Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hé pssst, 2500 euri verdienen?

robocop!De Amsterdamse pliesie weet het ook niet meer. In een poging de criminaliteit in 020 terug te dringen is nu zelfs besloten een prijsvraag uit te schrijven. Want spectaculaire dalingen van de criminaliteit zijn met de traditionele politietechnieken niet te verwachten en daarom zoeken ze nu dus jou! Nee, deze keer niet voor drie kilometer te hard rijden, maar voor oplossingen hoe het beste boeven te vangen. Koren op de molen voor de gemiddelde GeenStijl bezoeker. Alle ideeën zijn welkom, alleen wel graag per aangetekende brief. Prutsers, wanneer je op zoek bent naar nieuwe ideeën, zorg en dan op z’n minst voor dat je je hersenspinsels kunt mailen. Enfin, de maatschappij dat zijn wij, dus roept u maar. Sturen wij het hele zooitje wel aangetekend naar het HB...

Reaguursels

Inloggen

Greetz,
Mitch

Mitch Plat | 09-06-05 | 12:01

doodstraf invoeren

raspoetin | 06-06-05 | 19:49

De mogelijkheden tot on line aangifte verbreden en versimpelen. Standaard aangifte moet kunnen in 10 minuten of minder. Bij de on line aangifte de mogelijkheid tot het uploaden van foto's en/of beelden van de beveiligingscamera's.

Naast de on line aangifte ook een on line transactiemogelijkheid tussen dief en bedrijf. Voorwaarden: dief heeft identificatiebewijs en een minimale transactie van bijvoorbeeld 200 eur + 2 keer de waarde van het gestolen item.
Politie int 100 euro (de helft) per gedane transactie 1 keer per jaar achteraf. Verder verzamelt de politie de informatie en analyseert deze om veelplegers op te sporen. Bij on line invoer van de identificatie van een veelpleger komt de polite deze direct bij het bedrijf ophalen.

On line mogelijkheid tot aangifte kleine misdrijven/vermissingen burgers. Fietsendiefstal, zakkenrollen, verloren artikelen e.d. .
Identificatienummer (passpoort/sofinummer??) vereist. Maximaal 10 minuten voor on line aangifte. Schriftelijke bevestiging van aangifte versturen naar aangever op basis van bij GBA geregistreerde adres behorende bij het identifcatienummer om te voorkomen dat er valse aangiftes op iemand anders naam worden gedaan. Eventueel op basis van de verstuurde bevestiging nog een keer on line de aangifte accorderen.

hAl | 06-06-05 | 11:07

je moet toch gewoon lekker stoken in dat criminele mileu, en vooral de joegoslaven vrij baan geven (en ff een cursus raakschieten) laat de Endstra's de Angels en de dominees van tegenwoordig maar geld op elkaar koppie zetten.

iedere dag een kop in de krant, "crimineel voor z'n Flikker geschoten", dan denken die jonkies wel drie keer na voor ze snel geld gaan verdienen

DJmarco | 05-06-05 | 14:43

Amnesty vraagt in het rapport aandacht voor onder meer:

* Onredelijk langgerekte onderzoeken naar de beschuldigingen van mishandeling door de politie (J: idd. hier moet je niet teveel tijd aan besteden)
* De weigerachtige houding van aanklagers om zaken naar de rechtbank te sturen (thumbs up voor die jonges!)
* Het hoge aantal tegen-klachten die de politie tegen de klagers indient (goedman, terugbijten!)
* Straffen die in bepaalde zaken niet lijken overeen te komen met de ernst van de misdaad (maar wel met de CV van de betreffende crimi zijn prima!)

conclusie: luister goed naar amnestie, lucas.dll en Job Cohen en doe vooral niet wat ze zeggen ..

brother Jules | 05-06-05 | 00:33

(OT)
Ik roep iedereen op om een NS-conducteur een stomp te geven, want als die cholera-automaat t niet doet moet je in plaats van ?2,80 ?10,50 betalen.
En das niet lachen,

maar zo'n NS mongool moet er wel om lachen.
Dus zeg ik Spuug m in zn bek.

iris_louise | 05-06-05 | 00:04

@ ~Pyro~ 18:51
Werd eens zwaar ziek van dat spul. trok eens helemaal wit weg. Voor mij hoeft dat dus allang niet meer.
Kan me inderdaad ook voorstellen dat als je een geestelijk probleem hebt dat je dan beter van dat spul af kan blijven.

extraLuts | 04-06-05 | 23:46

Toppunt van triestheid: Politie vraagt burgers hoe boef te vangen, nou ik heb anders wel een beter idee: vraag eerst maar eens WAT je moet doen ALS je ze gevangen hebt! Het meeste geboefte staat meestal na een halfuurtje weer op straat te lachen +o(

Roykeb0yke! | 04-06-05 | 23:44

@de man en @Kenny013,
Het zou mi. al heel wat zijn als per aanstaande maandag die krankzinnige automatische "strafkorting" verdwijnt.
Een lid van ons overwegend tamelijk softe Rechterlijke Macht legt een bepaalde straf op... en daar gaat dan "automatisch" eenderde vanaf.
Dan ben je als Rechter toch bezig jezelf voor het lapje te houden?!
Dan ben je jezelf en de samenleving toch eigenlijk een beetje aan het betoeteren?!
Dan ben je toch een ongeloofelijke lamlul die zichzelf niet serieus neemt!!
-
Begin nou potjandorie eens gewoon met handhaven. Het simpelweg uitvoeren van wetgeving en het daadwerkelijk opleggen van straffen!

witvoet | 04-06-05 | 20:56

@ de man "7. Veel hogere straffen voor draaideurcriminelen" Ik zou zeggen een ander systeem. Een vermenigvuldigings systeem: 1ste X gewoon, 2deX volledig uitvoeren en GEEN alternatieve straf, 3deX 2 maal de "normale straf", 4deX 4 maal de "normale" straf.

Kenny013 | 04-06-05 | 20:44

. de man
ME zijn agenten, de die hards. De fanaticelingen die zich opgeven voor relletjes. Maargoed, de rest is netjes.

Wulfpack | 04-06-05 | 20:41

"Kunnen jullie in een kwartiertje nog 'es terugkomen? Ben net even bezig"

de man | 04-06-05 | 20:40

@Kenny

Topplan. Vind alleen wel dat als ik net geyle neuqseks met m'n meissie heb dat ze dan eventjes moeten wachten met binnenkomen tot we klaar zijn.

de man | 04-06-05 | 20:39

@~Pyro~ Welke containers?

Kenny013 | 04-06-05 | 20:37

Het Plan

1. Geef geen geld uit aan prijsvragen
2. Geef agenten meer bevoegdheden hard op te treden
3. Verbouw en herorden gevangenissen tot gevangenissen (denk aan de gevangenen - drugdealers, verkrachters - die staakten omdat de Brinta te duur is)
4. Agenten moeten gaan optreden in probleemwijken, desnoods gezellig samen met de ME, in plaats van ze te mijden
5. Agenten moeten de angst van de burger winnen
6. Boeven vangen
7. Veel hogere straffen voor draaideurcriminelen

de man | 04-06-05 | 20:32

@Kenny013 04-06-05 @ 19:45

je bent vergeten dat die containers in de oceaan gedumpt moeten worden.
Zullen we die 2500 Euri maar delen dan?

~Pyro~ | 04-06-05 | 20:25

Iedere agent met overgewicht eruitknikkeren. Hoe kan ik in hemelsnaam voor die leden respect hebben. Verder helpt het denk ik ook wel om zo nu en dan een camera in beslag te geven en de journalist een mep met de wapenstok te geven. Dan haalt het gegarandeerd de pers en kijken andere lieden wel uit om te provoceren.

..zapper | 04-06-05 | 19:52

Nou kom maar op met die 2500 eurie (nu ze nog wat waard zijn).

Ten eerste het zal een gezamelijke aktie worden tussen het leger en de politie.
Want zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Er moet op een nader te bepalen onaangekondigt tijdstip, door het leger een cordon rond A'dam worden gelegd, nadat in dit gebied de noodtoestand is afgekondigd.
Vervolgens massale huiszoekingen, persoons- en automobiel contrôles.
Iedereen die in overtreding is van persoonswet en/of drugswet, arresteren en afvoeren naar die containerterminal. Deze actie zal ondersteund moeten worden door wat mariniers.
Daar detineren in containers. Binnen 48 uur moet deze operatie afgerond zijn.
Containers op een flink containerschip laden en uitvaren.
En ziedaar een "schoon" amsterdam zonder huisvestigings, drugs en crimineel probleem.

Kenny013 | 04-06-05 | 19:45

oftewel: waar is het middenkader van vroeger tijden??????? --> wegbezuinigd of met de vut gestuurd!!!

die ouden konden die piepkuikens teminste nog iets leren... cursus omgaan met mensen in de praktijk!

sjaak_33 | 04-06-05 | 19:17

@ pyro

zo krijg je haantjes gedrag binnen de pliesie... vmbo'ers blijven nodig om simpel orders van bovenaf op te volgen zonder al te veel nadenken... havo/vwo'ers doen dat wel, de gevolgen kun je raden...

sjaak_33 | 04-06-05 | 19:15

Zolang je met een VMBO-diploma bij de plietsie kan gaan werken houden we dezelfde problemen.
Kom maar zelden een sociaal vaardige agent tegen.
Houden zelf een achterlijk cultuurtje in stand en gaan met een boog om de problemen heen, behalve wanneer ze een bonnetje uit kunnen schrijven aan een blank jongetje of meisje waarvan ze vooraf weten dat hij/zij het mokkend accepteerd.
Walgelijk volk. Liever een zus als hoer, dan een agent als broer.

superdick | 04-06-05 | 19:01

Tja, extraluts.... het is ook niet slim om te blowen als je geestesziek bent, hé?

~Pyro~ | 04-06-05 | 18:51

~Stap 1.
Trap alle agenten eruit met minder dan atheneum opleiding.~
~Stap 3 neem een zooitje havo/vwo'ers in dienst en leid deze op tot agent op dezelfde manier als de Canadezen mountie's opleiden.~
.
euhm.... waarom niet gelijk beginnen met Mounties te maken?
.
~Stap 3. Doordat we nu nog maar 10 % van de agenten overhouden kunnen we met een flink minder budget toe, dus die schroeven we ook maar een procent of 70 terug.~
.
Eerst ontslaan en later weer aannemen?
neemjijjemoederevenindemalingzeg

~Pyro~ | 04-06-05 | 18:50

Veel mensen in dit land vinden democratie
helemaal niets.Maar in welk systeem krijg je gratis heroine,stuurd een rechter je meestal gewoon naar huis wat je ook gedaan heb.Word je bedreigd roep je gewoon boe!!!Je kan in dit land als je bang bent gewoon fluiten, O.K.democratie heeft een nadeel als je het echt nodig heb ja dan is het er niet.

yes | 04-06-05 | 18:45

Kan de pliesie het niet meer bolwerken ? Dan weet ik het goed gemaakt , vuurwapens in de vrije verkoop , economisch gezien een stimulans en we redden onze kont zelf wel , doe je werk gvd , moet ik ook en met mij vele anderen .

BL!ZZ | 04-06-05 | 18:44

@preacher
Was vast gezellig?

Ik heb zelf prettige en minder prettige ervaringen gehad met dat spul. So be carefull.

extraLuts | 04-06-05 | 18:32

Wouw, dit thema brengt echt het beste in de reaguurders boven...

Tamme geit | 04-06-05 | 18:22

Stap 1.
Trap alle agenten eruit met minder dan atheneum opleiding.
Stap 2 Nu er geen personeel meer is, kunnen we de 3/4 van de pliesiegebouwen verkopen.
Stap 3 neem een zooitje havo/vwo'ers in dienst en leid deze op tot agent op dezelfde manier als de Canadezen mountie's opleiden.
Stap 3. Doordat we nu nog maar 10 % van de agenten overhouden kunnen we met een flink minder budget toe, dus die schroeven we ook maar een procent of 70 terug.

Nu zul je zien dat het probleem zich vanzelf oplost.

Het geld kunt u storten op rekening nummer:

neemjemoederindemali | 04-06-05 | 18:21

@witvoet
Het gedogen van softdrugs kan beter voorlopig zo blijven. De BTW etc die de belastingdienst nu al vangt is enorm. Het is omdat we de totale problematiek niet in 1 keer kunnen veranderen zeg ik: Die softdrugs blijven gedogen en dan eventueel later legaliseren. Overigens dus onder voorwaarden dat het nooit in het openbaar gebruikt mag worden. De huidige politieinzet mag op dit gebied geen enkele prioriteit te hebben mits het geen belastingissue is.

vrije harddrugsverstrekking: Dat is dan alleen bij sommige afkickprogramma's die dat vereisen (die in die afgesloten klinieken worden gegeven). Dus niet in het openbaar ofzo.

nog wat extra info:

Iedereen die vindt dat een harddrugs dealer (zij zijn de veroorzaker van ongeloofelijk veel criminaliteit) een tweede kans of een derde kans wilt geven geef ik groot gelijk. Maar wel na 10 jaar of weer daarna na 10 jaar (10 jaar is ook echt 10 jaar).

Ik geloof ook dat niemand (behalve mensen die het niet goed voor hebben met dit land) er op tegen is om al die harddrugs dealers op te sluiten, te zorgen voor hun slachtoffers en de criminaliteit enorm terug te dringen.

bedankt.

extraLuts | 04-06-05 | 17:32

@. ~Pyro~
Nope, dienstplicht. Of varen op de koopvaardij. Dat soort dingen. Het is actie geen luiheid. En je leert er wat van. Wel diegenen die allochtoontjes weigeren omdat hun "soortgenoten" fout zijn even afstraffen. Met extra belasting. Doet pijn hoor, bij de veelal rechtse ondernemers. Die portomonee.

Wulfpack | 04-06-05 | 17:13

@. McCool
Hitler vond zichzelf ook wel cool. Vandaar dat hij eerst het buitenland binnentrok om daar dan "zijn" buitenlanders te halen om die vervolgens cool te maken. 6,5 miljoen om wel te zijn.

Wulfpack | 04-06-05 | 17:09

@bondje33 04-06-05 @ 16:14
Er zit toch wel verschil in hoor. bv na bv 3 jaar clean te zijn plus dan mijn verhaal over die hardrugs dealers. Het is natuurlijk wel die combinatie. Think about it.

groet,

extraLuts | 04-06-05 | 17:03

Maar McCool, dan komen ze hun eigen land ook niet in.
Maar het NL paspoort afnemen voel ik zekers wel wat voor.
Of net als de Antiliaanse crimineeltjes, terug en maak je school maar af...(hehehe)

~Pyro~ | 04-06-05 | 16:53

criminelen met een dubbel paspoort allebei de paspoorten afnemen en terugsturen naar het land van afkomst. Auf wiedersehen!!

McCool | 04-06-05 | 16:43

@extraLuts
Voor de goede orde: ook in je stellingname mbt. de vrije harddrugsvertstrekking kan ik mij niet vinden. Al is het maar omdat de realiteit van alledag zich te zeer verzet tegen een dergelijke "zero"-benadering.
Maar alles beter dan het "we-zien-het-waar-het-zo-uitkomt-door-de-vingers-en-steken-onze-kop-diep-in-ons-hol"-benadering...

witvoet | 04-06-05 | 16:34

@extraLuts
Allereerst dank voor je antwoorden (wat een beschaafd loggersvolkje hier).
Je stellingname mbt. die harddope is tenminste een heldere. Wat mij betreft moet er iig. een keuze gemaakt worden, aan het huidige halfslachtige beleid gaan we zo langzamerhand kapot. Het tegenstrijdig beleid van aan de ene kant het gebruik en de kleinschalige handel gewoon toestaan (want zo is het!) en aan de andere kant de grote partijen opsporen en verbranden heeft veel meer dan slechts financiele negatieve concequenties. De werkelijkheid van het voor een junk elke dag opnieuw bijeenjatten, -prostitueren, -bedelen etc. wordt door velen domweg ontkend of door de dikke plaat voor de kop niet gezien.
Mbt. die softdrugs ben ik het niet met je eens. Dit gedooggebeuren kent slechts negatieve kanten. Nogmaals: veel politiele en justitiele capaciteit wordt ingezet om de achterdeur te bewaken, terwijl de voordeur wagenwijd openstaat.
Dit levert "handige jongens" klauwen vol met geld op en maakt de "markt" ondoorzichtig en moeilijk voor niet-criminelen te betreden.
Dus nogmaals: wat is er nu in redelijkheid op tegen om de kweek en handel binnen Nederland (Fuck Europa!) vrij te geven?
Uit tal van onderzoeken blijkt dat het schrikbeeld dat elke twaalfjarige dan gelijk naar dat blowtje grijpt tamelijk ongegrond. De sector wordt voor criminelen een stuk minder interessant, de overheid kan naast BTW en andere belastingen ook gewoon accijnzen gaan heffen en politie en justitie kunnen hun aandacht gaan richten op werkelijke criminaliteitsbestrijding.

witvoet | 04-06-05 | 16:28

@bondje33

Verstrekking heroïne pakt gunstig uit

AMSTERDAM - Een zwaarverslaafde die gratis heroïne krijgt, bespaart de samenleving jaarlijks dertienduizend euro. De junk die zijn dope krijgt, steelt minder en komt minder vaak in aanraking met justitie. Zulke voordelen wegen ruim op tegen de kosten van vrije verstrekking.

Dit schrijven onderzoekers van het Academisch Medisch Centrum (AMC) in Amsterdam in het British Medical Journal, dat vandaag verschijnt. ?Dat vrije verstrekking bespaart, werd aangenomen, maar is nu goed vastgesteld?, zegt onderzoeker Dijkgraaf.

De cijfers komen uit een studie onder 430 verslaafden die methadon krijgen als therapie. Ze slagen er niet in om af te kicken. Voor hen is methadon niet genoeg, ze gaan op zoek naar hun dagelijkse shot en dat kost geld.

Tussen 1998 en 2000 kregen 193verslaafden hun heroïne. Ze werden een jaar lang vergeleken met 237 junks die alleen methadon kregen. Uit ander onderzoek blijkt dat personen die heroïne krijgen lichamelijk beter af zijn. Vandaag wordt de financiële analyse gepresenteerd.

De kosten van het heroïneprogramma bedragen jaarlijks achttienduizend euro per junk. Dat kom niet door de prijs van de drug (jaarlijks gemiddeld 560 euro per persoon), maar door de begeleiding van de personen die de gratis dope krijgen. ?Dat moet onder strikte voorwaarden om te voorkomen dat de heroïne op straat komt?, verklaart Dijkgraaf

De besparing is groot. Het gedrag van iemand die heroïne krijgt, verandert. Hij pleegde in het onderzoeksjaar tien overvallen in tegenstelling tot 38 door een junk die alleen methadon kreeg.

De verschillen zijn in geld uitgedrukt. De materiële schade is fors lager, gemiddeld tienduizend euro per jaar. De verslaafde die geen heroïne kreeg, veroorzaakte 35duizend euro schade per jaar. Verder was minder geld nodig voor rechtshandhaving en gevangenis, circa vierduizend euro per persoon. De uitkomst was een besparing van jaarlijks dertienduizend euro per persoon

Dijkgraaf meent dat de uitkomst niet exact is, omdat het programma slechts een jaar heeft gelopen. Veel personen hadden contact met justitie vanwege overtredingen uit hun vorig leven. ?Het werkelijke voordeel is groter.?

Het experiment is na het onderzoeksjaar afgesloten. De voordelen waren zo duidelijk dat alle mensen heroïne konden krijgen. Nu gebruiken driehonderd verslaafden gratis heroïne. De bedoeling is dat binnenkort duizend verslaafden gratis dope krijgen.

www.volkskrant.nl/binnenland/111777592...

13.000 Euri per junk kan een leuke besparing zijn, lijkt mij.

Geen gezeik van begeleiding/ nazorg wat TEveel kost....

~Pyro~ | 04-06-05 | 16:26

Ben dus bang dat alle oplossingen, bij de bestaande wetgeving, gedoemd zijn te mislukken. Als programmeur kun je daar een leuk 'loopje' voor bedenken..

Fruitvlieg | 04-06-05 | 16:14

@ extraLuts 04-06-05 @ 14:58
...
Je loopt achter Luts, dat bestaat al jaaaaaren , nooit gehoord van het S.O.V-project?( Strafrechtelijke Opvang Verslaafden)
De Bijlmerbajes heeft twee torens geheel aangepast om Junks 2 jaar vast te zetten, verplicht af te laten kicken en zo in 3 fasen weer terug te laten keren in de maatschappij 1e/ Lichamelijke afkick/ werken/ sporten/ weinig privileges 2e/ werken/sporten/ opleiding / gespreksgroepen / iets meer privileges 3e/ voor een baas werken buiten de bajes, s'avonds terug/ meer verlof/ meer privileges/ begeleiding naar zelfstandig wonen met contact van allerlei maatschappelijk werkers en andere instanties zoals reclassering......

Zo ongeveer gaat het. De eerste uitstromers zijn al weer op vrije voeten en sommige gaan goed en sommige blijven niet op het rechte pad, maar over het algemeen is het percentage geslaagden wel iets groter dan zonder SOV.
Maar echt een sucses is/was het ook niet geloof ik.
Het ging er hoofdzakelijk om de maatschappij te beschermen tegen veelplegers, en ze te helpen ipv alleen herhaaldelijk op te sluiten. In principe zaten veel van deze Junks net zo vaak vast als ze vrij waren, met het verschil dat ze nu vastblijven en in die tijd dat ze anders "vrij" waren geen slachtoffers en zichzelf niet kapot maken......

bondje33 | 04-06-05 | 16:14

Fruitvlieg, ik kijk vrijwel geen tv, laat staan dat soort series... ik lees liever een goed boek, zoals de Suske & Wiske ofzo. ;-)

Gelukkig dat er meer zo denken Wulfpack, nu moeten we er voor zorgen dat de mensjes in Den Haag eens gaan beseffen dat wij, het ordinaire volk, vaak wel weten hoe e.e.a. op te lossen.
Maar goed... dat weten we nou inmiddels wel.

~Pyro~ | 04-06-05 | 16:13

@. ~Pyro~
Laat die V maar weg dan kom je een eind. En wat betreft dat voorstel.... tja, en vervolgens blijft het erbij. En daar baal ik zo van. :S Als je normaal doet dan hoef je niet te vrezen. Doe je iets wat niet kan. Tja, dan ook de gevolgen slikken. Als ze dat in Den Haag ook eens door hadden. Zijn er een hoop mensen blij dacht ik zo.

Wulfpack | 04-06-05 | 16:09

@ ~Pyro~; wie wel eens naar CSI kijkt, weet dat het mogelijk is.. '-)

Fruitvlieg | 04-06-05 | 16:02

Soms heb ik een beetje moeite met mijn woordkeuze Wulfpack. VMBO hé ;-)
Ik zou je noooooit willen aanvallen ofzo.
Zoiets doen we hier toch niet aan. *LOL*

Maar inderdaad, het zou een leuke optie zijn om tijdens het eerste vergrijp even met een wattenstaafje achter in de strot te 'roeren' en op die wijze DNA af te nemen.
Maar was daar al geen voorstel voor?
Ik kan me zoiets herinneren...

~Pyro~ | 04-06-05 | 16:01

@. ~Pyro~
Je gebruikt anders de term niet echt algemeen. Kolder? Bang? Het leek me echt een vraag die je aan mij stelde. Maar ik ben het met je eens. Er moet wat gebeuren. Fruitvlieg had een leuk punt. Is de discussie met blue verder ook overbodig.

Wulfpack | 04-06-05 | 15:50

@. Fruitvlieg
Bij het eerste vergrijp gelijk DNA. Vingerafdrukken heb je dan niet meer nodig. En hier kan ik me nu eens prima in vinden. Als je wat doet dan wordt je gelijk echt onderzocht. Hoef ik me geen zorgen te maken.

Wulfpack | 04-06-05 | 15:47

Mijn eerdere opmerking was algemeen bedoeld, Wulfpack.(dat je dat niet door had, hehehe)
Dat de regering maar eens GOED moet (leren?) omgaan met, geef ik je voledig gelijk in.
Zoals ik al eerder aangaf IS er DNA bekend van vrij veel mensen.
Het probleem is... het mag niet worden gebruikt om de criminaliteit te bestrijden.
Laat 'het pluche' daar maar eens wat aan gaan doen.
Let wel, dit zal er niet voor zorgen dat er gelijk veel zaken worden opgelost, Peterrrrr R moet ook wat te doen hebben, maar het zal een goede stap in de juiste richting zijn, mijns inziens.

~Pyro~ | 04-06-05 | 15:45

Maar de draaideur crimineel is opgelost met dienstplicht of mijn geniale werkkamp :D

kloneo | 04-06-05 | 15:45

Bij een eerste 'vergrijp' worden er zowieso vingerafdrukken genomen. Daar kan dus makkelijk een DNA monster bij. Of dat iets oplost bij de 'draaideur' criminelen is vers 2.

Fruitvlieg | 04-06-05 | 15:43

@. ~Pyro~
Mijn angst is dat op dit moment er alleen gegrepen wordt naar het middel belasting om zogenaamd iets tegen te gaan. Ik wil dat de overheid eens wat doet om iets op te lossen. Geld hebben ze zat. Tenminste, als ze niet zoveel weggeven om het mooiste jongetje van de klas te zijn. Ik las gisteren dat artikel van de "rijkste" landen. Behoord Ierland tussen. Boven NL. Die vangen met Portugal de meeste poet van de EU. Hebben de laagste lasten binnen de EU. Rot ff gauw op. En ik maar met de billen bloot terwijl ik niets op mijn kerfstok heb? Wake up. Ik moet wel bekennen dat er intussen al een jaar 10 staten erbij zijn gekomen. Maar zeg nu eens zelf. Ik ben opzich niet zo bang voor die DNA bank. Maar die moet wel rechtvaardig zijn. En daar wringt bij mij de schoen enorm.

Wulfpack | 04-06-05 | 15:41

*gaan we weer*

Blue-one | 04-06-05 | 15:36

~Ik weiger om "preventief" als crimineel betiteld te worden.~

Dat is kolder, er is veel meer mogelijk met DNA databank.
Waar slaat die angst op dat je als 'crimineel'word gezien?
Bang dat wanneer je tegen een reclamebord slaat met een dronken harses, de kit je van bed afhaalt om 5 uur 's morgens o.i.d.??

~Pyro~ | 04-06-05 | 15:33

@. kloneo
Niks DNA bank. Ik weiger om "preventief" als crimineel betiteld te worden. Als je echt preventief wilt worden blijf dan muisstil zitten achter je computer. Niets doen, vooral niets doen. Dan gebeurd er namelijk niets. Heel preventief. Die dienst plicht, dat zet denk ik wel zoden aan de dijk. Ik vind dat een heel goed begin. Geen hangjongeren die zich vervelen. Maar wat actie hebben. Doet ze goed. En als de overheid nu eens niet zo krampachtig alles afwachte maar eens hun kop uitstaken dan is er al een hoop opgelost. Je mag best voorzichtig zijn, maar je hoeft niet alles maar de hand boven het hoofd te houden. Kom op, een beetje lef tonen.

Wulfpack | 04-06-05 | 15:28

@witvoet
"Wat vind je nu van de productie en (grootschalige) handel in softdrugs?
Moet daar nou wel of geen opsporingscapaciteit voor worden ingezet?"

Gewoon blijven gedogen zoals het nu is. De belastinginkomsten hieruit benutten tbv mijn verhaal.

"En voor diegenen die na een jarenlange verslaving aan hardcore-dope in redelijkheid niet meer in aanmerking komen voor een (al dan niet gedwongen) afkick-programma? Zouden die dan in een soort van "zorgpension" wel bijvoorbeeld heroine verstrekt moeten krijgen?"

Ook hun krijgen we van die rotzooi af. Het maakt niet uit hoe lang dat duurt.

"Van Methadon is nog nooit iemand beter geworden (buiten de farmaceutische industrie)... En waar moet dat spul vandaan komen dan?"

We zullen voor sommige programma's het echte spul moeten gebruiken. De bewaarhuizen hebben dat spul genoeg.

ps bedankt voor je vragen.

extraLuts | 04-06-05 | 15:28

" Bij eerste baby vactinatie nemen we ook meteen een speeksel uitstrijkje voor de databank. "

Er word bij de geboorte van een kind toch al wat afgenomen?
Iets voor stamcellen enzo?

~Pyro~ | 04-06-05 | 15:27

Censuur samen met echt hard optreden van de politie. Misschien hele wijken cleanen met de mariniers ofzo, dan hoeven die gasten zich ook niet te vervelen. Grote werk cq strafkampen openen op een van de schiereilanden waar ze harde physieke arbeid verrichten. Mensen van allochtoonse afkomst bij 3 vergrijpen terugzetten op de boot naar land van herkomst, inclusief de rest van het gezin voor het falen in de opvoeding. Klinkt hard maar als ik ergens op bezoek ben of aant logeren en ik misdraag me sturen ze me ook terug naar huis. De medelanders die wel echt vluchteling zijn en blij om hier te mogen verblijven moeten alle mogelijke intergratie steun krijgen. Met de helft van de criminele medelanders pleite is er flink wat geld over voor de integratie van de goede. DNA bank aanleggen is ook simpel en effectief. Bij eerste baby vactinatie nemen we ook meteen een speeksel uitstrijkje voor de databank. Mogelijk kunnen we de dienstplicht weerderom invoeren. Er wat normen en waarden inrammen, leek vroeger ook goed te werken. Dit is uiteraard alleen het begin. Er zitten een hoop etische bezwaren aan.... maargoed niets wat we niet met censuur kunnen oplossen.

kloneo | 04-06-05 | 15:21

Tja, jammer voor je. Ik vond namelijk die www.amnesty.nl je erg sieren. In theorie dan. Nu de practijk nog.

Wulfpack | 04-06-05 | 15:15

@extraLuts
Wat vind je nu van de productie en (grootschalige) handel in softdrugs?
Moet daar nou wel of geen opsporingscapaciteit voor worden ingezet?
En voor diegenen die na een jarenlange verslaving aan hardcore-dope in redelijkheid niet meer in aanmerking komen voor een (al dan niet gedwongen) afkick-programma? Zouden die dan in een soort van "zorgpension" wel bijvoorbeeld heroine verstrekt moeten krijgen?
Van Methadon is nog nooit iemand beter geworden (buiten de farmaceutische industrie)... En waar moet dat spul vandaan komen dan?

witvoet | 04-06-05 | 15:14

Wulfie, wat je eerder zei over Bijlmerbajes samen met werken tot je er bij neervalt vond ik nu niet echt iets noemenswaardigs..

Blue-one | 04-06-05 | 15:12

En dan als laatste. Ik werk, betaal en verwacht daar wat voor terug. Gebeurd niet en dus schop ik. Niet persoonlijk tegen jou of iemand anders op GS. Maar tegen de situatie. En die is niet echt lekker op dit moment. Tja, en dat ik daar geen recht op heb... ik ben namelijk DOM. Heb jij nog vragen over democratie?

Wulfpack | 04-06-05 | 15:11

Is er een nieuw topic??
Oew.. spannend. ;-)

~Pyro~ | 04-06-05 | 15:10

@. Blue-one
Dan mag jij mijn eerste post even lezen met mijn mening. Dan gaan we daar weer verder. Over opletten gesproken. Ik ga verder naar het volgende topic.

Wulfpack | 04-06-05 | 15:08

@EL
Ik zeg: uitwerken en opsturen dan maar :)

Blue-one | 04-06-05 | 15:06

Wulfie, je startte zelf met gekke dingen roepen hoor: "Democratie bestaat niet" Toen vroeg ik mij af of je wel eens opgelet hebt, en dus weet wat het inhoudt...
Ik slaap niet, ik volg alles wat ik kan, en voorzie mijn brein à la RSS... Hoe jij je priveleven regelt, om een internetverbinding te kunnen betalen. zodat je kunt blijven schoppen tegen alles op GS, boeit me niet, ik wilde je graag laten weten wat mijn oplossing was mbt criminaliteit in onder meer A'dam. Dat jij vervolgens niet verder komt dan wat vaags roepen over "practijk, werkt niet, dromer, commercie" betreur ik.

Blue-one | 04-06-05 | 15:05

@Blue-one
Hij krijgt ook een eerlijk proces. Dat is zeker wel een voorwaarde.

extraLuts | 04-06-05 | 15:04

In Amersfoort moeten ze 's nachts fluiten op de fiets. Da's veiliger. Misschien een tip voor Amsterdam? Het idee had zomaar van Cohen kunnen komen.

vanrechtsheeftvoorra | 04-06-05 | 15:01

@. Blue-one
Jij verwijst mij naar leerboeken? Laat maar. Verdien jij je geld maar met je leerboeken. In de practijk kom jij jezelf wel tegen en smijt je de leerboeken wel weg. Nouja, net niet. Heb ik ook niet gedaan en soms sla ik er eens eentje open om eens theorie te lezen om daarna na te denken over hoe ik dat in practijk moet toepassen. En dan kom je jezelf hard tegen. Maar inderdaad, ik moet maar aan mijn vrouw vragen of ze weer gaat werken. Ziet die koter ons helemaal niet en wordt een crimineel! Want tijd voor opvoeding is er dan niet. Slaap maar lekker verder vriend. Nogmaals, je komt jezelf tegen. Ik wou dat het zo was zoals jij het ziet. That's all.

Wulfpack | 04-06-05 | 15:00

Volgens mij is dit de enige methode en zend ik hierbij (in het kort) in:

1. Probleem harddrugs junk (meeste criminaliteit):

a) de harddrugs dealer

De politie weten wie de harddrugs dealers/loopjongens zijn en anders mogen de junks ze aanwijzen. De dealers worden zonder pardon veroordeeld en zwaar gestraft. Ze MOETEN zinvol fulltime arbeid verrichten tijdens hun detentie. Dit kan overal in de wereld zijn. Alle rechten op contact met vrienden/familie en buitenwereld worden verbroken. Tijdens detentie wordt onderwijs aan hun gegeven zodat ze zich kunnen verbeteren.

Er mag niet gesoebat worden over de lengte van de strafmaat. Die is altijd bv 10 jaar. Een officier van justitie kan dit doen. De bepaling of je wel of niet een dealer bent is hetzelfde als nu.

Ben je geen Nederlander dan heb je de keuze om voor altijd te vertrekken (zonder enig bezitting) of je straf uitzitten. Kom je terug in NL dan heb je het dubbele aan je broek.

b) De junk
Hij steelt vaak omdat hij op dat moment niet anders kan.

Een junk is eigenlijk de zwakste in onze samenleving en heeft daarom bescherming en verzorging nodig.

De junk moet allereerst uit het straatbeeld verdwijnen. Hij krijgt verplicht een afkickprogramma opgelegd. Dit afkick programma is niet voor iedereen hetzelfde. De ene junk is nl de andere niet. Er moet goed gekeken (door experts/psychologen) worden naar wat voor die junk het beste programma is (cod turkey of juist niet of iets anders).

Ook hier wordt er onderwijs en trainingen gegeven tbv de junk zodat hij/zij er echter beter van gaat worden.

Tijdens opname mag de junk geen familie/vrienden zien (andersom is geen probleem).

Na 3 jaar clean te zijn mag hij de maatschappij weer in.

Belangrijk is dat er NIET in het openbaar softdrugs gebruikt mag worden (ivm verleiding). Dit moet streng worden gestraft met een vaste geldboete. Ben je minderjarig dan gaat de boete naar de ouders/voogd. Elke keer dat je gepakt wordt moet je het dubbele van je vorige boete betalen.

Prive of in speciale gelegenheden mag je wel softdrug gebruiken.

2. De andere crimaliteit
De politie moet meer tijd hebben. Als punt 1 wordt uitgevoerd dan heeft de politie meer tijd voor de andere criminelen.

Een andere timesaver:
Het kantoorwerk moet door specifiek kantoorpersoneel gedaan worden.

----

Ik denk dat dit prima haalbaar is. Het is wellicht wat kostbaar maar dat moeten we ervoor over hebben. Meer dan E 200 miljoen investering hoeft dit echt niet te kosten.

extraLuts | 04-06-05 | 14:58

@Wulfpack
Ik beweer ook niet alles te weten vanwege VWO5, wilde alleen even melden dat Donner niet echt mijn baas is... ( Als was ik een pliesieman, dan zit boven mij op de 1e plaatsBiZa....'

Ik moet ernstig lachen om jouw`democratie bestaat niet` Goh, dan verwijs ik jou ook maar eens ergens heen: de leerboeken....
Als jij zo hard werkt, maar er niets voor krijgt dan doe je in mijn ogen iets verkeerd.

---

Nogmaals vraag ik mij waarom je toch steeds roept dat het practijk niet werkt, waarop baseer je dat nou ? We hebben het hier toch over een nog te realiseren databank ? Of is die er al eens geweest?

Blue-one | 04-06-05 | 14:52

@da wizard
Dat het (onder strikte voorwaarden) "gedogen" van de handel en consumptie van harddrugs nogal wat weerstand opwekt is terecht.
De selectiecriteria om iemand toe te laten tot een dergelijke vrije verstrekking van die rotzooi zullen helder, dwingend en sherp moeten worden gehandhaafd. Zelf sta ik in principe meer dan terughoudend iemand als "uitval" te accepteren en hem of haar de vrijheid te "gunnen" zichzelf (op termijn) volledig naar de klote te helpen.
Maar een groot deel van deze discussie is reeds achterhaald en bgijzonder hypocriet: hier in 010 wordt het dealen van bolletjes, het spuiten en roken van die kankerzooi al jarenlang (oogluikend) toegestaan.
Elke avond kun je bijvoorbeeld op de Nieuwe Binnenweg en Coolsingel de nauwelijks achtienjarige dealertjes met hun nieuwste BMW's en Mercedessen voorbij komen zien scheuren... en de politie weet maar al te goed waar al die euri's vandaan komen!

witvoet | 04-06-05 | 14:51

@knutsel 04-06-05 @ 14:46

Die 4 miljard blijft verdomd weinig van over na legalisatie.

~Pyro~ | 04-06-05 | 14:48

@ ~Pyro~
klopt, maar dat is hobby en geen door criminele opgedrongen verplichte verkoop voor mensen die dachten even wat bij te verdienen.
Bij legalisering zal er ergens in Nederland een aantal kassen wiet gaan kweken in grote hoeveelheden en daardoor is het voor de koffieshops alleen interessant om die grote hoeveelheden te kopen. De prijs zal kelderen en de BTW zal hoog zijn.
Iedereen gelukkig en een leuke middelvinger naar de rest van de wereld die ons ziet als een heilstaat voor verslaafden...

da wizard | 04-06-05 | 14:47

"Marktonderzoek naar wat burgers nu precies van de politie verwachten zou een beter alternatief zijn, maar 7500 pleuries en een reis voor het beste idee!!!!?"

Waarom weer een -vaak onnodig- onderzoek als ze op deze wijze precies kunnen aflezen hoe de bevolking denkt?
En vandaaruit een strategie bedenken??

~Pyro~ | 04-06-05 | 14:47

Ik las laatst dat er circa 4 miljard euro omgaat in de kweek van wiet. Dat legaliseren levert genoeg belasting op om meer blauw op straat te laten lopen. Bovendien hoef je het dan ook niet op te sporen.

knutsel | 04-06-05 | 14:46

Ik wil eerst weten of al mijn goede ideeen 2500 euri per stuk opleveren. Okay dan hier een voor noppes. Hoe vang je boeven:
Ga bij voorkeur s'avonds de straat op en roep boeeeeeef boef boef boef boef, boeeeeeef boef boef boef boef en rammel met een zak euro muntjes gemengd met wat witte poeder. Nog een suggestie; ander blauw op straat en wel vaker te voet én durven optreden. In Milaan, Rome en Madrid werkt dat prima en is het inmiddels veiliger op straat dan in Mokum.

kansatsu | 04-06-05 | 14:45

@preacher, ik verdenk cohen er van dat hij dagelijks voor het slapen gaan al met een theebladerenkransje voor de spiegel poseert om te kijken hoe het staat.

Conan de Barbier | 04-06-05 | 14:45

En maar storten, onze belastingcenten, in die eindeloos diepe put! Marktonderzoek naar wat burgers nu precies van de politie verwachten zou een beter alternatief zijn, maar 7500 pleuries en een reis voor het beste idee!!!!? *knijp* nee ik droom niet, ik woon nogsteeds in bananenrepubliek Nederigland. Kudtland.

Ganz Geeuwen | 04-06-05 | 14:44

@. Blue-one
Tappen gebeurd vaker dan je denkt. Sterker nog. Als de pliesie iemand niet vertrouwd worden alle bekenden ook getapt. Gut, gut wat zijn we allemaal toch schuldig. En wat heeft Donner ermee te maken? Zoek even verder op internet. Wordt je erg wijzer van. www.webwereld.nl ik geef je een hint. VWO 5 zegt niets. Net zomin als iemand die "al 25 jaar bij een bedrijf werkt" en het allemaal weet. En als je eens goed je oogjes open doet. Welkom op de wereld. Democratie is er namelijk niet. Jouw theorie is prachtig. Ik ga volledig met je mee. De practijk is helaas anders. En ja, dat stoort me. Maar dat ga je wel merken als je je de graf typhus werkt en niets er voor krijt. Ja, rekeningen, die krijg je wel. Maar mijn jong heeft net geen honger. En kan je dan wel internet betalen? Eigenlijk niet. Maar je wordt zo'n remi he. Dat is zo lullig.

Wulfpack | 04-06-05 | 14:43

Als die prijzen zo exorbitant hoog blijven in de horeca, nee zelfs dan niet.
Dan haal ik wel een tray voor nog geen 10 Euri bij de Aldi ofzo.
Het interesante aan de huisteelt zal altijd blijven... ik kweek dus ik rook ZELF goedkoop.
Dat staat los van de sjops.

~Pyro~ | 04-06-05 | 14:41

@da wizard
Dan begrijpen we mekaar ;)

Yzord | 04-06-05 | 14:41

@Yzord
klopt, je hebt er in principe geen hekel aan...

da wizard | 04-06-05 | 14:39

@ ~Pyro~
Als soft-drugs word vrijgegeven zal er op erg grote schaal worden geteeld zodat alle prijzen kelderen en het voor kleingebruikers zoals ikzelf niet eens meer interessant is om thuis te telen.
Brouw jij je eigen bier...

da wizard | 04-06-05 | 14:38

Daarbij komt dat de sjops tegenwoordig belasting betalen (okok, sommige dan niet -illegale sjops-)
DAt word voor de staatskas dan ook stukken minder.

~Pyro~ | 04-06-05 | 14:38

@da wizard
En dan nog, beantwoord mijn vraag eens.
Waar zie jij staan dat ik een hekel aan allochtonen heb???

Yzord | 04-06-05 | 14:38

@da wizard
Als je het nieuws zou volgen dan had je dat gehoord (zo omstreeks september 2004).
En nee, 16 is geen nieuwsblad.

Yzord | 04-06-05 | 14:37

@Pyro
Voor de groep junken die zich na jaren en jaren willens en wetens naar de klote blijven spuiten verbetert daar bovenop ook de kwaliteit van hun leven nog eens drastisch. Maar zeer weinigen verkiezen een opgejaagd bestaan en het slapen op straat of bij de nachtopvang boven een vast kamertje in een speciaal "zorgpension".
Maar Europa wint het wel vaker van het gezonde verstand!
-
PS. Niet onaantrekkelijke bijkomstigheid binnen het Europeesche bij het vrijgeven van die kolerezooi zou zijn dat onze Buurtjes wellicht gaan aandringen op het opnieuw (beter) bewaken van onze landsgrenzen.

witvoet | 04-06-05 | 14:37

@conan de Barbier
Cohen zal er ook wel schattig uit zien met lauweren krans op de kop en toga aan.
Ik zie hem al helemaal zitten, harp spelend terwijl A'dam afbrandt.

preacher | 04-06-05 | 14:37

da wizard, als softdrugs word vrij gegeven, wat denk je dat erover blijft van die (woeker) winsten, welke worden gemaakt nu?
Het word veel toegankelijker voor iedereen.
Een 600 wattertje + ventilator is dan snel geplaatst.
Dus minder (winst) voor de sjops.
Maar meer voor de gebruiker zelf.

~Pyro~ | 04-06-05 | 14:36

Orwell, George, ik ben niet achterlijk oid.
Tappen is alleen mogelijk indien je verdacht wordt hoor, ik bedoelde niet in het algemeen, zodat je vrouw er achter komt dat je een minares hebt. Dat is niet de bedoeling.

------

Wulfie wat bedoel je nu weer te zeggen? Wat heeft Donner in godesnaam te maken met een 17jarige scholier die tijdens het maken van een werkstuk zich verveeld en zich op GS begeeft ? ( VWO-5 )

Ik merk dat je het niet zo op de overheid hebt, maar ik snap niet helemaal waarom de democratie er nu weer bij moet worden gehaald. Ik ben er, net als jij, absoluut op tegen dat DNA profielen in de handen van mad scientists vallen, maar dit valt te regelen ( bij wet )

Blue-one | 04-06-05 | 14:35

@preacher, brood en spelen, Balkenende met een lauweren krans op de oren die met een pruillipje en de duim naar beneden het lot bezegeld van een recidivist.

Conan de Barbier | 04-06-05 | 14:31

@witvoet
Legalisering voor soft drugs is dus zoals Pyro zegt ook erg winstgevend. Veel mensen zijn voor, maar Hard-drugs "vrijgeven" roept bij veeel mensen anstige gevoelens op. Wel ben ik voor opvang van drugsverslaafde en voor goede afkickprogramma's (vrijblijvend, behalve bij overtreding van de wet) Je moet die 2 los van elkaar zien en dan kan er ook voor de verstrekking van hard-drugs ook een goede legale regeling gemaakt worden...

da wizard | 04-06-05 | 14:30

@da wizard
Waar in godsnaam zie jij staan dat ik een hekel heb aan buitenlanders die iets misdaan hebben? Ik ga af op de cijfers die de overheid ons heeft gegeven.
---
Als je wilt reageren, zorg dan eerst dat de stront uit je ogen is en leer dan te begrijpen wat er geschreven wordt, ipv er een eigen verhaal van te bakken. Feiten omdraaien is easy, maar geschreven feiten omdraaien is wel zo ubernerderig.

Yzord | 04-06-05 | 14:30

2e i = e sorry

Wulfpack | 04-06-05 | 14:29

@witvoet, en wat dacht je van die test die ze onlangs hebben gedaan met junks... heroine & methadon op recept.
De cijfers heb ik zo niet bij de hand.. maar de waarde delicten zijn drastisch gedaald.
Als die junks zich kapot willen spuiten... leef je uit, scheelt ook weer in de overbevolking/ uitkeringen etc...

~Pyro~ | 04-06-05 | 14:29

@conan de babier
Ja, dat is het ! En dan kaartjes verkopen.
Het liefst in de Arena natuurlijk.

preacher | 04-06-05 | 14:28

@. Blue-one
Leuk in de theorie. Want dan maakt het me niets uit. De practijk is echter anders. En wat betrefd het verkopen van.... wake up get alive. Neem jouw brave grote baas. Het volk zegt nee, 1e kamer zegt hou je mond, Donner zegt heb het lekker toch gedaan. Na na ne na na en istie al opgerot. Nee dus. Democratie? Ik heb niets tegen Donner persoonlijk. Het lijkt me best een intiligent persoon. Alleen een beetje oostindisch doof en ouderwets.

Wulfpack | 04-06-05 | 14:27

JA, ik heb er moeite mee om getapt te worden en JA ik heb er moeite mee om DNA af te staan.
'1984' zegt die boektitel jou iets?

Lucasdelinkselul | 04-06-05 | 14:27

De kunst van het vierendelen, paalzitten,
reversed chiropractors, sudderen op de brandstapel, anatomische les op nog leevenden schavuyten, en stretchen op de ton zijn publiekstrekkers van jewelste.

Conan de Barbier | 04-06-05 | 14:25

@da wizard
En eerlijk gezegd zou ik niet willen stoppen bij de "soft"-drugs...
In mijn 010 hebben we een Pauluskerk waar onder de bezielende leiding van ene heer Visser heroine verkocht wordt aan een aanzienlijke groep junks. Deze junks zijn voor een zeer groot deel verantwoordelijk voor de "kleine" maar veelal zwaar overlastgevende criminaliteit in de stad.
In dit spuiters- en basers-clubhuis worden uitkeringen en opbrengsten van roof, diefstal etc. dus omgezet in dope...
Terwijl aan de andere kant van de stad de inbeslaggenomen en "onderschepte" dope bij de AVR wordt verbrand.
We zijn een beetje in de war hiero watdataangaat!

witvoet | 04-06-05 | 14:25

Wat zal Peter R. de Vries zich verheugen...

Fruitvlieg | 04-06-05 | 14:23

@. da wizard 04-06-05 @ 14:11
Wat een rare gedachte is dat een hoop bedrijven allochtonen al geen kans geven. Dus wat moeten ze dan? Er valt veel te verbeteren. Van beide zijden overigens. Wie bepaald nu dat we zaterdag en zondag vrij zijn? O shit, sorry rouwvoet ik zit aan je zondag. Moslims aka gristenhonden. Leve Nederland!

Wulfpack | 04-06-05 | 14:23

@Thygros
Preventie is inderdaad een deel van de oplossing!
@Preacher
Ja het schijnt ook nog eens te werken, maar je moet ook weten dat niet al het werk door de admi kan worden geregeld. Aangiftes worden wel al uit handen gegeven, in de praktijk vooral aan studenten ( die overigens ook gewoon in rang zijn hoor en niets onder doen voor de rest )

Blue-one | 04-06-05 | 14:23

Het is dus 7500 euro, niet 2500, da's de waarde van de extragratis reis.

sputnik | 04-06-05 | 14:22

"Ik denk dat legalisering van soft-drugs een hoop tijd vrijmaakt voor onze blauwe vrienden..."

Ik weet niet of je dat een tijdje terug hebt gezien op tv?
Maar het schijnt dat de rest van de wereld erop zit te wachten dat Cannabis word vrijgegeven hier in NL.
Ons 'poldermodel'is door div. landen, met succes, overgenomen.
Alleen... CDA aan de macht, Nederland word anaal verkracht.
Vrijgeven, en dan mag er ook nog eens een beetje belasting over worden geheven, t.b.v. de gezondheidszorg?
Altijd beter dan investeren in de inmiddels welbekende subsidiesponsen als... juist Stivoro.

~Pyro~ | 04-06-05 | 14:22

Ik schrijf ook een prijsvraag uit. Degene die een weg weet te vinden naar de goudvoorraad vd Nederlandse bank zonder braaksporen achter te laten en ook weet hoe je het mee naar buiten kan nemen kan een beloning krijgen van 10.000 euro. Orginaliteit mijn reet, efficientie is belangrijker. Je inzending zal worden beoordeelt door een vakjury. Mail naar [email protected].

Gavrilo | 04-06-05 | 14:22

Ik ben het met Thygros eens. Eerst de oorzaken aanpakken. Achteraf ingrijpen is slechts symptoombestrijding.

knutsel | 04-06-05 | 14:21

@WP
Dat verdrag naar een Europese Grondwet, was eigenlijk meer voor in Brussel dan dat wij er echt mee te maken zouden hebben ,maar dat terzijde.
"ze hebben bewezen er niet mee om te kunnen gaan" Oh, ja noem eens iets concreets dan ? Kan me niet meer voor de geest halen dat er een complete databank vol met DNA gegevens verkocht werd......

Ik ben van mening dat wanneer het NFI het beheer voor zn rekening neemt, het allemaal in orde komt. Dat laboranten gekke dingen er mee kunnen gaan doen heeft weinig te maken met het oorspronkelijke idee, want in mijn beleving is de databank alleen bedoelt voor den overheid. Alle commercie kan de pot op, indien er een wet komt, moet deze dan ook zo ingevuld worden: expliciete vermelding van wat wel en niet de bedoeling is.

Blue-one | 04-06-05 | 14:20

@ the marshall
Bij je volgende vakantie naar de USA, neem dan een enkeltje en geen retourtje...

da wizard | 04-06-05 | 14:19

Zou boeven vangen in plaats van prijsvragen oraniseren een idee zijn voor meer resultataten?

Critical Error | 04-06-05 | 14:18

HOOHAHH! Laat de mariniers het maar oplossen, te beginnen met het opjagen van de politie zelf.

timbo | 04-06-05 | 14:18

Gewoon neerschieten, daarna pas de vraag stellen of de dader het heeft gedaan. Lekker simpel. Was het de verkeerde, dan schiet je de echte dader ook neer.

Simpel toch?

Thalassa | 04-06-05 | 14:17

@blue one
Ik dacht dat daar niets aan veranderd was, klinkt in ieder geval al positief !

preacher | 04-06-05 | 14:16

breng het risico weer naar de criminelen.
Voer een CCW regeling in, burger die zijn gescreend en een verplichte training hebben afgelegd, kunnen verborgen een vuurwapen dragen.
Dan denk ik persoonlijk dat de straatroven en overvallen drastisch achteruit gaat.

the marshall | 04-06-05 | 14:16

@witvoet
Je hebt wel een goed punt.
Veel tijd van justitie en polisie gaat op aan soft-drugs opsporen, verietigen, voor de rechter brengen en voor de gevangenissen in stand te houden.
Ik denk dat legalisering van soft-drugs een hoop tijd vrijmaakt voor onze blauwe vrienden...

da wizard | 04-06-05 | 14:16

Volgens mij willen ze de criminaliteit verminderen en kun je dus beter de oorzaak van de criminaliteit aanpakken: demotiveren door criminaliteit minder stoer te maken is er een goed voorbeeld van, wat mij betreft voeren ze op scholen ook weer een schooluniform in, zodat de kindjes weer leren dat ze niet beter worden van elke maand nieuwe dure schoenen en kleding.
Verder voorlichting op scholen van exjunks ed. Sportclubs gratis maken en evt belonen met cd bonnen.

Volgens mij maak je amsterdam veiliger door criminaliteit te voorkomen ipv de pakkans te vergroten

Thygros | 04-06-05 | 14:16

Heb nooit begrepen waarom we niet een samenwerkingsverband met Polen ofzo op touw zetten.
Al die veelplegers en draaideurcriminelen gewoon laten overvliegen en een half jaar lang een hoop schijtwerk laten verrichten (spoorlijn aanleggen of iets in die trant).
Hier meer plekken vrij en misschien kun je met een particulier initiatief er ook nog wel aan verdienen.
Ach er zullen we miljoenen regels zijn die dit allemaal verbieden maar het klinkt mij fijn in de oren.

MG. | 04-06-05 | 14:15

@. Yzord
Precies! De pliesie mag niets doen. De burger is dom of wordt dat gehouden. De politiek graait er maar op los, en doen aan zoethouden. Het leverd wat op namelijk, en diegenen met het geld die lachen. Heel hard.
@ Blue one
Ik doel niet op zorg verzekereraars. Ik doel op commerciële bedrijven en de malifide bedrijven die gaan ontstaan. Mensen die te arm zijn hun butler, kindermeisje en kok te kunnen betalen. En ik vertrouw de overheid voor geen cent. Ze hebben bewezen niet er mee om te kunnen gaan. Genoeg is genoeg. Waar denk jij dat de NEE vandaan komt? Die "grondwet" was een verdrag. Een economische! Niet van het volk dus. Verschil in rijkdom. Mij best. Maar blijf met de voeten aan de grond. En ja, voorkeuren kunnen uit DNA komen. De wetenschappers staan voor alles. Vooral die uit commerciële laboratoria.

Wulfpack | 04-06-05 | 14:15

@preacher
Ja dat is zo. Wat bedoel je ermee?

Blue-one | 04-06-05 | 14:14

Een oplossing om de criminaliteit in niet alleen 020 maar in heel Nederland met een fantastisch percentage in korte tijd definitief te doen laten afnemen heb ik hier nog niet gehoord...
Schrap gewoon de helft van nu nog strafbare gedragingen uit het Wetboek van Strafrecht!
Wiet kweken? Prima!
Coke dealen? Mag!
Eens in de zoveel tijd beetje rellen met de ME? Geen probleem!

witvoet | 04-06-05 | 14:13

@blue-one
Wordt er in NL niets gedaan om de hoeveelheid administratief werk over te hevelen naar kantoorpersoneel, zodat het ' blauw ' meer tijd op straat aanwezig kan zijn ?

preacher | 04-06-05 | 14:12

@Yzord
ik ben geen racist en heb in principe geen hekel aan allochtonen.
-
Dus je bent wel een rasist als een buitenlander iets gedaan heeft???
Rare gedachtegang...

da wizard | 04-06-05 | 14:11

Yzord,
wat moet er dan gebeuren in den toekomst ? Ik snap je punt over dat er nu weinig te redden valt, maar wat valt er bij de nieuwe generatie te doen dan ? Je noemde al terugwinnen, maar denk je nou echt dat DAT de criminaliteit terugdringt ?

Blue-one | 04-06-05 | 14:09

En als al het andere faalt hebben we natuurlijk nog de doodstraf.

knutsel | 04-06-05 | 14:06

JURY

De deskundige, onafhankelijke jury bestaat uit vijf personen:

Bernard Welten, Hoofdcommissaris
Hans Schönfeld, Hoofd Bedrijfsvoering en Bedrijfsprocessen
Manon den Dunnen, Specialist Research en Innovatie
Ed Hogervorst, Programmamanager Controle, Calamiteiten en Tegenhouden
Frans Paternotte, Regionaal Projectcoördinator Tegenhouden

Mis ik toch echt Jerney..

Gloff | 04-06-05 | 14:06

Vergeet niet dat er 2 agenten in een auto zitten die, zeg maar, kruislings kijken naar de omgeving.
Dus dat geblaat dat bromsnor niets ziet is komplete kolder....

~Pyro~ | 04-06-05 | 14:05

Blijft geweldig hoe sommige mensen denken. criminaliteit is niet terug te dringen. Al vanaf dat de mens bewust is van alles, was er al criminaliteit.
Je kan beter de vraag stellen: Hoe zorg ik dat de criminaliteit zich niet verder uitbreidt?
-----
Heel simpel. Ruim 70% van alle misdaden worden gepleegd door allochtonen. Nu kan ik wel gaan roepen dat alle allochtonen er uit moeten, en geloof mij, het zou nog nut hebben ook, want de criminaliteit zou spontaan zakken, maar het lijkt me meer logisch iets in die kring te gaan doen.
De politie is op zoek naar een vrij directe oplossing. Nou, die is er niet. Men zou zich moeten richten op lange termijn en op de volgende generatie. Hiermee zou men op den duur veel meer profijt van hebben. Tenslotte krijgen de criminelen van nu ook ooit eens spontaan kinderen.
-----
Ik voorspel alleen dat het geen nut meer heeft. Gezien de nieuwe stroming "europeanen" die hier aan de bak willen, zal dit land verder wegsijpelen naar de afgrond. Minimum loon gaat op de schop, waardoor de criminaliteit alleen maar zal stijgen. Steeds meer allochtonen zullen zich hier vertoefen op basis van "werk", maar daarmee zal de criminaliteit wel verder stijgen.
---
Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen racist (Ik draag wel Lonsdale, maar die droeg ik al toen alle Lonsdalekneuzen nog in de wieg lagen) en heb in principe geen hekel aan allochtonen. Wel zie ik mijn land verder vernaggelt worden en dat maakt me een beetje boos. Temeer als je te horen krijgt dat 70% van de misdaden begaan worden door allochtonen.
---
Dus mijn tip, werk aan de toekomst. Ga niet groenlinks lopen knuffelen met allochtonen, maar stel eisen en laat men weten waar je voor staat. Hardere maatregelen vanuit Den Haag zou nodig zijn om de huidige en nieuwe generaties wakker te schudden zodat hun het door kunnen geven aan hun kinderen. Ga niet als een overijverige randdebiel langs de kant van de weg staan om mensen die proberen te werken te naaien. Ga de straat op en hou ook eens praatjes met mensen. Probeer de respect terug te verdienen (ik zeg verdienen, niet terugeisen) en bouw van daaruit verder de relatie met de bevolking weer op.
Klinkt lullig, maar op dit moment kan de politie gewoon niks meer doen. Men mag toekijken hoe ons land wordt verneukt en degene die het verneuken lachen jullie gewoon uit. En ik geloof niet dat dat ooit de bedoeling was.

Yzord | 04-06-05 | 14:05

@Wulfpack
Ik pleit ook niet voor het inleveren van DNA om er vervolgens winst mee te maken oid, mijn idee is om bijvoorbeeld het NFI er over te laten beschikken. De zorgverzekeraars ( daar doel je op denk ik ) moeten er inderaad vanaf blijven. We hebben te maken met de overheid, en ik vertrouw er dan ook op dat deze er goed mee om gaat.
Trouwens , blijken voorkeuren uit een beetje speeksel, of een stukje nagel ?

Blue-one | 04-06-05 | 14:04

@. Biff Eagleburger

Nou ik kan je melden dat je vanuit de auto tien keer meer ziet dan op de voet, ook zijn mogelijkheden om iemand na te trekken ( zoals dat zo mooi heet ) vele malen groter...

Als je DNA inlevert, of daartoe verplicht wordt, leven we dan meteen maar in een pliesiestaat? Valt wel mee hoor, ik zie de nadelen er niet van, en jij komt ook niet echt met wat spraakmakends er tegen in, behalve dat je het niet wilt ofzo...... Waarom dan wel niet ?

Blue-one | 04-06-05 | 14:00

@. Blue-one
Nee beste smeris, ik heb er geen moeite mee om getapt te worden en ook niet om DNA in te leveren. Waar ik wel moeite mee heb is dat de overheid er niet goed mee omgaat. DNA gaat als een speer naar commerciële bedrijven. Die kunnen dan mijn DNA doorlichten en me verkrachten tot de laatste cent. DNA geeft namelijk ook mijn voorkeuren weer. En dat tappen. Wel idem uiteraard. En de ambtenaartjes hun zakjes maar weer spekken. Over mijn rug. Ik ga alvast gebukt staan.

Wulfpack | 04-06-05 | 13:59

Het gaat maar steeds om straffen maar waarom ook niet denken aan het pedagogisch veel verantwoorder "belonen"?
Zelf heb ik op vrijdagavond van de Rotterdamsche dienders weleens een bioscoopbon gehad omdat ik zonder alcohol in het bloed achter het stuur zat. (Samen met zo'n nog driehonderd BOB's die in de fuik waren gelokt.)
Misschien is het leuk om elke opgeschoten jongere uit 020 die het afgelopen jaar niet voor iets is veroordeeld een nieuw zakmes te geven? Of een doosje rozijnen?

witvoet | 04-06-05 | 13:59

@ TRS

Elke vorm van progressiviteit in combinatie met brommers is verboden op straffe van het duizend maal overschrijven van Johan Norberg's "Leve de globalisering".

Brusselmans | 04-06-05 | 13:58

Conan, laten we dan gelijk de brandstapels opgooien voor ieder ander denkend mens, ow crap ik wil niet verbranden, dus dat neem ik terug.

~Pyro~ | 04-06-05 | 13:58

ik wou alleen mijn type fout verbeteren, revolutie

leeswees | 04-06-05 | 13:55

Ik heb uiteraard ook een pak em boekje in huis, helemaal 2005!

Blue-one | 04-06-05 | 13:55

Nee hoor lucas, dat bedoel ik niet.
Het mij er om dat de veiligheid vergroot wordt, en als we daarvoor wat privacy moeten inleveren, dat is dat niet anders.

Heb jij er dan moeite mee om getapt te worden ? ( Neem aan dat je niets illegaals doet.. )
Heb jij er dan moeite mee om je DNA af te staan ter bevordering van de veiligheid ?

Pliesiestaat zal eigenlijk wel mee vallen

Blue-one | 04-06-05 | 13:54

@pyro, slecht voorbeeld? Die middeleeuwse lijfstraffen worden helemaal de Bom in 2006!

Conan de Barbier | 04-06-05 | 13:54

opheffen, REVOLUTI!!!

leeswees | 04-06-05 | 13:53

Het zal ook helpen bij underkuvver-operaties voortaan de platte pet thuis te laten.

witvoet | 04-06-05 | 13:53

Hmmmmm, klinkt zeer aantrekkelijk uiteraard.
Zal me benieuwen hoe de creabea reaguurders hier op gaan reageren. *hinthint*

~Pyro~ | 04-06-05 | 13:53

@ ~Pyro~

voel ik een feauteauf*ck aankomen?

TheRealShowstopper | 04-06-05 | 13:51

Bouw een muur van beton met bewaking en tolpoortjes om de stad, dat concept heeft zich reeds bewezen.

Brederodekater | 04-06-05 | 13:51

en lijfstraffen natuurlijk, maar dat is logisch

TheRealShowstopper | 04-06-05 | 13:50

TRS, mischien een idee dat de reaguurders hier zo'n PAK'm boekje gaan maken?
Sommige willen maar wat graag terug naar de middeleeuwen zo te lezen, dat kan dan als (slecht) voorbeeld worden gegeven.

~Pyro~ | 04-06-05 | 13:50

en een verbod op brommers etc. in de binnenstad, tenzij iemand een vergunning welke alleen om bv. zakelijke redenen wordt toegekend.

TheRealShowstopper | 04-06-05 | 13:49

@Gijsie
Jammer dat www.schandpaal.nl al door attractieparkdagjesmensen in gebruik is genomen...

witvoet | 04-06-05 | 13:48

Ik heb ook nog wel een ideetje: het gebruik van verdovingsgeweren om verdachten tot staan en kalmering te brengen.

TheRealShowstopper | 04-06-05 | 13:48

deze had wel van ons GS'ers kunnen komen:

"Om inwoners van de regio Amsterdam-Amstelland die een steentje willen bijdragen aan het oplossen en voorkomen van misdrijven op weg te helpen heeft ons korps een handig zakboekje ontwikkeld, genaamd Pak 'M."

www.politie-amsterdam-amstelland.nl/fr...

TheRealShowstopper | 04-06-05 | 13:46

Meer minderheden recruteren.

knutsel | 04-06-05 | 13:44

Sneller rijden.

SamF | 04-06-05 | 13:44

Prioriteiten stellen zou best eens kunnen werken. Hier met die 2500 ballen.

Conan de Barbier | 04-06-05 | 13:43

Leg op alle snelwegen elke vijfhonderd meter een stevige verkeersdrempel!
Dan hoeft de pliesie nergens meer te flitsen en houden ze ineens bergen tijd over.

Brederodekater | 04-06-05 | 13:43

Ook de namen van veroordeelden publiceren in dagbladen graag. (Bijvoorbeeld zij die veroordeeld zijn voor delicten waar meer dan vier jaar bajes op staat.)
Het is toch bezopen dat iemand die failliet gaat met naam en toenaam in de (lokale en landelijke) krant staat en dat Gino G. na vier straatroven hooguit met z'n initiaaltjes genoemd wordt.
Voor veroordeelde pedofielen en loverboys overigens gewoon een smoelenboek op het www.

witvoet | 04-06-05 | 13:42

Volgens mij heeft zwaarder straffen geen zin, want dat geeft alleen maar een bepaalde status aan het boefje.
Je moet ze gewoon tot op het bot vernederen.
Dus iemand doodgereden omdat je je glaasje niet kon laten staan, doe dan geen 150 uur dienstverlening in een buurt waar niemand je kent, maar gewoon met naam, toenaam, lievelingskleur en foto in de (lokale en landelijke) krant.
Een inbraak gepleegd, dan op de kabelkrant en in de Spits/Metro. etc.
Iemand op straat neegestoken, een jaar lang op alle marktplaatsen van de grote steden aan de schandpaal, bij voorkeur aan het eind van een markt waar het rotte fruit dus nog nuttig kan zijn.
Na afloop natuurlijk op de luchtplaats van de gevangenis de bus weer schoonmaken omdat het fruit nog van je afdroop toen ze je mee terug namen.

Groepen criminele allochtonen ronduit belachelijk maken bij hun vrienden, zodat er van het groepsgevoel niets meer over blijft.

Het grote probleem van de ernstige misdaad (dus het probleem van de junks los je er niet mee op) is gewoon dat het de daders status geeft en vaak kunnen ze nog meer status krijgen door te laten zien dat ze boven de wet staan door het slachtoffer nog aan te klagen ook.

Gijsie | 04-06-05 | 13:39

Maar even serieus, kan de cijfers nergens vinden, maar ik meen gehoord te hebben dat het Duitse 'groen' 80 procent van de tijd op straat is. Alle administratieve handelingen worden verricht door speciaal opgeleid kantoorpersoneel. In Nederland schijnt het 'blauw' 20 procent van de werktijd op straat te zijn en zit de rest van de tijd op kantoor !
Ik heb hier jaren geleden al een documentaire over gezien naar aanleiding van het hoge percentage van misdaden die opgelost worden in Duitsland.
Dit ga je echter niet met 7500 euri redden.

preacher | 04-06-05 | 13:38

En in de echte probleemwijken gewoon 's avonds en in het weekend onze werkelijk sterke arm laten lopen. Meer groen op straat aub!

witvoet | 04-06-05 | 13:37

Wellicht kan Cohen een adviescommissie instellen onder leiding van pappa Zorregieta...
Dat fascistenkind van hem loopt in 020 toch al vaak de deuren plat van multiculturele gezelschappen wanneer er weer eens een Nederlander wordt omgelegd... kunnen vader en dochter nu gezellig samen wat ondernemen.

witvoet | 04-06-05 | 13:35

By god's bollocks Blue-one, je lult zwaar uit je nek. Iedereen moet verplicht DNA afstaan, maar het mag geen politiestaat worden? Ik ben het wel met je eens dat er veel meer blauw op straat moet lopen. Ja lopen, en niet in een auto, want dan mis je al de helft van wat er om je heen gebeurt. Verder moeten criminelen (in spe) zich er goed van bewust worden dat het overtreden van de wet wordt bestraft. Zwaar bestraft. Zogenaamde chaingangs lijkt me dan ook absoluut geen slecht idee. Lijkt me een prachtig gezicht. 30 jonge boefjes in roze maillots die hartje winter de dijk aan het ophogen zijn.

Biff Eagleburger | 04-06-05 | 13:33

Gewoon de bestaande regels en faciliteiten eens GOED gebruiken.
Geef bromsnor maar eens een beetje meer ruimte i.p.v. hun te belemmeren in hun werk.
Zeer simpel.... maar ja, wij zijn dom. ;-)

~Pyro~ | 04-06-05 | 13:32

Tijd voor een nieuw Witte Kippen Plan!

Lomp | 04-06-05 | 13:29

@Rover214
Inderdaad die (relatief kleine groep) notoire veelplegers binnenhalen. Weg uit de stad, zo mogelijk weg van de (dope)scene en gewoon "heropvoeden". Sticht inderdaad maar een gemeenschap die haar eigen hutjes bouwt, haar eigen aardappelen poot en desnoods haar eigen hennip teelt. Maar wel hoog omhekt.
Als je jezelf buiten de samenleving wilt plaatsen moet die samenleving dat op een gegeven moment maar faciliteren ook!

witvoet | 04-06-05 | 13:27

de veelplegers in een raket naar de maan? of verplicht het leger in!

CapSoft | 04-06-05 | 13:26

Mijn idee: Bouw voor 10.000 euro 1.000 stenen barakken op de Drenthse Hei voor die plm. 1.000 notorie veelplegers die dag in, dag uit opgepakt worden en nog voor het rapport klaar is, al weer fietsen staan te stelen. ......

Rover214 | 04-06-05 | 13:19

@Chiant: Spanje en Italie zijn dan ook reuze leuke democratische landen.

Lucasdelinkselul | 04-06-05 | 13:19

@Inn83
Waarom helemaal naar Zuid-Amerika? Onze nieuwe Europeesche vrienden weten ook best raad met het schorriemorrie. Polen en dalijk Bulgarije en Roemenie lijken mij prima oorden om de zware gevalletjes en straatterroristen heen te sturen... Ook nog goed voor de Europeesche integratie.

witvoet | 04-06-05 | 13:17

Wat Blue one probeert te zeggen is het volgende: 'politiestaat is goed, maar IK wil er geen nadelen vannondervinden.'

Welterusten Blueone.

Lucasdelinkselul | 04-06-05 | 13:17

Leuk al die reacties maar wie bepaald uiteindelijk de uitkomst? Cohen? Moment.... in de straat van onze Amsterdamse burgervader wordt nog veels te hard gereden. Er mogen daar nog wel wat flitspalen staan. En invoering van kenteken platen op fietsen. Op de dam wordt nog veel te vaak op de stoep gefietst. Mogen ook nog wel wat flitspalen staan. Criminelen krijgen uiteraard een grijs keteken. Worden ze niet zo erg in hun privacy rechten aangetast. Lijkt me logisch. (Oud A'dam gezegde (zie Cruijf)) En het geeft ook nog eens het goedkope tarief. We aaien allemaal de kleine boosdoeners over hun bol en zwaaien nogmaals eens nadrukkelijk met ons vingertje. Spreiden de vingers en kijken er tussendoor. En gaan vrolijk verder met ons zware werk. Immers.. vingeren is zwaar werk!

Wulfpack | 04-06-05 | 13:16

de oplossing NOU SIMPEL kijk maar even dit filmpje.

gewoon zero tollerens tegen die Fuckers die een grote muil hebben

Klik die link maar ;)

WAT HEB JIJ DIE TAS GESTOLE NOU DAN ZAL JE HET VOELE K*NKER RAT.

Bravo02 | 04-06-05 | 13:15

@blue one, wat jij net beschreef lijkt anders best op een politiestaat....

Inn83 | 04-06-05 | 13:13

Of eerst maar es die munttheedrinkende slapjanus van een Cohen wegsturen.

witvoet | 04-06-05 | 13:12

zware gevangenisstraffen uitbesteden. Stuur ze maar naar Zuid-Amerika ofzo. Betaal de vlucht en een bijdrage per maand voor dat land. Zijn tenminste échte straffe, wij hebben minder celtekort en we leveren een bijdrage aan de economie van dat land.

Ik vind dat helemaal niet verkeerd.

Inn83 | 04-06-05 | 13:11

De huidige politie ontslaan en dwingen te verhuizen naar een andere regio, heb je een groot aantal criminelen minder in A'dam

Mach10 | 04-06-05 | 13:09

Het beste idee wordt beloond met een bedrag van 7.500 euro om het te realiseren.
en een reisje van ? 2500,-
Het word nog beter van uw belastings geld...

da wizard | 04-06-05 | 13:07

Rook en plaspauzes worden natuurlijk NIET van de schoffeltijd afgehaald.

PisFinger | 04-06-05 | 13:06

Ook ouders die hun kroost maar niet wensen op te voeden volledig financieel aansprakelijk stellen voor de kosten van opsporing, berechting en detentie. Desnoods gaat pappa elke avond straatstenen schoonkrabben bij de plaatselijke gemeentewerf.

witvoet | 04-06-05 | 13:05

Ga boeven vangen!!!

Dank U voor de ? 2500,-...

da wizard | 04-06-05 | 13:04

@ Wulfpack; 12:41

Schepslaven die de dijken verhogen (natuurlijk aan de ketting) en ander nuttig (en zwaar) werk verrichten vind ik prima!

Ps. rookpauzes worden van je schoffeltijd afgehaald. :-)

PisFinger | 04-06-05 | 13:04

Ik stel onder andere voor om een DNA-systeem aan te leggen, waarbij van elke burger een profiel wordt aangemaakt. Bij invoering zal iedereen vrijwillig DNA afstaan, en als je dat niet wenst wordt je gedwongen verdorie. Het hoeft niet allemaal in één keer, de databank kan binnen 2 jaar goed gevuld zijn. Met de gegevens zullen er een hoop misdrijven sneller en eerder opgelost worden dan dat nu het geval is.
De criminaliteit zal met zienderogen teruglopen, omdat de pakkans vele malen groter is dan met het huidige systeem. ( Alleen verdachten geven DNA af. )

Ook stel ik voor om in A'dam méér mensen in te zetten op surveillance, waarbij eerst een inverstering in de vervoersmiddelen moet worden getoken om zo bijvoorbeeld meer auto's beschikbaar te stellen. Meer mensen op surveillance zorgt immers voor meer politie-ogen op straat.

Verder lijkt mij een aanpassing van de bevoegdheden een goede oplossing, zo moet er bijvoorbeeld éérder en méér kunnen worden afgetapt bij verdachten. Wel moet er opgepast worden dat niet iedereen opeens geklik op zn lijn hoort, want we willen niet gaan leven in een pliesiestaat.....

Blue-one | 04-06-05 | 13:03

Er moet meer respect getoond worden voor agressieve minderheden zodat zij zich snel kunnen aanpassen aan onze gewoontes.

Met behoudt van eigen cultuur, vanzelfsprekend..

Brusselmans | 04-06-05 | 13:03

Was er niet laatst sprake van dat ca. 50% van alle delicten uitgevoerd worden door zo'n 9600 criminelen? Volgens mij kan je dan eenvoudig de criminaliteit met 50% verlagen....

PisFinger | 04-06-05 | 13:02

De pliesie je beste vriend??
Het Goede Doel zong het al zo mooi; 'vriendschap is een illusie'....

Hessup | 04-06-05 | 13:02

Net een woordvoerder van de Politievakbond op de lokale omroep die zelf ook wat ideetjes had:
Langere koffiepauzes, meer vakantiegeld, een betere pensioenregeling en herinvoering van het jaarlijkse kerstpakket...

witvoet | 04-06-05 | 12:54

Opvallend dat er van uit wordt gegaan dat de meeste criminelen kaantjes zijn. (gek hoor).
Mijn idee is alleen nog maar varkensvlees is de bajes en kit standaard met honden de straat op.
Rochelen in het openbaar moet absoluut verboden worden.
Ook bij het kleinste delict meteen DNA.
3 x tasje trekken is 10 jaar de bak in of exit naar Marok of ander allochtonisch oord.
Bij verkrachting en dat soort ongein : PIK ERAF.
Bij pedofilie bord in de tuin of op balkon en een goed zichtbaar, herkenbaar teken aanbrengen op heb lichaam ( voorhoofd )
Ik kan nog wel ff doorgaan....

iris_louise | 04-06-05 | 12:52

Simpel: Power to the blogs!

ThE_ED | 04-06-05 | 12:50

Het automatiseringssysteem zo inrichten dat er info uitgewisseld kan worden met andere Blauwe Koninkrijkjes heeft ook wel wat.

witvoet | 04-06-05 | 12:49

Tip : reduceer de omvang van de parkeernazi-afdeling en zet ze in voor belangrijker werk...

TM | 04-06-05 | 12:48

@LucasDLL:
Nee meer agenten hoeft niet, dat kost ook weer meer geld.
Vaker en harder de wapenstok hanteren, langer en soberder opsluiten, sneller en vaker het land uit donderen.
Werkt prima: De Guardia Civil wordt niet mee gespot, net zo min als de Carabinieri.
Helaas (of eigenlijk gelukkig) vergeten veel Nederlanders op vakantie dat nogal eens en komen dan vroegtijdig terug van vakantie (enkele honderden Euri's lichter en vol blauwe striemen), omdat zij menen aldaar een zelfde mate van gehoorzaamheid en beleefdheid te kunnen hanteren als ten opzichte van onze vaderlandse koddebeiers.

Chiant | 04-06-05 | 12:48

Wat een prutsers,ga meteen meedoen.

braadlap | 04-06-05 | 12:47

Misschien is het wat om bij de selectie van aspirant pet-agenten ook sollicitanten toe te laten met meer dan VMBO... maar ja dan wordt er dalijk zelfstandig gedacht.

witvoet | 04-06-05 | 12:45

Oplichten, daar zou paal en perk aan gesteld worden...

Ik heb een hekel aan boefjes die zich vrijwillig opofferen de portokosten van een aangetekende brief op te nemen en daarmee met de ideeen van een ander aan de haal gaan

Kortom, nooit meer prijsvragen met postduiven of aangetekende brieven!

GStapo | 04-06-05 | 12:44

De bijlmer bajes even verbouwen tot gevangenis i.p.v een staats hotel. Doet echt wonderen. Enne, groot vergrijp betekend geen rechten meer, alleen plichten. Oftwel, werken totdat je er bij neervalt. Verdien je gelijk de uitkering van je broeders.... (of mag ik dat nu net weer niet zeggen Lucas?) Ik geloof dat door de opwarming van de aarde de dijken weer opgehoogd moeten worden. Geef die kolere lijers een schep en een ketting aan hun been. Hoppa. Hoe bedoel je banen scheppen. :D

Wulfpack | 04-06-05 | 12:41

mischien wat fittere agenten,vooral sommige vrouwen zien eruit als een hobbelzak en kunnen echt niet achter een tasjesdief aan rennen,als ze dat al durven

bertus b | 04-06-05 | 12:37

Texel leent zich prima voor andere doeleinden, ik stel voor om alle criminelen, criminelen in spé en jongeren waarbij de verwachting van crimineel gedrag hoog is naar texel te sturen. Men neemt vervogeld de veer uit de vaart en baggert het wat dieper. Probleem opgelost

Mellorenz | 04-06-05 | 12:36

Win een reis twv 2500 euro.

Politie regelt zelf het vervoer neem ik aan?

De Gironef | 04-06-05 | 12:34

het verbieden van huwelijk tussen neef en fatima,s daar inteelt bij honden iniedergeval tot aggresie lijdt.en volgens martin g lijken wij daar allemaal op

bertus b | 04-06-05 | 12:33

Alle criminelen chippen of een sonde in hun reet inbrengen.

Mongeaul | 04-06-05 | 12:32

Leuke manier voor gs om zo 2500 euries en de Adamse pliessie als sponsor te krijgen.

incapable | 04-06-05 | 12:31

het is heel hard maar wel een goeie;5jaar in de bijstand terug naar eigen land.

bertus b | 04-06-05 | 12:30

Alle Marokkanen Amsterdam uitschoppen, gelijk 60% criminaliteit minder...

Pannie | 04-06-05 | 12:29

avondklok voor kleine boefjes tot 18 jaar.tas gestolen dan 9 uur thuis.moeten ze wel eerst de ouders klok leeren kijken.

bertus b | 04-06-05 | 12:29

Flinke premies voor het verklikken van criminle feiten. Lekker de buurman verlinken en flink wat doekoe opstrijken.
Zo neemt de criminaliteit vanzelf af.
.
Een sociale controle met bonus regeling.
Ik heb de politiek correcte term alvast verzonnen.
.
Mag ik nu even vangen ???

PimpMyBling | 04-06-05 | 12:28

Cursusje nekschoten? en meteen toepassen op criminele illegalen (en kinderneuqende vieze mannetjes). :Yes, ik ga voor de bonus!

ericbfrl | 04-06-05 | 12:27

gewoon weer de vingerafdrukken van asielzoekers koppelen aan de vingerafdrukken van crimineelen totdat er zeekerheid is of degene die zegt ik ben ali het ook is.dan mag ie naa 10 jaar van de lijst bij goed gedrag.

bertus b | 04-06-05 | 12:25

Een echte vriend is iemand waar je wat aan verdient.

Rolon | 04-06-05 | 12:23

Meer agenten is geen goed idee denk ik?

Lucasdelinkselul | 04-06-05 | 12:23

Ze moeten mij ook altijd hebben, laat ze nou alsjeblieft flitsen, dan kan ik ongezien mijn gangetje gaan!

Nitro Azurro | 04-06-05 | 12:22

Arme pliesie, ze zijn zolang onze beste vriend geweest dat ze vergeten zijn hoe ze boeven moeten vangen. Misschien een traininkje in Irak of Tsjetsenie?

inuk | 04-06-05 | 12:20

msgien moeten ze eens wat minder fietsers naaien...

Lethal Innocence | 04-06-05 | 12:20

In the aftermath of economic and moral collapse, the city of Amsterdam has become a cesspool of crime and anarchy, forcing the underfunded police to fall under the stewardship of corporate juggernaut OCP. In his first day patrolling Amsterdam-West, Officer Alex De Vries is killed by feared gang leader Mohammed B. OCP scientists are able to use De Vries' remains to build a cybernetic soldier codenamed Robopliesie.

jaja, helemaal zelfbedacht, kom maar op met die 2500

pieterjan | 04-06-05 | 12:19

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken