Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De Volkskrant stelt een vraag, u gaat antwoorden

Goed dat deze vraag eens wordt gesteld.

Goeie vraag, lekker kort ook

Hartelijk zaterdagmorgen contactgestoorde ivermectinetjes. Ook deze zaterdag weer staat er uitsluitend dom wijvengejank en slachtoffergedram in de Volkskrant, maar ook een Belangrijke Vraag. Want omdat alle Afghanen ineens tolk of mensenrechtenactivist zijn (niet te verwarren met apothekers en kaakchirurgen) en als vanzelf supergoed voor de economie want vegrijzing weetjewel komen ze wederom naar Nederland. Allemaal. Maar, waar moeten ze worden opgeslagen? Alles zit BOMVOL. En nu? Waarheen? Waarvoor? Rrrrrrrroooooooeeeept u maar!

A) Marcel van Dam heeft nog een leuk landgoedje over.

B) Sigrid Kaag heeft net een leuk nieuw miljoenenpandje aangeschaft.

C) Jesse Klaver woont in een leuke buurt met veel ruimte en groen.

D) Heeft Pechtold dat appartementje nog?

E) Kan die Prins Bril niet wat pandjes openstellen?

F) Elke GroenLinkser is natuurlijk hartelijk bereid tenminste één asielzoeker liefdevol in huis op te nemen.

G) Om niet.

H) Smoel houden Bertje, ik zit F1 te kijken.

I) Hahaha grapje! Die Afghanen komen natuurlijk bij u in de wijk! Net als de vorige keer, en de keer daarvoor, en de keer daarvoor en ook alvast de volgende keer en de keer daarop, duuuuh!

Reaguursels

Inloggen

De Afghanen kunnen in alle Paleizen van de Royal Family en in Het Gooi ( want daar woon je zo mooi ) Fijn dat we Afghanen hebben , die kunnen figureren als diversiteit in TV programma's , gewoon ergens neerzetten zoals alle andere nietszeggende diversiterenden .

Minus Richels | 05-09-21 | 14:26

Kunnen we trouwens wel goed gebruiken, mensenrechtenactivisten.

lulleficatie | 05-09-21 | 12:01

Nederlanders hebben een prik gehad, dus die huizen komen tussen 3 en 5 jaar allemaal vrij.....

lulleficatie | 05-09-21 | 11:59 | 1

NMI zou het juist heel dom zijn om iedereen die een prik neemt te vergiftigen.
Waarom zou je de schapen doden om wolven te houden?
Dom complot.

Gijsbert | 05-09-21 | 14:06

Je kunt pas iets opvangen, als het eerst is (weg)gegooid !

En daar zijn die mohammedaanse landen een stenigende kei in ........

J.Thee.Cohen | 05-09-21 | 11:21

ja . oplossing!!! Vang die mensen op in Suriname en de Nederlandse Antillen! Zo kan de leegloop daar van de afgelopen decennia weer gecompenseerd worden! Dat daar niet eerder aan gedacht is. Geniaal!!!

habemuspapam | 05-09-21 | 11:04

Het hele immigratie beleid werkt tweederangs burgers en verdeeldheid in de samenleving in de hand. Afghanistan hier naartoe halen is dus een slecht plan. De Afghanen zouden zich in eigen land moeten verzetten tegen de Taliban en Nederland kan daar mee helpen.

habemuspapam | 05-09-21 | 10:58

Blackstone heeft nog een aantal lege woonplekken bij mij hier in Amsterdam. Daar kunnen zo 300 personen wonen.

m@rkus | 05-09-21 | 10:07

Je wilde zo graag VVD stemmer of D66 stemmer zijn? Prima, maar dan zal je vanaf nu verplicht worden om een importeling in je huis te nemen inclusief de rest van de familie die zal overkomen. Niet zeuren of janken nu, je hebt het zelf gewild. Je moet nu je straf ondergaan.

appeltjesgroeneweide | 05-09-21 | 09:45

In de elite buurt van Amsterdam Rotterdam en Den Haag .eventueel in de polder of in Groningen. Plaats genoeg.

Limburgse-Harry | 05-09-21 | 09:30 | 1

Zo dat is dat en nu allemaal snel integereren! Wie vraagt U? De Nederlanders natuurlijk.

Waar-is-niets | 05-09-21 | 08:45

Het ABN kantoor op de Zuidas. Dat staat te koop.

forecastle | 05-09-21 | 08:42

Die Markerwaardpolder komt er wel. Het wordt een heropleving van de DUW, de tijd van de werkverschaffing.

mozaard | 05-09-21 | 07:59 | 2
-weggejorist-
Sooy | 05-09-21 | 09:09

Ik las dat er werd aangeboden om ze in hotels op Schiphol worden opgevangen. Er staat een mooi hotel daar:"Paleis van Justitie".

echtpaul | 05-09-21 | 07:35 | 1
-weggejorist-
Sooy | 05-09-21 | 09:15

Van mij mogen ze best komen hoorrr (HBO of beter)...maar dan wel soepjurken/hoofddoekjens uit/weg...gewoon ABN leren spreken...geen gekke baarden....lekker met "alles" wat "wij" al eeuwen praktizeren in principe meegaan...werk zoeken en doen...aardappels/vlees/groenten/jus en leren Prakken...!(veel zullen het er niet zijn vrees ik)

grapjasz | 05-09-21 | 07:18 | 2

Waarom geen gekke baarden? Elke zichzelf respecterende millenial heeft een baard. U eet vast ook liever spruitjes dan pizza.

Eric356 | 05-09-21 | 09:23

Wat een verslagenheid hier in de posts. Ik zie of cynisme (kom maar allemaal) of wrok (neem ze in je huis Kaag). Ik vind dat nogal treurig. We hebben de meerderheid dat we deze mensen niet willen, dat we daar niet voor willen betalen tot in de eeuwigheid en dat is ons goed recht, welke importpropaganda ze ook op ons afvuren. De middelen van machthebbenden zijn natuurlijk sterk. Je zal worden neergezet als racist, onethisch. Maar we weten zelf dat we goed zitten. Iedere immigrant maakt ons land zwakker, maakt de woningnood hoger en versnelt het verval.

manner | 05-09-21 | 06:43

Antwoord:
In onze maatschappij met acceptatie van 80+ % langdurige bijstand
omdat dat nu eenmaal zo gaat.
Dit was onze eigen fuck-up. Dus is het terecht.
.
Dream mode on:
En daarna stoppen we met de import van meestens gelukzoekers,
die ook onze democratische waarden niet onderschrijven.
Dank u.

hotmint | 05-09-21 | 00:08 | 2

Klopt. Helemaal eens. Eigen fuck-up. Dus op de blaren zitten. In vervolg minder internationale ambities.

JB86 | 05-09-21 | 09:24

@JB86 | 05-09-21 | 09:24: Nou niet eigen. We moeten dringend naar een systeem toe waarbij de kosten en de fysieke plaatsing van asieleisers alleen daar gebeurt, waar mensen er zelf echt voor kiezen. Dan kan een PvdA/GL/D66'er helemaal gelukkig zijn en hebben de fatsoenlijke mensen er minder last van.

Grachus | 05-09-21 | 14:16

De Concertgebouw- en Vondelparkbuurt in 020.

Daar barst het van de geparkeerde Mercedessen G-klasse.
Voor de niet-autokenners: de Mercedes G-klasse is een grote auto, meestal zwart, met de vorm van een mobiele schaft-keet en de prijs van een eengezinswoning.
In één zo'n G-klasser kan makkelijk een heel Afghaans gezin wonen. Chemisch toilet achterin en douchen kan bij de kleedkamers van het Concertgebouw, of in de sportschool van Arie Boomsma aan de andere kant van het Vondelpark.

Peter Emile | 04-09-21 | 23:03 | 2

U vergeet alleen nog de burgemermeesteres (en haar buitenverblijf) hierin te betrekken , verder prima tegel!

Ovideenznvrienden | 04-09-21 | 23:18

Zo simpel....

grapjasz | 05-09-21 | 07:12

Nog iets geks, wil mijn creditkaart upgraden, kan niet in buitenland.
Ben in Nederland, ben niet in Spanje. Naar INg kantoor geweest, kunnen niks voor me doen.
Moet dus naar huis in Spanje, geval voorleggen en dan misschien, heel misschien lukt het.
Maar daar kom ik net vandaan en ging niet.
Is dit de Paarse Krokodil.

Dit was even on-topic.

gato | 04-09-21 | 22:32 | 2

Upgraden, is dat intensiver rood staan?

P. Breidel | 05-09-21 | 01:18

Hebben ze geen app in Spanje?

J.Cash | 05-09-21 | 08:31

Als ze al een verblijfsvergunning hebben kan dat deel gewoon terug maar het huis wat ze al hadden..... Hoe vreemd terug in dit verband ook is.

TheseDays00 | 04-09-21 | 22:26 | 1

Terug naar hun huis in Afghanistan.

BrabantiaNostra | 04-09-21 | 22:52

Geweldig zo'n 20 jarige missie naar Afghanistan. Oh en wat is het resultaat? Land naar de Klote, veel Militairen omgekomen, en de weglopers worden verwelkomt hier in Nederland! Hoezee, de Farce van de eeuw!

gijnsteel666 | 04-09-21 | 22:11

Overigens heb ik een goed Afghanistan filmpje voor u. War machine. Toen al in 2017 werd alles en iedereen voor debiel versleten die dacht daar iets nuttigs te doen. ( Ik versleet alles en iedereen al voor debiel die daar in 2001 naar toe ging)
Maar onze minister van BZ, het Kaaghoofd begreep voor een week geleden niet wat er daar gebeurde. Echt jongens we leven in een totaal gekkenhuis.

Zapata10 | 04-09-21 | 21:58

Verwarrend. Het waren toch allemaal vakantiegangers, reeds in bezit van huis en Miele? Die kunnen toch gewoon weer naar huis...

Otto Normal | 04-09-21 | 21:35 | 1

Dat dacht ik ook.

gato | 04-09-21 | 22:25

Afghanen die de nieuwe situatie in hun land met de Taliban aan de macht niet bevalt, vluchten maar naar één van de vele buurlanden. Het westen - de VS en de EU - moeten die landen dan wel financieel ondersteunen om de opvang mogelijk te maken, maar hier zou er geen één binnen moeten komen.

Ophouden met het 'evacueren' van eitjesbakkers die in aantal gegroeid zijn naar vele duizenden, straks tienduizenden. Opvang in de regio, volledig, ook al worden types als Sheila Sitalsing en Leo Lucassen daar sikkeneurig van. Leo mocht donderdag in de VK weer eens betogen dat al die klaplopers die hier maar onophoudelijk binnen golven, eigenlijk een 'zegen' voor ons zijn. Want man, man, man, wat gaat het toch geweldig goed met die lui:

"En dan te bedenken dat de opvang van de vluchtelingen uit 2015-2016 grosso modo heel aardig is verlopen. Zeker in Duitsland waar verreweg de meesten terechtkwamen en van wie de meerderheid inmiddels werk heeft gevonden.''

Ik geloof daar echt geen ene reet van. Zou het in Duitsland zoveel beter met die Syriërs gaan dan hier? Hier heeft een enkeling werk, en die staan dan ook regelmatig in de krant, zo van: zien jullie nou wel, het gaat hartstikke goed met de Syriërs. Maar de overgrote meerderheid is uitkeringsafhankelijk en dat werk dat sommigen hebben, is vaak tijdelijk en/of parttime en/of zwaar gesubsidieerd.

"We hebben geen 'Iraniërs-', 'Irakezen-' of 'Afghanen-probleem'.''

Niet in de zin dat ze zich buitenproportioneel aan criminaliteit schuldig maken, wel dat ze ons bakken met geld kosten. En Leo verwijst hier min of meer naar de term 'Marokkanenprobleem', maar als het over Marokkanen gaat, zal hij zeggen dat er ook geen Marokkanenprobleem is, en dat de jongens en meisjes het steeds beter in het onderwijs doen (dat heeft hij een tijdje terug al eens gezegd).

En die tienduizenden Afghanen die hier binnenkort binnen golven? Ik weet allang dat Leo over ca 5 jaar gaat betogen dat die geweldig zijn geïntegreerd en het heel 'goed doen'.

Dr_Johnson | 04-09-21 | 21:35 | 6

@Ruud5 | 04-09-21 | 22:16: Hij pretendeert wetenschapper te zijn maar zijn overduidelijke bias maakt hem tot activist. En hij weet dat. Ik vind dat kwaadaardig.

Befkracht69 | 04-09-21 | 22:33

Ik ga niet zeggen dat je geen gelijk hebt maar ik had 1 collega die uit Syrië was gevlucht, met zijn gezin. En hij werkte, hard voor weinig in de pakketbezorging maar geen haar op zijn hoofd dat er aan dacht om z'n hand op te houden. Z'n Nederlands was abominabel dus onze communicatie vrij minimaal. Hij was christen en wilde 't liefst naar Duitsland want daar woonden al z'n broers en zusters. Uiteindelijk gelukt.

Befkracht69 | 04-09-21 | 22:53
▼ 3 antwoorden verborgen

bij Rob Jetten. dan zijn ze snel weer thuis in Afghanistan

borus | 04-09-21 | 21:04 | 3

Ik denk dat het hoofd van Jetten dan als trofee op de afghaanse schoorsteenmantel staat.

drekzooi | 05-09-21 | 01:31
-weggejorist-
Sooy | 05-09-21 | 09:18

@drekzooi | 05-09-21 | 01:31: Dat zou een Afghaan zijn die een positieve bijdrage aan de Nederlandse maatschappij levert. Moet die dan ook weg van jou, of mag die blijven?

Spie | 05-09-21 | 12:27

Linkse stemmers genoeg! Daar zijn ze van harte welkom. Wellicht ook de andere 800 per week die gezellig binnen komen wandelen.
Je moet toch immers voor 100% achter je idealen staan?
In Amsterdam is er genoeg animo!!

Mispel | 04-09-21 | 20:57 | 3

Over het algemeen worden deze mensen ondergebracht in gebieden waar weinig links wordt gestemd.
Je moet immers zelf geen last van je eigen idealen hebben.

tis_wat | 04-09-21 | 21:02

Klopt. Daarom probeer ik de Volkskrant even te melden dat Amsterdam DE aangewezen plaats is! Denk dat de Volkskrant onwetend is van deze mooie oplossing . Vandaar. Haha

Mispel | 04-09-21 | 21:23

@Mispel | 04-09-21 | 21:23: Ik las in het AD dat alles tot aan de Veluwe domme boeren en racistische blanken zijn. Dus alles svp ten westen van de Veluwe lekker superieur en inclusief laten zijn in de opvang.

drekzooi | 05-09-21 | 01:35

Er schijnen overal Linkse politici te wonen die vinden dat anderen asielzoekers moeten opvangen. Daar moet dus plaats genoeg zijn. Of zouden asielzoekers niet tegen de herrie van de warmtepomp en de stank van de pelletkachel waarin oerbos wordt opgestookt kunnen?

Patatter | 04-09-21 | 20:49

Kent u Hilberts Hotel?
Dat is wat onze regenten denken dat Nederland is.

tis_wat | 04-09-21 | 20:49 | 1

Nee hoor, ze hebben geen flauw benul van Hilbert. Zij zijn gewoon oliedom.

redanx | 05-09-21 | 10:11

Ze zullen wel weer eindigen in de achterstandswijken, tussen tokkies en andere statushouders. Hun kinderen naar zwarte scholen met leerachterstanden. Hopelijk dat 10% goed terecht komt. 90% is bij voorbaat kansloos en eindigt in de bijstand of criminaliteit. Welkom in Nederland !

johnyl | 04-09-21 | 20:46 | 1

Het is bijstand EN criminaliteit waar men in eindigt.

Lepo | 04-09-21 | 21:38

Kaag kan goed afgaan.
Misschien wil ze er ook een paar in huis.

Gulliver | 04-09-21 | 20:36

Geinig zo'n Afghaanse opbouwmissie in Nederland..

tata570417531 | 04-09-21 | 20:32 | 1
-weggejorist-
Sooy | 05-09-21 | 09:20

Shula rijxman heeft nog genoeg ruimte, in der dikke reedt.

funkyd | 04-09-21 | 20:28

Woningnood in Afghanistan is in iedergeval opgelost. Fijn dat we daar een steentje aan kunnen bijdragen. Ooh wacht we houden het aan als vakantie verblijf.

tristan5yestin | 04-09-21 | 20:10 | 1

De migranten hebben al niets op met hun eigen land ,dat belooft wat voor hun nieuwe land.

Koning BongoBongo | 04-09-21 | 20:23

Waar komt toch die deugdrang vandaan om keihard je eigen burgers aan de kant te ztten voor migranten ? Is dit om de EU te laten zien hoe goed we wel niet meelopen in de megafaal "Wir schaffen das" van Merkel ?

Koning BongoBongo | 04-09-21 | 20:10 | 5

Deugen is een eufemisme voor extreem eigenbelang en absolute minachting voor de lijfeigenen.

Pensionista | 04-09-21 | 21:03

De enige oplossing is emigreren naar een land waar ze de eigen burgers wél op de eerste plaats zetten. Hongarije bij voorbeeld.

matatwork | 05-09-21 | 08:44

@Koning BongoBongo | 04-09-21 | 20:16: Toch wel hoor:
www.woonbond.nl/nieuws/actie-tegen-wo.... Maar wedden dat de boomers van wie ze straks gaan erven daar de schuld van krijgen omdat die niet snel genoeg doodgaan? Vind het zelf ook een vreemde paradox: wel de koters inprenten dat de wereld straks onleefbaar is als het Westen nu niet ingrijpt qua klimaat, maar nada over de ingrijpende consequenties voor de samenleving van onbegrensde migratie uit incompatible culturen...

2tribes | 05-09-21 | 09:03
▼ 2 antwoorden verborgen

Waar ze worden opgevangen maakt niet uit, een riant vangnet/hangmat staat voor hen klaar.

gestoptmetroken | 04-09-21 | 20:06

Lijkt mij dat ze minimaal in een buurt gaan wonen van 3x modaal.

mr_awesome | 04-09-21 | 20:00

Nou heb ik volgens mij gelezen dat een zeker PvdA gemeenteraadslid uit de Haarlemmermeer met een migratie achtergrond Afghaanse vluchtelingen wil opvangen in hotels rondom Schiphol. Is dat omdat ze dan ook snel uitgezet kunnen worden of omdat hij de Afghanen een 5 sterren verblijf wil geven?

EricW | 04-09-21 | 19:58 | 1

Hij hoopt dat asieladvocaten eisen dat deze getraumatiseerde vluchtelingen absoluut niet mogen worden blootgesteld aan vliegtuigherrie en ze derhalve snel zijn opgerot uit zijn gemeente.

gestoptmetroken | 04-09-21 | 20:14

Er zijn kaarten beschikbaar waar veel D66 / GroenLinks stemmers wonen. Die gebieden zijn per uitstek geschikt voor opvang.

HankHill | 04-09-21 | 19:54

Brabant of Limburg

porto | 04-09-21 | 19:47 | 3

Nee ga weg

Schwanzeleber | 04-09-21 | 20:04

We hebben hier al een probleem met varkens, die zijn er al te veel, waarom moeten er dan nog meer bij komen?

brie-de-penis | 04-09-21 | 20:37
-weggejorist-
Sooy | 05-09-21 | 09:21

Een goedaardige psychopaat is in charge

poëpjes | 04-09-21 | 19:43

Nederlandse tokkies worden verguisd, maar Afghaanse tokkies zijn welkom want exotisch en wat nog meer. Krijg onderhand een bloedhekel aan de gutmensch!

Magmacarta | 04-09-21 | 19:19 | 2

Valt mij ook altijd op in discussies: mensen (vrienden etc) hebben er geen enkel probleem mij om tokkies van Nederlandse bodem en hun gedrag als zodanig te benoemen, maar zodra je het woord in de mond durft te nemen om bepaalde groepen migranten/autochtonen/vluchtelingen aan te duiden, berg je dan maar. Wat is dat toch voor compleet schizofrene en discriminerende houding? Kan maar 2 oorzaken bedenken: indoctrinatie en propaganda. Slechts een enkeling weet zich ervan vrij te maken en zich een eigen mening te vormen, En ook diegenen zullen veelal gelaten en wijselijk hun mond houden in dergelijke discussies want ervaring (geen effect) en reputatie. En dus verandert de mindset niet en zal er helemaal nooit een echt groot en breed gedragen landelijk protest vanuit de bevolking komen, puur uit angst voor de consequenties op de korte termijn (carrière, netwerk familie), Deze staat van denken en zijn bij het merendeel van de burges neigt m.i. al sterk naar (de gevolgen van) totalitarisme.

2tribes | 05-09-21 | 09:16
-weggejorist-
poëpjes | 04-09-21 | 19:17

In Valkenburg (L) is ongeveer 700 km lengte aan mergelgrotten beschikbaar. Klimaatneutraal en voelt als thuis.

squadra | 04-09-21 | 19:16 | 1

Top comment

Schwanzeleber | 04-09-21 | 20:05

Wenselijk zou F zijn, maar de kans is groot dat het toch I wordt.

Broekpaling_bezitter | 04-09-21 | 19:15

Er is het liefst permanente opvang nodig zeggen ze. Waarom niet voor onze eigen kinderen? Onder de 28 kom je bijna alleen nog maar in aanmerking voor de slechtste kleinste jongerenwoningen en na vijf jaar wordt je daar weer uitgegooid. Een van de oorzaken van dakloosheid onder jongeren is het aflopen van de tijdelijk huur.

osolemio | 04-09-21 | 19:12 | 2

Vijf jaar?
Hier worden ze er nu na 2 jaar uitgeflikkerd bij een wachtlijst van 15 jaar voor de reguliere huizenzoeker.

MK27 | 04-09-21 | 19:50

E
Die prins kan er heel wat kwijt in zijn pandjes. En ook nog eens in Amsterdam. En ook de renstallen op Zandvoort staan maandag weer een paar jaar leeg.

Beste_Landgenoten | 04-09-21 | 19:07 | 2

U bent voor gedwongen uitzetting van betalende huurders?

Nuchternederland | 04-09-21 | 19:18

@Nuchternederland | 04-09-21 | 19:18: die huurders betalen te veel voor hun bouwvallige hondenhokken van prins Bril, dus je doet ze er eigenlijk een plezier mee. Voor het zelfde geld, 1500+ per maand, kunnen ze makkelijk ergens anders huren.

Analia von Solmsch | 04-09-21 | 19:32

Maar het is echt een leuke kerel.
Als ze niet hardcore islamiet zijn kan het goedkomen. Maar laten we eens ALLE religie bestrijden.

WatZalIkErvanZeggen | 04-09-21 | 19:00 | 1

De draaiboeken zij er al hoor. De vraag is alleen hoe je in de archieven komt van Mao, Pol Pot, Stalin en Kim.

Allemaal | 04-09-21 | 19:24

Waar ze worden opgevangen? In de sociale huurwoningen waar mijn kinderen al jaren op zitten te wachten, godverdomme. De sociale huur die nu ook al ramvol zit met allerhande 'vluchtelingen'. Sociale huurwoningen waar je zo langzamerhand ook niet meer wil wonen omdat de nieuwkomers een wat ander idee hebben van de boel op orde houden. Wijken verpauperen waar je bijstaat maar in die wijken wonen de welkom roepers niet. Niks ten nadele van de echte vluchtelingen maar er zijn er al zoveel ten onrechte meer opgevangen dat ik er woest van word.

osolemio | 04-09-21 | 19:00 | 6

Jouw kinderen verdienen dus <40K
En ze zitten dus al jaren te wachten tot dat de overheid ze helpt zelfstandig te wonen.
Dat is sneu, alle kansen gehad hier en dan niet verder komen dan een sociale huurhut.

Chupa-mos | 04-09-21 | 21:49

Lekker de boel aan het omdraaien? Vangnet is er toch voor iedereen of alleen als je Mohamed heet?

Valt mij op dat je nogal daar op aan het inzetten bent steeds: alle kansen gehad en huurhuis.

Ik weet niet hoor maar moet iedereen tot zijn 30e thuis wonen? En de zzp'ers met en klein bedrijf? Of afgekeurden ?Wat een kortzichtigheid.

Robbie038 | 05-09-21 | 09:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Ondertussen in Afghanistan,

Afghaanse media berichten dat 17 mensen zijn omgekomen en zeker 41 personen gewond raakten door feestvierders die kogels in de lucht afvuurden.

De festiviteiten in de hoofdstad van Aghanistan volgden op onbevestigde berichten dat de Taliban hun tegenstanders hadden verslagen in de belangrijke Panjshirvallei.

Bibop | 04-09-21 | 19:00

Friesland en alles ten zuiden van de IJssel.

zwaaropdehand | 04-09-21 | 19:00

Heb net een hele relaxte afghaanse/nederlandse kerel in mijn team gekregen. Hier geboren getogen nadat z'n ouders hier 20 jaar geleden naartoe zijn gekomen. Eerlijk is eerlijk ik ben heel erg asielmigratie

WatZalIkErvanZeggen | 04-09-21 | 18:57 | 7

Dat mag. De reden waarom is wel erg naief.

Koning BongoBongo | 04-09-21 | 20:29

Zijn zinsbouw werkt ook enthousiasmerend op u lees ik.

Moresnetunited | 04-09-21 | 21:02

@Koning BongoBongo | 04-09-21 | 20:29:
Eensch, tikje magertjes als de mening puur op die ervaring is gebouwd.

2tribes | 05-09-21 | 09:26
▼ 4 antwoorden verborgen

Voorkeuren:
- In de regio
- ten westen van Amersfoort

En, mits zwart op wit dat het tijdelijk is. Dan gespreid over het land. Mensen geen verblijfsvergunning beloven, want we hebben ze niets te bieden op het gebied van werk, woning, cultuur en religie.

Ankie Broekers Knol kennende komt dat wel goed ....

Von Bliksum | 04-09-21 | 18:56 | 3

Aruba. Lijkt op Afghanistan: palmen en zo droog als de pest.

Pleegzuster B | 04-09-21 | 19:04

Paleis ut Loo. Staat ook al een hek omheen.

squadra | 04-09-21 | 19:23

Amersfoort is toch de regio?
Padum tsss.

Basil Fawlty | 04-09-21 | 20:00

In Frankrijk zegt men: zo'n tolk is geen Harki en dus is het niet de taak van Frankrijk om zich om die tolken te bekommeren.

CiTy3 | 04-09-21 | 18:55

Afghanen spreken geen Arabisch maar Farsi of Dari.

CupDCake | 04-09-21 | 19:18

In een cirkelvormige stad in een nog in te polderen gebied.

Mr_Miscellaneous | 04-09-21 | 18:53

Veel Afghanen hebben iets voor het westen gedaan en zijn niet welkom.

Syriers hebben nooit iets gedaan voor het westen, en de Duitsers, Volkskrant en links Nederland stonden te juichen om ze binnen te halen.

Maar is blijkbaar nog niemand opgevallen, want binnenkort verkiezingen in Mofrika en Frankrijk.

Winston1 | 04-09-21 | 18:53

Doe maar Amsterdam Ruigoord.
Ze komen immers uit een Ruig oord.
Opium in overvloed.

Ruimedenker | 04-09-21 | 18:53

Het antwoord op de vraag van Bert (waar moeten ze worden opgevangen) is natuurlijk A t/m F.
Het antwoord op de vraag in de VK ( waar worden ze straks opgevangen) is I.

naglfar | 04-09-21 | 18:53

Ze kunnen wonen bij die troela's die stonden te zingen 'jij bent welkom, welkom in mijn land', je weet wel, die trutten die niet snappen dat het ook het land van andere Nederlanders is.

Aisie | 04-09-21 | 18:53

NBC: VS sturen 2 Afghaanse evacués naar Kosovo vanwege veiligheidsproblemen na aankomst op een Amerikaanse luchthaven

Van de 30k+ evacués van Afghanistan naar de VS, had 10k vanaf vrijdag extra screening nodig en ongeveer 100 werden gemarkeerd voor mogelijke Taliban/terreurbanden.
2 van de 100 gaan terug voor beoordeling

twitter.com/jacquiheinrich

Swieberj | 04-09-21 | 18:52 | 1

Ene Judith Sargentini belde. Ies niet waar. Ies allegaar histeria. Ze was een beetje lastig te verstaan, want ze was woedend.

Nivelleermarionet | 04-09-21 | 19:01

In de krochten van het aarsgat van Jesse Klaver.

"Iedere Afghaan recht op een veilig bestaan!"

hallofreen | 04-09-21 | 18:52

Ik las ‘opgehangen’….

Stijlloze bezoeker | 04-09-21 | 18:51

Antwoord aan de Volkskrant:
De 2000 geëvacueerde Afghanen worden opgevangen in de huizen van de Afghanen die het wel veilig vinden in Afghanistan en die ondanks alle waarschuwingen toch afreisden om daar vakantie te vieren terwijl je als vluchteling overal naar toe mag reizen, behalve naar het land dat je ontvlucht bent.
Sigrid Kaag is met het Koninklijk vliegtuig onderweg naar de Taliban om ze een lijst te overhandigen van welke Afghanen met een Nederlands paspoort in Afghanistan ze daar mogen houden terwijl buitenlandse zaken de onterecht verstrekte Nederlandse paspoorten intrekt.
Dat gaat gewoon helemaal goed komen.
Zowel voor de geëvacueerden als voor de vakantiegangers.

Osdorpertje | 04-09-21 | 18:50 | 2

En toen werd u wakker.

Cor Netto | 04-09-21 | 19:28

@Cor Netto | 04-09-21 | 19:28:
haha

2tribes | 05-09-21 | 09:31

Toch weer naar Bungalowpark/Speelstad Oranje te Oranje (boven!)

steekmug | 04-09-21 | 18:49 | 2

Henny vd Most heeft de boel nét verkocht.
“Hé een dikke BMW”!
Ken je deze nog?
youtu.be/S0vUeJMHoOk

Ruimedenker | 04-09-21 | 18:56

Ach ach, een totaal gebrek aan huisvesting dat leidt tot overbiedingen, hoge huren en huisjesmelkers die krotten verhuren.

Of je nu Settlers, Colonization, Conquest of the New Earth, Command & Conquer, Dune2000, Civilization, Tropico of een ander strategiespel gespeeld hebt, je weet dat dit een simpel allocatieprobleem van bouwmaterialen en poppetjes.

Onze politici falen een spelletje dat pubers voor de lol uitspelen.

Feynman | 04-09-21 | 18:48 | 1

Schaarste hoort nu eenmaal bij een goed verdienmodel

Snoorderlag | 04-09-21 | 18:49

Vergeten. U zocht woonruimte.

Hanna Verboom

fokkewoelf | 04-09-21 | 18:45

Misschien kunnen ze tijdelijk in de woningen van Syriërs die nu op familiebezoek zijn?

dugo | 04-09-21 | 18:45

Dat weet ik wel, AZC Friesland.

RdeFriesch | 04-09-21 | 18:43

Ja nu is de regering een beetje overvallen door al de Afghanen welke opeens in ons land zijn. Als je dat van te voren had zien aankomen had je een Nobelprijs kunnen krijgen. Zulke grote getallen *2000* zijn we niet gewent. We hadden er iedere week maar een paar luttele 800....................... oh wacht dat zijn er 2400 per maand.

jan huppeldepup | 04-09-21 | 18:42 | 1

Lees dit topic wat laat maar 4x800= 3200.
Scheelt toch een slok op een borrel

Heelsum | 04-09-21 | 22:40
-weggejorist-
LuckyB | 04-09-21 | 18:42 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Eerst uitrekenen hoeveel immigranten we wél jaarlijks kunnen huisvesten, zonder zelf in de problemen te komen qua wonen en/of onze verzorgingsstaat op te blazen.

Maar aangezien men dit halsstarrig weigert uit te rekenen, en in feite dus het aantal op 'onbeperkt' zet, en dit al jarenlang, met alle gevolgen van dien, weiger ik nog énige sympathie voor vluchtelingen te voelen. Wat mij betreft gaan we uit de EU en dus wel hier om.

Papa Jones | 04-09-21 | 18:40 | 4

@clockandhammergame | 04-09-21 | 18:48: Als je ziet van welke enorme aantallen we moeten gaan herstellen, is een aantal van nul de komende jaren heel redelijk inderdaad.

Papa Jones | 04-09-21 | 19:15

U stemt toch VVD? Het is de VVD die dit feest al jaren mogelijk maakt, die immigranten maken slechts gebruik van het slappe beleid in NL.

intrigant | 04-09-21 | 22:34

@intrigant | 04-09-21 | 22:34: Nee, dat was in een vorig leven.
VVD heeft in het programma staan: opvang in de regio. Prima! Maar in de praktijk regeren ze over links, met dat ellendige D66 of de PvdA, en stromen dus de asielzoekers het land binnen, en dat is desastreus.

Vorige verkiezingen kreeg de PVV mijn stem, VVD heeft zijn kansen gehad.

Papa Jones | 04-09-21 | 22:49
▼ 1 antwoord verborgen

Je zou zeggen dat alle genaturaliseerde en statushouders hier al een plek hadden voordat ze op vakantie/op reis gingen. Of zijn zij niet meegerekend in deze groep?

Reaaalist | 04-09-21 | 18:40 | 1

Dit zijn allemaal tolken. Tien per gedelegeerde Nederlander.

MickeyGouda | 04-09-21 | 18:49

Ik begrijp dat er nog veel statushouders (dat zijn volgens de IND echte vluchtelingen) achtergebleven zijn in Kabul, de hoofdstad van het land waarvandaan zij destijds (naar eigen zeggen dus) vanwege gevaar voor eigen leven uit moesten wegvluchten.

Datzelfde geldt ook voor andere ‘vluchtelingen’ die een permanente verblijfsvergunning en zelfs inmiddels een Nederlands paspoort hebben bemachtigd.

En dan nu op kosten van de Nederlandse samenleving een bijstandsuitkering krijgen, formeel in Nederland een (sociale) huurwoning betrekken (je hebt namelijk alleen recht op bijstand wanneer je in Nederland verblijft) maar in het land waarvandaan zij zouden zijn weggevlucht in werkelijkheid hun hoofdverblijf hebben.

Ook niet-vluchtelingen, zoals Marokkanen, blijken dit kunstje bovengemiddeld vaak te flikken.

Die wonen (formeel althans) hier dus ook in huizen (en zorgen er dus voor dat anderen die wel graag in Nederland een woning willen bewonen, nu langer op een woning moeten wachten).

Sommige woningcorporaties hanteren regels over ‘feitelijke bewoning’. Indien je lange(re) tijd niet je (sociale) huurwoning bewoont, kan de verhuurder jouw huurovereenkomst beëindigen.

Weliswaar kun je (helaas) deze mensen hun (dus vermoedelijk onterecht verkregen) permanente verblijfsvergunning niet ontnemen, hun huurovereenkomst kan dus wel door sommige woningcorporaties worden ontbonden.

Kost wel wat moeite, maar dan gaat het tenminste niet ten koste van mensen die op een wachtlijst staan voor een sociale huurwoning.

Zou een mooi ideetje zijn om in een motie te gieten.

Wedden dat de hele linkse kliek in de Tweede Kamer moord en brand gaat lopen schreeuwen, met Denk voorop?

Kompromat | 04-09-21 | 18:39

1 Voordeel van die dure huizen is dat er geen immigranten op af komen.

kleybeuker | 04-09-21 | 18:36 | 3

Die krijgen ze. U mag in plaggenhut wonen

Zapata10 | 04-09-21 | 18:38

U heeft nog nooit van inbrekers gehoord?
Vaak licht getint overigens.
Verder kan de wet in NL veranderd worden.
In huizen met een WOZ waarde boven 850.000 euro, dienen 2 statushouders opgevangen te worden!!
Binnenkort in dit theater.

Stoned Hengst | 04-09-21 | 21:02

@Stoned Hengst | 04-09-21 | 21:02: Prima voorstel.

2tribes | 05-09-21 | 09:38

Ze worden opgevangen door en bij andere extreme moslim in Nederland. Daar voelen ze zich prima thuis. Daarnaast worden ze opgevangen door allerlei hulpverleners en uitkeringsverstrekkers. Uiteraard zijn er ook diverse criminele organisaties die wel wat jongens die van aanpakken weten opvangen. Maar vooral het sociale vangnet waar Nederland bekend om is zal ze opvangen. Die dappere Afghanen hebben niet zomaar hun landgenoten achtergelaten en de halve wereld omgevlogen. Dus aan het werk ongelovige honden en niet doorvragen als een eitjesbakker verteld dat hij zich tegen de Taliban verzette als een tijger en daarom moest vluchten.

Graaier | 04-09-21 | 18:36

Ik zeg: A tot en met F, Problem solved...

tantesidonia | 04-09-21 | 18:34

Ik woon in Duitsland. Een jaar of drie geleden hadden wij een Pakistaanse in tijdelijke dienst. Kamermeisje. M.i. hebben ze totaal geen recht om hier te zijn maar “van dichtbij” heb je dan toch met ze te doen. Deze mensen hadden eerder een goed heenkomen gezocht naar Libië alwaar het leven zeer slecht werd nadat “wij” de kolonel uit z’n hol hadden gejaagd. Onze kamerdame legde 8000 Dollar p.p. op tafel om naar Europa te komen. Man, twee broers, drie kinderen. Bijna 60K dollar totaal. Ik ken Nederlanders die het niet hebben liggen.
Kinderen inmiddels geheel ingeburgerd, spreken vloeiend Duits. De familie heeft nog steeds geen verblijfsvergunning en ze mogen inmiddels ook niet meer werken. Kamerdame spreekt alleen talen waarmee je hier niet uit de voeten kunt. Ze zijn compleet in handen gevallen van de asieladvocatuur. Op hun advies raakte mevrouw zwanger en het vierde kind is een feit. Het is om kotsmisselijk van te worden.

fokkewoelf | 04-09-21 | 18:34 | 1

Trieste bedoening.

TmC | 04-09-21 | 18:37

In de Volkskrant staat anders ook een stuk over hoe Rutte de formatie in de weg staat en het probleem geworden is - het is niet alleen wijvengedram - geschreven door een man.
'Rutte is de kurk op de formatie.' Halverwege het stuk gaat het mis: 'Op alle niveaus zit de politiek potdicht. Dat wordt zichtbaar als staatssecretaris Ankie Broekers-Knol al heel lang gezinshereniging voor asielzoekers blijkt te hebben bemoeilijkt, en pas als ze wordt betrapt, de regeling snel aanpast.'
Het enige goeie wat ze heeft gedaan, en dan 'als ze wordt betrapt.'

grietmetgroenefiets | 04-09-21 | 18:30 | 2

Wijvengedram door een man dus. Formatie gaat over meerdere partijen die allemaal op hun eigen manier moeilijk zitten te doen. Het is farce waar de hele politiek debet aan is

JanFTE | 04-09-21 | 19:02

@JanFTE | 04-09-21 | 19:02:
Wijvengedram door mannen is sinds enige jaren staande praktijk in politiek, onderwijs/wetenschap en media toch.

2tribes | 05-09-21 | 10:07

Nogmaals:
Oud-Zuid, Blaricum, Bloemendaal, Benoordenhout, Kralingen, Hillegersberg en Laren.
Lijken mij stuk voor stuk mooie plekken!

KritischeKrikker | 04-09-21 | 18:30 | 3

En 2 gezinnen bij Arnon Grünberg op zolder.

KritischeKrikker | 04-09-21 | 18:31

@Stoned Hengst | 04-09-21 | 21:05:
Ze blijven ook zelden met zijn 2en he.

2tribes | 05-09-21 | 10:08

D66 wil van boeren af. Heel erg graag. Door nu zoveel mogelijk Afghanen binnen te halen (beleidslijn van Kaag?) stijgt de druk op woonruimte nog veel meer. D66 kan met die stijgende druk de publieke opinie bespelen om in hoog tempo boeren te onteigenen. Never waste a good crisis.
Verder wordt het een zootje. Die mensen gaan in een land komen waar de eigen burgers volcontinu voor racist worden uitgemaakt, vluchtelingen voorrang op woningen krijgen, integratie een wassen neus is etc etc. Waarom zouden zij moeite gaan doen in een land waar politici en bestuurders zelf de eigen bevolking haten en deze haat uitdragen?

Bataafje | 04-09-21 | 18:25

Functie kelders.

Jos Tiebent | 04-09-21 | 18:24 | 1
-weggejorist-
Stoned Hengst | 04-09-21 | 21:06

NogmaaIs. Waarom de rijke GoIfstaten geen vIuchteIingen opnemen: nos.nl/nieuwsuur/artikel/2064489-waar... cijfers van UNHCR namen de Golfstaten in 2014 in totaal 2187 vluchtelingen op: Qatar 133 vluchtelingen, Oman 151, Bahrein 311, Verenigde Arabische Emiraten 417, Saoedi-Arabië 561 en Koeweit 614 vluchtelingen.
Enkele honderden vluchtelingen per golfstaat dus. Een hoge ambtenaar van Koeweit gaf er recent een verklaring voor: "Koeweit en andere Golfstaten zijn te duur voor vluchtelingen. Alleen arbeiders kunnen hier leven."
En hij zei ook: "We kunnen mensen van een andere achtergrond, met een andere achtergrond niet accepteren. Mensen met psychische problemen en trauma's kun je niet zomaar in je samenleving opnemen."

Piet Karbiet | 04-09-21 | 18:23 | 1

Dank voor uw bijdrage. Hopelijk weet Kaag cs. hiervan.

Dr. Worstenbroodje | 04-09-21 | 18:36

Bij Claudia de Breij op zolder?

Diederik_Ezel | 04-09-21 | 18:23 | 1

Ze had er laatst 5 in huis maar die zijn allemaal gevlucht.

Mr_Natural | 04-09-21 | 18:27

Marcel van Dam. Leeft dat onmens nog?

Sukablyat | 04-09-21 | 18:23 | 1

U bedoelt minderwaardig mens. Want dat is Marcel van Dam.

Knufter | 04-09-21 | 18:29

Markermeer een optie?

Ichneumonidae | 04-09-21 | 18:23 | 7

@dathoujetoch | 04-09-21 | 18:55: Uiteraard doelde ik op het droogleggen van het ondiepe meer alvorens het voor allerhande huisvesting en bosbouw te gebruiken.

Dr. Worstenbroodje | 04-09-21 | 19:53

doctrine

bierrr | 04-09-21 | 20:21
▼ 4 antwoorden verborgen

'Waar vangen we ze op?' klinkt heel anders dan 'waar gooien we ze neer?', terwijl het toch hetzelfde betekent.

Mr_Natural | 04-09-21 | 18:19

Paar jaar geleden kon men hun volkstuinhuisje aan de straatstenen niet kwijt, nu zijn er wachtlijsten omdat mensen toch onderdak zoeken en dan maar uit nood overleven in een tuinhuisje. Mag niet maar ja, nood breekt wetten!!

potjandorie | 04-09-21 | 18:17 | 1

En Iongstay in jeugdhosteIs

Piet Karbiet | 04-09-21 | 18:25

tweederde heeft nauwelijks of geen opleding. Die moet je de rest van hun verblijf hier sponsoren.

Hiesjes | 04-09-21 | 18:17

Alle Wilders-bashers zouden grondwettelijk verplicht hun huis moeten delen met een nest tolken. Of voortaan het hypocriete hoofd houden.

K. Westergaard | 04-09-21 | 18:16 | 2

Oeps , dat zijn der veel , beste scandinavier

Zitvlak | 04-09-21 | 18:18

Heel goed.

Papa Jones | 04-09-21 | 18:33

Prins Huisjesmelker heeft toch enige honderden panden in bezit in de hoofdstad van ons land? Als dat vierhonderd huizen zijn dan mogen er vijf Afghanen in een huis. Probleem opgelost. Hoeven dan ook niet meer te zoeken naar andere huisvesting, Amsterdam is prima. COA is best bereid om dan een prijs te betalen die gelijk is aan wat een sociale huurwoning kost. Niemand hoeft er op te verliezen. Zelfs niet als je deel uitmaakt van een familie die alles maar dan ook werkelijk alles heeft verkregen door speciale regelingen, ze kwamen met niets en ze hebben er nooit voor gewerkt.

vanhetgoor | 04-09-21 | 18:13 | 2

Klopt maar het stopt niet bij die 2000, dat is slechts de voorhoede. Voor het vervolg heeft zelfs prins bril niet genoeg huisjes.

Batavi Magistralis | 04-09-21 | 18:19

@Batavi Magistralis | 04-09-21 | 18:19: Het is een heel goed begin.

grietmetgroenefiets | 04-09-21 | 18:39

Alsof die paar Afghanen nog uitmaken. Dit land is al kapot door immigratie. We zijn het "point of no return" al voorbij. Maar blijf lekker Wilders stemmen, die gaat het echt fixen hoor. *proest*

UnderTheDevil | 04-09-21 | 18:10 | 5

@Papa Jones | 04-09-21 | 18:35:
In Hongarije kan het wel, dus waarom niet hier. Misschien omdat daar nog echte kerels (en wijven) wonen. Hier veel watjes (d66).

ZZP-er | 04-09-21 | 18:40

@ZZP-er | 04-09-21 | 18:40: Open grenzen zijn hier een verdien model. Diegenen die daar niets aan verdienen zitten wel met de ellende opgescheept. Stemt allemaal VVD.

Zapata10 | 04-09-21 | 19:07

Ja want ''we zijn al eeuwen een migratieland'' jeweetzelf: oa al die Belgen die we in WOI hier tijdelijk onderdak boden -die traditie houden we natuurlijk wel in ere.
En in alle PR over #woonopstand geen woord over immigratie. Vreemd.

2tribes | 05-09-21 | 10:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Vreemd, je kan dus kiezen, althans volgens de schrijver, uit inkwartiering bij iemand van de pvda, d666, groenlinx en de van Vollenhovens. Vreemd dat niemand van VVd en CdA wordt genoemd, terwijl zij toch degene zijn die dit allemaal toegelaten hebben in de eerste plaats. Zitten pvda en groflinks dan in het kabinet? Hoezo onafhankelijke quiz, of onbevooroordeelde enquete? Hoezo geen tersluikse kiezersbeïnvloeding?

dathoujetoch | 04-09-21 | 18:10 | 1

Dat terwijl onze VVD/CDA/D66 luitjes altijd vooraan staan om bomb bomb te blèren als er weer eens ergens binnen gevallen kan worden.

Zapata10 | 04-09-21 | 18:19

Nederlanders in nood worden vaak niet opgevangen, kijk naar Herman Brood.

Mr_Natural | 04-09-21 | 18:09 | 2

Ja daag, die had al een kamer in het Hilton. Dan moet je niet zeuren.

Zapata10 | 04-09-21 | 18:11

Nee, als Mr. Net er al had klaargestaan was het goed gegaan.

UnderTheDevil | 04-09-21 | 18:12

Zet die ongevaccineerden uit hun huizen en prop ze in pakhuizen met een muur eromheen! De vrijgekomen huizen kunnen dan rustig naar de Afganen, probleem opgelost.

Mr Moore | 04-09-21 | 18:08 | 3

Die zijn wel geprikt of moet dat ook nog op onze kosten?

Zitvlak | 04-09-21 | 18:10

Als jij maar voor hun blijft dokken, wij stoppen daar dan ook mee, eikel.

Mad Max | 04-09-21 | 18:25

@Mad Max | 04-09-21 | 18:25: Sarcasme: Onder sarcasme (uit het Grieks: σαρκάζω (sarkádzoo) = ergens vlees (σάρξ (sárx) vanaf scheuren) wordt bijtende spot verstaan. nl.m.wikipedia.org/wiki/Sarcasme

Mr Moore | 04-09-21 | 20:43

Net steeds meer andere Nederlanders: onder de bruggen en in de bossen.
Zo werken wij samen aan meer biodiversiteit: niet alleen in de steden en dorpen, maar door geheel Nederland!

funda | 04-09-21 | 18:07

Wel een hele verbetering dat niemand in het Ivermectine-aas hapt. We gaan erop vooruit.

omanders | 04-09-21 | 18:04

Tja, en nu loopt de boel definitief vast in dit overbevolkte landje. Iedereen met gezond verstand zag dit al mijlenver aankomen. Nu zitten we met de gebakken peren dankzij deze linkse luchtfietserij. Wat is er mis met opvang in eigen regio? In een buurland zijn ze toch veilig, dat is toch het doel van een vluchteling? Maar al die vluchtelingen zoeken heel iets anders, namelijk een volwaardig huis, een uitkering, en islamisering op kosten van de belastingbetaler. Gefaciliteerd door jarenlang links beleid en sponsoring van de zieligheidsindustrie. Door dit al jarenlange etterende linkse vooral (VVD) wanbeleid. Hopelijk stopt men tijdig met dit circus, anders gaat dit eindigen in een gigantisch huisvestingsprobleem van ongekende proporties. Met alle spanningen die daarmee gepaard gaan. Een Nederlander moet 13 JAAR wachten op een huurwoning en een statushouder 100 dagen?! Welke ambtenaar van welke partij heeft deze discriminerende onzin verzonnen? Zet alle toeslagen en uitkeringen onmiddellijk stop, en het probleem zal vanzelf verdwijnen.

Batavi Magistralis | 04-09-21 | 18:03 | 2

Leg het ze nog eens uit, waarschijnlijk hebben ze beide vingers in de oren

momusopus | 04-09-21 | 18:05

Past allemaal onder de gezins boerka,
paar tenthaken en de zooi kan mooi op het malieveld, lekker dichtbij die leugenaars in DenHaag.

TijdelijkOptimist | 04-09-21 | 18:01 | 1

Klein behuist, tiny house?

Zitvlak | 04-09-21 | 18:13

Mag toch hopen dat zij die de boel hebben bedonderd niet teruggehaald gaan worden.

Sinterbikske | 04-09-21 | 17:57 | 1

Niemand heeft de boel bedonderd, allemaal neven, nichten, ooms, tantes, m ,v, x, allemaal meekomen de plane in.

Zitvlak | 04-09-21 | 18:02

Pieter van Vollenhoven op twitter: 'Velen Afghanen moeten zich toch hebben gerealiseerd, dat die buitenlandse troepen niet eeuwig zouden blijven. Bij vertrek zou de Taliban zeker willen terugkeren, tenzij het land bewust een nieuwe koers zou gaan varen en willen verdedigen. Waarom is 'dat' niet gebeurd? Het is een vraag'

Bibop | 04-09-21 | 17:57 | 4

PvV is een van de normaalste mensen in die inteelt kliek.

salonsocialist | 04-09-21 | 18:13
▼ 1 antwoord verborgen

In een kerker, diep onder de grond. Water brood, altijd nacht. Ik zou in Afghanistan blijven.

Stijlicoon | 04-09-21 | 17:55 | 4

@Zitvlak | 04-09-21 | 18:05: Ik heb een Miele stofzuiger en wasmachine, beide tweedehands. Maar ik ben man, blank, hoogopgeleid met een baan. Doe ik iets verkeerd, of juist heel goed?

H. Drievuldigheid | 04-09-21 | 18:10

@H. Drievuldigheid | 04-09-21 | 18:10: U doet het heel goed. Er is geen betere.

Stijlicoon | 04-09-21 | 18:26

@H. Drievuldigheid | 04-09-21 | 18:10:
Dat vraag ik me bijna dagelijks af als ik van dichtbij zie hoe de uitkeringsstapelaars het zich goed laten gaan hier en in hun thuisland, zonder enige inspanning.

2tribes | 05-09-21 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vrees I, maar stel voor A, B,C, D en F.

Goofy Goofball | 04-09-21 | 17:55

Iedereen die denkt dat de Afghaanse vluchtelingen aanhangers zijn van een barbaarse cultuur en niet kunnen integreren in een westerse cultuur vergeten blijkbaar dat deze vluchtelingen juist vluchten voor een barbaarse cultuur.

eetvis | 04-09-21 | 17:55 | 5

Als het al waar is wat u zegt. Dan nog is over het algemeen nog die cultuur te barbaars dan wel te afwijkend van die van onze. (Verwijzend naar de complete multi-culti)

DrachiR | 04-09-21 | 18:13

Daarom zijn al de dames gesluierd die ze recentelijk ophaalden.

Wattman | 04-09-21 | 18:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Dus,

Om de grote stroom asielzoekers naar ons land op te kunnen vangen, overweegt de gemeente Haarlemmermeer hotelkamers rond Schiphol te boeken om er vreemdelingen te laten inchecken, zo is bekend geworden. De PvdA-wethouder in de gemeente juicht het plan toe.

Haarlem gaat ongeveer vijftig Nederlandse Afghanen tijdelijk opvangen op een boot in het Spaarne. Het cruiseschip, de Liberty Ann, arriveert volgende week dinsdag of woensdag.

Bibop | 04-09-21 | 17:54

Prins Bernhard heeft toch 700 huizen ofzo?

Berend_Breedreet | 04-09-21 | 17:54

Zij die het systeem hebben bedonderd linea recta terug, de echte verspreiden over GL/D66/PvdA-meerderheidswijken en dito prominenten, met een verplichting voor het barmhartig openen van de deuren en delen van middelen..

smdyasc | 04-09-21 | 17:52
-weggejorist-
Nuuk | 04-09-21 | 17:51 | 3

Ze komen in het Bronovo ziekenhuis in Bonoordenhout in Den Haag.... tussen de halve VVD top... Dus daarna is het asielbeleid snel aangepast... oh, wacht...

Odin | 04-09-21 | 17:51 | 1

Dacht ut niet. De idioten die met dit idee kwamen weten denk ik niet dat het Bronovo ziekenhuis overdag nog steeds als ziekenhuis fungeert.

pjisonline | 04-09-21 | 18:24

ABCDE en F. Alleen dat is wensdenken. In werkelijkheid wordt het I…

Patty D. | 04-09-21 | 17:51

Simpel.
Afzender retour.

Manus Olie | 04-09-21 | 17:50

Voor deze Afghanen is er wel plek binnen de stadsgrenzen van Amsterdam.
Duurt effe, dan gaan ze gewoon weer op vakantie naar ........ Afghanistan.

MK27 | 04-09-21 | 17:45 | 2

Ineens heb je het; deeltijdwonen. Wanneer vluchtelingen huis leeg staat, vanwege verkansie naar thuisland, andere vluchtelingen daar laten wonen. Mooi schemaatje maken, probleem opgelost.

Dr. Blechtrummel | 04-09-21 | 17:52

Je schreef staatsgrenzen verkeerd.
Maar dat is ook slechts wensdenken.

JanVergoor | 04-09-21 | 17:56

In Amsterdam-Zuid staan een paar pandjes met oudere echtparen, waar makkelijk een man of 20 in past.

frickY | 04-09-21 | 17:44

Voor de echte!! vluchteling is plaats te maken door alle Erithreërs, Ethiopiërs, Afghanen op vakantie in Afghanistan, uitgeprocedeerden en economische immigranten die geen kans op werk hebben (naar Australisch voorbeeld) per direct uit te zetten. Plek zat hoor, als je maar keuzes durft te maken. Zo niet dan groeit het woningtekort, aantal steuntrekkers, zorgbehoevenden, etc. en gaat de “verdunning” van onze economie en kwaliteit van leven gewoon door.

EG61 | 04-09-21 | 17:43

Den Helder...

niv01 | 04-09-21 | 17:43 | 4

Den Helder?
Daar mag je voor vele jaren op de woonlijst als je mazzel hebt.
In de urgetieaanvraagfolder staat letterlijk, statushouders gaan voor, kutland.

Zitvlak | 04-09-21 | 17:58

@Zitvlak | 04-09-21 | 17:58: Nu alle horeca naar Willemsoord wordt verplaatst gaan ze mooie huisjes bouwen daar, vlakbij de dijk.

Asteroid-B612 | 04-09-21 | 18:26
▼ 1 antwoord verborgen

Daar heeft de COA een prima regeling voor gemaakt, elke deuger kan zich aanmelden als gastgezin, wordt nauwelijks gebruik van gemaakt sinds 2016.
www.coa.nl/nl/logeerregeling

2_amazing | 04-09-21 | 17:41 | 1

Tsja, het blijven deugers, deugen niet.

Zitvlak | 04-09-21 | 18:00

Dat er nou nooit eens serieus een discussie gevoerd gaat worden dat deze mensen in de regio worden opgevangen. In Den Hagistan komt het niet eens ter sprake. Wel nee. Hier NL burgers. 20.000 Afghanen er bij hopsakee.
Als het dan toch moet. Inderdaad alle pro immigratie lieden verplicht ruimte aanbieden. Kijken hoe lang het deugen nog duurt.

DrachiR | 04-09-21 | 17:39 | 2

Hallo!
Je wil toch geen mensen opvangen in bijvoorbeeld Pakistan? Mensen vanuit daar vluchten al nar Engeland.

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:42

Opvangen zou het probleem niet mogen zijn. Er word hier geen onderscheid gemaakt tussen opvangen en asiel aanbieden.

Maar 20000 tolken etc? Had iedere militair zijn persoonlijke tolk en kofferdrager?
Hoe kan de kleinste partij ter plekke meer tolken en personeel slijten dan er personeel rondliep?

arabes_eut_domus | 04-09-21 | 17:55

Landal Kabulparcs, scheelt een vlucht naar Nederland.

erkomenanderetijden | 04-09-21 | 17:39

Who gives a shit ?

Asteroid-B612 | 04-09-21 | 17:39 | 3

Nobody!
Welcome.
Ik wil naar een festival.

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:41

You should give a shit if you care about your country, ya dickhead.

TERUGVANWEGGEWEEST | 04-09-21 | 17:41

Er komt een einde aan het toelaten van vluchtelingen want er zijn er veel, echt heel veel, meer dan we ooit kunnen opnemen. Nu knelt het al en straks stopt het. Ik kan niet wachten tot dat moment......

Blonde Nel | 04-09-21 | 17:39 | 1

Ik wil er helemaal niet op wachten. COA opheffen, nu!

Veepert | 04-09-21 | 17:48

Iedereen die de afgelopen 50 jaar van doen heeft gehad met deze kwestie, en dit hele circus opgetuigd en in stand heeft gehouden, gaat t asielzoekers centrum in, de vrijgekomen woonruimte wordt verdeeld onder de op de wachtlijst geplaatsten.

ademende aarde | 04-09-21 | 17:37 | 1

Niet zo zeuren. Iedereen die PvdA heeft gestemd in de afgelopen 50 jaar is inmiddels overleden.

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:40

Simonszand, plek zat, mooie vergezichten, nooi meer dan 50 meter van het strand. Wel kaplaarzen ipv een Miele

AnitaDik | 04-09-21 | 17:36 | 2

Wat is er mis met Lahore?

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:38

Vergeet Simonszand: Statushouder
Vluchtelingen die de hele asielprocedure hebben doorlopen en een verblijfsvergunning hebben gekregen, zijn statushouder (of vergunninghouder). Gemeenten zijn verantwoordelijk om voor huisvesting te zorgen. Het COA regelt het toewijzen van een gemeente. Die plaatsing is niet geheel willekeurig. Het COA kijkt naar waar ze de grootste kans hebben om succesvol te integreren. Daarbij wordt bijvoorbeeld gekeken naar de grootte van het gezin, eventuele werk- of studiemogelijkheden, het netwerk van de asielzoeker en de aanwezigheid van familie- of landgenoten. www.bd.nl/brabant/te-weinig-asielzoek...

Sinterbikske | 04-09-21 | 17:44

Evaccinatie, best een mooi woord als je er heel goed over nadenkt.

Mr_Natural | 04-09-21 | 17:36

Hebben we al wat geregeld in het kader van gezinsherreniging? Ik bedoel, papa heeft ooit eens getolkt, ik neem aan dat wij zijn 7 kinderen en 8 broers met gezinnen daarom niet zomaar even in de steek kunnen laten. We hebben huizen en geld genoeg hier. Toch?

Veepert | 04-09-21 | 17:36

Een flink deel was vakantievierende statushouders, die kunnen gewoon terug naar hun miele.

Blauwpetje | 04-09-21 | 17:35

Er zijn toch veel meer Afhanen? Die willen ook wel hierheen.
Misschien kan NL daar een staats-reisinformatiepunt openen. Soort pakketreizen aanbieden, dat doe ik ook vaak met mijn vakanties, wordt alles voor je geregeld.

ZZP-er | 04-09-21 | 17:31 | 1

Er is nu al sprake van, kaagair doen hun best.
Papaver mee naar nederland.

Zitvlak | 04-09-21 | 17:33

Verplicht Afghaan in huis nemen / mensen uit hun huis gooien ?

Asteroid-B612 | 04-09-21 | 17:30 | 3

Kent u de tactiek van de verschroeide aarde?

Claudia M. | 04-09-21 | 17:33

Gevaccineerde Afghanen hebben voorrang op ongevaccineerde Nederlanders zou je toch bijna denken.

Veepert | 04-09-21 | 17:38

Volgens agenda 2030 het eerste.

[x] Ongeschikt | 04-09-21 | 17:45

Ik heb wel eens gehoord dat er in viaducten ruimte is voor o.a. feest vieren en wietplantages. Dan kunnen er ook Afghanen in.

Leptob | 04-09-21 | 17:30 | 4

Zeg dit nu alstublieft niet te hard; voordat u het weet stelt iemand in de politiek voor dat u en uw gezin dan naar zo'n viaduct verkast opdat er een groot afgaans gezin in uw woning kan trekken. Uiteraard nadat uw pand na vertrek op uw kosten is gerenoveerd en de Miele gelukzalig in de bijkeuken zijn eerste rondjes draait.

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:47

@Leptob | 04-09-21 | 17:39: Kijk u heeft een vak geleerd, moet je nog maar afwachten van die afghanen, papaver kunnen ze telen, daar heeft u weinig behoefte aan , denk ik

Zitvlak | 04-09-21 | 18:09
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een volk... verschrikkelijk

momusopus | 04-09-21 | 18:13

In ieder geval importeren we, in tegenstelling tot de golf Syriers van weleer, dit keer TEGENSTANDERS van de extremistische islam. Je kan het met een beetje fantasie als een vorm van vooruitgang zien.

omanders | 04-09-21 | 17:27 | 7

In Duitsland hebben ze al geconstateerd dat het aantal Straftätern derzeit bei einer dreistelligen Zahl liegt. Deze zijn meegereisd.

Pietie | 04-09-21 | 17:46

Ach welnee, dat zijn geen tegenstanders van extremistische islam.

Extremistische islam bestaat om te beginnen niet, net zoals een extremistische flat-earther niet bestaat. Je gelooft in onzin of niet.

Maar daarnaast: het zijn altijd de islamieten die vinden dat andere islamieten geen goede islamieten zijn. Er zit nooit eens gewoon een atheist tussen met een beetje gezond verstand.

In Syrië woonden veel Christenen. Ik ken er één. Die durft niet meer terug. Vanwege die moslims daar.

Knufter | 04-09-21 | 18:35

@Knufter | 04-09-21 | 18:35: De meeste Syrische Christenen kozen eieren voor hun geld en bleven Assad steunen. Ondanks dat het een hond was. Nassim Taleb bijvoorbeeld.

omanders | 04-09-21 | 18:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Polen is ca. 7,5x Nederland en heeft ca. 2x zoveel inwoners.
Opgenomen Afghanen: 1200 nog wat tegen Nederland 2000.
Ik begin nog maar niet over Hongarije e/o Roemenië. Maarja zij bukken minder makkelijk en niet luxe genoeg natuurlijk (eten bovendien veel paddo’s).

D-Fens_1963 | 04-09-21 | 17:27 | 1

Daar weten ze hoe het moet... das de enige hoop die we nog hebben. Een echte eu maar dan geregeerd door Oost-Europeanen die hun blik op de realiteit niet in z'n geheel kwijt zijn..

Snoorderlag | 04-09-21 | 18:59

In studentenhuizen?

thanseeuwen | 04-09-21 | 17:26

Iedereen die op of in (sociale) media een bericht heeft geschreven ten faveure van "barmhartige" opvang van Afghanen: 2 stuks opnemen in eigen huis. Iedereen die zo'n bericht heeft geliked: één stuk.

Kicksalot | 04-09-21 | 17:26

Blijft bijzonder hoe matig tot niet topografisch onderlegde mensen aan de andere kant van de wereld Nederland als tweede land weten te ontdekken.

Bij Frits Bom wisten de meeste Nederlanders het zelf niet eens aan te wijzen op de wereldkaart.

Roos | 04-09-21 | 17:25 | 8

@Natural... dat heet onderspanning en is praktisch hetzelfde.

[x] Ongeschikt | 04-09-21 | 17:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Bij Punt F kun je iedere partij invullen behalve ja21,pvv en fvd.

Bad-Karma | 04-09-21 | 17:24

In het Haagse Benoordenhout schijn je grote woningen te hebben en de inwoners stemmen over het algemeen pro-islam en pro-immigratie. Tevens is de buurt niet erg divers.

Wat mij betreft een win-win situatie om grote Afghaanse gezinnen op te vangen en tevens bij te dragen aan het diversiteitsbeleid in woonwijken.

Hefbrug | 04-09-21 | 17:24 | 3

Je hebt daar grote en kleine woningen.
Het barst er van de buitenlanders trouwens.
Fijne wijk hoor misschien minder geschikt voor types zoals jij.

Chupa-mos | 04-09-21 | 17:31

"het Haagse Benoordenhout"

Ja, daar heeft Sigrid Kaag onlangs voor 1,4 miljoen een pandje gekocht. Maar als je dat soort geld voor een huis kunt neerleggen, dan snap je toch ook wel dat men dan uitsluitend OSM als buren wil hebben?

Dat is al jaren bekend, hoor, van met name D66ers. Die wonen altijd net heel toevallig in de 'goede' - lees: lelieblanke - buurten en wijken, hun kinderen zitten altijd net heel toevallig op de 'goede' - lees: lelieblanke - scholen, en ze ontmoeten elkaar altijd net heel toevallig op de 'goede' - lees: lelieblanke - sportclubs (tennis, hockey, cricket, roeien, zeilen, etc). Nee, D66ers hebben het bijzonder goed met elkaar getroffen.

Dr_Johnson | 04-09-21 | 17:47

@Chupa-mos | 04-09-21 | 17:31: Wat een bullshit. De buitenlanders die er wonen zijn expats. Heb even de demografische gegevens opgezocht en meer dan 90% van de buitenlanders komt uit Europa, Azië en Amerika.

Ter vergelijking: In de Schilderswijk is meer dan 1/3 van de allochtonen afkomstig uit 'Afrika', wat dus voornamelijk Marokkanen zijn.

Hefbrug | 04-09-21 | 17:59

F

rifraf | 04-09-21 | 17:23

Nee, je moet het niet persoonlijk maken. Je moet ook klimaatdrammers niet persoonlijk verwijten dat ze toch 5 keer per jaar het vliegtuig nemen. Je moet systeemkritiek uiten. Als je de systemen beschouwt dan zie je dat die systemen mensen in een bepaalde richting duwen. Daar zijn die mensen dus niet verantwoordelijk voor. Ze zijn slachtoffers van die systemen. Systemen bedacht door nare witte ouwe cis-mannen. Zo ook bij de opvang van Afghanen. Daar hebben we een systeem van regels en faciliteiten voor dat de Afghanen leidt naar afgelegen boerendorpen, weg van de zolders van Groenlinksers die met open armen staan te zingen. Wederom de echte slachtoffers. Misschien dat er nog een bezoek van 1 keer per jaar aan Harskamp in zit. Met een insta dingetje. Nou ja, je kunt jezelf ook bij een Afghaan photoshoppen.

Sitting_targets | 04-09-21 | 17:23 | 1

Wacht even, dat vliegtuig nemen. Dat telt toch niet voor een vlucht uit Afghanistan naar Nederland en dan een vlucht terug en dan ene evacuatievlucht vanuit Kabul?
Qua CO2 gedoe enzo?

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:26

Binnen 100 dagen na de verbIijfsvergunning recht op een woning ...

Piet Karbiet | 04-09-21 | 17:30

Letterlijk uit de tekst:"Die plaatsing is niet geheel willekeurig. Het COA kijkt naar waar ze de grootste kans hebben om succesvol te integreren. Daarbij wordt bijvoorbeeld gekeken naar de grootte van het gezin, eventuele werk- of studiemogelijkheden, het netwerk van de asielzoeker en de aanwezigheid van familie- of landgenoten. ".

Antwoord: in hun FU*($ING eigen land! Wat snappen die D66 zelfpijpers bij het COA nou niet?
Het gros van die zoekers zijn precies dat: zoekers! Ze zoeken geld! De rest vinden ze in het land en gebied waar ze vandaar komen!

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:39

In tenten van De Boer, Losberger ... en dan checken wat voor volk je hebt binnengehaald met het simpele emo geklooi en dan de rest weer terug.

Zwizalletju | 04-09-21 | 17:23

Eigen brandhaard is goud waard.

Mr_Natural | 04-09-21 | 17:22 | 1

Er zijn toch nog wel vakantieparken die op de nominatie voor vervanging staan waar ze nu in het naseizoen naar toe kunnen?

AlexanderVissers | 04-09-21 | 17:21

Allemaal op de campings van Peter Gillis.
Betaald door het COA. Dan kan ie tenminste opgenomen worden in de Quote 500.

TonAlias | 04-09-21 | 17:20

Maarre....
China en de Oeigoeren.
Die zijn slecht.
Welkom dus.

Extra bonus punten op uw sociale krediet score.

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:19

Heeft Nederland 2000 "tolken" in dienst gehad?

Swieberj | 04-09-21 | 17:18 | 2

Ik las 18000 met aanhang, wordt erg druk in hollandistan.

Zitvlak | 04-09-21 | 17:24

@Zitvlak | 04-09-21 | 17:24: Bovenop die lui die uit Afrika komen. Waren vast ook allemaal tolken in dienst van NL.

jochum1980 | 04-09-21 | 17:44

Grote beleggers als pensioenfondsen en verzekeraars bouwen geen extra huizen als de huurmarkt aan banden wordt gelegd. www.bnr.nl/nieuws/bouw-woningmarkt/10...

Zolang het rijk spelletjes blijft spelen met de woningmarkt, zoeken studenten, starters en vluchtelingen ter vergeefs naar een huis.

Gelukkig krijgen we wel mooie zandgronden vanwege strenge stikstofmaatregelen! Oh, nee toch niet, want onze buurlanden stoten al te veel stikstof uit om die doelen te bereiken. Totale waanzin. Alsof je de Rijn afdamt om zeespiegelstijging te voorkomen.

Hoe krijg je extra woningen?!
A ) Ambtenaren
B ) Nivelleren
C ) Maximumprijzen
D ) Urgentiestatus
E ) Verplichting statushouders te plaatsen in steden die maximaal groeien
F ) Wachtlijsten van meer dan tien jaar voor lokals
G ) Bouwen

Weet u het juiste antwoord?!

Feynman | 04-09-21 | 17:14 | 11

@Wattman | 04-09-21 | 17:26: Wil ik ook niet, en de makkelijkste manier om alle huisjesmelkers failliet te krijgen, is voldoende aanbod.

Feynman | 04-09-21 | 17:51

@Feynman | 04-09-21 | 17:51:

We hebben nu al een tekort aan bouwvakkers dus die worden van elders gehaald. Ze moeten ook weer ergens wonen.

Wattman | 04-09-21 | 18:20

@Wattman | 04-09-21 | 18:20: Docenten tekort exacte vakken (helemaal in vmbo) geeft tekort bouwvakkers geeft tekort woningen. Je ziet hier drie keer faalgedrag in de regie.

Feynman | 04-09-21 | 18:25
▼ 8 antwoorden verborgen

Het binnenhof staat leeg en op huis ten Bosch is ook nog een kamertje vrijgekomen. Daar kan mooi een Alleenstaande minderjarige vreemdeling (AMV) naar toe.

Vula | 04-09-21 | 17:14 | 1

Er zijn nog heel veel rijke NL-ers die graag deugen zoals de familie De Mol en de familie Oranje die genoeg plek hebben voor een tentenkamp.

jochum1980 | 04-09-21 | 17:45

J. Oprotten. Voor onze kinderen is er straks een wachtlijst van 20 jaar voor een huis. Deze Afghanen krijgen na 1 jaar als statushouders een gratis woning. Betaald door u en je kinderen. Walgelijk. Er is een mega huizencrisis in dit land aan de gang. Kaag en Rutte kopen wel even een pand van 1,3 miljoen. Zij wel.

Piet Karbiet | 04-09-21 | 17:13 | 15

@Chupa-mos | 04-09-21 | 17:52: Best lachwekkend, zo'n simpeltonnetje dat het op neemt voor de 80% zwendelaars met hun vluchtverhalen die zonodig 6.000 km verderop gehuisvest moeten worden ipv op een veilige plek in de buurt van het land.

Zwizalletju | 04-09-21 | 18:22

@Chupa-mos | 04-09-21 | 17:52:
Verplaats je eens in een ander. Als anderen voorrang krijgen voor een sociale huurwoning, de corporatie woningen moet verkopen vanwege de verhuurderheffing en de provincie/overheid woningbouw verbiedt. Wat voor impact heeft dat op jouw kansen en toekomst als je op de wachtlijst staat?

Mark Bouwman | 04-09-21 | 18:28

@Mark Bouwman | 04-09-21 | 18:28:
Wat about beter je best doen dan hoef je niet op een wachtlijst te staan voor een sociale huurwoning.

Chupa-mos | 04-09-21 | 21:18
▼ 12 antwoorden verborgen

Ik lees een oud stukje over opvang in de regio. Toen het in WO 2 in Den Helder te gevaarlijk werd voor de inwoners, werden er 100 woningen voor hen in een dorpje verderop gebouwd. In dat dorpje noemde men dat vanaf toen de 'Helderse buurt'. Men vond dat logisch en geen probleem.
Het zou ook logisch en geen probleem moeten zijn om Afghanen, of andere buitenlanders met parasiet -achtige aanleg op te vangen in hun eigen regio. Ben ik (en de meerderheid van ons) nou zo slim of is Links Nederlands- en EU parlement nou zo dom? Hoe lang laten wij als meerderheid ons nog gijzelen door een linkse naïeve, doodlopende dictatuur? Stop het politiek buitensluiten van de niet extremistische- en realistische rechtse stem!

polderslootje | 04-09-21 | 17:13

Er zijn voldoende lege kantoorgebouwen.
Er staan voldoende kerken leeg.

Schadenfreude | 04-09-21 | 17:13 | 3

Nix daarvan , die zijn voor de autochtonen.

Zitvlak | 04-09-21 | 17:13

@Zitvlak | 04-09-21 | 17:13: autochtonen kunnen de boom in bij dit onderwerp. Als je die inspraak geeft krijg je nooit een oplossing.

Schadenfreude | 04-09-21 | 17:18

@Schadenfreude | 04-09-21 | 17:18: Correctie: als je autochtonen inspraak geeft krijg je wel een oplossing, alleen die zint een select groepje bepalers niet.
De nimby's, de politici, de asielzoekers en de grootverdieners...

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:24

De randstad. Daar zitten ook de linkse stemmers, en die willen dit. Groetjes.

grownoodlyappendages | 04-09-21 | 17:12 | 2

Deugen kost meer geld dan we ooit bij elkaar krijgen gewerkt.

Veepert | 04-09-21 | 17:45

Amen.

Gizmo579 | 04-09-21 | 18:20

Eerst maar eens het land terug halen bij de taliban, lukt dat niet, de buurlanden voldouwen.
Zelfde cultuur en temperatuur.
Bij een veilig signaal, de blijvers roepen dan ,, welkom in mijn land ,,.
Kamelen en papaver mee nemen en op kweek zetten
Het begin van een zelfstandig onderneming.

Zitvlak | 04-09-21 | 17:12 | 1
-weggejorist-
Caesar.is.Keizer | 04-09-21 | 17:17

Ik denk op Zandvoort in de pitbox

polletjepiekhaar | 04-09-21 | 17:11

Zandvoort? Circuit staat na dit weekend toch een jaar leeg.
Bij de volgende F1 geven we ze gewoon 14 dagen all-in Kabul

paost712 | 04-09-21 | 17:11 | 1

Ik zeg : Doen ! ga maar na ,slechte verbindingen, in horeca altijd tekort aan personeel, het circuit heeft altijd vlaggers nodig, en de meegereisde tabs kunnen vast een selectie maken..

2CVOcean | 04-09-21 | 17:24

Misschien maar eens even de laatste kieslijsten van elke gemeente er bij pakken. Onder het kopje GL staan voldoende namen waar opvang plaats kan vinden. Ook prima voor de spreiding.

Ruikbaard | 04-09-21 | 17:09

Paleis Soestdijk. Maar ook de nog in bezit van onze monarch zijnde optrekjes voldoen.

Zapata10 | 04-09-21 | 17:09 | 4

@Wattman | 04-09-21 | 17:19: Ja, dat schooltje... Waar rook is is vuur. Dus als er in een reportage gezegd wordt dat er net een projectontwikkelaar bezig was....
Slopen kost ook geld...

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:22

Paleis Soestdijk is verkocht aan een projectontwikkelaar. Trouwens was eigendom van de staat. In respectabele landen maken ze een mooi museum van zo iets. Nee hier niet. Verkopen aan projectontwikkelaar die er luxe hotel van maakt en dure villa’s in tuin laat bouwen. Eeuwig zonde.

Kattie | 04-09-21 | 17:24


EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:22 |

De afgelopen tijd ruziede scoutinggroep Merhula met de nieuwe uitbater van het paleisterrein over de toekomst van het gebouw. De scouting wilde het huurcontract met 50 jaar verlengen zodat het zou lonen om er nieuwbouw neer te zetten, maar omdat er slechts een contract van 30 jaar werd geboden zou het gebouwtje alleen opgeknapt worden.

Wattman | 04-09-21 | 17:35
▼ 1 antwoord verborgen

Reden te meer om direct te stoppen met internationale missies. Levert alleen maar gezeik op en zoals nu een toestroom aan handophouders.
Zie ook Srebrenica waar we als dank voor onze inzet nog eens na afloop rechtszaken voor schadevergoeding aan ons broek krijgen.
Al die shitholelanden redden zichzelf maar.

2voor12 | 04-09-21 | 17:08 | 3

Ook als wij niet meedoen aan internationale mussies weten ze de weg naar NL wel te vinden hoor.

Barend Braakbal | 04-09-21 | 17:10

@Barend Braakbal | 04-09-21 | 17:10: Klopt, maar nu hebben we dus 2000 afghaanse handophouders bovenop (!) de 700 per week bij!

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:20

Eens, meedoen aan internationale interventie maakt je medeverantwoordelijk, ook voor de mensen daar. Niet aan meedoen dus, dan kan je de poort dicht doen en houden. We moeten alleen NAVO-landen beschermen (en zelfs dat is soms al twijfelachtig).

Sitting_targets | 04-09-21 | 17:32

Naar Amerika want die hebben de ruimte en moesten ook zo nodig een oorlog beginnen in Afghanistan.

matatwork | 04-09-21 | 17:08 | 1

Exact. Daar is maar 0.8 procent van de bevoIking mosIim.

Piet Karbiet | 04-09-21 | 17:21

Tentenkamp Zandvoort.

2CVOcean | 04-09-21 | 17:08

''Waar worden de tweeduizend geëvacueerde Afghanen straks opgevangen?"

Ach, als je ''straks'' een beetje ruim interpreteert, bijvoorbeeld over tien jaar, dan hebben we er 1 miljoen nieuwe woningen bijgebouwd. Dan kunnen we hier met groot gemak 200.000 Afghanen opvangen, en de rest kan naar Afrikaanse dobberaars gaan.

Dr_Johnson | 04-09-21 | 17:07

We stichten een nieuw land, genaamd Azilië (midden in de Sahara?). Daar gaan alle asielzoekers heen. Ze krijgen ook hulpgelden, en mogen het zelf uitzoeken.

HogeNood | 04-09-21 | 17:07

Mogen ze niet allemaal bij Claudia .

likmegaties | 04-09-21 | 17:06 | 1

Nee, dan gooien ze haar van het dak af denk ik.

Hersenletsel | 04-09-21 | 17:10

Stopera. En gek genoeg gaat het er daar dan op vooruit.

Andersdenkend | 04-09-21 | 17:05 | 1

En daarna een hek er omheen

Fijn_dat_je_er_bent | 04-09-21 | 17:06

Nou, dat is wel heel makkelijk.
We kijken waar bobo's en wethouders van GL,PvdA,CDA en D66 wonen.
Die worden dan verplicht tenminste 1 afghaan op te nemen.
Als er dan geen plaats meer is betrekken we EU bobo's erbij.
Zie je, wat een inkopper was dit.

pejoar | 04-09-21 | 17:05

Om en om in straatsburg of brussel.

Ambiorix | 04-09-21 | 17:05

Bij alle bners natuurlijk

grachtengordel-muts | 04-09-21 | 17:04

Ik denk optie F. Ze deugen toch zo? Dan nemen ze vast massaal die arme drommels in huis. Of is dat deugen alleen in woord en niet in daad? Verbeter de wereld, begin bij ~uzelf~ Groen Links..

Proud Infidel | 04-09-21 | 17:04

Al die mensen waren veilig; of in eigen land (als je er op vakantie kunt is het veilig) of in landen in de regio (oa Pakistan en Iran) die opvang hebben aangeboden. Als het land waar je verblijft veilig is, heb je geen geldige reden om niet vanuit dat land asiel aan te vragen. Je hebt al helemaal geen geldige reden om door te reizen naar een derde land. Allemaal terug dus.

beetje.jammer.dit | 04-09-21 | 17:03 | 1

U is boze witte man?

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:36

In woonruimte waar uw kinderen hopen of helemaal leuk, u hoopt te gaan wonen. Jammer dan.

feiten_en _cijfers | 04-09-21 | 17:02

Links biedt altijd een luisterend oor want asielzoekers en vluchtelingen zijn bij voorbaat zielig en moeten overal mee geholpen worden.

Lomo | 04-09-21 | 17:02

Bij Tinkebell natuurlijk !

Gizmo579 | 04-09-21 | 17:02

Suriname, tegen vergoeding. Of de Antillen.

Ride_On | 04-09-21 | 17:01 | 3

Antillen is een prima optie, doen ze ook eens wat terug voor al die miljarden die ze hebben gekregen en die duizenden criminelen die ze hier naar toe sturen.

2voor12 | 04-09-21 | 17:04

@2voor12 | 04-09-21 | 17:04: De autochtone Antillianen zijn heel wat minder slap dan wij wat betreft vluchtelingen en moslims.

Kicksalot | 04-09-21 | 17:20

Zo'n soort idee had Mussert ook.

Mr_Natural | 04-09-21 | 17:32

J. U(w kinderen) wordt gepasseerd op de wachtlijst. U gaat niet door start en u ontvangt geen nieuwe Miele.

Earl_of_Doncaster | 04-09-21 | 17:00

We hebben nog een paar verdwaalde provincies die veel geld kosten, daar ergens bij Venezuela.
Dump ze daar, veel zand en warm weer. Daarnaast kan je een overtocht service naar de USA geven, oude tijden herleven

allesofniks | 04-09-21 | 17:00

Niet bij Waldemar en Sophie.

Panos88 | 04-09-21 | 17:00 | 1

En al helemaal niet bij Mo & Fatima. Solidariteit gaat maar tot de deur van de moskee. Bij het naar buiten gaan.

Proud Infidel | 04-09-21 | 17:06

Oh, of naar Qatar aangezien de Taliban daar een kantoor heeft waarmee Kaag heeft lopen bedelen om geld of wapens voor gijzelaars.
Qatar, van de mensenrechten en het voetbal.
Tijd voor sport. Op het circuit van Oranje Prins nogwat.

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:00

J) NIMBY

Reebensteeltje | 04-09-21 | 17:00

Heel eenvoudig: 2000 Afghaanse eettentjes die de traditionele Chinees op de hoek gaan vervangen. Tweeduizend Chinezen gaan terug naar China met een mooie remigratie premie en de Afghanen nemen hun plaats in. In de Afghaanse keuken gebruiken ze heel veel verschillende kruiden en specerijen. De basis ligt altijd bij knoflook en ui. Dit is het hart van ieder gerecht. Vervolgens wordt er dan gevarieerd in in welke kruiden er gebruikt worden passend bij het gerecht. Bijvoorbeeld Ras el Hanout of kurkuma en kerrie zijn veel gebruikte kruiden in de Afghaanse keuken. Naast dat er veel gebruik wordt gemaakt van kruiden zijn peulvruchten ook populair in Afghanistan. Dus ook nog eens gezond en helemaal in de geest van GroenLinks en tofu adepten!

divoc | 04-09-21 | 16:59 | 12

Zou u alstubleft eens met die afghaan hier op thuisbezorg willen bellen?
We hebben er twee keer besteld; de eerste keer was het gortdroge rijst met rozijnen en sterk gekruid vlees waarmee de smaakpapillen direct een avond disfunctioneel raakten, de tweede keer was de rijst nog droger en zat er iets van vlees (?) bij dat ons deed denken aan slachtafval...

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:17

@EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:17: Wellicht heeft u een gerecht uit de Hazara keuken besteld, probeert u volgende keer eens een Pashtun schotel zoals Khaddi kebab -de Afghaanse shashlik- daar kun je weinig aan vergallen.

divoc | 04-09-21 | 17:33

@EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:17: Niet zeuren. 5 Sterren of de bezorger komt nog een keer langs....

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:34
▼ 9 antwoorden verborgen

Ze mogen in mijn huis komen, ik kan er 6 huisvesten als het COA me per maand 2000 euro de neus betaald.
Verhuis ik zelf naar een tropisch paradijs.

2voor12 | 04-09-21 | 16:57 | 1

Tegenwoordig heel hip om ‘de neus’ te gebruiken, ik walg hiervan.

Hoolicool75 | 04-09-21 | 19:51

Nou dan kan je nagaan hoe slim ze zijn en hoe hard ze werken. Doe het maar, in twee jaar kleuterschool lagere school, gymnasium en universiteit doorlopen.

Zapata10 | 04-09-21 | 17:05

Dat, of Jacques de Milliano (CDA) krijgt gewoon van NRC Dramblad de ruimte om keihard te liegen.

wapster | 04-09-21 | 17:22

Waarom niet in Afghanistan?
Dat is toch veilig? Waarom gaan vluchtelingen die daar vandaan komen, hier alles krijgen daar terug naar toe?

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 16:57 | 1

Omdat ze eigenlijk wel terug willen naar hun vertrouwde thuisland. Maarja, geen uitkering dus hier blijven.

whitechocolateface | 04-09-21 | 17:08

Azc Overloon gaat sluiten... in april. Echter vrees ik dat ze die tijd goed gaan benutten.

horsteknots | 04-09-21 | 16:57 | 1

En waar begint het gedonder daarna?

Alsdan | 04-09-21 | 16:58

In Amsterdam, Rotterdam of Den Haag. Deze steden zijn toch al voor meer dan de helft van allochtoniërs. Hoeven ze zich ook niet aan te passen. Bovendien zijn er twee vliegvelden in de buurt, mochten ze aandrang voelen zich aan een startend vrachtvliegtuig vast te klampen. Win-win.

goedverstaander | 04-09-21 | 16:57 | 5

@goedverstaander | 04-09-21 | 17:03: U heeft makkelijk praten. Binnen een redelijke straal rondom die randstad zijn woningen nauwelijks nog voor realistische prijzen te vinden. Verder weg wonen betekent baan opzeggen en onzekerheid, hoe graag men stelt dat er héél veel werk is, het moet er maar toevallig in je richting te vinden zijn, met een gezin twee passende banen.
En dan? Dan is de randstad straks voor 97% allochtoon. Er van uit gaande dat die minder bijdragen aan de schatkist maar juist daarop parasiteren, betekent dat dat de gemeentelijke belastingen ook 'gewoon' door de staat gedragen worden. Ofwel, de 'brede schouders van de werkende man en vrouw' mogen die last er bij nemen..
Hoe dan ook zal Femke haar mesjogge wil door blijven drukken.

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:11

goedverstaander | 04-09-21 | 16:57 |
In Amsterdam, Rotterdam of Den Haag. Deze steden zijn toch al voor meer dan de helft van allochtoniërs.

Het nieuwe normaal.
De rest van Europa snapt dit niet. Oost Europa wil dit niet? Dus slecht en racist aldus links Nederland.

Dhimmies!
Welkom!

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:17

@EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:11: Nee hoor, alle files staan s'ochtends om die reden richting de randstad/steden en s'avonds er van af. Niemand wil er wonen maar werkt er wel. De randstad levert dus ook veel geld op.

Geen01 | 04-09-21 | 17:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ga 't vragen aan tante Lien. Of aan een van de vele andere Indo's die na de oorlog hierheen kwamen omdat anders de kop eraf ging. Het waren toen nog kinderen, maar die kunnen zich nog best herinneren dat ze in houten barakken ergens in Groningen en Drenthe werden gedropt. Was best koud in die winters toen.
En je had toen ook nog van die KNIL'lers. Daar moest je geen ongelukkig grapje tegen vertellen, kreeg je een mes naar je kop. Tegenwoordig weten we dat ze vol zaten met PTSS.

hotnot | 04-09-21 | 16:56 | 1

En wat geven deze mensen aan? Wat had dan de oplossing geweest?

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:06

Begin maar eens met alle statushouders die dat o-zo-gevaarlijke land ontvlucht waren om er na het verkrijgen van een ingericht huis (inclusief Miele) weer op vakantie te gaan, daar te laten of terug te sturen.

Lonestarr | 04-09-21 | 16:55

Want het is nu echt alle hens aan dek.

Op zee dan maar, spuit een eilandje op 10 km uit de kust.

Wattman | 04-09-21 | 16:55 | 3

Is wel zonde van het geld.
Als er al zoiets gedaan wordt, zoi ik voorstellen er een 'autochtonen preservaat van te maken. Waar de 'traditionele' Nederlandse normen en waarden gelden. Zie Orania.

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 17:05

Hoeveel kust heeft Afghanistan? Of Saudi-Arabië?
Waarom iedere keer hier eilandjes erbij maken?

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:15

@Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:15:

Afghanistan heeft geen kust dacht ik.

We moeten gewoon het vluchtelingenverdrag opzeggen want het loopt helemaal de spuigaten uit.

Wattman | 04-09-21 | 17:31

In de studio's van BNNVARA.
Die staan binnenkort toch leeg met al die kelderende kijkcijfers.
(Lijkt wel een linksdeugend stripboek: Khalid & Sophie en de Kelderende Kijkcijfers.)

Aristotalloss | 04-09-21 | 16:55

Bouw een groot vrachtschip om en laat deze voor de kust liggen.

Zeebonkus | 04-09-21 | 16:54 | 1

Die bestaan al.

Alsdan | 04-09-21 | 16:55

Op hun vakantieadres.

Alsdan | 04-09-21 | 16:54

G/I

Padre Grassi | 04-09-21 | 16:53
-weggejorist en opgerot-
RemcovanKampen | 04-09-21 | 16:53 | 3

We worden belazerd waar we bijstaan , statushouders gaan op vakantie naar vaderland wat ze zogenaamd ontvlucht zijn, hebben hier een huis gekregen waar mijn zoon al 15 jaar op wacht, geschilderd en ingericht en niet werken en ga zo maar door hoe komen ze in godsnaam aan het geld om naar Afghanistan te reizen? en wij maar betalen er komt geen einde aan en niemand durft het probleem bespreekbaat te maken. R.I.P. Nederland.

Nietgek | 04-09-21 | 16:52 | 7

@Zeebonkus | 04-09-21 | 16:55: Wetten zijn binnen een paar dagen tot weken aan te passen, blijkt wat betreft het onderwerp COVID19, maak er maar een noodwet van.

BadPatNL | 04-09-21 | 17:08

Niet we. De meerderheid walgt hiervan en doorziet het prima. We worden bestuurd door een elite die niet het volk dient maar de internationale orde.

manner | 05-09-21 | 06:45
▼ 4 antwoorden verborgen

Komen die festivaltenten toch nog van pas!

amateurrr | 04-09-21 | 16:52 | 1

Helaas, hoe goed uw voorstel, dan heeft de NOS weer een tranentrekker over hoe armoedig de huisvesting is, dat er niet voldoende (let op de nuance) voorzieningen zijn...

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 16:58

Ergens in de randstad. Lege kantoren ombouwen en voila: genoeg woonruimte.

loser | 04-09-21 | 16:52 | 1

Nogmaals, in Brussel staat, als de Eu lekker in Straatsburg staat, plotseling een heel groot pand leeg waar direct makkelijk 5000 man in kan.

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 16:57

Ik neem aan dat die tolken Engels praten dus stuur maar door naar de V.S.

Neuth | 04-09-21 | 16:52

Oezbeki, Turkmeni, Kirgizi, Kazach, Paki. Vergeet ik dan noch een -stan?

Alsdan | 04-09-21 | 16:52 | 6

‘s Hagastan, Damskistan, Roffastan.

Flightless bird | 04-09-21 | 17:06

Kom op hé!
Koerdistan!

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:10

Standaarbuiten.

Mr_Natural | 04-09-21 | 17:31
▼ 3 antwoorden verborgen

i altijd i, want NIMBY.

Calastir | 04-09-21 | 16:51

Op 2000 zolders, achterkamertjes en kelders natuurlijk als we vertellen dat de Taliban er aan komt. Oh nee, volgend jaar gaan ze toch wel op vakantie naar Afghanistan.

Patje | 04-09-21 | 16:51 | 4

@Flightless bird | 04-09-21 | 17:01: Die onderduikers gingen ook op vakantie naar Berlijn...

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:08

In ieder geval zijn in Breda de eerste woningen al aan Afghanen weggegeven. Ingericht en wel.
Anderhalf jaar gratisjjjj, geen huur.
Mooi hè, krijg hier echt een warm gevoel van.

J-van-de-Bontekoe | 04-09-21 | 17:40
▼ 1 antwoord verborgen

De Panjshir vallei, stand houden en opnieuw beginnen.

VP732 | 04-09-21 | 16:51 | 4

@Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:08: ja, dit is wel nieuws voor mij. Bedankt voor de update. Ik had last van Gallisch wensdenken.

VP732 | 04-09-21 | 17:56

@Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:08: Alsof de Taliban het nieuws naar waarheid brengt. Als de Russen die vallei in al de jaren dat zij in Afghanistan waren nooit hebben veroverd, en de oude Taliban het niet konden in de jaren 1996-2001, dan kunnen de nieuwe Taliban dat zeker wel in een handvol uurtjes. Nee hoor, eenzijdig nieuws is geen nieuws. Zoek maar even verder en je zult zien dat er nog steeds gevochten wordt.

"September 4, 20217:26 PM CESTLast Updated 8 minutes ago

Taliban and opposition forces battled on Saturday to control the Panjshir Valley north of Kabul, the last Afghan province holding out against the Islamist group, with both sides claiming to have the upper hand without producing conclusive evidence."

Met_baard | 04-09-21 | 19:36

@Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:08: Pansit! Lekker.

funkyd | 04-09-21 | 20:27
▼ 1 antwoord verborgen

Er is ruimte zat. Buurtschap Deelen, bijvoorbeeld kan naast de eigen bevolking best nog 500 Afghanen huisvesten. En in Oranje kunnen er zo nog 1000.
Of in de Droomparken van Boudewijn Poelman, daar zetten we de rest gewoon neer.

Glasgow Argus | 04-09-21 | 16:51 | 1

Wat dacht je van Pakistan?

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:31

In Brussel. Ze maken maar 2000 kamertjes leeg in die EU gebouwen van ze. Die ambtenaren kunnen perfect thuis werken.

peterdh | 04-09-21 | 16:50 | 1

Sterker nog, als dat hele EU circus lekker in Straatsburg blijft, staat er in Brussel een megamomaal, protserig tralieding waar met gemak 5000 man in kan.
Maar ja, het antwoord blijft i.

EEnzame SchizofrEEN | 04-09-21 | 16:55

Nederlandse WORDT -alsmaar- keihard uitgelachen.

Verderkijkert | 04-09-21 | 16:50 | 1

Vindt u dat vreemd met zo'n tegel?

dathoujetoch | 04-09-21 | 18:57

Gewoon ergens in Rotterdam loslaten, gaan gewoon op in de menigte daar.

floppyhoes36 | 04-09-21 | 16:50 | 1

Ja, ik woon er. Zal geen verschil merken

Boeddha18 | 04-09-21 | 18:02

Die woonden toch al in Nederland?

keestelpro | 04-09-21 | 16:49 | 4

Met een vakantiehuis in gevaarlijk land:
Afghanistan, Marokko, Turkije, Somalië, Marokko....
Zo gevaarlijk daar...

Is dit nog nieuws? | 04-09-21 | 17:06

Waarom niet eens naar Buiten Mongolie of iets dergelijk
altijd maar westwaarts, ga maar lekker naar Siberie, Vietnam of een rimboe naar keuze

Tobi | 04-09-21 | 18:56

U ziet over het hoofd dat iedere Afghaan die wist waar kamp Holland lag, nu """"""tolk"""""" geweest is en met familie, schoonfamilie, buren en kennissen """"recht"""" hebben op verblijf inclusief alle geneugten. Die mensen woonden nog niet in Nederland, die krijgt u gewoon erbij. En vergeet voor straks de nareizers niet..

marcoplarco | 04-09-21 | 19:40
▼ 1 antwoord verborgen

En de Nederlander op de wachtrij voor een sociale woning kan nog wel een een extra jaartje wachten.

zwarte haatbaard | 04-09-21 | 16:49 | 2

Ben wel benieuwd hoe al die wachtende nederlanders stemmen (indien niet stemmen , kom maar eens van je luie reet af en doe iets voor je eigen toekomst.

Titje | 04-09-21 | 17:48

Die Nederlanders zijn een stelletje willoze slachtoffers die zich alles laten afpakken door hun landgenoten, dus die moeten of eens ballen tonen en verandering REGELEN of ze moeten heel snel hun mond houden en weer laf afwachten totdat er in de toekomst wellicht ooit een kruimel hun richting opkomt rollen. Echt, ik snap niet waarom mensen in dit land accepteren dat beleggers en bedrijven prima huizen opkopen om diezelfde huizen voor veel te veel geld door te verhuren. Haal een koevoet en REGEL zaken.

m@rkus | 05-09-21 | 10:15

Vluchten naar het dichtstbijzijnde land waar ze veilig zijn lijkt me. Turkmenistan ofzo

Fijn_dat_je_er_bent | 04-09-21 | 16:48

Claudia

RickTheDick | 04-09-21 | 16:48 | 1

en Hannah Hoekstra en de hele BN deugmeute

Tobi | 04-09-21 | 18:52

i natuurlijk, lekker aanpassen en meedoen aan onze westerse cultuur! Ow wacht....

ceriel82 | 04-09-21 | 16:46

Ik zeg i

Themouse | 04-09-21 | 16:45 | 2

In de Sahara. Met een kruiwagen en een schop. Ik zeg: Dig it.

ritter vn hüpfburg | 04-09-21 | 17:55

het zijn er veel minder, een groot deel blijkt al een verblijfstitel te hebben en dus ook huisvesting. Als die niet verpatst is aan een ander kunnen er zo in.

MaarFeitelijk | 04-09-21 | 21:27

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino