Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Evolutionair bioloog Bret Weinstein: linkse ID-politiek veroorzaakt white nationalism

De biologie achter tribalisme in 6 minuten!

@Bret, inderdaad, de broer van @Eric. Mooie linkse lullen noemen we dat tegenwoordig. Of nja, links. Te vinden in het tweede kwadrant van Erics Four Quadrant Model, zouden ze zelf terecht zeggen. TL;DW: als het intersectionalisme blanke hetero-mannen in een hoek blijft drijven veroorzaakt en accelereert dit juist het white nationalism dat het intersectionalisme in eerste instantie wilde bestrijden, zelfs toen het nog vooral een fata morgana was. Samenwerking op basis van een gedeelde genetica tegen een outgroup is de menselijke fabrieksinstelling, die even vanzelfsprekend als dodelijk kan zijn als je een groep met de rug tegen de muur zet. Geeft te denken. Kijk nou uit jongens en meisjes daar aan de universiteiten.

Reaguursels

Inloggen

Apart dat gedownloade YouTube video's hier op Geenstijl gewoon vanaf een eigen server gespeeld mogen worden. Ik zou uitkijken met Copyright problemen.

jasvanbus | 17-06-19 | 13:29

Wanneer je mensen steeds indeelt op basis van gender, huidskleur, religie etc. dan benadruk je daarmee de verschillen. Je discrimineert letterlijk op basis van gender, huidskleur, religie etc. Hoe meer je probeert 'racisme' aan te tonen hoe racistischer je dus bezig bent. Wanneer de volkskrant een sportman als een 'donkere trainer' omschrijft belijdt de krant racisme. En ze lijken het niet in de gaten te hebben.

Axelvon | 17-06-19 | 13:04

Natuurlijk zit de argwaan ten opzichte van vreemdelingen bij de mensen ingebakken maar veel zitten in hetzelfde (gemeleerde) schuitje en is de sociale klasse waarin men zich bevindt van veel grotere betekenis. Zo staan arbeiders zij aan zij (blank en zwart, en alles daar tussen in) te demonstreren voor betere werkomstandigheden, beter loon enz.... De kansen voor iedereen liggen hier voor het grijpen.. En ook in de VS zijn de gekleurde miljonairs allang niet meer op 1 hand te tellen.... In de muziek en sport is gekleurd behoorlijk dominant en zijn rolmodellen voor veel mensen waar kleur er niet toe doet.... en doet het er wel toe, wat dan nog? Daartegenover staan criminaliteits-statistieken waar bepaalde groepen de boventoon voeren. Logisch dat die meer in de gaten worden gehouden. Zouden het oranje gekleurden zijn dan zou die groep onder een vergrootglas liggen... Wat gebaseerd is op feiten en niet een racistisch motief heeft...
De slavenhandel ging tussen de welgestelden terwijl de "gewone" bevolking het nauwelijks beter had in die dagen. Die stierven ook gewoon aan ondervoeding.
Wat kan steken is de ontwikkeling door middel van wetenschap waar het Westen dominant werd - de blanke mens ging door waar anderen stopten, Maar die geschiedenis kan nooit meer herhaald worden. Met de bevrijding van allerlei religieuze dogma's (tot op zekere hoogte) wringt het met bepaalde nieuwkomers die er een "tikkeltje" anders over denken wat weer geen racistisch motief kent.
Goed, :De blanke man in de beklaagde bank.
Wat heeft de blanke man dan fout gedaan anders dan de wereld verder proberen te helpen? Niet altijd even handig is wel duidelijk maar verder????

dijkbewaker | 17-06-19 | 12:25

Ik wilde spelen en lol maken, ik heb niet gekozen om me met politiek bezig te houden. Ik ben gedwongen door het tuig en de verraders.

Papierversnipperaar | 17-06-19 | 10:22 | 3

Da's 'n goeie , zo voel ik het ook .

Koning BongoBongo | 17-06-19 | 10:38

Precies.

lacucaracha | 17-06-19 | 11:50

Waar! Zo gaat het.

Flamouscage | 17-06-19 | 12:25

It is okay to be white.

me,myself and IK | 17-06-19 | 08:59 | 1

Wel zo inclusief, wanneer de nieuwe fascisten "wit" niet meer als enige oorzaak van alle problemen in minder geslaagde culturen opvoeren. Racisme stinkt, ook wanneer het met Deugende Fatsoensgeluiden wordt gepresenteerd door een in net pakje gekleed NOS-type.

Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 09:13

De meeste reaguurders zitten vermoedelijk in het derde kwadrant (oftewel linksonder).
Trouwens een mens vraagt zich af -in dit universum dat van actie-reactie aan elkaar hangt- waar de intersectionaliteit dan weer een reactie op is.. maar dat terzijde.
En daarbij, je kunt de groei van extreemrechts en alt-right misschien wel verklaren als reactie op intersectionaliteit, maar je kunt het niet gebruiken als excuus om je achter te verschuilen. Zeggen dat je een moslimhater bent geworden dankzij de intersectionalisten is en blijft natuurlijk onzin. Je bent een moslimhater omdat haten nu eenmaal in je bloed zit. Het is enkel dat je de laatste jaren wat schaamtelozer bent geworden in het uiten daarvan

Wolfje_Tungsten | 17-06-19 | 08:54 | 8

Vreemd dat die vreemdelingenhaat "in het bloed" zit. Dus alle blanken of Nederlanders zijn genetisch fout? En dat het zich specifiek op Moslims richt en dan met name van bepaalde subgroepen als Marokkanen en Turken die ook buitensporig ongewenst gedrag vertonen. Niet op Boeddhisten, Hindoes, Christenen, Chinezen, hedendaagse Molukkers of Indiers. Zelfs niet per se op seculiere Atatürk-Turken of ex-Moslims als Ayaan of homohammeds die uit de kast komen, ondanks dat huidskleur, uiterlijk en genetica hetzelfde is gebleven... Zit haat voor één specifiek radicaal geloof in je bloed?

Misschien omdat er toch een bepaalde dreiging of druk uitgaat van die specifieke groepen en hun Ideologie of mentaliteit? Een ondertoon dat jij eigenlijk als inboorling je moet aanpassen aan de nieuwkomende, betere kolonist. Dat riep in onze voormalige kolonieën ook weerstand op. Of was dat omdat Indo's, Xhosa's, Zoeloe's en Suri's van alle snit ook blankenhaat in het bloed hadden? Nee, ze wilden meerderheid in eigen land blijven, hun taal en cultuur leidend en niet lijdend laten zijn en geen arrogante buitenlanders die hun "superioriteit" kwamen opdringen.

Net zoals de SJW ID-politics zich aan je probeert op te dringen. Je moet en zult iedereen gelijk vinden, in alle opzichten. Niet alleen in vrijheden en rechten, maar ook in uiterlijk, aantrekkelijkheid, geslachtloos, even rijk of arm. Je moet alles "divers" maken als doel op zichzelf, maar tegelijk mag je geen individuele "racistische" of "discriminerende" voorkeuren hebben. En je moet ook blanken als schuldig zien aan de erfzonde van slavernij, zelfs al deden alle rassen eraan en waren het de blanken die het als eerste afschaften. Conform en divers zijn, iedereen gelijk moeten vinden, maar blanken net ietsje minder, want dat zijn allemaal racisten. Twee smaken die niet bij elkaar passen.

En tja, daar creëer je dus je eigen vijand(beeld) mee. Roepen dat je mishandeld wordt door iemand die je met geen vinger heeft aangeraakt, omdat je betovergrootouders slaaf waren van iemand met dezelfde huidskleur als je gekozen "onderdrukker". Die moet betalen voor iets dat hij niet gedaan heeft, noch zelf van geprofiteerd, die moet zich aanpassen aan jouw overgevoelheden. Die moet het verschrikkelijk vinden dat jij een "onderdrukte" minderheid bent, maar er geen enkel probleem mee hebben zelf een minderheid te worden in eigen land. Dat wekt weerstand, en terecht.

Maar blijf vooral racisme krijsen en het vuur van volkswoede aanwakkeren. God verhoede dat je minder hard blaast, de grenzen sluit, de bestaande minderheden met de meerderheid laat vermengen. Dat zou deëscalerend werken en dat wil extreemlinks en extreemrechts niet. Niet goed voor het ledental...

Wol | 17-06-19 | 11:08

Ik ben ook keigoed in het haten, bijna net zo goed als jij bullshit kan typen. Ere wie ere toekomt.

Aap Noot Miesje | 17-06-19 | 11:14

@Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 09:02: Ik hoorde een rabbijn zeggen dat zíj islam gebruiken als bezem om Europa schoon te vegen.... wat is het nou?

Flamouscage | 17-06-19 | 12:31
▼ 5 antwoorden verborgen

logisch. hoe harder een groep naar links trekt, zal rechts ook harder en groter worden.

Schepvogel | 17-06-19 | 08:15 | 1

De globalisten en extreemlinks doen er alles aan om extreemrechts wakker te maken. dat komt ze namelijk heel-erg-goed-uit.

De oude socialist uit de vorige eeuw en Breivik zijn zulke oude koek waar ze nu noodgedwongen nog steeds op moeten herkauwen. En herkauwen. En herkauwen om de kijkbuiskinderen in de verwarring en in de eeuwige ontkenning te duwen.

Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 09:52

.. maar goed. Vertel mij van mijn "wit privilege" - en zelfs al is uw snor gladgeschoren, u bent zwart, draagt teenslippers een blauwe pruik en een rode dopneus - ik herken u direct als een nieuwe fascist.

Een Nazi, zeg maar. Met andere idealen en outfit - maar met dezelfde einduitslag. Tenzij u wat eerder dood achter uw Deugbunker gevonden mag worden.
Doe dat voor de mensheid.

Jan Passant mk2 | 17-06-19 | 07:58

Want wit power bestond vroeger helemaal niet. Nope. Sommige blanken voelen zich al “tehen de muur” gezet als een zwarte een bioscoopkaartje koopt. De KKK heeft altijd zo gedacht.

menage | 17-06-19 | 07:46

"... Samenwerking op basis van een gedeelde genetica tegen een outgroup is de menselijke fabrieksinstelling, ...."

Fabrieksinstelling?
'Survival of the species' zal men bedoelen!
Noodzaak als de groep een minderheid is.

Minderheid? Ja.
Globaal gezien wel. Volgens wiki slechts 11,5%. en.m.wikipedia.org/wiki/White_people
Dat deze groep een meerderheid is in noordelijke gebieden is verklaarbaar. www.thoughtco.com/genetic-mutation-le... en www.sciencemag.org/news/2015/04/how-e... Maar, volgens sommige demografen zal ook in noordelijke gebieden als de VS blank een minderheid zijn over 1 generatie van hier. www.census.gov/newsroom/press-release...

De vraag is dus: is ' white nationalism', waar het artikel over schrijft, en een gevolg van intersectionalisme?

Iedere groep die een minderheid is, en ziet dat de eigen groep in omvang afneemt, die zijn eigen voortbestaan bedreigd ziet, wil zich 'verdedigen' en de eigen groep behouden zodat ze niet word uitgeroeid maar blijft voorbestaan. Dat doen groepen o.a. door samenwerking o.b.v. gedeelde genetica, ja. En?

Ga toch weg met je nationalisme en intersectionalisme. Hier speelt een biologische oorzaak de hoofdrol. Dat noemen ze survival-of-the-fittest. In het dierenrijk werkt het niet anders.

gaffelbaard | 17-06-19 | 07:26 | 7

@BrokenTipi | 17-06-19 | 07:35:
De link heb ik bekeken en ook andere links die je in dit topic gaf in andere tegels.

Wat je precies bedoelt met die 'luiheid en hoogmoed' snap ik niet helemaal. Kan je daar wat duidelijker over zijn?

Over de link naar die professor.
Op een of andere manier deed het me terugdenken aan de kwestie met de Sami, een europees 'indianen-volk' sort-of-speak. Alleen dan blank. En flink gediscrimineerd. Voor vele jaren. En nog steeds.
(citaat ECRI rapport uit 2017): "Members of the Sami community point out that racist remarks still occur in day-to-day life, especially in urban areas. Pejorative comments and prejudice against Sami can create an atmosphere in which members of the country’s indigenous community are inhibited from freely expressing their culture ..."
rm.coe.int/fifth-report-on-sweden/168...
(over dit onderwerp is ook een film gemaakt: iffr.com/nl/2017/films/sami-blood )

Ik zie in die geschiedenis overeenkomsten met nu.
- de cultuur van etnische Nederlanders staat onder druk (zwarte piet, winterfeest, lente-eitjes, vernielingen van kerken, en ook al is het minder vergaand als bij de Sami van toen staat ook het onderwijs van de friese taal in NL onder druk frieschdagblad.nl/2018/9/2/friese-ond... ),
- mede t.g.v. demografische verschuivingen zijn/worden etnische Nederlanders a.h.w. in een hoek gedrukt, uitgesloten of weggepest (denk: zwarte scholen www.geenstijl.nl/3955411/femke_halals... , of dit www.rtlnieuws.nl/nederland/artikel/37... , of dit www.telegraaf.nl/nieuws/456670/blanke... of dit www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/lr/... en willen praten over het eenzijdige winkelaanbod in sommige 010-winkelstraten is 'vloeken in de kerk' www.ad.nl/rotterdam/dit-is-het-bedrog... en www.rijnmond.nl/nieuws/162700/Is-de-B... )

Er zijn meer voorbeelden te vinden, maar mijn punt is: OOK dit is een vorm van discriminatie en racisme die zou moeten worden erkend en bestreden.
En datzelfde dacht ik ook bij het zien van het filmpje waar je de link van gaf.

gaffelbaard | 17-06-19 | 15:31

@gaffelbaard | 17-06-19 | 15:31: door de opkomst van "Het internet" is er een speciale term ontstaan: "even googlen". Zo zie je dit ook terug in het studie landschap. Het is alsof even snel een antwoordje zoeken, een definitie zoeken, voldoende is. Men elaboreert voort op bestaande kennis en meent daarmee de lege plekken in te vullen.

Je ziet dit terug in geschiedkundige vertalingen van dit soort postmodern gedrag. Alsof je voorouders niet zo goed konden nadenken als dat jij dat nu kunt. Weetjewel. Dat zijn allemaal vooronderstellingen gebaseerd op onderbuikgevoelens die ver van de werkelijkheid staan.

Dat is luiheid. De hoogmoed zit in de schijnbare zelfverzekerdheid (En geslotenheid naar de standpunten van anderen).

Kijk moraal is. Moraal is niet iets dat je kunt relativeren. Moraal is niet iets persoonlijks. Moraal is niet louter groepsgerelateerd. Er bestaat zoiets als een hoger moraal. Hoe zou jouw moraal anders meer kunnen zijn dan dit van Hitler of de nazi 's? Niet.

De terugval van moraal die wij uit de bijbel hebben geleend en waar we waarheid aan ontkennen is al lange tijd onderuit gehaald en wordt nu conform bijbelse profetieën in het wereldtoneel tentoongesteld.

Het staat allemaal in de bijbel. Hoogmoedigheid. Niet jezelf als God zien, er is maar 1 God. Als je theologisch de Koran naast de Bijbel legt is Allah Satan. En niemand ziet het! Tenzij je de bijbel leest.

Dan snap je ook dat de 1e leugen is: je zult zo zijn als God. Wat niet zo is, want waar is dan je universum? Er is maar 1 universum, dat van God. Waarin wij leven.

De bijbel leert je dat God centraal staat. Dat het om Hem gaat. Hij heeft je geschapen. Hij voorziet van energie. Hij is de bron. In alles. Jij bent nooit gemaakt voor jezelf, maar voor Hem. omdat hij liefde is... Heb jij een vrije wil om voor Hem te kiezen. Het zou geen liefde zijn als het anders was geweest. Hem aanbidden is dus geen arrogantie.. Hem aanbidden is nodig zoals een stekker een stopcontact heeft. Hij voorziet van stroom.

Maar.. hoogmoed zit ons in de weg. Want wij willen zelf goden zijn. In Zijn universum. Hoogmoedigheid is een menselijke eigenschap. Net als het ontkennen van een emotie als schaamte, kun je ook je eigen hoogmoed ontkennen.

Wanneer je dit niet doet, maar ziet voor wat het is, dan pas kun je voorbij je eigen hoogmoed stappen. Dit kun je niet alleen. Daar heb je God voor nodig. Vertrouwen dat Hij jouw gedachten daarin vernieuwd heet geloof.

Als je God wilt zien kijk je naar Jezus. Hij is. Ik kan je alleen maar vertellen dat je hoogmoed kunt herkennen in anderen op het moment dat je je eigen hoogmoed herkent.

Wat luiheid betreft... Het kost moeite om een vak te leren. Inzicht. Vallen en opstaan. Zwemmen. Ervaring opdoen. Leren van jezelf. Dat vang je niet oop met een definitie... Daar moet je wat voor doen.

Lees sommige reacties hier beneden eens. Ze veroordelen zijn plaatje. Als een boek op de kaft, zonder het te lezen. "Men weet wel hoe het zit en veroordeeld het ". Als je je verdiept, zoals jij dat doet, dan kom je tot meer inzicht. Een breder perspectief. Verdieping.

Hoogmoed zorgt voor oordeel. Luiheid zorgt voor geen verdieping. Zo is dat met deze situatie en veel reacties. Zo is dat ook met de bijbel.

Sorry voor het korte antwoord. Ben aan het leren.

BrokenTipi | 17-06-19 | 19:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Niks nieuws toch? Hier in de panelen heb ik al vaker vergelijkbare redenaties gelezen. Het ressentiment groeit, de onderdrukking door de intersectionelen groeit zie de youtube, twitter en facebook censuur. Zie de selectieve verontwaardig mbt demonstratierecht, die geld voor een stel geïmporteerde anti- zwarte Pieten maar niet voor blanke Nederlanders die tegen de islam zijn. Denk aan de constante verdachtmakingen van nieuwe conservatieve politieke stromingen. En het mooie is, als het beest van de rancune ontwaakt in de blanke man, dan zullen die intersectionelen zelfingenomen roepen: Zie je wel! Dit is wat we bedoelden, vlak voordat de vlam in de pan slaat. En veel mensen zullen denken; net goed, wat die hele beweging meer momentum zal geven.
Hoe te stoppen, simpel. Gebruik je verstand en buk niet veel elke hysterische ophef golf. Dan verlies je drie hysterische intersectionelen als klant, lekker belangerijk. De rationele middengroep is groot genoeg, richt je daarop met kleren voor jongens en meisjes, de dames en heren die elke dag in de trein zitten. Simpel.

ratelaar | 17-06-19 | 07:14

Het hele Westen is verziekt omdat men het te goed heeft en teveel tijd om over onzin na te denken en het daarna ook nog uit te kramen. GA WERKEN!

Ronnie uit Helmond | 17-06-19 | 06:27 | 5

@Lt-Kol Kilgore | 17-06-19 | 06:36: Zijn we toch al.

CalamityJane | 17-06-19 | 07:03

@Lt-Kol Kilgore | 17-06-19 | 06:36: Als lesbienne gevangen in het lichaam van een blanke man, neem ik hier aanstoot aan! Micro agressie!

dyslexieman | 17-06-19 | 08:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Witte mannen moeten met een knotje op hun hoofd, een gewaad aan en een gitaar de wereld rondtrekken en kumbaya zingen. Oh en spijt betuigen. Constant. Voor van alles en nog wat.
En al die ongein van de professionele activisten betalen. Ongezien. Dan is het goed.

dyslexieman | 17-06-19 | 06:11

Lijkt me logisch.
Het verzet zal alleen maar groeien, en de meeste knoppen die er toe doen worden nog steeds voor het grootste deel bediend door blanke mannen.

Gerrit gordijnstok | 17-06-19 | 04:37

Is er nog ruimte voor individuele eigenwijze mensen ?

Minus Richels | 17-06-19 | 03:06 | 1

Nee, die kunnen alleen individueel zijn omdat ze bij het blanke patriarchaat horen. White privilege enzo! En als je dit vindt als minority ben je een helper whity...
Ben zelf ook meer fan van mensen op hun daden beoordelen dan op hun uiterlijk. Huidskleur is geen prestatie...

dyslexieman | 17-06-19 | 06:15

Nederland. Van mij mag iedereen komen ,maar dan wel om MEETEDOEN. Ze mogen de boel NIET veranderen, als ze dat willen moeten ze terug waarvan ze oorspronkelijk vandaan komen. Er zijn vele individuwen in rassen ,kleurlingen etc. die vele malen beschaafder zijn en/ of slimmer zijn dan ik ,maar als groep rijken ze nog niet tot mijn enkels..

streknek | 17-06-19 | 02:46 | 2

Mooi gezegd streknek...

CalamityJane | 17-06-19 | 08:04

Je hebt nog net geen bord om je nek dat zegt: ik denk na voor mezelf, maar... ik deug wel hoor, jongens!

BrokenTipi | 17-06-19 | 08:21

1943 Communist Directive: Call all opponents of Leftism Nazis, Fascists
https://www.youtube.com/watch?v=XBYyQR2ZCUA

petersteenkamp | 17-06-19 | 01:23

Mijn eerste bericht is eraf gesjorst, ik heb nog een paar keer alle berichten nagelopen, de verhalen verteller gecontroleerd, Evergreen College is een Kunstdingesschool waar studenten hun eigen studiewegen ontdekken, en Weinstein heeft vogeltjes gestudeerd, waar weet ik niet, maar ik begrijp er helemaal geen zak van, en misschien is dat de bedoeling…ik geef het op…ik ben te oud…

hetgingperongeluk | 17-06-19 | 01:14

in feite de klassieke Newtoniaanse actie=reactie in sociale vorm. goh :)

c64 | 17-06-19 | 00:50 | 1

Ja maar die gasten hebben er voor gestudeerd en publiceren dat in een tijdschrift voor andere gasten die gestudeerd hebben. Wij met ons boeren verstand hadden dat al een paar decenia geleden in de smiezen.

Lt-Kol Kilgore | 17-06-19 | 06:42

Maak ons blanke mannen nou niet
Echt boos (gaat wel gebeuren als het zo doorgaat) de geschiedenis heeft toch wel laten zien dat blanke mannen zich uiteindelijk nooit buitenspel laten zetten om het maar netjes te zeggen

ja-nee-misschien | 17-06-19 | 00:48 | 1

Ghehe, ja dat zit dan weer niet in dat filmpje.

knutsel_ | 17-06-19 | 00:50

Hoe moeten albino's zich wel niet voelen ?

Baron Clappique | 17-06-19 | 00:42

Op zichzelf een aardig filmpje , maar oud nieuws . Ik ben een man en blank , dus ik weet wel dat ik beter in elkaar steek dan miljarden op deze aardkloot , aangezien ik wel werk ( mijn gehele leven en 5 tot 6 dagen p/w ) , rechts ben , dus skills en geen strafblad heb . Heerlijk om te weten dat je beter bent dan zovelen :)

ghetto-is-back | 17-06-19 | 00:41 | 2

Tja een kinderhand is snel gevuld.

Shareholder II | 17-06-19 | 02:30

@Shareholder II | 17-06-19 | 02:30:
Hoho , ik heb meer ambitie s dan 7,50 euro kopgeld najagen als jou hoor .

ghetto-is-back | 17-06-19 | 06:09

In programma's van de NPO VARA en zelfs de EO wordt het accepteren van 'nieuwe NLers' je 'door de trot geduwd' gekoppeld aan de boodschap dat 'je totaal verkeerd en racistisch/fascistisch bent' als je er anders over denkt.
De mensen die in beeld worden gebracht zijn meestal succesvolle mensen in de muziek, sport of zakelijk/economisch. 'Waarom zou je die mensen afwijzen?' En inderdaad, waarom zou je succesvolle echt ge-integreerde mensen afwijzen?
Maar DAAR gaat het niet om.
De criminaliteit onder Marokkaanse jongens ligt vele tientallen keren hoger dan die onder blanke NLse jongens. Zulke slechte cijfers vind je ook terug bij Antillianen. DAAR wordt in deze programma's niet over gesproken. Dit is het kromme in de identiteitspolitiek waardoor mensen kwaad worden. Het niet vermelden van alle feiten en je alleen de succesverhalen voorschotelen.
Als 80% van de Marokkanen met politie/justitie in contact zijn geweest en soms zware misdaden hebben begaan, moet je dat ook melden. Hier zei Wilders 'minder minder minder' tegen. Hier zegt elk verstandig mens 'minder' tegen. Het belerende, politiek-correcte hooggeheven vingertje irriteert en het feit dat JIJ als je de bullshit niet gelooft, onderstreept etc. en als je niet uitgebreid 'ja' zit te schudden en dan vervolgens als een soort nazi wordt weggezet, DAT maakt blanke mannen (en vrouwen!) opstandig en boos.
Ook het overdreven knuffelen van minderheden om te laten zien: 'Kijk mij eens een Gutmensch zijn' is iets verschrikkelijks om mee te maken. En de persoon om wie het gaat, ziet dan niet dat hij/zij JUIST door die manier van behandelen als een 'minderwaardig persoon' wordt weggezet. Want als iemand mij zou behandelen als een halfgare die bescherming of een kruiwagen nodig heeft om ergens te komen of als ik als zielig wordt gekenschetst, spring ik uit mijn vel. DAT is pure discriminatie DOOR de Gutmensch die zich kennelijk als Übermensch ziet.

Angélica de Sancé | 17-06-19 | 00:10 | 9

Precies!

streknek | 17-06-19 | 02:24

Was iedereen maar zo wakker. En dat nota bene om 00.10 uur.

MickeyGouda | 17-06-19 | 07:07

Dank je Angélica.
Je zult niet in staat zijn het zo te voelen of te zien. Armelijke geest heb je dan.

CalamityJane | 17-06-19 | 08:12
▼ 6 antwoorden verborgen

'Vloeibare tijden.'

Willem_Oltmans | 16-06-19 | 23:53 | 2

Als het maar een vleugje van "erotica" heeft. Literair in dit geval. Meiden lopen ermee weg. Vloeibaar... Alleen niet de bui verpesten door te wijzen op vloeistoffen. Vloeibaar. Dan is het opeens minder erotisch.

Vageling | 17-06-19 | 00:00

Misschien moeten joodse mensen niet zo doen of ze alles weten dat zal een stuk makelijker zijn

automaat | 16-06-19 | 23:52 | 8

Angelica, dit is al de tweede post die ik lees van u, waarbij u bijna letterlijk mijn eigen opnie neer kalkt. Wat een verademing om zoveel nuchterheid en kennis van zaken bij u te herkennen. Ik geef u dan ook volkomen gelijk.

Joostmochtnietsweten | 17-06-19 | 01:18
▼ 5 antwoorden verborgen

Het valt me op dat er verdieping ontbreekt in waar deze professor zijn ideeën heeft gebaseerd. Op basis van de school waar hij les gaf en hoe zich dit proces van intersectionality heeft plaatsgevonden (in het klein).

Hierbij een filmpje om te illusteren hoe het daar uit de hand is gelopen: youtu.be/bO1agIlLlhg

BrokenTipi | 16-06-19 | 23:07 | 1

Hierbij nog een filmpje van Tucker over de man in kwestie: youtu.be/_j9nFced_eo

Vragen? Zoek maar info over Evergreen State College. Succes!

BrokenTipi | 16-06-19 | 23:20

Ik heb een paar vragen n.a.v. het filmpje. Als er genoeg intersectionelen dezelfde kleur hebben, bijvoorbeeld zwart, dan is er toch ook een "genetische coöperatie" en is het niet alleen maar de "hogere"vorm"? Als de blanke mannen met de rug tegen de muur staan is er kennelijk sprake van "genetische coöperatie". Waarom dan weer een abstractere (en dus hogere) vorm als "nationalisme" erbij slepen? Dan is dat toch juist weer overbodig?

knutsel_ | 16-06-19 | 23:03 | 4

Je zou ook antwoorden kunnen verzinnen. Maar dat is kennelijk weer teveel gevraagd.

knutsel_ | 16-06-19 | 23:12

Gaten prikken in de marxistische leer is makkelijk. Consistentie en logica vinden is vrijwel onmogelijk.

WimCock | 17-06-19 | 00:00

Aber natürlich. Het hele gedoe ook juist. Stomme brood en spelen wat verspilling van tijd is. Het is alleen niet de bedoeling dat we logisch nadenken. Stammetjes. Altijd zo geweest, altijd zo zijn. De 1 mag het want... (vul maar in, heb geen zin in Joris) de ander... Soort aangeleerde hapering. Compleet incongruente verdrag gaan vertonen. Je zou het schaamte kunnen noemen alleen dat doet echt onrecht aan het woord. Het is zoals het is. Om mij netjes te uiten... Dwazen.

Vageling | 17-06-19 | 00:11
▼ 1 antwoord verborgen

Het is een beetje als de cruciale fout die het Nationaal-Socialisme maakte: Als je iedereen aanvalt, gaat iedereen militair tegen je samenwerken.

omanders | 16-06-19 | 22:55 | 4

Yep en het mechanisme van de jodenvervolging op zich zit er ook in. Dehumanisering t.ov. een gemeenschappelijke vijand.

Lt-Kol Kilgore | 17-06-19 | 07:10
▼ 1 antwoord verborgen

Tsja. Mij interesseert het niet of je groen geel of poepiebruin bent: je hebt aardige mensen en klootzakken en alles wat daar tussen zit. Toch merk ik dat er de laatste jaren iets in mijn gemoed is veranderd.
Ik heb Zwarte Piet nooit met een zwaargepigmenteerde Afrikaan geassocieerd. Dat is mij ook niet geleerd; hij was zwart van de schoorsteen. Punt.
Maar toen KOZP begon met hun gedram, merkte ik aan mezelf dat ik bij elke neger op straat een negatief gevoel bij me opkwam. Zoiets van: "Daar heb je weer zo'n zeurpiet."
Rationeel corrigeerde ik mezelf dan: "Je kent die persoon helemaal niet, racist!". Maar ik realiseerde me ook dat mijn gevoel wel degelijk een oorzaak had. Ik heb namelijk een gruwelijke hekel aan mensen die als klein groepje hun wil aan de meerderheid willen afdwingen.
Conclusie: dankzij KZOP en de Derde Wet van Newton* kan ik mij tegenwoordig blijkbaar 'racist' noemen. Ok. Prima. Schijt aan!

MacMiep.nl | 16-06-19 | 22:55 | 5

ik blijf me altijd bewonderen over de houding van Antillianen op de Antillen (dus niet in NL).
Die schminken zich voor Sinterklaas zwart, omdat dat zo hoort bij Zwarte Piet. Ze snappen het gedram hier niet

eekeek | 16-06-19 | 23:32

ik blijf me altijd bewonderen over de houding van Antillianen op de Antillen (dus niet in NL).
Die schminken zich voor Sinterklaas zwart, omdat dat zo hoort bij Zwarte Piet. Ze snappen het gedram hier niet

eekeek | 16-06-19 | 23:32

Precies zoals ik ook altijd hier in gestaan heb en er nu in sta.

ballenkraker | 17-06-19 | 07:00
▼ 2 antwoorden verborgen

*gaat verder met het poetsen van zijn witte privilege*

Waar kan ik dat eigenlijk incashen?

Kop Kaaz | 16-06-19 | 22:54

"Witte mannen" en "Wit Nationalisme", dat zijn enkele van de sufgekauwde slogans waar je de nieuwe fascisten direct aan kunt herkennen.

De Verenigde Nazi's, de EU, de klimaatdrammers, de mensensmokkelaars, zelfs de middeleeuwse aanhangers van de islam zitten allemaal op die golflengte. Het vernietigen van de westerse beschaving is hun doel, waarna zij onder elkaar gaan vechten om de brokstukken.

Jan Passant mk2 | 16-06-19 | 22:53 | 1

U geeft een beknopte edoch juiste analyse weer.

GebaoreEnGetaoge | 16-06-19 | 23:23

Ik zie identity politics als een evolutie op het marxisme, en veel lieden die deze theorie hebben bedacht waren ook marxisten. Het ondermijnen van het westen is het hoofddoel. Kleurtjes en wat in het slipje zit is bijzaak, slechts een instrument om het westers democratie en kapitalisme neer te halen.

Vreemd genoeg hebben corporatisten, globalisten, Mohammedanen, sommige joden, race supremesists (van andere rassen behalve de witten) en marxisten (van allerlei pluimage) een alliantie gesloten met identity politics als voornaamste gemeenschappelijke instrument om het westen te breken. Het is een bizarre alliantie, die natuurlijk geen stand gaat houden nadat het laatste bastion van het westen (conservatief Amerika) valt. Maar dat het westen gaat vallen is onvermijdelijk. De alliantie is te groot, ze vullen elkaar prachtig aan en er zit veel geld achter. Totdat de overwinning bereikt is natuurlijk, want dan komen nieuwe rondes rassen - en religieoorlogen. En uiteindelijk een nucleaire conclusie.

Graaf_van_Hogendorp | 16-06-19 | 22:51 | 8

@Kop Kaaz | 17-06-19 | 00:07: Omdat we het uiteindelijk opnemen tegen een leger aan laag IQ- slappelingen en individualisten. Daar kan men nog zoveel geld tegenaan gooien als ze willen. Zelfs zwaar in de minderheid zullen wij zegevieren.

GebaoreEnGetaoge | 17-06-19 | 01:09

@GebaoreEnGetaoge | 17-06-19 | 01:09:

Dat ben ik met u eens maar hebt u wel eens om u heen gekeken? Meer en meer westerse mannen zijn halve wijven geworden o.a door mannenhatend feminazisme.

Die zie ik nog geen deuk in een pakje boter slaan en zijn soms nog "linkser(slapper)" dan den muts.

The enemy is within and I think we're surrounded?

Kop Kaaz | 17-06-19 | 01:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is waar. Als iemand tegen mij zegt dat ik een witte nationalist ben - wat dat dan ook moge betekenen - dan wordt ik dat opzettelijk alsnog. Want als ik ergens onterecht van wordt beschuldigd dan wil ik het gedaan hebben ook.

isitsoornot | 16-06-19 | 22:51 | 2

Inderdaad. Dat doe ik al sinds 2015. Ik heb gewoon geaccepteerd dat ik een Nationaal Socialist ben, een Racist, een homofoob, een xenofoob, enzovoorts.
Het is nu eenmaal zo omdat de boven mij gestelden dit zeggen.

GebaoreEnGetaoge | 16-06-19 | 23:29

Duh, logisch, Net zoals de enorme faalhazerij met illegalen uitzetten, eindeloze kinderpardons en de we are here idioten het draagvlak voor echte vluchtelingen verminderd.

TheBigKirth | 16-06-19 | 22:41

Ben ik eigenlijk ook racist en weet ik veel wat meer door hier te reaguren en met mijn beperkte kennis van zaken mee te babbelen? Vraag ik me maar zo af.

GKJP | 16-06-19 | 22:34 | 10

@Kop Kaaz | 17-06-19 | 00:41: Bedankt voor je inhoudelijke reactie, zo ken ik je weer.

Kuifje-in-de-EU | 17-06-19 | 01:18

@Kuifje-in-de-EU | 17-06-19 | 01:18:

Zegt de linkse kwijlebal die alleen maar politiek correct of gewoon niet durft te reageren.

Slapjanus/stiekemerd dat je bent. Jij bent het probleem in het westen van Europa. En de rest van de westerse wereld, met je wegkijkdownplay-gemekker.

Kop Kaaz | 17-06-19 | 01:47

@Kuifje-in-de-EU | 17-06-19 | 01:18:

Je hebt nog niet eens de microballen om direct op me te reageren zodat ik het kan zien in mijn mailbox. Je hoopt dat mensen je reactie niet zien omdat je een lafaard bent.

Ieder premiumlid kan meteen zien of je op mensen reageert of alleen op jezelf terwijl je een naampje loopt te kopieerplakken.

En jij bent premiumlid, ouwe NSBert.

Kop Kaaz | 17-06-19 | 01:51
▼ 7 antwoorden verborgen

Bret Weinstein werkte tot twee jaar geleden als hoogleraar evolutiebiologie aan het Evergreen State College in de VS. Activisten eisten dat alle blanken tijdens een 'Dag van afwezigheid' wegbleven van de campus. Weinstein maakte hiertegen bezwaar en weigerde aan de actie deel te nemen. Uiteindelijk heeft hij ontslag moeten nemen, nadat het college van bestuur de zijde had gekozen van de activisten die van Weinstein af wilden. Dit is het voorland van het universitair onderwijs, ook in Nederland. Kijk en huiver.
www.youtube.com/watch?v=_j9nFced_eo

Rosaturbinata | 16-06-19 | 22:34 | 1

Van de zotte. Een dagje de blanken niet aanwezig en de dag erna kan je alle laptops en puntenslijpers weer natellen. Zonder toezicht gaan ze terug naar hun oerinstinct!

Maar goed, nu serieus. Nee, dit moet je niet willen. Op die manier onderscheiden ze zichzelf op basis van ras en kleur en de blanken hebben het vervolgens weer gedaan.

Highwoodman | 17-06-19 | 00:08

In Zuid-Afrika kun je al jaren zien waar wij heen gaan. Daar wordt je als blanke juist gediscrimineerd. De voorspelling van deze man is daar nog niet uitgekomen.

Arijane | 16-06-19 | 22:31 | 4

BL, uw kennis van Zuid-Afrika lijkt hier wat te kort te schieten...

Joostmochtnietsweten | 17-06-19 | 01:21

@Beste_Landgenoten | 17-06-19 | 00:10: Zit momenteel in dat prachtige land. Ontmoette gisteren op de golfbaan twee boezemvrienden, een zwart, een blank. De blanke gaf aan dat hij bij solliciteren geen schijn van kans had, omdat alle bedrijven een percentage zwarten in de leiding moeten hebben, en ze dat niet halen vanwege groot verloop onder die bevolkingsgroep.
De zwarte vriend bevestigde zijn verhaal.
Ik weet niet of het waar is, maar kwam erg authentiek over....

libertat | 17-06-19 | 07:37
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Turbulentie? | 16-06-19 | 22:27

Dus als men geenstijl (reaguurders) van alles de schuld geven, zullen ze van alles de schuld worden ?

grapo | 16-06-19 | 22:24 | 7

@ grapo
de schuld 'worden'..? Maar alles is toch allang onze schuld.

telelezer | 16-06-19 | 22:42

@Dhr. W. Anhoop | 16-06-19 | 22:42: Goed punt idd. Sommigen worden daar dan ook wanhopig van.

grapo | 16-06-19 | 23:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Deze man heeft het nog steeds niet begrepen. "door als gemeenschap mensen af te rekenen gebaseerd op de groep waar ze toe horen, dan krijg je white nationalism en dat wil je niet want dan gaat het ECHT mis".

Nee zak hooi, het gaat al mis door de lui die als gemeenschap mensen af rekenen gebaseerd op groepsdenken.

Reagurend_Nijlpaard | 16-06-19 | 22:24 | 6

@Max Headroom | 16-06-19 | 22:31:
Bijna alle denken is conditionering en herhaling van kunstjes.
Originele gedachten zijn zeer, zeer zeldzaam.

Rest In Privacy | 16-06-19 | 22:36
▼ 3 antwoorden verborgen

De nieuwe zondebok: de blanke, heterosexuele, gezonde man van boven de 30 die werkt en belasting betaalt. Ik zou zeggen: kijk uit met wie je ruzie zoekt.

Tempolier | 16-06-19 | 22:23 | 6

Voor wie benieuwd is naar hoe het met een land gaat als de blanke culturele dominantie vertrokken is: Neem eens een kijkje op Java Indonesië. Alles wat functioneert stamt nog uit de tijd van Nederlandse inlvoed. Sindsdien gebeurt er weinig. Gaten in wegen, flats waar bij oplevering het riool ontbrak. Verval en chaos alom.

Joostmochtnietsweten | 17-06-19 | 01:32

@du Roi Soleil | 16-06-19 | 22:58:
Inderdaad. Schijnt dat in Zimbabwe de ooit weggejaagde blanke boeren langzaam weer terugkeren naar hun boerderijen. Onder luid gejuich van de plaatselijke bevolking.
Want nadat ze onteigend waren bleek dat niemand in staat was zulke grote, prachtige bedrijven te runnen. En dus k geen werk voor personeel.

Blijkt die boze blanke man toch opeens altijd een prima werkgever geweest te zijn!

libertat | 17-06-19 | 07:32

@libertat | 17-06-19 | 07:32: Dat die blanke boeren weer terugkeren in Zimbabwe is maar schone schijn. Er waren inderdaad enkele boeren die het op een akkoordje gooiden met het regieme en teruggingen naar hun onteigende bedrijven en werden binnengehaald alsof ze Sinterklaas waren. Ze hebben daar 1 of hooguit 2 seizoenen geboerd, geoogst, het geld in hun zak gestoken en als een speer weer terug gegaan naar hun nieuwe boerderij aan de andere kant van de grens omdat ze die zwarten voor geen meter vertrouwden.

copywriter | 17-06-19 | 07:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb het al eens vaker gezegd in eerdere tegels: extreem links veroorzaakt extreem rechts. Wij zijn slechts een reactie op ultiem socialisme, net zoals communisme op zijn beurt fascisme aanwakkerde, die zijn intrede in Duitsland deed begin 1933, ten tijde van de anti-bolsjewistische propaganda. Een goed betoog dus, deze observatie klopt helemaal, en ik sluit me er helemaal bij aan. Wel jammer dat hij "A genetic basis for cooperation" niet helemaal onderbouwt. Bij mijn weten zijn culturen/rassen nooit genetisch onderzocht op samenwerkingsbereidheid.

JackStick | 16-06-19 | 22:20 | 10

Communisme is strijd op basis van "klasse", fascisme is strijd op basis van nationaliteit, nazisme is strijd op basis van ras. Alle drie zijn het moordzuchtige totalitaire systemen waarin de staat alles is en het individu niets, behalve zijn nut voor de staat. En alle drie zijn ze niet vies van een potje genocide en andere misdaden. Islam en intersectionaliteit passen ook in dit rijtje, ook al zijn de intersectionelen nog relatief nieuw en hebben nog niet de gelegenheid gehad om genocide te plegen.

petersteenkamp | 17-06-19 | 01:16
▼ 7 antwoorden verborgen

Dat had hij niet moeten zeggen, nou heeft iedereen het door.

Mr.Crowley | 16-06-19 | 22:20

Ik denk dat het gelul over 'identity politics' niet zoveel effect heeft op de 'mindset'. Met eigen ogen zien dat je bevolkingsgroep waar je zelf toe behoort in je eigen land naar de achtergrond wordt gedreven en gemarginaliseerd des te meer.

du Roi Soleil | 16-06-19 | 22:19 | 1

Ja maar dat mag je niet te hard zeggen hier. Straks ben je nog een jared taylor

Sceptische_autist | 16-06-19 | 22:38

Geen familie van Harvey?

aamert | 16-06-19 | 22:16 | 1

Dat is Weinstien

Trans_Fimmermans | 17-06-19 | 00:20
-weggejorist-
Max Headroom | 16-06-19 | 22:16 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

1. Het gaat links er niet om om White nationalism tegen te gaan, het gaat om het eigen morele gelijk dat is veel belangrijker. En inderdaad, als daardoor het White nationalism toeneemt voelt de Linksmens zich nog belangrijker en moet zijn "fascisten"-roepende stem gehoord worden, Waarna goto 1.

skoftig | 16-06-19 | 22:08 | 4

@O2Neutraal | 16-06-19 | 22:19:
Ik ben hier van overtuigd. Als men de keus heeft Baudet een fascist/nazi te noemen OF een politiek programma te schrijven wat de FvD wegvaagt dan kiest men het eerste.

skoftig | 16-06-19 | 22:45

@skoftig | 16-06-19 | 22:45: Omdat het eerste ook veel goedkopere manier van virtue signalling is. Die cultuur-marxisten zijn in essentie zo kapitalistisch. Iets met inherent aan onze biologie.

Trans_Fimmermans | 17-06-19 | 00:17

je analyse is ten dele juist. Het gaat ze niet om het strijden tegen wit nationalisme, maar ook niet om moreel gelijk. Dat laatste hebben ze naar eigen indruk, daarmee is dat voor hen uitgemaakt. Het gaat om macht. Identiteitspolitiek is een methode om macht te vergaren van mensen die het reeds bezitten. Het is de oude marxistische strategie in een nieuw (cultureel) jasje: Forceer de wereld in een polaire dualiteit. haves en have-nots. Deel de grootste groep in bij de have-nots en wacht tot ze boos worden op de mensen die wel iets hebben... de angry mob doet de rest...

Joostmochtnietsweten | 17-06-19 | 02:43
▼ 1 antwoord verborgen

Oude koek, dit. Natuurlijk is het overigens zo dat als je een (grote!!) groep mensen tegen je in het harnas jaagt de reactie fors zal zijn. En wij, oude, blanke, wijze mannen en vrouwen zijn nu eenmaal in de meerderheid hier en hebben het prima voor elkaar. Dus knabbel je stukje van ons koekje, en wees braaf. Anders krijg je echt heus waar, een keer echte billenkoen.

BenPakdee | 16-06-19 | 22:08 | 1

Zo zou je het misschien graag zien, maar het is niet de realiteit. De realiteit is dat de blanken geen coherente groep vormen. En ook dat velen stout kunnen doen, maar nog steeds geen billenkoek krijgen.

Sitting_targets | 16-06-19 | 23:04

En al die black power bullshit moeten we wel accepteren. Het word tijd dat die groep net zo behandeld word als diegene die white power zeggen.

Brainder | 16-06-19 | 22:08 | 3

Laatst had een hele lieve kennis (donker) een foto ergens gepost van haar met haar nieuwe vriendje. (donker). Hartstikke leuk. Staat eronder: black love..
Moet je dat eens omdraaien, twee blanke jongeren die onder hun foto ' white love' gaan zetten!

Ik heb haar erop aangesproken, ze schrok er wel een beetje van maar kwam met de verklaring dat dat een reactie is op 'vroeger', een soort trots.
Ik zei tegen haar dat ik het gewoonweg blankenhaat en racisme vind.

letopuwzaak | 16-06-19 | 22:21

@letopuwzaak | 16-06-19 | 22:21:

Mooi dat je je er niet zoals al die anderen, vermoed ik, gewoon vanaf hebt gemaakt met een 'like'.

MickeyGouda | 16-06-19 | 22:58

Het is erg bizar, maar Identiteitspolitiek lult zwarte (of feministische, of islamitische, etc) discriminatie recht door te claimen dat racisme/discriminatie alleen kan worden gebezigd door de groep die de onderdrukker vormt terwijl de onderdrukten enkel slachtoffer kunnen zijn en nooit dader. Complete waanzin natuurlijk. Alsof het onderdeel zijn van een groep je automatisch uitsluit (of insluit) van een bepaald gedrag. Het is puur Marxisme, maar als je wijst op Cultuur Marxisme ben je een complotdenker...

Joostmochtnietsweten | 17-06-19 | 07:58

Interessant... Weet niet hoe wetenschappelijk het is, maar klinkt wel aannemelijk. Past ook bij mijn eigen 180 graden draai (vandaar de aannemelijkheid). Vroeger dacht ik dat we gewoon zo snel mogelijk elke nationaliteit in een minderheid zouden moeten dringen, of slechts tot grootste minderheid. Dan zou er ook geen onderdrukte minderheid meer zijn en konden de groepen met elkaar vermengen tot één menselijk ras dat geen reden meer had tot wij-zij te denken of een minderheid te offeren als de zondebok.

Later pas realiseerde ik me dat je daarmee juist etnisch conflict op scherp zet, stammenstrijd van allerhande lobbygroepen bevordert en vermenging niet per se veel sneller verloopt. Eerder wellicht trager, omdat de verschillende groepen elkaar niet kunnen luchten of zien. Iedereen voelt zich superieur aan de ander.

Daarom ben ik nu voorstander van, waar praktisch mogelijk en vreedzaam, landen waar elke etnische oorspronkelijke groep haar eigen thuisland heeft. Op basis van taal, dialect of historie. Op basis van religie of ideologie lijkt me een minder goed idee. Binnen een vrij land kun je altijd binnen een vrijwillige commune wonen om je ideaal uit te proberen, zolang de niet-idealisten en teleurgestelden die ook geweldloos kunnen verlaten.

Wol | 16-06-19 | 22:01 | 5

Eens, en is dit intersecionele gedoe zelf ook niet oppressie?

Dit lijkt mij niet de weg naar een betere wereld, ook niet als wat zij denken waar zou zijn.

Anoniemtje | 16-06-19 | 23:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Pegida fans zijn dan de neo-nazi s..
Dat wil een achtelijke religie ons wijsmaken. terwijl ze de joden misschien nog wel meer haten als een gemiddelde nazi.

snapal | 16-06-19 | 21:58 | 2

Maak van misschien wel zeker.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-06-19 | 22:06

Niet alleen een religie, heel progressief Nederland maakt ons dat wijs.

BozePaarseMan | 16-06-19 | 22:07

Het is natuurlijk geen rocket science om dit te concluderen. Wel mooi dat hij er een semi-wetenschappelijk sausje overheen giet. Het wordt steeds moeilijker om weg te kijken.

BozePaarseMan | 16-06-19 | 21:58

Als het er op aankomt is het hemd nader dan de rok.

RdeFriesch | 16-06-19 | 21:57

Dorpsidioten hebben soms ook een podium nodig.

jezusisonzin | 16-06-19 | 21:52

Hij lult als een kip zonder kop. Maar ik vind het fijn voor hem dat hij er plezier in heeft.

very_bad_poet | 16-06-19 | 21:52 | 5

Gaat heen, zwitsal.

Kop Kaaz | 16-06-19 | 22:59

@TeeJee | 16-06-19 | 22:20: Mij best, kan aan mij liggen, maar ik vind het totaal oninteressant hoe hij dit “wetenschappelijk” aan mekaar knoopt. Als hij zegt, het is ook best cool om blank te zijn, en de sjw’s lullen als kippen zonder kop, dan ben ik het met hem eens. Maar het is een hoop gelul.

very_bad_poet | 16-06-19 | 23:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Toch logisch als elke Pegida demonstrant afgeschilderd wordt als neo-nazi. De standpunten verharden zich, de keuzes worden vastberadener, tenminste, als je daar gevoelig voor bent. Als ze je in een hokje stoppen, dan zullen ze het weten ook.. Het wellicht anders denken over iets wordt in de kiem gesmoord.
Mijn gedachtes beperken zich tot na mij de zondvloed.

snapal | 16-06-19 | 21:50

Het is toch niets nieuws dat de stemmen op Trump het gevolg zijn van het linkse gedram van Obama?

Plusser | 16-06-19 | 21:49

Weet je wie ook aan identity politics deed?

Sitting_targets | 16-06-19 | 21:49 | 4

Het OM? Het ministerie van veiligheid en justitie? Opstelten? Iemand anders van de vv(d)? Het kartel? Allemaal?

O2Neutraal | 16-06-19 | 22:12

Marijke van Helwegen?

A.I. van Dee | 16-06-19 | 22:22

@O2Neutraal | 16-06-19 | 22:12:
De nazi ideologie is een (extreem) voorbeeld van identity politics.

Wat links doet met identity politics is spelen met vuur. Ze willen zwarten, transgenders enz. die zielige en verwijtende verhalen vertellen ermee hun zin geven. Maar met de logica van identity politics kun je ook tot een blank nationalisme onderbouwen.

Ik zie liever dat links stopt met identity politics en weer terugkeert naar het rationalisme van bijvoorbeeld Popper.

Sitting_targets | 16-06-19 | 22:35
▼ 1 antwoord verborgen

Bedankt GS dat jullie mensen als Bret af en toe in Nederland onder de aandacht brengen.

Larousse | 16-06-19 | 21:48

Identiteitspolitiek wordt vooral gebruikt door allochtonen als ze weer eens voorgetrokken willen worden.
Vooral waar de politiek een dikke vinger in de pap heeft bij het aannamebeleid van ambtenaren is dit duidelijk zichtbaar. "Bij gelijke geschiktheid gaat de voorkeur uit naar een lesbische negerin in een rolstoel" (let maar eens op als je weer eens op het gemeentehuis bent om je paspoort te verlengen)
Grappig genoeg gaat dit niet op voor de baantjescarrousel waar partijleden de baantjes onder elkaar verdelen, daar is praktisch iedereen blank.

Osdorpertje | 16-06-19 | 21:47

Het zal wel. Ik vind nationalisme in zn algemeenheid een onzinnig concept, want als je lang genoeg teruggaat hebben we allemaal dezelfde gedeelde genetica. Je zou langzamerhand toch wel hopen dat de mensheid het niveau van een troep chimpansees die zn territorium wil afbakenen tegen de naaste groep chimpansees is ontstegen? Niks is minder waar helaas... Een reden voor buitenaards leven om deze apenrots, maar links te laten liggen lijkt me.

De echte baby | 16-06-19 | 21:45 | 8

Je bent inderdaad nog een baby. Wat een simpel redeneervermogen. Ga je maar ontwikkelen. Praten we dan verder.

BrokenTipi | 16-06-19 | 22:50

@De echte baby | 16-06-19 | 22:43:
Samenwerking gaat prima zolang je een gemeenschappelijk belang hebt.
Dat is niet altijd zo.

Rest In Privacy | 16-06-19 | 22:53
▼ 5 antwoorden verborgen

Intersextoneel? Klinkt goed!

supah | 16-06-19 | 21:45

Bert Weinstein? Die is toch van al die films - en de mie toe?

bisbisbis | 16-06-19 | 21:44 | 1

Nee, da's zijn oma.

Kop Kaaz | 16-06-19 | 23:01

Het privilege van blanke maanen heet ‘werk’ Pak af dan, het privilege om te metselen.

RickTheDick | 16-06-19 | 21:40 | 2

Dat werk levert geld op. Dat is wat ze af willen pakken.

Max Headroom | 16-06-19 | 22:02

Het zijn nooit de witte mannen in Spanje, Italie, Griekenland. Die zijn geil, en zwioel. Ze moeten altijd die keihard werkende wittelingen van protestantse huize hebben uit het Noorden van Europa.

BenPakdee | 16-06-19 | 22:15

Al dat gezeik op het nationalisme begrijp ik niet. Ik ben trots op mijn land. En nu??

azijnseikerT | 16-06-19 | 21:39 | 6

@Pedronegro | 16-06-19 | 21:55: sneu figuur. Het Four Quadrant model is een eenvoudige representatie vd werkelijkheid voor HBO figuren zoals jij. Het heeft totaal geen verklarende waarde. Maar ik ben blij voor je dat je de wereld nu wel begrijpt. Behalve dan intersectionalisme.

azijnseikerT | 16-06-19 | 22:10

@De echte baby | 16-06-19 | 21:59: Je bedoelt zoals indentity denkertjes dat doen, de black power roependen?

BenPakdee | 16-06-19 | 22:16

@azijnseikerT | 16-06-19 | 22:10: Proest je bent grappig. Ik heb alle moeilijke woorden uit het topic aan elkaar geregen... en nu ben ik een HBO-ert? Neem het leven niet te serieus mijn vriend ;). Ik ga slapen, ik moet morgen weer de steiger op.....

Pedronegro | 16-06-19 | 22:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Hulde aan iedereen die heeft gereageerd, jullie hebben allemaal gelijk, behalve die Kuifje uiteraard. Is wellicht dezelfde als Berbaar. 'Even gelezen,' zegt ie. Dat soort lieden staat vooraan in de rij om dergelijke belangrijke berichten in De Telegraaf te bagatelliseren. Oorlogsmisdadigers, tuig als die Kuifje en Berbaar importeren een burgeroorlog, in de hoop dat de islam zal zegevieren en zij buiten schot zullen blijven.

hoogstetijd | 16-06-19 | 23:08

De landen hebben hier een ambassade. Zet ze maar het hek over. Als dat niet werkt is het blijkbaar niet mogelijk om hun nationaliteit vast te stellen. Dan is elke nationaliteit dus mogelijk. Ze krijgen de midden-timboektoe-nationaliteit en worden in de Afrikaanse rimboe uitgezet met een pakje drinken en een krentenbol. Dat doe je een paar keer en het probleem lost zich vanzelf op.

Frau Merkel | 16-06-19 | 23:14

@hoogstetijd | 16-06-19 | 23:08: Lees zelf maar eens waar je naar verwijst. Het blijft onduidelijk om hoeveel mensen het gaat. Je zou verwachten dat ze dat bijhouden, maar dat doen ze niet.

Kuifje-in-de-EU | 17-06-19 | 00:35
▼ 5 antwoorden verborgen

Het gaat inderdaad altijd over blanke heteromannen. Je zult links nooit horen over zo'n losgeslagen, agressieve roedel Turken zoals gisteren hier in Eindhoven. Je zult ze nooit horen over Marokkaanse vrouwen die in een vuilniszak thuis opgehokt worden.

5611 | 16-06-19 | 21:27 | 1

Op Evergreen, de school waar hij lesgaf, mochten blanke leerlingen niet bij bijeenkomsten komen en moesten ze toestemming vragen om naar de plee te gaan.

BrokenTipi | 16-06-19 | 22:49

Logisch verhaal, maar daar waren we hier al van op de hoogte.

lacucaracha | 16-06-19 | 21:27 | 6

Dat speelt wereldwijd, maar hoe is dit te stoppen...

Bill le Koek | 16-06-19 | 22:02

@Bill le Koek | 16-06-19 | 22:02:
Ik denk door mensen als jij een heropvoedings- programma te laten ondergaan.

Ongeblustekalk | 16-06-19 | 22:16

@Ongeblustekalk | 16-06-19 | 22:16:

Ongebluste, ik moet het gewoon weten: waarom?! Voor zover ik begrijp zitten Bill en jij op één lijn en dan ineens plaats je hem ik het kamp van je grootste vijanden: de socialisten. Waarom dan?!

MickeyGouda | 16-06-19 | 23:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Weet je wie ook een bloemstukje op zijn bureau had staan tijdens een toespraak (en ook gewoon gelijk had, bleek later)?

Lochos | 16-06-19 | 21:23 | 1

Hans Janmaat? Die had ook altijd gelijk!

hoogstetijd | 16-06-19 | 21:34

Tja, Ik was nooit bezig met kleur of ras. Totdat Sylvana nadrukkelijk de zwarte haatheks ging uithangen en ik me volgens haar schuldig zou moeten voelen omdat ik zo'n bevoorrechte blanke ben. Toen dacht ik ineens: -weggejorist-

pleemobiel | 16-06-19 | 21:23 | 3

Inderdaad. Net zoals dat gelul met diversiteit. Het was er al. Toen kwam een clubje het misbruiken. En is het niet leuk meer. Incongurent gezemel ook.

Vageling | 16-06-19 | 21:34

@pleemobiel
Ik had dat al voor sneuvana, maar het komt op hetzelfde neer. Man ik had zat anders gekleurde collegae, nooit enige aandacht aan geschonken. Het ging om het werk.

toetssteen | 16-06-19 | 21:39

Ik heb dit ook. (En ben zelf licht getint).
Sylvana heeft een prima samenleving compleet verrot gemaakt door Amerikaanse problemen, die er heus zijn, naar Nederland te importeren.
Wát een racist is zij. Bah

letopuwzaak | 16-06-19 | 21:55

Schiet het maar in een kapotje.

HogeNood | 16-06-19 | 21:20 | 1

Of tegen de verwarming. Dat sist zo leuk.

Frau Merkel | 16-06-19 | 23:15

Volgens mij heb ik een analyse van deze strekking eerder gehoord. Van Peterson misschien?

Verkneukelaar | 16-06-19 | 21:20 | 2

Dit is een patroon die je herkend uit 2 verschillende sprekers onafhankelijk van elkaar. Je conclusie dat er gepapegaaid wordt is onjuist. Zoek maar eens uit wat er op Evergreen is gebeurd.

BrokenTipi | 16-06-19 | 22:47

Wordt "blanke hetero-mannen" hier als algemene noemer gehanteerd en vallen blanke hetero-vrouwen hier ook onder? Anders zou het vreemd zijn, want het intersectionalisme beïnvloedt beiden tenslotte in gelijke mate.

MickeyGouda | 16-06-19 | 21:19 | 12

@MickeyGouda | 16-06-19 | 22:01:

Om misverstanden te voorkomen: "pigmentafwijkingen" zijn huidaandoeningen, zoals vitiligo.

MickeyGouda | 16-06-19 | 22:25

@MickeyGouda | 16-06-19 | 22:01: Ik moest vroeger wel eens voor mijn werk naar de VS. Toen viel me op dat er ook veel hoogopgeleide mensen-van-gewicht rondlopen. In Nederland zit obesitas vooral aan de onderkant van de samenleving.

Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 22:35

@Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 22:35:

Verrassend. In "My 600 lbs life" (TLC) zie je alleen de onderkant, maar dat komt waarschijnlijk omdat de mensen met een opleiding hun hulp bij het afvallen elders kunnen halen.

MickeyGouda | 16-06-19 | 23:06
▼ 9 antwoorden verborgen

Ik ga morgen als ik helemaal nuchter ben nog een keer luisteren, misschien dat ik het dan wat beter begrijp....
iets van: Zeg maar nee, dan krijg je er twee?....

laurentius | 16-06-19 | 21:19 | 1

Volg de situatie op Evergreen maar. Dan weet je wat er is gebeurd op die school en snap je de context.

BrokenTipi | 16-06-19 | 22:46

Identity Politics op zich heeft niet veel met links of rechts te maken, net zo goed als dat er mensen links of rechts zijn die scheetjes laten. Er bestaan wel linkse mensen die vieze scheten laten, maar de scheten zelf zijn niet links of rechts.

kloopindeslootjijook | 16-06-19 | 21:17 | 1

of beschrijft hij eigenlijk een granfalloon.
nl.wikipedia.org/wiki/Granfalloon
"Een granfalloon is een sociale groep mensen die kiezen voor of aanspraak maken op een gedeelde identiteit of doel, maar waarvan de onderlinge vereniging betekenisloos is"

kloopindeslootjijook | 16-06-19 | 21:21

Het is net als met je vrouw. Altijd zeiken dat je niet genoeg dingen met de kinderen doet, meehelpt in het huishouden of genoeg aandacht aan haar geeft terwijl je naast zestig uur werken (voor het gezin) zelf toch het idee hebt aardig je best te doen. Maar op een gegeven hou je er dan ook mee op met dat helpen en wordt je hetgeen waar je van beschuldigd werd.

Ofzo2 | 16-06-19 | 21:15 | 12

Zeer herkenbaar tot de laatste zin. Ik ging de discussie inplaats van op te geven, met een scheiding als gevolg, dat wel.....

Kukooo1 | 16-06-19 | 22:59

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-06-19 | 22:27:

Nuancering: alle voorkomende werkzaamheden, behalve die waar specifieke vaardigheden, talenten of geduld bij komen kijken.

MickeyGouda | 16-06-19 | 23:09
▼ 9 antwoorden verborgen

Roep al een jaar of 10 dat links (of extreem-midden, het minst zichtbare kwaad) uiteindelijk zelf de veroorzaker zal zijn van de volgende holocaust. Jammer maar helaas, vrees dat aan dat proces weinig te doen valt.

dildona | 16-06-19 | 21:15 | 1

Mee eens gaat niks aan veranderen. Eerst hoor je wir schaffen das en later hoor je, wir haben es niet gewusst.

lacucaracha | 16-06-19 | 21:30

snapergeenreedvan

Sybren111 | 16-06-19 | 21:11

Wat daar is gebeurd op evergreen is te vergelijken met wat er gebeurd in zuid Afrika. Niet in daadwerkelijke agressie, maar wel in het proces dat tot uiting komt in het linkse slachtofferframework. Maak je borst maar nat wanneer we het DENK stadium zijn gepasseerd.

En die Simons maar roepen t.z.t.: there's no such thing as reversed racism.

BrokenTipi | 16-06-19 | 21:11

Slimme mensen staan boven dat linkse ID-activisme. Ik bedoel: waarom zou ik me druk maken om het geblaat van La Simons, La Wekker of Q. Gario.

Kuifje-in-de-EU | 16-06-19 | 21:09 | 14

Hoi Kuifje-in-de-EU,
Het valt mij op dat jij wel heel vaak het woordje 'ik' gebruikt: Vijf zinnen en vier maal ik en dan nog de me's te vergeten: Jij bent nogal vol van jouzelf?!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-06-19 | 22:18

Slim zijn, wijs zijn en intelligent zijn zijn 3 verschillende kwaliteiten die elkaar niet altijd goed aanvullen. Sterker nog: het is zelfs schaars. Dwazen zijn er in de geschiedenis altijd al geweest. In grote getale..

BrokenTipi | 16-06-19 | 22:58
▼ 11 antwoorden verborgen

De man heeft gelijk. Het is natuurlijk geen sociaal wetenschapper. Het verbaast me dat hij nog mag les geven. De voor de hand liggende werkelijkheid over de kwade invloed van diversiteitspolitiek moet natuurlijk genegeerd worden.

lingo star | 16-06-19 | 21:08 | 2

Ik heb een klein deel van de reacties onder de tweet (van dit filmpje) gelezen.
De haat sijpelt door je beeldscherm naar buiten.

Rest In Privacy | 16-06-19 | 21:10

OT tweede-kansenparel Yassine D
www.telegraaf.nl/nieuws/1797094798/ei...
De zwaarste eis was voor Yassine D. (22). Hij werd eerder veroordeeld tot een gevangenisstraf volgens het jeugdstrafrecht voor de doodslag op grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Het heeft hem er volgens de Haagse officier van justitie niet van weerhouden om weer betrokken te raken bij een ernstig geweldsincident.

Hemmenaar7 | 16-06-19 | 23:48
-weggejorist-
hetgingperongeluk | 16-06-19 | 21:02 | 1

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken