MIDTERMS: Huis waarschijnlijk naar Republikeinen, Senaat gaat nek aan nek
saai
Bovenstaand Trump met het enige commentaar dat we erkennen: "Well, I think if they win, I should get all the credit. If they lose, I should not be blamed at all." De Republikeinse Red Wave lijkt toch een beetje uit te blijven. En de Democraten lijken zelfs richting de beste mid-terms voor een zittende president in 20 jaar te bewegen. De Republikeinen hebben vooralsnog een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden, en de kans is groot dat dit zo blijft. De Senaat is een ander verhaal, daar gaat het met op moment van schrijven 46-47 voor de Republikeinen nek aan nek. Die totale tweevoudige freakshow tussen de Republikeinse Dr. Oz en Democratische John Fetterman in Pennsylvania is overigens gewonnen door Fetterman. De definitieve landelijke uitslag laat nog een paar dagen op zich wachten. Zolang de laatste het licht maar uit doet daar.
Social
"Breath like a baby"
Social
Reaguursels
InloggenDe overwinning van de Republikeinen was veel groter geweest als ze niet een idioot standpunt over abortus hadden gehad....
Verder verliezen de democraten het huis van afgevaardigden . De senaat is nu nog onbeslist.
Biden is zowiezo een slechte president en hij is nu een lame duck. Een incompetente seniele oude man.
Wat mij opviel aan die Braziliaanse verkiezingen is dat Bolsonaro ook voorsorteerde op claims over fraude als hij zou verliezen maar dat zelf een totaalidioot als Bolsonaro er alsnog van afzag om daadwerkelijk die afslag te pakken.
Het zegt wel iets over het steeds lager wordende niveau van een Trump . De fraudeclaims hebben hem overigens niets opgeleverd, afgezien van een of meerdere rechtszaken tegen hem, en leiden alleen maar tot meer verdeeldheid binnen de partij. Het zal me niks verbazen als een groot deel van zijn kiezers om deze flauwekul is afgehaakt. Ik kan alleen maar hopen dat hij volhardt in zijn onzin en nog meer kiezers van zich vervreemdt.
Zuid Amerikaanse toestanden in de USA.
Trump trolled zichzelf uit de politiek.
Die Fetterman lijkt op magister Hocus uit de Bommelverhalen. Dat houdt verder geen waardeoordeel over zijn ideeën in, hoor.
Alles beter dan die kwakzalver.
Tattoos: On my left arm I have the zip code 15104. That’s Braddock, Pennsylvania, my home and the community I was honored to serve as mayor for 15 years. My wife Gisele and I are raising our kids here in Braddock, right across the street from Andrew Carnegie’s first steel mill.
On my right arm, I have different dates. These are the dates when people were killed through violence in Braddock while I served as Mayor, starting in 2005. Seven out of nine were gun deaths. I actually have to get one more date added because in June of 2018, there was another tragic loss of life.
Fetterman leeft al dertig jaar in de staat Pennsylvania. Oz 1jaar. Fetterman heeft al beewezen dat hij kan besturen.(Oz kwakzalven) Een stem op OZ is gewoon belachelijk gezien de tegenstanders staat van dienst.
Zet net CNN eventjes aan, de sfeer is nogal serieus een beetje als op een begrafenis. Als ik deze mensen moet geloven dan hebben de republikeinen waarschijnlijk wel gewonnen maar eigenlijk verloren omdat ze veel meer hadden moeten winnen. Tegelijkertijd lopen ze de democraten af te zeiken dat ze een veel te riskant spelletje hebben gespeeld. Welk spel? En als ze beter hun best hadden gedaan met de waardeloze kandidaten van de republikeinen dan hadden ze kunnen winnen of zoiets. Volgt u het nog? Ik niet denk ik. Is het nu een afgang voor de democraten of de republikeinen? Betekent dit nu dat Trump verleden tijd is en Biden ook en dat Harris en DeSantis het mogen gaan proberen in 2024? Iemand?
Ja Trump is de grote verliezer bij CNN en MSNBC.
@R. Skickr | 09-11-22 | 13:35:
CNN -> had je anders verwacht? Nee, toch.
Gebeurt hier ook altijd. De verliezers zijn eigenlijk winnaars omdat ze minder hebben verloren dan de peilingen. Komt straks ook nog wel. Dat de democraten toch hebben gewonnen.
@ChalinaRosa | 09-11-22 | 14:50:
Denk eerder dat men had verwacht dat de Republikeinen een monsterzege zouden hebben. Alle gerenommeerde pollsters voorspelde dat ook. Senaat is eigenlijk een magere winst of blijft hetzelfde of erger kan zelfs (51-49) verloren worden. Dat stond niet in het plan. En daarnaast is zelfs het Huis nog niet met zekerheid gewonnen en lijkt het erop dat de winst heel mager wordt. Dat mag je gezien de inflatie, problemen met verslavingen, problemen aan de grens etc. wel zien als een "nederlaag". Overigens wijten zowel de Dem pundits als de Rep pundits dit aan Trump en de afkeer omtrent hem en "zijn" kandidaten onder veel Independants en Republikeinen.
Reken maar dat er in de achterkamertjes van de GOP gesproken gaat worden wat te doen met Trump. Zeker nu hij ook kroonprins DeSantis publiekelijk aanvalt. Het zijn misschien glibberige opportunisten die Republikeinen maar ze zijn niet achterlijk.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 15:37:
een USA assessment:
Former President Donald Trump "is livid” and “screaming at everyone” after last night’s disappointing GOP results in the midterms, a Trump adviser who has been in contact with Trump’s inner circle tells CNN.
“Candidates matter,” the Trump adviser said.
“They were all bad candidates,” the adviser continued, critiquing many of Trump’s handpicked contenders in key battleground states.
This adviser said it’s unlikely Trump would delay his expected presidential announcement because “it’s too humiliating to delay.” But the adviser said there are too many unknowns at this point.
Florida heeft geen zin meer in woke gekkies en gaat over naar de orde van de dag. Dat krijg je als je minderjarigen zonder toestemming van ouders wilt gaan injecteren met vrouwelijke hormonen. En dat krijg je als je op school kinderen van 6 blootstelt aan je eigen sexuele perversiteiten. Normale nadenkende mensen kotsen daarvan. Gelukkig stopt het hier.
The Puberty Blockers, goeie bandnaam !
@Asteroid-B612 | 09-11-22 | 13:12: new album: genital reassignment surgery
@P-unit | 09-11-22 | 13:19: Met de hitsingle "It's a trans, trans world" (op kant B een Elvis cover "return to gender")
En hun wereldtournee Trans Regret 2023
@R. Skickr | 09-11-22 | 13:34: Met Snikkelback in het voorprogramma.
Ben benieuwd hoeveel minderjarigen een gendertransformatie ondergaan vs. het aantal doodgeschoten kinderen op scholen. Dat is voor republikeinen namelijk geen enkel probleem.
*iets met gestoorde prioriteiten mompelt*
@* Il Principe * | 09-11-22 | 13:48: Ja ridiculiseer en bagatelliseer kinderverminking maar. Ook veel minder erg dan natuurrampen en mensen brandend van een gebouw gooien. Valt wel mee dus volgens jou en leed is te verwaarlozen zolang je er maar erger leed tegenover zet.
@R. Skickr | 09-11-22 | 14:05:
Bagataliseer jij al die doodgeschoten kinderen maar. Thought and prayers. Next!
R. Je hebt gelijk. Maar Il Principe ook.
Het probleem is dat beide partijen nul komma nul water bij de wijn willen doen, dus nooit verder komen.
Het enige wat ik wel moet toegeven is dat er met betrekking tot de wapenwedloop er bijna geen weg terug is en mij het verstandig lijkt die weg naar kinderverminking niet in te moeten slaan.
@Remus McMillan | 09-11-22 | 14:23: Het is allebei verschrikkelijk maar je kan het één niet wegstrepen omdat het ander nog erger is. Dus hij heeft geen gelijk, een drogredenering.
Het is een whataboutism zeker, maar daar wringt de schoen dan ook.
@R. Skickr | 09-11-22 | 14:32:
Het is de ongelofelijke hypocrisie van de republikeinen die me dwars zit. Niets willen doen aan schoolshootings, geen kinderbijslag, geen zorgverzekering voor kinderen, geen goed en goedkoop onderwijs voor kinderen van arme ouders. Doe dan niet alsof het welzijn van kinderen je ook maar iets interesseert.
@* Il Principe * | 09-11-22 | 15:23: De Republikein bestaat niet. Of zijn dat ook al die mensen die vorige keren op een Democraat stemden en nu wellicht voor het eerst en het laatst op een Republikeinse kandidaat hebben gestemd?
@R. Skickr | 09-11-22 | 16:35:
Gelul natuurlijk. De meeste stemmers zijn heel erg consistent. De uitslag van verkiezingen hangt af van hoeveel achterban er komt opdagen.
@* Il Principe * | 09-11-22 | 13:48: Dat de slachtoffers van mass shootings "voor republikeinen geen enkel probleem zijn" lijkt me toch enigszins overdreven. De vraag is hoe je dergelijke tragedies voorkomt. Ik denk dat het wapenbezit daar zeker een belangrijke factor is, maar die wapens daar kom je niet meer vanaf en elke poging het wapenbezit in te dammen is eigenlijk volstrekt onrealistisch. Het heeft eerder het omgekeerde effekt.
Saai
meh, zelfdeprecatie.
Een sterke binnenkomer voor een prima artikel.
Dit zijn de poppen en ze zijn nu op dit punt in hun dans
Spreekwoord 'allen zijn freakshow', is eerlijk en volstrekt in balans.
men dacht lekker te tamboerijnen maar helaas het is by their teeth of zelfs dat niet. Dat betekent dat het in '24 helemaal mis gaat en dat de Reps geen kans zullen hebben.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 15:47: "by the skin of their teeth" is de uitdrukking, maar dat terzijde.
Tijd om een 5 partijen stelsel in te voeren.
"Donald Trump Threatens To Dish Dirt On Ron DeSantis If He Runs In 2024"
www.huffpost.com/entry/trump-warns-de...
Als het waar is, is het misselijk bah.
Hopen maar dat DeSantis de handschoen oppakt
@ChalinaRosa | 09-11-22 | 13:41: grappig daar allerlei ernstig vuil niet aan Bonkers bleff plakken en dat Bonkers 'denkt' dat dat wel aan anderen blijft hangen.
Wisconsin is vreselijk close maar wordt "red" denk ik
Nevada is gaat wel "red" denk ik.
Georgia is vreselijk close maar wordt run-off.
Arizona lijkt me wel "blue" gaan.
Wordt 50-50 zo. Of erger. Als Wisconsin toch "blue" wordt dan zou het een vreselijke nederlaag voor de Republikeinen zijn.
Dan blijft eigenlijk over hoeveel niet-MAGA Republikeinen komen er in het Huis? Valt er samen te werken?
MAGA is een beleid, geen religie, toch? Wel spannend hoor, wie gaat er winnen: de realiteitsontkenners of de verkiezingsontkenners?
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 12:16:
MAGA is een religie en Trump is haar profeet. Dit is geen grapje. Ga maar eens een uurtje kijken naar interviews met MAGA's kijken. Sommigen zijn zo van het padje af dat Baudet in vergelijking een hele stabiele redelijke man lijkt. Maar een paar denk je misschien? Nee. Maar die Democrats hebben ook een zooitje gekken er tussen lopen. Vast. Maar de MAGA's, 37% van de mensen die zijn gaan stemmen gisteren, geloven dat Trump heeft gewonnen en geloven min of meer (of volledig) in de apocalyptische QAnon bullshit. Dat is beangstigend veel. Miljoenen hebben we het over. Trump is Jim Jones on steroids.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:21: Wat ik ook beangstigend vind is dat mensen ondanks de algehele afkeuring van het landelijk beleid op álle belangrijke punten tóch op blauw stemmen, omdat de haat voor politieke tegenstanders groter is dan de honger omdat de foodstamps op zijn voor de rest van de maand. Kennelijk moet het land nóg verder naar de spreekwoordelijke k.loten geholpen worden vooraleer mensen niet ideologisch stemmen.
Nou ik denk niet de haat maar de overtuiging dat al die anti retoriek van de Trumpers niet aanslaat. Ook Amerikanen begrijpen dat Trump een oplichter is met mooie praatjes en weinig oplossingen die vooral op de man speelt. Maar helaas heb je een behoorlijke groep die gelooft in de meest bizarre complot nonsens en die zal sowieso op Trump blijven stemmen of beter, op "zijn" kandidaten.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 12:37:
Nice try. Voor foodstamps e.d. moet je bij Biden zijn niet bij "red".
Inflatie? Jij leeft nog in de illusie dat Trump of zelfs Ron DeSantis het beter hadden gedaan dan Biden in deze? Goedemorgen! Wil je jouw koffie zwart of met suiker en melk?
Dat is gewoon helemaal niet zo. Republicans voerden campagne op angst en woede. Maar puntje bij paaltje hadden zij ook niets anders kunnen dan wat Biden al gedaan heeft. Sommige zaken zijn niet partijgebonden. Ligt niet aan het beleid of de politieke kleur.
Overigens geven de political commentators de schuld van het "verlies" (want het had dikke winst moeten zijn) aan Trump en kandidaten die Trump heeft gekozen. Dat klopt wel als je kijkt wie er verloren hebben Oz, Bolduc, Lake staat er heel slecht voor. Etc.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:51: Ben het met je eens. De FED heeft in 2018 een poging gedaan om QT met rente verhoging te doen, maar het was Trump die met ze stokje zat te porren om de rente weer om laag te schroeven, met succes. Lage rente zorgt nou eenmaal voor een frenzy op de stock markt. En dat was dan zijn selling point, de stock markets are up, so vote me. Maar dat heeft wel het zaadje gelegd voor de corana ramp met alle monitaire gevolgen.
@Gen. Maximus | 09-11-22 | 14:15:
Wat had Trump of DeSantis anders gedaan? Want je hebt gelijk het hele inflatiegebeuren begon bij Trump. Biden doet wat hij kan doen om het tij te keren maar jij weet beter. Dus vertel me. Wat had jij, Trump of DeSantis anders gedaan? Vertel maar. Ik wacht wel.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 14:28:
Het klopt dat Trump de aanzet voor de inflatie heeft gegeven, maar de COVID-19 stimulus van Biden was niet handig. Die heeft het aangejaagd.
Zijn er in de panelen eigenlijk nog reaguurders die nog steeds denken dat Trump in 2020 heeft gewonnen?
'ik denk 't wel, Job'...
Het is wel een mooi dagje om te vissen.
Ja, maar die hebben het buskruit niet uitgevonden.
@Après toi | 09-11-22 | 12:15: Dat waren de Chinezen.
Zijn er hier nog mensen die denken dat ze in de VS wonen?
Waren er verkiezingen dan? Andere president?
Ik vind Tulsi Gabbard wel een goede kandidaat
Former Democratic House member and presidential candidate Tulsi Gabbard announced she was leaving the party Tuesday — blasting it as an “an elitist cabal” driven by “cowardly wokeness” and trading in “anti-white racism.”
“I can no longer remain in today’s Democratic Party that is now under the complete control of an elitist cabal of warmongers driven by cowardly wokeness, who divide us by racializing every issue and stoke anti-white racism, actively work to undermine our God-given freedoms that are enshrined in our Constitution,” Gabbard, 41, said in a searing video posted on Twitter.
Gabbard, who gave up her House seat representing Hawaii to run for president in 2020, condemned the progressive party for being “hostile to people of faith and spirituality” while demonizing the police and protecting criminals “at the expense of law-abiding Americans.”
She then accused party leaders of weaponizing national security “to go after their political opponents, and above all, who are dragging us ever closer to nuclear war.”
Dat is geen verrassing. Zij is heel erg gepromoot door de Russen en het "lievelingetje" van MAGA's.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:46: Ja, het waren de Russen *proest*
Lees toch eens wat, man. En haal dat roze MASA-petje eens van je hoofd.
Ze is bovendien veteraan en uiterst kritisch op oorlogshitsers en gestoorde ideologen.
@funda | 09-11-22 | 11:49:
Ja. De Russen hebben haar in 2016 heel erg gepusht. Dat doen ze niet omdat ze haar een goede kandidaat vinden. Kijk, even goede vrienden maar als je niet weet hoe de Russen te werk zijn gegaan om "hun" favoriete kandidaten te "pushen" en "hun" ongewenste kandidaten zwart te maken met agitprop dan heb je echt lopen slapen de laatste 5-6 jaar. Of je wil niet weten. Kan. Mag.
@funda | 09-11-22 | 12:03:
Flynn en Bolduc zijn generaals maar die zijn behoorlijk van het padje af met hun "Trump won" bullshit.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:12: Geen enkele link, geen enkel bewijs. Autoritair gescheld en onbewijsbare laster.
Carry on, comrade.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:13: Gaat het opeens weer over Trump?
Je bent echt aan professionele hulp toe.
DeSantis POTUS en Tulsi Gabbard VP. Daarmee "red" je dan letterlijk Amerika.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 12:17: Lijkt me goed combi, maar de hele wereld zit vol haters en complotdenkers nu. Goed te zien in de panelen.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 12:17:
Daar is DeSantis te slim voor.
@funda | 09-11-22 | 12:21: Ik vind het verbijsterend, deze focus op identiteit.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:12: Iedereen weet dat dat de Russen online een enorme vinger in de pap hebben met het doel het Westen te stabiliseren. Dus extremen aan iedere zijde worden door de Rus uitglelicht en gepushed. Maar kom wel even met bewijs voor zo'n stelling, want nu zak je af naar het niveau 'complotgekkie'.
@Restitutor_Orbis | 09-11-22 | 12:36:
Het staat op het internet. Ik bedoel zoek het op zou ik zo zeggen. Begin met het officiële Mueller rapport maar dat is niet het enige. Leesplezier te over.
@funda | 09-11-22 | 12:30:
Ga je het nu weer persoonlijk maken. Beetje zwaktebod van je vind ik altijd. Terwijl ik je best graag mag.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:54: en alles wat op het internet staat is waar... ,mwoahhh
@Restitutor_Orbis | 09-11-22 | 12:36: Stabiliseren van het Westen is een goed idee. --me haatma kandie about western civilization --
Het inrichten als ussr staat haaks op ooit in land gevierde bevrijdingsdag.
Over ze spreken en niet tot ze spreken is onbeleefd. En 7334,083239595 werst offtopic.
Nog 1 lange weg te gaan en in 1 oor hEUrt geen banaan.
Darling prez Putin and prez Zelensky, Gij punthoofden !
Voyna plokhaya! Vashi dyry s morozhenym / Viyna pohana! Vashi otvory z morozyvom.
Zelf heb ik nooit een commie een glas fluorhoudend loodwater zien vasthouden, laat staan drinken.
Er zijn daar net als hier muziekliefhebbers.
De houtblazerij wordt daar verhulder bedreven.
Alle Russen dragen bontjas, altijd, het is de mensen daar veel te koud hun linzjerrie te exposeren. de NoordAfrikaansRomeinse trukagedoctrine tempert ook de expressie. Maar ieder conservatisme ooit afschilderen als het absolute kwaad is een weinig tolerante houding. Het is ook de hoogmoed een ronder wiel te kunnen uitvinden. Als het bestaat moet het stuk, als je niet stukmaakt ben je een conserv en maatschappelijk geen blik waardig.
Igor en Klaas ervaren beiden ongemak wanneer ze te kennen geven niet bepaald te juichen voor de junta in hun land.
Blij dat ik geen Klaas heet, in de organisch ontstane en compleet door de mensen zelfgekozen EU die zich Europa toedicht.
Het is trouwens een grote zegen, dat die Trump nu geen president is, tijdens de Oekraïne-oorlog.
Dan waren de Oekers óf in de steek gelaten, óf we hadden de Derde Wereldoorlog al gehad.
Ik hoop, dat mocht Trump nog een keer president worden, hij in een noodgeval bij een crisis even een 'ongelukje' krijgt toebedeeld door mensen met meer verantwoordelijkheidsgevoel en liefde voor de VS dan Trump.
Dat weet je helemaal niet, het lijkt me allemaal luchtfietserij.
Waarschijnlijker is dat Trump voor al zijn vrinden uit de wapenindustrie Oekraine nog meer wapens had geleverd dan het nu al krijgt. Trump verkoopt graag en veel wapens.
Maar dat is op het ogenblik juist een goede zaak, begreep ik uit de media, want Oorlog is Vrede.
Àls Oekraïne in de steek zou worden gelaten is dat niet omdat de VS een paar stappen terug doen, maar omdat Europa haar defensie zaken (nog steeds) niet geregeld heeft.
Woorden als "an elitist cabal" ruiken toch heel erg naar rare complotfantasie.
@der_feldwebel | 09-11-22 | 11:43:
Nee. Dat is dan gewoon schuld van Trump. Die had met Poetin afgesproken dat Rusland half Oekraine mag hebben en dan heel trots aangekondigd dat hij vrede heeft bedongen door de Russen alles te geven wat ze willen. Dat is Trump. Trump is een loser. Altijd al geweest. Rijk geboren, alles verloren en gered door dom geluk en een televisieserie. Oh en wat reclamespotjes.
@pejoar | 09-11-22 | 11:42:
Waarom het mensen zoals jij blijft ontgaan dat de mensen in Oekraïne nu pas bij de NAVO en EU willen nadat Rusland binnenviel blijft me verbazen. Je bent niet in staat om zoiets te begrijpen? Het zijn de feiten namelijk. Oekraïne wilde neutraal blijven totdat Poetin zich er mee begon te bemoeien en later binnenviel. Niet daarvoor. Het was en de EU en Rusland. Nu zijn ze bijna allemaal om en willen niets meer met Rusland te maken hebben. Niet zo vreemd als je ziet wat de Russen doen in de "bevrijde gebieden".
@pejoar | 09-11-22 | 11:42: Ja hoor, de oorlog in Oekraïne zou zonder Trump nooit begonnen zijn, en er zouden ook geen vluchtelingen meer voor de deur staan.
Schei toch uit zeg!
@der_feldwebel | 09-11-22 | 11:43: Vergeet even niet, dat de VS veruit de meeste steun in de vorm van wapens en intel aan Oekraïne leveren. Zonder de VS zou het er voor Oekraïne somber uitzien. Europa geeft wel geld en wat wapens, maar lang niet genoeg om Oekraïne militair tegen Rusland opgewassen te laten zijn, en blijven.
Wat zat er in jouw koffie vanmorgen?
@KeesBruin | 09-11-22 | 12:08:
Duitsland krijgt wel heel veel de "Poetin lovers" zwarte Piet toegespeeld maar hoewel langzaam maar zeker geven ze echt hele belangrijke en cruciale militaire hulp van MRE's tot helmen tot scherfvesten tot Gepards tot IRIS-T enz. Nu die Leopard 1 nog of liever Leopard 2 tanks.
Of je hem nu mag of niet, ik waag te stellen dat als Trump POTUS geweest was, er geen oorlog in Oekraine geweest zou zijn. *dekking zoekt voor oorlogszuchtige, vuurspuwende moreel-superieuren...
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 12:19:
Dan weet je niet beter want er was al oorlog in Oekraïne sinds 2014. Het enige wat Trump heeft gedaan is Zelensky proberen af te persen voor eigen gewin. Daar werd hij voor impeached.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 12:19: Dat denk ik ook. Dan was die oorlog er niet geweest.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:27: 2014? was daar niet ene... Obama aan de macht? En wie was toen ook alweer zijn VP?... juistem.
Afwijkend van de laatste trits presidenten voor hem geloofde Trump niet in oorlog, hij was ook de eerste sinds lange tijd die er geen begon, anders dan Obama b.v. die ons opzadelde met de vluchtelingencrisis.
Mogelijk. Maar dan ten koste van een geheel vernield, geknecht en geterroriseerd volk van 44 miljoen mensen. Nee, wellicht geen oorlog, maar een stimulans voor Poetin om de druk richting Baltische Staten nog maar eens op te voeren. En Trump zou hebben gebogen, en nog eens gebogen. Tot zijn bipsje er blauw van zag of moet ik zeggen rood?
Trump is heel erg anti-oorlog. Ik denk niet dat Poetin onder Trump Oekraïne zou durven aanvallen.
@Graftak | 09-11-22 | 13:27: Putin beschouwt Trump als een bondgenoot. Die had als excellente deal Oekraïne weggegeven.
Dat is nog maar de vraag. Afghanistan heeft hij ook niet zo maar achter gelaten. Geen oorlog gestart met Iran, en handjes geschud met Noord Korea.
De EU heeft ze lekker gemaakt met vage beloftes en bergen geld.
Dat land zou nooit bij de EU mogen komen. Een grote corrupte bende.
Maar de EU wil altijd uitbreiden, zelfs als dat ten koste gaat van geo politieke verhoudingen.
Muwahaha die NYT is toch echt een snowflake pamflet geworden de afgelopen 15 a 20 jaar. Jammer. Niveau AD inmiddels: "Hoe om te gaan met....."
Ik denk dat artikel is gericht aan Trump. Die zit wel woest ketchup tegen de muren te smijten in Mar-A-Lago en te hyperventileren. Ja. Republikeinen wonnen maar het is een fikse klap in het gezicht van Trump en in het verlengde de MAGA's.
Hoe was de meeting? Goed?
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:54:
NYT is zo democratisch als de neten en bevolkt met rubbertegel snowflakes zonder humor dus ik denk dat ze serieus zijn naar hun eigen achterban.
Meeting was prima.
@Basil Fawlty | 09-11-22 | 11:57:
En tevens de lievelingskrant van Trump. Ik weet, knettergek, maar het is wel zo. Love to hate zullen we maar zeggen.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:17:
Ik denk juist dat hij dat echt als grap zei. Want no love lost there.
“If voting made any difference they wouldn't let us do it.” ― Mark Twain
@all reageerders
Trump(ism) heeft verloren en is afgewezen door Amerika. Opnieuw.
Proost.
Who should run for president 2024?
Floridians, waar DeSantis alles heeft gewonnen, zeggen:
Trump 33%
DeSantis 45%
Ja, Republikeinen pakken het Huis maar veel minder groots dan verwacht heel misschien ook de Senaat. Maar Trump ligt staat er slecht voor en dat is goed nieuws. Trump is weer de loser.
Proost!
Hoe ging het met de economie, werkloosheid en economie onder Trump?
Hoe ging het daarmee onder Biden en Obama?
@Graftak | 09-11-22 | 13:29: Werkloosheid onder Trump was torenhoog in z'n laatste jaar en economie kromp fors. Zoek dat maar eens op.
@Après toi | 09-11-22 | 13:36: Ehh Covid?
Stemmen heeft totaal geen nut. Als de Republikeinen winnen dan veranderd er de komende jaren niks want ze stemmen tegen. Als de Democraten winnen gaan ze nog meer gekke dingen doen, meer woke etc. De man op de straat merkt er weinig van. Essentie is macht corrumpeert en politici zetten zicht niet voor degene die gestemd hebben. Ze zitten daar voor eigen gewin en doen hetgeen wat het beste is voor hun zelf en de partij als je geluk hebt. Een alternatief heb ik niet zo 1,2,3. Democratie is het beste wat we hebben maar er zal toch meer directe inspraak moeten komen van het volk. Een soort geenpeil achtig model.
Het Zwitserse model, vergt wat meer van de burger, maar werkt wel.
Welke gekke dingen heeft Biden gedaan dan?
youtu.be/7rMZG4hD1lQ (post Tia interview)
youtu.be/Fne9P6rfpq0 Dr. Oz...
Ik heb nog een koelkast vol met bier koud staan voor de liefhebber als Joe geen lame-duck wordt.
Dat ligt eraan hoeveel MAGA's er in het Huis komt en of de MAGA's de Senaat pakken. In tegenstelling tot wat velen denken zijn niet allemaal Republikeinen MAGA's. Velen deden alsof om de stemmen te krijgen en anderen zaten gewoon in districten waar men ook Trump inmiddels uitkotst.
Wel een zekere winnaar vandaag is DeSantis. Beetje "Trumpy" maar dat is vooral voor de show en hij is geen idioot.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:26: Ik ben persoonlijk blij met die overwinning. Niet omdát hij gewonnen heeft, maar vooral omdat hij zéér duidelijk gewonnen heeft. Dat betekent dat de beste man in staat was een groot aantal Democraten aan te spreken, nadat hij 4 jaar gewerkt heeft als gouverneur. Een bruggenbouwer dus (jammer genoeg ook letterlijk, na de Hurricane). Wat vooral opvallend was, was een interview toen hij ter plaatse was om de schade na de natuurkatastrophe op te nemen en een journalist hem een politieke vraag stelde: (samengevat, parafrase) donder op met je politiek, ik probeer hier mensen te helpen. De verkiezingsuitslag doet vermoeden dat Ron DeSantis de kandidaat is die als moderaat-conservatief duidelijk stelling kan nemen tegen ultra-links, zonder meteen te vervallen in ultra-MAGA. De ideale kandidaat dus om Amerika te verbinden. Die kandidaat had net zo goed een moderate Democrat kunnen zijn, maar gezien de toestand van het land is het vrij logisch dat die kandidaat rechts van het midden komt. (slechte tijden brengen goede leiders)
Je weet wat er gaat gebeuren. Elke uitslag in het nadeel van de Republikeinen gaat worden aangevochten, verdacht gemaakt, in twijfel getrokken. Maar ben toch benieuwd of Trump voldoende aanleiding ziet in deze toch een beetje teleurstellende uitslagen om zich kandidaat te stellen.
Het zullen de Russen wel weer zijn geweest. O wacht... dat is het riedeltje van de democraten. Negeer dat alsjeblieft. Democraten zouden noooooit beweren dat een verkiezing gestolen was. Democraten zijn lieve en correcte mensen.
@IslamPislam | 09-11-22 | 11:18:
Dat beweerde ze ook niet. En het zijn de Republikeinen die hebben bevonden dat de Russen zich op enorme schaal hebben gemengd in de verkiezingen. Er zijn zelfs Trump loyalisten veroordeeld in dat onderzoek. Zelfs Trump zou aangeklaagd kunnen worden ware het niet dat hij president was en zittende presidenten niet aangeklaagd mogen worden. Kan wel, mag niet.
Lees het Mueller rapport nu eens een keertje!
Trump aan de andere kant en 37% van de Republikeinen erkennen nog steeds het verlies van Trump niet. Dat is anti-democratisch en gevaarlijk.
Het zou mooi zijn, als de Here Trump tot zich nam.....
De grote vraag: Gaat Trump zich nog wel kandidaat stellen na deze Midterms?
@Linkse Zakkenvuller | 09-11-22 | 11:39:
Dat wordt inderdaad de grote vraag. Hij heeft de kaarten aan de borst gehouden, door te wachten op de uitslagen van deze verkiezingen.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:29: Het Mueller rapport zegt: The report concludes that the investigation "did not establish that members of the Trump campaign conspired or coordinated with the Russian government in its election interference activities".
Verder noemde 57% van jonge Amerikanen Trump in 2016 een "illegitimate president" is dat ook anti-democratisch en gevaarlijk?
Doe nu eens je oogkleppen af en zie dat democraten en republikeinen gewoon hetzelfde smerige spelletje spelen.
@KeesBruin | 09-11-22 | 11:38: Geen christelijke opmerking.
@Linkse Zakkenvuller | 09-11-22 | 11:39: Trump kijkt natuurlijk als ras echte opportunist hoe de uitslag van de midterms zal uitpakken. Is het gunstig dan gaat hij zelf voor president. Is het minder gunstig dan zou het mij niet verbazen dat hij 1 van zijn kinderen naar voren schuift.
@IslamPislam | 09-11-22 | 11:51:
Hahaha. Ja er is niet aangetoond dat er spraken was van samenzwering, enkel dat Trump en associates het wisten en het prima vonden. Dat is niet genoeg voor afzetting. Maar wel kwalijk. En terecht dat daar mensen, ook Republikeinen trouwens, nog steeds verbolgen over zijn.
@movingsquare | 09-11-22 | 11:56:
Hij is een psychopathische narcist. Natuurlijk gaat hij zeggen dat hij gaat voor 2024. Al is het maar voor die miljoenen mensen die hem elke maand miljoenen dollars "geven".
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:57: Zijn democraten ook nog steeds verbolgen over toen China de democraten in 1996 een handje wilde helpen?
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:59: Je hebt helemaal gelijk hij staat altijd op nummer 1 dus ook boven zijn kinderen.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:59: Het is zijn baan om dat te zeggen. Hij is politicus. En in die baan kun je alleen maar succesvol zijn met een behoorlijke dosis narcisme. Sommigen overdrijven het alleen een beetje en tegenwoordig lijkt het wel of iedere politicus het overdrijft.
@IslamPislam | 09-11-22 | 12:07:
Het vermoeden bedoel je en alle mensen die ervan verdacht werden kwamen uit Taiwan trouwens. Er is nooit iets uit gekomen behalve dan verdachtmakingen.
MAGA opnieuw keihard afgewezen door de Amerikanen. DeSantis heeft het momentum.
Trump gaat er opnieuw voor in 2024 - hij kan niet terug - maar verliest het kandidaatschap. Dat wordt bloed door de straten van Florida. De GOP gaat richting een burgeroorlog waarbij niemand levend uitkomt.
Mayor Pete zal voor het presidentschap en close-call winnen.
Wat mij betreft wint een Republikein de verkiezingen, zo lang het maar geen Trump endorsed kandidaat is.
DeSantis is in mijn ogen de énige kandidaat die zowel Dems als Reps op de been weet te helpen. Dat is dus wat Amerika nodig heeft.
Mwah, Republikeinen lijken het Huis in handen te houden en slepen meer gouverneurschappen binnen en kunnen de Senaat nog winnen. Het is geen Red Wave maar de steun voor Biden's band of merry men valt ook tegen.
@Beste_Landgenoten | 09-11-22 | 11:12: Same. DeSantis is slimme vent, die in de schaduw van MAGA-zombies beetje gekke dingen moet zeggen af en toe. Zodra hij eenmaal uit Trump zijn schaduw kan stappen, denk ik dat het best een redelijk conservatieve president kan worden.
Samen met een Dem controlled Senaat of House, kan er dan misschien eindelijk weer "a cross the aisle" geregeerd kan worden.
@Linkse Zakkenvuller | 09-11-22 | 11:22: Dat zou het doel moeten zijn, maar ik vrees dat het pendulum eerst een paar keer extreem op en neer gaat alvorens er weer rust in de tent komt.
Op het moment dat de republikeinen winnen is het beleid van de democraten afgewezen. Simple as that.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 11:25: Mooiste uitkomst deze Midterms* - na 2 verloren verkiezingen - is dat Trump zijn macht gaat verliezen.
GOP hoeft niet meer bang te zijn voor Trump. Trump gaat aan de kant gezet worden.
*En die totaaldebiel Boebert wordt aan de kant geschoven. Genieten.
Even Tulsi Gabbard niet uitvlakken. Als die zich in de srijd werpt, het zij als Presidentskandidate of als running mate van DeSantis of zelfs Trump, dan kunnen de dems inpakken.
@Onkel Bratwurstbude | 09-11-22 | 11:32: Tulsi Gabbard heeft nog nooit ergens iets gewonnen of het goed gedaan in welke poll dan ook.
Waar haar je haar vermeende populariteit vandaan haalt is mij een raadsel? Behalve dat het een bijzonder mooie vrouw is.
@Linkse Zakkenvuller | 09-11-22 | 11:34: Kijk eens een interview en je ogen zullen opengaan.
O, jij bent het. Nevermind.
@Linkse Zakkenvuller | 09-11-22 | 11:34:
Ze mag dan niet poulair bij de dems geweest zijn (waar ik het enigszins oneens mee ben) maar bij de reps is zij het beslist wel.
Mochten de reps geen meerderheid in de senaat behalen, let maar eens op wat dan gaat gebeuren.
@Onkel Bratwurstbude | 09-11-22 | 11:41:
DeSantis is veel te slim om met een dom wicht als Tulsi in zee te gaan. Je onderschat de man.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:00: Gabbard is minstens even intelligent als deSantis, en het domme wicht... tja Theo... sorry jongen.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:00: Dommer en incapabeler dan Kameltoe Harris kan het niet worden, dus toch een vooruitgang.
@funda | 09-11-22 | 12:08:
Nee. Dat is ze niet.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 12:25:
Vooralsnog zou in een hypothetische strijd tussen DeSantis en Harris Harris winnen. Harris heeft ook nogal wat ervaring dit in tegenstelling tot Tulsi en je kan natuurlijk een stapje naar links of een stapje naar rechts maken maar dit is andere koek. DeSantis weet echt wel beter.
"Shortly thereafter, Gabbard endorsed a number of Republican candidates in that year's midterm elections, including candidates who say that the 2020 presidential election was stolen, among them Republican Don Bolduc in the New Hampshire Senate race, and Kari Lake, candidate for governor of Arizona."
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 12:42: Kamala "the oracle of Oakland" Harris is niet eens geschikt gebleken als vice-president.
Hahaha, saai. Men dacht het allemaal royaal binnen te trekken. Nu is het maar by their teeth. Het laat zich raden wat er in 2024 gaat gebeuren. Bonkers gaat af met minstens 10 miljoen stemmen in de min.
We laten jou raden, dat is veel grappiger.
Tegen die tijd hebben de Amerikanen twee jaar lang 8% inflatie, massieve onveiligheid en ongebreidelde immigratie aan de zuidgrens achter de rug. Ik denk dat de toekomst volledig open staat.
Mensen die een hekel aan elkaar hebben omdat ze anders denken of stemmen, diep triest.
Hoe heeft Fetterman dat kunnen winnen??
Die is sinds zijn TIA niet meer in staat 2 coherente zinnen uit te spreken.
nou en. Van binnen kan alles normaal werken.
Sophie Tassendrager doet hetzelfde zonder tia.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:56:
Precies dat, het zou kunnen, maar de kans is groter van niet. Maar u interesseert het dus niets uit ideologische overwegingen.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:56: Een Tia is van binnen.
Coherentie wordt dan ook schromelijk overschat in politieke commentaren.
Haat voor de partij van de tegenstander is de enige voorstelbare reden. Blijkbaar is de haat voor politieke opponenten groter en belangrijker dan veiligheid, welvaart en cohesie in de maatschappij.
Dus een goed opvolger van Biden.
Tot het debat hadden veel mensen denk ik geen idee hoe erg zijn situatie is, dankzij de media.
@Graftak | 09-11-22 | 13:31:
En toen hadden al veel mensen hun stem via de post uitgebracht
De haat tegen de Republikeinen gaat wel heel ver als je bereid bent om te stemmen voor patient Fetterman.
Dit.
Je hoeft geen Republikeinen te haten om te walgen van Mehmet Oz. Daarbij heeft "patient" Fetterman gewoon gedebateerd tegen Mehmet en dat gewonnen. Zegt een hoop over Oz, of beter gezegd zegt het heel veel over de kandidaten die de Republikeinen hebben. Ik kan er uit mijn hoofd nogal wat opnoemen die Baudet een redelijk mens doen lijken.
Die focus op Fetterman doet vermoeden dat men op de redactie en hier in de panelen de republikeinse propaganda opeet. De meest gehoorde kritiek hier op Biden is ook dat hij dement is. Dat is dus het niveau van de republikeinen.
Om er maar een whataboutism tegen aan te gooien die wel de rechtse oogsplinters blootlegt: we horen helemaal niks over de mogelijke herverkiezing van een Marjorie Taylor Greene. Dat is toch een absolute debiel waar de bij FOX flink overdreven spraakproblemen van een Fetterman bij in het niet vallen. Bij een Fetterman werkt de rest nog gewoon. Die Marjorie is jaren geleden al compleet de weg kwijt. Een Baudet on steroids.
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:07: CNN, MSNBC en alle andere linkse kanalen waren het roerend eensch: Fetterman heeft het debat niet gewonnen en Oz was zeer correct door Fetterman niet op zijn lichamelijke tekortkomingen aan te vallen.
@BobDobalina | 09-11-22 | 11:08: Even een beetje nuance: dat een hoop mensen in de panelen hier zien dat Fetterman letterlijk en figuurlijk niet in staat is te regeren (en ook bij Joe Biden) heeft misschien niet te maken met de identiteitspolitiek-politieke argumentatie dat het hier allemaal conservatieven zijn, maar gewoon omdat ieder zinnig mens niet met droge ogen kan beweren dat Fetterman geschikt is voor zijn job. De herverkiezing van Greene begrijp ik bijvoorbeeld evenmin. Wat mij vooral stoort is het eeuwige "ben je niet mijn vriend, ben je DUS mijn vijand". We kunnen het er prima over eensch zijn dat beide genoemde kandidaten niet in orde zijn, zónder gelijk elkaar in een politieke hoek te duwen.
@BobDobalina | 09-11-22 | 11:08: Keurig. zowel het whataboutism dat de schuld is van hullie, als de climax in de laatste zin. *rol drop toeschuift*
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 11:09: je claimde eerder nog dat CNN zou hebben gesteld dat hij niet in staat zou zijn te regeren. Dat kan ik werkelijk nergens terugvinden.
@BobDobalina | 09-11-22 | 11:17: Nee, ik claimde dat CNN gezegd heeft dat hij het debat verloren heeft omdat zijn optreden niet goed was. Dat is iets anders. Ik heb gewoon de live uitzending gekeken en geswitcht tussen MSNBC, CNN en Fox. Misschien is er op kanalen als Youtube het één en ander geregistreerd?!
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 11:23: "Vriend en vijand waren het er over eens: Fetterman is letterlijk niet in staat om als senator te regeren."
Toen ik die claim in twijfel trok, kwam je met een reactie waarin je verwees naar o.m. NBC, CNN als op FOX. "En voor het eerst sinds lange tijd, waren ze het met elkaar eens: dit is geen goed teken."
Welke 'vriend' van Fetterman meent dan dat hij niet in staat is te regeren?
@BobDobalina | 09-11-22 | 11:55: De "vrienden" in het panel van MSNBC en CNN, evenals de verslaggever terplaattse, die zich afvroeg hoe een debat met Fetterman er in de Senaat uit zou zien als hetzelfde zou gebeuren met de techniek als tijdens de campagne gebeurde.
Daarmee suggereer je dus hardop hetzelfde als dat wat tegelijkertijd op Fox gesteld werd: op die manier kun je als Senator niet goed functioneren.
Kiezen tussen de maffies en de deugers..
Altijd lastig
Maar die murikanen hebben tenminste de keus uit uitersten, wij niet
Wij moeten het doen met half zacht en zacht half
Wij hebben Thierry
@nattegleufhoed | 09-11-22 | 13:34:
Die is zo godsgruwelijk ver van het padje afgedwaald, als Kaputin lover en Moslimknuffelaar..
Die is feitelijk al buiten beeld
Misschien gaat het nek aan nek, maar hangen doen ze straks allebei.
Is democratie nu wel of niet voorbij in Amerika? Zijn dit nu wel of niet de laatste verkiezingen ooit? Komt er nu onderdrukking en vervolgingen of is het nog ‘to close to call’?
‘Too close’. Voor de rest: geen idee.
En toch valt de hoeveelheid processen in het niet bij het aantal van Clinton. En ook dat was destijds gewoon in het nieuws.
En nee, niet alle journalisten zijn links(achtig), maar de meesten wel.
onzin, bonkers heeft een hele reeks vrouwen betaald voor sex terwijl Melania zwanger thuis zat, de ethics man.
Inderdaad. Maar linkse mensen en zelfs veel "fatsoenlijk rechtse" mensen in NL hebben niet door dat beide kanten enorme mafkezen zijn die elkaar al jaaaaaren beschuldigen van verkiezingsfraude en gerrymandering. Democraten zijn geen haar beter dan republikeinen.
Wat een onzin. Hillary erkende de uitslag vrijwel meteen. Dat Trump daarna wet na wet overtrad leidde tot zijn impeachment. Logisch gezien het enorme machtsmisbruik waaraan hij zich schuldig maakte.
Bullshit. Hillary heeft gewoon haar verlies toegegeven en Trump gefeliciteerd. Er zijn geen rechtszaken gevoerd over de uitslag. Er is onderzoek geweest naar de inmenging van de de Russen. Spoiler alert de Russen waren voor Trump en Trump wist dat. Daarbij had hij aangeklaagd kunnen worden voor "obstruction" ware het niet dat hij zittende president was.
Hillary begon geen proces. Geen enkele. Hillary gaf de vorige ochtend haar verlies toe. De overdracht van macht ging vredig en vrijwillig.
Het toeschuiven van het imago "ben je republikein ben je MAGA ben je MAGA ben je Fascist" is deel van de identiteit van de Democraten geworden. Dan bevind je je dus in een identiteitscrisis, als je je eigen identiteit afhankelijk maakt van het gedrag van een ander. Neemt niet weg dat er Republikeinen zijn die van het padje zijn en uitslagen wantrouwen, maar vergeet niet dat dit ook een constitutioneel recht is: je mag uitslagen aantwijfelen. Het is alleen ridderlijk om het niet te doen. In de laatste decennia zijn vele uitslagen door beide kanten aangevochten (Bush-Gore, Clinton-Trump, Trump-Biden, etc)
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:10: Correctie: er is vier jaar lang, dag in dag uit, protest en twijfel over zowel de campagne van Trump als zijn acties als President (Oekraine, anyone?) geweest. Hillary heeft voor de bühne haar verlies erkend en daarna 4 jaar lang het vuurtje aangestookt. En dat, terwijl letterlijk aangetoond is dat ze haar politiek tegenstander letterlijk heeft afgeluisterd tijdens de campagne. Ik zeg niet dat Trump vrijuit gaat, maar de Dems zijn wat mij betreft net zo erg. Het probleem is niet de politieke overtuiging zélf. Het probleem is identiteitspolitiek, waar je óf 100% vriend óf 100% vijand bent. Het debat is dus dood.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 11:30:
Nou nee hoor, dat vuurtje is door Trump, die bijvoorbeeld militaire hulp aan Oekraine gebruikte als chantagemiddel (Javelins) om mogelijk compromitterend materiaal over Joe Biden te laten vinden opgestookt. Een totaal illegale actie, en al helemaal voor een zittende president. Ook een president staat niet boven de wet en dient niet staatsmiddelen in te zetten voor zijn eigen herverkiezing. En al helemaal niet door een bondgenoot te chanteren.
@Beste_Landgenoten | 09-11-22 | 11:43: Feit is dat dat compromitterende materiaal gewoon bestaat (de beroemde laptop, die de FBI plotseling niet meer kan "vinden"). En de oliereserve aanbreken als staatsmiddel voor herverkiezing, terwijl je stopt met kolen en olie tijdens een wereldwijde energiecrisis, één-tweetjes met China speelt, terwijl je je als wereldmacht door Saudi-Arabie laat chanteren, grenst natuurlijk ook aan complete waanzin. Misschien vinden we common ground als we stellen dat de Amerikaanse politiek sinds ongeveer 10 jaar reddeloos verloren is, omdat beide kanten in een tweepartijensysteem verblind zijn door haat voor en van de tegenstander?
En weer zijn de verkiezingen gestolen arme Republiekleintjes..
Mensen beginnen het grote geld te wantrouwen. De American Dream lukt ook maar voor 3% van de mensen, daar geloven steeds minder mensen in.
Laat Trump nou net bij die mensen horen, van het grote geld.
Dat helpt niet mee.
Er is al bewijs dat ANTIFA in Portland voting ballots heeft weten te ronselen en via het 'early voting' per post -dat mag al vanaf 50 dagen voor de verkiezingen- deze met en met heeft ingevuld en opgestuurd.
Kijk maar eens bij Andy Ngo op z'n twitter time line.
Niet te snel. De verkiezingen zijn nog niet eens ten einde en beide kanten beginnen alweer met moddergooien. De demokraatjes willen maar wát graag dat de republikeintjes de verkiezingen niet erkennen, omdat ze daaraan namelijk zélf hun identiteit ontlenen. Stel je voor dat de Republikeinen gewoon ridderlijk hun verlies erkennen... dan moeten de Demokraatjes zich ineens met de inhoud van het beleid gaan bezighouden. Dát moeten we natuurlijk niet willen. Nee, dan liever krampachtig obsessief op zoek naar mogelijke "election deniers" (alleen het woord al...) en daarop volledig los gaan. Trouwens, het ziet er naar uit dat de Republikeintjes dit keer gaan winnen en de Demokraatjes vleugellam worden, dus waar praat je over?
@AdvocatusDiaboli | 09-11-22 | 10:49: Obama kreeg Biden in de maag gesplitst omdat de dems ook de conservatieve kiezer wilde bereiken.
8 jaar zat Biden in de schaduw en omdat Hillary besmet was kwam hij naar voren.
De dems moeten zich schamen dat Biden hun enige troef is.
Ja hoor.
@Onkel Bratwurstbude | 09-11-22 | 10:59: In Portland ballots ronselen voor de democraten is net zoiets als schijten in een giertank; compleet achterlijk en overbodig.
@pejoar | 09-11-22 | 11:07: Ik heb zelf altijd het gevoel gehad dat Biden de ideale kandidaat voor de Dems was: verlies je tegen Trump, hebben de goede Dems-kandidaten geen gezichtsverlies en win je onverhoopt tegen Trump, dan heb je de perfecte lobotomie-kandidaat die als een sokpop uitvoert wat anderen hem influisteren.
Trump. My Man. Hij zegt het gewoon, ik moest lachen en dat is het dan verder ook wel zo'n beetje qua interesse voor het hele amerikaanse politieke circus. Laten we hopen dat er nog een twitter bestaat tegen de tijd dat ie terugkomt, Donald we miss you!
Musk wil dat iedereen gaat betalen voor Twitter, als hij dat doorvoert dan is het waarschijnlijk einde oefening voor dat open riool
@normanius | 09-11-22 | 10:48: betalen voor je blauwe vinkje ja, ik heb sws een perma ban op die zieke zooi omdat ik met het Oekraïne referendum nogal erg actief was als mede organisator, werd ik als Russische bot gezien!!
@normanius | 09-11-22 | 10:48:
Is een plan. Zo is er ook een plan om grijze vinkjes in te voeren. Whatever, Elon spacet er nog maar een eind op los. Waar het mij om gaat is dat Trump altijd goed was voor een meltdown van de gehele MSM + blauweharenvinkjes op twatter, de Trump-Tweet-Du-Jour wordt enorm gemist, beter vermaak is er bijna niet. Elon moet zich nog maar eens goed achter de schubben krabben of het niet verstandiger is om in ieder geval twitter lezen open te laten, da's al genoeg.
@normanius | 09-11-22 | 10:48: Wensdenken op basis van nepnieuws is zo 2021.
En dan die Bonkers die nog steeds zelf zijn haar doet en zelf zijn gezicht oranje maakt. Vandaar dat het zo idioot oogt.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:58:
Die man heeft gewoon een naam, hoe oud ben je man?
Je kunt Trump van alles verwijten, maar je kon/kunt wel lachen met die gozer.
Biden is alleen geschikt om meewarig uitgelachen te worden.
Vind ik toch een stuk minder. Hup Trump (of zijn partij, dat dondert even niet).
Ook my man. Ik kijk bijna al zijn rallies
Hmmm, dit zou wel eens het begin van het einde van trumpism kunnen betekenen. Al zijn endorsements in cruciale staten falen en de Santis wint juist verpletterend. Zie al aardig wat negatief trump sentiment voorbij komen vanuit conservatieve hoek. Is denk ik ook beter voor de GOP als ze die pagina nu eindelijk eens omslaan. Daar lijkt nu momentum voor te ontstaan.
U bent 'expert'?
Misschien is het geen "negatief Trump sentiment", maar eerder een "positief DeSantis sentiment": gewoon een beter politicus en beter alternatief.
Random candidates die door Trump waren geendorsed zijn niet Trump hè
@ffnietnu | 09-11-22 | 10:54: Nope, geïnteresseerde buitenstaander
@Graftak | 09-11-22 | 13:34: I know, maar er komen al aardig wat kribbige tweets voorbij van toch redelijk prominente conservatieve jongens en meisjes. Met dit als aanleiding. We zullen zien. Interesting times etc. etc.
De Nederlandse obsessie met Amerikaanse verkiezingen blijft een bizar fenomeen.
Denk dat het vrij logisch is:
1) het biedt een platform voor hatend volk om op elkaar los te gaan
2) alles dat daar gebeurt, gebeurt in NL tien jaar later
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 10:40: Punt 2 is vrij kort door de bocht. Of nee, het is gewoon onzin. Ben het wel volkomen met je eens wat betreft punt 1.
Aangezien de meeste Amerikaanse trends met vertraging ook in Nederland aankomen lijkt het me prima verklaarbaar.
@snivoos | 09-11-22 | 10:49: even over punt twee: een heleboel "trends", die we nu in Nederland zien, zijn van oorsprong overgewaaid uit Amerika: BLM, CRT, Diversity & Inclusion, Woke, Populisme, "Complotdenkers", maar ook de neo-marxistisch/post-moderne trend van het identiteitsdenken "als je niet mijn vriend bent, ben je automatisch mijn vijand".
Natuurlijk zijn er een boel bronnen voor die verschijnselen in Europa te vinden, maar de daadwerkelijke integratie in politiek en maatschappij van die dingen, daar is Amerika toch echt een soort van "voorloper". Wij kijken ernaar en denken "zijn ze daar nu helemaal geschift geworden?!"... vandaar de obsessie. Maar tegelijkertijd wordt ondertussen ook hier in de scholen geleerd dat witte mensen zogenaamd een privilege hebben en dus hun bek moeten houden over bijvoorbeeld immigratiethematiek.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 10:40:
Die 10 jaar zijn in ras tempo een stuk minder gworden. Mede dank Twitter en de daar -tot voor kort- heersende censuur van zowat alles wat rechts/republikeins is.
Die 48 senaatszetels van de Democraten zijn uiteraard weer gebaseerd op fraude. Alleen in de staten waar de rebublikeinen wonnen is het er eerlijk aan toe gegaan.
Vraag het Donald maar.
Neem gelijk Hillary even mee in het gesprek, die twee weken geleden luid en duidelijk in een interview geroepen heeft dat ze, mochten de Dems verliezen, de verkiezingen gaan aantwijfelen. Het is gewoon één pot nat. Behalve de obsessie dan met Trump, dat komt echt maar van één kant.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 10:41: Trump is toch ook wel een enorme idioot. Staatsgeheimen in je eigen woning bewaren, hoe dom kun je zijn....
Dat opruierige gedoe is een manier om je zin te krijgen. Niet dat het inhoudelijk nog ergens over gaat, maar het helpt wel mee.
En het voordeel is dat opgefokte mensen minder goed kunnen nadenken en hun geweten uitschakelen. Als ze weer landen denken ze 'wat was dat'. Maar mensen opfokken helpt. Of je nou bij Antifa zit ergens anders.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 10:41: hahaha, aantwijfelen. Staat dat in uw voorbeeld troll tekst in st putinsburg
@Après toi | 09-11-22 | 10:42: Soort van eigen mailservers hebben voor staatsgeheime communicatie
Ik dacht dat het narratief juist omgekeerd was, maar dat hoorde ik dan via het NPO-journaal.
Je bedoelt dat wat de dems schreeuwden toen Trump in 2016 gewonnen had?
Of heb je dat al uit je langetermijngeheugen gewist?
@Onkel Bratwurstbude | 09-11-22 | 11:03: Oh, toen 20.000 regenbooghaar queers het Capitool bestormden om Biden het certificeren van de kiesmannen te ontzeggen? Toen bedoel je?
@Linkse Zakkenvuller | 09-11-22 | 11:19: ah....20.000 van de 331.9 miljoen. Dat is maar liefst 0,006% van de bevolking aldaar. Zullen we ons op belangrijkere zaken concentreren? Zoals bijvoorbeeld dat inmiddels 12,3% (=bijna 40 miljoen) van de Amerikanen onder de armoede grens leven en met 8% inflatie gaat die hoeveelheid nog dramatisch stijgen...
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 11:49: Ga jij serieus een anti-democratische staatsgreep downplayen van een narcistische onroerend goed mannetje?
En denk je dat de armoedegrens in 2 jaar is ingezet en het daarvoor pais en vree was in the Land of the Free?
@Linkse Zakkenvuller | 09-11-22 | 12:01: Nee, ik downplay helemaal niets. Iets erkennen betekent niet dat ik het ook vergoelijk. Dat schijnen zeer veel mensen tegenwoordig niet meer te snappen. Ik laat het dus bij de oorspronkelijke bedoeling van mijn woorden: in plaats van helemaal loco te gaan op een zogenaamde staatsgreep (een echte "staatsgreep" ziet er wel een klein beetje anders uit dan een paar malloten in een clownspak die op het büro van Nanci Pelosi dansen), zou iedereen zich beter kunnen concentreren op een paar échte problemen die momenteel het hele land naar de knoppen helpen.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 12:08: Het gaat er natuurlijk niet om wat er 6 januari gebeurde. Het gaat om álles wat daarvoor gebeurde. Dat snap jij ook wel. Die clowns zijn een mooie afleidingsmanoeuvre.
Een opmerkelijk statement dat ik hoorde van een Amerikaan: "snap niet dat jullie in Europa ook zo'n felle politiek hebben want jullie zijn allemaal democraat". Ergens had ie wel gelijk, in de USA is het nog een graadje erger dan Wilders tegen Kaag.
Jezelf tot norm verheffen kan altijd natuurlijk.
Weet die Amerikaan ook dat wij hier veel partijen hebben en niet eigenlijk maar kampen die naar elkaar wijzen?
@AdvocatusDiaboli | 09-11-22 | 10:41: Ja hij woont nu in Brussel en heeft een Nederlandse vriendin. Als hier (of belgie) een twee-partijenstelsel zou bestaan dan zouden de democraten altijd 80% van de stemmen halen, en dat is voor niemand leuk.
@small_town_dude | 09-11-22 | 10:54: Die twee partijen zijn dan niet de democraten en republikeinen.
Valt me trouwens op hoe vaak er 'oud-campagnemedewerkers' van een Amerikaanse president(skandidaat) op de Hollandsche televeetje verschijnen. Ik vraag me dan af: hebben ze folders rondgedeeld, of was er meer mee gemoeid?
"Are you talking to me?..........". Verschijnt nog redelijk vaak op de Nederlandse tv inderdaad.
Ik heb ook wel eens meegeholpen met een verkiezingscampagne, maar dat zet ik nooit op mijn cv.
@Après toi | 09-11-22 | 10:39: Is ook niet verstandig dat je meegeholpen hebt om Sylvana aan een zetel te helpen.
Zijn allemaal progressieven die voor de blauwen inderdaad folders hebben uitgedeeld of zijn gaan canvassen.
@Après toi | 09-11-22 | 10:39: 1933?
Precies. En hoe zat het ook alweer met die D66 troela, (kamerlid, geloof ik) die opeens spoorloos was, in New York bleek te zitten, naar eigen zeggen omdat ze was gevraagd om "mee te werken met de Hillary campagne". Het was een raar verhaal. Om te beginnen mag je er wel vanuit gaan dat die campagneteams niet zitten te wachten op iemand uit Nederland, laat staan dat ze die uitnodigen om over te komen. Waar bestond dat "werk" dan uit ? Heeft deze mevrouw soms een Amerikaans paspoort ? Je mag helemaal niet werken in de VS als buitenlander die het land is binnengekomen op het Waiver-program (vaak abusievelijk "toeristenvisum" genaamd, het is juist geen visum). Als ik me niet vergis ben je zelfs strafbaar. Tenzij je werkgever je een werkvergunning verschaft, en dat is niet alleen hartstikke duur, er komt een duizelingwekkende papier-santekraam bij kijken. President Reagan heeft er in de 80-er jaren een wet doorgedrukt, dat die werkgevers eerst maar moeten kunnen aantonen dat jij over unieke skills beschikt die Amerikanen niet hebben. Mijn eerste indruk is dat dit D66 juffie een gefantaseerd onzinverhaal liep te verkopen om zichzelf als betrokken deugneus te kunnen profileren bij het thuisfront. En dan verloor Hillary de verkiezingen ook nog !
@Asteroid-B612 | 09-11-22 | 11:11: Wat een oersaai verhaal ouwe.
@Linkse Zakkenvuller | 09-11-22 | 11:17: Whatever. We hebben/hadden hier dus een gekozen volksvertegenwoordigster die haar taken in NL kennelijk verzaakt, AWOL gaat, naar het buitenland bleek te zijn gereisd om een buitenlandse presidentskandidaat aktief te steunen (volgens eigen zeggen). Misschien vind jij dat oersaai, maar ik vind het vrij raar. Gebeurt niet elke dag ofzo.. Maar als jij nog wat fascinerende anekdotes hebt op te rakelen hoor ik die graag, amigo.
Het zijn weer moddergooi-verkiezingen.
Vanuit de zelf gegraven loopgraaf.
Veel wijzer word je er niet van.
Ach gossie, tekenaar Bas van der Schot in de Volkskrant vergelijkt Trump weer eens als leider van de fascisten.
Wat moet je er anders ook nog mee he? De man is al een karikatuur van zichzelf dus daar valt weinig eer aan te behalen. Blijft over de goedkope jijbak, de godwin, makkelijk scoren bij je publiek die Trump toch allemaal al netjes haten, zoals 't heurt.
Sinds alle Koran-gerelateerde cartoons verboten zijn is het voor die tekenaars ook heus niet makkelijk meer.
Waar zou je op stemmen (stel dat dat zou kunnen) als je van dat vreselijke woke-gejammer af wil?
Denk zelf toch Republikeins, al zitten daar ook mafkezen genoeg.
Alleen het grote geld regeert in USA. Dus ik zou niet gaan stemmen. Zowel de democraten als de republikeinen worden gestuurd door lobby clubs en het grote geld. Alleen zijn de democraten cultureel links. Dat noemen ze hier in Nederland tegenwoordig echt links terwijl het niets anders is als identiteitspolitiek. Van mij mogen ze dat genderneutrale toilet en het regenboog zebrapad houden als daarmee de huren normaal zijn, er huizen genoeg zijn en de verwarming aan kan. Maar dat is voor cultureel links geen onderwerp.
Woke is maar 10 procent van de Democratische kiezers, maar de beweging krijgt veel te veel aandacht. Overigens begreep ik dat jij afstamt van Franse Indianen, dus jij zou in Amerika een goede kans maken in de politiek.
@Après toi | 09-11-22 | 10:40: Klopt ja.
Daarnaast hoor ik ook vaak stemmen in m'n hoofd, dus idd verdomde jammer dat ik niet aldaro woon en op m'n sloffen alles zou winnen.
"Allons enfants de la Patrie
Le jour de gloire est arrivé"
@Ichneumonidae | 09-11-22 | 10:47: De dag van glorie is aangebroken/aangekomen?
@Adriel | 09-11-22 | 10:49:
Vooralsnog alleen in mijn broekje. De rest kompt nog wel.
RTL/Mouthaan; “republikeinen minder veel gescoord.”
Toch iets positiefs…..
Mouthaan is lekker objectief.... not
Wie opgelet heeft weet dat Biden al vanaf dag 1 van zijn presidentschap strooit met presidential decrees en executive orders, om het Huis te vermijden. Sinds de jaren '30 heeft geen president zoveel gebruik gemaakt van deze systematiek.
vreemd dat u de enige bent die dit weet te melden. v Gaal zei al, ben ik nu zo slim of zijn juliie nu zo dom.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:51: Alle grote media hebben erover bericht in januari en februari. Zie bijvoorbeeld 'With 28 Executive Orders Signed, President Biden Is Off To A Record Start' bij NPR, de Amerikaanse NPO.
@drs. Levi Samsonov | 09-11-22 | 11:08: Precies. Er wordt alleen in de media geen aandacht aan dit feit geschonken, omdat het aantal executive orders een stokpaardje was van de Dems om Trump van totalitair gedrag te betichten. Zou niet fijn zijn als dan duidelijk zou zijn dat ome Joe er dubbel en dwars met gestrekt been over dat aantal heen zou gaan.
Dit gezeur blijft dus nog dagen in het nieuws, totdat definitieve uitslagen binnen zijn. Kunnen de media ze niet gewoon wachten tot dan?
Nee, ze willen graag oâmerikaôntje spelùn.
Ik begrijp dat de democraten het beter doen dan verwacht en dat de diehard Trumpisten het niet zo goed doen maar:
Als de democraten het huis van afgevaardigden verliezen dan zijn ze toch gekortwiekt.
Mochten ze ook nog de senaat verliezen dan is Biden volledig afhankelijk van de grillen van de republikeinen.
Dat lijkt me toch geen overwinning.
Nee, maar de President kan belangrijke beslissingen per decreet nemen. En Biden heeft er al wat wetgeving doorgejast.
In de Senaat zijn nog 5 Staten niet beslist, en de Democraten hebben aan 2 zetels genoeg, omdat ze met 48-47 voorstaan. Want dan staat het 50-50 en geeft de stem van de Vice-President de doorslag. Een van die 5 Staten is Georgia, en daar leidt de Democratische kandidaat in de voorlopige uitslagen.
Het lijkt erop dat de polls er ook deze keer naast zitten. Van de voorspelde grote Republikeinse overwinning komt waarschijnlijk niets terecht.
@Après toi | 09-11-22 | 10:31: Polls zijn net als experts niets meer dan wishfull thinking.
@ffnietnu | 09-11-22 | 10:34: De verklaring was tot nu toe dat de polls de Democraten te hoog inschatten, omdat veel Republikeinse kiezers niet willen meewerken aan peilingen. Maar die vlieger gaat hier niet op.
@Après toi | 09-11-22 | 10:31: Niet echt democratisch toch, per decreet regeren?
@Zapata10 | 09-11-22 | 10:37: Het mag binnen het systeem. En Biden is democratisch gekozen.
@Après toi | 09-11-22 | 10:41: geloof je zelf dat hij de meeste stemmen ooit in de geschiedenis van Amerikaanse presidentsverkiezingen heeft gehad?
het is dan wel logisch dat dat met de volgende ronde boel flink om gaat met een Dem president en dem congress and senate.
Als de reps de senaat winnen, dan is Biden langste tijd president geweest.
Dan wordt de beschermende hand van de FBI over de zaak van Hunter Bidens Laptop weggehaald en dan komen al die schimmige zaakjes in de Oekraïne en China van Biden jr & sr aan het daglicht.
En het is dan snel afgelopen met die groene waanzin.
@Onkel Bratwurstbude | 09-11-22 | 11:07:
Hoi Thierry. Jij ook hier? Leuk. Blijf nog eventjes om te duiden welke democraten reptielen zijn in de VS?
@Theodorus.Goldbach | 09-11-22 | 11:16: Hoho, je hoef geen complotdenker te zijn om te zien dat het zaakje stinkt. Gewoon good-old opportunisme dus. En als corruptie bewezen wordt, moet het ook bestraft worden.
@Gladiator Fap | 09-11-22 | 12:05: Daarbij mag je je afvragen wie nu eigenlijk de complotdenker is bij mensen die overal Baudet en Trump achter zien.)
@Graftak | 09-11-22 | 10:46: Ja, dat gelooft ieder verstandig mens.
@funda | 09-11-22 | 12:28: Dat dus. De obsessie met complotdenken is ondertussen absurd geworden. Complotdenkers zien overal een complot, maar de zelf-verklaard-moreel-superieuren zien overal complotdenkers. Om maar vooral niet over de inhoud te hoeven praten, want tegenover gekken hoef je je niet te verantwoorden, toch?
Ik hoop vooral dat de roden beide huizen in handen krijgen omdat onze vaderlandse media dan in een langdurige deugkramp schiet en ons maanden gaan verkondigen hoe slecht het voor de wereld, klimaat, abortus, migratie en jawel het universum is.
En heel slecht voor de diversiteit.
Nu al genieten: alle democratische successen breed uitgemeten bij de nos. Een zetel naar de Republikeinen werd reeds verwacht. Lol komt tussen de regels door.
Krijsende Karen op nos journaal. Nu al zin in.
@GregorVanPallandt | 09-11-22 | 10:28: het is een grote tegenvaller voor de reps, zie L Graham. Daar heb je de hollandse media niet voor nodig.
Al sinds ik een kind ben zijn volgens de Nederlandse media alle Republikeinen knettergekke wapendebielen en alle Democraten lieve, democratische mensen die de wereld een beetje beter willen maken. Als ze zo partijdig zijn aangaande de VS, waarom zou dit op andere dossiers anders zijn?
Amerikaanse Senaat en Huis lijden aan hetzelfde euvel als de NL 1e en 2e kamer: veel te weinig echt competente mannen/vrouwen die de rol van volksvertegenwoordiger voldoende inhoud kunnen geven.. Dit is een reëel gevaar voor de westerse representatieve democratieën.
Reden te meer voor het correctief referendum.
Volgens die niet echt competente mannen en vrouwen is het volk veel te dom voor referenda. Eigenlijk geven ze daarmee aan dat het volk ook veel te dom is voor verkiezingen maar dat durven ze niet hardop uit te spreken.
@Zapata10 | 09-11-22 | 10:29: Te dom om te kiezen uit narcisten, psychopaten (hoi rutte) en meelopers. :D
het probleem is dat ze vastzitten aan de partij-lijn en niet vrij debateren en stemmen.
@Zapata10 | 09-11-22 | 10:29: Helaas zijn de meeste verkiesbaren personen op de stembiljetten niet of nauwelijks intelligenter dan de gemiddelde kiezer. En voeg daar nog het hoge aantal narcisten, psychpoten en meelopers bij, zoals ffnietnu zegt.
Er valt m.a.w. weinig te kiezen. Kiezen tussen the devil and the deep blue sea.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:48: Omtzigt heeft gisteren nog eens haarfijn uitgelegd dat elke volksvertegenwoordiger volgens de grondwet in vrijheid mag, en zelfs moet, zijn/haar eigen standpunt volgens tijdens de stemmingen.
Helaas doet Omtzigt dat zelf ook veel te weinig.
@nick666 | 09-11-22 | 10:52: Dat Omtzigt dat weinig doet is jouw oogpunt. Dat mensen dezelfde ideeën hebben wil niet zeggen dat ze geen eigen standpunt hebben. Het is een overlapping.
Alsof Trump een geloofwaardig alternatief is. Daar komt toch een boel onzin uit.
DB snapt het niet. Als de zittende president zijn aanhang oproept om niet per post te gaan stemmen omdat hij dat niet vertrouwt krijg je natuurlijk ook dat vrijwel alle poststemmen naar.... precies.... de andere kandidaat gaan. Dat er alsnog - uit het hoofd - 15 a 20% van de stemmen naar Trump zijn gegaan vind ik dan weer verbazend veel. Ach ja...
@Après toi | 09-11-22 | 10:32: trump heeft een gevoel voor humor, daarom moet je ook de selectief geknipte uitspraken (uiteraard nooit in zijn voordeel dankzij “ovjectieve” MSM) in context zien.
Trump is een idioot, Biden is seniel.
Rep is gewenst als tegenwicht tegen de woke onzin.
@Graaisnaaiert | 09-11-22 | 10:39: post stemmen zijn ontzettend fraudegevoelig. Hoorde van veel mensen dat ze in het stembureau werden verteld dat ze niet konden stemmen omdat ze “al gestemd hadden” terwijl dat niet zo was.
@Après toi | 09-11-22 | 10:32: Trump is geen geloofwaardig alternatief. De fout die velen maken is vervolgens te geloven dat het alternatief van Trump automatisch wél geloofwaardig is.
@donkieshot | 09-11-22 | 10:42: Johnny Rep?
@Graaisnaaiert | 09-11-22 | 10:39: grappig was dat er ook oproepen werden gedaan om niet te gaan stemmen om zo het foute tellen te ontmaskeren. mensen die hun bankpasje aan mensen meegeven gingen ook niet stemmen. Vreemd genoeg waren dat vooral republikeinen. SLim spel. Iditoen oproepen thuis te blijven.
@Après toi | 09-11-22 | 10:32: je moet zijn toespraken eens bekijken ipv de npo kijken. Ook zoiets, bij Biden kwam bijna geen mens opdagen bij zijn toespraken en bij Trump zat het afgeladen vol. De democratie is failliet in het westen, in Nederland is er totaal geen democratie meer, zover die al aanwezig was. Echte democratie is directe democratie met bindende referenda en twee partijen stelsel, scheelt een berg onzin compromissen die niet vanuit het volk maar vanuit lobby’s komen.
Een klein kind kan inderdaad nog denken dat er niks klopte van de presidentsverkiezingen, want kleine kinderen zijn nog dom en beïnvloedbaar. Net zoals jij.
Geef Thierry anders nog een like op Twitter. Ouwe Roebelreptiel.
The piepels have spoken. Alles mooi in balans. Misschien nu eens wat meer samenwerken? *naïef is*
Huis van Afgevaardigden: Fox News 168 voor Democraten en 199 voor Republikeinen, CNN 175 voor Democraten en 195 voor Republikeinen? Waarom deze nieuwsorganisaties verschillende voorlopige uitslagen hebben is onduidelijk.
omdat ze hun eigen vaststellingsmethode hebben. Het komt niet van een persbureau
Komt door fake news, wellicht hebben ze het beide fout.
Omdat er gefraudeerd is bij het tellen natuurlijk.
@Osdorpertje | 09-11-22 | 10:20: Hoeft niet, misschien kunnen ze gewoon niet tellen.
Het is een afgang, het verlies van het presidentschap en nu de klassiek midterm flunken. Dat geeft te denken voor de verkiezing van nov '24.
Alle ballen op Bonkers. Een oude peer zal hem weer met miljoenen votes verslaan. Ondertussen enge praatjes uit tegen de Santis.
Well howdy folks, how're y'all doing today, happy midterms y'all, yippy-ay-ee-tayee-tahoo, yes sirree bob!!
Google loop achter. Senaat is 48-48 en dus niet 46-47 Spartacus, tenzij Fox News en CNN het verkeerd hebben.
Fetterman kan niet eens communiceren. Hij heeft een flinke beroerte gehad en als je hem een vraag stelt, kan hij die niet eens beantwoorden
5
Zelfs dan is hij beter dan zijn concurrent. Ken je nagaan.
Waardige opvolger voor de huidige president dus. Die kan dat nl ook niet.
@TheEgg | 09-11-22 | 10:12: het is niet waar en bovendien lijk het dan meer op Bonkers dan op Biden. BIden is volstrekt helder ondanks de hoge leeftijd.
Na het vertrek van de huidige gekozenen boven de 75 zou men beter een strikte max leeftijd instellen.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:18: Biden is niet helder, vriend. Biden is dement.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:18: Biden is volstrekt helder?? Mij is toch een andere mening toe gedaan. Hij is niet zo seniel als de Republikeinse nieuwsmolen men wil doen geloven, maar volstrekt helder is hij ook niet meer. Heeft veel te veel momentjes waar hij mentaal overduidelijk even de weg kwijt is.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:18: is niet waar? Die man is totaal de weg kwijt! Is gewoon hoogbejaard en niet meer helemaal helder in de bovenkamer, schande dat die president is
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:18: Biden is niet volstrekt helder. Dat de keuze voor het presidentschap ging tussen deze geriatrisch patiënt en een narcistische schreeuwlelijk, dat is belachelijk. Maar Biden kun je met de beste wil van de wereld niet volstrekt helder noemen
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:18: Biden kan amper de teleprompter lezen, een gedachte uitspreken of een volledige zin formuleren. Na een speech kan hij geregeld niet de juiste wegbreekt vinden. Ook probeert hij regelmatig onzichtbare handen te schudden na een toespraak.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:18: * weg terug
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:18: ik raad aan volledige speeches/openbare momenten te bekijken en niet alleen de korte stukjes die het nieuws eruit plukt
@Graftak | 09-11-22 | 10:27: Hij zit juist teveel met z'n handen ergens aan waar je vanaf moet blijven.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:18:
Is er ineens een nieuwe definitie van volstrekt helder, waar ik nog niet vanaf weet? Die man is zwaar dement. D'r gaat nog ergens een filmpje rond van Biden van een aantal jaar terug en hoe hij nu praat/brabbelt/stottert. Moet je maar eens opzoeken.
Wij zitten nog steeds opgescheept met Rutte, maar wij mogen dan ook niks zelf kiezen.
Rutte is gewoon gekozen, doe niet raar.
@John McClane | 09-11-22 | 10:13: Helaas op basis van wat hij liegt, niet op basis wat hij doet of is.
@John McClane | 09-11-22 | 10:13: alleen beloofde hij iets totaal anders dan wat hij nu doet! Heeft van de vvd een linkse kut partij gemaakt. Kunnen wel dwangwetten maken om gelukszoekers gedwongen op te nemen, maar geen wet die paal en perk stelt aan aantallen. Je kunt als land nl ook weigeren om ze op te nemen, kijk maar naar Denemarken waar de Deense pvda ook inzag dat het niet zo langer kon, maar de vvd blijft maar binnenhalen.
@John McClane | 09-11-22 | 10:13: Rutte is niet gekozen als premier.
Het probleem is niet Rutte an sich, maar de coalitie-cultuur, waarbij stelselmatig -en ondemocratisch- partijen (en daarmee kiezers) uitgesloten worden van regeringsdeelname, ongeacht de uitslag. In één woord: vriendjespolitiek en corruptie zijn het probleem.
@dathoujetoch | 09-11-22 | 10:50: nee, dat kan ook niet. Hij is wel de man met de meeste stemmen.
NPO is teleurgesteld, maar houdt hoop...
Ze pretenderen nog nauwelijks dat ze objectief dienen te zijn
Ze doen niet eens meer of ze objectief zijn
@Graftak | 09-11-22 | 10:09: hebben ze ook nooit gedaan. Afhankelijk van de omroep is de NPO ook helemaal niet objectief maar zend uit vanuit een bepaalde overtuiging, VARA socialistisch, NCRV christelijk, ON wappie etc. dat jij dat niet begrijpt ligt eerder aan jou dan aan de NPO. Kansloos gemekker elke keer.
@Capt. Iglo | 09-11-22 | 10:19: NPO, bedoel je niet NOS? NPO is de omroep zender waaronder ook ON uitgezonden wordt.
@Adriel | 09-11-22 | 10:22: npo is Nederlandse publieke omroep en die zenden zelf niks uit dat zijn de gemachtigde omroepen zoals vara, NCRV etc. en die maken dus geen objectieve programma’s maar vanuit hun invalshoek. Zo is ons bestel ingericht en dat schijnen veel reaguurders niet te begrijpen. Misschien dat verderkijkert de NOS bedoeld maar ik reageer op wat hij zegt zijn bedoelingen kan ik niet ruiken.
@Capt. Iglo | 09-11-22 | 10:19: de NOS (het journaal) pretendeert objectief nieuws uit te zenden.
@Capt. Iglo | 09-11-22 | 10:27: Je hebt gelijk, ik haalde dingen door elkaar. NPO is een stichting net als NOS. Toch is het vreemd, want NPO staat standaard op zender 1, 2 en 3 en op die zenders worden op naam van NPO programma's en omroepen uitgezonden.
@Graftak | 09-11-22 | 10:28:
Probleem is dat ze duiden en dat is natuurlijk nooit objectief. Los daarvan heb ik er niet zoveel moeite mee. Gewoon die bijzinnen en standaard persoonlijke situatieschetsen maar negeren. Beetje een kleuterniveau.
@Graaisnaaiert | 09-11-22 | 10:33: Mijn probleem met hen is niet hoe ze het nieuws uitzenden, maar wat ze juist niet uitzenden en negeren.
@Capt. Iglo | 09-11-22 | 10:19: De NPO is een overkoepelende organisatie die door het systeem van zendermanagers de inhoud en uitzendtijden van omroepen kan overrulen. Daarom kon het ook gebeuren dat een show zoals 'M' dat uitgezonden werd door KRONCRV een soort neomarxistische VPRO / VARA / NTR-inhoud had waar ze onder meer feminisme en pro-abortus-standpunten uitdroegen. Dat was in de oude orde van 'verzuiling' ondenkbaar.
Wat mij betreft echt gekkenwerk dus!
Gek dat er nog mensen zijn die pro-Biden zijn.
Gebeurd meestal na hun dood. De man die geboren was in 1850 stemde 2 keer voor Biden in 2020
Er is weinig mis met Biden behalve dat hij twee hersenbloedingen gehad heeft. Verstandelijk is hij nog behoorlijk zinnig alleen kan hij he slecht verwoorden.
Biden is niet-Trump, dus de allerbeste president.
Mwah als de tegenpartij mensen als Herschel Walker in het veld brengt is het niet zo moeilijk. Er zijn in de Republikeinse voorselectie wel heel veel opportunisten doorgeslopen.
@Beste_Landgenoten | 09-11-22 | 10:13: Die indruk heb ik ook. Alles beter dan Trump.
Nogal een armoe.
daar werd niet over gestemd en bovendien doet hij het veel beter dan verwacht en veel beter dan Bonkers die de slechtste president ooit is.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:20: Eerste weet ik natuurlijk ook (ging me meer om sentiment). Waarom noem je Trump trouwens steeds 'Bonkers' - vind je dat zelf niet een beetje sleets worden?
@Sqbar | 09-11-22 | 10:13: Trump is niks, maar je kunt niet beweren dat Biden nog behoorlijk zinnig is.
@AntiZanicz | 09-11-22 | 10:20:
Oorlogspresidenten hebben altijd een bonus. Valt hier nogal wat tegen.
@Ichneumonidae | 09-11-22 | 10:16:
Dat lijkt vanaf hier. Daar op de gromd kies je in sommige gevallen tussen een anti-abortus persoon die im een campagnespotje met een machinegeweer op een stembox schiet, of een leftie met wat sociale/marktstandpunten waar je als Amerikaan toch altijd wat moeite mee hebt. Dan denk je niet alleen in Biden/Trump, dat maken landelijke en internationale media er van. Ik heb nog niet de tijd gehad om er in te duiken, maar van wat ik heb gezien lijkt het er op dat de antivax/verkiezingdiefstal crowd het niet zo goed doet als verwacht, en dat vind ik wel prima. Zoals ik eerder zei: te veel opportunisten door de Republikeinse voorrondes geslopen.
@Graaisnaaiert | 09-11-22 | 10:30: Waar voeren de VS een oorlog?
@Après toi | 09-11-22 | 10:34:
Onofficieel in Oekraine.
@Sjors W. | 09-11-22 | 10:30: Heb er eerlijk gezegd weinig van gezien. Nu nog ouwehoeren over antivax/verkiezingdiefstal lijkt me nou niet een erg geschikte, om niet te zeggen: totaal waardeloze, strategie.
@Ichneumonidae | 09-11-22 | 10:43:
Is het nu ook niet, maar tijdens de voorrondes was het wel hot topic.
@Sqbar | 09-11-22 | 10:13: Het kunnen verwoorden van iets is wel één van de belangrijkste skills van een politicus. Het is net zoiets als wanneer je iemand zonder handen als schilder aanneemt: die persoon zal best een goede voorstelling van verf hebben, maar verder komt er weinig van terecht. Ik kan me prima voorstellen dat er alternatieven zijn in de gelederen van de Dems, net zo goed als DeSantis als alternatief voor Trump duidelijk in opkomst is bij de Republikeinen.
Ze zijn vooral anti-Trump.
@Graftak | 09-11-22 | 10:10: Dus toen The Donald in 2020 zijn medewerker ter plekke vroeg om na het sluiten van de stembussen nog ergens 11.492 stemmen vandaan te halen zodat hij op winst zou komen te staan bedoelde hij eigenlijk - Graaf zo snel mogelijk 11.492 lijken op en laat ze alsnog op mij stemmen?
REAGEER OOK