Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Defensie loopt LEEG wegens marcheerpoeder. Jaarlijks 30 tot 50 militairen ontslagen

[beter plaatje]

Walgelijk. WALGELIJK! Militairen die op feestjes wel eens pilletje achterover klappen of head first een berg bluspoeder in ge-jonast worden.

Gelukkig had Defensie ze vorige maand weer alle drie te pakken hoor. Drie verse Rode Baretten bevorderden zichzelf tot sergeant-snuifmajoor, maar mochten daarna meteen het veld ruimen. "Het ging om drie leden van het 13e infanteriebataljon Luchtmobiel uit Assen. Ze zijn volgens een woordvoerder van het ministerie van Defensie per 15 november uit hun functie ontheven. Het ging om soldaten die nog maar net uit de opleiding waren en al snel de fout in gingen." In 2017 werden er in totaal 31 medewerkers ontslagen wegens drugsgebruik. Er zijn geen data van voor 2017, want toen bestonden harddrugs nog niet. "Volgens een ruwe schatting van het departement schommelt het aantal drugsontslagen al jaren tussen de dertig en vijftig." Het wordt trouwens niet duidelijk of de militairen tijdens of vlak voor diensttijd met hard drugs betrapt zijn, of dat ze positief testten op gebruik in het weekend of zoiets. Maar goed, gelukkig kan Defensie het hebben. Sowieso laffe bedoening trouwens. In HEEL AFRIKA, waar ze ook geen winterjassen hebben, trappen ze gewoon een mix van cocaine en buskruit door een snee in je wenkbrauw. Worden die kinderen ook ontslagen? Dacht het mooi niet!

Reaguursels

Inloggen

Heeft Marco zich geschoren?

Landstorm | 15-12-18 | 20:14

Leuke foto!

BroodjefrikometMaggi | 15-12-18 | 19:59

Zo te zien zijn er nog wel een paar redenen om uit het leger geschopt te worden.

www.bndestem.nl/breda/kapitein-kma-ov...

Waren ze maar zo daadkrachtig waar het islamistische militairen betreft, best veel overlopers naar IS.

Abject | 13-12-18 | 17:59

Zal vooral om jonge soldaten (jaar of 20) gaan die in de opleiding zitten, of er net af zijn. Zet duizenden energieke jongeren bij elkaar, en er zal altijd wel wat iemand eens wat drugs gebruiken.

Hoe licht daarover gedacht wordt in de burgermaatschappij, en hoe zwaar bij defensie, zal ook wel een rol spelen bij foute inschattingen. Verder zullen het ook wel vaak toch al gedemotiveerde lui zijn.

Verder vind ik het wel goed daar streng op te zijn. Drugs kunnen meer onvoorspelbare gedragseffecten hebben dan alcohol (meer verschillende en we zijn het minder gewend), plus dat je ook niet zomaar een krat bier of fles sterke drank mee kan nemen te velde.

Gewinflipt | 13-12-18 | 15:38

Aha, de lichtdebiele brigade. You pay peanuts, you get VMBO'ers to do the work.

The2Amendment | 13-12-18 | 15:03

Bij een artikel over drugsgebruik bij Defensie MOET natuurlijk een foto van drager der Militaire Willemsorde Kroon.
Wat dat betreft hanteert Geenstijl dezelfde methoden als de rest van de media: Framen en karaktermoord.
www.nu.nl/binnenland/2498559/marco-kr...

Roadblock | 13-12-18 | 14:46 | 3

Er is jaren geleden wel een partij drugs in Kroon's cafe in Den Bosch gevonden. Meen me te herinneren dat hij gebruik (buiten dienst) ook heeft toegegeven.

Sjors W. | 13-12-18 | 14:50

Sjors W. | 13-12-18 | 14:50
Kunt u mij daar een link van laten zien?

Roadblock | 13-12-18 | 15:01

Degene op de foto is NIET Marco Kroon, maar zijn collega G Tuinman.

Alberonn | 14-12-18 | 16:58

Vergelijk politie: 54.000 voltijdbanen - 19 ontslagen wegens drugs/alcoholgebruik.
"Je kan natuurlijk geen doorgesnoven agent op straat hebben."

Roadblock | 13-12-18 | 14:27

En wat krijgen ze, als ze eenmaal op het 'slacht' veld staan??
.
Hoe drugs in vrijwel elke oorlog worden gebruikt om van soldaten moordmachines te maken:
_
www.vice.com/nl/article/ppj7pm/hoe-dr...

Kijkeensaan | 13-12-18 | 14:16

In mijn lichting (>35 jaar geleden) was algemeen bekend dat 45% van de beroepsofficieren volgende de klinische definitie alcoholist was. Een beetje overste had een fles whisky in zijn bureau. Was gewoon de cultuur daar. En de manschappen lieten zich voor een kwartje per glas in hun eigen mess vollopen. Nooit anders geweest.

CeesCloosd | 13-12-18 | 14:11 | 1

Op de kazerne waar ik gelegerd was had een coffeeshop gewoon een verkoop punt. alle soorten netjes verdeeld in de PSU kast. want er was natuurlijk wel discipline

polletjepiekhaar | 13-12-18 | 15:30

Koningin Wilhelmina gebruikte crystal meth.

Musset | 13-12-18 | 13:34
-weggejorist-
Hensmunter69 | 13-12-18 | 13:20

Tis een afspiegeling van de maatschappij. Dan vind ik het nog weinig.

Poppo van Ulvinga | 13-12-18 | 13:17

Militairen die een wapen hanteren, moeten dope vrij zijn, sorry, je zal maar zo eentje in je peleton hebben die plots roze oliefanten wil schieten.

Lt-Kol Kilgore | 13-12-18 | 12:48 | 3

Alsof soldaten niet regelmatig werden volgepropt met drugs op het slagveld.

Tel Aziaat | 13-12-18 | 13:18

*PelOton. *olifanten.

decaliter | 13-12-18 | 13:30

Dat zijn de beste juist. En ik kan het weten. Sukkeltjes lopen niet in de disco grensverleggend te multi-usen. Daar is een bepaald slag onverwoestbare kleautzakken voor nodig. Als ze iedereen zouden checken in het leger etc. Ben je denk ik 25% van de mensen kwijt; blijft over: paar laffe sukkeltjes.

rattenvanger XL | 13-12-18 | 13:44

Drugsgebruik an sich is geen probleem. Maar bij militairen... (Je moet wel een IQ van een tor hebben om je leven op te offeren voor 'je land') Is het natuurlijk wel een probleem: Agressie, Dommigheid, en overdreven masculiniteit... als je daar nog coke in gooit wordt het levensgevaarlijk.

fastpulseboy | 13-12-18 | 12:34 | 2

Ik ben blij dat er slimme lieden zoals u zijn, die ogenblikkelijk met een eventuele vijand zullen gaan samenwerken. U bent zeker ook zo een die islamisering geweldig vindt?

Roadblock | 13-12-18 | 13:55

Dus je bent dom als je begrijpt dat een land pas bestaat als het zichzelf kan verdedigen ? En als we op een gegeven moment moeten optreden. Omdat bijvoorbeeld uw moeder en jongste dochter in beslag genomen zijn door onze eerste islamitische regering, dan staat u nog aan de kant af te geven op de mannen die er iets aan doen.
Maar mensen als u zijn geen mannen die kinderen krijgen, gok ik zo.
Slappe zak

Martexx | 13-12-18 | 15:53

Nieuw programma: Heel Holland snuift.

Dutch_Holland | 13-12-18 | 12:30

De luchtmobiele brigade, in de wandelgangen bij Defensie ook wel aangeduid als de licht debiele brigade.

Tapu | 13-12-18 | 12:20 | 1

Nietes.

decaliter | 13-12-18 | 13:31

Militairen bestaan er alleen maar om die 100 generaals een riant inkomen te verschaffen. Of dacht u dat deze mensen ooit gaan ingezet worden om NL te verdedigen? Net zoals de werkende burger wordt getolereerd omdat hij de ambtenaren sponsort.

Beefbus | 13-12-18 | 12:20 | 1

Vertelt u dat even tegen de familie van de gasten, die bij missies in het buitenland zijn omgekomen.

Roadblock | 13-12-18 | 14:29

Defensie heeft de aanstellingsnormen de laatste decenia enorm verlaagd v.w.b.het personeel .
Immers geen weldenkend persoon gaat voor zo'n laag soldij zijn leven in de waagschaal leggen bij een dubieuze organisatie die voortdurend negatief in het nieuws is. (chroom 6 verf, motiergranaten in Mali, asbest, wapenolie etc etc.)
Tja dan krijg je ook de drugsproblematiek er gratis bij.

Dutch_Viscount | 13-12-18 | 12:16 | 6

Jahowiseffe | 13-12-18 | 15:21
Die 29.000 zijn alleen al de missies in Afghanistan.
Er zijn ook uitzendingen geweest naar Libanon, Bosnie, Kosovo, Irak, Sinai, Syrie, etc etc.
Dat ik het aantal omgekomen militairen noem, is omdat ik vind dat u deze tekort doet.
Anyhow: U weet dat 2018 -/- 74 1944 is?
U beweert dus, dat er geen Nederlandse militairen sinds de tweede wereldoorlog in een oorlogssituatie gevochten hebben?
Zegt Indonesie (200.000 man) en Korea (4748 man) u iets?

Roadblock | 13-12-18 | 15:40

Roadblock | 13-12-18 | 14:36 |
OK. I stand corrected. Ben ik niet te trots voor. Waar ging het eigenlijk precies om... oh ja, over drugs.

Jahowiseffe | 13-12-18 | 16:16

Jahowiseffe | 13-12-18 | 16:16 |
Iemand, die kan toegeven dat hij iets foutiefs beweerd heeft, krijgt altijd mijn respect.

Roadblock | 13-12-18 | 17:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Volkomen terecht.

Panos88 | 13-12-18 | 12:14

Ik kan zo gauw geen reden bedenken om drugsgebruik in vredestijd goed te praten.

Of is het rondracen met je tank op een oefenterrein al traumatiserend?

Jahowiseffe | 13-12-18 | 12:13 | 2

Het toverwoord is 'verveling'.

John Hawkwood | 13-12-18 | 12:15

Welke tank precies? Die we lenen van de Duitsers?

Roadblock | 13-12-18 | 15:12

Ook ik ken een jongeman die kon gaan ivm een pilletje. De knul die naast hem stond loog er glashard over. Die heeft nu waarschijnlijk een mooie carrière bij defensie. BTW, Conny Braam gelezen over de Nederlandse cocaïne fabriek?

eastender | 13-12-18 | 12:12

Core business van een militair is doodgaan in een oorlog en dat brengt best wat stress met zich mee. Pillen, opwekkende middelen, roesmiddelen... ze zijn zo oud als de Romeinse legers en de tegen Berbers vechtende Grieken.
Tot WO1 werden de gekkies en psychopaten in de frontlinie gezet en letterlijk als kanonnenvoer gebruikt. In de kazernes deelde de legerleiding zelf allerlei middelen uit om de troepen kalm te houden. Anno 2018 is ook het leger gerubbertegeliseerd.

John Hawkwood | 13-12-18 | 12:05 | 1

Jezus, hoe krijgt u de onzin bij elkaar. "Core-business is doodgaan in een oorlog" jawel.

Roadblock | 13-12-18 | 13:59

Gedurende de Blitzkrieg in West Europa en de SU ging dat goed. Voor een tijdje dan. Maar dat had meer te maken met de volledige debiele militaire strategie die Hitler na een eeste successen voerde in Rusland.

Zzzzooooffff | 13-12-18 | 12:03

Alleen als het om het echie gaat dan worden er wel extraatjes aan het diner toegevoegd.
Sprak een tijdje terug nog iemand die vertelde dat ze op "wonderbaarlijke" wijze 3 etmalen door konden gaan in het altijd vredige Afghanistan.

watergeus | 13-12-18 | 12:02

Yuri van Gelder zat ooit ook in het leger...

Expertus_Dico | 13-12-18 | 12:01

De geallieerden gebruikten, zeker in WO-I, net zoveel. Eveneens geleverd door Nederland, trouwens.

Guido | 13-12-18 | 12:57

Vraag het de taliban maar.
Take care.

PopeyeKamper | 13-12-18 | 14:53

drugs zijn voor losers.

Zyprexa20mg | 13-12-18 | 11:54 | 2

Zyprexa oftewel Olanzapine is een medicijn dat gebruikt wordt bij mensen die aan onder andere psychose, schizofrenie, manie, onrust, tics, posttraumatische stressstoornis of ernstige misselijkheid lijden. Het is een atypisch antipsychoticum. Dit medicijn is receptplichtig. Het is in de handel als tabletten van, 5, 10, 15 en 20 mg...

Beetje hypocriet om te zeggen dat drugs voor losers is, vindt u niet....

Expertus_Dico | 13-12-18 | 13:28

nee hoor, niet hypocriet, ik sluit niet uit dat ik zelf een loser ben, en bovendien heb ik het over verslavende drugs voor gezonde mensen (drug in het Nederlands is niet hetzelfde als drug in het Engels).

Zyprexa20mg | 13-12-18 | 13:47

40 ontslagen op 40.000 troepen. Even voor het perspectief.

Trans_Fimmermans | 13-12-18 | 11:53 | 1

Toch wel lekker om ziende blind te zijn .

PopeyeKamper | 13-12-18 | 14:55

Dat is toch niets nieuws? Kende iemand bij de marine en als die er met de boot vandoor gingen dan hing in Colombia de vlag uit. Van hoog tot laag iedereen zat aan het poeder.

Hunter S. Thompson | 13-12-18 | 11:48 | 1

100%. Rond piek gabbertijd helemaaaal! Je moet wat, dobberend op Curaçao!

Wiesmann | 13-12-18 | 12:25

In Parijs rijden nu al de Duitse panserwagens rond bij de rellen. Over een jaartje komt het Duitse leger hier de gele hesjes neerschieten. Het nederlandse leger en politie zal en moet kapot. Junker mag wel bezopen op zijn werk verschijnen. De dubbele Europeese moraal.

alufoliegroothandel | 13-12-18 | 11:41

Defensie heeft een zero tolerance beleid. En terecht

Bakje Friet | 13-12-18 | 11:41 | 2
-weggejorist-
kleipeer | 13-12-18 | 11:51

En zelf ook gediend en uitgezonden? Dacht ik Sl.

rattenvanger XL | 13-12-18 | 13:49

Kan begrijpen als je in Mali zit op zo'n saaie vredesmissie.... dat je af en toe wat gebruikt.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 11:34 | 2

Die zitten daar om de Franse uraniummijnen te beschermen. Daar draaien alle Franse kerncentrales op. Niks geen vredesmissie.

Mammeloe | 13-12-18 | 11:52

En daar krijgen wij onze electriciteit van als ze onze gasinfra hebben vernietigd. Dus ook ons belang!

Janas | 13-12-18 | 12:02

De toekomstige oorlogen moeten maar door robots uitgevochten worden.

Mammeloe | 13-12-18 | 11:29 | 1

Met robotzelfmoordterroristen die vervolgens in het Hiernamaals de beschikking krijgen over 72 robotmaagden.

HogeNood | 13-12-18 | 11:37

.. och, de bloksnorren willen toch van Nationale legers af. Vandaar geen jassen, geen kogeltjes en extra problemen wanneer de mannen zich niet gedragen als het imago van moeder Theresa.

Jan Passant mk2 | 13-12-18 | 11:29

Waar kun je dat buskruit krijgen?

Bennie Verbaasd | 13-12-18 | 11:27 | 1

Weg met die junks.

van Oeffelen | 13-12-18 | 11:26

Eerst hebben we geen materieel meer, en nu ook al geen militairen meer? Waar bestaat het Nederlandse leger dan uit?

mozaard | 13-12-18 | 11:24 | 4

Officieren en onderofficieren. (In totaal 25.000 man)
En een paar soldaten (14.000 man..)

Wijze uit het Oosten | 13-12-18 | 11:30

pang, pang en... vang, vang.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 11:37

Drugsdealers.

Mark_D_NL | 13-12-18 | 11:43
▼ 1 antwoord verborgen

Van alle tijden. Op prive feestjes van F16 piloten ging het er altijd heftig aan toe. Het drug gebruik bij de psychopaten van de politiek en bankwezen worden helaas minder aangepakt.

Rallywally | 13-12-18 | 11:22 | 3

Zie Kamerleden die zitten met een dwaas in hun ogen op hun mobieltje te staren.

sociaal_econoom | 13-12-18 | 11:40

Die psychopaten lopen niet rond met een vinger aan de trekker. Niets meer dan logisch dat het leger drugs vrij is.

Grzl-II | 13-12-18 | 12:03

Een (zwaar)bewapende F-16 met een piloot die high is, of nog elementen in z'n bloed heeft. Fook dat. Die hoort niet in de lucht. En ja, als zoiets echt gebeurde .. amoreel. Zet jezelf er over heen.

Nederlandop1 | 13-12-18 | 14:05

Stelletje drugtemakers daar bij defensie.

Croxifoxio | 13-12-18 | 11:22

Militairen die substanties gebruiken om onder extreme omstandigheden te kunnen blijven functioneren, of om hun dusdanig opgelopen ervaringen te helpen verwerken. Foei!
En nu weer verder met de medische experimenten om "de supersoldaat" te maken.

a9b2b1 | 13-12-18 | 11:19 | 2

Drugs nodig hebben om te functioneren of verwerken - klinkt erg gezond, ja.

Goldfinger | 13-12-18 | 11:22

Sinds mensenheugenis zoekt de mens alternatieven!

Rallywally | 13-12-18 | 11:26

Schandalig dat defensie niks op heeft met junks en coke snuiverTs, zo ouderwets en onterecht, iedereen weet dat je met drugs op veel beter presteert en betere beslissingen kan nemen.

zwellevertje | 13-12-18 | 11:17 | 3

Over drugs verspreid de overheid de meest baarlijke onzin. De overheid wil namelijk alleen maar dat u killer nummer 1 en 2 consumeert, alcohol en tabak.

Solar666 | 13-12-18 | 11:24

Daarom deelden ze ook in Afghanistan korans met nepgodsdienst uit.

HogeNood | 13-12-18 | 11:31

Je weet niet waar je het over hebt. Maar ok, blijf het vooral geloven. Ondertussen vechten complete legers bewust onder invloed hun oorlogen uit.

F#ckingAwesome | 13-12-18 | 22:30

In de uren 90 werd er vaak drugs gebruikt door watjes die hun fysieke test niet konden halen zonder..

Zijn er ook een aantal overleden door drugsgebruik tijdens de opleiding door de fysieke druk en de belabberde staat van hun conditie..

Ik zeg, eigen schuld, maar het zijn wel de mensen waar je op moet vertrouwen tijdens tijden van ellende..

killRoy1982 | 13-12-18 | 11:16 | 2

Cocaine heeft bij mild gebruik een werking die zowel de lichamelijke als cognitieve prestaties verbeterd. Echter de prijs die je daarvoor betaald is een langere hersteltijd.

Solar666 | 13-12-18 | 11:25

*VerbeterT *betaalT

LonelyWanker | 13-12-18 | 11:27

Dit is de generatie van het 'gap year' en het daybreakers-feestje. "Werken okay, maar het moet wel leuk zijn!". Nul discipline.

MickeyGouda | 13-12-18 | 11:15

Ach, in WOII kregen piloten speed, om een beetje wakker te blijven.

Kanarie_Geil | 13-12-18 | 11:14

Met een snuif op werken die soldaten (lees werknemers) twee keer zo hard voor het zelfde geld.
Waarom dan niet een oogje dichtknijpen ?
Lekker goedkoop voor de werkgever, ze marcheren twee keer zo snel voor hetzelfde geld.

Wijze uit het Oosten | 13-12-18 | 11:14

Prima, maar ik zou graag zien dat onze politici in Den Haag ook verplichte drugstesten krijgen.

Barbarous_Relic | 13-12-18 | 11:13 | 1

Piloten van gevechtsvliegtuigen krijgen in real combat situations toch ook gewoon peppillen om wakker en scherp te blijven. Beetje hypocriet dit van defensie.

VanBukkem | 13-12-18 | 11:12

Heel goed.

Zou ook moeten gelden voor alle andere ambtenaren in het hele land, inclusief politici.

Hoeveel ambtenaren we dan nog overhouden in Caribisch Nederland is dan de vraag, maar daar is het sowieso al een zooitje.

Kompromat | 13-12-18 | 11:11 | 2

Mee eens. Gewoon standaard voor iedereen die met belastinggeld wordt betaald.

mark1487 | 13-12-18 | 11:18

Zal Pechie al zijn afgekickt?

Rallywally | 13-12-18 | 11:24

Natuurlijk worden militairen die waus zijn van de drugs er uit geflikkerd.
Logisch,je wil toch niet dat ze elkaar overhoop knallen.Maar er zijn verschillen in drugs.
De peppers zijn handig in oorlog maar hallucinanten of downers maken vechten moeilijk.Wat belangrijker is dat er minder generaals en dergelijke zijn.
Op veertientienduizend soldaten zijn er negentienduizend onderofficieren. En er zijn ook bijna tienduizend officieren .
Geef daar eens aandacht aan.

pejoar | 13-12-18 | 11:11 | 2

Jij hebt vanochtend ook al aan een poedertje gezeten?

L. Vis | 13-12-18 | 11:12

We hebben een apotheker in huis.

Sprinkhaan | 13-12-18 | 11:31

Als ze alle NPOers zouden ontslaan voor drugsgebruik zou het mediapark in Hilversum een spookstad worden. #GoodRiddance

keestelpro | 13-12-18 | 11:09

Ik zou ook zwaar aan de drugs en drank gaan als Militair in Nederlandse dienst. Wat moet je anders doen. Vechten.. zonder kogels of op oefening bij -30 zonder jas. Of de hele dag stroopwafels vreten. Wordt je ook een keer zat. En tevens zijn het geen NL militairen maar eu militairen. Dat snappen ze zelf nog niet maar dat komt wel wanneer ze naar Oekraïne worden gestuurd om te vechten tegen zwaar bewapende en zeer goed getrainde Russische militairen.

Mark_D_NL | 13-12-18 | 11:09 | 3

Word...

mark1487 | 13-12-18 | 11:19

Met wat jij aan geld erdoorheen smijt aan drugs kun je zelf aardig wat kogels en warme jassen kopen. En iets anders vreten dan stroopwafels.

Militairen die illegale drugs gebruiken (verdiep je eens in de ellende - zware criminaliteit - die deze rotzooi Nederland oplevert) zijn het uniform onwaardig en doen hiermee de reputatie van de dienst en hun medecollega’s ernstig schade aan. Nederland heeft zulke kneuzen echt niet nodig.

Kompromat | 13-12-18 | 11:20

Stroopwafels zijn zoveel lekkerder met een beetje 'poedersuiker'

kapotte_stofzuiger | 13-12-18 | 11:21

Gaat moeilijk worden in de toekomst om een opofferbare godenzoon te vinden die niet gesnoven/geblowed/gespoten heeft. Ten eerste omdat je anders wel wat betrs te doen hebt, en ten tweede omdat je anders dat domme werk niet volhoudt.

BenPakdee | 13-12-18 | 11:09 | 1

Er zijn nog mensen die het eervol vinden te vechten voor dit land.

Uw opmerking toont dat u ervan uitgaat dat militairen daar maar zitten voor andere redenen.

Ik heb bijzonder veel respect voor mensen die dit uniform aantrekken en voor lands belang bereid zijn zich op te offeren. En ik ben ervan overtuigd dat de MEERDERHEID van de militairen met die principes ervoor gekozen hebben om voor die reden in dienst te gaan.

Kompromat | 13-12-18 | 11:27

Maar als t echt oorlogje spelen wordt worden de jongens wel met een lekkere oppepper t strand op gejaagd.

schoon-schip-maken | 13-12-18 | 11:09 | 1

Aaahhhh, pervetine. Mijn Opa had een voorraadje uit een duitse Juncker waar ik nu nog plezier van heb......

BenPakdee | 13-12-18 | 11:10

Wat een gelul. Nederland heeft via de cocainefabriek miljoenen verdiend in de eerste Wereldoorlog. Zie @frau Merkel. Hitler en de hele Duitse bevolking zat aan de pervetin. Chystal meth.
In Vietnam zat alles aan de weed en de heroïne. Soldaten en drugs.

ristretto | 13-12-18 | 11:09 | 4

Dank. Pervetin, dat woord zocht ik. Soort meth.

Mammeloe | 13-12-18 | 11:26

@dionysus, inderdaad. De drankzucht van onze recreërende krijgsmacht in vredestijd is legendarisch.

ristretto | 13-12-18 | 11:50

Ik dacht meer aan de regering die geen cent uit wil geven aan de veiligheid van de soldaten.

Dionysius1 | 13-12-18 | 13:04
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn trouwens wel betere foto's te vinden dan de bovenstaande. Verbeterpuntje.

Frau Merkel | 13-12-18 | 11:08

Heel goed. Bij extra rechten, horen ook extra plichten.

kapotte_stofzuiger | 13-12-18 | 11:08 | 2

Welke extra rechten?

Solar666 | 13-12-18 | 11:26

Ik vind het juist wel lekker verfrissend, dat "zero tolerance" en anders de helft van je leven kwijt.
Als we op die manier het strafrecht nou eens inregelen, dan wordt het nog wel wat op straat.

mark1487 | 13-12-18 | 11:06 | 1

Nee, het is eerder schijnheilig.
Hoeveel denk jij dat er op het binnenhof doorheen gaat?

Halul gebakken | 13-12-18 | 11:18

Nou, in heel Afrika....

Rest In Privacy | 13-12-18 | 11:06

Lijkt me normaal dat je geen doorgesnoven soldaten wilt hebben.

pauljunior | 13-12-18 | 11:05 | 4

Nee, stel je voor dat ze een keer een lolletje hebben. Laat ze maar keurig moorden en bloedvergieten, zoals dat een beschaafd militair betaamt.

obominotie | 13-12-18 | 11:12

Ja lekker aan de harddrugs wat levens verziekt mensen de criminaliteit induwt en zwaar verslavend is. Echt een lolletje!

pauljunior | 13-12-18 | 11:18

Drugs niet eens zoveel verschillend van coke worden in het amerikaans leger bewust ingezet in gevechtscondities. Tot zover je argument.

F#ckingAwesome | 13-12-18 | 22:27
▼ 1 antwoord verborgen

Drugfensie

Tronald_dump | 13-12-18 | 11:04

Niet slim van defensie. Ik heb wel eens gehoord dat de 1e wereldoorlog gewonnen is door de cocaïne die toen nog in de Coca Cola zat.

keestelpro | 13-12-18 | 11:02 | 6

@VanBukkem Dat is een ander verhaal maar daardoor niet minder indrukwekkend. Maar ik meen serieus dat bij iets heftigs en cruciaals als veldslagen tijdens een oorlog druggebruik toegestaan zou moeten zijn.

keestelpro | 13-12-18 | 11:15

Tot 1918 had de Nederlandse Staat een monopolie op de handel in opium.

Mammeloe | 13-12-18 | 11:22

@VanBukkum Soldat shokolat!

Futurus Aurum | 13-12-18 | 14:00
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

LIVE Utrecht Updates. GÖKMEN AANGEHOUDEN