Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rosanne Hertzberger boycot de vaccinatiedwang van Jan Paternotte

Goed betoog voor vrijheid. Vijf reeten!

Deze week werd de de facto vaccinatiedwang verder ingevoerd dankzij de schuimpjes van Volt, die vvd, CDA en D66 aan een meerderheid van 76 zetels hielpen om 'gratis' testen voor toegang af te schaffen voor ongevaccineerden. Een rechtstreekse plicht komt er niet, blijven ze zeggen, maar ze doen er wel álles aan om vrijheden, toegang tot publieke ruimtes en arbeidswetgeving zo bij te schaven, af te breken en/of om te buigen dat je maar tot één conclusie kan komen. En die trekt Rosanne Hertzberger vandaag: Laten we het beestje bij de naam noemen: Voortschrijdende vaccinatiedwang. In het krantje dat doorgaans zo D66-gezind is, trekt ze Jan Paternotte - de Hugo de Jonge van D66 qua iets te weinig karakter om zo intens tevreden met jezelf te mogen zijn - het vel over de oren. Omdat de partij van het voltooid leven zichzelf te medisch-ethisch acht om met de abortushaters van de ChristenUnie in een coalitie te stappen, maar wel de rest van Nederland z'n lichamelijke integriteit af wil pakken via crowd control, zachte dwang en de portemonnee. "Dit soort maatregelen zullen heus een beetje helpen. Een paar procentjes meer gevaccineerden leveren vast en zeker een paar procent minder patiënten op. Maar wat geven we ervoor op? Vrijheid. Niets minder dan dat. Er zijn er nu veel die ervan overtuigd zijn dat die vrijheidsinperking echt maar heel kort duurt – twee prikjes maar, nog een paar weken. Ik vrees dat ze zich erop verkijken."

En GeenStijl!

Social

Maar inderdaad: alle media lopen slaafs en bang achter de macht aan

Social

Reaguursels

Inloggen

Corona is een politieke pandemie. En de ernst van de maatregelen veroorzaakt de meeste schade.

ratelaar | 22-08-21 | 06:40 | 1

De p-waarde ligt inderdaad al maanden ver boven de 1.

Joffri | 22-08-21 | 09:32

In diverse landen om ons heen kost een antigeentest 40 eypo. Een PCR-test kost je rond de 100 eypo.
Opdat stronteigenwijs lager opgeleid Nederland het vast weet.

wapster | 22-08-21 | 00:09 | 2

Gelukkig ordeel je niet zo..

VolleBak | 22-08-21 | 00:53

Hoe goed opgeleid ben je eigenlijk dan?

Want die antigeen testen kosten je hier minder dan in het buitenland. 35 euro. En jij schreef 40. Dusssssss........

gaffelbaard | 22-08-21 | 11:32

Lijkt me juist helemaal top! Die asociale ongevaccineerden.. door dit ongelofelijk domme en kinderachtige deel van de bevolking zitten we nu nog met deze shit. Als je niet wilt, dan gewoon betalen. Aftikken voor dit egoistische gedrag. Een wappie moet van zijn probleem niet ons probleem maken.

Ruud-i | 21-08-21 | 23:30 | 6

@Remi A. | 22-08-21 | 00:54:
Nee, u zit in deze situatie omdat de vaccins doen wat ze moeten doen.
Nog eventjes geduld a.u.b...

wiener mit pommes | 22-08-21 | 01:55

Alle mensen die ik ken die voorstander zijn van vaccinatiedwang, zijn allemaal vetkleppen. Als ik antwoord dat ik voor een dwang op gezonde leefstijl ben, zijn ze beledigd

Franker | 22-08-21 | 09:20

Lees je eigen tegel nog een keer.
Vraag daarna jezelf af: als ik iedereen wil uitsluiten, afstraffen en wil aftikken, iedereen die niet doet wat ik wil, hoe terecht is het dan dat ik die anderen egoïsme verwijt?

Ziet u?
In de ogen van velen zijn niet zij, maar ben JIJ, de egoïst!
Snap je dat?

gaffelbaard | 22-08-21 | 11:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Wonderlijk dat niemand enige nuance aanbrengt v.w.b. de typen mensen die geen vaccin willen. Een 70 jarige obese man zou zich maar beter kunnen laten vaccineren, net als alle bewoners van verpleeghuizen (en het personeel).
Maar kinderen en mensen die de infectie hebben doorgemaakt zijn weer een geheel andere categorie. Maar iedereen zal- en moet aan de naald van die dubbel jab nazies.

pleemobiel | 21-08-21 | 23:28 | 3

Een vaccin biedt jezelf bescherming tegen ernstig ziek worden of ziek worden maar het voorkomt niet dat je anderen niet kunt besmetten. Het maakt dus geen zak uit wie wel en wie niet zich wel / niet laat vaccineren.

oh no | 22-08-21 | 09:27

@oh no | 22-08-21 | 09:27: Heb je begrepen waar je op reageert? Voor de kans op ziekenhuisopname maakt het dus wél uit wie zich laat vaccineren.

Papa Jones | 22-08-21 | 09:36

@Papa Jones | 22-08-21 | 09:36:
Daar staat tegenover - hoewel de kans daarop misschien niet zo groot is - dat het vaccin zou moeten beschermen maar de bijwerkingen bij sommigen zo groot zijn dat ze daardoor toch op de IC belanden of overlijden.
Nogmaals, het gaat maar om enkele honderden gevallen, tegenover miljoenen gevaccineerde, maar hey ... Dit is misschien het soort lot in een loterij die je liever niet wil winnen.

Ik snap de twijfel van mensen wel. Veel mensen zijn gewoon oprecht ongerust.

gaffelbaard | 22-08-21 | 11:54
-weggejorist-
Snitzel | 21-08-21 | 23:04 | 1

Ah! Rosanne Hetzeberger.

Als ik dit zo lees zou ik bijna willen zeggen dat ik haar zou doen, maar dat is volgens mij nog een dingetje hier.

DDSilver | 21-08-21 | 23:03

Vanaf 1-1-2020 zijn 8703 van de 17947 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(48%)
Vanaf 1-7-2020 zijn 5811 van de 11729 coronadoden overleden in verpleeghuizen.(50%)
Van de 108797 besmettingen onder thuiswonende 70 plussers zijn 4221 overleden.(3,9%)
Van de 1672979 besmettingen van mensen onder de 70 die niet in een verpleeghuis zitten, zijn 878 overleden.( 0,05%)

mikes43357369 | 21-08-21 | 20:42 | 3

Gaaap, en nu?

Jan de Vries | 21-08-21 | 22:46

Nu die prik halen! Dus.

Het brein erachter | 22-08-21 | 02:48

Conclusie:
Wonen in een verpleeghuis is gevaarlijk.

gaffelbaard | 22-08-21 | 11:57

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 20-08-2021 tot 21-08-2021 is;
0-9 137 personen
10-19 480 personen
20-29 609 personen
30-39 417 personen
40-49 300 personen
50-59 241 personen
60-69 130 personen
70-79 52 personen
80-89 33 personen
90+ 9 personen
Totaal 2408

mikes43357369 | 21-08-21 | 20:20 | 1

Conclusie:
tieners en jongeren zijn gevaarlijk.

gaffelbaard | 22-08-21 | 11:58

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 20-08-2021 tot 21-08-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 1 persoon
70-79 2 personen
80-89 2 personen
90+ 3 personen
< 50 0 personen
Totaal 8
Waarvan 1 in het ziekenhuis
Waarvan 6 in het verpleeghuis
Waarvan 0 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 0 personen
20-29 1 persoon
30-39 3 personen
40-49 4 personen
50-59 5 personen
60-69 6 personen
70-79 11 personen
80-89 4 personen
90+ 1 persoon
Totaal 35

mikes43357369 | 21-08-21 | 20:20 | 1

Conclusie:
Bejaarden zijn ziek (m.u.v. hoog-bejaarden)

gaffelbaard | 22-08-21 | 12:00

Dingen die zeker zijn in de wereld: geboorte, leven en dood, in die volgorde.

Adriel | 21-08-21 | 19:46 | 2

En de fiscus…

Mr Moore | 21-08-21 | 20:01

@Mr Moore | 21-08-21 | 20:01: Vergeten, bedankt. De fiscus hé, altijd op je hielen als de financiën niet in orde is.

Adriel | 21-08-21 | 20:22

Pas op voor die Paternotte. Daar zijn we politiek gezien helaas nog niet snel vanaf. Bijzonder eng en glad baasje die zich langzaam maar zeker aan het opwerken is in de d66 rangen. Voorzitter geweest van jong d66, fractievoorzitter en windvaan d66 hier in Amsterdam en nu in den Haag. Nooit een echt bedrijf van binnen gezien. Opportunist eerste klas. Ben dus niet verbaast al die over een tijdje in het post-Kaag tijdperk als fractievoorzitter 2e kamer naar voren wordt geschoven.

Basil Fawlty | 21-08-21 | 19:22 | 1

Dood griezelig figuur inderdaad.

pjisonline | 21-08-21 | 23:28

Doe niet zo hysterisch en laat je vaccineren.

TheBigKirth | 21-08-21 | 19:17 | 4

Iedeern laten weten dat je gevaccineerd bent is het nieuwe deugen. Om te kotsen!

Centicuub | 21-08-21 | 19:23

@Centicuub | 21-08-21 | 19:23: Ik dacht dat mensen verwijten dat ze deugen juist was bedoeld als een soort belediging. En als je moet kotsen van mensen die verstandige dingen doen en verstandige dingen zeggen hoop ik voor het welzijn van allen dat je de rest van je dagen boven de pot mag hangen.

Mazzelstof | 21-08-21 | 20:53
▼ 1 antwoord verborgen

Is het de snuggere proleetjes alhier al opgevallen dat als 100% van de bevolking gevaccineerd is, 100% van de ziekenhuisopnamen gevaccineerd is? Nu is ca 2/3 gevaccineerd en is 15% van de ziekenhuisgevallen gevaccineerd. Met andere woorden, vaccinatie beschermt ca. 77% tegen ziekenhuisopname. Door te vaccineren kunnen we de zorg voor 77% ontlasten en reduceren we het asntal doden met eenzelfde percentage. Niet vaccineren is oerdom en asociaal, hoewel dat laatste voor veel reaguurders hun trots en reden van bestaan is.

bdn01 | 21-08-21 | 19:15 | 13
-weggejorist-
MoonBeebe | 22-08-21 | 00:27
▼ 10 antwoorden verborgen

Rosanne Herzberger, als jij zoveel waarde hecht aan lichamelijke integriteit, waarom maak jij dan geen punt van het feit dat mensen, met een beroep op hun geloof, ongestraft de geslachtsdelen van kleine kinderen mogen verminken.

Caroline van der Plas: Hoeveel kost een kaartje voor De Zwarte Cross? Wat kost daar een biertje? Wat kost daar een frikandel speciaal en een patat oorlog? Kan er dan echt niet een tientje vanaf om die test te doen?

Arnold Layne | 21-08-21 | 18:41 | 2

1 munt 2 munten 3 munten . 2015.

Purk | 21-08-21 | 18:48

@Purk | 21-08-21 | 18:48: Eigenlijk zeg je dus helemaal niks behalve dat je wil laten weten dat je naar de Zwarte cross bent geweest, 6 jaar geleden.

Draak uit Brabant | 21-08-21 | 22:12

Nu wordt Rosanne Herzberger hier in de panelen nog wel eens onheus bejegend en van totale waanzinnigheid beticht. Toegegeven; zij heeft wel eens wat mals gezegd en was meen ik over seksisme van GS en adverteerders bellen. Niet zo mooi.

Echter: Rosanne Herzberger is verder een topper! Vroeger, toen ik nog wel eens NRC las, waren haar columns vrijwel altijd van hoge kwaliteit. Zij legde geregeld de vinger op de zere plek tav idioterie over voeding en stofjes om ons heen en de totaalpaniek daarover.
Zij heeft zelfs nog eens met drie anderen op de Dam staan de omstreden tegen Greenpeace die ze beschuldigden van het in de hand werken van hongersnoden vanwege hun middeleeuwse standpunten over GMO’s.

Ik zeg het hier gewoon nog een keer:
Rosanne Herzberger is top!

Nuuk | 21-08-21 | 18:23
-weggejorist-
Lyssa | 21-08-21 | 18:10 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Lyssa | 21-08-21 | 18:06
-weggejorist-
Lyssa | 21-08-21 | 17:48 | 1
-weggejorist-
many-more | 21-08-21 | 17:32

De uitspraak "leven in vrijheid is niet vanzelfsprekend", gedaan door de 1e clown van de huidige regering, ergens begin mei, wordt al luguberder. (En ik vond clowns al eng)

Lu_Tze | 21-08-21 | 17:30

Dan nog maar eens het gifje van waarom een hoog aantal gevaccineerden noodzakelijk is.
imgur.com/gallery/8M7q8

ParadiseLost | 21-08-21 | 16:52 | 10

@Magna Carta | 21-08-21 | 17:06: Als je liever www.ntvg.nl/system/files/publications... en dat soort stukken leest, ga je gang. Maar dit gifje geeft voor een leek net even een simpele en begrijpbare kijk op hoe herd-immunity versus vaccinatiegraad werkt.

ParadiseLost | 21-08-21 | 20:49
▼ 7 antwoorden verborgen

De raad van Europa heeft dit toch verboden.
pace.coe.int/en/files/29004/html

Dus, hoeveel macht heeft de rve dan, in hoeverre wordt er naar haar geluisterd?

salonsocialist | 21-08-21 | 16:44 | 1

De Raad van Europa heeft geen politieke macht.

Wat blijkt: Het luisteren naar de Raad van Europa komt en gaat wanneer het zo uitkomt en/of in het straatje past.

juristvandetoekomst.nl/verschil-europe...

BadPatNL | 21-08-21 | 17:38

In het stuk van Rosanne Hertzberger staat ergens bijna op het eind een link naar een uitstekend Science-artikel. Voor wie het gemist heeft: www.sciencemag.org/news/2021/08/grim-...

Warm aanbevolen voor zowel vaxxers als antivaxxers. Belangrijkste quote: "Vaccines work, but not well enough."

Ivoren Toren | 21-08-21 | 16:40 | 6

@Purk | 21-08-21 | 18:43:
Goeiemorgen, we hebben inmiddels al ruim een jaar de corona crisis en u weet van geen toeten of blazen.

botbot | 21-08-21 | 19:19

Een deel van de oplossing zal toch echt moeten komen van de geinfecteerden mogelijk met extra vaccinatie, maar ook dat is nog niet helemaal duidelijk. Twijfelaars zijn gewoon verstandige mensen.

pleemobiel | 21-08-21 | 20:02
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb mateloos veel respect voor ongevaccineerden die covid oplopen en alle zorg weigeren. Gewoon recht door zee. Niet piepen (no punt intended) maar gewoon de consequenties aanvaarden. Bikkels!

Amsterdamsko | 21-08-21 | 16:39 | 12

@Ivoren Toren | 21-08-21 | 16:49: haha, goeie.

pjisonline | 21-08-21 | 23:32
▼ 9 antwoorden verborgen

Als Mussolini in deze tijd geleefd had, had hij een steeds grotere keus gehad uit een aantal uitstekende leraren.

K1100 | 21-08-21 | 16:33

Walgelijk om op deze manier vaccinatie min of meer te willen afdwingen.
De politici die dergelijke bovenstaande beslissingen nemen staren zich blind op de vloed aan info en debatten, niet dat debat verkeerd is maar te lang doorpraten leidt af van de feiten blijkt al wel. Het staat inmiddels overduidelijk vast dat vaccinatie niet zaligmakend is, mensen blijken toch besmettelijk te kunnen zijn, handel daar dan ook naar.
Dit geeft vooral aan dat we voorlopig zolang er geen beter vaccin is, afstand moeten houden waar mogelijk, en ook dat iedereen zal moeten testen voor toegang, al of niet gevaccineerd.
Dat is vooralsnog de zekerste methode om toch de uitgaans-en andere op contacten gebaseerde economie weer vlot te trekken.
Maar ook om de coronadruk op de zorg zo laag mogelijk te houden. Testen gewoon vanuit de schatkist betalen, dat geeft ook geen gedoe met lage inkomens. De rekening van anderhalf jaar corona komt toch wel achteraf en kan uitgesmeerd betaald worden. Iedereen blij toch?

GuruOuwehuru | 21-08-21 | 16:32
-weggejorist-
Mr Moore | 21-08-21 | 16:20 | 1

Die zorgmedewerkers op de covid-afdeling he... Die hebben al anderhalf jaar flink overuren gemaakt, en staan behoorlijk in de vuurlinie door de hoge virusload.

En ook de door antivaxxers ongeremde varianten, daar komen zij als eerste mee in aanraking.

Zij hebben amper tijd om op vakantie te gaan, terwijl jan en alleman weer met Corendon in het vliegtuig stapt van en naar coronabroedplaatsen.

Zouden deze zorgmedewerkers nog stééds zo gemotiveerd zijn, voor een nieuwe piek, wetende dat de overgrote meerderheid aan patiënten nu de ongevaccineerde wappies zijn?

Papa Jones | 21-08-21 | 16:11 | 65

Hoe vaker je mensen met een andere mening 'wappies' blijft noemen, hoe onzekerder je over komt.

PlatteHoofd-IpneHaar | 22-08-21 | 10:48
▼ 62 antwoorden verborgen

Paternotte wordt alvast klaargezet als minister. Zo doorzichtig dit.

dathoujetoch | 21-08-21 | 16:11 | 2

Zijn wij van de rare kleine pupillen van Hugo af.
Die man zouden ze eens moeten testen.

MistaRazista | 21-08-21 | 16:14

Paternotte is ook al helemaal in de VN en WEF, ik citeer:
Al die goedkope vakantievluchten, dat moet hoog nodig veranderen.
En iedere dag vlees is ook echt heel erg, net zoals al die vieze benzine auto’s en iedere dag douchen.
Bah wat naar, op naar een betere wereld!
Of u dat nou leuk vindt of niet.

Bolder | 21-08-21 | 16:15

In Nieuw-Zeeland pakken ze het beter aan, want 1(!) besmetting.
youtu.be/LX-eykc5gPQ

Ééntje!

Bolder | 21-08-21 | 16:05 | 5

Kan niet. HIj moet het van iemand gekregen hebben.
Tenzij hij gevaccineerd was natuurlijk.

MistaRazista | 21-08-21 | 16:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je op vakantie gaat naar sommige landen, moet je ook een vaccinatie. Niemand dwingt je naar zulke landen op vakantie te gaan, niemand dwingt je naar een festival of concertzaal. Voor autorijden heb je een rijbewijs nodig. Niemand dwingt je auto te rijden enz enz.

Het brein erachter | 21-08-21 | 16:04 | 7

Lekker makkelijk. De weg van de minste weerstand. Typisch Nederlands soft gedrag.

F1802 | 21-08-21 | 18:42

@wapster | 21-08-21 | 18:33: De chauffeurs in die sector die ik ken hebben doorgaans het rijbewijs in bezit voor het voertuig wat ze besturen. Voor de rest gaat het in die sector vaak over vrije beroepen, dus geen gezeur over papiertjes.

Die mensen hebben echter nog altijd wel de vrijheid zich niet in te laten met een experimenteel vaccine, waar medici ook nog geen geïnformeerde toestemming voor kunnen vragen aangezien er nog erg veel onduidelijk is, al helemaal over de lange termijn gevolgen.

Met de stappen die de overheid hier neemt hinder je de mensen in het uitoefenen van hun beroep. Komt niet erg vaak voor in de geschiedenis.

SmurfenSlurfje | 21-08-21 | 20:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Nu blijkt dat bijv. chirurgen hun beroep alleen mogen uitoefenen indien zij een aantal vaccinaties (niet alleen anti-covid) hebben genomen. Anders komen zij de 'werkvloer' niet op. Dat is toch ook vaccinatiedwang? Vreemd dat niemand daartegen protesteer(t)(de). Zegt Heilige Rosanne daar ook iets over? Wie a zegt....

Amsterdamsko | 21-08-21 | 15:48 | 6

@Amsterdamsko | 21-08-21 | 16:33: Besmetten kan die sowieso, gevaccineerd of niet, zal meer iets te maken hebben om het risico dat hij/zij zlef ziek wordt in te perken, soort van PBM zeg maar.

Mens_erger_je_niet | 21-08-21 | 18:27

Dat zijn geen experimentele vaccins.

Sjiek | 21-08-21 | 18:35
▼ 3 antwoorden verborgen

In dit geval heeft de sympathieke Jan Paternotte volkomen gelijk en de hysterisch aandoende Rosanne Hertzberger volkomen ongelijk.

thanseeuwen | 21-08-21 | 15:42 | 2

Nee.

entwederoder | 21-08-21 | 16:04

Je gooit de namen verkeerd om in je zin.

TonAlias | 21-08-21 | 16:08

Langzaam, heel langzaam, komt Hertzberger bij zinnen. Het was al een tijdje bezig, maar nu durft ze het beestje eindelijk bij de naam te noemen.

grietmetgroenefiets | 21-08-21 | 15:32

Als iemand onoprecht roept dat hij trotst is terwijl hij dat niet is omdat het hem eigenlijk helemaal geen ene tyfus uitmaakt. mag die persoon wat mij betreft vandaag nog de oeps ik word gebeld.

zoalsikhetzeg | 21-08-21 | 15:28

Heerlijk, dat gejank van de afdeling stronteigenwijs lager opgeleid. Kan niet wachten tot ze 50 euro per PCR test mogen lappen.

wapster | 21-08-21 | 15:28 | 9

@culture_vulture | 21-08-21 | 18:24: PCR test die geen onderscheid kan maken tussen influenza en covid-19 is ongeveer net zo waar als dat je autistisch wordt van vaccineren tegen mazelen. Complete nonsens dus.

Mazzelstof | 21-08-21 | 20:44

@pjisonline | 21-08-21 | 23:34: Werkelijk? Vertel ik je ook iets nieuws als ik zeg dat de Aarde helemaal niet plat is?

Mazzelstof | 22-08-21 | 10:19
▼ 6 antwoorden verborgen

De gevaccineerden hoor je nergens over.
De ongevaccineerden worden niet uitgesloten zij worden zo nodig met alle liefde in het ziekenhuis verpleegd al happend naar lucht.
Nu weten ze het veel beter als de specialisten in het ziekenhuis, maar opgenomen zijn zo zo mak als lammetjes en hebben ze liever vier dan twee spuiten.

botbot | 21-08-21 | 15:23 | 18

"DE waarheid", wappie!

vic_typh | 21-08-21 | 18:21

En nog nieteens tegen dhr/mw/wie en/of welke letter dan ook, bb maar meer in z'n algemeen;
Ik ben ook niet hoog opgeleid of bovenmatig geleerd, dat pretendeer ik verder ook niet, maar als ik vanaf begin van deze crisis al observeer zie ik dat met name de nu provaxxers zogezegd toentertijd al overmekaar heenbuitelden om de laatste rol schietpapier in bezit te krijgen. Daar waar ik liever blikvoer insloeg.
Zij hebben intussen nog steeds wat af te vegen, maar ik heb wat te schijt0n!
Wie is hier nou wappie dan??
Hahaaa, liepoos

vic_typh | 22-08-21 | 04:10

En dan nog wat, zag vanmiddag een foto voorbij komen over 'n demonstratie, liever noem ik 't hele tafereel 'n domonstratie, van mensjes die vóór de maatregelen, waaronder vaccinatie én 1,5m waren.
En ze staan daar, zonder uitmekaargeslagen te worden, letterlijk schouder aan schouder en nog net niet bijmekaar op schoot.

Tegen "wappies" te scanderen.

't zou toch bijna lachwekkend zijn, als t werkelijke fascisme er niet zo dicht op de loer zou liggen.

Ik maak me zorgen.
Om mijn naasten, om mijzelf en vooral om de toekomst.

vic_typh | 22-08-21 | 04:28
▼ 15 antwoorden verborgen

Jan Paternotte, was vroeger een leuke kerel. Heeft daarna een hersenspoeling gehad, waardoor hij nu alleen nog maar opgedragen onzin uitkraamt.

Bij GL en D66 heb ik het idee dat Kamerleden slechts pionnen op een schaakbord zijn.

Keutels | 21-08-21 | 15:22 | 1

Er was eens een goede man genaamd 'van Mierlo'.
Maar die is al jaren gestopt met politicus zijn en
een enge club mensen heeft het roer overgenomen binnen D66.
D66 ligt al sinds jaar en dag in bed met de Bilderberg club.
Of dacht je zelf bedacht had 'Omzigt, functie elders'?
GL zit vuistdiep in het Soros netwerk.

spoilerfreak | 21-08-21 | 16:01
-weggejorist-
Het leven is zwaar | 21-08-21 | 15:15 | 3

Okay, nu ben ik onlangs geweest op een feest waar alleen gevaccineerden toegang toe hadden. Dat moest aangetoond worden dmv o.a. de corona-app.
Vraag: ben ik nou goed bezig want ik werk mee aan een situatie die discriminerend is voor ongevaccineerden. Als ik nou zo principieel voor de vrijheid van ongevaccineerden ben, dan zou ik plekken waar die mensen geweigerd worden moeten mijden, toch? Anders is mijn stellingname maar gratuit. Vervolgvraag: boycot mevr. Herberger nou alle locaties, bedrijven etc. die aan vaccinatiedwang doen? Dat zou ik nou geweldig vinden en anders is het maar consequentieloos stelling nemen.

Amsterdamsko | 21-08-21 | 15:13 | 6

Als niet-gevaccineerde ben ik sowieso niet in dat soort feestjes geïnteresseerd. Gevaccineerde mensen krijgen ook Corona, dus zonder toegangstest voor iedereen sla ik over.

Ron_Paul | 21-08-21 | 15:49

@Ron_Paul | 21-08-21 | 15:49: juist door op medische gronden niet gevaccineerd kunnen worden (ernstige eiwit allergie ) zul je daar rekening mee moeten houden.
Er zijn er genoeg die om medische redenen dit of andere spuiten niet mogen hebben.
Enigste wat je kunt doen is om op natuurlijke wijze de antistoffen te verkrijgen en je afweersysteem te versterken.

captain-caveman | 21-08-21 | 19:43

Precies: boycotten overal waar een vaccinatiebewijs nodig is. Als iedereen dat zou doen is het meteen afgelopen, maar ja….

pjisonline | 21-08-21 | 23:37
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
MickeyGouda | 21-08-21 | 15:06 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou moet mevrouw Hertzberger alleen nog inzien dat adverteerdersbellen niks anders is dan een manier om anderen in hun vrijheid van meningsuiting te beperken.
www.geenstijl.nl/5119522/they_may_tar...

Professor Superhirn | 21-08-21 | 15:00

Vaccinatie-beulen:
In alle uitspraken waarin verpakt zit: je krijgt je vrijheid terug - onder voorwaarden, zit al impliciet de bekentenis dat degene je vrijheid al heeft afgepakt.
Alleen daarom zal ik me niet laten vaccineren, behalve andere redenen.
Mijn dood kies ik zelf.

MistaRazista | 21-08-21 | 14:55 | 1

Man, het gaat al lang niet meer om het vaccineren. “The road to hell is paved with good intentions.”. Alleen de goede intenties zijn inmiddels ook ver te zoeken…

Mr Moore | 21-08-21 | 15:10
-weggejorist-
Mr Moore | 21-08-21 | 14:36

Leugenaar die Paternotte even voor 5 min. in dat filmpje: "als we iets voor de cuptuursector willen doen, dan moeten we zorgen dat iedereen gevaccineerd is want dan kunnen we weer helemaal zonder beperkingen zoals die 1,5 meter open". Inmiddels is toch voor iedereen (en dus ook voor Paternotte) wel duidelijk dat vaccinatie geen 100% dekking biedt tegen verspreiding.

Watching the Wheels | 21-08-21 | 14:33 | 1

Politici leven in een klein wereldje

Purk | 21-08-21 | 14:37


Vroeger had je morele dienstweigeraars voor de dienstplicht. Die moesten dan maatschappelijke dienstplicht gaan doen.

Ik dacht: ik drop maar een ideetje.

King of the Oneliner | 21-08-21 | 14:33 | 5

@elfenstein | 21-08-21 | 14:41:
Ze een poosje, voorzien van alle veiligheidskleding, de katheter zakken op de IC laten vervangen.
Stukje confrontatie helpt wellicht. Wie weet.

Rest In Privacy | 21-08-21 | 15:42

@elfenstein | 21-08-21 | 14:41: Eerder anders al gelezen dat alleen Duitsland twee maal een wereldoorlog kan verliezen, en doodleuk alsnog de baas in Europa is geworden.

BadPatNL | 21-08-21 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel opmerkelijk want mw Herzberger was altijd druk bezig met deugpunten scoren in de MSM. Dit gaat haar veel duiten kosten en haar universitaire carrière kan ze ook wel verder vergeten.

UpdateAvailable | 21-08-21 | 14:30 | 1

Mensen die doen aan voortschrijdend inzicht kan ik alleen maar heel erg waarderen.

Mr Moore | 21-08-21 | 14:42

Koddig. Herzberger denkt dat we in Nederland vrij zijn. Meest recente voorbeeld dat dit niet klopt is dat festivals verboten zijn maar dat meerdaags festival met camping F1 wél doorgaat vanwege aandeelhouder Oranje.

JanVergoor | 21-08-21 | 14:24 | 4

@Stijlloze bezoeker | 21-08-21 | 14:31:
Kijk, dat is nou inzicht. Vast een geroutineerd reiziger die veel gezien heeft.

J.Cash | 21-08-21 | 14:56

De F1 is wél een mondiaal uithangbord he.
Ja, niet voor iedereen, maar dat is dan jammer.

Papa Jones | 21-08-21 | 15:08

Heeft niks met oranje te maken, maar gewoon met geld.

Het brein erachter | 21-08-21 | 16:12
▼ 1 antwoord verborgen

Als je zegt: 'prima dat je je niet wil laten vaccineren', moet je niet in de volgende zin zeggen dat mensen die dat niet willen dan de consequenties moeten accepteren. Want dan vind je het niet prima. Als je het prima vond, zou je vinden dat er geen consequenties moeten zijn (maatschappelijke consequenties dus). Ben een vent en verberg je fascistische neigingen niet achter zalvende
praatjes.

beetje.jammer.dit | 21-08-21 | 14:24 | 1

Alle keuzes in het leven hebben consequenties. En ook niet kiezen, of niets doen, is een keuze. Iets zonder consequenties bestaat niet.

Het brein erachter | 21-08-21 | 16:14

Kan ik nu ook geld terugvragen voor de zorg die ik niet heb gebruikt maar wel voor betaal?

Gumush | 21-08-21 | 14:18 | 4
-weggejorist-
Rhb-v-d-K | 21-08-21 | 14:23

Ik heb ook nog nooit een ingekuk veroorzaakt. Maarja…

Happy People | 21-08-21 | 15:03

Ingekuk = ongeluk

Happy People | 21-08-21 | 15:04
▼ 1 antwoord verborgen


Als bijwerkingen van het vaccin worden genoemd o.a.: vroegtijdige dementie en tinnitus (oorsuizen) en dikke tieten.

Is wel kinky: een demente vrouw met dikke boobies die je nooit hoort zeuren aan je hoofd.

King of the Oneliner | 21-08-21 | 14:15 | 8

@JanVergoor | 21-08-21 | 14:22: de wappologie is gewoon een zeer geavanceerde wetenschap, u kent het wel een beetje dat uit Amerika, een grafiekje van Facebook, een snufje Nostradamus en 1984 -the movie- , even een simulatie laten runnen in de kwantum-computer in het buurthuis, en de conclusie kan niet anders zijn dat de Illuminatie ons allemaal deaud willen hebben, want winst voor Wallstreet.

King of the Oneliner | 21-08-21 | 14:28

Elke man's droomvrouw. Hoe zit dat met vrouwen?Wat krijgen wij? Of gelden de bijwerkingen ook voor mannen?

FuckMyLife | 21-08-21 | 14:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat een gejank. Laten we inderdaad het beestje bij de naam noemen: als je je niet laat vaccineren ben je gewoon dom. En daar werkt het vaccin dan weer niet tegen.

Vula | 21-08-21 | 14:15 | 9

U weet duidelijk meer dan wie dan ook over de eventuele langetermijneffecten van de vaccins? Zo niet, dan ga ik even op standje kleuter: "Wat je zegt ben je zelluf!'.

MickeyGouda | 21-08-21 | 15:15

Lekker origineel.

zoalsikhetzeg | 21-08-21 | 15:35

On vaccinated knee, it's nice to be free.

Het brein erachter | 21-08-21 | 16:26
▼ 6 antwoorden verborgen

De dag gaat komen dat het schuim komt bovendrijven en het allemaal een heel slecht sprookje leek te zijn .

likmegaties | 21-08-21 | 14:15 | 1

Je kunt heel lang ontkennen dat er schuim naar boven komt. Het is zoiets als Dupont en Teflon. Er is aangetoond dat C8 (teflon) niet afbreekt en inmiddels in alle levende organismen zit. Maar zolang je niet kan bewijzen dat het beneden een bepaalde grenswaarde schadelijk is, boeit het ons niet. Dupont zegt dat het onschadelijk is en je wil tenslotte een pannetje met anti-aanbaklaag.

president osama | 21-08-21 | 15:13

Voortschrijdende vaccinatiedwang?
Laten we het beestje gewoon bij de naam noemen: Apartheid. EN dat door de club die de mond vol van Wilders en Baudet heeft en telkenmalen de Hitlerkaart daarbij trekt.

_Zweevers_ | 21-08-21 | 14:12

Wanneer wordt drang zo erg dat de overheid succesvol aangeklaagd kan worden mochten de lange termijn effecten van de vaccins toch erger blijken dan verwacht?

einz | 21-08-21 | 14:07 | 5

@J.Cash | 21-08-21 | 14:58:
Zou het daarom zo zijn dat ze liever voor godweet hoeveel geld allemaal tenten neer hebben gezet vol met zzp's uit de festivalwereld om te prikken ipv dat gewoon door ome huisarts te laten doen?

elfenstein | 21-08-21 | 15:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach wat zeuren jullie nou. In een land als Afghanistan wordt je gewoon onthoofd als je je niet houdt aan wat de heersers bedacht hebben.

Hadena | 21-08-21 | 14:06 | 4

Maar wel nooit geen hoofdpijn meer.

Veepert | 21-08-21 | 14:39

@Binkoo | 21-08-21 | 14:35:
De demissionaire heerser krijgt daar 50 kogels voordat hij drie stappen van de troon heeft kunnen zetten. Details, ik weet het.

Rest In Privacy | 21-08-21 | 15:44

Hadema, het is “word je”. Zesde klas lagere school,

J.Cash | 21-08-21 | 17:37
▼ 1 antwoord verborgen

Als zeg ik t zelf; mijn naam voor mevrouw doet haar recht, zodra religie in t gedrang komt, zet ze haar ratio uit

Rosanne Hetzebrenger | 21-08-21 | 14:02

Een groot deel van Nederland heeft altijd gedweept met de DDR en nu onder de bezielende leiding van DDR66 kunnen zij heel Europa knechten.

HetLichtInHetZuiden | 21-08-21 | 14:02

Je kunt politici niet verwijten dat er met voortschrijdend inzicht andere beslissingen moeten worden genomen. Je kan ze wel verwijten dat ze wellicht te stellig zijn geweest over wat wel en niet zou gebeuren. Ten tweede, ook een boel gevaccineerden zijn geen voorstander van impliciete dwang (waaronder ik). Maar je mag wel de vraag opwerpen waarom ongevaccineerden niet meewerken om de gevolgen van het virus (verlies aan vrijheden, aanhoudende druk op de gezondheidszorg) te beperken. En dan als vervolgvraag hoe de overheid mensen kan aanmoedigen om wel mee te werken zodat het voor iedereen beter wordt. Je bent toch onderdeel van een samenleving? En freeriders en egoïsten hebben we al genoeg.

rederijker | 21-08-21 | 13:59 | 6

@rederijker | 21-08-21 | 14:07:
Ik denk dat quazi dat ook bedoelt. Ik heb 'm ook al gehad helemaal in het begin. Daarna heb ik me helemaal nergens meer aan gehouden en nu hoop ik zelfs een beetje dat ik nog een keertje de grote C mag ontvangen om zodoende tenminste dát groene vinkje te scoren.tot nu toe wil het niet lukken hoe hard ik me ook een slag in de rondte knuffel, joints deel en anderhalve millimeter afstand houd tot uiterst dubieuze types. Heeft er nog iemand een actief gevalletje Delta in de aanbieding?
Afspraakjes via pm.

elfenstein | 21-08-21 | 14:14

Wat een idioot..

appies | 21-08-21 | 14:32

Het verlies aan vrijheid is geen gevolg van het virus, maar een gevolg van de politiek. In Zweden hebben ze hetzelfde virus, zonder vrijheden te verliezen.

Ron_Paul | 21-08-21 | 15:55
▼ 3 antwoorden verborgen

TK meerderheid zorgt ervoor dat anti-vaxxers straks zelf voor hun PCR test mogen betalen. Zeer terecht, het wordt tijd dat negatieve gevolgen van bepaalde keuzes zoveel mogelijk op individuen worden afgewenteld ipv de rest van de samenleving.
In het verlengde daarvan zou het ook wel consequent zijn als anti-vaxxers die geloven dat Covid een hoax is, afzien van medische hulp als ze die nodig hebben mochten ze Covid krijgen. Of is dat een denkstap te ver?

Diederik_Ezel | 21-08-21 | 13:58 | 22

@Happy People | 21-08-21 | 15:12:
Er zijn tegenwoordig ook MRNA kankervaccins, maar die zijn dan ook niet aan u besteed als ik het goed begrijp. Veel te experimenteel.

amateurrr | 21-08-21 | 15:19

@ amateur.
Zeker wel aan mij besteed. En actueler dan dat je kunt weten. Ik reageer op Ezel die vindt dat je mensen zorg kunt ontzeggen als ze niet gevaccineerd zijn. En daar lust ik er nog wel een paar van.

Happy People | 21-08-21 | 15:30

Laten we drankrijders ook maar kreperen na een crash, heer Ezel?

Waarom is voor u een drankrijder die crasht en hulp nodig heeft minder erg als een ongevaccineerde die corona krijgt? Of als u het
Zo bekijkt is het toch een denkstap te ver?

Kunnen we Hugo ook wat aandoen omdat hij besloot eerst personeel en lange tijd daarna pas bewoners van zorginstellingen te vaccineren?

sjef-van-iekel | 21-08-21 | 16:49
▼ 19 antwoorden verborgen

Maar hoe zit het nu met de resolutie 2361 van de Raad van Europa ( 27 januari 2021) waarin o.a. staat: Vaccinatie mag niet verplicht worden, ongevaccineerde mag niet gediscrimineerd worden, test/vaccinatie bewijs mag niet voor toegang gevraagd worden?

MoonBeebe | 21-08-21 | 13:57 | 8

The Assembly thus urges member States and the European Union to

vrijblijvend dus

bergsbeklimmer | 21-08-21 | 14:38

Ondanks er een flinke politieke kruisbestuiving is tussen beide raden, heeft de Raad van Europa niks in te brengen in de politieke koers van de EU en afzonderlijke landen.

BadPatNL | 21-08-21 | 14:42
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik test niet en ik vaccineer niet. Daarmee basta.

djs | 21-08-21 | 13:51 | 35

@amateurrr | 21-08-21 | 14:14: Grappig, dat jij iemand een ad hominem verwijt. Je bent er zelf alles behalve vies van..

Kaposi_Sarcoom | 22-08-21 | 12:18
▼ 32 antwoorden verborgen


Neemt toch allen die Prik, oh wappies der wappologen: er gaat alleen heel langzaam een blauwbilgorgel uit je navel groeien, maar die sterft na 3 maanden vanzelf weer af, net als een stukje navelstreng.
Bovendien, dit verschijnsel komt alleen voor bij mensen met bloedgroep B negatief met rood haar en bruine ogen, dus dat is procentueel gewoon verwaarloosbaar.
De kans dat je een keukentrapje inslikt terwijl je slaapt is nog groter.
Ik heb helaas geen linkjes, dan moet u bij Linke Loetje wezen.
*ff bijnakt*

King of the Oneliner | 21-08-21 | 13:49 | 3

En autisme en 5G dan? Hoor je tegenwoordig niemand meer over.

Diederik_Ezel | 21-08-21 | 14:00

U kunt het beter bij oneliners houden.
Verder zullen we uiteindelijk wel zien wie de wappies zijn. De tijd zal het ons leren.

Kaposi_Sarcoom | 22-08-21 | 12:23

Over Hertzenbergers prik no 6 en 7:
Wie denkt dat die gratis blijven?

JdelaT | 21-08-21 | 13:49 | 4

@Tha Analyzer | 21-08-21 | 13:55:
Net zo min als dat de testen 'gratis 'zijn. Echter men wil nu iemand die geen inenting heeft gehad extra laten betalen voor een test.
Mijn stelling: Zouden de mensen die straks voor inenting no6 en no7 gaan ook een extra bijdrage moeten gaan betalen?

JdelaT | 21-08-21 | 14:17

@JdelaT | 21-08-21 | 14:17:
Tegen die tijd zijn ze dement aan de bijwerkingen en zien ze de automatische incasso niet eens meer.

J.Cash | 21-08-21 | 15:06

@JdelaT | 21-08-21 | 14:17: Er is een hele grote kans dat iedereen links/rechtsom een eigen bijdrage gaat betalen voor de aanvullende boosterprikken, waar zou het anders van betaald worden?

Nou okay: En dan komt het in het basispakket, dan verdwijnt er weer wat anders uit het pakket, of de premie stijgt iets hoger dan verwacht, uiteindelijk betaal je dit met zijn allen. Of via de ziektekostenverzekering, of anders wel middels de belastingdienst vanuit de pot met algemene middelen.

BadPatNL | 21-08-21 | 16:51
▼ 1 antwoord verborgen

Zowel gevaccineerden als niet-gevaccineerden kunnen anderen besmetten, waarom dan de vrijheden van niet-gevaccineerden beperken? Het geeft de valse schijn dat gevaccineerden anderen niet kunnen besmetten, maar steeds meer onderzoek en landen met heel hoge vaccinatiegraad laten zien dat gevaccineerden nog steeds besmettelijk zijn.
De uitsluiting en tweedeling die overheden nastreven dient kennelijk andere doelen, degenen die ongehoorzaam aan de overheid zijn, uitsluiten. De nieuwe unter-mensch.
Weer opnieuw door overheden gedefinieerd en uitgesloten. Doodeng.

Portemonnee van de A | 21-08-21 | 13:48

Geen solidariteit met vaccinweigeraars die vrijheden van gevaccineerden inperken en tevens potentieel beslag leggen op zorgvoorzieningen, die daardoor niet tijdig kunnen worden aangesproken door anderen.
Zo, dat is eruit. Lucht lekker op, zo'n ongenuanceerde stelling.

Graaf_Slis | 21-08-21 | 13:47 | 10

@amateurrr | 21-08-21 | 14:31:
Dus volgens jou is tegen obesitas helemaal niks te doen? Wat dacht je van wat minder schransen? En anders geen plek in het ziekenhuis. Vuile vetkleppen met hun egoïstische gedrag, beetje ziekenhuisbedden bezet houden voor gezonde mensen die nooit iets mankeren. Aso's zijn het, allemaal. En sporters ook, met hun kleinzielige "blessureleed". Weg uit dat IC-bed, laat die plek vrij voor een ander! Voor mij, want ik ben een volgzaam overheidsslaafje en heul veul belangrijker!

/*sarc off

Binkoo | 21-08-21 | 14:56

@Graaf_Slis | 21-08-21 | 13:55: Hou dit vast. Dus u rookt niet, u drinkt niet en u neemt geen deel aan het verkeer mag ik aannemen? Deze zaken tezamen zijn namelijk de oorzaak van verreweg de meesten doden wereldwijd. Precies, dat dacht ik al. This world has gone mad…

Mr Moore | 21-08-21 | 15:05

@Binkoo | 21-08-21 | 14:56:
Nee. Lees nou eens eerst goed, voordat je op basis van een stropop een heel epistel de ether in slingert.

amateurrr | 21-08-21 | 15:08
▼ 7 antwoorden verborgen

Egoisme. Bah.

van Oeffelen | 21-08-21 | 13:47 | 2

Ja echt! Smerige schapen die denken gezonde mensen een spuit door de strot te kunnen duwen. Mensen met een gezonde lifestyle moeten zich maar opofferen voor obesitas-varkens, want hoger risico. Fuck that.

Ben_Hur | 21-08-21 | 14:00

Economische vluchtelingen, bah. Fiscaalontduikers, bah. Betweters, bah. Brabanders, bah. Katholiekliberalen, bah. Knorretjes, bah.

dathoujetoch | 21-08-21 | 15:19

Ik zit al een tijdje te fantaseren over een situatie waarin de griep komende winter hard toeslaat met als gevolg overbelasting van de ziekenhuizen. Wat zal er dan gebeuren? We weten nu dat al die maatregelen ook hebben geholpen tegen andere virussen zoals dus griep. Gaan we dan maatregelen krijgen voor de griep? Gaan we er dan langzaamaan naar toe dat een prikje voor de griep ook indirect verplicht wordt en als je niet getest hebt op griep beperkingen qua toegang wordt opgelegd? Dit klinkt als een wappieverhaal, maar technisch en logisch gezien zie ik veel parallellen met covid. We zullen zo 'gewend' raken dat we het normaal gaan vinden al dat getest en bewijzen. Denkt iemand nog echt dat we het allemaal afschaffen?

Wybe Wabes Abbema | 21-08-21 | 13:46 | 2

Dan krijg je een narcolepsy veroorzakend vaccin gepromoot door “expert” Ab osterhaus

Snap_het_ook_niet | 21-08-21 | 13:49

Uw laatste zin,"Denkt iemand nog.... that's not what they want,.... critical thinkers

BL!ZZ | 21-08-21 | 14:02

Zit in een volle trein van Utrecht naar Nijmegen, helft heeft ondertussen het dragen van een mondkapje opgegeven.

Schemerlamp | 21-08-21 | 13:45 | 6

Moet je ook maar niet in een trein gaan zitten. The Horror.

Lorejas | 21-08-21 | 14:03

Och meisje toch. Thuis maar even lekker uithuilen straks, lucht vast op.

Vackman | 21-08-21 | 14:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Eigen risico gewoon omhoog bij geen vaccinatie. En verder niet meer zeuren.

Naall | 21-08-21 | 13:44 | 9

Eigen risico ook omhoog, bij ongezond voedsel, roken, en ga zo maar door, en natuurlijk @Naall gaat dubbel betalen.

Free will | 21-08-21 | 14:01

Ja laten we dat ook doen bij dikzakken die alles in hun muil douwen of bij rokende mensen of mensen die niet sporten en hele dag op hun hol zitten. Man man man, mensen die dit soort onzin uitkramen stemrecht ontnemen.

swagmachine | 21-08-21 | 14:01

Meteen ook het eigen risico omhoog voor sporters. Een beetje je eigen ziekmelden omdat je weer onderuit getrapt bent op het voetbalveld of een dat je golfbal in je oog kreeg. Ieder werkend mens die in zijn vrije tijd sport moet een keus krijgen, ontslag of stoppen met sporten omdat je de baas geld kost als je geblesseerd raakt. Wat denken jullie wel niet met je gesport. En zo kunnen we ellenlange lijstjes maken met mensen die nergens recht op mogen hebben.

Hangtietsmurfin | 21-08-21 | 14:13
▼ 6 antwoorden verborgen

Sommige mensen hebben meer vertrouwen in de vernietigde kracht van corona dan het vaccin. Sommige mensen pretenderen dat ze altijd oog hadden op de zorg.
Sommige mensen vinden de discussie over vaccins de reden waarom ze zich eindelijk tegen andere mensen kunnen keren zonder terughoudendheid.

Toch? Kun je eindelijk van die persoon of personen afkomen als ze buiten worden gesloten.
Alsof jij ooit in je leven met hen bevriend zal raken.

En dat is niet alles. Diezelfde mensen die vinden dat we het voor de ouderen (en zwakkeren) moeten doen, zijn diezelfde mensen die hun ouders laten wegrotten in een bejaardentehuis en decennia lang niet bezoeken. Niet eens een belletje. Hoor ik van mijn zuster die werkt bij de thuiszorg dat de meeste bejaarden eenzaam zijn en niet bezocht worden door hun kinderen.

Ja, diezelfde type mensen die pleiten dat ze het voor de 'ouderen' en zwakkeren doen.

Adriel | 21-08-21 | 13:43

theoretisch is volgens de fabrikanten van de vaccins een veiligheid van 95% gegeven. in de praktijk blijkt dat de infectie van personen die gevaccineerd zijn dat percentage aanmerkelijk lager is. Als ik in een ruimte kom met enkel gevaccineerden is het risico dat één daarvan besmet is dus bijzonder laag, de kans dat van de gezonde iemand besmet raakt exponentieel lager. En zelfs al wordt je besmet dan nog zal het verloop bij gezonde mensen het stadium van een verkoudheid nauwelijks overstijgen.

Ik begrijp echt niet dat mensen om wat voor reden dan ook, vrijheidsbeperking is daarvan nog de meest legitieme, liever het risico lopen in een ziekenhuis te belanden als in het vaccinatiecircus te stappen.

Als je ziet wat mensen vrijwillig aan rotzooi in hun lijf stoppen om "gezond" te blijven, moreel gedwongen aan reclames voor allerlei "homeopathische" rotzooi. Liever een overdosis "medicijjnen" van het Kruidvat, ook niet echt gezond, als een werkzaam vaccin.

Even terug naar echte dichters: C. Buddingh: De enige morele opdracht die de mens heeft, is dat zijn zoektocht naar het geluk niet ten koste gaat van het geluk van de ander.

bergsbeklimmer | 21-08-21 | 13:39 | 9

@King of the Oneliner | 21-08-21 | 14:02:
rabarberrabarber, mooi gedicht, zijn dagboeken heb ik nooit gelezen. Misschien moet ik dat eens doen maar ik heb nog een paar planken met ongelezen boeken die eerst gelezen moeten worden. En het hele online gebeuren vreet tijd en energie en de was moet ook nog gedaan worden.

divoc | 21-08-21 | 14:27

@King of the Oneliner | 21-08-21 | 14:02: Ja, hij heeft zelfs alle werken van Shakespeare vertaald.

bergsbeklimmer | 21-08-21 | 14:39

Je zegt het goed, vaccinatiecircus. Hoop clowns (a la Hugo) die de lakens uit delen.

Thuinman | 21-08-21 | 14:58
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik al tweemaal bezoek gehad van de politie vanwege mijn reactie naar de moeders van mijn kinderen die bij mij op/onder de huid begonnen te kruipen. Het na-echtelijke spel verliep niet meer eerlijk.
Als Hugo het spel niet eerlijk meer speelt hoop ik dat ik bij zinnen blijf. Als ik in de mood kom on Hugo berichten te gaan sturen zal de politie die vast en zeker hoger opnemen dan de berichten die ik mijn exen stuurde. Dat is trouwens ook niet eerlijk naar mijn exen toe.

Leptob | 21-08-21 | 13:39 | 7

@Leptob | 21-08-21 | 13:56:
Dit komt op mij een beetje over als goedpraterij van je wangedrag. Je had waarschijnlijk ook die duidelijke berichten op een andere manier over kunnen brengen. Maar, toegegeven, ik ken je situatie (van toen) niet. Dus wie ben ik wel helemaal?

Rest In Privacy | 21-08-21 | 14:07

Foutje

Leptob | 21-08-21 | 14:15

@kweethetooknietbeter | 21-08-21 | 14:07: Ik had goed nagedacht. Tweemaal meegemaakt dat mijn exen niet meer voor rede vatbaar waren. Ik denk dan druk ik de heleboel over de top zodat ze de politie gaan bellen. Want de politie gaat dan de-escaleren. Dus die wijven hebben hun verhaal gedaan bij de politie en werden weer rustig. Politie heeft bij mij verhaal gehaald. Ik dit uitgelegd en politie zei 'ja wellicht handig, maar let wel een beetje op je woorden.' Politie heeft weer teruggekoppeld naar de exen en toen was het na een paar dagen weer vrede.

Leptob | 21-08-21 | 14:16
▼ 4 antwoorden verborgen

Eindeloze discussies. Leg mij nu eens uit:
Waarom zou ik een vaccin moeten nemen om iemand te beschermen die dat vaccin zelf al genomen heeft?

Mastermattie | 21-08-21 | 13:39 | 10

@mmx | 21-08-21 | 13:57: Ik ben niet op de hoogte van een dergelijke studie. Het enige wat ik weet is dat ongevaccineerden de ziekteverwekker langer bij zich dragen dan ongevaccineerden. Hieruit volgt dan dat de kans op een mutatie groter bij ongevaccineerden simpelweg omdat dit een functie van tijd is. Daarom is er ook de discussie om eerst heel Afrika te vaccineren voordat hier in Europa de boosters worden uitgedeeld.

FogerRederer | 21-08-21 | 14:02

@FogerRederer | 21-08-21 | 14:02:
Dit verhaal zou kloppen mits je zeker wist dat een virus op dezelfde wijze muteert in een ''genetisch gemanipuleerd'' lichaam als een gewoon lichaam. Niemand weet wat RNA gaat doen omdat het simpelweg nooit getest is.

mmx | 21-08-21 | 14:55
▼ 7 antwoorden verborgen

Andersom geldt natuurlijk dat gevaccineerden last hebben van onvrijheid omdat anders zieke ongevaccineerden de ziekenhuizen overspoelen. Hoelang is dat acceptabel?

* Il Principe * | 21-08-21 | 13:38 | 6

@De Blauwe Baviaan | 21-08-21 | 13:46:
Echt waar? Vergelijkbare situaties als met corona? Heb je cijfers?

* Il Principe * | 21-08-21 | 14:01

Mensen belanden sowieso alleen maar in het ziekenhuis door hun eigen keuzes.
Of het nou de keuze voor een gevaarlijke sport is, de keuze naar werk te rijden, de keuze te roken etc etc. Ongevaccineerden overspoelen alleen de ziekenhuizen niet aangezien er vrijwel niemand in het ziekenhuis ligt.
Heel de steekproef onder 320 mensen op een inwoner aantal als Nederland raakt dan ook kant nog wal.
Nog niet te spreken over het niet kunnen verifiëren van de data.
Een stichting vraagt bestuurders die een direct financieel belang hebben bij het aanbieden van corona patiënten om hun doctoren een niet controleerbare telling te laten doen van wel/niet gevaccineerd.

mmx | 21-08-21 | 14:05

@* Il Principe * | 21-08-21 | 14:01: ik kan niet linken, maar in 2018 hebben er een aantal betichten in de krant gestaan. Corona is geen griep, maar rechtvaardigt zeker niet de sociale en economische gevolgen van het beleid tegen corona. De kruideniersmentaliteit van het kabinet Rutte hebben wel in meer sectoren zijn sporen achtergelaten: Veiligheid, onderwijs, zorg, defensie, enz.

De Blauwe Baviaan | 21-08-21 | 14:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vraag me echt af hoe 'gratis dna swabs inleveren' grotere vrijheid geeft dan even twee prikjes halen. Doe mij een injectie in plaats van een verplichte test anytime.

hendrikjandetuinman | 21-08-21 | 13:37 | 2

Mij ook. Maar dat is dus niet het punt.

CamaroHans | 21-08-21 | 13:39

Of je doet gewoon allebei niet.

mmx | 21-08-21 | 14:06

Is al bekend wat er in de Griepprik zit dit jaar ? En wordt die ook verplicht?
En wordt die samen met de Booster Corona prik gegeven ?

ceesreis | 21-08-21 | 13:37 | 3

HxxNxx zit erin. Da's een van de varianten van de vogelgriep. De andere mix in de cocktail weet ik niet, want griep was ineens compleet verdwenen toen de corona zijn/haar intrede deed. Maakt niet uit. De griepprik is een soort bingo. Soms heb je mazzel, maar vaak heb je pech. Ze klooien maar een end raak, en iedereen accepteert het.

LV-225 | 21-08-21 | 13:43

geen zorgen. we gaan tegen alle beestjes gevaccineerd worden, de nuance is al lang verdwenen. Vaccin is het nieuwe Becel, goed voor hart en bloedvaten. Vaccin goed voor.... I don t know....

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 13:46

Er wordt een hele prikeconomie/prikbusinessmodel opgetuigd.

Leptob | 21-08-21 | 13:52

In tegenstelling tot de belastingen van de afgelopen 20 jaar gaat de overheid de ontvangen bijdrage voor de corona tests plotseling wel nuttig besteden. Echt waar!

W_F | 21-08-21 | 13:34

Het vaccineren is op dit moment louter dwang of drang voor mensen die de essentie van het leven in een vrij land niet begrijpen. Het zijn zwakke mensen die zich laten vaccineren omdat ze anders niet naar een festival kunnen.
Wie begrijpt wat de essentie is van een vrij leven, laat zich door niets of niemand dwingen of dringen om een vaccinatie te nemen tegen een virus dat 99,9% van de bevolking overleeft. In een vrij leven bestaat geen angst voor ingebeelde gevaren en is de geest vrij van morele invloed door de massa.

Dus de "ongevaccineerde" mag straks niet meer in een vliegtuig? Niet meer naar de bios? Niet meer naar een festival? Niet meer naar de Efteling?
Nog steeds niet zoveel aan de hand, allemaal onnodige luxe.
Maar ga mensen dwingen opdat ze zonder vaccin niet meer mogen werken, geen zorg meer ontvangen, geen eten meer mogen kopen of iets anders essentieels: dat wordt oorlog. Ja, ik zie dat wel gebeuren de komende jaren. En niemand houdt het tegen. Geen columnisten, geen journalisten, geen reaguurders en geen "wappies".

Democratie is al jaren geen democratie meer, omdat de meerderheid van volk wordt bespeeld middels massapsychologische trucjes omtrent sociale klassen en eeuwenoude methoden van indoctrinatie met angst. Sinds corona is dat openlijk, duidelijk zichtbaar en steeds verder neigend tot fascisme dan wel communisme.
Het komt niet meer goed voordat het goed fout gaat. Het zij zo.

Luivend | 21-08-21 | 13:32 | 9

@bergsbeklimmer | 21-08-21 | 13:43: Ach arme drommel. Bezweken onder morele chantage. Dat gebeurt alleen maar als je niet zeker van je morele gelijk hebt. Het eerste reaguursel vertelt het verhaal gewoon heel duidelijk. We glijden af naar een heel enge staat en heel veel mensen blijken een soort NSB'ers te zijn. Vrijheid is niet hetzelfde als met de lemmingen mee te rennen richting afgrond. Ik houd u niet tegen, maar zelf kies ik voor een andere route.

LV-225 | 21-08-21 | 14:03

@kweethetooknietbeter | 21-08-21 | 13:41:
Mogen ze het leger al wel een beetje gaan masseren om te helpen bij het ondersteunen van de Boa's en de agenten.
Anders voorzie ik veel winkel gedrag zonder pin transactie bij de kassa.

mmx | 21-08-21 | 14:10
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je ergens beleidsmatig (dus geen natuurlijke) consequenties aan verbindt is het al geen vrije keus meer.

VP732 | 21-08-21 | 13:31

Drie woorden: Grondwet, Grondwet en Grondwet.

Rest In Privacy | 21-08-21 | 13:30 | 7

Zonder Grondwettelijk Hof is de Grondwet een dode letter. De instituten die de bewakende rol zouden hebben zijn politieke speeltjes geworden, zie de Referendumwet.

Frau Merkel | 21-08-21 | 14:06

@Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 13:32:
Een totalitaire staat die bepaald wat je wel en niet mag is inderdaad veel mooier dan de ouderlijke keuze om een al dan niet barbaarse traditie voort te zetten.

mmx | 21-08-21 | 14:11
▼ 4 antwoorden verborgen

Fijn dat Rosanne zo’n kritisch stuk schrijft waarin ze de vinger op de zere plek legt, waar zijn nu de critici die zo’n hoge pet op hadden over vrijheid en zelfbeschikking? Die mensen zijn monddood gemaakt, door een cancel cultuur waaraan zij zelf aan de wieg stond. Maar de vijand van mijn vijand is mijn vriend, dus chapeau voor dit stuk en zet hem op Rosanne!

deugallergie | 21-08-21 | 13:28

"When tyranny becomes law, rebellion becomes duty." Thomas Jefferson

Kijkeensaan | 21-08-21 | 13:27 | 1

"The world's on fire toys on fire
Everybody everywhere looking for desire
There goes Mary there goes Sue
I tried to warn you I tried to warn you."
Jefferson Airplane

funda | 21-08-21 | 13:42

Gelezen / gehoord bij GS: Als je je vrijheid opgeeft voor veiligheid krijg je geen van beiden
Harry Vox

fokkewoelf | 21-08-21 | 13:24 | 3

Daarom rijd ik altijd 150 binnen de bebouwde kom.

funda | 21-08-21 | 13:43

@funda | 21-08-21 | 13:43: haha, ik ben tegen het opgeven van vrijheid in het corona verhaal maar wat een schitterend voorbeeld.

hustler01 | 21-08-21 | 13:50
-weggejorist-
chausson61 | 21-08-21 | 13:22 | 2

Ik begin gelijkenissen te zien tussen D66 en de EU met de situatie in Duitsland jaren 30 vorige eeuw. Mensen tegen elkaar opzetten en uitsluiten, heel gevaarlijk.

Sinterbikske | 21-08-21 | 13:22 | 1

The illusion of choice.
Het zijn ze volgebs miallemaal, VVD, CDA, D66 enz.

Krijgtheenenweer | 21-08-21 | 13:39

Weer een politicus die glashard zegt dat wanneer je gevaccineerd bent je niet meer ziek kunt worden van corona. Dat kan nog steeds. Je kunt zelfs nog steeds in het ziekenhuis belanden alleen de kans daarop is aanmerkelijk kleiner dan zonder vaccinatie.

Met_baard | 21-08-21 | 13:22 | 1

Ik lees graag wetenschappelijk onderzoek en ik kan u vertellen, de leugen regeert alom. Politici hebben werkelijk geen flauw benul van wat er gaande is of doen alsof.

Upendo | 22-08-21 | 01:52

Inmiddels is krona een economie in en om zichzelf geworden. Niet alleen wordt er veel geld mee verdiend, maar er worden inmiddels ook tal van carrières op gebouwd. Net als met de immigratie.

Alsdan | 21-08-21 | 13:20 | 2

Fraaie vergelijking.

De Pilsvogel | 21-08-21 | 13:28

dat was ook de bedoeling. Het zal verder worden uitgebreid. Dysproportionalisme is het oude normaal en zal zo blijven. Het wordt tijd voor een oorlog, het oude normaal, we hebben m lang hier niet meer gehad. Geen zorgen, we kunnen het nog wel. Het zit in onze genen, niet in wetten.

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 13:52

D66 de nieuwe nazi's. SSplitssing is wat ze willen.

Zjozef | 21-08-21 | 13:19

Check de cijfers uit Israël. Ondanks vaccinatie gaat het daar gewoon rond.

Check de cijfers van hun IC, ongevaccineerden zijn zwaar oververtegenwoordigd.

Er is hele zware vaccinatiedwang, niet om een paar euro, maar een paar jaar van je leven.

Feynman | 21-08-21 | 13:17 | 7

Misschien handig als je dan een linkje dropt bij je stelling. Corona gaat niet weg, gevaccineerd of niet.

De Blauwe Baviaan | 21-08-21 | 13:41

Ongelezen ben ik alweer blij dat ik niet in Israel woon.

funda | 21-08-21 | 13:45

Die kans dat corona je een paar jaar van je leven kost omdat je niet vaccineert is verwaarloosbaar. Als je die marges gaat handteren kon je ook beter niet bevrijd worden van de Duitsers. En hobby's/sport/activiteiten moeten ook groot en deels worden afgeschaft, laat staan vrijheid van keuze in eten en drinken en lichamelijke conditie. Reizen kunnen we ook wel per direct afschaffen want daar gaat ook veel meer mis dan wanneer je thuis blijft.

mmx | 21-08-21 | 14:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Als vrijheid volgens Rosanne inhoudt dat anderen moeten betalen voor een gevolg van je eigen keuze, zal ze moeten beamen dat we al decennia in een dictatuur leven.

Cor Netto | 21-08-21 | 13:16 | 1

Al we er een financiële balans van gaan maken, prima, maar dan ook maar even betaalde belastingen erin meenemen.

feiten_en _cijfers | 21-08-21 | 13:19

Kleine edoch relevante correctie: Hertzberger schrijft dat de helft van de mensen die in Israël in het ziekenhuis komen. Dat klopt niet, de helft van het aantal besmettingen is gevaccineerd.

Bewezen-De-Gekste | 21-08-21 | 13:15 | 2

Tekst moet zijn...... de helft van de mensen die in Israël in het ziekenhuis komen gevaccineerd is.

Bewezen-De-Gekste | 21-08-21 | 13:16

Ja, dat zegt niet zoveel. Als zeg 99% gevaccineerd, en helft in ziekenhuis is gevaccineerd, ja? Zegt niks. En ik ben niet gevaccineerd. Maar er is me toch een partij non informatie aan alle kanten.

feiten_en _cijfers | 21-08-21 | 13:21

Men moet het recht behouden om linksaf te slaan wanneer de meerderheid blind rechtsaf gaat.

FogerRederer | 21-08-21 | 13:15 | 2

Ben overigens naarstig op zoek naar een teiltje want die hypocrisie van D66 is niet te filmen.

FogerRederer | 21-08-21 | 13:18

Dat hoor je niet vaak, een geldsmijter van D66 die toegeeft dat belastinggeld wordt opgehaald bij de burger.

fokkewoelf | 21-08-21 | 13:13

Hele wijze woorden van de fotograaf Chas Gerretsen in een interview in De Groene over vrijheid:
‘Eerlijk gezegd weten of begrijpen de meeste mensen niet wat er wordt bedoeld met “vrijheid”, of wat ze ervan willen. Goede, gratis gezondheidszorg die je angst wegneemt, is dat vrijheid? Het inperken van meningsvrijheid of het verbieden van bepaalde woorden? Je bewegingsvrijheid beperken, voor je eigen veiligheid? Iedereen heeft zijn eigen interpretatie van wat vrijheid is. Wat ik eronder versta, is bijna verdwenen, en heeft plaatsgemaakt voor meer onverdraagzaamheid, meer bekrompenheid en meer overheidscontrole.’

‘Tot welke klasse je behoort, maakt veel uit voor hoe je vrijheid ziet, wat je ervan verwacht, en welke inperking ervan je accepteert. In mijn ogen vinden de meesten van ons het niet erg om slaven te zijn van een meester, zolang het ons beschermt tegen bepaalde angsten, zolang het ons toestaat om te doen wat we willen binnen wat acceptabel wordt geacht. De meeste mensen werken vaste uren, vier, vijf dagen per week, jaar in jaar uit, en vinden het prima om dat ongestoord te blijven doen. Ook in Nederland zie ik dat: mensen vertrouwen op anderen om voor hen te denken en te zorgen. Ze zijn volgzaam, verdoofd, perfecte werknemers, met een regering en computers die hen volgen en bewaken voor hun eigen veiligheid. Zo wilde ik nooit zijn. In mijn ogen is angst de basis van al het leven. Mijn hele leven lang was mijn nieuwsgierigheid groter dan mijn angst om mijn leven te verliezen. Voor veel mensen is de angst voor de dood groter, en blijven ze thuis – in angst. Voor anderen, zoals ik, is het angst die hen helpt om mentaal en fysiek te overleven; de angst die nodig is om een aanstormende auto te ontwijken, of een langzame dood van verveling, of het gevoel om stil te staan. Het is verbazend hoeveel mensen verstarren wanneer ze worden geconfronteerd met gevaar: niet in staat om te bewegen, wachtend op de dood.’
www.groene.nl/artikel/droombaan-cowbo...

goedverstaander | 21-08-21 | 13:13 | 13

@goedverstaander | 21-08-21 | 13:31:
Hij wilde nooit zijn zoals "de meesten van ons", vertelt hij trots, zoals die "angstige volgzame, verdoofde, verstarde slaven, niet in staat om te bewegen, wachtend op de dood".

Schoorsteenveger | 21-08-21 | 13:44

Angst is een emotie en die kun je uitzetten.

abeltasman | 21-08-21 | 13:50
▼ 10 antwoorden verborgen

Wat is de volgende stap voor D66? Iedereen die het waagt ouder te worden dan 75 jaar per extra levensjaar gaan belasten? Iedereen die zijn/haar/hun donorcodicil niet ingevuld hebben laten doodgaan op de operatietafel? Het is een partij van hele enge mensen.

Toos Bevergeil | 21-08-21 | 13:13 | 2

Niet gevaccineerden uitsluiten van sociale woningbouw en alleen nog in door D66 aangewezen ghettos bij elkaar laten wonen.

Sinterbikske | 21-08-21 | 13:17
-weggejorist-
andere hans | 21-08-21 | 13:12 | 2

Ik maak me ernstige zorgen over Hugo de Jonge. Gisteren zag ik hem op de TV, en als ze hadden gezegd dat het een zwerver vanonder de brug was, had ik het gelijk geloofd. Volgende week zal hij wel met zo'n vlassig talibanbaardje voor de camera staan. En dan die wilde blik in zijn ogen. Zou hij aan de drugs zitten? Dan laat ik de onzin die uit zijn muil komt nog achterwege. We worden volgens mij door een stel psych- en sociopaten geregeerd. Dat is een hele uitdaging voor het volk.

LV-225 | 21-08-21 | 13:11 | 2

Pleit u nu voor een vrijwillige drugstest voor de overheid?

Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 13:13

@Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 13:13: Maar dan wel op eigen kosten, ik wil niet mee hoeven betalen aan andermans ongezonde drugsgebruik.

ReyNemaattori | 21-08-21 | 13:52


Brave Burgers - Het Verzet 1 - 0
Corona - Vaccin 0 - 5 voor de rust
De Waarheid - Wappie Wetenschap wedstrijd afgelast

King of the Oneliner | 21-08-21 | 13:10 | 4

Gulli? Benne Gij dat?

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 13:58
▼ 1 antwoord verborgen

"In radboudumc vinden we positieven SARS-COV-2 in volledig gevaccineerden en met op eerste oog hoge virale loads, dus besmettelijk. Nauwelijks ziekte gelukkig, maar kunnen wel overdragen naar kwetsbaren."
Aldus Wertheim Heiman medical microbiology.
twitter.com/HeimanW/status/1415698463...

2_amazing | 21-08-21 | 13:08 | 2

Dit dus. Niet alleen testen afwimpelen op de ongevaccineerden.

gemeentereiniging | 21-08-21 | 13:14

Maar volgens Paternotte is het veel minder. Hij noemt geen getallen, dus waarschijnlijk is het verschil net significant te noemen.

Frau Merkel | 21-08-21 | 13:21

Het hele beleid valt niet meer recht te lullen en stort vanzelf in.Neem die prik of niet maar stop deze idioterie.

van stampij | 21-08-21 | 13:08 | 1

Helemaal mee eens. Blijf de bekende maatregelen propageren (maar niet meer dan dat), doe prikjes als je wil, en maak een plan om flexibiliteit qua capaciteit in de ziekenhuizen wat uit te breiden. En voor het overige: kappen. Kerona wordt dan gewoon een griep waar we mee leven, net als influenza en verkoudheid.

Alsdan | 21-08-21 | 13:16

Als ik even niet meer weet wat ik moet denken over een onderwerp, dan wacht(te) ik altijd graag de benadering van Rosanne Hertzberger of Arjen Lubach af. 2 toch wel wijze leeftijdsgenoten die iets compex fijn kunnen vereenvoudigen of belichten. Nu ook spot-on.

geheelvergeter | 21-08-21 | 13:07

Vaccinatieplicht ruilen voor een donorcodicil. Gewoon voor de discussiemarkt. Dus: "Vaccineren verplichten? Ok, dan trek ik mijn donor codicil in."

Jos Tiebent | 21-08-21 | 13:06 | 2

Donorcodicil? Iedereen is donor.

Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 13:08

Donor organen heb je toch al niets meer aan omdat je dan medicijnen moet slikken die je afweersysteem onderdrukken, en daardoor werken de corona vaccins niet goed meer.

W_F | 21-08-21 | 13:11

VOLT is een EU marketing vehikel. Het is niets anders dan Denk met een ander kleurtje. Géén buitenlandse inmenging!

Frau Merkel | 21-08-21 | 13:06 | 1

VOLT is de overtreffende trap van D66. Hangen aan de tiet van Ursula Von Der Leyen

Mastermattie | 21-08-21 | 14:20

"De politici die zeiden: „Ik vind het afschuwelijk wat u zegt, maar ik zal uw recht verdedigen het te zeggen”."

Noemt mevrouw Voltaire nu een politicus?

Stijl_Loos | 21-08-21 | 13:04 | 1

Wie weet?

Adriel | 21-08-21 | 13:06

Die Paternotte is zo'n vervelende enge vrijheidsbeperkende vent. Hij slaat ook altijd zo aan op luchtvaart b.v.
D66 is helemaal niet de partij voor de zwakkere Nederlanders. D66 is de partij van de consultants en ZZP-ers. Mensen die het goed hebben.
Ze maken het door al die dwingelarij en vrijheidsbeperkende (milieu/woke) maatregelen en massale import van armoede veel lastiger voor mensen met een lage beurs.
Je moet i.d.d. zoals BBB probeert te doen een niveautje hoger kijken.
Dat ie weer begint over hartoperatie en geen plek op de IC, er is nog steeds geen start gemaakt met uitbreiding IC capaciteit, nog niet eens een beetje.
Die was so wie so al te krap in Nederland. Breng dat tenminste on par met de buurlanden. En houdt rekening mee met nog verdere uitbreiding door alle import van armoede (straks weer Afghanistan). Stop de numerus fixus. Denk wat vooruit.
Brrr zo'n vervelende gevaarlijke man.

Alexander | 21-08-21 | 13:04 | 1

Consultants leven bij de overheid van de incompetentie en lafheid van de ambtenaren en ZZPers zijn degenen die òf wel wat kunnen en ondanks de overheid overleven òf degenen die door de overheid gedwongen werden ZZPer te worden. Mensen die het goed hebben?!

Frau Merkel | 21-08-21 | 13:09
-weggejorist-
intrigant | 21-08-21 | 13:02 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen


Sturm und Drang

Een Duitse term om puberteit te beschrijven.

King of the Oneliner | 21-08-21 | 13:00 | 3

"Musik! Ich will tanzen!"

(Eva Braun in: der Untergang)

King of the Oneliner | 21-08-21 | 13:03

@King of the Oneliner | 21-08-21 | 13:03: “wir haben es nicht gewusst.” Een uitspraak van na de Untergang. Volgens mij oefenen verschillende politici nu deze uitspraak.

swapper | 21-08-21 | 13:58

In de VS gaat men nog veel verder; als anti-vaxxer ben je daar op veel universiteiten en bij veel werkgevers al niet meer welkom. In NL hebben we procentueel minder free riders, maar ik zou niet weten wat iemand die niet gelooft in de wetenschap te zoeken heeft op een universiteit of in de zorg.

Diederik_Ezel | 21-08-21 | 13:00 | 35

@Malle moer | 21-08-21 | 13:17: wetenschap is ruzie maken met empirie. Zodra die ruzie over de gedetecteerde feiten (en niet opinies) stopt heb je religie en einde wetenschap, dan wel entree van de onbegrensde domheid van mensen.

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 14:08

@Diederik_Ezel | 21-08-21 | 13:22:
EMA heeft hem inderdaad goed gekeurd omdat ze in de zeer beperkte testfase geloofden. Er zijn geen data en feiten er is één zeer twijfelachtig onderzoek met random infectie op de controle groep. Waarna honderden miljoenen mensen zijn geïnjecteerd met een nieuwe technologie waar geen lange termijn gevolgen van bekent zijn. Waarom denk je dat geen van de RNA medicaties ooit richting human trails is gegaan terwijl men hier in 2013 al mee bezig was.
Kan overigens nog steeds goed uitpakken, maar ja dat kan Russisch roulette ook. Tevens is de vergelijking met vaccins die in de basis compleet anders zijn en daardoor ook geen lange termijn effecten veroorzaken onzinnig. Alsof je zegt dat lucht inademen geen probleem is dus roken zal ook geen probleem vormen.

mmx | 21-08-21 | 14:30
-weggejorist-
okdanniet | 21-08-21 | 15:00
▼ 32 antwoorden verborgen

Dit land is sowieso verloren. Vaccinatieplicht of niet. Vrijheden worden op alle wettelijke, culturele en morele manieren kleiner en kleiner...

Odin | 21-08-21 | 12:59

Gevaccineerd of ongevaccineerd, we blijven allemaal potentiële besmettingsbronnen. Alleen zegt men dat gevaccineerden van 'n eventuele besmetting minder last hebben. Ik begrijp het hele gedoe omtrent verplicht testen niet. Iemand?

gemeentereiniging | 21-08-21 | 12:59

In de VS bijna alleen ongevaccineerden op de IC.
Verpleging gefrustreerd en burnout.
43 procent zegt zorg dit jaar te willen verlaten

m.youtube.com/watch?v=TWGCTeTtmRk

chausson61 | 21-08-21 | 12:59 | 11

@Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 13:35: Ik schreef ook "was"
Men is nl voor een groot deel gevaccineerd ,weet u.

chausson61 | 21-08-21 | 13:56

Wist je dat mensen die alleen hun eerste prik hebben gekregen ook als "ongevaccineerd" worden vermeld?

Mastermattie | 21-08-21 | 14:13

@chausson61 | 21-08-21 | 13:12:
Als dat daadwerkelijk de denkwijze van die artsen is moeten ze misschien maar ontslag nemen.
Net zoals de long arts of oncoloog die geen longkanker patiënten wil behandelen.
Of de trauma arts die vind dat je niet onnodig in voertuigen moet rijden.
De diëtist die geen dikke mensen wil helpen.
Is er überhaupt een dokter die iets op lost waar je niet zelf aan bijgedragen hebt?

mmx | 21-08-21 | 14:33
▼ 8 antwoorden verborgen

DKTP en BMR vaccinatie ook onzin dan? Weer terug naar de middeleeuwen vanwege principes? Lijken wel allemaal godsdienstwaanzigen hier. Een vaccin is alleen maar een training van je eigen immuunsysteem. Geen ingreep in je lichaam.

Nescio73 | 21-08-21 | 12:59 | 12

@Kapitein Sjaak Mus | 21-08-21 | 13:12:
Kan geen link posten naar NU . Zelf even googlen. Idd Gezondheidsraad cijfers. Kans op overlijden tot 29 afgerond 0 aan corona. Astrazenica 2.5/100k. Pas ergens vanaf 40 jaar begon het statistisch voordelen te hebben.
Voor pfizer kun je wel hartzakje googlen. Dan kom je wel bij lareb of iets anders

Middensteun | 21-08-21 | 14:10

@Kapitein Sjaak Mus | 21-08-21 | 13:37: Kudo voor de Kapitein.

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 14:12

Snap je überhaupt het verschil tussen een vaccin zoals verstrekt voor alle ziektes die je ooit heb gehad en wat ze je nu in spuiten?
Het heeft in de basis al niks met elkaar te maken qua werking.

mmx | 21-08-21 | 14:35
▼ 9 antwoorden verborgen

Even een huishoudelijke vraag. Ik ben regelmatig te laat bij de outtro van het fimpje. Het is iets met pRutte in het Torentje. Hoe krijg je de adblocker zover dat eruit te knippen? Ik ben niet geinteresseerd in reclame voor Mark en wat hij in het torentje doet. Dàt hij er zit is al erg genoeg.

Frau Merkel | 21-08-21 | 12:58 | 5

@King of the Oneliner | 21-08-21 | 13:06:
Moet je ook maar geen deepfake-pr0n kijken.

funda | 21-08-21 | 13:09

@King of the Oneliner | 21-08-21 | 13:06: niet opnieuw beginnen, gewoon doorgaan. Gaat wennen. Na een tijdje krijg je een orgasme van de persconferenties, werkt echt.

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 14:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Als iedereen die prik nou even neemt, verplicht vind ik ook goed, zijn we van die rotzooi af. Eindelijk. kunnen we weer feest en vakantie vieren zoveel we willen.

wijzeneus | 21-08-21 | 12:58 | 10

@Wayfaring stranger | 21-08-21 | 13:27:
Voordat dit doordringt bij demense zijn we maanden verder. Als je volledig gevaccineerd bent vervalt bovendien de toegangstest en laat je app overal een groen scherm zien. Hoezo schijnveiligheid? Het wordt weer een grote puinhoop deze herfst/winter.

Computer_says_no | 21-08-21 | 13:34

Als je echt gelooft dat je op die manier je vrijheid terugkrijgt, leef je nog steeds in een bubbel.

Mastermattie | 21-08-21 | 14:11

Als alle risico groepen euthanasie plegen is er ook geen probleem meer.

mmx | 21-08-21 | 14:37
▼ 7 antwoorden verborgen

De ongevaccineerden hebben ongevraagd ook meebetaald aan het vaccinatieprogramma van de gevaccineerden. Een groot deel van de gevaccineerden wil een beloning krijgen voor het doen van het juiste, een genoegdoening. Die genoegdoening is dat ongevaccineerde gestraft moeten worden.

sir Ockels | 21-08-21 | 12:57 | 7

Don't go there......

MK27 | 21-08-21 | 13:26

De start van het einde van solidarieit zonder voorwaarden is al tientallen jaren geleden gemaakt. "Eigen verantwoordelijkheid" is de gangbare holle frase, al 10 tallen jaren. Niemand weet wat het betekent.

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 14:17

@Ommezwaai | 21-08-21 | 13:05:
Dat zou fantastisch zijn, dat alleen de mensen die mee gaan in de wensen van de staat mee betalen aan de staat. Wat zal ik veel geld overhouden als ik mijn eigen gezondheidszorg en publieke uitgaven betaal.

mmx | 21-08-21 | 14:40
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik krijg opeens enorm zin in een broodje haring... Zal wel lunchtijd zijn ...

de Jager59 | 21-08-21 | 12:55

Die Paternotte lult wel een beetje uit z'n nek. "Het is niet eerlijk als gevaccineerden meebetalen aan de testen van niet-gevaccineerden". Je moet eens weten aan hoeveel dingen ik meebetaal waar ik ook niet op zit te wachten. Maar dat noemen we solidariteit en daar is onze maatschappij op gebouwd.

2Little2Late | 21-08-21 | 12:55 | 7

Ja, bijvoorbeeld de D66 hobby EU. Tientallen miljarden euro's betalen we daarvoor, en het volk heeft het nooit gewild. Maar ja, teveel weekdieren hebben nu eenmaal op ze gestempt

intrigant | 21-08-21 | 13:16

Ja neem de NPO maar als voorbeeld of eigenlijk bijna alles wat met de EU te maken heeft of geld naar Kaag's Hamas .... you name it !

Koning BongoBongo | 21-08-21 | 13:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Geen probleem als men kiest voor testen voor toegang maar die eigen bijdrage had wat mij betreft niet gehoeven.
Daar tref je vooral groepen mee die het al niet zo breed hebben.

Chupa-mos | 21-08-21 | 12:54 | 3

Ja maar, als je het al niet breed hebt ga je toch al niet naar die dure horeca en festivals met kaarten van 90 euro p.p., toch? Dus het maakt toch niet uit? En die QR code op je telefoon voel je toch ook niets van?

BekiekUtMoar | 21-08-21 | 13:28

Het gaat niet om die eigen bijdrage, het gaat om het feit dat je moet bewijzen dat je gezond bent.
Je hoeft toch ook geen bewijs te tonen dat je geen hiv, etc hebt?
Het beleid staat haaks op de cijfers.
Ga naar het coronadashboard en kijk naar de cijfers van de hele periode.
In mei gaan de cijfers omlaag, in september weer omhoog, iets met "r" in de maand.
De prik is niet het antwoord, de cijfers zijn hetzelfde als vorig jaar, toen waren er nog geen vaccins.

Mastermattie | 21-08-21 | 14:08

België gaat per 1 september open. Luie stinkhippies die geen andere baan willen zoeken terwijl er een vacaturerecord is en er te weinig werklozen zijn die demonstreren vandaag dat hun zwaar gesubsidieerde theaters weer open mogen. Maar iedereen die een béétje de Israëlische cijfers in de gaten heeft gehouden snapt: vanaf volgende week als de middelbare scholen weer open gaan, dan gaan de ziekenhuizen weer volstromen en komen er weer nieuwe beperkingen.

Dat er in de tussentijd zolang gewacht wordt totdat 75-plussers (mensen die hun tweede prik alweer een half jaar geleden hebben gekregen) hun booster-prik krijgen, dat voelt weer als een soort kwaadaardige opzet van #hugodejongekanniets. Maar daarover vast weer wat nieuwe topics de komende maanden.

JohnLocke | 21-08-21 | 12:54 | 4

@JohnLocke | 21-08-21 | 13:39:
U neemt maar eens wat aan om te kunnen beledigen, is het niet?
Deze jongen heeft gewoon inkomen, ik heb in de afgelopen tijd al vreten bezorgd, een hele horecagelegenheid van verlichting en geluid voorzien, foodrunner gespeeld en allerhande achterstallig onderhoud uitgevoerd. Ik heb geen subsidie of outkierings nodig, ik red mezelf wel alleen wordt het me door types als u wel verrekte moeilijk gemaakt. Als we nou eens afspreken dat u zich niet bedient van loze aannames en insinuaties, dan zeg ik niet dat u ongezien de typhus mag krijgen?

elfenstein | 21-08-21 | 14:06

Gaan we dan nu eens echt allemaal dood? Werd es tijd.

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 14:18
▼ 1 antwoord verborgen

Op de GeenStijl burelen: no hard feelings tegen mevr. hertsenberger?

Guy de Lombard | 21-08-21 | 12:54 | 4

Nog even en ze is plots de grote heldin van GS.

Schoorsteenveger | 21-08-21 | 13:22

@Frau Merkel | 21-08-21 | 13:00:
Zo heeft iedereen wel eens een punt.

Schoorsteenveger | 21-08-21 | 13:22

hoezo? vrijheid van memingsuiting, beledigingen eervol ontvangen dan wel afleveren is toch zeer volwassen? GS stijl waardig zou ik zeggen.

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 14:20
▼ 1 antwoord verborgen

De Jonge zei: Vrijwillig is "vrijwillig".

BrutusBosch | 21-08-21 | 12:52 | 1

Als protégé van Mark Rutte zou ik de woorden van De Jonge maar niet al te serieus nemen..

Ommezwaai | 21-08-21 | 12:59

Maar er gaat bijna niemand meer deaud aan Corona hier in Nederland. En de griepgolf van dit jaar schijnt heftig te worden.
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/829665/griepprik-dit-jaar-extra-belangrijk-griepvirus-kan-dit-jaar-flink-tekeer-gaan

Tijd voor uw griepprik, anders mag u niks meer.
Alleen samen krijgen we de griep onder controle.

Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 12:51 | 7

@Kapitein Sjaak Mus | 21-08-21 | 13:16: het aantal mensen wat kwetsbaar is is gedaald.

Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 13:21

@Kapitein Sjaak Mus | 21-08-21 | 13:07: er sterven nu meer mensen aan corona dan vorig jaar. Hoe zou dat nou komen? Hint, niet vaccineren is niet het antwoord.

__dictatuur | 21-08-21 | 13:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Vrijheid.
Alleen wappies geloven daar nog in.

Hiram | 21-08-21 | 12:51 | 2

Vrijheid is zo 20e eeuw.

nutsniet | 21-08-21 | 12:59

We hebben nu feesboek en weblogs en phones die alles van ons weten en uitleesbaar zijn. Niemand heeft vrijheid nodig, just a QR code.

funda | 21-08-21 | 13:02

Ach wat nou ‘vrijheid opgeven’…
Wat meer flexibel zijn kun je het ook noemen

laurentius | 21-08-21 | 12:51 | 1

Ik rij ook altijd 10 km/u te hard voor onze Vrijheid bij die beperkende snelheidsborden. Soms neurie ik er zelfs het Wilhelmus bij.

funda | 21-08-21 | 12:58

Even een opmerking plaatsen die mensen ook altijd maakten als ze iets van Trump goed vonden.

Ik heb niets met Rosanne Hertzberger, au contraire. Ze komt als onwijs naar persoon over en het liefste had ik niet geweten wie zij was. Maar wat moedig dat zij in de NRC -lijfblad van D66GL- weer een column plaatst waarvan de lezer het totaal oneens zal zijn. Niet de eerste keer. Goed geschreven. Helder verwoord. Keurig.

JohnLocke | 21-08-21 | 12:50 | 2

De NRC-lezer is een schaap met een beperkt wereldbeeld. Die slikt alles wat ze leest. Dus misschien slikken ze ook die column.

BrutusBosch | 21-08-21 | 12:57

Het nieuws moet doorgaans uit columns en opinies gehaald worden...

Mastermattie | 21-08-21 | 14:01

Dictatuur 66.

Tha Analyzer | 21-08-21 | 12:50 | 1

Na het afschaffen van het referendum door Democraten66
was het wel duidelijkheid dat deze partij, nooit meer voor het volk of de democratie stonden en kon deze partij geschrapt kon worden als serieuze stem optie!

TijdelijkOptimist | 21-08-21 | 13:15

D66: wel gevaccinneerd ook meer betalen.
Het moet allemaal wel 'eerlijk' blijven.
D66 leeft ook niet van de wind tenslotte.

funda | 21-08-21 | 12:49 | 1

Nog mooier zou zijn dat je kan aangeven dat je zelf niet achter enige maatregel staat en daardoor ook voor geen enkele maatregel hoeft te betalen.
Dat zou pas serieus geld schelen voor alle niet gevaccineerde, die zorg kosten zijn namelijk een schijntje van de kosten die de economie voor de kiezen krijgt.
Dus dan lijkt het mij prettig dat gevaccineerde buren mij geld komen brengen.

mmx | 21-08-21 | 14:46

D66 is een partij met griezelige trekjes. Een eng clubje die eenzijdig de spelregels aanpast als het ze uitkomt maar ondertussen de andere partij beticht van valsspelen.

Gravin v Kippenbouth | 21-08-21 | 12:49 | 1

Altijd geweest ook. Maar die van Mierlo, die was zo gezellig en een drinkebroer. Daarom trappen de mensen er in.

JanBrel | 21-08-21 | 13:01
-weggejorist-
Roadblock | 21-08-21 | 12:48 | 3

DE film die intapt op de angst voor eng kapitalisme, propaganda en leugens van grote bedrijven en regeringen, crowd-control, de logica van vergulde euthanasie, het taboe kannibalisme, recycling, voedselschaarste en de domheid van de massa is: Soylent green uit 1973.
Soylent Green is een proteïne koekje, gemaakt van de lijken van vrijwillig naar euthanasie gemasseerde medeburgers.
De kleur groen is het lekkerst, en de mensen duwen letterlijk elkaar opzij, wanneer er een nieuwe lading wordt geleverd bij de staatswinkels.

Pfizer is de Soylent Green onder de vaccinaties.

King of the Oneliner | 21-08-21 | 12:48 | 2

gouwe ouwe onder de dystopie films. Had Soylent Green dezelfde groenekleur als D66 en CDA? Complot!

nobodiesunmighty | 21-08-21 | 14:25

Ik heb m samen met mijn vader gezien... Ik was 13 of zo en vond m echt doodeng... Nog steeds als ik die muziek hoor zie ik die klaprozenvelden....

de Jager59 | 21-08-21 | 15:21

Wat moeten we dán, om te voorkomen dat ziekenhuizen in de herfst onevenredig vol liggen met ongevaccineerden?

Kinderen weer thuis laten zitten? Restaurants weer dicht?

In dit licht gezien is een eigen bijdrage voor ongevaccineerden om zich te laten testen heel redelijk.

Papa Jones | 21-08-21 | 12:48 | 22

Wat dacht je van niks doen naast wat extra ziekenhuis bedden of een corona ziekenhuis (klein landje had er al lang kunnen staan met voldoende bedden etc). Heb je ook geen kans meer om tijdens een heftiger ziekte traject ook nog eens besmet te worden met corona.

mmx | 21-08-21 | 14:48

@langelat | 21-08-21 | 13:42:
Jij kent veel afdelingen die orgaan transplantaties doen die nu verschoven zijn naar corona?

mmx | 21-08-21 | 14:50
▼ 19 antwoorden verborgen

Ondertussen in o.a. 020,

Onder de naam Unmute Us komt de evenementenbranche vandaag in actie tegen het coronabeleid van het kabinet. De demonstratie start vanmiddag om 14.00 uur bij de RAI, en is live te volgen via AT5 en NH nieuws.

Bibop | 21-08-21 | 12:47 | 8

@Jazeetie | 21-08-21 | 13:22:
Enig idee wat voor organisatrisch regelwerk eraan vooraf gaat om artiesten te regelen? + aanbetalingen. Plus voor die artiesten zelf? Die komen echt niet op en neer voor 1 optreden in Nederland hoor. En met al die verschillende belastingregelingen per land is het voor "kleinere" bands amper meer mogelijk. Neem nou een Y&T, die moeten tegenwoordig geld vragen voor een backstage praatje ( meet & greet heet dat tegenwoordig geloof ik ), hebben ze ook exact uitgelegd waarom. het kan niet meer uit, er moet geld bij voor die jongens anders. Zo treurig is het tegenwoordig.

Graaisnaaiert | 21-08-21 | 14:04

@elfenstein | 21-08-21 | 13:07:
O, wat een debiel argument. Nederland is koploper, dus geef ons alle ruimte. Ja, dus?

Amsterdamsko | 21-08-21 | 14:05

@Amsterdamsko | 21-08-21 | 14:05:
Nee, laat de mensen die eerlijk en fatsoenlijk hun brood verdienen met werkzaamheden in de entertainmentindustrie hun werk gewoon weer doen of betaal de schade van het beleid. Verder niks. Uw "debiele" voor argument geeft wel een beetje aan hoe u er in staat. Als een 100% hufter zonder compassie, blijkbaar. Weten we dat ook weer.

elfenstein | 21-08-21 | 14:09
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist-
druif | 21-08-21 | 12:47 | 28
▼ 28 antwoorden verborgen

Besmettingscijfers omhoog, besmettingcijfers omlaag.
Wel of geen vaccinatie drang.
Wel of geen toegangspas voor horeca, musea etc.
Derde prik ja of neen.
Ik zie het wel; mogen we ‘los’ juich ik, moeten we ‘vast’ vloek ik.

MK27 | 21-08-21 | 12:45

Tijd om zijn bankrekening te blokkeren...

Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 12:44

Ik vind Caroline van der Plas geweldig hoor. Maar als ik haar zie moet ik ook steeds aan Inez Weski denken. Zal wel door mijn medicatie komen.

Leptob | 21-08-21 | 12:41 | 17

@Sinterbikske | 21-08-21 | 14:02: Renske is een goed politica, zeker een goed Kamerlid, maar het beleid dat zij voor ogen staat kan zij (en haar partij) al tientallen jaren niet omzetten in wetten. Omdat ze geen onderdeel uitmaken van de regering. Dus ergens een keer een , of . die ze kan veranderen. Dat is het een beetje. In een coalitieakkoord-land geldt alleen meedoen. Dat snapt Jesse heel goed. Daarom is hij zo wanhopig.

JohnLocke | 21-08-21 | 17:07

Wat een belediging van Carolien zeg, hoe durft u. Stop maar meteen met die pillen.

pibasso | 21-08-21 | 17:14
▼ 14 antwoorden verborgen

Nou mooi zo'n opinie. Gaat ze nu ook een boycot regelen van de adverteerders?

MondKapper | 21-08-21 | 12:40

Wij zagen dit toch al van verre aankomen. Maar wij waren gek. Wij waren paranoia.
Ruim een jaar geleden werd er al gewaarschuwd maar die signalen werden simpel afgedaan als complot-denken en een groot deel van de NL bevolking maakt het geen drol uit, die volgen en doe wat gezegd wordt, gedwee.
L' histoire se repête.

BekiekUtMoar | 21-08-21 | 12:40 | 1

Het is nog steeds geen plan, maar een glijdende schaal. Corona is een blijvertje. Politici dachten te kunnen ontsnappen met vaccins, dat lukt slechts ten dele. Wat er gaat komen, booster shots, niet gevaccineerden het leven zuur maken, kinderen 12- vaccineren, dat alles om de pandemie 'te bestrijden'. Het wordt tijd gewoon toe te geven dat het niet onder controle is, dat het niet onder controle komt en dat we als maatschappij er mee moeten leren leven. Maar ja dat vergt visie, moed en doorzettingsvermogen, vrijheden afpakken is zoveel makkelijker.

Incitatus | 21-08-21 | 13:08

Een paar weekjes, één lockdown maar, totdat ze een prik hebben. Zo gaat het wel even door.

negerinnenzoenen | 21-08-21 | 12:40 | 1

"Two years to flatten the curve" toch?

Mastermattie | 21-08-21 | 13:34

Pas nou op van Rossem, straks krijg je nog een ban.

elfenstein | 21-08-21 | 12:40 | 1

Dat zou wat zijn! Zit je je reaguursel te tikken en weg topic?!

BadPatNL | 21-08-21 | 12:49

Dat spoorboekje van advies tot dwang kende ik al, wordt al tijden toegepast. Het is te hopen dat er snel op grote schaal ernstige bijwerkingen komen, dan zal de druk wat afnemen.

Zoelense Hobbyboer | 21-08-21 | 13:05

Binnenkort, alleen gevaccineerde mogen stemmen.

rifraf | 21-08-21 | 12:37 | 5

@Aristotalloss | 21-08-21 | 13:00:
Haha, de "jetset" vermaakt zich prima op prive-feestjes en feest zich helemaal een gat in het neusschotje.

elfenstein | 21-08-21 | 13:04

@Is dit nog nieuws? | 21-08-21 | 13:20:
Oh nee, Ferd zou binnen de vijf minuten kotsend over de reling hangen van zoveel drank, drugs en obsceniteit.

elfenstein | 21-08-21 | 13:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ah, hier een Hugo de Schoenen nog platgespoten met Botox zonder de alles verhullende onsmakelijke Prins Pils begroeiing.

P. Breidel | 21-08-21 | 12:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland