Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. De AirMiles Van Rob EasyJetten

Vliegschaamte, kent u die uitdrukking?

Rob Jetten heeft in ieder geval geen last van vliegschaamte. De klimaatdrammer van D66 vindt dat u allemaal een warmtepomp moet kopen, maar vliegt ondertussen zelf de halve wereld over. Rob in Addis Abeba, Rob in Isfahan, Rob op Sri Lanka, Rob in Tsjoekie Tsjoekie Land, Rob in Tsjakka Tsjakka Land. Kan allemaal maar. Geen bestemming zo exotisch, of Rob Jetten is er wel geweest. Onze eigen Jumbo Jet Tom Staal is al blij als ie een keertje naar de camping in Bakkum mag, dus stelde hij de vraag: kan dat allemaal zo, Rob Jetten???

Reaguursels

Inloggen

D66.... zoals sinds het overlijden van van Mierlo: hypocriet, wereldvreemd, arrogant, onnodig, onnozel & ziek. De voorbeelden hoef ik niet te geven, daar zorgen Ollegron, Pechtold en Jetten zelf wel structureel voor. Dit is blijkbaar het allerallerallerbeste dat en wat dit land kan krijgen. Ik heb gelukkig geen kinderen.

Tutanchamon | 17-01-19 | 19:06

AlS orakel Baudet aan het praten is kan Tom ineens geen kritiache vragen meer verzinnen en alleen maar een beetje dom knikken. Echt genant. Het komt vast doordat gij als enige de waarheid verteld.

zoi_snatuur | 17-01-19 | 07:56

He's leaving on a Jetten plane.
Don't know when he'll be back again.
Robot, he hates to go.

Watching the Wheels | 17-01-19 | 03:58 | 1

Dan wordt het zeker "doesn't"? Ga maar eens plat, vliegtuigjes tellen ...

Watching the Wheels | 17-01-19 | 04:00

Rob Jetten lijkt me een hele aardige jongen, maar de politiek die hij voorstaat, gaat voornamelijk over heffen van belastingen. Belastingen op vlees, brandstof, vliegen, energie en ga zo maar door. Hij presenteert het als 'boete' (aflaat) voor gedane zonde en ik vind het eigenlijk jammer dat om zijn dubbelhartigheid aan te tonen het nodig wordt geacht het narratief van D66 aan te houden (vliegen is slecht, het belast het milieu enz enz). Wat me nog het meest verbaast, is het rotsvaste geloof in techniek die er nog niet is. Laatst las ik ook iets over een stel idioten, ik bedoel 'wetenschappers' die de opwarming van de aarde zouden gaan oplossen door met vliegtuigen te gaan strooien met chemicaliën. Dat de vliegtuigen die hiervoor benodigd zijn, nog niet eens op de tekentafel liggen, zegt al genoeg over de haalbaarheid van dit plan. Als je bedenkt dat het 20 jaar kost voor er een F-35 eindelijk is opgeleverd - en dan mogen we nog ondervinden hoe de nieuwe vliegende doodskist zich zal gedragen - voel ik me niet geroepen om als passagier in een 'electrisch vliegtuig' te gaan zitten. Als je bedenkt dat een auto op batterijen al dik 2 ton weegt, hoeveel zal een vliegtuig wel niet gaan wegen. pffff.

Datsun_Cherry | 16-01-19 | 19:43

Wat draagt die gast toch ook een ongelofelijk grote bril. Ik vraag me ernstig af, wat zou er gebeuren zodra die af gaat ? Kan 'ie dan vervolgens de trap aan het einde van dit interview. niet meer zien ? Of, belangrijke details in 'het klimaat plan' ? Die details die Nederlanders financieel extra benadelen...

Ik lees er hier verder niets over terug, echter het lijkt er sterk op dat Ro-vlieg-bot is uitgekozen, omdat 'ie qua postuur, ook wat weg heeft Rutte.

Smal, ongetraind, zwak... Ookwel aangeduidt als ectomorph. Ro-bot-morph !
In Terminator II morphde men ook. Maar dit is overduidelijk geen terminator, maar een klimatinator.

Althans, in financieel opzicht, voor alle werkenden in Nederland. U weet wel... Degenen die de boel draaiende houden.. Het kabinet financieren... Die worden weer eens extra hard genaaid. Veel geld ontvangen, voor niets doen.

En (inderdaad @Baudet), blijkt er zelf dan ook nog eens hypocriet veelvuldig op ro-bot-te-vliegen. Een meesterzet weer, D'666 !

Nederlandop1 | 16-01-19 | 15:10
-weggejorist-
Amelia_Band | 16-01-19 | 15:00
-weggejorist-
MelissaQuintero4 | 16-01-19 | 14:07

hypocrisie of geen hypocrisie, Jetten lost 't qua pr wel goed op, doet ie beter dan Pechtold

geenspam | 16-01-19 | 14:06 | 1

Nou, ik deze Rob Jetten wel in staat om d66 ver onder de 10 zetels te krijgen.
De man heeft de uitstraling van een terminaal zieke dominee.

Pelforth | 16-01-19 | 14:22

Ik dacht dat het niet kon , maar rob Jetten is nog enger dan Alexander Pechold.
Wat een hypocriet.

speed48 | 16-01-19 | 13:29

het enige dat echt gaat helpen de korte vliegkilometers te reduceren is BTW en Accijns op kerosine en tickets. Voor vluchten binnen Europa.
Daarbuiten mag btw-vrij als je vervolgens 24 uur Europa niet meer in komt. Of iets dergelijks. Om sluipverkeer via een apenland te voorkomen

waarom zijn vliegtickets anders zo achterlijk goedkoop? Kan zelfs de Broccoli van de Lidl niet tegen concurreren

zeiksmurf | 16-01-19 | 12:29

De robot denkt dat afkopen goed is voor het klimaat.~ Dedain'66

Silvio488 | 16-01-19 | 12:29

Het is opvallend dat niet alleen Jetten, maar IEDEREEN behalve Baudet vindt dat vliegen vervuilend is en dat velen er extra voor willen BETALEN. Maar betalen is niet hetzelfde als de rotzooi opruimen. Bij Jetten niet, maar verder ook bij NIEMAND, behalve bij Tom, komt het op dat je ook gewoon minder zou kunnen gaan vliegen en dus ook minder vervuiling veroorzaken.
Ik denk dat 90% van al die reizen überhaupt nergens voor nodig is, maar alleen maar gemaakt worden omdat het leuk en zeer goed betaalbaar is.

JvanDeventer | 16-01-19 | 12:03

Tuurlijk nog meer belasting voor de gewone burger! Wanneer dringt het nu eens door bij deze nitwits dat gedrag haast niet structureel te beïnvloeden is met belastingen. Het vergroot alleen het klasse verschil tussen arm en rijk.
D666 en de ChristenUnie vormen samen een duivelse combinatie. De ene partij dramt er een klimaatakkoord doorheen met een enorme stijging van de energielasten en een onzinnig verbod op CV ketels, benzine auto’s etc. En de andere partij komt met een preventieakkoord en maakt alle pleziertjes van de gewone man strafbaar dan wel onbetaalbaar. U wordt genaaid, beroofd, bedrogen en voorgelogen. Maar u vindt dat prima en stemt de volgende verkiezingen gewoon weer op deze kudt partijen! Gewoon omdat u het lekker vindt! U bent sadomasochist! Allemaal!

Mark zit te Dutten | 16-01-19 | 11:41

Wat is die Rob Jetten een domme hypocriete lullo.
Compenseren met vliegtaks voor de vervuiling van het milieu?
Nee idioot, de vliegtaks moet ervoor zorgen dat je minder vliegt. Niet dat je ervoor betaalt en dat het dan wel goed is.

Draak uit Brabant | 16-01-19 | 11:05

Dus.. wie geld heeft betaald en dan maakt de vervuiling niet uit...

myrna1965 | 16-01-19 | 11:05 | 1

Dit is de uitkomst van al die maatregelen. Heb je poen, dan mag je het doen.
Als je maar geld hebt maakt het geen flikker uit dat je vervuilt. Je kan het zat betalen. De gewone man, modaal inkomentje -of minder- is de lul. En daarom zijn het slechte voorstellen. De intentie is niet verkeerd, maar de uitwerking, dat de onderste helft van de samenleving er voor opdraait (direct, door boetes e.d., of indirect, door bijvoorbeeld minder te kunnen vliegen in dit geval) wel. Terwijl dat meestal niet de grootste vervuilers zijn

DeJemelscheet | 16-01-19 | 11:35

Dat is toch niks bijzonders. Dit is toch typisch links ? Alle maatregelen die ze invoeren en doorvoeren gelden voor het gewone gepeupel, en vooral niet voor hun, want zij zijn zo speciaal dat ze zichzelf een uitzonderingspositie hebben toebedacht. Lijkt de Sovjet-Unie wel.

Bari Oomsma | 16-01-19 | 10:52

Electrisch vliegen... Deze man is zo dom. Het nadeel van elk electrisch voertuig is haar gewicht. Precies een puntje bij vliegmachines. Kunnen wij ajb exact geschoolde kamerleden krijgen. Deze man is een blamage voor ons land.

Emilioot | 16-01-19 | 10:47 | 4

@Niedendeze | 16-01-19 | 10:54
www.popularmechanics.com/flight/news/...

50-zitters voor korte afstanden, hybride-elektrisch, ontwikkeld voor Boeing, met de mogelijkheid om later de batterijen te vervangen als die efficienter worden, zodat ie dan full-electric kan worden. Hopen ze voor 2020 in de lucht te hebben. Dacht je dat die aankondiging van EasyJet uit de lucht kwam vallen?

MFvGeel | 16-01-19 | 11:59

het is met vliegtuigen hetzelfde als met de meeste plug in auto's: elektrisch om in te parkeren en bij de snelweg te komen. Daarna gewoon weer stoken.

zeiksmurf | 16-01-19 | 12:24

@MFvGeel

.popularmechanics.com, is een leuke interessante site. Helaas vol met concepten en ideeen die niet en nooit uitvoerbaar zijn

Niedendeze | 16-01-19 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Vooral die politici die zeggen dat ze minder CO2 genereren omdat ze geen kinderen hebben.
Maar wel een miljoen gelukzoekers met een gevaarlijke ideologie en die fokken als konijnen binnenhalen.
Ja Mark, kinderen maken doen we zelf wel. Lul. Die goedkope import van jou en je mutti rammelt aan alle kanten.

oplichter | 16-01-19 | 10:40

Complimenten voor Tom, fantastisch filmpje weer. Was dit al met de nieuwe camerapersoon?

nedpol | 16-01-19 | 10:34

Wat is dat toch dat mensen denken dat je duurzaam bezig bent als je overstapt op electrisch vervoer. Energie moet opgewekt worden, hoe je het ook went of keert.
Er ontstaan verliezen bij de omzetting. Voor dat verschil kun je in een diesel een kubieke meter aan fijnstoffilter meevoeren.

bodemloos | 16-01-19 | 10:14

Aan de intonatie van de zinnen van Robbie kun je horen dat hij ze uit het hoofd heeft geleerd. Beginnen met de probleemstelling, door naar een mogelijke oplossing en dan de uitsmijter. Zo doorzichtig.

JJMS | 16-01-19 | 10:02

Robje in Addis Abeba, Robje in Isfahan, Robje op Sri Lanka, Robje in Tsjoekie Tsjoekie Land, Robje in Tsjakka Tsjakka Land, Robje en het Zwarte Goud, Robje en de geheimzinnige ster, Raket naar de maan ...

Watching the Wheels | 16-01-19 | 10:01

Enge man die denkt dat je met geld alles kunt afkopen. 400 jaar geleden was hij gewoon bestuurder bij VOC geworden, want ja dat was het toenmalige verdienmodel.

Umberto die trotzoni | 16-01-19 | 09:37

Even los van dat gedram en de standaard antwoorden moet ik toch toegeven dat Jetten tenminste niet wegloopt als hem een lastige vraag wordt gesteld.

Angelica | 16-01-19 | 09:32 | 1

Omdat hij met zijn spindokters ook de lastige vragen oefent. 'En Rob denk eraan: kom je er niet uit, herhalen!'

JJMS | 16-01-19 | 10:04

Rob Jetten heeft beterschap beloofd.
Hij gaat NOOIT meer met een toestel van KLM op vakantie.
De volgende keer vliegt hij met Jet Airways uit India.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 09:12

Wat een uitglijder van Dilan Yesilgoz. Zij heeft
geen kinderen en is dus goed bezig voor het klimaat.
Laat even op je inwerken wat deze uitspraak betekent. Iedereen die kinderen heeft, is dus een vervuiler.
Nog even en aanstaande ouders worden met de nek aangekeken, want klimaatvervuiler.
Politici zetten mensen wel lekker tegen elkaar op.

Amsterdamsko | 16-01-19 | 08:54 | 4

Onzin, het laat alleen de hypocrisie zien: schijnheilig sojaburgers eten en dan denken dat je goed bezig bent. De mens zal echt niet die maatregelen nemen die nodig zijn: klein wonen, beide auto’s de deur uit, ophouden met Zalando te plunderen, naar dekringloopwinkel voor de kinderkamer.

Analia von Solmsch | 16-01-19 | 09:09

Toch heeft ze wel gelijk. Als iedereen geen kinderen "neemt" kunnen alle blikken verf gewoon bij het GFT-afval.

Watching the Wheels | 16-01-19 | 10:03

Ik heb geen kids dus krijg ik dan de wegenbelasting van mijn Range Rover 3.0D terug?

Niedendeze | 16-01-19 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Het wordt eens tijd dat de redenering, 'ik betaal (verhoogde) vliegbelasting dus vlieg ik er op los', onderuit wordt gehaald.
Die verhoogde belasting gaat het milieu namelijk niet redden omdat men die vervuilende vliegreis tóch maakt.
Wie werkelijk het milieu wil redden, moet helemaal niet vliegen. Alleen daarmee red je het milieu en niet met je euro's aan vliegbelasting.
Zoals de redenering nu luidt, wordt de vliegbelasting als een aflaat gebruikt. Een aflaat die bovendien de rijkeren bevoordeelt boven de minder draagkrachtigen.
Rob Jetten moet dus zeggen dat zijn hijdrage vanaf nu zal bestaan uit het helemaal niet meer vliegen. Dan maar niet naar verre bestemmingen.
Immers het milieu redden, is veel belangrijker dan dat Rob zijn verre reis maakt, toch?

Amsterdamsko | 16-01-19 | 08:37 | 4

Of dat hij dit compenseert door 100 mensen een gratis warmtepomp te geven!
Of om voortaan alleen nog elektrisch auto gaat rijden?
Of wordt Robje 100% veganist?
Vragen.. vragen...

boerk | 16-01-19 | 09:32

Robbie is al vegetariër. Hij eet geen vlees hij zuigt er enkel nog aan.

F. Jacobse | 16-01-19 | 11:34

Of iedereen een max aan vlieg kilometers. 1 verre vlucht per 5 jaar of 10 korte

boerzoektscheet | 16-01-19 | 12:03
▼ 1 antwoord verborgen

Leuk om te horen dat Robojet wel had gezien dat Geen Stijl deze vakantiekiekjes op hun site hadden geplaatst, weten we in ieder geval dat Jetje hier ook zit te gluren.

Titje | 16-01-19 | 08:23 | 2

Daar heeft hij een persvoorlieger voor.

Analia von Solmsch | 16-01-19 | 08:31

Persoplichter bedoelde u?

boerk | 16-01-19 | 09:33

Zijn reactie geeft wel in een notendop aan dat hij het probleem niet begrijpt: “de vervuiler betaalt, dat is wat ik wil met die vliegbelasting”. Dat is precies niet de kern, als je écht iets aan het milieu wil doen dan betaalt de vervuiler niet, maar is de vervuiler geen vervuiler meer. Hij wil de wereld dus nog steeds slopen, maar dan wel met een goed gevoel graag.

ruud76 | 16-01-19 | 08:08 | 1

Dat u dit goede gevoel kunt afkopen bij de overheid.
Net als het gevoel dat u een milieuvriendelijke Tesla rijdt.
Net als het gevoel dat u "groene" stroom krijgt.
Net als het gevoel dat u in een veilig land woont

boerk | 16-01-19 | 09:35

allemachtig, wat zijn die ‘kamerleden’ een stel arrogante kwiebussen met hun 150k, dus die vliegbelasting is ook geen issue voor ze, straks moet iedereen met de trekschuit behalve d666 en hun kornuiten. #stemzeweg

helmholtz | 16-01-19 | 08:04 | 1

Xtra tax heeft nog nooit ergens voor geholpen het gebruik terug te dringen. Enkel de kas spekken.
Roken drinken vliegen eten autorijden etc. we zijn het steeds meer gaan doen.
Vliegtax is dus wederom een fopspeen.
Mensen willen verder, die hebben de Ardennen nu wel gezien.

Ruimedenker | 16-01-19 | 08:11

Als je het wil oplossen met belasting, dan ben je geen echte klimaatridder. De planeet heeft namelijk niks aan "de vervuiler betaalt". Het is gewoon een manier voor rijke huichelaars als Jetten om hun schuldgevoel af te kopen en te zoeken naar validatie uit hun eigen deugkringen.

Bulloch | 16-01-19 | 07:52 | 1

Hear hear

Amsterdamsko | 16-01-19 | 08:41

Als je je ergens echt voor schaamt doe je het niet meer.

New_Life | 16-01-19 | 07:50 | 1

Eens!

Amsterdamsko | 16-01-19 | 08:42

Toch heb ik Rob nog nooit zo sympathiek gezien als in dit filmpje. Zegt wat.

mark1487 | 16-01-19 | 07:49

Klimaatdrammers zijn geen mensen, maar NPC's.

Jan Passant mk2 | 16-01-19 | 07:40

***Breaking News***
TNO heeft een belangrijke ontdekking gedaan - ze hebben de temperatuur opgemeten van de uitlaatgassen bij een vliegtuig van KLM.
Dit blijkt 240 graden te zijn... hiermee is een belangrijke oorzaak gevonden van de opwarming en klimaatsverandering.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 07:37

Die vliegbelasting moeten ze gewoon 50 Euri p.p. per vlucht maken, want pas dan krijg je de mensen in NL echt zo ver dat ze naar Zaventem of Düsseldorf rijden en (voornamelijk) Schiphol in het Haarlemmermeer laten liggen.

Vanuit mijn woonplaats moet ik meestal 250 km naar Erding (München airport) of 200 km naar Schwechat (Wenen) rijden en dat heb ik er graag voor over. Parkeren is, in de omgeving met transfer, ook goedkoper als in NL, tanken is goedkoper en de behandeling (security) is sowieso stukken gemoedelijker en op de terugweg kun je nog even goedkoop inkopen.

Uiteindelijk zal het vliegen vanuit Duitsland of België het milieu in NL stukken minder belasten (behalve als de wind uit het oosten/Zuiden komt), in Jetten/Klaver speak natuurlijk. Dat uiteindelijk NL vliegvelden de dupe worden kan alleen maar in de zin van VVD, D66, CDA, CU, GL en PvdA zijn.

Eind maart kun je ze wegstemmen #ijdelehoop.

bergsbeklimmer | 16-01-19 | 07:33 | 3

Wij hebben een vlucht geboekt met Ryanair vanuit Weeze... bij Goch-Dusseldorf.
Uitstekend, gratis parkeren.
Kleine vertrekhal en binnen 10 minuten ben je aan de beurt.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 07:53

Jok niet Soc. Parkeren is niet gratis op Weeze.
De snelheid is wel lekker. Idd kleine vertrekhal en vlotte Duitse degelijkheid.

Ruimedenker | 16-01-19 | 08:05

sociaal_econoom | 16-01-19 | 07:53, Ruimedenker | 16-01-19 | 08:05
Mijn ervaring met Duitse vliegvelden is dat wachttijden bij de security check sowieso minimaal zijn. München airport is een van de grote jongens, daar sta je ook niet langer als een kwartier en zelfs op Fraport heb ik nooit lang moeten wachten, kwestie van efficiency, laat dat maar aan de Duitsers over.

Op schiphol heb ik altijd het gevoel dat passagiers een bijproduct zijn. Sinds de invoering van 1 centrale check ben ik maar 1 keer op Schiphol geweest en de firma aan welke ze de security hadden uitbesteed was toen echt niet ingesteld op publieksvriendelijkheid.

bergsbeklimmer | 16-01-19 | 08:48

Wat zou straks het openingstopic zijn? #Graus

Superior Bastard | 16-01-19 | 07:31 | 2

Interessante timing zo voor de verkiezingen. Vraag mij af wat hier achter steekt.

Beefbus | 16-01-19 | 07:33

Groepsex met Graus én met dieren natuurlijk.
Dion is gek op beesten.

Ruimedenker | 16-01-19 | 08:08

Hahahaha, we gaan vliegtaks heffen en dan hebben we dat probleem getackled. Maakt geen snars uit of ze nou vliegtaks heffen of niet. Mensen gaan toch wel vliegen. Gewoon zeggen dat er minder vlieg bewegingen mogen zijn in heel Europa maar ja dat gaat dan weer ten koste van de economie, Banen en economie zijn gigantisch heilige huisje voor dit kabinet, dus we blijven voorlopig nog wel even vliegen. Kom met oplossingen of doe niks maar dit is allemaal heel slecht doordacht.

Toetsiemonster | 16-01-19 | 07:30 | 1

Jetten gaat zo veel vliegtaks betalen dat de overheid ervan voor iedereen in zijn straat een warmtepomp kan kopen. Wist je niet he?

Sitting_targets | 16-01-19 | 07:41

Nederlandse politiek: wetten maken voor anderen en uitzonderingen voor zichzelf.

El Gouda | 16-01-19 | 07:25 | 1

Ik vraag me nog wel af waarom die Jetten niet zegt dat hij geen kinderen zal krijgen, want ... (zo zeker is dat niet trouwens). Nageslacht (bevolkingsgroei of bevolkingsbehoud), dat belast het milieu het meest van alles wat je doet. En dus kan Jetten gewoon een frequent flying flikker zijn.

Sitting_targets | 16-01-19 | 07:39

Elektrisch vliegen. Dat is echt zo'n laatste strohalm. Beetje geld ertegenaan, innoveren en dan is het er. Ja ja. Wat dacht je van tijdreizen? Beetje geld ertegenaan, en dan is het er. Jetten zal wel bestuurkundige of zoiets zijn, en nooit een natuurkundeboek van binnen hebben gezien.

Hij wil koste wat kost vliegen, maar het past niet bij zijn principes, en dan ga je van die gekke dingen zeggen. Hij ziet daar waarschijnlijk optimisme in. En zijn linkse vliegvriendjes waarschijnlijk ook. Maar hij houdt zichzelf voor de gek.

Sitting_targets | 16-01-19 | 07:24 | 1

Elektrisch vliegen is echt een grote grap, gaat onderaan de streep eerder extra CO2 productie opleveren dan dat het zuiniger is, maar het klinkt wel heel cool.

Ik vind ook dat ieder tweede kamerlid voor het maken van beleid mbt het klimaat eerst even wat natuurkunde moet leren. Zou een hoop kunnen schelen.

Krekelfukker | 16-01-19 | 09:21

Ik heb al zeker 15 jaar niet gevlogen, krijg ik dan een bonus?

NecroSister | 16-01-19 | 07:19 | 2

ruilen? ik om de week

rifraf | 16-01-19 | 07:47

Nee, je maakt de economie kapot.

Ruimedenker | 16-01-19 | 08:06

Dit is letterlijk voor het eerst in, ik denk, 10 jaar dat ik beelden heb bekeken van Nederlandse politici......... allejezus.... is dit het niveau?! Domme one-liners, ingestudeerde antwoorden..... is er geen goede discussie meer? Wordt er niemand aangesproken op de meest domme stellingen? Inhoud? Wat een treurnis en intellectuele armoede.

Snorkle | 16-01-19 | 07:19 | 1

Dan heeft u wel heel lang gesnorkeld.

Mart6037 | 16-01-19 | 07:22

De technische afdeling van D66 heeft samen met de NOS de inhoud van de foto's inmiddels gewijzigd.
Het zijn dezelfde foto's alleen nu zie je Rob met een overal en een bezweet voorhoofd - die in deze warme landen met een schop een riolering aan het graven is.

Jesse Klaver is van plan dit soort werk tijdens de komende voorjaarsvakantie op Sint Maarten te gaan doen. Nijpels gaat in Turkije naar een hotel die aan het verbouwen is en Samsom gaat Indonesië helpen.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 07:18 | 1

Enkele reis? Ruimt lekker op.

Mart6037 | 16-01-19 | 07:24

Jetten moet KLM dwingen A380 Neo’s te bestellen. Grote volle vliegtuigen beter dan vele kleine!

MeneerGuggenheimer | 16-01-19 | 07:15 | 2

Er zijn bijna geen bestellingen meer voor de A380, te groot en dus op heel veel routes niet efficiënt vanwege overcapaciteit.

hetgeleteken | 16-01-19 | 07:25

De Nederlandse Luchtmacht heeft besloten geen JSF's meer te bestellen... uit een onderzoek bij TNO is gebleken dat deze gevechtsvliegtuigen teveel CO-2, schadelijke stoffen en fijnstof uitstoten.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 07:28

Electrische vliegtuigen. Nee, ik heb ook een idee; laten we houtkachels verbieden en die dan bij de particulier vandaan halen en ze dan in vliegtuigen inbouwen. Generator erbij. Hout gestookte vliegtuigen. Zweefvliegtuig vol hout erachter aan een touwtje.

Is dit nog nieuws? | 16-01-19 | 06:42 | 4

Als zweefvlieger zijnde kan ik je zeggen dat je dan niet ver gaat komen

Afrikanerhart | 16-01-19 | 07:22

Of een vliegtuig dat vliegt op de CO2 aanwezig in de lucht en daar O2 (zuurstof) van maakt zoals planten dat ook doen. Gewoon een kwestie van de entropie omkeren.

Beefbus | 16-01-19 | 07:30

pallets genoeg. O néé,niet meer (Scheveningen)

zwartepoes7087 | 16-01-19 | 07:58
▼ 1 antwoord verborgen

Retteketet zei ome Jet, ik heb jeuk aan m’n schuiftrompet.
Robbie zingt de hele dag:
“Vlieg met me mee naar de regenboog rainbow”

Ruimedenker | 16-01-19 | 06:19

Waar stond het petrischaaltje waar deze mafklapper is gecreeërd!!?.

swebe | 16-01-19 | 06:19 | 1

Te lang in de vriezer, das wel zeker.

Nalek | 16-01-19 | 08:26

Kom maar op met die 7 euro vliegtax. Maar daarna dan ook je muil houden en met keiharde bewijzen komen dat we het milieu hebben gered met de maatregel.

priks | 16-01-19 | 06:07 | 1

+1

prutsclown | 16-01-19 | 07:08

Was deze opname al met de nieuwe cameraman?

halfvolle glas | 16-01-19 | 05:49

Ik pak bijna wekelijks het vliegtuig en het valt me op dat we daar bakken belasting over betalen. Net als bij tolwegen is de overheid natuurlijk eigenlijk wel verplicht om een alternatief te bieden. Doe eens even heel snel overal hogesnelheidstreinen aanleggen (en dan niet op ieder kutstation in 0031 stoppen).
De TGV is veel comfortabeler dan het vliegtuig, alleen beginnen controles enbeveiliging bijna even tijdrovend te worden.

lieverdeauddanreaud | 16-01-19 | 04:19

Rob Jetten is op gebied van milieu en klimaat een expert.
Nog meer dan... Diederik Samsom, Ed Nijpels en Jesse Klaver.

Rob heeft op een lezing vorig jaar verteld--> in de uitlaatgassen van vliegtuigen zitten onder meer zwaveldioxide (SO2) en stikstofoxiden (NOx), die beide bijdragen aan verzuring, maar ook het broeikasgas koolstofdioxide (CO2).
Andere schadelijke stoffen in uitlaatgassen zijn roet- en fijnstofdeeltjes.

Hij heeft aan de toehoorders het advies gegeven niet meer met het vliegtuig op vakantie te gaan.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 03:35 | 1

Neem je medicijnen en ga slapen.
Sherry is geen medicijn.

Gulliver | 16-01-19 | 03:45

Dom haat gelul hiero. Mensen kunnen blijven vliegen op verkansie.
Maar als we eens gingen nadenken over dieren en meuk die we rondvliegen ende rondvaren uit idioot winstbejag. De oplossing voor dat soort gedoe zijn o.a. betere politici en betere 3D-printers. Komt vanzelf goed joh.

Shareholder II | 16-01-19 | 03:01 | 1

Bloemen. Rozen uit Kenia. Of Ethiopië.

Is dit nog nieuws? | 16-01-19 | 06:44

Van je fouten moet je leren... Rob heeft aan Alexander Pechtold beloofd dat hij vanaf nu--> geen vakantiefoto's meer op Facebook zal zetten.
Tijdens kerstreces is Rob naar Kongo in Afrika geweest - maar daar mocht hij niet naar binnen, hij kreeg geen verblijfsvergunning.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 02:53

Door Pechtold, Ollo, Sigridkopvod en dit Jetdinges schrijf ik de naam Wilders iets anders, ik zal het even spellen T r u m p, ja hij komt weer boven drijven, dank d66.

Hallalieheliaal | 16-01-19 | 02:33 | 4

Hekel aan zwart? Volgens mij mis je iets.

halfvolle glas | 16-01-19 | 05:50

SocEco is kleurenblind, dat is zeker.

Ruimedenker | 16-01-19 | 06:23
▼ 1 antwoord verborgen

Jetten had de redactie van GS willen tippen, maar toen liep hij stuk op het “Ik ben geen robot” vinkje. En volgens de Vierde Wet van Asimov kan hij niet liegen.

Nivelleermarionet | 16-01-19 | 02:33 | 2

Bijna alle verhalen van Asimov blijken voorspellingen te zijn geweest. In zijn verhalen zit meer waarheid dan in religieboeken.

Hallalieheliaal | 16-01-19 | 02:35

@Nivelleermariojet - het is goed dat je hierover begint... ik ben geen robot.
Heb daar ook moeite mee--> soms moet ik verkeerslichten aanvinken, dan weer etalageruiten of motorfietsen aankruisen.
Als je het niet goed doet - krijg je weer een ander plaatje op het scherm ''ik ben geen robot''... je moet goed opletten.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 03:16

Dit wisten jullie niet... maar het woord Easy Jet is naar hem genoemd.
Er is zelfs een vliegmaatschappij naar hem genoemd Jet Airways.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 02:26 | 1

Jup. Tot aan de motoren toe. Of t eindoordeel aangaande verstoord bioritme.
Jet is all set.

Shareholder II | 16-01-19 | 03:06

Jullie lachen om Rob Jetten... deze jongen is hoog begaafd.
Iedereen heeft een hobby--> de een doet graag vissen, de ander doet graag fietsen en Rob doet graag vliegen.
Als kind zat hij al met vliegtuigjes te spelen.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 02:21 | 3

Ook INCLUSIEF de compensatie aan het fop milieu en gehoaxte klimaat, is reizen m.i. de beste bang for your buck.

Shareholder II | 16-01-19 | 03:15

De meeste hoogbegaafden missen dan weer de social skills en het empathisch vermogen die nodig zijn om normaal met mensen om te gaan.

Sidney_May | 16-01-19 | 07:11

idd, zo een hoogbegaaffie, dat is het. Ik kon de persoon nooit plaatsen.

Peter777 | 16-01-19 | 07:35

Het is echt niet te behappen, waar d66 die gestoorde hetero's/homo's/lesbidingessen vandaan haalt, maar ze hebben één ding gemeen hun arrogantie, zelfs die corrupte Penthouse bezitten haalde dit peil niet.
Lijkt of hij aan het sap van die ettuR heeft mogen proeven, precies het tegenovergestelde van een volksvertegenwoordiger zoals de heer Geert Wilders.
Jetten de Hypocriet mag volgens mij ook niet meer mee doen.
Hij mag een duizendste deel van de onbelaste-kerosine die hij doet verbruiken nuttigen.

Theo-Pim-Riv | 16-01-19 | 02:13 | 1

Maar het is een zegen voor de PVV en Fvd, dat die arrogante d66 kwal naar boven is komen drijven in die partij, je gaat me niet vertellen, dat die nog mee mag doen na 20 maart as

Theo-Pim-Riv | 16-01-19 | 02:17

Heb een vraag, als non-wetensjapper.
Wat zit er specifiek anders in het water van Nijmegen, Wageningen en Amsterdam t.o.v. de rest van Betuttelland?
Zou een hoop rapporten, dossiers, en vervolgrapporten, en vervolgdossiers schelen.
Gezonder ook, voor het algemeen hart- en vaat-ziekten-sentiment, en de algemene gemeten samenlevingstemperatuur.

chicago river | 16-01-19 | 02:06 | 1

Het zijn aliens, help ze zijn al boven Ons.

Theo-Pim-Riv | 16-01-19 | 02:15

Zal jullie vertellen... hoe dit komt.
Rob heeft op de Radboud universiteit gezeten in Nijmegen.

De professor van wie hij les kreeg... wist toen al dat het klimaat warmer zou worden--> doordat de lucht steeds zuiverder wordt met minder fijnstof en roetdeeltjes... komen de zonnestralen minder gehinderd en warmer op het aardoppervlak terecht.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 01:43 | 3

Bollocks. Je blijft die kul maar herhalen, hè. Je lijkt @snapal wel, met z’n paneeltjes in de Sahara.

Stormageddon | 16-01-19 | 01:47

Stormageddon, Hoe vaak voel jij deeltjes in de slip?

HoerieHarry | 16-01-19 | 01:54

Hij voorspelde dat de politiek en milieu hierdoor in paniek zal raken... waarbij ze ten onrechte CO-2 uitstoot de schuld zullen geven.
Dientengevolge komt er omstreeks 2050 een definitief verbod op het gebruik van kolen, gas, olie, benzine, diesel en kerosine--> alles moet elektrisch.

De professor zei met een lachend gezicht--> als jullie graag autorijden en graag met het vliegtuig op vakantie gaan... dan moet je het NU doen, want rond 2020 wordt dit alsmaar duurder en steeds moeilijker gemaakt door milieumensen.
Toch wel knap dat je zoiets kunt voorspellen.

sociaal_econoom | 16-01-19 | 01:56

De zus van Hoerie wordt geil van Robbie.

HoerieHarry | 16-01-19 | 01:35 | 4

Gulliver, lul,
Je weet te veel van me...

HoerieHarry | 16-01-19 | 01:39

Nog even de wiki van Jetje bijwerken en hij kan niet meer veilig berg beklimmen in een islamitisch land, lekker puh

Theo-Pim-Riv | 16-01-19 | 02:19

Bungy jumpen is gratis voor homeaux in islamitische landen.

Gulliver | 16-01-19 | 03:18
▼ 1 antwoord verborgen

"Van een nul een een maken", kent u die uitdrukking? Wederom aandacht voor de meest irrelevante nul van de hele kamer hier. Hij staat er helemaal bij te glunderen!

kotelet | 16-01-19 | 01:24 | 1

En Gerrit Hiemstra maakt van een nul weer een -1. Le cirque des chiffres...

a9b2b1 | 16-01-19 | 01:50

Ik heb een vraag....

Mag je als man een bitchslap verkopen aan een andere man als hij een leugenaar en dief blijkt te zijn?

En wat als deze een sterliefhebber blijkt te zijn achteraf? Ik bedoel, ik ben voor gelijkheid. Equal rights.................... and equal lefts?

Vragen, vragen.....

Kop Kaaz | 16-01-19 | 01:05 | 3

Alleen als je zelf een biatch bent lijkt me. Volgende vraag...

keestelpro | 16-01-19 | 01:24

keestelpro | 16-01-19 | 01:24

Dan weet ik genoeg. Non-biatches against biatches.

Kop Kaaz | 16-01-19 | 01:46

Echte mannen bitch slappen niet die halen gewoon uit.

Gulliver | 16-01-19 | 03:20

symbool voor politici andere aanspreken op iets en het zelf gewoon doen. Vraag hoe kom je daar vanaf. wie het weet mag het zeggen , wat ik wil zeggen dat we op alle fronten gewoon op achteruit gaan. Gaat de bel en staat er een meisje voor de deur voor de mensen in Jemen. wtf kijk hier in Nederland .

foxhunter | 16-01-19 | 00:58

Maarten Groothuizen D^666 is ook al een grote beroeps leugenaar. Naar Kiev kun je goed gaan met de trein en duurt iets meer als een dag. eerst ff naar dusseldorf dan met de snelle trein naar Warschau, dat doen ze in een uurtje of 8. Naar Kiev is het dan nog 20 uur. het duurt zolang naar Kiev omdat ze onderweg de wielen wisselen van de treinstellen aan de Oekraïnse grens. Dus als we 4 uur tellen vanuit den haag naar Duitsland ben je ongeveer 32 uur onderweg. Maar ja rekenen kunnen ze bij D^666 dus niet, dan maar liegen. en wat de fuck moet hij daar doen in Kiev. Zeker ook een appartementje scoren bij die chocoboer.

bert.s | 16-01-19 | 00:55 | 1

Zak vullen of legen.

Gulliver | 16-01-19 | 00:58

jetten is de nieuwe rutte!

vluchtelingallergie | 16-01-19 | 00:51 | 3

Eerder het autistische broertje dat op school de klappen mocht opvangen als Mark had lopen dreigen naar de grote jongens.

Gulliver | 16-01-19 | 00:54

Balkenende, Rutte, Jetten... ziet u een rode draad?

keestelpro | 16-01-19 | 01:25

Jongetjes die vroeger gepest werden op school.

Gulliver | 16-01-19 | 03:26

Wat D66 tracht te bereiken is vrij simpel: een vliegtaks hoog genoeg om het plebs ervan te weerhouden te vliegen, maar laag genoeg dat het voor henzelf niet bijzonder bezwaarlijk is.
Dat heeft allerlei voordelen. Goed voor het milieu en zo komen ze op Schiphol alleen nog maar ons-soort-mensen tegen zonder in de rij te hoeven staan met het plebs.
Dus is het simpel beginnen met een klein bedrag en het daarna op te schroeven tot Jan Modaal genoodzaakt is af te haken. Dan kan het er bij meneer het kamerlid nog wel af, als hij het uiteraard al niet uit de met belastinggeld gevulde partijkas haalt.

Lagging | 16-01-19 | 00:33 | 1

Laat ze eerst maar eens beginnen met vliegen voor baby's duurder te maken middels een krijstax. Ik heb liever een Al Qaeda strijder naast mij zitten dan een gezin met een baby.

Gulliver | 16-01-19 | 00:37

Zijn stropdas zit scheef.
Dat verwacht je toch niet...

de honden blaffen... | 16-01-19 | 00:33 | 1

Stropdas sensor stuk.

Is dit nog nieuws? | 16-01-19 | 06:45

Waren de treinen van Rob allemaal aangedreven op groene stroom of moest dat uit een steenkoolcentrale komen.
Kan natuurlijk ook nog dat ze op diesel reden.

Gulliver | 16-01-19 | 00:28

Onvoorstelbaar hoeveel : irritaties , frustraties , rode vlekken , kromme tenen , nagelbloedingen , dergelijke types bij een mens kunnen opwekken.

Terwijl het voorkomen had kunnen worden , door de kandidaat 2 vragen te stellen :
- wat zijn je uitgangspunten , principes , overtuigingen ?
- leef je er naar ?

Is dat niet het geval dan : kandidaat meteen afvoeren , op laten tiefen , einde oefening , goodbye en tot nooit weer ziens.
Simpel.

enorme sukkelzak | 16-01-19 | 00:26 | 3

Zoals bij elke religie worden de gewone volgelingen gedwongen tot een nederig bestaan terwijl de leiders alles doen wat hun god ze heeft verboden.
Dat geldt ook voor de religie van de opwarming.

Gulliver | 16-01-19 | 00:30

Wees eerlijk het zal een zegen blijken te zijn, die kwal, demense zien en horen hem blaten met zijn hypocriete arrogante gedrag, daar gaat d66 toch de bietenbrug mee op, prachtig dat hij bij d66 zit. Wordt een knaller, die oude ballen die.

Theo-Pim-Riv | 16-01-19 | 02:24

Er zal bij de volgende verkiezingen inderdaad weinig overblijven van D66.

Gulliver | 16-01-19 | 03:23

Er wordt over kerosine geen accijns of BTW geheven, geen enkele belasting dus.
De Staat der Nederlanden mag ook geen belasting op kerosine heffen, ook al zou daartoe de politieke bereidheid bestaan. De brandstofvoorraden t.b.v. grensoverschrijdend lucht- en scheepvaartverkeer zijn per land ondergebracht in een z.g. ‘buffer’, die geen deel uitmaakt van de nationale energiebudgetten, en die niet onderhevig is aan de nationale belastingheffing.
Dit is afgesproken in het Verdrag van Chicago dd 07 december 1944 (zie zoek.officielebekendmakingen.nl/trb-2... ). In de Tweede Wereldoorlog had de militaire vliegtechniek zich spectaculair ontwikkeld. De autoriteiten wilden een raamwerk opbouwen, waardoor de civiele luchtvaart na de oorlog zich vanuit deze militaire luchtvaart vrijelijk kon ontwikkelen. Daarin is men glansrijk geslaagd. Zo glansrijk, dat het resultaat nu volledig uit de klauwen loopt.

Superkwatta | 16-01-19 | 00:25 | 1

Hoezo? Hadden ze met benzine en diesel ook moeten doen. Belasting op brandstoffen en energie internationaal verbieden. Lijkt mij de beste manier om de hele wereld zo snel mogelijk op een gelijk welvaartsniveau te krijgen.
Waarom gaat iedereen tot altijd uit van belastingheffing als een soort “default” setting, een vanzelfsprekendheid?

Stormageddon | 16-01-19 | 01:56

All animals are equal, but some animals are more equal than others. Wat een hypocriete lul met vingers.

benjeallanggek | 16-01-19 | 00:21 | 3

Mooie is wel dat hij de stemmers van GL afsnoept en verder van niemand. Leuke jonge knaap, zonder eigen visie, net als Yasser Klaver. Sokpoppen waar oude onaantrekkelijke mannen bepalen wat ze moeten zeggen om bij het electoraat in het gevlei te komen.
En de dames uit Emmen en Almere trappen er met twee poten in, want "het is zo'n leuke jongen".
Wil je hem gay, dan is Jetten je man
Wil je hem straight, dan is Yasser Klaver je man.

Dick Luyenlomp | 16-01-19 | 00:25

En wil je ze bi, dan kunnen ze dat vast ook wel regelen.

Superkwatta | 16-01-19 | 00:26

In het stemhokje ligt straks ook een roze potlood voor als je gay wilt stemmen.
Mogelijk komt er ook nog een bruin potlood bij.

Gulliver | 16-01-19 | 00:34

Robo Jetten is misschien een lul de behanger maar wel een die moeilijk van zijn stuk te krijgen is en hij blijft lachen, als je dat vergelijkt met die zure kop die Pechtold altijd trok .

Castor12 | 16-01-19 | 00:19 | 5

Lachen? Die grimas is gewoon een instelling in zijn programma.

Superkwatta | 16-01-19 | 00:27

Castor12 | 16-01-19 | 00:19

Hee kijk, een leugenaar!

Kop Kaaz | 16-01-19 | 01:06

Voor andere partijen zal het een zegen blijken te zijn, dat d66 dat figuur de kar laat trekken, doei d66 jullie doen straks niet meer mee, samen met de pvda op de gang en in de hoek.

Theo-Pim-Riv | 16-01-19 | 02:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Hypocriete kutlul is het.
Zo'n vegetariër die zich niet kan inhouden bij het cafetaria en daar dus twee lange met zalf besteld en zich daarna maar flexitariër noemt. Andere mensen de maat nemen, maar het op deze manier toch voor zichzelf en zijn omgeving kunnen verantwoorden.

Jan Paternotte... Die wil trouwens dat we Rob Jetten toch maar een compliment moeten geven omdat hij een aantal keer met de trein op vakantie is geweest. Behalve dat het niet te verifiëren is, Krijgen die honderd duizenden Nederlanders die met de auto naar de camping gaan in Frankrijk of lekker op Ameland pootje gaan baden volgend jaar een lintje, of nog beter, belastingvrijstelling van een eurootje of 40000?

JanFTE | 16-01-19 | 00:12 | 1

Lange met zalf, heerlijk :’)

Ad Hominem Tu Quoque | 16-01-19 | 10:13

Enkele reis naar land naar keuze.

Mart6037 | 16-01-19 | 00:12

Waarom worden treinkaartjes duurder?
Omdat iemand net iets slimmer was als pro-rail. Een rijke stinkerd is weer iets rijker en wij worden weer met iets meer kosten opgezadeld.
We doen wel of we het allemaal zo goed hebben, maar de gouden tijd voor de burgers is voorbij, teveel plukkerds, teveel mongooltjes met ideeen die alleen maar geld kosten.

snapal | 16-01-19 | 00:03 | 3

Stempt SP kameraad dat was U nog vergeten.
Zucht dag GS zoals het ooit was.

Berbaar | 16-01-19 | 00:07

Slimmer zijn als Prorail was in dit geval niet heel moeilijk. Treinkaartjes worden duurder door de BTW verhoging, aangezien die in het lage tarief vallen.

JanFTE | 16-01-19 | 00:16

Dag berber. Toedels en succes bij het pallet stoken!

Superkwatta | 16-01-19 | 00:29

Die Dilan vind ik sexy en aantrekkelijk ondanks dat ze een landverrader (2x) is, maar ja, ik heb altijd een zwak gehad voor foute vrouwen.

Lafayette | 16-01-19 | 00:02

Rob heeft geen kinderen dus hij mag vliegen.

i-Wonder | 15-01-19 | 23:54 | 5

Hij is zelf kind.

Kaas de Vies | 16-01-19 | 00:02

Rob is type dat nog wel een kind adopteert, samen met zijn man.
Liefst een negerkindje, met van die grote ogen.
Dan is het allemaal helemaal inclusief.
Flapdrol eerste klas is het.

Dick Luyenlomp | 16-01-19 | 00:19

Arm kind.

Superkwatta | 16-01-19 | 00:29
▼ 2 antwoorden verborgen

LOL ik lach me rot om die Jetten, Tom krijgt geen poot aan de grond.

Berbaar | 15-01-19 | 23:54 | 4

Tuurlijk wel berber, alleen heb jij het niet door en daar kun je niet zoveel aan doen. Kan je mama je niet een beetje tegen jezelf beschermen?

Superkwatta | 16-01-19 | 00:30

Die poot stond anders aan de grond genageld bij de vragen van Tom.

Gulliver | 16-01-19 | 00:46

Gevoel voor humor blijft een dingetje hè....

benjeallanggek | 16-01-19 | 01:15
▼ 1 antwoord verborgen

Koning Willem II was een soort Jetten avant la lettre, een leeghoofdig parvenu, die ook niet vies was van de Griekse beginselen, pronkzuchtig en laf. De gele hesjes van 1848 noopten hem om een beetje democratie in te voeren, om een burgeroorlog te voorkomen; een beetje, zo voor het idee. Zich eens inlezen in niet officiële geschiedschrijving zou een goede zaak zijn, voor iedereen.

H. Drievuldigheid | 15-01-19 | 23:53

Alles wat geld kost betaalt een burger.
Teveel dingen die geld kosten maakt veel gele hesjes.
De wereld zal eindigen in een aantal miljardairs en tien miljard gele hesjes.
Pluk of wordt geplukt.

snapal | 15-01-19 | 23:52

Geweldig, dat klimaatdrammen van Tom.

Maar even serieus. Topic over z'n huis. Topic over z'n reizen. Topic na topic na topic. Geef toe: GS is verliefd op Rob Jetten.

Hoen | 15-01-19 | 23:48 | 2

Dát of hij blijkt telkens weer een ongelofelijk hypocriete lul te zijn. (Ik denk zelf dat laatste.)

benjeallanggek | 16-01-19 | 00:29

Ben je gek, robotje Jetten is een huichelaar en dat zorgt voor ergernis en vermaeck.

Superkwatta | 16-01-19 | 00:32

Als ik Jettens verhaal goed begrijp, dan komt er minder van het planeet- en mensheidbedreigende CO2 vrij als je er maar belasting over betaalt?
-
www.climategate.nl/2016/01/mensheid-a...

bisbisbis | 15-01-19 | 23:47 | 4

Belastinggeld bindt CO2. Blijkbaar een efficiënt manier om CO2 te reduceren volgens linkse chemici.

De wetenschap volgens deze post-modernisten bestaat dan ook grotendeels uit meningen.

Not_again | 15-01-19 | 23:51

Yep. Robojetten wil best meer betalen, maar niet minder vliegen.
Sterker nog hij zou nog wel eens meer kunnen gaan vliegen want er zijn nogal slechte treinverbindingen...

Lafayette | 16-01-19 | 00:06

Met dat geld gaat robohomo boompjes planten. Not.

Superkwatta | 16-01-19 | 00:34
▼ 1 antwoord verborgen

"ik betaal vliegbelasting, dus ik mag vliegen zonder schaamte gevoel" aldus Jatten.
"Ik betaal riool belasting, dus ik mag 2 liter afgewerkte olie in de wc flikkeren zonder schaamte gevoel" aldus het Licht.

Het Licht | 15-01-19 | 23:43 | 3

2 liter wat? Kerosine?

Ggroengras | 15-01-19 | 23:45

... of twee jaar oud, aangebrand frituurvet met kroket-kruimeltje ... ook goed

Het Licht | 15-01-19 | 23:47

Dat klopt. En om mijn afvalheffing, watersysteemheffing en zuiveringsheffing te compenseren gooi ik iedere dag even een liter afgewerkte olie per belastbare persoon het riool in. Dat is dus drie liter - omdat wij hier weliswaar met z'n tweeën wonen, maar toch voor drie personen moeten betalen.

bisbisbis | 15-01-19 | 23:54

Jan met de pet mag niks meer, zodat de meest vervuilende vervoersmiddelen nog enigzins goedgepraat kunnen worden.
Kost dan wel een hoop geld extra aan tax enz, maar als je rijk bent, of een ander (de burger) betaalt de rekening, dan maak je je daar geen zorgen om.

snapal | 15-01-19 | 23:43 | 1

Communisme noemen ze dat, maar daar kiest de burger zelf voor.

Slipsnifter | 16-01-19 | 00:30

Vliegt ie wel samen met de Dierenpoes van de PvdD?

Oepsie1234 | 15-01-19 | 23:43

Wat is trouwens de 'footprint' van de reis van een Afrikaan uit -laten wij zeggen- Mali, qua autoreizen, buitenboordmotoren, 'reddings' schepen en invliegen vanuit een 'vluchtelingen'kamp? En gaan ze daar bij aankomst in Nederland ook belasting over betalen?

bisbisbis | 15-01-19 | 23:42 | 1

Nee, maar die hypotetische belasting telt wel mee als inkomsten voor de EU afdracht uiteraard.

Promedio | 16-01-19 | 05:33

Schaamteloos dat dit land door dit soort (correcte) types wordt vertegenwoordigd

Ervaringsdeskundige | 15-01-19 | 23:42 | 1

Incompetente kneuzen zijn het. Niks bewezen buiten de gesubsidieerde sector (overheid).

Superkwatta | 16-01-19 | 00:34

Och, zo'n warmtepomp kost maar 8000 Euro maar gaat wel bijna 8 jaren mee. Dat is hooguit 1000 Euro per jaar. Zonder systeem in de grond natuurlijk maar dat kan er best bij want dat kost maar 25000 euro.

Het is ook een goed idee alvast te investeren in truien.

Patatter | 15-01-19 | 23:39 | 1

En die mogen straks ook niet meer vanwege de co2 uitstoot van de schaapjes. En uiteraard de stress die het scheren oplevert

trottle | 16-01-19 | 07:27

Rob EasyJet ziet er uit alsof hij uit een Suske & Wiske verhaal is gestapt. De gladde glibber of zo... Dat ventje is gladder dan een paling in een emmer snot.

Zwezerik | 15-01-19 | 23:39 | 2

Rob "Easy" Jetten, die houden we er in.

De Briemusketier | 15-01-19 | 23:40

Komt uit “ Suske & Wiske en de huichelende huichelaar “

enorme sukkelzak | 16-01-19 | 00:29

Die vakantievluchten moeten niet duurder gemaakt worden. Het zal veel meer helpen als het aantal vervoerbewegingen in de industrie zouden worden teruggedrongen.

SamV | 15-01-19 | 23:38 | 2

De industrie minimaliseert natuurlijk uit zichzelf al de transportbewegingen vanwege van de kosten - vaak equivalent met energie en CO2 minimalisatie. Maar toeristen maximaliseren hun transportbewegingen tijdens vakantie.

Joris Beltsin | 15-01-19 | 23:54

De industrie minimaliseert uit zichzelf alle kosten. Het probleem is dat transport relatief goedkoop is ten opzichte van productie. Dan loont het om de productie ver weg te organiseren. Dat levert extra transport en daarmee uitstoot op.

SamV | 16-01-19 | 07:05

Toegegeven: ik heb al één of twee keer gereageerd op een artikel over deze verwerpelijke, zelfingenomen en maatschappelijk schadelijke millennial.
Ik ga mij dwingen het niet meer te doen; hoe meer aandacht het krijgt, des te meer het zichzelf gerechtvaardigd voelt. Negeert u het mee?

McSplutter | 15-01-19 | 23:38 | 9

McSplutter
Jawel, mn waarde, maar het zijn er zovéél! Zoveel jeuk vraagt veel zelfdiscipline. In de expertfase levert het inderdaad een oase aan rust en rijkdom op.

einStina | 15-01-19 | 23:59

einStina | 15-01-19 | 23:59
Waar, uwe Stinaheid, meer dan waar! Echter, ondanks het feit dat zelfdiscipline niet tot mijn kerncompetenties kan worden gerekend, ga ik proberen mijn geestelijk welzijn niet langer te laten verstoren en zeker niet te laten verstieren door allerlei parasieten die onderhuids mijn energie proberen te kapen.
[Blij dat u weer onder ons bent, btw!]

McSplutter | 16-01-19 | 00:22

Dat is een zeer nuttig en nobel streven, wat ik volledig steun. Dat is gelijk de reden voor de spaarzame luchttijd! Ik noem het maar even; verwachtingsmanagement enzo. Salut!

einStina | 16-01-19 | 00:54
▼ 6 antwoorden verborgen

De kern van het verhaal zit in zijn zinnetje 'Ik zou het heel goed vinden als ik voor de vervuiling die ik met het vliegen veroorzaak gewoon een vliegbelasting zou moeten betalen'.
Met andere woorden: het gaat D66 niet om het klimaat. Het idee achter zo'n vliegbelasting zou moeten zijn dat mensen gaan nadenken of vliegen wel zo verstandig is en dat ze minder gaan vliegen. Jettten ziet het meer als een soort afkoopsom voor zijn geweten, maar die afkoopsom zorgt er wel voor dat alleen de elitaire klasse zich straks nog het vliegen kan veroorloven. Het is werkelijk om te kotsen.

Zijkweif | 15-01-19 | 23:30 | 4

Regeren is vooruitzien en daarom staat Rob al weken cake te bakken.

De Briemusketier | 15-01-19 | 23:42

Dat is de enige manier waarop hij zich eruit kan weten te draaien zonder volledig af te gaan. Daar had wel een passend antwoord op mogen komen.

Frau Merkel | 15-01-19 | 23:43

Frau Merkel | 15-01-19 | 23:43
Rob Jetten weet als geen ander zijn reedt eruit te draaien, erin net zo makkelijk trouwens.

De Briemusketier | 15-01-19 | 23:49
▼ 1 antwoord verborgen

Is Schiphol sluiten geen oplossing ? Scheelt een hoop hypocriet gezeik over het milieu. Of maximaal 10 miljoen inwoners , dat kan ook.

ja,diedus! | 15-01-19 | 23:29 | 2

De Club van 8 miljoen had gelijk.
Daarnaast is Schiphol reduceren nog steeds een goed idee.

Not_again | 16-01-19 | 00:05

Schiphol voor de kust in zee opnieuw opbouwen. Genoeg ruimte. Kan je van het huidige Schiphol een mooi park maken. Met wat leuke huizen en kantoren.

Is dit nog nieuws? | 16-01-19 | 06:47

Katholiek zeker die Jetten? Jaja klopt heel milieuvervuilend daarom betaal ik ook graag vliegtaks. Het gaat niet om die aflaat, reetkever! Het gaat erom dat je dan nog steeds een vreselijk onevenredige grote CO2 uitstoot veroorzaakt. En als je zelf echt geloofde in de rampzalige profetieën die je aanhangt, dan zou je dit wel uit je hoofd laten. En het goede voorbeeld geven. Kennelijk valt het allemaal wel mee dan hè? Dat, of stiekem vind je het zelf toch ook niet zo belangrijk, die paar duizendste graad warmer in 2100.

Ik snap werkelijk niet waarom intelligente mensen zoveel moeite hebben met het simpele concept van goed voorbeeld doet volgen. Zie dat ook dagelijks in m'n werk.

Gen. Maximus | 15-01-19 | 23:28
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 15-01-19 | 23:27 | 1

Wil ik best extra milieu heffing voor betalen,alsof je schuld afkoopt zo.... wat een dweil zeg.

Roger-Rabbit | 15-01-19 | 23:23 | 1

Aflaten.

Is dit nog nieuws? | 16-01-19 | 06:48

Volgens D66 en de klimaat-maffia mag ik nog maar twee gehaktballen per week eten.
Meldde de Telegraaf vandaag.
En dat alles is besloten in de achterkamertjes.

Jan Dribbel | 15-01-19 | 23:21 | 2

Twee per week is ook zat, toch? Met jus.

Ggroengras | 15-01-19 | 23:22

Je bent wat je eet.

Shareholder II | 16-01-19 | 02:29

Kan iemand mij vertellen waar de overheid een beter negative CO2 koopt met al die extra milieu belastingen?

MeReet | 15-01-19 | 23:18 | 1

De Makro, dacht ik.

Ggroengras | 15-01-19 | 23:23

Waar ik woon noemen ze die hinderlijk rondzoemende zwevers die op je bloed uit zijn ook wel neefjes. Maar dit is dan zeker een nichtje ?

suscrofa | 15-01-19 | 23:15
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 15-01-19 | 23:11 | 1

Als ik die "kop van Rob" zie word ik al misselijk

telelezer | 15-01-19 | 23:11 | 1

Google even op “bobble head”, en u vindt talloze te grote koppen op te kleine nekjes.

McSplutter | 15-01-19 | 23:29

Hee Tom, kijk nou uit man.
Staal: "Naar Iran kun je ook rijden hoor".
Jetten: Wie weet gaan we dan wel samen.."

Wat zegt je nieuwe cameraman/vrouw/x daarvan dan?

chicago river | 15-01-19 | 23:10 | 3
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 15-01-19 | 23:12

Maakt helemaal niets uit of je nou met de auto of met het vliegtuig gaat, qua CO2..

Modern vliegtuig verstookt 1 liter kerosine per 30 persoon-km. Dus als je met zijn tweeën gaat, kom je op 2 liter kerosine per 30 km voor beide personen samen. Oftewel gelijk aan wat een benzine-auto die 1 op 15 rijdt aan benzine verstookt. Dus bij twee personen verbrand je eveneens 2 liter per 30 km voor beide personen.

Sterker nog: Omdat het vliegtuig bijna hemelsbreed kan vliegen en de auto kronkelt over de snelwegen, hoeft het vliegtuig minder km af te leggen, en is dan netto zelfs, zeg 20% zuiniger.

Als je met een 3l-polo gaat rijden, dan ben je wel twee keer zo zuinig overigens (minus het nadeel van de extra kilometers ivm niet hemelsbreed). Of als je 4 man in de auto stopt dan nog een keer extra 2x zo zuinig.

Waar het om gaat is dat verre vakanties gewoon veel CO2 produceren, of je nou met de auto of met het vliegtuig gaat. Een volle trein of bus is beduidend gunstiger, maar als ie maar kwart- of halfvol is, is al veel tot bijna alles van de winst weg.

EduardoGS | 15-01-19 | 23:26

Dan mag er wel evenveel belasting op kerosine komen als op diesel.

Frau Merkel | 15-01-19 | 23:48

Niks tegen op goedkope vakanties maar waarom moet 90% van de brandstof prijs die Jan L. betaald voor de benzine die hij in z'n Astra gooit die hij nodig heeft om s'ochens om vijf uur bij de hoogovens aan de poort te staan uit tax bestaan en de kerosine voor pretvluchtjes naar Alanya en meer van dat fraais echt helemaal onbelast moet zijn? Volkomen idioterie.

zwellevertje | 15-01-19 | 23:09 | 5

Je stelt de vraag verkeerd. Waarom zijn brandstoffen überhaupt belast met accijnzen? En BTW (belasting op belasting).

Stormageddon | 15-01-19 | 23:50

Superkwatta; het lijkt er op dat dat verdrag al een keer of vijftien is aangepast, het it totaal niet meer van deze tijd iig om zo'n verdrag te handhaven.

zwellevertje | 16-01-19 | 07:48
▼ 2 antwoorden verborgen

De camerahoek staat iets hoger naar beneden hellend dan vroeger, dus heeft Tom Staal nu een langere cameraman. Rob Jetten heeft iets van bebrilling gemeen met de Minions. Dat zijn van die geel uitgeslagen buispillen met een oog in het midden. Rob heeft er twee. Rob vliegt het liefst elektrisch. Rob maalt er totaal niet om wanneer anderen scheel als een Minion gaan kijken van de belasting die Rob Jetten (die zelf inmiddels kijkt als een Minion) hun wil opleggen. Rob Jetten is Mefistofeles en Faust in één Minion bebrilling. Alles wat een D66-er in 't hartje begeert krijgt Faust (= Rob Jetten), maar dan gaat Mefistofeles (= Rob Jetten) wel geilig verlekkerd de belasting verhogen. Wat kan die Rob Jetten geilen op belastingverhogingen!! Hij wil niet zelf zijn levensstijl aanpassen, o nee, het CO2 dampt er bij hem van af, maar hij is wel bereid om er meer belasting voor te betalen. Nu, daar zit de instinker. Rob Jetten en D66 weten heel goed dat de rest van de kamer niet zo knotsknettergek zijn als zij. Die belastingen gaan niet of mondjesmaat omhoog. Dus zet Rob zijn geweten in CO2 om, tiereliert de aarde rond, terwijl zijn mond op de D66-partij-automaat uitdraagt hoe fijn het wel is om nog meer belasting te betalen. D66 = knots met een duivelse naïviteit.

Eeuwig..Op..Vakantie | 15-01-19 | 23:08

Mooie tv dit.. Meen ik.. Maar die huichelaar blijft toch recht lullen wat krom is.. Hoogste tyd om sloop tv op die debiel los te laten... Helft met de trein.. Lik mn reeDt.

kat-de-kat | 15-01-19 | 23:08 | 1

Hij heeft de leeftijd nog voor Interrail dus dat zou best waar kunnen zijn..

Mr_Natural | 15-01-19 | 23:11

Tom en Rob samen in de auto naar Iran, ik zie het filmpje wel verschijnen.

Keyboardspeler | 15-01-19 | 23:04 | 2

Is volgens mij best gezellig.

Ggroengras | 15-01-19 | 23:05

Ik zou me dood schamen als mijn zaadcel zo’n robot had gebaard. Sorry Phillipina. Met liefs jouw Grundig.

beter-laat-dan-nooit | 15-01-19 | 23:19

Over vervuiling gesproken> las van de week, dat de 15 grootste schepen meer vervuilen als alle auto s op aarde.
Zet het electrisch rijden toch wel in een ander perspectief.

snapal | 15-01-19 | 23:04 | 6

Nee, niet 1 maar 15 (eigenlijk 16) bootjes minder. En dan alleen op het gebied van stikstof en zwavel, dacht ik.

Ggroengras | 15-01-19 | 23:27

Groengras.
Zag mijn fout al, hoopte dat niemand zou reageren, maar ja, je heet niet voor niks groengras.

snapal | 15-01-19 | 23:34

Och, foutjes zijn maar foutjes. Vaart geen schip minder om.

Ggroengras | 15-01-19 | 23:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Jammer dat Tom de belangrijke vraag niet stelt: bij de vorige vliegtax ging een onevenredig aantal Nederlanders vanuit het buitenland vliegen. Dus werd die weer afgeschaft. Is de redactie van GS dat soms al vergeten? Lijkt mij nog wel het meest evidente argument.

Inferi0r | 15-01-19 | 23:03

Mooie diploma’s en hoge cijfers, maken nog geen goed politicus. Voorbeeld is robot Jetten!

loekiekoch | 15-01-19 | 23:01 | 2

We moeten het schoolpesten voor bollebozen weer in ere herstellen zodat dit soort gasten niet een ego opbouwen dat voor klimaatakkoorden zorgt.
(feel the sarcasm?)

keestelpro | 15-01-19 | 23:17

Hij heeft geen mooie diploma’s. Yasser ook niet. Rutte ook niet.

Superkwatta | 16-01-19 | 00:58

Elektrisch vliegen.... tering wat is deze vent een sukkel

glaaf | 15-01-19 | 22:59 | 1

Je hoeft ook niets te kunnen om in de Tweede Kamer te komen. Als partijvoorzitter van een illegale bende (want ongrondwettig) is het een duidelijk voordeel als je echt feitenvrij kunt ouwehoeren. Het blijft verbazingwekkend dat er echt helemaal niemand in de Tweede Kamer in staat blijkt te zijn dit soort baarlijke nonsens tegen de muur te spijkeren. Baudet deed een goede poging met het klimaatdebat.
Foort van Oosten die niet eens wil weten wat het volgen van zijn favoriete haatbaarden gaat kosten is hel de kers op de taart. De totale gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel voor zijn functie zou reden genoeg moeten zijn om hem per direct in Marakech met Jetten alleen te laten.

Frau Merkel | 15-01-19 | 23:57

Rob Jetten is wat ze een soyboy noemen. Een man met een zwakke fysiek, hipsterbrilletje, vol met linkse dogma's, ondertussen wel gek op "goedgekeurde" luxeproducten, waar verre vliegvakanties om je Instagram account mee te pimpen ook toe behoren. Waarom zien we dit soort zwakkelingen als "leiders"... In de middeleeuwen had je nog Koningen, met baarden. Die zaten zelf op een paard in de veldslag.

Vrouwtje_haram | 15-01-19 | 22:58 | 4

Die baardmannen komen heus wel, maak je niet druk. Door het overgrote deel van de vrouwelijk bevolking wordt de islam stiekem toegejuicht.

Baron Clappique | 15-01-19 | 23:08

Klaas Dijkhoff?

Beste_Landgenoten | 15-01-19 | 23:15

Frans Timmermans

Ggroengras | 15-01-19 | 23:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben dus niet de enige die robot Jetten, de aangeklede etalagepop, een engerd vind.

Waar laten al die D’66’ers hun manchetten zo stijf strijken, overigens?

loekiekoch | 15-01-19 | 22:57

Hij komt best sympathiek over, die Jette. Het is dat ik D66 een extreemrechtse, fascistische partij vind.

Ggroengras | 15-01-19 | 22:56 | 7

Ik twijfelde tussen aardig, aimabel, goedgunstig, innemend, lief, lieftallig, minzaam, sympathiek, vriendelijk, welwillend of geschikt. Het werd sympathiek.

Ggroengras | 15-01-19 | 23:16

@ Ggroengras | 15-01-19 | 23:16
Ach ja, hij lijkt me best aardig. Maar ook een extreem lichtgewicht en totaal niet authentiek. En da's wel een ding.

Lewis | 15-01-19 | 23:33

@Lewis | 15-01-19 | 23:33: Ach, ik ben er niet zo rouwig om. Het is nou niet echt mijn partij en hipster met te veel geld moeten ook ergens op kunnen stemmen, toch?

Ggroengras | 15-01-19 | 23:42
▼ 4 antwoorden verborgen

Mijnheer Jetten is een typische D66-er: Hypocriet en anderen de maat nemen die niet hun 'superieure' gedachtengoed onderschrijven, maar zelf erop los leven. Het superieure gedachtengoed is alleen voor het plebs (zoals uw toegenegen Ballenkraker) Mijnheer Pechtold was in mijn ogen een hypocriete charlatan. Mijnheer Jetten overtreft zelfs mijnheer Pechtold. Ik dacht werkelijk dat het niet erger kon dan mijnheer Pechtold.

Laten we hopen dat de Nederlandse kiezer deze 'zoon' van mevrouw Ollongren (nomen est omen als je haar naam uit het Zweeds vertaalt) snel ontmaskert. Als mevrouw Ollongren (waar ik me als halve Zweed heel erg voor schaam) het touwtje gaat overnemen van mijnheer Jetten, dan zal die halve Zweedse feeks hopelijk snel weggestemd worden want haar vind ik eigenlijk nog gevaarlijker dan het robotje.

Ik begin steeds meer te denken dat enkel massaal stemmen op Geert Wilders Nederland nog kan redden van de volgende grootste problemen waar we tegen moeten worstelen:

- massale import van moslims uit het Midden Oosten en Afrika;
- het achterlijke klimaatbeleid;
- verdere islamisering van het land.

Noodzakelijke maatregelen die genomen moeten worden:

- goed en toegankelijk onderwijs voor iedereen met een Nederlands paspoort en legaal ingezetene;
- stop immigratie uit Afrika en midden Oosten van moslims (bedreigde christenen, heidenen, homo's zijn welkom);
- investeer in het onderwijs op alle lagen (laag - hoog), zodat Nederland een kenniseconomie wordt (kap ook met het leenstelsel voor studenten);
- kappen met voorkeursbeleid bij banen (met name overheden) voor allochtonen (ben er zelf ook een) en vrouwen (gewoon de beste op de plek);
- stimuleer remigratie (Nederland is gewoon vol);
- eerlijke rechtspraak (geen fopstraffen om mensen niet te hoeven uit te zetten);
- geen houders van een dubbele paspoort in een politieke functie;
- uitzetten criminelen naar land van alternatief paspoort indien van toepassing, verklaren tot persona non grata;
- goed de grenzen controleren, de EU vervangen tot een verdrag zonder schurkenstaten uit de Balkan.

Maar goed, ik ben geen minister president en zal het ook worden.

Uw toegenegen,

ballenkraker | 15-01-19 | 22:53 | 1

Je verkiezingsprogramma is ook nog een beetje een ratjetoe.

Ggroengras | 15-01-19 | 22:58

Goed om dit aan de kaak te stellen, hypocrisie moet altijd ontmaskerd worden.

Wel mensen een beetje laten uitpraten, Tom.

Lewis | 15-01-19 | 22:53

Dat was wel een beetje vluchtgedrag van Jetten.

Mr_Natural | 15-01-19 | 22:52 | 2

Mooie

Bokito ergo sum | 15-01-19 | 23:09

Yup +1

keestelpro | 16-01-19 | 00:17

'Van Jetten mag de taks nog veel meer omhoog'. Alsof Robot Jetten zelf zal treuren om die verhoging met een salaris van hier tot Tehran. Totaal ongeschikt die clown!

born2killn00bs | 15-01-19 | 22:52 | 3

Verstokte rokers of vliegers, dat verandert niet met accijnzen.

Jan, Leiden | 15-01-19 | 22:58

Is vliegen een verslaving?

Ggroengras | 15-01-19 | 23:10

Ggroengras | 15-01-19 | 23:10 |

Neen, maar extra accijnzen verminderen noch het vliegen, noch het roken.

Jan, Leiden | 16-01-19 | 00:51

Die Jetten past anders precies bij D’66. Kansloos. Nog erger dan de PvdA.

jezusisonzin | 15-01-19 | 22:51

Camping Bakkum is voor de échte genieters.

Papa Jones | 15-01-19 | 22:51

Robot heeft veel bijgeleerd. Ik vond hem serieus sympathiek en zelfs charmant overkomen.

hustler01 | 15-01-19 | 22:50 | 4

Mr_Natural | 15-01-19 | 22:51
Hahaha! Wel respect dat ie zo geduldig en beleefd blijft inderdaad.

2tribes | 15-01-19 | 22:55

Als ik Pechtold, Ollongren of Timmermans zie begint mijn ruggengraat te tintelen maar bij dit filmpje gebeurde dat niet. Bij Rutte heb ik het ook niet. Dan moet ik mezelf er constant aan herinneren dat het eigenlijk een lul is en waarom. Als ik dat heb zullen meer Nederlanders dat hebben. Rutte krijgt al jaren veel stemmen dus ik ben bang dat Robot het ook goed gaat doen.

hustler01 | 15-01-19 | 23:11

Hij leest ons in ieder geval. Hoi Robbie! *koetsjiekoetsjiekoetsie*

keestelpro | 16-01-19 | 00:16
▼ 1 antwoord verborgen

Hilarisch dit weer. Had ik even nodig na vandaag! Tom Staal, we love you!

Bestemmingen in Duitsland doe ik tegenwoordig wel weer met de trein. Leuk naar buiten koekeloeren en dichtbij restauratiewagon.

Jan, Leiden | 15-01-19 | 22:50
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 15-01-19 | 22:49 | 1

Baudet:

Het is symbool politiek, groepsbraafheid met masochistische trekjes en totaal hypocriet.

Daar is alles wel mee gezegd

Fatwabuster | 15-01-19 | 22:49 | 1

Dat was een geweldige oneliner inderdaad.

Jan, Leiden | 15-01-19 | 22:51

Retourtje AMS naar CMB (Colombo, Sri Lanka) in economy (want daar gaan we toch even van uit) is 600 kg CO2
www.icao.int/environmental-protection...

Ik schat dat het gemiddelde setje zonpanelen in 0031 daar twee jaar over doen om dat terug te verdienen. Ik hoop dat Jetje een groot dak heeft.

lieverdeauddanreaud | 15-01-19 | 22:48

Als iemand antwoordt: In mijn functie moet ik wat meer reizen dan de gemiddelde Nederlander en vanwege de drukke agenda is het helaas niet altijd mogelijk om niet te vliegen. Wat zegt Tommie dan?

Oerke | 15-01-19 | 22:47 | 4
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 15-01-19 | 22:50

Voor zijn functie ? Vakantiebestemmingen ? En dan nog: verbeter de wereld begin bij jezelf. Deze aardbol kan niets met intenties maar enkel met daden. Dus.

Tutanchamon | 15-01-19 | 22:51

Drukke agenda en “functie” ben je toch echt zelf bij, dat is echt een nonsens argument. Van mijn drukke agenda rij ik altijd te hard en regelmatig door rood en blaf ik mijn slaafjes kuch werknemers af? Dan ga je lekker je leven en “functie” anders inrichten.

Inferi0r | 15-01-19 | 22:58
▼ 1 antwoord verborgen

Minder vliegen zou mooi zijn Robbie, het belastinggeld vliegt de laatste tijd m'n zak uit.

Mr_Natural | 15-01-19 | 22:47
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 15-01-19 | 22:46

Luchtvaartmaatschappijen berekenen vliegbelasting gewoon door naar de klant. Er zal nauwelijks minder worden gevlogen. De zoveelste scheet.

Baron Clappique | 15-01-19 | 22:45

Klimafaat lullen, neoliberaal vliegen.

ProAsfalt | 15-01-19 | 22:44

Do as I say...

Denkhetnjet | 15-01-19 | 22:43

Jetten is AI, Artificial Idiotry.

Mr_Natural | 15-01-19 | 22:43 | 1

As Implemented

Shareholder II | 16-01-19 | 02:44

Naar ventje, echt een hypocriet. Er gaat echt geen cent van vliegtax naar electrisch vliegen en als het wel gaat dan gaat het naar het buitenland want hier bouwen we niet. Gewoon de zoveelste lastenverzwaring. Vliegen is niet duur maar die vieze knabbelaars, waar ze het maar kunnen vinden het is nooit genoeg ze willen altijd meer

Bokito ergo sum | 15-01-19 | 22:42

Krijg je eigenlijk ook airmiles bij de Jumbo, Jetten?

Bert Konterman | 15-01-19 | 22:42

Gelukkig heeft het belastingklimaat andere plannen.

van stampij | 15-01-19 | 22:41

Ah de man die afhankelijk van de geografie homoseksueel is.

En dan lekker hypocriet in Nederland lekker iedereen de maat neemt of je maat neemt.

Sippe haas dus.

Kaas de Vies | 15-01-19 | 22:41 | 2

Like!

kapotte_stofzuiger | 15-01-19 | 22:42

Homo's vliegen naar Sri Lanka, om kleine jongetjes teeehh...... pardon.

Lohengrin | 16-01-19 | 00:24
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 15-01-19 | 22:41 | 2

Waarom toch dat gezeur over milieuschade als je vliegt? Zet het brandstofverbruik af tegen het aantal passagiers of vervoerde vracht en afgelegde kilometers. Auto's en trein zijn niet goedkoper of schoner.

Synecdoche | 15-01-19 | 22:40 | 4

En zo is een volwassen slavin minder erg als een kindslavin. Hey maar wacht even? Misschien beiden niet?

Inferi0r | 15-01-19 | 23:00

Een A320 Neo doet ca 1:40 per passagier.
Met z'n tweeën in de auto naar Barcelona moet je dus 1:20 zien te halen wil je net zo zuinig zijn.
Wat wel krom is, is dat de kerosine geen accijns kent, internationaal lastig af te stemmen. Maar goed, ik ga hier niet pleiten voor meer accijns.

Harry Turtle | 16-01-19 | 01:46

Het verschil is dat een vliegtuig die broeikasgassen direkt afzet in de hogere luchtlagen, waar ze dus meer effect sorteren.

MFvGeel | 16-01-19 | 10:28
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom praat iedereen trouwens met schuldgevoel over vliegen?
Luchtvaart is de meest geweldige prestatie van de mensheid.
De verbrijzelde botten van de gebroeders Wright draaien zich om in hun graf.

keestelpro | 15-01-19 | 22:40 | 6

Van mij mag Robbie zijn hele leven vliegend in meerdere Jetten doorbrengen, boeit me geen zak, hij doet maar. Ik geloof en die klimaatmythe, sterker nog: ik wéét dat het onzin is, en kan dat met argumenten onderbouwen. Maar Robbie wel. Althans, dat beweert hij, als politicus. En met de maat waarmee gij meet zult ge weder gemeten worden.
Hele simpele waarheid. Robbie lult zelf iedereen een schuldgevoel aan, mekkert over de toekomst van “onze” kinderen... (hoezo... hij heeft ze niet. En ik heb ze ook niet. Dus hoezo “onze” kinderen?! Gratuit gelul voor de achterban). Robbie talkshow the talk, but refuses to walk the walk.
Dus als iemand een grote bek heeft over iets waar hij niets van weet, en met die grote bek anderen wil dwingen tot ander gedrag en grote sommen geld uit portemonnee wil kloppen omwille van een vaag ideaal, dan zul je op zijn minst zelf dat goede gedrag ook moeten tonen. En dat betekent dan, in lijn met de mythe waarin je zegt te geloven geen vliegreisjes meer, geen plezierritjes in ouwe diesels of Amerikaanse sleeën die 1:4 kachelen, op de fiets naar je werk en gewoon doen wat je met een grote muil belijdt.
Want anders ga ik denken dat Robbie zelf ook allemaal niet in die klimaatkul gelooft. Niet echt. Niet serieus. Maar als een leuk politiek speeltje en experiment in social engineering en maakbaarheid.
En dan ben je niet alleen een hypocriet, maar ook een slecht mens. Want dan gebruik je een sprookje waar je zelf ook niet in gelooft voor je persoonlijke politieke doelen en vaag idealisme voor electoraal gewin.
I’m not buying it.

Stormageddon | 15-01-19 | 23:39

Erratum, wellicht ten overvloede:
Ik geloof dus *niet* in die klimaatmythe.

(Die reactieveldjes zijn echt te klein... bij de volgende update eens iets aan doen, Joris)

Stormageddon | 15-01-19 | 23:44
-weggejorist-
keestelpro | 15-01-19 | 23:55
▼ 3 antwoorden verborgen

Rob hoeft geen masker op als de cabinedruk weg valt.

Bigi Bana Boy | 15-01-19 | 22:40 | 1

Rob zit gewoon opgevouwen in een koffer, dat kan als je de stroom er maar afhaalt.

Mr_Natural | 15-01-19 | 22:47

Een zeldzaam irritant mens. Jammer dat zijn ouders niet aan anticonceptie deden.

Botte Hork | 15-01-19 | 22:39 | 2

Een troost, hij heeft door partnerkeuze (ja, het is geen keuze #nashville) zichzelf al uit de genenpool gezet. Wat overigens weer goed is voor het klimaat/milieu/voedselvoorziening (10 miljard is simpelweg teveel), nietwaar snel reproducerende GroenLinksers?

kapotte_stofzuiger | 15-01-19 | 22:41

@kapotte_stofzuiger | 15-01-19 | 22:41
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Ik heb een bang vermoeden dat Robbie genoeg D66 groupies om zich heen heeft die best wel draagmoeder voor hem willen spelen.

lieverdeauddanreaud | 15-01-19 | 22:51

Vliegschaamte , heu ?

“ vuile huichelaar “ - van René de Haan - die ken ik wel

enorme sukkelzak | 15-01-19 | 22:39

Waarom praat Tom altijd alsof ie een dildo in zn reedt heeft?

witjes22 | 15-01-19 | 22:37 | 1

Waarschijnlijk twee in de turbo stand

deja_view | 15-01-19 | 22:40

Rob Jetten is een gehersenspoelde snotneus waarvan het feit dat hij nog nooit gewerkt heeft niet eens het ergste is.
Dat hij nog geen seconde zèlf heeft nagedacht, dat is funest.

Jackanders | 15-01-19 | 22:36 | 3

Helemaal geschoold binnen partijkaders en niets anders dan de juiste dogma's gehoord.
Rob Jetten is in dat opzicht, met recht, een minderwaardig mens.

kapotte_stofzuiger | 15-01-19 | 22:38
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 15-01-19 | 22:42

Rob Jetten is net zoals Jesse Klaver en Mark Rutte een ondermaatse stoethaspel.
Incompetent en buiten de politiek niks gepresteerd. En hun prestaties in de politiek zijn behalve opklimmen binnen de rangen van hun partijen, ook niet om over naar huis te schrijven.

Superkwatta | 16-01-19 | 00:19

Ik snap nog steeds niet waar die trekpop ineens zomaar vandaan is gekomen...

TonyMontana010 | 15-01-19 | 22:35 | 1

Dat zegt iets over de kwaliteit van politici; bij een minderheid horen en braaf meestemmen zijn grotere kwaliteiten dan opleiding, werk- of levenservaring.

kapotte_stofzuiger | 15-01-19 | 22:39

Met zijn elektrische vliegtuigen. Wat een wereldvreemde dwaas.

brutus68 | 15-01-19 | 22:34 | 4

Is maar een miljoen kilo extra aan accu s...

snapal | 15-01-19 | 23:48

@Fatwabuster | 15-01-19 | 22:59

Auw! Briljant. Ik dacht dat u een filmpje van de Hindenburg zeppelin ging posten want die konden in principe ook elektrisch. Maar deze kende ik nog niet.

Montu | 16-01-19 | 00:43
▼ 1 antwoord verborgen

Rob Jetset moet z'n hypocriete smoel houden!
Zolang Tesla niet met een elektrische versie van de A380 komt zijn die klimaatplannen een grote klap in het gezicht voor avonturiers als reaguu... ehmm Rob Jetset.

keestelpro | 15-01-19 | 22:26 | 2

Die komt er wel. Het enige nadeel is datie als reikwijdte beperkt is tot zijn haspel.

Mocro070 | 15-01-19 | 22:38

stoethaspel.

wijsvinger | 15-01-19 | 22:42

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken