Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ik schiet je voor je kop!

Zullen we even apart gaan?Eerder maakten wij op GeenStijl al melding dat het leven van een gemiddelde VMBO-docent niet over rozen gaat. Dagblad Trouw is hier nu ook achter en sprak met socioloog Bowen Paulle, zelf tot 2002 docent op een VMBO in De Bijlmer. "Dagelijks vinden er bedreigingen plaats, maar in rapporten lees je daar niets over." Paulle zelf werd ook bedreigd. "Ik liet jongens nablijven. Eentje zei: u komt met de metro? Mooi, dan neem ik mijn pistool mee." Paulle mat ook met een stopwatch hoeveel effectieve minuten er nu eigenlijk les wordt gegeven. "De gemiddelde leraar haalde 15 van de 45 minuten, de rest van de tijd ben je bezig met: doe je jas uit, waar zijn je boeken, wil je je omdraaien. Leraren die moeilijk orde kunnen houden halen twee of drie minuten." Roept u maar, wij zullen deze keer mild zijn op spellingfouten...

Reaguursels

Inloggen

dames en heren,
De betuwelijn gewoon extra tijd en geld in investeren en zodra die klaar is naar oud duits voorbeeld die trein gebruiken.
Maar dan niet de NS die treinen laten regelen anders heb je er nog geen fuck aan.

GinoSanti Stringman | 30-06-05 | 14:20

Hij zei tenminste nog wel U..

Ariel | 30-06-05 | 14:11

@ Age quod agis
Voel je je als corpsbal beter dan het leeuwendeel van GS-reaguurders?
Ga ergens anders zielig lopen doen!

MG. | 30-06-05 | 09:49

Ik zag een stukje op tv over veteranen die zich niet begrepen voelden en met veel opgekropte woede zaten. Kunnen we hen niet omscholen tot remedial teachers. De eerste twee uur kunnen zij de vmbo'ers flink afmatten en daarna kan het gewone lesprogramma doorgaan. Spijbelaars thuis ophalen en achter een hummer aan laten rennen.

Gavrilo | 30-06-05 | 04:59

Dat GS loopt af te geven over het leeuwendeel van haar reageerders en deze tegelijk weet te bewegen er aan mee te doen, tart elke fantasie.

Briljant !!! Applaus !!! Ongelofelijk !!!

Age quod agis | 29-06-05 | 23:44

De Duitse leraar (van Kooten & de Bie) die in de bevrijdingskrant Trouw gaat klagen..

Ach Ach..

toatec | 29-06-05 | 21:29

jij gaat helemaal doodwezen jij
ik weet waar jouw huis woont
stelletje asoos

ech wel | 29-06-05 | 21:18

Word hier een beetje schijtziek van, en dan ook nog eens te bedenken dat die gasten over 10 jaar ook gewoon een uitkering krijgen.

Roykeb0yke! | 29-06-05 | 18:15

@Blue-one, het gebied rond Middellandse Zee is nogal groot en ik heb het geluk in een gedeelte daarvan te wonen. Ik kan u vertellen dat deze toestanden hier (in dit gedeelte) niet zo plaatsvinden als u dat wil doen geloven. Het onderwijzend personeel staat wellicht zelf iets hoger in aanzien dan op de scholen in Polderland waar niet alleen de leerling ook de leraar Hé Eikel heet.

G. Temmes | 29-06-05 | 17:59

Laten we duidelijk zijn en vooral eerlijk. Je hoeft geen deskundige te zijn om te weten dat dit geldt voor de VMBO's uit de grote steden waar 80% allochtoon is en niet voor de VMBO in bv. Ossendrecht.
Problemen daar leggen waar ze horen: Hoofdzakelijk Marokkaanse en Antiliaanse jeugd.
Oplossing: Antillianen terug naar hun eigen eiland, Marokkanen heropvoeden in Marokko.

superdick | 29-06-05 | 16:57

Wat. Een. Ge-lul.
Meneer heeft op de lokale ghetto school een paar VMBOers kwaad horen doen en daarom is elke VMBOer, nationaal, per definitie een crimineel?
Hij kan een band creëeren tussen aanleg voor theorie- en praktijkwerk, en het crimineel potentiëel? Met een hele duidelijke grens die ligt tussen HAVO en VMBO? Toen ik afzakte van gymnasium naar MAVO (je moest eens weten hoe slecht ik was in Duits) merkte ik geen verschil in de mensen behalve dat de MAVO-gangers veel socialer en betrouwbaarder waren, en dat ze natuurlijk meer praktijk geörienteerd waren.
Ondertussen hoor ik hoe het allemaal is verlopen met sommige mensen van die tijd - twee HAVO mensen die ik kende hebben een bejaarde berooft, en een groepje atheneum gangers hebben een homofiele leraar zodanig bedreigt dat hij zijn auto pakte niet meer naar school terug durfde te keren.
Ook kom ik sommige weer tegen, en ik moet zeggen dat de mensen van 'hogere' niveaus die ik tegenkom voor een groter dan gewenst deel het peter pan syndroom hebben, en de meeste MAVO vrienden ondertussen small business studeren.

Ik zie dat mijn rant flink uitheeft gepakt, maar laat ik terugkomen op het punt voordat ik de verhaallijn verlies.

Bowen Paulie generaliseerd net zoals de meeste andere mensen die snel hun vijftien seconden faam willen behalen (Pim Fortuijn, Matt Herben) of mensen die zonder een oplossing zitten en snel op een radicale, grove manier de grootste, algemene bron van het probleem weg proberen te stoten (Adolf Hitler, George Bush)

Voordat ik zelf met wat materiaal kom zal ik wat licht schijnen op een aantal goudmijnen van quotes die ik vond in de replies;

"Afschaffen het verplichte voortgezet onderwijs." -- En met een educatief zwaar achterlopend volk overblijven? Terwijl de "lagere" banen naar Azië toetrekken? Noem eens het percentage kinderen die zelfstandig naar voortgezet onderwijs zouden gaan.

"Ach ja, als je de meester / juffrouw mag tutoyeren, en mag aanspreken bij zijn / haar voornaam, dan is het hek van de dam natuurlijk." -- Eigenlijk is dat een zeer positieve ontwikkeling zoals we meemaken in de praktijk, ik had laatst het genot om bij een Cisco bijeenkomst een presentatie van Michelle Selinger bij te wonen, de educatieve sector moet zich ontwikkelen naar de studenten toe, niet het quasi-sadistische machtsvertoon van een paar verbitterde leraren.
Door een persoonlijkere band te creëeren met de leerlingen zullen ze respect voor je krijgen en meer gemotiveerd zijn om hun werk te doen.

"Ik denk dat er een hardere aanpak nodig is in de vorm van ouders er verplicht bij betrekken. Uw zoon bedreigd ons dan word ie uit de klas gegooid, de volgende keer moet ie de hele week nakomen." -- Hier ben ik het mee eens, leerlingen die bedreigingen rondgooien moeten worden aangepakt, al zou ik zelf eerder gaan voor strafrechtelijk vervolg dan een schorsing.

Bah, ik zie dat ik ondertussen alweer helemaal van het onderwerp afben, neem maar gewoon aan dat deze "onderzoeker" ongetwijfeld LPF heeft gestemd.

-- Pax

Pax | 29-06-05 | 16:26

gilde idee heel goed. leren maar vooral werken.

bandito | 29-06-05 | 16:25

@Jan onder Modaal: Kom Nou! Dan leren ze nog hoe ze met die wapens moeten omgaan ook!

Overigens was de militaire dienstplicht een en al verveling, verveling en nog eens verveling. Afgewisseld met de bijzonder populaire 'gaskamertest'. Neen, laten we sommige dingen maar gewoon afgeschaft houden.

Wat wel zou kunnen is het opzetten van een instituur op dezelfde disciplinaire grondslag. Een soortement van GM-school maar dan met rangen en standen en eventueel gewoon een ram voor je kop als je niet doet wat de sergeant zegt.

TM | 29-06-05 | 15:45

driekwart van de klassen is moslims, en die eisen het recht op met respect behandelt te worden, terwijl ze zelf alleen maar disrespect uitstralen.

Btw, vmbo, kan je die jongens niet beter een soort gilde-systeem aanbieden ipv in de bankjes te zitten, soort leerling dus, in dienst bij een vakman. Leren ze veel meer. Doen ze wat nuttigs. Lijkt het minder op een gevangenis voor kinderen.

Broolio | 29-06-05 | 15:34

lol @ Blue

Volgens mij is dat in Lomberke, België. En sinds wannneer zijn de struiken in mei kaal? Zoiets kan alleen in Lomberke.

Ruthie Lingle | 29-06-05 | 15:33

Militaire diensplicht moet terug!!! Ik heb het zelf nooi gehad maar het zou wel goed zijn voor mij, en zéker voor dat messentrekkende tuig. De dienstplicht is trouwens nooit afgeschaft het is enkel op non-actief gesteld en kan op ieder moment zonder opgaaf van reden worden geactiveerd. DOEN!

Jan onder Modaal | 29-06-05 | 15:02

tja uhm.....

zielig

iris_louise | 29-06-05 | 14:15

@Iris : Was waarchijnlijk te stigmatiserend en te traumatisered voor die arme jongens en meisjes...

TM | 29-06-05 | 14:12

er was volgens mij ruim 10 jaar geleden al een plan om detectiepoortjes bij de ingang van "dat soort" scholen te zetten.
wat is er met dat idee gebeurd?

En is er hier in Nederland eigenlijk zo iets als een militaire tuchtschool (wat misschien niet zo'n goed plan is als je naar de afkomst van de gemiddelde stekert kijkt)

iris_louise | 29-06-05 | 14:08

Stuur even foto's van de locatie, blue-one, dan kijk ik of het mijn goedkeuring kan wegdragen en ik me wel of niet moet gedragen naar mijn leeftijd. ahum.

Ruthie Lingle | 29-06-05 | 14:02

Ik snap het ook niet knutsel 13:33, maar blijkbaar is bij de invoering van Schengen het grenzen stellen geheel taboe geworden. Ruggegraat? duh ... nee hebben we niet, we zijn bij het werpen wat schakels verloren.

Ruthie Lingle | 29-06-05 | 13:47

@RL
Als je mijn leeftijd bent, plus vrouwelijk dan mag je wellicht meevliegen als we komend weekend erheen gaan...

Blue-one | 29-06-05 | 13:43

@Blue-one.
Leuke pa, ... stel mij eens voor.
Even ter info, la douce France wordt niet het Engeland van WWIII.

Ruthie Lingle | 29-06-05 | 13:41

Pietah,
geweld oplossen met geweld kan niet... Zorgt alleen maar voor meer agressie en nog minder respect
[/moraalriddermodus]
opzich kunnen ze best een tikkie krijgen hoor

Blue-one | 29-06-05 | 13:41

@Knutsel
Je hebt wel gelijk, maar je moet niet vergeten dat het erg moeilijk is om dat in de gaten te houden. Veel gezinnen hebben 2 werkende ouders die dus weinig thuis zijn. Ook het verbieden om uit te gaan is lastig, 13 jarige meisjes gaan dan gewoon "bij een vriendinnetje logeren".

Pietah21 | 29-06-05 | 13:40

Jannetje
neheeeee ik bedoel ook niet dat de school de enige is die je opvoedt, maar dat het zo belangrijk is voor je. Niet alleen maar leren leren leren uit boekjes en mislukte kopieën van Juf Elselien, maar ook opgevoed worden, gecorrigeerd worden daar waar nodig.
Dat de ouders eindverantwoordelijken zijn, en dat het allemaal mooi in de wetboeken staat, praat me er niet van weet ik allemaal
Dat naffers + familie leraren afrossen moet je misschien ( je in het algemeen, niet jij ) zien als dáár ,rond de middelandse zee, iets gewoons. Niet per definitie leraren of poten rammen maar iedereen en alles wat ze niet aanstaat. Iets met cultuur en geloof geloof ik

Blue-one | 29-06-05 | 13:38

@Blue-one
Lieve Blue-one, ik vind het prachtig dat het in jouw ogen anders is, maar het staat toch echt zo in de wet. Dus leuk dat je het beter weet, maar de school heeft zich nog altijd aan de wet te houden. Ik heb alleen maar geschetst hoe het is ontstaan.
De school is niet de eindverantwoordelijke voor de opvoeding, dat zijn nog steeds de ouders. Niet om af te schuiven, maar omdat dat nou eenmaal hun grondwettelijke recht is. Nou, zeg ik dan, neem dan ook je verantwoordelijkheid! En ga geen onderwijskrachten afrossen omdat je even niet zo'n leuke bui hebt!

JanV | 29-06-05 | 13:34

@ruthie 13.17
Tjsa, en wiens schuld is dat?
Een tijd geleden keek ik naar een of andere reportage op de lokale TV. Ik heb me daar dusdanig om geergerd dat de tv het bijna moest ontgelden. Een moeder van ee dertienjarig kind stond doodleuk te beweren dat je kinderen op die leeftijd toch echt niet meer kan verbieden om breezahs te zuipen. Excuse me????
Wie zijn hier de ouders ? Jij toch zeker !

knutsel | 29-06-05 | 13:33

@Blue-one
Misschien een idee om de bekende "tik met de lineaal" weer in te voeren

Pietah21 | 29-06-05 | 13:31

Zit er allemaal in jah (veramerikanisierung)

Shareholder | 29-06-05 | 13:31

-weggejorist-

de Paashaas | 29-06-05 | 13:29

Veramerikanisierung ist Kamerat.

Shareholder | 29-06-05 | 13:28

@Pietah21
Klopt zeker, op VWO zit ook tuig, maar weer minder dan HAVO, en daar wéér minder tuig dan op VMBO...
Beveiliging in de vorm van poortjes werkt niet, het gaat om gedrag
Toezicht in de klas is een mooie optie maar dat kost te veel geld + dat leerlingen leraren wel opzoeken in de metro ( ik citeer...) Dan loopt het ECHT uit de hand...

Blue-one | 29-06-05 | 13:28

@RL
Klopt, maar ik gok dat de gemiddelde GS bezoeker ( althans mijn pa ) ook een tweede huis heeft, laten we zeggen in Zuid-Frankrijk...

Blue-one | 29-06-05 | 13:26

Het gaat nu over VMBO, maar ik zie het op veel andere opleidingen ook. Havo, VWO. De helft van de "kinderen" daar gebruikt drugs, is overdreven aggressief en spijbelt meer als ze aanwezig zijn. Misschien is beveiliging op school een idee?

Pietah21 | 29-06-05 | 13:26

beetje preventief terugdreigen dus

Klaverjas | 29-06-05 | 13:25

*Zucht* Hier gaat hetzelfde op als bij criminele hangjeugd. Allochtoon? Oprotten naar je eigen land. NLer? Ga maar wat werken in een gevangeniskamp, een nog ontbrekende maar hoogst noodzakeleijk schakel in ons systeem. Als iedere bedreiger nu eens hard aangepakt wordt is het zo afgelopen en kunnen er van de overblijvende vmbo-ertjes wellicht nog een aantal iets bereiken in hun leven anders worden het op den duur zelf ook bedreigertjes.

DeKeet | 29-06-05 | 13:25

@blue-one, maar met wel gewoon een tweede huis in Nafferland.

Ruthie Lingle | 29-06-05 | 13:24

Het is toch zó eenvoudig. Laat aan het begin van het schooljaar een 'wel braaf opgelet'/ 'niet opgelet'-video zien, met en lachende, succesvolle hardwerkers als ene voorbeeld en wat verwijtend kijkende daklozen, drugsverslaafden, hoeren en tandeloze gevangenen in het andere voorbeeld. 'Pas dán rennen zij om het hardst naar den winkel om kaftpapier te koopen!'

Klaverjas | 29-06-05 | 13:20

@automatic
Ben je je bewust van het feit dat er ook naffers zijn die in NL geboren zijn.... Ouders hebben die wellicht hier geboren zijn...

Blue-one | 29-06-05 | 13:18

van hun jeugd genieten? Dat heeft vergeleken met 20 jaar geleden wel een andere betekenis gekregen, knutsel. Genieten doe je met wat rapejes en liefst in groepsverband.

Ruthie Lingle | 29-06-05 | 13:17

Laten we beginnen waar het probleem ontstaat. De ouders en de opvoeding.
Elke "Kuch" buitenlander moet binnen 1 jaar vloeiend nederlands spreken. DIt kan via de particuliere weg, maar ook via de overheid.
Na 1 jaar krijg je een aangetekende brief thuis. Hierin staat waar en waneer je aanwezig moet zijn om de test te krijgen.
De test duurt 1 uur en je moet 80 procent goed hebben om te slagen. Is dit niet het geval gaat deze persoon gelijk het land uit.
Als de ouders van die mensen namelijk fatsoenlijk nederlands spreken. Kan de school beter communiceren met die ouders van die probleem kinderen.
Willen de kinderen niet luisteren. Ouders op school.
Luisteren ze nog niet. Schorsing van 1 week. Volgende stap is van school. En aan het werk.

_AuToMaTic_ | 29-06-05 | 13:16

Iceheart
Ik zei niet dat ze zich nu voorbeeldig gedragen, schorriemorrie dat is het!
V.w.b. de GM: ja dat klopt, en dat criminele gedrag is er op den duur ook wel uit. Tot zover ben ik ook vóór de GM, maar de toekomst van die gasten lijkt me zo apart. Resultaten voor langere termijn ( slaan ze door, worden ze gek/Wilhelm, vallen ze terug in het criminele gedrag ) zijn nog niet bekend..

Blue-one | 29-06-05 | 13:16

Het mooiste is dat we nog steeds een leerplichtwet hebben. Schorsing en verwijdering van school zou gepaard moeten gaan met IEDERE dag bellen naar de ouders hoe het zit. Zijn het kind en de ouders weer voor rede vatbaar, mogen ze terugkomen. Maar alleen als ze zich gedragen. Wordt er gvd de mogelijkheid geboden om je te ontwikkelen en je toekomst vorm te geven, wordt er schaamteloos tegenaan getrapt.
Ik weet ook wel dat het hier om lastige pubers gaat en dat ik ietwat kort door de bocht ga, het VMBO zelf is m.i. ook niet de meest ideale oplossing. Waar gaat het om? Dat er vakbekwame mensen de arbeidsmarkt opstromen. Als volwassene heb je ook niet zoveel te willen. Kun je maar beter vroeger dan later op wijzen. Je kunt ook noemen dat de jongeren van hun jeugd zouden moeten genieten. Dat klopt, maar gewoon in je vrije tijd aub en niet in de klas.

knutsel | 29-06-05 | 13:13

Lieve Jan,
ik weet niet op welke school je ooit gezeten hebt, of nog steeds op zit, maar in mijn ogen heeft de school JUIST de taak om kinders op te voeden...
Het is ondenkbaar dat de school niet opvoed, je moet erkennen dat de school deze functie gewoon heeft . <-- punt
Gevormd wordt je toch juist op schoo, door en met vrienden, en wat verstrooide leraren..
Dat ouders er misbruik van maken door gemakszuchtig te zijn, das jammer en niet te vermijden.
---
Brussel,
ja mooi plan, mee eens, hek er om heen en groot slot er op

Blue-one | 29-06-05 | 13:13

@blue-one

en nu gedragen ze zich zo geweldig wou je zeggen?
de gedachte achter GM is voor zover ik weet ook dat die gasten die de maatschappij ingaan en zich een tijdje gedragen inzien dat het eigenlijk beter is zo en ze zullen zich dus NIET zo snel weer crimineel gedragen. ik kan het fout hebben hoor, zeg t maar hoor...

iceheart | 29-06-05 | 13:12

@spooky
baal jij ook zo van petersbook?

mallebabbe | 29-06-05 | 13:11

Zolang ze maar geen leraressen verkrachten vind ik alles best. Iemand zin om te neuqen trouwens?

Robin-Perversie | 29-06-05 | 13:09

Even wadden eiland of een plaat afbakenen en dan Battle Royale re-enacten. Dan wordt de denktijd nuttig besteed met de vraag als het schoolbanken of de wadden wordt. Als bijprodukt hebben de TV zenders weer is wat intressants om uit te zenden.
* Ali Gumoed zijn dood is gesponsored door: Coca Cola! *

inhibitor | 29-06-05 | 13:08

We focussen ons continu op de minderbegaafde. We passen elke keer weer onze doelstellingen aan, aan diegene met het laagste IQ ? want ja, iedereen moet goed meekomen. We mogen niemand benadelen.

Maar dat daardoor 80% van de rest van de klas gedoemd is tot debiliteit, verveling en luiheid ? ach, die vruchten plukken we later in de maatschappij toch gewoon weer. Geen probleem. Overval iemand?

Ruthie Lingle | 29-06-05 | 13:07

@Armageddon offtopic

Mijn dank is groot voor die tip van google earth, het is echt super, vooral het kantelen van het perspectief in ongeveer 30 a 45 graden zodat je een birdview van een gebied krijgt. Ik heb veel kartografie gehad tijdens mijn studie en zelf stage gelopen op een dergelijke afdeling, dit is helemaal mijn ding. Dit is de tweede tip in totaal die ik van je heb, de eerste was van een compleet andere orde dat was petersbook die nu dood schijnt te zijn.

spooky | 29-06-05 | 13:05

@ Blue-one

Lekker door de Diamantbuurt laten razen is jouw oplossing?

Brusselmans | 29-06-05 | 13:04

@Blue-one
Nee, daar is de school dus NIET verantwoordelijk voor! En waarom niet? Omdat elke keer weer door de ouders wordt verwacht dat de school wel even de opvoedings"foutjes" worden hersteld door een instituut dat niet de rechten bezit die de ouders wel hebben.
Men gaat nog een stapje verder. Het is effe lastig om Jantje thuis te hebben, want ze moeten iets belangrijks doen, dus moet de school maar zolang op Jantje passen, ook buiten schooltijd. Dat symboliseert de hele opvoedkwaliteit van de betreffende ouders en zeker de helft is ook zo gemakzuchtig. Dus blijft de verantwoording gewoon daar liggen waar-ie hoort: bij de ouders.

JanV | 29-06-05 | 13:04

Brussel,
Na de behandeling zijn ze toch gewoon vrij ? punt, klaar, wegwezen, eruit.
Ik ben bij de weg geen aanhanger van de TBSklinieken hoor

Nogmaals, mijn punt is, dat zo'n groep niet goed is voor de verdere ontwikkeling van die gasten EN de maatschappij...

Blue-one | 29-06-05 | 13:02

@ Blue-one

Tja, met "als dan" scenario's kom je niet ver.

Glenn Mills heeft zich vooralsnog als een van de weinige effectieve heropvoedings inrichtingen bewezen.

Overigens worden ze niet zomaar de samenleving ingegooit. Bulls leden die zich keer op keer bewijzen komen in aanmerking voor verlof.

En dat zijn er geen 50.000 per jaar zoals in de gemiddelde TBS kliniek.

Brusselmans | 29-06-05 | 13:00

@knutsel
Als je die jonges van school aftrapt moet je ook 'b' zeggen en ze meteen ook terug onder de couscousboom schoppen. Anders wordt het probleem alleen maar groter

Toine Rorije | 29-06-05 | 12:56

Als ik regelmatig van de gemeente folders krijg in 3 talen t.w. Nederlands, Arabisch en Turks, dan ligt er toch een wereld open voor (freelance) vertalers op (VMBO)scholen? met name in de correspondentie naar de ouders en het tolken op ouderavonden.
Als je dan toch de ouders wilt betrekken en je weet dat hun Nederlands beperkt is (wat ik op zich al niet goed vind, maar het is niet anders) maak dan gebruik van de middelen!

Maenade | 29-06-05 | 12:55

@knutsel
Leuk dat je die vragen stelt en vervolgens dingen opnoemt die alle problemen bevat. Ben het wel met je eens. Als leerling dien je je te gedragen en indien dit niet gebeurd moet er keihard worden opgetreden. Het is echter ook het thuisfront wat hier mee werkt. Als jij thuis niet wordt opgevoed met het idee dat die man daar voor de klas ook niet voor zn lol voor de 380e keer dat geschiedenisboek voorleest, en dat hij jou wat probeert te leren, dan kun je zo'n leerling 600 keer van school schoppen maar dan begrijpt hij het nog niet ben ik bang. Ik ben het met je eens dat er op school bikkelhard tegen dit soort types opgetreden moet worden, maar dat is maar een deel...

ZI | 29-06-05 | 12:54

@TM
Dat de gemiddelde negert in de Bijlmer niet zn echte vader in hetzelfde huis heeft wonen, is niets nieuws onder de zon....
Maar goed opvoeding is inderdaad een belangrijk punt, maar daar is de school toch ook gedeeltelijk voor verantwoordelijk voor ? Ik denk niet dat je nu een groot opvoedingsoffensief kunt opzetten in de Blijmer :)

Blue-one | 29-06-05 | 12:49

"Komt u met de metro? Dan neem ik mn gun mee"

Weet je, het is dan wel dik 25 jaar geleden dat ik op de middelbare school zat, maar als ik het oooooooooit had gewaagd om dit alleen maar te ZEGGEN dan had ik werkelijk tot mijn nek in de zware problemen gezeten.

O.K. : het waren uiteraard andere tijden. Maar niet alles uit het verleden is slechter dan het tegenwoordig is. Al wordt je dat wel steeds zo voorgespiegeld in het dagelijkse leven.

TM | 29-06-05 | 12:46

Brusseltje,
ik kan me voorstellen dat mijn gedachtengang je niet compleet duidelijk is....
De autoriteit is de leider in de groep zelf, dus er wordt wel degelijk opgekeken naar één persoon.
Met "the wave" bedoelde ik te zeggen dat een groep aan je binden zo makkelijk is, en dat in de GM de groepen bij bosjes gemaakt worden ( een van de hoofddoelen van de studenten daar )
Vervolgens, na enkele jaren, worden ze hopla in de maatschappij gegooid, als ze alles succesvol afgeronden in de GM. Stel je eens voor dat er een lichting van 30 "afstudeerd", en dat er ééntje weer contact opneemt met de rest. Je hebt dan een groep van 30 potentiële killers die ongeveer alles doen wat hen wordt opgedragen..

( wurst kees senario )

Blue-one | 29-06-05 | 12:45

Waar is het in vredesnaam misgegaan?
Is het het VMBO zelf? Is het gebrek aan opvoeding? Is het gebrek aan respect voor leraren? Cultuurverschil?

Dit keer ben ik het (helaas) niet eens met Lucas. In het klaslokaal dien je je te gedragen. Punt.
- Bek dicht en stilzitten.
- Kauwgom uit je smoel.
- Pet en hoofddoek af.
- Luisteren.

Bedreigen? Onmiddelijk van school aftrappen ! Laat de ouders het maar oplossen, zij hebben gefaald in de opvoeding. Hoe halen ze het in hun domme kop om leraren overal de schuld van te geven. De leraren zijn een van de meest betrokken groepen in de samenleving.

knutsel | 29-06-05 | 12:45

Camera's in de klas, werkkampen en dreigementen strafbaar stellen.

Als Ali of Mo dan tegen meester zegt: "Komt u met de metro? Dan neem ik mn gun mee" kunnen we de pauperts naar een werkkamp om eens stevig te socialiseren zonder verlof.

Werkt bovenstaande niet? Dan maar in het vliegtuig naar Argentinië.

Niels | 29-06-05 | 12:42

@Blue-one; Ik geloof je onmiddelijk. Maar dat laat onverlet dat het de ouders zijn die domweg niet zorgen voor een goede opvoeding. En als je thuis al gewoon alles kunt maken, dan doe je dat op school natuurlijk helemaal. Ik hoor zo'n stuk pubertuig(want dat is iedere puber altijd al geweest) : "Je bent mijn vader niet."

TM | 29-06-05 | 12:41

ja precies blue one... 20 sec>1 km LOL
Rijkspolitie is nog steeds dol op porsches gelukkig, zolang je maar groet.

superjan | 29-06-05 | 12:39

@ Blue-one

Je onwetendheid is stuitend. Glen Mills behandeld delikwenten als normale jongeren die de fout in zijn gegaan. Regels worden niet door autoriteiten opgesteld maar in een groepsproces bedacht.

Een Hollywood film als bewijs dat de Bulls club niet zou werken is een beetje een zwaktebod.

Een Bulls lid mag meer, maar heeft ook meer verantwoordelijkheid.

Brusselmans | 29-06-05 | 12:39

@blue-one.
Dat is t em nou precies...
Leerlingen komen met (vuur)wapens, en in reactie daarop komt een school met regeltjes, en verwacht dat daarmee de problemen zijn opgelost. Beetje naief dus!

fweddy | 29-06-05 | 12:38

@SJ
Ik wist dat er een jan postte die een porsche had, remember een paar topics terug ( geen id welke )
Het gaat niet om de tijd kan ik je vertellen, het gaat om de afstand ( bijv. één kilometert )

De tijd voor de afgelegde kilometer is wel weer variabel, mbt je snelheid :P

Blue-one | 29-06-05 | 12:37

agh ..
Maak de les stof 30X moeilijker een maak de examens ook veeel moeilijker..
Dan moeten die lui wel leren en ze moeten in de avond uren ook nog bij leren net als in japan.
Maak school gewoon veel moeilijker probleem opgelost !!

Wij maken de school te makelijk logich dat de leerlingen zich vervelen !!
Gewoon van kleins af hard laten leren.

Want als je geen diploma heb je geen baan en geen toekomst. Wij verpersten onze toekomstige generatie door ze slecht op te leiden.
Wacht maar af al het hogere geschoolde personeel in de toekomst komt niet uit nederland. En aan laag geschoolde mensen hebben we niets, omdat al dat werk al in azie wordt gedaan !!

CyberX | 29-06-05 | 12:37

@TM
De gemiddelde Augustinus negert heeft de wapens niet van een vreemde hoor, kijk eens rond in de Bijlmer en spot de volwassen neger zonder wapen/Kijk op een VVD-congres uit naar Lucas...

Blue-one | 29-06-05 | 12:35

@Blue one> de kunst is om af en toe een paar seconden gas te geven. De rijkspolitie pakt je pas als je je 160-200
actie langer dan 20 seconden volhoudt.

superjan | 29-06-05 | 12:34

"Met de politie is afgesproken dat alle kluisjes een paar keer per jaar gecontroleerd worden".

Kijk, een probleem. Vroeger stond daar iets in de geest van "Met jullie OUDERS is afgesproken dat alle kluisjes een paar keer per jaar gecontroleerd worden".

Het moet toch niet gekker worden.

TM | 29-06-05 | 12:33

@roberto> ze zijn niet traag in belasting heffen, verkeers overtredingen bekeuren, BPM berekenen, voor pirateneiland aruba opkomen, de omroep om zeep helpen, moslimomroepen in het leven roepen...

superjan | 29-06-05 | 12:33

@fweddy
Ow god, kom eens uit die grot van je! Denk je nou echt dat den tuig @ Augustinus zich aan die regels houdt ?
Vraag aan een bezitter van een Porsche 911 turbo eens oftie ook nooit te hard rijdt...

Blue-one | 29-06-05 | 12:33

@JBX, mee eens dat softe gedoe moet flink vermindert worden

Lieter | 29-06-05 | 12:31

Dat van dat bedreigen met een pistool kan nooit kloppen. Meneer Paulle zat namelijk op het Augustinus, en daar hebben ze DUIDELIJKE regels mbt wapenbezit:
"Alcohol, drugs en wapens (zowel het gebruik als het bezit ervan) zijn op school of tijdens activiteiten die de school organiseert, verboden. Je bent verplicht gebruik te maken van het opbergkluisje dat de school je toewijst. Met de politie is afgesproken dat alle kluisjes een paar keer per jaar gecontroleerd worden".

zie ook op: www.augustinus-college.nl/school/

fweddy | 29-06-05 | 12:29

@Optical
Jij hebt een bril nodig...

da wizard | 29-06-05 | 12:27

@Lucasdelinkselul
Dat jij nog denkt dat dit serieus bedoeld was! Daar moet ik toch even om lachen.

En als je iets serieus wilt: waarom weet de pliesie je bars aan de kant te zetten en je rijbewijs af te nemen, maar niet deze etterbakjes te ontdoen van allerlei wapentuig?

Mijn vrouw staat voor de klas, gelukkig basisschool, de onderste drie groepen, maar ook zij is al eens bedreigd. Door een vader die vond dat zoonlief niet op een andere plaats mocht worden gezet. Het ventje was een gigantische klier, maar pa kwam wel even vertellen hoe de klas gerund moest worden, met bedreiging en al.

Kijk en voor zoiets wil jij een "intelligente" oplossing? Ik wil jou wel eens zien als een van jouw dierbaarsten zo bedreigd wordt! Kom nou eens uit die linkse ivoren toren man! Mijn vrouw is nou al de dupe van die geitenwollensokkensofties die wel even zullen vertellen dat ze er allemaal niks aan konden doen!

Ik word eigenlijk steeds kwader. Als ik zo'n klootzakkenwasser in mijn poten krijg, is-ie nog niet jarig! En ik doe het waar geen getuigen bij zijn! Halfzachte mafkezen! Van links tot Donner!

JanV | 29-06-05 | 12:27

Google Earth routeplanner is alleen handig voor Noord Korea. Eindelijk een blik op de wereld volgens Kim Jong Il.
Marokko staat er niet eens op, geloof ik.

Kakbouter | 29-06-05 | 12:27

o.t.

@Collega raeaguurder Pechtold> Jammer dat die achterbakse ouwelslikkende papen je best goede voorstellen om zeep hebben geholpen. Die referenda-input was het eerste, best goede verhaal van een d666 bewindspersoon, sinds 1965.

superjan | 29-06-05 | 12:26

Vreemde leerling, zo gaat het er bij ons op school niet aan toe.

RheZZeuS | 29-06-05 | 12:26

@ da wizzard.
agree!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 12:25

idd laat die gasten met harde hand een vak leren, dat is de beste oplossing imo voor al het tuid wat rondloopt op die scholen

exarchos | 29-06-05 | 12:25

Het is gewoon allemaal fout gegaan toen ze de meester verboden de leerlingen een pets voor hun kop te geven.

TM | 29-06-05 | 12:25

tsjees, wel erg zeg voor al die leraren. op ons lyceum jatten we de antwoorden op een te maken toets uit het tasje van de lerares. als dank zeek iemand haar broodtrommeltje met spijzen vol. zij ging de ziektewet in. wij haalden ons diploma. stoer he? komt wel goed met die bedreigertjes, afknallen niet nodig. misschien komen ze in de toekomst wel van pas in onze economie. vang die leraren maar op, verdubbel hun loon en geef cursus hoe vergroot ik mijn ego

neuzel | 29-06-05 | 12:24

Gisteren drie Marokkaanse jochies gezien die een hanenkam met autopech hielpen door zijn auto aan te duwen. Zomaar uit het niets.....

Optical | 29-06-05 | 12:24

@QZNYWRLD en spooky

Als je het helemaal correct wil melden zeg je spelfouten. Het woord spelling(s)fout staat niet in het groene boekje. En ook niet in Van Dale. Maar waar hebben we het over...

Alie Bee | 29-06-05 | 12:23

Ik heb me altijd erg geërgerd aan die man voor de klas die bijna mijn hele lestijd bezig was met alles behalve lesgeven, de hele tijd maar zeiken over: jassen, boeken, omdraaien, etc...

Hierdoor ben ik mischien wel vele miljoenen misgelopen. Zou ik recht hebben op schadevergoeding?

halve haring | 29-06-05 | 12:23

@DD
JAHHH ( pas nog gezien, maar de titel al vergeten terwijl dat essentiël in de film is... )
Maar dat bedoel ik dus! De gasten in de GM willen keigraag bij de Bull's Club horen, echt TE graag, en ik voorzie allerlei gekke dingen als mensen ZO gefascineerd raken door een clubje ( wave/nsdap/bulls, niet de gedachtengoeden erachter maar de opzet!)

Blue-one | 29-06-05 | 12:23

@LLL
je maakt nu jezelf schuldig aan het in hokjes delen van groepen en dat moet ik je nageven, is iets wat altijd al een smerig "links" trekje is geweest

mallebabbe | 29-06-05 | 12:23

Off-topic

. Armageddon 29-06-05 @ 12:19

Ha! Heb het vanmorgen geinstalleerd, zit en nu mee te pielen. Kan een killer-app worden m.i.

Huh..? | 29-06-05 | 12:23

@Roberto Sachinni
In alles, maar voornamenlijk als er actie ondernomen moet worden...

da wizard | 29-06-05 | 12:22

Ik laat mijn eerste post niet meteen een negatieve zijn.

Ik denk dat we ze gewoon NOG meer moeten vertroetelen en knuffelen. Dat zal ze leren!

Eagle_Eye | 29-06-05 | 12:22

@ da wizard bedoelde ik ofcourse

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 12:22

Gelijk aangifte doen van bedreigingen... onee, die suffe pliesie in dit land doet daar niks mee. Remkes, zet dat tuig eens aan het werk. Pas dan kunnen die andere criminelen in de wording aangepakt worden.

@alle linkse lullen: Ik heb het dus _niet_ over die paar agenten die wel werken en knuffelmarokkanen die wel braaf hun huiswerk doen.

Omega | 29-06-05 | 12:22

Ik zeg nogmaals: alle allochtonen kinderen wegtrekken uit hun huidige woon-, leef- en studieomgeving en verdelen over alle 10.000 middelbare- en basisscholen. Bijv. een allochtoon op een islamitische school in de Bijlmer verplaatsen naar een katholieke basisschool te Urk. Die oplossing is niet links, niet rechts, maar ligt precies in het midden.

@Nickname | 29-06-05 | 12:21

helemaal offtopic... ligt het aan mij of ligt msn en hotmail al een halve dag plat... mIsS My BrEeZah_SLUtTiEs nAmELijK :P ;)

modderfokker | 29-06-05 | 12:21

@JBX

Leuk gevonden "VMBO moet men opdoeken"...

Reiger | 29-06-05 | 12:21

Volgens mij hadden ze nooit aan dat VMBO-project moeten beginnen. De scholen zijn te massaal, en het geboden lespakket is kudt. Het is te breed, van alles wat, kortom die kids leren er geen fuck.Uiteraard is de hele VMBO-gedachte weer eens bedacht door een stel wereldvreemde figuren. Waarom niet terug naar de oude Ambachtschool-gedachte, gewoon een vak leren? Was vroeger heel normaal...

brutus68 | 29-06-05 | 12:21

@Lucas: Met Jan M. aan de macht zal het daar echt wel op neer komen.

Tsssss.... | 29-06-05 | 12:20

@ geitenneuker.
Waarin is de politiek dan niet veel te traag?

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 12:20

Hoe gaat dat nou eigenlijk in Marokko zelf? Ik had begrepen dat daar een grote mond opzetten tegen iemand die authoriteit heeft, resulteert in een pijnlijk pak slag en een goeie worp in een donker gat dat gevangenis heet, sleutel erachter aan. Wellicht heten wij de verkeerde immigranten welkom?

Dol op Post | 29-06-05 | 12:20

Ha die Kakbouter! Ja laten we het beestje maar gewoon bij de naam noemen toch? ;-) Ik vind net een nieuw proggie. Best leuk. Google Earth. Nieuwe routeplanner.

Armageddon | 29-06-05 | 12:19

blue one .. the wave bedoel je ?

Draaitafel Demagoog | 29-06-05 | 12:19

@ geitenneuker
veranderingen duren lang, maar leveren vaak goede dingen op. De politiek is hierin veel te traag...

da wizard | 29-06-05 | 12:18

Over twee jaar moet mijn dochter ook naar het voortgezet onderwijs. En ze gaat nu al zeker NIET naar het VMBO!!!

VMBO moet men opdoeken. Nieuwe onderwijsvorm met veel strengere regels. Voor probleemgevallen ontwikkelen we een nieuw kostschool-vorm. Eens in de maand een weekendje naar huis, als men het verdient heeft.

Geen geitewollensokken-mentaliteit meer. Da's zo uit de tijd...

JBX | 29-06-05 | 12:18

@Lucasdelinkselul, daar kan ook een barjonet op, is veel goedkoper dan afknallen.

hoeheterhoepeter | 29-06-05 | 12:17

@Mallebabbe: jij noemt "afknallen dat tuig!" links?
Goed, ik zal even kijken of iets dergelijks in het SP-program staat.
Nope.
Staat er niet in...

Lucasdelinkselul | 29-06-05 | 12:16

Mijn dochter gaat mooi naar een mooie witte school, of naar een internaat.
En ja, de holocaust is wel gebeurt!

Weeraanmelden | 29-06-05 | 12:16

@da wizard,
visa versa --> dit gebeurt wel in de realiteit.
Was het maar zo zoals jij je het voorsteld, ik ben er ook een voorstender van. Maar ik ben bang dat dat nog wel even kan duren.

geitenneuker | 29-06-05 | 12:16

@Lucas,
Bader-Meinhof-Gruppe, Rote-Arme-Fraction??

KABAAL | 29-06-05 | 12:16

@ Lucas.
Je loopt weer ouderwets links te zeiken! kap daar eens mee! je was scherp zei je! zeg dan ook wat normaals in plaats van anti recht (lees: veel te links) te zeiken. er is volgens mij nog altijd een tussenweg!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 12:16

@Toine Rorije
Wereldvreemde eikels heb je altijd.
Die Murat familie haden allemaal in de bak moeten gooien en die Pa had afgeknald moeten worden...

da wizard | 29-06-05 | 12:16

@LLL
Met gejatte Kalashnikovs neem ik aan ? Of gekocht van je uitkering ?

Blue-one | 29-06-05 | 12:15

Nee, afknallen behoort tot het extremistische segment. Wij doen het alleen met Kalashnikovs.

Lucasdelinkselul | 29-06-05 | 12:14

sorry maak ik zelf een spellingfout (zonder s) met mijn 2x zijn, moet denk ik mijn mond maar verder houden en in de hoek staan. Of strafregels schrijven. Ik mag andere niet verbeteren als ik zelf dezelfde fouten maak. Ik mag andere niet verbeteren als ik zelf dezelfde fouten maak. Ik mag andere niet verbeteren als ik zelf dezelfde fouten maak. Ik mag andere niet verbeteren als ik zelf dezelfde fouten maak. Ik mag andere niet verbeteren als ik zelf dezelfde fouten maak. Ik mag andere niet verbeteren als ik zelf dezelfde fouten maak. Ik mag andere niet verbeteren als ik zelf dezelfde fouten maak.....

spooky | 29-06-05 | 12:13

@Nickname: Met 'heaumeaux' loopt het idd flink op, alleen jammer dat ze niet verder dan 'homo' komen...

Kakbouter | 29-06-05 | 12:13

@Lucas
hou eens op met iedereen die uitspraken doet die ongenuanceerd zijn en/of uwe linkse hoogheid niet zinnen als "rechts" te bestempelen

mallebabbe | 29-06-05 | 12:13

@geitenneuker
Jij bent ook wereldvreemd of niet.
Het is onbehoorlijk om familie in zaken te laten tolken (dat betekend dus vertalen).
Trouwens een tolk is gratis te verkrijgen en het kan ook via de telefoon..

da wizard | 29-06-05 | 12:12

@da wizard
op een of andere manier heb ik niet veel vertrouwen in die ouders. Destijds met murat d zaten zn ouders ook met gewoon droge ogen in een of andere vreemde couscoustaal te vertellen dat het zo'n goeje jonge was.

Toine Rorije | 29-06-05 | 12:11

@Lucas
je bent jezelf toch niet aan verlagen nu he? ("zullen we anders jou afknallen") Je schreef zojuist dat je wakker en SCHERP bent.

@Nickname | 29-06-05 | 12:10

JanV, ga eens deaud op freelance basis.

Lekker Belangrijk© | 29-06-05 | 12:10

het is mild zijn met zijn met spellingsfouten of we zullen niet erg letten op spellingsfouten.

spooky | 29-06-05 | 12:10

@ Lucas, Ik dacht dat afknallen tot het extreem linkse segment behoorde ?

Apollo | 29-06-05 | 12:09

Wanneer houden leraren op mietjes te zijn, en nu eens echt les gaan geven. Ook voor leraren is een opvoedende taak weggelegd. Orde houden is geen probleem als de jongeren echt kortgehouden worden. Wees dus hardje leerlingen en je wint op twee fronten. Zij een opleiding en jij een leuke baan.

www.tegenwicht.org/27_ama/glen_m.htm

hoeheterhoepeter | 29-06-05 | 12:09

@The Irritainer

Wapen op zak, bij Bubba in de bak!

timbo | 29-06-05 | 12:09

@. HenkieTankie
En daarom die ouders dus er verplicht bij betrekken.
Haal ze thuis maar op door de politie en zet ze maar af op school bij de leraar.
Wedden dat ze actie gaan ondernemen...

da wizard | 29-06-05 | 12:08

@auxy: zullen we anders jou afknallen? Scheelt ons weer een hoop extreem-rechts gedram.

Lucasdelinkselul | 29-06-05 | 12:08

niks nieuws volgens mij. De meeste nieuwswaarde zit in het feit dat de Gevestigde Pers in toenemende mate aandacht besteedt aan dit probleem.

LLox | 29-06-05 | 12:07

Goeiemiddag! Het gaat alweer over Marokkanen zie ik!? ;-)

Armageddon | 29-06-05 | 12:06

@Brusselmans
Ben je er wel eens geweest ? ( op de GM )
Ik wel en ik kan je vertellen dat zoiets ook geen echt succes is voor in de toekomst.
Al die naffertjes worden daar prachtig gedrild, dat klopt. Maar vervolgens zijn ze ZO robotachtig, ZO onmenselijk, ZO... Niet inzetbaar in de maatschappij, het is gewoon eng hoe ze daar uit komen. Het scheelt wel in de criminelen, klopt dat wordt er wel uitgeramd, prima opzet wat dat betreft.

Ken je die film uit een ver verleden, met die leraar en die klas... Grr wat is de naam ook al weer... In ieder geval, die kerel zet dus de hele klas naar zn hand, als er één gek de GM inloopt en alles opzet ( die bewoners ervan luisteren toch naar de "groepsoudste" alsof het Allah is ) heb je binnen de kortste keren een leuk groepje dat tot alles in staat is.......

Blue-one | 29-06-05 | 12:06

@kakbouter
Als je de tijd meerekent waarop ie bedenkt hoe die het beste heaumeaux kan scanderen, opdat ie zo goed mogelijk in de smaak valt bij zijn vriendjes en familie dan kom je een heel eind.

@Nickname | 29-06-05 | 12:06

Arme -edit-bouter, ze moeten je wel hebben vandaag.

Lekker Belangrijk© | 29-06-05 | 12:06

@da wizard,
dat is een utopie en kan nooit gerealiseerd worden.
Ouders verstaan geen NL's dus een broertje of zusje gaat mee om alles te vertalen. Wedden dat die ouders wat ander horen dan dat de docent verteld.

geitenneuker | 29-06-05 | 12:05

@ Brusselmans
Dat is de laatste stap, en ouders de rekening ervan geven...

da wizard | 29-06-05 | 12:05

Vraag het anders aan Jan V.
Jan V. is namelijk gefrustreerde ondernemer en als je dat bent kun je alleen nog maar aan extreme maatregelen denken.
Ik word maar nooit ondernemer denk ik. Veel te bang dat ik ook zo'n zeikende VVD-proleet word.

Lucasdelinkselul | 29-06-05 | 12:04

Als je maar 1/3 van de tijd effectief les krijgt is het niet gek dat alle VMBO-ers gedoemd zijn putjes te scheppen, moslim-vrouw te worden of loverboy te worden ofzo!

Caaij | 29-06-05 | 12:04

@ de wizard.
Het probleem is juist dat de ouders v/h kind uit het rifgebergte, totaal geen idee hebben wat hun kind zoal uitspookt. Het kind houd tegenover de ouders vol dat alles toppie op school gaat. De ouders geloven nu eenmaal eerder hun eigen kind dan een hoer /varken (de juffrouw/ meester). Zowiezo spreekt het grootste deel van de ouders niet fatsoenlijk Nederlands, dus zullen ze ook nooit begrijpen wat er aan de hand is.

HenkieTankie | 29-06-05 | 12:04

moeilijke leerlingen een enkelband !!!! ofzow .. ;)

Draaitafel Demagoog | 29-06-05 | 12:03

Vreselijk Moeilijk Beheersbaar Onderwijs

FHH | 29-06-05 | 12:03

JanV for president! Helemaal mee eens AFKNALLEN dat tuig!!!!!!

auxy | 29-06-05 | 12:02

-weggejorist-

Ingelheit | 29-06-05 | 12:02

-weggejorist-

Ingelheit | 29-06-05 | 12:02

Als je de effectieve 'denktijd' van de gemiddelde Marokkaan met een stopwatch op zou nemen, hoeveel min. zou je dan halen?

Kakbouter | 29-06-05 | 12:02

Wij (+ik) beschouwden de leraren als [i]halfgoden[/i], we kregen voortreffelijk onderwijs en zijn nog altijd trots op ons (+mijn) diploma.

Ingelheit | 29-06-05 | 12:02

Ik denk dat er een hardere aanpak nodig is in de vorm van ouders er verplicht bij betrekken. Uw zoon bedreigd ons dan word ie uit de klas gegooid, de volgende keer moet ie de hele week nakomen. Als dat niet helpt dan moet ie met de ouders maar weer eens langskomen en word er gepraat over wat ouders moeten doen als zoonlief niet naar school gaat in een land waar leerplicht geldt. En ga zo maar verder.
De ouders zijn verantwoordelijk voor de daden van hun kinderen en dus ook voor de opvoeding die ze hebben genoten.
Tijd voor hoge boetes als je zoontje dus kattekwaad uithaald op school
Wedden dat het werkt...

da wizard | 29-06-05 | 12:00

Je zou je kunnen afvragen waarom de Glen Mills inrichtingen van zo weinig publiciteit worden voorzien..

Brusselmans | 29-06-05 | 11:59

Ach ja, als je de meester / juffrouw mag tutoyeren, en mag aanspreken bij zijn / haar voornaam, dan is het hek van de dam natuurlijk. Moest ik vroeger eens in mijn hoofd halen. Gelijk strafregels te pakken.
Maar die vieze, ranzige tijdgeest uit de jaren 60, oftewel alle normen en waarden overboord, houdt tot nu toe nog steeds stand in het klaslokaal.

HenkieTankie | 29-06-05 | 11:59

@De socialist
Mja, de waarheid is vaak bruin.

HyBriD VorTeX | 29-06-05 | 11:59

@Redactie: OK, message = clear ;)

Kakbouter | 29-06-05 | 11:58

Balhaar ! allah (h)ackbar....
pief pief jij beent dood meester!!
------------
Zelf vroeger MAVO gedaan op een "witte" schoot. was geen vuiltje aan de lucht.
Dit gaat niet om de VMBO ( oud MAVO als ik het goed heb ) dit gaat om de zwarte scholen of scholen met veel buitenlanders, die maken er zo'n teringzooi van !!
Verdonk for president !!

geitenneuker | 29-06-05 | 11:58

Ha mijn favoriete onderwerp: de VMBO'ertjes die zich misdragen..

Ik ken er een hele hoop die gewoon keihard zeggen dat het normaal is om de leraar de baas te zijn ( het is immers een heaumeau of een mietje ). Kudtgrapjes met dingen in de drankjes plempen is niet eens meer zo heel raar, het is een standaard grap geworden waardoor leraren geen koffie in de klas durven drinken.
Intimidatie als gevolg van een laag cijfer is ook aan de orde van de dag, een paar punten erbij kort misschien één á twee "gesprekjes" met de desbetreffende docent......

Ik ben sterk van mening dat het onderwijs niet alleen moet worden ingedeeld op intelligentiequotiënten, maar ook ( juist ) op gedrag en op het functioneren binnen een groep. Sociale vaardigheden moeten méér naar de voorgrond treden....

Blue-one | 29-06-05 | 11:58

Bah wat een bruin stukje weer.

De Socialist | 29-06-05 | 11:57

Ik zeg:
verdeel alle allochtonen kinderen tot 20 jaar over alle 10.000 basis- en middelbare scholen die Nederland rijk is.

@Nickname | 29-06-05 | 11:57

godver .. wanneer breekt er nou eens oorlog uit in dit land .. pfff

Draaitafel Demagoog | 29-06-05 | 11:55

Ik ben wakker EN SCHERP!

Lucasdelinkselul | 29-06-05 | 11:55

Ik ben benieuwd welke type onderwijs onze Wilhelm genoten heeft.

Puntenslijper | 29-06-05 | 11:54

Lucas, ook ontwaakt ??

KABAAL | 29-06-05 | 11:54

Op het voetbalveld is het al even erg. Gisteren zag ik dat het publiek flessen gooide naar de keeper. De verliezers, ik zal geen namen noemen maar we weten allemaal dat het de marokkanen waren, trapte hun naam nog verder in de strond door links en rechts tegenstanders tegen de grond te trappen en ze ook nog een de bek te tuffen. De beelden van de NOS werden weggedraaid toen er na de wedstrijd vechtpartijen uitbraken. Je leest er niets over in de pers maar wat mij betreft kunnen ze allemaal ongezien de tiefes krijgen!! .... de steeds rechtser wordende lul

connected | 29-06-05 | 11:53

Het is toch triest dat je hiervan moet leren omdat je niet meer kan lezen uit een boekje! www.molecool.nl/

.grover | 29-06-05 | 11:52

@Kakbouter,
-
Watte....??

KABAAL | 29-06-05 | 11:52

Van dit soort zaken krijg ik koude rillingen. Om het probleem op te lossen lijkt het mij noodzakelijk dat de klassen kleiner en de lessen persoonlijker worden. Daarvoor heb je echter meer (goede) docenten nodig.
.
Het leven van een VMBO docent is echter hel. Er zijn weinig banen die ik minder ambieer. Daardoor zullen er niet snel méér docenten komen, maar juist minder. Hierdoor is het probleem haast onoplosbaar. Dit vraagt om effectieve maatregelen vanuit de politiek. Ik ben benieuwd!

J.A. | 29-06-05 | 11:52

uitzetten, wie dom wil blijven kan dom blijven.
Gek he, dat je nooit een baan kunt vinden, NEE dat komt omdat je nooit wat hebt geleerd. Alleen maar bedreigen, en shit.

|&lt;|_|\/| | 29-06-05 | 11:51

Edit: Breezahtaal valt buiten 'mild op spelling zijn.'

Kakbouter | 29-06-05 | 11:50

Inderdaad, en Ali B. maar doordrammen over respect....

KABAAL | 29-06-05 | 11:50

Beste Jan V.
Probeer voor een keer in je leven eens iets constructiefs te bedenken. Als we wereklijk alles 'af moeten knallen' wat jij voorstelt blijven er verdacht weinig mensen over in deze samenleving.
Verder is het zo dat de mededeling 'wij zullen niet op spellingsfouten letten' GEEN impliciete uitnodiging is voor door en door bruine politiestaatfetisjisten om hier hun kaalkoppige mening te komen ventileren.
Probeer het dus nog eens, bijvoorbeeld zonder het gebruik van de woorden: onderdrukken, martelen, keihard aanpakken of executeren.

Lucasdelinkselul | 29-06-05 | 11:49

ja het is even die school doorkomen maar dan wordt je wel even pliesie en proreel stakert

ben je toch wel ff binnen dacht ik zo

wesnanda | 29-06-05 | 11:49

Edit: Leuk, maar er zijn grenzen...

@Nickname | 29-06-05 | 11:48

Afschaffen het verplichte voortgezet onderwijs.
Als je door wil leren moet die mogelijkheid er zijn (gratis), en als je niet wil leren is dat ook prima.
Gewoon ouderwets aan het werk schoppen dus.
12 en 13 jarigen kunnen dan een paar uurtjes per dag grafitti verwijderen en papier prikken, de wat oudere jeugd kan bij de supermarkt aan de slag of helpen bij de oogst.
Hebben we gelijk geen last meer van werknemers uit Oost-europa, want onze eigen jeugd doet dat dan, tegen hetzelfde of nog een goedkoper tarief.
Wie niet naar school wil en niet wil werken, die geven we een dagopvang achter een hek (tuchthuis/werkkamp... kies maar een woord)

zinvol geweld | 29-06-05 | 11:48

Het ligt er natuurlijk ook aan op wat voor VMBO je les geeft en waar.. (Zwarte school , gemengd of bijna normaal)

Montoja | 29-06-05 | 11:48

het gaat toch om respect weet je! die leraren tonen gewoon niet het verdiende respect wat je als loverboy, overvaller, inbreker of eerwreker verdient weet je! r.e.s.p.e.c.t.

ed.. | 29-06-05 | 11:48

Ik hoop dat ik in 2007 ook op Milosevic kan stemmen. Wat mij betreft krijgt hij ´de vrije hand´.

Boris Borsthaar | 29-06-05 | 11:47

hut Ve Em BEooH is hartsikkuhe cool hoor. iK snap niet dat juli zoo sijken.

Ford Prefect | 29-06-05 | 11:45

tja bedreigen is aan de orde van de dag ... bush doet het ... de politie is er niet vies van en binnen de grenzen ook toelaatbaar als het verdedigen van je brood betreft ...

En dan heb ik het nog niet over het nablijven, op de gang zitten etc.

dus wat wil je ?

wie mij bedreigt kan het terug krijgen .. simpel !

Draaitafel Demagoog | 29-06-05 | 11:45

We moeten naar een heel ander systeem toe, dit softe gedoe is maar nix. Spreek zelf regelmatig met een leraar die ook lesgeeft op het VMBO (75% allochtoon) en daar word je niet vrolijk van. Bedreigingen, intimidaties enz zijn aan de orde vd dag. Oh u stuurt mij nu de klas uit, wacht maar tot u vrij bent en naar huis gaat dan staan we te wachten. De beste man gaat niet met plezier naar zijn werk en is ook naarstig op zoek naar wat anders (vind je het gek?). Grootse onrustzaaiers en aso's zijn toch wel de (ik wil het toch nog even kwijt) geitenneuqers uit het rifgebergte.

tosti | 29-06-05 | 11:44

Het is spellingfouten, dus zonder s...

QZNYWRLD | 29-06-05 | 11:44

Bij amsterdam sloterdijk is een mooie buitenwoning voor die jongetjes.
Daar kunnen ze even lekker in de watten worden gelegd !!!

Koos Virtuoos | 29-06-05 | 11:42

word het niet eens tijd een creatieve slogan tegen wapenbezit te bedenken?

- Mes op zak, halfjaar in de bak

The Irritainer | 29-06-05 | 11:42

ik dacht dat het VMBO een zinvolle dagbesteding was voor het tuig. Niet dus.

.grover | 29-06-05 | 11:42

*kuch* 2 jaar strafkamp *kuch*

X-es | 29-06-05 | 11:41

kun je nagaan hoe slim die jongens van het vmbo zijn. Al die kennis tot je nemen in een derde van de tijd!

van Holland | 29-06-05 | 11:41

Waarom kan men in een vergelijkbaar land als België (of Duitsland) wel fatsoenlijk onderwijs geven aan minder ontwikkelden? Onze jeugd (allochtoon en autochtoon) heeft een veel te groot ego...

de_rest_van_NL | 29-06-05 | 11:40

dat betekend dus dat ze ook 1 dag les kunnen krijgen van een of andere obersturmbahnfuhrer en dan de rest van de week op straat kunnen hangen en zich misdragen.
Als ze dat verteld wordt dan hebben ze misschien wel interesse....

sDNAer | 29-06-05 | 11:40

Ik wil weer terug naar de goeie ouwe tijd van het Spaanse rietje...
Altijd lekker die striemen.

Skywalker

Skywalker | 29-06-05 | 11:38

Afknallen die hap! Te beginnen met die bedreigertjes!

JanV | 29-06-05 | 11:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken