Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tis stil aan de overkant!

Wilt u zitten, ik kan staan...De wereldvoetbalorganisatie FIFA overweegt de troostfinale van het WK voetbal tot twintig jaar te schrappen. Oorzaak is het wangedrag van een stelletje mongeaulen uit het Rifgebergte die het tot nu toe zo succesvolle mini-WK proberen te verstieren. De oude media is doodsbenauwd en zwijgt tot op heden in alle talen. Maar ja, nu de FIFA zich er ook mee gaat bemoeien, wordt het lastig het wangedrag van de Marokkanen nog langer met de mantel der liefde te bedekken. Want het ietwat heetgebakerde legioen blijkt niet alleen in Limburg huis te hebben gehouden. Tijdens de kwartfinale in Utrecht ging het ook al mis. Honderden stoeltjes werden uit pure vreugde vernield. Kosten? Slechts 50.000 euri. Tot overmaat van ramp spoot de selectie van Marokko na het behalen van de halve finale zoveel cola en champagne door de kleedkamer, dat alle wanden en het plafond moesten worden gewit. Galgenwaard-directeur Ronald Roelofs: "De vernielingen zijn nu al groter dan gedurende een heel seizoen van FC Utrecht." Hij vreest bovendien de reactie van de fans van de plaatselijke FC. "Die zullen het zeker niet pikken als hun stadion nog verder wordt vernield." Kortom: Utrecht is de place to be overmorgen...

Reaguursels

Inloggen

Al die marokanen terug sturen met een bananenboot,op koste van die homokoning Mohammed!

nummertje | 01-07-05 | 08:24

daniela = pseudoniem van Van Jeauleaux

burnie | 01-07-05 | 07:06

.Draaitafel Demagoog 30-06-05 15:59 schreef:
"kijk eens aan .. de k*nkerrascisten zijn er ook weer ! gezellig ! in hun eentje helemaal niets .. maar als groep .. oei oei oei .. ."

huh?... zijn dit niet nou net ook 1 van die nare rottrekjes van deze (d)rifkikkers, waar deze topic over gaat?
... je andere reacties vind ik wel heeeel erg sterk, echt waar.

P/S komen er ook beelden van deze knuffel-hooligans zodat we allemaal als groep fatsoenlijke mensen deze raddraaiers kunnen herkennen?

abcdefghijklmnicknam | 01-07-05 | 00:37

Ja maar, er zijn toch ook goeie marokkanen... toch?

jerkhoff | 01-07-05 | 00:16

Draaitafeltje denkt dat hij de wijsheid uit zijn boekjes kunt halen. Ga zo door jongen, links lullen en rechts vullen.

pim_is_back | 30-06-05 | 23:48

geertje wilders ajahajha geertje wilders ajahahaha hij de koning van nederland le viva geert wilders

superman8718 | 30-06-05 | 22:10

geertje wilders ajahajha geertje wilders ajahahaha hij de koning van nederland le viva geert wilders

superman8718 | 30-06-05 | 22:09

Erg genoeg wat hier is gebeurd.
Ik wilde nog even melden, L1 is geen buitenlandse zender. Het is een Limburgse zender.

Auralya | 30-06-05 | 21:54

Arme, Arme Draaitafel... Zohard de grond in getrapt.

Aatje | 30-06-05 | 21:04

@MYRZ
Weer een stap dichter bij wereldheerschappij... Muwahahahahaha !

preacher | 30-06-05 | 20:01

@Draaitafel Demagoog 30-06-05 @ 16:40

Jij bent niet de enige die gestudeerd heeft goede vrind. Het is wel al weer een paar jaartjes geleden dat ik mijn statistiek examens deed, maar toch. Je probeert de waarde van statistieken nu wel erg te relativeren, alsof je er helemaal niets mee kunt. Maar dat is onzin. Het is een prima middel om te ontdekken of er onder water causale verbanden verborgen zijn. Die moet je vervolgens dan wel gaan zoeken.

TheRealShowstopper | 30-06-05 | 19:53

De vooroordelen die leven bij een groot aantal Nederlanders worden weer eens bevestigd. GS doet er dapper aan mee en het is dan ook een uitgelezen mogelijkheid om rechtse wartaal uit te slaan. Wat het Marokkaanse team in het veld liet zien was voetbalonwaardig en zeker de spugende speler dient tot zijn 33ste niet meer betaald te voetballen. De Marokkaanse bond heeft een serieus probleem en zal door de Fifa zwaar op de vingers getikt moeten worden. Ook wat betreft de misdragingen van een deel van het Marokkaanse publiek, dat - en zo gaat dat ook bij de meeste NL clubs - allang niet meer voor het voetbal komt, maar voor het bal na. Het is een probleem dat aan het voetbal kleeft en niets met etniciteit of geloof te maken heeft, zoals nogal eens gesuggereerd wordt.

. QZNYWRLD 29-06-05 @ 19:33

QZNYWRLD | 30-06-05 | 19:11

Ongehoord dat de kranten er weinig tot niets over schrijven , ik wil foto's in de krant zien van deze relschoppers ( of wordt het weer uitgelegd als enkele excessen?)

Ik wil een EUROPEES onderzoek naar de gewoontes van deze groep mensen binnen de Europese samenleving.

de manier waarop ze naar je kijken op straat, minachting in de ogen , dat begint al bij 7/8 jaar, vaak ook nog rond 22:00 s'avonds wanneer 'normale' kinderen van die leeftijd al lekker liggen te slapen.

De verhalen die ik van mijn vriendin hoor als ze eens met een vriendin wat is wezen drinken in de stad, hoe ze benaderd worden en hoe NEE nooit NEE is, constant opmerkingen krijgen.

de manier waarop ik mijn moeder hoor vertellen hoe ze is uitgemaakt voor kankerhoer en tyfuswijf door een stel 15 / 16-jarige respectloze geitenneukers die 4 breed op de stoep blijven lopen om alleen maar te provoceren , en als je dan doorloopt zulke woorden naar t hoofd van een 50+ dame gooit.

Ik walg op dit moment nog meer van de mensen die het voor het zeggen hebben in medialand, hoe ze zwijgen in alle talen, omdat het zogenaamd beter voor ons is, de grote denkers in dit land zullen het wel crisimanagement noemen !!

Te bang dat de vlam in de pan slaat....
Wat mij betreft kan dat niet snel genoeg beginnen , beter nu dan over 10 jaar.
We moeten zeggen waar het op staat "Het vrije woord, weet u nog ?"

blup © | 30-06-05 | 18:33

Laten we eens gebruik maken van de natuur wetten. Gas is zwaarder dan lucht. De relschoppers het stadion in en...

Deepnez | 30-06-05 | 18:25

@De Socialist 30-06-05 @ 14:48
Ik hoop dat je een grap maakt of Job Cohen bent.

Framoes | 30-06-05 | 18:13

Dit zei ik een paar dagen terug ook al. Die gasten weten meer schade aan te richten dan een jaar lang Bunnik-side. Dat is wel een prestatie om trots op te zijn.

Framoes | 30-06-05 | 18:10

@de socialist

ik kan me niet voorstellen dat je zo dom bent om te zeggen dat ze het al zo moeilijk hebben. ik hoop voor je dat je de gek met ons aansteekt! wat zou je anders een sneu figuur zijn zeg.

dadionysos | 30-06-05 | 17:41

kudt, ik moet nog bier en chippies halen voor vanavond , lekker voor de kiekkast zitten :)

Rammen maar jongons , er moet toch is een keer een einde aan komen aan die marokaanse onzin.

Nederland wordt steeds Schoner©

zinloosgekweld | 30-06-05 | 17:30

@Draaitafel Demagoog (16:47)
Nog even over die door u opgebrachte "causale verbanden" tussen groep en individu: als je obv. feiten (en daaruit gestolde statistieken en cijfers) vast kunt stellen dat bijvoorbeeld de meeste duiven die je in 010 ziet blauw/grijs zijn, kun je dan concluderen dat duiven over het algemeen blauw/grijs zijn?
Nee, natuurlijk. Maar wel in 010!
-
(Trouwens als nagenoeg alle straatroven in 010 door Marokkanen gepleegd worden, maakt dat dan elke Marokkaan een straatrover? Nee, natuurlijk. Maar het zegt wel iets over de straatrovers in 010!)

witvoet | 30-06-05 | 17:23

@Draaitafel Demagoog (16:47)
Met alle respect; u lult!
Het door u ontkennen van de waarde van statistieken en cijfers in deze en het gooien met een term als k*nkerracist zal ingegeven zijn door mijn posting van 15:44.
Wijst u mij nu even aan waar daar de vertekeningen zitten aub.
-
Waar het bijvoorbeeld gaat over de buitenproportionele consumptie van zorg en overheidsarrangementen, of over het aandeel bedreigde vrouwen in de Blijf-van-mijn-lijf huizen heeft dat betrekking op de groep als geheel IN RELATIE tot alle andere te onderscheiden groepen en het "overall" in 010.
Waar het bijvoorbeeld gaat om straatroven, loverboy-activiteiten, crimineel gedrag in buurthuizen, aanranding en sexuele intimidatie van jonge (veelal witte, autochtone) meisjes, wordt er gerefereerd aan NB de absolute aantallen misdaden... (Dus een eventuele omrekening naar het relatieve aandeel van bedoelde "groep medesteders" is daarbij achterwege gebleven.)
-
(PS. Dat badinerende toontje misstaat je niet trouwens.)

witvoet | 30-06-05 | 17:11

ik heb al vaker gezegd... bij scheveningen de grens over met die geitenneukers

ech wel | 30-06-05 | 16:50

witvoet .. daar ga je al de fout ... ten eerste : statische info richt zich op een gedeelte van een groep .. en niet de hele groep ! ten tweede : als je er dan causale verbanden met individuen wil leggen ben je helemaal fout bezig .. de uitkomst zegt alleen iets over de groep die is onderzocht ! dus blote feiten ? nog effe door studeren mensen ..

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 16:47

txs bumbum ..

Enne TRSS .. statische verbanden zeggen echt niet zoveel hoor ... eigenlijk onderzoekt statistiek alleen de verbanden tussen de factoren die voor het onderzoek gebruikt worden en het onderzoek zelf ... beetje analoog aan wat een iq test eigenlijk meet ... heeft ook niks met durven te maken .. het spijt me .. en ja ik reken iedere statistische berekening binnen een minuut of 10 naar het hiernaarmaals ...

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 16:40

@Draaitafel Demagoog (16:11)
Nee.
Heb zelf ook regelmatig zo mijn bedenkingen bij statistieken, echter wanneer zij goed corresponderen met de werkelijkheid om me heen en eea. feitelijk beschrijven acht ik zij toch van waarde.
Je kunt je best afvragen wat nou precies het "causale verband" is tussen het feit dat het regent en het feit dat je dan in 99% van de keren dat je buitenloopt nat wordt, je kunt ook gewoon een regenjas aantrekken...
Overigens vind ik het meer dan jammer dat je met zware termen als "racisme" gaat schermen als er blijkbaar een rooie lap voor je ogen gehouden wordt.
Je hoeft toch niet gelijk boos te worden als je iets onwelvalligs gepresenteerd wordt of je iets niet onmiddellijk begrijpt... (Wat is er trouwens niet te begrijpen aan blote feiten?)

witvoet | 30-06-05 | 16:34

Ach, je moet je wel beseffen dat DT het woord demagoog toch echt doelbewust in zijn nickname heeft zitten. Eerlijk is eerlijk...

TM | 30-06-05 | 16:33

Draaitafel Demagoog

Wat een onsamenhangend gelul zeg.

Bwork | 30-06-05 | 16:27

Hadden ze die wedstrijd maar in het F.C. Den Haag stadion moeten laten spelen daar zitten de leermeesters op de tribunetrammelent met Marokkanen zo afgelopen.

kweenie | 30-06-05 | 16:25

Ho ho ho ho... het is k*nkerracisten ! Komt waarschijnlijk door het immer populaire fascisten en racisten dat al menig zinvolle discussie heeft doodgeslagen.

BummBumm | 30-06-05 | 16:17

@Draaitafel Demagoog

Da's wel erg makkelijk.... statistische verbanden zijn een prima indicatie dat er causale verbanden moeten zijn (de hele epidemiologie werkt ermee), alleen moet je die dan wel durven onderzoeken!

TheRealShowstopper | 30-06-05 | 16:16

@trss .. voor deze keer dan : witvoet en weeraanmelden ..

enne witvoet .. flikker toch op met je domme statistische verbanden .. causale verbanden wil ik zien .. statistische verband is alleen voor k*nkerrascisten .. let maar op ..

want statische gezien zou je oma dan ook wel een nsber zijn geweest !

zo duidelijk genoeg ?

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 16:11

Trouwens, als je in woord en daad schijt op ongelovigen, is dat dan (een vorm van) racisme?

witvoet | 30-06-05 | 16:09

@Draaitafel Demagoog (15:59)
Bizar toch? Deze "groep medesteders" berooft inderdaad nagenoeg uitsluitend "blanken", valt inderdaad nooit leden van deze "groep medesteders" zelf lastig, steelt nagenoeg nimmer uit winkels van diezelfde "groep medesteders"... En dat alles inderdaad vaak in groepsverband. Dat alleen maar alleen is, begrijpt men uitstekend.
En ik heb inderdaad nog maar weinig Marokkanen met lang haar mogen zien...

witvoet | 30-06-05 | 16:07

@Draaitafel Demagoog

Als je mensen voor k*nkerrascisten uitmaakt moet je ook namen vermelden, of roep je liever wat en dan snel wegrennen?

TheRealShowstopper | 30-06-05 | 16:06

kijk eens aan .. de k*nkerrascisten zijn er ook weer ! gezellig ! in hun eentje helemaal niets .. maar als groep .. oei oei oei .. nou laat die meeting maar komen .. en niet stiekem je haar laten groeien ! want dan val je niet buiten de groep !

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 15:59

@ witvoet 30-06-05 @ 15:44

De geen moeite. Mensen als De socialist zijn alleen geinteresseerd in feiten die aansluiten bij hun waarheid en hun droom van een socialistische wereld waarin ieder mens goed is. (Zie daar ook de belangrijkste reden waarom het socialisme nergens heeft gewerkt: de mens.)

TheRealShowstopper | 30-06-05 | 15:59

@De Socialist 30-06-05 @ 14:48

Wringt de enkelband? Tja, is nog experimenteel.

TheRealShowstopper | 30-06-05 | 15:55

@De Socialist

Lekker wonen he? in een buitenwijkje in friesland.
Vanavond ga ik naar bios in amsterdam en laat ik al mijn waardevolle bezittingen lekker in de auto.
Minder kans dat ze gejat worden, en ook nog eens verzekerd.
Ga daar maar eens de taxi mobiel bellen, dat doe je geen 2e keer.
(met de oorspronkelijke gsm)
Flikker op met nuanceren.
Sinds 1999 stijgt het gezeik met deze rif bewoners, en de laatste 2 jaar is het alleen maar "niet te hard voor ze zijn, daar kunnen ze niet tegen"
Juist GVD hard voor ze zijn! daar leren ze tenminste van.
Knuffelen heeft niet geholpen.

Weeraanmelden | 30-06-05 | 15:51

@De Socialist
Trouwens in 010 loopt de stigmatisering en discriminatie van bedoelde groep helemaal de spuigaten uit. De opperpriesters van de blank-racistische samenzwering stelden de afgelopen jaren in hun blinde haat jegens de Marokkaanse medesteder oa. dat;
-de alhier gepleegde straatroven, die veelal vergezeld gaan van zwaar geweld en nagenoeg uitsluitend witte autochtonen als slachtoffers kennen, voor zo?n 98%(!) op het conto komen van deze "groep medesteders",
-de alhier ontplooide loverboy-activiteiten ongeveer het exclusieve terrein zijn van deze "groep medesteders",
-de hard- en sofdrugshandel (mn. de grootschalige) voor een fiks deel in handen is van deze "groep medesteders"
-deze "groep medesteders", buitenproportionele consumenten zijn van uitkeringen, zorg en subsidies,
-de handtastelijkheden, seksuele intimidaties en aanrandingen van veelal jonge meisjes in bijvoorbeeld zwembaden, discotheken en op straat voor het grootste deel gepleegd wordt door deze "groep medesteders",
-de problemen in zwaar gesubsidieerde buurthuizen (agressiviteit, intimidatie, diefstal, vernielingen, geweld etc.) met name veroorzaakt wordt door deze "groep medesteders",
-de participatie mbt. vrijwilligerswerk, buurt-, wijk-, en straatactiviteiten, etc. nagenoeg nihil is bij deze ?groep medesteders?,
-de interesse van en contacten met ouders van schoolgaande leden van deze ?groep medesteders? dramatisch zijn,
-het Nederlands aanzienlijk minder gesproken wordt door (eerste, tweede en derde generatie) deze ?groep medesteders? dan het Arabische of lokaal Noord-Afrikaanse taaltje,
-de vrouwen en dochters van deze ?groep medesteders? in de lokale Blijf-van-me-lijf huizen extreem oververtegenwoordigd zijn,
-er vanuit menig gebedshuis van deze ?groep medesteders? de meest weerzinwekkende antiwesterse en haatzaaiende propaganda gespuwd wordt,
-diegenen die in 010 het meest ?vatbaar? zijn voor islamitisch fundamentalisten en hun oproepen middels geweld die verrotte Nederlandse samenleving te treffen, komen uit deze ?groep medesteders?,
-etc. etc.
-
En die racistische k*nker?ollanders plegen dat nu en dan nog te ondersteunen met keiharde cijfers ook?
Wat een MENTALITEIT toch!

witvoet | 30-06-05 | 15:44

@Fleischbaum: ben jij stiekem Louis van Gaal? Sinds wanneer zijn media enkelvoud?

waddis | 30-06-05 | 15:34

@de socialist:
Het is juist deze mentaliteit die het collectieve wangedrag binnen de marokkaanse gemeenschapin de hand heeft gewerkt.... De Marokkaanse gemeenschap moet een zelfreinigend vermogen ontwikkelen, dat doe je door verantwoordelijkheid te nemen voor de misstanden binnen de eigen groep, dan wordt vanzelf duidelijk wie de schoen van kutmarokkaan werkelijk past!

amehoela | 30-06-05 | 15:25

De Nigerianen lokten het uit. Ze keken niet naar de grond en liepen in de weg.

Bijna | 30-06-05 | 15:07

misschien Ali B als scheids aanstellen?

A8 | 30-06-05 | 15:03

Ik denk dat de Socialist beter naar Marokko kan vertrekken, dan kunnen zijn vriendjes hem anaal verwennen. De geiten hebben dan ook weer even rust :)

pim_is_back | 30-06-05 | 15:03

@ De Socialist: dit is een dermate cliche stukje dat ik een opzetje vermoed om de discussie verder aan de praat te houden.

BummBumm | 30-06-05 | 15:01

@De Socialist
Ik ben het helemaal mee eens!
Vanuit de collegezaal kan je de realiteit veel beter overzien.
Die arme marokkaantjes, ze doen zo hun best (snik)

pim_is_back | 30-06-05 | 14:54

@De Socialist
Hoe zo'n klein land zo veel onrecht kan herbergen. Je zou er triest van worden...

witvoet | 30-06-05 | 14:53

Ik walg echt van de Marokkanenhaat die uit vele bovenstaande reacties blijkt.

Deze groep heeft het al heel zwaar, ze worden dagelijks gediscrimineerd, gestigmatiseerd en met de nek aangekeken door racistische blanken.

En nu moeten ze nog dit ondergaan?

Wat walg ik toch van de huidige rechtse mentaliteit in dit land!

De Socialist | 30-06-05 | 14:48

Gadverdamme... marokkaans schorriemorrie... WHeeeehh jank... ze stigmatiseren.. ze moeten altijd ons hebben... Ja natuurlijk! Omdat jullie niks kunnen en omdat het iedere keer weer raak is... Op de boot en terug naar Tanger!

bribon^ | 30-06-05 | 14:46

het zou allemaal relaxter zijn als dat ras gewoon zou uitsterven....

Davy25 | 30-06-05 | 14:29

nou dat gaat leuk worden .. bigbrother komt naar je toe deze zomer !

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 14:18

Ik zou zeggen Utreg hooligans en kaalkopjes kom tezamen, ga voor deze ene keer aan de kant van de ME staan en maak er wat leuks van.

mennie | 30-06-05 | 14:17

De oude media is --> media ZIJN, meervoud. Tering he..

eierkoekfan | 30-06-05 | 14:17

Het bericht wordt trouwens nog gekker:

... Het naleven van het verbod kan worden uitgevoerd met persoonsgebonden pasjes of met camera's met gezichtsherkennning die reageren als een persoon op de zwarte lijst een discotheek in wil. ,,Er zijn genoeg technische mogelijkheden om dit te kunnen uitvoeren.'' Voor personen die een discotheek willen bezoeken die niet zo'n pasje hebben, zoals toeristen, moet volgens het MKB dan nog wel een oplossing worden gevonden. ,,De stad moet tenslotte nog wel toegankelijk blijven.''

Het voorstel van MKB Amsterdam is onderdeel van het plan 'Het draait om ambities'. De belangenclub hoopt dat de politieke partijen onderdelen van het plan worden opgenomen in de programma's voor de gemeenteraadsverkiezingen in 2006. Volgens Van der Sluis wordt er in Amsterdam al veel aan veiligheid gedaan. ,,Met dit plan kan de veiligheid en leefbaarheid voor iedereen alleen maar vergroot worden.''

Burgemeester Cohen verantwoordelijk voor het veiligheidsbeleid wilde nog niet reageren op de plannen van het MKB.

File | 30-06-05 | 14:12

@file .. hehehehe .. tja ben ik eindelijk serieus .. stink ik weer in cynisme ..

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 14:11

Valt nog mee dat er niet beweert
word dat ze uit den haag kwamen. :-)

tegenstander | 30-06-05 | 14:07

@DD
"Keiharde maatregelen" was cynisch bedoeld. UITERAARD werkt dit niet. Enneh, de naam is File en niet Filo, da's een andere reaguurder/ster hier.

File | 30-06-05 | 14:04

@filo ... "Typisch met dergelijk ongewenst gedrag willen we een sociaal isolement creëren binnen de eigen groep. Ze voelen het als de rest wel naar binnen mag, maar jij niet omdat je je niet gedraagt'', aldus directeur E. van der Sluis donderdag."

tja wat denk je .. dat dat werkt ? ga toch weg .. aantal weken nog een vechtpartij meegemaakt .. en die gasten hadden allemaal een stadionverbod .. dus men moet eens nadenken !

Zelfde als de junks weren uit het centrum van r'dam .. gingen ze allemaal in schiedam zitten ..

heb het al eerder gezegd .. die oplossingen gaan het allemaal niet redden ook al is het zo goed bedoeld ..

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 13:59

Eey TM, die "ongetrainde buurtvigilantes in elke wijk" zouden wel eens veel effectiever kunnen zijn dan de pliessie. Helaas worden ze meteen gearresteerd omdat ze teveel geweld gebruiken. Want je weet het: crimineel gedrag wordt geknuffeld maar iemand die er iets tegen wil doen wordt gepakt.

DeKeet | 30-06-05 | 13:58

@hondelul : Daar zeg je zo wat.
Onder andere daarom ben ik ook tegen het huidige kabinets*kuch*'beleid' van overal en nergens bezuinigen. Op die manier maak je het onmogelijk om op een het politie-apparaat op een goeie manier te herstruktureren. Daar is geld voor nodig. En ik ben best bereid om ietsie meer te betalen aan de politie want die kosten zouden voor het grootste gedeelte weer terug moeten komen door de dalende misdaacijfers --> dalende verzekeringspremies --> dalende winkelprijzen, etcetera.
Oh ja, en je voelt je wellicht ook nog wat veiliger in je eigen dorp of stad.

Maar neen, stem VVD voor een afgeslankte overheid en ongetrainde buurtvigilantes in elke wijk.

Natuurlijk is het een probleem dat links er helemaal geen fuck aan doet.
Hey! Ziedaar het braakliggend terrein voor nieuwe politieke initiatieven. Het terrein dat D66 overigens altijd heeft geclaimed totdat de partij werd gecorrumpeerd door kabinetsdeelname.

TM | 30-06-05 | 13:50

Gelukkig komen er keiharde maatregelen aan:

MKB deelt rode kaart uit aan lastpakken

Jongeren en drugsverslaafden die in Amsterdam structureel overlast veroorzaken moeten minimaal een jaar een verbod krijgen op het bezoeken van winkelcentra, bioscopen en discotheken.

Het MKB Amsterdam wil hiermee de overlast voor bezoekers van deze plekken wegnemen.
,,Typisch met dergelijk ongewenst gedrag willen we een sociaal isolement creëren binnen de eigen groep. Ze voelen het als de rest wel naar binnen mag, maar jij niet omdat je je niet gedraagt'', aldus directeur E. van der Sluis donderdag.

Het MKB noemt zo'n rode kaart een OUT, een Onvoorwaardelijke Uitsluiting van kortere of langere tijd. Die uitsluiting moet gelden bij intimiderend gedrag, ongewenste intimiteiten en crimineel gedrag van hanggroepjongeren en om notoire drugsverslaafden.

File | 30-06-05 | 13:46

Ach is er nog een geitewollesokker in Den Haag die wat durft of zijn ze bang dat hun geiteneuqers ze wat aan doen ???
Wtf voor land leven we. We laten ons leven door een stel ramdebielen tijd voor Actie waar is Wendy ??? Ojee werkt ook niet geiteneuqers zien vrouwen niet als gelijke maar als mindere

Sinners | 30-06-05 | 13:45

Ik heb liever ook dat die "bergbewoners" uit mijn favo stadion blijven...

Verder ben ik van mening dat het beter is om (voetbal)geweld/vandalisme maar gewoon hard aan te pakken, knuppelen, tazers, stun guns etc... Dat Werkt!

Aatje | 30-06-05 | 13:41

@heer TM aangaande uw pliesie

@knutsel
in orde, daar hebben we immers onze "blauwe" garde voor, onze immer alerte parkeerBreEzah's die ook op zondag altijd bereid zijn hun incompetentie onder de aandacht te brengen.

. hondelul 30-06-05 @ 09:46

hondelul | 30-06-05 | 13:40

@ Fuckje nav 'goed verhaal, hoe denk je dat aan te gaan pakken':

Hier zit 'm idd de bottleneck. De moraal die ik naar voren probeer te schuiven is dat ons systeem onvoldoende in staat is om weerstand te bieden tegen storende elementen van dit soort. Dit is geen kwestie van even aanpakken. Er is een mentaliteitsverandering nodig. Helaas bestaat dit besef nog niet aan de linker kant van het politieke spectrum.

We moeten capituleren voor de druk van het tuig en onze utopische gedachte van een verzorgende en knuffelende maatschappij laten vallen. Met dit tuig is een systeem wat wij nastreven niet mogelijk. We ontkomen niet aan een verharding van de maatschappij, dat is de enige mannier om weerstand te bieden tegen het tuig. Ik moet er om huilen maar we moeten een stap terug zetten in de evolutie.

DJW | 30-06-05 | 13:39

'Waar men enig wangedrag' , klinkt beter.

preacher | 30-06-05 | 13:38

Vergeet vooral niet kwaad te zijn over het ondaadkrachtige en laffe overheidsbeleid.
Ik krijg steeds meer het idee dat het standaardbeleid is om zo min mogelijk in te grijpen bij Marokkaanse en Turkse voetbalfeestjes of relletjes uit angst dat anders de situatie escaleert.
Waar enig wangedrag van ' onze ' voetbalsupporters in de kiem poogt te smoren, hebben de allo supporters vrij spel en maken daar, opportunistisch als ze zijn, natuurlijk misbruik van.
Overmorgen weer...?

preacher | 30-06-05 | 13:35

@ Nil D. Ja, en dus? Gezien hoeveel politie en ME er uiteindelijk op de been werd gebracht voor, tijdens en vooral NA Feijenoord-Ajax een maand of wat geleden? Gezien hoe hard daar uiteindelijk werd ingegrepen? Gelezen dat er daar straffen zijn opgelegd die verder gaan dan voorwaardelijk? Al eens een lijstje gemaakt van alle boetes en andere straffen die de clubs de laatste jaren hebben gekregen? Gewoon wat geinteresseerde vragen.

Dus wat gaan we hier nu aan doen? De Marokkaanse Voetbalbond beboeten of zo? Beetje moeilijk denk ik zo, en daarbij: die hebben dit niet op hun geweten. Ik vermoed dat deze zelfde Marokkaanse 'medemens' *kuch* in Marokko gewoon een honkbalknuppel in de nek krijgt van de politie en het leger.

Al dat geouwehoer over stigmatisering en discriminatie; My Ass! Discriminatie wordt al jaren onderdrukt en bestreden, en de stigmatisering, nou daar hebben deze etters ons ECHT niet voor nodig hoor. Daar zijn ze zelf beregoed in.

Ik ken niet al te veel Marokkanen maar die paar die ik ken en waar ik mee werk zijn aardige normale mensen die he-le-maal over hun nek gaan van dit tuig. Die mensen hebben hier steeds meer last van. Dus om nou te zeggen dat nederlanders marokkanen stigmatiseren, nee niet echt, normale marokkanen zijn vaak nog rabiater in hun afwijzing van dit gedrag.

Overigens ben ik zo 'kleurenblind' als de pest dus als ook ik dit soort 'rechtse' of 'reaktionaire' postings doe dan kun je er op rekenen dat de meerderheid van de nederlandse bevolking dit he-le-maal zat is.

De enige manier om dit op te lossen is met een zero-tolerance dat wordt uitgevoerd met een groot blik politie en een nog groter blik ME.

Ik herinner me een opmerking van Kees van Kooten nadat de agenda van zijn producer uit de auto was gestolen : "Ik ben dit jaar een stuk rechtser begonnen". En daar was ik niet op uit.

TM | 30-06-05 | 13:31

Kreeg vandaag kaarten voor de finales in mijn mik. Lekker hakkuh, dus!

Nooit meer slapen | 30-06-05 | 13:30

@ultra-links 30-06-05 @ 13:12
Hulde, hulde ! weg met de buurthuizen getroetel en "anti-stigmatiserende" pers.
We geven ze Breezah's, hamburgers en pleestations waarmee ze net zo lamlendig worden als "wij" en aangezien "wij" hier meer ervaring mee hebben lonkt natuurlijk een glorieuze overwinning.
Ik moet zeggen een opmerkelijke strategie, mijn dank hiervoor.

hondelul | 30-06-05 | 13:29

Visionair denken en reaguren op GS, tamelijk ambitieus dunkt me.

style.councillor | 30-06-05 | 13:26

@ Starf*cker 13.10
Ik had het over een indrukwekkende visie, niet over het uitblijven van een visie. Ik zou graag iets meer dan willen zien dan simplisme en populisme. Zeker als je andere mensen aanspreekt op het uitblijven van visie.

Tenzing Norgay | 30-06-05 | 13:21

@ultra links
Ja het ging hier toch over Pavlov en blaffen, dus ik dacht deze Duitsche variant kan er ook nog wel ff bij.

style.councillor | 30-06-05 | 13:21

@ Nil, niets, lijkt me duidelijk dat het om de gekleurde berichtgeving van de media gaat

Apollo | 30-06-05 | 13:20

Bedankt voor de tip Style....

ultra-links | 30-06-05 | 13:19

Ja en.....?. Waarin verschilt de Marokaan "supporter" t.a.v. het Feyenoord/Ajax/Utrecht/FC den Bosch, en named tuig?
Kom op zeg, stel hypo's hier.

Nil desperandum | 30-06-05 | 13:19

@ultra links
Ik huldig het er uit rammen toe, maar het leereffect ontgaat me, ze komen namelijk ieder jaar terug.

Wat aanvullend beleid (in Haagsche termen) is op zijn plaats. Geef jullie duitstalige honden rond die tijd wat minder te eten en neem ze me naar de kermis ofzoiets.

style.councillor | 30-06-05 | 13:18

Multikultureel is leuk tot je dochter op de achterbank van een honda civic "78 te vinden is.

ultra-links | 30-06-05 | 13:16

@TN .. je hebt het ook door .. ze hebben het gewoon moeilijk fuckje en sf .. drm lullen ze maar met iedereen mee die hun helpende hand denkt toe te werpen ..

trouwens TM slaat weer de spijekr op zijn kop .. maar daar snappen ze hier toch niet .. en SF zou beter moeten weten .. je stelt me eigenlijk gewoon teleur !

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 13:13

Allochtonenbos vullen met... marrokaanse voetbalallochtonen! Met een beetje hulp kan een bosbrandje dan aardig opruimen.

DeKeet | 30-06-05 | 13:13

Stuur maar wat hatemail naar [email protected]
(Studio Shit)

pim_is_back | 30-06-05 | 13:13

@hondelul
Ik kom uit een dorp en elk jaar tijdens de kermis komen de mokroos uit haarlem om te vechten. Gewoon omdat ze ons haten. Maar elk jaar worden ze er met de zelfde vaart weer uitgeramd. Zo hoort dat. Je ziet dat de ouderwetse opvoeding werkt ipv die kutkoters de hele dag vol te proppen achter hun pleestation. Als ik af en die dikke roze volgepropte koppen van die kindertjes zie dan geloof ik best dat de 5e collone zo over ze heen loopt.
In haarlem worden blanke kindertjes berooft door marokaanse straatbendes bestaande uit kameeldrijverskindetjes tussen de 12 en 16 jaar.

ultra-links | 30-06-05 | 13:12

Apollo.
en dan maar hopen op een bosbrand.

caspert79 | 30-06-05 | 13:12

Ik hoor een paar verhalen van Utreg supps dat het een grote teringzooi gaat worden. Binnenkort gaan we echt integreren. :P

Armageddon | 30-06-05 | 13:10

@Tenzine Ook in dat geval heeft Fuckje een visie.

Starf*cker | 30-06-05 | 13:10

@Starf*cker 30-06-05 @ 13:01
jaja, u is me ereen.

hondelul | 30-06-05 | 13:09

@fuckje 12.19
Ik kan jou ook niet echt op een indrukwekkende visie betrappen. Ik ben voor het leven maar Marokkanen mogen dood. Populistje!

Tenzing Norgay | 30-06-05 | 13:07

Ach, straks met het allochtonenbos is alles opgelost

Apollo | 30-06-05 | 13:06

Een Sniper-squad een idee?

caspert79 | 30-06-05 | 13:04

Met deze horde primitieve moslims is het wachten tot we het onderspit delven. En ze weten het. We worden gewoon outnumbered. Ze voelen onze angst. Of gaan we er nog iets aan doen. Voor het te laat is?

ultra-links | 30-06-05 | 13:03

@Style Dat maakt het hier soms zo amusant. Dat inkopieeren heb ik ooit wel eens gedaan. Niemand had het door.

Starf*cker | 30-06-05 | 13:01

Wat zou ik in zo'n stadion eens graag om me heen maaien met een machinegeweer.

caspert79 | 30-06-05 | 13:01

@Daniela&Starf.

Het lijkt wel dammen, je kan hier zetten lang vooruit kijken c.q. afdwingen (of achteruit kijken naar de polemiek van gisteren en deze naadloos hier in kopieren).

Koekje er bij?

style.councillor | 30-06-05 | 13:00

Wat een plotselingen verontwaardiging hier! Heeft niemand van jullie dit verwacht dan? Tikkie naief.

Zet een paar honderd nederlandsche 'voetballiefhebbers'*kuch* bij elkaar en het is al vaak hommeles. Zet een paar honderd Marokkanen where ever neer en je hebt geheid hommeles. En dan zitten in dat stadion dus duizenden(!) Marokkaanse 'Voetballiefhebbers'. Dat is dubbelop vragen om moeilijkheden.

Als dit gebeurt bij een nederlandse club worden er maatregelen genomen, de politie spreekt een woordje mee, de club(s) worden bestraft, etcetera, etcetera. Maar in dit geval natuurlijk niet, want we mogen niet stigmatiseren...*zucht*

Als ze door waren gegaan dan had die wedstrijd gewoon verloren moeten zijn verklaard voor Marokko, hoe jammer ik dat ook vind voor de voetballers zelf. Niet zonder publiek laten spelen want stel je voor dat Marokko wint, dan kun je de 'enthousiaste feestjes' alsnog van verre zien opdoemen. Lees : de vreugdevuren opgebouwd uit de inboedel van de winkels van hardwerkende mensen die de uitkering van dat tuig ook al ophoesten.

Oh, en laat die ME nou eens eindelijk ook gewoon dit soort lieden hard aanpakken. Dat doen ze op de Coolsingel en op de Dam en zo ook als het moet.

Het is gewoon heel jammer dat het zo is maar het feit blijft dat een club Marokkanen bij elkaar alleen maar shitzooi veroorzaakt. Ik spreek overigens uit ervaring. Zoals bijna iedereen tegenwoordig. Dus waarom de problematiek blijft worden ontkend is me een raadsel. Je kunt dat niet alleen op 'links' afschuiven, rechts doet er - op een paar splinterfiguren na - ook geen ene kudt aan.

TM | 30-06-05 | 12:59

Sorry hoor maar in de good old eighties hadden de allochtonen niet zo'n grote bakkus. Misschien dat het ook een beetje komt door de huidige weke happymealgeneratie. Is toch geen partij voor de woeste kameelrijders. Het wordt tijd dat de blanken hun kindertjes weer eens gaan opvoeden.

ultra-links | 30-06-05 | 12:57

@Style Blaffen en staart omhoog ..

Starf*cker | 30-06-05 | 12:57

@Daniela (LOL)

Starf*cker | 30-06-05 | 12:56

Dat blijkt Style.Counc. Je reacties zijn even voorspelbaar als inhoudsloos. Ga es blaffen!

daniela | 30-06-05 | 12:55

diskrimienatie diskrieminatie! ik ga jau steken!!! jei fuile kankerleier!

ultra-links | 30-06-05 | 12:54

Je bent ff weg en er wordt weer verbaal gemept.

GS-reaguurders (including moi) schurken toch teveel tegen Pavlov aan vermoed ik, als types als Daniella hier aandacht komen vragen.

style.councillor | 30-06-05 | 12:53

Samenwerkingsverband met Z.(oete) L(ieve) Gerritje? Als afstandelijke heer bevries ik onmiddelijk bij het woord lieverd en breid mijn persoonlijke levensruimte onmiddelijk met factor 2 uit.

BummBumm | 30-06-05 | 12:50

Ik ben afgaande op de comments trouwens een multi mocros-bestijgende, burka-dragende, breezah travestiet met een hitsige relatie met Starf*cker.
.
Op wat details na wel een beschrijving waarin ik me deels kan vinden.

daniela | 30-06-05 | 12:49

BummBumm: overblijfseltje van 3 jaar Den Bosch helaas. Daar werd te pas en te onpas 'lieverd' geroepen.

daniela | 30-06-05 | 12:45

@Grasmaaier,
klinkt meer als een type BreEzah slet die haar compaenen meteen op hun flikker slaat zodra de alcohol in het zoete bocht begint te werken.

hondelul | 30-06-05 | 12:44

@DeKeet
In het kader van de spreiding van buitenlanders, stel ik voor om die dan te verspreiden over een aantal diepe kuilen, om die vervolgens toe te dekken met een smulbos.

Boris Borsthaar | 30-06-05 | 12:44

@puntenslijper: die hebben niets gesloopt. Ze hadden het te druk met geldwisseltrucs en het uitdelen van 419-formulieren op de parkeerplaats :-)

acid drinker | 30-06-05 | 12:42

@fuckje ... hahahaha .. ben je weer vriendjes aan het maken ? kan je het weer niet alleen af ? :P

En wat betekent inhoud hier eigenlijk ? volgens mij helemaal niets ... zullen we de david lynch film van gisteren avond eens analyseren ? dat is pas inhoud .. maar dat zal jullie wel ontgaan ..

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 12:42

Uuuh hoe was t ook al weer "geen lijk, geen zaak"? Maar hoe doe je dat dan met een paar honderd lijken?

DeKeet | 30-06-05 | 12:42

@DJW,
goed verhaal, maar hoe wil je dit aanpakken?

fuckje | 30-06-05 | 12:41

@Grasmaaier: naar mijn mening niet, hoezo?

@Lange Neus: het zou al helpen als er eerlijke berichtgeving kwam. Niemand is gebaat bij het doodzwijgen van problemen, noch met het populistisch gebral van de Telegraaf of populaire weblogs als Geenstijl.

Ik ken aardig wat Mocros die net zo balen van 'kut marokkanen' als wij. Dan weet ik dat er mensen zijn die roepen dat zij daaraan dan maar wat moeten doen. Vraag ik jullie, wanneer was het ook al weer voor het laatst dat de 35000 goedwillende in de Kuip die 300 relschoppers in elkaar ramden?

daniela | 30-06-05 | 12:40

Daniela moet wel 'n gozer zijn gezien haar/zijn schrijfstijl (lieverd, schat, weet je). Beetje a la travo; teveel vrouw willen zijn.

BummBumm | 30-06-05 | 12:40

@Flat,
je vergeet het kogelvangen en het 5 minuten onder water zwemmen.

fuckje | 30-06-05 | 12:40


Het blijkt maar weer dat grote groepen Marokkanen compleet ongeciviliseerd zijn. Bij elke zich voordoende gelegenheid weten ze zich weer te manifesteren met onaangepast, onderontwikkeld apengedrag. Alle verworvenheden van onze maatschappij worden geheel teniet gedaan door dit soort barbaren, want dat zijn het.

Na tal van gebeurtenissen kan ik niet anders dan constateren dat deze onderontwikkelde barbaren niet in ons systeem passen. Ons systeem met een sociaal (denk vooral even heel goed na over de diepere betekenis van het woord sociaal) vangnet is te vriendelijk en geciviliseerd. Onze maatschappij gaat uit van het goede in de mens en rekent op begrip en aanpassingsvermogen ten aanzien van de medemens. Affiniteit met de maatschappij en de wil om een steentje bij te dragen zijn een voorwaarde voor het functioneren van het systeem dat wij nastreven. Bij de barbaren uit het rifgebergte is dit alles ver te zoeken.

Bescheidenheid is bij de barbaren eveneens ver te zoeken. Verwijzend naar de eerste generatie gastarbeiders die 15 jaar lang toiletten schoon hebben schoongemaakt zijn ze van mening dat hun gedrag en houding ten aanzien van de Nederlandse maatschappij gerechtvaardigd is. Dit getuigt van een groot tekort aan relativeringsvermogen. Ook zonder schone toiletten was het goed gekomen met de wederopbouw van Nederland. Wanneer we op dit moment een kosten-baten analyse zouden maken dan zouden we op basis van rationaliteiten tot de conclusie komen dat het krediet van de barbaren verbruikt is en dat het hoog tijd wordt om wat bij te gaan dragen aan de maatschappij. Laten we hier morgen mee gaan beginnen.

Vanzelfsprekend is het zo dat er ook een grote groep aangepaste en welwillende Marokkanen in ons land woont. Voor deze groep heb ik veel respect. Als gevolg van het stigma dat door de barbaren gecreëerd wordt, moeten de welwillenden zich twee keer zo hard bewijzen. Dit vergt incasseringsvermogen en doorzettingsvermogen. Laat het goede overwinnen!

DJW | 30-06-05 | 12:38

@saulus ik stel voor het oud hollandsch speerhappen en discuskoppen opnieuw te introduceren

Flat | 30-06-05 | 12:37

@file .. ja hoor .. lees maar wat ik over kunst heb geschreven bij dat scorebord topic ... daarnaast is mijn bash opmerking ook on point ...

maar wat zit ik me weer te verdedigen ... nergens voor nodig !

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 12:37

Weet iemand (een ooggetuige of zo) hoe de Nigeriaanse supporters zich gedragen hebben?

Puntenslijper | 30-06-05 | 12:35

Er bloeit iets moois tussen Daniela en SF.

acid drinker | 30-06-05 | 12:34

kunnen we geen derde partij hooligans organiseren, die dat stelletje zandnegerts
laat zien welke sporten er nog meer zonder geweld kunnen bekeken worden hier in nederland.
ik denk dan aan 25 meter pistool schieten, speer werpen, kruisboogschieten en handboog,

driemaal reden wat geraakt moet worden.

saulus | 30-06-05 | 12:34

kunnen we geen derde partij hooligans organiseren, die dat stelletje zandnegerts
laat zien welke sporten er nog meer zonder geweld kunnen bekeken worden hier in nederland.
ik denk dan aan 25 meter pistool schieten, speer werpen, kruisboogschieten en handboog,

driemaal reden wat geraakt moet worden.

saulus | 30-06-05 | 12:34

@File,
dat heeft hij nooit, idd.

fuckje | 30-06-05 | 12:34

@DD
Heb jij ook nog iets anders te melden dan niets, afgewisseld met een heleboel hahaha's, :D's en :P's ?

File | 30-06-05 | 12:32

." Hij vreest bovendien de reactie van de fans van de plaatselijke FC."

duh
Maak ze steward. Letten ze wel op die gassies en kan er gespeeld worden.

Return of the Beasjt | 30-06-05 | 12:31

Stinkende geytenwollensokken (ook die uit sandalen!) kunnen ook als wapen gebruikt worden. Denk aan prop in mond, snoermethode, blinddoek....

Kakbouter | 30-06-05 | 12:31

Marokaantjes horen in Marokko, zoals vissen in de zee horen en vogels in de lucht. Zo, ik heb gezegd.

Robin-Perversie | 30-06-05 | 12:31

Daniela is een dude?

Grasmaaier | 30-06-05 | 12:30

@daniela>
Ik ben het zowaar met je eens (iets wat ik niet verwacht had). Echterrr... Het probleem zit zo diep (ik denk aan de politiek die problemen als dit verzwijgt, geholpen door veel media. Of een aanklacht van het OM als een politieagent een keer zo'n hooligan met z'n gummyknuppel op z'n harses ramt), dat ik voorlopig geen verbetering voorzie.

Ik denk dat het stoppen met verzwijgen van problemen een grote stap in de goede richting zou zijn.

Lange Neus | 30-06-05 | 12:30

het zit starfucker echt niet lekker blijkt maar weer .. :D
En voor de rest hoolies tja .. ben niet tegen rellen .. wel tegen onschuldige burgers erbij betrekken ... en schade ach ... is niet echt netjes ... maar ja wie of wat is er wel netjes tegenwoordig ?

Voor de rest vind ik marokaantje bashen maar een beetje slap hiero ... dus bash ik SF een beetje .. met resultaat !
hoe voelt dat nou SF ? :P

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 12:29

@ Starf*cker: laten we niet meteen overdrijven.

daniela | 30-06-05 | 12:28

@Daniela Ik zou het zelfs met je eens kunnen zijn.

Starf*cker | 30-06-05 | 12:27

Alle relschoppende rifgebergters waren toch geintremegreerd door haagsche ambtenaren. En welke club heeft de ergste meeste hooligans? Juist ja .... de FC DeHaagg!

Ben benieuwd wanneer deze beelden bij Opsporing Verzocht te zien zijn....

@marocjes: slim hoor ... jullie imago wordt weer eens bevestigd. Enig idee hoeveel marrokraanse jongeren deze week worden afgewezen voor een baan hierdoor?

buchwald | 30-06-05 | 12:27

@Starfucker: Dan heb ik de zin "Liefst wat oudgedienden uit Irak en Bosnie" verkeerd begrepen.

acid drinker | 30-06-05 | 12:25

Mijn visie op deze zaak?
.
Als ik lees dat de Feyenoord-hooligans voor meervoudige pogingen tot doodslag perkjes aanschoffelen krijgen.
Als ik lees dat hooligans, club en nationaal zich steeds meer interesseren voor het aanvallen van de hermandad.
Niemand de politie meer serieus neemt.
En in de Mocro cultuur de softe Nederlander + "sterke arm" als een stel mietjes worden gezien...
.
Dan lijkt mij de oplossing niet zo heel moeilijk. Natuurlijk werkt repressie alléén niet. Een leger Geitenwollensokken types kunnen dat beter uitleggen, maar als stok achter de deur zou het fijn zijn als we eens ordehandhavers hadden die we serieus konden nemen.
.
Aardig detail... een jochie die ik op de middelbare school een keer in elkaar heb gemept omdat ie wat te handtastelijk werd, is nu politieagent. I rest my case.

daniela | 30-06-05 | 12:25

@Lange Neus Nu je om een mening vraagt blijft het erg stil

Starf*cker | 30-06-05 | 12:24

@Bumm Met het schaamrood op de kaken moet ik je gelijk geven.

Starf*cker | 30-06-05 | 12:23

fuckje en starf*cker>
Ze lijken idd alleen maar ergens tegenaan te trappen en te zeuren, maar ik geef ze een kans.
Ik neem tenminste aan dat als je mensen aanspreekt op hun mening over een onderwerp als dit je er zelf ook een (andere) mening over hebt.
En ik wil dus graag van ze weten welke.

Lange Neus | 30-06-05 | 12:22

@Acid Dat weet ik. Ik heb over uitzonderingssituaties. Bijzondere bijstand noemt de wet dat. Verder sprak ik over de mariniers die in Irak zijn geweest.

Starf*cker | 30-06-05 | 12:22

Klasse! Kunnen we dat niet bij meer foeballen doen? Dan worden we eindelijk verlost van een stuk onbenullige televisie!

JanV | 30-06-05 | 12:22

Lijkt mij dat Marokkanen een destructief gen bezitten dat hen dwingt om zichzelf zo snel mogelijk in de positie van meest gehate bevolkingsgroep te manoeuvreren. Het onheil wat zij over zich afroepen daar kan menig echt vervolgde bevolkingsgroep nog een puntje aan zuigen. Ik vrees dat we al met al richting een moderne Kristallnacht c.q. Bosnische toestanden gaan.

BummBumm | 30-06-05 | 12:21

maar=meer

Starf*cker | 30-06-05 | 12:20

@Lange neus,
Je zal D.D. nooit op een visie kunnen betrappen, hij trapt slechts....
Daniela ken ik niet, ben wel benieuwd.

fuckje | 30-06-05 | 12:19

@Bijna: niet zo janken.
@Starfucker: daar is gewoon politie voor - voor die Bosniegangers van je is er veteranendag. Als een paar honderd mensen besluiten zich te misdragen, dan heb je schade - valt niks aan te doen, behalve dan achteraf oppakken wat je kan oppakken en de boel aanvegen. Dat is het nadeel van een rechtsstaat waar je pas gestraft wordt NADAT je iets hebt misdaan. Hoewel Donner c.s. hard bezig zijn daar iets aan te doen, hoor.

acid drinker | 30-06-05 | 12:19

@Lange Neus Visie? Die twee. Het is maar van als mijn hond eenmaal blaft is het ja, bij twee keer nee.

Starf*cker | 30-06-05 | 12:19

@Draaitafel en Daniela>
Wat is nu jullie visie op deze zaak? Ik ben erg benieuwd.

Lange Neus | 30-06-05 | 12:17

Onderdeel van het integratieproces, Starfuck.

daniela | 30-06-05 | 12:17

@Draaitafel Ja, jij met die kantklos-doos van een Daniela tegen de rest.

Starf*cker | 30-06-05 | 12:17

Hoe heette die lama die rood kreeg eigenlijk? En waar speelt dat joch?

Boris Borsthaar | 30-06-05 | 12:17

Wanneer worden die kut marokkaantjes nou eens doodgeslagen?

Robin-Perversie | 30-06-05 | 12:16

@Fuckje Thanks

@Daniela Machteloos bepaald niet. Cursus kantklossen voor gevorden voorbij bij de plaatselijke volkshogeschool?

Starf*cker | 30-06-05 | 12:16

Well done Mocro's, keep on feeding the beast

Grasmaaier | 30-06-05 | 12:14

@style
Ik heb de Hamburgse en Kölnische polizei een aantal keer in actie mogen zien komen... dat gaat heel gedisciplineerd, heel erg hard!

vergruizer3 | 30-06-05 | 12:14

kijk eens aan ... het groeperen is weer begonnen ... ;)

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 12:14

Waarom zou je Marokko uitsluiten omdat een groep Nederlanders rellen schopt? Gewoon keihard aanpakken, net als elke andere voetbalreller.

Thygros | 30-06-05 | 12:12

Machteloze woede proef ik ook hier weer in overvloed. Wel opvallend dat ook nu weer anderen de kastanjes uit het vuur moeten halen.

daniela | 30-06-05 | 12:12

Pagina 3? Als feyenoorders, ajaxieden of wat voor een supporters dan ook alles kort en klein slaan is het dezelfde avond nog te zien op het journaal en is het voor pagina nieuws en spreekt iedereen er schande van en word het niet weg gemoffeld op pagina 3.

dadionysos | 30-06-05 | 12:12

(redelijk on-topic)
@Starf*cker,
Ik weet niet of je vandaag nog bij een krantenshop komt, maar probeer dan de "Trouw"van vandaag te pakken te krijgen.
Column van Sylvain Ephimenco over Martin Verbeet,zeer lezenswaardig! Past in jouw en mijn visie over deze zaak!

fuckje | 30-06-05 | 12:11

In Nederland wonen maar 200.000 Marokkanen maar ze zijn hier wel de baas, zowel in het stadion als op straat.

Bijna | 30-06-05 | 12:10

@Mike

Hahaha vermakelijk typo. Je bedoelt dat het vooral de Marokkanen buiten Marokko zijn die de boel hebben gesloopt?

baksteen | 30-06-05 | 12:10

hahahaha star .. ik hersenloze bijdrage ??? hahahaha .. wie wordt hier nou op hersenloze bijdrage aangesproken de laatste 2 dagen ? moet ik wat quotes richting jou erbij halen ? hahahaha ..

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 12:10

Over veteranendag gesproken, vanochtend zei een oudgediende, die in voormalig Nederlands Indië en Nieuw Guinea had gevochten dat de "nieuwe veteranen" in tegenstelling tot wat zij hadden meegemaakt maar een "vakantie" hebben gehad.
.
Ik zeg: Mannen trekke je stoffige legerpak weer aan, haal de karabijnen van de muur en koel je woede voor het vaderland en fc-utreg!

MacManiac | 30-06-05 | 12:06

@Anti Links Het is de opwinding.

@Draaitafel Ik denk dat de enige realiteit is dat het grootste deel van de reaguurders hier jou spuugzat is met je geprovoceer en hersenloze bijdragen. Symptoom bestrijding is over gaan tot de orde van de dag en het gajes zielig vinden.

Starf*cker | 30-06-05 | 12:06

@starf*cker

vergeet tipnix niet

iceheart | 30-06-05 | 12:05

@boris
da's aantrekkelijk dichtbij een fors aantal ravijnen, uitermate geschikt voor genetisch afval.ik zie mogelijkheden hier.

hondelul | 30-06-05 | 12:04

En straks met de Tour al dat gedoe met grote groepen Marokkanen op de flanken van de Ventoux en de Joux-Planes...

Boris Borsthaar | 30-06-05 | 12:02

of het is een fake of het zijn uitermate hot news dat er op www.fifa.com nog niks staat vermeld...

(of ben ik blind?)

EnZLiN | 30-06-05 | 12:02

Oude media zwijgt?? Check de telegraaf, pagina 3.

Surtsj | 30-06-05 | 12:01

@Style De oproerpolitie daar neemt geen risico. Die rost er vrolijk op los. Zeker als die wedstrijden in Berlijn of Munchen worden gespeeld. Preventief arresteren is daar ook geen probleem. Die hebben nog wat anti-terrorisme-wetjes uit de jaren '70 achter de hand.

Starf*cker | 30-06-05 | 12:00

@sterbonker ... kom zeg ... wat een symptoon bestrijding .. speel het dan zodner marrokaans publiek !

Enne 'Liefst wat oudgedienden uit Irak en Bosnie.' de helft leidt al aan post traumatisch stress .. denk niet dat het gaat helpen ..

of te wel SF .. you loosing you touch with reality .. daar hebben we trouwens geen daniela voor nodig .. en over daniela gesproken .. jullie kunnen haar maar niet loslaten he ... kind kan goed zielroeren .. denk alleen dat ze vandaag tactisch gezien niet thuis geeft ... maar das een gok hoor ;)

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 12:00

Waar ik me zo dood aan irriteer is dat je overal leest 'uit angst voor' , 'om ze niet te erg te provoceren', 'om ze niet boos te maken'
Zijn ze nou GVD helemaal bezopen!
Er zijn regels en wetten hier!
En nee, niet de sharia, de Nederlandse wetten!
Bij een willekeurig amateur wedstijdje van strikwerda 2 tegen Spakenburg oost staat het vol van de ME, en 'om deze jongens niet uit te dagen'is er zo min mogelijk blauw?!

Weeraanmelden | 30-06-05 | 12:00

@Starf*cker: alles kan worden verziekt door een paar honderd gekken. Is helemaal niet zo moeilijk hoor.

acid drinker | 30-06-05 | 12:00

Veldslag laten houden en de rechten naar Talpa. Opgeruimd staat netje!

@Starfucker Het is echt triest dat je de staat van beleg moet afkondingen voor een jeugd WK. Shell beraad zich nog op stappen tegen de vandalen. Gewoon, laten dokken met dat tuig! Uitkering korten tot ze betaald hebben.De ME is zetten is echt veel te vriendelijk. Ik durf te wedden dat wat meer geharde onderdelen van de landmacht dat prachtig vinden, zich daarop uitleven.

Filo | 30-06-05 | 11:59

Moet zeggen dat de Marokkanen wel heel erg hun best doen om de meest uitgekotste minderheid te zijn en te blijven. Ja, daar mag u best wel eens voor klappen..!

BummBumm | 30-06-05 | 11:59

@starf*cker:

Het is niet "ik is", maar "ik ben" ;-)

Anti-links | 30-06-05 | 11:58

Ben benieuwd hoe dat volgend jaar in Duitsland gaat, met wedstrijden als Engeland-Turkije of Marokko-Frankrijk/Nederland.

style.councillor | 30-06-05 | 11:57

@Boris Juist! Maar dan geen krasse knarren maar bijvoorbeeld de eerste lichting mariniers die in Irak was.

Starf*cker | 30-06-05 | 11:57

@Pritt
da's ereen van dezelfde hoop genetisch afval.

hondelul | 30-06-05 | 11:57

Er bestaat toch zoiets als Identificatieplicht in NL?
Allemaal lachen naar snor & co. Polaroid
in het plakboek.
Op straffe van ontzegging van de NL'se identiteit of 'persona non grata' het grote boek ingaan, na de wedstrijd de bewakingsbeelden bekijken...
Kost misschien wel wat stoeltjes tegen de scherpe rotsen in het RIF, maar beter kwijt dan rijk!

Kakbouter | 30-06-05 | 11:56

@staf*

Een soort van Veteranendag ofzo?

Boris Borsthaar | 30-06-05 | 11:55

@Star
Begin niet weer of D. Ik haar hoewel ik verwacht eigenlijk een half omgebouwde TS) juist verdrongen.

style.councillor | 30-06-05 | 11:55

Laat die hooligans toch eens met rust. Die spugende veldspeler, die moeten we hebben.

Pritt Stift | 30-06-05 | 11:54

krasse taal, net als bij die schoonveegactie hoog catharijne(never happend). de marokkanen hebben het al lang voor het zeggen hier in het land, wordt eens wakker.
wat is het probleem nou eigenlijk, met de filmpjes in de hand enkele reisjes middeleeuwen (aka rifgebergte) uitdelen.

Tubifiks | 30-06-05 | 11:53

Los van alle emoties. Het kan toch niet zo zijn dat een succesvol tournooi wordt verziekt door een paar 100 gekken? Mind you. De FIFA moet Marokko gewoon uitsluiten voor een paar jaar. Als je in Amsterdam West en het KANALENEILAND voor die kruisfinale de staat van beleg afkondigt met uitgaansverbod, dan is het probleem voor een groot deel opgelost. Schakel de Mariniers en commando's maar in. Liefst wat oudgedienden uit Irak en Bosnie. Voor dat er weer trutten als Daniela zich melden: dit is geen racisme maar een uiting dat zelfs een genuanceerde Nederlander als ik het doodgewoon zat is!

Starf*cker | 30-06-05 | 11:53

Als gastland zijn we verantwoordelijk voor de gezondheid en veiligheid van de Braziliaanse spelers en supporters.

Afgelasten dus.

Nederland is nog niet klaar voor marechaussee tanks langs de zijlijn... helaas.

Bijna | 30-06-05 | 11:51

Ik ben voor het leven, maar Marokkanen mogen dood!

fuckje | 30-06-05 | 11:49

Ik zou zeggen voetballen met die hap.

Een gouden kans voor de diverse opsporings- en handhavingsapparten.

Zoals daar bijvoorbeeld zijn;
Iedere eigenaar van zijn geparkeerde bling bling BMW moet aantonen hoe hij tot aanschaf van deze auto heeft kunnen overgaan.

Laat de diver hasjhonden eens een rondje rond de diverse auto's maken.

Rondje identiteisbewijzen versus openstaande boetes e.d.

Vervolgens kan de ME en terreurbestijdingsorganisatie de Arena oefening nog eens dunnetjes overdoen, ongetwijfeld escaleert e.e.a. tijdens de wedstrijd, dus de lange latten, peppersprays kunnen uit het vet.

Al met al grondstoffen genoeg voor een avondje SBS-achtig aso vermaak. Wat cammetjes op de diverse helmen en paardenhoofdstellen..

De chips en het bier staan hier al klaar.

style.councillor | 30-06-05 | 11:48

Zegt wel iets over de kwaliteiten van FC Utrecht dat de kleedkamers daar niet champagne bestendig zijn lijkt me, als niet voetbalkenner.

Thygros | 30-06-05 | 11:44

Japanner wat ben jij voor nepaziaat? De aziaten die ik ken, hebben geen goed woord over voor dat volk uit de rif, omdat dat dat volk theoretisch de hele reputatie van de buitenlanders verkloot.

De Doper | 30-06-05 | 11:44

Meteen terug deporteren naar hun eigen land, en NOOOOIT meer binnenlaten.
Geef die lui maar een levenslange .NL ban op straffe van hagel in hun reet bij overtreding!

Brederodekater | 30-06-05 | 11:43

Duidelijk een gevalletje "eigen-schuld-dikke-bult schade".
Iedereen weet inmiddels op voorhand dat als je je inlaat met het grootste schorem dat in deze kontrijen rondloopt, je gelazer krijgt.
Dit zooitje minderwaardig existentieballast in het vervolg gewoon uitsluiten is de enige remedie.

pocoloco | 30-06-05 | 11:43

Dat wordt lacehn!!! de harde kern van Utrecht die al die kudt islamietjes ff aan puin gaat slaan! dat moet echt goed op de film komen te staan! hier kunnen we ze vast een beetje 'warm maken' voor het potje sla maar raak voor een knaak (eh, euro) www.forza-utreg.nl/

Roberto Sachinni | 30-06-05 | 11:43

In the blue corner: The ... supporters of Marrokko

In the red (!) corner: The ... FC Utrecht Hooligans

Let the fight begin

...

Oftwel geef ze allebei een hoop wapens en na afloop van het gevecht zijn we van een hoop problemen af..

ljitsneeg | 30-06-05 | 11:43

Door dat gezeik met die teringrokkies kan de knvb de organisatie van het 'grote' WK samen met België nu ook wel vergeten.

Koos Smakeloos | 30-06-05 | 11:41

onze marokkaanse vrinden uiten zich nou eenmaal graag middels wangedrag, misschien het psychologische effect van de kleur geel.....

amehoela | 30-06-05 | 11:40

onze marokkaanse vrinden uiten zich nou eenmaal graag middels wangedrag, misschien het psychologische effect van de kleur geel.....

amehoela | 30-06-05 | 11:40

Gisteren werd er zowaar iets over gezegd in de media, bij Studio Sport (over de wedstrijd tegen Italië): "Er was wat schade aan het stadion door iets te uitbundig feestvierende Marokkaanse supporters"

... Yeah right!

Lange Neus | 30-06-05 | 11:40

"Hij vreest bovendien de reactie van de fans van de plaatselijke FC. "Die zullen het zeker niet pikken als hun stadion nog verder wordt vernield."

hehehehe .. tuurlijk ! :D

Draaitafel Demagoog | 30-06-05 | 11:39

Hooligans FC Utrecht - Supporters Marokko .. - ..

Ladies and gentlemen, place your bets.

File | 30-06-05 | 11:38

hmm, een nieuw wapen tegen kudtmarokkanen, gewoon een legioen 010 of 020 hooligans inzetten. scheelt MEers. Hek d'romheen, SBS actienieuws erbij en cashen maar

The Irritainer | 30-06-05 | 11:38

het zijn vooral marrokanen van buiten utrecht die boel hebben gesloopd. in de stad was het na de kwartfinale gewoon feest

Mike | 30-06-05 | 11:38

Ach de FIFA moet niet mauwen .. het is toch gewoon een rekensommetje kosten/baten.

Elke keer weer wordt er amper opgetreden tegen voetbalvandalisme en rotzooi trappers. Geld zal wel de doorslag geven.

En justitie is toch te soft !

BoX | 30-06-05 | 11:37

ik ga weer kijken... niet voor de voetbal, maar omdat ik weet dat het weer een zooitje wordt. heerlijk die sensatie.

deAmbtenaar | 30-06-05 | 11:36

webcam iemand?

Lucifer | 30-06-05 | 11:36

Ik zie de harde kern al lopen met rollers, blokkwasten en liters witte latex (in 1 keer dekkend natuurlijk)...

MacManiac | 30-06-05 | 11:35

Nou niet meer zeiken dat ze niet willen integreren, dat gaat prima blijkt wel

de Japanner | 30-06-05 | 11:35

neen dat karweitje nemen de Utrechtse fans liever zelf ter hand.

hondelul | 30-06-05 | 11:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken