Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#Hugodejongekanniks, #Hugodejongemoetweg?

Hoe dump je een demissionaire druiloor?

We zijn weer eens terug bij af. Allemaal systemen die niet goed werkten (en waarvan we op voorhand wisten dat ze niet goed werkten), zijn toch ingezet en ook met grote trots gepresenteerd. Nu moeten de kroegen weer vroeger dicht omdat de clubs te vol stonden met mensen die van Hugo na een Janssen-prik rechtstreeks de dansvloer op mochten en dreigen festivals die enorme aanpassingen en extra voorbereidingen hebben getroffen, toch hun publiek te moeten gaan halveren, of erger, maar vooral zijn ze wederom in enorme onduidelijkheid gestort door zinnen als "ongeplaceerde evenementen zijn ook met toegangstest, vaccinatiebewijs of testbewijs niet toegestaan". Hugo de Jonge is ondertussen net zo lang aangebleven als minister van Niks Kunnen totdat de innige banden-pers langzaam met steeds meer bewondering  ging schrijven over zijn uithoudingsvermogen en individuele groepsimmuniteit tegen intrinsieke kritiek. 

Zo niet SBS6, misschien wel het enige lineaire plopkapmedium dat niet met poeslief geduld en begrip tegenover de dames en heren politici staat. @Hart van Nederland wil gewoon weten: wanneer ga je eigenlijk weg, Hugo? Wat reken je jezelf aan Hugo? Waarom heb je nou Mark nodig om je van deze doodnormale vragen te bevrijden, Hugo? Waarom blijken de nieuwe regels vooral het gevolg van slecht werkende, onduidelijke of overstandige maatregelen die Rutte en De Jonge zelf genomen hebben? Waarom worden Mark & Hugo pas boos op het moment dat een SBS-journo aan hún functioneren durft te twijfelen? Wanneer gaan ze zelf eens ongeplaceerd een functie elders zoeken?
LOL: De Tweede Kamer komt woensdag terug van reces voor een debat over het coronavirus. Het reces begon gisteren. Goed begin van het reces!
Janssendansers: +10.345 gekraakte Hugonoten.

Letterlijk Huilen om Hugo

Dus...

Social

Volledige virusvariété terugkijken:

Social

Clubs dicht (helaas), al het andere open: probleem opgelost

Social

Weet je wie ook geen doorstroomkarakter heeft?

Social

Hugo heeft zelf nog nooit een echt feestje gevierd?

Social

Het is geen pandemie. Het is allemaal politiek

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik vond het best slim, na al dat gezeur door zeer velen waarom de regels niet losser konden na de alsmaar dalende cijfers. Er is nu voor eens en voor altijd bewezen, met keiharde cijfers, dat wij Nederlanders een verwend volkje geworden zijn dat zich niet eens aan een paar basis regels kan houden. En ook: Na een paar dagen/kleine week van stijgende cijfers is er toch wel behoorlijk snel ingegrepen.

heppykemper | 11-07-21 | 11:32 | 1

Keiharde cijfers? Zelfs van Dissel kan geen chocola meer maken van de potpourri aan statistieken die nu rondgaan

Dampende_aardappel | 11-07-21 | 11:57

Als je besmet bent wil dat toch niet zeggen dat je op de IC belandt? Wanneer het er naar uitziet dat de IC's weer dreigen vol te lopen, dan is het tijd om maatregelen te nemen. Tot die tijd geen paniek.

forecastle | 11-07-21 | 10:08 | 1

Dan ben je al veel te laat domkop.

Rest In Privacy | 11-07-21 | 12:07
-weggejorist-
Ali Bi | 11-07-21 | 04:28

Kunnen we niet eens kijken naar de vreselijke verontwaardiging van Hugo de Jonge tijdens persconferentie , of het niet eens tijd wordt dat i e op zou stappen, zie dat gezicht. Alle vliegtuigen landen hier gewoon op Schiphol en ja de jeugd heeft het gedaan nadat dansen met Jansen wordt gepromoot. Schietstoel graag.

foxhunter | 10-07-21 | 20:45

Gewoon weer normaal doen. Wie de laatste grafieken van van Dissel bekijkt zie je wat die man 'stiekem' heeft willen doorsluimeren: Er is helemaal geen epidemie meer. We zitten ver onder de stippellijn die dat aangeeft en daarnaast valt er ook nog wel wat te twijfelen aan de manier van het bepalen van een besmetting. Nog daargelaten of uberhaupt een besmetting nog wel zo 'eng' is.

niquedegraaff | 10-07-21 | 20:44 | 1

Mohammed Saeed al-Sahhaf ben jij het?

Rest In Privacy | 10-07-21 | 21:27

Het huidige beleid is gericht op maar 1 ding.
Mensen slingeren van hoogtepunt naar dieptepunt, net zolang dat er cognitieve dissonantie ontstaat en men slaafs gaat volgen wat de overheid hen opdraagt...

kees1386 | 10-07-21 | 20:18 | 1

Het is in elk geval een mooie publiekscampagne om nog meer mensen over de streep te trekken om zich te laten vaccineren.

Het kan straks (lees: eind augustus of begin september) twee kanten opgaan. Men laat alles los zoals in Groot-Brittannië en stoppen geheel met het (zinloze) testen. Óf de teugels worden weer aangetrokken en belanden opnieuw in een zinloze lockdown.

nostyle-still-alife | 10-07-21 | 20:46

De foto van 26 juni ongelofelijke flapdrol Hugo de Jonge is die van het VK, wat daar is gebeurd. Je had dit van een kilometer kunnen zien aankomen!!

Zijl5824 | 10-07-21 | 20:11

Het beleid van het kabinet is gewoon totaal onnavolgbaar. Vorig jaar hielden ze alles vrijwel dicht en werden ze overrompeld toen in september de cijfers weer opliepen.

In mijn arrogante “ik weet het beter dan de deskundige” commentaar dat ik hier plaatste op 20-04-2020 www.geenstijl.nl/5153052/briljant-een... voorspelde ik al dat het dan in september weer flink op zou lopen. Uiteraard was de overheid en waren de deskundige verbaasd, hoe kon dat nou toch?

We kregen nog de criminele -bewezen nutteloze- avondklok. Al met al onverantwoordelijk over voorzichtig was het motto.

Dan nu ineens gooien ze alles helemaal open? Als ik hun logica (niet wat ik zou doen) volgde had ik gewacht tot 1 september, dan had iedereen de kans gehad zich te laten vaccineren en had je dan alles open gegooid.

Maar nee wat doen ze nu. Ze gooien alles open, maar wel met testes voor toegang. Veel mensen hebben de vaccinatie niet dus de teststraten maken overuren, daardoor zie je ook meer besmettingen (nog los van de vraag of die problematisch zijn aangezien jongeren er over het algemeen weinig las van hebben). Paniek, en gooi alles weer dicht.

De vraag in hoeverre deze toename in positief geteste mensen resulteert in meer ziekenhuisopnames heb ik nog niet gehoord.

Of zou het toch een bewuste actie zijn geweest? Laat de cijfers even oplopen zodat we kunnen proberen de mensen nog wat extra angst aan te jagen, want het begint wat weg te vagen? Het is wel de meeste logische verklaring. Het enige probleem is dat ik ondertussen door heb hoe ontzettend dom, maar dan ook echt extreem dom onze politici/ ministers zijn. Dus ook te dom om zo’n plan op te zetten.

Ik hoop vooral dat vanaf 13 augustus er veel minder getest gaat worden (testen is nu gewoon niet meer zo belangrijk als in 2020 omdat door de vaccinaties het virus feitelijk minder gevaarlijk is voor mensen, ook al ben je besmet). Dan kan dan tenminste weer alles open en vallen de besmettings-cijfers mee.

Nogmaals, besef je dat besmettings-cijfers nu niet hetzelfde zeggen als in 2020 toen niemand gevaccineerd was en vooral ouderen er dus veel zieker door werden en de ziekenhuizen zo extra belast werden.

DerUnterMensch | 10-07-21 | 19:59 | 2

Prima tegel.

MoonBeebe | 10-07-21 | 20:23

Alle maatregelen en communicatie sinds maart 2020 zijn gericht op gedragsbeïnvloeding. De mondkapjes, het handen wassen, Hugo de Jonge die roept dat de vaccins "alleen maar voordelen hebben"; alles. Nou zijn onze politici geen psychologen (ik wel overigens), ook de OMT-leden zijn dat niet. En dat blijkt. Hier gaat een hoop mis. De pogingen om een consistent narratief op te bouwen en daarmee mensen een bepaalde kant op te laten bewegen leiden in de praktijk tot onduidelijkheid, argwaan en polarisatie. Waarmee de regering zich in de voet schiet en bereikt wat het juist niet beoogde: twee parallelle universa. Een waarin er daadwerkelijk zich een gezondheids(zorg)crisis afspeelt, en een die totaal vertroebeld is door beroerde statistiek, slechte communicatie, ego's en angst voor gezichtsverlies. Wat onnavolgbaar is, is dat we ons nu bijna alleen nog maar met de tweede situatie bezig houden.

Dampende_aardappel | 10-07-21 | 20:49

Het probleem zit 'm in de duiding van de Coronameldingen. Die zijn, dixit van Dissel, een "fluïde begrip" geworden. Bijzonder dat deze statistieken nog steeds zo leidend zijn in het beleid.

www.nrc.nl/nieuws/2021/07/07/van-diss...

Daarbij komen we steeds dichter bij de fundamentele vraag: gaan we accepteren dat het Coronavirus er is, dat het niet meer weg gaat en we er dus mee moeten leren leven. We zijn ons nu alleen nog maar aan het verzetten, vanuit het idee dat we het virus "kunnen verslaan" en er geen besmettingen en zieken meer mogen zijn. Dat is volstrekt onrealistisch, waardoor we steeds ingrijpendere maatregelen moeten gaan nemen om die illusie in stand te houden. Maar we zullen ooit moeten buigen. Anders wordt het barsten...

Dampende_aardappel | 10-07-21 | 19:27 | 2

Niemand zegt dat er geen besmettingen mogen zijn. Vanaf het eerste moment is het doel geweest om de zorg niet te laten omvallen.

Mean Dean | 10-07-21 | 19:55

Zie ik Grapperhaus op een tv een liedje zingen over roodkapje, mondkapje met als slotzin, zeg Roodkapje vindt je het erg dat ik niet huil? Die vent spoort niet. Hoever kan je zinken.

MoonBeebe | 10-07-21 | 19:22

Kennelijk zijn we zelf nooit jong geweest.

Hugeau en consorten zijn natuurlijk niets schuld. Na anderhalf jaar stilstand, krijgen de jongeren hun vrijheden terug. Niet stapsgewijs, maar gewoon in één klap alles.
Daarna gaan we verontwaardigd doen, want: oh my god! De jongeren pakken die vrijheid!
Ze sjoemelen zelfs - omdat het ook gewoon kan - met de veiligheidssystemen (lol) die we hebben ingebracht. Niet normaal! Wat een aso's! (Nogmaals: zelf nooit jong geweest, of altijd een deuger geweest.)

De jongeren gaan tot diep in de nacht (volledig terecht) los in de clubs. Het mag, dus gaan!
De cijfers lopen weer op.

Hoe lossen we dat op? Clubs, maar ook festivals dicht!

Nu kunnen de jongeren niet meer in de buitenlucht een biertje drinken, maar gaan ze lekker bij elkaar zitten; thuis welteverstaan.

Dat zal ze leren!
En dat zal de cijfers ook ten goede komen. LOL!

Tot wanneer?
Nou, in ieder geval tot Hugeau zelf terug is van een zorgeloze vakantie.

Bang. Incompetent. Naïef.

Corona GAAT NIET ZOMAAR WEG.
Ook niet met een vaccinatiegraad van 100% in dit land.
Dus de vraag die zogenaamde wappies stellen, blijft van kracht: hoelang gaan we zo door?

Cannabooze | 10-07-21 | 19:00 | 1

Hoelang gaan we door? Ik vrees nog heel lang als het aan een deel van de bevolking ligt. Mensen geloven oprecht dat er nog altijd sprake is van een pandemie.

Er is mijns inziens maar één antwoord daarop: De WHO heeft de definitie ervan in april 2009 aangepast. Het is een vergelijkbaar kunstje als wat het KNMI heeft geflikt met de 'verdwenen hittegolven'.

nostyle-still-alife | 10-07-21 | 20:56
-weggejorist-
Datgingniegoed | 10-07-21 | 18:43

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn besmet in de periode van 09-07-2021 tot 10-07-2021 is;
0-9 90 personen
10-19 2688 personen
20-29 5863 personen
30-39 825 personen
40-49 351 personen
50-59 333 personen
60-69 98 personen
70-79 23 personen
80-89 12 personen
90+ 0 personen
< 50 0 personen
Totaal 10283

mikes43357369 | 10-07-21 | 18:10 | 8

@mikes43357369 | 10-07-21 | 18:40: Het gaat niet om het feit dat de jongeren er weinig last van hebben. Die 10.000 per dag slaat in als een bom. We gaan volgende week voor heel Europa op ROOD, de toeristen gaan weg, de NL-ers zijn nergens meer welkom. Snappie???

Zwizalletju | 10-07-21 | 20:24

Jaja de Zweedse aanpak. Lankmoedigheid eikels. Je snapt het nog steeds niet. Harder ingrijpen voor 20-29 jaar. Stelletje onopgevoedde sukkels.

DeFeitenOpEenRij | 10-07-21 | 20:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Dat krijg je ervan als je iedereen te vriend wilt houden! Een goede leider neemt ook maatregelen waar niet iedereen het mee eens is. Slappe hap dus. Het gevolg is dat je het land kapot maakt, pardon inmiddels helemaal door het putje werkt. Gefeliciteert middelmatige leiders. Ga lekker de plee schoonmaken. Wellicht kun je dat wel. Succes.

DeFeitenOpEenRij | 10-07-21 | 18:07

De leeftijdsopbouw van de personen die zijn overleden in de periode van 09-07-2021 tot 10-07-2021 is;
50-59 0 personen
60-69 0 personen
70-79 0 personen
80-89 0 personen
90+ 1 persoon
Totaal 1
Waarvan 0 in het ziekenhuis
Waarvan 1 in het verpleeghuis
Waarvan 0 boven 70 thuiswonend
De leeftijdopbouw van de personen die in het ziekenhuis zijn opgenomen is, volgens GGD;
0-9 0 personen
10-19 1 persoon
20-29 0 personen
30-39 1 persoon
40-49 1 persoon
50-59 0 personen
60-69 2 personen
70-79 0 personen
80-89 0 personen
90+ 2 personen
Totaal 7

mikes43357369 | 10-07-21 | 18:07 | 3

Jij snapt er ook geen reet van

DeFeitenOpEenRij | 10-07-21 | 18:08

Allemaal opdonderen.

Datgingniegoed | 10-07-21 | 18:00

Stop er gewoon mee, wat een blamage. We weten toch allemaal dat dit niet meer weg gaat, we kunnen ons zelf nog maanden voor de gek houden, of je doekt nu deze hele poppenkast op.

deugallergie | 10-07-21 | 17:55

Wat een nare trekjes zie je bij Rutte en de Jonge als er eens een keer iemand kritische vragen stelt. What a time to be alive. Ongelooflijk smerige rotzakken zijn het die met niets anders bezig zijn dan zichzelf.

Pisnicht | 10-07-21 | 17:27

Woensdag spoeddebat over het functioneren van Hugo de Prutser.

wapster | 10-07-21 | 16:59

Wat het punt is: Iedereen doet alsof het kabinet, Rutte weet ik wat. De overheid zeg maar, alles van tevoren weet en expres het volk in het ongewisse laat. Maar het punt is, een maand geleden was de delta-variant een probleempje in een verweg land en als men toen had gezegd: We versoepelen mooi niet want delta komt eraan, dan was iedereen en zijn moeder hier twee weken lang over de zeik geweest.

Edoch delta dupliceert als een dolle, blijkt de cijfers door het dak te stuwen, code rood dreigt voor ons land, vakanties vallen in het water, dus is het dan zo gek dat ze de zaak bijsturen? Ik vind het allemaal totaal logisch, met de kennis van toen en nu, dat dit gebeurt.

En ja ik ben een "dom overheids-schaap" en iedereen weet he uiteraard beter, want zus want zo, maar feit blijft dat toen dicht blijven niet zou worden gepikt en dat nu open blijven gaat leiden tot ellende. Ondertussen gedraagt het publiek zich als een klas straalverwende kleuters op schoolreisje, dreinende etters achterin de bus want niks is nooit goed en de chauffeur slingert teveel dus de milkshakes klotsen over de stoelen. Allemaal de schuld van de meesters en juffen. Ik vraag me wel eens af, stel dat we een echte crisis krijgen, dan zijn we met zo'n volk reddeloos verloren. Het is blijkbaar heel, heel erg moeilijk allemaal.

Beste_Landgenoten | 10-07-21 | 16:52 | 13

Helemaal eens. Alsof de overheid een glazen bol heeft. Ze hebben destijds een besluit genomen op basis van verschillende modellen die tot dan toe prima werkten. Nu dus niet. Dan moet je ingrijpen. En weer het is niet goed. Wat een gezeik altijd.

Nietdanjatoch | 10-07-21 | 18:27
-weggejorist-
Purk | 10-07-21 | 18:43

Ze zitten inderdaad in een spagaat. Maar sinds wanneer laten wij ons interne beleid afhangen van de vraag of andere landen ons code rood toebedelen? Festival en horeca ondernemers die het overheidsbeleid trouw hebben opgevolgd betalen nu de rekening om toeristen te sparen die willens en wetens een reis naar het buitenland geboekt hebben. Er is echt een keuze te maken hier en men kiest niet voor de ondernemers.

intrigant | 11-07-21 | 09:29
▼ 10 antwoorden verborgen

Wees nou eens even een vent, Nederlandse jongere.

SIogra | 10-07-21 | 16:51 | 1

Je bedoelt die jankert? Ik vond het wel mooi. Wel raar, maar toch ook mooi ... en best wel onbegrijpelijk, maar ik ken zijn hele verhaal natuurlijk niet. Hij zat er flink doorheen.

Usumani | 10-07-21 | 17:13

Een Engel zou uitkomst kunnen brengen met, Wiilem word wakker.

biltong | 10-07-21 | 16:40 | 2

Die zit lekker in de zon op zijn door de wappies betaalde Spaanse landgoed.

Rest In Privacy | 10-07-21 | 17:29

Die loopt in Urk. Zie Telegraaf.

Willem Engel, voor velen hét gezicht van de coronasceptici in ons land, wandelt in de staart van de menigte met een grote glimlach mee. Overal waar hij herkent wordt, juichen omstanders hem toe: „Willempieieieie!!!!.”

Lorejas | 10-07-21 | 19:07

Huig Plug laat zien dat er vaak maar 1 camera is op het binnenhof, en 1 iemand met plofkappen van 6 verschillende zenders in zijn buiktasje.

Grauwnauw | 10-07-21 | 16:13
-weggejorist en opgerot-
snokkertje | 10-07-21 | 16:05

Hoeveel geld heeft deze corrupte nietskunner aan Siewert en andere vriendjes doorgegeven? En nu weer op vakantie, met die vreselijke crisis? Nietsnut

dathoujetoch | 10-07-21 | 16:01

In de ochtend een prik, ‘s middags in de kroeg. Dit allemaal om dat Janssen vaccin maar te slijten. De Jonge heeft inmiddels toegegeven dat dit onder andere was om mensen te verleiden. Dus nu nemen we maatregelen om de jeugd te beschermen want die blijken toch niet direct beschermd. Maar op het moment dat Hugo zijn vaccin wilde slijten was het feit dat ze niet direct beschermd waren, terwijl hij dit wist, niet belangrijk. Uw minister van volksgezondheid en welzijn mensen

Illuminati1989 | 10-07-21 | 15:59 | 5

@Illuminati1989 | 10-07-21 | 16:09: De rest van de kritiek vindt ik niet zo boeiend. Eigen domheid op de regering afschuiven is mij te simpel.
Wat telt is het resultaat.
Met een beetje geluk, de komende weken weinig NL kentekens (Nur Links, Nur Langsam) op de Deutsche Autobahn.

Frau_Ferkel | 10-07-21 | 16:18

@Frau_Ferkel | 10-07-21 | 16:18: Met veel geluk missen wij de witte kentekenplaten en kunnen wij eindelijk zelf de kuilen op het strand graven.

MoonBeebe | 10-07-21 | 16:21
-weggejorist-
Illuminati1989 | 10-07-21 | 16:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedere keer dat ik Hugo de Jonge zie ben ik opnieuw verbijsterd dat hij nog steeds Minister van Volksgezondheid mag spelen. Is er nou niemand van het kartel die in het landsbelang deze incompetente ijdeltuit kan wegsturen.

Hugo staat in de tweede Kamer heel getergd te krijsen over nepnieuws en 'het in gevaar brengen van de volksgezondheid' maar nota bene Hugo als Minister van Volksgezondheid - het ambt waar burgers naar opkijken en waar ze correcte informatie van mogen verwachten - is met z'n opgeklopte verkooppraatjes het grootste gevaar gebleken.

GroetenVanUrk | 10-07-21 | 15:54

Toch wel grappig. Den Nederlander krijgt weer alle vrijheden. En verpest het meteen. Gesjoemel met testbewijzen, thuisfeesten voor een bezoek aan de horeca.

Het gevolg: de normale schoolopening na de vakantie staat nu intern al weer ter discussie.

Het Robert Koch Institut (de Duitse RIVM) overweegt, testen en quarantaine voor Nederlandse vakantiegangers weer in te voeren. Mogelijk al vanaf Maandag. Wanneer de situatie niet verbeterd, zijn vanaf 17 Juli alleen nog gevaccineerde Nederlanders welkom voor een vakantie in Duitsland. Boete bij fraude kan oplopen tot 25.000 Euro, dat zal ze leren.

Een fijn weekend nog!

Frau_Ferkel | 10-07-21 | 15:51 | 11

@peterdh | 10-07-21 | 20:15: "Dit hele plan was vanaf de opbouw tot aan de uitvoer tot mislukken gedoemd. Dat kon echt iedereen zien aankomen."
En waarom gingen dan veel mensen weer lekker feesten? Die hebben ook een eigen verantwoordelijkheid, maar klaarblijkelijk geen rationeel denkvermogen.

Frau_Ferkel | 11-07-21 | 09:13

@Frau_Ferkel | 11-07-21 | 09:13:
Omdat als je tegen jongeren zegt: "Ok, jullie hebben anderhalf jaar binnen gezeten. Dat was super super super super KUT. We hebben anderhalf jaar de scholen dichtgehouden. De Cafe's dicht gehouden. De evenementen afgeschaft. Jullie hebben anderhalf jaar niet bij elkaar mogen komen. Nu mag dat weer!!!! Lekker feesten! ga je gang! Zet hem op! Haal een test en het mag weer!", tja dan gaan ze dat doen.

Dan leg jij de schuld bij de jongeren? En nee, de toename in de cijfers is niet doordat jongeren ziek over het hek klommen of omdat ze toegangspersoneel omkochten. Bullshit. De toename in de cijfers komt doordat max 750 van de 2000 bezoekers optimaal beschermt is tegen corona (zie boven), en vervolgens alle 2000 getest worden. Niet meer niet minder.

Dat zag *iedereen* aankomen. En nu gooi jij het op: "Ja, ze moeten natuurlijk wel een eigen verantwoordelijkheid hebben". Dus wat jij zegt is: "Ze moeten gewoon thuis blijven". Ze hebben zich aan *alle* vereisten gehouden. Ze hebben een prik gehaald. Ze hebben een test gedaan. Ze zijn gecontroleerd bij de ingang. Etc. Alles wat de overheid voorschreef. Wat hadden ze meer kunnen doen dan thuisblijven volgens jou?

peterdh | 11-07-21 | 11:08

@peterdh | 11-07-21 | 11:08: "tja dan gaan ze dat doen."
Niemand heeft ze gedwongen.
Wat iets zegt over de intelligentie van de betrokken jongeren. Maar goed, het onderwijs in Nederland is al jaren stuk.

Frau_Ferkel | 11-07-21 | 12:49
▼ 8 antwoorden verborgen

Van je fouten moet je leren.

Hugo is inmiddels master dus.

Roze_bril_drager | 10-07-21 | 15:50

Twijfel over medicijnen lijkt me geen probleem.

squadra | 10-07-21 | 15:41

Uiteindelijk ligt schuld bij het volk zelf, zij hebben tenslotte, op geheel democratische wijze, gekozen voor deze volksvertegenwoordiger. Oh, wacht…

JackStick | 10-07-21 | 15:39

Jansen wordt dus ook geslachtofferd om de politiek uit de wind te houden, aangezien niemand de leugens over de jongeren pikt. Ps. Ga eens onderzoek doen naar die stichting “testen voor toegang”. Baas is D’66 generaal van Middelkoop dus dat zal dus wel niet gebeuren. Vandaar dat Sywert weer vol in de schijnwerpers wordt gezet om de aandacht af te leiden.

Snap_het_ook_niet | 10-07-21 | 15:34 | 3

“Jans(s)en wordt geslachtofferd”…
“Ga eens onderzoek doen…”
“St. weet leidt de aandacht af”…
Ga je lekker wappie?

KritischeKrikker | 10-07-21 | 15:49

@KritischeKrikker | 10-07-21 | 15:49: Was het maar waar. Dan was de discussie klaar en over. Maar niet in dit geval. Als je volk inspuit met een middel, dat eigenlijk gewoon nauwelijks blijkt te werken, ondanks al de reddingspogingen van de overheid, dan mag je terecht vragen gaan stellen. Zelfs het beste vaccin gaat waarschijnlijk na twee spuiten niet voldoende zijn. De beschermingsgraad is al 1/3 afgenomen. En daar is dus keihard voor gewaarschuwd. Je hoeft niet ineens banger door het leven te gaan, maar je moet niet alles geloven wat de overheid in dit geval zegt. Dan mag u mij en anderen een wappie noemen,

LV-225 | 10-07-21 | 18:37

Maurice heeft geloof ik niet door dat over een paar weken, als dit zo doorgaat, ondanks de jongere zieken, de ziekenhuizen en IC's toch weer vol gaan stromen, wegens door besmetten van niet-gevaccineerde ouderen, weigeraars en toch ook jongere mensen. De meeste ervan zullen nooit echt ziek worden, maar uiteindelijk - en Maurice is hierin extreem hardleers - gaan de ziekenhuiscijfers ook weer omhoog. Maar Maurice heeft een schare klakkeloze fans. Die zal hij wel houden door steeds mister obvious te spelen.

Beste_Landgenoten | 10-07-21 | 16:58

@Beste_Landgenoten | 10-07-21 | 16:58: Ik las dinsdag nog dat de IC capaciteit weer werd afgebouwd dus dat zal me niks verbazen. Als je echt denkt dat al die 20-ers op de IC terecht gaan komen moet je otch maar eens op de rivm site zoeken naar de ziekenhuis opname verdeeld naar leeftijd.

4HoogAantWater | 10-07-21 | 17:22

RIVM meldt 10345 besmettingen vandaag…..

rob007 | 10-07-21 | 15:30 | 9

@redanx | 10-07-21 | 17:04:

De wappies denken dat een virus het zelfde effect heeft als een kogel....

Rest In Privacy | 10-07-21 | 17:34

Hats. Het virus zonder een actief geheugenverlies.

Overigens, opvallend veel hoestende mensen in het straatbeeld - Het is zomer.

Nederlandop1 | 10-07-21 | 17:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Maar wie is nu HANS! ? Daar ben ik wel benieuwd naar.

J.P.Drapeau | 10-07-21 | 15:07 | 2

Hans is bedacht door de broer van Frank Danen. Een fictief angstig echtpaar dat in paniek leeft doordat ze alles geloven wat de msm er uitbraakt.

deKerrieKip | 10-07-21 | 15:25

Je mag ergens naar binnen als je gevaccineerd bent of getest. Een gevaccineerde kan gewoon Covid-19 hebben. Waarmee deze dus de niet-gevaccineerde, geteste mensen kan besmetten. Echt eem goed uitgewerkt plan.

Selassie | 10-07-21 | 15:06 | 9

@MoonBeebe | 10-07-21 | 15:35: nee, we moeten gewoon allemaal deaud, dank zij de hoogmoed van de medische wetenschap gecombineerd met onkunde van politici. Mooie mix.

nobodiesunmighty | 10-07-21 | 15:57
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom heeft het hier niemand over Sam? Mijn inziens toch wel een beetje 'n held.
Alhoewel hij gewoon doet wat een goed journalist zou moeten doen, maar tot nu toe nog niemand gedaan heeft. @NOS fijn dat u ook eventjes meeleest.

Boris die Sauertopf | 10-07-21 | 15:03

Het is een techniek, mss wel een tactiek, voer de discussie steeds verder weg van het oorspronkelijke probleem (mss zelfs plan).
Op deze manier is het probleem niet meer op te lossen en kan je het met gemak in stand houden.
Iedereen die wilden zijn inmiddels geprikt, ook de mensen die ver buiten de risicogroep vallen.
Een leven zonder virusinfecties is, zelfs met de beste wil van de wereld, absoluut onmogelijk.
Laat de mensen, zoals ik, die zich niet willen laten vaccineren lekker dood gaan maar geef de rest, zeker alle jongeren, hun onvoorwaardelijke vrijheid terug!

Messerschmitt | 10-07-21 | 15:02 | 10

daarom is het hilarisch, dit incompetentie circus. Al zo n 80.000 jaar lopen we rond, denken dat we nu écht een dikke pik zijn wetenschappelijk gezien, dat de wereld nog nooit zo geglobaliseerd is als ooit te voren en dat China de grootste wordt. O ja en iedereen gaat deaud aan kerona. Totaal perspectief en proportionaliteitsverlies. China is altijd de grootste geweest. De arabieren zaten al lang in Vikingstan. Afghanistan, daar keren we al vele honderden jaren, duizenden jaren naar terug, heen en weer, heen en weer. En die coronafamilie, die is retesuccesvol omdat ie door de band genomen relatief weinig mensen dood (honger, malaria, vetzucht, oorlog, verkeer, medicijnen, zijn grotere killers, enz). De psychotische groepsangst zit er goed in. Hoe kom je daar uit als wappie, gewone burger, angsthaas, amygdala kietelaar....? D r can be only one: Hugo!

nobodiesunmighty | 10-07-21 | 15:47

@Papa Jones | 10-07-21 | 15:33: alsof er geen gevaccineerden in het ziekenhuis belanden

grachtengordel-muts | 10-07-21 | 15:56
▼ 7 antwoorden verborgen

De enige die ik iets kwalijk neem zijn de stronteigenwijze wappies die zich niet laten vaccineren en de tokkies die niet zelf na kunnen denken. Enige corona geval wat ik in de omgeving ken is van een wappie collega op het werk die niet wilde dat haar gezin werd gevaccineerd.
Deze vete van geenstijl doet erg denken aan hoe we destijds als Nederland met de gebroeders de Witt zijn omgegaan. Nederlanders en eigen verantwoordelijkheid nemen blijft toch wel een dingetje. Meeste landen hebben versoepelt maar alleen in Nederland gedragen we ons zo achterlijk en kunnen we nu dus op de blaren zitten.

zeertegendradig | 10-07-21 | 14:47 | 17

@Remi A. | 10-07-21 | 15:02: haha psies

movingsquare | 10-07-21 | 16:38

@bergsbeklimmer | 10-07-21 | 15:08: Dat risico wilde je nemen en heeft niemand je verboden. Maar er zijn mensen die het risico niet nemen kan je daar ook meeleven?

movingsquare | 10-07-21 | 16:39

@zeertegendradig

Het enige coronageval dat je kent in je omgeving? Dat zet je niet aan het denken? Je kent er maar 1, zo erg is het coronavirus dus niet of ken je maar weinig mensen?

Mad Max | 11-07-21 | 10:18
▼ 14 antwoorden verborgen

Rutte en zijn kameraden denken wat Poetin en Loekasjenko doen, kan ik ook gewoon een “democratische” dictatuur maken.
Ze maakten zich hier allemaal druk of Trump wel zou opstappen naar de verkiezingen, we kunnen ons beter wat mee zorgen maken over ons eigen nep parlement.

MargauxGrandCru | 10-07-21 | 14:47 | 5

@zeertegendradig | 10-07-21 | 14:49: Luisteren naar het volk? En gij gelueuft dat? De versoepelingen waren er alleen om de A-status door te drukken.

4HoogAantWater | 10-07-21 | 15:12

Begin het ook vrij zat te worden dtr demissionair eigenlijk gewoon betekent dat je net zo incompetent kan doorgaan, maar je toch niet hoeft op te stappen want je bent theoretisch al weg. Totale amateur club probeert eredivisie uit te stralen, maar kan de bal niet vinden

menage | 10-07-21 | 15:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Hij doet wel goed zijn best, maar het komt er allemaal niet lekker uit. Er zijn teveel belangengroepen die een vinger in de pap willen. De prioriteitstelling zou de piramide van Maslow moeten volgen.

lekgoot | 10-07-21 | 14:43

Wat een gezeik hier over clubs en festivals. Iedereen die gevaccineerd is kan zijn finaciële vergoeding voor deelname aan een medisch experiment toch gewoon ergens anders uitgeven? Oh, wacht...

Ben_Hur | 10-07-21 | 14:43 | 1

Jij noemt iets na een paar miljard nog een experiment?

Shoarmamasutra | 10-07-21 | 17:42

Persoonlijk aansprakelijk stellen voor alle veroorzaakte schade. #hugodraus

tectonicos | 10-07-21 | 14:43 | 1

Dat gaat niet werken. De man is geestelijk volslagen incompetent en daarnaast ontoerekeningsvatbaar. Zo lang hij zijn schoentjes aan heeft loopt hij rond als een trotse haan zonder hennen met stront aan zijn poten. Voor mij echt een toonbeeld van twee benige incompetentie op professioneel niveau.

F. Jacobse | 10-07-21 | 14:49

Eigenlijk best mooi, zo'n stukje eiwit. wil niet anders dan 'zijn ding doen' en naar de volgende. En omdat hij zo simpel is, is er maar 1 manier om dit te stoppen. Blijf. Bij. Elkaar. Uit de buurt. COVID boeit het niet of wij feesten willen, of op vakantie. COVID wil maar 2 dingen: bestaan en zich verspreiden. En als wij als mensen dat toelaten, is niet de overheid de schuldige, of Hugo, maar zijn we het echt helemaal zelf.

m@rkus | 10-07-21 | 14:42 | 8

@HeerVanStand | 10-07-21 | 15:19: COVID is niet bezig met ons 'goed gedrag' of niet. COVID probeert simpelweg zich te verspreiden. En dat lukt niet als het niet de volgende gastheer- of vrouw kan bereiken binnen een bepaalde periode. Zo simpel is het. 'Goed gedrag' of niet. COVID besmet als het kan zodra het kan. Blijf gewoon bij elkaar uit de buurt als je niet minimaal drie weken dubbel gevaccineerd bent. Hoe moeilijk kan het zijn?

m@rkus | 10-07-21 | 15:58

een virus wil niks. Het laat het doen op een voor ons onbekende wijze. Modellen, lab opstellingen, hypothesen te over. Een harde, op gouden standaard wetenschap gebaseerde uitspraak is nog niet mogelijk. Is niet makkelijk. Realiteit is retecomplex. Kwantumfysisch complex. En daar snappen we zelfs geen reet van. Maar goed, het OMT en Hugo zullen ons erdoor leiden, amen en inshallah en al die andere gasten.

nobodiesunmighty | 10-07-21 | 16:06

@m@rkus 15:58 Je herhaalt nog eens het valide deel van je redenering en gaat niet in op wat ik zeg. Handig, maar probeer het nog eens.

HeerVanStand | 10-07-21 | 16:20
▼ 5 antwoorden verborgen

Terug naar binnen, kutburger! Onze voodoo werkt onvoldoende

haddem | 10-07-21 | 14:40

Hahaha, die pica van de Flying Dutch-shoe... Zie hem nu pas :-)

TonAlias | 10-07-21 | 14:38

Maar Schoenen is al demissionair. Hij is al weg. Wegger kan niet. Ze lachen u uit in de bek! Doomed.

inCol | 10-07-21 | 14:38 | 1

Dit kabinet is veel te actief om demissionair genoemd te kunnen worden

haddem | 10-07-21 | 14:41
-weggejorist-
Kijkeensaan | 10-07-21 | 14:36

Even recapituleren: doel; ontlasten van de zorg en beschermen van de ouderen. Gisteren 6200 positieve testen, 10 ziekenhuisopnames, geen IC-opnames, van de positieve testen 5 in zorgcentra en 20 thuiswonende 70-plussers. De meeste positieven en ziekenhuisopnames zijn ongevaccineerden. Het Alpha-virus is met 62% nog steeds overheersend.
Het kabinet gooit dus het uitgaansleven en de evenementen dicht vanwege ongevaccineerde espies die geloven in een denkbeeldig opperwezen (God of Allah) of andere sinistere scenario’s.
Betere oplossing: alles vrij en wie zich wil beschermen gaat niet de deur uit tot alles veilig is, of gelooft dat het opperwezen hen zal beschermen.
Gevolg: misschien nog een kleine opleving, waarna het virus dooft wegens gebrek aan voedingsbodem.

Leffe Blonde | 10-07-21 | 14:32 | 9

@Langedweil | 10-07-21 | 14:59:
Bij een IFR van 50% zijn mensen iets meer geneigd om zich aan lockdownmaatregelen te houden. De kans is groot dat je dan vooral lokale uitbraken krijgt die redelijk snel geïsoleerd worden. Zie ebola.

lekgoot | 10-07-21 | 15:04

@lekgoot | 10-07-21 | 14:50: Nee. De werking is te beperkt: klachtenvermindering middels "goeie" trails. Had liever met ziekenopnames en doden gehad. Maar goed, het moest snel, dan lever je objectiviteit in. Nu zitten we in observationeel onderzoek af te wachten of we besmettingen minder gaan zien. Kunnen we niet. Observationeel onderzoek is slecht onderzoek. Kun je bijna niks mee, hoogstens je eigen denkwijze subjectief onderbouwen. Of, als ie heeeeeeeeeeeel erg goed is, misschien zonder al te veel statistisch gewauwel (=namelijk data manipulatie) een globale richting zien, welke mogelijk niet geheel toevallig is, qua kans. De prijs voor de inrichting van medische wetenschap, waardoor ook kwaliteitsinboeting. Niks nieuws onder de zon. Al vele jaren bekend.

nobodiesunmighty | 10-07-21 | 16:13
▼ 6 antwoorden verborgen
-weggejorist-
sjef-van-iekel | 10-07-21 | 14:32 | 1

Alle zwakkeren hebben zich inmiddels kunnen laten vaccineren als ze willen. Als je dan toch nog dood gaat, ben je zwak en/of heb je pech. So de fack be it.
Het is wel een keer klaar, niet?

Timide_Aso | 10-07-21 | 14:31 | 16

@Watching the Wheels | 10-07-21 | 14:56:
in de VS gaat de CDC hier tegenin. Zij beweren dat 2 vaccinaties nog steeds voldoende is. De vraag is wel of zij dit beweren omdat men anders aan de effectiviteit van de vaccins gaat twijfelen.

lekgoot | 10-07-21 | 15:06

gat nu puur over gezichtverlies in Europa. Die willen Frits en Hannie niet op de camping als ze lopen te hoesten.

menage | 10-07-21 | 15:20
▼ 13 antwoorden verborgen

Wel grappig dat er eerst kritiek is dat het kabinet alleen maar het OMT volgt, maar zodra ze afwijken ze kritiek krijgen dat ze het OMT niet volgen.

beldewouten | 10-07-21 | 14:30 | 6

@beldewouten | 10-07-21 | 14:44:
Nou klinkt de bovenstaande tegel toch echt als verdediging van het kabinetsbeleid.
Zie daar maar een aanval van te breien.

Roadblock | 10-07-21 | 16:01

wereld is niet zwart wit. Zelfs Hugo heeft gekleurde schoenen.

nobodiesunmighty | 10-07-21 | 16:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Als Hugo zegt dat mensen in het water moeten springen doen ze het nog.

sjef-van-iekel | 10-07-21 | 14:30

Hugo is een prima kerel. Hij staat voor een moeilijke opdracht. Maar ja, de beste stuurlui staan wal in een superdry shirtje stoere stukjes te tikken..

Lievewitteman | 10-07-21 | 14:29 | 6

De beste stuurlui staan aan wal omdat de stuurlui die het verkloot hebben het vertikken om op te stappenen plaats te maken voor nieuwe stuurlui. Mind you, dit kabinet is demissionair, had daarna nog twee keer moeten aftreden als ze niet al afgetreden waren, er zijn verkiezingen geweest, alles in de slipstream daarvan is een puihoop en dat blijft voorlopig ook zo. Wij, de bevolking, en onze volksvertegenwoordigers in Den Haag laten het gebeuren, maar wat je ziet is niets minder dan een stille coup.

Stijlicoon | 10-07-21 | 14:42

Ha, de Lievewitteman, die niet lief is en niet wit, maar wel de "clusterfuck" Hugo de Jonge verdedigt, terwijl hij merkbaar onzin staat te gorgelen:
Ik citeer:
"Dat het wel eens anders uitpakt dan wij inschatten?
Dit maakt ons vak heel moeilijk, maar ook heel mooi."
"Dat veel jongeren besmet raken is een 'blessing in disguise'"
"Ga dansen met Jansen was om jongeren over de streep te trekken"
Zodat zij daarna besmet konden raken?
Die jongeren, die daardoor LongCovid gekregen hebben, zullen hem wel heel dankbaar zijn.
Een prima kerel, die Rutte nodig heeft om hem te verdedigen.

Roadblock | 10-07-21 | 14:46

Wat levert dat nou op, dat reaguren voor het partijkartel?

4HoogAantWater | 10-07-21 | 15:14
▼ 3 antwoorden verborgen

Even wachten op het CDA-rapport. Wopke kan volgens mij wel inpakken, direct ook de reden waarom hij zich zo afzijdig houdt bij de formatie de laatste tijd, en dan kan de grote stoelendans binnen de partij beginnen…

beldewouten | 10-07-21 | 14:28

Mensen ff terug kijken via RTL XL Humberto van 28 juni te gast Attje Kuiken (PvdA) met een aantal andere gasten uit evenementen industrie ze zegt letterlijk mbt de versoepelingen :

"Ja ik vind allemaal dat het wel snel gaat MAAR DAN HEB IK HET NIET OVER DE TERRASSEN EN CLUBS maar over quarantaine van reizigers, afschaffen mondkapjes, waarom allemaal weer naar kantoor?"

Om vervolgens ook nog wel begrip uit te spreken voor frauderen jeugd met QR codes.

Exact 100% de verkeerde analyse En representeert de controlerende macht in de 2e Kamer als een van de oudste Kamerleden.

JanP999 | 10-07-21 | 14:28

Hopelijk wordt de journalist die deze vragen durft te stellen extra beschermd en zijn werk kan blijven doen in plaats van dat hij onder druk van ambtenaren een functie elders krijgt.

Hypno2050 | 10-07-21 | 14:26

Ze hebben geen idee. Ze hebben al anderhalf jaar geen idee. En ik? Ik ga gewoon mijn eigen gang. Ze kunnen de tyfus krijgen. Of corona. Maar wanneer rotten die nitwits nou eindelijk eens op?

Stijlicoon | 10-07-21 | 14:25 | 2
-weggejorist-
MoonBeebe | 10-07-21 | 14:32

@MoonBeebe | 10-07-21 | 14:32: In ieder geval een groot deel van het kabinet, zoveel is wel duidelijk. Met hun TellSell reclames om iedereen over te halen het vaccin te halen.

2Little2Late | 10-07-21 | 15:08

Een minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. In hele moeilijke tijden, waarvan vooral in het begin volstrekt onduidelijk was wat corona aanricht.

Zijn grootste kwaliteit is dat hij zich niet gek laat maken.
Maar is dat genoeg? Nee, wat mij betreft niet. Er waren te veel missers, onlangs nog met het te snel versoepelen. Ik vind daarom dat ie weg moet en vervangen moet worden door iemand die meer kwaliteiten heeft dan koelbloedig zijn.

Voor hem een buitenkansje om het zinkende CDA te redden? Zou hij dat kunnen?
-

Bernhard de II | 10-07-21 | 14:24 | 1

'"waarvan vooral in het begin volstrekt onduidelijk was wat corona aanricht"....
Meen je dat nou? Ze hadden toch het voorbeeld van Lombardije?
Onwaarschijnlijk incompetente schoenenlover.

Randall3.0 | 10-07-21 | 14:30

Wat mij in dit interview opviel waren de volgende uitspraken van Hugo de Jonge:
-Lage vaccinatiegraad in de wijken.
-Virus doorgaat in de rest van de wijk.
-Virus door de wijken gaat wandelen.
Vaag. Wat zou hij nou met die wijken bedoelen?
Of zou hij bepaalde groepen in bepaalde wijken bedoelen?

Roadblock | 10-07-21 | 14:21 | 5

@Diederik_Ezel | 10-07-21 | 14:23: Toch armoede dat iedere keer die kleine biblebelt weer langs het miljoen allochtonen/wijkendrama genoemd moet worden. Zo gaat het ook met het bijzonder onderwijs.... de meeste scholen zijn kompleet los van de kerken in 40 jaar maar de 520 mosckazernes zitten vol incl. hun mo-scholen/weekeind-internaten.Nederland, word eens wakker.

hagelkruis | 10-07-21 | 14:31

@hagelkruis | 10-07-21 | 14:31: Mazelen uitbraken waren in het verleden in de biblebelt, dus zal met covid ook wel zo zijn in de toekomst.

Diederik_Ezel | 10-07-21 | 14:41

@Diederik_Ezel | 10-07-21 | 14:41:
Ik denk dat het toch iets te maken heeft met de 'ideologie die niet genoemd mag worden'.
Waarom zou er anders voorlichting in de moskeeen gegeven worden?
www.parool.nl/amsterdam/dit-is-de-vac...
"Uit de eerste grootschalige Nederlandse studie naar corona en etniciteit bleek dat Amsterdammers met Marokkaanse, Surinaamse, Ghanese of Turkse achtergrond een geringere vaccinatiebereidheid hebben."

Roadblock | 10-07-21 | 16:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja en dus? Veranderd geen reet. Dus slikken en door.

Rocknrolla7372 | 10-07-21 | 14:20

Mijn respect voor Hugo en Mark is de laatste weken juist toegenomen. De makkelijke weg is alles zo lang mogelijk dichthouden en lekker veel regels stellen. Het feit dat ze dat niet gedaan hebben vind ik heel dapper. Virussen zijn lastig te voorspellen en nu gaat het wellicht een beetje mis, maar daar heb ik best begrip voor.

C1O2 | 10-07-21 | 14:20 | 4

@Stijlicoon | 10-07-21 | 14:30: Niks dappers aan lockdowns. Lockdowns zijn een manier om het volk te laten denken dat alles onder controle is. Ze maken meer kapot dan dat ze goed doen.
Lockdowns opheffen is dapper. En dat het nu mis lijkt te gaan door die feestende jongeren is goed om te weten, dan kunnen we gericht bijsturen. Eerste keer dat ze werkelijk kijken naar het effect van een maatregel. Voorheen was het altijd "Maatregel heeft niet gewerkt, dan houden we die maatregel en verzinnen een extra maatregel".

C1O2 | 10-07-21 | 14:35

Omdat virussen lastig te voorspellen zijn, is het misschien een idee om te kijken naar landen die vergelijkbaar zijn met Nederland maar met andere (of geen) maatregelen. Zoals Gideon van Meijeren probeerde bij Hugo de Jonge maar vervolgens tot drie keer toe geen antwoord op z'n vraag kreeg maar gewoon een lulverhaal van Hugo.

2Little2Late | 10-07-21 | 15:07
▼ 1 antwoord verborgen

Zo goedkoop om zo te willen scoren. Niet de politici zijn verantwoordelijk voor de oplopende cijfers maar de Tokkies, wappies, pubers en religieuze gekken met het ethisch besef van een malariamug.

buler | 10-07-21 | 14:19 | 5

Hugo zal trots op u zijn,nietszeggende cijfers zijn nu ineens heeeeel erg,en weer iedereen tegen elkaar op zetten!

Spychopaat | 10-07-21 | 14:29

Heb liever een standvastige kapitein,cq stuurman bij slecht weer dan die twee.

Kilroywashier | 10-07-21 | 14:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Okay, laat ik nou gewoon bij mezelf blijven en bekennen dat ik gisteravond, ondanks alle alarmerende cijfers van deze week, toch ben gaan stappen. Lekker feesten, niks coronaregels. Stel dat ik besmet ben geraakt, dan is het toch gewoon de schuld van De Jonge en Rutte, toch?
Zelf zou ik de schuld bij mezelf leggen, maar uit de commentaren alhier, begrijp ik dat mij geen blaam treft maar De Jonge des te meer.

Amsterdamsko | 10-07-21 | 14:19 | 3

Het afschuiven van jouw deel van de verantwoordelijkheid op de overheid. Blijkbaar heel normaal

2voor12 | 10-07-21 | 14:26

Amsterdamsko | 10-07-21 | 14:19 Schuld? Er is geen schuld, er zijn alleen maar oorzaken en gevolgen.

m@rkus | 10-07-21 | 14:46

Wat is er raar aan datgene dichtgooien aan waar de hoge cijfers vandaan komen? En oja, ik houd ook niet van festvals

Mark van Leeuwen | 10-07-21 | 14:17 | 4

Massaal laten testen voor clubs en festivals = meer positieve gevallen. Denk je dat die jongeren zich eerder hebben laten testen? Nee. Als ze geen klachten hebben, maar ook niemand om hun heen, gaan ze zich niet laten testen. Maar omdat testen nou eenmaal verplicht wordt voordat je ergens binnen komt, krijg je gevallen die je niet eerder zou opmerken. Maar die gevallen zeggen helemaal niks.

Een PCR-test is een moment opname. Je kan niet afleiden dat iemand in een club besmet is geraakt zonder dat die persoon een aantal weken eerder getest is. Er is geen basis om een vergelijking te maken.

VoltaireJohn | 10-07-21 | 14:22

@VoltaireJohn | 10-07-21 | 14:22: Klopt, sommige GGD's hadden bijna een vertienvoudiging van testafname's, voornamelijk door jongeren, logisch dat ook de uitslagen dan omhoog schieten.

LonelyWanker | 10-07-21 | 14:33

@VoltaireJohn | 10-07-21 | 14:22: schijnzekerheid op schijnzekerheid op enz. enz. dat verprutst ieder voorpellingsmodel van onze "complexe" wiskundige en maakt t zelfs tot een circusmodel. Kun je niks meer mee. Levend in een andere dimensie van getallen en hypothesen... Niet de aarde in ieder geval.

nobodiesunmighty | 10-07-21 | 16:26
▼ 1 antwoord verborgen

Wat zouden de vrouw en kinderen van Hugo nu van hem vinden?

Badoer | 10-07-21 | 14:14 | 1

Ach, zoals @schriever hieronder aangeeft, die vinden 170k EUR per jaar van hem.

Huftert | 10-07-21 | 14:22

Een minister krijgt zo’n € 170.000 per jaar. Ongeacht of hij of het verdient.

Schriever | 10-07-21 | 14:12 | 1

en dan nog een paar jaar een wachtgeld dat ver boven zijn ( of steeds vaker haar) marktwaarde ligt plus een bovenmatige pensioen opbouw.....

vranac | 10-07-21 | 14:17

De Janssen prik werkt niet
Gelukkig staan de farmaceuten klaar om u de rest van uw leven vol te pompen met extra spuiten. Veilig gevoel.
www.ed.nl/binnenland/omt-twijfelt-ove...

LonelyWanker | 10-07-21 | 14:11 | 3

werkt _mogelijk_ niet _snel_.

"Het OMT heeft daarbij de kanttekening dat voor de eenmalige dosis Jansenvaccinatie daarnaast nog de vraag is in hoeverre deze 14 dagen na de vaccinatie inderdaad _al_ volledige immuniteit biedt tegen de nu circulerende deltavariant."

TheOtherWhiteMeat | 10-07-21 | 14:23

Heb je het artikel gelezen waarnaar je linkt. Er is twijfel of Janssen (volledig) werkt binnen twee weken. Dat doet niets af aan het feit dat het vaccin wel degelijk werkt.

FordPrefect | 10-07-21 | 14:39

Wat een godvergeven onzin wordt hier weer uitgekraamd. Kabinet baseert zich op wetenschappelijke adviezen. Nederland is een vrij land toch? Vrijheden kunnen alleen beperkt worden als daar zeer zwaar wegende redenen voor zijn. Op basis van het OMT advies en modellen toentertijd kon het kabinet niet besluiten dat alles dicht moest blijven zonder wetenschappelijke onderbouwing maar een eigen buik gevoel. Zo werkt het niet.

Daarna is er een 2 Kamer debat geweest van vele uren. Daar werd alleen maar gedramd over de quarantaine plicht voor buitenlandse reizigers (luchtvaartje pesten, favoriete hobby van links) Wat totaal een non issue is in deze nieuwe opleving. Kamerbreed is er daarna steun uitgesproken voor de versoepelingen.

Ik kan me herinneren dat Adje Kuiken (PvdA) bij Umberto zat. Die kwam ook met haar stokpaardje van de quarantaine maar had wel begrip voor jongeren die QR codes kopieerden. Gelukkig staat het allemaal op band en in de notulen en komt de Jonge en kabinet met valg en wimpel uit de evaluatie met wat schoonheidsfoutjes omdat het allemaal achteraf of feiten is terug te voeren en de rest is allemaal leeg geschreeuw. Negeren

JanP999 | 10-07-21 | 14:10 | 2

Op Stratum-Eindhoven zouden 620 qr-codes van 1 origineel..... zijn gemaakt, incl. bewegend gifje (waar dus een IT-er dat getal 620 van heeft kunnen terugleiden) Weer dus een kansloos project van 200 miljoen door de plee.

hagelkruis | 10-07-21 | 14:14

@hagelkruis | 10-07-21 | 14:14: NEEN want die QR code is alleen maar geldig samen met ID check maar dat heeft de horeca gewoon niet gedaan daar moeten ze alsnog met terugwerkende kracht voor vervolgd worden.

JanP999 | 10-07-21 | 14:20

Misschien de verantwoordelijkheid leggen bij de hufters die hun qr- code screenshotten om zo al hun vriendjes naar binnen te krijgen, en de onnozele ondernemers die helemaal geen toegangscontrole hielden en iedereen binnen lieten...

gr1001067257 | 10-07-21 | 14:08 | 4

En bij de supermarkten en markten..

Zomaar eten verkopen...

Vervolgens bij de fietsers, beetje met z'n alle wachten bij het verkeerslicht...

De Metro, die doet het goed.. 90 cm van elkaar afzitten met een aan alle kanten bewezen veilig mondkapje...

neonreclame | 10-07-21 | 14:12

@neonreclame | 10-07-21 | 14:12:
Dat is toch iets anders dan een positieve test te hebben gehad maar via de QR-code van een ander toch een club binnen te gaan en tegen elkaar op te rijen en in het gezicht te proesten.

2voor12 | 10-07-21 | 14:23
▼ 1 antwoord verborgen

Rutte en de Jonge zijn direct op hun pik getrapt en dulden absoluut geen kritiek en tegenspraak, en wat mij vooral opvalt is de minachtende houding van de heren t.o.v. de journalist.
Ze voelen zich ver verheven boven het gepeupel en geluisterd naar een ander wordt er niet meer, en dat is nou precies de reden waarom bijna alles fout gaat in dit land.

leo59 | 10-07-21 | 14:07 | 1

gangbaar gedrag van geisoleerde ego s/ mensen met een antisociale/narcistische grondslag. Ik weet het, jij niet, worm. Jij bent dom en ik ben de baas. Ze doen Trump na, binnen hun eigen spectrum.

nobodiesunmighty | 10-07-21 | 16:31

deze mensen blijven.

nobodiesunmighty | 10-07-21 | 14:05

Okay, met de kennis van nu kun je zeggen dat het kabinet de 'fout' maakte door te bezwijken voor al die mooie praatjes van mensen die wel even hun verantwoordelijkheid zouden nemen en op een correcte wijze om zouden gaan met de herwonnen vrijheid. Dat het kabinet er bij vermeldde dat de versoepelingen ingingen onder voorwaarde van gunstige besmettingscijfers, heb ik waarschijnlijk als enige gehoord.
Maar goed, de versoepelingen gingen in met goedkeuring van politici als Westerveld (Grl), Kwint (SP) en Kuiken (PvdA). En nu vallen deze opportunisten het kabinet aan vanwege het benoemen van de rol van jongeren bij het fucken van de versoepelingen. Het doet me deugd dat zij op Twitter flink tegengas krijgen. Fijn dat de opportunisten ontmaskerd worden.

Amsterdamsko | 10-07-21 | 14:04

Hugo de Prutser heeft eerst nog gewacht op een spoedadvies van het OMT .... om dat advies daarna niet te volgen.

wapster | 10-07-21 | 14:03

Wat? Ze kunnen "niet" in de toekomst kijken? En achteraf weet iedereen het weer beter. Als men de boel dicht had gehouden was het precies andersom geweest hier. Gaap...

sparka | 10-07-21 | 13:58 | 3

Haha... vermoeiend en voorspelbaar, hè?

Amsterdamsko | 10-07-21 | 14:05

Tja, als je dit niet had zien aankomen... Dan moet je niet nu gaan schrijven 'dat iedereen het beter wist'.
Hordes mensen hebben gewaarschuwd op onder meer GS. Maar ja, het is 's mans eer te na ook maar iets te overwegen, dat via de onwelgevallige media wordt geschreven.

EEnzame SchizofrEEN | 10-07-21 | 14:05

Nee hoor. Niet achteraf. Al meteen bij het aankondigen van de versoepelingen was de reactie - oa uit de buurlanden - jullie gaan te snel. Maar Hugo de Prutser wist het beter. Die hoefde niet te wachten tot juist de doelgroep die massaal zou gaan stappen gevaccineerd was. Want wij hadden QR-codes! Bleek zo lek als een mandje, maar dat had natuurlijk niemand kunnen weten.

wapster | 10-07-21 | 14:07

Gelukkig is Hugo de Jonge democratisch door het volk gekozen.

JackStick | 10-07-21 | 13:57 | 1

Bedankt voor uw stem op Hugo de Jonge.

EEnzame SchizofrEEN | 10-07-21 | 14:06

En zijn ministerie? Alst goed is loopt het qua ziekenhuis bezetting nu niet spaak meer.

Neuth | 10-07-21 | 13:52

Benieuwd of Stutterheim z’n kort geding wint. Iets met trias poltica. Haaans doe iets.
Tele 110 Kort geding ID&T om maatrgelen
Festivalorganisator ID&T spant een kort geding aan tegen de overheid. Het bedrijf noemt de aangescherpte coronamaatregelen disproportioneel en zegt met stomheid geslagen te zijn. Volgens de festivalorganisator, bekend van o.a. Hysterieland en Sensatie, kunnen hun evenementen prima doorgaan onder de Veld-labvoorwaarden met testen voor toegang. Het stoort ID&T ook dat de roverheid een paar weken geleden nog “zonder overleg” bijna alles opende. Testen voor toegang werkte toen nog helemaal niet, stelt de directeur. De creatiecve sector staat volgens haar op instorten.

IndoFortuyn | 10-07-21 | 13:49 | 4

@neonreclame | 10-07-21 | 13:55: Helemaal niet, zijn vader is gevaccineerd en kreeg corona, hij was dolblij dat zijn vader door het vaccin niet ernstig ziek werd. Hij heeft gewoon een goed punt. Je kunt dit soort "beleid" niet tot in den treure blijven voeren, we zullen moeten leren leven met Corona.

LonelyWanker | 10-07-21 | 14:03

@LonelyWanker | 10-07-21 | 14:03:

Tuurlijk heeft ie dat, waarschijnlijk kom ik niet goed over...

Ben bang dat het kort geding niks uithaalt....

neonreclame | 10-07-21 | 14:04

Nou, dat leren leven met Corona gaat ons goed af. Tegels paar weken los en het is weer een bende.

Lorejas | 10-07-21 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Het is goedkoop en gemakkelijk om Hugo met de Schoenen omver te schoffelen wegens onbekwaamheid. Dat zou nog wel kunnen, als bekwaamheid een eis was om minister te worden. Aangezien dat niet zo is kun je hem niets kwalijk nemen. En dat geldt voor het hele demissionaire kabinet, en de meeste politici in de oppositie. Voor de schijn leveren 'we' kritiek, maar als het op stemmen aankomt wordt de grijze brei van prutsers niet afgerekend. Niets te zien hier mensen, gewoon doorlopen!

Aisie | 10-07-21 | 13:47 | 3

Hugo is het frontpoppetje.
Wat zit er allemaal achter en omheen aan andere poppetjes, lobby, belangen en wat niet al die meebeslissen over 'zorgvuldig testen' en een Stichting Open Nederland (is daar nog wat geld van over trouwens, van dat miljard, of waren de lunches een beetje te duur)

kloopindeslootjijook | 10-07-21 | 13:49

Nee. Het is terecht om hem onbekwaamheid te verwijten, zodra duidelijk is dat hij de job niet aan kan maar weigert om advies om hulp in te roepen. Een goede leider weet en kan niet alles, maar weet wel waar hij tekort schiet en bij wie hij dan kan aankloppen. Heel veel van de fouten van Hugo zijn geen vergissingen "met de kennis van toen", maar laksheid, een gebrek aan urgentie, en een onvermogen om de juiste mensen bij elkaar te brengen.

Muxje | 10-07-21 | 13:57

Bij Hugo krijg je steeds meer de termen 'bewust onbekwaam - onbewust onbekwaam' in beeld. Enige waar je over kunt discussiëren, is of het bewust is, wat heel ernstig zou zijn maar inmiddels niet ondenkbaar, dan wel onbewust, wat zou betekenen dat de beste man simpelweg een sokpoppetje is.

EEnzame SchizofrEEN | 10-07-21 | 14:10

Heel veel (jonge) Nederlanders maar ook het gros van de nieuwe Nederlanders genieten te veel vrijheid en hebben te weinig verstand.
Het enige verwijt wat ik de Rutte/de Jonge tandem zou willen maken is dat ze niet ingezien hebben dat als zij de grenzen zouden aangeven mn de infantielen er over heen zouden gaan.
Van Rutte te begrijpen (vrijgezelle vijftiger zonder kinderen), van de Jonge (getrouwde veertiger met kinderen) was wellicht meer te verwachten geweest.

D-Fens_1963 | 10-07-21 | 13:47 | 3

Jongeren zijn niet de risico groep. Gevaccineerde kunnen besmet worden en derhalve nog steeds de ziekte verspreiden. Symptoom bestrijding is het sowieso.

Neuth | 10-07-21 | 13:54

@Neuth | 10-07-21 | 13:54: De ouders van de jongeren zijn nog geeneens volledig beschermd. De jongeren gaan gewoon hup massaal weer de kroeg in tot in de late uurtjes en met het vliegtuig op vakantie waar ze ook massaal binnen gaan feesten, dit opengooien was gewoon te vroeg.

Papa Jones | 10-07-21 | 13:58

20% vaccinatiegraad vanaf 40 jaar is niet veel. Maar vanaf 50 begint de risico leeftijd, daar ligt de graad op 40%.

Neuth | 10-07-21 | 14:18

Dan nu maar vaccineren voor toegang.

Jan de Vries | 10-07-21 | 13:46 | 1

QR code op de pols tatoeëren. Zoiets?

MoonBeebe | 10-07-21 | 14:21

Wat maakt het uit. Krijg je er weer een andere kneus voor in de plaats.

Ramsesz | 10-07-21 | 13:45 | 1

Had vorig jaar al m'n bedenkingen maar begin er steeds meer in te geloven dat Bruins niet "zomaar" instortte. Die voelde al aan wat er aan zat te komen (of wist het) en zag dat niet zitten. Of hij werd opgedragen het veld te ruimen voor Hugo, die "het klusje wel even zou klaren".

2Little2Late | 10-07-21 | 14:36

Cycle Treshold weer 45?

Ben-Bataaf | 10-07-21 | 13:44 | 3

Heb je het opgezocht? Heb je opgezocht of er ooit 45 cycli zijn gebruikt? Nee, hè?

omanders | 10-07-21 | 13:55

Goede kritische vragen van die SBS6 journalist, kan de gemiddelde NPO verslaggever nog wat van leren.

Diederik_Ezel | 10-07-21 | 13:44

Dan hadden de jongeren zich maar moeten gedragen. Hier kunnen de ministers ook niks aandoen.

PeterJanssen | 10-07-21 | 13:43 | 11

@nutsniet | 10-07-21 | 13:53: Of zoals Hugo het tegen de kindertjes in het Jeugdjournaal vertelde: "Als we ons niet allemaal laten vaccineren, worden papa, mama, opa en oma hartstikke ziek" (of iets met vergelijkbare strekking).

2Little2Late | 10-07-21 | 14:34

@2Little2Late | 10-07-21 | 14:34: Terwijl de man op en neer wipte op zijn schoeisels. Heb altijd het gevoel dat hij dat doet als hij klinklare onzin staat te verkondigen.

MoonBeebe | 10-07-21 | 14:38
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik snap sowieso niet waar we ons druk om maken. De kans dat jongeren iets aan corona overhouden is zo minimaal. Alle risico groepen en ouders zijn toch gevaccineerd? Dus wat is het probleem nou?

Duncan heeft gewoon gelijk. Gooi open die zooi en ga eens leven. Mensen die bang zijn, blijf lekker binnen.

swagmachine | 10-07-21 | 13:42 | 6

@Watching the Wheels | 10-07-21 | 13:50: Ouderen die een vaccinatie willen en of hebben gehad zijn toch beschermd? Dus oma dan toch ook? De kans is op long covid is echt geen 30 procent. Dit een fabeltje om die gare dictatuur door te zetten en verdere restricties op te leggen.

swagmachine | 10-07-21 | 14:27

@LonelyWanker | 10-07-21 | 14:06: En wat is "langdurig"? Enkele weken? Veel meer ervaring hebben we er nog niet mee. Lijkt me stug dat ze nu al kunnen zeggen dat deze jongeren hier nog jaren last van gaan houden. Net zomin als ze kunnen weten wat de vaccins op de lange termijn doen (bijwerkingen, effectiviteit etc.). Ik heb het gevoel dat er maar van alles geroepen wordt om mensen lekker bang te houden, zodat ze hun bestelde vaccins niet weg hoeven te gooien.

2Little2Late | 10-07-21 | 14:32

@LonelyWanker | 10-07-21 | 14:06: precies, ik ken 10 mensen met corona dus 3 zouden er iets moeten hebben, ze hebben allemaal niks.

swagmachine | 10-07-21 | 14:54
▼ 3 antwoorden verborgen

"Alleen een toename tussen 18 en 25 jaar" Zit teletekst wel naar de goede grafiek te kijken? Volgens mij ging 25+ ook rap omhoog.

W_F | 10-07-21 | 13:39 | 2

Ho eens even, je mag niet vertellen dat ze moeten afwijken van hun script. Het moet een halve waarheid blijven.

VoltaireJohn | 10-07-21 | 13:41

Niet teletekst de schuld geven, teletekst zegt alleen dat het OMT het zegt, en het OMT zegt het inderdaad over 18/24, link hieronder.

Maar welke goede grafiek kijk jij dan naar? Want ik wou het eerst met je eens zijn, maar bijvoorbeeld op coronadashboard.rijksoverheid.nl/land... is de oudste groep met flinke stijging 20-29, dus daar in ieder geval geen bewijs dat 25+ ook rap omhoog gaat (want je weet niet wat de verdeling over 20-29 is).

OMT advies 119: coronadashboard.rijksoverheid.nl/land...

TheOtherWhiteMeat | 10-07-21 | 13:57

Hugo de Jonge is slechts een trekpop. Hij zal aftreden wanneer het Rutte uitkomt. Zo vaart men daar, in die deugpoppenkast genaamd politiek.

Er wordt ruim een jaar een massapsychologisch spel gespeeld onder de vlag genaamd corona. Wat de belangen zijn van wie doet er helemaal niet toe. De kunst is buiten dit spel te blijven en vooral als individu te blijven denken en handelen. Ieder verstandig mens dient zijn eigen keuzes te maken over zijn eigen lichaam en geest. Als individu. Niet als de identiteitspolitieke slaaf die van u wordt gemaakt via nietszeggende persconferenties en moralistisch deuggelul.

De beslissing om geen overheidspropaganda meer tot u te nemen ligt enkel en geheel bij uzelf. De overheid heeft ú nodig, niet andersom.

Als er niemand meer zou kijken naar die onzin, zouden Rutte en De Jonge zich niet zo belangrijk voelen. Maar iedereen kijkt, en doet alsof het belangrijk is.
Dat is het niet. Het is zomer: u leeft, u feest, u drinkt, u knuffelt, u geniet.
Of niet, maar geef dan niet een trekpop als De Jonge de schuld van uw kutleven.
U hóeft niet te kijken en u hóeft niet mee te doen aan dit zieke machtsspel.

Luivend | 10-07-21 | 13:39 | 4

Hear hear

Tha Analyzer | 10-07-21 | 13:42

Eens, totdat het moét.

Ramsesz | 10-07-21 | 13:47

@Joris Beltsin | 10-07-21 | 13:42: Hugo zou zeggen: "Wij verplichten u tot niets. U *hoeft* niet in Nederland te wonen!" Deze regering spuugt op hun bevolking en het merendeel staat erbij in de handen te klappen en smeekt om meer.

2Little2Late | 10-07-21 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Het was al wel duidelijk maar hiermee eigenlijk nog meer. Hugo is af als minister. Eerder begreep ik wel dat het op het hoogtepunt van een crisis dat het moeilijk is hem te vervangen, ook omdat niemand het perfect zou kunnen doen. Maar nu, nu met zulke antwoorden komen, zo te draaien en zo niet je eigen falen in te kúnnen zien. Dat is kwalijk.

Zalluf | 10-07-21 | 13:39

De meeste jeuk kreeg ik van het woordje 'spoed' in spoedadvies. Hoezo spoedadvies? Alle waarschijnlijke scenario's zijn toch overwogen en de bijbehorende maatregelen zijn toch vooraf bedacht? Oh wacht, Hugo...

gnidegna | 10-07-21 | 13:39 | 2

De toename in besmettingen is gigantisch, en snel opgekomen, en onverwacht, dus is spoed nodig in de reactie nodig. Op 5 juli rapporteerde het OMT nog dat alles 'prima in orde geen maatregelen meer nodig' was. Blijkbaar was zelfs "over het nu al besluiten tot loslaten van de 1,5-meter-maatregel onder bepaalde voorwaarden medio augustus is het OMT _verdeeld_."

www.rijksoverheid.nl/documenten/briev...

TheOtherWhiteMeat | 10-07-21 | 13:44

Een gigantische toename is ook gewoon een scenario...

gnidegna | 10-07-21 | 13:48

In mijn ogen is het moment van vragen naar aftreden toch niet goed. Er zijn andere momenten geweest waarop ze er een veel grotere zooi van maakten dan nu.

Het OMT zag in hun laatste advies (5 juli, in Corona termen een eeuwigheid geleden) geen enkel probleem, terwijl ze normaal altijd allerlei beren op de weg zien. Als het nu moeten terugdraaien van teveel versoepelingen al iemand's schuld is, dan toch hier eerder van de raadgevers.

TheOtherWhiteMeat | 10-07-21 | 13:38

Je kunt ook stellen dat de festivalsector het slachtoffer is van de nachtelijke horeca en de bezoekers die er met de pet naar gooiden.

Papa Jones | 10-07-21 | 13:38 | 10

Bah... u bent veels te genuanceerd. Dat is niet de bedoeling bij topics over De Jonge.

Amsterdamsko | 10-07-21 | 14:09
▼ 7 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Milovsky | 10-07-21 | 13:37 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

‘Je neemt altijd besluiten in de context van het moment’, aldus Hugo de Jonge. Dus eigenlijk zegt hij zet dat hij ongeschikt is als leider van dit dossier want leiderschap vereist lange termijn visie.

De Pilsvogel | 10-07-21 | 13:35 | 1

Dat dus.

gnidegna | 10-07-21 | 13:40

Ik begin steeds meer het idee te krijgen dat heel dit circus een grote fop is.
Maar daar komen wij als mensheid vanzelf achter.
Want al is het bedrog nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

Het leven is zwaar | 10-07-21 | 13:35 | 2

Weet jij waar het fotorolletje is gebleven..??

Evenzogoed help ik je hopen....

neonreclame | 10-07-21 | 13:38

We moeten niet alleen Hugo d Jong de schuld geven van alle problemen.
Nee klopt, het RIVM, het OMT, Rutte.
Allemaal mediageile prutsers,
Liegen en bedriegen, cijfers die nooit kloppen, en vervolgens de schuld bij de jeugd in de schoenen schuiven.
Wat een hals

zoalsikhetzeg | 10-07-21 | 13:33 | 3

Allemaal. Iedereen.
Tuurlijk joh.

kloopindeslootjijook | 10-07-21 | 13:40

Je vergeet alle mensen die doodleuk op Rutte hebben gestemd

YoMoms | 10-07-21 | 14:21

Deze incompetente druiloren Gaan. Nooit. Meer. Weg... Enkele maanden geleden zette een groot deel van Nederland weer allerbraafst een kruisje bij de Rutte-doctrine. Dit is wat "men" kennelijk wil. Ieder volk krijgt de leiders die het verdient, en in 't geval van Nederland zijn dat incompetente hotemetoten die daar vooral voor zichzélf staan.

Ceristimo | 10-07-21 | 13:33 | 4

@All_yall | 10-07-21 | 13:34: Zoiets als: Hier is de EU, wij zijn hier om te helpen! n.b. Reagan Quotes and Speeches ... "The nine most terrifying words in the English language are: I'm from the Government, and I'm here to help. ".

PieterC | 10-07-21 | 13:38
▼ 1 antwoord verborgen

Die tweet van Lisa Westerveld. Ontluisterend gewoon. Eerst tegen de motie stemmen en dan op de persconferentie met je uitgestreken kop precies dát invoeren. Man man man

All_yall | 10-07-21 | 13:32 | 4

@Joris Beltsin | 10-07-21 | 13:34: Meanderend eerder.

All_yall | 10-07-21 | 13:36

Het linkse kiezersvolk is , gelukkig voor haar, dom en vergeet gauw.

vranac | 10-07-21 | 14:35

Op zich waar, maar precies wat zij zelf ook doet,

Nuuk | 10-07-21 | 14:59
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is een zeldzame faal. En ook de nu genomen maatregelen zijn waarschijnlijk een druppel op een gloeiende plaat. De Deltavariant is waarschijnlijk veel besmettelijker dan het kabinet kan bevatten. Zou zo maar een 20.000 per dag kunnen gaan worden en wellicht nog veel meer. Ik hoop dat ik een pessimist ben.

BobDobalina | 10-07-21 | 13:30 | 6

Denk het niet Bob. Iedere volwassene is gevaccineerd. Kinderen tot 15 komen niet op lowlands of in de kroeg. Allemaal gel*l dit. Of werken die vaccinaties toch niet zo goed als Hugo doet voorkomen.

Buiswater | 10-07-21 | 13:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Hij blijft gewoon minister in een nieuw kabinet. De Jonge heeft zo veel lijken in de kast gestapeld dat er geen vrijwilliger is die het stokje nu durft over te nemen.

W_F | 10-07-21 | 13:30 | 2

Zo'n nieuwe minister heeft toch ook de ministeriële verantwoordelijkheid van zijn voorganger overgenomen? O, o, Dan komen we zeker niet snel meer van Hugo af...

PieterC | 10-07-21 | 13:41

Die de Jonge is toch maar een muppet die even mee mag doen. De hoofdverantwoordelijke is die smeerlap in het torentje.

jansma28542681 | 10-07-21 | 13:29

Dankzij die druiloren is die deltavariant nu al zo verspreid dat we die er niet snel meer onder krijgen. De ziekenhuisopnames zullen vast weer fors gaan toenemen. Midden in de zomer, terwijl OMT en kabinet dromen van een seizoenseffect.

Rennieflox | 10-07-21 | 13:29 | 3

We gaan allemaal doooodddtttt!!!! Stel u niet zo aan. Vanaf begin vorig jaar is al door virologen gezegd: Het virus gaat muteren (dat doen virussen namelijk altijd). De nieuwe mutatie is (veel) besmettelijker maar veel minder gevaarlijk voor de gezondheid. Oftewel dat hele paniekzaaien is he-le-maal nergens voor nodig: veel besmettingen onder jongeren (prima, want groepsimmuniteit!!), nauwelijks effect op de zorg. Precies zoals we het wilden.

2Little2Late | 10-07-21 | 14:24

@2Little2Late | 10-07-21 | 14:24: hoe weet u dat die nieuwe mutatie minder gevaarlijk is? Graag verwijzing naar die wetenschappelijke publicaties.

Rennieflox | 10-07-21 | 15:12

@Rennieflox | 10-07-21 | 15:12: Hoe weet u dat het niet zo is? Graag verwijzing naar die wetenschappelijke publicaties.

2Little2Late | 10-07-21 | 17:50

Mark kan Hugo niet wegsturen want dan moet Mark toegeven dat hij gefaald heeft door Hugo de Corona crisis te laten leiden.
Dus mag Hugo blijven. Zolang het kabinet demissionair is. 100 dagen, 365 dagen, 500 dagen. Zo lang als het duurt.

Osdorpertje | 10-07-21 | 13:29 | 2

flauwekul, de Jonge doet het hartstikke goed binnen de politieke grenzen. De stuurlui achter het toetsenbord doen het zeker niet beter.

AntiZanicz | 10-07-21 | 14:08

@AntiZanicz | 10-07-21 | 14:08:

Wat verwacht je dan van me...

Ik werk met hetgeen wat ik zie en hoor, en dat levert niet al te beste klanken voort....

neonreclame | 10-07-21 | 14:19

"Hier scheiden onze wegen zich."

Wat een mooie loze conclusie die avond. Kaag-Rutte, onvergetelijk. Nu zijn ze jaren demissionair..

KlaagGraag | 10-07-21 | 13:26

Tegen een motie stemmen om binnen 24 uur hetzelfde in te brengen vind ik erg kwalijk en typerend voor deze zogenaamde bestuurscultuur.

frickY | 10-07-21 | 13:24 | 1

Kan je doen als je het uitlegt. Simpel: "We wachten eerst het advies van het OMT af".

Muxje | 10-07-21 | 14:01

Kan die Irma Sluis het niet overnemen? Lekker rustig type.

Watching the Wheels | 10-07-21 | 13:24 | 3

Dat kan prima, de lat ligt erg laag.

Rennieflox | 10-07-21 | 13:30

Rustig? Stil misschien, maar ze wappert wel veel met haar handen.

TheOtherWhiteMeat | 10-07-21 | 13:34

Echt schandalig hoe de pers deze mensen maar laat leuteren, nooit eens een kritische vraag, de uitzondering daargelaten. Ik kijk die propagandabijeenkomsten ook niet meer. Kan Tom Staal daar niet eens heen met zijn microfoon? Dan wil ik wel weer eens kijken.

Tekenend ook die tweet van Lisa Westerveld. Ze heeft gewoon gelijk. Tegelijkertijd is het hypocrisie. Ik heb de tweets en berichten bewaard van de allereerste lockdown vorig jaar. De week er voor wilde het kabinet de scholen niet sluiten, er was op vrijdag een motie van de PVV dat wel te doen en werd weggestemd, ook door groen slinks. Die zondag was er al een emo-tweetje van Klaver om de scholen te sluiten toen hij door had dat dit er toch aan zat te komen (en hij een motie van de PVV niet hoefde te steunen).

Nuuk | 10-07-21 | 13:23 | 1

U weet toch , de blonde is omringd door het cordon ,yasser in het bijzonder.

Zitvlak | 10-07-21 | 13:28

Hugo niet altijd de schuld geven, maar ook kijken naar onwillige, onverantwoordelijke en gewoon domme burgers in dit land.

DeCynischeAmbtenaar | 10-07-21 | 13:23 | 4

@DeCynischeAmbtenaar: Zit wel wat in. Wanneer je weet dat je Hugo niet op zijn woord kan geloven en de experts geven aan dat het vaccin pas na twee weken beschermd, heb je al twee triggers om zelf na te denken.

Zoelense Hobbyboer | 10-07-21 | 13:46

daar zijn er helaas miljoenen van. De gebruikelijke groep grote ego's, aan de subsidie kraan van de CDA en VVD met het idee dat regels en gedragingen er vooral voor anderen zijn om hen te beschermen maar zelf is men ongecontroleerd en verwacht men geen sancties en moet iedereen maar opzouten

AntiZanicz | 10-07-21 | 14:06

Juist! Het is niet verboden om als burger gewoon je gezonde verstand te gebruiken.

Amsterdamsko | 10-07-21 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Ik snap het probleem niet. Vooral jongeren hebben veel meer vrijheid gekregen en dat konden ze niet aan. Nu zitten ze zelf op de blaren. Pech, net als voor de ondernemers die zo graag weer wilden.

Skunk57 | 10-07-21 | 13:22 | 5

@Skunk57 | 10-07-21 | 13:28:

Los van het "leed" dat de kids wordt aangedaan..

Clubs mogen open, onder voorwaarde.. Voorwaarde gesteld door de regering.. Voorwaarde met niet alleen losse eindjes maar een krakend systeem...

Ga niet raar opkijken dat de mensen over elkaar heen buitelen van geluk, en, noem eens iets gek, plezier...

neonreclame | 10-07-21 | 13:31

Ja die domme jongeren hadden moeten weten dat als je app een groen vinkje geeft je pas over 4 weken naar binnen mag.

W_F | 10-07-21 | 13:33

onzin,jongeren moeten gewoon weer hun ding doen,ze hebben nergens last van.we deden het toch voor de ouderen en zwakkeren?kappen met testen is de beste oplossing.

Spychopaat | 10-07-21 | 13:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat mislukte experiment, de testsamenleving, testen voor toegang, hoeveel heeft dat ook alweer gekost? Ik vraag dit voor iemand die moeite heeft zich voor te stellen hoe een bedrag met negen nullen voor de komma achter een balk eruit ziet.

Waagmeester | 10-07-21 | 13:22 | 3

Het testen werkte wel redelijk, het probleem is juist dat er niet is getest bij de heropening van het nachtleven. De Fieldlab evenementen waren redelijk succesvol. en heeft weinig besmettingen opgeleverd.

snajeh | 10-07-21 | 13:25

De test is voluit geslaagd. Voldoende informatie om de kinderziektes eruit te halen en het dan groter te lanceren. Nu nog wat modules voor 'overige' toevoegen en het monster is klaar voor uitrol.

IndoorexpaT | 10-07-21 | 13:33

klopt, het is niet normaal wat deze poppenkast gekost heeft, en het dient nergens meer toe.

Spychopaat | 10-07-21 | 13:39

Die Mark, die zou zich rot moeten schamen.
Maar ja dat doet hij niet.

enra | 10-07-21 | 13:21 | 1

Daarvoor moet je een geweten hebben.

2Little2Late | 10-07-21 | 14:20

Ongelijke eigenlijk dat een Geenstijl een stukje schrijft omdat een journalist kritisch is. Zover is het al, een 2ekamer lid dat zijn werk doet of een kritische journalist maakt ons blij terwijl allen dat zouden moeten doen.

i-Wonder | 10-07-21 | 13:19 | 1
-weggejorist-
BrulSpin | 10-07-21 | 14:38

En bijna iedereen blijft de cliniclowns Hug en Rut maar serieus nemen.
.

Kijkeensaan | 10-07-21 | 13:16 | 1

Je zal wel moeten, anders betaal je de prijs. Daar zijn ze wel kordaat mee.

enra | 10-07-21 | 13:17

Nu spreek ik ook irl nog wel eens mensen en het valt op dat best een groot deel zich absoluut never nooit niet laat vaccineren. Als ik dan doorvraag dan hoor ik vaak een diep, zeer diep algeheel wantrouwen jegens onze overheid. Zo'n persconferentie maakt het er niet beter op.

Dat enorme wantrouwen gaat nog een groot probleem worden.

All_yall | 10-07-21 | 13:15 | 9

Helaas hier vrijwel iedereen die zich heeft laten vaccineren. Mensen die niet gevaccineerd zijn, zijn in mijn omgeving echt een uitzondering. De gevaccineerden vinden over het algemeen dat de overheid het prima doet. Kijken vast alleen het NOS "journaal".

2Little2Late | 10-07-21 | 14:13

All_yall | 10-07-21 | 13:15
Hoe meer druk op de tent, des te groter het wantrouwen.

Der Schnitzeljäger | 10-07-21 | 15:21
▼ 6 antwoorden verborgen

Als oud-Kweekschoolstudent (met hoofdakte, jaja) heb ik de lichting na ons zien komen met HAVO als basis (wij hadden allemaal hbs/mms/gymnasium als achtergrond) - en toen al hielden we ons hart vast voor het niveau van de lichting na ons.
Misschien prima voor een baan op een basisschool, maar naar mijn bescheiden mening zeker niet het academische niveau dat je van een minister of stas mag verwachten. Een school leiden als directeur is echt nog wat anders dan een ministerschap.
Je hoeft als minister dus totaal geen vakkennis te hebben - je moet alleen je goed hebben ingeslijmd in het old boys' network van de partijbonzen.
Daarna zien we wel wat die koekenbakkers presteren, en tegen de tijd dat er nieuwe verkiezingen komen is men de blunders, dankzij een leger aan spindokters, wel weer vergeten.
Geen wonder dat dit land naar de k.... n gaat.

L.E. Raar | 10-07-21 | 13:15 | 7

Je wordt aangenomen na het afnemen van een ja knik test, of een kleurtje hebt. Kennis van zaken is niet relevant.

vluchtelingallergie | 10-07-21 | 13:35

Dit dus

HD50 | 10-07-21 | 13:51

@normanius | 10-07-21 | 13:17: Nee hoor, dat was me al lang duidelijk, maar niet zo duidelijk als nu wordt gedemonstreerd...

L.E. Raar | 10-07-21 | 20:37
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik vraag me af hoelang ze hun rol blijven spelen in hun eigen verhaal. Blijkt dat ze niet verder weten dan wat hun script zegt.

VoltaireJohn | 10-07-21 | 13:13 | 1

Sluit rutte op.

rotator | 10-07-21 | 15:19

Huilen deze mannen, komt niets zinnigs uit, medelij met de dame in het zwart , die het ook niet meer weet, zo functioneren in het bedrijfsleven en je kop gaat eraf, opschonen deze harlekijnen.

Zitvlak | 10-07-21 | 13:12 | 1

Dat is al gebeurd…, in theorie dan hè.

J-van-de-Bontekoe | 10-07-21 | 13:28

Het alternatief is de route die de UK nu volgt, voorwaarde is wel dat een heel groot gedeelte gevaccineerd moet zijn. Ze gooien hier alles open om 19/7 zonder kapjes etc. geven duidelijk aan ja de cases gaan enrom omhoog maar de ziekenhuisopnamen nemen niet gelijkmatig toe dus we kunnen het handelen, voordeel is dat je dan meer groepsimmuniteit krijgt in een tijd dat het virus het sowieso moelijker heeft (de zomer)

politiekgemotiveerd | 10-07-21 | 13:12 | 2

Zag afgelopen week nog duizenden bezopen UK-ers elkaar in de armen vallen en in het gezicht brallen. Tel daarbij op de ladingen Italianen dit weekend en kijk dan eens naar je eigen brave gedrag van de afgelopen jaren. Ben ik de enige die dit allemaal niet begrijpt ?

Tinie | 10-07-21 | 13:43

Hugo de Jonge hoeft niet weg, Hugo de Jonge is al weg.... alleen schijnt iedereen de definitie van Demissionair te zijn "vergeten"

Appelszijngezond | 10-07-21 | 13:11 | 2

Hij mag niet opstappen omdat Rutte "dat niet goed vindt", haha.

2Little2Late | 10-07-21 | 14:10

Ik vind hem de beste van de hele ploeg.
Dat zegt genoeg.

Kaas de Vies | 10-07-21 | 13:10 | 2

Geweldig!

J-van-de-Bontekoe | 10-07-21 | 13:26

Hugo de Jonge for demissionair president!

2Little2Late | 10-07-21 | 14:09

Wie moet het alternatief zijn? Het is allemaal diepe droefenis.

Rollins | 10-07-21 | 13:08 | 2

Het is ook niet nodig of aan de orde. De Jonge doet het hartstikke goed en de blijdschap van twee weken terug heeft tot een onhandig woordgebruik geleid. Nu zou hij plots wegmoeten op aandringen van een rancuneuze hetze voerende groep. Dat gaat niet gebeuren.

AntiZanicz | 10-07-21 | 14:03

@AntiZanicz | 10-07-21 | 14:03: Haha, "Hugo de Jonge" en "hartstikke goed" in 1 zin gebruiken. U durft! Of u bent standup comedian, dat kan ook.

2Little2Late | 10-07-21 | 14:09

Haha, Hans Kazàn heeft het ook. Was dat die Hans waar Thierry zo om riep te gillen of is Wiegel ook aan het goochelen geslagen?
twitter.com/kazanhans/status/14025875...

Watching the Wheels | 10-07-21 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com