Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat lul je, inleveren zul je!

Ga eens dood!Even een ongezien de tiefus voor alle kudtstakers. Want opnieuw rijden er vandaag geen bussen, trams en metro’s in 010, 020 en 030. Ook de ambtenaren op stadsdeelkantoren en andere gemeentelijke diensten doen niks, maar daar merk je niks van. Voorts staken de spuitgasten. Wij adviseren het brandwondencentrum te Beverwijk dan ook wat extra bedden vrij te houden. Maar goed, de ruim 190.000 ambtenaartjes willen meerrr geld zien en duperen ondertussen voor de zoveelste keer studenten en forenzen met hun gedram. Want ja, de camping moet komende maand natuurlijk wel worden betaald. Na vandaag volgt een zomerstop en worden de sleurhutten aangekoppeld. Maar de Abvakabo, FNV en CNV waarschuwen alvast voor het vervolg. Want wanneer de gemeenten hun CAO-voorstel niet verbeteren gaan de acties na de zomer door. Helder. Dat jullie massaal mogen verongelukken onderweg naar je vakantieadres!

Reaguursels

Inloggen

Dat bus chauffeurs staken is hun grootste recht,hun salaris is veel te laag zeker de Touringcar-chauffeurs worden al tientallen jaren uitgebuit,en is er nog nooit een echt goede CAO voor deze groep chauffeurs afgesloten,dit kan je de bonden waaronder de FNV kwalijk nemen,maar die leggen liever de boel plat op het openbaar vervoer daar hebben ze immers meer leden!
Dus als u met vakantie gaat in een touringcar pendel naar Spanje zal het best weleens een bijverdienende slager of groenteboer van de hoek kunnen zijn!

nummertje | 02-07-05 | 08:44

Ik vind het goed wat ze doen, wij leven in teveel luxe.
Als mensen hier één dag niet met de bus of met de taxi naar hun werk gaan dan zien ze dat al als een groot probleem.
Kijk eens naar de mensen in Afrika, hun lopen van huis naar hun werk die soms tientallen kilometers is!
Face it.. Nederland is verwend!
Ik ben het dus met hun eens, als de regering niet wil luisteren, dan is staking de enige oplossing.

Denker | 29-06-05 | 23:58

Ongezien de tyfus voor die kneuzerige uitzuigerige kudtambtenaren. Met hun risicoloze, veel te dik betaalde bezigheidstherapie. En maar lullen over de problemen met de 'burgerij', onze excellentie's.
En de grootste ellebogenkneuzen komen uiteindelijk nog in Den Haag (of gaan in Brussel de zakken vullen).
Hoe kunnen we ooit enige competentie van die lutsers verwachten....

DikkeLeo | 29-06-05 | 20:48

Staken = Chantage

hijdiehetooknieweet | 29-06-05 | 18:54

Zo'n 200 reacties tijdens kantooruren.... Hoeveel zouden er nu onder werktijd lekker hebben zitten reagluren en lopen zeiken over stakers die een goede arbeidsvergoeding willen voor het werk ze verzetten.....???

Fridjof | 29-06-05 | 17:31

Ho even antistakers, Reinigingsmensen,Plantsoenwerkers,Straatonderhoud etc. zijn ook ambtenaren, Willen jullie een dagje met die jongens
meelopen ? Dat zal toch wel niet ????

kweenie | 29-06-05 | 17:22

Laat die luie kakkerlakken lekker de verantwoordelijken voor hun strond lastig vallen. Niet de mensen die juist hun salarisje mogelijk maken.

bandito | 29-06-05 | 16:16

hulde Fleischbaum...

pietro | 29-06-05 | 15:08

Mja, de OV vervoerders zijn dan ook de enige ambtenaren die nog bij tijd en wijle iets doen wat op werken lijkt. Stakingen door ander ambtenarenpersoneel maken geen indruk omdat pas na lange tijd blijkt dat er heel, heel soms toch voor het oog nog iets gedaan wordt.
Ik heb het al eerder gezegd: iedere ambtenaar een meetbaar prestatieloon, eens zien wat ze met hun huidige aktiviteiten dan in hun loonzakje krijgen.

DeKeet | 29-06-05 | 13:34

@Duuh??Dude!

Tja ze zouden eens moe worden hè, dat moet ter allertijde voorkomen worden. Liever socialist dan moe.

Pink Tronic | 29-06-05 | 13:32

En de busjes komen de axievoerders nu alweer ophalen. Wat een slappe hap!

Duuh??Dude! | 29-06-05 | 13:30

@De Socialist
Als het nou eens mogelijk was hè, zou ik je 60 jaar terug nemen in de tijd. Ik zou je onder Mao en onder Stalin laten leven. Kijken of je dan nog steeds het zelfde piept.
Socialisten zijn gewoon criminelen die het op een of andere manier voor elkaar hebben gekregen diefstal (aka welvaart herverdeling) te legaliseren. Ze zijn egoisten (die stakers schaden het milieu, inkomsten van andere etc.). In mijn ideale samenleving zouden alle socialisten in een TBS kliniek zitten, ze kosten immers toch al veel geld maar misschien dat ze opdeze manier nog te genezen zijn.

Pink Tronic | 29-06-05 | 13:27

Lul niet Dude, je post getuigt niet van enige kennis van wat dan ook behalve een aanleg om lekker af te zeiken. Heb je ook nog argumenten die steekhoudend zijn of ben je gewoon pissed off dat je niet met de bus kon vanmorgen?

Wat voor beroepen denk je dat een ambtenaar allemaal kan hebben? Alleen bureautijger zeker?

TM | 29-06-05 | 13:21

Zullen we bij de volgende staking massaal er naar toe gaan om een contra actie te houden...? Misschien wel aardig om die opgefokte proleten eens te stangen.

Pink Tronic | 29-06-05 | 13:19

@Brusselmans: in dienst van de lokale overheid ja. Outsourcing bestond toen geloof ik nog niet.

TM | 29-06-05 | 13:19

Ik liep net over het axieveld en er staan een paar honderd stak(k)erts. Een derderangs uitgeranegeerd kudtbandje staat Stones nummers te verkrachten (wat de neuk hebben de Stones met deze axie te maken) en zo nu en dan roept een verdwaalde vakbond mongeaul iets over harde *kuch* axie. Een paar ambulancebroeders laten liever bejaarden kreperen en de brandweer laat het fikkie hoog oplopen.
Beste lezers, als dit harde axie is dan kan de regering rustig de nullijn aanhouden. Hulde!

Duuh??Dude! | 29-06-05 | 13:07

Hulde Fleischbaum!!!

Pink Tronic | 29-06-05 | 12:48

Hulde Fleischbaum!!!

Pink Tronic | 29-06-05 | 12:48

@ TM

Maakte je moeder van overheidswege die scholen schoon?

Brusselmans | 29-06-05 | 12:47

superG AMEN!!

fuckface | 29-06-05 | 12:39

@SuperG : Vleesboom loopt gewoon de boel op te fokken. Ik vermoed dat dat alles is dat hij kan. Is ook een vak apart natuurlijk, maar wel met een kilotje zout te nemen... Zo heeft mij ma in haar leven 30 jaar doorgebracht als ambtenaar... omdat ze ieder dag een lagere school schoon maakte. Enig idee hoe de plee van een lagere school ruikt om vier uur 's middags?

Maar het zijn maar ambtenaren...

TM | 29-06-05 | 12:38

@fuckface
en ook niet klagen als je twee dagen in de rij moet staan voor een nieuw paspoort, de straatlantaarns één voor één ermee nokken, er geen flikker meer wordt georganiseerd in de stad, het onkruid twee meter hoog staat, het riool niet meer doorstroomt... Al die harde werkers die menen dat ambtenaren de hele dag geen flikker uitspoken, moeten dat zelf maar eens uitleggen aan de trammachinist, buschauffeur of vuilnisman. Fleischbaum voorop trouwens.

SuperG | 29-06-05 | 12:33

Tsjonge GS, dat valt me nou tegen. Eerst een beetje de revolutie lopen prediken en dan gaan lopen zeiken als een zooi werknemers er daadwerkelijk mee gaat beginnen... Foei.

TM | 29-06-05 | 12:28

Wet niet of het eerder gezegd is, maar ze kunnen een voorbeeld nemen aan het blauw.

Die gaan publieksvriendelijk te werk, pakken de baas in hun eigentijd. Met heel veel herrie

Ik heb &%#@ voor de 3de keer last van die staking. Heb het helemaal gehad met openbaar vervoer. Het rijd vaker niet dan wel.

Greets

DeeDee | 29-06-05 | 12:23

@Kris, het geld komt voor het grootste deel uit de bankrekeningen van het grootkapitaal waar al het geld dat in 400 jaar door NL gestolen is op staat.

Iedereen die werkt is een slaaf van zn baas . Ik ben liever een vrij mens!

De Socialist | 29-06-05 | 12:03

Wordt nu toch wel een beetje vaak dat die gasten gaan staken he... Mag best wel wat minder, gewoon weer 1 massale staking zou perfect zijn. Dit soort kleine kut stakingen zorgen alleen maar voor problemen voor de mensen die net niet in die BMW 7 serie rijden.

Jos | 29-06-05 | 11:55

iedereen de ns al aangeklaagd ?

Draaitafel Demagoog | 29-06-05 | 11:53

vind ik ook hoor 50% van de ambtenaren ontslaan, maar dan ook niet ouwetyfushoeren als je op straat ligt dood te gaan dat er geen ambulance komt, of dat je huis affikt en de brandweer heeft geen tijd, of dat de metro niet rijdt, of dat de maden door je huis dansen omdat je vuil niet wordt opgehaald.

fuckface | 29-06-05 | 11:53

Ik zeg afschaffen die bonden.. met hun jaren 60 mentaliteit,je hebt er alleen maar gezeik mee.
"Loon naar werken!!!"

Boez | 29-06-05 | 11:44

stakkers

superjan | 29-06-05 | 11:38

@De Socialist die uitbeters met hun luxe wagens betalen ook belasting om jou o.a. te kunnen voorzien van een woning, eten en bijvoorbeeld internet. Als we allemaal de gedachtengang van jou zouden hebben was Nederland een 3e wereldland geworden. Ooit gedacht waar je geld vandaan kwam?

Kris | 29-06-05 | 11:38

Waar ambtenaren zijn is bureaucratie, en waar bureaucratie is is stagnatie. Onsla 50% van de uitvreters en zet ze aan de schwerarbeit JAH!

Thies | 29-06-05 | 11:37

Prachtig zo'n staking, een oud socialistisch recht dat nog steeds brood nodig is.

Maar ik had graag gezien dat ze ook alle snelwegen gingen blokkeren. De uitbuiters met hun luxe wagens kunnen nog steeds rijden, terwijl degenen die met OV gaan niet kunnen reizen.

Als het verkeer plat moet, dan gelijk!

Zelf heb ik als bewust niet-werkende er natuurlijk geen last van! :)

De Socialist | 29-06-05 | 11:31

@Strebertje... je laatste zin zuigt! Vind jij jezelf zo zielig dan?

Kris | 29-06-05 | 11:27

-weggejorist-

Bloodzone | 29-06-05 | 11:26

De regering is machteloos omdat de mensen die de dienst uitmaken linkse ambtenaren zijn. Het is een soort kanker gezwel die al het geld dat iemand verdient weer afpakt om het vervolgens aan 90% nuttelose dingen uit te geven... 25 miljard aan subsidies die nergens op slaan...

Ik zorg liever voor mijzelf dan dat ik de overheid betaal die nooit iets voor mij zal betekenen, behalve een bodemloze put. En maar geld jatten, eindeloos geld jatten. Eerst de overheid, dan de gemeente. Linksom, rechtsom... BTW op heffingen... tuurlijk! Belasting op je eigen spaargeld waar je al belasting op hebt betaalt.. tuurlijk! Belasting op de spullen die je koopt van het geld waar je al belasting op hebt betaalt, tuurlijk! Langzamerhand werkt in Nederland nog maar 1 persoon, moi.

Strebertje | 29-06-05 | 11:22

Belachelijk! Laat die eikels eerst eens hun werk DOEN, namelijk klantvriendelijk en op tijd hun klanten vervoeren. Bekijk daarna maar of ze een loonsverhoging VERDIENEN, zo gaat het overal toch? Als jij je werk verwaarloosd, krijg jij dan een loonsverhoging op je werk? Ik niet hoor.

Aatje | 29-06-05 | 11:22

Hoe meer aktie er is in dit land hoe beter, maak Balk maar duidelijk dat ie moet oprotten!

En voor janV die zegt dat ie geen aktie kan voeren, jongen dat kun je best, kost je alleen inkomsten net als bij een andere staker, tis maar waar je voor durft te gaan staan. Jij bent blijkbaar zo'n slappe zak die alleen maar loopt te schelden dat het anders moet en verder niks doet.

Thygros | 29-06-05 | 11:22

@MrMoose: Als de ambtenaren niet klagen over 3 a 4% dan zou "de taakstelling" aanzienlijk minder zijn. (Niet persoonlijk opvatten hoor, maar als de werkgever meer moet uitbetalen dan wat er binnenkomt dan gaan er altijd eerst arbeidsplaatsen eruit om de loonsverhoging te kunnen betalen).

Kris | 29-06-05 | 11:21

@MrMoose
Jij hebt het over langdurige processen vanwage bijvoorbeeld andere taakstellingenwaarbij over een periode van 5 jaar een organisatie wordt ingekrompen en niet over onslagen vanwege een recesssie.
Hoeveel ambetaneren zijn er minder gekomen in 2003/2004 waarover de mannetjes nu klagen dat ze geen loonverhoging gehad hebben. Gek genoeg is het aantal ambtenaren GEGROEID in die jaren.

En in die tijd heeft naast een reorganisatie bij mijn bedrijf ook niemand loonverhoging gehad hoor en bovendien hebben wij geen periodieken of functiejaren in de CAO zoals ambtenaren.

hAl | 29-06-05 | 11:21

achter de bus rijden tijdens de zwangerschap is slecht voor uw baby.

Tubifiks | 29-06-05 | 11:20

eindelijk weer eens normaal ademhalen s' ochtends op de fiets, staak nog maar fijn een paar maanden door, vooral die met die dieselbrakende kankerbussen.

Tubifiks | 29-06-05 | 11:18

@hAl Ga eens kijken bij het VROM, Defensie of noem maar op, daar ligt een taakstelling van minimaal 40% wat er uit moet. De gemeente waar ik werk gaat ook saneren, voor 1 jan 2007 moet 30% van alle ICT en FD er uit zijn.

MrMoose | 29-06-05 | 11:12

Bij de overheid wordt ook aardig gesaneerd. maar mischien wel op de verkeerde manier.
Bij de rijksverkeersinspectie bijvoorbeeld, zijn er meer de 100 arbeids plaatsen geschrapt en de mensen konden naar huis. Helaas ( of vreemd genoeg ) waren al die ontslagen mensen van het uitzend buro. Het valt wel onder sanering maar het vaste "echte" personeel mag gewoon blijven. Ze verkopen nu praatjes dat ze aan het reorganiseren zijn, maar daar hebben ze ook wat leuks op bedacht... ze behouden dezelfde # mensen maar zetten ze op een ander plekje neer. b.v. een andere tak van de R.V.I.

geitenneuker | 29-06-05 | 11:06

Wel cool dat er ook amtenaren voor 9.00 zijn gaan staken. Chapeau....!!. Maar misschien niet allemaal je kan ten slotte niet verwachten dat ze allemaal al wakker zijn.....

Ford Prefect | 29-06-05 | 11:05

Fucking klote RET. Waarom wil elke fucking beroeps tak staken. Accepteer nou eens dat je 3 maanden geen loonsverhoging krijgt.

Nimrod | 29-06-05 | 11:02

Laat ze eerst een keertje op tijd rijden. Vooral mensen bij de NS mogen pas gaan staken en iets over hun loon en arbeidsvoorwaarde te vertellen hebben als ze een keertje op TIJD komen. Trambestuurders en bussen mogen wel weer een keer staken, heb ik minder problemen mee gehad!!

JorDiSign | 29-06-05 | 11:00

Wat mij betreft staken ze tot ze een ons wegen, als ze na de vakantie maar weer rijden.....

defabiman | 29-06-05 | 11:00

Wat mij betreft staken ze tot ze een ons wegen als ze na de vakantie maar weer rijden.....

defabiman | 29-06-05 | 11:00

@knutsel... dat heb je goed gesmurft!

Kris | 29-06-05 | 10:59

Laten we voor de verandering links/rechts "verschillen" er nog eens bijhalen: beide kampen zijn erbij gebaat een sterke daadkrachtige overheid in stand te houden (sociale voorzieningen - meer blauw op straat).
Slechts de liberalen willen de overheid tot nul reduceren en alles in de private sfeer trekken. Denk je nu werkelijk dat je beschermd wordt tegen vervelende consequenties die het leven voor je in petto heeft, wanneer je op alles marktwerking toepast ? Ik niet in ieder geval.

knutsel | 29-06-05 | 10:57

@MrMoose
Noem eens een paar overheidsinstellingen waar in 2003 of 2004 op grote schaal is gesaneerd. En dan heb ik het wel over 10%, 20% of meer procent die eruit gaan.

In de ICT bijvoorbeeld is in de hele bedrijfstak meer dan 10% van de arbeidsplaatsen gesaneerd. Veel bedrijven hebben daar tot een kwart van het personeel op straat gezet en die hebben veel mindere aanvullende regelingen dan ambetenaren hoor !!!

hAl | 29-06-05 | 10:54

@MrMoose klopt! Het is shit maar soms is het niet anders. En als ze iedereen standaard 3 a 4% per jaar geven dan gaat dat banen kosten omdat het bedrijf meer uit moet betalen. Wat heb je liever... 4% erbij en een collega gedag zeggen of een paar jaar aan de 0% blijven?

Kris | 29-06-05 | 10:54

@JanV
Geef dan even aan waar de fout zit in die berekening. Daarbij vind ik de gedachte "omdat ik het heb gehad, moeten anderen het ook maar krijgen", een beetje heel erg vmbo.

SuperG | 29-06-05 | 10:50

@geiteneuker
Zal vandaag wel een taxi worden naar de spuistraat scheelt weer in de kosten ;)

Boez | 29-06-05 | 10:49

@Kris, dan weet je idd hoe klote het is, 3 jaar lang geen cent erbij

*hAl, denk je dat er niet gesaneerd wordt bij de overheid? Heb je een bord voor je kop ofzo?

MrMoose | 29-06-05 | 10:48

@ geitenneuker hier niet(Essent)
@ MrMoose bij mij ook! En ik ben geen ambtenaar maar een lullo die in ploegendiensten werkt voor een automatiserings bedrijf.

Kris | 29-06-05 | 10:46

Geen tram te zien bij ons in 010. Ik moest denken aan de puinhopen van acht jaar paars. Hoe was dat ook al weer? Dankzij deskundige leiding hield Zalm geld over op de begroting. Er was geen werkloosheid. Werkgevers en werknemers werden het aan de onderhandelingstafels eens en als dat niet meteen lukte, ach dan was er altijd wel een creatieve geest minister van Sociale Zaken of staatssecretaris van financiën en die verzon dan iets aparts, zoals het spaarloon.
Ja, dat waren echt afschuwelijke tijden. Terecht dat Pim daar tegenop kwam. Ik lees des morgens de krant, ik kijk eens om mij heen, ik zie de hoofden van Donner, De Geus en Brinkhorst op de televisie. En dan denk ik: hoe kon ik het toch in godsnaam acht of zelfs vijf jaar geleden overleven? Hoe is het toch mogelijk dat ik ongeschonden die paarse hel overleefd heb?
Toch steviger dan ik dacht, misschien.

Han | 29-06-05 | 10:46

@ Boez
de OZ Voorburgwal bedoel je ;-)

geitenneuker | 29-06-05 | 10:44

@ JanV
Een beetje freelancer moet niet zeiken, die krijgt niet onderbetaald voor nachtwerk en kogels rond zijn oren. En anders ga je toch voor een baas werken, vrijheid in je werk kost in dit land extra veel geld...

da wizard | 29-06-05 | 10:44

@hAl

Briljant, meer geld voor minder mensen, minder bussen, minder treinen. Klein economisch woondertje ben jij hè?

ams | 29-06-05 | 10:43

Kutambtenaren? Krijg lekker allemaal zelf de tyfus of een andere gruwelijke ziekte op je volgende verjaardag!
Al drie jaar lang zijn de lonen bevroren voor gemeente- en rijksambtenaren, het wordt tijd dat er eens iets bij komt want de rekeningen blijven gewoon wel groeien. Ik zeg niet dat staken de oplossing is maar hoe krijg je het anders voor elkaar? Fuck Balkenende en z'n hele tyfuskabinet!

MrMoose | 29-06-05 | 10:43

In de afgelopen periode van recessie zijn de meeste mensen ontslagen in de private sector. De ambtenaren zijn daarintegen juist heel sterk ontzien.
Als ze zo graag meer geld willen dan stel ik voor dat er bij de ambtenaren ook meteen gesaneerd gaat worden zoals dat wel in de private sector is gebeurd !!!

hAl | 29-06-05 | 10:42

@SuperG & Rabarberke,
vergeet niet dat die lui alleen in de ochtend werken. In de middag worden ze ingezet voor gemeente kluskes zoals plantsoenen schoffelen en van dat soort klusjes.
Ik heb wel respect voor het werk wat ze doen dus ik zal niet zo snel tegen hun zeggen dat het luie apen zijn.
En ja, in de middag zie ik ze leunend op de schoffel ff een half uurtje een shaggie reaucken en koffie lurken.

geitenneuker | 29-06-05 | 10:42

Zit me net te bedenken dat ik vandaag dat hele takke end van A'dam CS naar de NZ voorburgwal moet LOPEN.. godver...
He lui flikkers aan het werk en GAUW !!!

Boez | 29-06-05 | 10:42

@Rabarberke... Je hebt helemaal gelijk!!! vuilnismannen zijn mensen met karaketer die dag in dag uit, ten pas en ten onpas, weer of geen weer onze rotzooi ophalen! Ode aan die mensen !

Kris | 29-06-05 | 10:41

@da wizard
Nee, ik ben freelancer, en dus vogelvrij voor de vakbonden. Van mij en mijn mede-freelancers kun je wel plukken, die kunnen toch geen vuist maken. Lekker he?

JanV | 29-06-05 | 10:41

@ JanV
Werk je bij de politie...

da wizard | 29-06-05 | 10:39

DUS koop een auto, vermijd het Openbaar Vervoer en kom overal op tijd! Er gaat een wereld voor je open... :D
Bannen die ambtenaren!

Kris | 29-06-05 | 10:39

@SuperG
Kut toch op man! Dat blijkt helemaal niet waar te zijn! Ik heb zoiets overigens wel moeten accepteren, dus als het wel waar zou zijn, dan zou ik nog zeggen: nou voel je het ook es!

JanV | 29-06-05 | 10:36

ongezien de tyfus voor de hufters van het GVB en nee niet de directie. Door de puinhoop in de stad, de fietsentsunami op het station en natuurlijk een falende NS heb ik er weer eens een half uurtje langer over gedaan. Die kutambtenaren met hun ATV dagjes, 50 vakantiedagen per jaar en hun compleet risicoloze en door de overheid verzekerde takkeleventje.... opsouten en gewoon weer die metro's en trammetjes sturen

bogie | 29-06-05 | 10:36

@Rabarberke
Ja, da's een hele goeie! Don Camillo, wie van die jonge linkse lullen zou het kennen? Of heeft er zelfs maar van gehoord?

JanV | 29-06-05 | 10:35

@dol op post
Bij de pliesie dalen de netto lonen volgend jaar met gemiddeld 10%. Kijk hier even: www.acp.nl/caonieuws/Schaal%2005.pdf
Maar jij zou dat uiteraard lachend accepteren.

SuperG | 29-06-05 | 10:32

@ Rabarbeke

Weg met het christenfundamentalisme en meer Buell's op de weg..

Brusselmans | 29-06-05 | 10:31

@geitenneuker,
Dat is idd niet veel,maar goed dat wisten ze 10 jaar geleden ook al dat het niet veel was.

Boez | 29-06-05 | 10:31

@janv
Lucas is gewoon een linkse lul. Hij doet me denken aan de commmunistische burgemeester uit Don Camillo & Pepone.

Rabarberke | 29-06-05 | 10:31

Allah weet het gewoon beter.

Lekker Belangrijk© | 29-06-05 | 10:31

Een vuilnisman heft vrij wanneer hij zijn route heeft gedaan, zie hem sprinten in de ochtend, dan kan het opeens wel

Apollo | 29-06-05 | 10:30

@superg
Precies een vuilnisman doet zijn werk continu. Die lui zitten nauwelijks stil. Ooit een stel vuilnismannen langs de weg bij een koffieautomaat gezien met een sigaretje in hun klauwen?

Rabarberke | 29-06-05 | 10:29

@Lucasdelinkselul
Spotten met het christelijk geloof van iemand maar niets verkeerds durven zeggen over de islam: zie hier lafbekkend Nederland.

JanV | 29-06-05 | 10:28

Verdomme, dat gestaak moet nou eens afgelopen zijn! ik wil Staken tegen het Staken! Staken? Moet er van Braken!

Dol op Post | 29-06-05 | 10:28

@geitenneuker
De eerst volgende keer dat een vuilnisman jouw rotzooi komt ophalen, moet je hem maar eens uitleggen dat hij een overbetaalde luie aap is.

SuperG | 29-06-05 | 10:27

@ hillbilly
Ik dank U hartelijk voor de bijdrage die U levert aan deze maatschappij en aan de financiele steun die daarmee gepaard gaat.
Ik heb vandaag lekker vrij genomen en ga iets leuks doen. En elke keer als ik een stap verzet dan denk ik daarbij, dat heb ik allemaal aan hillbilly te danken...

da wizard | 29-06-05 | 10:27

@lucas
Het was Gods wil dat Eric Buell voor zichzelf begon. Dat het zo'n duivelse verleiding kon worden had niemand echter verwacht. Buell maakt elke andere motor overbodig.

Rabarberke | 29-06-05 | 10:26

Ik vind het staken belachelijk, waarom geen publieksvriendelijke gratis reizen, nou omdat er dan toch gewerkt moet worden, terwijl ze nu met hun luie reet betaald in de zon kunnen gaan liggen.

Ik vind het triest dat er misbruik wordt gemaakt van de enige macht die ze hebben.

Het is een dienstensector, met een zwaar overschot aan werkschuw tuig. Laat ze die diensten dan ook leveren en neem eens een voorbeeld aan de manier van actievoeren zoals bijvoorbeeld de politie dat doet, in hun vrije tijd een beetje stalken. Daar heeft het normale volk in ieder geval geen last van

10SC-star | 29-06-05 | 10:25

Tsja, verongelukken leidt natuurlijk niet tot nieuwe stakingen maar een personeelstekort, en dat kan wel ns erger zijn.

Dat ze staken is natuurlijk wel te triest.

Niels | 29-06-05 | 10:25

@ Da Wizard, of laat alle ambtenaren die vandaag sowieso vrij zouden zijn naar Den Haag optrekken, maakt misschien nog wel meer indruk, nu alleen ergernis

Apollo | 29-06-05 | 10:24

@henk hunk
Ja een pool wel, maar die neemt genoegen met een kamer van 2x3 en zijn gezin woont nog in Polonesie. Waar moet zo'n arme nederlandse chauffeur de finex hut en de paardrijlessen voor zijn dochters van betalen?

Rabarberke | 29-06-05 | 10:23

@ Apollo
Mee eens, gewoon een maand lang geen kaartjes knippen. Maar dan word je vervangen door een automaat...

da wizard | 29-06-05 | 10:22

Rabarberke? "1200 sportster blok"? Ik dacht dat jij gggristen was? Mag jij wel aan brommers knutselen van de Heiland?

Lucasdelinkselul | 29-06-05 | 10:21

@Da Wizard, helden zijn mensen die levens redden of stripfiguren. Ambtenaarlingen zijn geen van beide.
Vergeet ff niet dat de burger jouw loon betaald en wat doen jullie als dank, nog meer graaien uit MIJN kas en ok ook van al mijn medeburgers. Verhoog de OZB gewoon met 600%. Krijg je topsalaris. Kan je weer een drempel leggen die onze auto sloopt, busbaan aanleggen waar geen mens behoefde aan heeft waardoor wij moeten omrijden. Als een niet ambtenaar dat gaat doen wordt ie opgepakt en moet ie met bubba zitten en jij wil een grotere "beloning". Je zou bijna politiekasiel aanvragen in Nigeria als burger zijnde.

hillbilly | 29-06-05 | 10:20

@da wizard,
dat dacht ook.
Ik was aardig verbaast toen ik het hoorde.
Werk zelf voor een miltinational, ben geen chauffeurtje als je dat dacht en ook geen ambtenaar M.A.W. ik werk voor mijn geld.

geitenneuker | 29-06-05 | 10:20

Quantrix: het verbod op vakbonden en stakingen is een van de belangrijkste kenmerken van een dictatuur.
Verder is staken een machtg middel: als de chauffeurs niet staken zal er nooit wat veranderen in hun CAO. Wie niet horen wil moet maar voelen. De gemeenten hebben veel troeven en macht, chauffeurs nu dus ook.

Lucasdelinkselul | 29-06-05 | 10:20

@brusselmans
Precies iedereen een Buell, het liefste nog die op basis van het 1200 sportster blok en weg met het openbaar vervoer!

Rabarberke | 29-06-05 | 10:20

@ Da Wizard, staken oke, maar doe dan een stipheidsaktie of i.d., 3 keer in 1 maand is teveel v/h goede.

Apollo | 29-06-05 | 10:20

@geitenneuker
Voor dat geld mag je van mij een hele week staken en dan kom ik je persoonlijk uit eigen zak koffie en broodjes brengen...

da wizard | 29-06-05 | 10:16

Laat ze heel de boel maar platleggen... ben ik een dagje vrij!

8YEight | 29-06-05 | 10:16

Stakers zijn stakkers. In NL is er weinig tot geen rede tot staken.

Maar dit is nog erger. Er zijn een tal van mogelijkheden om te staken en daar alleen de werkgever mee te treffen, maar zij kiezen ervoor om ook het Nederlandsae volk en het bedrijfsleven te fucken.

Inzake Vooroordeel <> Feit. Een kennis van me, zonder lang haar wel erg werkschuw werkt bij de gemeente en het gaat er zkr wel gemoedelijker aan toe dan in het echte bedrijfsleven.

el Amo | 29-06-05 | 10:16

Ambtenaren werken echt niet hard hoor.
Zijn gewoon een stelletje melkert baantjes dat die gasten hebben.
En de staking is voor een salaris stijging van 4.75 procent, terwijl ze 2.75 ofzo geboden wordt (inflatie ligt lager, dus wat zeiken die homo's?)

Strebertje | 29-06-05 | 10:16

@Apollo
Zonder harde stakingen luisterd er niemand meer naar je.
Iedereen wou van het poldermodel af, dan moet je nu niet zeiken als mensen meteen aan de noodrem trekken en alles stilzetten...

da wizard | 29-06-05 | 10:14

De pest in dit kikkerlandje is dat iedereen meent voor zichzelf te kunnen bepalen wat goed voor hem is. De andere lui moeten zich gewoon aan de regeltjes houden. Oftewel: alle regels gelden voor de ander, en ik maak zelf wel uit wat ik doe. Dus schreeuwt men moord en brand als men een bon krijgt wegens 10 km te hard rijden, en moet de politie maar boeven gaan vangen. Maar als de buurman niet om 24.00 uur, maar pas om 01.00 uur de muziek op zijn verjaardagsfeestje uitzet, worden diezelfde agenten er bijgehaald. Alsof de buurman zo'n boef is. En overal weet altijd iedereen wat zijn rechten zijn, maar de bijbehorende plichten, die zijn slechts voor de ander.

Ik ga weer aan de arbeid. Fijne dag allemaal.

RokerT | 29-06-05 | 10:14

@Boez 29-06-05 @ 09:07
---------------
? 998,75 na aftrek van onregelmatigheids toeslag en chauffeurs premie

geitenneuker | 29-06-05 | 10:13

@ Da Wizard, net een spuit gezet ? Wat denk je van de gemeenschappelijke kosten dan ?

Apollo | 29-06-05 | 10:10

Zo het was wel weer genoeg voor vandaag - deze topic - dunkt me.

Urenlang reaguren over iets wat niet gedaan wordt, lijkt me te veel eer voor onze uitslapers van vandaag.

style.councillor | 29-06-05 | 10:09

@RokerT
At your service!

@da wizard
Als de lonen van de ambtenaren omhoog gaan, dan zullen de lasten voor de rest omhoog gaan

Henk Hunk | 29-06-05 | 10:09

Ok, en nu morgen meteen 50 % van alle ambtenaren ontslaan met behoud van 110 % loon desnoods, dan kan het bedrijfsleven eindelijk weer eens wat verdienen. Weg met die ziekelijke bureaucratische ongeziene tyfuszzooi.

Cabron | 29-06-05 | 10:08

@Roberto: het genoegen was geheel wederzijds!

RokerT | 29-06-05 | 10:07

@Brusselmans
Een Pool kan ook een metro besturen, werkt harder en is dolblij met het loon.

Henk Hunk | 29-06-05 | 10:06

@Hunk: Verdomd, Henk, je hebt gelijk! Hoe heb ik al die jaren zo blind kunen zijn? Door jouw bijdarge weet ik nu zeker, dat alle ambtenaren kansarme parasieten zijn. Allemaal, stuk voor stuk! Dank je voor het wegnemen van de schellen van mijn ogen!

RokerT | 29-06-05 | 10:05

Fuckinghell,... zeg tweeduizend jaar beschaving. Is er weer zo een negert vergeten zijn dagelijkse portie bananen tot zich te nemen.
Tsja en dan weet je niet meer hoe je moet voelen of water te heet is voor een babytje.

MET JE ELLEBOOG STOMME BOSAAP EN NIET DOOR JE FUCKING LATEX HANDSCHOENEN.

Kortom deze MediAap heeft zijn studie waarschijnlijk niet afgemaakt, of uberhaupt gedaan. Dus wederom een gevalletje neqschot!

geethreeforce | 29-06-05 | 10:05

Op dit moment heb ik 2 banen. Ik werk bij een bedrijf met een miljardenomzet en voor een rijksinstelling. Enig verschil in werkdruk merk ik niet, die is in beide gevallen laag en/of hoog.

Ik sluit me aan bij RokerT, een hoop onzin-reacties hier van mensen die geen flauw idee hebben waar ze het over hebben. Als de gewone, "hardwerkende" burger zich beter aan de regels zou houden, zou je ook minder ambtenaren nodig hebben om de burger te controleren. En hier gaat het om OV-werknemers, een groep die absoluut niet valt te benijden.

JeanB25 | 29-06-05 | 10:05

Ik werk zelf best hard voor een minimaal kutloon betaald door de gemeente.
Dat loon is al jaren zo maar alle kosten (gezondheidszorg, huur, auto+benzine, kinderopvang, schoolgeld enz. enz.) stijgen maar door.
Dat ambtenaren staken is voor iedereen goed want als de lonen van ambtenaren omhoog gaan zullen andere sectoren weer volgen.
Dus steun uw stakende helden van vandaag, zij zijn uw brood voor morgen...

da wizard | 29-06-05 | 10:05

@ RokerT.
Goed voorstel ;-) dat leraarschap, maar denk toch dat ik lekker door ga met wat ik nu doe. Om je even te quoten van een aantal comments geleden. 'eerst is het een kwartier, dan een half uur" etc. ik ga maar weer eens wat doen! het was me weer een aangenaam genoegen!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 10:05

@ Qantrix

Staken is een recht, evenals het ontslaan van diezelfde stakers dat ook is.

Daarna het staaktuig onder nieuwe voorwaarden weer aannemen en een opgeheven middelvinger tonen aan de volhoudertjes.

Het Tempo Team staat ook voor hen klaar..

Brusselmans | 29-06-05 | 10:04

weinig commentaar van de ambtenaren zelf vandaag.

die staken dus kunnen geenstijl niet bijhouden.

bodyhair | 29-06-05 | 10:02

HEY ambtenaren onder ons! Jullie leveren goed strijd tegen ons 'anderen', kost wel veel energie he?. Dit zouden jullie eens moeten doen met jullie werk. Dan wordt NL nog wel wat.

Sla om | 29-06-05 | 10:01

Dan maar fietsen, vrijnemen of slimmer, even bellen met chauffeurs van JP, Gerrit of een andere hoge ambtenaar, als ze toch aan t wachten zijn en niks doen dan koffie zuipen, ouwenelen en neuspeuteren.
Dus maar een linke oplossing:
www.thekeysolution.nl

FHH | 29-06-05 | 10:01

@fuckfase, Ben je wel lekker. Ambtenaren mogen klagen. Zij moeten inleveren. Flikker op. Zij waren, de meeste nog steeds, die arbeidsbescherming hadden, oftewel niet ontslagen kunnen worden. Nog nooit een flikker hebben betaald voor pensioen, ziektekosten, kinderopvang, etc. Werkweek van 34 uur. ATV, ADV en cursusdagenverlof, antistressverlof, omdatjemoetwerkenverlof en niet te vergeten de vakantiedagen. De tyfus met je ambtenaren hebben het zwaar. Heb project bij pliesie gedaan en werd knetter gek daar. Nee sorry heb pauze, sorry 5 uur, sorry heb 1 dag in de week recht op verlof. Niet zeiken maar de maatschappij dienen stelletje kud Ambtenaarlingen.

hillbilly | 29-06-05 | 10:01

Stakert op het nieuws: "Ik weet dat het vervelend voor ze is, maar de passagiers zullen vast wel begrip hebben voor deze acties". Uhuh.

De Vrolijke Kaafir© | 29-06-05 | 10:01

Ze hebben groot gelijk dat ze gaan staken en wat hebben wij met die zielige studenten te maken laten die lekker de tiefus krijgen, gaan ze maar een keer lazerus op de fiets zitten i.p.v met de bus naar huis.

ipje | 29-06-05 | 10:00

@RokerT
Ja wat doen die ambtenaren hun best. Een goed voorbeeld zijn de tergend traag rondpuffende trammetjes in Amsterdam, daar spat het fanatisme van af. Daarbij is het goed te weten dat de laatste 150 meter naar het Centraal Station zo'n 5 a 10 minuten duren. Dat knelpunt wilde de Gemeente Amsterdam een eens oplossen, waarna stakingen volgden. Het opheffen van knelpunten betekent immers dat je effectiever opereert en dat er wel eens minder medewerkers nodig zouden kunnen zijn. Dat plan is dus niet doorgegaan. Tot op de dag van vandaag zitten dus duizenden passagiers te lang in de tram, als bezigheidstherapie en baanbehoud voor kansarme parasieten.

Henk Hunk | 29-06-05 | 09:59

Heel leuk ja. Door die teringmongolen maar een dag vrij genomen omdat ook het streekvervoer vanaf de standsgrenzen in 1x doorrijdt naar CS.
Anders zou ik er vandaag op de terugweg een dik uur langer over doen (die bussen rijden niet hun normale route, maar gaan in de file aansluiten op de A10 west).
Bah.

MrJ | 29-06-05 | 09:59

Stakers ontslaan en de kosten verhalen op de vakbonden.

Qantrix | 29-06-05 | 09:58

Nogmaals wil ik melden dat het tijd wordt om die zaak te automatiseren.
Dus (volledig computer bestuurde bussen, treinen, trames, metro's).
Spraakgestuurde computers op het gemeentehuis dit om al je burgerzaakjes in orde te maken. Wat betreft de brandweer, dat zijn volgens mij de enige hard werkende ambtenaren die er dan van mij wel wat bij mogen hebben.

De rest van het zooitje pleuris mag wat mij betreft eeuwig vakantie houden.

geethreeforce | 29-06-05 | 09:58

@Roberto: twee fouten betreffen de inhoud van het regeltje, eentje slechts de vorm. misschien dat er toch nog leraarschap in je schuilt. ;)
@Sla om: ik wil ze de kost niet geven die zich hardwerkend noemt, en het in feite niet is. Kom op, als iemand langer dan twee jaar in dienst is begint de afstomping en het kantjes er vanaf lopen, tenzij je nu eens een heel leuke baan hebt. Maar wie heeft die nou?

RokerT | 29-06-05 | 09:57

@Fleischbaum
Wat maakt het uit, je kunt toch met Hoxha meerijden in zijn sportauto...

da wizard | 29-06-05 | 09:56

Het zijn doodgewone jongens die staken en er sinds jaren niet meer financieel op vooruit zijn gegaan. Dat de reizigers daar de dupe van zijn is onoverkomelijk. Moet je je dan in je zak laten schijten terwijl een stelletjes niet funcionerende ministers er wel weer zoveel % salaris bij krijgen en het overgrote deel van de mensen voor een schijntje moet beulen? Wat mij betreft hebben ze groot gelijk met de staking.

Glofke | 29-06-05 | 09:55

Men wilde het overheidspersoneel wat beloningsstructuur betreft
gelijkschakelen aan de werknemers in de particuliere sector. Daar
hoorde dan ook een volwassen stakingsrecht bij.

Lucas maar eens inschakelen, en vragen of hij de terugkeer naar het door de overheid gestuurde arbeidersparadijs kan bespoedigen.

Gestaalde kaders, ontwaakt de kolchozen en sovchozen wachten op U.

style.councillor | 29-06-05 | 09:53

@Snijbonenmolen
Precies
En die ambtenaartjes blijven zich dan ook nog eens afvragen waarom ze geen "steun" krijgen van hun klanten, die ze bij conflictjes altijd als eerste hard in de reet neuqen, en waarom die klant ze vervolgens als de inherente hoerenkinderen behandelt die ze zijn.

Henk Hunk | 29-06-05 | 09:53

@Beaun: klopt: concurrentie houdt je scherp: als jij geen kwaliteit levert, dan gaat de klant het bij een ander proberen. Er zijn in de ambtenarij ook steeds meer mechanismen ingebouwd om er voor te zorgen, dat mensen goed presteren. Maar waar hebben we het in dit geval over? Buschauffeurs. Als die niet op tijd rijden, waar ligt dat aan? Ik zie die chauffeurs echt niet met 10 km/uur door de straten rijden, puur omdat ze een baaldag hebben. Oftewel: deze ambtenaren doen wel hun best om iedreeen zo goed en snel en veilig mogelijk te vervoeren. Het zelfde voor brandweermensen: die doen ook hun stinkende best, en werken vaak met gevaar voor eigen leven. Mag daar dan niet een goed salaris tegenover staan? Waar ik vooral tegen ageer, en dat heb ik bij ontzettend veel posts, is dat volstrekte hersenloze rechts populistische gebral zonder enige nuance. "Ik zeg wat ik denk", nou, denk eerst eens wat langer voor je wat zegt, dat zou voor iedereen beter zijn.

RokerT | 29-06-05 | 09:52

1200 euri vangen om te zorgen dat een bus/metro/tram op het juiste moment bij een halte stopt en de heledag een rondje om de kerk rijden is volgens mij nog niet eens zo slecht.
Hoe moeilijk kan het zijn om een tram of metro te besturen,daar heb je echt geen HBO voor nodig lijkt mij

Boez | 29-06-05 | 09:51

Ik vin het wel wat hebben, die stakingen. Zij er tenminste nog ergens Nederlanders die iets niet pikken! Ik vind de benzine te duur en wil daar ook wel eens voor staken! Wie doet er mee!!!

sjorster | 29-06-05 | 09:50

@ Lucas

*Tevreden met zijn Buell*

@ Ultra

De zegeningen van het kapitaal zijn talrijk.

Een nieuwe Chinese muur dan maar?

Brusselmans | 29-06-05 | 09:50

@RokerT: Tuurlijk betaal je hun salaris, betaal je geen belasting of koop je geen kaartje? Ambtenaren zijn gewone werkende mensen, precies. Het verschil met de rest is (van het werkende volk!) dat die groep gewone HARD werkende mensen zijn die alles op moeten brengen voor (zeikende) ambtenaren, steuntrekkers, werkelozen en ander tuig.

Sla om | 29-06-05 | 09:50

@ Style.
Neem dan ff snel een biertje ofzo, want het was best wel schrikken!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 09:49

@ RokerT.
Gelukkig ben ik geen leraar Nederlands geworden! toch wel jammer.... dan had er misschien nog wel een staking inn gezeten!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 09:47

@Reaukert: ze hebben gewoonweg een hele andere werkinstelling, waar een commerciele instelling moet presteren om te blijven bestaan gaat de gemiddelde ambtenaar door het leven als 'komt het niet vandaag af dan komt dat morgen wel'
Heb voor mijn vorige stage bij een voormalig overheidsbedrijf gewerkt, maar daar kan je diezelfde instelling nogsteeds merken.

Snijbonenmolen | 29-06-05 | 09:46

@Roker T.
Ik heb het zojuist nog even gecontroleerd, maar ben - hoewel overtuigd lesbisch- van het mannelijk geslacht

@Roberto S.
Wat nuances betreft, ja soms heb zelfs ik een dipje

style.councillor | 29-06-05 | 09:46

RET heet bij ons thuis de Rot En Traag!

Kritisch Avro-lid | 29-06-05 | 09:45

"vervoersbewijzen aub"
Donderstraal op ! ik staak (ook)!
"gemeentebelasting"
Donderstraal op ! ik staak (ook)!

Weeraanmelden | 29-06-05 | 09:45

@Roberto: knap: drie fouten in één regeltje.

RokerT | 29-06-05 | 09:45

@ RokerT.
juist jij snapt het; NOT! gelukkig werkt de technologie tegenwoordig wel dusdanig dat je alles kan checken! dus idd... loopt het uit de klauwen, dan sluiten we het internet bij onze vriend gewoon uit!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 09:44

*blij met bakbrommert*

Lucasdelinkselul | 29-06-05 | 09:44

Kijk dat krijg je, omdat ze staken en andere mensen er de dupe van laten worden verliezen ze steun van velen. Daarom kunnen ze ook beter op een andere manier hun ongenoegen kenbaar maken

Apollo | 29-06-05 | 09:44

@Beaun: lol
@HenK: die heb ik wel degelijk gezien. En nee, dat ben ik niet.
@Roberto: das nobel van je. Dus je ebtaalt ze voor 8 uur per dag, ze mogen op GS, en je hoopt maar dat het slechts een kwartiertje per dag is? Voor je het weet is het een uur, of twee uur. En staken om toegang tot GS? Dan zet je ze gewoon buiten!

RokerT | 29-06-05 | 09:42

"En ambtenaren zijn ook gewone werkende mensen, vergeet dat niet."

LOL

Meneer | 29-06-05 | 09:42

@ Iedereen.
Laat RokerT maar gaan joh, deze kudt ambtenaar baalt ervan dat hij niet mee mag staken! EN GA ZELF GODVERDOMME IS WAT DOEN!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 09:40

En globalisering betekend natuurlijk gewoon dat iedereen straks fijn mag concureren tegen de 'goedkoopste'. De enige die hier voordeel van hebben is de bezittende klasse. En dat ben jij natuurlijk niet met je aflossingsvrije hypotheek en je 3e hands opel astra.
Volgens de Bolkenstein regel is straks een 14 jarig Roemeens kind serieuze concurentie voor je als papierprikker. Lekker amerikaans zoals profeet Pim het gewild had en zoals apostel Theo - god hebbe zijn ziel - het bejubelde in zijn geschriften. Maak je borst maar nat de vrije economie komt er aan. Of dacht er iemand dat die Chinezen zich vrijwillig als slaven laten gebruiken.

ultra-links | 29-06-05 | 09:40

@Sla om: betaal jij hun salaris? Goed van je! En nu mag jij dus bepalen hoe hard ze moeten werken voor hoeveel geld? Hmmm. Eeens kijken. Linksom of rechtsom betaal ik ook jou salaris: als je student bent (stufi), als je producten maakt die ik koop, als je diensten levert aan de overheid of andere bedrijven... GA GOEDVERDOEME MET JE LUIE REET EENS AAN HET WERK!

En dat gezeik over vertragingen en niet op tijd rijden: met al het verkeer op de weg is het wel lastig om op tijd te rijden. En ben je eens op tijd, komen er weer lui aansprinten die ook mee willen.. wat doe je dan? Stoppen en ze erin laten (=vertraging) of doorrijden (dan is het ook niet goed)...

En ambtenaren zijn ook gewone werkende mensen, vergeet dat niet.

RokerT | 29-06-05 | 09:38

@ RokerT.
Idd zitten wij op GS! nee, ben geen student maar ondernemer. Ik kan je vertellen dat er niets mis mee is om hier zo nu en dan is langs te komen. Ik heb de jongens die hier aan de gang zijn dan ook wel zo vrij gelaten om hier af en toe te komen. DAN VOORKOM IK IN IEDER GEVAL EEN STAKING!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 09:36

Je heb helemaal gelijk Apollo. Ik ga nu naar de Hans Anders om four-eyes weer eens een wat slechtere reputatie te geven.

Henk Hunk | 29-06-05 | 09:36

RokerT heeft zeker nog nooit een afdeling van de overhead in werking gezien.
Das dan wel weer schattig, hoe hij te hulp schiet. Of zou hij zelf een luie parasiet zijn?

Henk Hunk | 29-06-05 | 09:34

Waar blijven de flauwe ambtenaren moppen?

Peter R de Dooi | 29-06-05 | 09:34

@ Henk Hunk, ik neem aan dat je reageert op Cyber X, lees ff beter, dan zie je dat ie een uitzondering maakt

Apollo | 29-06-05 | 09:34

@Roberto Sachinni en @Style
Dat vind ik nou ook!

JanV | 29-06-05 | 09:34

@Reakert: ambtenaren lui zal ik niet meer roepen, maar veel ambtenaren hebben wel een hele unieke werkinstelling.

Snijbonenmolen | 29-06-05 | 09:34

>Iedereen heeft de afgelopen 3 jaar er niets bij gehad

Had het hoger management van beursgenoteerde bedrijven niet een loonsverhoging van 13% afgelopen jaar?

Henk Hunk | 29-06-05 | 09:32

@Style: you're da man! (of da woman)
@Kabaal (ea) Wat is het weer goedkoop: ambtenaren doen de hele dag niets terwijlz e er zo goed voor worden betaald, ambtenaren zijn lui, randstedelingen zijn lui, ambtenaren en allochtonen in een enclave stoppen om elkaar te zuigen, ambtenaren zijn links, wij, hardwerkende niet-ambtenaren zijn de dupe. Ik vraga me af of alle rechtse hardwerkende loonslaven nu wel zo hard aan het werk zijn. In ieder geval zitten jullie (en ik ook) wel tijdens werktijd op geenstijl. Of misschien zijn jullie studenten? Geniet in dat geval nog even van je mooie studententijd.

RokerT | 29-06-05 | 09:32

Die kleaute stakers vergeten zeker dat juis t WIJ hun salaris betalen? Ik betaal jullie niet om te staken. Werken met je luie verwende donder, stelletje aso's!

Sla om | 29-06-05 | 09:32

Zullen ze dit keer wel weten waarom ze staken?

Meneer | 29-06-05 | 09:32

Als ik een conflict heb met mijn werkgever, dan molesteer ik altijd een GVB medewerker. Dat helpt ook geen moer, maar je voelt je wel beter na het afrossen van zo'n heaumeau.

Henk Hunk | 29-06-05 | 09:31

Iedereen heeft de afgelopen 3 jaar er niets bij gehad dus nu niet metheen vragen voor 3X verhoging !! en wie gaat dat betalen degene die er nog steeds geen 0% op voor uitgaat ??

O.k. even de zakenvullers niet meegerekend.. jullie kennnen die groep wel.

We moeten allemaal inleveren ivm de fouten van "paars" deze moeten nu recht te trokken anders gaat het helemaal fout en als de abmtenaren er nu 3X op vooruitgaan zal dat weer tot hogere gemeente/landelijke lasten lijden .. Of de gewone werkende man/vrouw moet er ook een verhoging krijgen voor de laatste 3jaar. Als ze dat doen wordt alles nog duurder. Dat geld moet ergens vandaan komen.

En laat die jongens van het OV maar eens naar een asiatisch landen (japan) kijken hoe daar de treinen en bussen lopen.. ja die lopen bijna op de seconden... O.k. soms vliegt er een uit de bocht (trein Osaka) en boord zich in een flat. Maar de bestuurder deed er alles aan om op tijd te zijn.
En bouw metheen ook die poortjes die ze in japan hebben en gebruik geen kaartje meer maar een suica kaart (oplaadbare trein kaart) en zet achter de poortjes metheen een politie stationtje als er iemand over de poortjes spring kunnen ze hen metheen neer knuppelen ...
Dat zou het trein vervoer metheen 1000X beter maken !

CyberX | 29-06-05 | 09:30

@Toine Rorije

Als de regering de bevolking de nullijn aanlult dan moeten ze zelf wel het goede voorbeeld geven.
Of is dit soms te moeilijk.
En 'leuke' *kuch* woordspelingen met namen is een beetje zielig. Dat wel.

ultra-links | 29-06-05 | 09:27

@ Style.
Man, je begint zowaar genuanceerde uitspraken neer te knallen! of ik er blij van word is een tweede maar je hebt wel een punt!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 09:27

Het ongenuanceerd reaguren (pleonasme?)is in ieder geval niet in staking.

style.councillor | 29-06-05 | 09:27

Waarom alleen maar lullen over die zielige ambtenaren en overheid? Financieel terug pakken. Hoe? Heel eenvoudig... Van iedere rekening en aanslagbiljet die je ontvangt maak je 5 euro minder over. Is de aanslag boven de 1000 euro dan zelfs 10 euro. Deze bedragen worden niet meer geincasseerd. Dus zeker een besparing van 25 euro per jaar... Met 8 miljoen huishoudens is dat... ehh veel.
En met die 25 euro kan je jezelf lekker bezatten in de kroeg, kan je tegenwoordig zeker 2 biertjes voor kopen.....

Peter R de Dooi | 29-06-05 | 09:26

Ongezien de pleuris voor deze stakers, dit is nu al de 3e keer in Amsterdam deze maand. Doe dan klantvriendelijke akties, laat bv iedereen gratis meerijden of hou een staking bv tussen 14.00-15.00 als niet iedereen er last van heeft.

Apollo | 29-06-05 | 09:25

Wilt u dat het OV niet plat gaat?
Sponsor de FNV en koop "Bulletje en Bonestaking". Slechts ? 99,99 waarvan 50% van de opbrengst naar de stakers gaat en u niet hoeft te mekkeren....

Kakbouter | 29-06-05 | 09:24

Voor het woordje "lui" kan natuurlijk ook "links" ingevuld worden.....

KABAAL | 29-06-05 | 09:24

010, 020 en 030......,

-
Daar wonen natuurlijk ook voornamelijk luie mensen. Geen wonder dat juist daar gestaakt wordt....

KABAAL | 29-06-05 | 09:22

Voorop gesteld dat het recht op het voeren van collectieve actie (waaronder het stakingsrecht) behoort tot de verworvenheden van de positie van werknemers; lijkt mij het voeren acties als vandaag heilloos.

Het openbaar vervoer voor onze samenleving, maar zeker ook voor de indiviuele burger van essentieel belang is.

In formele zin kan de uitoefening van het zojuist genoemde recht zonodig door de rechter getoetst worden aan de bescherming van de rechten en vrijheden van anderen, de bescherming van de openbare orde, de nationale veiligheid, de volksgezondheid en de goede zeden conform artikel 31 van het Europees Sociaal Handvest.

Het is met name het morele aspect, het in gijzeling nemen van derden, waar ik mij tegen verzet. Publieksonvriendelijke acties, zoals werkstakingen bij het openbaar vervoer, welke leiden tot ontwrichting van het openbare leven maar meer nog tot ontoelaatbare ongemakken voor de individuele burger, wijs ik dus ten zeerste af.

Het is de weg van de minste weerstand, onschuldige derden op te laten draaien voor jouw problemen. De stakers zoals Fleischbaum de nodige ongelukken toewensen lijkt mij niet opportuun, ik wens ze wel wat meer creativiteit en moraliteit toe in hun conflict met hun werkgever(s).

style.councillor | 29-06-05 | 09:22

@ultra-rechts
Het is onzin om te zeggen dat ambtenaren geen loonsverhoging mogen krijgen omdat ze met belastinggeld worden uitbetaald. Als de mensen van de dreftfabriek loosnsverhoging willen betalen wij dat ook bij het aanschffen van afwasmiddel.

Toine Rorije | 29-06-05 | 09:22

Ik denk dat chauffeurs bij de overheid niet echt vet betaald krijgen. (Ik schat schaaltje 5 ofzo, ca 1200 euri netto per maand: ruim onder modaal)
In tegenstelling tot wat sommigen van jullie beweren, wordt er alleen maar gekort op het ambtenarenapparaat. Er is al sinds 2001 een vacaturestop bij de gehele overheid. Alle nieuwe krachten zijn óf uitzendkracht, óf tijdelijk. De mensen die wel aangenomen worden, zijn noodzakelijk om beleid uit te voeren (een enkele uitzondering daargelaten). Je hoeft het met het beleid niet eens te zijn - ben ik namelijk ook niet - maar dit is de huidige stand van zaken.

knutsel | 29-06-05 | 09:21

he fucky face,

ook in (in elk geval een groot deel v/)h bedrijfsleven)zijn de lonen al enige tijd bevroren.

ben ik ook niet blij mee, maar iedereen zal moeten inleveren om de rotzooi hier (na links wanbeleid) betaalbaar te houden.

Een grove schande dat die k*t ambtenaren vervolgens weer het hele land voor de zoveelste keer de dupe laten worden van hun inhaligheid. In een normaal bedrijf hoeven ze figuren met een dergelijke instelling niet. Maar ja, misschien dat ze daarom bij de OH werken.....

Tiger1978 | 29-06-05 | 09:21

moet je maar niet in die kutrandstad gaan wonen he

groeten uit braboland

ninane | 29-06-05 | 09:20

@RokerT

" knal de helft van alle ambtenaren er uit (brandweer, dat wordt lachen). Wat gebeurt er? Die lui worden de arbeidsmarkt op getrapt, om te concurreren met de rest van de Nederlandse bevolking. "

Volgens mij ben jij ook een regeringsbloedzuiger. Heb je toevallig al van oosteuropeanen gehoord. Het land zit er vol mee. Die concureren nu al flink met beneden minimumloon salarissen.
Ik zou zeggen geef iedereen een drie daagse werkweek in plaats iedereen moetwillig aan de arbeid te houden. Volstrekt nutteloos. Het is de staat en de zakkevullende upperclass die de bevolking wijs maakt dat het geld op is en dat werken zo gezond voor je is.
Misschien eens op een willekeurige dag rondkijken in de winkelstraten. Moet je eens zien hoeveel mensen er niet werken en toch geld genoeg hebben. Of als het mooi weer is. Eens zien hoe vol de terassen zitten en hoe vol de stranden zijn. Vol met ambtenaren en zakkenvullers die vinden dat de gewone man maar weer eens langer door moet werken voor minder. En de nederiglander laat het zich allemaal gebeuren.

ultra-links | 29-06-05 | 09:20

Die ambtenaren moeten niet zo zeiken. TOen iedereen een 'pas op de plaats' moest maken, kregen zij alsnog een loonsverhoging, boven inflatie-niveau.

Flapdrol | 29-06-05 | 09:17

Ongezien de tyfus voor alle ambtenaren. Als je meer geld wilt moet je het ook verdienen. Niet met zo'n slappe CAO verhoging aankomen.

jeanpagne | 29-06-05 | 09:16

@JeanB
Nou, ik kan je wel vertellen dat het bij mij nog veel harder aankomt, want ik krijg er geen sodemieter bij, ik mag alleen maar inleveren! Dus hou op over die zielige ambtenaar!

Even een klein feitje: krijg jij bijvoorbeeld korting als je een verzekering afsluit? Een zogenaamde ambtenarenkorting? Ik niet, want ik ben geen ambtenaar. En zo zijn er nog veel meer voordelen die anderen niet hebben.

JanV | 29-06-05 | 09:15

@Fuckface
Je vertelt weer de halve waarheid. Want gemeenten willen steeds meer zogenaamd leuke dingen doen, ook al kan bruin het niet trekken. En dus rijzen de gemeentelijke belastingen de pan uit. Even rekening houden met de economie is er bij die gasten niet bij.

En als je boos bent over het feit dat "de ambtenaar" weer eens het mikpunt is, denk dan maar eens aan die paarse krokodil. En wat dat allemaal voor onnodige kosten met zich meebrengt.

JanV | 29-06-05 | 09:12

Het gaat hier om een jaarlijkse verhoging van minder dan 2 procent(inflatiecorrectie) voor de duur van 3 jaar. Hun eisen zijn allerminst onredelijk. Het gaat om een groep mensen die toch al niet veel verdient en bij wie de bezuinigingen het hardst aankomt. Ik heb wel begrip voor de staking, men vergeet in deze kwestie dat de overheid de staking ook kan voorkomen.

JeanB25 | 29-06-05 | 09:12

Aangezien die ambtenaren ook jarenlang een voorsprong hebben gehad op het gebied van primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden lijkt mij het logisch dat ze in slechte tijden ook het eerst worden aangepakt. Zolang de werkkamer van ambtenaren nog wordt verplaatst tot naast de wc indien last van darmkanaal moeten ze niet zeiken. Poepen wel ja.

St-Eenmans | 29-06-05 | 09:09

En krijgen wij fijn weer een belastingverhoginkje en hogere gemeentelasten om dit parasietenleger te financieren. Wat een fijn land. Kunnen we geen enclave inruimen om alle ambtenaren en allochtonen bij elkaar te stoppen zodat ze de gehele dag aan elkaar kunnen zuigen. Symbiose heet dat geloof ik.

ultra-links | 29-06-05 | 09:09

Wat trek z'n tram/bus/metro bestuurder eigenlijk per maand?
Ik wil wel eens weten hoe dat in vergelijking staat met mijn beroep.Wij zitten al een jaar zonder CAO.(horeca),maar ik zie de FNV/CNV niet bij mij op de stoep staan voor een staking.... stelletje wankers.

Boez | 29-06-05 | 09:07

@HenkieTankie, precies! Ga maar's bij je 4-mans-bedrijfje de hele dag met je armen over elkaar zitten omdat je loonverhoging wilt. 's Kijken hoe snel je je ontslagbrief onder je neus krijgt...

MacManiac | 29-06-05 | 09:07

@Ultra-links: Tuurlijk: knal de helft van alle ambtenaren er uit (brandweer, dat wordt lachen). Wat gebeurt er? Die lui worden de arbeidsmarkt op getrapt, om te concurreren met de rest van de Nederlandse bevolking. Bedrijven zien dit, dneken: Heeee, overschot op de arbeidsmarkt, waarom zou ik 2000 euro bieden, als er ook gekken zijn die het voor 1500 doen? Gevolg: alle lonen gaan naar beneden, komen -in het ergste geval-in de buurt van de bijstand, bijstabndstrekkers denken: nou, met wekren verdien ik niets meer, laat mij maar lekker thuis blijven en een zakcentje verdienen door weedplantjes te verbouwen op zolder, dit met brandgevaar, kosten van uitkeringen gaan omhoog, brandgevaar gaat omhoog, en in geval van een fikse fik is de brandweer onderbemand, omdat je de helft van hun personeel zojuist op straat hebt gezet.

RokerT | 29-06-05 | 09:07

@ ultra-links

Pim Fortuyn had het niet beter kunnen zeggen!

Brusselmans | 29-06-05 | 09:06

@ RokerT.
Luister; helaas heb ik regelmatig met verschillende kudt ambtenaren te maken. niet vanuit mijn betaalde werk maar vanuit vrijwilligerswerk. geloof me nou dat als ik tot nu toe één zo een mongeaul heb mee gemaakt die wat nuttigs heeft gedaan is het veel! voor mij is het meer een fabeltje dat het hard werken is voor die gasten. En daarbij komt dat ik geen respect heb voor mensen die hun medemensen de dupe laten zijn van hun kudt werk of werkgever!!!!! mijn advies aan al die stakende mongeaulen is dan ook; optyfen of zoek ander werk!!! sorry, kan er niks anders van maken.

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 09:06

Heerlijk. Zon laatste zinnetje. Lekker ongenuanceerd, uit het hart: genieten!

empe04 | 29-06-05 | 09:04

In het bedrijfsleven zijn de afgelopen jaren tig mensen ontslagen, terwijl het hele ambtenarenwezen nog verder gegroeid is. Ten tijde van Paars hebben ze loon op loonsverhoging gekregen en als ze nu de nullijn moeten gaan aanhouden krijg je dit soort smerige acties. In bijna elk bedrijf wordt de nulllijn aangehouden, wat maakt die niks aan de economie toevoegende eikels beter dan de gewone hardwerkende werknemer die niet in de collectieve sector zit??

HenkieTankie | 29-06-05 | 09:03

waar kan ik die spijkermat nou het beste neerleggen, A2 of A27?

Henkiemaardannietgek | 29-06-05 | 09:03

@Roberto: hoe komt het dat je zo stelling neemt tegen ambtenaren? Ben je er zelf een?

RokerT | 29-06-05 | 09:02

Zoveel mensen hebben geen of weinig loonsverhoging ontvangen omdat het slecht gaat met de economie. Ambtenaren en andere door de staat gefinacieerde bloedzuigers zijn de eerste die staken. Gewoon de helft van alle ambtenaren en alle andere gesubsidieerde nietsnutten ontslaan. Hierdoor krijgen ze eindelijk genoeg te doen en kunnen ze loonsverhoging krijgen als daar reden toe is. Net als bij echte mensen. De tiefus met het ambtenarenlegioen. En uber-ambtenaar Wil-Lex en zijn uitdijend gevolg ook gelijk maar van de loonlijst schrappen. Die vette pad gaat maar eens werken voor zijn geld.

ultra-links | 29-06-05 | 09:01

@Roberto: ik heb er zelf enige last van gehad, maar het stakingsrecht is een recht dat voor iedereen vrij staat. Ik ben geen (semi) ambtenaar, maar het fabeltje dat ambtenaren geen reet uitvoeren ligt ver in het verleden. En als ze werken, mogen ze ook een fatsoenlijk salaris bedingen. En als dat niet linksom kan, dan maar rechtsom, dmv staken. (Overigens kunnen de vakbonden wat mij betreft deadvallen). Als de regering meent harde maatregelen te moeten nemen die iedereen in de portemonnee treft, dan kan je verwachten dat mensen dit enigszins gecompenseerd willen krijgen en dit af willen dwingen door te staken.
@Beaun: nee; voor salarisverhoging.

RokerT | 29-06-05 | 09:00

Niet tevreden over de 'arbeids'omstandigheden?
Neem ontslag en zoek een nieuwe baan. Als je massaal afscheid neemt, dan zoekt je werkgever nieuw personeel. Dan soliciteer je terug. Je werkgever is al lang blij dat je niet ingewerkt hoeft te worden. <BR/>
Oefenen, baat kunst. Nog iemand een leuke werkplek?

MadDieu | 29-06-05 | 08:59

@Fleisch Tuurlijk is al dat staken kudt voor de reizigers, maar verongelukken op weg naar je vakantieadres..... bah bah...

MacManiac | 29-06-05 | 08:59

Leuk ja.. ik dacht dat ze alleen in rotterdam staakten? Mooi in Vlaardingen ook en waar kan ik dat lezen op het internet dan...

WalterTamboer | 29-06-05 | 08:58

@JanV, zaL ik jou ook even uit de droom helpen, de "gemeente" krijgt wel geld uit het gemeentefonds, de gemeentelijke bezuinigingen en bevriezingen van salarissen zijn wel degelijk het gevolg van landelijk beleid.

fuckface | 29-06-05 | 08:57

@theACE, er zijn meer ambtenaren dan alleen diegenen die het OV laten rijden hoor, lekker makkelijk,altijd weer die domme stellingen over ambtenaren. Nou geloof me, de tijd dat ambtenaar een lekker makkelijk en lui beroep was is allang voorbij hoor. En 3 jaar geen dubbeltje erbij krijgen terwijl allerlei lasten de pan uitstijgen betekent gewoon een flinke achteruitgang. Jullie vergeten allemaal voor het gemak even dat de overheid de ambtenaren het makkelijkst kan pakken omdat die nu eenmaal voor diezelfde overheid werken. Het bedrijfsleven bepaalt zelf de salarissen van hun werknemers maar de overheid kan bezuinigingen op welk gebied dan ook lekker makkelijk bij de ambtenaren neerleggen.

fuckface | 29-06-05 | 08:55

Waarom geen publieksvriendelijke acties? Als ze niet staken is er wel een andere reden waarom treinen of bussen niet rijden, bladeren op de rails, Prorail staking, wisselstoring etc.

Brabo | 29-06-05 | 08:54

@Frag Ment
Even uit de droom helpen: dit is niet tegen de regering, maar tegen de gemeente! En van die staking is de gewone man de dupe, niet de regering.

JanV | 29-06-05 | 08:54

Ach voelen die losers zich ook een dagje machtig...

Pannie | 29-06-05 | 08:52

Ik vind dat staken helemaal geen goed idee. Anderen zijn daar op twee manieren de dupe van: ten eerste om naar werk of afspraken te kunnen gaan, ten tweede: als die stakers hun zin krijgen, moeten anderen nog meer inleveren. Dat ondervind ik momenteel aan den lijve. Ik kan namelijk helemaal niet staken. En dus "mag" ik inleveren. Daar mag ook wel eens rekening mee gehouden worden.

JanV | 29-06-05 | 08:52

Je word er toch niet goed van. Als ze gewoon goed proberen te rijden lukt het ze al niet.
Laat ze eerst iets presteren voor ze iets expres niet laten lukken

TheACE | 29-06-05 | 08:51

alle middelen tegen deze regering zijn wat mij betreft geoorloofd.
Staken dus!

Frag Ment | 29-06-05 | 08:51

@Reaukert: voor verplicht geenstijl op de werkplek?

Werken moeten ze, stelletje miereneuqers en heksen. Ben wel blij dat de HTM niet mee doet.

Snijbonenmolen | 29-06-05 | 08:51

@ RokerT.
Mmmh... dus jij vindt het wel een goed idee? is dit omdat je ook zo een kudt ambtenaar bent of om dat je levensmoe bent en geen zin hebt om te werken? Mocht het om rede één zijn; Ongezien de tyfus! Mocht het toch om rede twee zijn; kan ik inkomen maar dan zou ik als ik jou was gewoon eens leuk werk gaan zoeken. Nekschot en ongezien de tyfys voor al die kudt stakers!

Roberto Sachinni | 29-06-05 | 08:51

Ik heb er als student veel last van, maar van mij mogen ze de boel platleggen tot er een akkoord is. Regering en werkgevers wilden af van het poldermodel? Prima, maar dan niet miauwen als zij de enige zijn die er vanaf stappen.

Dhr.A.J.Kwak | 29-06-05 | 08:51

Ik vind dat staken wel een goed idee.

RokerT | 29-06-05 | 08:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl