Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ron Jans neemt ontslag na foute rap

Dat zijn geen rappen

In de VS is als blanke het woord "nigger" meerappen ongeveer hetzelfde als hier met gestrekte rechterarm uit volle borst het Horst Wessel lied zingen: niet zo goed voor je carrière. Daar komt voetbaltrainer Ron Jans nu op de harde manier achter. Hij heeft in de kleedkamer meegezongen met een nummer van kleur en is verlinkt door een uit de selectie gezette speler. Dacht Jans afgelopen weekend nog dat hij 'iets onhandigs' had gedaan, zojuist is bekendgemaakt dat hij ontslag heeft genomen bij Cincinnatti FC. Snappen wij eindelijk ook waarom die Amerikanen nog steeds niet echt van soccer houden: er zijn alleen maar verliezers. 

Reaguursels

Inloggen

sorry maar eh.... dat horst wezellied is niet erg racistisch..............

grapjasz | 19-02-20 | 01:39

Snickers rap battle "You're not you when you when you're hungry"

papieren tijger | 19-02-20 | 01:34

Het N-woord was in Nederland al onwenselijk in de jaren 70. Neger mocht op dat moment nog wel. Jans had dat kunnen weten, maar allez het is een liedje. Wil je niet dat het gebruikt wordt, dan moeten ze het gewoon consequent verbieden in liedjes te verwerken etc etc.

geile pater | 18-02-20 | 23:37 | 1

Onwenselijk? Wat moet ik dan aan met een klant van me op mijn werk, een dame die ik onregelmatig zie en die zichzelf benoemd als "negerin". En ja, u mag best raden hoe ze eruit ziet...

Rhenium | 19-02-20 | 02:14

Ja Ron kom lekker terug . Hier gooien ze je voor minder int gevang man.

Rotterdams Geschut | 18-02-20 | 23:23

Ik vind het woord Nigger walgelijk omdat dit woord dus wél direct gelinkt kan worden aan de slavernij maar als Zwarten deze benaming de hele dag door onderling gebruiken zonder dat daar drukte over gemaakt wordt zie ik niet het probleem als een Kaaskop het Nigger woord gebruikt.

Harrie7949 | 18-02-20 | 20:58

Moet op zijn leeftijd ook niet gaan rappen. En een goede voetbaltrainer heeft in de US ook niets te zoeken. Alleen maar jongens die niet goed genoeg zijn voor de grote vier...

Feitenpliesie | 18-02-20 | 20:24

Alles voor de rasicme kaart!

Longhorn | 18-02-20 | 20:18
-weggejorist-
Zeiss | 18-02-20 | 19:49

Hoe lang willen ze in de VS deze dubbele maatstaf nog aanhouden? Of niemand mag het gebruiken, of iedereen mag het gebruiken, punt. Hier mag de VS wel eens op aangesproken worden.

Nog afgezien van de vraag hoe erg het werkelijk is. Ik kan mij niet voorstellen dat ik er er mee zou zitten als ik een donkere huidskleur had, zeker in deze context is het gewoon zielig doen om het zielig doen. En ja, ik ben op de hoogte van het gebruik ervan in vroeger tijden.

F.Klondyke | 18-02-20 | 19:34 | 1

Ik kan mij niet voorstellen dat ik er er mee zou zitten als ik een donkere huidskleur had, in bepaalde landen gaat het geeneens om de kleur.
Zo is Discriminatie tussen bepaalde stammen in Afrika heel normaal, weet ik van mijn Ouders, die een Tuinman wilden aannemen, maar deze man weigerde , want de kok was van een andere stam...

Torquemada | 18-02-20 | 20:18

Het is wel een goede waarschuwing om alle "muziek" uit dat genre totaal te vermijden. Dan loop je niet het risico de fout in te gaan; wel zo veilig!

Wering | 18-02-20 | 19:31

Ron Jans die met de 'homies' in het elftal gangsta-rapt. Kill The White, Fuck Da Police. Dat kan in die kringen, maar het woord 'nigga'? Nee, o jee! (nu we toch aan het rijmen zijn).

inge wijde | 18-02-20 | 19:19

"Sand nigger" voor moslims mag dan weer wel in de VS.
Hillary Clinton Refers to Muslims as ‘Sand Niggers’ in WikiLeaks Dump
The term "sand nigger" does appear in e-mail sent by Hillary Clinton and published by Wikileaks, but the Democratic presidential nominee did not use the term herself to describe Muslims.

inge wijde | 18-02-20 | 19:12

Je moet als blanke sowieso geen rap-liedjes zingen. Tenzij je uit Limburg komt, je je in je kont laat neuken door een ladyboy en je jezelf Rapper Sjors noemt.

SergeantPierlala | 18-02-20 | 19:09

Ron zegt nu dat hij terug wil naar het land waar hij zichzelf kan zijn. Dat kan Nederland niet zijn, hier wordt toch ook ieder woord gewogen, want racisme! Nederland het land van de linkse talkshows, waar dan de linkse deugers jaknikken.

Madamjanet | 18-02-20 | 19:06

Ik ben wel benieuwd wie de zwarte Judas is.

Mahatma | 18-02-20 | 19:02 | 1

Darren Mattocks

johoost | 18-02-20 | 19:14

Hij had gewoon nigga moeten zeggen ipv nigger. Dat zeggen al die rappers ook. En je weet: de drillrapper scheert rapper dan de kapper.

IndoFortuyn | 18-02-20 | 19:00

Maar welke rapnummer was het? En hoe kent Ron Jans of all people de songteksten?

heldheino | 18-02-20 | 18:59 | 1

Hij zong alleen "Hey nigga'' mee, de rest van de tekst niet begreep ik.

2tribes | 18-02-20 | 22:15
-weggejorist-
droeveling | 18-02-20 | 18:53

 
Dus zwarten hebben het recht om het woord NIGGER te gebruiken, en witten, die er niets aan kunnen doen dat ze wit zijn, hebben dat recht niet?
 
Hmmm, riekt een beetje naar racisme...
 
Mocht Wacko Jacko trouwens wél "nigger" zeggen?
 

MaximumAwesomenimity | 18-02-20 | 18:48 | 1

Het is een social justice dogma. Doe je buitenstaander van die religie niet zo veel aan.

heldheino | 18-02-20 | 18:55
-weggejorist-
Euriool | 18-02-20 | 18:44

Het is behoorlijk hypocriet in de USA. Want in Nederland schelden we misschien meer, maar volgens mij wordt er in de VS meer gediscrimineerd. Tot het jaar 2000 kon bv. de Bob Jones universiteit hun foute beleid handhaven.

lingo star | 18-02-20 | 18:39

Deze kwestie laat vooral zien hoe verknipt de gekwetsten zijn. Een nummer waarbij je huidskleur bepaalt of je het mee mag zingen. Als je dat afdwingt en denkt dat je zo racisme bestrijdt ben je voorgoed de weg kwijt.

BorisBonkestoter | 18-02-20 | 18:33 | 3

Dit dus.

2tribes | 18-02-20 | 18:41

dit.dus

wijnvlek | 18-02-20 | 19:01

Bovendien voldoet DAT wel exact aan de definitie van racisme. Puur op basis van huidskleur iets wel of niet mogen.

Inferi0r | 18-02-20 | 19:02

Dat is toch discriminatie van de blanke medemens ?
Als blanke minderheid mag je ook niets meer tegenwoordig.

Het leven is zwaar | 18-02-20 | 18:25
-weggejorist-
van Dam | 18-02-20 | 18:22

Ach ja, Amerika, het land waar ze volkomen hysterisch op een woord reageren, maar waar de zwarten wel massaal op achterstand staan en oververtegenwoordigd zijn in werkeloosheid, de gevangenissen etc. Maar "nigger" zeggen, nee, dát kan niet door de beugel. Wat een idioten!

KeesBruin | 18-02-20 | 18:21

dat noemen ze black privilege, 'mensen van kleur' hebben het voorrecht om elkaar zo te noemen, om blanken te discrimineren, om altijd maar om eerherstelbetalingen te vragen etc

geen_kwijl | 18-02-20 | 18:18

Ik snap het nog steeds niet, in de selectie van Cincinnatti zitten bijna geen blanken. Wie zijn nou de racisten?

Mijn klomp breekt | 18-02-20 | 18:16

Hij is een nederlander, zwarte piet, racist

Eduard46 | 18-02-20 | 18:08

Amerikanen hebben een obsessie met het N-woord, zwarten mogen elkaar ermee verrot schelden en het in rapteksten gebruiken, maar als blanke ben je de sigaar. Zo houden ze ook hier weer mee hun eigen klaagzang in stand en kunnen daarmee fijn blanken terecht wijzen.

Jackson | 18-02-20 | 18:06 | 2

Hypocriet inderdaad

JB86 | 18-02-20 | 18:15

Mensen van kleur hebben een obsessie met huidkleur.

2tribes | 18-02-20 | 18:42

Alle woorden moogt gij vrij gebruiken, maar het woord nigger zult gij niet gebruiken, want ten dage, dat gij dat gebruikt, zult gij voorzeker ontslagen worden. (Vrij naar Genesis 16-17)
En dan is nigger ook nog een 'slang word'.

bintang | 18-02-20 | 18:03

In de jaren vijftig was het de gewoonste zaak van de wereld dat het woord 'negers' in de dagbladen werd gebruikt. Eén voorbeeld, op de voorpagina van het Nieuwsblad van het Noorden van 25 februari 1956:

KOP: Negerrevolte in Amerikaanse stad

Tekst: 'In de Amerikaanse stad Montgomery (Alabama) gaven gisteren duizenden negers gehoor aan een oproep van hun predikanten om zich te voet naar hun werk te begeven, als een manifestatie van lijdelijk verzet tegen de rassendiscriminatie.
Als bekend boycotten de negers reeds negen weken de plaatselijke autobusdienst als protest tegen de veroordeling van een negerin, die geweigerd had, het voor blanken bestemde deel van een bus te verlaten en in de afdeling voor negers plaats te nemen.
Tengevolge van de actie van de negers staat de autobusonderneming aan de rand van een faillissement. 89 negers zijn naar aanleiding van de boycot gearresteerd.'

hoogstetijd | 18-02-20 | 17:58

Als ik het goed begrijp hebben negers het zwarte privilege om zichzelf nikker te noemen. Een blanke mag dat niet.
Dus vrouwen mogen zichzelf kutwijven noemen, maar mannen mogen dat niet. Joden mogen zichzelf smouzen noemen, maar gojs mogen dat niet. Marokkanen mogen zichzelf Kutmarokkanen noemen, maar Rob Oudkerk mag dat niet. Dus wat uit de ene mond een belediging is, is dat uit de andere mond niet. Amerika is wat dit betreft toch wel een ziek land en als wij hen navolgen zijn we ook ziek.

JvanDeventer | 18-02-20 | 17:55

Euh, nu snap ik waarom ik geen carrière heb. Dat Horst Wessel lied zit in mijn dronkemans repetoire.

3Xniks | 18-02-20 | 17:53

Wat ik me afvraag is de context van het nummet, my noobs.

IkBen9 | 18-02-20 | 17:46 | 1
-weggejorist-
IkBen9 | 18-02-20 | 17:47

Even buiten beschouwing gelaten wie het woord nigger mag gebruiken, die mogelijk klagende voetballer is geen vent. Als je dan moeite hebt met het gebruik van een exclusief woord ga dan voor je trainer staan en vertel hoe en wat. Nu ben je in mijn ogen gewoon een laffe nigger. Dat de plaag van de spijker in je autoband, die vervolgens kapot gaat, je maar vijf jaar mag blijven volgen. Laffe hond!

F. Jacobse | 18-02-20 | 17:45 | 1

Was wraakactie agv niet opstellen volgens mij, nu is de impact veel groter toch.

2tribes | 18-02-20 | 18:44

Ik begreep altijd dat Rap muziek iets was voor zwarte mensen die daarmee hun boosheid en woede uiten. Een soort protest/klaag zang.
Immers ze kijken er meestal heel boos bij en wijzen dan naar de camera.
Helemaal niet vrolijk vind ik het.
Waarom zou je dan zo'n liedje ook mee willen zingen.

G.M.I.M. Pet | 18-02-20 | 17:44

Hij staat nu op de zwarte lijst.

van Oeffelen | 18-02-20 | 17:41 | 2
-weggejorist-
Afrikanerhart | 18-02-20 | 17:47

Laat ze lekker de vinkentering krijgen daar...

RechtseKnakker | 18-02-20 | 17:40

Jans had hem gewoon "liberal" of "socialist" moeten noemen, oh wacht...

van Oeffelen | 18-02-20 | 17:35

Wel jammer dat je alleen mag luisteren maar niet mag meezingen. Één van de weinige rapnummers die ik wel mooi vind. m.youtube.com/watch?v=gG_dA32oH44

Sinterbikske | 18-02-20 | 17:29 | 1

Er zijn toch ook artiesten 'van kleur' die het blanke publiek sommeren achterin de zaal te gaan staan om de kleurgenoten vooraan te laten shinen. Super racistisch en sick,

2tribes | 18-02-20 | 18:48

De PC cultuur, linkse media/scholen, SJW, Antifa etc. nemen wel erg fascistische vormen aan. "If fascism ever comes to America, it will come in the name of liberalism" - Ronald Reagan

PisHommel | 18-02-20 | 17:27

Volgens The Guardian had hij in october tijdens een team uitje in Washington DC (ook al) een racistische opmerking geplaatst "an inappropriate remark on slavery".

van Oeffelen | 18-02-20 | 17:22

Die Ron gaat hij meezingen met een Coon Tune, niet zo handig natuurlijk. Nou ja het wachten is op de eerste Engelsman die hier bij de HEMA om " a pair of knickers " vraagt. Kunnen we die gelijk in de bak smijten voor het zelfde vergrijp.

Texacoballletje | 18-02-20 | 17:12

Ron Jans zou de platenmaatschappij op zijn Amerikaans moeten aanklagen als er bij de CD of op Spotify geen disclaimer staat dat het lied alleen meegezongen mag worden door zwarten met het risico dat beschuldiging van racisme en mogelijk ontslag bestaat.

SamV | 18-02-20 | 17:11 | 2

Wat is de disclaimer inderdaad. Hoe zwart moet je zijn om niggah te mogen zingen..

BozePaarseMan | 18-02-20 | 17:16

En, mag zwarte piet het wel zeggen?

Canis.bonus.es | 18-02-20 | 17:36

Sjesus Ron Jans of all people een racist? Gelul. Goed dat ie z'n congé heeft gegeven want dalijk komt de hoog zwangere koffiejuffrouw nog met een metoo-aanklacht.

hoochee | 18-02-20 | 17:10

Ron J is a real niggah!

overVecht | 18-02-20 | 17:09

Als hij nou apengeluiden had gemaakt in de kleedkamer of alleen blanke spelers had opgesteld had je eventueel kunnen zeggen kom, we moeten er even naar kijken. Maar dit is echt lachwekkend.

van Oeffelen | 18-02-20 | 17:09 | 1

Waarnaar kijken in de kleedkamer? Voorzichtig hoor Oef, t ligt allemaal gevoelig

Canis.bonus.es | 18-02-20 | 17:38

Ron Jans is ook echt wel de laastste persoon om racist te zijn. Moet hij lekker terugkomen naar Nederland. Mooie nuchtere kerel voor een club als Groningen of Heerenveen ofzo

Fijn_dat_je_er_bent | 18-02-20 | 17:05 | 5

God bewaar me. Dan krijgen we Kick-Out-Ron-Jans committees.

De verwarde man | 18-02-20 | 17:39

Geen kwaad woord over Ron, die speler spoort echt niet en dat bestuur al helemaal niet.

2tribes | 18-02-20 | 18:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Je zou bijna zeggen gelukkig alleen in de USA. Maar nee. Hier is het ook al gaande en zal diezelfde kant op gaan als daar....Krankzinnig..

DrachiR | 18-02-20 | 17:04 | 1

Zeker, en een hoop gutmenschen doen eraan mee.

Wat een bullsh*t.

Meezingen met een nummer en uiteindelijk worden ontslagen. Ze smullen er hier van

Taxi!! | 18-02-20 | 17:15

Hmm, ik was altijd in de veronderstelling dat de mensen die nu denken het alleenrecht te hebben op het ‘N’-woord beschikten over enorme leuters.
Blijken dus toch allemaal kleine pikkies te hebben............

slipsniffer | 18-02-20 | 17:03

Meezingen met een liedje gaat meestal gedachteloos. Ik geloof geen moment dat die man dit expres deed. Dit kunnen zwarte mensen, met een heel klein beetje inlevingsvermogen, toch ook wel bedenken. Word hier zo ontzettend moe van. Wat een gejank weer.
Nu gaat Ron Jans zich ook nog zwaar verdedigen, door op allerlei manieren te vertellen dat hij toch ECHT geen racist is. Ja ik begrijp het wel, maar word er ook kwaad om. Je deed het per ongeluk, niet om te kwetsen, en daarmee basta! Geloof je dit als neger niet, dan is dat verder jouw probleem.

lezeres | 18-02-20 | 17:03

Hij wordt over één kam geschoren met blanke Amerikanen die tot de jaren 60 rassenwetten hadden om z'n..... Parapamampampam... Z'n kleur huid! Hij wordt gediscrimineerd. En als er iemand deel uitmaakt van een minority groep is het wel Ron en niet de zwarte Amerikanen. Hoeveel Dutchmen zijn er en hoeveel zwarte Amerikanen zijn er wel niet. Dusss

merel veld | 18-02-20 | 17:01

En weer een hoofd die van het deugblok rolt. Door een rancuneuze idioot die zijn huidskleur als camouflage voor zijn eigen falen gebruikt, is het niet de woke cultuur in een notedop? Laten we een voetbalclub oprichten en Ron Jans aanstellen als hoofdtrainer.

JJMS | 18-02-20 | 16:55

Strak mag de N-word ook niet meer. Dan moet er weer wat anders verzonnen worden. F*cking N-Words

Tronald_dump | 18-02-20 | 16:54

Schaapje schaapje heb je witte wol, hoef je ook niet meer te zingen.
In de VS weet men stellig te melden dat het over negers gaat die katoen aan de witte man moeten geven.

De verwarde man | 18-02-20 | 16:52

Mag je wel 'wigger' zeggen? Ook zo'n mooie..

feiten_en _cijfers | 18-02-20 | 16:51

Noem het nou gewoon wat wat het is: Ron Jans slachtoffer van RACISME.
Iets anders is het namelijk niet.

Stormageddon | 18-02-20 | 16:49 | 2

Eens. Sommige liedjes mogen blijkbaar alleen door bepaalde rassen gezongen worden = racisme

SamV | 18-02-20 | 16:59

Juustem

overVecht | 18-02-20 | 17:10

Het uitspreken van het woord nigger is dus exclusief voor donkere mensen. Dus alleen witte mensen mogen blanke mensen zeggen, donkere mensen die het hebben over blanke mensen zijn een racist. De cirkel is rond, joepie !

Eddy67 | 18-02-20 | 16:39 | 3

Nee, je vergelijking gaat mank. White people en black people zijn geen scheldwoorden. "Nigger' is dat duidelijk wel. Daarom stelde ik hiervoor de vraag hoe het dan zit met een term als 'honkey', dat is een scheldnaam voor blanken. Die zou dan dus alleen door witten gebruikt mogen worden, en niet door mensen van kleur.

Dr_Johnson | 18-02-20 | 17:05

Ja joh cracker!

Canis.bonus.es | 18-02-20 | 17:17

Ultrahypocriet die Amerikanen.

van Oeffelen | 18-02-20 | 16:37 | 1

Wassup nigga?

Usumani | 18-02-20 | 16:50

Racisme, de open zenuw van Amerika.
Blijft wel raar natuurlijk, dat alleen die negers 'nigga' mogen zeggen. Maar o wee als Ron Jan's het doet, een blanke, dan is de wereld te klein.

VanBukkem | 18-02-20 | 16:32 | 1

Dat is discriminatie. Dat mag dan weer wel. Rare jongens die Amerikanen.

Frau Merkel | 18-02-20 | 16:34

Ondanks zijn ontslag heeft Easy Ron toch goede gangsta rap gemaakt met N.W.A.

TheGreatMachine | 18-02-20 | 16:31

Tegenwoordig worden de lontjes steeds korter en de tenen steeds langer.

Knokloof | 18-02-20 | 16:29 | 2

Tenen als vaarbomen! Verschrikkelijk.

Marvin_NL | 18-02-20 | 16:32
-weggejorist-
Hermanstraat | 19-02-20 | 07:59

Niggers, je komt ze overal tegen tegenwoordig.

Nigger uit Niger, nigger uit Mali, nigger uit Soedan, nigger uit Sierra Leone, nigger uit Senegal, nigger uit Congo, nigger uit Ghana, nigger uit Opper Volta, nigger uit Gambia, nigger uit Togo, nigger uit Cote d' Ivoire, nigger uit Zuid-Afrika, nigger uit Rhodesie, nigger uit Madagaskar, nigger uit Zambia, nigger uit Oeganda, nigger uit Tchad, nigger uit Angola, nigger uit the United States, een nigger blijft gewoon een nigger en ze zijn ook allemaal nigger.

Omdat de nigger uit de USA het voorrecht heeft om tussen de blanken te wonen, meent de nigger dat hij daarmee meteen meer rechten heeft, maar een nigger blijft gewoon een nigger en heeft niet meer rechten dan ons.

Dat moest er nog bijkomen zeg!

hekkendonder | 18-02-20 | 16:29 | 3

Houseniggers waren degenen met privileges.

van Oeffelen | 18-02-20 | 16:39

Fout. In Afrika zijn er geen niggers, uitleg door Richard Prior: youtu.be/hULhZqhw9yU

me,myself and IK | 18-02-20 | 16:53

Goed man, de atlas erbij gepakt en lekker niggeren. Overigens zijn er alleen niggers in de USA. In Afrika wonen afrikanen (vroeger ook wel negers genoemd, u weet zelf).

Usumani | 18-02-20 | 16:54

En hoe zit het dan bv met een woord als 'honkey'? Dat is een denigrerende term die mensen van kleur in de VS gebruiken voor witten (wat vroeger wel 'blanken' genoemd werden.

In de jaren 90 las je nog wel eens vrouwelijke columnisten die het zo 'dolletjes' vonden en getuigen van 'integratie', dat allochtonen - Marokkanen, zeg maar - ons aanduidden als 'kaaskoppen' en 'kazen'. Hoe denkt men daar tegenwoordig over?

Dr_Johnson | 18-02-20 | 16:28 | 4

Marokkanen? rifratten hebben we nog in de aanbieding. marokkanen en turken worden met een kleine letter geschreven. Een beetje onderscheid moet er zijn.

Frau Merkel | 18-02-20 | 16:36

In Marokko hebben donkere mensen -en die vind je vooral in het zuiden- de bijnaam 'maza' , wat geit betekent in het Marokkaans-Arabisch.

Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 16:58
▼ 1 antwoord verborgen

Ronny motherfucking J.
Stapt op een landmijn.

VanBukkem | 18-02-20 | 16:27

Ik wil alleen maar weten welk liedje.

beldewouten | 18-02-20 | 16:26 | 8
▼ 5 antwoorden verborgen

G(rap) ?

ja,diedus! | 18-02-20 | 16:21

Dus het omstreden woord Nigger mag alleen te pas en te onpas gebruikt worden door mensen die het woord verafschuwen als een ander het roept.
Een woord dat niet door blanken gezegd mag worden,........
ben ik gek of is dat gewoon discriminatie.

tsjajaja | 18-02-20 | 16:21 | 2

Ik vind het helemaal terecht, maar alleen als alleen blanken "reparations" mogen zeggen.

MrLahey | 18-02-20 | 16:25

jij bent gek, goed lezen...

oblix | 18-02-20 | 16:34

Gelukkig mag je als blanke (hier en in de VS) nog wel naar porno kijken waarin de ene neger tegen de andere zegt: "Gimme that shit, nigga!"

Rhenium | 18-02-20 | 16:21 | 2

Ik weet niet welke kleur u bent, maar ik vermoed dat u die quote niet mag maken.

MrLahey | 18-02-20 | 16:26

@MrLahey | 18-02-20 | 16:26: Ik ben blank, en mocht zich een gelegenheid voordoen zal ik zeker niet nalaten om te zeggen "Gimme that shit, nigger!"

Rhenium | 18-02-20 | 16:33
-weggejorist-
Turbulentie? | 18-02-20 | 16:21

Ook in de U.S. of A. zijn er vele linksche (lees democratische) oortjes. Want 'mag niet', 'ist verboten', is 'racisme'. Daar kunnen wij ook hier genoegzaam over meepraten. Net als in 'land of the free'. Ook daar wil een kleine minderheid bepalen. Wat een tijden zijn dit geworden.

Fi-Bu-Bla | 18-02-20 | 16:20

Vanavond Sylvania bij Jinek en Op1?
Bij Jinek voor de 5 minuten Trump bashen en daarna op Op1 na het Trump bashen.

Vervolgens kan de helft van NL morgen weer deugen bij het koffiezetapparaat.

Rotterdammert1965 | 18-02-20 | 16:19 | 1

Trump is een racismus!

MrLahey | 18-02-20 | 16:27

Ron Jans is slachtoffer van de levensgevaarlijke policor-epidemie, die in de VS het hevigst woedt maar onderweg is naar Europa. Sneu voor 'm, zo'n beetje de meest pc trainer van Nederland! Maar hij heeft blijkbaar geen zin die hele pc shitzooi over zich heen te krijgen.

Rationa | 18-02-20 | 16:19

Ja Amerika heeft zich in een hoek geverfd op dit gebied. En ze zitten muurvast.
Die negers lekker nikker nikker rappen, maar waag als blanke niet mee te doen want je hangt.
Arme Ron.

Ray69 | 18-02-20 | 16:16 | 2

je zou zelfs kunnen denken dat je daar daarom niet meer wilt wonen..... hoewel, nergens is het perfect...

oblix | 18-02-20 | 16:36

Ik denk dat ik prima kan aarden in Amerika.
Op een hoop vlakken vind ik ze interessanter dan de Nederlandse cultuur.

Ray69 | 18-02-20 | 17:30

Wat een belachelijke, overdreven onzin. Ron Jans 'bezigde' het N-woord niet, hij zong een stukje rap mee dat op de radio gedraaid werd.

Als het N-woord dan in die mate taboe is in de VS, dan moet je het ook niet uitzenden op de radio, lijkt me, ongeacht wie het zingt/rapt of wat dan ook, een witte redneck of een onguur raptype uit de ghetto.

Dr_Johnson | 18-02-20 | 16:16
-weggejorist-
Nanker Phelge | 18-02-20 | 16:14 | 1

nigger!

SinisterNL | 18-02-20 | 16:08 | 4

@gestoptmetroken | 18-02-20 | 16:20: heb in een studentenhuis gewoond met iemand uit mauritius en Irak. Iedere avond Xboxen en de bijnaam van die student uit mauritius was zwartjoekel, en die van uit Irak niggahkiller. Mijn bijnaam was Pervert. We hebben de grootste lol gehad samen.

Sinterbikske | 18-02-20 | 16:27

Studentenhuis met iemand uit Irak? Student zijn is ook niet meer...

feiten_en _cijfers | 18-02-20 | 16:55

@feiten_en _cijfers | 18-02-20 | 16:55: was op de vliegschool in Teuge waar wij allen student waren. Die uit mauritius was geadopteerd, die uit Irak gevlucht omdat Saddam z’n familie met gifgas had uitgemoord.

Sinterbikske | 18-02-20 | 16:59
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig mogen wij in Nederland nog wel gewoon nikker blijven zeggen. Volgens Wikipedia is een nikker een wezen uit het volksgeloof dat als een waterman of waterduivel voorkomt.

Alco-de-Holist | 18-02-20 | 16:08 | 1

nee, dat is fout. Het is watermeloen! 🍉

SinisterNL | 18-02-20 | 16:09

Dat Ron Jan's er maar een dikke zak met dollars aan over mag houden.

Rotterdammert1965 | 18-02-20 | 16:08 | 2

Nee, hij moet kaalgeplukt worden. U begrijpt het niet. Het is een eng mannetje.

Normpje | 18-02-20 | 16:22

@Normpje | 18-02-20 | 16:22:
Eensch, hij vindt zelf dat hij Wilders gewoon met Hitler mag vergelijken (naast die enge drammert Doekle)

Penus Decoratus | 18-02-20 | 16:50

op youtube is er een hyprocriete realiteit gaande. Neem het nummer Vato van Snoop met die gast van Cypress Hill (aanrader). De versie met het N*word wordt aangeduid als 'Dirty' en 'Explicit' . De gekuiste versie heet dan 'official' en 'original'. Maar dat was dus omgekeerd. De rappers hadden het vast niet zo bedoeld.

small_town_dude | 18-02-20 | 16:06

Als een Amerikaan bij het maken van een foto 'say cheeeeeeese' roept.... dan, dan ga ik er wat van zeggen

hotbrasil | 18-02-20 | 16:06 | 1

tegenwoordig roepen ze 'thuuuuuuuursday' voor een foto.

small_town_dude | 18-02-20 | 16:07

Beestje bij zijn naam noemen ...

ik2! | 18-02-20 | 16:05

Waarom zou je het 'voorrecht' willen hebben om onderdeel van de roedel te zijn en op jolige wijze het woord 'nigger' te mogen bezigen? Laat ze het leplazarus krijgen.

SIogra | 18-02-20 | 16:05

Jans wordt geslachtofferd, dat is duidelijk. Het deugen is in de USA uitgevonden. Ongelofelijke behoorlijk getinte droeftoeter die dit aanhangig gemaakt heeft

Crossing_The_Rubicon | 18-02-20 | 16:03

Hahahahahaha, je verzint het niet!

Rap staat bol van het racisme tegen blanken, joden en Aziaten. Vol verheerlijking van geweld, alcoholmisbruik en drugs. Vol met haat jegens de politie. Vol zuiver seksisme - teksten die aanschurken tegen het ronduit promoten van verkrachting. Vol met een cultuur die eigenlijk heel goed verklaard waarom ze als groep sociaal zo ver achter lopen bij de rest van Amerika...

En dan wordt de oerdegelijke leraar Duits uit Zwolle gepakt omdat hij een klein stukje mee-rapt. Hahahaha.

drs. Levi Samsonov | 18-02-20 | 16:02 | 6

@Rotterdammert1965 | 18-02-20 | 16:04: Tsja, daar sta je dan omhangen met lelijke gouden kettingen racistische, seksistische en politiehatende teksten uit te slaan met de woordenschat van een 4-jarige.
Maar goed, we moeten ook wel toegeven dat het ook niet gemakkelijk is. Hun voorouders leefden vaak nog veel primitiever dan de oude Grieken, werden ontvoerd en vervolgens pakweg 200 jaar als slaven ingezet. Dan duurt het wel even tot je er als gemeenschap bovenop komt.

drs. Levi Samsonov | 18-02-20 | 16:17

Een gedeelte van het genre ja. Er is zoveel meer dan hetgeen wat jij benoemt maar dat is commercieel niet interessant

duhhaag | 18-02-20 | 16:26

@drs. Levi Samsonov | 18-02-20 | 16:17: Het bovenstaande geldt voor alle gekleurde voetballers en enkele blanke met een iq van 30

Jan70 | 18-02-20 | 17:07
▼ 3 antwoorden verborgen

iets voor tiktok challenge: this is my voice one year in Cincinatti

small_town_dude | 18-02-20 | 15:56
-weggejorist-
Harrie7949 | 18-02-20 | 15:56

NWA - Niggers With Attitude. Oh shit, ik heb heb N-woord gezegd.

pibasso | 18-02-20 | 15:55 | 1

ik krijg echt nekkramp van n-woord. zeg godverdomme gewoon neger of nigger. Dat "n-woord" maakt t alleen maar meer en meer een taboe.

SinisterNL | 18-02-20 | 16:11

Dan ben je wel erg onzeker over jezelf - als een woord je ZO kan raken. Het komt uit een tijd die lang voorbij is, dus mits in de juiste context zou dat toch uitspreekbaar moeten zijn?

Iemand zo aanspreken lijkt me nogal ongepast, maar een rapliedje waar het in voorkomt? Overdreven.

harry21 | 18-02-20 | 15:53 | 3

Die zwarte rappers mogen dat woord wel zingen maar zing je als blanke gezellig mee ben je fout.
Hypocrieter kan niet.

Trumme | 18-02-20 | 15:55

@Trumme | 18-02-20 | 15:55: het is not hypocrieter. Als je zwart bent mag je ook van alles zeggen over blanke mensen. Wat beslissend is hoe hoog je op de slachtoffer hierarchy staat. Als blanke middeljarige man sta je onderaan. Was Ron bv gay of transgender geweest, was ie er mee weggekomen.

feiten_en _cijfers | 18-02-20 | 16:05

@feiten_en _cijfers | 18-02-20 | 16:05: moet zijn 'nog hypocrieter'

feiten_en _cijfers | 18-02-20 | 16:07

Mooi voorbeeld van morele dubbele standaarden: Nigger gebruiken (al is het in een rap die je mee'zingt') mag alleen als je geen wit velletje heb. Laat ze het lekker uitzoeken in Cincinnati. Wat een treurig stel kneuzen daar...

ZwartGat 2.0 | 18-02-20 | 15:49 | 3

Mouthaan vindt dit ook de normaalste zaak vd wereld zat ie gister te verkondigen.

Trumme | 18-02-20 | 15:57

@Trumme | 18-02-20 | 15:57: ja wat wil je die man is nog meer Demo dan Killery zelf.
Die man is totaal ongeloofwaardig als journalist.

Rotterdammert1965 | 18-02-20 | 16:06

@Trumme | 18-02-20 | 15:57: Helaas, iedereen die de VS binnenkomt weet dit. Hoe kan Ron Jans dit ontgaan zijn? Ach deugneus met zijn godwin tov Wilders. Karma is a big fat nigga bitch.

ristretto | 18-02-20 | 16:11

Onder druk van de directie, dag Ron.

Cocorico | 18-02-20 | 15:48 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even een verwant vraagje voor de deugers: als ik meezing met een reggae-deuntje, moet ik dat dan ook doen met zo'n achterlijk accent, of mag dat juist weer niet?

OverdaanDerOnderheid | 18-02-20 | 15:48 | 8

Vind zelf de deuntjes van Shabba Ranks en Buju Banton wel aangenaam om naar te luisteren. Maar ik vraag me af in hoeverre nummers als bijvoorbeeld ‘dem bow’ en ‘murderer’ politiek correct zijn.

Sinterbikske | 18-02-20 | 16:07

Zucht....

duhhaag | 18-02-20 | 16:28
▼ 5 antwoorden verborgen

Geen CETA off-topic, 72 voor, 69 tegen dus aangenomen.

sprietatoom | 18-02-20 | 15:48 | 10

@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 15:53: Dat hangt er maar net van af hoeveel schadevergoeding er zal moeten worden uitgekeerd aan buitenlandse multinationals.

Bovendien hadden we u al uitgelegd dat niemand tegen een toename van welvaart is, en dat de bezwaren daar dus niet over gaan. Als u achter het centraal station uw kont verkoopt leidt dat ook tot een toename van uw welvaart, en toch vermoed ik dat u daar niet erg enthousiast van wordt.

OverdaanDerOnderheid | 18-02-20 | 16:29
▼ 7 antwoorden verborgen

Hij schijnt ter plekke "sorry, niet zo handig" gezegd te hebben na deze muzikale slip van de tong.
Niet genoeg, natuurlijk. Kop moet er af, statement moet gemaakt

Zieligerds.

Ben Adam | 18-02-20 | 15:47

Mee"zingen" met een rap nummer is sowieso bedenkelijk.
Alleen de Holiday-rap kan nog. De rest zou uit de muziek geweerd moeten worden.

JanVergoor | 18-02-20 | 15:47

American hypocrisy at its finest.

Pontius Vulgaris | 18-02-20 | 15:47

Maar als ik deze puike trui nu wil kopen zijnde een boze witte man, mag dat dan wel? Of vragen ze er bij aanschaf naar wat voor pigmentdichtheid ik heb? gopowear.com/products/3d-all-over-pri...

Blote Bertus 2000 | 18-02-20 | 15:46 | 2

Ik vind die kruisvaarders trui wel wat hebben...

Roadblock | 18-02-20 | 16:03

Ze hadden het gewoon ludiek moeten oplossen en Ron een paar weken achter in de bus moeten laten zitten.

ikbenerweer! | 18-02-20 | 15:46 | 1

Lol!

vic_typh | 18-02-20 | 16:04

Had Jans nog het lef om voor zichzelf op te komen?

BinAardig | 18-02-20 | 15:46 | 1

Hij moet bij dat lesbisch geval gaan zitten waar Nikki Turtorials 2 weken terug zat en daar de Amerikaanse hypocrieten ff de wacht aanzeggen.
Maar daar is Ron te liev voor.

Trumme | 18-02-20 | 16:00
-weggejorist-
Watching the Wheels | 18-02-20 | 15:43

Oei, ik hoorde laatst ook een nummer met "nigger" er in. Het komt nu wel heel dichtbij.

Haatgenerator | 18-02-20 | 15:43

Blank in het Engels is white
Wit in het Engels is white.
Blanke mensen dus.

Dutch_Holland | 18-02-20 | 15:42

Woman is the nigger of the world. (C) John Lennon

paartjehop | 18-02-20 | 15:41

In Amerika tiert de apartheid welig. Waar is de veroordeling door Rutte van dit vertoont van zwarte superioriteit? Waar is Trump om Ron Jans te verdedigen? Economische boycot op Amerika.

Arkan Sonney | 18-02-20 | 15:40

Het schijnt dat zwarten dan weer niet op mogen staan en mee mogen zingen met het volkslied

zuurtjeregen | 18-02-20 | 15:40 | 2

Die moeten altijd knielen he? Terecht!

Watching the Wheels | 18-02-20 | 15:46

@Watching the Wheels | 18-02-20 | 15:46:
Hehehe

Roadblock | 18-02-20 | 16:04

Siem, verscheur je contract en stap niet in het vliegtuig. Hier wil je niet spelen.

Frans Laarmans | 18-02-20 | 15:39

Iets niet mogen zeggen omdat je een andere kleur hebt... dat is pas racstisch

pdvd | 18-02-20 | 15:39

het nummer PREJUDICE van Tim Minchin is geniaal als je even de reden van het schrijven van dat nummer opzoekt.

hustler01 | 18-02-20 | 15:38
-weggejorist-
de euro middenweg | 18-02-20 | 15:37 | 1

Een woord waarover negers alleenrecht hebben. Een woord. Goeie deal man! Knap!
Af en toe een enthousiaste blanke fan in de val lokken met een meezingfeestje zoals Kendrick Lamar een poos terug deed. Das pas stoer, joh! Een woord.

Deflatiemonster | 18-02-20 | 15:36 | 3

Ach, Tsja, een blanke zou ook beter moeten weten. 99,9% van alle rap die gemaakt wordt is pure rotzooi en giftig voor een gezonde maatschappij bovendien.

drs. Levi Samsonov | 18-02-20 | 16:07

@drs. Levi Samsonov | 18-02-20 | 16:07: wat een gelul

duhhaag | 18-02-20 | 16:31

@drs. Levi Samsonov | 18-02-20 | 16:07: Klopt is complete bagger, die rap muziek.

Jan70 | 18-02-20 | 17:12

Krijgt hij nu wel een ontslagvergoeding?

ikbenerweer! | 18-02-20 | 15:36 | 1

Ik hoop een hele dikke vette check.

Rotterdammert1965 | 18-02-20 | 16:12

Yep, ik denk dat een Democratische stemmer was, de afvallige. Jans had moeten zeggen, 'colourful people' i.p.v. 'nigger'.

Tja.

Thoth | 18-02-20 | 15:35 | 4

African American mag ook.

small_town_dude | 18-02-20 | 15:47
▼ 1 antwoord verborgen

Veilige karaoke-tip voor Ron Jans. Laat de fans het meezingen en zet de stadionspeakers luid. Draag het lied op aan je team: www.youtube.com/watch?v=y0ByuI9CWkE

rectormagnificus | 18-02-20 | 15:35 | 2

@onfray | 18-02-20 | 15:41:
Er ontbrak een disclaimer: Laat alle blanke teamleden opstaan en met de hand op de borst in volle glorie meezingen. Mensen van kleur zoals de grijstintige Kaepernick behoren dit uiteraard geknield mee te luisteren en met het hoofd diep gebogen.
@VN; Verene Shepherd: kan je een foto maken van de medaille die je me wil uitreiken? Print ik em thuis zelf wel even uit!

rectormagnificus | 18-02-20 | 16:15

Als er ergens een liedje gedraaid wordt mag iedereen meezingen. Welke wet kan dat nu verbieden?

deoudererijperevrouw | 18-02-20 | 15:34

Oh heerlijk, Ron J. vs Geert Wilder. Lkkrrrr Pùh!

BinAardig | 18-02-20 | 15:34 | 3

Kieperde in zijn eigen deugval.

Acidstain | 18-02-20 | 15:36

Ron Jans is net die kerel met dat rare snorretje, kom hoe heet hij...

Normpje | 18-02-20 | 16:19

Hij was het daar allang zat, veel te gemakkelijk gooit hij het bijltje er bij neer.

botbot | 18-02-20 | 15:32

Ron Jansen lijkt op die fotosoep wel wat op Slim Shady Eminem.

Nehemia | 18-02-20 | 15:32

het land van de onbegrensde onmogelijkheden

WillemWordtWakker | 18-02-20 | 15:32

Een lied (is het tenslotte) meezingen en omdat je blank bent, ben je fout!!! Hoe rasistisch is dit man!!! hahahahahaha mafkezen.

ikdenkwat | 18-02-20 | 15:32

Lekker hypocriet weer he. Negers mogen het dus wel tegen elkaar zeggen, maar als een blanke het zegt is het opeens racistisch. Ron, kom maar lekker terug jongen, dit is de ruzie niet waard.

Clavo | 18-02-20 | 15:31 | 3

Dealtje geweest natuurlijk. Is gewoon ontslagen. Krijgt een mooie afkoopsom mee en lekker wegwezen daar in Pipoland. Mafklappers daar.

Zeiss | 18-02-20 | 15:35

Gevalletje 'Eigen Volk Eerst'.

HogeNood | 18-02-20 | 15:41

Wat een waanzin. Die negerts mogen elkaar wel nigga noemen en nummers maken waar in elke zin vijf keer het woord nigger/nigga voorkomt maar als je het als blanke meezingt (waarom zou je, rap is bagger maar dat terzijde) dan ben je opeens een vreselijke racist. Die nikkers zijn pas de echte racisten.

Jafco | 18-02-20 | 15:31 | 3

Straks willen ze aparte kleed kamers voor witte en zwarten. koekoek!

ikdenkwat | 18-02-20 | 15:34

Als er 1 land uitblinkt in hypocrisie is het wel daar. Of het nou om sex gaat (metoo maar wel de grootste sexindustrie hebben) of om drugs (alle steden kampen met gigantische drugs gerelateerde problemen maar allemaal de andere kant op kijken dat het niet bestaat) en een hoop gelulkut. 2020 wordt een leuk inclusief jaar. My ass.

Rest In Privacy | 18-02-20 | 15:50

Maar dat Eminem en andere blanken ook aan rap doen, is dat dan niet een gevalletje van cultural appropriation?
Ron Jans, genaaid door een boze wisselspeler. #sad.

LJBrinkhorst | 18-02-20 | 15:30

Lol in elke rapnummer komt het woord nigger in voor. Als ze het zo erg vinden, moeten ze het ook niet gebruiken in hun teksten. Dat klint toch ook niet.. Wazzup n-word.... :S

Kris | 18-02-20 | 15:29 | 5

Heel veel zwarten vinden het ook een schande dat andere zwarten het n woord ook gebruiken

Middensteun | 18-02-20 | 15:37

@hustler01 | 18-02-20 | 15:34: Idd en hindoestanen zijn ook erg donker maar geen negers. En een school met veel moslimkinderen is een zwarte school. Wat betekent het woord zwarte dan nog? Noem een neger gewoon een neger dan weet iedereen wat je bedoelt.

Jafco | 18-02-20 | 15:41

Elk rapnummer? Beetje overdreven

duhhaag | 18-02-20 | 16:34
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat krijg je als je denkt dat de USA het beloofde land is en er naar toe gaat. God straft direct daaro.

aflaatverkoper | 18-02-20 | 15:28

Wat een zeikerds daar in dat Amerika.

Watching the Wheels | 18-02-20 | 15:28

Ik vind ook – of je bruin bent of zwart of geel, van binnen zijn we allemaal blank.
Theo Maassen.

RickRD | 18-02-20 | 15:27

Als ik die Godwin van Ron Jans over Wilders bekijk, dan zeg ik: Karma is a bitch.

Roadblock | 18-02-20 | 15:26 | 3

tadum tischhhhhh!

ikdenkwat | 18-02-20 | 15:30

Ha ha, ja Karma is een slet, Ronnie!

Reaguurdeskundige | 18-02-20 | 15:32

Roadblock | 18-02-20 | 15:26
Wist ik niet, na dit gezien te hebben en ook nog wat andere commentaren her en der, dat het zo’n lieve, zachte, aardige, niet rasistische vent is, vindt ik dat hij gewoon een hypocriete zak hooi is.

Penus Decoratus | 18-02-20 | 16:39

Ruim baan voor een contract bij Feijenoord volgend seizoen.

Ridde Rogter | 18-02-20 | 15:25 | 4

Is hij zo niet al genoeg gestraft?

John McClane | 18-02-20 | 15:31

“Golden Dick” for ever!

Fuck-a-duck | 18-02-20 | 15:52

Goede trainer, zonder meer.

Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 15:54
▼ 1 antwoord verborgen

Zo! De empathie is er wel lekker uitgeramd daar in de VS. En je weet, wat nu in de VS is, komt vanzelf naar Nederland. Ik denk dat onze planeet een ander reinigingsmiddel nodig heeft dan lief zijn voor het klimaat.

Zeiss | 18-02-20 | 15:24 | 2

COVID-19?

schijtzat | 18-02-20 | 15:28

Niet ten nadele van Ron Jans, maar uiteindelijk zijn we allemaal in meer of mindere mate racistisch, als we dat nou onderkennen zijn alle problemen opgelost. Elke nationaliteit vind iets van een andere nationaliteit. Door die etnische breuklijnen heeft ieder een bepaald plaatje van de ander. Wat we hier zien is die verkrampte inclusiviteitsagenda die niet synchroniseert met de werkelijkheid. Die verdeel en heers agenda waarin iedereen op eieren moet lopen en bewust zeg ik geen scharreleieren omdat dat een negatieve connotatie heeft.

Nehemia | 18-02-20 | 15:23 | 1

Jij klinkt als een atleet van kleur. Iets met 110 meter horden. Hoe kom je eigenlijk aan die nick?

Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 15:54

Wat als je nu door een spaanstalig indiaans, mesties, mulat, negroide, kroesharig maar eventueel ook blond blauwe ogen latino zonder albino (die heb je er rondlopen) jouw "uitmaakt" voor "guerro"?
.
Ga je dan heel veelbetekenend met je oogbollen rollen en laat je betreffende sujet ook ontslaan?

chicago river | 18-02-20 | 15:22 | 1

Nee.
U kunt zich niet op een slavernij verleden beroepen.
Wellicht wel op een slavernij heden, maar dat telt (nog) niet.

jemagookniksmeer | 18-02-20 | 15:34

Nou vraag ik me af om welk nummer het ging..

Barkruk2 | 18-02-20 | 15:21 | 3

Iets van Dr. Dre waarschijnlijk, Bitch niggaz of zo.

Watching the Wheels | 18-02-20 | 15:29

@Watching the Wheels | 18-02-20 | 15:29:
Of gewoon Still D.R.E. (feat. Snoop Dogg)

Watching the Wheels | 18-02-20 | 15:36
-weggejorist-
ploppy | 18-02-20 | 15:55

Maar wát zong Jans nou? Moriaantje? 10 kleine nikkertjes?

Magna_V65 | 18-02-20 | 15:21 | 1

Wellicht het volkslied van Nigeria.

Djadja_Kolja | 18-02-20 | 15:35

Daarom zeggen blanken in de USA de hele tijd “the ‘n’ word” ipv ‘nigger’, omdat het dezelfde betekenis heeft. (Louis CK).

me,myself and IK | 18-02-20 | 15:18 | 4

@ikbenerweer! | 18-02-20 | 15:21:
Jigaboo. Al zal dat wel weer als cultural appreciation worden uitgelegd omdat het van een afrikaans woord is afgeleid.

Graaisnaaiert | 18-02-20 | 15:26
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik die foto hierboven bekijk, mag die tweede van rechts dan ook nigger zeggen of is hij al te blank ? En hoe donker moet je zijn om nigger te mogen zeggen ? Is daar een kleurwaaier voor ? Of moet je aan de hand van je stamboom kunnen aantonen dat er tot 5 generaties terug geen blanken in de familie zaten ? Vragen, vragen .....

Wekkertje | 18-02-20 | 15:18

Het is toch wel bijzonder dat door 6/7 letters je hele leven op zijn kop staat. Wat eigenlijk nog veel erger is is dat vooral de blanke medemens vooraan staat om je een vieze vuile racist te noemen.

trekarm | 18-02-20 | 15:17

Zouden de bedreigingen door de achterban van Bij1 nu ook bij Jans binnenstromen? En is Sylvana al als deskundologe bij de tokshows verschenen?

Graaisnaaiert | 18-02-20 | 15:17

Nadat hij had meegezongen riep Ron de jongens toe 'dat ze snel achter in de bus moesten gaan zitten omdat hij anders de zweep er wel even overheen zou trekken'. Nou vraag ik je. Wat doen ze toch moeilijk daar.

kokkie klaphaak | 18-02-20 | 15:15

Dus als ik het goed begrijp dan mag je wel het gehele liedje ten gehore brengen, maar een paar woordjes is verboden.
Ron Jans wees blij dat je uit die achterlijke zooi weg bent!!

gratias | 18-02-20 | 15:15 | 2

Als ik het goed begrijp mag je alleen als je zwart gekleurd bent de volledige tekst inclusief het woord nigger mee zingen en als witte/ blanke man moet je deze aanduiding overslaan bij het meegalmen. Dat noem ik discriminatie

MoonBeebe | 18-02-20 | 15:24

Wat is er nu weer mis met het Horst Wessel lied? Onze voormalig koningin Wilhelmina zong het uit volle borst mee tijdens het huwelijk van dochter Juultje.
historiek.net/horst-wessel-lied-julia...

RickRD | 18-02-20 | 15:14 | 5

@RickRD | 18-02-20 | 15:31: Lees bijgaand uitstekend gedocumenteerd artikel in het Historisch Nieuwsblad nog even en kijk vooral aan het eind van het artikel naar de rol van Prins Bernard. Hij was het die persé wilde dat zowel het Deutschlandlied als het Horst Wessellied werd gezongen.
www.historischnieuwsblad.nl/nl/artike...

Ridde Rogter | 18-02-20 | 15:42

Dat kan niet, het mens was volslagen toondoof, die kon geen noot zingen. Zelfs het Wilhelmus herkende ze niet, als dat gespeeld werd moest er altijd iemand tegen haar zeggen dat ze op moest staan.

paartjehop | 18-02-20 | 15:47

@Ridde Rogter | 18-02-20 | 15:42: Je bent ook werkelijk een lul met vingers. Een prima artikel en dan de conclusie fout citeren. Er worden twee mensen aangewezen. Bernard én Beelaerts van Blokland. Maar Ridde weet het. Cazzo.

ristretto | 18-02-20 | 17:13
▼ 2 antwoorden verborgen

Daarom spreek ik de “kn” ook altijd gewoon uit bij knickerbocker. Er zal maar zo’n deuger achter je staan.

Ridde Rogter | 18-02-20 | 15:13 | 1

Klopt taaltechnisch denk ik ook wel want dit kledingstuk stopt precies op de 'knick'.

kokkie klaphaak | 18-02-20 | 15:18

Ongelooflijk. Een slippertje en je hebt meteen de Sylvana Simons kaart te pakken. Net of Ron Jans dagelijks naar het Panzerlied luistert.

Nehemia | 18-02-20 | 15:13 | 2

Pervitin was anders wel Ron zijn favoriete snoepje.

Acidstain | 18-02-20 | 15:44

Het Panzergrenadieren lied is best wel gaaf, ik heb er nog in uniform "Zie ginds komt de stoomboot " op gegalmd.
Ben ik nou een Nazi?

Roadblock | 18-02-20 | 16:07

Achterlijke en opgefokte symboolpolitiek van de bovenste plank, man, man, man. Inderdaad wegwezen daar...

Gies van Agt | 18-02-20 | 15:13

Ik ga binnenkort naar New Jersey.
Ben in ieder geval blij dat ik dit nu weet.
Anders was ik zwaar de lul geweest.

HoerieHarry | 18-02-20 | 15:13 | 1

Niet gaan uitleggen wat knegeren betekent Harry.

Roadblock | 18-02-20 | 16:09

Hoera! Weer een leuke vent in de rascisten hoek gestampt!

opblaasschaap | 18-02-20 | 15:12 | 1

We zijn allemaal racisten behalve diegene die het van de daken krijsen.

MoonBeebe | 18-02-20 | 15:26

We smelten de kazen klinkt beter dan we frituren de....

Poesman | 18-02-20 | 15:12

Wanneer Duitsers uiteindelijk meer humor blijken te hebben dan Amerikanen.

Lt-Kol Kilgore | 18-02-20 | 15:11

Maar hij zei toch knickers?

Barbarous_Relic | 18-02-20 | 15:10 | 2

LOL!

Gies van Agt | 18-02-20 | 15:11

I am going down on my bitch and her knickers of zoiets. I don't like knickers on my bitch yo.

Barbarous_Relic | 18-02-20 | 15:12

De intentie bepaalt of het racistisch is, en niets anders. En dus ook niet hoe een ander over zo'n uitspraak/meezingen van een liedje denkt, of er iets over voelt of erdoor gekwetst is.

En verder weten we uiteraard allemaal een paar vuistregels van de Wereld aka Open Inrichting Anno 2020:

-racisme kan alleen van blank naar zwart;
-iemand is schuldig tot het tegendeel bewezen is (was getekend: de Anti-racisme fascisten en alle vrouwen)

Realism Is All | 18-02-20 | 15:09

Beste Ron, zoals je helaas aan den lijv hebt ondervonden is de USA echt een kutland geworden de laatste paar decennia. Daar wil je toch helemaal niet zijn man. Laat die gasten lekker de krampen krijgen daar!

Sunabalk | 18-02-20 | 15:09 | 2

Een blote tepel tonen ln de USA wordt zwaarder gestraft als een homo pijpen in een woestijnland.

paartjehop | 18-02-20 | 15:50

Arme Ron had White Chicks gezien. Nu nog een topic over Immanuelle Grives en de Glamorama fix is weer gelukt.

djs | 18-02-20 | 15:08 | 5

@Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 15:15: Tussen de regels door suggereert ze dat ze geframed is. Het was niet voor een filmrol, en toch een beetje weer wel. Ze wilde haar reisgenoten uit de wind houden, en hint zo naar mede -betrokkenheid. Niet fraai.

oldandwise | 18-02-20 | 15:20

@oldandwise | 18-02-20 | 15:20: Ook geen goed idee om haar door Robert Vuijsje te laten interviewen, die vriendschappelijk met haar omgaat, sinds ze in de verfilming van zijn boek heeft gespeeld.

Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 15:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Black Lives Matter en zo...

Nehemia | 18-02-20 | 15:08

En voor diegenen die er inhoudelijk wat van vinden: de crux ontgaat je. Het is juist de **lokale norm** die hier overtreden wordt, en daar wordt er wèl wat van gezegd en mee gedaan.

Helaas dan dat je het niet terecht vindt dat blanken het niet mogen zeggen en kleurlingen wel. Daar gaat het nou net niet om.

(lees: hier in Nederland accepteren we gedrag dat buiten onze normen en waarden valt blijkbaar wel gewoon onder het mom van allerlei domme redenen).

klevert | 18-02-20 | 15:08 | 3

De lokale norm van dingen zeggen wordt hier overtreden. Het is toch wat...

Maar dat is wat anders dan importeren van Middeleeuws gedrag en onschuldige rituelen cq. vaste gebruiken afschaffen en inruilen voor barbaarse 3e-Wereld methoden terwijl slechts een minderheid dat wil.

Zoals in Europa/Nederland anno 2020.

Realism Is All | 18-02-20 | 15:13

Oh, maar nou wordt ik nieuwsgierig.
Vindt u ook, dat een zwarte trainer, die Cracker tegen een blanke speler zegt ontslagen moet worden?

Roadblock | 18-02-20 | 15:36

In bepaalde Amerikaanse staten is het de lokale norm om met witte puntmutsen en brandende fakkels door de straten te gaan...

zuurtjeregen | 18-02-20 | 16:02

Als Thierry Baudet er maar niet over gaat twitteren..... Is er weer een week gezeik.

Boeser_Onkel | 18-02-20 | 15:08

Zit je daar lekker inclusief te zijn met je homies, wordt je gejorist. Het is ook nooit goed.

ikbenerweer! | 18-02-20 | 15:07 | 1

:-)

zetje01 | 18-02-20 | 15:24

Met gestrekte arm het Horst Wesel lied zingen?
Dat is toch Hans van Baalen? Van de VVD? Die namens ons in de EU z'n zakken loopt te vullen als ie niet aan het oorligshitsen is in Oekraine?

Osdorpertje | 18-02-20 | 15:07

Dus het hangt van je kleur af of je een woord wel of niet mag zeggen. Dat is toch racisme? Oh nee, ik ben wit, dan mag ik vanuit mijn privilege natuurlijk helemaal geen mening hebben over racisme. Ik mag alleen gratis geld geven, dat dan weer wel.

lustgeenthee | 18-02-20 | 15:07

Hoax. Met rap kun je niet meezingen.

Lorejas | 18-02-20 | 15:06

Heb die gringo's altijd hele vreemde mensen gevonden.

Tishetnetnie | 18-02-20 | 15:06 | 1

Callingl a spade, a spade.

Beefbus | 18-02-20 | 15:06

Werk aan de winkel, even de selectie van Cincinnatti fc opzoeken. Zwarten zijn daar geen minderheid. Dus wat racisme betreft zal het eerder omgekeerd zijn.

Mijn klomp breekt | 18-02-20 | 15:05

Stom van Ron, omdat je het niet hardop mag zéggen, moet je het dus in stilte, lekker alleen voor jezelf, denken.

Daarbij; Ron wás geen intrinsieke racist. Dat is hij nu hoogstwaarschijnlijk wel. Ik zou alvast vanaf deze dag, als Ron zijnde, een intense tiefus hekel hebben aan mensen waar je het n-woord tegen zou kúnnen zeggen omdat ze een donkere huidskleur hebben. Of op zn minst ga je de rest van je leven zeer actief op de huidskleurigen letten, en dus ook selecteren. Want Ron is slim genoeg om zich geen tweemaal te stoten. Dus. mission accomplished voor de anti-racisten.

Dumb and dumber is er niks bij.

Macroglossum | 18-02-20 | 15:05

De (gekleurde) mevrouw op het RTL nieuw gister zei terecht zoiets als 'wie denk je wel wie je bent als je uit het buitenland komt en je niet aanpast naar de normen en waarden van dit land? Je kunt je er niet achter verschuilen dat je het niet wist'.

Kan het er helemaal mee eens zijn, met deze uitspraak.
Zouden 'ze' hier ook moeten doen.

klevert | 18-02-20 | 15:04 | 3

Alleen de witman moet op zijn woorden letten, je weet wel die voormalige slavenhandelaars !

Acidstain | 18-02-20 | 15:34

Agressors zijn meestal minderheden.

HogeNood | 18-02-20 | 15:38

Ik vind dat wel een straffe uitspraak, waar alle uit het buitenland overgewaaide SJW's het mee kunnen doen.
Vooral die Jerry Afriyie.

Roadblock | 18-02-20 | 15:41

Ik word er zo moe van. De gekwetsten der aarde verenigt u. Amen.

De Evangelist | 18-02-20 | 15:04

The nigga-trap ... Jans viel er in...
Wel heel sneu om daarvoor ontslag te moeten nemen, want dat een blanke dat woord niet mag zeggen en een poks wel, is natuurlijk absurd.
En het toppunt van racsisme.
Maar wel goed racsisme natuurlijk.

Nuchternederland | 18-02-20 | 15:04

Best wel een complexe samenleving.

Boeser_Onkel | 18-02-20 | 15:03 | 3

Wat u zegt. Misschien moet iedereen maar een zwijgeed afleggen. Alleen zo kan worden geborgd dat niemand wordt gekwetst.

MickeyGouda | 18-02-20 | 15:06

@MickeyGouda | 18-02-20 | 15:06: Daar hopen ze op. Als je het nergens meer over kunt hebben, kun je ook geen enkel probleem oplossen of jezelf verenigen met andere mensen. Dan is het ieder voor zich en zijn we sneller de klos.

OudeNederlander | 18-02-20 | 15:09

Wat ik me nu begin af te vragen over NL : gebruiken Chinezen zelf ook het woord poepchinees?

ikbenerweer! | 18-02-20 | 15:03 | 2

Net zo vaak als jij jezelf een tatta noemt denk ik.

Nuchternederland | 18-02-20 | 15:04

Hoe Lang is 'n Chinees.

vic_typh | 18-02-20 | 16:00

Oftewel hoe Jans door een ontevreden speler weggewerkt werd.

LucaBrasi | 18-02-20 | 15:03

Voorkomen is beter dan chinegeren, Ron Jans, peckerwood.
Whatta deal yo Cincinnatti FC, ya'll behave like ten bitches.

chicago river | 18-02-20 | 15:03

Veel mensen zeggen hier 'n-woord'. Het is gewoon 'nigger' hoor.

Dat je het niet terloops gebruikt omdat het een beledigende/negatieve lading heeft (net zoals 'hoer' of 'klerelijer') is netjes, maar hier is het word het onderwerp dus dan is het echt geen zonde on het in zijn compleetheid te gebruiken in plaats van die laffe eufemismes.

quantumcollider | 18-02-20 | 15:03 | 1

Dank!

Ilyrm | 18-02-20 | 16:52

Ik zeg maar zo ik zeg maar niks meer

Schriever | 18-02-20 | 15:02

Fijn voor Ron dat er in Eindhoven een leuke baan op hem wacht.

Gulliver | 18-02-20 | 15:02

De ironie van dit alles is dat de anti-racisten eigenlijk een soort apartheid willen creëren.

trottle | 18-02-20 | 15:02 | 1

Orwell had hier iets over te zeggen

"[The party] destroyed everything socialism stood for and did so in the name of socialism."
- nineteen eighty-four

quantumcollider | 18-02-20 | 15:04

Mensen van zeur

de ondode dichter | 18-02-20 | 15:02

@ redactie
Gaan we dat stemmen in de 2de kamer nog volgen of wat?

Gokmaar | 18-02-20 | 15:01

"De trainer kwam in opspraak doordat hij in de kleedkamer met een aantal van zijn spelers meezong met een hiphopnummer waarin het woord nigger voorkomt". Zijn die spelers nu ook ontslagen, of hebben die de "juiste" huidskleur en mogen zij het woord daarom wel gebruiken?

Kukooo1 | 18-02-20 | 15:01 | 1

Precies, wat een onzin allemaal, kwam bij VI gisteren ook al aan bod.

Apollo | 18-02-20 | 15:10

waarom mag een POC wel iets zeggen en een Blanke niet? dat POC's hele tijd Niggah this en Niggah that rappen/zeggen mag allemaal. als een Latino dat doet ook geen probleem, maar een Blanke ??!!! oh hell no! stelletje fucking hypocrieten, net als ajax supporters die zeuren over dat andere supporters groepen hun Joden noemen, maar oh wee als ze zelf weer liedjes zingen over dat ze superjoden zijn.... Hypocriet kut volk, allemaal!

ikworstelengadouchen | 18-02-20 | 15:00 | 1

Erik "ass-to-mouthaan" schreef ter duiding dat de zwarten nigger als geuzennaam gebruiken. Zo legde hij uit dat hij, Erik, homoseksueel is en dat hij dus het woord flikker als geuzennaam in de mond mag nemen maar als iemand anders dat tegen hem zegt hij daar aanstoot aan neemt. Het probleem is alleen dat die duiding weer helemaal foutloopt want Jans heeft het niet tegen een zwarte speler gezegs maar hij heeft het met een rapnummer meegezongen.

Ik woon al veel langer dan die lul van een Mouthaan in de VS en ik geloof nog steeds niet dat ze het als geuzennaam gebruiken. Rap is gewoon trash.

Ik beoordeel mensen op hun prestaties en professionaliteit in mijn beroep. Niet op kleurm maar er zijn wel degelijk bijvoorbeeld groepen die je als white trash kunt aanduiden. En hetzelfde voor gekleurde mensen. Daar hebben ze ook een woord voor.

SDI | 18-02-20 | 17:00

Er is nog een vacature voor hem bij Ron DMC...

vette_shit | 18-02-20 | 15:00 | 4

Walk this way, talk a completely other way....

Nuchternederland | 18-02-20 | 15:05

Talk this way. Walk away.

kokkie klaphaak | 18-02-20 | 15:26

TOP! :)

Acidstain | 18-02-20 | 15:29
▼ 1 antwoord verborgen

Genaaid door een wisselspeler die van zijn huidskleur een wapen maakte en de rest van het team stond er bij en keek er naar.
Verschrikkelijk.

DrumPiet | 18-02-20 | 14:59 | 2

sterker nog, men vindt het vreselijk wat jans heeft gedaan, en die racistische speler krijgt hier geen verwijten over.
Racsisme in optima forma.

Nuchternederland | 18-02-20 | 15:06

Het gaat nergens over.

Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 16:01

Tsja; het was kiezen of delen:
Of 'eruit gegooid worden wegens racisme' (wat je voor altijd blijft achtervolgen), óf ontslag nemen en de storm laten overwaaien, en over een poosje weer ergens anders aan de slag.

zetje01 | 18-02-20 | 14:59 | 1

Ja bij een Ghanese club of zo.

Magna_V65 | 18-02-20 | 15:39

Wat ik niet zo goed begrijp is dat als je MTV aanzet zo ongeveer elk 3e woord Nikker of op z'n Amerikaans Nigger is, het is dus mijns inziens een beetje hypocriet om het een Cracker kwalijk te nemen als hij een liedje meezingt zonder het Nigger over te slaan.

Tasmaneiland | 18-02-20 | 14:58 | 5

@HoerieHarry | 18-02-20 | 15:02: zielig, ronduit zielig. En toont aan dat in die kringen de negers bepalen wat blanken mogen.
Hebben ze daar nu Rosa Parks voor uit de bus gehaald?

Nuchternederland | 18-02-20 | 15:08

Je hebt in Griekenland het woord 'malaka', wat zoiets als rukker of kloothommel betekent. Wanneer een vriend of bekende het tegen je zegt, is het in de haak, zegt een vreemde het tegen je, dan is het aanleiding voor een vechtpartij. Dat weet ik omdat ik ooit malaka tegen een vervelende Griek heb geroepen.

Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 16:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Amerika, het land waar alleen donkere mensen "nigger" mogen zeggen, 70% van de bevolking obese is, bloot wordt gecensureerd en een 12 jarige een dodelijk wapen mag bezitten.
Snel wegwezen uit dat derdewereldland Ron.

DrumPiet | 18-02-20 | 14:58 | 10

@OverdaanDerOnderheid | 18-02-20 | 15:56: ooit al eens met groot kaliber en/of shotgun geschoten? dat spul geeft een terugslag van heb ik jou daar. Daar zou spillebeentje uit het filmpje een ontwrichte schouder aan overhouden! Daarnaast verberg maar eens een full size rifle of shotgun onder je bed zonder dat je ouders het zien, of dat iemand op school het niet opmerkt als je met een bakbeest van een gun komt aanzetten. daarnaast koopt hij in het filmpje zo te zien iets wat op een Springfield 1903 of een Mossin-Nagant lijkt, ik weet niet of je weet hoeveel kogels dat ding heeft? 5 daarna moet je het handmatig herladen. allemaal heel spannend enzo. Moraal van het verhaal: het spul wat hij mag kopen is niet zo geschikt voor een school shooting of overval. ja er vallen misschien doden, maar de kans is kleiner. Daarnaast is dit gewoon een stukje linkse anti-gun propaganda, immers een ontwapende bevolking is makkelijker te bedonderen, kijk maar naar dit land.

ikworstelengadouchen | 18-02-20 | 16:13

@Roadblock | 18-02-20 | 16:13:

Gemeten naar kaliber vallen de meeste dodelijke slachtoffers in de VS n.a.v. .22 munitie. Niet 9mm, .40 of .45 kalibers. Dat klinkt raar maar het is o.a. vanwege de goedkope munitie waardoor het een erg populair kaliber is voor "plinking". Maar ik ben zelf wel een fan van 9mm, want dat heb ik bij de KL nog gebruikt.

SDI | 18-02-20 | 16:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Het ziekelijke is dat gebruik van dit N-woord wél commercieel gebruikt wordt. Met het geld van die witte mannen is dus niets mis. Je mag wél kopen, maar niet meezingen. Wees dan principieel en verbied dan verkoop aan blanken. Schijnheiligen zijn het.

Rico Tampeloerus | 18-02-20 | 14:58 | 1

Beroepsnegers zijn het.

Wekkertje | 18-02-20 | 15:11

Voordat hij begon te zingen had hij eerst even moeten laten weten dat hij zich bewust was van zijn privileges als witte man. Hoe lang duurt deze gekte nog? Het begint een beetje op de McCarthy communisten jacht uit de jaren '50 te lijken.

ED-209 | 18-02-20 | 14:57 | 1

begint?

trottle | 18-02-20 | 15:00

Ik heb aan twee dingen een hekel, racisten en negers. Oh wacht

Botte Hork | 18-02-20 | 14:57 | 3

Ik had een demente oom die bij iedere verjaardag dat grapje maakte.

Gulliver | 18-02-20 | 15:06

U maakt er een grapje over.
Maar helaas is het zo dat dit gedoe wel invloed heeft.
Als ik zo'n negerin zie roepen, dat het te wit om haar heen is, doet dat wat met mij.
Allereerst de wetenschap dat dit nooit omgekeerd kan plaatsvinden.
Ten tweede de onderkenning van de haat die hier uit spreekt.
Ik heb collega's en kennissen nooit op kleur beoordeeld, en ben het ook niet van plan.
Of iemand zijn woord zijn woord is, en wat hij neerzet in kwaliteit en prestatie is, waarop ik mensen beoordeel.
Maar na scenes als bovenstaande bekruipt mij toch wel eens de onaangename gedachte:
"Zou mijn gekleurde buurvrouw mij stiekem ook een witte racist vinden?"

Roadblock | 18-02-20 | 15:20

My knee grows.

keistad | 18-02-20 | 14:57 | 1

Weg Nick, ga!

Nuchternederland | 18-02-20 | 15:10

Erik Mouthaan heeft het gisteren héél duidelijk uitgelegd op De Toestand Van De Wereld van half acht. Over witte mensen en mensen van kleur. En sommige dingen die witte mensen niet mogen zeggen maar die andere mensen dan weer wel mogen zeggen. En dat dat terecht is. En nu begrijp ik het ook.

Rest In Privacy | 18-02-20 | 14:56 | 4

@Rico Tampeloerus | 18-02-20 | 15:00: White men have no soul!

Rest In Privacy | 18-02-20 | 15:05

Erik "de amerikanen vinden" , 'hier in Amerika'.Mouthaan
Net als bij de presidentiele verkiezingen in 2018 worden de overgevoelige snowflakes wegezet als de doorsnee Amerikaan.

zuurtjeregen | 18-02-20 | 16:13
▼ 1 antwoord verborgen

Enige wederkerigheid is dat volkje van kleur in Amerika ook totaal vreemd.
Honky, Cracker, Whitey, Peckerwood, Bumpkin het moet allemaal kunnen, maar o wee, als een blanke het waagt om Nigga' mee te zingen in een rap.
Gelijk aangifte en einde baan.

Roadblock | 18-02-20 | 14:56 | 2

ja totaal idioot, maar vergeet niet dat soort volk is hier ook in opmars. ze zijn al gearriveerd...

ikworstelengadouchen | 18-02-20 | 14:58

Bizar idd.
Stel ik koop een CD met dit liedje, dan mag ik het dus niet eens helemaal meezingen terwijl ik er wel voor betaald heb?
Als ik het N-woord niet mag meezingen, wil ik een W-korting.

Ongeruste vader | 18-02-20 | 19:06

Ron Jans, de man van de Godwin ten overstaan van Wilders.
Moet ik daar medelijden mee hebben, dat de deugboemerang hard in het gelaat terug komt?

Dacht het niet hé?!

Toetsenbordcomplex | 18-02-20 | 14:55 | 6

Haha! Godwin staat nog op Dumpert. Lekker gewerkt Ron!

Rest In Privacy | 18-02-20 | 15:21

De boemerang genaamd karma.

Acidstain | 18-02-20 | 15:26

@Toetsenbordcomplex | 18-02-20 | 15:18:
Yechhhhhhh, die Doekle Terpstra van de linkse tak van het CDA.
Die indertijd opriep tegen VerWildering van de samenleving.
Met sombere regelmaat zie ik hem in allerlei dikbetaalde baantjes opduiken

Roadblock | 18-02-20 | 15:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Ron Jans is de Anouk van het voetbal.
Hij weet hoe het voelt om door een neger te worden genaaid.

Gulliver | 18-02-20 | 14:55 | 1

Haha..

HoerieHarry | 18-02-20 | 14:56

Dus je hebt een zwarte knecht nodig en je zit goed. LOL
Echt geweldig! Ook die comment onder het filmpje:
"The funniest thing is the idea of a white guy borrowing money from a black guy, that shit's hilarious."

keestelpro | 18-02-20 | 15:19

Ik lag in een deuk, vooral om de gezichten van de blanken in het publiek:
"Kan dit eigenlijk wel? Mag ik lachen? Yessssssss het mag."

Roadblock | 18-02-20 | 15:56

Ik begin wel te begrijpen waarom alle muricaanse donut vretende pliesies trigger happy zijn.

luukeeeeeert | 18-02-20 | 14:54 | 1

Dat heeft meer te maken met het feit dat negerts gewoon veel vaker met wapens rondlopen en die ook vaker gebruiken tegen blanken.

2voor12 | 18-02-20 | 15:46

Totaal doorgeslagen dit. Onderling mogen ze elkaar wel nigger noemen maar als een blanke het zegt, nou nou. Vooral als het even lekker uitkomt om dwars te liggen, te etteren of geld te vangen. Beroepsnegers.

Wekkertje | 18-02-20 | 14:54

Ontslag omdat je een liedje meezingt dat kan alleen daar, welk liedje was het dan ? piep that piep ..

sprietatoom | 18-02-20 | 14:54 | 1

Van Basten...

Nuchternederland | 18-02-20 | 15:12

Er zijn nog steeds Nederlanders die niet begrijpen waarom zo'n eikel als Trump gekozen is. Trump is de personificatie van mensen die lak hebben aan dit politiek correcte gezeur.

ED-209 | 18-02-20 | 14:53 | 1

Dit ook inderdaad. net zoals dat transgender gezeik.

ikworstelengadouchen | 18-02-20 | 15:02

Vind dit echt motherfucking belachelijk!

eerstneukendanpraten | 18-02-20 | 14:53

Niks 'soccer'. Het heet gewoon "football" en dat speel je met je voet, maar die Murricans doen het allemaal verkeerd!

Calastir | 18-02-20 | 14:52

It's payback time. Dit is op irritante wijze politiek correct rappen. Puur, onverbloemd en op de persoon gericht racisme als je het mij vraagt. Wordt nog veel erger, dat politiek correcte gedoe, zal alles doordrenken met ontelbaar veel taboes, en als een loodzwaar "moral grid" over de werkelijkheid worden gelegd. "Alles is moraal" zegt inmiddels ook de rapper...

Schoorsteenveger | 18-02-20 | 15:03

Wat een gedoe allemaal. Ik pak er maar eens een goed boek bij. De Afro-Amerikaanse Hut van Oom Tom,denk ik. Hoewel oom Tom tegenwoordig wel anders zal heten.

oldandwise | 18-02-20 | 14:52 | 4

@harrievanzanten | 18-02-20 | 14:56: het onderkomen van een cis-gender, tot slaaf gemaakte man met een niet-westerse migratie-achtergrond. Black heritage is net zoiets als white privilege. Het enige verschil is dat het een recht geeft op een leven lang de hand ophouden versus een leven lang betalen.

Glasgow Argus | 18-02-20 | 15:05

@Glasgow Argus | 18-02-20 | 15:05: De politiek correcte term "tot slaaf gemaakte" legt - waarschijnlijk geheel onbedoeld maar daarom niet minder relevant - precies de vinger op de zere plek: namelijk de vraag door wie men dan tot slaaf is *gemaakt*.

OverdaanDerOnderheid | 18-02-20 | 15:45

Ik zou een borrel inschenken en dan beginnen aan het prachtige boek 'De Jeneverhut van Oom Tom'.

Kuifje-naar-Brussel | 18-02-20 | 16:06
▼ 1 antwoord verborgen

is dit een foute grap?
#letronalone
#letronrun

Hemmenaar7 | 18-02-20 | 14:51 | 1

Let alone a joke about niggers

grapo | 18-02-20 | 14:55

hij had ook gewoon "soot wipe" ( roetveeg) moeten rappen.... maarja telaat...

Henk P | 18-02-20 | 14:50

Hans Teeuwen aan het werk zetten daar.

overVecht | 18-02-20 | 14:50

Onzinnig deze omgekeerde apartheid maar kan geen betere gebeuren. Want Jans is een deugmens die anderen de maat altijd nam

Axolotl | 18-02-20 | 14:50

vervolg op 'People that annoy you'

Hemmenaar7 | 18-02-20 | 14:57

@Afgeschminkte Bassie | 18-02-20 | 15:01: en ook wel weer typisch dat comedy central er dan dit stukje uit edit.... www.youtube.com/watch?v=AYQfurgIiwg

Afgeschminkte Bassie | 18-02-20 | 15:03

In mijn tijd waren liedjes nog om mee te zingen, als de artiest het 'n-woord' in de tekst zet moet je niet vreemd opkijken dat mensen ook dát woord meezingen. Je kan niet verwachten dat een groot deel van de mensen het plezier van meezingen stopt om na te denken 'mag ik dit woord zeggen' gebaseerd op de kleur van hun huid.

GroetenVanUrk | 18-02-20 | 14:49

Dat je iets wel of niet mag zeggen afhankelijk van je huidskleur, komt op mij gruwelijk racistisch over. Ik zal het wel weer niet begrijpen.

Trekhaas | 18-02-20 | 14:48 | 3

Dat is het ook. Bijzonder dat dat punt nergens gemaakt wordt bij de club of in de media.

Kukooo1 | 18-02-20 | 14:58

Tis ook racistisch. Ben ook benieuwd hoe zwart je moet zijn om nigger te mogen zeggen. Is Best zwart genoeg? Of Pierre van Hooijdonk nog wel en zijn zoon niet meer? Zou er echt een rechter in de VS het zwartheidsgehalte gaan zitten meten?

Road to serfdom | 18-02-20 | 15:21

Heb hier 2 collega's van kleur. Ze vertelden mij dat ik het woord Nigger niet mag bezigen.

Heb ze toen verteld dat dàt juist racistisch was.
Ze waren even stil en hun antwoord: you Dutch guys are crazy.

Baski | 18-02-20 | 16:36

zelfgejat omdat ik kwa denken niets beters had:

If you wanna reach those kids on the street
Then you gotta do a rap to a hip-hop beat
So I gave my sermon an urban kick
My rhymes are fly, my beats are sick
My crew is big and it keeps getting bigger

hallevvezool | 18-02-20 | 14:48

Belachelijk.
Negers zeggen nigger over zichzelf maar als blanke ben je zwaar de lul als je het zegt.
Wat een hypocriet kutland.

HoerieHarry | 18-02-20 | 14:48 | 4

@2voor12 | 18-02-20 | 15:00:
Och er zijn reaguurders, die ook om de haverklap hier het woord Tata gebruiken.
Ik zeg er meestal wel wat van, want ik weet wat voor inhoud het heeft.

Roadblock | 18-02-20 | 15:32

@Roadblock | 18-02-20 | 15:32:
Als u nou eens hieronder een aantal citaten plakt van het regelmatig en om de haverklap gebruikte ‘tata’, dan zal ikzelf daar een oordeel over vellen.
Maar volgens mij kletst u uit de onderbuik.

HA BIER!1! | 18-02-20 | 16:19

Southpark heeft er aflevering aan besteed. Randy kon voor annoying people alleen het n-woord bedenken en zag nagger over het hoofd. Hij kwam in een maisveld terecht met andere accidentele n-zeggers.

MaarFeitelijk | 18-02-20 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, integreren moet van 1 kant komen toch?

NaughtiusMaximus | 18-02-20 | 14:47

In iedere hiphopsong zit zowat het N woord! Maar die mogen dus alleen meegezongen worden door mensen met N. Gezellige boel daar, lekker inclusief ook.

keestelpro | 18-02-20 | 14:46 | 2

Slegs vir soewarten

Axolotl | 18-02-20 | 15:04

Yo kaasje laat gaan man

miko | 18-02-20 | 15:10

Maar den Negert mag het woord wel bezigen. Ik blijf het vreemd vinden.

Het is niet dat zij zelf geen slaven hebben getraind.

Marcello Christiani | 18-02-20 | 14:46 | 3

of verhandeld

Barkruk2 | 18-02-20 | 15:19

@Marcello Christiani | 18-02-20 | 15:45: Ik moest hard lachen!

Blote Bertus 2000 | 18-02-20 | 16:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken