Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Filosoof: "Vrouwenvoetbal zielig voor vrouwen"

Trouw Filosofisch elftal maakt eigen doelpunt

ach man

Wij dachten dat we er wel een beetje waren qua volledig van de realiteit losgezongen policorklets over vrouwenvoetbal maar hoogleraar metafysica (kan allemaal gewoon) aan de Radboud Universiteit Gert-Jan van der Heiden wint de prijs hoor. We zijn er als maatschappij nog niet klaar voor, maar eigenlijk zouden we volgens Gert-Jan van der Heiden vrouwenvoetbal moeten afschaffen zodat mannen en vrouwen in gemengde teams kunnen spelen. """Voer voor discussie!"""

kom nou hee echt echt echt maar wat een totale crack

Reaguursels

Inloggen

Iedereen noemt zich tegenwoordig maar filosoof in dit land.
Sedert Spinoza en J.Cruijff is het slecht gesteld met het niveau van onze filosofen.Plato en Schopenhauer:dat waren filosofen.

P.Faust | 14-06-19 | 12:11

Mannen zijn fysiek sterker dan vrouwen. Dat is geen mening, dat is een feit. Een mannelijke spits/aanvaller tegenover een vrouwelijke verdediger is geen eerlijk spel. Elkaar (onbedoeld) aanraken geeft in een gemengd mannen-en-vrouwen al gauw de indruk dat er een sexuele bedoeling achter zit. Dat maakt dat leden van zo'n team remmingen ervaren, die hun in het spelen hinderen. Speciaal bij botsingen met tegenspelers. Er is niets tegen vrouwenvoetbal, en er kan zeker op hetzelfde niveau gespeeld worden als in het mannenvoetbal. Maar er zijn nu eenmaal cultureel bepaalde omgangsvormen tussen mannen en vrouwen, en die verhinderen gemengd voetbal. Bij bijvoorbeeld korfbal kan dit weer wel, daar is fysiek contact niet de bedoeling. Dat een of andere professor meent dat dit "vrouwenhaat" is, betekent dat hij er niets van snapt.

mickey99999 | 14-06-19 | 11:14

Je hebt deugers en über-deugers

nee_toch? | 14-06-19 | 10:54

Beginnen die cultureel Marxisten hier ook al de boel op te naaien. Laat die femisten en LGBTQ crap lekker in de USA.

endofdays | 14-06-19 | 10:32

Zeker een man dit? Wie zegt dat vrouwen met mannen willen voetballen?

Rukmuppet | 14-06-19 | 10:29

Waarom niet gewoon vrouwenvoetbal volstoppen met transgender mannen die nu als vrouw meedraaien omdat ze als man niks klaar speelden en nu dan maar zo alles winnen? Dan zijn de SJW in ieder geval heel gelukkig en stijgt het niveau behoorlijk. Dus 2 vliegen in 1 klap!

Moonwarrior | 14-06-19 | 09:50

"Onterechte onderwaardering van vrouwelijke prestaties" is wellicht niet goed, maar onterechte overwaardering van vrouwelijke prestaties is niet veel beter, dunkt me. Anders gezegd, het is onterecht om vrouwelijke prestaties a priori als onterecht te beschouwen. Daar waar mannen en vrouwen gelijkelijk presteren zal het onderscheid tussen de seksen geen rol meer hoeven te spelen, daar waar dat niet het geval is, zal het wel degelijk een rol kunnen en wellicht ook moeten spelen.

Schoorsteenveger | 14-06-19 | 09:46

Wanneer krijgen we 'het Zwarte Boekje',
met daarin woorden die anno 2019 niet meer uitgesproken mogen worden?

Naast o.a. het n woord, kunnen nu ook, mannenvoetbal en vrouwenvoetbal toegevoegd worden.

Kanarie_Geil | 14-06-19 | 09:44

En allemaal een piemol, een doos alsmede 2 tieton.

Nelis SplitBloes | 14-06-19 | 09:40

Gert-Jan van der Heiden (m/v/o) lijkt het schoolvoorbeeld van de Goebbels-types die dagelijks namens het nieuwe fascisme hun newspeak en propaganda in de oren van beïnvloedbare jeugdigen blubberen.
Zodat zij in spreekkoor alle buzz-woorden van extreemlinks leren opdreunen, solidair met de Deugvaandels geheven.
Ook de allernieuwsten, als misogyne, die uit het globalistische deel van Amerika overwaaien. Speciaal voor de universitair geschoolde spreekkoren.

Is er al een beetje gespijbeld voor het klimaat, huh?

Jan Passant mk2 | 14-06-19 | 09:29

Ik denk dat Gert Jan zijn partner hem keihard uitlacht. Gert Jan kijk eens naar een partij mannen voetbal en een partij vrouwen voetbal en kijk waarom het niet werkt. Of wil je er een soort korfbal met de voeten van maken? Hoe toch intellectuelen wanneer ze niet over hun vakgebied praten totale onzin uit kunnen kramen.

jaap932057795966 | 14-06-19 | 09:25

Wat is dat toch dat alles en iedereen maar gelijk moet zijn. Een vrouw is geen man, een blanke is geen neger, een chinees is geen afrikaan. Waarom toch?

zeeman73 | 14-06-19 | 08:42 | 1

Mensen moeten weer in mallen geperst worden, dat is altijd het streven van de diverse vormen van fascisme. Nieuw, oud, socialistisch, communistisch. Alleen de snorren, de wereldvreemde idealen en de outfits verschillen sterk.

Jan Passant mk2 | 14-06-19 | 09:36

"Ach mens ga toch koken!"

homieguerneville | 14-06-19 | 08:28

Voetbal is er in verschillende klassen . Vrouwenvoetbal valt in de klasse net onder jongens 14jaar t/m 16jaar en ongeveer gelijkwaardig aan G voetbal met middelmatig verstandelijke handicap .

Minus Richels | 14-06-19 | 08:21

Je kunt toch een variant maken met gemengde teams. 50% vrouw en 50% man. Kijken wat er gebeurd. Waarschijnlijk wordt het minder leuk.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:53 | 2

o nee wacht, dan krijg gedoe met mensen die vinden dat ze niet in indeling thuis willen horen. Meet dan maar de hoeveelheid testosteron of zoiets.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:54

Tof, allemaal in 1 kleedkamer...

Kanarie_Geil | 14-06-19 | 10:01

Misschien moeten we dit soort onderzoekjes en de onderzoekers ook maar afschaffen.
Het levert toch niets zinnigs op

boerenvla | 14-06-19 | 07:45

Waar vrouwen goed in zijn, dat moeten ze meer doen !!

Mo het varken | 14-06-19 | 07:01

Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar gelijkwaardig. Gehandicapten sport dan ook maar afschaffen. Enz. enz.

Mo het varken | 14-06-19 | 06:53 | 1

Hier ga je niet uitkomen.
Of je wil gewoon weten wie het snelste is bijvoorbeeld, of je maakt een spannende wedstrijd Maar om een leuke cq eerlijke wedstrijd te hebben wil je het competitief houden.
Dus maak je klassen. Maar dat kan eindeloos doorgaan..
Je maakt klassen voorn mannen en vrouwen,
maak je gewichtsklassen,
mensen die andere bouw hebben zodat ze beter kunnen hardlopen en wat niet al.
En uiteindelijk slaat het helemaal nergens meer op.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 07:58

De praktijk is simpel: mannen worden OPgesteld, vrouwen worden ONgesteld.

Leffe Blonde | 14-06-19 | 06:23 | 1

haha.

L. Ron Hubba Hubba | 14-06-19 | 07:09

Leuk dat hij dat vindt, maar wat een arrogantie om voor de vrouw te bepalen wat er moet gebeuren. Wat vinden de voetbal dames hier van? Is het hun gevraagd??

halfvolle glas | 14-06-19 | 05:37

Ik vind dat iedereen zich een cloaca moet laten aanmeten, ben je van al het gezeik af.

streknek | 14-06-19 | 02:42

Het Australisch professionele vrouwenvoetbalteam speelde een tijdje terug tegen een team van jongens onder 15 jaar oud. Ze verloren met 7-0.
Vrouwenvoetbal kijk je voor de vrouwen, niet voor het voetbal.
www.dailymail.co.uk/sport/football/ar...

petersteenkamp | 14-06-19 | 01:39

Waarom staat heel Nederland te juichen om een potje(s)voetbal maar krijgt een homo geen kans bij de mannen?

Nietgek | 14-06-19 | 01:09 | 2

Oh. Ik dacht dat alle voetballers heaumeaux waren.

halfvolle glas | 14-06-19 | 05:46

@halfvolle glas | 14-06-19 | 05:46: Ja in ieder geval veel kasthomeaux . Ik bedoel krijgen ze een kleine tik, liggen ze op de grond te rollen als een klein meisje. Ze komen het veld op met haarnetjes en dan nog die ene gast die met de rust zijn haar liet doen.

Het zullen niet allemaal homeaux zijn trouwens, er zitten ook vast en zeker veel bi-mannen bij.

Moonwarrior | 14-06-19 | 09:55

Top idee, we stellen wel de beste spelers op, gelijk van dat wijvengepruts af

Zorc | 14-06-19 | 01:03 | 2

Dat wordt in andere beroepsgroepen opgelost met een quotum want op deze wijze werkt het kennelijk niet

Mark van Leeuwen | 14-06-19 | 05:33

@Mark van Leeuwen | 14-06-19 | 05:33:
Zo werken er in de zorg en kinderopvang nu verplicht 30% mannen,
en bij de fysiek zware beroepen verplicht 30% vrouwen.
O nee, wacht.
Het gaat alleen om topfuncties. Waarom eigenlijk.

kloopindeslootjijook | 14-06-19 | 08:00

Helemaal voor; De Ligt tegen hoe heet ze ook al weer. Lekker gelijkwaardig en hoogst vermakelijk.

Scepticus | 14-06-19 | 00:49

Het zijn koolstofstructuren die semi-zelfstandig over een geprepareerde grasmat rennen.
Van der Heiden .......
Wat een ontkenner van de natuur.

Cobalt bomb | 14-06-19 | 00:33

Uit "Wat is metafysica?" van de KUT (katholieke Universiteit Tilburg): "Waar wetenschap zich richt op het zintuiglijk waarneembare, richt de meta fysica zich op wat zich aan de waarneming onttrekt. " Metafysica is dus géén wetenschap. Waarom bestaat er dan een hoogleraar voor en wordt het aan de KUT onderwezen? Dezelfde vraag voor theologie daar. op de KUT. Rechtvaardigheid gebiedt dan ook, dat ook het vak "Gebroeders Grimm" een hoogleraar krijgt.

Overigens, wat heeft die man toch een diep en autoritair gerechtvaardigd inzicht in de realiteit. Bewonderenswaardig dat hij dat zó maar met het plebs deelt.

issieookweer | 14-06-19 | 00:06

We moesten ook maar eens stoppen met die twee verschillende geslachtsorganen. Zorgt alleen maar voor polarisatie. Iedereen is gelijk. Ook biologisch gezien.

JackStick | 13-06-19 | 23:59 | 1

iedereen een cloaca..

streknek | 14-06-19 | 07:25

Laten we beginnen om het vrouwenvoetbal ook voor hetero's toegankelijk te maken.

BozePaarseMan | 13-06-19 | 23:46

Daar hebben we toch korfbal toch voor?

HipsterBrood | 13-06-19 | 23:36 | 1

Yep , en ook daarin zijn de mannen over het algemeen stukken beter dan hun vrouwelijke vakgenoten . Sowieso qua scorend vermogen .

ghetto-is-back | 13-06-19 | 23:41

Sinds heugenis waardeer ik vrouwen op hun kwaliteiten.

McMarx | 13-06-19 | 23:35 | 1

Kijk, da’s nou de kers op de taart bij dit vermakelijke item.

zijvanhiernaast | 13-06-19 | 23:45

Dus wanneer je zeg maar ziet dat Kenianen harder lopen dan blanke, pardon, witte mannen dan ben je een racist? Zien dat grote dikke mannen winnen van kleine magere mannen met sumi worstelen dan ben je een fat shamer?

TheBigKirth | 13-06-19 | 23:18 | 2

Kenianen leerden het hardlopen toen ze eeuwen geleden door de Zulus en de Hutus achtervolgd werden om er slaven van te maken.

issieookweer | 14-06-19 | 00:08

gert ziet er waarschijnlijk nog slechter uit dan vrouwenvoetbal dus dan ga je goedkoop scoren. zet m op gert, ros m er in jonge!

tussen_de_koeien | 13-06-19 | 23:12

Gert-Jan heeft zijn aandachtsmomentje gehad: afgeschoten en afgeserveerd.

Jan Dribbel | 13-06-19 | 22:55

Het slechtste team van de Jupiler league wint fluitend van het Nederlands vrouwenelftal, de vrouwen verliezen ieder ja echt ieder sprintduel dus hoe leuk zullen ze gemengd voetbal vinden? De keeper van Nederland onder 17 is veel sterker dan de keepsters van het Nederlands elftal bij elkaar. De ateletiek bonden hebben dit jaar ook de 400 m voor vrouwen gesloten voor vrouwen met een boven norm testosteron spiegel, dus wel even nadenken,als het op sport aankomt zijn vrouwen echt wel het zwakke geslacht en daar is niets mysogien aan. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk alleen gelijkwaardig.

AlexanderVissers | 13-06-19 | 22:53

Even een serieuze vraag: mogen vrouwen gewoon opgesteld worden in het ‘ mannen’ voetbal? Stel er is een vrouw goed genoeg voor Ajax 1, kan dat dan gewoon of is er een regel die dat verbied?

MemaMeister | 13-06-19 | 22:20 | 8

wat een zooitje..

waarisdelol | 13-06-19 | 23:02

dat ja

waarisdelol | 13-06-19 | 23:04
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik zeg laat het dameselftal eerst tegen het herenelftal spelen om hun gelijkwaardigheid aan te tonen. Daarna gemengd elftal met daarin de beste spelers geselecteerd, ongeacht of ze man of vrouw zijn.

God Zelf | 13-06-19 | 21:51 | 3

Je weet dat die gelijkwaardigheid er gewoon niet is. Wordt een nulletje of 25. Het verschil is gewoon heel erg groot.

Swoop | 13-06-19 | 22:34

Maar dan ook gemengd douchen na de wedstrijd!

issieookweer | 14-06-19 | 00:11

@issieookweer | 14-06-19 | 00:11: Mijn punt was een beetje dat wanneer je dan de beste selecteert, we gewoon weer een herenelftal hebben. Gemengd douchen geen issue.

God Zelf | 14-06-19 | 11:13

Meneer snapt het verschil tussen gelijkheid en gelijkwaardigheid niet.

waarisdelol | 13-06-19 | 21:42 | 1

Beter dan dit kan niemand het zeggen punt

ghetto-is-back | 13-06-19 | 23:43

vrouwenvoetbal = voetbal door vrouwen
mannenvoetbal = voetbal
Zo netjes opgelost meneer de metafysicus?
Of misschien inderdaad maar wat roepen, en dan oh ja, ik roep te vroeg.

Flappie2006 | 13-06-19 | 21:40

Vrouwenvoetbal is niet leuk, niet sexy en zeker niet interessant. Voor GS alleen leuk vanwege tieten enzo.Geef mij maar een strak getraind mannenlijf,

Geil Kippetje | 13-06-19 | 21:29 | 2

Mag je niet zeggen van NOS, Cisca Dresselhuys, Margriet van der Linden en de ministresse van het onderwijs Ingrid van Engelshoven. Vrouwen zijn immers gelijk aan mannen maar eigenlijk ook veel beter... trouwens bestaat geslacht eigenlijk niet, zit allemaal in je hoofd.
www.meme-arsenal.com/memes/e44e016e1e...

koter | 13-06-19 | 21:33

Ieder zijn (m/v) meug

Mark van Leeuwen | 14-06-19 | 05:36

Ik merkte wel dat ik het bij vrouwenvoetbal ineens heel raar vond dat ook de scheidsrechter en grensrechters vrouw waren.
Toen realiseerde ik me dat dat bij mannenvoetbal ook altijd zo is. Eigenlijk best vreemd.

Ideetje; pleur eens wat vrouwen in de eredivisie als scheidsrechter. Kan best een groot positief verschil maken. Gaan liggen janken op de grond, of de scheids agressief benaderen is dan snel over denk ik.

mark1487 | 13-06-19 | 21:25 | 2

Hier Ben ik dus mee eens, Ben ook benieuwd hoe dat af loopt uiteindelijk.

Dutch-Super-Evil | 14-06-19 | 01:16

Goed idee!

R.F.Pickering | 14-06-19 | 09:45

Gemengd vrouwenvoetbal.
Dat doet Iran al jaren. Doek erover; geen mens, die het ziet.

BraadWorstLul | 13-06-19 | 21:20 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Mannen, vrouwen, ouderen, gehandicapten, licht verstandelijk beperkt. Gewoon voetbal. Wordt een goed winning team. Ik kijk uit naar het WK....

TheRecruitert | 13-06-19 | 21:08

Gaat dit artikel over de Keukencompetitie?

Nonkel Frituur | 13-06-19 | 21:06

Kunnen we best doen hoor, maar dan spelen alle vrouwelijke internationals voortaan gewoon als marietje bij vlissingen zondag 1 in de 4e klasse waar ze gewoon contributie moeten lappen. Beter is het namelijk niet. Wellicht is er een gratis potje bier en een broodje frikandel na de wedstrijd maar daar houdt het ook wel mee op. #inclusiefisdestructief

Droppot_dk | 13-06-19 | 21:05

Kunnen we best doen hoor, maar dan spelen alle vrouwelijke internationals voortaan gewoon als marietje bij vlissingen zondag 1 in de 4e klasse waar ze gewoon contributie moeten lappen. Beter is het namelijk niet. Wellicht is er een gratis potje bier en een broodje frikandel na de wedstrijd maar daar houdt het ook wel mee op. #inclusiefisdestructief

Droppot_dk | 13-06-19 | 21:05

Zodra de vrouwen de administratie, financiën, vakanties regelen, auto’s onderhouden (weten wat wel/niet gedaan moet worden) etc beter doen, mag er ook over sport en gelijkheid gepraat worden.
Voorlopig ren ik met +30kg de meeste vrouwen er nog uit.

Braco.me | 13-06-19 | 21:00

Gemengd voetbal? Dat heet toch korfbal?

Maar alle gekheid op een stokje: dit is zo treurig. Weer zo’n type die niet met verschillen tussen mensen om kan gaan en daarom moet iedereen maar dwangmatig gelijk gemaakt worden.
Iedereen snapt dat het lichamelijke verschil tussen mannen en vrouwen het voor de vrouwen niet leuk maakt samen met, en tegen, mannen te sporten. Een vrouwenteam is gewoon prima en je kunt voor die vrouwen net zo veel respect hebben als de mannenteams. Behalve natuurlijk als je filosoof bij Trouw bent.

Nuuk | 13-06-19 | 20:56

Gaan ze dan ook samen douchen? Dat moet dan wel. Anders is het niet inclusief. Moeilijk hoor!

Amsterdamsko | 13-06-19 | 20:48

Vrouwen zijn alleen maar goed voor neuken en zelfs daar hebben ze een goeie vent voor nodig.

van Balen | 13-06-19 | 20:48 | 1

Lul de behanger (sic.)

zijvanhiernaast | 13-06-19 | 23:42

Ja, gaan we doen als mannen EN vrouwen allebei kinderen kunnen baren.

Tojo16 | 13-06-19 | 20:44

Bij Trouw zijn ze dol op filosofen. Van alles en nog wat wordt "door een filosofische bril" bekeken. Zeker een bril van matglas. Allemaal leuterende idioten. Nu ik er aan denk: van die Ger Groot heb ik al een hele tijd niets meer in Trouw vernomen. Niet dat ik dat erg vind, hoor, maar je vraagt je af of hij er soms uit geknikkerd is, wegens verkeerde filosofie.

Argyronauta | 13-06-19 | 20:44

Deugen om het deugen ?

Wijze uit het Oosten | 13-06-19 | 20:40

Heb overigens vroeger in de Fjes een paar jaar in een gemengd team gevoetbald. Was geen enkel probleem, ook al konden die wijfjes er niets van. Als kind zie je dat niet, want sporten doe je voor je lol. Maar goed, alle onschuld moet kapot en een team gevuld met dragqueens van 10 jaar moet het nieuwe normaal worden.

JJMS | 13-06-19 | 20:37

Er doen toch al transgenders mee bij het vrouwenateletiek of iets dergelijks? Winnen alles, met twee vingers in de neus en een in de kont. Maar dat oneerlijk vinden is volgens deze Jandoedel bewijs voor misogyne structuren.

JJMS | 13-06-19 | 20:33

Heeft Thierry hier al Kamervragen over gesteld? Ik vind dat we deze Hoogleraar massaal moeten aangeven bij het FvD-meldpunt. En hij mag nooit meer ergens les geven!

Kuifje-in-de-EU | 13-06-19 | 20:31 | 3

@Kuif
Ja hoor jij probeert weer eens grappig te doen. Ach, lachen toch?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-06-19 | 20:36

Tuurlijk wel. Wie les van hem krijgt en hem volgt, komt later niet aan de bak en doet dus niet mee. Wie dat niet doet: groeit en wordt weerbaar. Figuren die de samenleving juist moest hebben. Lekker z'n (on)ding laten doen die vent.

Organische evolutie | 13-06-19 | 20:39

Thierry is alles wat kuifje niet is. Vandaar de obsessie. Heeft veel weg van "Amadeus". Ga liever wat nuttigs doen, iets waar iemand wel wat aan heeft. Dit is alleen maar zielig.

jacobh-59 | 13-06-19 | 23:44

Mannen op gemengd kunstzwemmen, sjoelvereniging, breikransje, klootduiven schieten. Niet de vrouwen aan de mannen, maar andersom ook gelijkschakelen.

CalamityJane | 13-06-19 | 20:29 | 3

Hup Holland! En zo is het maar net! Maar breien, daar zijn wij niet goed in.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-06-19 | 20:33

Precies. Dat in de maatschappij VRIJ laten en over een paar jaar weten we wat nog leeft qua populariteit en marktwerking.

Organische evolutie | 13-06-19 | 20:34

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-06-19 | 20:33: En naaien ook niet. Scheurde uit mijn broek in het buitenland. Had hem keurig dicht genaaid. Bleek het sprei eraan vast te zitten. Dan mis je je vrouw.

Swoop | 13-06-19 | 22:37

Wat een ongeëmancipeerd gelul van deze “hoogopgeleide” klojo.
Vrouwen willen volgens mij helemaal niet met mannen samen spelen, om dezelfde erkenning te krijgen.
Als ik vrouw zou zijn, zou ik überhaupt niet met die vervelende mannetjes voetballen.
Verder krijgen onze Leeuwinnen alle lof die zij verdienen.
Als zij presteren, krijgen zij vanzelf applaus.
Onze hockeyvrouwen doen het al jaren beter dan onze mannen. Ze zouden wel gek zijn om hun roem te delen met die pikkentrekkers.
En verder, zijn we er in NL misschien wel klaar voor, maar zie je het voor je?
Nederland-Turkije gemengd?
Wat een flutonderzoekje, met een flutconclusie.
Vrouwen zijn vrouwen en mannen zijn mannen.
Horen elkaar te respecteren maar worden nooit hetzelfde.
Stop met deze FlauweKul.
Oh, eeeehhh HUP Leeuwinnen, HUP.
Sodemieter toch op GJvdH!

Ruimedenker | 13-06-19 | 20:26

Een foldertje over teams en de invloed van gender zou ik de slimme jongen aanraden; beter dan dat we allemaal genderfluid gedrag gaan vertonen. Geïnternaliseerd seksisme is nu en dan best fijn.

eastender | 13-06-19 | 20:24

Ach weet je, het is allemaal een kwestie van perceptie.
Neem de wereldkampioenschappen babywerpen. Gezien de fysieke verschillen kan je gevoegelijk aannemen dat de mannen het verst komen en de vrouwen het meest.
Het gaat gewoon niet samen, in het gevoegelijke algemeen. Maar... als een vrouw echt meters kan overbruggen en een vent spruiten als schijt produceert, dan wordt het een ander verhaal.

Organische evolutie | 13-06-19 | 20:23

Pfff, was ik er net zo gewend aan de broek aan te houden onder de douche want we zijn allemaal zo verschillend..... Dan nu dit weer.

D-Fens_1963 | 13-06-19 | 20:23

Dergelijke berichten belichten de biologische verschillen tussen mannen en vrouwen. Dat Moeten we niet accepteren, dat moeten we uitroeien. Net als in korfbal gaan we gezamelijk spelen of jullie mannen kunnen allemaal de teelbalkanker krijgen, voordien zijn wij niet tevreden. En ja, ons argument is dat we anders nooit gelukkig kunnen zijn. Vrij vertaald naar ...

horsteknots | 13-06-19 | 20:23

En dat mag ook nog eens college geven. Dat meldpunt van de FvD is niet eens meer nodig. Links publiceert zelf die waanzin in de krant en is er ook nog eens trots op. Man man man.

Basil Fawlty | 13-06-19 | 20:22 | 2

Sybil lijkt me sowieso the sophisticated voor een rouwdouwsport als voetbal en op de één of andere manier kan ik me haar ook niet voorstellen in een polyester outfitje.

MickeyGouda | 13-06-19 | 20:29

Is het al duidelijk of zwangere vrouwen ook mogen meedoen? En zo ja, tot hoeveel maanden?

padbuffel | 13-06-19 | 20:21 | 1

Goeie vraag.

CalamityJane | 13-06-19 | 20:30

Het team van mijn dochter verslaat jongens als makke lammetjes.
Op het schoolplein en gym 1e keus.

Mammeloe | 13-06-19 | 20:19 | 2

*dochters verslaan broertjes*
Ja, totdat ze veertien of ouder worden.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-06-19 | 20:24

onzin!

geen koning | 13-06-19 | 23:58

Heb je weer zo'n cultuurmarxistische volidioot...Zucht. Aanschouw kwaadaardigheid in de zuiverste vorm.

De Libertariër | 13-06-19 | 20:19

Eens. En laten we ook eens ophouden met de jostiband weg te zetten als een jostiband. Is een gewone band die headliner zou moeten zijn op Pinkpop.

Binnenbaan | 13-06-19 | 20:17 | 2

*Jostiband Pinkpop*
En zo is dat! Want het maakt niet uit wie je bent, als je maar je best doet. Neem nou het Eurovisiesongfestival?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-06-19 | 20:22

Overigen heeft Brussel wel ooit 1 van van de meest onderschatte nummers ooit voortgebracht. En dat is geen geintje! https://www.youtube.com/watch?v=JRfve3wHYUY

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-06-19 | 20:47

... en laten we vooral ook *verplcht* een quotum van:
- fysiek gehandicapten
- geestelijk gehandicapten
- huid tinten
- geloof verdwaasden
- en kansloze fop-wetenschappers
in elk sport team opnemen.
Is lekker inclusief...

hotmint | 13-06-19 | 20:16

Wat heeft Gert-Jan van der Heiden gesnoven?

Fijnstoffer | 13-06-19 | 20:14

Ja en dikke mensen moeten ook meedoen en lui met 1 been natuurlijk. Moet wel inclusief blijven.

Omebert | 13-06-19 | 20:14

Ik vond dat fragment over vrouwenvoetbal in de jaren vijftig wel hilarisch, dat gisteren uitgezonden werd.
Polygoonstem: Het is overduidelijk dat deze speelster een goed figuur heeft. Sloeg.

Papa Jones | 13-06-19 | 20:12

ik ben toch benieuwd hoe dat gaat als zo'n vrouwtje zo'n beest van een verdediger uit de Italiaanse of Engelse competitie wilt passeren. Ze wordt helemaal aan stukken gescheurd.

yeps | 13-06-19 | 20:12 | 3

Voetballers zijn geen indrukwekkende atleten.

Pelforth | 13-06-19 | 20:18

Of als ze de moedwillige voet van De Jong tegenkomt.

eastender | 13-06-19 | 20:27

Laat ze maar een dagje dezelfde training doen als een Ronaldo. Als ze het volhouden mogen ze.. (en ik bedoel niet de auteur van dit stuk :)

sprietatoom | 13-06-19 | 20:11

Metafysica. Gewoon een duur woord voor een psychotisch figuur. Realiteit ontkenners. Onder een deken van pseudo filosofie. TBS zit vol met deze stakkers. Dat mensen geld spenderen om deze Muppet te horen ratelen is gekkenwerk. Draagt ook niks bij. Tenzij men fophef eronder rekent.

Vageling | 13-06-19 | 20:11 | 2

U heeft uw lagere school afgemaakt?

Red shirt | 13-06-19 | 20:15

@Red shirt | 13-06-19 | 20:15:
Wat een rare vraag! Waarom stel jij die?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 13-06-19 | 20:29

De laatste van der Heiden die iets zinnigs deed, heette Jan. Hij vond de verbeterde brandspuit uit en deed iets met straatlantaarns. Hij kon trouwens ook bést aardig schilderen. Geheel naar de gewoonte van die tijd werd zijn naam met een ' y ' gespeld.

bisbisbis | 13-06-19 | 20:09

Korfbal is gemengd en Nederland wordt bijna altijd wereldkampioen. Daarmee laten we al zien hoe geëmancipeerd we zijn.
Ik ben het ermee eens dat allerlei activiteiten gemengd horen te zijn, met name seks! Daarom geen ruimte voor homo`s of lesbo`s. wegens niet inclusief.

Arnold Layne | 13-06-19 | 20:05 | 2

En waarom wordt Nederland altijd wereldkampioen korfbal? Omdat ze het in landen waar winnersmentaliteit, rivaliteit en competetiviteit geen vieze woorden zijn niet spelen. (en het is hier ook nog eens uitgevonden)

bisbisbis | 13-06-19 | 20:12

Beetje offtopic deze opmerking Arnold, dit stukje gaat over sport.

Binnenbaan | 13-06-19 | 20:18
-weggejorist-
Leopard_II | 13-06-19 | 20:05

Sklavenmoral

postmodernismisdead | 13-06-19 | 20:05

Zolang de B-1 junioren (jongens dus) van pakweg Ajax, MVV of Volendam een goede kans maken wereldkampioen bij de vrouwen te worden zijn gemengde teams natuurlijk onzinnig.

Paramaribo | 13-06-19 | 20:04 | 1

Die winnen dik hoor. B1 van een beetje boerenclub maakt al een aardige kans.

Frans Laarmans | 13-06-19 | 20:10

Iets zegt me dat Gert-Jan van der Heiden vroeger sport maar niets vond en veel te ruig bovendien. Eindelijk wraak.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 20:02 | 1

Zal ook wel behoorlijk wat misbruik van hallucinerende middelen aan vooraf gegaan zijn.

Vageling | 13-06-19 | 20:13

Professionele voetbalsters voetballen op het niveau van jochies tot 14 jaar. Dat levert dan weer heel veel #metoo gevallen op, vraag het vrouwelijke pedo's als Asia Argento.

Kapitein Stijlvol | 13-06-19 | 20:02

Het zal wel gezegd zijn maar je houdt dan alleen nog mannenvoetbal over. Vrouwenvoetbal is niet voor niets zo ontstaan. Als ze net zo goed zouden zijn hadden ze allang bij mannenclubs gespeeld.

Ofzo2 | 13-06-19 | 19:58 | 1

Daar gaat het die joker dan ook helemaal niet om. "Iedereen moet mee kunnen komen" dus de besten dienen zich in te houden. Typisch Christelijk, die focus op en verheerlijking van de zwakkeren.

Sans Comique | 13-06-19 | 20:06

Of laten we eens heel gek doen en gewoon accepteren dat vrouwen en mannen gewoon verschillend zijn. Niet meer of minder, maar wel verschillend.

Dorst | 13-06-19 | 19:58

Eindelijk, een filosoof met antwoorden in plaats van vragen. Antwoorden slaan nergens op maar dienen Gert Jan goed.

RickTheDick | 13-06-19 | 19:58

Gewoon gemengd spelen, gezamelijk douchen en verder geen patriarchisch gezeik ja!

Phreack | 13-06-19 | 19:57

Wat zeurt hij nou.
Het heet gewoon het WK voetbal voor vrouwen en niet het WK vrouwenvoetbal.

Gulliver | 13-06-19 | 19:56

volspuiten met testosteron die vrouwen, krijgen ze ook nog wat in hun broekje en zie: nauwelijks nog verschillen.

wijsvinger | 13-06-19 | 19:56

Dat de duiding 'man' en 'vrouw' in alle talen bestaat, geeft aan dat er verschillen zijn.
Anders werden we allemaal wel mouwen of vrannen genoemd.
Dat het allemaal mensen zijn is wat er gelijk is bij mannen en vrouwen, en voor de rest helemaal niks.

Jackanders | 13-06-19 | 19:55

Het is de tand des tijds dat dit soort boterletters een podium krijgen. En zijn zijn ook helaas genoeg boterkoekjes die hier mee instemmen.

BrutusBosch | 13-06-19 | 19:55

Niet de eerste en zeker ook niet de laatste keer dat de Linkse Marxistische kerk vloekt tegen de evolutie theorie. Grappig is wel dat altijd vrouwenvoetbal als voorbeeld word genomen. Terwijl al meer dan extreem duidelijk is dat in sporten zoals Basketbal, Honkbal, IJshocky, hockey, volleybal en athletiek de fysieke verschillen zo groot zijn dat gemengde teams of competities gewoonweg onhaalbaar zijn. Wat te denken van UFC of Boksen. Complete van de potgerukte waanzin. Maar daarom ben je ook filosoof geworden. Marxistisch Links geleuter in de marge. Trouw maakt zich weer belachelijk als zogenaamde kwaliteitskrant.

Indoneesje | 13-06-19 | 19:54 | 1

Na het cultuur-marxisme nu het bio-marxisme,

wijsvinger | 13-06-19 | 20:00

Voetbal....
Als ik dan toch moet kiezen tussen kijken naar 22 mannen die iets stoms doen met een bal, of 22 vrouwen die iets stoms doen met een bal, kijk ik toch liever naar vrouwen.

Abject | 13-06-19 | 19:54 | 2

Infaam.

Kapitein Stijlvol | 13-06-19 | 20:03

Eensch..

Wijze uit het Oosten | 13-06-19 | 20:22

Metafysica ging vroeger nog ergens over. Nu moet zo'n hoogleraar van armoei over voetballen praten. Want voor godsbewijzen en zo, daar krijg je ook in Nijmegen geen handen meer op elkaar.

Janas | 13-06-19 | 19:51

En wat als 1 van die vrouwen een nagel breekt? Wedstrijd maar aflassen dan.

Omebert | 13-06-19 | 19:48 | 2

Eerlijk gezegd zijn die vrouwelijke voetballers vaak mindere aanstellers dan mannen. Niveau is alleen wel van lik me vestje

Phreack | 13-06-19 | 19:59

En daar moeten wij natuurlijk al vroég mee beginnen: all kids tot twaalf jaar verplicht gemengd voetballen, zodat het Nederlandse voetbal één grote middelmaat wordt, ZOWEL het vrouwen- als het mannenvoetbal.

bisbisbis | 13-06-19 | 19:47

Ja man en bij tennis gewoon Nadal tegen Serena in de finale. Dat wint ze gewoon want dat moet omdat het anders discriminatie is natuurlijk. Beetje als vrouwen in de top van bedrijven denk ik nu. Uitzonderingen daargelaten

Omebert | 13-06-19 | 19:47

He Jan l.l: zoek 's op rotopje resp. gotovje !
De woedende bevolking schreeuwde dat
Milosovic toe.
Ik zeg: direct doen.

MoslimMolen | 13-06-19 | 19:45

Stel dat je een smerige overtreding begaat tegen een vrouwelijke tegenstander ... wat moet de scheidsrechter dan doen?
De VAR inroepen... zodat iedereen kan zien waar en op welke plek je de dame vastpakt.

sociaal_econoom | 13-06-19 | 19:43 | 1

En daarna naar de rechter want ze klaagt je aan wegens een #meetootje

Tojo16 | 13-06-19 | 21:01

Mogen we misschien nog gewoon naar de oranje gleuvinnen kijken zonder al dat gelul. Als het een policor dingetje moet zijn is de lol er snel vanaf en wordt het nooit wat.

down | 13-06-19 | 19:43 | 2

Vind wel dat ze rokjes aan moeten, net zoals bij de hokkie.

Swoop | 13-06-19 | 22:42

Oranje leeuwinnen of niet, voetbal is van oudsher een mannenbastion. Gegeven hoeveel de heren er doorgaans aan ontlenen, snap ik niet waarom je daaraan zou willen tornen.

MickeyGouda | 13-06-19 | 19:42

Mannen en vrouwen zijn gelijkwaardig maar de gemiddelde man is niet gelijk aan de gemiddelde vrouw. Deze hoogleraar ontkent eenvoudigweg biologische verschillen. Kortom, marxistisch geleuter van de bovenste plank.

therealbraindump | 13-06-19 | 19:41

@ mezelluf Gert Jan van der Heijden heet de universitaire mafklapper.

Grijskijkert | 13-06-19 | 19:41

De Josti band trekt ook volle zalen maar om de leden nou toe te laten tot het Concertgebouw Orkest lijkt me niet nodig.

Frans Laarmans | 13-06-19 | 19:41

Waarom willen vrouwen eigenlijk mannen worden? Dat schiet toch het doel compleet voorbij?
Het probleem is dat er zoveel aandacht aan besteedt wordt en vrouwen ondanks het kansloze niveau, toch hetzelfde willen verdienen.
Laat ze gewoon op amateur niveau blijven voetballen zonder camera's er bij.
Vrouwen zijn niet gemaakt om dit soort sporten, waar spierkracht en lichaamsbouw een grote rol spelen, om hoog niveau te beoefenen.
Deze mijnheer wil geen onderscheid meer maken tussen mannen en vrouwen bij sporten waarmee hij meteen aangeeft niets van sporten en presteren te snappen.
Topsport draait puur om discriminatie.

drollewupper | 13-06-19 | 19:40 | 1

Discriminatie is mensen in gelijke omstandigheden verschillend behandelen. OF mensen in ongelijke omstandigheden gelijk behandelen.
Het zou hier dus juist discriminatie zijn geen onderscheid te maken tussen vrouwen en mannen voetbal, mannen en vrouwen zijn namelijk genetisch verschillend op een voor de sport relevante manier en dan moet je ze niet gelijk behandelen.

Blauwpetje | 13-06-19 | 19:46

Gemengde teams zouden dat vrouwen-WK wel het kijken waard kunnen maken

menschdurfteleven | 13-06-19 | 19:40 | 1

Die mix is er nu ook al.

Swoop | 13-06-19 | 22:52

Het Filosofisch Elftal heeft kennelijk tijd over om de hersenverweking te blijven etaleren. Tieft op, gaat heen, hou asjeblieft je bakkes en ga eens wat nuttigs doen met je leven. Ongelofelijk triestig kliekje sneukneuzen.

Grijskijkert | 13-06-19 | 19:39

Niet op de geringste kruimel gezond verstand te betrappen. De mensheid schaft zich af.

padbuffel | 13-06-19 | 19:39

wanneer mijnheer verplicht mengen van teams als oplossing ziet voor zijn filosofische probleem, ben ik benieuwd hoe dat werkt bij atletiek, tennis, Autoracen, boksen, Judo, en savate

geenjagergeenneeger | 13-06-19 | 19:37

Gert-Jan lijkt de weg een beetje kwijt. Het gaat ook hier alleen om geld. Gisteravond werd weer duidelijk dat de franse dames zo lang mogelijk mee moeten doen, want voor de overige wedstrijden heeft niemand belangstelling aan de lege tribunes te zien. Uitgezonderd wat evenementen publiek uit Nederland. Gezien de penalty tegen Noorwegen is de arbitrage op de goede weg.

Therapietje | 13-06-19 | 19:37

Goed idee, maar dan ook gemengde teams met blinden, downies, gehandicapten, arbeidsongeschikten, moslims, finnen, werklozen etc. Of tellen die soms niet mee Radboud Universiteit Gert-Jan van der Heiden???!!!1!

Rest In Privacy | 13-06-19 | 19:36

Op het moment dat je je hierover druk gaat maken, is de samenleving gewoon af

jezusisonzin | 13-06-19 | 19:35

"Misogyne structuren in onze samenleving."
Ga eens met een vrouw zonder hoofddoek naar Saudi-Arabië en leer wat Misogynie is.
Idioot.

Is dit nog nieuws? | 13-06-19 | 19:34

Tijd om het onderscheid tussen een filosoof met een titel en alle huiskamerfilosofen op te heffen, kijken of bubbelfilosoof nog zo enthousiast is, waarmee niets ten nadele van de dames, want die zijn top.

smdyasc | 13-06-19 | 19:33

Dus we gaan in 500 jaar van Calcio Storico:
https://youtu.be/ksJtH2CCCUY
Naar Korfbal....

Dauthi | 13-06-19 | 19:33 | 1

@Dauthi
Calcio Storico. Schitterend! Wijk tegen wijk. En na die wedstrijden gaat men in de eigen wijken ook weer op de vuist maar deze keer onderling omdat de zoon van Giulio door buurman Franco voor watje werd uitgemaakt omdat Giulio's zoon (team Rossi) te soft was tegen een van de spelers van team Azzurri en hem niet vol in het glockenspiel trapte. ;-))))

Basil Fawlty | 13-06-19 | 19:58

Vrouwen kunnen alleen met mannen meedoen als je aan mannen flinke beperkingen oplegt. Heel weinig vrouwen zijn er in typische mannenbolwerken puur op eigen kracht gekomen, vaak is het een combinatie van quota's, subsidies, positieve discriminatie, omhoog neuken, netwerkjes, feministische propaganda (zie WK vrouwen op NOS) en ander soort flauwekul debet aan de aanwezigheid van dames. Het is in ieder geval zelden een organisch proces. Er is maar één reden dan men naar vrouwensport kijkt en dat is de seksuele reden - vrouwensport is een vorm van soft porn: wapperende tieten en gekreun bij tennissters, de goed gevormde reten van beachvollybalsters en de cameltoe van de turnsters is de reden dat we kijken.... heeft niks met het sportieve element te maken, daar is het simpelweg te oninteressant voor.

koter | 13-06-19 | 19:30 | 3

Niet elke sport met gleufdieren in de hoofdrol is/was een en al oogsnoep. In de goeie ouwe tijd van het Oostblok hadden we gratenpakhuizen vol met pillen aan de rekstok of op de evenwichtsbalk. Of Bulgaarse kogelstoot rhino's. Of Russische discuswerpsters die op de schaal van lustblusser de naald voorbij het rode veld deden belanden. Om over Poolse gewichtheffers nog maar te zwijgen. Dameshokkie ging nog wel, dames beachvolley ook nog wel (maar steevast altijd kleine tieton meisjes).

Grijskijkert | 13-06-19 | 19:50

Precies dat! Daarom geen vrouw te vinden in de F1. Met een helm op rondjes tuffen is niet sexy laat staan cameltoe en wapperende tieten.

Pedronegro | 13-06-19 | 19:50

Eerst maar eens verplichte militaire dienst voor vrouwen. Want dat is ook onredelijk verdeeld. Dan evenveel vrouwen als vuilnismens, timmermens en metselares. Dan gaan we verder praten.
Is er al een wereldkampioen schaken en dammen bij de vrouwen? Of zijn ze daar te dom voor?
Zelfs de beste koks zijn mannen, en de keuken is toch wel het hoofddomein van de vrouw.

Premier Trutte | 13-06-19 | 19:30 | 6

@koter | 13-06-19 | 19:40: Er is geen opkomstplicht. Er zijn nog steeds meer mannen dan vrouwen in het leger. De wet is symobolisch.. In zoverre... er zijn verdacht veel EU landen die ineens de dienstplicht hebben ingevoerd of geactiveerd hebben. Dat is niet voor niets.

Premier Trutte | 13-06-19 | 19:51

Er kan best discussie zijn over sport en m/v maar dat betekent niet, @Trutte, dat we onversneden seksisme niet herkennen.

eastender | 13-06-19 | 20:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Tja er valt wel wat voor te zeggen. En het wordt er ook minder leuk op. Vooral als de helft vrouw moét zijn en de keeper in de rust van sexe wisselt.
Veronica Inside kan nog jaren vooruit.

Shareholder II | 13-06-19 | 19:29

Psychologisch gezien is de goal een vagina, vandaar dat het een mannensport is. Je loopt niet het veld op om tegen paal of lat te schieten.

Mr_Natural | 13-06-19 | 19:26 | 3

Dan heeft de golfsport de strakste vagina's. Me like.

Rest In Privacy | 13-06-19 | 19:29

@Kapitein Stijlvol | 13-06-19 | 20:07:
www.golfpunkhq.com/swingin-sirens/art... Met naaldhaken op de green. Tssk. Sommige dingen doe je gewoon niet. Ook in golf geldt trouwens dat mannen gemiddeld verder slaan dan vrouwen. Niet eerlijk!

Rest In Privacy | 13-06-19 | 20:21

Geweldige video uit de ouyden doos. Beckenbauer in voetbal tenue aan de grond genageld :-)

Shareholder II | 13-06-19 | 19:25

Waarom nog sex met vrouwen hebben? Je kunt toch net zo goed een man neuken?
Mannen en vrouwen zijn immers gelijk.

harrie44123159 | 13-06-19 | 19:25 | 5

Brrrrr..

Wijze uit het Oosten | 13-06-19 | 20:19

Sorry! Ben geen poepstamper.

Swoop | 13-06-19 | 22:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Een metafiesiese filosoof. Wat verwacht je ook?

Jezus_Boeddha | 13-06-19 | 19:25

Goed punt. Laten we kickboksen, wielrennen en gewichtheffen dan ook maar genderneutraal maken.

Phat_Phuc | 13-06-19 | 19:24

Ik vind het raar dat mensen die aan filosofie lijden nog steeds niet goed behandeld kunnen worden anno 2019.

prototyp | 13-06-19 | 19:23

Er moeten ook zwangerschapsklinieken komen voor mannen.
Het zal niet veel uithalen en er zullen geen klanten komen maar het gaat om de symboliek en de voorbeeldfunctie.

keestelpro | 13-06-19 | 19:20 | 1

Dat lijkt me nou een goed idee. Klinieken waar mannen vrouwen zwanger kunnen maken, bedoel je misschien?

Jezus_Boeddha | 13-06-19 | 19:25

Goed idee. Dan spelen er een paar vrouwen mee in de 5e klasse en verder niet.

naraga | 13-06-19 | 19:20 | 1

Precies. Hun niveau. Dan wordt er alleen gediscrimineerd op hoe goed men is. Zou men in het bedrijfsleven ook moeten doen en op de uni. Af van de vrouwenquota.

azijnseikerT | 13-06-19 | 19:24

Met handicap voor de mannen. Een slof en een oude voetbalschoen.

CalamityJane | 13-06-19 | 19:20 | 1

Nog meer handicaps ?? Ze verliezen al alles. Ajax, NL elftal.

Wekkertje | 13-06-19 | 19:25

Moe wordt je hiervan. Net of er geen belangrijke problemen in de wereld spelen of zo.

Tuinhekje | 13-06-19 | 19:20

Robotvoetbal is de toekomst.

GroetenVanUrk | 13-06-19 | 19:20

Spelen in gemengde teams maar zeker wel na afloop gescheiden douchen.

Reebensteeltje | 13-06-19 | 19:18

Prima hoor. Ik hang vanavond mijn vrouw weer even in de touwen, waarna ik haar heel dominant en mannelijk even lekker neem. Vind zij heerlijk. En ik ook. Allebij happy.
Houd die genderneutrale shit lekker achter je eigen gordijnen. Dan doe ik dat voortaan ook.

Dima Beeline | 13-06-19 | 19:17 | 3

Kuch.... het onderwerp was voetbal... kuch.

Pedronegro | 13-06-19 | 19:46

Too much information dude...

Wijze uit het Oosten | 13-06-19 | 20:18

Jill Roord hing hem ook lekker in de touwen. Vond ik ook heerlijk. Zo we zijn weer on topic.

keestelpro | 14-06-19 | 00:09

Als het dan ook samen douchen gaat worden, ga ik weer op voetbal.

mr_awesome | 13-06-19 | 19:16

Waar is dus echt schijtziek van wordt is dat geneuzel in de media over sportkleding voor dikke wijven. Is gvd niets anders dan Nike marketing wat centjes ruikt. De westerse wereld wordt steeds vetter dus nieuwe doelgroep.

Jan Leul | 13-06-19 | 19:15 | 2

Dikke of volslanke mensen moeten ook normaal kunnen sporten. Blij dat er merken zijn die daar ook een lijn voor neerzetten. En uiteraard een nieuwe doelgroep. win-win

Tuinhekje | 13-06-19 | 19:21

Hij werd vast als laatste gekozen bij gym. En voetballen? Nooit gedaan.

Statler en Waldorf | 13-06-19 | 19:15

Gaat niet over niveau. Gaat om fysieke bouw. Als een volwassen vent een tackle uitvoert bij een vrouw, dan breekt ze ieder botje dat ze in zich heeft. Een schouderduwtje, idem dito. Dus... geen optie. Korfbal is in no way te vergelijken met voetbal.

EnricoD | 13-06-19 | 19:15 | 2

Dat zeker, en bij korfbal mogen mannen ook geen vrouwen verdedigen en vice versa.

WahedPissebed | 13-06-19 | 19:16

Als een vrouw je tackles, adviseer ik om het klokkenspel in een Kevlarvest te doen. Wijvon kunnen heul gemeen zijn.

Grijskijkert | 13-06-19 | 19:55

Ik wil helemaal geen gelijkheid tussen man en vrouw, gelijkwaardigheid kunnen we het wel over hebben. Als onze Lieve Heer had gewild dat we gelijk waren dan hadden we allemaal én een lul én een kut gehad én borsten én een baard. Dan hadden we allemaal én wel lekker geroken én wel kunnen inparkeren. Vier de verschillen in plaats van ze weg te poetsen, domme kutlul van een professor.

Blauwpetje | 13-06-19 | 19:14 | 2

Het lijkt me meer een antifessor . Wat een lul.

onfray | 13-06-19 | 19:20

Je bent wel heel positief. Wat als we stonken en nog steeds niet kunnen inparkeren? Twee dingen samenvoegen om het totaal resultaat te verbeteren heet synergie en dat werkt nooit.

Cum infamia | 14-06-19 | 06:21

Gert jan , had u verlof gekregen in Den Dolder?
Mafkees

joppo0 | 13-06-19 | 19:14

Goed idee! Gemengde teams, meer spektakel op het veld.

theo-is-dood | 13-06-19 | 19:14 | 2

Zo gezien zie ik het wel zitten.

CalamityJane | 13-06-19 | 19:22

Verplicht een vrouw op doel bij fussbal. Lekker inclusief en de doelsaldo's krik je lekker omhoog.

Pedronegro | 13-06-19 | 19:44

Vrouwen zijn gelijkwaardig aan mannen, maar fysiek zijn ze gewoon verschillend. Dat ontkennen is nogal raar.

Timide_Aso | 13-06-19 | 19:14

Wat ik vervelend vind als ik vrouwenvoetbal kijk is dat er lelijke manwijven met van die korte kapsels en onvrouwelijke vormen tussen lopen . bah!

Flappie2006 | 13-06-19 | 19:13 | 7

Ik kijk graag naar vouwen omdat ze vrouwelijk zijn, waarom zou ik anders naar vouwen voetbal kijken. Laatst ook weer, veel gehuil en tranen, na blessures. De dames komen daar mee weg omdat het vrouwen zijn en die reageren nu eenmaal anders op tegenslagen.

Flappie2006 | 13-06-19 | 19:26

@Flappie2006 | 13-06-19 | 19:26: Begrijp u best hoor! Echt. Wat vindt u van voetballende mannen met baarden? Dat kan ik niet naar kijken. Gruwel.

CalamityJane | 13-06-19 | 20:19

Je kunt van Renard onmogelijk zeggen dat ze een kort kapsel heeft. Wel de overige kenmerken....

lulleficatie | 13-06-19 | 20:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Vind het toch wel wat seksistisch dat hij mannen en vrouwen met en tegen elkaar willen laten spelen terwijl mannen een evolutionair voordeel hebben in sporten waar kracht en conditie een rol spelen. Wil hij soms dat vrouwen nooit om de titel mee kunnen doen ofzo?

Leyrann | 13-06-19 | 19:12 | 1


Kenaus tegen hipsters lijkt me leuker.

CalamityJane | 13-06-19 | 19:15

Ja, weet u. Ik heb ook vele meningen over metafysische dingetjes. Als theoreticus hoef je nu eenmaal niet bij je eigen leest te blijven. Doch, ik vind mezelf niet interessant genoeg om die mening te etaleren in een propagandakrant in de rubriek 'religie en filosofie'.
Wat vrouwenvoetbal ermee te maken heeft? Niets, het is -zoals gebruikelijk- weer een stevig staaltje genderpropaganda. Nitwit-gebabbel, blablalalala.

Toos Doos | 13-06-19 | 19:12

Is wel zo. Vrouwensport is net zoiets als gehandicaptensport.

Maar ook gehandicapten moeten op hun niveau kunnen sporten.

WahedPissebed | 13-06-19 | 19:10

Ik word daar zo moe van....

MeReet | 13-06-19 | 19:09

De vrouw als handicap.

Zum_Fotzen | 13-06-19 | 19:08

Bestaat al. Het heet korfbal en is een enorm succes.

Alexis de T. | 13-06-19 | 19:08 | 2

Wie er dit jaar kampioen? Nederland of België?

Statler en Waldorf | 13-06-19 | 19:16

Vooral 30 jaar geleden bij de NOS afgedwongen door Smeets

Wekkertje | 13-06-19 | 19:22

Goed zo! In het golf zijn we al stukken verder. Daar mogen de vrouwen voortaan van de gele tee's afslaan. (mannen en vrouwen spelen sowieso door elkaar heen cq met elkaa) Ik heb pas voor de eerste keer in mijn leven van een vrouw gewonnen. DAT is emancipatie!

keestelpro | 13-06-19 | 19:07 | 1

Voor golf is een handicap onontbeerlijk.

Swoop | 13-06-19 | 22:47

meedoen met mannen is nog zieliger. ze halen dat niveau namelijk niet.

WillemWordtWakker | 13-06-19 | 19:07 | 1

Wat een idioot.

RenHoek | 13-06-19 | 19:07 | 1

Inderdaad!

Flappie2006 | 13-06-19 | 19:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken