Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS: Ondersterfte (!!!) in week 20

Een nieuw soort normaal dit

GEFELICITEERD

Leuke statistiek voor iedereen die nog steeds Heel Erg Boos wordt als ergens een filmpje voorbijkomt van mensen die buiten slechts 1,34m afstand bewaren. Er zijn in week 20 (11 tot en met 17 mei) minder mensen doodgegaan dan het CBS had verwacht (zonder corona) voor deze periode. Een natuurlijk gevolg na een lange periode van oversterfte: er is immers minder dor hout over. Wat dit precies betekent hoort u vanavond bij Op1, waar Henk (heeft thuis Excel), Barry (heeft thuis geen Excel, maar vindt dat dat niet uitmaakt) en John (gewoon boos) debatteren over de versoepelingen van de lockdown. 

Grafiek des Levens

mooi

Nuance-draadje!

Social

Reaguursels

Inloggen

Ik kan niet wachten op de eerste slopende onderzoeksresultaten of docu. Waaruit blijkt dat er te laat is ge-lockdowned. En dat veel te laat is versoepeld. En dat alles terwijl de kennis er wel was, maar politiek gewin en een economische purge het échte doel was.

Alsikhetnietmeerweet | 23-05-20 | 08:38 | 1

Zou zo'n onderzoek er ècht komen? Ik heb daarover grote twijfels. Men zal zich in alle mogelijke bochten wringen om de vele miskleunen goed te praten. Daarom houdt het RIVM aan die achterlijke maatregelen vast, om geen gezichtsverlies te lijden. President Trump daarentegen is goed bezig, die wil dat de gebedshuizen dit weekend nog open gaan. En als de gouverneurs anders beslissen zal hij dat 'overrulen'. Hij zegt 'ze kunnen mij bellen maar ik zeg nu alvast dat het geen zin heeft. De VS heeft méér gebed nodig, niet mìnder'.

www.youtube.com/watch?v=7sRweFK5LzQ

Trump makes unenforceable threat to governors over churches

Lupuslupus | 23-05-20 | 12:34

Jah, hoog tijd voor de al lopende versoepelingen van de regels.
Er moeten weer meer zieken komen.
Want "groepsimmuniteit" is toch de enige oplossing voor de middellange termijn.
Al is dit geen fijn onderwerp voor de politiek.
(De lange termijn zijnde een voldoende werkend vaccin voor deze variant)
Wie durft...?

hotmint | 22-05-20 | 23:26 | 2

Bedoelen we niet gewoon tribe immunity?

SaintNick | 23-05-20 | 00:14

Hoe warmer het wordt, des te minder zieken. Hou a.u.b. eens op met die angstzaaierij.

Lupuslupus | 23-05-20 | 12:36

Aangezien medisch handelen doodsoorzaak nummer 3 is, en er 690.000 verwijzingen niet werden opgevolgd kun je vaststellen dat deze Covid hysterie ook veel goeds heeft gebracht. Reken maar eens uit hoeveel zinloze en niet geheel ongevaarlijke welvaartszorg niet is uitgevoerd.

DokterNo | 22-05-20 | 20:14 | 3

Hahaha, mooie ben jij. Van die sterfte door medisch handelen zou het merendeel zónder medisch handelen sowieso sterven. Dus dat verklaart deze statistieken niet. De Corona oversterfte heeft zwakke ouderen opgeruimd. Omdat het meer dan een paar weken duurt om te verworden tot oudere, hebben we nu dus minder zwakke ouderen dan voorgaande jaren. Daardoor daalt het sterftecijfer. Gezien de stelligheid van uw post verwacht ik niet dat u dit argument zal geloven. Echter valt uw hypothese simpelweg te valideren: zodra de reguliere zorg wordt hervat, dan worden al die 690.000 verwijsbrieven alsnog opgevolgd en zullen we, volgens u, dus weer een forse oversterfte moeten gaan krijgen.

Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 20:29

@Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 20:29: 'Zwakkere ouderen "opgeruimd"?? Wat een schandalig disrespect. "Ruimen" doen ze bij dieren wat al treurig genoeg is maar mensen 'opruimen' doet mij denken aan een bepaalde, zeer zwarte periode in de geschiedenis. Ga u schamen.

Lupuslupus | 23-05-20 | 12:41

"Rich kids are just as talented, just as bright as Chinese kids"

En daarom vraag ik mij toch af waarom zo'n beetje heel Azie met mondkapjes loopt en ze hier onbelangrijk zijn.

LinkeLotje | 22-05-20 | 18:36 | 3

Luchtvervuiling is daar vele malen erger dus al veel langer genormaliseerd. Zo moeilijk om dat te snappen?

Quantum Suicide | 22-05-20 | 19:30

Als de dokters er wel mee lopen zal het wel een reden hebben denk ik altijd maar.

Shoarmamasutra | 22-05-20 | 23:22

@Quantum Suicide | 22-05-20 | 19:30: Zij hebben ook al SARS en MERS gehad. Valt dat ook onder luchtvervuiling?

Alexander des Burgus | 23-05-20 | 09:54

Stel je krijgt nu dus een ondersterfte tot het eind van het jaar, dan is het aantal doden gemiddeld dus hetzelfde als vorige jaren. Waar hebben we het dan voor gedaan?

Schemerlamp | 22-05-20 | 18:26 | 4

@Quantum Suicide | 22-05-20 | 19:32: misschien idd.

klaasjanhenk | 22-05-20 | 20:18

Je moet toch wat als je de democratie af wilt schaffen.. m

Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 20:30

@Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 20:30: Daar draait het inderdaad allemaal om, machtswellust: verregaande controle over de bevolking, natuurlijk met volledige medewerking van de politie. Púúr communisme in een modern jasje.

Lupuslupus | 23-05-20 | 12:47
▼ 1 antwoord verborgen

Gaat gelukkig nog steeds goed. Blij om, op naar het "nieuwe" oude normaal. Denk dat we vanaf juli toch wel redelijk kunnen uittekenen wat er zonder een 2e golf en met verstandig internationaal verkeer en verstandig omgaan met evenementen gaagebeuren de 2e helft van dit jaar. Schade zoveel moge,lijk beperken dus en dan maar zien of we in december /januari een nieuwe golf krijgen of dat we er definitief (?) vanaf zijn.

Graaisnaaiert | 22-05-20 | 18:07 | 1

Waarom zouden we een nieuwe golf krijgen? Dat is allemaal bangmakerij om de controle over de bevolking te behouden. Zelfs een griepvirus is elk jaar anders.

Lupuslupus | 23-05-20 | 12:49

Gelukkig blijft de MSM het volhouden.
Iedere dag Corona nieuws: als er iemand aan Corona overlijdt is dat een tragedie (uiteraard!) en wordt tot op de bodem uitgemolken.
Maar de overige sterfgevallen zijn blijkbaar niet nieuwswaardig.
Heel opvallend en diep treurig deze selectieve verontwaardiging.

Bolder | 22-05-20 | 17:42 | 2

en krekels als er 0 overlijden.

klaasjanhenk | 22-05-20 | 20:19

Die dikke Breuls bewijst dat het gevaar van he virus wel meevalt . deze volgevreten CDAer komt voorlopig overal mee weg, wel even de normaal levende mens opsluiten en afknijpen.

peter van dijk1186 | 22-05-20 | 17:19

Logisch, veel gevaarlijke activiteiten vinden minder plaats (auto/drank/drugs combi). Minder overzorg waarbij dodelijke fouten gemaakt worden. Suïcidale gedachten worden onderdrukt nu iedereen het zwaar heeft. En de belangrijkste: griep eist nu aanzienlijk minder slachtoffers vanwege de lockdown. By the way, zitten we al aan de 10.000 griepdoden van 2018? Aha

Rest In Privacy | 22-05-20 | 16:57 | 1

Heeft Rutte al gelijk gekregen met zijn hockeystick voorspelling?

Bolder | 22-05-20 | 17:44

Aan corona of niet getest vanwege tekorten overleden ouderen gekoppeld aan forse toename allochtoniers. Ja dan wil Rutte en die schoenenfetishist samen met het RIVM wel de vlag uithangen

bart2653 | 22-05-20 | 16:51

Ze mogen die (en elke) vaccinatie steken waar de zon nooit schijnt.

Lupuslupus | 23-05-20 | 12:56

Goed nieuws met een bak gezeik ontvangen... only in Holland...

kat-de-kat | 22-05-20 | 16:41 | 2

Goed nieuws is "einde lockdown, we hebben het overdreven". Niet "ondersterfte nu, maar we gaan toch door om uw leven kapot te maken"

klaasjanhenk | 22-05-20 | 20:21

@klaasjanhenk | 22-05-20 | 20:21: Het een zie ik binnen een paar maanden wel gebeuren maar het 2e? Nooit van zn leven zal het RIVM toegeven dat ze zó fout zaten. Never.

Lupuslupus | 23-05-20 | 12:58

Wet van de jungle is nog steeds actueel, de sterkste overleeft. Dat is nu eenmaal zo. Zo is de natuur bedoeld, echter de mens heeft uitgevonden dat het leven ook gerekt kan worden. Niets mis mee, maar dan moeten we niet in paniek raken als een virus er even anders over denkt. Angst en smetvrees wordt er geschapen. De meeste mensen kunnen zelf niet meer denken en lopen als makke schapen achter zo'n idioot van een Rutte aan. Dat is nog gevaarlijker dan het virus zelf. Boerenverstand gebruiken en proberen te achterhalen wat het beste is om besmettingen zoveel mogelijk te voorkomen. Wachten op een vaccin is de grootste kolder die je maar kunt bedenken. Maar ja, wat kun je ook anders verwachten van een omhoog gevallen schoolmeester. 1,5 mtr afstand, welke idioot bedenkt dit? Ventileren is de oplossing. In het verleden hadden we ook te maken met het "sick building syndrome", was ook een slechte ventilatie kwestie. Gewoon doorgaan met leven, sterven hoort er nou eenmaal bij.

poisonivy | 22-05-20 | 16:37 | 5

@gato | 22-05-20 | 17:56: Lekker leven heb je dan, kun je net zo goed maar dood zijn als het zo moet.

poisonivy | 22-05-20 | 18:51

@gato | 22-05-20 | 17:56: Wat vreselijk. Heel veel sterkte daar. Is er helemaal geen oppositie tegen die idiote maatregelen? Helemaal niet?

Lupuslupus | 23-05-20 | 13:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Mijn vuistregel in het leven is: stel jezelf twee vragen.
-What would Jezus do?
-What would Hitler do?
En neem daar het gemiddelde van.
Werkt altijd.

King of the Oneliner | 22-05-20 | 16:14 | 3

Walk on water. Kill some jews -> Drown jews in water?
Lijkt mij niet de bedoeling.

Dlareg | 22-05-20 | 16:36

De helft van de joden vergassen, van de andere helft hun zonden op je nemen?

Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 20:33

Het is mooi geweest. Kappen nu met die onzinmaatregelen. We hebben nu de helft van het aantal griepdoden van 2018. Velen daarvan zaten ook op de IC in de ziekenhuizen toen Hulde en respect, enz. maar de helft van de andere opnames is gecanceld. Was 2 weken geleden in het ziekenhuis: volkomen verlaten en niemand te vinden daar. Nogmaals dank en nu weer gewoon verder. Ik moet ook geholpen worden.

ceesreis | 22-05-20 | 15:54 | 6

@bijna_raak | 22-05-20 | 16:12: Cees is heel erg zielig. Cees moet ook geholpen worden en die kutbejaarden gaan toch wel dood. Zal waarschijnlijk zelf zijn oma op de tocht hebben gezet om eerder aan het felbegeerde klokkie te komen.
'Het is maar een griepje'. Cees weet dingen. Dat de rest van de wereld er niets van begrijpt - het is iets wat Cees vaker zal overkomen.

DebraCadabra | 22-05-20 | 16:30

Je moet zeker geholpen worden, goed dat je zelf ook begrijpt dat het beter is dat er straks geen kleine Ceesjes komen. Hopelijk is de wachtlijst in het zieknhuis niet lang en anders kunt u voor uw castratie vast wel bij een vriendelijke dierenarts terecht.

dochtervanKees | 22-05-20 | 19:44

De economische schade en de psychosociale schade zijn vele malen hoger dan de medische schade bij milder ingrijpen. Je hoeft niet niets te doen: scherpe hygiëne maatregelen zijn verstandig. Handen wassen, ventileren, open lucht, waar mogelijk thuis werken, afstand houden. Maar dat spastische 1,5m at all cost is echt waanzin. Dit gaat de zwaarste crisis uit de geschiedenis worden en daaraan gaan straks heel veel mensen dood.

Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 20:54
▼ 3 antwoorden verborgen

De inzet van Rutte in de eerste persco op 15 maart was prima: zo snel als redelijkerwijs mogelijk groepsimmuniteit bereiken. Dan neem je inderdaad een hoop doden voor lief - die voor het allergrootste deel anders wat later (maanden, een jaartje) tóch zouden zijn gevallen vanwege onderliggende morbiditeit. Economisch én sociaal verreweg de beste keuze. Gemiste kans door emotioneel gezwatel.

Elpefo | 22-05-20 | 15:41 | 4

@bijna_raak | 22-05-20 | 16:14: Heel veel mensen zijn al immuun door eerdere coronavirussen. Dat verklaart waarom het merendeel geen of slechts lichte symptomen krijgt. Google 'Sunetra Gupta'.

Gezonde_Roker | 22-05-20 | 16:40

@ Elpefo:
"De inzet van Rutte in de eerste persco op 15 maart was prima".

De inzet van Rutte op de eerste persco op 15 maart was vooral een dikke maand te laat. Ondanks de ellende die elke boerenlul met gezond verstand die dikke maand eerder kon zien aankomen.

Peter Emile | 22-05-20 | 16:56

Immuniteit verkrijg je niet van andere corona virussen. Überhaupt is langdurige immuniteit tegen SARS-COV2 nog niet aangetoond, groepsimmuniteit is dus enkel een aanname. maar je wordt niet immuun van andere Coronavirussen, dat is gewoon een heel ander beestje. Dat is zoiets als beweren dat 'dieren' niet gevaarlijk zijn omdat een konijn ongevaarlijk is voor mensen, dus dat je daarom rustig met een Grizzly kan stoeien.

Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 21:05
▼ 1 antwoord verborgen

Pull out all the stops !

Kwelbeller | 22-05-20 | 15:39

"Jamaar blablabla we moeten waakzaam blijven blablabla tweede golf blablabla vaccin."

VanBukkem | 22-05-20 | 15:38 | 1

bla bla zaagtand bla bla pillen werken niet bla bla

Tuinhekje | 22-05-20 | 16:37

Nederland kent 17 miljoen virologen.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 15:38 | 2

In een normale zomer waren het bondscoaches.

Kwelbeller | 22-05-20 | 15:40

17miljoen mensen weten toch altijd meer dan die paar Pipoos van het RIVM.

Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 21:06

De feiten voor NL, 26 februari eerste patiënt bekend en opgenomen in het ziekenhuis. Verloop van de ziekte besmet raken tot aan ziekenhuis is minimaal 3 dagen. Dus eerste besmette persoon vanaf 23 februari, de eerste lockdown maatregelen op 12 maart maar feitelijk pas vanaf 16 maart (met hier en daar nog een paar zomerse weekenden)... Met een R0 van 2 (zeker zonder lockdown) levert dit 2^25= 33.554.432‬ neem hiervan 50% potentiële Corona dragers, kom ik uit op ruim 16 miljoen besmette gevallen voordat de lockdown überhaupt werd ingevoerd...

Ruudjuh | 22-05-20 | 15:28 | 5

@Ruudjuh | 22-05-20 | 15:51: Ja testen testen en testen en traceren en isoleren, beetje de groningse aanpak maar weten die stomme boeren veel.

bijna_raak | 22-05-20 | 16:16

@bijna_raak | 22-05-20 | 16:16: Testen testen en testen maar daaruit concluderen dat de overheid te laat heeft gereageerd is natuurlijk geen optie...

Ruudjuh | 22-05-20 | 16:20

Ruud, de reproductie van het Virus is niet zo snel als je aan neemt in je rekensom. De R0 zegt iets over de exponent, dus van persoom op personen. Maar niet in welk tempo de stappen worden genomen. Overigens kan ik voorbeelden van mensen die, achteraf bezien, al voor patiënten zero en zelfs voor carnaval een besmetting hebben doorgemaakt.

Joostmochtnietsweten | 22-05-20 | 21:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is hierop onze conclusie?
Kies de methode-Bolsonaro! Alleen de sterken blijven over en zo eindig je met groepsimmuniteit. Jammer van opa en oma, maar je moet kiezen in het leven.

JvanDeventer | 22-05-20 | 15:22 | 1

Wat zei u tijdens de griepgolf?

Bolder | 22-05-20 | 15:25

"Van de grafiek des levens krijgt niemand een program."

* tegeltje beschildert *

Kapitein Sjaak Mus | 22-05-20 | 15:01 | 3

"oven aan zet".

Zack Hooi | 22-05-20 | 15:22

Hoe langer je leeft hoe korter het nog duurt

RigouReus | 22-05-20 | 15:29

Daar denkt Max Headroom anders over.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 16:35

Leuk grafiekje,
maar,
Zou de lijn van voor 2020 niet lager zijn geweest als toen ook al die maatregelen waren genomen.
Of andersom, zitten we nu op hetzelfde niveau als vorige jaren door de genomen maatregelen,
of maken die maatregelen geen moer uit.

kloopindeslootjijook | 22-05-20 | 14:54

Die betaalmuur is gewoon rete irritant, want de artikelen duiken wel op in zoekresultaten als je gewoon wat nieuws zoekt op Google.

heldheino | 22-05-20 | 16:04

@bijna_raak | 22-05-20 | 16:18: Waarschijnlijk heeft uw Azijnbode ook een dergelijk abonnement. Wie weet, misschien nog wel goedkoper ook. Voor de rest had ik al op u gereageerd, stukje hierboven, kartel-vervelio van de dag.

Kinkfactor | 22-05-20 | 16:32
▼ 4 antwoorden verborgen

Wordt nu eens tijd dat men gaat toegeven dat het virus aanvankelijk veel gevaarlijker werd ingeschat dan wat het bleek te zijn en dat de anderhalve meter maatregel disproportioneel is en daarmee opgeschord wordt

Fijn_dat_je_er_bent | 22-05-20 | 14:52 | 1

www.youtube.com/watch?v=EG2coZJhYMA de grootste verspreiding in kleine ruimtes met veel mensen en een lucht kwaliteit die niet al te best. In een niet geventileerde ruimte is de 1.5 meter nog steeds te dicht bij.

Gebakschep | 22-05-20 | 15:00

Hoorde dat in Zweden het sterftecijfer exorbitant aan het groeien is. Waarschijnlijk was die terughoudendheid niet goed. Men verwacht alsnog in lockdown te gaan.
Hier op de ZwarteJanstraat leek het wel of ik in Kenitra was. Met het eind van de ramadan inzicht wil iedere weldenkende moslim nog even inslaan voordat zondag het Suikerfeest van staart gaat.
Ik verwacht weer een piek in het aantal doden in de eerste week van juli. Rip u allen onwetenden. Mazzel en inshallah. Hamdullah.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 14:52 | 4

Waren er in Nederland niet verhoudingsgewijs veel moslims gesneuveld door corona ?

Kijkeensaan | 22-05-20 | 15:06

Je zou er heimwee naar de aanslagen/ lage bloedsuikerspiegels van krijgen.

bijna_raak | 22-05-20 | 16:19

dodental Zweden nog altijd gelijk aan Nederland, kijk even naar OP1 met de hond,

peter van dijk1186 | 22-05-20 | 17:13
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is ziekte minder erg en gezondheids- en ouderenzorg minder onschadelijk dan we onszelf (gewone mensen en deskundigen) wijsmaken.

Misschien hè.

dihydrogenmonoxide | 22-05-20 | 14:45

We gaan door tot niemand meer dood gaat!

johndeer | 22-05-20 | 14:43

Lekker dit. Zo zitten we eindejaar op een saldo onder- oversterfte van 0. Wel de economie naar de kloten.

Zack Hooi | 22-05-20 | 14:38 | 4

Naast warme zomers voorspel ik de komende jaren zelfs ondersterfte.
De ruiming gaat zich uitbetalen

likdoorn | 22-05-20 | 14:49

@likdoorn | 22-05-20 | 14:49: Ik voorspel iets koelere "zomers" in verband met het Solar Minimum. Ooit van gehoord?

Kinkfactor | 22-05-20 | 14:55

Heeft Rutte toch zijn zin!

Bolder | 22-05-20 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Plandemie...
.

Kijkeensaan | 22-05-20 | 14:37

De NOS website doet nog zijn best vandaag de angstsfeer erin te houden door te beweren dat we nog niks weten over herbesmetting. Klopt ook al niet meer gezien een Zuid_Koreaans recent onderzoek met grote steekproef dat hier besproken wordt en dat als conclusie heeft "reinfection highly unlikely": youtu.be/uATMbGK__Tg

Simon_GS | 22-05-20 | 14:33 | 4

Dus een oude man op een zolderkamertje komt ons vertellen dat herbesmetting onwaarschijnlijk is?
Pffff

Papa Jones | 22-05-20 | 14:48
▼ 1 antwoord verborgen


"It Is Destined To Happen This Way" [ EXPOSED BY INSIDER ] :
youtu.be/ebiUd-Wb6NM
.
"Any man who sacrifices freedom for security deserves neither." Benjamin Franklin
.
"I prefer dangerous freedom over peaceful slavery".__ Thomas Jefferson

Kijkeensaan | 22-05-20 | 14:29 | 1

Dank je@Kijkeensaan

ademende aarde | 22-05-20 | 19:46

Oh joh,,de dikkertjes zijn vast op. En de oudjes ook. Kijk dan eens hoe shamen werkt. Onwaarheden en nog eens onwaarheden. Er zijn meer mensen helaas gestorven aan onderliggend lijden en ook die jong en harstikke gezond waren. Natuurlijk ben je met obesitas een groter risico,maar al die gemene vetshaming over je heen krijgen nationaal,,dat is toch wel ff een dingetje . In andere landen hoor je daar ook helemaal niks over,die shamen een stuk minder dan dat hier is gedaan door zgn experts. Shame on them!

haatsmurfin | 22-05-20 | 14:28 | 1

Nou kom op dan, hoeveel mensen jonger dan 70 jaar zijn, zonder aantoonbaar onderliggende aandoening, aan Corona overleden in ons land?
Hoeveel jonge mensen beginnen iedere dag met roken?

Bolder | 22-05-20 | 15:31

RIVM 13/9
Hoe negatief kunnen dit mooie nieuws brengen?

Ruimedenker | 22-05-20 | 14:24 | 1

Dat dus!

haatsmurfin | 22-05-20 | 14:29

Er zijn ook mensen met een pna:

Obama Staffer, Bill Gates, Soros Behind the Group Pushing a Celebrity Global Response to Chinese Coronavirus
www.breitbart.com/entertainment/2020/...

The celebrity campaign #PasstheMic is enlisting Julia Roberts, Hugh Jackman, and other A-list Hollywood stars to hand over their social media accounts to the likes of Dr. Anthony Fauci and other experts to promote a “global response” to the Chinese coronavirus pandemic.

Who’s behind the push? The roster of donors and leaders reads like a who’s-who of left-wing globalists — U2 frontman Bono, George Soros, and Bill Gates. At the head of the organization is Gayle Smith, a former special assistant to President Barack Obama.

Moonwarrior | 22-05-20 | 14:16 | 6

@Capt. Iglo | 22-05-20 | 14:48: Fauci's 'oplossingen' staan diametraal tegen een aanpak die een land economisch overeind kan houden. Als het aan hem ligt gaat Amerika financieel helemaal naar de ratsmodee om zo de marginale dreiging van Covid-19 te bestrijden. Buiten dat heeft deze charlatan in 2014 miljoenen naar dat lab in Wuhan waar ze met die engel virussen liepen te klootviolen laten overmaken ten tijde van het Obama regime.. Het scherts ook geen verbazing dat deze man net als Bill Gates maar één ding wil. Hoe dan ook iedereen vaccineren. Bill gates is een programmeur en een verkoper. Die man heeft zich tot gezondheidspaus van de wereld bestempeld. Hoe gek wil je het hebben? Net als die Tedros Adhanom. Die corrupte man heeft drie cholera epidemieën in Ethiopië onder het tapijt geschoven. Wat moet er gebeuren voordat bij u de open open gaan?

Nehemia | 22-05-20 | 14:57

@Capt. Iglo | 22-05-20 | 14:48:
If you've paid attention to the news over the last few decades you will remember seeing Dr. Anthony Fauci commenting on important medical stories and offering his expertise.

In the last two months he has become the face of fighting COVID-19 in America with daily appearances on all major networks. He's become somewhat of a worshiped, folk hero, pop culture icon and America's favorite kindly old doctor/scientist/epidemiologist/expert.

He has lead the push for the kind of lockdown, quarantine, social suicide we have been experiencing for the last two months. Do we know a lot about this career bureaucrat doctor, other than his $385,000 a year salary and his work for five administrations?

Well, a woman named Dr. Judy Mikovits, PhD, has a lot to say about the good doctor Fauci.

If you Google Dr. Mikovits, you'll get a quick description as an "anti-vax activist and conspiracy theorist" bio, which is enough to make most people say, "nutjob, I can't believe anything she says", and move on. But a curious person with an open mind might listen to what she has to say. I hope you are one of those people. They're in short supply lately.

We have received this video via email over a dozen times yesterday, so it's getting around. If you haven't seen it, you should watch it and make up your own mind about what Dr. Mikovits has to say. It's filled with a lot of information from a variety of doctors and medical experts. The "mainstream media" hasn't touched this yet, so it must not be true. Of course that's the complete opposite of reality. So watch.

www.youtube.com/watch?v=26kL2j5FA6Y

Kijkeensaan | 22-05-20 | 15:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Het gaat al maanden over de dood, daardoor vergeten we te leven.
Althans... we?
Terugkijkend naar de jaren 80/90.
Blij dat ik die nog heb meegemaakt.
Onze kinderen weten gelukkig niet hoe die jaren waren.
Wat je niet kent, kun je niet missen.
En de foto’s? Die laat ik mooi niet zien aan ze.
Die momenten houd ik lekker voor mezelf.
Ziezo! Tijd voor een glaasje Pim’s.
Met fruit en mint.
Lekker gezond.
*/Leef!

Ruimedenker | 22-05-20 | 14:15 | 2

In de jaren '80 was men vooral bezig met aktievoeren tegen de neutronenbom die hoe dan ook een keer ging vallen. De meest zorgeloze tijd was meer nadat de muur was gevallen tot aan bleek dat moslims bereid waren vliegtuigen in torenflats te vliegen

Fijn_dat_je_er_bent | 22-05-20 | 14:22

@Fijn_dat_je_er_bent | 22-05-20 | 14:22:
Neutronenbommen waren ontworpen om de mensen te vergiftigen met straling maar de bebouwing te sparen, want die moest je na een aanval met reguliere atoombommen weer gaan opbouwen.
Wat is nou het verschil tussen een N-bom en een virus?

Sjekkie | 22-05-20 | 14:36

1.5m en schonere lucht blijkt ook goed te werken tegen gewone griep. Het zou mooi zijn als het lagere verbruik van benzine/diesel/kerosine een beetje zou blijven. Bij Berlijn zijn de eerste heipalen de grond in, eind dit jaar zouden daar de eerste elektrische auto's van de band moeten rollen, met in accu cellen uit eigen (buur)land.

W_F | 22-05-20 | 14:15 | 2

"Die 1.5m blijkt goed te werken"? We weten helemaal niet of dat het is wat het verschil heeft gemaakt. Het is niet onderzocht en als je het zou doen krijg je waarschijnlijk toch geen duidelijk antwoord. Je roept maar dingen.

dihydrogenmonoxide | 22-05-20 | 14:29

Je kunt ook zeggen: "het mooie weer lijkt te helpen. Het zou mooi zijn als het altijd mooi weer zou blijven."

Inmiddels gaan we al 7 weken te massaal naar buiten en al 7 weken gaat dat tot de 2e golf leiden, niet dus.

Die volgende besmettingsgolf kan er best komen, maar niet door naar buiten te gaan dat is nu wel duidelijk lijkt me

A.L.Lah | 22-05-20 | 14:52

Maar goed dat we politici als baudet en wilders niet gevolgd hebben die ons net als in spanje in een super strenge lockdown hadden op willen sluiten...

panthoseen | 22-05-20 | 14:15 | 7

@panthoseen | 22-05-20 | 14:25:
Maatwerk? Zoals met die mondkapjes? Zoals met "blijf binnen" terwijl nu blijkt dat juist zonlicht en vit. D. je kunnen redden? Die Mark rutte?
Mag ik evuh ovuhgevuh? Zum kotzen hoe slecht, we zullen de afgang nog wel zien als de gang van zaken geëvalueerd wordt. Ik vertrouwde die wezel toch al voor geen meter om van alle mogelijke blunders, geitenpaadjes en gesjoemel maar nu ben ik er wel helemaal klaar mee. En fatsoenlijk een zin uitspreken kan ie ook al niet, naar zo'n persmomentjesdinsdag luisteren is pure foltering voor iedereen die wél fatsoenlijk heeft leren spreken in het openbaar. Wat een aanfluiting is die man, bah.

elfenstein | 22-05-20 | 14:37

@panthoseen | 22-05-20 | 14:25: Wilders stond in een vroeg stadium een lockdown van max drie weken voor. Dat was in de periode dat hier door iedereen werd geroepen dat het allemaal wel mee zou vallen met het virus.

Nehemia | 22-05-20 | 14:41

@panthoseen | 22-05-20 | 14:25: vind jij ruiming in bejaardenhuizen door onvoldoende beschermingsmiddelen maatwerk.
Daarnaast de huisarts die teveel mensen redde bedreigen/tot de orde roepen, ook maatwerk?
U bent een groot fan.

likdoorn | 22-05-20 | 14:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Maar stel je eens de vraag was dit nou echt allemaal nodig? Nee hé mensen, het is 1 grote media paniek freak show geweest, waar de politiek, in diverse landen, handig gebruik van heeft gemaakt. U heeft zich in het ooitje laten nemen, of meer gs stijl, u heeft zich keihard in de kont laten naaien, met grote gevolgen.
---
Het was gewoon een stevig griep... Zoals al vaak gezegd.

Mark_D_NL | 22-05-20 | 14:15 | 6

@Schilder58 | 22-05-20 | 14:33:
Dat jonge fitte mensen verhaal van de Spaanse griep is zulke complete onzin. De halve wereldbevolking was extreem verzwakt door ondervoeding als gevolg van 5 jaar wereldoorlog.

Antiquerulant | 22-05-20 | 15:48

@Lupuslupus | 22-05-20 | 14:28: Dit is de kern van de zaak. Mensen die geen gevaar liepen werden zogenaamd beschermd en daarvoor hebben we onze halve economie en samenleving opgeofferd.

De mensen die wel kwetsbaar waren zijn bij bosjes overleden in bejaardentehuizen doordat ze door het personeel besmet waren. Personeel dat onbeschermd hun werk moest doen, bescherming die nog geen fractie gekost had van de vernietiging van onze economie.

5611 | 22-05-20 | 23:28
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Capo-dei-capi | 22-05-20 | 14:14 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat was geen grote verassing

zuurtjeregen | 22-05-20 | 14:12

In Enschede intussen weer een besmetting met doden in een woonzorgunit. Je ziet overal dat mensen geen zin meer hebben in de maatregelen, groepsvorming (er zijn plotseling hele grote huisgezinnen in ons land), BOA's worden overal belaagd, 1 1/2 is voor de meeste mensen te moeilijk. Kortom: zeker de jongere generaties zijn gezag niet gewend. Ook vervelend wanneer de overheid je vertelt je hoe moet leven. "Het is maar een griepje"... Je hoort het nog steeds. Aan de ene kant worden steeds "gunstige" cijfers gepubliceerd, aan de andere kant manen Rutte c.s. de mensen nog steeds tot voorzichtigheid. Dat werkt niet. Dus het lijkt mij beter maar geen cijfers meer te publiceren.

Mannes | 22-05-20 | 14:12 | 3

Gewoon de lange lat eroverheen. Een beetje onderdrukking kan geen kwaad. De mensen zijn alleen maar vrijheid gewend waardoor ze nu vreselijk arrogant zijn geworden. Iedereen denkt alles maar te kunnen zeggen en te doen. Het is goed voor veel mensen als ze weer eens op hun plek gezet worden middels een beetje dictatuur en onderdrukking. Dan kunnen ze daarna weer een beetje nederig en voorzichtig aan vrijheid beginnen om het vervolgens jaren later weer te vergeten en dezelfde fouten weer te maken. Zo rollen we.

Hangtietsmurfin | 22-05-20 | 14:20

@Hangtietsmurfin | 22-05-20 | 14:20:
U preekt alweer voor doodenge maatregelen. eerst alle drugsgebruikers euthanaseren/doodmaken en nu weer vrijheid willen afpakken, inperken, vrijheid van meningsuiting moet kapot. Wat is er in godesnaam mis met u, verlangt u naar een totale heilstaat? Ga dan alsjeblieft weg naar NoordKorea of China ofzo, in dit vrijgevochten landje heeft u niets te zoeken zo lijkt het.

elfenstein | 22-05-20 | 14:29

Ja het is inderdaad heel vervelend wanneer de overheid je vertelt je hoe moet leven. Dat gebeurt in Noord-Korea. We hebben geen flauw benul of er enig oorzakelijk verband is tussen die besmetting in Enschede en het niet precies naleven van de instructies van de overheid. Maar jij doet alsof je het weet, net als al die andere betweters.

dihydrogenmonoxide | 22-05-20 | 14:34

Er zit trouwens wel weer wat oversterfte aan te komen. Tijdens de lockdown is een heleboel zorg niet gegeven, aan mensen die lijden aan hart- en vaatziekten, kanker... Naar schatting zijn er zo een paar honderdduizend gezonde levensjaren verloren gegaan.

Tijdens de lockdown zijn bijna geen gezonde levensjaren gered. Voornamelijk ongezonde levensjaren.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 14:11

Kan iemand van het RIVM niet even de ondersterfte gaan corrigeren met kwakzalver-argumenten? Ander moeten ze ook daarvoor een hoop “ja maar als iedereen doet wat wij zeggen...” kulsmoezen verzinnen

Rechtsdraaiend | 22-05-20 | 14:09

Alles dicht, lockdown vandaag, we gaan allemaal dood, proest. 100.000en doden in Nederland!!!

Mark_D_NL | 22-05-20 | 14:07

Dus er was en is helemaal niks aan de hand? Die Corona-maatregelen waren helemaal niet nodig geweest? Wuhan was voor niks in paniek? En Maurice de klusjesman-fantast heeft helemaal gelijk? Nou, val gelijk elkaar in de armen en lebber elkaar lekker af, dan blijf ik wel thuis.

deoudererijperevrouw | 22-05-20 | 14:00 | 3

Sterf dan ook thuis.

Kleiduivenmoordenaar | 22-05-20 | 14:08

Heel goed, als categorie dor hout je eigen verantwoordelijkheid nemen en niet anderen met jouw angst opzadelen. Zo kan het dus ook.

Mark_D_NL | 22-05-20 | 14:13

Het is bijna alsof die lockdown ook tegen andere infectieziektes werkt. En dat je minder hartaanvallen, beroertes en andere stressziektes krijgt als je thuis zit in plaats van met je kutbaas en je kutcollega's op je kutbureau. En beter gaat eten als je er meer tijd voor hebt en de snackbar lastiger is.

Maar dat kan natuurlijk niet, want volgens de reaguurderspanelen zou het aantal zelfmoorden vanwege de economische crisis alleen al meer zijn dan het aantal doden door corona.

Blasfemie | 22-05-20 | 13:52 | 6

Dat het aantal zelfmoorden daalt, komt doordat er minder treinen rijden. Een theorie is dat mensen zich minder eenzaam voelden. Iedereen werd immers geconfronteerd met angst en verdriet. Zij voelden zich minder onbegrepen. Ook waren er minder prikkels zoals pesten etc.

arlen | 22-05-20 | 14:06

Afgezien van hart en vaatziekten ga je over het algemeen met een zwakke gezondheid pas dood als je tegen een longontsteking aanloopt. Die kans is nu een stuk kleiner geworden. Voor sommige ouderen is het uitstel, maar er zal ook een deel zijn waar die zwakke gezondheid tijdelijk was, en door het misopen van die longontsteking nu weer een aardige toekomst hebben.

W_F | 22-05-20 | 14:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Excuus. Maar de wereld heeft er vandaag, tot 14.00 uur toch echt 130.000 burgertjes netto bij gekregen.

Met onze soort gaat het uitstekend.

Polarisator | 22-05-20 | 13:50 | 5

@bqbq | 22-05-20 | 14:13:
Als Greta echt de aarde wil redden zou ze er eens op moeten aansturen dat sommige landen (hallo India en Nigeria) een flinke anticonceptiecampagne voeren...

SterF... | 22-05-20 | 14:17

@SterF... | 22-05-20 | 14:17:
Greta speelt nog met poppen, zo'n autist weet nog helegaar niet wat anticonceptie is of waar je dat voor nodig hebt. Sowieso, sex met die gnoom, ik moet er niet aan denken ook al zou het misschien onderhand mogen. Is ze nou al 18 of nog niet? Als wel, dan graag per direct als volwassene behandelen. In een daarvoor geschikte kliniek, that is.

elfenstein | 22-05-20 | 14:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Lies, Damn Lies and Statistics.... Pieter Omtzigt legt het uit: twitter.com/PieterOmtzigt/status/1263...
Het gaat om de *definitie* van oversterfte die het CBS hanteert: Het
@cbs vergelijkt de sterfte van week 20 met de gemiddelde sterfte in week 3-10 (voor de pandemie). 10 weken terug, juist voor de Corona crisis officieel begon. Het was toen én winter, én er vielen al Corona-doden.
Kortom, gefundenes fressen voor koppenmakers van de MSM om de bevolking gerust te stellen. Als je je maar niet bezig houdt met al die lastige details eronder, klinkt het allemaal goed.

ole guapa | 22-05-20 | 13:47 | 4

@normanius | 22-05-20 | 13:59: Moet in het geheel niet moeilijk zijn om die minkukel van een Van Dissel onderuit te halen.

BRR76 | 22-05-20 | 14:04
▼ 1 antwoord verborgen

Over statistieken gesproken: in de VS zijn nu 39 miljoen mensen zonder werk en Jerome Powell, de baas van de FED, verwacht voor mei-juni een (voorlopige) piek van 20-25 % " Federal Reserve Chairman Jerome Powell said over the weekend that U.S. unemployment could peak in May or June at 20% to 25%, a level last seen during the depths of the Great Depression almost 90 years ago. Unemployment in April stood at 14.7%, a figure also unmatched since the 1930s." apnews.com/900aa1955a82b7bbe2e028a8bc...

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-05-20 | 13:45

Minder operaties is minder perioperatieve mortaliteit. Dit verschil halen we later ruim in, geen zorgen.

Vula | 22-05-20 | 13:43 | 1

Ja, natuurlijk. En de mensen met pijn op de borst die geen medische hulp zoeken waren in het ziekenhuis overleden en nu leven ze nog door. Koekoek.

azijnseikerT | 22-05-20 | 13:49

Het land is te vol. Dat is het echte probleem. Niet dat geneuzel in de marges met minimale percentage sterftecijfer. We moeten het inwoners aantal daadkrachtig aanpakken. We krijgen geen lucht meer!

quatro32 | 22-05-20 | 13:43 | 1

Als ik zou stikken vlucht ik weg. Daaaagggggg Quatro!

Skunk57 | 22-05-20 | 13:46

Het zelfdenkend vermogen in de politiek is vorige week wel definitief ten grave gedragen
.

zuurtjeregen | 22-05-20 | 13:42

Volgende week weer flinke toename besmettingen. Over 3 weken weer oversterfte.

MrLahey | 22-05-20 | 13:42 | 2

Dat werd ook na Pasen ook beweerd. Ik zou de statistieken er op naslaan. De 1,5 meter samenleving is iig een allesbehalve intelligente reactie op COVID-19. Besmettingsrisico buiten is verwaarloosbaar.

Pr0fess0r | 22-05-20 | 13:51

Waar koop je zo'n glazen bol? Ik wil er ook eentje om de loterij te voorspellen, het moet wel werken, u bent zo zeker van uw zaak dat kan niet misgaan. Bahama's, here i cum!

elfenstein | 22-05-20 | 14:40

Ik zeg het je, er zit een verborgen agenda achter deze reset van; winsten, beleggingen, pensioenfondsen, duurzame energie, olie. Niemand kan nog met droge ogen beweren dat het ruïneren van honderduizenden jongeren een oplossing is voor 70+-ers die gewoon in de intratuin staan te dringen. Laat iedereen zijn eigen risicoacceptatie doen en stop deze lockdown gekte.

Alsikhetnietmeerweet | 22-05-20 | 13:41 | 3

Owja, ik vermoed dat die agenda "politiek gewin" heet.

Alsikhetnietmeerweet | 22-05-20 | 13:42

Hoi Bolsonaro!

MrLahey | 22-05-20 | 13:43
-weggejorist-
Zeikerd | 22-05-20 | 14:05

Lunch op terras bij de Beiz. Hier helemaal geen sterfte.

van Oeffelen | 22-05-20 | 13:41 | 1

Klinkt goed, proost!

Rest In Privacy | 22-05-20 | 13:47

Ik heb het vanaf het begin al gezegd, dit is a cluster fuck up, En we volgen als schapen. Slaap zacht, follow the leaders. Blik op oneindig, geen kritische vragen stellen, holle blik het is bijna het jaar 2525. Mooi tekst overigens. Toen al een voorspellende waarde.

De Evangelist | 22-05-20 | 13:41

Ik ben mensenschuw en loop er altijd met een grote boog omhoog. Mensen vonden mij niet normaal. Nu ben ik normaal en zijn zij vreemd. Ik had gewoon een vooruitziende blik.

HaaiBaai | 22-05-20 | 13:41

Blijf.Buiten!

Polarisator | 22-05-20 | 13:40

Al die zonnige weekenden waarin men er massaal op uittrekt hebben ook 0 effect op de sterftecijfers. Totale bullshit al die maatregelen dus. Dat hele coronavirus is op geen enkele ernstiger dan de griepgolf van 2018. Zeker als je bedenkt dat Nederland sterk vergrijst en 70+ bevolking (90% van de coronadoden) met 7 procent is toegenomen in de afgelopen 2 jaar.

Antiquerulant | 22-05-20 | 13:38 | 5

@MrLahey | 22-05-20 | 13:47:
Jawel, gaat wel door, beetje stijgen mag...
Bovendien denk ik dat het niet gepikt gaat worden als het niet open gaat...

SterF... | 22-05-20 | 14:04

@MrLahey | 22-05-20 | 13:47: Gemiddeld aantal nieuwe besmettingen ligt 19% lager dan vorige week. Overigens heeft het aantal geregisteerde besmettingen een zeer beperkte waarde en moet worden opgemerkt dat de groep die zich mag laten testen is uitgebreid.... Indicatieve R0 ligt nu 2 dagen onder de 0,8.

Pr0fess0r | 22-05-20 | 14:12

@MrLahey | 22-05-20 | 13:47:
Leuk linje. 0 verband tussen tussen de daily new cases en de maatregelen. Blijkbaar ben jezelf blind. Je zou op basis van deze grafiek eerder zeggen dat de lockdown een sterke stijging als gevolg heeft gehad.

Antiquerulant | 22-05-20 | 15:46
▼ 2 antwoorden verborgen

Deze ondersterfte moet worden afgetrokken van de voorgaande oversterfte, om een beter idee te krijgen van wat het aantal sterfgevallen is door corona.

Na een paar maanden nadert dat getal de 0.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 13:38

The herd is uitgedund. The herd is immuun. Dus gaan met die economische banaan... Go, Go, Go.. En snel een beetje VoC mentaliteit graag...

Odin | 22-05-20 | 13:37

De lockdown werkt dus!
#trotsopnederland

Papa Jones | 22-05-20 | 13:33 | 12

@SterF... | 22-05-20 | 14:20:
Ja, maar dat mag dus niet. Dat heet stropen, en is bij wet verboden. Zelfs bramen plukken in het bos is technisch stroperij en strafbaar.

Stormageddon | 22-05-20 | 14:30

Je kunt met even droge ogen beweren dat de afname door het mooie weer komt. Iets met aantonen causaliteit?

5611 | 23-05-20 | 07:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Wat worden de maatregelen tav obesitas? Anders hebben we in het najaar weer veel oversterfte en lock down maatregelen.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 13:31 | 2

Vandaar dat de sportscholen open moeten. Doe dan die muffe over gesubsidieerde musea en theaters maar dicht. Boomers durven toch de straat niet meer op.

doskabouter | 22-05-20 | 13:36

@doskabouter | 22-05-20 | 13:36: zeker sportscholen open en extra IC-belastingheffing voor iedereen die na 1 juli te zwaar is door eigen gedrag of dagelijks rookt.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 14:45

2007 = 2360
2008 = 2555
2009 = 2450
2010 = 2525
2011 = 2551
2012 = 2537
2013 = 2571
2014 = 2620
2015 = 2721
2016 = 2671
2017 = 2801
2018 = 2606
2019 = 2821
2020 = 2833
CBS: "Hoera, 200 minder sterfgevallen". HOE DAN???

hell-no | 22-05-20 | 13:31 | 7

@Wetenschopper | 22-05-20 | 13:35: Precies. We geven een verwachting op basis van een wilde gok, zodat de cijfers daarna "meevallen" ter bevestiging van het overheidsbeleid. Wow, wat doet die Rutte het toch goed. Maar voorlopig zijn er vorige week toch echt meer mensen gestorven dan in diezelfde week in voorgaande jaren. Kan gebeuren, ik heb geen mening over de aantallen, maar wel over die flauwekulberichten van het CBS.

hell-no | 22-05-20 | 13:39
▼ 4 antwoorden verborgen

niet echt een heel grote verrassing, iedereen die er heel gevoelig voor was en er aan dood kon gaan heeft dat gedaan, conclusie nu: de sterkeren zijn overgebleven, maar is is nog wel een klein risico, dus doe nog even voorzichtig en rustig aan.

Dezenaamhier | 22-05-20 | 13:29

Deze foto verdient niet bepaald de divibokaal.

JackStick | 22-05-20 | 13:29

Vrij logisch. Het gros van de doden zijn bejaarden die al vanalles mankeerden en een paar maanden eerder door Magere Hein zijn opgehaald dan oorspronkelijk in de planning lag.

matatwork | 22-05-20 | 13:29

De rekenmethode van het CBS voor de verwachte sterfte (en dus de drempelwaarde waarmee bepaald wordt of er sprake is van over- of ondersterfte) is ronduit bizar te noemen: "Het verwachte aantal overledenen is geschat op basis van het aantal overledenen in de voorafgaande weken", met daarbij verder "Voor week 11 tot en met 20 is aangenomen dat het te verwachten aantal sterfgevallen per week gelijk is aan die in week 3 tot en met 10".
Als je de oversterfte wilt bepalen (zie ook de discussies op Twitter, zie @mzelst, zie @De_Bezige_Bij, etc.) is de meest correcte referentiewaarde de gemiddelde sterfte in dezelfde week 20 in de afgelopen -tig jaar (met i.i.g. demografische correcties voor omvang en leeftijdsopbouw bevolking), omdat seizoensinvloeden (koude- en hittegolven) en infectiedruk (m.n. influenza, maar ook norovirus, RSV, etc. etc.) voor diezelfde week veel vergelijkbaarder zijn.

Tl;dr: er is nu alleen een ondersterfte met de dubieuze rekenwijze die het CBS hanteert.

Wetenschopper | 22-05-20 | 13:28 | 3

Jammer. Ik had graag de 20 kandidaten genomineerd.

Frau Merkel | 22-05-20 | 13:30

Há, een econometrist. We are listening!

van heinde en verre | 22-05-20 | 16:37

@van heinde en verre | 22-05-20 | 16:37: E-co-no-me-trist? Niet zulke moeilijke woorden gebruiken alstublieft, ben ook maar een simpele ziel met één of andere titel in iets immunologisch, wat weet ik er nou van.

Wetenschopper | 22-05-20 | 17:18

Mooi, dan kan Benno Bruins ook gewoon weer aan het werk.
In een crematorium.

Piet Karbiet | 22-05-20 | 13:27 | 1

lol

Lupuslupus | 22-05-20 | 13:36

Kudt, we leven weer langer. Vlug, de pensioenleeftijd omhoog!

Gumush | 22-05-20 | 13:27

Wereldwijd: 300K oversterfte Corona. Welke maatregelen gaan nog meer volgen? 1,9M longkanker, 1,3M diabetes, 1,2M verkeer, 1,1M TBC, 900K AIDS/HIV, 800K zelfmoord, 600K malaria, 400K moord, 180K alcohol, 160K drugs (who punt int, ourworldindata punt org). Het doel was toch overbezetting op de IC op te lossen. De "beleidsmakers" zijn een beetje te ver doorgeschoten in de afweging economie vs Corona oversterfte (die blijkbaar op nul moet uitkomen).

Gebakschep | 22-05-20 | 13:26 | 3

Waar haal je 300k oversterfte van Corona vandaan? De gemelde 300k doden waar een test is gedaan? Er zijn er zeker in armere landen nog extreem veel doden waar niet is getest, eerste de levende patienten testen en dan pas de overledenen. Daarnaast is de 300k een leuke statistiek, maar daar staan ook mensen in die door andere oorzaken zijn overleden en daarnaast Corona hadden. Je kan dus erg weinig conclusies trekken uit die 300k, zou prima 2 miljoen kunnen zijn, maar ook 100k. Wat je wel kan zien is hoe zeer de ziekenhuizen er mee om kunnen gaan, en op dit moment is dat nog zeer slecht in een aantal landen. Kanker e.d. zijn we al op aangepast, dat wil niet zeggen dat Corona erger is dan kanker, zeker niet, maar wel dat we ons zorg systeem eerst moeten aanpassen als dit de nieuwe normaal is met zoveel mensen met een longziekte.

blacktip | 22-05-20 | 14:01

Verplicht 1.2/0.3 x 1.5 = 6 meter afstand van het verkeer houden dus en iets van 6.5 meter van suiker :P

RichardBandler | 22-05-20 | 22:04

Hoeveel moeten er nog komen? Hoeveel moeten er nog gaan? Blijft het 1,5m, of kunnen we terug naar het normale bestaan?

*vrij naar dichters des vaderlands Lange Frans en Baas B*

Toetsenbordcomplex | 22-05-20 | 13:25 | 1

waarheen gaat die weg

piloot47 | 22-05-20 | 13:43

Congratulations and celebrations
I want the world to know I'm happy as can be
*mal dansje doet*

Beetje non-nieuws natuurlijk, was te verwachten.

threeheadedmonkey | 22-05-20 | 13:25

Het wachten is op de piek op de IC's eind mei zoals het RIVM voorspeld heeft.

G33rtW | 22-05-20 | 13:25 | 2

Ja lachen, als je alle uitspraken/verklaringen van het RIVM leest sinds half januari dan besef je dat Rutte met zijn "50%" weten, voor 100% beslissingen, moest nemen op drijfzand zijn gebaseerd.Pieter Lakeman zal het volgzame gepeupel spoedig wakker schudden.

grindbak | 22-05-20 | 13:35

@grindbak | 22-05-20 | 13:35: De gevestigde orde doet er alles aan om hem het zwijgen op te leggen. Zie ook zijn oproep voor een bankrun op DSB.

van heinde en verre | 22-05-20 | 16:36

Laten we wachten op een vaccin geproduceerd door Bill Gates van Microsoft.

NO FUCKING WAY dat ik dat vaccin ga nemen.

van heinde en verre | 22-05-20 | 13:25 | 9

@van heinde en verre | 22-05-20 | 13:42: Gates is India uitgeschopt omdat daar duizenden kinderen overleden of gehandicapt raakten door zijn fijne vaccinaties.

Lupuslupus | 22-05-20 | 13:48

@Lupuslupus | 22-05-20 | 13:48: Ja, shit happens. Gebeurde bij de eerste poliovaccins ook. Kom terug als jij tientallen miljarden in een fonds hebt gestopt dat over de hele wereld goede doelen steunt. En die hetze tegen Gates omdat hij zogenaamd de halve mensheid zou willen uitroeien: seen the video. Hij zegt niet meer dan dat minder mensen op aarde iets goeds zou zijn (waar hij natuurlijk 110% gelijk in heeft) en dat hij eraan werkt om dat te verwezelijken, zoals de Bill & Melinda Gates Foundation bijvoorbeeld doet door brede verspreiding van anticonceptiemiddelen.

Hij zal vast geen heilige zijn, maar van dat aluhoedjesgezwets word ik goed moe.

Mbovenka | 22-05-20 | 16:02

@Mbovenka | 22-05-20 | 16:02: Jij bent niet op de hoogte van alle (pharmaceutische) bedrijven gelieerd aan die 'goede doelen' stichting van Gates, die schat-hemelrijk worden van de Coronaellende?

Als een overheid een vaccin probeert te maken? Mkay, enig vertrouwen. Maar Bill Gates in een monopolypositie? Die naait je waar je bij staat. En dat heeft hij meerdere malen bewezen.

Leuk 'weet-feitje'. Gates probeert nu alvast te regelen dat als hij het vaccin heeft gevonden, dat hij niet kan worden aangesproken op effentuele fouten. Say no more. De man van Microsoft gaat een wereldreddend medicijn maken, maar mocht hij een paar glitches hebben gemist waardoor slachtoffers vallen, dan mogen hem daar niet op aanspreken. Dat heet 'wel de lusten (miljarden), maar niet de lasten (slachtoffers)'. Ook wel de één zijn dood, de ander zijn brood.

Kennen jullie die grap van dat vliegtuig dat op Windows besturingssysteem vliegt? Alles ging perfect, maar onderweg was zonder enige waarschuwing het vliegtuig ineens verdwenen. Ik zie een blauwe lucht (scherm) voor me...

van heinde en verre | 22-05-20 | 16:31
▼ 6 antwoorden verborgen

Er is nu zoveel minder activiteit (denk alleen al aan minder verkeer) dat ik het niet vreemd vind dat er minder sterfte uit andere dingen dan COVID-19 zou zijn.
Ook puur door de regels maken andere infectieziekten op dit moment minder slachtoffers.

TheOtherWhiteMeat | 22-05-20 | 13:24 | 2

En ondertussen zwakt ons natuurlijke afweersysteem af want het wordt lui. En straks klimmen we weer bij elkaar op schoot en moet je dan eens zien wat er gebeurt.

de knikkerende kale | 22-05-20 | 13:31

@de knikkerende kale | 22-05-20 | 13:31: Veel naar buiten en in de zon om weer vit D te tanken. Daarbij een zinktabletje per dag omdat zink het virus verhindert om de cellen binnen te dringen.

Lupuslupus | 22-05-20 | 13:50

Ondankbaar volkje, die Nederlanders. Ging het net zo lekker met de sterftewinst en het dan gewoon verrekken om te kreperen! Niet elke Lijder krijgt dus blijkbaar het volk dat hij verdient. Maar goed, linksom of rechtsom, volgend jaar gewoon opnieuw verkiezingen.

Dat dan weer wel.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 13:24

Dit moet nep nieuws zijn.
Rutte heeft ons immers bevolen om thuis te blijven anders zouden de gevolgen rampzalig en niet te overzien zijn.
Nu blijkt dat we allemaal weer naar buiten gaan, het aantal Corona slachtoffers daalt, geheel in strijd met de verwachtingen.
Dus de gedeeltelijke lockdown was totaal overbodig en heeft rampzalige gevolgen voor de maatschappij en economie.

Bolder | 22-05-20 | 13:23 | 1

Was te verwachten.
Valt het allemaal toch mee qua 100.000 doden.

Is dit nog nieuws? | 22-05-20 | 13:22

Er is helemaal geen wetenschappelijke onderbouwing voor de 1.5 meter maatschappij.

van heinde en verre | 22-05-20 | 13:21 | 4

En dat is inderdaad de vraag die moet worden gesteld aan van Dissel. Deze 1,5 meter is een (arbitrair?) vastgestelde norm voor in het ziekenhuis. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat deze in de buitenlucht besmettingen voorkomt. Er is een aanzet tot wetenschappelijke onderbouwing dat er in de buitenlucht niemand wordt besmet....... En bedankt RIVM cs

Pr0fess0r | 22-05-20 | 13:24

Is er ook niet. Daar sta je dan anderhalve meter afstand te houden in een wolk van potentiële virusdeeltjes welke zo'n 14 minuten kunnen blijven hangen.

normanius | 22-05-20 | 13:28

Zullen we nog een vraag aan het RIVM stellen? Waar blijft de (wetenschappelijke) analyse van de daling van het aantal Nederlandse besmettingen. Welke maatregel heeft hieraan het meeste (if not all) bijgedragen? 80% door voorkomen (indoor) mass spreading events???

Pr0fess0r | 22-05-20 | 13:28
▼ 1 antwoord verborgen

Als Ollengren het voor elkaar krijgt om de verkiezingen uit te stellen (wat god verhoede) vrees ik dat dit getal snel weer omslaat.

Koonkluk Huis | 22-05-20 | 13:19

Raar? Met zo'n lockdown worden er natuurlijk sowieso minder mensen besmet met wat-dan-ook. Zelfs geslachtsschimmels etc. Dus niks bijzonders.

SchimmelSchwanz | 22-05-20 | 13:16

In sommige van de ons omringende landen is het uberhaupt nooit hoger geweest, maar dat wordt graag verzwegen.

Ko Ranzig | 22-05-20 | 13:13 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

Dadelijk komen er weer mensen bij, in plaats van meer doodgaanders. Eh.... eh..... wacht even.. instroom... asiel….eh meer ….minder.

dathoujetoch | 22-05-20 | 13:12

Dus de begrafenisondernemers gaan nu ook failliet.

AirborneDivision | 22-05-20 | 13:12 | 2

Die hebben een mooie buffer opgebouwd.

Lupuslupus | 22-05-20 | 13:25

Die gaan ook vouchers uitdelen, aan diegenen van wie ze eigenlijk dachten dat die dood zouden gaan.

TheOtherWhiteMeat | 22-05-20 | 13:26

Alle zwakke gestellen' zijn er de afgelopen twee maanden tussenuit geknepen. De sterken zijn over en die gaan nou eenmaal minder snel deaud.

Blok aan je been | 22-05-20 | 13:10 | 1

Adolf zou jaloers zijn op zo'n uitbraak van covid 19 voor zijn doel.

Het Licht | 22-05-20 | 13:26

Precies wat ik en een paar anderen -die dan natuurlijk metéén veroordeeld werden als "complotdenker" (het nieuwe "racist")- al een tijdje geroepen hebben: na de oversterfte door een virus komt de ondersterfte, om de simpele reden dat de meeste kwetsbaren al "getroffen" zijn. Grote kans dus, dat we dit jaar dus afsluiten met minder sterfte dan in 2018 en op de vraag "wáárom verneuken we dan de economie en onze vrijheden" komt dan het antwoord "de wetenschap heeft aangetoond dat er anders véél meer gestorven waren". Het wérkelijke antwoord zou moeten zijn "de "wetenschap", waarop wij ons beroepen bestaat niet en heeft nooit bestaan, het is puur politiek opportunisme en het feit dat Oost-Europese landen het véél beter gedaan hebben is het bewijs ervoor dat de aanpak in Nederland niet gedeugd heeft. De enige reden, waarom we in Nederland 6000 doden hebben, is omdat het kabinet per-sé niet wilde dat Wilders en Baudet gelijk hadden. Onthoud dit voor volgend jaar. Oh ja, en er werden tot nu toe even 1050 miljard Euro aan de knoflooklanden toegezegd, waarvoor Nederland voor een aanzienlijk deel garant staat. Dat ook. Want dáárom ging het werkelijk. Terwijl iedereen discuteert over of het nu 1,5 meter of 2 meter moet zijn en de samenleving in de "complotdenkers" weer een nieuwe groep heeft gevonden om te verketteren, ligt opa te creperen in zijn verpleeghuis en boeken Merkel, Macron, Rutte en co eventjes onze centen over naar Zuid-Europa, zodat die op hun beurt weer de Duitse banken kunnen betalen.

Gladiator Fap | 22-05-20 | 13:10 | 9

@overVecht | 22-05-20 | 13:13: 2018, met de toenmalige griep was bovengemiddeld. 2019 was een beetje ondergemiddelde en ik denk dat 2020 er tussenin zal komen. Niet dat dat types als Prinsemarij ook maar een biet interesseert natuurlijk... die menen een monopolie op de waarheid te hebben en vinden het belangrijker dat ze een ander therapie toewensen kunnen, in plaats van één keer niet gelijk stenen te werpen. De zielepoten...

Gladiator Fap | 22-05-20 | 13:42

@Gladiator Fap | 22-05-20 | 13:42:

Ik reageer niet eens op dat soort kanslozen. Verder is statistiek iets waar niet mijn kwaliteiten liggen dus ben blij met mensen die dat dan even verder toelichten of wat achtergrond geven. Thanks dus!

overVecht | 22-05-20 | 13:53

@Prinsemarij is een verse tegengas gever, net aangenomen (nog uitzoeken door wie) en moet nog een hoop leren van de kuifjes

NatNiks | 22-05-20 | 15:47
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat was het dan, de griep was dit jaar vals en adembenemend, veel oudjes gehemeld (minder als in 2018, waren er toen 9200).
Wel mooi dat rebelse huisarts in de Peel er 14 gered heeft met Trump-recept, die mensen veerden na 4 dagen weer gewoon op.

grindbak | 22-05-20 | 13:10 | 2

Ja dat was een spelbreker. En die onderzoeken die ze hadden gedaan vonden alle plaats in het ziekenhuis. Dus nadat het virus zich al genesteld had in het lichaam. Een oen kan zich voorstellen dat het dan niet meer helpt. Maar profylactisch is het een prima medicijn. Dat er voor zorgt dat het virus niet goed kan “docken” op receptoren.

azijnseikerT | 22-05-20 | 13:17

Wie zijn de 20 kandidaten om weer op de nul te komen?

Frau Merkel | 22-05-20 | 13:09 | 1

Welke Kamerfractie heeft 20 zetels? *opzoeken gaat*

beldewouten | 22-05-20 | 13:26

Maar iedere keer hoor ik hier het woord "lockdown" Er is/was geen "lockdown".
New Zealand had een lockdown. In Italië hadden ze ook schijnbaar zoiets.
Zuid Afrika heeft een lockdown, de ergste van allemaal. Daar word op je geschoten als je niet binnen blijft. Hier laten boa's zich wegjagen.

hotnot | 22-05-20 | 13:09 | 5

Wat betekent een lockdown in uw beleving?

SchimmelSchwanz | 22-05-20 | 13:20

Alsof er slechts op 1 manier invulling kan worden gegeven aan het woord lockdown.

Een hoop mensen mochten niet werken, naar school of het ziekenhuis. Recreëren en social contacten ernstig beperkt. Best lockdown waardig vind ik.

WammesWonder | 22-05-20 | 13:47

Maar onze lockdown is intellegent, en kan zelf bepalen wat goed is voor u.

Nuchternederland | 22-05-20 | 15:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoe zit het met de dekkingsgraad van pensioenfondsen of hebben we een 2nd wave nodig?

_pacman_ | 22-05-20 | 13:09 | 1

Nee dat niet mar er kunnen wel een paar verzorgingstehuizen dicht.

echtpaul | 22-05-20 | 13:21

De natuur is in alle statistieken even vergeten.Die regeld dat zwak wordt opgeruimd.Helaas.

van stampij | 22-05-20 | 13:07

.. nu maar hopen dat de gebruikelijke verdachten de macht loslaten die zij kregen met het "nieuwe normaal".
Wordt nog spannend. Het lab te Wuhan is ook nog in bedrijf.

Jan Passant mk2 | 22-05-20 | 13:07

mean-reversion is het normale normaal.

Glasgow Argus | 22-05-20 | 13:06

Toch vreemd dat er geen oversterfte blijft nu de ziekenhuizen al weken dicht zijn voor andere dingen.

joker3 | 22-05-20 | 13:05 | 1

Kan je nagaan dat er een boel mensen onnodig dood gaan in het hospitaal.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 13:22

Bedenk mij wel dat ik dan wel even snel moslim moet worden...

overVecht | 22-05-20 | 13:04 | 1

Besnijdenis kan ik wel regelen hoor..

*Vleesmes met trillende hand pakken doet..*

Wijze uit het Oosten | 22-05-20 | 14:16

Mooi. Kan ik het suikerfeest mooi op het dorpsplein hier vieren met mijn matties.

overVecht | 22-05-20 | 13:04

En zo dooft het virus vanzelf uit, en is de 1.5 meter maatschappij volstrekt zinloos is.
Angst verkoopt.

diddley2 | 22-05-20 | 13:03 | 5

@normanius | 22-05-20 | 13:22: Waarom zou het de kop weer opsteken? Dat steeds maar herhalen lijkt mij angstzaaierij. Zelfs een griepvirus is elk jaar verschillend.

Lupuslupus | 22-05-20 | 13:29

@bamitoren | 22-05-20 | 13:12: haha jazeker want het lukt iedereen om met 1,5 meter al die -14 minuten in de lucht hangende- virusdeeltjes te ontwijken. Zo rollen wij mensen nu eenmaal...

de knikkerende kale | 22-05-20 | 13:34

Dan is het dus geen idioterie. Je spreekt jezelf in 1 post vierkant tegen.

Busverhuur | 22-05-20 | 15:17
▼ 2 antwoorden verborgen

Logisch deze ondersterfte. Al die mensen die nu dood hadden moeten gaan zijn al door Mark, Hugo en Jaap de strot omgedraaid.

Overrijp | 22-05-20 | 13:01

Oké back to normal!

keestelpro | 22-05-20 | 13:01

Ik kan de viering van de geboortedag van de apengod Hanuman niet terugvinden op de twitterfeed. Hoe doe ik dat?

Earl_of_Doncaster | 22-05-20 | 13:06

De fuckers. De quislings mogen weer op de boot naar Canada.

Frau Merkel | 22-05-20 | 13:06

Bweh

VP732 | 22-05-20 | 13:08
▼ 1 antwoord verborgen

Doen we goed, Mark en Jaap.

Rest In Privacy | 22-05-20 | 12:59 | 16

He he, alle kwetsbare zijn nu dood. Op naar de tweede golf iets minder kwestbare. Wat een ongelooflijke domme criminele k@t regering.

Bram-Jr | 22-05-20 | 14:17

De economie in Zweden is ook naar z'n grootje hoor, omdat burgers in paniek raken. Doet een overheid weinig aan.

Busverhuur | 22-05-20 | 15:16
▼ 13 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl