Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Fouad Laroui ontkent #MeToo: "Het is racisme; extreemrechts is alomtegenwoordig in Nederland"

Wrijven in een vlek in je broekje

De bekende Marokkaans-Nederlandse schrijver, publicist en UVA-docent Fouad Laroui is door NRC Handelsblad op het rooster gelegd vanwege een naar MeToo-zaakje: meneer buitte zijn machtspositie aan de universiteit uit door met zijn jatten net iets te druistig in de comfortzone van een onzekere studente te grabbelen. Hier in Nederland is Laroui natuurlijk meteen van de aardbodem verdwenen, niet letterlijk helaas, maar in de Marokkaanse media probeert meneer zijn straatje schoon te vegen. Mocht Nederland hem definitief uitkotsen, kan hij altijd nog uitwijken naar Marokko, zo zal hij denken: zo is Laroui in zijn lievelingsland lid van een speciale adviesgroep van koning Mohammed VI. Nog wel, want hij is voorpaginanieuws in Marokko en niet omdat-ie van die gezellige boekjes over feminisme schrijft.

Nu hoeven we echt geen maandlidmaatschap op Le Desk (of Telquel) om de strekking van het artikel (gewoon hier bij Bladi) te begrijpen: "Il nie toute agression sexuelle. Toutefois, il reconnaît que son comportement était "inapproprié". "Mon ex-étudiante dit que je lui ai passé la main sur le flanc gauche… Je suis Méditerranéen, pas calviniste, et je reconnais aujourd’hui que mon comportement n’était pas approprié". Il qualifie les autres plaintes émanant d’autres étudiantes de "dénonciations abusives" et de "pures diffamations". L’écrivain marocain et engagé se dit par ailleurs victime d’un "racisme ambiant...dans un pays où l’extrême droite est très active"."

Dat zullen we even losjes vertalen: er was geen sprake van aanranding, zijn gedrag was wel ongepast maar dat komt door Mediterraanse en niet-calvinistische omgangsvormen, maar de aanklachten van andere studenten zijn 'beledigend' en 'pure laster': "Ik ben het slachtoffer van alomtegenwoordig racisme, in een land waar extreemrechts zeer actief is." Wel NRC, die kunnen jullie in jullie zak steken.

Die regelrechte onzin die Laroui uitkraamt over 'een land waar extreemrechts zeer actief is' gaan we wegens aperte domheid niet eens ontleden, maar die kwaadaardige racismejoker. Het eindargument. De allerlaatste troefkaart in het spel, als je op een onoverbrugbare achterstand staat, met nog één handje te spelen. En natúúrlijk zitten er in dit land genoeg progressieve meeklappers die de slachtofferkaart van Laroui slikken als zoete koek. Maar we zullen deze mensen even uit hun droom helpen: Laroui is géén slachtoffer. Fouad Laroui is ook in Nederland het zogenaamde racistische land een gevierd schrijver, auteur en publicist, iemand die veel mensen in vervoering bracht met zijn schrijfsels, iemand die tal van prijzen in ontvangst heeft mogen nemen voor zijn poëzie, bundels en romans - maar toen hoorden we 'm niet. Een man ook met een prachtige functie aan een prestigieuze [u mag zelf bepalen of dit klopt, red.] universiteit,  iemand die tot de laatste snik de hand boven het hoofd is gehouden door bestuursvoorzitter Geert ten Dam en decaan Fred Weerman én iemand die alle kans had om zijn grote droom te verwezenlijken: de eerste allochtone hoogleraar worden aan de UvA. Hij had de kans. En hij heeft het zélf, helemaal zelf, verneukt.

Reaguursels

Inloggen

“Op woensdag 20 juni 2018 vond de benoeming plaats van prof. dr. ir. Said Hamdiouii als hoogleraar aan de TU Delft in Nederland. De TU Delft heeft in het thema van de benoeming van prof. dr. ir. Said Hamdioui, die afkomstig is uit Nador in Marokko, een promotieplechtigheid in Amsterdam georganiseerd waarbij zijn familie, vrienden en de Marokkaanse ambassadeur aanwezig waren.”
Nooit iets over gehoord bij de 020-georienteerde NPO of gedrukte media. En deze meneer kan echt iets, want TU Delft, en zijn afkomst is maar bijzaak. Dat ligt natuurlijk propaganda-technisch ook niet lekker bij de deugmens

BASinnic | 23-12-20 | 14:09 | 1

Ook in Delft heeft het spook van diversiteit, ingang gevonden.
Ik doel dan op het spook van puur door links ingegeven diversiteit. Je hebt namelijk twee soorten diversiteit...
Sinds september mag Prof.dr. David Keyson zich daar bijna full-time mee bezig houden. Én er wordt een hele staf opgetuigd.
Volgens de nieuwe Diversity Officer zelf, geldt als aanbeveling:
“Ik ben opgegroeid in een ZEER progressieve familie"

michelpen | 23-12-20 | 18:59

De overheden van hun eerste paspoort hebben te veel invloed in Europa. Universiteiten moeten van CDA en VVD gefocusd zijn op internationale betrekkingen. Dus kon deze Kauthar-achtige figuur doen waar hij werkelijk voor werkte: de overzeese macht behorende bij zijn eerste paspoort, zijn religie, zijn cultuur, zijn gedrag, zijn eerste land, zijn broeders en zusters.
Nederland zit er vol mee.

zeurmachine | 23-12-20 | 12:04

Hij is wel door de PvdA geschoold, het ligt altijd aan de ander en wij benne zielig. Subsidie? en GroenLinks/X66/PvdA roepen hoeveel?
-
Staat dat straks eigenlijk ook in de kieswijzer, hoeveel subsidie waaraan gegeven is en of je niet vindt dat dat beter naar de zorg, politie of het onderwijs had kunnen gaan?

bananabanana | 23-12-20 | 11:32

Goh lekker eloquent voor een schrijver “iesj rasjiesj mienier! Wollah kk rassjiesj!!”

mr.money | 23-12-20 | 11:14

Hoogleraar bij de UvA is natuurlijk niet echt hoogleraar.
En als je dan Marokkaan bent wordt je voorgetrokken want deze universiteit is op vele vlakken een lachertje.
Maar waarom is er nog geen wet die zorgt dat we paspoorten van hypocriete leugenaars kunnen afpakken.

pejoar | 23-12-20 | 11:08

Allochtonen die de racisme kaart trekken als ze in het nauw gedreven worden en weigeren hand in eigen boezem te steken ,whats new.
Blij als dat stuk maatschappij verziekend stuk vreten opdondert naar zijn geliefde pauperland

Loempia | 23-12-20 | 10:51

Fouad! Dat geluid maak ik regelmatig.

Datgingniegoed | 23-12-20 | 10:50 | 1

Ik maak dat geluid niet, maar geregeld hoor ik het wel.
Wanneer ik in mijn multikul buurt loop,
en er vlak achter mij weer eens een dikke fluim wordt gedeponeerd:
'fouad' hoor je dan...

michelpen | 23-12-20 | 19:06

Huh? De eerste allochtone hoogleraar. We hebben toch al jaren Ashan Ellian. Die komt uit Iran. Of telt dat niet? En Gloria Wekker maar dat is zelfs met veel geknutsel geen hoogleraar te noemen.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 09:45

De Kanskaart: 'extreem-rechts' spelen verwacht je van de Sylvana's en de Ozturken. Van iemand die zich schrijver noemt en iets doet op een universiteit verwacht je iets minder voorspelbaars en iets beter onderbouwd. Zo verwordt de universitaire wereld tot woestijnbordeel als je de norm aanpast aan de inclusieve eis.

K. Westergaard | 23-12-20 | 09:15

Weer een op de lijst van 2021 die van mij ongezien de .. (naar believen invullen) kan krijgen!

Felipe | 23-12-20 | 08:11

Fred Weerman, daar heb ik lees van gehad.

Die werd ook niet gehinderd door empathie.

Roos | 23-12-20 | 08:05 | 1

Les ipv lees

Roos | 23-12-20 | 08:05

Vandaar dat in dit land eenieder die hulp nodig heeft hulp wordt geboden. Op een me Ier die vrijwel ongekend is in de hele wereld.
Het kan niet allebei, en een inherent rascistisch land zijn en vrij en open naar anderen.

Zoals gebruikelijk komt de fobie en - isme kaart weer uit de kontzak.
Dit soort huilargumenten werken niet meer.

donkieshot | 23-12-20 | 07:16

Indien en voorzover er in dit land al sprake zou zijn van grootschalig en actief rechts ( ga effe in Frankrijk, Spanje en nog wat Balkanese EU-landen kijken, jankebal, en tel je zegeningen): HOE zou dat toch komen? Zou één van de factoren die daaraan bijdragen de systematische, onophoudelijke, niet-aflatende naar-voren-schuiverij kunnen zijn van op z’n best middelmatig begaafde jongetjes en meisjes met een kleurtje die op het schild gehesen worden enkel en uitsluitend omdat ze voorzien zijn van een kleurtje, te midden van mensen die niet voorzien zijn van dat kennelijk zo wenselijke kleurtje, die nog ouderwets hun best hebben moeten doen om te komen waar ze zijn en als beloning voor hun dagelijkse inspanningen ook nog eens de rekening mogen oppakken voor deze ietwat doorgeslagen mediocolorocratie?

bisbisbis | 23-12-20 | 06:55 | 3

Bis bis bis.

Cepalislam500mg | 23-12-20 | 07:10

Nou niet meteen over Fatima Elatik beginnen.

bitterpete | 23-12-20 | 07:26

Ja bijna treffend. Je mag het diversiteitsbeleid gerust extreemlinks noemen, omdat het gelijkheid in uitkomsten ambieert en deze politieke stroming is al zolang aan de gang (Islamisering, Theo van Gogh, Pim Fortuyn) dat de tegenreactie van het volk daarop een rechtse stem is. Absoluut.

BrokenTipi | 23-12-20 | 09:24

Was Nederland maar extreem rechts, had deze man nooit Nederlands gesproken. 2000km apart and in peace.,

Kluukluuk | 23-12-20 | 03:09

De gemeenschappelijke factor is zelden huidskleur, en zelden land van afkomst.

De gemeenschappelijke factor is vrijwel altijd Islam. En moslims zijn geen ras.

Dus domme bek dicht met je 'racisme'. Strontvlieg.

Realism Is All | 23-12-20 | 02:15 | 2

Marokkanen zijn in juridische in een ‘ras’. Only in Holland.

bisbisbis | 23-12-20 | 06:40

'66 rechter heeft inderdaad anders geoordeeld.

Cepalislam500mg | 23-12-20 | 07:12

Wat zou dat toch zijn?
Weer een me-too(tje), waar JOOP en NULpunt categorisch weigeren over te berichten.

Is het vanwege de UvA-achtergrond dat er (ver)(ge)zwegen wordt? Vanwege het dubbele paspoort? Om marokkanen in 'bescherming te nemen? Omdat het een schrijver betreft?
Of om bestuursvoorzitter Geert ten Dam en decaan Fred Weerman uit de wind te houden?
Wie het weet, mag het zeggen....

michelpen | 23-12-20 | 01:40 | 2

Het is omdat linksgelovigen nog duizend keer liever hun eigen dochters laten bepotelen door narcistische ophetschildgehesiërs, dan een centimeter toe te geven aan een andere mening (in newspeak: extreemrechts).

Cepalislam500mg | 23-12-20 | 07:19

@Cepalislam500mg | 23-12-20 | 07:19:
Waarschijnlijk gaat zo'n bepotelde dochter nog mee in dat frame ook.
Of het (bepotelen) is zelfs de schuld van rechts...

michelpen | 23-12-20 | 08:26

De smeerbeer denkt dat hij dankzij zijn naam en de achtergrond van zijn ouders de schuld af kan schuiven op een ander, onder het kopje blank dan wel 'extreem rechts'?

Dus niet alleen een vunzige smeerbeer, maar ook een hypocriet en een racist.
Bek dicht en opzouten, smeerlap.

TeeJee | 23-12-20 | 00:47

Volgens mij moet ik weer ergens excuus aanbieden?

Wederom weiger ik. Excuus

Wees_welkom | 23-12-20 | 00:37

Nou @Mosterd, die opmerking over "de eerste allochtone hoogleraar worden aan de UvA" lijkt me toch wel behoorlijk racistisch, want niet alle UvA-hoogleraren zijn autochtoon.

OverdaanDerOnderheid | 23-12-20 | 00:17 | 2

Ellian, Wekker.

Piet Karbiet | 23-12-20 | 09:55

@Piet Karbiet | 23-12-20 | 09:55: Ellian is toch Leiden? Maar die bedoelde ik niet met mijn opmerking over racisme. Er zijn namelijk ook allochtone hoogleraren aan de UvA van *ons* ras. Eigenlijk is uw reactie dus net zo racistisch door deze vereenzelviging van "allochtoon" met *uitsluitend* mensen van een ander ras (d.w.z. met een andere huidskleur dan blank).

Overigens, en wellicht ten overvloede: ik vermoed ik dat dit meer een kwestie is van semantiek (onhandig taalgebruik door schuivende definities en policor connotaties) dan daadwerkelijk racisme - daarvan verdenk ik u noch @Mosterd. Maar er zijn wel verbanden; en we mogen best een beetje opletten dat er geen (onbedoeld) racisme in *ons* taalgebruik schuilt of sluipt, vandaar mijn opmerking.

OverdaanDerOnderheid | 23-12-20 | 11:39

Groen-Links is tegenwoordig al Rechts.

Patatter | 22-12-20 | 23:51

"Die regelrechte onzin die Laroui uitkraamt over 'een land waar extreemrechts zeer actief is' gaan we wegens aperte domheid niet eens ontleden."

En ik maar denken dat er knappe koppen werken bij de AIVD en NCTV.

Wickedmen | 22-12-20 | 23:06

Als hij dat extreemrechts racisme ook nog een keer herhaalt in een van onze vele linkse talk shows wordt het vanzelf waarheid.

Koning BongoBongo | 22-12-20 | 22:55

De eerste Marokaan die opstaat en zegt. Ja dat heb ik gedaan en dat was niet zo fraai, ik beken schuld. Die moet nog geboren worden. Geef hem €30.000 euro. Vast ook slachtoffer van de toeslagaffaire

MeneerGuggenheimer | 22-12-20 | 22:47

Fouad Laroui uitte zich ook al zo seksueel gefrustreerd dat het hem in Nederland verboden werd met een van zijn negentien nichtjes te kunnen trouwen zoals naar Marokkaans gebruik veelvoorkomend is: "Ik ben (nog) niet getrouwd; het ‘neven- en nichtenamendement’ raakt mij dus direct: moet ik een streep zetten door de namen van al mijn 19 nichten, ook die van de mooie Leila in Essaouira, de lieve Hinde in Casablanca, de flamboyante Sara in Fès? En Najla dan, doctor in de kernfysica, die het zo goed zou doen aan de TU in Delft? Verboten, ook zij?'
www.rijnlandmodel.nl/allochtonen/maro...

GingerTed | 22-12-20 | 22:20 | 2

Mooi confronterende link. In ons linksverziekte land komen pedoschrijvers al een halve eeuw weg met hun gefrustreerde bagger: Jan Wolkers, Jan Cremer, maar een paar voorbeelden van de linkse afbraak van familie en alles wat waardevol is. Een representant van een pedocultuur kan daar ook nog wel bij.

Cepalislam500mg | 23-12-20 | 07:34

Het ergste is dat dit ruim 10 jaar later zeker niet beter is geworden...

Min. v. Communicatie | 23-12-20 | 08:46

Meestal zijn marokaanse jongeren die als laffe schapen roepen " hebh ik niet gedhan" als ik het heb gezien wat ze gedaan hadden en aanspreek. Worden dus ook ouder blijkbaar. Maar ik was geen getuige van het mediterrane gedrag hier maar een geen onverwachte reactie van deze landverader en bepotelaar.

wie zal het zeggen | 22-12-20 | 22:20

in 't echie doe ik dit alléén bij 'n kechie (géén citaat) .

regenbuit | 22-12-20 | 22:15

De racismekaart trekken terwijl het meisje een vluchtelingen achtergrond had? Wut?
En sinds wanneer zijn de omgangsvormen in Marokko ‘losser’ dan in Nederland? De omgangsvormen zijn in Nederland losser dan in Marokko en dat is precies waarmee dit soort remsporen maar met moeite kunnen omgaan.
Studente thuis uitnodigen, huilbuien om je vreselijke situatie en hup, handjes naar de billen. Dan ben je af.

Bartsel | 22-12-20 | 22:12

Ranking U v A:
-
QS World University Rankings 20-21 61
Times Higher Education World University Ranking 20-21 66
CWTS Leiden Ranking '19 79
Academic Ranking of World Universities '20 101-150
-
Van de top-25 naar ergens tussen de 100 en de 150 binnen 20 jaar. Bravo.
Gelukkig is Gloria Wekker weg, anders zou het nóg bedroevender zijn.

bisbisbis | 22-12-20 | 22:10

Dat laatste zinnetje heeft ie (gelukkig) bij deze studente dus niet gehaald !

regenbuit | 22-12-20 | 22:08

Goed voorbeeld doet hopelijk goed volgen , voor wat betreft "terug" gaan dan , met zegen zelfs zegt #Me too .

regenbuit | 22-12-20 | 22:02

Laroui-koek iemand ?

De Briemusketier | 22-12-20 | 22:01

Racisme bestaat maar een kant op natuurlijk. Ik denk ook ff aan dat spugende voetballertje Thuram. Denk je de rel eens in als hijzelf bespuugd was anno 2020. nos.nl/artikel/2361557-vijf-duels-sch...

Francieux | 22-12-20 | 21:52

Hij gaat op het laatste moment nog voor de witte onderbroek award 2020! Neem aan dat het binnenkort op de jeaup bekent gemaakt wordt door de grootmeester van het ongewenst tongen van jonge vrouwen.

P-unit | 22-12-20 | 21:44 | 1

JOOP heeft het te druk met zelfpijperij.... Van uw belastinggeld.

Remus McMillan | 22-12-20 | 21:59

Als je in een land diversiteitsbeleid hanteert is dat een vorm van tijdelijke ongelijkheid om meer gelijkheid te realiseren als vorm van gelijkheid in uitkomst. Een beleid dat gelijkheid in uitkomsten ambieert is per definitie links. Extreemlinks. En als het aankomt op het voortrekken op basis van huidskleur of geslacht is het nog racistisch en sexistisch ook. Gelijkheid in uitkomsten gaat niet samen met gelijkheid in kansen. Het verschil tussen links en extreemlinks kun je hieraan herkennen. Extreemlinks ambieert gelijkheid in uitkomsten.

Een decadente vorm van sociaal sculperen om zodoende een sociale uitkomst te creëeren die wenselijk is voor degene die het vorm wil geven. Let wel! Het beeld van de vormgever, want echte diversiteit komt voort als product van unieke mensen in vrijheid en wordt niet opgelegd door een ander.

Dat gezegd hebbende: neuh, ik denk dat Nederland eerder extreemlinks is dan extreemrechts en ik denk dat het stemgedrag van veel mensen die neigen naar een stem aan de rechterkant van het politieke spectrum een tegengeluid is van wat er al jaren speelt: een dominante extreemlinkse politieke stroming die hier de dienst uit wil maken. En dat aantal rechtstemmers is gestegen door de dood van Pim Fortuyn, Theo van Gogh en verschillende aanslagen die gerelateerd zijn aan de Islam.

BrokenTipi | 22-12-20 | 21:32 | 4

Goed verwoord.

Bull-Sunnyboy | 22-12-20 | 21:45

@Ivoren Toren | 22-12-20 | 21:43: Paul Nielsen weet dit soort dingen altijd goed onder woorden te brengen. Jordan Peterson ook. Hier een reactie op wat jij zegt door Paul m.b.t. Oost- en West-Europa: youtu.be/pufQgWm4sbA

BrokenTipi | 22-12-20 | 21:47
▼ 1 antwoord verborgen

Is dit wat Robbie Oudkerk omschreef als een kut marokkaan?

Sgt. Pepper Spray | 22-12-20 | 21:23

O, de ongemakkelijke spagaat.
Beschermen we hem omdat mannen wel erg snel een metoo-tje aan de broek krijgen van seksuele spijtoptanten die hun carrière een boost willen geven met interviews, talkshow en de status dappere voorvechster of branden we hem af omdat het een 'buitenlander' is en die maar eens moeten leren dat ze zo niet met 'onze' vrouwen om mogen gaan en eens af moeten leren de racismekaart te pas en ten onpas te trekken?
Keuzes, keuzes...

Johanvb | 22-12-20 | 21:23

Nederlanders zijn minderheden in Marokko. Hoe durft hij die arme minderheidsgroepering op zo'n onbeschofte manier te beledigen! Nederlandse mensen zielig en onderdrukt in dat fascistische land. Hij zet hier aan tot haat. Hij is extreemrechts!

Selassie | 22-12-20 | 21:19

Verdomme... heb die eindelijk door dat je zielig moet doen en de racisme kaart moet trekken... zijn ze m vergeten te vertellen dat dat in deze situatie niet werkt...

Flow_Snake | 22-12-20 | 21:18

Ter belangrijk onderscheid: Riffijnse Nederlandse media, kritisch naar het Marokkaanse regime tot wiens media Laroui zich zo veelbetekenend uitsluitend heeft willen wenden voor commentaar, zijn niet zo vriendelijk over hem in deze zaak. arifnews.com/news/laroui-ontkent-aant...

GingerTed | 22-12-20 | 21:17

standaard ego reputatie strandingsreactie van een "HOOGER geplaatste".

nobodiesunmighty | 22-12-20 | 21:15 | 1

maar inderdaad: eerst bewijzen, tot die tijd niet lynchen....

nobodiesunmighty | 22-12-20 | 21:16

Wat jammer dat we hier zo’n progressief linkse media hebben. Zo’n man is toch geweldig om eens flink door het slijk te halen met zijn ongefundeerde opmerkingen dat dit “alles de schuld is van extreem rechts”. Nepnieuws.

Nuuk | 22-12-20 | 21:11

In een rechtsstaat is iedereen onschuldig tot het tegendeel bewezen is.
Die hele #metoo hype is een gevaarlijke leugen. Op basis van geruchten worden mensen kapot gemaakt, zonder vorm van proces. En natuurlijk kunnen die geruchten soms waar zijn. Maar dan is het de taak van de slachtoffers om echt actie te ondernemen door echt aangifte te doen.

En als Fouad onschuldig is moet Fouad gewoon zeggen "ik ben onschuldig".
Maar door die walgelijke racismetroef te trekken laadt hij de verdenking wel op zich. Pakweg 80% van de "racisme" roeperts is kwaadaardig, slechts 20% van hen is aantoonbaar extreem dom.
Pas als Fouad kan bewijzen dat hij extreem dom is, kan pure kwaadaardigheid (en dus ook daadwerkelijk seksueel geweld) worden uitgesloten.

Dandruff | 22-12-20 | 21:03

Neen, de UVA is geen prestigieuze universiteit.

Amsterdamsko | 22-12-20 | 20:56

Ies racisme want hij had helemaal niet gesist naar die meisje.

getty678 | 22-12-20 | 20:53

Zo'n verhaal doet het wel goed bij een D66 rechter. Meneer is zeg maar alvast aan het oefenen.

Pummetje | 22-12-20 | 20:47

Door iedere keer de racisme-kaart te trekken, missen allochtonen veel leermomenten. Daarmee komen vooroordelen vanzelf uit.

Feynman | 22-12-20 | 20:41

Met zoveel extreemrechts racisme kun je hier echt niet meer blijven. Het is hier echt onhoudbaar geworden met zoveel extreemrechts en het wordt alsmaar meer. Als ik zoveel onrecht zou meemaken zou ik hier echt niet meer kunnen blijven. Het is echt het beste dit prachtige land wat zoveel te bieden heeft te verlaten. Echt heeeeel jammer.

Snertjong | 22-12-20 | 20:27

Wat een sneu figuur zeg. Ook nog zoiets met de oprichter van een of andere koranschool las ik vandaag, ene Abdurrahman A. A., want hij is verdachte van dingen met minderjarigen. Zal ook wel weer racisme zijn uiteraard, al wordt dat in dit geval iets lastiger.

Sinterbikske | 22-12-20 | 20:26

Niks racistisch aan hoor, ook mannen van kleur gewoon aan de schandknaap eh -paal... Wat een sneue droplul.

alisdeWnogzoS | 22-12-20 | 20:24

Foukie kan zich beter even couscoust houden.

Ruimedenker | 22-12-20 | 20:24

Gelukkig voor Fouhaat is Marokko extreem links.
Daar hebben ze begrip voor overspel, abortus, euthanasie, aanranding, feminisme en emancipatie.
Foekie Fouad is een zibi.

Ruimedenker | 22-12-20 | 20:23

"Het is racisme; extreemrechts is alomtegenwoordig in Nederland"

Het is anders wel verwarrend geworden in Nederland. Vroeger was het simpeler.

Een figuur met kaalgeschoren kop en een hakenkruis op zijn voorhoofd getatoeëerd die luidkeels 'sieg heil' liep te blèren met een blik goedkoop bier in zijn linkerhand en de rechter fier gestrekt in de lucht. Ja, dat was wel een extreemrechts figuur ja.

Tegenwoordig kan een op het oog keurig huisvadertje met een Volvo en een keurige Vinex woning al FvD stemmen. Je weet het gewoon niet.

Verwarrende tijden.

Theodorus.Goldbach | 22-12-20 | 20:22 | 4

Ik zou niet graag in uw schoenen willen staan, overal racisten en fascisten, zo ver het oog reikt. Maar ja, wat wil je, wanneer dergelijke termen door grievance 'studies' van een nieuwe definitie worden voorzien, iedereen rechts van d66, allemaal fout volk Theodorus. Precies wat u zegt, verwarrende tijden..

therealbraindump | 22-12-20 | 21:08

Theodorus.Goldbach | 22-12-20 | 20:22

Het zijn partijen als GL, D66, PvdA etc die al decennialang openlijk oproepen tot meer racisme; "positieve discriminatie". Dankzij medeplichtige partijen als VVD en CDA is dat tegen blanken gerichte racisme al een jaar of 30 normaal bij de overheid. In het bedrijfsleven is die apartheidswetgeving pas later verplicht gesteld.

Het FvD heeft geen discriminatie in haar verkiezingsprogramma staan.
"Positief" noch negatief; gewoon niet. Dat is een belangrijk verschil.
Bovendien klapte het FvD uit elkaar toen bleek dat een klein aantal jeugdleden in eigen app-groepen foto's van jodenhaters van het niveau Kaag verspreidden. Misschien slechts as "grap", maar voor het grootste deel van de FvD-politici èn de FvD achterban een reden FvD te verlaten. D66 heeft nog steeds geen moeite met Kaags geld voor terreurclubjes die de holocaust prediken; en de andere partijen hebben ook geen moeite om met Kaag of D66 samen te werken.
Kaag maakte echt geen grap, maar D66 is nooit uit elkaar geklapt.
Dat is het belangrijkste verschil.

Dandruff | 22-12-20 | 21:31

Tja, maar als u er op voorhand al van uitgaat dat elke FvD'er of FvD-stemmer extreemrechts is en constant moet leven met de (zelfopgelegde) angst en onzekerheid dat iedereen wel een FvD'er of FvD-stemmer kan zijn, dan maakt u het ook niet bepaald gemakkelijk voor uzelf.

countus | 22-12-20 | 21:41
▼ 1 antwoord verborgen

Kijk es an, de Volkskrant veegt de vloer grondig aan met deze laffe viezerik. Goed artikel!

Eric Newby | 22-12-20 | 20:20 | 2

Ironie of heb je een linkje?

yeah-right474 | 22-12-20 | 20:43

@yeah-right474 | 22-12-20 | 20:43: Ghehe. Sorry, ik kon het niet laten. Denk dat de VK nog liever failliet gaat dan integere journalistiek te bedrijven.

Eric Newby | 22-12-20 | 21:00

"En hij heeft het zélf, helemaal zelf, verneukt." Nou ja, dat had hij misschien op zijn Mediterraans willen doen, maar dat neuken is er niet van gekomen.

Beste_Landgenoten | 22-12-20 | 20:18

Laroui is wel een slachtoffer. Hij heeft zich onaantastbaar gewaand doordat hij jarenlang voor elke scheet die hij liet in Nederland is bewierookt en gehuldigd.

grietmetgroenefiets | 22-12-20 | 20:17

Als je het echt niet meer weet
Als al je argumenten op zijn
Als je in de hoek geluld bent
Als je ontmaskerd bent
Is er altijd nog dat ene magische woord dat je kan redden: 'Racisme!'

Mr_Natural | 22-12-20 | 20:16 | 2

Omgangsvormen, temperament, cultuur, normen en waarden. De schijtlijst is eindeloos.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 20:18

Ik dacht dat je ging zeggen" ik heb er geen herrinering aan"

Nock_Churris | 22-12-20 | 20:47

Straks zak je nog voor je rijexamen als je rechts voorrang geeft....

jan1956 | 22-12-20 | 20:16

De racismekaart is een enkeltje Marokko.

Cor Netto | 22-12-20 | 20:16

Rassies, rassies, rassies (aangepaste versie van drommels 3x).

Rest In Privacy | 22-12-20 | 20:15

Het is nog even wat wennen, maar links is het nieuwe rechts, en rechts komt steeds vaker op voor linkse idealen.
Sta je op de barricade voor vrijheid van meningsuiting, vrijheid van wie je bent en wat je doet, ander doen dan anderen, kom je op voor vrouwenrechten, ben je tegen de wurggreep van religie, dan was je eind jaren '60 een vieze hippie, maar anno 2020 ben je dan een fascistische populist.

Lafayette | 22-12-20 | 20:12

Die mediterrane omgangsvormen betekenen dus dat je zo'n Marokkaanse dame in een tent en met een hoofdoek dus gewoon kan betasten want die zijn die omgangsvormen gewend?

Hommel | 22-12-20 | 20:12 | 1

Nee, aangifte van aanranding doen in Marokko is hetzelfde als bekennen dat je een hoer bent, daar komt het op neer.

Beste_Landgenoten | 22-12-20 | 20:19

Vrouwen die teleurgesteld zijn in mannen kunnen rare dingen doen.
Dan willen ze een relatie en die kerel wil het niet.
Dan gaan ze aangifte doen uit frustratie.
Ik zeg niet dat het hier zo is maar het komt voor.

HoerieHarry | 22-12-20 | 20:12 | 2

Ze kunnen ook hun eitjes in de vriezer gooien, tegenwoordig.

SIogra | 22-12-20 | 20:14

Ja de blijf van mijn lijf huizen zitten vol met dat soort wijvon. Toch?

RickRD | 22-12-20 | 20:15

Jammer dat dit naar buiten is gekomen, aldus de verdachte (moordneigingen krijgen doet)

RickRD | 22-12-20 | 20:14

Ow spit=split 'scuse me

SIogra | 22-12-20 | 20:15

Er zijn ook blanke hoogleraren die studentes hebben misbruikt. Dus het racisme argument is echt onzinnig. Sterker nog, het is een teken van diversiteit en emancipatie dat iemand met een Marokkaanse achtergrond zich vergrepen heeft aan afhankelijke studentes.

Lijkt me wel een persoonlijk drama voor de Chief Diversity Officer van de UvA. Bescherm je nu de allochtone hoogleraar of de zielige studentes?

Odin | 22-12-20 | 20:09 | 1

Ze zijn in 2017 begonnen met het beschermen van de hoogleraar, maar ze konden het niet volhouden. De zielige studentes lieten zich niet meer wegjagen.

grietmetgroenefiets | 22-12-20 | 20:18

Ben blij dat we hier nog een beetje calvinistische omgangsvormen hebben als dat betekent dat vrouwen niet zomaar worden aangerand.

Stemmenteller | 22-12-20 | 20:08 | 1

Dat bedoelt Fouad ook. Het is extreemrechts en calvinistisch dat Nederlandse vrouwen zich mogen verdedigen tegen verlopen Marokkaanse aanranders, zo zit dat.

Eric Newby | 22-12-20 | 20:12

Iemand als deze figuur die als verdediging van zijn grensoverschrijdende gedrag moet opbokken. Marokkanen mogen per definitie vanuit hun geloof niet handtastelijk zijn tegen mensen die menstrueren. Aanpunten en inheien deze mislukkeling.

austinhealey | 22-12-20 | 20:06 | 1

Ter verdediging de racisme kaart trekt... was weggevallen

austinhealey | 22-12-20 | 20:08

'Jij hebt mij aangerand!'
'Maar Nederland is racistisch.'

In welk universum is dit een acceptabele verdediging? Dit moet toch wel de woke-versie van de Chewbacca defense zijn.

Tashtego | 22-12-20 | 20:05 | 2

Ik weet niet op welke schaakopening je doelt maar dit is helaas de belevingswereld van dit wezen hij geloofd echt dat hij alles mag en als ze hem ter verantwoording roepen over zijn gedrag geeft hij de maatschappij de schuld en niet zichzelf.....

Roorda van Eyssinga | 22-12-20 | 20:19

The Force is with him! (Denk hij)

Kernsplijter | 22-12-20 | 20:23

Een verhaal schrijven over iets wat je hebt meegemaakt is altijd lastig. Het was ook een beetje te uitgebreid. Dus ik hou het hierbij;
@Fouad Laroui je bent een enorme lul en misbruiker van je macht en bovendien een racist pur sang. Alleen meisjes en geen jongens bepotelen is ook racisme.

Gokmaar | 22-12-20 | 20:02

Wat een smeerlap

HenkvdMast | 22-12-20 | 20:02

Schuld van Trump

van heinde en verre | 22-12-20 | 20:01 | 3

En Baudet. En Janmaat.

Torwart | 22-12-20 | 20:05

Ambiënt racisme.

Sliptong | 22-12-20 | 20:00

Ik heb zijn foto even uitgetrokken. Een smerige kop, zelfingenomen lachje. En door zijn kleding, een gekreukeld overhemd over een beduimeld T-shirt, onaantrekkelijk voor vrouwen. Ja, dan moet je wel op een geforceerde manier proberen aan je trekken te komen. Met als extra handicap: ‘vrome’ moslim.
Maar laat ze tot ons komen, vijfhonderd gemiddeld per week.

Normpje | 22-12-20 | 19:59 | 1

Voor een docent ziet hij er behoorlijk modieus uit.

Mr_Natural | 22-12-20 | 20:04

Wat een loser

Diederik_Ezel | 22-12-20 | 19:58

Wedden dat hij er glansrijk mee wegkomt? Voor dit soort delicten worden alleen blanke mannen gelyncht, bij hem is het gewoon een excusabel cultuurdingetje. Over rechtsgelijkheid gesproken.

Eric Newby | 22-12-20 | 19:57

Tja, racisme. Had Harvey Weinstein, Bill Cosby en Sleazy Joe Biden ook als verdediging kunnen gebruiken. Dom van ze.

Graaf_van_Hogendorp | 22-12-20 | 19:57

Tja, een Marokkaan blijft wel een Marokkaan natuurlijk. Zit in de natuur. Kunnen ze niks aan doen. Iets met genen.

nee_toch? | 22-12-20 | 19:56

Les op de uni van een Marokkaan. Dat is net zoiets als spaghetti met chocoladesaus.

De Pilsvogel | 22-12-20 | 19:54 | 1

Ik kom niet bij jou eten, weet ik nu al.

Eric Newby | 22-12-20 | 19:59

Hoogleraar zijn aan de UvA is net zoiets als zanger zijn in een boyband.

Je hebt zelf het idee dat je heel wat bent, maar de rest van de wereld lacht je uit om je geblaat. Vaak ook nog in kranten in plaats van in hoogstaande wetenschappelijke tijdschriften.

Snackbar van Allah | 22-12-20 | 19:54

Fouad Larouikoek.

Mr_Natural | 22-12-20 | 19:52

Ik ken het woord schaamtecultuur indien een Marokkaan na een dodelijk ongeval doorrijdt. Maar nieuw voor mij is een mediteriaanse niet calvinistische omgangvorm indien je een vrouw aanrand. Marokkanen weten hun misdragingen wel heel creatief te verbloemen.
Trouwens het woord schaamtecultuur komt van een marokkaanverdedigster.

WieboWW | 22-12-20 | 19:50

Nee hoor, Fwet, het was gewoon je totaal misplaatste mediterrane arrogantie en eigendunk, gecombineerd met een te lage dosis respect voor deze meisjes.

Poesmobiel | 22-12-20 | 19:49 | 1

Uiteraard mag de zorgvuldig verhulde minachting voor ongelovigen niet aan dit rijtje ontbreken.

VBO_B_Niveau | 22-12-20 | 19:53

Betere reclame in Marokko kan hij niet maken dat we rascistich zijn. Hoe meer er daardoor wegblijven hoe beter.

Rotterdammert1965 | 22-12-20 | 19:49

Prestigieuze Universiteit. Ik moest lachen.

johoost | 22-12-20 | 19:48 | 2

Wat een extreemrechtse reactie zeg.

Eric Newby | 22-12-20 | 20:01

@Eric Newby | 22-12-20 | 20:01:
Ja, hartelijk lachen is extreem rechts.

Mr.Crowley | 22-12-20 | 20:52

er was geen sprake van aanranding, zijn gedrag was wel ongepast maar dat komt door Mediterraanse en niet-calvinistische omgangsvormen,

Serieus? In een cultuur waar de vrouw zich moet bedekken omdat de man zich anders niet kan beheersen is een onbedekte vrouw kennelijk een vrijbrief om je als een geile hond te gedragen. En dit is dan een hoogleraar. Moet je voorstellen wat de norm onder de lager opgeleide mediterrane figuren is. Maar dat weten wij allang.
Nu de linkse club nog. Maar die zouden zelfs iets verzinnen om het goed te praten als zij slachtoffer zouden zijn, en de D66 rechters doen daar keihard aan mee want stel je voor dat zij hun verblijfsvergunning zouden kwijtraken.
Was het niet Hoekstra die zei dat multiculturele samenlevingen niet werken?

Olleke | 22-12-20 | 19:48 | 3

Precies indien hij dat op uni in Marokko had geflikt dan had hij een hele familie achter zich aan. Want daar wordt een knipoog naar een vrouw bij wijze van spreken nog voor een aanranding aangezien.

WieboWW | 22-12-20 | 19:54

Het enige goede aan die cultuur is de eerwraak Jij vermoord of verkracht mijn dochter, dan moord ik je hele familie uit. Mijn gedachte.

RickRD | 22-12-20 | 19:57

@RickRD | 22-12-20 | 19:57: Helaas gaat dat verder. Vaak wordt een vrouw die vrijwillig seks heeft gehad verstoten, en helaas in landen als Pakistan en India, ook verminkt of vermoord wegens familie eer

Olleke | 22-12-20 | 20:19

Ik zou het ook proberen, zo'n racismekaart. Als ik helemaal naar de kloten ben en een lekkere volwassen vrouw biedt aan om koffie met mij te drinken, dan weet ik echt wel wat ze wil. Dat ik dan niet op mijn werk ga koffie drinken is natuurlijk logisch. Ze kan wel zogenaamd hebben gedacht dat dat op school zou zijn maar ze wist echt wel beter. Of is ze zo naïef opgevoed? Een afspraakje bij een leraar thuis betekent in principe gewoon neuken. Een afspraak op school natuurlijk niet.

Leptob | 22-12-20 | 19:47 | 1

Als een vrouw nee zegt bedoelt ze ja, zoiets?

RickRD | 22-12-20 | 20:11

Je niet laten bepotelen door Fouad, hoe racistisch kan je zijn?

Mr_Natural | 22-12-20 | 19:47

Doei, Laroei!

Azijnist | 22-12-20 | 19:47
-weggejorist-
Moe-Lester | 22-12-20 | 19:45 | 1

Even doorklikken....
Politique Archives - Telquel.ma
De Marokkanen nemen het bezoek van Jared en z’n club serieus.
Niets te vinden in de Nederlandse media, behalve op GS dan.
En vieze Fouad is gewoon vieze Fouad.
Daar is niet links of rechts aan.
Bedankt voor de link van Telquel.... jammer dat m’n Frans zo kudt is.
Misschien maar eens op cursus bij Mickey uit Gouda ;-)

Ruimedenker | 22-12-20 | 19:45 | 5

@HoerieHarry | 22-12-20 | 19:49:
Het dak lekt en de hond ligt te knorren.
Het nummer vd dekdekkerT is ineens buiten gebruik.

Ruimedenker | 22-12-20 | 19:51

Er zit ook een vertaalfunctie in Google. Met een beetje fantasie kun je er zelfs Chinese en Japanse sites mee vertalen.

Mr.Crowley | 22-12-20 | 20:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Baan kwijt? Racisme! Klachten? Racisme! Lekke band? Racisme! Jeuk aan je naad? Racisme!

Sitting_targets | 22-12-20 | 19:44

Goed zo @Mosterd Hiervoor kom ik op GS. Aanpakken die smeerpijp

RickRD | 22-12-20 | 19:43

DENK'ertjes, Sylvana Simons, Jerry Afriyie, Akwasi, Kauthar Bouchallikht, Fouad Laroui en al die anderen.
Mede dankzij deze sujetten heeft het woord 'islamofobie' en 'racisme' geen enkele betekenis meer.

leo de pejo | 22-12-20 | 19:41 | 2

Islamofobie is natuurlijk (misschien ook wel enigszins terecht) een door moslimbroeders verzonnen begrip als antwoord op homofobie-beschuldigingen.

zetje01 | 22-12-20 | 19:49

De laatste tijd is het wel stil rondom
A nton
K arel
W illem
A dolf
S iegfried
I gnace

Hevvlan Demuru | 22-12-20 | 19:58

Ja, echt héél Nederland is extreem-rechts. Het is echt o-ver-al. Het zit zelfs in je koelkast. Op je achteruitkijkspiegel. Het lekt door je dak naarbinnen terwijl je zit te Netflixen! Extreem-rechts wil ook nog weleens in de slipjes van studentes vertoeven, dus jij deed natuurlijk gewoon jouw plicht als totale diversiteitsheld toen jij tegen heug en meug toch maar even ging checken of haar kutje geen last had van extreem-rechts. Fouad Laroui. De laatste held die nog buitenlands durft te zijn in extreem-rechts Nederland.

VBO_B_Niveau | 22-12-20 | 19:41

Mensen van dit ras zullen nooit toegeven dat ze iets fout hebben gedaan. Ook al zou je ze confronteren met bewegende beelden, dan nog zullen ze alles ontkennen.

watazooi | 22-12-20 | 19:39 | 3

Marrokaans is geen ras.
Bent u toevallig de openbaar aanklager van Greetje Wilders?

zuurtjeregen | 22-12-20 | 19:43

@zuurtjeregen | 22-12-20 | 19:43: Hij heeft het nergens over het marokkaanse ras. U ziet dus iets wat er niet staat. U bent Sylvana Simons?

miko | 22-12-20 | 20:18

@miko | 22-12-20 | 20:18: kunt u mij dan zeggen tot welk ras Iaroui behoort?
Meneer doet dit blijkbaar omdat hij tot een bepaald ras behoort?

zuurtjeregen | 22-12-20 | 20:32

"een land waar extreemrechts zeer actief is"
Dat moet dus de jongerenafdeling van FvD zijn, want voor de rest is Nederland behoorlijk links.

Osdorpertje | 22-12-20 | 19:38

Geert, is dit nu zo'n marokkanenprobleem?

Veepert | 22-12-20 | 19:37

Even nagezocht in het originele artikel: Op schoot trekken, handen op benen, hoofd docent op middel van studentes, studentes thuis uitnodigen, studentes mee uit vragen en ongewenst zoenen.

Het is zeker zijn cultuur dat alle Hollandse dames zijn gratis escort zijn.

Feynman | 22-12-20 | 19:37 | 2

Ok, maar waar ging hij nou over de schreef?

Prinsemarij | 22-12-20 | 19:44

@Prinsemarij | 22-12-20 | 19:44: Het moment dat hij als docent de spaarzame tijd die je hebt met studenten ging besteden aan zijn persoonlijke verlangens, en daarmee de veiligheid die studenten nodig hadden om te studeren doorbrak.

Feynman | 22-12-20 | 20:36

"Niet calvinistische omgangsvormen". Ik ben benieuwd wat daarmee precies bedoeld wordt.

Hij heeft ongeveer dezelfde kop als Van Jole..

Schwanzeleber | 22-12-20 | 19:36

Whallah. Maar wat vindt koning Jurk er van.

Poesman | 22-12-20 | 19:35

Ik word hier toch zo ontzettend moe van.Ik wil een tijdmachine.Terug naar de relaxte jaren 70 van de vorige eeuw.

Kowalski11 | 22-12-20 | 19:35 | 5

@F. Jacobse | 22-12-20 | 19:43: Yep...

Kowalski11 | 22-12-20 | 19:54

De ouderen van nu hebben hier inderdaad schuld aan De z.g jaren ‘60 Vrijheid blijheid Alles moet kunnen maatschappij We hebben er dus zelf schuld aan Althans mijn generatie.

RickRD | 22-12-20 | 19:54

@RickRD | 22-12-20 | 19:54: jup indrtdaad of zoals mijn goede vrind Jezus zou zeggen: "Het pad van rechtvaardigheid is smal, maar zijlings is het oneindig breed."

Hevvlan Demuru | 22-12-20 | 20:07
▼ 2 antwoorden verborgen

Al dat gelul om de essentie: lekker neuqen. Kun je je schaamstreek scheren wat je wil: www.youtube.com/watch?v=hV98uXyO_Rg Over in je broekje gesproken.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 19:35

Je zou hem toch vol op zijn smoel willen slaan voor het uitbraken van zoveel onzin.

Maar he.. schijnheilig zijn en geen enkele schaamte hebben voor je eigen gedrag is eerder regel dan uitzondering voor moslims lijkt het.

Toch wel knap dat die man het verder als allochtoon het zo ver geschopt heeft in dit racistische land. Moet je nagaan hoe goed hij het zonder deze belemmering gedaan zou hebben! Wellicht kan hij dat in Marokko gaan proberen.

Wat een lul.

Rohin | 22-12-20 | 19:35 | 1

Nou, op die foto lijkt ie ni echt op een Marrekaan. Plus bovendien staat HIJ met gestrekte bovenarm de trapleuning aan het Hitler-salueren.

Hevvlan Demuru | 22-12-20 | 19:39

De racismekaart werkt beter dan de routekaart.
Eigenlijk is het de beste kaart sinds eeuwen.

Rest In Privacy | 22-12-20 | 19:34 | 1

Helaas zit deze kaart niet in het witte privilege pakket.

Veepert | 22-12-20 | 19:48

Nou, die hoeft niet meer terug te komen. Wat een vieze rotzak, Nederland ff wegzetten als extreemrechts terwijl hij zelf zijn vuile jatten niet kan thuishouden. Wegblijven jij, amorele viezerik.

Eric Newby | 22-12-20 | 19:33

Wat hebben ze gedaan met die "hoogleraar" die zo'n zandbakmeisje liet promoveren (voor wat maaandelijkse kriemel),
lachen bij de onderwijs-afgrond van Nederland.

grindbak | 22-12-20 | 19:33

Je suis Jappe Claes, hashtag

Hevvlan Demuru | 22-12-20 | 19:33

Ok. Faoud is een geile. Duidelijk.

Lorejas | 22-12-20 | 19:32

Is tegenwoordig het antwoord op alles.
U dealde drugs en bent BN'er: Racisme!
U houdt van een kinderfeest: Racisme!
U herhaalt graag het woord 'nee': Racisme!
U drinkt uw koffie het liefst zwart: Racisme!
U vindt Sylvana S. niet bepaald you from it? Racisme!
U vindt Natacha Harledinges een mediageil iemand: Racisme!
U had Gordon het liefst zwartgeblakerd gezien: Racisme!
U woont in de J.P Coenstraat: Racisme!
U gniffelt stiekem om Gerard Cox? Racisme!
Dolf Jansen vindt u niet grappig? Racisme!
Uw onderbroek was niet wit? Racisme!

Rollins | 22-12-20 | 19:32 | 1

Die gekleurde vrouw heeft een mooi rond kontje: Racisme! (en seksisme!)

Patje | 22-12-20 | 19:34

Mediterrane-omgangsvormen moeten lekker blijven waar ze horen, namelijk rond de middellandsezee. En zelfs daar horen ze niet. Wat een mafklapper, die foeat

Kernsplijter | 22-12-20 | 19:29 | 1

Het woord verraadt het al een beetje he: het hoort thuis aan de mediterranee. En daar ligt Nederland dik 1.000km vandaan en dat is prima zo. Wegwezen en wegblijven dus. Vetjoker.

Bakkeleures | 22-12-20 | 22:16

Waarom werkt m'n rechtermuisknop niet op die pagina van LeDesk?
Ook de Shift-F10 doet 't niet.

hotnot | 22-12-20 | 19:29 | 3

Waarschijnlijk een rechts-extreme muisknop

Ad1617 | 22-12-20 | 19:31

Ah, dank u, daar zal ik eens naar kijken.

Fouad Laroui: hij kan eens rustig Disgrace van Coetzee gaan lezen, Zitten nog wel wat stukjes in dat verhaal waar ie z'n voordeel mee kan doen.
De gruwelijkste dingen proberen te vermijden, enzo.

hotnot | 22-12-20 | 19:35

@hotnot | 22-12-20 | 19:35: Nou je het zegt! Maar die gast heeft nog iets van fatsoen, wat je van dit stuk stront niet kunt zeggen.

Eric Newby | 22-12-20 | 19:47

Als het in Nederland dan allemaal zo slecht is dan maar beter in Marokko blijven. Kan hij ook even testen of de gesluierde doch geemancipeerde Marokkaanse vrouwtjes wel gediend zijn van zijn Mediterraanse (lees hitsige) maniertjes

Ad1617 | 22-12-20 | 19:29 | 1

Onlangs pas was er eens een Marrekaanse minister/stas en Marrekaanse ministeres/stas en die hadden een affaire en dat was daar toen een groot schandaal en demarokaansemense spraken er schande van en zo zie je maar de macht erotiseert en dat in een vroom moslimland en dan kan dat zoiets al helemaal niet en gokken ook niet.

Hevvlan Demuru | 22-12-20 | 19:52

Misschien kan hij op de kandidatenlijst van GroenLinks.

Bram8918 | 22-12-20 | 19:28 | 1

Misschien? Zeker weten!

Rest In Privacy | 22-12-20 | 19:32

Laat hem maar naar Joop gaan, die gaan daar anders mee om.

Ko Ranzig | 22-12-20 | 19:27

Het is "op de rooster leggen"

Muxje | 22-12-20 | 19:23 | 5

Berners spreken over de rooster en die meisje (of die kech)

Ad1617 | 22-12-20 | 19:56

@Der Schnitzeljäger | 22-12-20 | 19:35: Het is inderdaad een Vlaamse uitdrukking. Volgens van Dale mag "het" ook, maar "de" is verreweg het meest gebruikelijk.

Muxje | 22-12-20 | 20:51

Het lidwoord doet er bij de gemiddelde Marokkaan so-oder-so niet toe, immers: de taalbeheersing gaat veelal niet zo ver dat het gebezigd wordt.

bisbisbis | 22-12-20 | 22:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Tariq Ramadan. Schiet die naam me ineens weer te binnen. Hoe vergaat het nu met hem. En vraag ik me ergens af, heeft Kauthar hem ook ooit ontmoet?
www.geenstijl.nl/5140577/mooie-man/

Abject | 22-12-20 | 19:22 | 1

Zit die niet vast in Zwitserland?

Nuchternederland | 22-12-20 | 19:38

Toch bijzonder hoe iedere Marokkaan zomaar aan een Nederlands paspoort kan komen.

marcoplarco | 22-12-20 | 19:21 | 4

@F. Jacobse | 22-12-20 | 19:32:
Topwijf!

HoerieHarry | 22-12-20 | 19:40
▼ 1 antwoord verborgen

Huh, mediterraanse omgangsvormen? Nu begrijp ik waarom vrouwen in moslimlanden zich bedekken. Ze hebben anders last van mediterraanse omgangsvormen. Hoofddoek enzo is helemaal niet voor allah maar voor de moslimman met sexuele driften.

Eddy67 | 22-12-20 | 19:21 | 2

Dat lijkt me net als bijv besnijdenissen en de 10 geboden, inderdaad onderdeel van leefregels en later wetten, die het bestaan in een woestijnsamenleving vergemakkelijkten.
Besnijdenissen hadden met hygiëne te maken, bedekken van vrouwen met het gedrag van de mannen (en het klimaat in het algemeen).
Dit heb ik gewoon op school al geleerd overigens.

Veteranus | 22-12-20 | 19:34

Dat is ook de reden waarom een hoofdoek een intense belediging is voor alle mannen die vinden dat ze een beetje basis beschaving bezitten.

zhirek | 22-12-20 | 19:34

Ik snap het wel.
Als je rond de 50 bent zijn vrouwen van 20 onweerstaanbaar.

HoerieHarry | 22-12-20 | 19:17 | 8

@Eric Newby | 22-12-20 | 19:35:
Jammer, maar ik laat je dochter met rust.

HoerieHarry | 22-12-20 | 19:41

Ach, profeet Mo vond meisjes van 9 jaar onweerstaanbaar toen hij de 50 naderde.
Dus snel trouwen met meiske Aïsha.

leo de pejo | 22-12-20 | 19:43
▼ 5 antwoorden verborgen

En ik maar denken dat racisme en extreemrechts een moslim dingetje was.

Ommezwaai | 22-12-20 | 19:17

Als het loopt als een kech en kwaakt als een kech dan is het waarschijnlijk een kech aldus WC-eend.

Joffri | 22-12-20 | 19:16 | 1

Als het loopt als en verneuker en kwaakt als een verneuker, dan is het waarschijnlijk een Marokkaan?

lovekila | 22-12-20 | 23:54

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino
Goksitesvergelijker.nl | Onlinecasinofortuna.com