Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wanneer en met wie waait talentenjacht uit de hel 'The Activist' over uit de VS?

Oh hey leuk dat je kijkt en welkom in de hel.

"David Guetta ends racism"

Een gelaagde hel. Waar late capitalism, ideologische bezetenheid, commodificatie, LARPing, social media, moral posturing, de door likes gedreven dopamine-vortex, celebrity culture en de G20 tot een Black Mirror-aflevering gesmeed worden die deze beschaving nu eenmaal verdient in de laatste 10 minuten van haar levensuur. De kandidaten zijn activisten op het gebied van gezondheidszorg, onderwijs en het milieu, dus dat zal wel weer neerkomen op 'planned parenthood', dekolonisatie van het curriculum en klimaatverandering.

"The Activist is a competition series that features six inspiring activists teamed with three high-profile public figures working together to bring meaningful change to one of three vitally important world causes: health, education, and environment.

Activists go head-to-head in challenges to promote their causes, with their success measured via online engagement, social metrics, and hosts’ input. The three teams have one ultimate goal: to create impactful movements that amplify their message, drive action, and advance them to the G20 Summit in Rome, Italy. There, they will meet with world leaders in the hope of securing funding and awareness for their causes. The team that receives the largest commitment is celebrated as the overall winner at the finale, which will also feature musical performances by some of the world’s most passionate artists."

Nou, daar denk het internet het hare van. En "some of the world's most passionate artists". Taal betekent echt helemaal niks meer hè. Maar goed, wanneer in Nederland, en vooral, wie zijn de BEKENDE NEDERLANDERS die activisten naar de verlossing leiden? Roep uw dreamteam maar in de comments! Onze persoonlijke triniteit: Dolf Jansen, Freek de Jonge en Claudia de Breij.

Na de breek een bonuscitaatje over het fenomeen van het inkapselen van antikapitalisme en 'systeemkritiek' door datzelfde kapitalisme en systeem, en Slavoj Žižek over "The delusion of Green Capitalism" met Starbucks als voorbeeld. De moeite waard.

"According to Fisher, capitalist realism has so captured public thought that the idea of anti-capitalism no longer acts as the antithesis to capitalism. Instead, it is deployed as a means for reinforcing capitalism. This is done through media which aims to provide a safe means of consuming anti-capitalist ideas without actually challenging the system. The lack of coherent alternatives, as presented through the lens of capitalist realism, leads many anti-capitalist movements to cease targeting the end of capitalism, but instead to mitigate its worst effects, often through individual consumption-based activities such as Product Red."

En daar onderstaand dan weer de mening ongeveer daar over van held Slavoj Žižek.

The delusion of Green Capitalism

Reaguursels

Inloggen

“This is not a reality show to trivialize activism. On the contrary, our aim is to support activists everywhere, show the ingenuity and dedication they put into their work, and amplify their causes to an even wider audience.”

Aha, het is dus een cursus rellen 101.

Sans Comique | 12-09-21 | 12:07

Was Slavoj Žižek niet die gabber die compleet af ging tegen Jordan Peterson in de Marxistische discussie? Omdat hij geen zinnig argument kon opbrengen die Peterson niet kon weerleggen?

LangeTijdGeleden | 12-09-21 | 11:04

Ik ga ff over mijn nek hiero

Rocknrolla7372 | 12-09-21 | 11:02

Activisten zijn altijd blank. Altijd. De rest valt immers in de categorie Slachtoffer voor wiens redding de activist zijn offers brengt.

Sans Comique | 12-09-21 | 10:40

Exact zoals in 15 Million Merits, tweede aflevering van Black Mirror. Maar dàt was cynische Sci-fi.

Sans Comique | 12-09-21 | 10:15

En het is weer een blanke die daar staat te pleiten voor tolerantie.

jufrouw theelepeltje | 12-09-21 | 09:22 | 2

Wanneer komen de donkere mensen daar nou eens mee? Hun demonstraties zitten vol haat naar blanken toe over discriminatie en slaven verleden waar 99,99% geen schuld aan heeft.

jufrouw theelepeltje | 12-09-21 | 09:29

En daar blijft het dan ook hangen. Dus stilstand en de achteruitgang.

Rocknrolla7372 | 12-09-21 | 11:03

Het structureel indelen van mensen in rechts of links is een belangrijk aspect van de huidige politieke problemen. Het is primitief vriend-vijand-denken, het leidt tot vervolging en verkettering van andersdenkenden. Gewoon op inhoud discussiersn en niet de de man spelen. Zelf ben ik meer groen-rechts, dAr is dan weer geen partij voor. En Zizek is niet makkelijk te begrijpen als je in termen van links-rechts denkt.

zeeman73 | 12-09-21 | 08:54

Als de doelgroep het leuk vindt, vooruit dan maar. Persoonlijk interesseren onderwerpen als racisme of klimaatverandering me niet zo.

Zoelense Hobbyboer | 12-09-21 | 08:45

Het is geen late stage capitalism - het is late stage TV. Verder kan het mij niet schelen, want ik kijk geen TV, maar het schijnt dat mensen nog steeds denken dat het een invloedrijk medium is, en dat het daarom relevant is, wat er getoond wordt.

konjodebonjo | 12-09-21 | 08:30

Een activist is voor mij een persoon die zijn of haar mening vanuit een bepaald narratief met dwingende acties een ander op wil leggen. Wanneer er daadwerkelijk geweld wordt gehanteerd, noemen we het geen activist maar een terrorist.……afhankelijke of het in ons straatje past noemen we iemand extremist/activist of terrorist/vrijdheidstrijder….. voor mij in iedergeval dus allemaal niet zulke frisse personen en organisaties, die wat mij betreft ook niets te zoeken hebben in een vrije democratische samenleving.

Isditandersgenoeg | 12-09-21 | 08:24 | 1

Dat schreef Zizek ook al; ideologie gaat niet zonder terreur.

zeeman73 | 12-09-21 | 09:25
-weggejorist-
MaryAnderson | 12-09-21 | 06:34 | 1

Een draaideurcrimineel die zo onder invloed van drugs zo onvoorspelbaar was als het Nederlandse weer die stuk gaat tijdens aanhouding, omdat hij simpelweg tegenwerkt tijdens arrestatie. De reacties daarop zijn het failliet van een ooit zo krachtige natie. Negers en linksmeisjes, anarchisten en doorgeblowde hippies hebben hun greep gekregen op een land dat ooit buiten haar krijgsmacht om ook leading was.... Hoe heeft links zo kunnen doorrotten in de gewelven van westerse maatschappijen.... hoe hebben we het ooit zover laten komen... Dit wordt oorlog met een nieuwe pogrom.... op de blanke, de meester van weleer. Ik hoor nog een linksmeisje zeggen. "wen er maar aan", tot dat ze zelf ook, zonder te snappen waarom, aansluit in de rij om te "verdwijnen"....

Nederlanddraaitdoor | 12-09-21 | 01:33

Fotootje in de krant, zogenaamde foute straatnaambordjes worden afgeplakt door studentes. Inmiddels 20 jaar scholing achter de de rug en dan tot dit soort acties komen. Pure kapitaalvernietiging en dan heb ik het niet over de straatnaambordjes.

Magmacarta | 11-09-21 | 22:48

Eric Corton, Beatrice de Graaff en Hans Nijenhuis/Rennie Rijpma. Het alles vernietigende trio des Deug.

Lochos | 11-09-21 | 21:59

Frans Timmermans, Guy Verhofstadt en Linda de Mol.

Arachne | 11-09-21 | 21:57

De doodssteek voor ‘activisme’. Als je aan dat programma meedoet dan ben je van alles, maar geen activist. Een pop voor het establishment, een speeltje van systeem, een sterveling die zijn ziel verkoopt.
Tegelijk is het doodeng: het geeft de illusie van betrokkenheid, inspraak, maar uiteraard binnen de kaders van de machine.

youtu.be/9DQXZ-_toBM

ratelaar | 11-09-21 | 21:35 | 1

Helemaal mee eens hoor. Niks mis met activisme, maar die d'66 consultancy variant van activisme verneukt het voor de oprechte wereldvebeteraar. Linkedin activisme voor de buhne.

Vergelijk het met kraken. Persoonlijk ben ik nooit fan geweest van gelegaliseerde diefstal, maar ik heb wel een zwak gehad voor de jaren 80 kraker die van een leegstand speculatie pand een mooie vrijplaats maakt waar een bloeiende creatieve cultuur heerst. Fantastische bands gezien in kraakpanden.
Die scene is natuurlijk enorm verneukt door lui links tuig die gratis willen wonen en een beetje uit de losse pols marxistische theorien de wereld in willen slingeren. Theorien waar ze zelf toch nooit de consequenties van hoeven te dragen.

De huidige generatie weet niet beter dat kraken een expressie is van het label activisme. Wanneer je links bent, moet en zal je ook een zwak hebben voor kraken. Het oorspronkelijke doel is compleet ondergesneeuwd

JanFTE | 11-09-21 | 21:54

Binnen twintig jaar worden wij overlopen door Slavische en/of Turkse horden, door culturen waar ze geen last hebben van gender, kansenongelijkheid, huidskleur of klimaat.
-
West-Europeanen, Nederlanders voorop, zullen horigen en lijfeigenen worden van barbaren - en wij hebben het zélf gewild.

bisbisbis | 11-09-21 | 21:29 | 5

@BASinnic | 11-09-21 | 21:33: Weinig mensen zullen dit begrijpen: Maar driewerf hulde. Die hele scene is zo ontzettend goed.

omanders | 11-09-21 | 22:06

Je bedoelt dat de Russen ons eindelijk komen bevrijden ?

Lebowski72 | 11-09-21 | 22:45

Judgment.

TmC | 12-09-21 | 01:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Zizek zit aan zijn shirt en aan zichzelf alsof hij een junk is. Wat is dat met die man?

Sitting_targets | 11-09-21 | 21:19 | 1

Al een paar weekjes zich niet gewassen ofzo..?

grapjasz | 11-09-21 | 21:43

Die Zizek heeft zijn vinger aan de pols van de tijdsgeest, maar zit er naast. Dus hij zegt relevante dingen, maar nee. Mensen moeten wel degelijk hun verantwoordelijkheid nemen. Ze moeten, ook al is het tegen beter weten in, en met de moed der wanhoop, de boom moet geplant worden, ook al zou morgen de wereld vergaan.

Sitting_targets | 11-09-21 | 21:13

Binnenkort in uw bioscoop.

In de tijd van de vrijheidsstrijders in Afghanistan en de moslims na 9-11 toch wel een speciale aflevering voor niet menstruerende muzelmannen? Die met een soort jurk (en teenslippers) maar natuurlijk zonder hoofddoek.

bitterpete | 11-09-21 | 21:04

Het is al net als met "TED Talks", het gaat eigenlijk helemaal niet om de werkelijke impact van wat je zegt of wat je doet voor de samenleving of voor de wereld, maar enkel om de directe emotionele impact op de toehoorder.

Schoorsteenveger | 11-09-21 | 21:02 | 1

Wat is jouw emotie?

Sitting_targets | 11-09-21 | 21:16

Nieuwe format voor pulpmaster de Mol: Woke Island.... wie is de grootste deuger van dit land.

Koning BongoBongo | 11-09-21 | 21:01 | 1

Spiegeltje spiegeltje aan de wand.. wie is de grootste deuger van dit land.

Ik zie al jaren een nieuw sprookje en het is geen nieuwe attractie in de Efteling.

Rotterdammert1965 | 12-09-21 | 09:40

Usher gaat actie voeren tegen Herpes. Of met. Nou ja, het is actie.

Deflatiemonster | 11-09-21 | 20:58

In honor of George Floyd.

Exit David Guetta.

George Floyd is en blijft good riddance. De veroordeling van de agent is een voorbeeld van een juridisch systeem dat desnoods iemand veroordeelt, alleen maar om de woedende menigte van gekken buiten het gebouw wat te bedaren.

George Floyd was een gevaarlijke crimineel die een geweer gericht heeft op de buik van een zwangere vrouw, die met vals geld wilde betalen en totaal onder de drugs zat, als gevolg waarvan hij waarschijnlijk is overleden. Op zijn best was het een ernstig verwarde psychiatrische patient die een gevaar voor zichzelf en de omgeving vormde.

Ieder geinformeerd en weldenkend mens weet dat. Maar iedereen is bang van de meute niet-geinformeerde en niet-weldenkende mensen.

Knufter | 11-09-21 | 20:58 | 2

Klopt. Het is de common sense redenering die 1,5 jaar na zijn dood voorzichtig geuit mag worden in het bijzijn van progressief Nederland. Het zijn die progressieve, kosmopolitisch D'66ers die zoveel tijd nodig hebben gehad om te beseffen dat ze blind achter de Amerikaanse media lopen.
En dan ook nog hun eigen wereldbeeld + besefsverandering projecteren op de Nederlandse samenleving. Omhooggevallen kutvolk is het.

"Toch interessant om stil te staan hoeveel invloed sociale media heeft in de beeldvorming omtrent de grote thema's als rascisme en ongelijkheid en hoe makkelijk mensen die beeldvorming op zichzelf betrekken"

Ja klopt pik, maar het zou je ook sieren als je een keer zelf in de spiegel en je afvraagt waarom jij al dat nepnieuws gelooft terwijl de echte waarheid gewoon recht voor je neus ligt.

JanFTE | 11-09-21 | 21:46

George Floyd was een lul, maar het is niet goed dat hij dood is gemaakt. Ik bedoel: we zijn barmhartig, zeker als we de sterkere partij zijn. Zo hoort het. George Floyd is zeker geen heilige, maar een crimineel. Maar een crimineel is nog steeds een mens. Een mens! Een mens met gevoelens, net als jij en ik.

Maar dan, heeft Chauvin verkeerd gedaan? Vanuit de huiskamer, ja, hij heeft het verkeerd gedaan. Maar wie zou het beter gedaan hebben dan Chauvin? Een tegenstribbelende crimineel, die maar de hele tijd niet onder controle te krijgen was. Verdient Chauvin niet ook de barmhartigheid? Een mens! Een mens met gevoelens, net als jij en ik! Is het niet zo dat we allen moeten leren van deze tragische gebeurtenis en ervoor zorgen dat het voortaan beter gaat?

Echt, ik weet niet op welke manier, vertel het me, vertel het deze blanke man van middelbare leeftijd, deze in aanmerking voor racisme kome man. Maar ik hoop dat iemand er de volgende keer wel achter komt, en dat een Floyd dan tegen een Chauvin zegt: joh, ik zat helemaal fout, En dat een Chauvin dan zegt: dat je al toegeeft dat je fout zit, misschien, hopelijk, is dit onze laatste confrontatie. God bless.

Deze witte cultuurchristen hoopt dat. Dat de volgende Floyd en de volgende Chauvin zich met elkaar verzoenen en het gezellig met elkaar hebben.

Sitting_targets | 11-09-21 | 22:16

So you think you can Antifa?
Met Volkert van der Graaf en Wijnand Duyvendak als coach...

Mark zit te Dutten | 11-09-21 | 20:55

BLM is niets anders dan een terroristische beweging. Black on black crime = skyhigh in USA en in de rest van de wereld.

Honderden miljoenen rapporten, onderzoeken en gebeurtenissen tonen dit aan. Zo worden ook jaarlijks tientallen zwarte/bruine kindertjes en peutertjes zwaargewond en doodgeschoten door black on black crime.
Denk aan drive by shootings. Zo'n "incident" gebeurde vorige week. Langs een woning rijden en met paar man 150 kogels afschieten. Zwarte daders met zwarte slachtoffers waarbij een zwaargewond is geraakt en de ander dood.
Zie video door op internets "CMPD: High school students tied to drive-by shooting that killed sleeping toddler" te tikken .
Geen demonstratie hierover. Geen 1 "BLM" supporter, geen zwarte mensenrecht activist, geen 1 schoenenzaak/elektrazaak/supermarkt/autozaak die is leeggeroofd om hun recht te halen.
En het leukste (of eigenlijk; trieste) houding die zwarte/bruine mensen hebben over black on black crime? Keihard negeren. Bestaat niet. En natuurlijk; vingerwijzen naar de witte man.
Heb zelf 2 zwarte/bruine vrienden die voor BLM redelijk normaal en rationeel waren. Maar sindsdien hun verstand in een plastic zak hebben gestopt en in de prullenbak hebben geflikkerd. Alles is racisme, onrecht en schuld van de witte man.

TERUGVANWEGGEWEEST | 11-09-21 | 20:50 | 5

The First 48 ..... kijk maar eens...99% black people killing each other ... no remorse.

Koning BongoBongo | 11-09-21 | 21:08

Ik las: "BLM is niets anders dan een retorische beweging."
Zou in zekere zin nog kloppen ook.

Mr_Miscellaneous | 11-09-21 | 21:37

maar een crimineel. Maar een crimineel is nog steeds een mens. Een mens! Een mens met gevoelens, net als jij en ik.

alleen die crimineel had het ook niet zo op met de gevoelens van de overige mensen, anders was hij wel banketbakker geworden in plaats van crimineel.

Rotterdammert1965 | 12-09-21 | 09:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Zizek afgeluisterd, maar hij zou genadeloos bespot worden om zijn stem en omvang als hij niet als "filosoof" rechts vrijpleitte van schuld.
Aangezien Zizek niet gehaat wordt op het internet en Timmermans en Thunberg wel is het dus duidelijk dat de haters rechts zijn. Links heeft kennelijk lering getrokken uit de moord op Fortuyn en gedraagt zich online fatsoenlijk.
Maar misschien denk ik dat alleen omdat ik geband ben van de Joop en daardoor linkse haat mis?

cugel | 11-09-21 | 20:49 | 4

@Mr_Miscellaneous | 11-09-21 | 21:29: Met je eens: de consument. Maar links zou toch zeggen: we moeten er iets aan doen: zie Thunberg en Timmermans. Terwijl rechts, GS dus, met veel genoegen deze Zizek opvoert. Timmermans en Thunberg worden door rechts bespot, deze Slavoj, die veel meer bespotwaardig overkomt, niet.
Ik moet zeggen dat ik ook met interesse naar de filmpjes keek want in het algemeen waardeer ik filosofen. Maar dit was het wat me opviel.
Waarom kom ik hier dan, als het me voortdurend opvalt hoe hypocriet en vaak ronduit slecht rechts is? Het is als een jeukende plek. Je kunt er niet vanaf blijven. Terwijl vele individuele mensen hier eigenlijk heel aardig zijn als je ze beter leert kennen.
Eigenlijk wil ik het rechtse discours onderuit halen en de mensen hier minimaal naar het midden trekken.
Trump, Bolsonaro, waarom zijn viruswappies eigenlijk rechts. Gelovig wordt trouwens ook als rechts gezien, terwijl dat soms niet het geval is.

cugel | 12-09-21 | 01:21

Als ik TPO bezoek wordt Links gehaat. Als ik JOOP bezoek wordt Rechts gehaat. Het is erg makkelijk shoppen tussen de twee uitersten en voorbeelden vinden die jou initiele onderbuikgevoel onderbouwen. Het is maar welke bronnen je wilt overleggen en welke links laten liggen.

Sans Comique | 12-09-21 | 10:29

@Sans Comique | 12-09-21 | 10:29: Daar heb je helemaal gelijk in. Waarom stop ik dan niet met reaguren? In ieder geval nu maar eerst wat nuttigs proberen te doen.

cugel | 12-09-21 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Tegenwoordig is een activist weinig meer dan een verwende werkloze aandachtzieke drammer met een FB-account. Die moet je niet valideren met méér aandacht, maar met een schop onder de anus.

Zeddegeizot | 11-09-21 | 20:49

Het activisme is al aan het groeien in de kamer. Kijk maar naar het afpakken van subsidie WA.
En als we het over klimaat hebben moeten we het allemaal eens zijn.

Gijsbert | 11-09-21 | 20:46

Ik ben niet zo'n activist. Ik laat alles gewoon gebeuren. Soms roep ik hier nog even iets als ik net even naar adem kan happen maar verder hoeven de mensen niet op mij te rekenen.

Leptob | 11-09-21 | 20:41 | 3

Hoeveel is 3 x 4?

Nederlander1 | 11-09-21 | 20:42

Lol, activisme als show programma.
Dat kan alleen door een kapitalist bedacht zijn ;-).

Bataafje | 11-09-21 | 20:41

SSSorry hoor. Ik kan deze SSSlayov zeer SSSlecht verSSStaan.

SNAFU | 11-09-21 | 20:38

Zizek kan zichzelf niet eens verzorgen laat staan dat hij anderen de les kan lezen. Ik neem mijn verantwoordelijkheid, voor de kleine invloed die ik uitoefen. Ik zal de wereld niet beter maken maar deze i.i.g. niet veel slechter maken. Een ieder die hier schijt aan heeft krijgt hopelijk de tering.

Neuth | 11-09-21 | 20:35

Geen resultaat voor 'triniteit'
Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek.

Nederlander1 | 11-09-21 | 20:33 | 4

@Alsdan | 11-09-21 | 20:35: Geen resultaat voor 'Drieëenheid'
Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek.

Nederlander1 | 11-09-21 | 20:36

Drievuldigheid.

Lichtgetintier | 11-09-21 | 20:47
▼ 1 antwoord verborgen

Kunst ook? Waar blijven de subsidies?

dathoujetoch | 11-09-21 | 20:29

"Taal betekent echt helemaal niks meer hè".
En al die tolken dan. Such a shame.

Nederlander1 | 11-09-21 | 20:28

Hoe is 't eigenlijk met ons Gretaatje ?

Vesta | 11-09-21 | 20:27 | 4
-weggejorist-
Lichtgetintier | 11-09-21 | 20:51

Die hout lezingen. Eerder was het "hoe om te gaan met succes als door aandachtszieke ouders naar voren geschoven kind-activist".

Tegenwoordig reist ze door West Europa met de lezing; "Hoe om te gaan met het wegvallen van alle aandacht en beloftes die gedaan zijn door opportunistische politici."

Sans Comique | 12-09-21 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Volkert natuurlijk.

knutsel_ | 11-09-21 | 20:25

Wat vindt Sylvana Simons hiervan?

thanseeuwen | 11-09-21 | 20:22

Hoe kan je hier nu een langdurig format van maken? Na de eerste aflevering haakt iedere verstandig nadenkend persoon af...

ItsOutThere | 11-09-21 | 20:15

Doet Messi ook al plaatjes draaien?

Alsdan | 11-09-21 | 20:14 | 1

Ja. In de Moulin Rouge. Of de Bataclan. Waar ga je liever heen?

Nederlander1 | 11-09-21 | 20:18

da's een ruskie . propaganda..

newray | 11-09-21 | 20:13 | 1

Nee, een Sloveen.

therealbraindump | 11-09-21 | 20:38

Als die activisten willen weten waar hun acties toe leiden, adviseer ik hen even nu op NG te kijken naar de docu over 9/11.
Beelden die eerder niet 'zomaar' op televisie zouden zijn geplaatst.
Bijvoorbeeld hoe de brandweermannen in de lobby elke keer even schrikken als er weer een mens op het dak valt. Vele hingen aan de zijkant en lieten zich van vele verdiepingen vallen. Als je ideologie maar genoeg momentum krijgt, krijg je dit soort acties.

EEnzame SchizofrEEN | 11-09-21 | 20:13 | 3

Boudet broers kijken.

Gokmaar | 11-09-21 | 20:15

Nee, dat was een vliegtuig.

Geen01 | 11-09-21 | 20:20

Die terroristen waren inderdaad in de basis ook activisten. Ze hanteerde alleen vervelendere acties om iemand anders te overtuigen van hun gelijk. Ik zou dus ook alles behalve trots zijn als mensen mij activist zouden gaan noemen……

Isditandersgenoeg | 12-09-21 | 08:40

Arie Boompjesma?

Verderkijkert | 11-09-21 | 20:11

Tim, Lise & Asha.

Alsdan | 11-09-21 | 20:11 | 2

Pardon, ik vergeet de zwarte doofstomme transgenderhamster.

Alsdan | 11-09-21 | 20:12

Een wedstrijdje Greta overschreeuwen dus. Nou dat wordt wat.

Niet_Van_Hier | 11-09-21 | 20:08

Een groots denker zei eens: It’s nice to be beautiful, but it’s more beautiful to be nice.

dhrat | 11-09-21 | 20:07 | 2

Important toch? Althans, als je op Scooter doelt

C1O2 | 11-09-21 | 20:19

Klinkt als van die nicht, kom hoe heettie, Oscar Wilde.

Sans Comique | 12-09-21 | 10:38

Is dit een nieuw Talpa format? Voor op primetime familiezender?

Lorejas | 11-09-21 | 20:04
-weggejorist en opgerot-
JeRoom | 11-09-21 | 20:03 | 1

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino