knechten,dan kunnen ze schrijven nummer 1 in hypotheken en nummer 1 in de Tour!

nummertje | 19-07-05 | 18:22

volgens mij is SF zelf toe aan een zaadlozing. in een lekkere wielrennert?

weissbier | 19-07-05 | 09:53

Heb je die kneus weer met z'n Tour de Dope. Je bent inderdaad precies van het slag randdebiel die de EPO-parade in stand houdt. Maar je overtreft ze toch nog door naast de ontkenning en zelf-hersenspoeling de gezonde medemens ook nog eens neer te zetten als zure fietsvolgers. Nou echt boeiend hoor mensen die zich platspuiten en pilletjes slikken en dan rondjes gaan rijden. Moge de beste drugsgebruiker winnen.

Henk Hunk | 19-07-05 | 09:52

Alle sporten zijn kut. Wielrennen dus ook. Ongezond uitziende kerels. Gadverdamme.

BBR | 19-07-05 | 08:25

Niet allemaal in je handen klappen voor de Rabobankploeg!
Dankzij het goede presteren van Chicken(Rasmussen) en Weenink is het grootste probleem van de Rabo,s onbesproken gebleven!
Hoeveel geld hebben ze de laatste jaren geinvesteerd in een kopman?
Eeerst een halve gare zwitser Luterberger met veel tam-tam binnen gehaald,toen die godsdienst gekke Lepie Leipheimer die nog geen tour uitgefietst had,altijd ziek en misselijk of valpartij,nu de Tour van 2005 zou de kopman dus MENCHOV worden,helaas zakte deze rare Rus meteen door de mand!
Dus Rasmussen heeft Breuking en z,n makkers hun ASS GERED!

nummertje | 19-07-05 | 08:24

Niet allemaal in je handen klappen voor de Rabobankploeg!
Dankzij het goede presteren van Chicken(Rasmussen) en Weenink is het grootste probleem van de Rabo,s onbesproken gebleven!
Hoeveel geld hebben ze de laatste jaren geinvesteerd in een kopman?
Eeerst een halve gare zwitser Luterberger met veel tam-tam binnen gehaald,toen die godsdienst gekke Lepie Leipheimer die nog geen tour uitgefietst had,altijd ziek en misselijk of valpartij,nu de Tour van 2005 zou de kopman dus MENCHOV worden,helaas zakte deze rare Rus meteen door de mand!
Dus Rasmussen heeft Breuking en z,n makkers hun ASS GERED!

nummertje | 19-07-05 | 08:24

Niet allemaal in je handen klappen voor de Rabobankploeg!
Dankzij het goede presteren van Chicken(Rasmussen) en Weenink is het grootste probleem van de Rabo,s onbesproken gebleven!
Hoeveel geld hebben ze de laatste jaren geinvesteerd in een kopman?
Eeerst een halve gare zwitser Luterberger met veel tam-tam binnen gehaald,toen die godsdienst gekke Lepie Leipheimer die nog geen tour uitgefietst had,altijd ziek en misselijk of valpartij,nu de Tour van 2005 zou de kopman dus MENCHOV worden,helaas zakte deze rare Rus meteen door de mand!
Dus Rasmussen heeft Breuking en z,n makkers hun ASS GERED!

nummertje | 19-07-05 | 08:24

Starfucker wat ben je toch een azijnzeiker houdt je niet van je eigen land ofzo.
Wees eens trots op het Nederlandse team Rasmussen mag dan wel Deen zijn en heel mager hij staat toevallig wel derde in het toernooi voor de creme de la creme in de wielersport. En rabobank heeft daar een goede koop aan gehad. Ja ook teambaas spelen is topsport. Overal op afgeven is zo makkelijk.
Armstrong is gewoon een held dope of niet.
En Ullrich houden jullie met z'n allen ook niet bij.
Het enige waar ik voor pleit is dit.
Als je dit jaar de tour wint mag je volgend jaar niet meedoen. Dat houdt het spannender.

vavoem! | 19-07-05 | 08:01

Inderdaad jammer dat hij er volgend jaar niet meer bij is. Die kudtulrich wint dan en meteen die moffen een grote bek. Let maar op...

aardappel | 19-07-05 | 04:45

Saai...
Berg op, berg af, vlak, vals plat, sprint en alles onder controle.
Komkommertijd
Als er nu eens in het peloton een...
Nee, deze explosieve gedachte hou ik voor me...

QZNYWRLD | 19-07-05 | 02:42

Tieft, is nog waar gebeurd ook!

vander F | 19-07-05 | 00:54

awel, in 1950 had Abdel-Khader Zaaf een voorsprong van 20 minuten totdat hij tegen een boom sukkelde, omstanders hebben hem toen tegen een boom gelegd en wakker gemaakt, hij had een flesje wijn naar binnengewerkt. zijn voorsprong was hij kwijt, maar nu komt 't, hij reed nadat hij wakker was gemaakt het peloton tegemoet. das geen geenstijl

ganzo | 19-07-05 | 00:22

Tijdperk Indurain en Hinault werd ook vervelend,
Lance mag met pensioen, volgend jaar weer meer spannig vor den Endsieg.

vander F | 19-07-05 | 00:02

Lance is een moederskindje die de pest aan zijn vader heeft.
Dat soort gasten slaan altijd een beetje door.

Groningea | 18-07-05 | 23:54

Amen.

killermiller | 18-07-05 | 23:25

Als die kantoorklerken van de rabobank nou half zo goed hun werk zouden verstaan als een kleuter een driewieler bestuurt, was ik al blij zat.

Rabarberke | 18-07-05 | 22:47

Het peleton naar Gerardmar zien koersen dit jaar. Wederom diepe buiging voor het rennersvolk. Zo langs de weg besef je toch - los van het grote circus was zich daar aan je voltrekt - beter wat voor inspanningen er verricht moeten worden om uberhaupt een etappe te voltooien, laat staan te winnen c.q. een rol van betekenis in het klassement te (blijven) spelen.

Een niet nader te noemen aantal kilo's geleden bevond ik mij regelmatig op diverse vogezen en alpenheuvels. Mijn beste tijd op Alpe D'Huez of de Mont Ventoux ligt een eindje (understatement) verwijderd van de zogenamde niet klimmers en dat zonder twee weken afbeulen en 200 kilometer etappe in de benen.

Armstrong is bionisch, nadat z'n lichaam compleet was afgebroken door kanker annex cytostatica heeft hij middels gerichte training het ideale lichaam kunnen "kweken". Mentaal onverwoestbaar, hij is immers reeds vele doden gestorven, waardoor het lijden hierna relatief gering is.

Toc zie ik uit naar het post Armstrong tijdperk, wat mij betreft mag de tour weer wat minder voorspelbaar worden.

style.councillor | 18-07-05 | 22:44

@ criticus:

Oke, nu volg ik je wat beter. Maar ik heb mijn petje al diep afgenomen voor de prestaties van de Raboploeg tijdens deze tour. Maar dat had je al kunnen opmaken..

Vinsbergen | 18-07-05 | 22:27

@Vins
Ter aanvulling: wanneer WE wat minder verwachten van onze sporters, gaan we de werkelijke prestaties weer eens zien en het petje terecht afnemen.

criticus | 18-07-05 | 22:23

@Vins
Ik duid er slechts op dat WE in de regel een te groot verwachtingspatroon aan de dag leggen voor ONZE sporters. Ik heb zeker niet beweerd dat WE geen goede sporters hebben, maar als land gaan we er veel te arrogant mee om. En dan ben je als sporter of coach al snel de schlemiel en word je afgefikt door het publiek. Het blijft geen 1988...

criticus | 18-07-05 | 22:10

@ criticus:
Wat een onzin! Nederland is zeker te weten een voetballand (Als nationale ploeg gezien)! Ons land heeft altijd goede voetballers voortgebracht en doet altijd mee om de 1e vier plaatsen op een groot toernooi.

Excuses, nu even ontopic:
De Rabobank ploeg is één van de grootste ploegen van de Tour/Wereld. Alleen Discovery, T-Mobile, Gerolsteiner en ik geloof CSC hebben een grotere begroting. Daarom hebben veel mensen hoge verwachtingen van die ploeg. Je zou het kunnen vergelijken met een rijke club als Man Utd. waar een seizoen mislukt.

Wat betreft Rasmussen, niets dan lof voor deze man. Als ik zie hoe hij bij de etappe van gisteren het gat op Ullrich naar 3 sec. bijna dicht reed en het gemak waarmee hij bergop kan versnellen, lijkt mij dat we hier te maken hebben met een topper ;).

Btw: Ik las een stukje terug over bolletjestrui rijders die op 3e categorie colletjes punten pakken... Diegene die dat denkt heeft deze tour zitten slapen! Rasmussen zat bij alle bergetappes voorin, en daarbij is het geen schande dat hij niet tegen de oppermachtige Armstrong op kan.

Vinsbergen | 18-07-05 | 22:02

@. Gavrilo
ok,.. lol

collapse | 18-07-05 | 21:59

@collapse Het is volgens mij niet de bedoeling dat je ze op eet.

Gavrilo | 18-07-05 | 21:58

@. Sunnygirl
volgens mij een openkruis-slipje.

collapse | 18-07-05 | 21:55

@. Gavrilo
in je cafebetoogje ben je de eventueel kankerverwekkende weekmakers in het bandje, vergeten te vermelden.

collapse | 18-07-05 | 21:52

"Fiets zonder zadel.... hij heeft..."

Nou ja.. hoe het ook zij: echte sportliefhebbers hebben kunnen genieten afgelopen weekend. Of je nu van wielrennen houdt of niet. Over het paard getild of niet.. de Tour fietsen is iets anders dan 1,5 uur voetballen.

criticus | 18-07-05 | 21:49

@ Collapse
roflol, had ie ook een lederhose an?

Sunnygirl | 18-07-05 | 21:49

@Barbapoepa Die gele bandjes kosten ook geld om te maken. Dat geld had beter kunnen gaan naar onderzoek tegen kanker. Maar door het dragen van zo'n bandje kun je tonen dat je ook het goede doel steunt en er ook bij hoort. "Kijk mij, ik ben goed", dat zegt zo'n bandje. Kun je de rest van het jaar weer vet vreten, tabak roken, uitlaatgassen produceren, onnodig veel medicijnen slikken en lekker veel stressen. Typisch die Amerikaanse schijnheilige kerstgedachtes. De hoop is het kwaadste der kwaadste, omdat zij de marteling verlengt. Echte mensen gaan dood.

Gavrilo | 18-07-05 | 21:48

@. Sunnygirl
Tankink (Quickstep) is dit jaar zonder zadel gefinished, volgens mij bij de eerste tijdrit.
toch is wielrennen niet voor rugridders, voetbal daarentegen........

collapse | 18-07-05 | 21:45

hahaha StarF*cker du bist mir eine! Pluim.

krachtkotser | 18-07-05 | 21:41

@ synixz
Heb er nog geen een zonder zadel gezien, dus dat zal wel meevallen

Sunnygirl | 18-07-05 | 21:40

@ criticus
Nee de VS is een wielerland. Je moet het gewoon hebben van mannen die gewoon de knop om kunnen zetten en fietsen. In plaats van die mediageyle over het paard getilde idioten als een van der Vaart.

Sunnygirl | 18-07-05 | 21:37

Wielrennen is voor Heaumeauxen ! ( Zoals ik al veel vaker heb meegedeelt ) kudsport gewoon..

synixz | 18-07-05 | 21:31

@ fuckje 18-07-05 @ 17:24
Erg goed opgemerkt. Dat mag weleens gezegd worden. En als je eerlijk bent: Wanneer je naar redelijkheid verwachtingen aan het betreffende team stelt is zowel Rabo als Ajax best goed. Beide zijn helaas een beetje over het paard getild, mede door de media. WE zijn geen voetballand en WE zijn ook geen wielerland.

criticus | 18-07-05 | 21:26

Niet over zeiken praten ivm de Tour. Worden ze schichtig van. Ook bolletjes trui is eigenlijk een ongelukkige term.

Conan de Rabarber | 18-07-05 | 21:23

StarF*cker; geen Johan B bij de RABO.
Die blijft gewoon bij de echte professionelen van het Discovery Channel Pro Team.
Vandaag heeft hij daar in Pau vanalles over gezegd.
Wat hem betreft gaat hij het team samen met Lance the menace runnen.

Trouwens; ik heb gisteren genoten van de drie rabo's op kop.
Reden de sprints voor de bolletjes trui.
Deden het kopwerk zodanig dat niemand kon overnemen.Schitterend. Het was haast jammer dat even later de wedstrijd begon en de hypotheken reclame afgelopen was.

Oh ja Planckaert noem je ook.
Lijkt me een leuke confrontatie met zo'n verwend jongetje als KK

Allaa Verrekmar| | 18-07-05 | 21:20

@ ASDF
nee geyl

Sunnygirl | 18-07-05 | 21:20

"Eindelijk iemand die gewoon de adoratie voor een groot wielrenner durft uit te spreken."

uhm... wat de fuck? Ben je blind, doof, analfabeet, geen westerse taal machtig of leef je gewoon onder sinds 1543 onder een steen? de halve wereld likt z'n reet!

wel leuk geprobeerd trouwens, die halve wereld napraten en het brengen als een totaal nieuwe tegen-de-gevestigde orde in mening...

Die onderdanige ubermensch-verheerlijking van Barbapoeppa & co richting armstrong en "de amerikanen", is trouwens ook wat lastig te verteren, zeg!

ASDF | 18-07-05 | 21:11

@. Sunnygirl
als je goed leest ben ik tegen het gele-bandjes gezeik. Pro geel bandje dus, al heeft het weing met de tour te maken.

collapse | 18-07-05 | 21:04

@nummertje
Niet positief is niet positief. Alle voedsel kan als doping worden aangemerkt want is prestatieverbeterend bedoeld. Dus wat is je punt???

bengel | 18-07-05 | 21:02

Rabobank doet het anders beter dan menig andere ploeg, met twee dagzeges, de bollentrui en kans op een podiumplaats.
Rasmussen is juist een van de smaakmakers deze Tour door zijn onverwachts hoge klassering en een sublieme etappewinst...

ZMuller | 18-07-05 | 20:43

Prachtig toch een rare Amerikaan die ze eigen bijna doodgeneukt had,wat bleek hij had teelbalcancer rijd als een bionische man rond en wint zomaar even 7 tour de frances op rij!
Of heeft deze gelikte hamburgeryank een geheimwapen,special CIA-DRUGS waarmee hij bovennatuurlijk kan presteren!
Want laten we wel wezen van Merkxs,Indurain,Zoetemelk noem de tourwinnaars maar op zijn allemaal ooit eens gepakt op DOPING!
Het is maar in welk sprokkje wij als tour liefhebbers in willen geloven!
Gebruiken de renners,JA NATUURLIJK,alle ploegen hebben een complete medische staf,dus die weten precies de mazen en percentages op te zoeken waarbinnen renners niet positief geraken!

nummertje | 18-07-05 | 20:28

@Star: Laat dit soort onderwerpen maar over aan slamdunk, ga jij maar gewoon lekker verder met je Vara-propaganderende anti-Wilders stukjes, alhoewel daar ook niemand op zit te wachten...

Frits Wester | 18-07-05 | 20:28

Eindelijk iemand die gewoon de adoratie voor een groot wielrenner durft uit te spreken. Beter dan dat suffe gewawel van gefrustreerde duitsers die zich afvragen waarom Lance nooit ziek is en Ullrich vaak. Die niet ziet dat een sporter die 3 maanden voor de tour nog veel te dik is nooit kan winnen. Lance leeft er het hele jaar naar. En hoeft dus niet roofbouw te plegen door te lijnen.

En wat een gezeik over dat gele bandje. Die gele bandjes zeikerts zijn echte prototype hollanders, beroepszeikers. Wat is er mis met een charitatieve actie en wat is er mis met iemand die zijn naam en faam gebruikt om kanker te willen bestrijden. Als jullie in staat zijn de tour uit te fietsen heb je, mijns inziens, recht om een beetje te zeiken over dat bandje. En van mij hoef je dat bandje niet te dragen als je regelmatig wat pecunia's overmaakt ten bate van het KWF

O ja, @ Don Quichote, collapse & Eskimauh
Ik heb wel een geel bandje en als het geen polsbandje zou zijn geweest maar een gebreide string drong ik hem ook. Op zich is het overwinnen van kanker met uitzaaingen al een topprestattie. Veel ex-kankerpatienten zitten na die tijd nog lang in de WAO, met hele valide redenen. Want als kankerpatient lever je jezelf over aan gifmengers. En dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Deze man wint gewoon 7 keer op rij de tour na zijn herstel. Voor zo iemand kan ik alleen maar respect en synmpathie hebben.

Sunnygirl | 18-07-05 | 20:26

Tis dat Star van nature een sportverslaggever is. Jammer genoeg hou ik niet zo van sport, daarom zal ik blij zijn wanneer de tour weer afgelopen is,
kan hij weer van die mooie kwaaie politieke stukjes schrijven.

@Brusselmans
Komt er nog eens een column van u ?

knutsel | 18-07-05 | 20:25

De Tour is geweldig man.
soms ook geweldig saai,maar dan ineens actie, drama, sex, drugs en de dood.
En dat gewoon een paar weken door, geweldig, ik ben al moe als ik een steile oprit bij een Hollandsche brug oprijd.
En al helemaal met dope...

vander F | 18-07-05 | 20:09

Beetje erg achterlijke post idd sealable. Misschien een keer echt wielrennen gaan volgen en begrijpen of bakkes houden.

ariekanarie | 18-07-05 | 20:08

@. sealable
jij hebt niets, maar dan ook niets van de toer begerpen.

Boogerd beter dan Armstrong mwuhahahhaaahahaha, LOL en LMao

collapse | 18-07-05 | 19:58

er doet wel een neger mee, alleen is het een slimme,kruipt achter op de motor en houdt n bordje vastmet u hebt nog maar zoveel minuten,laat zijn chauffeur gas geven en is altijd optijd binnen.lance kan niet fietsen, als hij het zelfde als boogerd gisteren had gedaan,moest doen was hij na t tweede colletje al afgestapt .

sealable | 18-07-05 | 19:52

@collapse: zoiets draait altijd uit op een hype, en reken maar op de driekwart show.

Don Quichote | 18-07-05 | 19:51

@Thalassa: "Dat Mart Smeets - waar ik respect voor heb -"

Als je respect hebt voor hem dan spreek je niet over hem alsof ie een ding is ;) "voor wie"...

Verder is Rabo natuurlijk wel een topploeg, alleen t.o.v. dsc misschien niet. Ze maken de (realistische) verwachtingen van vooraf meer dan waar en tja, die Rasmussen is idd een krentenvreter zonder nek.

ariekanarie | 18-07-05 | 19:49

Bin Laden heeft een aanbieding van Euskatel liggen.

Don Quichote | 18-07-05 | 19:49

hehehehe, net te laat BM!

@collapse idd Smeets zuigt!!!!!!!!!!!

exarchos | 18-07-05 | 19:48

@. Don Quichote
met dat idee is die bandjes-actie niet gestart. Ook wist men bij livestrong niet dat het een hype zou worden en daarnaast: je gelooft toch zelf niet dat iedereen met zo'n bandje dat alleen gekocht heeft voor de buitenwereld?.

collapse | 18-07-05 | 19:47

@ Barbapoeppa

Ik dacht al. Moet ik nu Armstrong's onverzettelijkheid gaan doortrekken naar de zekere overwinning van de moderniteit op middeleeuwse geittenneukers of is iemand me voor..

Brusselmans | 18-07-05 | 19:44

@Barbapoeppa: het verwerpelijke van die bandjes is de zelfverheerlijking. Hoeveel kost zo'n bandje? 5, euri? Maak gewoon 50 euri over op de kankerstichting, al die idioten die met die bandjes lopen te zwaaien hebben voor 5,- hun goede daad verricht en dat zullen we weten ook. De hypocrisi ten top.

Don Quichote | 18-07-05 | 19:40

Wat een afgunstige reakties weer en dan dat borreltafelgezeik over doping. Nu Schumacher (F1) een jaartje slecht presteert, hoor ik niemand zeiken; 'dat ie dit jaar zeker niet het juiste middeltje heeft weten te vinden'. Want F1 vindt de gemiddelde reageerder hier geweldig en 'de Tour' zuigt. Nog één keer: F1 is geen sport, net als paardrijden dat is ook geen sport. De sporter moet zelf iets doen en niet een beetje zitten.!!!
Alleen jammer dat Smeets bij de mooiste etappes de commentaar-microfoon weer inpikt met z'n oubollige commentaar. Hij denkt dat de kijkers debielen zijn en is meer bezig met poétisch te zijn, (zuigt)dan met de toer verslaan.

collapse | 18-07-05 | 19:40

Armstrong heeft kanker overleeft. En dat heeft hem geïnspireerd tot missie. En als een echte Amerikaan een missie te vervullen heeft, berg je dan maar! Voor veel kankerpatienten is hij een symbool van hoop. Vandaar dat gele bandje. Naar mijn mening is het beneden alle pijl om mensen die dat dragen af te zeiken. Achter dat bandje zit een gedachte, een gevoel. Niet dat ik het draag. Maar ik heb God zij dank ook nog niet te maken gehad met de moordenaar die kanker heet.
Een Amerikaan met een missie! Hij rijdt de hele Europese wielerelite aan gort. En dit soort onverzettelijkheid en dit soort fanatisme hebben er voor gezorgd dat de USA de supermacht is die het nu is. En deze mentaliteit gaat er voor zorgen dat de wereld niet achteloos uitgeleverd wordt aan misdadigers als Al Qaida.
Ik geloof vooralsnog niet dat hij doping gebruikt. Voor de tour was het leuk geweest als het spannend was geworden en er echt gestreden werd om het geel. Maar ik gun het Lance wel!

Barbapoeppa | 18-07-05 | 19:33

@ASDF: dat was dus zo'n uitgedeelde lolly aan Valverde. Ach, Mart zag het ook al zo.
Wedden dat SF een bandje heeft.
btw, Menchov had een keelonsteking, Ullrich met zijn kop door de achterruit van de volgwagen, Basso plukt liever bloemen langs de weg.

Don Quichote | 18-07-05 | 19:33

@ADSF
Daar heb je idd een punt hij is met een legitieme redenen de tour uitgestapt.
My bad!

MG. | 18-07-05 | 19:30

@Panzerfaust

jep, plagiaat van de eerste orde. Te goed naar sportjournalist Guus van Holland gekeken. Of is dat een alias ?

Boomer | 18-07-05 | 19:29

.ZI

Helemaal gelijk kerel!
Het pleiten voor een nieuwe topics over Islam, mocros en DJ Mo is alleen maar koren op de molen voor lui als bwhawah (of hoe die nick ook maar mag heten).
Ik weiger te geloven dat het gros van de GS-bezoeker er een kaalkopjes-mentaliteit er op nahoud.
Centrumrechts is prima (plaats me gerust in dat hokje) maar enige vorm van ruimdenkendheid en variatie is toch niet teveel gevraagd?

MG. | 18-07-05 | 19:28

en tsja don quichote; sommige mensen kikken blijkbaar op een uurtje zelf verheerlijking van mart smeets (ik moet zeggen, zo bond als die idioot maakt zelfs starf*cker het niet (is ook lastig))

ASDF | 18-07-05 | 19:26

MG, Valverde slecht??
-zware etappe gewonnen
-met armstrong mee omhoog en hem verslaan in de sprint
-beste jongere
alleenjammergenoeg uitgevallen wegens ziekte... maar lang niet slecht als jonge gast in je eerste tour dacht ik zo!

ASDF | 18-07-05 | 19:22

Starf*cker heeft weer een geweldig artikel geschreven. Degene die dat niet vindt verkoopt zijn computert maar ...

Wolf17 | 18-07-05 | 19:21

Kijken daar mensen naar terwijl we de belg hebben?

Don Quichote | 18-07-05 | 19:20

psssst Panzerfaust, je hoeft het niet te lezen.

Mazzel | 18-07-05 | 19:20

@Starfucker
Hmmmmmm, de Rabobank net-niet? Wat dacht je van de TVM-ploeg, waarvan de leden in 1998 allemaal 'net-niet' de bak in gingen? Dat zou jou om logische redenen toch wat meer na aan het hart moeten liggen. Of niet dan, Starfukkert.

c_to_the_cizzle | 18-07-05 | 19:19

PS. Kijk wat minder naar de avondetappe , ik wil namelijk niet nog eens een samenvatting van 16 uur Smeets op mijn bordje krijgen

PanzerFaust | 18-07-05 | 19:18

Een aanfluiting , zelden zo'n slecht en subjectief stuk gelezen. Ik zou zo 10 argumenten kunnen opnoemen waarom jij je gewoon bij JOUW itempjes moet houden, maar daar heb ik geen zin in omdat je jezelf toch boven iederen verheven voelt. Ga lekker over Wilders of Bos schrijven , maar laat de Tour voor de echte kenners liggen

PanzerFaust | 18-07-05 | 19:16

@ZI

Puntje voor jouw,..

maar ik zeg t nog 1 keer!
Wielrenners zijn de enige Junkies die hun fiets niet verkopen,... :-)

humrush | 18-07-05 | 19:14

Prima analyse van een automobilist.
Helaas ga je de fout in met Rasmussen. De enige met Manchebo en Vino die het echt geprobeerd heeft. Mag het een freak zijn zoals de meeste toppers, Armstrong incluis. Oppermachtig inderdaad maar heerlijk om te zien hoe die oogpijnigende gele bandjes langzaam terugzakken naar de derde rij. Hincapie kun je nog koersvervalsing verwijten ook, die had Pereiro natuurlijk moeten laten winnen.
En Bruyneel komt vrij, lachertje, die is niets zonder zijn regiseur.
Rabo staat trouwens 2e op het incasso-lijstje.

Don Quichote | 18-07-05 | 19:11

het terrorisme is de uitwas van de islam
en Zl, doe es even normaal? doe es koest?

lay--z | 18-07-05 | 19:09

Menchov had te weinig Vodka door z'n keel gestrooid, hierdoor had hij een keelontsteking...

parttimeherder | 18-07-05 | 19:08

Star, goed stuk, Lance is de beste en de rest is jaloers.

Mazzel | 18-07-05 | 19:05

Zitten al die nutteloze 'SAAAI' en 'GAAAP!' roepert echt de godganse dag met een bak tissues ernaast GS te F5-en en voelen ze zich geroepen om bij ieder topic een nietszeggende en voor anderen toch bijzonder irritante reactie te plempen? Is de adrenaline kick zo groot dat je MOET reaguren zodra er een nieuw topic is? Ookal interesseert het je geen fuck? Verdomme, hou gewoon je bek als het je niet interesseert of ga eens in discussie waarom Tour de France niet interessant is. Voor wie dit bedoeld is? Voor ieder die zich aangesproken voelt.

ZI | 18-07-05 | 19:01

Ja, ja, Neuzel, dat weet iedereen. Sorry voor m'n flauwe grapje, het kan idd wel geestiger.

Iovanni | 18-07-05 | 19:00

@fuckje

Je leefwereld beslaat toch wel wat meer dan dat mag ik hopen?

MG. | 18-07-05 | 18:57

@fuckje
Daar heb je kans genoeg voor gehad de laatste paar dagen met de vele Mo topics. Trouwens ze zijn nog open dus wat let je.

de bier | 18-07-05 | 18:56

@lay-z,
ja, zullen we het over de uitwassen van het moslim-terrorisme hebben?

fuckje | 18-07-05 | 18:53

goh wat een boeiend onderwerp GAAAAAAAAAAAAAP

lay--z | 18-07-05 | 18:51

@Starfucker
Wat je nu echt veel van wielrennen?
De Raboploeg draait een perfecte tour!
Voor het eerst een overwinning sinds vier jaar (wie herinnert zich Dekker nog met drie etappeoverwinningen in één tour!), en meteen eentje erachteraan.
Gister nog genoten van Boogie, er Karsten Kroon, echt prima geknecht, tot tweemaal toe.
Over Rasmussen niet anders dan lof, eerst weggereden worden door Ullrich en alle aanvallen van Vino gepareerd en hem zelf verslagen.
Op de streep had Rasmussen Ullrich bijna nog ingehaald, alleen 1.25 dichtrijden tot praktisch nada.
Ik geef toe Menchov is crap maar is dat ook niet zo met al die andere zogenaamde toppers?
Ik noem een Oscar Sevilla, Valverde of Moreau.
Kijk een naar het budget van Discovery en dat van Rabo, je komt dan toch echt tot de conclusie dat Rabo het relatief gezien meer dan prima doet! Zie het als een Albers die in de top5 van een GP eindigt. Chapeaux Breukink!
Enne Starfucker, je bent een azijnpissert.
Hoe ging dat gezegde alweer, schoenmaker blijf bij je leest!

MG. | 18-07-05 | 18:50

nette column star,

Respect voor Lance, en zijn ploeg. En laat die Rus van de Rabo lekker doodvallen, ik wil gvd pit in die ploeg zien. Ik hoop dat die Thomas Dekker zijn grote waffel kan waarmaken eerlijk gezegd

exarchos | 18-07-05 | 18:45

@King: Ik volg de tour niet zo, maar als ik jou goed begrijp gaat Armstrong de tour dus winnen dankzij de Paus? Probeert die man nu al zijn voorganger te overtreffen door met wonderen te gaan strooien ofzo? Wil ie nu al zalig verklaard gaan worden?

Thygros | 18-07-05 | 18:41

@ LLL
Het punt is dat er te weinig negerts zijn om leiding aan te geven. Komt allemaal door de Paus.

King of controversy | 18-07-05 | 18:37

@lovanni negers kunnen goed rennen, met of zonder autoradio.

neuzel | 18-07-05 | 18:32

Negerts houden van rennen, blanken van leiding geven. Whats the point?

Lucasdelinkselul | 18-07-05 | 18:31

@OlivierB 18.17: Dat van die *** weet ik niet , maar als het nou kloten zouden zijn zou dat bij Armstrong wel weer kunnen verklaren waarom hij het juist goed doet.
@Lovanni 18.17: ach vertel eens hoeveel heb jij er zien rennen met een autoradio? Tjeez wat een stompzinnige opmerking.

Thygros | 18-07-05 | 18:28

Goed werk Star!

Niels | 18-07-05 | 18:19

die precies tegelijk omhoog gaan...

Moet erbij :P

Shivan | 18-07-05 | 18:18

Ja, fuckje, die Lucas wordt steeds rechtser nu hij is toegetreden tot de gevestigde orde van GeenStijl. Maar negers houden inderdaad van rennen, zeker met een autoradio in hun hand.

Iovanni | 18-07-05 | 18:17

Die krijgen pijn aan hun *** van dat fietsen Rababer...

Armstrong superieur omdat ie doorheeft dat wielrennen geen sport maar een professie geworden is. Trainen, trainen en nog eens trainen in dat belachelijke beentempo en daarnaast zó'n goede mensen om je heen dat je na wat delegeren ook niet meer om hoeft te kijken. Het is het totaalbeeld, het is alles. Niemand anders kan de druk weerstaan, dag na dag er staan. Hij wel, en een slechte dag weet ie op de een of andere manier te maskeren. Mentaal de sterkste, en daarmee is het pure intimidatie.

Olivier B. | 18-07-05 | 18:17

Ben ik nou de enige die I.Basso een laffe hond vind?
Steeds komt hij in de buurt van Armstrong binnen, ik bedoel val aan ?
Nee, hij kan precies volgen?
Hij blijft alleen maar in het wiel van Armstrong zitten.
Ik bedoel kijk naar M.Rasmussen hij trekt wel ze bek open ik ga aanvallen, dat het niet lukt owkee, maar ik vind dat je op een berg in je eentje omhoog moet gaan.
En niet een I.Basso(CSC) en Armstrong(DC)

Shivan | 18-07-05 | 18:16

Conan, mn post interesseert je niet? sjezus jongen wat spijt me dat ontzettend!

ASDF | 18-07-05 | 18:16

@LLL, rennen? toch alleen als het auto alarm te vroeg afgaat ;-)

Conan de Rabarber | 18-07-05 | 18:14

@ Reaguurders

Op de discussie of er een God, Jaweh of Allah bestaat na, is geen discussie zo zinloos als die over sport.

Bij nader inzien zou ik graag het opperwezen een homofiele neger met een voorliefde voor de kleur roze de Col de la Madeleine op zien sturen.

Op het buitenblad natuurlijk, maar dat geheel terzijde..

Brusselmans | 18-07-05 | 18:13

ASDF, vertel eens iets wat me ook daadwerkelijk een hol interesseert.

Conan de Rabarber | 18-07-05 | 18:12

@L,LL,
tamelijk rechtse opmerking m.i.

fuckje | 18-07-05 | 18:11

Negerts houden van rennen.

Lucasdelinkselul | 18-07-05 | 18:08

hehehe! neuken! zaad! hehehe!

jezus, wat een randdebielen niveau zeg.

en dan ook nog eens, zoals 1000en voor je, armstrongs hol van binnen uit bewonderen... originele invalshoek jongen!

een 5je, voortaan beter je best doen.

ps. de rabo ploeg is net niks omdat rasmussen een wereldvreemde snuiter is die geen spaarrekeningen verkoopt?? das lichtelijk mongoloide, het is fokking hardfietsen, het intereseert niemand ene zak of rasmussen spaarrekeningen verkoopt en of ie midden in de wereld staat intereseert ook al niemand, hij wordt betaald om te fietsen en dat doet ie best aardig...

ASDF | 18-07-05 | 18:07

@Conan: Die negerts zijn ook niet gek, die gaan gewoon met hun pimpmobiel de berg op ipv met de fiets.

JackRandom | 18-07-05 | 18:07

wielrennen... who gives a shit - het is zo'n saaie sport dat de verhalen om de sport heen de boventoon voeren. Dat je fietst allright, maar dat je naar die onzin gaat kijken en daar ook nog een wedstrijdelement in ziet ontgaat mij volledig. Bovendien spuit iedereen in de wielerwereld intraveneus per tour zoveel drugs, dat je daarvan het gehele junkenbestand van zo'n openluchtkliniek als Winschoten een jaar lang van kunt onderhouden.

Rabarberke | 18-07-05 | 18:06

Wielrennen is net zo boeiend als Curling, maar ik vraag me wel af waarom je nooit een echte negert ziet mee fietsen, die hebben toch ook grote longn?

Conan de Rabarber | 18-07-05 | 18:03

Lazer toch een eind op met die Lance Armstrong. Ja, het is de beste renner, maar hij heeft ook de beste niet te traceren doping en de beste artsen. Maar Lance is doodsaai; hij wint z'n tijdritten, en controleert met zijn ploeg in de bergettapes. Hij countert alleen maar. Buiten de Tour zie je 'm nooit. Ik wil een Eddy Merkcx, een echte kanibaal, die alles wil winnen!

En ook ongezien de tiefus voor al die andere kopmannen en ploegen. Ze schijten al in hun broek bij het horen van de naam Lance. Val aan, droplul! Bundel de krachten met een paar ploegen, doe als in een spelletje Risk, en rij 'm stuk, die Lance, dag na dag. 't is gvd ook maar een mens...

JackRandom | 18-07-05 | 18:01

jezus GS, bemoei je alsjeblieft net met deze uiterst onboeiende tak van sport. What's next, schaatsen?

err_ | 18-07-05 | 18:00

Nee, je woont te ver weg, dank je.

Conan de Rabarber | 18-07-05 | 17:59

Ik ruik altijd aan mijn handen na het rukken... Jij?

Lucasdelinkselul | 18-07-05 | 17:55

Dat ook, Thygros, dat ook.
Hey Lucas, ruik je nog altijd aan je vingers nadat je een stukje geschreven hebt?

Conan de Rabarber | 18-07-05 | 17:49

@Conan 17.43:Dat was het songfestival toch?

Thygros | 18-07-05 | 17:46

Mooi Lucas, dat je voor je mannen opkomt.

Iovanni | 18-07-05 | 17:46

mja nou moet ik toch zeggen dat mijn reactie op de 'net niet ploeg' column mooi als conclusie wordt opgenomen in deze column. Een Nieuwe Ploegleider. Ik dank u. (hoewel hij nu vast mag blijven ... toch goe gedaan Theo!)

GrijpgrageGraaierd | 18-07-05 | 17:45

Volgens mij weet iedereen wel zo'n beetje dat Starfucker -D en -T fouten maakt. Dit nogmaals benoemen is dus niet nodig.

Lucasdelinkselul | 18-07-05 | 17:44

als ik zolang op zo'n kut fiets moest zitten zou ik ook lance van zijn fiets kunnen spuiten.....
en over de rabobank, dat zijn een stelletje oplichters.

graftak01 | 18-07-05 | 17:43

Wielrennen kijken is voor heaumeaux.

Conan de Rabarber | 18-07-05 | 17:43

Overigens, Starf*cker, wel mooi gezegd, dat de sublieme arrogantie van die man nooit verveelt. Ben ik het volledig mee eens.

En die Rasmussen, en die bolletjestrui, hou toch op, inderdaad. Virenque, ook zo'n boekhouder die op allerlei derderangs colletjes puntjes voor dat ding aan het sparen was. En als de echte bergen aan de beurt zijn, worden ze hooguit achtste, of zo.

Iovanni | 18-07-05 | 17:41

Lance is echt de held van het wielrennen,
jammer dat wielrennen zuigt...

da wizard | 18-07-05 | 17:40

Tsja, voor die vrouwen is het nu dus geen komkommertijd. ;)

King of controversy | 18-07-05 | 17:39

@MrGreen
Onzin! Kijk naar de etappe van zaterdag! Een versnelling van T-Mobile en Lance zat alleen. Kijk eens met wat voor speels gemakt hij naar de weggereden Basso en Ullrich reed. Om maar even wat te noemen. Lance is enorm sterk. Het peloton heeft zich al die jaren de wet voor laten schrijven door US Postal, en laat dat nu grotendeels doen door Discovery. T-Mobile heeft aangetoond dat dit niet zo HOEFT te zijn. Dat Lance' zn ploeggenoten weggereden KUNNEN worden. Dat dit nooit gedaan werd totaan zaterdag is vooral de rest te verwijten. Ik wil Team CSC (Basso, Sastre, Julich) en T-Mobile (Ullrich, Vinokoerov, Kloden) ook alles behalve zwak noemen overigens.

ZI | 18-07-05 | 17:39

Niet helemaal bezijdens de waarheid Mr. Green... Lance (die ik overigens ook voor geen cent vertrouw; welke toverdrank heeft hij gedronken??) heeft tot nu toe wel veel werk alleen verzet en heeft zich dit jaar het minst van alle jaren een echt beroep kunnen doen op zijn ploeg in!!

MTC | 18-07-05 | 17:39

Ik vind het al knap dat die mensen allemaal gewoon zo effe 200 km fietsen, met bergjes enzo en dan dagen achterelkaar, wat mij betreft allemaal winnaars.
Vind het alleen jammer dat het zo commercieel moet:sport (de ~, ~en)
1 lichamelijke bezigheid ter ontspanning of als beroep met spel- of wedstrijdelement waarbij conditie en vaardigheid vereist zijn, resp. bevorderd worden en waarvoor bepaalde regels gelden.

Wat mij betreft zou het gewoon lekker ter ontspanning moeten zijn.

Thygros | 18-07-05 | 17:37

Lance for President (2008)

Rabobank doet goed zaken door er geld in te blijven te pompen.
Meer hypo's, meer rek's, meer van alles eigenlijk.
Alleen te weinig boeren. .....

GunJah | 18-07-05 | 17:36

@ MrGreen
Da's nou wielrennen, een teamsport.

Zwaetelaer | 18-07-05 | 17:33

Knap hoor, Lance Armstrong... NOT! Hij heeft gewoon een goed team om zich heen. Als Jan Ulltich, Basso of enig ander van enig niveau een dergelijk team had, werd HIJ tourwinnaar. Constant je knechten (je zult iemands knechtje maar zijn...) voorop laten rijden en dan de mensen versteld doen staan als je als het erop aan komt ineens verreweg de snelste bent. Daar is toch niks vreemds aan als je er in de meeste etappes geen zak voor hoeft te doen...?

MrGreen | 18-07-05 | 17:31

Tja, alle rennes flikken weleens zo'n kunstje als Hincapie. Ik weet nog dat Armstrong vreselijk kwaad was op Boogerd, toen die hem in de Amstel Gold race piepelde. Als je wilt winnen moet je niet al te lief zijn.

Zwaetelaer | 18-07-05 | 17:30

Kan iemand me ook vertellen wat er met SlamDunk! gebeurt is? Dit is toch meer zijn 'area of expertise' ?? De laatste stukjes over sport zijn allemaal van de hand van SF.

baksteen | 18-07-05 | 17:25

Rot toch eens op met die duffe Amerikaan die toevallig goed kan fietsen omdat hij een stel extra grote longen heeft en een te groot hart, snij die prut eruit en kijk wat er overblijft.....

Zeus | 18-07-05 | 17:25

@metsjov is ziek geworden, en voor de rest heeft die Rabo-ploeg mij een beetje teveel het Ajax-gevoel. Beetje bluf , en veel excuses.

fuckje | 18-07-05 | 17:24

Als Starfucker over sport gaat schrijven, neemt-ie moeiteloos het handelsmerk van SlamDunk! over (het verveeld, ik vindt, dat soort constructies).

Iovanni | 18-07-05 | 17:23

Was het niet op de vooravond van de vorige rustdag dat Tom Boonen te zien was terwijl hij wachte op een verlaat vliegtuig. Triomfantelijk haalde hij een pakje tissues en een playboy uit zijn tas en toonde het lachend aan de camera. Niet veel later moest hij in de tour opgeven, nadat hij een paar keer pijnlijk het asfalt had gekust.
Hoe hoger ze komen, hoe harder ze vallen.

Gavrilo | 18-07-05 | 17:18

Leipheimer vorig jaar ook, maar die staat nu toch wel mooi bij de top 10 ;)

of heeft dat niets met Rabo te maken??

MTC | 18-07-05 | 17:18

Meerijden met anderen, geen 1 keer zelf de kar trekken.. En dan de laatste 100meter er lang sprinten.. HEEL erg Fuqing triest! Lamer van de maand!

DjB | 18-07-05 | 17:17

Sjors Hincapiel parasiteerde gisteren constant in het wiel van Peirrero en Boogerd om vervolgens in de sprint voorbij te komen.
Dit is een duidelijk voorbeeld van laf koersen en daarom hoop ik dat Hincapiel morgen met fiets en al een diep ravijn in rijd!

Airrox | 18-07-05 | 17:17

Ik snap sowieso het nut niet zo in van het sponsoren van een wielerploeg door Rabobank. Alsof er dan meer rekeningen geopend worden? Of meer leningen afgesloten? Het zal hooguit werken voor de naamsbekendheid, maar of dat het geld waard is? Alsof er uberhaupt iemand in Nederland is die niet weet wat de Rabobank is?

Of Lance slikt spuit of op andere manieren gebruikt? Denk het niet, kijk die -overigens vreselijke foute- Discovery Channel docu maar eens. 'Science of Lance Armstrong' erg leuk allemaal. Alleen die moeder is zo vreselijk Amerikaans!

ZI | 18-07-05 | 17:17

Metsjov is 134e in het klassement. Keurig toch voor een kopman?

Lazarous | 18-07-05 | 17:16

"Hooguit als reclamezuil voor de bond van veganisten."

LOL

TheRealShowstopper | 18-07-05 | 17:16

Hincapie gloreerde??

Op de laatste 100 meter ja, maar voor de rest van de etappe alleen maar in het wiel gehangen van Boogerd en Peirrero en dan durft Armstrong nog na de koers te zeggen dat George hem vroeg om met de ontsnapping mee te mogen om eventueel te kunnen winnen.

Als je verdient te winnen, moet je er ook voor rijden en met alle respect voor de klasserijder Hincapie: gisteren verdiende hij de overwinning NIET!

MTC | 18-07-05 | 17:12

voor elke man geldt sport = cool, per definitie. de tour is één van de mooiste sport evenementen van het jaar. iedereen die hier op wielrennen afgeeft is vrouw of heaumeau.

MCRLZ | 18-07-05 | 17:12

@starf*cker
Ik denk niet dat Rasmussen zich geindentificeerd wil zien met Volkert van der G.

de bier | 18-07-05 | 17:12

De raboploeg doet het gewoon goed dit jaar!
Rasmussen is de uitblinker van de raboploeg, Weenink heeft zijn visitekaartje afgegeven door die klotemof af te troeven in de sprint,Boogerd liet zijn neus gisteren weer eens zien.
Groot respect voor de raboploeg dus!
De enige teleurstelling is Denis Menchov met zijn zog. keelontsteking, het is gewoon een renner die zijn geld niet waard is!
Het is alleen jammer dat Rasmussen in de tijdrit waarschijnlijk zijn podiumplek gaat verliezen aan die dikke papzak van een Ullrich

Airrox | 18-07-05 | 17:11

Starf*cker zonder sport is als een kroket zonder inhoud DOL OP POST

Thalassa | 18-07-05 | 17:10

Sport? WTF? En waarom heb ik het hele stuk gelezen?

Dol op Post | 18-07-05 | 17:09

@Spooky Vooral het laatste ben ik helemaal met je eens. Maar er ontbreekt een gen bij die ploeg om keihard en compromisloos te knallen. Geen winnaars dus. Van die Rasmussen vind ik niks, daar is hij te kleurloos voor. Rasmussen, Sevilla, Valverde, Mancebo, ik gun ze allemaal het beste. Commercieel gezien kan de bank er, vrees ik, ook niet zoveel mee. Hooguit als reclamezuil voor de bond van veganisten.

Starf*cker | 18-07-05 | 17:05

@ Geitenneuker.
Ik zeg niet dat hij NIET mag winnen. Ik wil een winnaar zien. Ik wil Emoties zien die ik de afgelopen weken heb gezien bij andere renners. Mannen die zich de typhus hebben gefietst en dan over de streep komen. Hun emoties laten gaan omdat ze gewoon stuk zitten.
Lance denk: "Zaken zijn zaken". Ik word daar niet warm of koud van. Hij mag van mij winnen, maar ik zie liever die mannen die alles hebben gegeven en winnen.
Ik weet niet of je de emoties hebt gezien van hen die moesten afstappen in de Tour. Hartverscheurende beelden waren dat. Zo erg dat ik het zelf niet droog hield. Ik wist wat ze meemaakten.

In een domme opwelling - tijdens een vakantie - heb ik de Mont Ventoux bestegen in een vlaag van verstandsverbijstering. 10% stijging is geen pretje, geloof me.
En ik zag die debiele toeschouwers zo dichtbij op TV dat ik er bijna aggressief van werd. Die gekken weten echt niet wat die mannen hebben doorstaan. Je moet daar respect voor hebben. Geef die mannen ruimte op de berg. Ik durf te wedden dat die renners zich de typhus hebben gevloekt toen ze door de meute heen moesten worstelen.

Thalassa | 18-07-05 | 17:05

Die lance armstrong stopt niet voor niks met rijden volgend jaar.. Die gast rijdt het hele jaar geen ene wedstrijd mee.. En alleen de tour komt ie opdraven, de meeste verstandige mensen hebben allang in de gaten dat hij iets flikt en het dus totaal niet zuiver is.. En nu ook stopt omdat ie bang is dat ze erachter komen.. Erg triest hoor..
Respect voor de rabobank daarin tegen, Ze presteren dit jaar echt netjes, had ik niet verwacht..

DjB | 18-07-05 | 17:05

Dankzij de twee etappeoverwinningen en de bolletjestrui (ruim een week) staat de Rabobank op de tweede plaats van de (financiele) verdiensten (het rijden in de bolletjestrui levert elke dag geld op).

Flitspaal | 18-07-05 | 17:03

Lance Rules....
Pure respect voor wat de neerzet.

Zit gewoon al in de sportschool met een P-trainert als Ulrich op Ibiza driftig zijn best doet 12kg aan te komen.
Hoop dat hij de Tour 8 keer wint. Want echt tegenstand is er niet !

Goed stuk. Meer sport op 'Geen Stijl'....

GunJah | 18-07-05 | 17:00

"Iemand nog iets van Rabo-kopman Denis Menchov vernomen?" ...... Rijdt die dit jaar meeee????

auxy | 18-07-05 | 17:00

,,Ik moet ook eerlijk zeggen dat de sublieme arrogantie van die man nooit verveelD." ? <-vervangt voor T

Ik moet zeggen dat de onhandige schrijfstijl en de fouten nooit vervelen. Maareh, sterk onderwerp! Heeft nog nooit iemand iets over geschreven. Ik denk ook niet dat ze het beter kunnen. Met andere woorden: niveautje audiofuck van St-Eenmans.

St-Eenmans | 18-07-05 | 17:00

Goed stuk Starfucker maar die Ivar Basso mag tweede worden vind ik geen recht aan die man doen. Basso heeft geweldig gefietst dit weekend en zijn plek in het klassement geheel waargemaakt. Ook ben ik wel enthousiast over Rasmussen en ook starfucker moet toegeven dat hij meer gedaan heeft dan je van tevoren ooit had kunnen denken. Juist dat zie ik aan Rasmussen en de Raboploeg, ze bereiken veel meer dan verwacht en moeten nu plots aan winnen denken en die omslag kost moeite vooral omdat het geen echte winnaars zijn.

spooky | 18-07-05 | 16:57

@rikkyboy:

Als iedereen alleen maar mag praten over dingen waar ze verstand van hebben, wordt het erg stil hier. Niet alleen hier overigens.
En wie zegt trouwens dat de "negatieve" posters geen verstand van fietsen hebben? Misschien hebben ze juist wel heel veel verstand van fietsen en de Tour en vinden ze het DAAROM kut.

El Gringo | 18-07-05 | 16:56

Ullrich is gewoon een vies lui varken die 10 maanden van het jaar niks doet en dan in een paar weken zijn hele voorbereiding moet doen en dan ook nog zijn jaarlijks terugkerende overgewicht eraf moet fietsen.
Ik heb daarom veel respect voor Lance, hij traint het hele jaar keihard voor die 3 weken Tour de France.
Lance houd zichzelf ook constant bezig met de organisatie binnen zijn wielerploeg, hij bepaald of een renner er wel of niet in komt.
Ullrich daarintegen, die voert het hele jaar geen reet uit en hij weet niks van organisatie!

Airrox | 18-07-05 | 16:55

als je geen verstand van fietsen en vooral dan van de Tour.. hou dan gewoon je bek.

rikkyboy | 18-07-05 | 16:54

Zo, genetische manipulatie doet het weer :p

De vieze cheatert :p

zeveroare | 18-07-05 | 16:51

@ de bier. We zitten ook pas in week één hoor ik in mijn omgeving. Waarom leeft de tour zo en waarom heeft iedereen het erover alsof ze/ we weten waarover ze/ we praten. Zonder dat we ooit op een racefiets hebben gezeten. Zo ook ik, ik houd wijselijk mijn mond zodat niemand haar kan snoeren, zoals bovenstaande posts gericht aan de auteur van het boeiende tour StarF*cker stukje. Duuurt lang!

"Ik denk alleen aan de eindzege", blijft Armstrong herhalen."Bovendien is het fantastisch dat mijn beste vriend vandaag gewonnen heeft. (Armstrong heeft um láten winnen) We begonnen samen te koersen bij de jeugd en reden altijd samen. Het doet me dan ook heel veel plezier dat George voor het eerst in de Tour wint en dan nog in de bergen. (zit vol met anabolen en preparaten die door de plisie/ bij wet verboojen zijn) Ongelooflijk! (dat valt dus wel mee) De ploeg was ook ijzersterk. Ik had voortdurend genoeg ploegmaats in mijn buurt en in de finale kon ik Basso dan controleren. (die zou eens gecontroleerd moeten wórden?) Ivan rijdt heel sterk. Ik had het moeilijk in zijn wiel. Het was een lange en loodzware dag, maar ik sta nu wel dicht bij mijn zevende eindzege. (Ben benieuwd hoe lang het nog duurt allemaal? Ik schreef het al, duuurt lang!) Harinkje iemand?

Pec | 18-07-05 | 16:51

Lance for president?

bengel | 18-07-05 | 16:50

@Thalassa,
Quote, "En wat heeft die Armstrong nou gedaan? Die loopt al weken te rekenen en niet te fietsen."
----------
Sterke fietsers winnen geen toer, slimme fietsers winnen de toer.

geitenneuker | 18-07-05 | 16:49

Wielrennen zuigt, Frankrijk zuigt.... en de vrouwen van die kerels zuigen vandaag nog harder.

Een sport waar je de sex voor moet opgeven is niets voor mij, dat moge duidelijk zijn. Dat hele haantjesgedrag van "Ik ben de beste" draait er toch om dat je hem daarna er bij het lekkerste aanwezige ding in mag hangen? Zo is sport volgens mij ooit begonnen. Toch altijd weer die vrouwen die mannen de vreemdste dingen laten doen.....

El Gringo | 18-07-05 | 16:47

@ Pink Tronic
Of hij heeft dezelfde voor zichzelf gekocht om te testen hoe je door die controle heen komt?

de bier | 18-07-05 | 16:47

Lance Armstrong heeft geleerd waar de grenzen van het echte lijden liggen en die liggen veel verder dan waar Ullrich en Basso niet meer kunnen. Daarnaast is hij een geweldig regiseur en strateeg. Lance is gewoon een geweldig sportman. Maar wordt tijd dat ie van ze fiets afstap, krijgt de tour weer zijn spanning terug. Niet gek opkijken als Lance daarna de Amerikaanse politiek in gaat..

10votaal | 18-07-05 | 16:47

Maatje, maatje? Oskar Sevilla kun je geen maatje meer noemen. Das gewoon een ? 2.000.000-kostende spanjaard die even der Jan mee op sleeptouw moeten ipv zelf een goede klassering te rijden. T-Mobile? whoehahahaha, stelletje nep-duitsers... en volgend jaar gaan ze winnen en hebben ze de grootste mond.

Eskimauh | 18-07-05 | 16:46

@de bier mijn idee.
ze pakken het lijstje van veboden middelen en ontwikkelen iets wat nog niet op de lijst staat. In theorie zijn ze dus 'clean'. dit gewoon herhalen jaar naar jaar.
Ik moet wel toegeven dat het een knappe prestatie is om de toer te fietsen of het nou met of zonder doping is

geitenneuker | 18-07-05 | 16:45

Mooi stukje

@de bier
Armstrong betaald zelf mee aan de onderzoeken naar doping gebruik. Zo heeft hij dit jaar de nieuwe bloed onderzoek-machine betaald (kost zo'n 400.000 euro).

Pink Tronic | 18-07-05 | 16:44

George Hincapie whahahahahahaha
Die rukkert won omdat hij al die kilometers geen RUK heeft gedaan!
Als een teeltbal hing hij aan de groep en gaat dan janken dat hij als eerste over de streep gaat.
Boogerd was fenomenaal! Hij heeft zijn kloten tenminste durven tonen. En wat heeft die Armstrong nou gedaan? Die loopt al weken te rekenen en niet te fietsen.

Dat Mart Smeets - waar ik respect voor heb - hem geweldig vindt en dat het als een vloedgolf van sperma uit zijn microfoon druipt, moet hij weten. Hij heeft nog geen fuck gewonnen. Dat hij op tijd wint, alla. Maar daar is alles mee gezegd.
Het maatje van Ulrich, daar heb ik RESPECT voor. Zich uit de sloffen fietsen en op het laatst Ulrich over de streep trekken. Ik was geroerd. Niet om George Hincapie maar om het maatje van Ulrich. Zo stuk zitten en dan nog de vezels uit je lichaam trappen om die gek van een Rasmussen - die het overigens niet slecht heeft gedaan - voor te blijven.

Thalassa | 18-07-05 | 16:43

Joh die hele wielersport op niveau draait op anabolen. kom op nou toch.
.
Oh ja, wielrennen zuigt.

Poerd | 18-07-05 | 16:42

Heerlijk die bergetappes in het weekend.
Wat nou mooi weer?
Genieten voor de buis!

1 nadeel aan die Tour:
Je krijgt een overdosis Mart Smeets...

Neerlands Hopeloos | 18-07-05 | 16:41

@OgodO
Blijf daar ook maar. Je hoeft niet te reageren als een topic je niet intereseert.
Ontopic
Vorig jaar is wel Armstrongs arts opgepakt wegens verdenking van doping. Ik vertrouw het verhaal ook niet, maar volgens mij slikken ze allemaal in de grote wielerwedstrijden. Geen lichaam houdt dat 3 weken vol in dit tempo.

de bier | 18-07-05 | 16:38

Starf*cker, schrijf eens over een sport waar je wel verstand van hebt. Klootschieten ofzo.

Kapitein Stijlvol | 18-07-05 | 16:36

Wielrennen zuigt. Prof-rennerts hebben een gemiddelde levensverwachting van 38 jaar voor ze dood van de fiets vallen.
Maar vooruit, moge ook dit jaar maar weer de beste apotheker winnen.

Huh..? | 18-07-05 | 16:36

De tour is de Tour niet meer. Alles is te veel geproffesionaliseerd. Tactieken, teambelangen, aanvallend fietsen, rot toch op. Als ik naar de tour kijk wil ik zien dat elke renner het uiterste uit zichzelf haalt om te winnen. Maar nu lijkt het erop alsof de renners zo makkelijk mogelijk over de streep willen komen.
Daarbij moet ik natuurlijk wel even zeggen dat ik het ze niet na doe.

King of controversy | 18-07-05 | 16:35

-edit en blijf bij FOK-

OgodO | 18-07-05 | 16:32

In de laatste jubeldocumentaire van fossiel Mart Smeets over Lance A. kwam aan het licht dat Lance 'n miljoen gestort heeft om dopingcontroleapparatuur aan te schaffen (...). Hier keek men niet gek van op maar vond het geweldig & opmerkelijk. Ja, erg opmerkelijk idd.

BummBumm | 18-07-05 | 16:31

Starfucker jonge, je maakt je heaumeau-achterban weer blij... die jongens die met die gele zakdoek en Livestrong bandjes langs de snelwegen naar elkaar lopen te kijken en te geilen zijn weer eens opgelucht en denken nu: zie je wel, ik ben niet alleen. Jammer dat het enige goeie van Lance de bike is, die de gasten van O.C.C. voor zijn 6e stourzege hebben gebouwd. Voor de rest is hij me te pisgeel (en das is weer eens niet de kift).

Eskimauh | 18-07-05 | 16:31

@Lucas,
Zijn de Delftse corpsballen nog boos op je?

de bier | 18-07-05 | 16:28

Twee alinea's om te vertellen dat sommige mensen wel eens neuken, en nog twee alinea's om uit te leggen dat de Rabo-ploeg pas zal winnen als ze daar ook een Lance Armstrong laten meerijden. Ik kan er weer een week tegenaan.

Lagonda | 18-07-05 | 16:28

Lance is iemand die een stuk serieuzer bezig is met zijn sport dan de meeste andere wielrenners. Daar dankt deze man dan ook zijn dominantie aan.
Plus het feit dat hij alleen maar de Tour rijdt, en de andere links laat liggen.
Links zouden we trouwens vaker moeten laten liggen.

Strebertje | 18-07-05 | 16:27

Denis Menchov? Die rijdt toch samen met Zoetemelk dat heuveltje op in die reclame?

Rabobank, alleen 1 in hypotheken hehe.

RizlaOrange | 18-07-05 | 16:27

@starf*cker
Volgens mij zit die rus al weer in z'n thuisland. Dat was wel de miskoop van het jaar in wielrenland. Ik zie toch liever Rasmussen dan dat stuk ivoor wat Boogert heet.

de bier | 18-07-05 | 16:26

nee hoor starrie,je hebt helemaal gelijk ,die man lijkt bijna een bovenaards geweldig sport man,geweldige mediabespeler... en of ie nou wel of niet gebruikt(lijkt me stug met al die controles)of elke dag ff sheryl bestijgt who cares feit blijft dat het topsport is...

babygirl | 18-07-05 | 16:26

"De sperma zal spetteren in de Pyreneeen..."

Ieieieieieuuuuuuuuuuuuuw!!!

Lucasdelinkselul | 18-07-05 | 16:25

Goed gezien Starfucker. Maar om met die nick van jou die jenk zo te kietelen heeft wat tegenstrijdigs.

bengel | 18-07-05 | 16:25

Geheel off-topic (redactie):
www.nu.nl/news/559825/15/Buscontroleur...
Onze vriend de buschauffeur wordt toch vervolgd: Buscontroleur vervolgd wegens mishandeling zwartrijder

Commisaris T-Rex | 18-07-05 | 16:22

Frankrijk zuigt

Chinuk | 18-07-05 | 16:22

Wielrennen zuigt, ga eens stukjes schrijven over de F1 ofzo.

E30 | 18-07-05 | 16:19

dat kutfrankrijk ook altijd...
ik haat Frankrijk, veel te heet en kutevenementen!

Stijlloos persoon nr | 18-07-05 | 16:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken