"Nieuws": Misdaad STIJGT in Nederland
Vandaag in het 'nieuws':
15-1-2020: Overheid roept iets
Nu.nl, 15-1-2020: 'Nou jaaa'
AD, 15-1-2020: 'Sjongejongejonge'
NOS 15-1-2020: 'Krijg nou wat'
Telegraaf, 15-1-2020: 'Hold my chocoladeletters'
GeenStijl, 23-12-2019: 'Let op'
GeenStijl, 15-1-2020: Told you so.
Reaguursels
InloggenAchjah wat zal ik er van zeggen, nivelleren is een feest, toch?
We weten allemaal dat er helemaal niets klopt van statistieken. Ze kloppen alleen als het geen onwelgevallige info bevat. Of het wordt op een bepaalde manier gebracht zodat het electoraat zich makkelijk enkel achter quick wins kan verschuilen welke op lange termijn ook geen soelaas bieden. Maar dat is dan voor een volgende kabinet.
De huidige heren en vrouwmensen uit de bestuurlijke inteeltkliek zijn dan allang vertrokken naar Brussel, een of andere multinational of een zelfgekozen burgemeester post. Lekker democratisch allemaal.
En of u de volgende belastingronde nog meer wil inleggen om dit eerlijke systeem overeind te houden...
De politie heeft al 20 jaar cijfers vervalst en wij maar roepen. Dan zoeken ze het nu ook maar zelf uit.
Telkens weer die jongeren...
Hallo.... we zouden toch de oudjes de schuld geven? Alles is immers de schuld van de vergrijzing!
De overheid heeft het tegenwoordig veel over GEVOEL en BELEVING..... dusss, veel belangrijker is de vraag dan ook: Hoe staat het met het misdaadGEVOEL, en misdaadBELEVING, is dit ook toegenomen?
Dat is veel belangrijker....
kijk nu al uit naar 1Vandaag vanavond, oftewel Sesamstraat voor Volwassenen.... met het 1Vandaag panel
Zo is het.
Beleving, cijfers doen er niet meer toe.
En de beleving is (en moet zijn van Geertje Wilders) dat alles enger, gevaarlijker en slechter wordt in dit land. Dat allemaal door de buitenlanders, uiteraard.
Nou is opsporing verzocht de laatste tijd een stuk blan.... uuuh , ik bedoel witter . toeval??
En nu nog die paar 100.000 aangiftes die men maar niet gedaan heeft omdat het zinloos is.
*Meheekaans lullen leren doet*
wolla, no creas que estoy bromeando amigo
Misaad stijgt omdat het een schurkenstaat is, goed voorbeeld doet immers goed volgen.
Artikel in de VK van vanochtend over Zweden al gelezen? Inmiddels erkend men daar dat 90% van de misdaad wordt gepleegd door allochtonen. Uiteraard komt dit doordat ze te weinig kansen hebben gehad.....
Inderdaad 90(!) procent.
Uit het artikel:
"" ‘Zweden heeft zitten slapen. De migranten zijn niet goed opgevangen. ""
Nou, dan weet je het wel weer. Knettergek volk.
90 procent, nou goed gedaan hoor..... is het daar ook allemaal zo'n mega succes?
Ik denk dat ze daar ook zeggen; het is een gááf land !
Het Zweedse vaasje moet nu echt heel voorzichtig vastgehouden worden maar het komt vast goed.
Zweden, was altijd vooruitstrevender dan de andere west Europese landen. Nu ook, als eerste land durven ze dit feit te melden. Nu de rest van achterlijk Europa nog!
Taghi's voorkomen: elke Maroc/Türk met strafblad deporteren.
Kunnen ze lekker Taghi spelen tussen hun eigen volk dat heel wat minder tolerant is.
Criminaliteit is een container begrip. Maar hoe dan ook gevoel ik een enorme toename van criminaliteit sinds de invoering van de Euro. Kleine kereltjes van toen zijn nu groot en velen zijn zelfs na die tijd geboren in deze 21e eeuw van de totale vernietiging van de westerse waarden die zo zorgvuldig zijn opgebouwd sinds de Renaissance.
De prehistorie: vóór 2000 voor Chr.
De oude geschiedenis: 2000 voor Chr. - 590 na Chr.
De middeleeuwen: 590 - 1500 (o.a. de Noormannen komen)
De nieuwe of vroegmoderne geschiedenis : 1500 - 1800
De nieuwste of moderne geschiedenis: 1800 - 1945
De eigentijdse geschiedenis: 1945 -1975
De weg-met-ons geschiedenis 1975 - heden (o.a. de Moormannen komen)
590-1500: Je vergeet de honderden raids op de Europese kusten door islamieten en de bezetting van het Iberisch schiereiland door de Moren. Geeft niet, is mij ook niet verteld op school. Ja, Constantinopel viel in 1453. Gewoon. Het viel. Het woord islam nooit ergens gelezen.
Prima toch, nu maar hopen dat de deugers veel last hebben van criminele nietsnutten. Weten ze in elk geval dat ze zelf ook aan de beurt komen, nadat ze eerst het onderwijs hebben afgebroken en daarna de wereld wilde binnenhalen. Beide overigens prima gelukt.
Niet alleen het CBS signaleert een al tien jaar dalende trend, maar ook de Veiligheidsmonitor, wat de subjectieve veiligheidsbeleving weergeeft (dus niety alleen de aangiftes).
Waarom dus toch zoveel ongeloof? Dat is te verklaren uit de veiliogheidsparadox. Wat dat is, lees je hieronder: (quote)
Waarom reageert een groep mensen sceptisch op criminaliteitscijfers?
Schuilenburg herkent het wantrouwen als het over criminaliteitscijfers gaat. "Als ik in het journaal vertel dat we in een heel veilig land leven, dan krijg ik de volgende dag mails met de vraag of ik krankjorum ben, en waarom ik überhaupt op tv mag komen. Alleen cijfers over dalende criminaliteit overtuigen mensen niet."
Schuilenburg vertelt dat het wantrouwen jegens criminaliteitscijfers deels te verklaren is door wat hij de "succesparadox" noemt. Volgens Schuilenburg zijn we steeds bezorgder over criminaliteit: hoe veiliger een samenleving is, hoe meer zorgen er zijn over het laatste beetje onveiligheid, luidt zijn verklaring. Schuilenburg noemt buurtpreventieteams als voorbeeld: "Dit zijn vaak WhatsApp-groepen waar buurtbewoners samen in zitten om elkaar te waarschuwen voor verdachte situaties. Deze buurtpreventieteams zijn vooral te vinden in wijken die al heel veilig zijn, niet in de wijken waar je ze op basis van de criminaliteitscijfers zou verwachten."
Volgens Schuilenburg spelen ook sociale media als Facebook en Twitter een rol bij hoe we over veiligheid in Nederland denken. "Facebook beloont sensationele en spraakmakende berichten over bijvoorbeeld mishandelingen of inbraken door ze bovenaan de tijdlijn te plaatsen. Dit soort berichten spelen sterk in op ons gevoel en versterken bij veel mensen een gevoel van onveiligheid."
Kortom: Een hoop stemmingmakerij, paniekzaaierij en angsthazerij die nergens op gebaseerd is behalve een onderbuikgevoel dat de criminalitfeit zou stijgen. Daar is dus geen enkele grond voor.
Niet dat deze post ook maar iets helpt. De onderbuikjes hebben namelijk de rotsvaste overtuiging dat in weerwil van welke cijfers dan ook de criminaliteit zou toenemen. Cijfers die het tegendeel beweren zijn uiteraard "leugens" die alleen maar voor politiek gewin over ons worden uitgestrooid.
De paranoia in optima forma.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/art... Tuurlijk jonguh.
@Zapata10 | 15-01-20 | 13:16:
Kijk vriend, dat artikel gaat over een bewering, die door Akerboom wordt onderzocht. Ga je iets beter kijken, dan blijkt dat dit incidenteel inderdaad wel gebeurt maar dat desondanks weinig afdoet aan het feit dat de criminaliteit al jaren daalt. Dat belangrijke feit negeer je, door je alleen te richten op deze incidenten. Je wil dus de grotere lijn niet zien. Je houdt vast aan je eigen geloof in weerwijl van de feiten. Dat is een beetje jammer. De vraag is ook: Waarom? Je hebt het blijkbaar nodig om bevestigd te zien dat je onderbuik gelijk heeft, nietwaar?
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 13:23: Dit artikel gaat over een onderzoek onder politieagenten die ook de criminaliteitscijfers in twijfel trekken. Daartegenover sta jij dan weer met je CBS die de cijfers weer van de politie krijgt. Slaap lekker verder.
@Zapata10 | 15-01-20 | 14:33:
En kamerbreed in de westerse wereld zijn alle leiders tegelijk op het idee gekomen om hun volk voor te liegen over dalende criminaliteit.
Het is een complot! Soros! Bilderberg! De Globalistische Fascisten!
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 13:23:
Ik geloof zeker dat de criminaliteit daalt. Anders zou de politie geen tijd hebben om per jaar 30.000 thuiscontroles te doen bij volkomen onschuldige schutters en jagers.
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...
in 2018
33.200 gedetineerden waarvan
11.600 met een Nederlandse achtergrond.
En een 3e generatie Marokkaan welke hier geboren is, wordt dus gewoon als Nederlander aangezien
Ik roep het jaren: Nederland wordt steeds veiliger echt waar.
Gisteren was eigenlijk wel een nieuw dieptepunt te zien in Opsporing Verzocht waarbij criminelen tijdens de deur forceren een pauze namen en een jointje draaiden en alle tijd namen om deze op te roken. Nadat zij erin slaagden liepen zij de deur uit met een kluis over straat.
Het maakt allemaal niets meer uit tegenwoordig.
Criminelen hebben de vrijbrief maar het klootjesvolk wordt gepiepeld door de overheid zoals met de toeslagenaffaire.
Als je ze met jouw kluis betrapt op straat, bellen de inbrekers de politie.... da's Nederland.
Dat heeft een naam: anarcho-tyranny. Zoek maar op.
De misdaad heeft nooit een daling gekend zoals de overheid ons wil doen geloven. Gesjoemel en gegoochel met cijfertjes zijn nu echter zelfs voor de overheid niet meer vol te houden met alle criminaliteit die dagelijks in het nieuws komt.
Als je werkt dan pakt moedertjestaat driekwart van je energie af.
Nu alleen btw en accijns en loopt het mis dan inwoning met 3x daags eten. aan huis sportzaal.
Huizen zijn er niet meer, alle leuke dingen onbetaalbaar geworden en kans op winnen loterij is ontmoedigend.
Ik zeg “ niet vreemd”
Dus de nieuwe protocollen zijn uitgewerkt? Ging toch een paar jaartjes goed. Dus snel procedures veranderen en de meetmethodes. Zo, het daalt weer..
In de Volkskrant vandaag een artikel over de exponentieel toegenomen (zware) criminaliteit in Zweden. Zweden, in mijn beleving toch altijd een land dat Utopia het dichtst benaderde: nu iets van 10 miljoen inwoners, een enorm groot land met een prachtige natuur, grote welvaart, gemoedelijkheid en beschaving, een sociale verzorgingsstaat waar Nederland jaloers op kan zijn (en ABBA), dat Zweden heeft de kapitale blunder gemaakt om in 2015 zijn grenzen wagenwijd open te zetten en maar liefst 160.000 'vluchtelingen' dat jaar binnen te laten. Nu zitten ze daar ook met de gebakken peren, gebakken peren waar wij in Nederland al ca 4 decennia mee te maken hebben.
En paar kwoots:
"De krant Dagens Nyheter deed in 2017 onderzoek naar honderd moordgevallen of pogingen tot moord en kwam tot de conclusie dat negentig procent van de verdachten een migratieachtergrond had."
M.i. exact hetzelfde in Nederland en andere West-Europese landen. Maar ze zijn daar bepaald nog niet 'woke':
"Maar of Malmö no-gozones heeft? Nee, zegt Westford. ‘Wij spreken over ‘zeer kwetsbare gebieden’. En zelfs als we no-gozones zouden hebben – die we dus niet hebben – dan zouden we die van hogerop nooit zo mogen noemen. Wij willen een inclusief land zijn."
Wegkijken, ontkennen, bagatelliseren, werken met eufemismes, ja, dat hebben we hier ook allemaal gehad, en voor een belangrijk deel hebben we dat nog steeds, en ook in Zweden leggen ze de schuld voor wat er allemaal misgaat in eerste instantie bij zichzelf:
"Zweden heeft zitten slapen. De migranten zijn niet goed opgevangen."
Zie je nou wel? Als je die lui maar goed opvangt, zal het automatisch een 'verrijking' voor je land blijken te zijn.
Nou, ik zou willen voorstellen: buitengrenzen EU hermetisch dichttimmeren, 'opvang' in de regio maar niet meer hier, en alles wat zich hier crimineel dan wel geradicaliseerd godsdienstwaanzinnig misdraagt, eruit tiefen.
Nee joh, dit speelt al veel langer. Die utopie is al jaren geleden compleet gesloopt door import maar de pers hield haar kaken stijf dicht.
Ik ben in de war.
De vergrijzing heeft jaren in het voordeel van de politie gewerkt, zelfs een 80 jarige Marokkaan zal niet snel de lokale sigarenboer beroven. Nu met bakken van jonge import zal het omhoog schieten. Indien je oudjes en onder de 10 uit de statistieken haalt zal je schikken van de bijdrage van oude en nieuwe import
Onzin, er is nooit een daling geweest. Alleen op papier.
Ik zie een zeer sterk dalende trend de laatste tien jaar en inderdaad, een licht stijgend getal over het laatste jaar. Waarom dan de focus op die niet echt significante stijging terwijl die enorme daling onbenoemd blijft? Stemmingmakerij?
Nee, de politie doet er vrij veel aan om aangifte te ontmoedigen. Ook bij zware mishandeling, voor het zicht van camera's en met meerdere getuigen, krijg je geen poot aan de grond. Dus waarom nog aangifte doen?
De daling van de afgelopen 10 jaar was een fake daling, georganiseerd sinds Balkenende 1 om zoveel mogelijk misdaad uit de boeken te houden en dus niet te registreren. Stijgende misdaadcijfers zijn namelijk nooit goed voor het politieke imago. www.groene.nl/artikel/het-mysterie-va...
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 11:00:
Ik geloof daar echt helemaal niets van. De politie neemt mishandeling zeer serieus. Ik ken geen enkel voorbeeld van een dergelijke zware mishandeling die op aanraden van de politie niet wordt behandeld.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:03: Is gewoon onderzoek naar gedaan en aangetoond. Dat jij dat niet gelooft mag je aan jezelf wijten.
@Zapata10 | 15-01-20 | 11:01:
Tuurlijk joh, de politiek is er alleen maar om jou je belazeren. Dat is het speerpunt van alle beleid. Misschien even bij de psychiatert langs vanmiddag? Er zijn pilletjes tegen paranoia.
@Zapata10 | 15-01-20 | 11:05:
Kom maar door dan met de bewijzen van je verhaal. Ik wacht...
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:05: u bent op volzaamheidsdieet, erg gevaarlijk. De regering en overheid levert dag dagelijks bewijs van uw ongelijk. Zie recentelijk belastingdienst en terugkeer afgewezen asielzoekers. Men doet niet wat men zegt én werkt zeker niet automatisch in het belang van de burger. Tragisch, maar realiteit.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:05: Je bent niet zo op de hoogte van politiek lijkt me. Allereerst gaat het om macht en posities. Die houdt je niet vast als er negatieve cijfers zijn. Dus cijfers worden gemanipuleerd. Gebeurt overal op de wereld. Misschien moet je eens volwassen worden.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:06: Heb je het linkje gelezen en het onderzoek wat er in staat? Of zijn dat teveel woorden voor je?
@Zapata10 | 15-01-20 | 11:08:
Ach ja jongen, misschien moet jij eens gaan rondkijken in de echte wereld? De politiek is niet overal even verrot en als jij denkt dat de politiek deze cijfers expres zodanig manipuleert dat een al tien jaar dalende trend wordt verzonnen terwijl de "echte" trend stijgend is, mag je echt naar de psychiater gaan. Of gewoon PVV stemmen, dat kan ook.
@Langshetrandje | 15-01-20 | 11:06:
"Men doet niet wat men zegt én werkt zeker niet automatisch in het belang van de burger."
Niet altijd, daar zijn voorbeelden van. Maar deze uitzonderingen te bestempelen als stanhdaard beleid is natuurlijk paranoia. Maar dat is een geestelijke afwijking die veel voorkomt, zo blijkt.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:03:
Waarom zou Kuif daarover liegen? Is al jaren het geval, zelf ook meegemaakt in de jaren 90. Je komt met je wijf op het bureau om aangifte te doeb van vermissing van haar handtas met geld, sleutels en paspoort en lachend wordt je medegedeeld dat dat niet kan. Zij naar buiten - zij wilde geen scene schoppen maar ik weer geen zin om haar gezeik dan over me heen te krijgen - dus 5 minuten later weer terug en toen kon het bij dezelfde agent opeens wil, die lachend ontkenden dat het eerst niet kon. Op zo'n moment hoop je echt dat een vrachtauto de bocht te kort neemt en de gevel van dat bureau kopt...
Maar je, je hebt de realiteit en je hebt de hartjesgroene appeltjesweide van de Landgenoot. Vraag me wel eens af of zijn reaguurbunker voorzien is van matrassen tegen de wanden...
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:11: Als je niet de moeite wilt nemen om je echt te verdiepen is een polemiek zinloos met je. En al helemaal omdat je mensen direct in hokjes plaatst je bent dus af.
@Zapata10 | 15-01-20 | 11:16:
Tuurlijk het ligt allemaal aan mij en niet aan jou.
@Graaisnaaiert | 15-01-20 | 11:14:
Ja man iedereen en zijn moeder heeft een voorbeeld van die vreselijke politie. Ik heb daar heel andere ervaringen mee en nee inderdaad, een vermiste handtas heeft geen prioriteit. Dat begrijp ik geheel. Waarom let je vrouw dan ook niet gewoon op haar spullen? Een handtas...
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:17: Oh ja joh? Nou lezen dan maar weer voor je www.ad.nl/politiek/wantrouwen-in-kame...
De dalende criminaliteitscijfers van de afgelopen jaren hadden enkele oorzaken. Zo waren er steeds minder politiebureau's, zodat aangifte doen steeds lastiger werd. Die aangifte moet op afspraak, of online. Door onderbezetting van de politie worden de meeste misdrijven niet opgelost. Voeg daarbij dat aangifte doen nooit anoniem kan en de gegevens van de aangever dus bij de dader terecht kunnen komen. Wat vaak leidt tot een tegenactie (steen door de ruit, bedreigingen) Dit alles maakt dat mensen geen aangifte meer willen/durven doen en het leek of de misdaad daalde. Dat de cijfers nu een stijgende trend laten zien is derhalve best groot nieuws: het betekent namelijk dat het nu zo erg is dat het zelfs niet meer wordt verdoezeld door bovenstaande factoren. En nee ik lul niet maar wat. Ik heb hier in mijn werk dagelijks mee te maken. Het totaal falen van de rechtsstaat door links wegkijk- en daderknuffelgedrag.
@CupDCake | 15-01-20 | 11:40:
Dus het zijn allemaal leugens.
De politiek liegt met als enige doel jou een beter beeld te geven.
Ik zeg stem PVV of verhuis gewoon naar Hongarije.
@CupDCake | 15-01-20 | 11:40: Laat maar, het ventje is doof voor argumenten en feiten en leeft in de bubbel van zijn eigen gelijk. Zoiets als een jihadist die je probeert redelijkheid bij te brengen.
@Zapata10 | 15-01-20 | 11:59:
Het is exact omgekeerd Zapata.
Je negeert elk feit dat jouw beeld bestrijdt.
Je bent er blind voor, vaart alleen op incidenten en enkele voorbeelden maar weigert om de grote lijn te willen zien, die wel degelijk en bewezen een dalende trend laat zien in de criminaliteit.
Maar goed, er hangen hier vrijwel alleen PVV stemmers rond en die staan nu eenmaal bekend om de overdreven beeldvorming en het wantrouwen voor cijfers die hun ongelijk aantonen.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:19:
Omdat je een bewijs van aangifte mee moet nemen om een nieuw paspoort aan te vragen, druif... Denk je dat ik voor mijn lol met dat mokkel op pad ga omdat zij weer eens niet op haar spullen kon letten?
@Graaisnaaiert | 15-01-20 | 12:49:
Ah ze was dus niet alleen haar tas maar ook haar paspoort kwijt, dat laatste had ik gemist. Wel apart dat de politie in dat geval geen aangifte wil registreren.
Misschien werkt het hetzelfde als met de jaarwisseling: jarenlang kregen we te horen dat die 'relatief rustig was verlopen'.
En nu ineens komt boven tafel hoeveel erger het elk jaar is geworden...
Dus misschien komt men ook nog terug op "veiligheid is een gevoel" en gaan we nog hard schrikken als de echte cijfers boven water komen.
Dat suggereert dat er "echte cijfers" zijn en dit dus leugens zijn. Waarbij je suggereert dat men je met deze cijfers expres belazert. Ik neem je daarom totaal niet serieus.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:00: Een kennis van me werkte voor het ANP als misdaadverslaggever. Hij kreeg regelmatig tips over gewelddadige incidenten die dan door de politie werden ontkend of gebagatelliseerd. De politie wordt namelijk afgerekend op 'veiligheid', en voor hen komt het dan in de praktijk beter uit als de cijfers laag blijven.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 11:03:
Ook daar geloof ik helemaal niets van. De politie is niet bezig om gewelddaige incidenten expres onbehandmeld te laten. Ik hoor vanuit die hoek heel andere verhalen. Met name over een tekort aan mankracht, maar desondanks blijven geweldsincidenten een prioriteit.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:09: U bent vast en zeker lid van de VVD die frauderen ook nooit.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:09: www.ad.nl/politiek/wantrouwen-in-kame... Lezen beste landgenoot.
'voorkomen dat criminelen opgroeien'
Ik ben op zich voor maar het klinkt wel bruut...
De laatste 10 jaar zijn de misdaadcijfers tot afgelopen jaar gedaald! Het gekke is dat de inboedel- en diefstalverzekeringsbedragen niet gedaald zijn!! Weer lekker verdienen geweest voor die polisklievers!!
Goed punt. De ene cijferbasis voor het ene doel, een andere voor het andere doel.
En zeker de helft doet geen aangifte meer, tenzij voor de verzekering!
"""""""""""""""""Jongeren""""""""""""""""".
"Overlast door verward / overspannen persoon". Gestegen met 10%. Altijd die vervelende opgebrande hoogleraren, artsen en advocaten weer. Altijd maar 80 uur per week werken. De bak in met die lui!
In mijn omgeving doet vrijwel niemand meer aangifte. Inbraak in auto's, huizen, tuinhuizen/garages. De politie komt niet en effectief krijg je via de telefoon te horen dat het doen van aangifte niet verplicht is. Dat was bij de laatste poging het geval, ik zal niet de enige zijn, je leert het dus af.
De politie bepaald niet hoeveel blauw er actief is, dat doen types die van ver weg en op basis een rapport zgn deskundig zijn.
Waarom lijkt Den Haag, uitzonderingen daargelaten, toch vol politieke kneuzen en opportunisten te zitten?
Probleem erkennen is jezelf (mede)verantwoorlijk voor de oplossing daarvan maken. En daar zit onze bestuurlijke elite niet op te wachten. Iftarren, gala's bezoeken en lintjes knippen is allemaal leuk en aardig, maar het moet natuurlijk niet op werk gaan lijken. Bah...
"De criminaliteit stijgt weer na jaren van daling" ???
de tekst is verkeerd, moet zijn:
"Het aantal aangiftes stijgt weer na jaren van daling" of
"De regering was niet snel genoeg om de getallen aan te passen"
Dat is dus het lul-excuus: De echte cijfers zouden niet dalen maar alleen het aantal aangiftes. Want de ophef moet in stand blijven, dat is nu eenmaal belangrijker dan waarde hechten aan feiten en data.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:02: Heb jij wel eens aangifte moeten doen? Ik verschillende malen. Voor inbraak loopt de politie helemaal niet warm, want dat is lastig op te lossen. En ook bij zoiets als brandstichting moet je ze heel erg achter de broek zitten, anders doen ze niks.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 11:05:
Ja, laatst nog, twee maanden geleden. Mishandeling en dat werd zeer serieus genomen. Daar werd tijd voor gemaakt, uitgebreide rapportage opgesteld en naderhand actief op gesurveilleerd. Ook van inbraak een voorbeeld uit de directe omgebving welke aangifte geholpen heeft in het arresteren van twee verdachten die uiteindelijk 2.5 jaar hebben gekregen.
@Beste_Landgenoten | 15-01-20 | 11:15:
Kan me niet voorstellen waarom iemand jou zou willen mishandelen.
De geregistreerde misdaad stijgt weer. Dat komt omdat ze er niet meer aan ontkomen misdaad te registreren. Ongeregistreerde misdaad is alleen maar gestegen omdat het staand beleid bij de politie is en was om aangifte doen zoveel mogelijk te ontmoedigen, zaken veel lichter neer te zetten dan de werkelijke toedracht en een heleboel zaken waar de burger na veel moeite wel aangifte van kon doen niet in de statistieken mee te nemen. Die kwamen op de plank te liggen en verdwenen na enige tijd in de prullenbak.
Dat was de reden waarom het CBS altijd met die leuke misdaad cijfertjes kon komen want ze krijgt die cijfers van de politie.
Nu kan de politie er niet zoveel aan doen, het is beleid wat afgedwongen werd sinds Balkenende 1. De misdaad moest naar beneden en er werden targets aan gesteld. Niet halen van de targets betekende sancties. Dus om de targets te halen ging men over tot niet registreren en voila, de misdaad daalde volgens de statistieken. Het is sinds 2002 een grote leugen geweest.
www.groene.nl/artikel/het-mysterie-va...
Zoiets als het aantal inbraken daalt... Nee, inbraken zonder duidelijke videobeelden van de daders worden niet meer in behandeling genomen.
De crimefighters van de vvd hebben dit niet weten voorkomen
Met boeven vang je boeven, zou je denken. Quod non.
Het valt me steeds op dat Akerboom inmiddels wel toegeeft dat Nederland een logistieke draaischijf is voor de doorvoer van harddrugs naar het Europese achterland, maar angstvallig het grenscontroles vermijdt als oplossingsrichting; terwijl elke diender en douanebeambte weet dat het dweilen met de kraan open is zolang die niet drastisch worden opgevoerd. Die man is een marionet.
Met als toevoeging dat ethnisch profileren niet mag, dus "jongeren" in een auto van 80K mogen niet preventief aan de kant worden gezet...
@Graaisnaaiert | 15-01-20 | 11:02:
“Jongeren” die rijden in een dure auto worden in het kader van patserprojecten voortdurend aan de kant gezet. Maar ook dit soort kleine crimineeltjes wordt steeds slimmer. De auto wordt geregistreerd op naam van een autoverhuurbedrijf. Van een neef natuurlijk
Net zoals we gisteren al konden lezen wat de zovenaamde oorzaak was van dommere leerlingen, namelijk het lerarentekort (ahum), wordt ook nu weer in het oorzakenlijstje de werkelijke reden verzwegen: “ Deze stijging kan te verklaren zijn door een toename van criminaliteit, aanpassing van de registratiemethode, het gestegen aantal internetaangiften en de toename van fraudemisdrijven, staat te lezen in deze zogenoemde Misdaadmonitor.” Oftewel de oorzaak heeft sowieso nooit iets te maken met, ach, u als reaguurder weet allang wat dat is, dus ik hoef het hier niet eens meer op te schrijven.
Ja en de leraar moest harder werken om dit te voorkomen. Mijn gezegde altijd ik kan van een ezel geen renpaard maken.
De criminaliteit is de 'Ángst und Schrecken''brigade van Rutte; zo werkte in het Derde Rijk van Hitler de SA. Hoe meer rechtsonzekerheid en veiligheidsgevoel, hoe liever dat scrapuul Rutte het heeft.
moet zijn: gebrek aan veiligheidsgevoel
Cijfers kloppen niet, leren jullie mij altijd. Dus de criminaliteit daalt?
Of is dubbel zo hoog, ligt eraan welke bril je op wilt zetten, een roze of zwarte
@allesofniks | 15-01-20 | 10:55: Racisme!
Jammer joh.... paar jaar te laat om er wat aan te doen
Gelukkig heeft het niets met de asielzoekersinstroom te maken.
Nee integendeel, meer apothekers, billenwassers en quantumfysici is een zegen.
Oorzaken die FvD/PVV in de kaart spelen worden sowieso nooit erkend.
Wat heeft aangifte voor zin? De dader krijgt jouw adres en hoeft enkel maar een paar uurtjes te schoffelen.
Precies, wanneer je als brave burger iets verdachts hebt gezien, dan is er wél ineens een enorme registratie/drift bij de politie, dan willen ze werkelijk álles van jou weten en in het systeem verwerken.
Doodeng, want we weten dat (de -gratis- de advocaat van) de dader in Nederland recht heeft op inzage in alle gegevens. De volgende keer krijgen ze dus alleen nog een anoniem briefje van me en dan kijken ze maar of/wat ze ermee doen.
Ik betaal mijn hele leven al fors voor een heel pakket, maar hoor en lees slechts dat ik overal maar zelfredzaam in moet zijn. Welnu, dat doen we dan maar...
Dat ze dan al weten waar de "dader" woont wanneer het stoffelijk overschot met schoffel in cranium wordt aangetroffen in het perkje.
Binnenkort een extra D66 staatssecretaris op Justitie en Veiligheid, als oplossing.
sarcasme is een kunst... LOL
Die spreekt in ieder geval wel de taal. Arabisch.
Aantal leden van FVD stijgt ook hard, dat is dan wellicht een beetje positief, als ze überhaupt nog in staat zijn om het tij te keren, de chaos terug te dringen en het land voor ineenstorting te behoeden .
Een half miljoen nieuwe mensen (m/m/) binnen laten en dan verbaasd zijn dat we meer vlees eten, er meer ongelukken zijn op de weg, er een huizencrisis is en de misdaad stijgt. Hoe dan?
Een echte politiek deugende formulering zou zijn: de daling heeft een positieve trend. Vgl negatieve groei.
Voor het eerst in 7 jaar stijgt het weer,
komt mij bekend voor.
Het is toch altijd 7 magere jaren daarna 7 vette jaren.
Vuurwerk verbieden dan gaat het vanzelf weer dalen
Statistiek... als de journalistiek dat al niet meer snapt, waarom doen we er dan nog aan?
De misdaad daalt
De mist daalt neder
Maar ik ben een optimist
Ik denk: het trekt wel op die mist
Of ben ik de enige die het ziet?
Een kogel komt immers harder aan
Dan een vraag die te binnen schiet
-1 niet meer doen svp.
Een 3 voor de moeite.
Nou! Da's gemiddeld toch een 1! Ik ben positief teleurgesteld.
Ikzelf dacht:
Dit is vlijmscherp rijmwerk!
Tekst-technisch is het next level perfectie.
Misschien heeft het de diepgang van een platbodem, maar die hebben wel een zwaard om te steken.
Wel mooi al die 'verbazing'. Je zou er bijna een 'fucking' Gouden Kalf voor geven. Daar over gesproken, hoe zou het zijn met Nasrdin Dchar? Zou hij de racistische ober al gevonden hebben?
Die ober zit nu bij de PvdA.
In de laatste staat 'Overlast Incidenten'; overlast verwarde personen, overlast jeugd en overlast zwervers - drie dingen die als een vuist op een oog psassen bij een zich terugtrekkende verzorgingsstaat.
Dat is goed nieuws!
Want dan gaan de belastingen ook naar beneden, toch?
@Nuchternederland | 15-01-20 | 09:55: Dit is duidelijk een antithese!
En dat allemaal dankzij Mark "meer blauw op straat en minder asielzoekers" Rutte.
Zachte heelmeesters maken stinkend wonden, dus let op de compleet overtrokken reactie die er gaat komen...
Want simpelweg gaan handhaven in probleemgebieden dat komt niet bij ze op, kruideniers als politici. Slechter kan het bijna niet.
De reactie is lachen en vriendelijk doen.
Reactie Rutte: "We gaan niets beloven, maar daar heeft U een punt".
@Zeiss | 15-01-20 | 10:01:
Dat, maar eerst: "ja, ik vind het ook vreselijk en die klootzakjes die we dat doen moeten kei- en keihard worden aangepakt."
Om vervolgens over het weer te gaan praten...
Maar, maar... hij daalde toch volgens onze wereldvreemde regering dan...
Misschien een vreemde conclusie, maar zien we hier niet de effecten van de vergrijzing? Meer online oplichting (wie zijn daar het vaakst het slachtoffer van?) door jeugd die het dus kennelijk moreel niet verwerpelijk vindt om anderen op te lichten zodat ze kunnen stappen. Gezien de aard van het misdrijf vraag ik me ook af of je de daders onder het allochtone deel van de bevolking moet zoeken, die gemiddeld wat lager opgeleid zijn.
De overige stijging is overigens zeer direct gerelateerd aan de afbraak van de intramurale GGZ zorg. Iedereen moest maar in de samenleving geplaatst worden, want dat zou beter zijn. De gevolgen zijn duidelijk: meer overlast drank en drugs, meer overlast verwarde personen, meer overlast zwervers.
Wie de derde wereld binnenlaat, krijgt de derde wereld.
En dit gaat alleen over geregistreerde misdaad. De zwaardere misdaad zeg maar. Topje van de ijsberg. Zoveel aangiftes die niet gedaan worden, zelfs op advies van de politie om geen aangifte te doen. Heeft toch geen zin.
Ondertussen DE oplossing van de politiek, die flikkert er nog maar een verbod tegenaan, want handhaven gebeurt niet.
Met dank aan de regerende partijen, waaronder de VVD (zelf crimineel corrupt).
Trap niet in die verkiezingsretoriek mensen!!1!! Ze lossen het nu niet op. Straks niet en nooit niet.
Ander verrassend nieuws, ... zucht. Nog los van de stijging lijkt mij de toename van het (grof) geweld bij en rond criminaliteit een punt van aandacht. Daar is duidelijk een link met geïmporteerde en doorreizende zeden en mores. Een deel van de oplossing dringt zich dus automatisch op.
'de daling is gestopt', aldus het AD. Zo min mogelijk de nare feiten benoemen. Sukkels.
Dat betekend dus de daling in aangiftes.
Er is een daling in de daling?
Dit. Nog even en we migreren van "Derk Wiersum is doodgeschoten", naar "Zijn hart haalde door omstandigheden buiten zijn invloedssfeer niet meer het minimaal vereiste aantal slagen".
Het AD is een blad verworden voor linksche gekkies en Privé of Story niveau.
Tip aan de regering:
Regel een verbod op misdaad.
Of Marokkanen ... oh wacht dat is iets te generaliserend.
@Watching the Wheels | 15-01-20 | 09:48: nee, dat is een pleonasme
Meer, meer, meer snelheidscontroles, vooral op snelwegen, en vooral als straks de 100 km/u is ingevoerd.
Dat zal ze leren.
Dat is nog eens een realistisch idee! Gaan ze meteen uitvoeren.
Ga eens een weekeindje in Amsterdam doorbrengen. Het lijkt wel een circus. Af en toe rekent de politie een verward persoon in die 2 uurtjes later weer vrij is.
Allerlei toeristen die aapjes komen kijken. Verdovende middelen bij de fleet. Wazige groepjes Palestijnen, Joden die elkaar bekritiseren. Tevens nog een hele partij Mocro en turken.
Hiermee kun je toch niet series genomen worden als hoofdstad van Nederland.
En dan als toegift dat de criminaliteit stijgt omdat ........ bla bla,
We zijn een voorspelbare bananenrepubliek geworden.
Klopt in serieuze hoofdstad worden veel meer moorden gepleegd...
Geregistreerde misdaden.
Opsporing is nul.
Oplossings percentage is nihil.
Veroordeling is nul.
Strafmaat is laag.
Daadwerkelijke aantal wat ook in de gevangenis komt is laag. (werkt niet mee, komt niet opdraven).
Kans op recidive is hoog.
Dan alle seponeringen en bijvoorbeeld de werkdruk van agenten, officieren van justitie, rechters, advocaten, bewakers nog ...
Vuurwerk verbod aanstaande....
Misdaad loont blijkbaar.
En natuurlijk pakt men de meest noodzakelijk zaken aan namelijk het vuurwerk en het incasseren van openstaande verkeersboetes. Daarvoor komt de hermandad je vrijdagmorgen van je bed lichten om je te gijzelen. Prioriteiten...
Vuurwerkverbod!
Mag ik voorstellen dat de redactie vaker foto collages maakt met overheids berichtgeving die zichzelf, onvermijdelijk zien we nu weer, tegenspreekt binnen 6 maanden. Dat soort visuele hulpmiddelen zijn altijd goed om de achterlijke msm berichtgeving kapot te maken.
Riduan Tarrel, stuk stront.
Nu al sin an wat er onder het kopje "Overig" verstopt zit!
Onder "overig": in ons dorp heeft een jongere vorig jaar een blikje op straat gegooid. Je had er over kunnen struikelen. Gerben heeft het wel opgeruimd en z'n excuus bij de burgemeester gemaakt maar je bent toch bang dat zoiets eindigt in een nieuwbouwhuisje met een hypotheek d'r op.
@A.S. Perien | 15-01-20 | 09:46:
Bij ons dorp heeft de brandweer de kat Pukkie uit een boom gehaald met de ladderwagen. Daarna zijn we met zijn allen het gaan vieren in het dorpscafé.
Er is een rapport opgemaakt door de dienstdoende agent.
Er wordt steeds meer verboden; de burger mag niets meer; en dus stijgt de criminaliteit.
Dit is zonder houtvuren op windstille dagen toch?
Ik zit niet te wachten op preventieve afrekeningen omdat er iemand met een bontkraagje langs het huis van mijn bejaarde moeder fietst maar aan de andere kant zit ik ook niet te wachten op een strafzaak als ik een inbreker mijn huis uittimmer op een manier waardoor ik zeker weet dat hij mijn huis uit is en het voorlopig ook niet meer kan proberen. Dus wat mij betreft mag je de bevoegdheid om erf en haard te verdedigen wel wat verruimen ( binnen het redelijke ).
Het systeem zorgt zelf voor de nieuwe Tahgi's
check deze link maar: www.geenstijl.nl/1261071/het_gaat_ste...
Als je als gemeentebestuur wegkijkt en gratis kickboxlessen geeft.....
Dit wisten we al maar wat is de uitslag van de talkshowoorlog?
Eva 1 Giovanca - 2
@van Oeffelen | 15-01-20 | 09:51: bedankt nu kan ik aan mijn dag beginnen.
@Titje | 15-01-20 | 09:59: de EO dinsdag Op1 is gedoemd te mislukken. En die Vara Friday ook.
Alleen nog misdaad aanpakken waarbij "onschuldige" slachtoffers betrokken zijn. Heeft het slachtoffer een criminele achtergrond of is "bekend bij de politie", geen tijd en aandacht aan besteden. Laat ze elkaar maar lekker afknallen.
Daar valt iets voor te zeggen. Maar je hebt vaak ook colleteral damage.
@DrumPiet
Misdadigers die elkaar zonder belemmering mogen afknallen krijgen de (terechte) indruk dat er geen wet bestaat en gaan wat later over tot het afknallen van iedereen die hun niet bevalt. Dat verschil tussen betrokkenen en onschuldigen valt razendsnel weg bij zulke mensen.
'Aangiftebereidheid stijgt weer.' was een betere kop geweest.
Die werkt twee kanten op.
Die mischien wel. Probleem meneer ligt bij een tekort aan aangifte opnemers. En mocht je toch komen hebben ze psychologen in dienst om u de aangifte uit u kop te praten. Zo even een correctie op het door u neergeplempte.
@tweetybird | 15-01-20 | 09:45:
"Van alle veelvoorkomende criminaliteit waarvan burgers in Nederland slachtoffer worden, zoals gewelds-, vermogens- en vandalismedelicten, wordt slechts 36 procent bij de politie gemeld, van 27 procent wordt daadwerkelijk aangifte gedaan. "
Bovenstaand citaat uit rapport van CBS d.d. 2016. 9% werd de deur uitgepraat. Er is dus personeel zat, te veel zelfs, veel te veel. Met minder personeel is 9% meer aangiftes mogelijk!
@Man-Van-De-Rekening | 15-01-20 | 10:02: man wat ben jij een amateur. Het werkt 2 kanten op. Wanneer je bijvoorbeeld verkrachting wilt melden krijg je van sommige agenten nog even een bedenktijd van 2 weken. Zo zijn er meer voorbeelden van ontmoediging aan te halen.
@BrokenTipi | 15-01-20 | 10:54: Ik krijg inderdaad niet betaald voor mijn plempsels op het stijlloze blog, hulde voor jouw visionair vermogen. Maar verder produceer je een rammelend verhaal, ogenschijnlijk heb je problemen met begrijpend lezen. Regelmatig wordt er een cursus 'begrijpend lezen voor beginners' aangeboden in de bejaardensoos. Doe er je voordeel mee!
In ander nieuws : Water is nat !!
Hangt van de temperatuur af....
@Is dit nog nieuws? | 15-01-20 | 09:45:
Touche
U heeft gelijk: Fake nieuws dus, van dat natte water.
Die daders kunnen altijd zeggen dat ze er geen herinnering aan hebben, dan telt het niet mee toch?
of een psychose hadden.....
Nou, dat moet dan "geen ACTIEVE herinnering" zijn, zoals de bekende leugenaar M. Rutte beweerde. Om geen "actieve" herinnering te verkrijgen dient men het geheugen dus niet "actief" te maken. U moet dus zelfs niet eens proberen om het U te herinneren. Probeert U dat wel, dan zal de herinnering onmiddellijk "actief" worden. En bent U schuldig...
Logisch dat de misdaad stijgt want de bevolkingsgroei stijgt ook. O wacht, de misdaad groeit sneller dan de bevolkingsgroei. Tja dan heb ik echt geen idee.
Of daders denken "als Rutte er steeds mee wegkomt, dan moet het ons ook lukken".
@Watching the Wheels | 15-01-20 | 09:33: Zouden ze a) weten wie dat is. ? b) hem überhaupt verstaan ?
@Jan Leul | 15-01-20 | 09:35:
Nou ze zullen wel weten dat hij het land waar ze vandaan komen platgegooid heeft in het belang van Shell toch?
Tsja, alx je mensen ontmoedigt aangifte te doen dan zal de misdaad inderdaad dalen.... theoretisch dan.
Misdaad is showbiz.
Alle media aandacht en publiciteit verheft criminelen en allerlei wannabees tot helden en voorbeeld.
En vooral de manier waarop ze ermee weg (lijken te) komen.
Conclusie; misdaad loont in Nederland.
aangiftes worden pas geregistreerd als de zaak is opgelost... goed voor de statistieken en goed voor de aan prestatieafspraken gekoppelde management bonussen.
Alles wat de VVD en vrienden aanraken gaat naar de klote. Dat moge duidelijk zijn. Keihard naar de klote.
Ik vind dat je overdrijft.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:32: Hij onderdrijft. Maar alles wordt in stand gehouden door de ondernemers, die houden de reet van Rutte heel.
@Zeiss | 15-01-20 | 09:33: Veel ondernemers zitten niet te wachten op een Nexit, dus die stemmen liever VVD dan FvD.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:34: Dat is een kul argument....... de FvD wil een Nexit in een referendum (die juist door jouw VVD en consorten de nek is omgedraaid) voorleggen aan de bevolking,,,,,, niet meer en niet minder!
Als we het gedeelte overdrijving weglaten, dan blijft er dat over waar je het mee eens bent mag ik concluderen?!
Alles wat de politiek en/of ambtenaren aanraken gaat naar de kloten!
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:32:
Nee hoor. Sterker nog we krijgen er nog meer misdaden bij. We hebben weer het populistische geneuzel van het CDA en die VVD. Niet terugkeerders strafbaar stellen. Iets zegt mij dat ze al weer bezig zijn met loze beloftes voor verkiezingen. Mooi man. Laten dit nu de partijen zijn die er voor gezorgt hebben al vlak na WWII voor de onbeperkte toestroom van migranten. (Zie goedkoop werkvolk voor multinationals en tuinbouw) .Je weet wel partijen die de laatste jaren nog riepen tandartsen en chirurgen!!! En handen aan het bed!! En meer van dat soort onzin.
Deze krantenkoppen hebben alleen de functie om de populistische praatjes van die VVD ratten te onderschrijven. De maatregelen die vervolgens worden genomen bestaan uit van die laffe deradicaliserings projecten en programma’s. Draai dat VVD tuig nou eens de nek om bij de volgende verkiezingen.
Geregistreerde misdrijven, dan weet je genoeg.
Zeg, even een simpele vraag.
Wat KAN de politie nog wel?
- Handhaven tijdens Oud en Nieuw kunnen ze niet.
- Aangiftes doen heeft geen zin.
- Onzichtbaar op straat / op de weg.
Flitsen kunnen ze als de beste!
Iftarren.
Als ik de statistieken zie dan zijn zwervers de grootste stijgers. Dus alle clochards terug naar Parijs. Dan gaan die blanke zuiplappen maar onder de bruggen over de Seine liggen. Probleem opgelost. Of zou er misschien iets niet kloppen met die statistieken? Iets met de registratie misschien?
Also also also! Niet zo racistisch nou, he? Je moet divers zijn!
Dat is gewoon een bijkomend effect van de opwarming van de aarde en het tekort aan betaalbare woningen. Kijk maar eens rond in trendy steden als Los Angeles, San Francisco, of Vancouver.
Maak gewoon het aangifteproces gewoon nog weer wat gecompliceerder, dan dalen de cijfers weer als een ouwe onderbroek.
Een paar keer aangifte moeten doen, en gestuit op ongemotiveerde agenten. Je moet ze bijna alles zelf voorkauwen.
Ze zeiden bij mij echt 'het heeft bijna geen kans op oplossing, wilt u zeker aangifte doen' Ja, dat wilde ik nog steeds. Paar weken later opgebeld over de status: 'We kunnen uw aangifte niet vinden, weet u zeker dat u aangifte gedaan heeft?'. Misschien uniek, maar ik hoor van meer mensen dat het echt bagger is om aangifte te doen.
@Sessine | 15-01-20 | 09:35: Net zulke ervaringen. Een keertje werd de inbreker herkend door een huisgenoot. Pas nadat we gedreigd hebben met eigenrichting, kwam de politie in actie.
Daar waar vroeger nog ruimte was voor eigen interpretaties voor agenten moeten ze nu werken met protocollen. Zelfdenkende agenten worden er bij de sollicitatieprocedure al uit geselecteerd.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:39: Ik las laatst ( hier? ) : 'de missie van de politie is niet misdaad bestrijden maar eigenrichting voorkomen'.
@ikbenerweer! | 15-01-20 | 09:46: Onjuist. De primaire missie van de politie is om (vermeende) discriminatie in eigen gelederen te bestrijden.
De overheid is de controle geheel kwijt, het overzicht kwijt, de regie kwijt en de aanpak deugt van geen kanten. Faalbeleid en angsthazen
Fijne dag verder!
Ja ze zijn druk bezig het met name blanke werkende gedeelte van de bevolking (meerderheid) in toom te houden en te onderdrukken. Ze zijn de rest vergeten, en dat loopt gigantisch uit de hand. De risico's om te overlijden als agent nemen kwadratisch toe per jaar.
Ik heb het al voorspeld het wordt een clash tussen de overheid en de nieuwkomers. Allebei willen ze de macht (Islam is daar op uit). Lichtpuntje is dat de Islam sterk verdeeld is.
Totale onzincijfers.
Aangifte doen wordt zwaar ontmoedigd.
En de mensen die het alsnog doen, moeten maar accepteren dat minder dan 1% wordt opgelost.
En de daders van inbraak, stalking, mishandeling en zoiets kleins als (eerste keer) kindermisbruik komen weg met louter fopstraffen.
Laatste cijfers zijn uit 2015....26% doet aangifte.... nu .........
@grindbak | 15-01-20 | 09:26: Ja omdat ze anders geen geld krijgen van de verzekering. Was dat er niet, dan was aangifte doen nihil....
U noemt "(eerste keer) kindermisbruik" klein? Schaam u diep. Fietsen zonder licht is iets kleins. Misdaden die een slachtoffer vaak levenslang tekenen reken ik toch echt tot zware misdaad.
Ze konden er dus niet meer onder uit......... jaren zijn de cijfers gemanipuleerd om de indruk te wekken dat de misdaad steeds minder werd....... terwijl iedereen kon zien dat dit absoluut niet kon!
en die misdaadcijfers zijn het topje van de ijsberg een hoop kleine cirminaliteit wordt niet eens aangegeven.
Is niet heel gek; de regeringen Rutte zijn louter re-actief in hun handelen. Dus ze laten de boel uit de hand lopen, en als dan alles begint te kraken dan lappen ze snel wat op voor de korte termijn (=blind geld ertegenaan smijten) en dan kabbelt het weer een tijdje verder tot de volgende 'crisis'.
Een waardeloze MinPres.
Regeren is vooruitschuiven ( en ontkennen ), uweettog.
Ze hebben zich vergist met de aangiftes opnemen of zo? Vanaf nu maar nog meer aangiftes ontmoedigen dan poetsen we de ZWARTE cijfers zo weer wit.
26% doet maar aangifte, de laatste cijfers uit 2015.... nu durven ze niet meer te publiceren.onderzoeken want die konden wel eens naar 15% zijn gegaan....
dat krijg je als je voornamelijk bezig bent Wilders niet in de kaart te spelen in plaats van het aanpakken van teringtuig.
Nederlanders rijden, in vergelijking met vroeger, steeds vaker in trouwstoeten. Wat bezielt ons toch?
Je hebt groot gelijk, we moeten veel minder feestvieren.
Ook dragen we steeds meer heuptasjes en bontkragen. Alsof we niet tegen bont zijn tegenwoordig.
Wat een verwarring...
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:28:
Nee, we moeten gewoon meer nivelleren, dan heeft zuurlinks eindelijk ook weer reden tot knalfuiven.
We moeten bij deze cijfers ook nog wel altijd de verdoezeling, wegkijking en bagatellisering in acht nemen. Dus tel er maar gerust 25% bij op.
Dit zijn simpelweg de cijfers waar ze bij de Roverheid, andere wegkijkende Linkse Psychopaten en Staatsmedia gewoon echt niets anders meer van kunnen maken.
Taghi heeft met zijn ene actie dus meer gedaan voor de bescherming v/d burger dan Rutte in de afgelopen 12 jaar.
Het was uit crimineel oogpunt ook helemaal niet slim wat die Taghi allemaal deed. Veel te veel slechte publiciteit.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:33:
Inderdaad. Een slapende , in bureaucratie wentelende, genoegzame reus wakker maken. Niet wijs.
Als ik crimineel opperhoofd was had ik alleen daarom al Taghi's afgesneden hoofd aangeboden bij de minjus.
Wordt alleen maar erger en erger. Dit soort processen zijn heel traag, eigenlijk zie je pas de “”vruchten” van verkeerd beleid met open grenzen en omvolking tientallen jaren later. Het grote nadeel is dat het omgekeerd ook een traag proces is. Zoiets herstellen, en dat kan ook nog eens alleen als er tientallen jaren een juiste regering voor is, duurt ook weer tientallen jaren, tot wel een halve eeuw. Nederland en West Europa gaan nu pas langzaam de klappen vangen door tientallen jaren soft open grenzen en multikul beleid.
Wat er daadwerkelijk staat te gebeuren is veel en veel ernstiger dan mensen over het algemeen nog kunnen inschatten.
hear hear
Het cda wil ‘terugkeer weigeraars’ nu gaan ‘straffen’.
‘Wil’ het is alleen maar ‘wil’. En er gebeurt niets.
Praatjes, stoere taal 20 jaar te laat , fopbeleid
Volledig mee eens. Heb meer dan 30 jaar buiten Nederland gewoond. Bij terugkomst zie je hoe het verloederd is. Mensen geloven je niet en zeggen “valt wel mee hoor”... ga b.v. eens in Sao Paulo wonen en je ziet de toekomst van Nederlandse steden.....
Gisteren Tom Staal met een VVD meisje zien praten dat ook vond dat uitgeprocedeerde asielzoekers terug moesten maar ze dóet er geen fuck aan. Ze zeggen dat ze het willen maar de werkelijkheid is anders.
Wie zal dit straks voor de TK verkiezingen nog eens breed uitmeten? Ik denk geen enkel medium omdat ze dan hun verdere carrière wel kunnen shaken.
@laurentius | 15-01-20 | 09:31: alleen maar grote verhalen en idd. er gebeurt gewoon nooit wat.
Ik zie geen enkel verband...
En als ik het zou zien, dan mag ik het niet zeggen
P'cies. Jonge Taghi's voorkomen.
Eén afgeknalde advocaat en ze zijn bang.
En opeens stijgen de misdaadcijfers...
Jinek heeft gisteravond in de oorlog Giovanca helemaal weggevaagd.
Daar zal toch straks wel een topic over komen?
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:29: het is te hopen, anders dreigt het een wel heel schrale dag te worden.
@van Oeffelen | 15-01-20 | 09:52:
Ik moet er niet aan denken dat die
topics ooit eindigen.......
De geregistreerde criminaliteit was steeds dalende. Dat zat natuurlijk veel meer in de aangiftebereidheid van mensen. Ik hoorde laatst wat pubers praten. Een van hen, had een paar dagen eerder een klap gekregen. Ze spraken over aangifte doen. De conclusie van de pubers was dat je daarvoor geen aangifte kon doen.
Klopt toch? Waar is een politiebureau?
Jaja. En Flips Western heeft al zijn haar terug.
Frip de West is bijna 20 kilo afgevallen, heb je dat gezien?
Het betreft: GEREGISTREERDE misdrijven.
Het al dan niet registreren kan zodoende een aardig politiek volksverlakkend middel worden.
In Zweden is het al jaren oorlog, de Volkskrant wijdt zich daar pas nu aan, met een artikel....
Allemaal de schuld van ons autochtonen?
Dit is geen nieuws, de meeste mensen wisten dit al tijden. Ook de afgelopen jaren is de criminaliteit niet gedaald. De cijfer manipulators van dienst zijn waarschijnlijk ziek, zwak en misselijk of op vakantie geweest en plots komen de "echte"cijfers boven tafel.
Gefrustreerde Boze Oudjes slaan toe!
Zou er een verband zijn met de grote toename van "vluchtelingen" uit veilige landen alsook het niet terugsturen van criminele "vluchtelingen" en de gestegen misdaad?
Die cijfers zijn best wel interessant natuurlijk maar die zullen vakkundig onder het tapijt worden geveegd.
Misdaadcijfers zijn totaal onbetrouwbaar. De werkelijkheid is wel bekend, maar wordt verzwegen.
Vandaag in de volkskrant ook een stuk over de bomaanslagen en liquidaties in Zweden, die volstrekt uit de hand lopen. En het hele gevoel straalt uit alsof het een nieuwe ontwikkeling is. Niet eentje die in deze burelen bijvoorbeeld, al vijf jaar of langer wordt benoemd.
Het is de trieste achterkant van het gelijk, waar we allemaal met de ellende zitten.
Werkelijkheid wordt niet geregistreerd en is dus altijd een aanname. Op deze manier kunnen klokkenluiders makkelijk worden afgepoeierd met het argument dat het niet waar is, want geen cijfers. Of dacht u dat de politie een boekhouding bijhoudt van aangiftes die ze weigeren op te nemen?
Die Taghi's zijn er allang en er komen er steeds meer. De meeste van die Marokkanen willen niet deugen. Hoeveel procent van de Marokkanen was ook alweer in aanraking met de politie geweest? 70%, dacht ik.
Daar heb je je probleem.
Oplossing: stuur retour afzender, dus naar Marokko.
Zou een oplossing kunnen zijn, behalve dat de meesten gewoon in Nederland geboren zijn. En Marokko wil dat soort lieden helemaal niet terug.
"Maar ik ken ook een goede..."
/linksmode
Het vreemde is dat neder-marokkanen altijd roepen dat ze nooit van hun marokkaanse paspoort af kunnen maar op dit soort momenten opeens zeggen geen marokkaans paspoort te hebben.
@2voor12 | 15-01-20 | 09:32: Misschien geen paspoort, maar wel de nationaliteit. Daar werkt Nederland overigens gewoon braaf aan mee.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:36:
En dus moet je ze ten alle tijden terug kunnen sturen. Dus ook die zogenaamde vluchtelingen. Maar onze laffe overheid durft het niet aan.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:31: Marokko wil ze niet terug maar eist wel dat ze hun nationaliteit accepteren.
Het opdringen van die nationaliteit moet niet alleen de lusten maar ook de lasten betekenen. Zullen we dan de schade veroorzaakt door 'hun' onderdanen op Marokko verhalen? Gewoon de rekening van uitkeringen, boetes en verblijf in gevangenissen bij Marokko neerleggen. Als ze ook de Nederlandse nationaliteit hebben, dan 50%. Hou maar in op ontwikkelingsgelden en uitkeringen. Dat laatste treft Marokkanen in Marokko. Die staat het vrij om een klacht bij *hun* overheid in te dienen.
@marcoplarco | 15-01-20 | 09:32: Ik ook. Meerdere zelfs, maar dat is voor mij geen reden ze allemaal over dezelfde kam te scheren.
Die lui hebben NL helaas heel erg veranderd, maar wel 100% in negatieve zin.....
Aha, er moeten zeker weer nieuwe budgetten worden aangevraagd. De politie en politiek willen altijd graag vertellen dat het zo goed gaat en dat de misdaad afneemt. Totdat er geld nodig is, dan zijn er ineens hele andere cijfers en moet er geld bij. Want dan zijn er hele andere cijfers beschikbaar.
De EU Timmerclan wil onderhand wel eens wat meer en.wikipedia.org/wiki/European_Gendar... op de straten van hun rijk zien. Daarvoor heb je als excuus en argument wel criminaliteit van enig proportie nodig en die zijn ze nu via de MSM aan het voorkoken en prepareren. Zie hier de oorzaak van de plots verhoogde criminaliteitscijfers.bij de MSM qualiteitsjournaille.
Jarenlange daling en dan stijgt het nu weer een beetje. Kan.
Yep moeten ze dus heel snel de cijfers spinnen. En een nieuwe catogorie. Jongeren overig. En hop is het volgens de law partij xo opgelost. De law en order partij. Ja dat is dezelfde partij als Vroem Vroem Droevenis!
Er is ook al een tiental jaren een daling in gedane aangiftes , deze daling zet WEL nog steeds door. Dus eigenlijk zijn deze stijgende cijfers van geregistreerde criminaliteit extra zorgwekkend, want je moet de daling van het aantal aangiftes die daadwerkelijk worden gedaan er extra in mee nemen.
@tweetybird | 15-01-20 | 09:17: Je zou eens een enquête moeten doen naar slachtoffers van misdrijven die aangifte probeerden te doen en die vervolgens met een kluitje in het riet werden gestuurd. Ben benieuwd wat voor verhalen je dan krijgt.
@Kuifje-naar-Brussel | 15-01-20 | 09:37: ik denk dat we dan een stijging gaan zien waar zelfs een vvder van schrikt
Het wordt niet eerder minder dan wanneer minder, minder, minder gewoon mag.
Je gaat het pas zien als je het door hebt, zei J.C. ooit eens...
En als je de grafiekjes ziet, dan heb je door dat veel misdaad in het verleden onder het kopje 'overlast' geregistreerd is.
Ach die hele Bijbel staat vol fabeltjes.
Misdaad is in de mode.
Wel een beetje retro allemaal.
Knap dat het stijgt ondanks het wegsturen van slachtoffers die aangifte willen doen. Komt misschien omdat doodgestoken/geschoten mensen zo in de weg liggen, dat je het wel moet administreren.
Yup als de controleurs van de gemeentelijke reinigingsdienst iets vinden op straat dat niet correct volgens de afvalwijzer buiten is gezet moeten ze wel iets doen.
En dat is nog met de armoede dat veel mensen GEEN aangifte doen, want toch geen zin.
Twee keer geprobeerd in mijn leven, twee keer na eerst een afspraak te moeten maken teruggestuurd want had geen zin enzo. Derde potentiële keer lekker thuis gebleven op de bank Netflixen met zak chips!
En voornamelijk negers en marokkanen zeker ?
die ene groepen ken ik niet, wel naffers of finnen
REAGEER OOK