Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Haarfijn en loepzuiver verwoord door de heer Wilders. Wanneer gaat het hof ons vertellen of er nog een rechtstaat bestaat in Nederland?

Joostmochtnietsweten | 04-07-20 | 14:01

Chapeau voor Wilders.

Bataaf | 04-07-20 | 13:21

Vooral op liberale middenpartijen blíjven stemmen. Die hebben het beste voor met de gewone man.

Jezus_Boeddha | 04-07-20 | 10:01

Dit hele politieke proces is een farce, bizar hoe dit doodgezwegen wordt door de NPO.

Enige correcte uitkomst zou zijn dat het Hof het OM niet ontvankelijk verklaart...maar ik vrees het ergste

Diederik_Ezel | 04-07-20 | 09:26

Kweetniet hoe de stand van zaken momenteel is tussen PVV en FvD, maar het blijft vreemd, dat je niet meer hoort over toenadering van die twee clubjes
VVD 41 (-3)
PVV 16 (+2)
CDA 16 (+2)
D66 14 (+4)
GroenLinks 13 (-2)
PvdA 12 (-1)
SP 10 (+1)
FVD 9 (-3)
ChristenUnie 7 (+1)
PartijvdDieren 5
SGP 3
Denk 2
50Plus1 (-1)
Anders 1

Hallalieheliaal | 04-07-20 | 09:12

Ik kijk wel uit hoor, maar stel nu eens dat ik zou roepen dat ik minder, minder, minder D66'ers wil. Word ik dan vervolgd wegens belediging van het D66-ras?

MAD1950 | 04-07-20 | 08:25 | 1

Waarchijnlijk is er een sjw die gaat antonen dat je politieke keuze eigenlijk iets aangeborens/onvrmijdelijks is, en daarmee onderdeel van je vast identiteit. Dan is D66 dus geen keus, maar een soort gen.

mark1487 | 04-07-20 | 09:55

Intelligente integere man die Geert Wilders. Hij heeft het beste met dit land voor. Ronaldo, het hele justitiële apparaat en de politiek in zijn algemeen kan nog niet in zijn schaduw staan.

drs. P | 03-07-20 | 23:54 | 2

En zo is het. Zeer integer en zeer intelligent. Al denk ik dat dat laatste hem minder boeit dan dat eerste. Wilders is geen goeroe of messias, maar hij is wel de integriteit zelve. Daar kan iemand als Gert-Jan Segers een puntje aan zuigen, met zijn zogenaamde meloenmoraal.

Ik snap de kritiek op Ronaldo echter niet zo. Hij valt Wilders toch niet af? Maar hij moet wel eens leren om in de toon en het ritme van de muziek te schrijven. Hij is nogal eens losgezongen van waar hij het over denkt te kunnen hebben en dat maakt zijn stukken vaak prosodisch dissonant en een tikkeltje schizofreen. En wel schizofreen, in die zin dat er een scheur of barst - schisma - ontstaat tussen de ideeën die in de openbaarheid het onderwerp omgeven en de ideeën en de frames die Ronaldo zelf ter berde brengt.

GeenHeil | 04-07-20 | 00:32

Je kan veel van Wilders vinden, maar hij is inderdaad altijd integer gebleken. In tegenstelling tot het gros van de andere politici die bij elk zuchtje wind als een blad aan de boom omwaaien. De grootste teleurstelling van de afgelopen tijd is Rutte. Ooit voorman van een rechtse VVD. Nu blaft hij met elke linkse scheet mee. Spijt dat ik ooit op hem heb gestemd. Volgende verkiezingen ga ik denk ik op Bosma stemmen. Ook een hele integere man die het PVV verhaal nog iets intellectueler kan ver woorden dan Wilders.

Arijane | 04-07-20 | 02:08

Toedan!
https://m.youtube.com/watch?v=Zt251NpJk7I

Datgingniegoed | 03-07-20 | 23:25

Het linkse fascisme zit inmiddels overal, net als in de jaren 30 en 40 van de vorige eeuw. Politici die er tegen in gaan worden vermoord, uitgesloten en veroordeeld. Een minister lapt instructies van bijvoorbeeld de 1e kamer aan de laars, schaft referenda af die in het verkiezingsprogramma stonden, zelfs het geslacht verdwijnt binnenkort van de identiteitskaart, in anti discriminatie commissies worden bewust gekleurde mensen gezet om de blanken te discrimineren en uit te sluiten. Zover zijn we inmiddels. Stemmen heeft dus geen zin meer maar we zullen toch iets moeten doen om onze definitieve ondergang te voorkomen.

Markutte | 03-07-20 | 22:19 | 4

Kutte, je hebt helemaal gelijk, maar ik zag het allang niet meer zitten en ben geëmigreerd. Geloof me, er zijn gebieden als in de hemel. Ik kom nooit nee nooit weer terug.

bigstone | 04-07-20 | 00:05

@bigstone | 04-07-20 | 00:05: waar kan ik heen? Ik kan niet naar polen daar is het te streng.china? Daar doen ze zo eng.

Walkintheline | 04-07-20 | 01:39

Ongeveer de enige manier om echt verandering te krijgen is als de PVV en FvD samen minimaal 75 zetels krijgen. Een lastige opgave. De kans dat andere partijen met hun willen regeren is heel klein. En zonder deze 2 zal er niet veel ten goede gaan veranderen.

Arijane | 04-07-20 | 02:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het is een schande, Rutte landverrader

De Reiziger | 03-07-20 | 21:18 | 1

Ja, vooral ook omdat hij het leger gemobiliseerd heeft tegen de boeren.

watazooi | 03-07-20 | 21:56

Waarom nou weer Geertje, Ronaldino...?

merel veld | 03-07-20 | 20:48 | 2

Dat is vrij simpel. Verkleinwoorden worden gebruikt om aan te geven dat men ergens op neerkijkt.

LiniaalRectaal | 03-07-20 | 21:13

Godnondeju!

Datgingniegoed | 03-07-20 | 21:28

https://m.youtube.com/watch?v=xoO2hwuRi7Y

Datgingniegoed | 03-07-20 | 20:47

Geert"je" Wilders ... het van twee walletjes vreten is er maar niet uit te krijgen he?

e_abbastanza | 03-07-20 | 20:46 | 2

Jammer is dat hè.

OuweOuweLekkerMauwe | 03-07-20 | 21:28

? U bent een heeel groot vraagteken .
Leer jezelf onder controle te hebben voordat u mij als een wilde hond aanvalt.
( einde bericht)

Datgingniegoed | 03-07-20 | 22:21

Waarom is dit geen hoofdpagina nieuws en worden desbetreffende ambtenaren/politici niet gelijk achter slot en grendel gezet ? Het vertrouwen in de rechtsstaat is anders het putje in .

Kim-Jung-Un | 03-07-20 | 20:44 | 1

Weke rechtsstaat? Waar?

Patatter | 03-07-20 | 21:57

Ik denk dat Geert gelijk heeft.
Dat minder Marokkanen was misschien niet nodig geweest (hij had het ook neutraal over immigratie kunnen hebben) maar zijn rechtszaak deugt in elk geval niet meer.

JvanDeventer | 03-07-20 | 19:59 | 6

“Ik denk” is en downgrade van ik vind , wat op zijn beurt meer over u zegt als meneer Wilders.
Truste!

Datgingniegoed | 03-07-20 | 21:24

Volstrekte bullshit. Voor iedere verstaander was duidelijk in welke context dit gezegd werd. Woorden uitvergroot en uit hun context gehaald waarbij hemel en aarde bewogen wordt om er een veroordeling en strafblad uit te persen. Een poging tot politieke liquidatie.

Huub12 | 03-07-20 | 22:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Als ie deze toon, taal en scherpte gebruikt in ieder debat staat in no-time op 40 zetels.

zevensprong | 03-07-20 | 19:59 | 4

Het woord genomen als een gentleman.
Feit op feit aangetoond.
Probleem voor de rechtbank:
Vrijspraak(terecht)betekent minimaal 20 zetels erbij voor de PVV.
De bovenonsgestelden slapen slecht de komende dagen.

De Profundus | 03-07-20 | 21:15

@theo-pim-rip Met hetzelfde gelijk kan je stellen dat Rutte de PVV op heeft laten richten. Wilders is ex vvd en iedere keer dat de PVV echt groot begint te worden doet Wilders extreme uitspraken om een deel van zijn potentiële kiezers weg te jagen.

witwas | 03-07-20 | 22:49

@witwas | 03-07-20 | 22:49: ja en corona bestaat niet. Is een complot om de financiele gestel te redden. Allemaal fake.

Walkintheline | 04-07-20 | 01:44
▼ 1 antwoord verborgen

TROTS

Het onderstaande linkje laat onze “nieuwe” MP van Maart 2021 zien.
De man met het hart op de tong maar met een hart van goud.
Recht door zee en goud eerlijk.

Niets van een drol, in prachtige mooie woorden verpakt met een goud kleurig strikje erom maar gewoon zeggen waar het op staat.
Klare taal,
Daar is Nederland mee groot geworden en daar is , volgens mij , nog nooit de echte Nederlander slechter van geworden.
Ik wil mijn Nederland terug.

Het moet afgelopen zijn om langs de kustlijn te moeten Jutteren om mijn gelijk te halen.
Dat torentje op het binnenhof zal vanaf 03-2021 worden bekleed door een trotse Nederlandse MP waar “dag in dag uit” de Nederlandse vlag moet prijken en het volk op de eerste plaats staat.

Die Racistische Nederlander die overal ter wereld zich zonder problemen naadloos aanpast aan de huidige omstandigheden
Die Nederlander, die keer op keer met zijn expertise met kop en schouders boven de andere papieren hoogleraren uit steekt.
Die Simpele ziel op klompen
Die boeren nuchterheid.
Dat gezonde verstand.
Hij is winnaar.

https://m.youtube.com/watch?v=boUMK_V-udY

Datgingniegoed | 03-07-20 | 19:56 | 5

Zo kan het dus ook,zo moet het dan ook.

De Profundus | 03-07-20 | 21:22
▼ 2 antwoorden verborgen

ik begin 'm toch ondertussen wel een beetje te zweten in de dichtbije wereld om me heen en dat maakt me met de dag triester gestemd

jan pepernoot | 03-07-20 | 19:47

De Eu: u zult tot makke en volgzame belastingslaafjes worden getransformeerd van Brussel. Daarnaast zal Brussel zoveel mogelijk brussel afhankelijke stemmertjes vanuit afrika en andere continenten importeren.

Iedereen die het er niet mee eens is is racist en zal verketterd worden, politieke tegenstrevers dagen we voor het gerecht.

Tee Of Cup | 03-07-20 | 19:44 | 1

En we zullen zeggen dat er al zeventig jaar geen oorlog is geweest in Europa dankzij de mannen in blauw en dat de EU samen met de VN een force of good is, met allemaal gave integere politici. Die toevallig allemaal globalisten zijn, dat diversiteit een groot goed is, behalve als het om politieke ideeën gaat.

Caesar.is.Keizer | 04-07-20 | 03:34

Met de duur van dit proces en alle kosten die daarbij gepaard gaan maakt justitie zichzelf volkomen belachelijk. Indien Wilders veroordeeld wordt en Akwasi niet dan is de rechtstaat definitief verloren.

salembot | 03-07-20 | 19:24 | 2

De kans is groot dat de rechtstaat definitief verloren is. Ook wanneer Wilders niet wederom veroordeeld wordt.

hisxxx | 03-07-20 | 23:09

De kans dat die engerd van een akwasi überhaupt vervolgd zal worden is heel erg klein. Er zijn legio voorbeelden van andere vergelijkbare uitspraken als die van Wilders die ook niet werden vervolgd. Denk aan vleespet Samson met zijn uitspraak dat Marokkanen een etnisch monopolie hebben op criminaliteit. Viel niemand over want het was een links persoon die het zei.

Arijane | 04-07-20 | 02:14

Even voor al die idioten hier die als je het niet eens bent met het gedoe in dit land je heil dan maar ergens anders te gaan zoeken. Hallo dit is het land waar ik geboren ben en waar het overwegend goed toeven is geweest maar dat ik steeds slechter herken als mijn land. Overigens is iedere wereldburger land-gebonden met zijn ene paspoort en kun je niet zomaar elders in de wereld vestigen. Met een tweede paspoort kun je alle schepen hier verbranden en terug naar je eigen land. Ik kan dat niet.

Hein7261 | 03-07-20 | 19:19 | 4

@e_abbastanza | 03-07-20 | 20:49: Uhh... alle gastarbeiders daarvoor gingen gewoon terug naar huis. Van Den Uyl mochten de Turken en Marokkanen opeens hun hele familie laten overkomen om nooit meer te verdwijnen.

B. Randnetel | 03-07-20 | 21:08

Vergeet ook niet dat je middels belasting ook je hele leven hebt bijgedragen aan dit land. Zowel doormiddel van werken/loonbelasting maar ook als consument, automobilist, gokker, roker etcetera. Een aanzienlijk deel van de allochtoniërs met dubbelpaspoort hebben maar weinig bijgedragen, vooral vaak heel veel gekost aan outkieringen, zorg, en criminaliteit.

Arijane | 04-07-20 | 02:18
▼ 1 antwoord verborgen

Het is in en in triest, maar wat Wilders and Knoops in dit proces aangetoond hebben is dat de Trias Politica niet meer werkt.
Politici bemoeien zich met de rechtsgang (bewezen), iedereen die een duit in het zakje tegen Wilders kan doen is van harte welkom en niemand lijkt er problemen mee te hebben zaken te verhullen of feiten te verdraaien.

Nederand is geen monarchie meer, het is een bananenmonarchie.

DatInternetDingetje | 03-07-20 | 19:16 | 1

Het maakt jammer genoeg niet uit, net als geld sturen voor ontwikkeling en/of zorghulp, of voor zieke kindjes, geld sturen naar een schurkenstaat dus.
Werkt toch niet, die blonde moslima is daar ook zo goed in voor je het weet zijn er weer tientallen miljoenen naar palestijnse goede toyotadoelen. Het lukt haar zelfs zonder moeite die robot opzij te zetten.

Theo-Pim-Riv | 03-07-20 | 20:14

Wilders en Knoops duiden terecht het moreel verwerpelijke handelen van de overheid (daar zijn ze goed in, zie Belastingdienst). Echter dat is allemaal 'after the fact' redenatie en ruis want de rechtszaak draait uiteindelijk om de doodsimpele vraag of het strafbaar is als je als politicus buiten de Tweede Kamer aan je publiek vraagt of ze meer of minder Marokkanen willen. En als het opgehitste publiek 'minder' roept dat je dat gaat regelen.

_pacman_ | 03-07-20 | 19:04 | 21

Marokkanen zijn toch niet Nederlanders (behalve bij dubbele nationaliteit). Waarom zou je inwoners van een bepaald land niet mogen weren als ze de eigen bevolking vijandig zijn? Waarvoor hebben we dan nog grenzen?

kortebroek | 03-07-20 | 21:32

@hisxxx | 03-07-20 | 23:21:
Lees maar eens onderstaande toelichting onder 3) uit de Van Dale en kom dan nog eens terug met zo'n off-topic wijsneuzen opmerking.

dis·til·le·ren (distilleerde, heeft gedistilleerd), des·til·le·ren (distilleerde, heeft gedestilleerd)
1 door verdamping en condensatie zuiveren
2 (sterkedranken) stoken
3 afleiden: hoe kun je dat uit mijn woorden distilleren?

_pacman_ | 04-07-20 | 08:16
▼ 18 antwoorden verborgen

Laat die man met rust. Kost klauwen met geld dit. Feiten benoemen is geen misdaad. Bah, walgelijk deze poppenkast. Besteed ons geld liever nuttig.

Gaat het niet dan? | 03-07-20 | 18:58 | 4

Zo is het. Het is echt heel walgelijk en smerig en het kost inderdaad handen vol met geld en het kost ook heel veel tijd. Die tijd wordt niet gestoken in het bestrijden van criminaliteit - terwijl er achterstanden van hier tot aan Tokio en weer terug zijn. Het is zeer schrijnend allemaal en het is ongelofelijk dat er mensen zijn die niet op de PVV stemmen. Deze hele poppenkast zou genoeg aanleiding moeten geven om massaal op de PVV te stemmen, ja, zelfs voor diegenen die het inhoudelijk niet met de PVV eens zijn.

GeenHeil | 03-07-20 | 19:03

@Harry que?

Gaat het niet dan? | 03-07-20 | 19:12

@Gaat het niet dan? | 03-07-20 | 19:12: Dat was grappig bedoeld; je nick spreekt de gang van zaken namelijk tegen. Alles gaat gewoon door terwijl kostbaar belastinggeld door de plee gespoeld wordt. Ergo, het gaat prima.

harry19612 | 03-07-20 | 19:56
▼ 1 antwoord verborgen

De in het zwart geklede priesters en priesteressen van Saturnus met hun Latijnse spreuken zijn vergeten dat ze dienaars zijn van een rechtvaardige God. Hels karma zal hun (oor)deel zijn.

LiniaalRectaal | 03-07-20 | 18:56 | 1
-weggejorist-
Rest In Privacy | 03-07-20 | 21:55

Inzake Akwasi s uitspraken aangaande grachtenpanden:
Eigenlijk wil Akwasi iets claimen wat hem rechtens niet toekomt, dat is dus gewoon stelen. De verklaring die hij daatvoor geeft zou je kunnen zien als opruiing, hij roept andere mensen immers ook op te 'claimen', dit terwijl de 'claim', niet overeenkomstig de nederlandse wet is. Ik vind overigens wel dat racisme en discriminatie verkeerd zijn en moeten worden bestreden.

Krijgtheenenweer | 03-07-20 | 18:30 | 1

Hier ben ik het helemaal mee eens, tot op de laatste punt.

Ik wil er nog aan toevoegen dat Nederland op het gebied van de bestrijding van racisme en discriminatie natuurlijk al jarenlang een voorloper is en een voortrekkersrol heeft. Tolerantie is zo ongeveer uitgevonden in Nederland. Ja, zelfs tijdens de slavernijperiode was het in Nederland veel minder racistisch dan elders ter wereld.

Ik vind dus ook dat racisme en discriminatie moeten worden bestreden en daarom roep ik iedereen op om op de PVV te stemmen. Wilders zei dat tijdens het debat over institutioneel racisme zeer terecht: dat de PVV momenteel de grootste anti-discriminatiebeweging is van Nederland, aangezien de PVV de islam bestrijdt en opkomt voor iedereen die geen moslim is of wil zijn.

GeenHeil | 03-07-20 | 18:48

De goede man heeft al veel prijzen gewonnen met debatteren en voordragen, qua stijl en kracht. En dat is te zien.

Ik zal zelf wel in een zeer kleine minderheid zitten dat ik er qua inhoud niet van onder de indruk ben. Misschien heb ik een blokdiagram nodig om het nog te begrijpen? Is de zaak uiteindelijk niet gewoon of de uitspraak wel of niet een Nederlandse wet duidelijk overtrad? Alle bijkomende documentatie is zeer lastig te duiden en al de eventuele "bemoeienissen" doen toch erg weinig af aan het voorgevallen feit. Het lijkt mij een puur rechterlijke "truc" van Wilders om de zaak niet aan de rechters te laten maar als procedurefout te laten verdwijnen door steeds maar mee stukken te laten analyseren en iets met de eindige dubbelzinnigheid van de taal te doen.

Maar goed ook dit zal aan de rechters zijn om te beoordelen zonder vooringenomenheid. En dat laatste zal wel weer in twijfel getrokken worden door het halve land vooral als het tegen de Wil van Wilders ingaat. De conclusie ligt al klaar bij de menigte: Wilder goed, rechters fout, staat fout, wij goed.

GeenAccount | 03-07-20 | 18:22 | 4

Met droge valt toch niet vol te houden dat er niet op allerlei momenten gemanipuleerd is en tegenbewijs onthouden werd aan de verdediging en dat het MvJ wel zeer actief was o op dit dossier. Te zot voor woorden in een tijd waar we onze mond vol hebben van discriminatie. De pers zal er overigens wel weer aan voorbij gaan. Het zijn zaken die steeds meer beginnen op te vallen in NL. Het vaasje van Rutte is vwb onze rechtstaat stevig gebarsten. Het begint meer en meer te stinken in NL en niet ivm vermeend racisme.

Huub12 | 03-07-20 | 18:31

'rechters om te beoordelen zonder vooringenomenheid'. Onder welke steen leeft u eigenlijk? De rechterlijke macht in Nederland is zo links policor als Obama,Merkel,Hirsch Ballin en Timmervet bij elkaar. Ach een Kartelsteen,laat ook maar.

hertogvanzottegem | 03-07-20 | 19:01

Ook u heeft de dagenlange pleidooien van Knoops blijkbaar gemist die niet over de procedurele kant gingen maar over de inhoud.

Deze zaak is al een paar jaar bezig hoor. Ik denk, ik zeg het even voor het geval u denkt dat het alleen deze week even afgehamerd wordt.

Knufter | 03-07-20 | 19:18
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom hebben we Wilders nog nooit gezien in het Corona café noch bij chips nootjes bier? Het lijkt me toch niet heel moeilijk om Wierd Duk aan te kondigen en vervolgens tada, die komt een week later en vandaag hebben we Wilders. Cordon beveiliging om GeenStijl HQ heen en gaan met die banaan. Je maakt mij niet wijs dat hij niet wil komen.

IJzer Oxide | 03-07-20 | 18:16 | 3

Overigens belachelijk dat zulke dingen nodig zijn, maar dat terzijde.

IJzer Oxide | 03-07-20 | 18:19

Je ziet Greet in het algemeen niet zo vaak bij dat soort dingen. Misschien strategie.. kan je het ook niet fout doen,

DatInternetDingetje | 03-07-20 | 18:51

@DatInternetDingetje | 03-07-20 | 18:51:

Pardon? Wilders heeft door de jaren heen talloze interviews gegeven en hij is op zoveel zenders verschenen. Het zou me niks verbazen als hij wel een keertje aanschuift in het café, maar het zou me ook niets verbazen als hij dat niet doet. Wilders houdt de zaken graag simpel. Hij heeft, in tegenstelling tot Thierry, niet constant wat uit te leggen. De enige mensen waar Wilders iets aan moet uitleggen, dat zijn de tegenstanders van de PVV. Die zorgen er wel voor dat de schijn wordt gewekt dat Wilders continu iets uit te leggen heeft, iets wat niet door de beugel zou kunnen. Thierry, daarentegen, moet constant aan zijn eigen achterban uitleg geven! Hij maakt van zijn vrienden zijn vijanden. Zijn tegenstanders hoeven het hem helemaal niet moeilijk te maken. Dat doet hij zelf al.

GeenHeil | 03-07-20 | 18:58

Maar, willen jullie nou minder?

Is dit nog nieuws? | 03-07-20 | 18:12 | 3

Ik wil minder en Geert heeft er een lid bij. Ik ben klaar met de wijze waarop deze oppositieleider bewust kapot gemaakt wordt.

Huub12 | 03-07-20 | 19:01

Ik wel in ieder geval. Dan heb ik het wel over de criminelen en profiteurs.

Gaat het niet dan? | 03-07-20 | 19:05

@Huub12 | 03-07-20 | 19:01: Geert heeft maar 1 lid en die heet niet geheel ontoevallig Geert. Je kunt wel op hem stemmen of een donatie doen. Niet teveel, anders krijg je een onderzoek aan je broek.

_pacman_ | 03-07-20 | 19:06

Is dit proces al aangekaart bij Amnesty International? En wat vinden ze er van?

Andersdenkend | 03-07-20 | 18:10 | 2

Die zijn tegenwoordig te druk met institutioneel racisme en klimaatproblemen. Probeert u het later nog eens.

Joris Beltsin | 03-07-20 | 18:15

En te druk met het afwijzen van een wettelijk verbod op boerka en nikab.

NPOlitiekgekleurd | 03-07-20 | 18:33

Ik begrijp dat linkse terroristen met een waarschuwing wegkomen? Hee rechter ik ben van antifa en ik ga je kinderen van sgool haalen! Zie? Er gebeurd niks! Geen popo aan de deur, geen aangifte en die kudtkinderen zeiken over tofoe, terwijl ik alleen maar speklapjes in de vriezer heb....

funkyd | 03-07-20 | 18:10

Nuff said.

Delectados | 03-07-20 | 17:51

Wellicht al in de tegels beantwoord:
Heeft Wilders de mogelijkheid om de EU dit hof te laten aanpakken? Dat EU, dat volgens onder andere de D666 mensen zo vre-se-lijk goed is, die zo vre-se-lijk eerlijk zijn, en opkomen voor élke inwoner van de EU?
Eigenlijk voel ik al aan dat dit vast een retorische vraag is...

EEnzame SchizofrEEN | 03-07-20 | 17:48 | 3

U dacht dat daar een andere wind waait?

Vespucci | 03-07-20 | 17:54

De EU probeert al sinds 2016 een kiesdrempel in te bouwen voor wat zij noemen extremistische partijen. Partijen die de EU en de islam afwijzen mogen niet meer aan verkiezingen deelnemen. De EU eis is dat partijen 'Truly European' zijn. SP en PVV, FvD, Ukip, Vlaams Belang, Front National etc zouden onder die wetgeving verboden worden.
Het EU hof is de weg al langer kwijt, het is een EU outlet.

eastender | 03-07-20 | 23:53

De nieuwe merrie van Bea heet Greta.

Flightless bird | 03-07-20 | 17:34 | 1

Met "Volkert"(2019) haar nieuwe strandhengst heeft ze sowieso de vinger laten zien aan het gepeupel, dit land is verrot

grindbak | 03-07-20 | 18:08

Wordt hij schuldig verklaard dan ben ik mijn laatste beetje geloof in de rechtsstaat kwijt.

Ron_Paul | 03-07-20 | 17:34 | 5

Uiteraard wordt hij schuldig verklaard. De uitslag lag al vast voordat de rechtszaak begon. Dan heeft hij een strafblad wat zijn werk als parlementariër moeilijk maakt, en in de toekomst een eventuele ministerspost en /of premierschap onmogelijk maakt, mocht de kans zich ooit voordoen.
Je kunt hem -a la Pim Fortuijn- niet meer laten omleggen door de beveiliging te laten verslappen, dat gelooft niemand meer en dan breekt de pleuris uit, en dus misbruik je het strafrecht om hem een hak dwars te zetten.

me163komet | 03-07-20 | 18:02

Dus je begon al aan de zaak met bijna geen geloof in de rechterlijke macht? Dan is die rechtsstaat allang kapot in jezelf. De vraag is of dat objectief wel zo is. Naar welke blinde rechtbank ga je met die vraag?

GeenAccount | 03-07-20 | 18:25

@GeenAccount | 03-07-20 | 18:25: Je mag toch wel toegeven dat het verzinnen van een nieuw ras door een rechtbank het best lastig maakt om vertrouwen te houden. Daarmee hebben ze niet alleen Geert Wilders genaaid maar de hele bevolking.

eastender | 03-07-20 | 23:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Thoughtcrime=de grootste crime.
Waarom?
Omdat "ze" het niet kunnen hebben dat je een eigen mening hebt.
Kapotmaken en afstraffen, hoe dan ook.
Hetzelfde als de Inquisitie, die meer dan 400 jaar voortwoekerde; men moest verplicht denken volgens de doctrine uit Rome.
Kritiek? Brandstapel.

King of the Oneliner | 03-07-20 | 17:32 | 1

Inquisitie had ook nog een perverse prikkel. Bezit werd van verdachte afgepakt en een deel ging naar de aangever. Deze perverse prikkel heet nu 'deugen'.

Krijgtheenenweer | 03-07-20 | 17:36

Go go Wilders!!!
(Wie is is die brunette rechts?)

Piet Karbiet | 03-07-20 | 17:30 | 2

Dat vraag je vast voor een vriend !

Frank1387 | 03-07-20 | 17:56

Ik sta ook voor een raadsel. Spannend hoor.

Geil Kippetje | 03-07-20 | 18:51

Politiek toegepast door de rechtbank,
ze moeten zich doodschamen.
Dit is een schoffering tegenover elke
Nederlandse staatsburger,rechtspraak behoort daar boven te staan.

De Profundus | 03-07-20 | 17:28

Erg jammer dat @Ronaldo niet gelinkt heeft naar de column van Pieter Klein, de enige echte journalist van RTL nieuws, die zich de laatste jaren in het dossier over de rechtszaak tegen Wilders heeft verdiept. Wat hij tegen is gekomen over de bemoeienis van de politiek (VVD-bewindslieden) en het OM (via WOB verzoeken) tart alle beschrijvingen. Lees zelluf: www.rtlnieuws.nl/columns/column/51684...

Daar kan deze rechtbank niet omheen, dus zeer benieuwd naar de uitspraak.

Marie Curieux | 03-07-20 | 17:26 | 1

Ja, dat ik ook verwacht. Niet normaal.

Piet Karbiet | 03-07-20 | 17:31

Met uitzondering van een enkeling is het hele binnenhof een verzamelplaats van gecorrumpeerde ego's die menen, dat de Nederlander alles slikt, maar die bom die barst binnenkort, want we worden het zo langzamerhand spuugzat...

Pierre Lebon | 03-07-20 | 17:25

Dit is het vervolg: www.youtube.com/watch?v=4YlgF_KsbZc .
Kijktip vanaf 7.43.
Elk zichzelf respecterend mens zou toch zeggen: "meneer Wilders, wat een poppenkast zijn we hier aan het spelen, mijn excuses, maar gaat u heen in vrede".
Maar nee hoor. Zelfs op het verzoek van dhr. Knoops, om zo spoedig mogelijk tot een besluit te komen, moet dhr. de Recher, na eerst even naar links te hebben gekeken, negatief antwoorden.

Remmersmaak1 | 03-07-20 | 17:20 | 1

Die air ook van die rechters. WIJ beslissen hier, niet u. Een rechter mag alleen oordelen uit rechtvaardigheid, anders neemt hij de plek van God in. Jezus heeft een pittig gesprek met de meeste rechters na hun dood.

LiniaalRectaal | 03-07-20 | 18:47

Geen speld tussen te krijgen.

Tiscali-2 | 03-07-20 | 17:16

Nu in de rechtbank, na de verkiezingen in het torentje!
Nederland is klaar voor kabinet Wilders 1

wolftour | 03-07-20 | 17:15

Hij krijgt wel steeds meer ( zenuw)-vlekken in zijn gezicht.

aamert | 03-07-20 | 17:13 | 1

dit zijn geen zenuwvlekken maar gewoon ouderdomsvlekken, krijgt iedereen …..

antonetta | 03-07-20 | 17:15

Rutte tegen Wilders: ik ga dat partijtje van jou tot nul zetels reduceren.
Tot nu toe niet gelukt, gelukkig.

Bolder | 03-07-20 | 17:10 | 1

Weer een leugentje

dathoujetoch | 03-07-20 | 18:54

Geert is lievv.
Zonder gekheid, als hij veroordeeld wordt ,dan zal er nog minder, minder minder gesproken mogen worden in NL

H0lland | 03-07-20 | 17:08 | 1

Alles word eraan gedaan om onze bek te laten houden en de poep lap op commando te trekken want wij zijn fout en altijd fout geweest.

captain-caveman | 03-07-20 | 17:24

Dit was werkelijk een briljante afsluitende speech. Zo duidelijk, eerlijk en uit het hart. Het kan niet anders dan dat hij vrij gesproken wordt, zeker na ook het uitstekende verhaal van Knoops aan het begin van de week. ik krijg steeds meer minachting voor het OM, wat een hypocriete, smerige bende. Mocht Wilders onverhoopt toch ook in hoger beroep weer veroordeeld worden, dan heb ik ieder geloof in een eerlijke rechtspraak verloren. Dat zal verder niemand wat uitmaken, maar het zal consequenties voor mij en mijn gezin hebben

Golda Meir | 03-07-20 | 17:07 | 3

Adviseer U de ondergaande zon voortaan in Israel richting de Middellandse Zee te aanschouwen, rechters in dit land zijn mensen (vooral vrouwen) die nooit op het land gewerkt hebben, weten niet wat echte pijn is, vaders die moeten plaren voor hun kids die op scholen niets meer leren... dit land is doodziek

grindbak | 03-07-20 | 17:20

Inderdaad een mooi laatste woord. In een eerlijke wereld zou het OM niet ontvankelijk worden verklaard of Geert worden vrijgesproken. Ik vrees echter dat de rechters iets gaan besluiten in de trant van: er was inderdaad enige bemoeienis maar niet tot op een niveau dat het OM niet-ontvankelijk is. Dan volgt er een schuldigverklaring met een lichte straf. Daarna een besloten borrel waar OM samen met de ""onafhankelijke"" rechters de champagnefles open trekken.

duProgue | 03-07-20 | 17:27

Ik heb mijn conclusies al getrokken en stappen genomen een aantal jaar geleden met mijn gezin.
Overigens volg ik met zeer veel interesse hoe het gaat aflopen met de zaak Poch - u weet wel, de uitruil omwille van het koningshuis.
Het is redelijk beschamend inmiddels in Nederland.

Koos8173 | 03-07-20 | 17:30

Wat een kutland is Nederland eigenlijk geworden. Nee, Nederland is tof, hier kan alles. Nou hier kan geen fuk meer. We zijn over genomen door een stel smeerlappen. En we kunnen er niks meer aan doen. Mijn arme landje, helemaal naar de klote.

Tishetnetnie | 03-07-20 | 17:02 | 3

Idd, heb ik daarvoor vroeger in de loopgraaf gezeten? Pffff

TonyMontana010 | 03-07-20 | 17:07

We moesten hier en daar maar eens wat trekkers gaan lenen om zonder te remmen het betreffende ministerie binnen te rijden.... dit gekonkel heeft lang genoeg geduurd....

Pierre Lebon | 03-07-20 | 17:19

En toch blijven rondhangen omdat het aan lef ontbreekt ergens anders van het leven te genieten met al die fijne rechters, wetten en voorzieningen elders?

GeenAccount | 03-07-20 | 18:27

Wordt Aapkwaaksie eigenlijk nog vervolgd? Ik hoor er niets meer van.

MAD1950 | 03-07-20 | 16:59 | 2

Inderdaad vreemd dat dat niet gebeurt en dat hem al zijn vergaarde rijkdommen niet wordt ontnomen. Gezien de achtergrond van hem en zijn familie behoort hij tot een criminele organisatie die bewust eigen mensen als slaven verhandelden. Veel meer NSB kan het niet worden.
Het is niet zo vreemd dat hij zwarte Piet tegen het hoofd wilde trappen. Hij heeft het goede voorbeeld met de paplepel in gegoten gekregen

Therapietje | 03-07-20 | 17:12

Die komt ook aan de beurt mag hij het 10 jaar lang gaan uitleggen.

Uw Verzekeringsadvis | 03-07-20 | 17:47
-weggejorist-
Coen de Witte | 03-07-20 | 16:58 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik ben benieuwd of de leden van het Hof (net als Wilfred voorafgaand aan de bewuste VI uitzending) telefoontjes van hoogwaardigheidsbekleders ontvangen. Dat ze hen succes wensen met het schrijven van het vonnis bijv. Het zou me niet verbazen, ik sta in Nederland namelijk nergens meer van te kijken.

Bab01 | 03-07-20 | 16:56 | 1

Dezelfde personen die bepaalde pedo onderzoeken blokkeerden

likdoorn | 03-07-20 | 18:18

Het was 1000 eurie geloof ik, nou dat zullen er wel 5000 worden dan. De waarheid spreken word in dit land niet echt als een pre gezien door die klote rechters. Die spreken alleen maar jihadstrijders vrij. Mja, dat is hij niet.

Tishetnetnie | 03-07-20 | 16:55

Wilders heeft al 10 jaar gelijk. Helaas heeft het merendeel van de echte Nederlandse bevolking dat nog steeds niet door en deugen er vrolijk op los, ten kostte van onze kinderen en kleinkinderen.

TonyMontana010 | 03-07-20 | 16:51 | 1

( Na mij de zondvloed ) gaat nog zwaar betaald worden .

likmegaties | 03-07-20 | 16:56

Ik hoop dat er in de toekomst een onderzoek komt naar het OM en het Ministerie voor machtsmisbruik en politieke vervolging.

Short | 03-07-20 | 16:51 | 2

Heb je niets aan want dat gaat dan door een bevriende ""onafhankelijke"" commissie worden uitgevoerd. Conclusie al vooraf bekend.

duProgue | 03-07-20 | 18:32

Ik ben bang dat je gelijk hebt, duProgue.

Short | 03-07-20 | 19:14

Ik verheug me al op de integrale uitzending van de filmpje in het NOS journaal.

Mr_Natural | 03-07-20 | 16:50 | 1

Er zitten veel te veel moeilijke woorden in voor de journaalkijkers.

Frau Merkel | 03-07-20 | 22:08

Ijzersterk betoog van Geert. Dat ziek ik Akwasi niet doen mocht hij vervolgd worden. Dat wordt waarschijnlijk een rap dan.

Nehemia | 03-07-20 | 16:49 | 5

@aamert | 03-07-20 | 17:20: Die teksten liegen er niet om. Die Akwasi is een gevaarlijke intrigant en activist.

Nehemia | 03-07-20 | 17:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor de bühne. Wordt, terecht, veroordeeld voor groepsbelediging en aanzetten tot discriminatie. Net als bij de rechtbank. Hopelijk tikken de raadsheren het OM nog wel op de vingers voor het zooitje dat ze ervan maakten.

beldewouten | 03-07-20 | 16:47 | 13

@Ad1617 | 03-07-20 | 17:15: Met een mondkapje en een biertje € 5,- , nee dank je, ik blijf op het balkon.

Vitale-Reaguurder | 03-07-20 | 17:19
▼ 10 antwoorden verborgen

Weet niet wie de Rechter is. Maar die gaat Wilders toch zeker niet vrijspreken. Dan kan hij de eerstkomende jaren niet meer frivool naar feestjes.

Remmersmaak1 | 03-07-20 | 16:47 | 5
-weggejorist-
Adriel | 03-07-20 | 16:58

@Remmersmaak1 | 03-07-20 | 16:53: Daar vrees ik ook wel voor, maar dan is het voor het volk ondubbelzinnig duidelijk dat we in een bananenmonarchie leven waardoor de afstand tussen ons en hen nog een stuk groter wordt.

Nehemia | 03-07-20 | 16:58

Toch niet die rechter uit Arnhem die niet met zijn plakkerige vieze gore vingers van kinderen af kon blijven ?
Of die kinderporno rechter uit Maastricht die zich 3 maanden mocht schuil houden in Frankrijk,(later ook nog in bestuur van Universiteit Maastricht terecht kwam)
Yep, ben wel oud, maar mijn geheugen werkt nog !

joppo0 | 03-07-20 | 17:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor mij is nog steeds de ultieme nachtmerrie dat onze deugende goegemeente onder aanvoering van onze universitaire elite, bestuurders en partijkaders hossend en in een soor polonaise naar de politiebureau's trokken om een voorgedrukte aangifte te kunnen doen. Daar begon al de politieke inmenging! Het was en is een lachwekkende vertoning van de samenhang tussen de gevestige partijen en de bestuurders die hun baantjes hebben te danken aan het partijkartel. Schandelijk is het.

eh.dinges | 03-07-20 | 16:46 | 3

Vergeet ook niet de politie die druk was met voorgedrukte aangifteformulieren te maken en zelfs naar de moskeeën toeging om ze daar in te laten vullen. En dat terwijl het doen van een normale aangifte altijd enorm word tegengewerkt.

2voor12 | 03-07-20 | 16:48

@2voor12 | 03-07-20 | 16:48: Vergeet big mac Bruls van Nijmegen niet die dankzij Donner een "grote"stad kreeg en voorgedrukte aangiftes strooide, ik ken er een paar die met hem gevoetbald hebben in Venlo-team 12 zondagmorgen..... vals.

grindbak | 03-07-20 | 16:55

Eigenlijk, na het betoog van deze beste man gezien te hebben, kunnen we concluderen dat Nederland eigenlijk een boevenstaat is, een bananenrepubliek geleid door criminelen. Witteborden criminelen wel te verstaan. Hoe deze man genaaid word door het systeem, brrrr je zou maar in de oppositie zitten. Anno 2020 ben je gewoon de Sjaak.

Tishetnetnie | 03-07-20 | 16:46 | 2

Zou het?

Kuifje-naar-Brussel | 03-07-20 | 16:58

Geert sprak overtuigend. Ik vermoed dat hij nu wel snel een schuldigverklaring tegemoet kan zien. Dat kan alleen omdat de uitspraak van het Hof geen consequenties in het stemhokje zal hebben.

Nivelleermarionet | 03-07-20 | 16:45

Het is niet mijn partij. Hij is niet mijn politieke held. Maar hij heeft wel gelijk.

Goozzman | 03-07-20 | 16:43 | 2

Daar gaat het juist om, wie in Nederland voor een "rechter" gedaagd wordt door dat vuile politieke OM... zonder overtreding

grindbak | 03-07-20 | 16:51

Maar na vrijspraak Wilders, zou bloedhond Opstelten nog voor de rechter moeten verschijnen denken jullie?

Waakvlam | 03-07-20 | 16:42 | 5


Ivo's antwoord.... power power power... geen actieve herinnering aan... enz

Ad1617 | 03-07-20 | 17:09

@Mr_Natural | 03-07-20 | 16:58: Eén en al droevenis. Ik hoop dat ze Ivo gaan vervolgen. Deze man is corrupt en niet zo een beetje ook.

Nehemia | 03-07-20 | 17:42
▼ 2 antwoorden verborgen

.. maar goed. Het mag duidelijk zijn dat de illegaal gebundelde staatsmachten enorm veel belastinggeld en tijd over hebben om tot een vervolging van de oppositie te geraken.
De bekende linkse debater Volkert van der Graaf kreeg nog geen fractie van deze rechtsgeleerde belangstelling bij de inspanning hem met een zo klein mogelijke taakstraf weer snel in vrijheid te krijgen.
Zijn woorden "pang pang pang" verontrustten het witgebefte volk nog niet fractie van ongerustheid over de woorden "minder minder minder".

Jan Passant mk2 | 03-07-20 | 16:39 | 3

Conclusie; de straf hangt af van iemands politieke voorkeur.

BozePaarseMan | 03-07-20 | 16:42

En juist daarom gaat Geert voor de bijl,zodat elk ziet wie er eigenlijk de baas is.
Al die argumenten worden opzij gezet.

Roger-Rabbit | 03-07-20 | 16:38

Hear hear

Feitenpliesie | 03-07-20 | 16:38

Wat zijn we toch een maf land. Sorry.

Poesman | 03-07-20 | 16:37 | 3

De normaalst denkende zit in het verdachtenbankje

tsjajaja | 03-07-20 | 16:41

Maf noemt u dat, maf. Een opmerkelijke keuze.

overhetrandje | 03-07-20 | 16:43

Prachtig gezegd Wilders. Helaas zal niets van dit alles op de msm te horen zijn. Er wordt met twee maten gemeten in Nederland.

BozePaarseMan | 03-07-20 | 16:35 | 7

@kuifje
Ahh nu de argumenten op zijn gaan we schoppen tegen het medium, viel het op de man spelen een beetje tegen? GS behoort simpelweg niet tot de MSM. Dat is simpelweg te zien aan het verschil in peilingen tussen wat gestemt word door de guurders, en wat gestemt wordt, gecorrigeerd voor absolute aantallen in NOS journaal en de overige Nederlandse publieke omroep. Waar de kijkcijfers gewoon veel hoger liggen dan het aantal unieke bezoekers hier. Als je die cijfers corrigeerd en kijkt naar het stemgedrag, zie je gewoon zelf dat GS jammer nog steeds voornamelijk zijn eigen parochie bedient in een nice markt. Ze krijgen ondertussen wel meer invloed, gelukkig, maar als je gewoon eerlijk en objectief bent zul zelfs jij moeten toegeven dat GS *niet* tot de MSM behoort. Maargoed. We kennen je ondertussen, zegt iemand geel, dan zeg jij rood, zegt iemand op dan zeg jij neer, zegt iemand links dan zeg jij rechts.

peterdh | 03-07-20 | 17:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Kom op Geert, geef ze van Jetje

Waakvlam | 03-07-20 | 16:35

Wilders heeft rake punten uiteraard. sowieso wat betreft degenen die hem bedreigen en de reden zijn dat hij niet lekker naar z'n werk kan fietsen als Rutte. Dat feit alleen al spreekt boekdelen. Boekdelen die genegeerd worden door de extremisten in de progressieve hoek.

Nederland80 | 03-07-20 | 16:34

Dit proces is een testcase geworden om te kijken of we nog in een rechtstaat leven. Met alle bewijzen die RTL-nieuws met uitstekende onderzoeksjournalistiek boven water hebben gekregen is onomstotelijk vast komen te staan dat dit een politiek gemanipuleerd proces is. Als de veroordeling blijft staan dan accepteert het gerechtshof dat en leven we vanaf dan officieel in een bananenrepubliek. Maar als ze het OM niet ontvankelijk verklaren (wat de enige juiste beslissing is) dan moet dit een staartje krijgen en moet er een parlementaire enquête komen en alle hoofdrolspelers op het matje worden geroepen! Ik ben benieuwd.

kunstliefhebber | 03-07-20 | 16:33 | 4

Hoe is het met Frits? Issie nog fris?

Dubbelepunthoofd | 03-07-20 | 16:38

parlementaire "kan ik mij niet herinneren "enquête.

Acidstain | 03-07-20 | 16:44
▼ 1 antwoord verborgen

Heldere taal. De staatsmachten die onafhankelijk van elkaar horen te opereren bundelden hun macht teneinde de rechtsstaat te ondermijnen.
Zoals dat ook gebruikelijk is in dictaturen, waar het doel ieder middel heiligt.

Jan Passant mk2 | 03-07-20 | 16:33

Linkje iemand?

Gokmaar | 03-07-20 | 16:33 | 2

youtu.be/Sh_4vMh69-k
filmpje werkt bij mij niet in chrome maar wel in de (nieuwe chromium based) edge

niemand specifiek | 03-07-20 | 16:48

@niemand specifiek | 03-07-20 | 16:48: Bedankt.

Gokmaar | 03-07-20 | 17:14

En als Wilders nu stelt dat hij die "minder, minder, minder"-uitspraak heeft gedaan omdat hij een woordkunstenaar is die graag speelt met taal, zal hij dan direkt de onvoorwaardelijke steun van alle deugmedia krijgen?

spanarchist | 03-07-20 | 16:32 | 6

Probleem is dat hij dat nooit gezegd heeft.

Jos Tiebent | 03-07-20 | 18:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Kan ook niet anders dan dat Wilders wordt vrijgesproken. Het is een schande, een farce en niet minder dan een politiek proces. De uitspraken -wat je er ook van kunt vinden- zijn simpelweg niet strafbaar. Het waren geen uitspraken, hij stelde enkel de vraag aan een zaal. Je kunt hier een stevige column over tikken, je mening uiten in de media, in de kamer vragen stellen of wat dan ook. Maar het strafrecht zou hier sowieso niets mee te maken mogen hebben.

Dannydekr 2.0 | 03-07-20 | 16:32

Binnenkort weten we of na de staande macht, nu ook de zittende macht in de rechtzaal is gecorrumpeerd. Ik ben oprecht benieuwd.

Gelly P. Sprite | 03-07-20 | 16:30 | 1

Vrees alvast het ergste, onze democratie is op sterven na dood en ligt door dit proces al 10 jaar op de IC.

Jan, Leiden | 03-07-20 | 16:40

Ik zeg fuk het fvd, de handrem op de PVV en stem PVV de enige barriere nog tegen de islamisering van Ons Nederland

Slurfje | 03-07-20 | 16:29

Politiek proces. Barbertje moet hangen. Het linkse, VVD-'liberale' en CDA-'christelijke' tuigvolk spannen al jaren lang schaamteloos samen. Schande.

Fijnstoffer | 03-07-20 | 16:28 | 2
-weggejorist-
Adriel | 03-07-20 | 16:42

Geert heeft helemaal geen gelijk. Deze politieke bemoeienis is wel degelijk normaal. Dit keer was het niet mogelijk voor Justitie en het OM het onder tafel te vegen. Eerdere voorbeelden zijn Baybasin, Pegida, Janmaat, Chipsol, Bouwfraude zaak, Demmink, Rolodex-onderzoek en Lucia de B. Bij Lucia was het geen gerechtelijke dwaling, maar aantoonbaar opzet. De bewijzen zijn allemaal gedocumenteerd. De chef de clinique van het ziekenhuis was eerder behandeld voor achtervolgingswanen en belegde de persconferentie om de heksenjacht te beginnen voordat de politie op de hoogte was. Deze mevrouw zat vuistdiep in de pvda-top. Ons soort beschermt elkaar, dus werd er een zaak van gemaakt. De overheid is kapot. Ik wil een nieuwe.

Frau Merkel | 03-07-20 | 16:27 | 4

vergeet de Puttense moordzaak niet.

Trumme | 03-07-20 | 16:33

Te bestellen bij Ali Express.

Dubbelepunthoofd | 03-07-20 | 16:40

Julio Poch was ook er ook zo eentje.

Nehemia | 03-07-20 | 16:41
▼ 1 antwoord verborgen

Hoeveel bevestiging moeten we nog hebben? Om te weten dat de democratie dood is?

Atheist-Priest | 03-07-20 | 16:26 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Enige aandacht in de extreemlinkse media??
Van de woorden van de leider van de grootste oppositiepartij van NL

Ik heb nog niets gezien of op het NOS-Journaal, NOS.nl, NOS-teletekst.
Mocht Jesse Klaver, Lodewijk Asscher of Sigried Kaag zo in de beklaagdenbank staan, hadden ze "hun" politici op-de-voet-gevolgd.

Het blijkt maar weer eens dat we langzaam naar een links-fascistisch land gaan en dat de NOS/NPO een links-fascistisch mediakanaal is geworden: pro eigen linkse GroenLinks/PvdA/D66 (kijk maar eens hoe vaak en via voorbereide inkoopertjes-interviews bij de NPO/NOS) en anti (lees: demoniseren en doodzwijgen) van andersdenkenden/oppositie/tegengeluid.

Jan3863 | 03-07-20 | 16:25 | 4

Het gebrek aan aandacht van de kant van de NPO/NOS doet mij denken dat men inschat dat Geert wordt vrijgesproken. Mijzelf lijkt een andere uitspraak ook niet goed mogelijk, hoewel, in dit land is tegenwoordig veel mogelijk.

Otto Normal | 03-07-20 | 16:28

@Otto Normal | 03-07-20 | 16:28: een vrijspraak wordt in 2 zinnen genoemd wordt het een veroordeling komt er een repro van 4 minuten en gaan ze er bij éénvandaag en Op1 nog eventjes dunnetjes overheen.

Trumme | 03-07-20 | 16:35

@Slurfje | 03-07-20 | 16:28: Ook dat betoog tegen Wilders van Zohair el Yassini van de VVD was zo ontzettend zwak tijdens het racismedebat. Yassini werd tot zijn schoenveters afgefikt.

Nehemia | 03-07-20 | 16:47
▼ 1 antwoord verborgen

Het zal helaas niet zo zijn dat de kwade krachten achter deze vervolging aangepakt gaan worden,een parlementaire enquête zou wel op zijn plaats zijn.

Coolcalmcollected | 03-07-20 | 16:24 | 1

Zinloos.

Acidstain | 03-07-20 | 16:46

Met zo’n laatste woord heb je geen advocaat nodig. Geen spelt tussen te krijgen. Of het iets gaat helpen? Het was al een politieke rechtszaak.

Trumme | 03-07-20 | 16:24 | 4

In de Tweede Kamer is dit een vlammend betoog. In de rechtszaal maak je er bij de rechters geen indruk mee.

Lafayette | 03-07-20 | 16:26

Wilders is verbaal en op inhoud ijzersterk.

Bab01 | 03-07-20 | 16:35

Ervaring komt met de jaren. Hij wordt steeds beter. Inhoudelijk zeker. Ik neem m'n petje voor 'm af. Krijg steeds meer respect voor 'm.

Dubbelepunthoofd | 03-07-20 | 16:45
▼ 1 antwoord verborgen

van de week tijdens het discriminatie debat, was ie ook super goed!

Atheist-Priest | 03-07-20 | 16:23 | 6

@Trumme | 03-07-20 | 16:25: ja verbaal is Wilders ook veel sterker, is talent denk ik.
Bab01 | 03-07-20 | 16:36 | reageer

@Kuifje-naar-Brussel | 03-07-20 | 16:31: Baudet is redelijk snel van zijn stuk te krijgen is me al eens opgevallen.
Nehemia | 03-07-20 | 16:53 | reageer
_________________

@Nehemia | 03-07-20 | 16:53:
Tja. het gaat natuurlijk uiteindelijk om het gedachtegoed dat iemand vertegenwoordigd en niet om de manier van brengen.
Het betreurenswaardige is alleen dat de meeste mensen naar de presentatie kijken en zich laten ringeloren, en niet of te weinig naar de inhoud.
De populariteit van Rutte is daar een triest voorbeeld van.

Kijkeensaan | 03-07-20 | 22:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Hebben die advocaten allemaal zo'n pruilmondje? Gister ook al die Moszkowicz bij Op!

Remmersmaak1 | 03-07-20 | 16:23

Nu maar afwachten hoe het hof de wet zo gaat buigen dat het toch strafbaar is. Je hebt het wel eens dat je iets te ver buigt en dan breekt het.

jan huppeldepup | 03-07-20 | 16:22

Ik vind dat Geert er niet goed uitziet, vooral die donkere vlekken in zijn gezicht vallen op, lijkt op een vorm van huidkanker. Zou toch eens naar een dermatoloog gaan als ik hem was.

Motleycrew | 03-07-20 | 16:22 | 4

Het zijn pigmentvlekken.

toetssteen | 03-07-20 | 16:33
▼ 1 antwoord verborgen

Alles was er tot in de hoogste niveaus op gericht dat Barbertje moest hangen. Ronduit crimineel gedrag en achterkamertjespolitiek in de hoogste echelons van de ambtelijke en politieke macht. Conclusie is daarom VRIJSPRAAK.

Nehemia | 03-07-20 | 16:22 | 3

Ik ben er bang voor. Je zegt het zelf al.

Trumme | 03-07-20 | 16:26

@Trumme | 03-07-20 | 16:26: Dit wordt de lakmoesproef voor de onbevangenheid van de rechtspraak. Als Wilders veroordeeld wordt, bestaat die niet meer.

Nehemia | 03-07-20 | 16:28

juist, en vervolging van de betrokken ambtenaren en politici.

Janneus | 03-07-20 | 21:43

Kan de Nederlandse staat ondertussen niet schuldig verklaard worden voor het niet kunnen garanderen van een normaal veilige leefomgeving voor Dhr. Wilders.

dhrat | 03-07-20 | 16:21

Waarom heeft Geert geen negers als beveiligers?

HoerieHarry | 03-07-20 | 16:21 | 6

Hij had een licht getinte maar die had connecties met de onderwereld. Whats new..

BozePaarseMan | 03-07-20 | 16:24

Volgens mij is dit een contradictio in terminis. Een neger als beveiliger.

Dubbelepunthoofd | 03-07-20 | 16:25

Greet heeft alles behalve een lichgetintier als beveiliger gehad.

Mahatma | 03-07-20 | 17:08
▼ 3 antwoorden verborgen

So be it. Niets aan toe te voegen. Los van het feit dat dit hele showproces bakken met geld heeft gekost, is het sop de kool niet waard. Mooi trouwens: "... dat ook de rechtspraak onpartijdig is". Haha. Dat pikken ze niet Geertje.

Dubbelepunthoofd | 03-07-20 | 16:21

Even in een andere context, willen jullie meer of minder corrupte VVD pedofielen bij het OM?

Reebensteeltje | 03-07-20 | 16:21 | 3

Welke VVD-pedofielen zitten er bij het OM? Is mij niks van bekend.

Kuifje-naar-Brussel | 03-07-20 | 16:33

Geen woord Spaans aan het betoog van dhr. Wilders. Ik hoop dat er snel een eind komt aan dit showproces.

Geil Kippetje | 03-07-20 | 16:21 | 8

@Kuifje-naar-Brussel | 03-07-20 | 17:02: Niet als ze een deal sluit, waar een aantal zéér machtige personen niet op zitten te wachten. Kan zomaar plots in een suïcide eindigen.

Bab01 | 03-07-20 | 17:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Keurig betoog. Wanneer volgt de uitspraak?

BakkerHenk | 03-07-20 | 16:20 | 5

We moeten even overleggen. Misschien kunnen we Geert wegstrepen tegen Akwasi.

Kuifje-naar-Brussel | 03-07-20 | 16:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Hier gaat het al lang niet meer over de uitspraak van Wilders, het gaat hier over het feit of ons land nog een democratische rechtsstaat is of straks zeker nooit meer zal zijn. Soit.

Jan, Leiden | 03-07-20 | 16:19 | 4

@Adriel | 03-07-20 | 16:21: daar raak je Ollonkreng of Grapperhaus niet mee kwijt. En zie Frankrijk; iedere ex-President moet vervolgt worden voor corruptie.

Trumme | 03-07-20 | 16:29

@Trumme | 03-07-20 | 16:29:
Ah! Ca Ira! Ca Ira! Ca Ira! is anders behoorlijk effectief gebleken. Ik bedoel, een elite die koppensnellers op ons loslaat kan vroeg of laat de bal verwachten.

Graaisnaaiert | 03-07-20 | 17:02

en zo is het! Als de rechter het OM nog steeds ontvankelijk houdt, haak ik definitief af van mijn geloof in een rechtsstaat en de trias politica.

Janneus | 03-07-20 | 21:40
▼ 1 antwoord verborgen

Scherp en goed gesproken!

VP732 | 03-07-20 | 16:18

Blijf het een smerige streek vinden van de VVD. Dit stinkt gewoon.

Dikke_Tammo | 03-07-20 | 16:18

Goed gedaan jochie!

Magna_V65 | 03-07-20 | 16:16

Wanneer het hem niet uitkomt; zijn de rechters links, is het OM corrupt en is er een sprake van een politiek proces. Wilders is een complotgek en krijgt gewoon een veroordeling aan zijn broek.

mocroGS | 03-07-20 | 16:15 | 11

@mocroGS | 03-07-20 | 16:36: vertel die praatjes maar aan je "broeders" in de bak. En respect moet men verdienen, maar ook daar wordt er een draai aan gegeven als het cultureel wèl uitkomt. De enige complotgek ben jezelf, had je letterlijk 1 zin voor nodig. Beheersing, ook al zo'n ding wat cultureel erg moeilijk is.

Acar_ketimun | 03-07-20 | 17:59

Begrijp ik het goed? Je mag Wilders niet en wilt dat hier even wil laten weten? Komt dat door de eigen lange teentjes of door groepsdruk? En wat is eigenlijk jouw definitie van complotgek? Iemand die constateert dat de islam een achterlijke cultuur is die in geen enkel land kan omgaan met democratie en het niet zo nauw neemt met vrouwen, homo’s en andersdenkenden?

benjeallanggek | 03-07-20 | 19:28
-weggejorist-
Acar_ketimun | 03-07-20 | 21:03
▼ 8 antwoorden verborgen

Als hij verliest, overweeg ik weer op hem te stemmen.

Lafayette | 03-07-20 | 16:15 | 1

Bij winst en gelijkspel ook !

Jimmy Mc Clure | 03-07-20 | 16:20

Geert is als "boze blanke man" nog zeer netjes in zijn woordkeuze en uitspraken.
Daar in en tegen neemt de "woordkunstenaar" het niet zo nauw met de bewoordingen in zijn betoog op de Dam.

Het Licht | 03-07-20 | 16:15

Behandelen ze hem Hoffelijk, of gaan ze Wilders begraven als Hoflijk

Hemmenaar7 | 03-07-20 | 16:15

Niet aan te voegen, laat Geert W. los, dan kan de rechtszaak over A. beginnen. Bij de weg, mag u wel zijn volledige naam gebruiken, in een lopende rechtszaak?

dathoujetoch | 03-07-20 | 16:15 | 2

Ja, als de verdachte geen bezwaar heeft, het algemeen bekend is of de verdachte zelf de media opzoekt. Alle drie de gevallen zijn hier van toepassing.

beldewouten | 03-07-20 | 16:49

A.? Is dat quasi-leuk bedoeld?

libertat | 03-07-20 | 19:18

Bananenmonarchie.

Mark_D_NL | 03-07-20 | 16:13

Het lijkt wel of Wilders steeds meer donkere vlekken in zijn gezicht krijgt. Nog even en we hebben een zwarte PVV-leider.
Maar hij heeft natuurlijk volkomen gelijk, scheiding der machten geldt alleen als het de bestuurders van dit land uitkomt.

Spring Bruissteen | 03-07-20 | 16:13 | 2

Of gewoon een Vlekpiet....

nope | 03-07-20 | 16:51

Dat zijn levervlekken. Ouderdomskwaal.

LiniaalRectaal | 03-07-20 | 18:20

Geert heeft wel vaker gelijk. Maar ja, in de kaart spelen enzo.

uncommonsense | 03-07-20 | 16:11

De crimineel Wilders?

lingo star | 03-07-20 | 16:11

Gelijk heeft ie, de rechter liet al doorschemeren toch gewoon door te gaan tot het bittere eind.

Isnogaanhettype..... | 03-07-20 | 16:06 | 1

Kunnen we doneren, zodat Wij Zijn boete van E 5000 gaan betalen.

Theo-Pim-Riv | 03-07-20 | 16:06 | 2

Gaat niet om de straf. Die zal niet zo indrukwekkend zijn. Gaat om de veroordeling en de consequenties die dat voor Wilders gaat hebben.

Dikke_Tammo | 03-07-20 | 16:11

Een steunfonds is geen gek idee. Dat kan voor dit of evt. volgende of vergelijkbare processen gebruikt worden. BLM had al een steunfonds voor bailputs in 2019, zeer vooruitziend.

Cesna | 03-07-20 | 16:59

Natuurlijk heeft Wilders gelijk.

Goofy Goofball | 03-07-20 | 16:05 | 4

Die mafklapper Michael Panhuis krijgt strafvermindering omdat de pliesie hem bij aanhouding niet zacht genoeg of zijn bolletje heeft geaaid
maar alle manipulatie, achterhouden en sturing door het Ministerie en de droeftoeters van het OM leidt tot helemaal niets want het rechtersgilde vindt het allemaal prima

Tobi | 03-07-20 | 17:35

Enige wat rest is het vervolgen van alle betrokkenen voor obstructie van de rechtsgang en meineed.

Andersdenkend | 03-07-20 | 18:07
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken