'Als we een veilig en werkzaam vaccin hebben, hoe snel kan de politiek dan handelen?'
De Telegraaf heeft een vraag over het vaccin
Jongens goed nieuws, of u 'm nou neemt of niet, want dan neemt de rest 'm wel gewoon en dan zit u met uw eigenwijze borstgeroffel ook wel goed. Het vaccin komt, mogelijk al eind december, of anders begin volgend jaar. En dan komt er een overheidscampagne dat corona voor sommige mensen het einde was, maar dat een vaccinatie helemaal het einde is ('het ministerie van Volksgezondheid en het RIVM bereiden een publiekscampagne voor om te wijzen op het belang van vaccinatie'), dan mogen zorgverleners en risicogroepen linea recta naar de prikjesstraat, dan krijgt de rest van de bevolking in de loop van 2021 een chip van Bill Gates in het lichaam geïmplanteerd [nog uitzoeken of dit klopt, red.] en dan staan we binnen afzienbare tijd weer met z'n allen doodgeslagen bier te hijsen in een groezelig café. En dan de vraag die u mag beantwoorden:
Als we met Kerstmis een veilig en werkzaam vaccin hebben. Hoe snel kan de politiek dan handelen?
Hotel De Wereld, hier accepteert Hugoshenko capitulatie virus (2020, ingekleurd)
Social
Reaguursels
InloggenMezelf net volgespoten met desinfectiemiddel zoals Trump zei. Werkt perfect!
Citaat?
Vaccin? Speculeren over utopische wanen blijft leuk!
Ik ga niet vrijwillig nemen wat Bill Gates bedacht heeft.
Eén Windows is genoeg voor een onherstelbare vertrouwensbreuk.
Met de medicijnlobby erachter zou dit ws. wel vrij snel kunnen. Vitamine D en hydroxy-uweetwel waren te goedkoop helaas.
Roffelderoffelderoffel!!! Het virus muteert zeer waarschijnlijk in notime na vaccinatie.
Covid-21 here we come!
Niks aan de hand, dan ligt de volgende spuit al klaar. En daarna nog één en nog één en dat alles voor onze gezondheid natuurlijk.
Succes ermee, wel die naald even bij mij weghouden svp!
Goedverdoeme wat een dikke naald!
EERST op een afrikaanse stam testen aub. Gelukkig staat dat wel in de verklaring over het contract.
Eerst de Fransen en Italianen natuurlijk, anders kopen ze geen tulpen meer. Rutte zal lachend toestemmen.
Als er een vaccin is in December, gaat de BV Nederland er wegens grove incompetentie en bureaucratisch geneuzel nog MINIMAAL een half jaar over doen. Reken maar rustig op zomer 2021 dus.
In ieder geval tot na 17 maart 2021. Daarna gaat het vaccin snel beschikbaar zijn en ... zie daar: opeens hebben "we" het virus overwonnen en stijgt ook het aantal griep- en verkeersdoden weer tot het normale niveau.
Een vaccin? Dat is er al. Dat kun je bij de Russen kopen.
Een veilig, getest en gekeurd vaccin, dat is er nog niet! Ook niet met kerst, ook niet voor de Amerikaanse president elect (de man, die enkel zichzelf geloofd.)
Accepteer je net zoveel doden door het vaccin (en niet zoveel blijvende orgaankwalen) als door het virus? Dan kan het vaccin onder de kerstboom liggen
RIVM: vraag naar griepprik lijkt aantal beschikbare griepvaccins te overstijgen.
www.telegraaf.nl/nieuws/791313486/riv...
Gezien het enthousiasme tijdens zijn rally's -een populaire popster waardig- zijn er genoeg mensen die president Trump geloven. Wat een power en energie heeft die man, dat optimisme, hoe fantastisch is het zo'n leider te hebben?
Leu, die vlaggetjes in z'n tweetje.
Leuk schilderij wat Hugo op de achtergrond heeft hangen. Van een Pools bezigheids-instituut, gerund door Duitsers in de Tweede Wereldoorlog. Arbeit macht frei! Gezellige smaak heeft deze man. En die dooie vogels die op het schilderij naar beneden vallen? Die stellen volgens Hugo engelen voor! Echt waar!
Het lijkt mij eerder. Who is Afraid for Green, Grey and Black....
Er worden al jaren allerlei vaccins getest in vluchtelingenkampen en Afrika.
Nou, met import uit die contreien gaat de besmettingsgraad dus vanzelf naar benee.
Evenals de rechts politieke voorkeuren en protestants christelijkheid trouwens, maar das bijvangst *proest*.
De psyche kan rare dingen met een mens doen.
Ineens heel veel zin in bruine bonensoep.
U snapt waar vaccins van gemaakt zijn!
@HetGewoneNormaal | 27-10-20 | 12:10:
Het is wel een typisch middeltje tegen allerlei kwalen die des winters komen.
Die kop van die ouwe op het plaatje.. zijn voorheen angstige zombioogjes die weer veranderen in he he.. weer helemaal gerust.. alsof die grote drol er nu eindelijk uit is..
Ik heb al genoeg apen-DNA in me.
Prachtig die gekkies die roepen dat er nanochips in dat vaccin zitten. Dan ga je toch gewoon even 30 seconden in een magentron zitten? Ik zie het probleem niet.
Wat zouden die chips uberhaupt gaan doen? Mensen betalen met hun telefoon uit zichzelf al grof geld om een afluisterapparaat en locatietracker mee te nemen. Door Snowden weten we als feit dat de inlichtingendiensten daar toegang toe hebben en dat lijkt weinig af te doen aan de populariteit.
Nanodeeltjes zijn te klein voor de golflengte van magnetronstraling.
@Sjiek | 27-10-20 | 11:40: als je lang genoeg in de magnetron zit werkt t anders wel hoor! Geen last meer van nanodeeltjes. (en ook niet meer van onvrijwillige ademhalingsreflexen, maar dat terzijde)
@Blasfemie | 27-10-20 | 11:37: Tsss, je huiswerk wéér niet gemaakt?
Deze nanodeeltjes in samenwerking met 5G zullen worden ingezet als mindcontrol tool. Ik heb al aandelen in aluminiumfolie gekocht.
@Sjiek | 27-10-20 | 11:40:
Dan gebruiken we toch gewoon Kortegolf Radio frequenties.
Of heeft U alleen nog maar DAB+ In tha house...
Nanochip nee, maar een RFID-chip behoort zeker tot de mogelijkheden.
Wanneer draaien ze alle -ahum- ALLE maatregelen terug? Zie: kwartje van Kok...
Niet...
We hebben dus als staat weer iets op de bonnefooi gekocht?
Geen Fyra in mijn reedt geprikt graag.
Een JSF erin proppen gaat al helemaal lastig! Tenzij je er geoefend in bent natuurlijk... als Nederlander is dat niet zo vreemd.
@Joostmochtnietsweten | 27-10-20 | 10:57: Je lult uit je nek.
@Joostmochtnietsweten | 27-10-20 | 10:57: En je doet je naam eer aan, je weet kennelijk niets en dat is duidelijk te merken aan je bijdrage.
@Joostmochtnietsweten | 27-10-20 | 10:57: "Vaccinatie is in dit geval een eufemisme voor genetische modificatie."
Kunt U dat serieus onderbouwen?
"Daar valt dus niet tegen op te vaccineren."
Jawel hoor. Neem een vaccin dat afweer tegen de RBD sequentie van het S-eiwit induceert (zoals de meeste vaccins die nu ontwikkeld worden).
Wanneer het virus muteert, en zijn RBD sequentie verliest, dan werkt het virus niet meer.
@FCDenBosch | 27-10-20 | 11:01: Mensen die met Youtube-linkjes strooien, zijn per definitie....
Laten we dat aan Hugo over? Is toch een beetje of de coach van VVV ineens bondscoach wordt...
Het is alsof er een basisschoolleraar ineens aan het hoofd van het Nederlandse bestuur staat. Oh wacht..
Wat hangt er voor Entartete Kunst daar aan de muur?
Of heeft de inkleur-A.I. er dat van gemaakt.
Kleuren veranderen straks automatisch naar wens met die vaccinatiechip in je arm. Ga je alles leuk vinden zoals hard werken en geld afdragen.
Zolang er nog geen vaccin is tegen hebberigheid maakt marktwerking meer slachtoffers dan ons lief is.
Precies daarom hebben de huishoudens in Venuzuela állemaal een smartphone, LCD tv, internet, gezond drinkwater, centrale verwarming, vrijheid en.... ach laat maar. Kennelijk zorgt die marktwerking ervoor dat er überhaupt iets geproduceerd wordt.
Wat mij de hele tijd verbaasd is dat altijd gedaan wordt alsof het vaccin een soort van "oplossing voor alles" is. Een vaccin zorgt er alleen maar voor dat het immuunsysteem sneller kan reageren, zodat je niet of minder ziek wordt. Het zorgt er niet -ik herhaal- NIET voor dat je de ziekte niet meer kan overdragen (hoewel het waarschijnlijk wel de tijdsduur waarbinnen dat kan verkort).
Welke medische studie heb jij gevolgd? Homeopathie voor beginners? Weet je al hoe het vaccin gaat werken?
@Mans5 | 27-10-20 | 10:51: Ach... het authoriteitsargument. guttogut... Goed, daar gaan we: ik werk bij één van de grootste Pharmaproducenten ter wereld en ben direct betrokken bij de data analytics van meer dan 50 verschillende projecten die alle bijdragen bij de ontwikkeling van een vaccin. Dus, als je dan toch zo nodig op dit niveau wilt "debatteren": ja, ik weet er 1000% meer van dan jij. PUNT.
@Gladiator Fap | 27-10-20 | 10:59: Goed punt !
@Gladiator Fap | 27-10-20 | 10:59: haha, punt UIT.
@Mans5 | 27-10-20 | 10:51: De meeste vaccins werken zo
@Mans5 | 27-10-20 | 10:51: Hoe een vaccin werkt is volop te vinden op internet. Daarvoor hoeft men zeker niet persoonlijk viroloog/deskundige te zijn.
Nou en? Het probleem is helemaal niet dat mensen ziek worden of besmettelijk zijn, het probleem is dat ze er aan doo dgaan. Vaccins helpen daar tegen waardoor de mortaliteit omlaag gaat en het leven dus zijn normale gangen kan hervatten.
Nee Het Vaccin is niet de Heilige Graal. Zoveel kennis ontbreekt nog idd ook over de transmissie naar anderen en ook nog dit: hoelang werkt zo'n vaccin en reageert het virus met een mutatie waarvoor je dan weer onbeschermd en dus ziek kan worden zodat er weer een ander vaccin moet worden uitgevonden. nee dat coronavirus houdt ons nog wel een tijdje bezig.
@ofarim | 27-10-20 | 13:54: Ik vermoed dat er net zoals bij de griepvaccinatie ook elk jaar weer een nieuw vaccin zal moeten gaan komen?
Voorlopig niet aan mij besteed dat vaccineren, geen Griepprik, geen Coronaprik.
@Homer P. Simpson | 27-10-20 | 13:38: Ik denk dat de daadwerkelijke "death ratio" met 0,04% niet het grootste probleem van deze ziekte is, hoe erg het ook moge zijn. Het probleem is dat een gedeelte van de patiënten het weliswaar redt, maar alleen met intensieve zorg. En daardoor is de capaciteit van de zorg dermate overbelast dat ándere mensen niet meer (op tijd) geholpen kunnen worden. Een beetje net als een DoS-virus, maar dan in real life. Een vaccin zal dat wel terugdringen, ja, maar niet als je net als bij de griepprik maar iets van 25% van de bevolking überhaupt gevaccineerd hebt. Anders gezegd: laat 30% van de Nederlandse bevolking in "de risicogroep" zitten, dan praat je over minstens 5 Miljoen vaccinaties. Elke persoon uit die groep die níet gevaccineerd is, maakt kans op een IC bed voor een maand. Er zijn ongeveer 1400 bedden beschikbaar. You do the math. Hoewel ik het belangrijk vind dat er een vaccin komt en dat we de kwetsbaren onder ons beschermen, ben ik me er terdege van bewust dat het hier meer om een politiek spelletje gaat, dan om een daadwerkelijke oplossing van het probleem. Hoewel het ERG belangrijk is dat er snel een goed werkend vaccin komt, is een vaccin NIET de heilige graal en het wordt ten onrechte zo "verkocht". Net zo goed als er al sinds jaar en dag een vaccinatie tegen de griep is een we desondanks IEDER JAAR WEER DUIZENDEN doden als gevolg van de griep hebben. De wetenschap weet dit, maar het is de politiek die er voor kiest om het zo te verkopen. Want het gaat om zeteltjes. Net zoals altijd. Misschien is de maatschappij zo soft geworden, dat we simpelweg niet meer willen -of kunnen- accepteren dat de dood bij het leven hoort. De angst is terecht, maar de veroorzaakte paniek is onvergeeflijk.
@Gladiator Fap | 27-10-20 | 14:42: mooi, dan dus die bezuinigingen op medische zorg terug draaien zodat we de capaciteit hebben. Schop maar een paar managers eruit dan is er opeens geld genoeg.
@Gladiator Fap | 27-10-20 | 10:59: Nice 1
@hisxxx | 27-10-20 | 15:05: Goed idee! Zeg dat maar tegen Rutte!.... of beter nog: stem NIET op hem en zijn vriendjes.
Nee, gewoon nee.
Mijn afweersysteem doet het nog prima.
Nee?
Dan geen toegang meer tot vliegreizen.
Geen toegang meer tot ziekenhuis.
Het wordt vanzelf een ja.
Ga het even uitproberen zou ik zeggen.
Via de app kun je iemand met corona daten.
Je hoopt dus dat je dit keer NIET het lot uit de loterij treft wat betreft aanleg tot ergere complicaties.
Tevens bent u dus nog niet boven de 60 jaar. hier een liedje oor u en alle mensen die denken onoverwiinnelijk te zijn.
www.youtube.com/watch?v=8AHCfZTRGiI
@Sjiek | 27-10-20 | 10:42: Geen toegang meer tot een ziekenhuis gaat niet gebeuren. Dat niet-gevaccineerden allerlei belemmeringen opgelegd krijgen is allang duidelijk maar mij persoonlijk maakt dat ècht niets uit. Als je b.v. niet meer naar de super mag is er altijd wel iemand die dat voor je wil doen. Daarnaast is verplicht vaccineren een schending van de code van Neurenberg en onze grondwet: 'de integriteit van het lichaam' wordt geschonden door verplicht vaccineren. Dat laatste komt er dus niet. En - zo is mijn inschatting - zal meer dan de helft van de Nederlanders zich niet laten vaccineren voor covid. Waarschijnlijk wordt het weer net zo'n drama als met de varkensgriep waar de regering bleef zitten met miljoenen vaccins. Ik schat dat het aantal verstandige Nederlanders nog steeds op peil is. Time will tell.
@Lupuslupus | 27-10-20 | 11:10: Joh, de framing is al lang begonnen.
Covidpass: "Could this COVID-19 ‘health passport’ be the future of travel and events?"
Australie neemt het voortouw.
@Sjiek dan maar 3 tot 4 jaar even niet reizen. Na die tijd is er veel bekend over eventuele bijwerkingen en kan ik oordelen om het prikje te nemen.
@Sjiek | 27-10-20 | 11:46:
Dan gaan we toch niet meer naar het buitenland? De deuren van de supermarkt dicht voor niet gevaccineerde Nederlanders? Dan gaan we toch ergens anders proletarisch winkelen...
Inentingen doe je alleen op de risicogroepen.
Niet daarbuiten, het risico van de bijwerkingen weegt er per definitie niet tegenop.
Ben bang dat Hugo dat nog niet begrepen heeft. Of wil begrijpen.
Enfin, ouderen inenten dus, tenminste als ze dat willen. 5 miljoen vaccins moet genoeg zijn.
Onzin, waar haal je dat vandaan?
"het risico van de bijwerkingen"
Hoe groot is het risico van bijwerkingen bij dit nieuwe vaccin? Serieus linkje graag.
@Frau_Ferkel | 27-10-20 | 11:05: Beetje rare vraag, een linkje de bijwerkingen van een nog niet bestaand vaccin.
@* Il Principe * | 27-10-20 | 11:05: wat zou er onzin zijn?
@Sjiek | 27-10-20 | 11:54: U stelt zelf, dat er risico van bijwerkingen is. Helemaal geen rare vraag dus, U moet er meer over weten!
@frau ik mag geen linkjes plaatsen maar ondertussen is er 1 iemand overleden en zijn er 2 met verlammingsverschijnselen. Beetje zoeken op Google en je hebt het zo gevonden.
@Frau_Ferkel | 27-10-20 | 11:05: Hoe klein zijn de bijwerkingen van dit nieuwe vaccin, serieus linkje graag?
Sjiek heeft gelijk. Of er nu bijwerkingen zijn of niet, inenten bij niet-kwetsbare groepen heeft gewoon geen zin. Sterker nog, er is geen betere manier om langdurige vormen van groepsimmuniteit te genereren door de niet-kwetsbaren juist NIET in te enten.
@Gladiator Fap | 27-10-20 | 14:51: bedoelde natuurlijk "geen betere manier om langdurige vormen van groepsimmuniteit te genereren DAN het niet-inenten...
Waarom plakt schoentjes (of zijn stagiaire) steeds vlaggetjes achter de namen van landen? Denkt hij dat we niet weten om welk land het gaat zonder vlaggetje? Even los van wie in godesnaam de tweets van schoentjes leest buiten ambtenaren en journo's.
De stagair die de vlaggetjes goed geraden heeft mocht als beloning van meester Hugo op zijn telefoon het twitter bericht intiepen. De rest kreeg een sticker met "ga zo door"
Is lerarenkwaal. Vlaggen tekenen deden ze vroeger op de lagere school ook. Als je jarig was, tekende de juf een NL vlag op het schoolbord met je naam in de witte balk.
Wie krijgt de eerste zending vaccinaties toegediend?
Politici?
Proefkonijnen?
Bejaarden?
Want er zullen wel weer bijwerkingen zijn....
Ik denk Donald Twamp, die heeft me een partij middelen gekregen daar zat vast iets tussen wat werkte.
Risicogroepen.
Want de rest heeft het vaccin niet nodig.
@Sjiek | 27-10-20 | 10:37:
Ik zit in een risico groep, maar die troep gaan ze echt niet in me spuiten.
@douglas | 27-10-20 | 10:56: Snap ik. Ik bedoelde er geen verplichting mee.
Het zal wel een "dringend advies" worden
Er zijn al Nederlandse medici die als vrijwilliger deelnemen aan de fase III test van AstraZeneca. Denk dat het wel meevalt met die bijwerkingen.
@douglas | 27-10-20 | 10:56: Niemand die je verplicht. als veel anderen het wel doen is er in ieder geval voldoende ruimte in het ziekenhuis voor je.
Nu de wappies het virus niet meer kunnen ontkennen kunnen ze hun fantasie weer loslaten op het vaccin.
We gaan de komende maanden de meest krankzinnige theorieën lezen over chips die worden geimplanteerd en DNA dat wordt gemodificeerd.
Bekijkt u deze lijst eens bij de WHO: www.who.int/publications/m/item/draft...
Vraag is wel of ze worden toegelaten, maar er wordt aan DNA/RNA vaccins gewerkt. Wappie of niet.
Een echte wappie een ontkent het virus niet.
Een echte wappie heeft allang door dat het virus overschat wordt.
Uit pure zelfloosheid mag je mijn coronakwakje ook inspuiten.
@weet-ik-veel | 27-10-20 | 10:33: U slaat de spijker op den kop.
@komtdatschot | 27-10-20 | 10:31: Je snapt na 8 maanden nog steeds het verschil tussen een influenca-virus en een corona-virus niet?
@weet-ik-veel | 27-10-20 | 10:33:
Liggen de ziekenhuizen ook vol met mensen die het virus overschatten?
@Gulliver | 27-10-20 | 10:47: Nee maar wel met mensen dankzij feestvierende debielen en slecht overheids beleid.
@weet-ik-veel | 27-10-20 | 10:33: wappie wordt ooit een geuzentitel
"Nu de wappies het virus niet meer kunnen ontkennen kunnen ze hun fantasie weer loslaten op het vaccin."
De enige zinnige opmerking die ik hier kan vinden.
@frickY | 27-10-20 | 10:39:
Het enige wat ik weet is dat het griepvirus een andere naam heeft gekregen.
Maar wat ik ook al zei tegen Gulliver.
Als je vertrouwen hebt in dat nieuwe vaccin dan neem je toch dat nieuwe vaccin
Even goede vrienden hoor.
Ad hominems geven aan dat je eigenlijk geen verhaal hebt.
Hou je minder bezig met wappies en zoek de gaten in je eigen wappie beeld vN de werkelijkheid
@Gulliver | 27-10-20 | 10:47:
Nop.
Dus waar gaat het eigenlijk over..
Ik zie geen schoenen, dus fake news.
Bij het kruisje tekenen waar heb ik dat eerder gezien?
Hoeveel tijd zou ie verprutst hebben aan het vinden van al die vlaggetjes.
Helaas is er nog geen vaccin beschikbaar tegen domheid, want daar komt steeds meer behoefte aan!
Dat vaccin heet covid-19.
Vroeger had je regelmatig oorlogen, en stuurde je het minst slimme volk als kanonnenvoer daar heen. Het gemiddelde IQ ging daar langzamerhand van omhoog.
Er zijn al een tijdje geen oorlogen geweest, en er worden massa's aan dommen geimporteerd.
De domheid zal moeilijk zijn om weer een beetje weg te krijgen.
Haha, Hugo. Die lacht zich de ballen uit de broek. Alles wat ie nu tekent kan ie straks met die noodwet zo een streep doorhalen.
Het werk van alle gebroeders De Jonge in de foto vertegenwoordigd.
Veilig vaccine. Kuch kuch. Ja dat is nog een droom.
Volgens mij zit de politiek nu qua handelen nét in de paniektoestand van het volk van eind maart van dit jaar. Dus ik verwacht ergens eind 2021 een rationeel tegengeluid vanuit de Tweede kamer.
Dat is speculatie. Want de kans dat de VVD na maart 2021 niet meer regeert is minstens 0,000000001%. Het is dus mogelijk dat Geert de Tweede Kamer afschaft voordat ze meer schade kunnen aanrichten.
@Nivelleermarionet | 27-10-20 | 10:05: De Tweede Kamer is afgeschaft met de noodwet.
Rationeel tegengeluid. Eh, van wie?
D66-fractievoorzitter Jetten besmet met coronavirus
https://twitter.com/RobJetten/status/1321005853202354177
Die heeft zich dus niet aan de regels gehouden...
Waarom zo die nadruk op 'ik ben meer dan een kwartier in de nabijheid geweest van iemand die...'. dat werd gister met Arie Slob ook al zo specifiek genoemd. Propaganda voor de app?
Hij hep boeken!
ik weet echt niet waarom, maar bij Jetten moet ik altijd aan dit liedje denken.
www.youtube.com/watch?v=l0JQ38SoLEA&a...
De eerste robot met een virus.
Zal wel door het downloaden komen.
@Gulliver | 27-10-20 | 10:00: LOL!
@Gulliver | 27-10-20 | 10:00: Russisch computervirus met dezelfde naam dan.
Laat me een gokje wagen.
Hij kreeg een melding van zijn corona app dat zijn vriendje de griep heeft.
@B.Chamel | 27-10-20 | 09:58: Zo is dat.
Waarom wordt er een contract met een bedrijf getekend voor een nog niet ontwikkeld vaccin, waarvan de werking nog helemaal niet vast staat?
Ligt aan de inhoud van het contract. Er zou in kunnen staan: IF vaccin werkt THEN stuur maar op die handel.
Maarja, staatschgeheim
@Sjiek | 27-10-20 | 10:18: Schoolmeester ondertekent een door ambtenaren opgesteld contract. Ergens heb ik het vermoeden dat het vooral voor het bedrijf een contract met zeer gunstige voorwaarden is.
@spanarchist | 27-10-20 | 10:28: En voor de ondertekenaar persoonlijk.
@Lupuslupus | 27-10-20 | 10:30: Of voor de broer van de ondertekenaar.
Ja dat vraag ik mij ook af....maar er staat vast dat er pas betaald hoeft te worden als het vaccin in de praktijk werk....toch??
Omdat je dan niet achteraan in de rij staat als het gedistribueerd gaat worden. De US heeft bij AstraZeneca bijvoorbeeld eerste trekkingsrecht vanwege hun vroege bestelling, en de EU volgens mij 2e. Nederland heeft minstens 7 verschillende Vaccins gekocht zodat -als er een goed blijkt te zijn- we z.s.m. kunne beginnen met vaccineren.
Dat ze hun kwakje lekker houden. Het Mexicaanse grap kwakje heb ik ook afgeslagen en ik leef nog steeds.
Vraag: over een aantal corona-vaccins wordt gezegd dat het veranderingen aanbrengt in onze eigen genetische code.
Dit in tegenstelling tot klassieke vaccins die ons lichaam als het ware trainen in de productie van anti-stoffen en daar al een kleine voorraad klaarzetten voordat het virus binnenkomt.
Hoe zit dit precies? En – if so – is dit niet een beetje vreemd in een land waar de hele boel op tilt slaat van een genetisch gemanipuleerde maiskorrel.
U heeft dit gelezen op de website van die mafklappers van viruswaarheid?
Dankzij het vaccin verander je langzaam in een vlieg. Verder nog vragen?
''dat het veranderingen aanbrengt in onze eigen genetische code.''
Niet alles geloven wat er op gezichtboek gedeeld wordt, knul.
Jammer dat men niet de moeite neemt om normaal op uw vraag te antwoorden. Men weet het dus zelf niet anders zouden er wel onderbouwde reacties zijn geplaatst. Wat ik er zelf van heb gelezen is dat het de bedoeling is dat het vaccin ons RNA verandert en dat is zeer, zeer kwalijk.
@Lupuslupus | 27-10-20 | 10:00:
Jij gelooft wel meer onzin.
Euuuh, Focke....
Werkte uw grootvader toevallig voor IG Farben?
Ik vraag dit voor m’n vader.
Die vond nl in nagelaten spulletjes van opa Fens nog wat scheikundeboekjes.
Opa Fens was destijds geïnterneerd begrijpt u?
@Gulliver | 27-10-20 | 09:55: Eendagsvlieg, huisvlieg, strontvlieg, paardenvlieg .. welke soort worden we?
@Usumani | 27-10-20 | 10:03:
Dat hangt van je seksuele voorkeur af.
Het helpt misschien als je een linkje erbij zet.
@Wc-kip | 27-10-20 | 09:56: OMDAT ik niet ALLES klakkeloos geloof stel ik de vraag.
Vier keer een "antwoord": vier keer poisening the well
Hier kunt u bij de WHO een lijst downloaden van corona vaccins waar aan gewerkt wordt en hoeveel daarvan op basis van RNA of DNA zijn. De vraag is of ze worden toegelaten.
www.who.int/publications/m/item/draft...
@Knisperende_Tissue | 27-10-20 | 09:54: kijk even op de recente YT van pierre capel. Een engelse blog van vorige week ofzo
De RNA vaccins sturen een stukje messenger RNA in je eigen lichaamscellen.. deze ontwikkelen en presenteren de eiwitten van het virus. Dit brent een immuunreactie opgang. Dus in principe worden je eigen lichaamscellen wel gemodificeerd.
En over 5 jaar komt er niet meer in je paspoort te staan, wat voor vlieg, maar gewoon x-vlieg.
O my GOd, gaan we nu dit soort rare verhalen de wereld in helpen. we worden allemaal gechipt. Yeah sure, alsof er uberhaupt iemand is die interesse heeft in u persoonlijk zodanig om je te chippen.
Mooi voorbeeld klok-klepel dit. Ook een mooi voorbeld over hoe mensen wantrouwiger worden naarmate ze minder weten over een onderwerp.
FTR: ONZIN.
@fokkewoelf
Zoals Clown_Possum zegt gaat het om een RNA-vaccin. Deze techniek is a] experimenteel en b] gevoelig voor misbruik, aangezien er aan het RNA nog extra stukjes programmatuur/receptuur toegevoegd kunnen worden.
Wat een steenkolenengels van die Hugoshenko.
"Hij behaalde daarna aan de Octaaf P.C. Academie voor Schoolmanagement in Zwolle het diploma Schoolleider Primair Onderwijs (bovenmeester van een lagere school dus). Wat doet zo'n dwaallicht op gezondheid, hij kan niet eens een thermometer aflezen.
Maar mijn dochter heeft nu meester Niels , en die is volgens haar ook heeel slim en die weet alles! Goeie opvolger voor Hugo denk ik.
@small_town_dude | 27-10-20 | 09:56: socialistische ideologie: de staat, politici & ambtenaren, heeft alle wijsheid in pacht en is ook nog almachtig. Zet je buurman achter een staatsloket met een stempel en hij regelt het klimaat, het stikstof, virussen en geneest crimineel waanzinnigen (TBR).
@wlodek | 27-10-20 | 10:03: AUW, mijn buurman zit achter een staatsloket... (onderwijs)
Leraren zijn van onder wijs. Ongeveer van iets boven de schoenen tot het middenrif.
@BasFilippini
Eerste Kamer stemt over spoedwet waarin jij EUR 95,- boete of een week gevangenis straf krijgt als je minder dan 1,5 m afstand houdt tot iedereen die niet op jouw adres is ingeschreven: je kinderen, je broers, zussen, je (groot)ouders, partner, vrienden, buren, kennissen. Terreur
twitter.com/BasFilippini/status/13206...
Geen vaccinatieplicht maar vaccinatiedwang dus.
@fokkewoelf | 27-10-20 | 09:57: zelfs een vaccinatieplicht is al van de zotte.
@VP732 | 27-10-20 | 09:59: Heb je nog trauma's van de prikjes van de schooldokter? Ik geloof dat die verplicht waren..
@small_town_dude | 27-10-20 | 10:04: goed hoor, u mag eerst proefkonijn.
En toch zit de IC vol met mensen die zich niet aan deze regels gehouden hebben.
Feit blijft wel dat handhaving niet zal plaatsvinden op deze groep omdat men bang is voor racist uitgemaakt te worden. De aandacht gaat dus weer uit naar Jan met de pet.
@small_town_dude | 27-10-20 | 10:04: Nee. Zijn nooit verplicht geweest. En nog steeds niet.
@Deflatiemonster: oh hoe weet je dat het daardoor komt? Want ik heb begrepen dat de meeste ziekenhuizen niet eens meer op iets anders dan corona testen wanneer iemand met griepverschijnselen in het ziekenhuis terecht komt. Of zijn de maatregelen nu voor alle ziektes?.... ik herinner me namelijk geen enkele door de overheid opgelegde maatregel om andere griepvirussen onder controle te houden.
De terreur wordt uitgeoefend door mensen die -niet gehinderd door kennis-, lekker toch gaan roepen dat het allemaal onzin is, vervolgens de rest opzadelen met hun egoïstische opstelling en en-passant besmetten. Ik hoop dat jij straks niet je grootouders naar het graf hoeft te dragen omwille van die tergend domme instelling van je.
@janinepower
Dus het is niet verplicht te vaxxen.. Maar verpleeginstelling mag dan gewoon besluiten om je "even" niet te behandelen....
Zie filmpje van Hugo onder je.
twitter.com/janinepower/status/132083...
vergelijk het met de mazelen en de creche...
@VP732 | 27-10-20 | 10:00: pas maar op, jouw sarcasme kan wel eens niet bij iedereen juistneerkomen. Voor je het weet lijk je de nieuwe trollenkoning(in).
@small_town_dude | 27-10-20 | 10:06: oh excuus, ehm...* /s naar boven gooien doet*
@VP732 | 27-10-20 | 10:00:
Yep.Het is het virus des doods en als we niet snel een spuitje krijgen gaan we er allemaal aan.
Allemaal leuk hoor, zo'n vaccin. Maar het komt te laat, Rob Jetten is al besmet.
Jetten is net op tijd besmet.
@echtpaul | 27-10-20 | 10:33: Die heeft zich dus niet aan de regels gehouden.
Ze kunnen nu al beginnen met alle hysterische lockdownschreeuwers een shot Valium in hun reet te spuiten. Wat een rust zal dat geven.
Zijn er al kinderen verwekt en gebaard door corona-gevaccineerden? Misschien is het een ideetje voor onze minister om de samenstelling en de werking van het aan ons toevertrouwde corona-vaccin uit de doeken te doen. En dan graag volledig en niet met weglating van "ingewikkelde zaken".
Met een beetje pech 9of geluk als je dat zo wil zien) komen er in de nabije toekomst minder kindertjes vanwege alle jongemannen die nu gdwongen door overheids beleid 5 dagen per week opgehokt zitten en veelal besmet raken. virus schijnt tot in de geslchtorgenaen te komen. Was trouwens ookal bekend van SARSI. Helaas overleden de patienten veelal dus onderzoek naar voortplanting is niet gedaan voor zover ik weet. Of het daar blijft in de cellen en wat het daar doet is onbekend. is uberhaupt nog niet bekend of dit virus ergens in het lijf in een bepaalde cel in ruste gaat totdat immuunsysteem van de host wat minder werkt. Lees u wordt ouder of krijgt een onderliggende aandoening. Dan is het feests voor het virus in je lijf. www.youtube.com/watch?v=8AHCfZTRGiI
Voorkómen is beter dan genezen.
Hoe zit het eigenlijk met genezen patiënten? Die niet in het ziekenhuis zijn beland? Kenmerken ziektetijd, antistoffen, herbesmettingen, klachten op langere termijn?
Dat zou ik eerst eens willen weten van de overheid. Bevolkingsonderzoek.
maart besmet en kan zeggen vanaf ergens half sept was ik weer terug. Echter niet meer dezelfde energie als voorheen. Weet niet of de energie nog terug komt. Duurt fucking lang voordat het virus volgens mij uit je lijf is, of ergens is gaan slapen ofzo. en het is zeker geen griepje, soms denk ik wel eens mensen met lichte klachten of geen klachten hebben het gewoon nog niet echt gehad.
@moetnoggekkerworden | 27-10-20 | 11:01: dank voor deze reactie! En nog veel beterschap toegewenst.
Kijk naar hoe testen is geregeld, dan weet je ongeveer hoe het gaat denk ik.
Mocht het niet of averechts werken waar kunnen we de schadeclaims indienen , ik vraag dit voor de a.s. nabestaanden.
Er kùnnen geen claims worden ingediend.
@Mahazioth | 27-10-20 | 09:41: Dat klopt. De fabrikanten kunnen niet verantwoordelijk worden gesteld. Dus dan weet je al hoe laat het is.
Once we have a vaccin, we are protected?
Pfff.... het griepvaccin werkt ook lang niet altijd, dus ik geloof er niks van.
pokken en polio en kinkhoest vaccins werken wel. Covid is geen griep.
Rabies is het dodelijkste virus ter wereld en ook daar heeft de mens een 100% werkend vaccin tegen gemaakt zonder bijverschijnselen. Dat ik tegen iedere lantaarnpaal wil pissen zal wel toeval zijn....
@small_town_dude | 27-10-20 | 09:52: Klopt. Maar het klinkt als vooruitlopen op de muziek, wat De Jonge doet.
Heel snel want de verkiezingen komen daarna. Deze kans laten ze niet liggen.
Maar denk even aan uw portemonnee die zwaar te lijden heeft gehad onder slecht bedachte regels.
Als het allemaal zo hoopgevend is... waarom alsnog die “spoedwet” erdoorheen rammen?
Macht is voor politici een drijvende kracht. Er wordt nog gewerkt aan een vaccin tegen dat verschijnsel...
Om ons te beschermen tegen domme wappies die denken dat ze het beter weten, en daarmee een gevaar voor de rest vormen. Gevalletjes kwadrantje linksboven, zeg maar.
Leest allen hier het onthutsende relaas van een boze huisarts over het beleid van Hugo: www.janbhommel.com/post/brief-van-een-...
Gisteren al gelezen maar mooi dat u de link nogmaals plempt. Een kijkje achter de schermen waarvan je kotsmisselijk wordt. Wàt een schande!
Is het je niet opgevallen dat de meeste (huis)artsen niet boos zijn.
Ik heb het gelezen. Niet alleen Hugo, maar vooral de VVD de afgelopen jaren.
Niet Corona is de sloper van de gezondheidszorg, maar de VVD, op alle fronten.
@Nuchternederland | 27-10-20 | 09:40:
En nog staan grote groepen burgers lijnrecht tegenover elkaar.
Totaal blind wat de politiek heeft gesloopt!
Het is ook niet alleen Hugo en Rutte, ze worden opgezweept door de 'nog ergere' collega's uit Belgie en Frankrijk. Bang om uitgelachen en beschimpt te worden zeker? Het valt in Nederland nog mee, Belgie is 10 keer erger, daar gaat iedereen binnen een jaar dood als je de media moet geloven.
@Tragicomix | 27-10-20 | 09:36: Dat weet u helemaal niet. Er zullen best veel huisartsen zijn die de moeite niet nemen om geen 'gezeur' te krijgen. Alleen de dapperen laten van zich horen.
@Nuchternederland | 27-10-20 | 09:40: Zeker. Die huisarts is niet mals voor de VVD. Wie hebben zich allemaal verrijkt met het slopen van de gezondheidszorg? In ieder geval de man van Edith Schippers van de VVD.
@Tragicomix | 27-10-20 | 09:36: Hoe weet u dat? Heeft u ze allemaal gesproken? Er zijn inmiddels meerdere manifesten van medici met zware kritiek op het coronabeleid van onze bestuurders. Niet alleen naar dierenarts Ab op tv luisteren, he.
Mooi stuk. Bevestiging van wat we eigenlijk al weten.
@Lupuslupus | 27-10-20 | 09:49: La gaan. Deze huisarts spreekt namens meerdere collega's en ook hoe medische organisaties paniek zaaien. Er is maar 1 beschermend pak op voorraad die de artsen moeten delen. It says it all.
@spanarchist | 27-10-20 | 10:06: Zeker mooi maar wel erg onthutsend.
@small_town_dude | 27-10-20 | 09:46: Sterkte!
@Piet Karbiet | 27-10-20 | 10:36: Dat sowieso. Verbijsterend hoe we dit eigenlijk allemaal laten gebeuren. Een economie wordt volledig naar de knoppen geholpen, en waarom?
Investeren in Holland Signaal ?
Een vaccin voor een prikkie. Als dat maar goed gaat.
Lekker vlot in elkaar gerommeld vaccin, wat kan dáár nu mis mee gaan? Nee, maar bedankt.
Had ik nou niet ergens gelezen dat er een dode is gevallen die als proefpersoon deel had genomen aan het testen van het vaccin?....
en ook dat heeel veel verpleegkundigen dit vaccin echt niet gaan nemen? Waarom deze info hier niet in?
"Het vaccin".
Wèlk vaccin bedoelt u hier?
Die dode schijnt de placebo genomen te hebben was in het nieuws, was dus uit de controlegroep. Aan u om in te schatten of dit waar is...
Die proefpersoon zat in de placebogroep en is waarschijnlijk overleden aan covid.
Tweede onwaarheid in je bericht
De verpleegkundigen zijn niet tegen de vaccinatie.
Maar ze zijn tegen een verplichte vaccinatie
Ter geruststelling, die proefpersoon proeft voor de eeuwigheid niet meer mee, omdat hij weliswaar proefpersoon was maar een placebo had toegediend gekregen en zijn doodsoorzaak buiten het testprogramma lag. Het smaakte wel wat bitter voor zijn nabestaanden...
veel verpleegkundigen zijn vaccin wappies. schandalig dat mensen werken met ouderen en zich niet laten vaccineren. en dan zeggen dat je uit gevoel voor ouderen dit werk doet. Jaja denk ik dan. Hoeveel doden heb jij indirect al op je geweten door griep in die tehuizen te verspreiden. straks hetzelfde met COVID. Ik zou als oudere eisen dat mijn hulp ingent is anders opzouten.
Oh dan is het ook de eerste keer dat in vaccin trials iets hoor over placebo, want vaak wordt dat net niet ethisch gevonden (immers vaccin zou moeten werken).... interessant... ik ga zeker verder onderzoeken!
@Tragicomix: is dat nou net niet de discussie? Het is dan wel geen verplichting, maar er wordt wel aangegeven dat deelname aan de maatschappij (op bepaalde vlakken) niet mogelijk zou kunnen worden... en ja , er zijn echt genoeg verpleegkundigen die ook een niet verplichte inenting niet zouden nemen. Doctors for truth... waarom zou ik hen niet geloven?
ondertussen in de nertsenfokkerij....
Een veel belangrijkere discussie omtrent het vaccin lijkt mij: hoe gaan we straks om met wel- en niet-gevaccineerden? Heeft iedereen straks evenveel vrijheden? Mag een ongevaccineerde bijvoorbeeld naar de kroeg, kantoor, voetbalwedstrijd? Ongevaccineerde kinderen worden nu al geweigerd op sommige scholen. Hoe moet een (on\)gevaccineerde het bewijzen? Een document? Een systeem/app (China)? Of iets op de jas spelden?
Wat kan het je schelen, als je zelf gevaccineerd bent? En als je niet gevaccineerd bent, kan het je blijkbaar ook niet schelen.
Dat maakt dan niet echt uit omdat het virus niet goed kan verspreiden. Dat is wel afhankelijk van hoeveel mensen weigeren natuurlijk..
@John McClane | 27-10-20 | 09:30: Klabam.
Niet- gevaccineerden preventief ruimen?
Doen ze per slot van rekening ook bij MKZ uitbraken.
Er zal straks 0 procent draagvlak meer zijn als er een eenmaal een enigszins goed werkend vaccin is, om je nog aan de maatregelen te houden. De allerzwaksten moeten zich laten inenten, dan zal het aantal ziekenhuisopnames minimaal halveren en dan is de druk weg. Zelfs al gaat het virus dan nog rond, het zal de ziekenhuizen en dus de maatschappij niet meer stil leggen. In de ideale situatie haalt natuurlijk 70-80 % van de mensen in de loop van 2021 een prik, dan is het virus snel verdwenen in Nederland.
Waarom zou ik me vaccineren tegen een ziekte met een 99.8% overlevingsgraad? Ik kwam toch al nooit meer in het stadion, dus dank je de koekoek.
@wilmeister00 | 27-10-20 | 09:37: Precies dat he.
Alle gevaccineerden moeten verplicht een "V" op hun voorhoofd laten tatoeëren.
@wilmeister00 | 27-10-20 | 09:37: Exact Wil. Alsof er bijna geen mensen meer nadenken... Brrrr
Het filmpje van Hugo gaat hier ook al op in: een verpleeghuis, een vliegmaatschappij, zomaar wat voorbeelden. Mag een ongevaccineerde straks niet meer vliegen? Het doet me een beetje denken aan het mondkapjes beleid: het is niet verplicht, maar een winkelier mag klanten zonder kapje wel weigeren. Aldus Dhr Rutte. Hugo: mobile.twitter.com/janinepower/status...
Hiervoor wordt Covi-Pass ontwikkeld:
healthcare-in-europe.com/en/news/sold...
Vaccinerend!
En terecht dat ongevaccineerde kinderen worden geweigerd.
Die machtsgeile politici hebben nu van de deugden van het fascisme kunnen proeven. Reken er maar op dat een "pandemie" een terugkerend gebeuren zal zijn, met een steeds kortere interval. Totdat er een permanente noodtoestand afgekondigd wordt. En iedereen verplicht altijd en overal z'n webcam open moeten zetten, zodat een ambtenaar van het Ministerie van Volgzaamheid mee kan gluren.
hoe is het Frans?
Maar zit die ambtenaar dan ook ook thuis?
Wat we nu zien is totaal het tegenovergestelde van facisme. Er is verdeeldheid overal, ook bij overheid instanties.
De enige winnaars in politiek zijn politici die flink doorgrijpen, zoals in Nieuw Zeeland.
@Wilhelm Tell | 27-10-20 | 09:40: Verwar niet de middelen met het doel: de "verdeeldheid" dient daartoe om andersdenkenden buitenspel te zetten. Mochten ze er namelijk meteen met de knuppel overeen gaan zou het iets té doorzichtig zijn. Salami-taktiek dus.
Mooie vingeroefening voor het aanstaande klimafaat. Kan meteen die noodwet ook voor ingezet worden.
De logistiek voor de griepprik is er al, dus alle mensen die normaal een uitnodiging voor de griepprik krijgen kunnen ze aan de huisartsen overlaten.
Dan krijg je nog de mensen met risico/contact beroepen die kunnen de huisartsen er ook wel bij hebben.
De rest kan je via een campagne aanbieden.
Is te overzien dus.
Als je de ziekte gehad hebt, moet je dan ook gevaccineerd worden? Of elk jaar zoals de griepprik? Kun je mensen die tegen coronamaatregelen protesteerden ook een prik weigeren? Kun je complotdenkers een prik verplichten? Nog een hoop vragen, sorry
Ik heb nog nooit ergens vernomen dat het verplicht wordt, dat idee leeft alleen in het hoofd van de complotdenkers.
@Tragicomix | 27-10-20 | 09:30: maar die denken dan ook dat er een Chinese microchip in zit.
@small_town_dude | 27-10-20 | 09:35: vergeet niet de 5g
Wat: ‘nee’? Licht eens toe.
Lupus, 'gewoon nee' is te kort door de bocht. Ook al zegt mijn onderbuik hetzelfde, hoor.
Heeft u een onderbouwing?
@Oranje08 | 27-10-20 | 09:28: moet je zelf googlen.
In zijn almachtige wijsheid heeft Rutte onze vroege vaccindeals weggegeven aan de EU voor een 'Eerlijk delen' schema. Die EU heeft nu in totaal 70 miljoen vaccins besteld voor meer dan 300 miljoen mensen, en het is maar de vraag wanneer die volle 70 miljoen beschikbaar is. Daarnaast is mogelijk voor een aantal vaccins een booster vaccinatie nodig.
Ik zou er vanuit gaan dat het nog wel even kan duren voordat vaccinaties klaar zijn.
Het vaccin is de vette worst die ons wordt voorgehouden om de maatregelen te blijven volgen. Volgend jaar zal blijken dat er helemaal niks terecht komt van die vaccinatie en die immuniteit.
Wij mogen betalen en krijgen alleen voor de elite en de verpleegkundigen en docenten. De rest nog niet want ruimt wel lekker op nog effe.
Vaccin zal wel bestaan uit een serie prikken, waarmee stelselmatig de amygdala wordt vernietigd. Het is namelijk niet de bedoeling dat u weerstand gaat bieden wanneer de macht wordt overhandigd aan de/het ECB/FED/IMF.
Geef dat vaccin maar eerst aan anderen die veel banger voor corona zijn dan ik. Ik kijk wel even daarna wat de bijwerkingen zijn en of ik dat risico liever loop dan het risico op corona.
przies
Onze regering kennede zal wel het lang duren ,want ze kennen niks vlug beslissen moet eerst een extra onderzoek komen want hun linkse clubjes moeten eerst er wat aan verdienen
"just signed a contract with @AstraZeneca for the delivery of a possible coronavaccine."
Een contract tekenen voor de levering van een mogelijk coronavaccin... Sorry dat ik het even vertaal maar ik moet deze zin even op me laten inwerken...
Maak er het tekenen van een 'intentieverklaring' van. Intenties in overvloed bij onze Minister.
Het contract zal ongetwijfeld geen leveringsplicht bevatten, laat staan een werkzaamheidsgarantie. Maar gelukkig is de aansprakelijkheidsvrijwaring perfect geregeld, evenals de betaalplicht van de afnemer.
Dan gaan de regering in april een commissie oprichten, in Junie een onafhankelijk onderzoek laten verrichten, in augustus debatteren over de uitslag, in oktober een bureau inhuren voor een onderzoek hoe het beste dit virus gedistribueerd kan worden enz enz enz.
Vacin* niet virus. Virus distributie is al perfect voor elkaar.
Op basis van de EU - en regerings kwaliteiten op werkelijk alle onderdelen tot op heden ,ben ik zeer kritisch op het vaccin.Denk alleen al aan de geldstromen en belangen. En bv de frame : dan zijn we van Corona af !
Met dit slagvaardige kabinet in samenwerking met het RIVM en GGD krijgt men de vaccinatie waarschijnlijk pas als Pasen en Pinksteren op een dag vallen toegediend.
Vaccin en then we are all protected? Veel te simpel. Het zal verschillend uitwerken bij verschillende mensen. En moet iedereen het nemen? Ook gezonde jongeren? We krijgen toch ook niet allemaal onze jaarlijkse griepprik?
Ik ga 'm in ieder geval niet laten zetten. Ben absoluut geen antivaxxer, maar corona is en blijft wat mij betreft maar een griepje, en ik hoef geen overhaast ontwikkeld vaccin dat straks allemaal mogelijke bijwerkingen heeft. Mijn vrouw en ik hebben het al gehad, en we zijn gewoon een weekendje flink ziek geweest. Klaar met dat gehypochonder rondom een griepje.
@Le Roi | 27-10-20 | 09:26: Reken er maar op dat je geïntimideerd gaat worden. Solidair hoor, bejaardendoder!
Maar je hebt gewoon gelijk, overhaast ontwikkeld.
@Le Roi | 27-10-20 | 09:26: Ben nog nooit gevaccineerd, heb alle kinderziektes gehad en hoop in januari 76 te worden. Dus Hugo - die uiteraard zelf vet heeft verdiend aan die handtekening - kan het vaccin plaatsen op een plek waar de zon niet schijnt. De tweets zijn trouwens zeer de moeite waard om te lezen. Heel twitter valt over die nep-christen, die gladjakker heen. En zo hoort het ook. "Follow the money".
@Le Roi | 27-10-20 | 09:26: Dat dus ja.. ik sla deze ook over, net als al die andere griepvaccins.
@Sitting_targets | 27-10-20 | 09:29: Die bejaarden gaan ook al dood als ze van een keukentrapje vallen en een heup breken.
@Lupuslupus | 27-10-20 | 09:34: Dan neemt u het toch niet, waarom zo boos. Tel je zegeningen zou ik zeggen. Niet iedereen heeft zoveel geluk als u heeft gehad. Tot nu toe dan.
Let vooral op dit stukje tekst in de tweet: 'for the delivery of a possible coronavaccine'.
Possible.
Mogelijk is dit het corona vaccin. Maar misschien ook wel niet.
Ja, leo de pejo, je weet in zo'n vroeg stadium niet zeker of dit 'm wordt he... Maar dat onze overheid van een aantal kansrijke vaccins een voorbestelling doet lijkt me geen slechte zaak toch?
Je was me voor... heel bijzonder inderdaad.
@Clay Regazzoni | 27-10-20 | 09:26: lijkt mij een prima taak. voor een overheid. om de boel een beetje bij mekaar te houden.
Het is hierna wachten op een volgend virus.
Mensen die in landen zijn geweest, of daar geboren zijn, waar ze vleermuizen en slangen vreten: strenge controles bij de grens/douane. Opzouten met die compleet doorgeslagen vrijheid-voor-alles-en-iedereen mentaliteit. We zien waar het toe kan leiden.
Maar ik weet het, het zal nooit gebeuren. Want dat druist dan weer in tegen de (ziekelijk naïeve) 'kernwaarden van de EU' en meer van dat geblabla... Ja. Belangrijk man.
Welnu, ik zie juist wat andere kernwaarden van de EU: het stelselmatig verneuken en verkloten van alles wat los en vast zit.
nertsenfokkerij. je hoeft er niet ver voor te rijden. varkensstallen. kippenstallen. etc.....
De kwetsbare groep is erg klein. Die krijgen voorrang en blijven uit het ziekenhuis. Gevolg daarvan is dat we snel naar het 'normale' leven terug kunnen. Want alles staat en valt met de druk op de zorg. Het hele 'het duurt nog wel even' verhaal is er eentje uit bescherming. Voor februari heeft de overheid al een hele vaccinatietraject klaarstaan. Er zijn al tenten gehuurd etc. Bron? Amphia ziekenhuis.
Fijn dat jij weet wat de kwetsbare groep is, vooralsnog is deze onduidelijk helemaal als je mee neemt dat mensen schade aan het virus op lopen wat de zorgkosten op de langere termijn doet exploderen. oh wacht ook maar dood laten gaan? Is dat de oplossen? Wat een grap!
@GeenZetel | 27-10-20 | 09:24: Het is maar goed dat jij geen zetel hebt.
@Sitting_targets | 27-10-20 | 09:25: inderdaad.
@Sitting_targets | 27-10-20 | 09:25: De kwetsbare groep is vrijwel iedereen, een omdat deze ouder is en dus minder weerstand, de ander om dat deze schade aan longen, hersenen of nieren op lopen wat op de langer termijn de zorg onhoudbaar maken. Maar verder natuurlijk geen enkel tegen argument. Chapeau! zo kennen we ze weer, je pikt ze er zo uit!
We hebben ongeveer 6 miljoen mensen in Nederland die tot 1 of meer 'kwetsbare' groepen behoren. Dat is ongeveer 35/36% van ons volk. Noem je dat 'erg klein'?
Een overheidscampagne. Dat gaat ontzettend fout.
Anyway, ik heb nog niets gelezen dat de fase II en fase III data aangeleverd is, dat gaat gebeuren in november. Zeer benieuwd natuurlijk, vooral naar Oxford vaccin omdat er maar 1 doses nodig is. Maar nu 't lekken begonnen is dat de efficacy daarvan hoog genoeg ligt, waar wachten we nog op (noodauthorisatie). Is het ethisch om nog een paar maanden data te verzamelen, ipv nu al 80+ ers (vrijwillig natuurlijk) in te enten.
Heeft hij een abonnement getekend? Kan toch zijn dat het zoiets als een griepprik gaat worden, elk jaar opnieuw een prikkie. Hopelijk heeft hij wel de kleine lettertjes, het inlegvelletje en de disclaimer gelezen.
Bill Gates heeft al verklaard dat er minstens twee vaccinaties per jaar nodig zijn i.v.m. mutaties van het 'virus'. Kassa.
En bewaart hij het bonnetje want daar komen op enig moment lastige vragen over.
Dan gaan mensen elkaar overdreven om de nek vallen want "we hebben zo geleden" (we konden niet op verkaansie en niet naar een bar). Ik denk dat ik nog even een paar weken onderduik, als het eenmaal zover is.
Inderdaad de paupers van de samenleving. Schaam me als realist dood voor dit volk en als het aan mij lag zouden we nu verplicht 6 weken alles dicht moeten gooien dan is het grootste deel weg, maar nee de pauper schreeuwen over hun vrijheid. Er is in huis vaak meer te doen dan men doorheeft!
Maar we hadden er toch 300 miljard (ofzo) van besteld?
Of zijn daar ineens andere plannen mee?
Veilig?????? Geert is nu ook target van de grijze wolf-Turkbaarden, Erdo heeft hem "aangeklaagd".... nu zal Rutte na Macaroni toch ook Wilders moeten steunen.
Hahahahahahahhahaha! Sorry ik lachte om de steun van Rutte.
De vraag is wie het persmomentje pakt. Rutte, Hugo of toch de EU.
Aan veel reacties hier zijn de gevolgen van ons huidige, abominabele onderwijs te zien. De domheid is verbijsterend. Juist dankzij al die vaccins hebben we geen polio, pokken en nog meer fijne ziekten niet. Zit daar soms ook Bill Gates achter. Hoe dom kun je zijn.
In het beginstadium van die vaccins welke jij noemt is er hoogstwaarschijnlijk een fase geweest van verzet, niet zozeer vanwege microchips maar wel voor de werking ervan.
Klopt, ga maar eens naar arme landen waar te weinig vaccins beschikbaar zijn. Daar zie je een boel ellende.
Nouja, er is natuurlijk niets mis met kritisch zijn op wat ze allemaal bij je inspuiten. Ik heb nog nooit iemand gesproken die voor zijn lol even een rits aan inentingen ging halen. Echter, de kritiek van anti-vaxxers op het rijksvaccinatieprogramma slaat natuurlijk nergens op. Dat programma heeft zijn nut dubbel en dwars bewezen...
@Cunts-en-kitsch | 27-10-20 | 09:20:
Toen was er nog geen Facebook en Twitter etc
Eensch. Eensch en nog eens eensch.
Taak is om jezelf tegen knettergek makende boosheid te beschermen en dit soort egoïstische hersenloze amoebes te negeren. Het is anders niet te doen.
En de overheid moet zich ook niet richten op die kneuzen. Die ben je al kwijt, die luisteren toch niet.
Ze moeten zich richten op dat percentage mensen dat wel goed verstand heeft maar toch onbewust wat te onvoorzichtig is nog. Als je die wakker hebt geschud kom je een heel eind, opgeteld bij de 50-60% mensen die sowieso al wakker zijn en nadenken.
Maar die 10-15% mafklappers, niets mee doen en afstoten.
@Kuifje_naar_Brussel: al gevolgd dat Bill Gates aangeklaagd wordt door een Afrikaans land vanwege het feit dat zijn vaccin aantoonbaar polio terug heeft gebracht?...
Klopt precies. Allemaal zogeheten DNA-virussen.
Corona is een RNA-virus (net als HIV, overigens) en laat er nou nog nooit een werkend vaccin tegen een RNA-virus ontwikkeld zijn. Voor HIV zoeken ze er pas 40 jaar naar...
Ja, maar het kan ook misgaan als je alleen op beloftes en eerste resultaten afgaat, denk aan thalidomide, softenon-baby's.
Voor mij gaat het met COVID ook veel te snel, gemakkelijk en hebben velen farmareuzen de $-tekens in de ogen staan.
Mocht een normaal ontwikkeld en getest vaccin zijn dat heb ik er geen probleem mee, maar nu heersen toch twijfels.
@CoPat | 27-10-20 | 09:31: Welk Afrikaans land?
@CoPat | 27-10-20 | 09:31: ah dat verhaal. Heb daar in nog geen enkele serieus medium een bron voor kunnen vinden. Wappie
@CoPat | 27-10-20 | 09:31: Dat was in India
Gelukkig nog een mens met verstand hier. Mijn God wist niet dat er zoveel onnozelen op geen stijlzitten. Beetje domper dit.
@Kuifje_Naar_Brussel: ik zal weer eens duiken in mijn bronnen, want onthou niet alle details van mijn informatie. Censuur op dit soort onderwerpen is groot. Een google opdracht brengt je niet verder inderdaad.
Polio was sterk afgenomen, op het moment dat men aan vaccins begon te werken.
En de eerste vaccins, leverden poliopatiënten op.
De domheid is om aan te nemen, dat pharma het goed met ons voor heeft.
Er wordt wereldwijd grof verdiend aan vaccins. De samenstelling is geheim.
In de VS is onlangs een wet aangenomen die bepaalt dat a) pharma NIET aansprakelijk is voor de gevolgen van vaccinatie en b) dat de samenstelling geheim is en dat mag blijven. U mag niet weten wat er in zit.
Vaccins zijn een groot experiment. En daarmee levensgevaarlijk.
Bill Gates in niet geïnteresseerd in het bestrijden van polio en pokken.
Bill Gates is geïnteresseerd in population control en in macht.
De man is, op papier, rijker dan Croesus. En dus koopt hij macht (WHO) en speelt hij met mensen, zoals u speelde met playmobil poppetjes.
Bill Gates is een manipulatief gevaarlijke man, die zich het recht heeft toegeëigend (middels koop) om voor God te spelen.
Een manager van Janssen Pharma wist me in februari al te verzekeren dat hij en al zijn collega's al stiekem aan de experimentele vaccins zouden gaan zodra ze die ontwikkeld hadden. Daarna zijn wij pas aan de beurt. Overigens, Poetin wacht nog eventjes met het bij zichzelf testen van het Spoetnik vaccin. Hij kijkt heel verstandig de kat nog even uit de datsja.
Maar... moeten we niet wachten tot Bill die implanteerbare chips klaar heeft?
Ik ben heel erg te spreken over het spoetnik vaccin. Ik hoef 's avonds de lampen niet meer aan te doen.
Er is waarschijnlijk allang een vaccin maar voordat dit uitgerold is ben je 12 a 18 maanden verder (minimaal) en als men hoort joh er is een vaccin dan gaat iedereen weer hand in hand de straat op en is het hek van de dam. Er zijn nog onvoldoende faciliteiten om in dergelijke proporties het vaccin te maken... Dus wat de politiek doet is het achterlijke volk beschermen...
Dat spuitje is op eigen risico .
Achteraf niet gaan janken over allerhande bijwerkingen .
Er zitten zijn ook bijwerkingen bij alcohol, xtc-pillen, pijnstillers, antibiotica, antidepressiva etc etc
Dat blijf je houden
inderdaad gejankt. Als je naar Afrika gaat krijg je ook meerdere prikken voor weet ik wat, Niemand die daar de bijwerkingen van gaat analyseren (anders zou je het misschien niet doen, ja je KUNT er diarrhee van krijgen, je KUNT er pijn bij het plassen krijgen)
@laurentius: zolang niets verplicht wordt. Helaas genoeg mensen die vinden dat je geen zelfbeschikking mag hebben over je lichaam... zeker niet onder de noemer van ‘veiligheid’.
en goed de bijsluiter lezen!
Ik ben benieuwd naar bijwerkingen op lange termijn.
Misschien is dit wel een wake-up call, en moeten we ons eens gaan afvragen of de levenswijze die velen gewend zijn geraakt wel gezond is met onze verplaatsingen over grote afstanden.
'vroegeerr' ... was erg veel lokaal en dichtbij, en misschien moeten we weer 'ietsjes' die kant op? Meer streek producten in winkels zou betekenen minder transport wat betekend minder vervuiling, wat betekend minder productie van asfalt en wegen wat betekend meer natuur?
'vroeger' maakten we lampen bij Philips in Eindhoven en Stadskanaal. Nu importeren we ze vanaf de andere kant van de wereld. Nog zoiets..
Klopt.
En zo heeft Trump dus gelijk met Maga, en dat die Chinezen hun Aliexpress troep maar zelf mogen houden.
En die verdomde stoomtreinen. De koeien geven spontaan geen melk meer. Paard en wagen is ook prima. Of anders de trekschuit.
@The2Amendment | 27-10-20 | 09:19: Uiteindelijk kan je alles uit zijn verband trekken..
@The2Amendment | 27-10-20 | 09:19: Sowieso, boven de 40km/h kun je als mens niet meer ademen toch? Dat moet je niet willen.
Ik denk alleen dat millennial hipsters weinig trek hebben om koffiezetapparaten in elkaar te schroeven. Ploegendiensten zie ik ze ook niet echt draaien. Dan moeten er dus weer mensen uit andere landen hierheen gehaald worden om het werk te doen waar de gesettelde inwoner van Nederland geen zin in heeft.
@Arnold Layne | 27-10-20 | 09:27: Soms kan je zaken ook te ingewikkeld maken. Voor ieder pluspunt is wel een minpunt te bedenken. Maar zolang er schoolverlaters zijn en/of we vandaag de dag over de slimste robotten beschikken lijkt mij jou genoemde punt geen stand te houden. Meer robotten zijn meer geschoold personeel.
En hipsters.. Tsja, genoeg mogelijkheden. Ze zeggen creatief te zijn dus die redden zich wel.
Doodgeslagen bier hijsen, @ Mosterd?
Present!
Kom maar op.
Wat DrumPiet zegt. Echte mannen zijn niet bang voor een prikkie.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 09:15:
Bij deze opmerking past een lied.
www.youtube.com/watch?v=qFLw26BjDZs
@Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 09:15: Ik ben bang voor mannen die deze onvoldoende geteste injectie met verregaande consequenties (zowel lichamelijk als maatschappelijk) een 'prikkie 'noemen. Zoals ze een mondkapje ook maar een 'lappie' noemen. En een foute test maar een 'testje' noemen.
ik wil ook mooie stempels voor in mijn vaccinatiepaspoort. Zoals die van gele koorts bijvoorbeeld.
@piloot47 | 27-10-20 | 09:21: voortreffelijk verwoord.
De minister verspreidt fakenews: "once we have a vaccin, we are protected".
hilarisch als het dan net niet op die ene 'heftige' variant lijkt te werken.
Ja, Ja, JA! we zijn gered!
Oh nee, toch niet.
Hij is wel consequent in z'n waanzin overigens.
"Alleen vacccins helpen" (vooral die van zn vriendjes bij AstraZenica) en alle andere humpmiddelen zijn "kwakzalverij".
Ik vraag me dan ook af of Hugo zelf ook gevaccineerd gaat worden door zn mouw met de dop op de naald.
protected tegen wat? Ik vermoed gevaarlijke aliens. We moeten eens gaan kijken of na die vaccinatie er nog gevaarlijke aliens op onze planeet gaan komen. We doen een cohort onderzoek van 25 jaar. Moet Hugo wel effe bijtekenen voor 25 jaar vaccins. Melkkoe 'het volk' vindt dat wel prima, zie mentaal al weer prima geprimed. Da's wel duidelijk. Over 25 jaar zal het al blijken dat het werkt. Een nieuwe markt verzekerd en Hugo krijgt een standbeeld en een lintje en dat soort dingen. Standbeeld bij het bestuursgebouw van Zeneca
En de planeet maakt zijn verdere rondjes...
@Dezenaamhier | 27-10-20 | 09:22: dat is wel heel erg sneu voor Hugo...
Het zal toch wat maanden vragen. Je zou verwachten dat er nu al aan plannen en spullen gewerkt wordt.
Ik meld me aan als vrijwilliger.
Van Oef is niet zo dol op vaccineren. De enige vaccinatie die van Oef de laatste 15 jaar nam was contra tekenbeten en lyme.
@van Oeffelen | 27-10-20 | 09:15: Ik heb vorige jaar 3 rabiës-prikken genomen, nadat mijn verloofde klaagde dat ik 's nachts blaf in mijn slaap.
@van Oeffelen | 27-10-20 | 09:15: niks mis met vaccineren. De fagelopen weken een gordelroos vaccin en de griepvaccinatie gehaald. Volgende maand een BMR vaccinatie en hopelijk in december de covid-vaccinatie.
Je mag de mijne ook. Dubbele dosis voor je! 200% beschermd en ik mag weer in je nek hijgen.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 09:18: blaffen is niet bijten, dan helpt de rabiesprik niet. Wel een muilkorf.
@The2Amendment | 27-10-20 | 09:21: apotheker
Zeker weten dat er supersnel gehandeld wordt. Alle boven ons gestelden krijgen het vaccin als eerste, dan een paar maanden nadenkpauze, dan Europa eerst, en dan het Nederlandse volk. Dat wordt zo rond 2025.
Koningshuizen en ander hoger volk is zoenzo verzekerd van erg goede zorg en indien nodig antistoffen. Joepie heeft het ook overleefd ondanks zijn hart. Vele andere Nederlanders kregen die kans niet eens afgelopen voorjaar. Hoe is het trouwens met die Burgemeester? en Gordon ook lang niks van gehoord.
De bovenonsgestelden kijken wel link uit om als eerste het vaccin te krijgen, als ze het überhaupt nemen.
Melinda (van Bill Gates) heeft het volgende bedacht:
senioren 70+
zorgpersoneel
servicepersoneel (brandweer ambulance politie)
leger (die moeten helpen bij de logistiek)
kleine kinderen en babies (totalitaire regimes nemen de kinderen eerst)
Ze meende zelfs dat, als de ouders weigeren, hun kinderen afgenomen MOETEN worden.
Melinda is moeder van 4 kinderen, die NOOIT zijn gevaccineerd. Vond Bill niet nodig.
Mwaaaa. Heb liever dat ze ''mijn'' vaccin aan een zorgwerker geven. Pa en ma kip bijvoorbeeld
Jij kiest eieren voor je vaccin.
@Kuifje-naar-Brussel | 27-10-20 | 09:13:
Nee. Ik zit niet in een risicogroep of werk er mee samen. Pa en ma kip doen dat wel.
Maken we Ab hoofd verkoop, kan die nog wat van die ouwe mexi-meuk er doorheen mixen is ie daar ook weer vanaf.. het is nog vroeg, maar toch tijd voor een lekker whiskey flesje.. kneiterpositief nu..
Ab heeft er een leuke wijnkelder aan overgehouden aan die grap ten koste van de belastingbetaler.
Ab moet eerst nog alle drank opmaken, bij elke besmetting "we hebben er een" werd het glas geheven. Wat moet de lever van die man in slechte staat zijn...
@van Oeffelen | 27-10-20 | 09:13: En toch bijna iedere dag met die verzopen kop op de kwelbuis.. Ik zou me qua schaamte nergens meer durven vertonen.. net zoiets als jos b volgend jaar directeur van een jongensschool benoemen.
Eind 2022 is misschien 50% van het volk gavaccineerd.
Het zou me niets verbazen als ze ook daar nog niet over nagedacht hebben. Maar goed, we hebben in Nederland een huisarts per 1331 mensen (ongeveer). Als die in vijf minuten een injectie kan geven en even een paar dagen doorbuffelt zonder andere dingen te doen, dan ben je 14 werkdagen later klaar met iedereen injecteren. Dus het kan wel... Maar gaat het ook gebeuren?
Je hebt dan ook een kleine 15 000 000 shots, en naalden nodig, en die moeten opgeslagen worden in koelingen. je Dr of apotheek moet dus een kleine 1331 kunnen stockeren. (hij gaat zijn Duvelkes of Orval ergens anders fris moeten leggen.)
Mijn huisartspraktijk prikt met vier zorgverleners tegelijk en dat kost minder dan een minuut per patiënt. Vaak zelfs minder dan 30 seconden, als het voetvolk een beetje doorloopt. Dus ze doen 4-6 patiënten per minuut. Vermoedelijk kan de GGD het nog sneller.
@Lt-Kol Kilgore | 27-10-20 | 09:15: allemaal overkoombaar met een beetje organisatie:
- hoeveelheden benodigde naalden en spuiten zijn vooraf te bestellen - de aantallen zijn behapbaar (zouden zelfs bij de onderhavige deal inbegrepen kunnen zijn).
- koelinfra is voldoende beschikbaar in de markt. Alleen al de evenementenverhuurders zouden aan deze vraag kunnen voldoen.
- om een vaccinatie te zetten heb je medisch geschoold personeel nodig, dit hoeven niet persé doktoren te zijn.
- facilitaire ondersteuning zou betrokken kunnen worden van de krijgsmacht of vanuit de now-genietende bedrijven.
"Beetje" organisatie is mogelijk een understatement, maar het is zeker te doen.
@Pinkel | 27-10-20 | 09:56: aanvulling: snelheid van vaccineren zou uitsluitend afhankelijk mogen zijn van de snelheid van uitlevering door de producent.
Pleur het gewoon in het drinkwater. Klaar!
@Krultang | 27-10-20 | 10:55: of in de chemtrails!
Ook al is het niet waar, ik fleur er even van op, thanks
Alle viruswappies op voorhand uitsluiten van het vaccin.
Alle "Joehooe! Sluit mij op!!" gekkies vooraan in de rij graag.
Ben nog steeds in verwarring en Lange Frans heeft ook nog niet gereageerd op mijn verzoek tot hulp. Zou er iets met hem aan de hand zijn?
Ja, we moeten snel een lijst maken.
Prima. Eerst alle conformdenkers inspuiten, dan een jaartje wachten op de bijverschijnselen, en dan zien de wappies wel weer. Succes, en bedankt voor het proefpersoonschap. Beterschap!
@eerstneukendanpraten | 27-10-20 | 09:09:
Welke hulp heeft u aangeboden?
@Peter_la_Selie | 27-10-20 | 09:15:
Andersom, Frans heeft echt geen hulp nodig, die weet precies wat hij doet.
Ik ben ook Wappie en meldt mij vrijwillig aan voor uitsluiting.
@Rollatorus | 27-10-20 | 09:33: Genoteerd!
Graag uitsluiten hier.
@piloot47 | 27-10-20 | 09:14: U noemt "een jaartje". Ik zou willen zeggen "een generatie".
Ik hoop dat ze uitgesloten worden. Ik sluit mijzelf graag bij deze groep aan.
Welk deel van NEE moet ik uitleggen?
De politiek en snel handelen....
De politiek handelt alleen snel als haar eigen (financiële) belangen geschaad worden.
Voor de aluhoedjes: Bill Gates doet niets met (hersen)chips, maar deugauto-producent Elon Musk wel; daarom niet in een Tesla stappen (feitelijk correct, zoekt u maar op in mainstream media)
Microsoft heeft een patent op cryptocurrency (staat op een officiële us patent site) via een chip die activiteiten registreert en op basis daarvan via een centrale database cryptocurrency uitdeelt die via naald ingebracht dient te worden, Gates probeert deze via vaccins in te brengen
Musk zegt gewoon dat hij dat zou willen
Het verschil is openheid
Daarbij zijn het beide mafkezels voor deze ideeën
@niemand specifiek | 27-10-20 | 09:11: Mafkezel, mooi woord....
Sowieso dat gelul over "chips".
Als je dan perse een complot wil, dan lijkt sterilisatie me een stuk meer voor de hand liggen.
@niemand specifiek | 27-10-20 | 09:11: Het probleem met die geïnjecteerde chips is dat je op dit moment nog elke dag terug moet komen voor een booster injectie, waarbij ze je een nieuwe accu injecteren.
Oh wacht, die beroemdheden hebben natuurlijk ook allemaal een smartphone die wél maanden mee gaat op 1 lading. Alleen wij plebs moeten em elke dag aan de ladert hangen.
@obi1 | 27-10-20 | 09:21 Hoho, ze hebben natuurlijk wel voldoende voetvolk nodig om te kunnen controleren. Als je alleen nog maar rijke mensen hebt, heb je niemand meer om op neer te kijken. Where's the fun in that?
@niemand specifiek | 27-10-20 | 09:11: Musk heeft al chips in hersenen van levende varkens geplaatst. Dus het begin is er. Die is dus net zo levensgevaarlijk als Gates.
@TheEgg | 27-10-20 | 09:35:
Een plutoniumbatterij gaat jaren mee. Toegepast in o.a. pacemakers.
@obi1 | 27-10-20 | 09:21: Dat heeft Bill al gedaan, o.a. in India.
Onlangs heeft Bill poliovaccins verstrekt in een Afrikaans land. En de gevaccineerden kregen polio van het virus.
Bill heeft miljarden geïnvesteerd in vaccins en farmaceutica.
Computervirussen zijn ook uitgeroeid door Bill, toch.
REAGEER OOK