CORONA-ALARM: Noord-Italië in lockdown
Zestien MILJOEN mensen in quarantaine
Het is alle hens aan dek in Italië (5.883 besmettingen, 233 dood, 589 genezen). In een nachtelijke persconferentie heeft premier Giuseppe Conte aangekondigd Lombardije en aangrenzende provincies (Modena, Parma, Piacenza, Emilia-Romagna, Rimini, Pesaro en Urbino, Alessandria, Asti, Novara, Verbano Cusio Ossola, Vercelli, Padua, Treviso en Venetië) van de buitenwereld af te sluiten - cazzo, net nu Vindicat weer terug is in Nederland. Binnen de rode zones ('zona rossa') mogen mensen alleen nog reizen in noodgevallen en voor zo'n reis moet toestemming gevraagd worden. Openbare instellingen en voorzieningen zijn beperkt geopend of gewoon helemaal gesloten. "Restaurants en cafés mogen alleen tussen 06.00 en 18.00 uur open zijn en bezoekers moeten een meter afstand houden van elkaar." Musea, zwembaden, bioscopen en skigebieden zijn gesloten; trouwerijen en begrafenissen gaan niet meer door. Dus vanaf nu even stoppen met sterven, amici! De maatregelen zijn van kracht tot in ieder geval 3 april. Ook snugger: heel veel mensen hebben helemaal geen zin in quarantaine en zij zijn op het laatste moment, kuchend, hoestend en zuchtend, nog naar het zuiden gevlucht.
Succes ermee
Reaguursels
Dit wil je ook lezen
Artsen: 'Er was Code Zwart', nu Gommers aan de beurt
Is dat een corona of ben je blij me te zien
LIVE. Enquetecommissie corona gooit BAL GEHAKT Hubert Bruls in de pan
Word je spontaan vegetariër van
Feynman en/of Feiten – Terugkijken zonder zicht
Er is geen tijd meer voor politiek geneuzel.
Geen paniek!
Oh ja toch wel
