Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sonja in september 2008 met verlof

Hier nog de fles, straks een sok...De kogel is door de kerk. Sonja de Jong is veroordeeld tot 6 jaar cel en verlof. Effectief komt dat er op neer dat de moeder van Savanna nog 40 maanden op uw kosten wasknijpers in elkaar mag freubelen alvorens ze voorzichtig weer haar eerste stapjes in de maatschappij zal zetten. Resocialiseren heet dat met een duur woord. Opnieuw ook een afgang van het Openbaar Ministerie, dat drie jaar cel en tbs had geëist. Justitie had zelfs vrijspraak voor doodslag gevraagd, omdat Sonja sterk verminderd toerekeningsvatbaar zou zijn. De rechter besliste echter dat doodslag op de nauwelijks nog 11 kilo wegende kleuter wel degelijk is bewezen. Dus het wachten is nu op het hoger beroep van het OM... UPDATE: Van de rechtbank mag Sonja nooit meer neuqen zonder rubber.

Reaguursels

Inloggen

Ach. het rechtsysteem is ronduit KLOTE Nederland. ze krijgt 6 jaar cel misschien 2 jaar tbs, en met goed gedrag is ze na 4 a 5 jaar wel weer uit de bak. en dan praat ik nog niet eens over hoe ons KUT rechtsysteem er over 8 jaar uitziet. het word steeds simpeler om een moord te plegen en na 5 jaar vrij te zijn. de cellen zijn inderdaad typisch Center-Parcs hutten, en dan heb je ook nog weekendverlof.... hoezo je word bedient als een King. en dan zit BalkElende te zeuren dat Nederland achteruit gaat met de normen en waarden. Nou Premier Balkenende en Donnert (O.M)
Dat krijg je als je zelf niet eens weet wat de Normen en Waarden zijn in Nederland.
Ik stem voor AFTREDEN, Jij ook?

Black Angel | 23-06-05 | 09:48

ze hadden het monster nooit meer vrij mogen laten. kunnen we hier geen referendum over houden????

kojek | 23-06-05 | 08:55

Beste allemaal,

Het valt mij op dat eigenlijk iedereen het eens is dat er iets moet worden gedaan. Mijn ervaring leert dat om een probleem aan te pakken je eerst de oorzaak moet weten. Enkele van jullie wijzen op het falen van het rechtssysteem andere op de toezichthouders en ga zo maar door.

Het rechtssysteem en de toezichthouders zijn helaas ook symptomen. Ga bij het zoeken van problemen altijd zo ver mogelijk naar boven. En waar kom je dan uit? Juist, de politiek. Jarenlang heeft de politiek het individualisme gestimuleerd in het "vrijblijvende" poldermodel.

Je kunt simpel weg geen delegatie en attributie toevoegen aan een wet die goed geregeld moet zijn (betekend dat elke overheid onder de wetgevende overheid op zijn beurt de wet mag interpreteren en uitvoeren?!). Maar dat is dan weer tegen het poldermodel van onderhandeling, samenspraak en inspraak. En als je dit al doet zorg dan dat er genoeg mogelijkheden zijn om de overheid te controleren, want wie doet dat nu? Wij, de schapen van de misinformatie en de gebrekkige onvolledige pitbull mentaliteit van onze journalistiek die in mijn mening obejectief behoort te zijn en het zeker niet is, ik denk het niet!

Wat mij ook bevreemd is dat er op dit ogenblik heel erg snel veranderingen worden doorgedrukt terwijl bv. WAO drie jaar geleden nog grotendeels herzien is. Waarom wordt het alweer veranderd? We weten nog niet eens wat er mis is met het net ingevoerde systeem. En zo is het in alle lagen van ons overheidssysteem, het is echt een gezwel dat er geen uniformiteit meer kan zijn. En juist dit gebrek zorgt ervoor dat dit soort zaken welig tieren. Niemand weet meer wat er verwacht word van hem, niemand word gecontroleerd, het is immers het poldermodel waardoor dat niet hoeft. Het idee is immers dat door attributie en delegatie de locale overheden namelijk beter kunnen inspelen op de plaastselijk situatie. Yeah right, Ongeveer 17 miljoen mensen met verschillende culturen. Moet ik nog meer zeggen.

Hoe dan ook, ik vind het echt erg dat dit allemaal moet gebeuren zonder dat ik er invloed op uit kan oefenen. Politiek ambieer ik niet (ben kaal en direct). En stemmen heeft toch geen zin in deze schijndemocratie. Want zeg nou eerlijk, op het moment dat D666 die staat voor politieke vernieuwing en voor zijn eigen partij congress even Alexander Pechthold neer zet als minister tegen het eigen regelement in, dan val ik van mijn geloof af. Zeker nadat papa D666 van Mierlo, vlak voordat er gestemt word, zegt dat ie niets gaat zeggen over het Pechthold beleid binnen de partij binnen vijf minuten stelt dat het wel okay is. Dag dag van Mierlo, daar gaat ook jouw integriteit.

Conclusie: Door de Nederlandse vrijblijvende "poldermodel"politiek gaan dagelijks kinderen dood.

YouBastard | 22-06-05 | 10:52

Ik zeg: 6 jaar lang opsluiten dat wijf in een Rotterdams hotel met van Persie en zijn vrienden! Dat ze maar helemaal dood geneuqt mag worden. Uiteraard met condoom.

geFlippeD | 22-06-05 | 10:21

De enige bescherming waar de kinderbescherming in geïnteresseerd lijkt is de bescherming van de kinderbescherming.
Kinderen echt beschermen is zeker te lastig...

sjonnie | 22-06-05 | 10:03

die moeder en d'r vent zijn gewoon geestesziek.de echte verantwoordelijken zijn al die idioten bij jeugdzorg en die gezinsvoogdjes die 20 jaar oud zijn en zo'n 15-20 kindjes in de gaten moeten houden en nooit willen toegeven dat ze dat gewoon niet kunnen.En ik weet waar ik het over heb.Terwijl dat arme kind werd doodgemarteld (en nog tientallen andere kinderen per jaar)waren er hier een paar van die trutten bezig om mijn kleine broertje uit huis te halen. is die schoften nog gelukt ook.dat jochie is altijd superverwend door zijn ma, maar zij hadden zich in de kop gezet dat hij verwaarloost zou worden en dan geven ze echt niet toe dat ze het fout hebben, maar verzinnen ze gewoon tientallen leugens en de kinderrechter doet daar dus echt helemaal niets tegen.en natuurlijk had mijn moeder het lef om tegen die leugenaars in te gaan en daar kunnen ze al helemaal niet tegen(alleen met woorden hoor, ze doet geen vlieg kwaad, maar zodra je iets zegt roepen ze meteen dat ze bedreigd worden, want dat komt ze wel goed uit om zichzelf te rechtvaardigen).en nu zit die arme jongen dus opgesloten in een tehuis en is het aan ons om hem zodra hij volwassen is weeer op te nemen in een normaal gezin en te hopen dat hij emotioneel niet te zwaar beschadigt is.
en hij is echt niet het enige kind in dat tehuis dat eigenlijk bij z'n moeder hoort.maar niemand durft hardop kritiek te hebben, want die mensen kunnen daar niet tegen(op een enkele uitzondering na mischien) en pakken je terug via je kind ( ze kunnen altijd roepen dat je niet meewerkt en daarom een slechte ouder zou zijn)
ik ben normaal gesproken echt niet iemand die mensen snel veroordeelt, maar als je kijkt naar wat jeugdzorg uitspookt dan kom ik helaas toch tot de conclusie dat ze nu eenmaal mishandelde kindjes nodig hebben en als die er niet zijn dan maken ze ze wel(denk maar aan jeugdzorg noord-brabant:ze worden gedreigd met een subsidie-korting en meteen duiken er een heleboel meer mishandelde kinderen op, waarmee maar mooi bewezen is dat ze echt, heus nog veel meer geld moeten hebben, bweeh) .en of dat is omdat ze hun subsidie veilig willen stellen of dat ze zichzelf op de bort willen kloppen als heldhaftige redder van kindertjes in nood weet ik niet, maar ik denk dat het in veel gevallen het laatste zal zijn (zo'n vetpot is zo'n salaris immers ook weer niet)en dat ze ook echt niet (willen) beseffen dat ze de dingen fout zien
heb laatst een boekje van jeugdzorg gelezen.ze probeerden dus echt nog steeds te doen alsof dat kind alleen af en toe een (verklaarbare) blauwe plek had.terwijl in elke krant heeft gestaan hoe de buren een aantal keer de politie belden, dat dat meisje totaal uitgehongerd was en dat ze al eerder haar kinderen had mishandeld.niet het kleinste splintertje zelfkritiek dat die gezinsvood en d'r baas beter hadden moeten opletten.kreeg eerder het idee dat ze die gezinsvoogd nu als slachtoffer af wilden schilderen.
die hele kinderbeschermingsbende moet totaal worden afgebroken en opnieuw opgebouwd, want het is daar een nog ergere vriendjespolitiek dan in de regering.en het zijn uiteindelijk de kinderen die het slachtoffer worden van die puinhoop.
ik kan pagina's volschrijven met mijn klachten over de jeugdhulpverlening, maar ik denk dat het zo wel duidelijk is.

aurora | 22-06-05 | 02:51

Eindelijk een rechter met kleauten

Snijworst | 22-06-05 | 00:33

@Tante:

Kk, dankje en ik ben heus niet kwaad op je hoor... Daar heb ik anderen voor.

Bucket of Shit and P | 21-06-05 | 23:47

Sonja to hell for ever

Spiegelbeeld | 21-06-05 | 23:40

@Bucket
Ik kon natuurlijk niet weten dat jij zulke slechte ervaringen hebt met Jeugdzorg. Begrijp ook dus wel dat je dan kwaad wordt om mijn reactie. Je aanvankelijke verhaal was dan ook algemeen geschreven en ik kon er niet uit afleiden dat er een persoonlijk verhaal achter stak. Een goede bekende van mij werkt bij Jeugdzorg, ik kan je verzekeren dat zij dit niet als zomaar een baantje beschouwt om de centjes maandelijks binnen te krijgen. Overigens erkent ze wel dat er binnen jeugdzorg wel dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen, helaas is jouw verhaal hier een voorbeeld van. In haar eentje, of met gelijkdenkende collega's is het af en toe vechten tegen de bierkaai. Ze heeft absoluut goede bedoelingen en het beste met de kinderen voor, dat is ook de reden waarom ik over je bewering viel dat de medewerkers van Jeugdzorg zich alleen maar druk maken over hun hypotheek en vooral bezig zijn de problemen in stand te houden om hun baan niet te verliezen.

Ik wil wel terugnemen dat ik je paranoïde heb genoemd, dat was kort door de bocht van mij.
Verder wil ik je hierbij sterkte en succes wensen in dit gevecht.

http://zoeken.rechtspraak.nl/zoeken/lstresultaat.asp?resultmaxdocs=250&collection=rnl&querypage=../zoeken/zoeken.asp&searchtype=ljn&ljn=AT7853

Bucket of Shit and P | 21-06-05 | 22:59

ik ken d'r niet, hoop niet dat ze m`n oppas word als ik ooit kinderen krijgt..
*my god ik ga al posten als een br33zah slet!*

Cultuur B. | 21-06-05 | 22:58

@bucket
Gewoon knippen en plakken.

preacher | 21-06-05 | 22:53

@bucket
Dus jij was die dwaze vader in dat batmanpak....
Even serieus, ik leef met je mee !
Ik heb een tijd een vriend opgevangen die (misschien terecht dat wel) zijn kinderen kwijt was geraakt en al die emoties en zelfs zelfmoordgedachten van dichtbij mee mogen maken van hem.
Laat staan dat je onterecht je kinderen kwijt raakt en dat die ook nog aan een labiel persoon worden toegewezen.
Sterkte dekt de lading dan niet meer!
Hou je taai en blijf vechten voor je recht en de toekomst en het welzijn van je kinderen. Bon Chance !

preacher | 21-06-05 | 22:51

De link...

Bucket of Shit and P | 21-06-05 | 22:46

hmm linkje..

melvinn | 21-06-05 | 22:43

@ [email protected]:

Heb ik al gedaan en die gaf mijn zoontje aan mijn ernstig gestoorde ex mee... Ernstiger gestoord dan Rowena's moeder en mogelijk vergelijkbaar met Savanna's moeder.

Als je echt belangstelling hebt zal ik je de stukken van de Raad voor de Kinderbescherming LATEN ZIEN waarin staat dat "op wens van de moeder", de diagnose die van haar gesteld is in het Regionaal Psychiatrisch Centrum Nieuwegein (die ik de raadsonderzoeker overhandigd had) UIT het raadsdossier is verwijderd.

Deze diagnose kwam neer op: Borderline, afhankelijke, vroeg-narcistische en antisociale persoonlijkheidsstoornis. Ernstig getraumatiseerd, gestoorde agressieregulatie, dissociatieve stoornis en, hee, daar heb je 'm: PARANOIA, die staan er ook in.

Natuurlijk staat er een dikke rode stempel op die vermeld dat ik dat aan NIEMAND mag laten lezen maar daar trek ik me niets van aan.

Overigens heb ik die spullen ook doorgestuurd naar alle vaderlandse politieke partijen dus die weten daar allemaal al van. Niemand van hen die reageerden beweerde dat ik paranoide was, integendeel, ze wensten me sterkte in deze gruwelijke situatie maar konden niets doen voor INDIVIDUELE GEVALLEN.

De Inspectie voor de Jeugdzorg heeft de spullen ook binnen en weigert een onderzoek in te stellen. Hetzelfde geldt voor het ministerie van Justitie, de staatssecretaris van VWS en de minister van VWS.

Tenslotte heeft ook een zeker landelijk dagblad die spullen in handen plus de correspondentie hierover met deze instanties.

Tijd voor jou, [email protected], om paranoia te worden...

Bucket of Shit and P | 21-06-05 | 22:40

@Bucket of shit and p.
Heb je misschien een hapklare link ?
Kan het niet zo snel vinden...
Por favor ?

preacher | 21-06-05 | 22:36

@Bucket of Shit and P:
Paranoïde? Ga eens een dagje met iemand van buro Jeugdzorg op stap.

Na uren van lezen zie: Bucket of shit and piss.. kom ik tot de conslusie dat er niet echt veel aan gedaan wordt.. arme kinderen, arme jeugdzorg.. (toasted)

melvinn | 21-06-05 | 22:09

Aahhh, het was niet eens een primeur(kijkt sip).

TM | 21-06-05 | 21:56

Als een ingreep door de overheid in het menselijk lichaam een punt van discussie wordt, kan dit gerelativeerd worden. Naar schatting enkele honderden of misschien wel duizenden mensen laten zich jaarlijks vrijwillig steriliseren in Nederland. Het lijkt mede hierdoor een vrij simpele medische ingreep.
Als ik me niet vergis steriliseren de Fransen hun zwakbegaafden nog steeds en dat al sinds jaar en dag. Onvrijwillig welteverstaan. Niet dat dit per definitie voor alle gevallen goedgekeurd moet worden, maar het is een optie.
De verplichting nu een keuze te moeten maken, tussen het voorkomen van het martelen van kinderen en de beschikking over je eigen lichaam lijkt door dit ene geval opgedrongen te zijn. Maar die "heerlijke nieuwe wereld" is natuurlijk al lang overal een realiteit.

knutsel | 21-06-05 | 21:47

Aardig beginnetje, MAAR...

Ze zijn alleen vergeten die gasten van de Jeugdzorg en de Kinderbescherming, die OPZETTELIJK de ernstige stoornissen van moeke onder de tafel veegden, met haar mee te sturen. Die lieten zich gedwee door haar wegsturen terwijl ze allang wisten hoe ernstig Savanna mishandeld werd.

Weet nou echt niemand waarom, nee, ik bedoel WAARTOE, deze zaken gebeuren?

Dat is om den brode.

Om zeker te zijn van een constant aanbod mishandelde kinderen stuurt de Raad voor de Kinderbescherming ze na een scheiding bij voorkeur naar de minst geschikte ouder.

Rowena Rikkers' moeder lijdt aan een ernstige borderline persoonlijkheidsstoornis. Rowena's vader, die na ik weet niet hoe veel juridische procedures voor het overlevende kindje mag zorgen, mankeert niks.

Bij Savanna (Sonja is ook al een borderline persoonlijkheidsgestoorde) werd ook niet ingegrepen, al bleek er wel een heus leger aan geitewollensokken mee "aan het werk" te zijn.

Zoeken op www.rechtspraak.nl in strafrecht met als zoekterm borderline of stoornis brengt aan het licht wat deze stoornissen voor schade aanrichten in de samenleving. Al lang bekend is ook dat kinderen die bij dat soort ouders op moeten groeien, het op z'n minst zwaar hebben en veelal op latere leeftijd zelf ook last van psychische stoornissen te hebben.
Nou moet je niet denken dat dat een reden zou zijn voor de Jeugdzorg en de Kinderbescherming extra alert te zijn bij mensen met deze aandoeningen.

Het tegendeel blijkt waar te zijn...

En de reden? Tja, wat zou het ANDERS kunnen zijn dan wat ik al noemde?

GELD.

De complete keten van de Jeugdzorg en alles wat er aan vasthangt heeft als enige BELANG bij het mishandelen van kinderen. Niet dat ze het zelf doen, maar ze laten het doen, door de gestoorde ouder.
En ze weten er van, uiteraard weten ze ervan.
Het Trimbos instituut weet er namelijk ook van en tal van onderzoekers weten ervan (zoeken met PubMed op borderline!). Er bestaan hulpgroepen voor kinderen van psychiatrische patienten... da's vast niet voor niks.

En dan toch kinderen met veel kunst en vliegwerk bij zo'n gestoorde moeder onderbrengen?

Dat is pas echt crimineel. Die whacko moeder is ontoerekeningsvatbaar, het mens WEET NIET WAT ZE DOET. Die lui van de Jeugdzorg en de Kinderbescherming daarentegen, die weten heel goed wat ze doen.

Die stellen namelijk hun hypotheek veilig.

Er zullen nog veel kinderen die met Jeugdzorg en de Kinderbescherming te maken hebben moeten sterven voor deze macabere praktijken beeindigd zal worden.

(Stiefpappie is al te vinden: LJN: AT7853, Rechtbank 's-Gravenhage, 09/753551-04 en daar kun je dan ook meteen tot in detail lezen wat dat fijne BUREAU JEUGDZORG dat kindje voor een spannende avonturen heeft laten meemaken voor het overleed.

Bucket of Shit and P | 21-06-05 | 21:45

@Jouwstijl 21-06-05 @ 21:30: Neenee, dat bedoel ik niet. Ik doelde op het feit dat je adresgegevens van een ander op GS hebt gezet.

TM | 21-06-05 | 21:44

6 jaar inderdaad te kort, en zal tbs helpen... mmmm
Die vrouw is niet ziek maar gestoord.
Tja ik zie het kind voor me , ik kan het me niet indenken dat mensen dit doen...
Ik zie elke dag mijn kinderen van 1 en 4 jaar met die blinkende oogjes voor me staan owwww dat doet een vader zo goed

Jouwstijl | 21-06-05 | 21:36

6 jaar inderdaad te kort, en zal tbs helpen... mmmm
Die vrouw is niet ziek maar gestoord.
Tja ik zie het kind voor me , ik kan het me niet indenken dat mensen dit doen...
Ik zie elke dag mijn kinderen van 1 en 4 jaar met die blinkende oogjes voor me staan owwww dat doet een vader zo goed

Jouwstijl | 21-06-05 | 21:36

@TM: waarom speel ik met vuur.
Het is wel heet op me website www.jouwstijl.nl ..... ja je kan het geenstijl noemen maar we zijn zonder pardon op deze naam gekomen met juist niet een weblog erop...(wel gehad) maar inderdaad dan gaat het er te veel op lijken..

Jouwstijl | 21-06-05 | 21:30

Ik ben VOOR lijfstraffen. Non-permanente lijfstraffen voor misdrijven vanaf een paar jaar gevangenisstraf, die een conditionerende werking hebben om recidive te voorkomen. Laat men maar eens creatief worden op dit gebied. Gevangenisstraf werkt uiteindelijk niet. Recidive van grofweg zo'n 50%.

TheRealShowstopper | 21-06-05 | 21:26

Eh.. buurman? buurman....?

TM | 21-06-05 | 21:17

6 jaar? Nou nou, tijd om mn buurman om zeep te helpen met een humane manier, als je voor kindermoord maar 6 jaartjes krijgt, zal ik er voor buurmanmoord maar 2 krijgen. Dat is te overzien.

Niflheim | 21-06-05 | 21:07

Geldt dat wat jou betreft voor zowel geesteszieke als gezonde mensen?


Over die wiet: tsja, daar zijn we natuurlijk wel de wereld ver voor uit.(zei hij terwijl hij doorlurkte...)

TM | 21-06-05 | 21:01

Van een straf moet een afschrikkende werking uitgaan. Zes jaar is een aanfluiting en een vrijbrief voor frustraten hun agressie te botvieren. Vier jaartjes uit logeren en dan het misschien nog eens proberen.
En wanneer gaan we onze burgers eens terughalen die 20 jaar in een kerker liggen te rotten voor de invoer van een kilootje wiet?

ultra-links | 21-06-05 | 20:30

Jouw Stijl: GS een beetje kennende speel je met vuur. It's your choice of course.

TM | 21-06-05 | 20:27

@witvoet 21-06-05 @ 18:59:

Yup, die zwakzinnigendiscussie is ook al aan de gang maar ik ben nog een tikkie huiverig voor het 'Nazi-gevoel' oftewel 'Als je er aan begint waar houdt je dan op?'. Overigens kun je ook voorkomen dat mensen zich voortplanten zonder er meteen de schaar in te zetten. Dat is ook in de westerse wereld al decennia de praktijk(zie Amerika bijvoorbeeld, ik weet niet hoe het hier geregeld is).

Voor deze 'dame' in kwestie zou het wat mij betreft geen bezwaar opleveren als er wordt gezegd dat ze haar recht op reproduktie heeft verspeeld. Maar dan dient een en ander humaan te worden geregeld, niet op wraak ge-ent maar op veiligheid voor de maatschappij.

Vorm en inhoud tellen denk ik allebei mee in zo'n discussie. Dat wil niet zeggen dat ik me niet de pokke erger aan dit soort misdadigsters. Maar een van de grote verschillen tussen de orthodoxe islam en de westerse democratie is dat er in de islam opzichtig lijfstraffen worden gepropageerd en in het westen niet. Ik ben zo Westers als de pest; van mijn lijf blijft de staat dus af! Dus als de tendens in deze thread zo'n ongelofelijk gebrek aan diepgang heeft dan stoort me dat eigenlijk nog meer dan het gedrag van die extreme moslims. Zijn wij nou de beschaafde westerlingen of niet? Als dit soort rabiate opmerkingen meer en meer gaan worden gemaakt dan duwen we onszelf in hetzelfde hoekje als die godsdienst-zeloten die stemmen van God horen en daarom mensen moeten stenigen. Dat zeg ik natuurlijk extreem maar de kern van mijn opmerking is m.i. juist.


@Ronnie : weet ik Ronnie, vandaar ook mijn reply. No worries!

TM | 21-06-05 | 20:26

Maar de paus besliste anders.

StyleTTo | 21-06-05 | 20:13

Ik ken die hele snol niet eens... boeit me ook niet trouwens....

Prutswerk© | 21-06-05 | 20:03

Waarom slopen ze haar kippenren er niet uit?dat bespaard toch een hoop rubber, toch?

joloe | 21-06-05 | 20:01

@jouwstijl
Je kunt beter eerst onderbouwen waarom het nodig is om deze persoon lastig te vallen, voordat je hem of haar hier aan de schandpaal nagelt.
M.a.w. Wat heeft deze persoon gedaan ?

preacher | 21-06-05 | 19:40

Weerlos kind vermoorden, en dan maar 6jaar cel.
Tijd om voor zulke mensen een brandstapel te maken of dood gooien met stenen

Jouwstijl | 21-06-05 | 19:23

@Ronnie
Ik ben zelf tegen de doodstraf, dat gaat mij principieel te ver. Maar een sterilisatie is hier wellicht wel op z'n plaats. En als je dan een lijn wil trekken? Tja, trek hem dan maar bij dit geval. Je kan het altijd nog naar beneden afstellen als 't kindermisbruik echt de spuigaten uitloopt.

BobbyDrake | 21-06-05 | 19:18

Mevrouw was in haar jonge jeugd in aanraking geweest met niet erg plezierige avonturen volgens de radio. (lees geslagen en andere akelige dingen) Ik denk dat de strafmaat eindelijk eens oke is, want ze moet na 2 jaar al beginnen met TBS en niet eerst haar hele straf uitzitten. Als een rechter dit zegt dan ben je aardig verknipt. Ook zei hij dat de kans dat ze zwanger word moet worden tegengegaantijdens bezoekjes end.
En het leukste van deze rechter is nog wel dat hij de politiek verweet dat ze uitspraken deden al voordat er een gerechtelike uitspraak was.
Zo zie je maar weer, soms werkt het systeem wel...

da wizard | 21-06-05 | 19:18

@TM (18:33),
"Content can be much but form seems to be everything..."
-
Mbt. je voorlaatste opmerking over de wenselijkheid van het "reproductieverbod" voor zwakzinnigen: die discussie is ook reeds in ons 0031 aan de orde! En een aandringen van Overheadswege op "vrijwillige" sterilisatie (nu en dan in samenspraak met de familie) wekelijkse kost. Mensen die niets strafbaars gedaan hebben verdienen toch geen straf?

witvoet | 21-06-05 | 18:59

@ preacher 18:39
Heb er geen woorden voor ben stomverbaasd.
Dan moeten we mischien toch wat minder subtiel te werk gaan.

Ronnie | 21-06-05 | 18:52

@. witvoet 18:39
Zie posting 18:44

Ronnie | 21-06-05 | 18:46

baarmoeder verwijderen uit dat wijf

pronto | 21-06-05 | 18:45

@. BobbyDrake 18:38
Je hebt helemaal gelijk alleen waar trek je de grens.
Welke misdaden komen in aanmerking voor lijfstraffen en welke niet wie maak dat uit ?
En je moet natuurlijk ook de grondwet wijzigen en duidelijk de grenzen stellen.
En doe gelijk de doodstraf ook maar terug dan.

Ronnie | 21-06-05 | 18:44

@Ronnie (18:29),
Weet niet precies hoelang mejuffrouw kindermoordenaar reeds in voorarrest heeft gezeten maar volgens mij gaat zij per direct beginnen aan haar TBS-stage...
Verder blijf ik er bij dat deze Moederdag Sonja evenals haar zusters in crime de mogelijkheid van het baren van nageslacht ontzegd dient te worden.
Ook hier dan: de discussie over de wenselijkheid van het aandringen op vrijwillige sterilisatie bij mensen met een geestelijk handicap (Downers) wordt momenteel volop gevoerd, waarom niet van hetzelfde mbt. onderhavige zwakzinnigen?

witvoet | 21-06-05 | 18:39

@ronnie
Jij denkt dat gevangenen en TBS-ers geen geregelde sex mogen hebben met buitenstaanders, stiekum onderling hebben of met het personeel ?
Voorbeeldje: Mesdagkliniek in 1999:
www.tbs-nee.nl/media/sextussenpersonee...

preacher | 21-06-05 | 18:39

Nou, even serieus, van mij mag deze meid best op kosten van de staat een medische ingreep begaan waardoor het voor haar onmogelijk word om nog kinderen te krijgen?

Klinkt dat dan wellicht inhumaan. Tja, kijkend naar dat 3-jarig kind wat het leven er voor heeft moeten laten, klinkt het mij nog allezins redelijk in de oren.

BobbyDrake | 21-06-05 | 18:38

@Witvoet: "Lijkt ook op de sharia?
Moet anders geformuleerd?"

Ja dus. Want op jouw vraag over dat scrotum 'er afslaan' zou ik exact zo negatief hebben gereageerd. Terwijl je ook de vraag zou kunnen stellen of verplichte castratie mijn steun zou krijgen voor dat soort hufters. Mijn antwoord daarop zou denk ik 'ja' zijn. Net zoals dit wicht nooit meer kinderen zou moeten mogen krijgen. Maar dan doe je dat om de samenleving te beschermen en vooral eventuele kinderen die anders hetzelfde lot zouden kunnen ondergaan. De toon van de postings zoals die werden gepubliceerd was er een van domme wraakgevoelens die zich vertalen in het veilig 'oog-om-oog tand-om-tand' roepen achter een beeldscherm. En ik heb toch al zo de tering aan dat soort religieuze overblijfselen dat mijn stekeltjes dan meteen overeind gaan staan. What's next? De Spaanse Inquisitie? De leeuwenkuil weer invoeren?

Zou jij dit soort straffen(eierstokrukken en zo) ook laten gelden voor zwakzinnigen en krankzinnigen? Zoals in Texas, Saoudi Arabie en Jemen? Ik niet. Ik ben er van overtuigd dat een moeder die dit haar kind aandoet volkomen gestoord is en dat het juist daarom geen enkele zin heeft om over dit soort 'lijfstraffen' te praten.

Laat ik het verder laten rusten en aan jou overlaten of je hier nog verder over wilt doorgaan want voor dat ik het weet ga ik door voor de een of andere links-alternatieve geitenwollensokken sociaal werker. En dat is far from the truth, I can assure you... Zie vele andere postings van mijner hand hier op GS.

TM | 21-06-05 | 18:33

@. witvoet 18:26
Wat dacht je van deze eerst gevangenis straf uitzitten.
Dan 25 jaar tbs behandeling is het probleem van zwanger worden ook opgelost.
En in de tussentijd pak zij maar een plastic Tarzan.

Ronnie | 21-06-05 | 18:29

Je zou er om te beginnen als Overhead hard op in kunnen zetten deze mevrouw te overtuigen van de wenselijkheid van vrijwillige sterilisatie...

witvoet | 21-06-05 | 18:26

@ preacher 18:16

Niks gevaarlijks aan het zal alleen nooit toegestaan worden denk ik.
Dan komen er allerlei maatschappelijke organisaties in opstand.
Kerken enz enz

Ronnie | 21-06-05 | 18:21

Mocht ze nou onverhoops toch zwanger raken terwijl ze nog in het TBS-systeem zit, wat dan ?
Een staatsabortus lijkt mij toch een gevaarlijk precedent scheppen...

preacher | 21-06-05 | 18:16

@TM
Welnu, even voor de goede orde dan: wat mij betreft rukken ze bij een wijf dat NB haar eigen kind structureel mishandelt tot de dood erop volgt haar eierstokken eruit zodat zij nooit meer in staat zal zijn om kinderen te baren en hen op eenzelfde manier te martelen en dood te slaan!
-
Wat vind jij trouwens van het eraf slaan van het scrotum bij meermaals als zodanig veroordeelde pedosexuelen?
-
Lijkt ook op de sharia?
Moet anders geformuleerd?
(Voor alle infantiele beeldschermkindertjes; wanneer ome witvoet stelt dat er scrotum afgeslagen dient of eierstokken uitgerukt meent hij dat niet echt hoor! Dan bedoelt ome witvoet vooral dat het met chemische rotzooi behandelen van die pedosexuele meneer wenselijk is opdat hij zo min mogelijk last meer heeft van die geile aandrangen om kindertjes te neuken en mbt. ex-mamma De Jong staat ome witvoet ook geen fysiek uitrukken van de eierstokken op het dorpsplein voor hoor...)

witvoet | 21-06-05 | 18:15

@ TM 17:59
Ik heb ook niet gezegd dat je er niks van mag zeggen alleen dit is wel een Weblog.
Men is in dit medium nou eenmaal niet politiek correct.
En sommige opmerkingen zouden de meeste schrijvers in het echte leven in het openbaar nooit herhalen.

Ronnie | 21-06-05 | 18:12

ik stel voor om te stereliseren bij de nek beginnen weten we zeker dat ze niet meer jongd , anders moeten wij de condooms ook nog betalen

hans_1975 | 21-06-05 | 17:59

@witvoet 21-06-05 @ 17:35 - Jij gebruikt de woorden, ik citeer ze alleen. Dat je je nu ietwat voorzichtiger uitdrukt is prachtig hoor. Maar het doet toch zeker niets af aan je reeds geschreven woorden? Die opmerking richting moslim-fundamentalisme staat er omdat lijfstraffen daar nog bij-zon-der populair zijn en die in jouw posting ook gewoon gepropageerd werden. What's the difference?

@ Ronnie : Juistem, zekers. En daarom mag ik er dus ook gewoon wat tegen inbrengen. De enige jury en rechter hier is de redaktie en die heb ik tot nog toe niet gehoord.

@TRS : Je reply spreekt wederom boekdelen over je belevingswereld en je tolerante houding.
Maar goed : wat is er fout met het er op nahouden van morele en absolute waarden? Ik hOOr je hier op GS werkelijk over NiEtS AnDeRs tekeergaan dan over het gebrek aan die waarden. De ene na de andere rant over de islam met daarin exact dezelfde argumenten die ik nu tegen jou inbracht. Maar goed; alle nederlanders zijn gelijk maar de ene een beetje meer dan de andere begrijp ik?
Jij bent - net als zovelen, waaronder ook ik trouwens - continue aan het schelden over het opportunisme in de maatschappij. Als de Polizei weer eens iets verkeerd heeft gedaan weet jij - en vele anderen hier - niet hoe snel je moet reageren, enzovoort. Als je met stront gooit moet je er voor zorgen dat jezelf niet in de weg staat.

Overigens : dat jij het gooit op mijn 'morele superioriteit' nou ja; Dank je wel voor dat compliment beste man. Ik houd het zelf meer op je hoofd koel houden als de rest hem verliest. En ik heb toch ook heel wat "Gloeiende-Godverdomme-postings" geplaatst her en der. Maar lopen te zeiken over het 'publiekelijk de baarmoeder er uit rukken' is voor mij geen fuck beter dan 'een man heeft haar verkracht laten we haar dan maar publiekelijk stenigen en de restjes langzaam verbranden'.

Je verlaagt je tot het niveau van de tegenstander.

TM | 21-06-05 | 17:59

Vooral niet als er koud bier bij genuttigd wordt. Het was natuurlijk de kamer die een wetsvoorstel van Donner goedkeurde.

preacher | 21-06-05 | 17:58

Mijne heren,

Hierbij wil ik graag de volgende artikelen bestellen voor mevrouw Sonja de J. :

- 1 TBS enkelbandje
- 1 reserve TBS enkelbandje
- 60.000 condooms

Hoogachtend,

P.H. Donner
(Minister van Justitie)

Nieuwskwieker | 21-06-05 | 17:53

Radiojournaal:
Donner heeft wetsvoorstel goedgekeurd, waardoor O.M. zelf de strafmaat kan bepalen. Is bedoeld om de rechters werk uit handen te nemen.
-
Of om rechters buitenspel te zetten ?

preacher | 21-06-05 | 17:39

@TM, KoC

Jullie moreel verhevenen zijn waarschijnlijk heel erg blij dat jullie, behalve jezelf natuurlijk, ook elkaar uitermate serieus nemen. Gebruiken jullie daarbij dan wel een condoom, je weet maar nooit he!?

TheRealShowstopper | 21-06-05 | 17:36

@ TM 17:20
Ja je hebt wel gelijk dat sommige reakties wat extreem overkomen.
Maar ja daarvoor is het ook een Weblog.

Ronnie | 21-06-05 | 17:36

"Jee, nog een Moslim-fundamentalist! Geef TRS een hand en ga de politiek in."
@TM (17:20)
Iedereen heeft het warm maar dat is toch geen reden om de luchtspiegelingen vanuit je grijze smurrie rechtstreeks op GS te plempen?
Maar waar het gaat om het verwijderen of afbinden van eierstokken, ben ik daar bij dergelijke kindermoordenaars nog altijd voor (ondanks je keiharde en overtuigende argumenten tussen de regels door)...
-
En eh... wat precies doet jou nou vermoeden dat je te maken had en hebt met een "Moslim-fundamentalist"?

witvoet | 21-06-05 | 17:35

@ TM
Maar ik neem toch aan dat je liever hebt dat dit soort opgefokte pubertjes hier hun aggressie botvieren op hun toetsenbord, dan dat ze daadwerkelijk gaan doen wat ze denken?

King of controversy | 21-06-05 | 17:24

@ Fleischbaum : waar staat dat van dat verlof eigenlijk? Of maak je je eigen nieuws tegenwoordig? Effektief 40 maanden? Mag ik de bron weten?

Als je ze niet kunt geven en het gooit op "ja maar zo gaat het toch altijd?" dan zou ik hierbij willen solliciteren naar de funktie van Columnist van GS. Want die fantasie heb ik ook nog wel.

TM | 21-06-05 | 17:22

Vooropgesteld: die straf vind ook ik te laag, en die TBS moet ze eerst maar eens 'uitzitten' VOOR ze die zes jaar de bak in mag, van mij mag het ook ZESTIG jaar zijn trouwens. Ik ben hier nog net mijn maaginhoud niet door kwijtgeraakt. En dat vriendje van der is ofwel gestoord(omdat ie alles deed wat dat mens zei) en MOET dus richting TBS, ofwel hij was goed bij zijn hoofd en dan moet ie ROTTEN in een cel.

Maar jongens wat een enorm niveau hier! Enkele postings:

"Waarom wordt die dat mens niet publiekelijk de baarmoeder eruit gerukt? Dat lijkt mij nou een toepasselijke straf!
TheRealShowstopper"

- Jij zou je in Iran of het oude Afghanistan best thuis voelen he?

"Ze moeten heel de stamboom van die rottende kankah-aap opgraven en voor de zekerheid alsnog steriliseren. En waarom blijven haar ouders buiten schot? Die zijn in feite ook indirect verantwoordelijk. Een indirecte sterilisatie dan wel castratie, zou hier op zijn plaats zijn...
hippie hippie"

En jij zou je dus best kunnen vermaken in het Derde Rijk als assistent van Mengele lijkt me zo want je bent gewoon gestoord.

"Eerst maar es de eierstokken van mejuffrouw ik-heb-mijn-kind-net-zo-lang
-mishandeld-tot-het-eindelijk-haar-
mizerabele-kudtleventje-opgaf-Sonja de Jong eruit rukken.
witvoet"

Jee, nog een Moslim-fundamentalist! Geef TRS een hand en ga de politiek in.

Jullie zijn een sieraad voor het Weldenkende Nederlandsche Volk! En jullie lopen te zeikstralen tegen de invoering van de Sharia in Nederland??? Laat Mij Niet Lachen.
Het is goddomme geen wonder dat het nederlandse volk niet serieus wordt genomen door de politiek als er dit soort ziekelijke praat uitkomt.

Oh, voor het weer eens voor de duizendste keer als argument wordt gebruikt om terug te schoppen: Neen, Ik Stem Niet Links En Ik Ben Geen Vegetarier En Ik Geloof Niet In God. Dus verzin wat originelers.

TM | 21-06-05 | 17:20

Eindelijk gerechtigheid! Waarom je eigen kinderen mishandelen, als je er een kan adopteren? Scheelt een flink schuldgevoel en 9 maanden wachten!

BobbyDrake | 21-06-05 | 17:16

Tering het loont nog meer om iemand te doden dan 120 over een 50km weg te jagen

Stephan | 21-06-05 | 17:15

Die vriend moet meewerken alsdat zij niet meer zwanger wordt. Lees neuqen met gummi. Maar wat als ze geneuqt wordt door iemand anders danhaar vriend zonder gummi? Ik zou zeggen op z'n minst steriliseren dat mens.

Neehè | 21-06-05 | 17:08

@huh
Zonet zeiden ze ineens weer ' waarschijnlijk ', dus het is nog onzeker...

preacher | 21-06-05 | 17:05

Mario de Medeplichtige wordt door de rechter 'n beetje gezien als lijdend voorwerp in deze.
Hij was veelal niet daadwerkelijk aanwezig bij de openbaringen van de zieke mishandelingsdrift van ex-mamma De Jong en heeft voornamelijk een rol gespeeld bij het trachten te disposen van het lichaampje van wijlen Savanna. De rechter acht de kans klein dat hij nogmaals een zieke geest als Moederdag Sonja tegenkomt.
Die arme knul...

witvoet | 21-06-05 | 16:50

@. preacher 21-06-05 @ 16:32
-
Net op het radio-journaal:
Sonja gaat in hoger beroep !

Mooi! Zal niet de 1e keer zijn dat een straf in hoger beroep hoger uitvalt dan de oorspronkelijke straf.

Huh..? | 21-06-05 | 16:43

@[email protected]:25
Inderdaad , als die niet gestoord genoeg is voor TBS...
Kan je nagaan wie er wel in de TBS-klinieken zitten.
-
Net op het radio-journaal:
Sonja gaat in hoger beroep !

preacher | 21-06-05 | 16:32

@[email protected]:05
Inderdaad ! Worden alle ' medeplichtigen ' ook nog eens een keer bestraft ?
Straf is er tenslotte om er voor te zorgen dat iemand niet nog een keer dezelfde fout maakt !
En die vriend, Mario Bijlemeer, twee jaar en GEEN TBS, dat is toch ook een lachertje....

preacher | 21-06-05 | 16:27

@TheRealShowstopper (15:56) en @King of controversy (16:03),
Wel geinig om een discussie te beginnen over de mogelijk- en wenselijkheid om de ene macht te laten doorlichten door de andere...
Momenteel is er een beweging in Nederland die precies bezig is zulks te bewerkstelligen. Echter contra.
Sinds de herziening van het "PikMeer-arrest" is deze club mensen nu juist doende politici, bestuurders en ambtenaren via de rechter aan te pakken mbt. hun kwaadwillend disfunctioneren.

witvoet | 21-06-05 | 16:22

Gelukkig hebben ze besloten dat ze geen kinderen meer mag krijgen, maar hoe willen ze daarop gaan toezien?
De enige juiste optie is preventief steriliseren, birth control lijkt me voor deze psycho's niks.
En die vriend van haar hadden ze ook minstens TBS moeten geven.
Hij was toch ook bij al die mishandelingen?

MAXIMO | 21-06-05 | 16:22

Opboqqen met dat wijf en die vent. Geen respect voor zulqe levesnvormen!

Jorgos | 21-06-05 | 16:21

@. preacher 21-06-05 @ 16:08
Als ik de verhalen mag geloven was Savannah beter in staat tot rationeel denken dan haar moeder, en probeerde ze met opmerkingen als 'Maar ik heb dit toch niet verdiend' het tij te keren.
Het heeft niet zo mogen zijn.

Huh..? | 21-06-05 | 16:14

@preacher
Dat moet meetellen in de strafmaat! Evenals het feit dat het GVD de bloedeigen moeder van het slachtoffer was die haar naar de andere wereld heeft geholpen...
Bovendien mag een veroordeling voor doodslag of moord mi. nimmer eenzelfde voor zware en structurele mentale en fysieke mishandeling uitsluiten.

witvoet | 21-06-05 | 16:13

Het lijkt erp dat rechters het enige overheidsapparaat zijn dat nog wel funcitoneert.

Filo | 21-06-05 | 16:10

Dichtqitten dat vrouwke!

Jorgos | 21-06-05 | 16:10

@[email protected]:59
Als dat meisje inderdaad al rationeel had kunnen nadenken, dan was dat misschien een optie voor haar geweest.
Deze keuze kon nog niet gevormd worden in die prille kinderhersentjes.
Mag dat ook meetellen in de strafmaat ?

preacher | 21-06-05 | 16:08

@Meneer en @Veldwebel,
Eerst maar es de eierstokken van mejuffrouw ik-heb-mijn-kind-net-zo-lang-mishandeld-tot-het-eindelijk-haar-mizerabele-kudtleventje-opgaf-Sonja de Jong eruit rukken.

witvoet | 21-06-05 | 16:07

levenslang geven!!walgelijk gewoon!!dat wordt gewoon de maatschappij weer ingestuurd!!

rooie45 | 21-06-05 | 16:05

@ TRS 15:56
Die enquete komt er natuurlijk nooit. Daarvoor is immers een meerderheid nodig in de volksvertegenwoordiging. En die meerderheid komt er niet, want wie is er verantwoordelijk voor de rechtsspraak? Juist. En wil het CDA hem kwijt? Dan valt namelijk de regering. Derhalve zal het onmogelijk blijken den rechtsspraak in den Nederlanden te toetsen aan ene parlementaire enquete.
Helaas.

King of controversy | 21-06-05 | 16:03

En Bureau Jeugdzorg zit op het terras...

Dr.D | 21-06-05 | 16:02

Laten we nog even kijken wat Savanah tekort is gekomen;
www.defenceforchildren.nl
De'ouders'dan maar even in de cel en daarna Teleurstellend Behandeling Systeem. Het vonnis van de rechtbank om kinderen (ook ongeboren) te beschermen is sterk en veelzeggend! Er zijn vast wel een paar mensen die daar nog jaren last van hebben!

FHH | 21-06-05 | 16:02

Een kind gemarteld en vermoord.!!!
Opknopen

Proost

Veldwebel | 21-06-05 | 15:59

@preacher
Vanuit het oogpunt van het slachtoffer bedoel je?
Hmm... er zullen best momenten zijn wanneer je structureel mishandeld of gemarteld wordt dat je jezelf dood zou wensen, zelf prefereer ik het leven nagenoeg per definitie boven de dood.
-
Trouwens zoals mijn goede oma vroeger altijd zei: "het enige wat je hoeft te doen om er uit te stappen is een tijdje je adem in te houden..."

witvoet | 21-06-05 | 15:59

@preacher 21-06-05 @ 15:53

Precies mijn gedachte. Blijkbaar is martelen niet strafbaar in nederland?

TheRealShowstopper | 21-06-05 | 15:59

Wanneer komt er eindelijk eens een parlementaire enquête naar het functioneren van de rechtspraak in dit land? Is het strafrecht niet aan volledig herziening toe? Moeten we niet erkennen dat het een tandeloze tijger is geworden? Dat het niet meer functioneert als bescherming van de burger, niet functioneert als afschrikking ter voorkoming van (herhaling van) misdrijven, en ook niet voldoet vanuit het perspectief van wraak?!

TheRealShowstopper | 21-06-05 | 15:56

"Volgens de rechtbank mag Sonja de J. ook niet meer zwanger worden van haar echtgenoot. Mario B. mag haar volgens de uitspraak alleen in de tbs-kliniek bezoeken als Sonja meewerkt aan maatregelen om zwangerschap te voorkomen. Deze maatregel moet van de rechters ook gelden als zij ooit op verlof gaat. "

Dat is precies hetzelfde als die recent ontsnapte tbs-er vragen of ie aub zijn pilletjes wil innemen zodat ie niet agressief wordt.. Zucht.
Waarom heeft Nederland toch van die naïeve klootzakken als rechters!?

Meneer | 21-06-05 | 15:55

Is jarenlange marteling eigenlijk niet veel erger dan moord ?
Als je vermoord wordt,dan ben je in ieder geval in een klap van alle ellende af....

preacher | 21-06-05 | 15:53

..."Het" spelt uiteraard "De" hierboven...

witvoet | 21-06-05 | 15:51

Het OvJ bleek trouwens de "doodslag"-verdenking uit de tll. te hebben geschrapt omdat hij een soort van redenering volgde van: "Tja, Moederdag Sonja kon toch helemaal niet weten of vermoeden dat haar kindje zou overlijden na onophoudelijke reeksen zware mishandelingen? In het verleden had ex-mamma de Jong haar kindje al zo vaak zwaar mishandeld en toen kwam wijlen Savanna er keer op keer gewoon weer bovenop..."

witvoet | 21-06-05 | 15:49

Tijd voor een Star Chamber!

TheRealShowstopper | 21-06-05 | 15:47

Uh 6 jaar. Ik kreeg voor voutparkeren zes maanden meer...

ultra-links | 21-06-05 | 15:44

Volgens reaguurder @Dan de Man loopt er in Nieuwkoop ook nog wat gestoorde familie van deze Sonja rond. Zouden die inmiddels al aangepakt zijn ?
(helemaal onderaan in de comments )
www.geenstijl.nl/mt/archieven/005355.h...

preacher | 21-06-05 | 15:43

@LekkerBelangrijk
Het is je kennelijk ontgaan, maar mijn opmerking was ironisch bedoeld. Zeg maar liever: sarcastisch.

JanV | 21-06-05 | 15:40

@Jan V
De wereld is groot en het leven kort. Wat er in andere uithoeken van onze aardkloot plaatsgrijpt is niet onbelangerijk of oninteressant maar mij gaat de staat van dat landje van kaas en cannabis me 't meest aan het hart.
(Bovendien woon, werk en leef ik hier, heb ik -slechts- een Nederlandsch paspoort en mag ik alleen hier stemmen...)
Verder hebben we het hier over verhoudingen, instituties, processen en incest in 0031.

witvoet | 21-06-05 | 15:39

en wat is eigenlijk het nummer van benedictus..

lay--z | 21-06-05 | 15:37

Ja, natuurlijk, waar moeten ze anders zitten?

JanV | 21-06-05 | 15:37

Ongelovelijk...... en het erge is.... die gasten blijven maar zitten op hun plekkie.

rikkyboy | 21-06-05 | 15:34

@witvoet
En 0032 dan?

JanV | 21-06-05 | 15:32

@JanV 21-06-05 @ 15:28 Ze kan het recht ontnomen worden kinderen te hebben.

Lekker Belangrijk© | 21-06-05 | 15:31

Het is in (semi)publiek onderzoekend Nederland al deccennia lang usance om de onderzoeksopdracht vergezeld te laten gaan van de gewenste conclusie.
Hapt de onderzoekende instantie of beoogde onderzoekscommissie niet, shopt men net zo lang verder tot er wel dubieuze figuren gevonden worden die vanuit de opgegeven conclusie toewerken naar een ondersteunend onderzoek...
-
0031 Incestland!

witvoet | 21-06-05 | 15:30

Hoe kun je die vrouw nou het recht ontnemen om kinderen te krijgen! Da's toch een basisrecht? (Nee, kinderen hebben hier geen rechten, dat is al jaren zo.)

JanV | 21-06-05 | 15:28

Ze moeten heel de stamboom van die rottende kankah-aap opgraven en voor de zekerheid alsnog steriliseren. En waarom blijven haar ouders buiten schot? Die zijn in feite ook indirect verantwoordelijk. Een indirecte sterilisatie dan wel castratie, zou hier op zijn plaats zijn...

hippie hippie | 21-06-05 | 15:27

@weirdo69
Er zijn meerdere brieven naar oa. capo Donnert himself verstuurd met het dringende verzoek zowel vriend Volkert als het varken Bouyerie uit beperkingen te halen.
-
Gun het die doerakken aub. ook om gewoon aan de gezamenlijke sport- en spelactiviteiten deel te nemen en om natuurlijk gewoon met de rest de luchtpauze door te brengen...

witvoet | 21-06-05 | 15:26

bubba mag alleen de gebruikelijke ingang gebruiken hoop ik.

Lekker Belangrijk© | 21-06-05 | 15:24

Hiero, lees het nog eens na.

www.nu.nl/news.jsp?n=494644&c=12

En wat is de straf in Nederland-Pamperland voor dit ernstig verzuim van de betrokken instanties met de dood van een onschuldig 3-jarig meisje als gevolg? Een kritisch rapport.
EEN KRITISCH RAPPORT!!!

K*T-OVERLEG-CULTUUR!

Huh..? | 21-06-05 | 15:23

Met een beetje geluk is dan het TBS-regime
aangescherpt, en komt deze psycho-bitch voorlopig niet meer vrij. Verder lijkt het mij zinnig dat nu de falende hulpverleners eens aangepakt worden, het liefst strafrechtelijk, dood door schuld misschien?

brutus68 | 21-06-05 | 15:22

Ik zou zeggen plaats maar in een gewone gevangenis en maak maar bekend wie ze zijn. Dan krijgen ze hun verdiende loon nog wel.

weirdo69 | 21-06-05 | 15:21

Wij vinden dat hier eerder sprake is van falende hulpverlening. Daarbij zouden randgroepfiguren als Sonja de J. het recht op reproductie ontnomen moeten worden.

Koning Jelle de Grot | 21-06-05 | 15:16

Nogmaals derhalve met betrekking tot het gebruik en het afwegingskader wat daarbij speelt moet u zich realiseren dat maatregelen die in het kader van de opsporing worden genomen heeft bepaald het beleid wat nu heeft plaatsgevonden. Uit de stukken heeft u gelezen dat dit het executerende parket betreft en dat de rechter commissaris informeel benaderd is, dus wat dat betreft moet derhalve na gegaan worden dat in dat soort gevallen de richtlijn kan worden verruimd. Om die reden en derhalve was dus ten ene malen onbekend en per definitie onbetrouwbaar moet worden geconcludeerd dat IK LEKKER BLIJF ZITTEN. U begrijpt dat Donnert poep aan het praten is en naar het zich laat aanzien, gaat dit nog wel even duren. Wij gaan eruit voor Lingo, voordat het gepeupel in opstand komt tegen deze agressie opwekkende aristocraat.

UPDATE: Zij dronken een glas, zij deden een plas en jawel het wordt eentoning: alles bleef zoals het was...

. Fleischbaum | 16-06-08 | 18:41 | | link | 357 reacties

King of controversy | 21-06-05 | 15:15

Ze hebben (in ieder geval in mijn ogen)zo'n beetje het laagste gedaan wat een mens kan doen, een 3-jarig onschuldig kind stelselmatig uitgehongerd en mishandeld, met de dood tot gevolg, en lopen in no-time dus weer rond, want ze sporen niet. Ze sporen niet! En toch weer een kans geven!
En wat is de straf voor de falende hulpverlening?

Huh..? | 21-06-05 | 15:12

Het zou me een redelijke bijkomende straf lijken wanneer ex-mamma De Jong noooooooit meer een kind zou mogen baren en/of opvoeden...
-
Maar ja dergelijke "nieuwe" straffen zullen nog wel even op zich laten wachten in Achterland 0031.

witvoet | 21-06-05 | 15:12

Tegenwoordig schaam je je als Nederlander niet meer zo erg voor het CRIMINELE Uitschot maar voor de personen die dit tuig zogenaamd moeten veroordelen: OM en Rechterlijke Macht. Je zou toch echt hopen dat de familie van deze personen eens aangepakt worden door zogenaamde Labiele personen of ontsnapte TBS'ers. Kunnen ze eens van dichtbij voelen ... hoe het voelt! Triest dat ik deze gedachte heb maar ook ik zit aan het randje van mijn maatschappelijk-sociale 'stabiliteit'!

auxy | 21-06-05 | 15:09

Stuur die Tante maar eens naar Iran, hebben wij een probleem minder en zij een pleziertje meer hehehehehehee

Matamores de Derde | 21-06-05 | 15:08

En die vriend van d'r kreeg nu maar twee jaar en geen tbs (minus een derde). Met voorarrest eraf is ie volgens mij alweer gelijk vrij man. Wat is dit voor een land. Erik O hadden ze het liefst levenslang gegeven

zoeffie | 21-06-05 | 15:08

Eh.. 40 maanden wasknijpers in mekaar zetten zit er niet in hoor. Moederdag Sonja zal per direct naar een TBS-kliniek worden gestuurd om aldaar haar "celstraf" verder uit te zitten. (NOS-Hoernaal)

witvoet | 21-06-05 | 15:08

Waarom wordt die dat mens niet publiekelijk de baarmoeder eruit gerukt? Dat lijkt mij nou een toepasselijke straf!

TheRealShowstopper | 21-06-05 | 15:05

Aha, dus er zijn in dit land wel mensen met rechtsgevoel. Je moet daarvoor dus bij de rechter zelf zijn en niet bij het OM.

ErachterKijkerd | 21-06-05 | 15:03

Die rechters zijn zo gek nog niet....

MAXIMO | 21-06-05 | 15:02

Kan ze in de bak mooi nog een kind in elkaar freubelen, zal ze wel vervroegd voor worden vrijgelaten ook ...

puk | 21-06-05 | 15:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken