Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Robot Jetten: "Landen die Pact van Marrakesh niet tekenen, buigen voor het populisme"

D'66 heeft een diep doordachte, weloverwogen politieke mening over Marrakesh gevormd!

OK. Stel dat het waar is. Stel dat het wel meevalt met dat Marrakeshpact, en dat de landen die niet tekenen (de lijst wordt dagelijks langer) inderdaad alleen, zoals de spraaksoftware van Rob Jetten zegt, "buigen voor populistische sentimenten over migranten en over vluchtelingen". Wat maakt dat dan van landen die wél tekenen? Zijn dat dan weloverwogen en beschaafde naties, of zijn het vooral weer de politici die willen pronken met hun eigen progressieve veren? De voorstanders zeggen dat het pact niks bijzonders betekent, omdat het niet bindend is - waarom dan zo nodig tekenen bij het kruisje? Er zijn toch al zo veel vluchtelingen- en mensenrechtenverdragen? Waarom niet de bestaande verdragen - die vaak al meer dan een halve eeuw oud zijn - eens tegen het licht houden en eventueel redigeren, om de moderne en door globalisering sterk veranderde situatie te kunnen weer- of doorstaan? Waarom weer tekenen bij het kruisje van goedertierenheid in plaats van een blik in de wat verdere toekomst werpen op de grotere gevolgen van migratie, vluchtelingenstromen en economisch opportunisme? Heeft Jetten zelf niet Europa's allergrootste populist als voorstander van het pact aan zijn zijde?

Is het wél normaal cq anti-populistisch dat (democratische) landen een pact willen tekenen waarin "sensitizing" van media-uitingen over migratie wordt vastgelegd? Is het politiek, sociaal en maatschappelijk verstandig om meer mensen uit religieuze en politieke culturen binnen te laten waarin de liberale democratie als bestuurssysteem in het beste geval onbekend, maar in veel gevallen zeer onbemind is? Is het niet ont-zet-tend goedkoop van Rob Jetten om critici "populisme" te verwijten als je daarmee zelf dit soort prangende vragen kunt ontduiken? Ja. Dat is het. Voorlopige conclusie, derhalve: elitaire partijrobots zoals Rob Jetten die beweren dat niet tekenen een vorm van "populisme" is, zijn zelf inhoudelijk geen haar beter. En een inlegvel (!!) bij het pact wekt ook weinig vertrouwen. Ondertussen heeft de gewone burger nog steeds geen helder, eerlijk beeld van de inhoud van dat Pact van Marrakesh, of de gevolgen er van, want de progressieve, overwogen denker Rob Jetten is te druk bezig met iedereen indelen in Kamp Goed en Kamp Fout. STAAT U AL AAN DE GOEDE KANT VAN DE GESCHIEDENIS?

Reaguursels

Inloggen

De wereld is van iedereen tralalala als jouw huis brand steek ik het mijne uit geveinsde solidariteit ook in de fik, zolang ik/wij maar uitmaken hoe en waar en wat tog!

william7055 | 22-11-18 | 09:39

By the way onder uiteraard een stemmig muziekje Crosby Stills Nash and Young song Marrakesh Express 1969

william7055 | 22-11-18 | 20:53

En weer neemt Nederlandse regering geen stelling en wacht af wat anderen doen. Aan Bolkestein heb je tenminste iets.

djeco | 22-11-18 | 08:57

Ehm in mijn beleving buigen landen die wél tekenen voor het deugpopulisme. Ik ben het met Jetten eens dat het populisme moet worden teruggedrongen. Doei Rob.

ratelaar | 22-11-18 | 00:07

Wat is dat toch met die lui in Den Haag? Is er niet één of andere test voor die kamerleden? Of kan iedereen daar maar zitten?

Mart6037 | 21-11-18 | 21:53

Dus als je het niet met Rob van X66 eens bent, ben je een populist.
-
Dus als ik niet meer zakgeld krijg, is papa stom?
Niveau, als je niet springt ben je homo (en hahaha, gaan we allemaal springen)
Als je geen miljoenen subsidie uitgeeft aan de moskee annex buurthuis, ben je islamofoob.
En ga zo maar door. Rob is echt weer een aanwinst vanuit X66.
-
Rob zet het beleid van zijn voorganger Alexander domweg voort.
-
Leg gewoon nou eens uit waarom het goed is om te tekenen, in plaats van enkel dom te roepen dat je niet deugt als je niet tekent. Ook de Zwitsers hebben het volgens Brussel (Juncker) niet gelezen of zijn volgens Nederland allemaal populisten, hoe zit dat nu eigenlijk? Zijn wij allemaal wel goed en slim?

bananabanana | 21-11-18 | 21:12

Hear hear

MoltisantiBeer | 21-11-18 | 22:08

Hier de reden waarom de regeerders de bevolking vervangen wil hebben: youtu.be/tl0Bo4GKQ-U

SchorrieMorrie17 | 21-11-18 | 21:11

Is dat niet een beetje hetzelfde als een buurman die vóór Zwarte Piet is gelijk stellen aan Jan uit Eindhoven, blanken die inherent niet deugen en die op eigen grond geveld moeten worden, of zeggen dat elke islamiet een terrorist is? Zoals een Sith in absolute waarheden dealt, zo kauwt deze meneer uw mening voor, waarna de vele gegadigden slikbare, linkse brij op een groezelig, populistisch dienblaadje van tin wordt aangereikt.

Slogra | 21-11-18 | 21:07

Wellicht kan Rob Jetten eerst even uiteenzetten welk Nederlands belang gediend is bij het wel tekenen van dit voorstel en pas daarna zijn moralistisch gezwam de wereld inhelpen.

devil13 | 21-11-18 | 19:56

Dat moet Rob nog even aan zijn spindoctor vragen. Het antwoord zal hij uit zijn hoofd leren en hij komt er later nog op terug.

NPOlitiekgekleurd | 21-11-18 | 21:18

In antwoord op uw vraag, waarde redactie: Nee!

Endoxa | 21-11-18 | 19:46

Komt Robot wel eens buiten vraag ik me af ?

laurentius | 21-11-18 | 19:38

Ga over 3 jaar met pensioen dan tieft ik op naar hongarije dit is mijn land niet meer.kut regering.

Gepiel | 21-11-18 | 19:19

Hebben de mensen die denken dat piepklein Nederland rustig half Afrika kan opvangen enig benul van verhoudingen?

miss error | 21-11-18 | 19:07

Hallo miss error, ik ben het helemaal eens met uw, reactie ik zie dat ook zo.
Ons land is gewoon te klein om zoveel mensen allemaal naar binnen te halen.

Charmedone1966 | 21-11-18 | 21:14

Kan heus wel. Allemaal even de buik inhouden en dan past het wel. Maar mijn Subaru zal de deur uit moeten.

JvanDeventer | 21-11-18 | 22:53

De incompetente politieke landverraders tekenen ons doodvonnis! Ik vind dat zij zich daar t.z.t voor moeten verantwoorden en persoonlijk voor moeten boeten!

Lexus01 | 21-11-18 | 19:03

Inderdaad je moet je vingers er niet aan willen branden.

djeco | 22-11-18 | 09:00

De Landverraders, tekenen ons doodvonnis!

Lexus01 | 21-11-18 | 18:59

Ongezien lijn Trump aanhouden. Overigens hoop ik dat er veel en veel meer mannen homo worden. Juich het van harte toe. Scheelt mij weer de nodige concurrentie moet je maar rekenen.

Tiktak Theo | 21-11-18 | 18:58

Die robot is niet echt! Een heel eng mannetje! Alleen rechters stemmen daarop!

Lexus01 | 21-11-18 | 18:54

Namen opschrijven van politici die ons land verraden! Opdat wij weten wie de rekening krijgen!

Lexus01 | 21-11-18 | 18:52

En weer flikt de VVD haar leden een klote streek. Want staatssecretaris Harbers - hij had altijd een grote waffel - gaat het pact ondertekenen! Wat een landverrader zeg, bah!

Rdock | 21-11-18 | 18:45

Iets anders verwacht van Harbers?

vranac | 21-11-18 | 19:15

Populisme (van het Latijnse populus, "volk") is een politieke stijl (soms een ideologie genoemd) waarin de centrale tegenstelling die tussen "het volk" en "de elite" is, en waarbij de populist de kant van "het volk" kiest. - Er wordt "het volk" ondemocratisch een pact in de mik geschoven en als je het daar niet mee eens bent ben je een populist? Alsof je tegen je wil voor het altaar wordt gesleept voor het huwelijk en vervolgens het verwijt krijgt dat je niet van hem/haar houdt. Die gasten sporen echt niet.

Claude_Vieaul | 21-11-18 | 18:27

Zwitserland tekent ook al niet . plus nog een rits Landen .
Die Haagse Hippies die zitten dit Land toch naar de kalote toe te helpen ,met nog meer Murkenmeuk en dito problematiek voor Nederstan .
Laat maar lekkers naar de tyfus gaan hier , Ik steek er geen klauw voor uit .

liegende lippen | 21-11-18 | 18:24

Ik moet overgeven bij het horen van die naam.

bft | 21-11-18 | 18:14

Weer een zaakje van "wat je zegt ben jezelf". Het is juist populistisch om voor te zijn. Populistisch staat voor mij meer en meer voor weldenkend, politiek correct, pro EU,immigranten en anti racistisch,fascistisch ook als er geen sprake van is maar we gaan het niet onderbouwen of beargumenteren….. DAT is populisme!

ger1306 | 21-11-18 | 17:43

Inderdaad. Mensen willen niet graag ‘dom’ bevonden worden. Wanneer je niet kosmopolitisch en policor bent word je door de goegemeente als ‘dom’ versleten. Een nieuw soort ‘intellectueel populisme’ is hiermee geboren. Best een mooie uitdrukking vind ik zelf: intellectueel populisme.

Toninhocerezo | 21-11-18 | 18:08

Het past in de lijn dat tegenwoordig iedereen ‘gestudeerd’ moet en wil zijn en 10 wereldreizen moet hebben gemaakt. Daar hoort een bepaalde levenshouding bij is de mode geworden.

Toninhocerezo | 21-11-18 | 18:09

"Wie niet voor ons is, is tegen ons"

Scaramanga01 | 21-11-18 | 17:37

Klinkt erg populistisch.

ger1306 | 21-11-18 | 17:44

Een weldenkend mens is tegen D66.

Vuurwezel | 21-11-18 | 17:50

Lees net dat die halve Marokkaan ook voor tekenen bij het kruisje is

likdoorn | 21-11-18 | 18:17

Zou hij dat verdrag al gelezen hebben? Net zoals zijn illustere voorganger het verdrag met de Oekraïne nooit had gelezen maar het wel zijn steun eraan gaf. Met alle gevolgen vandien.

Julianalaan | 21-11-18 | 17:27

Met die Jetten gaat D66 de oorlog niet winnen. Niet dat ik dat erg vind natuurlijk.
Die gladde jeugd van heden te dage lijkt wel een computerjugend.
De computer is hun heer en meester.

marjen | 21-11-18 | 17:07

Ja zeker. We moeten ook van de Eiffeltoren afspringen, om niet toe te geven aan het populisme.

MistaRazista | 21-11-18 | 16:53

Dat die nog overeind staat na al die aanslagen daar mag al een wonder heten.

Scaramanga01 | 21-11-18 | 17:38

Je zou bijna terugverlangen naar Pechthold! Zo erg is het al.

NeedIsaymore? | 21-11-18 | 16:41

LOL.. neee..

Scaramanga01 | 21-11-18 | 17:37

Luisteren naar de Goede koenRaad van de (inter)Nationaal Socialistische
Beweging '66.
Nee bedankt!

Jan Passant mk2 | 21-11-18 | 16:27

Een populist, nationalist en patriot, wat wil je nog meer. Liefde voor het vaderland, sociaal voor de ander (niet de hele wereld), goede buren met de omringende landen, maar Jetten de weerzinwekkende EU pop van D66 zet al deze mensen weg in de foute hoek, een ongelofelijke domme opmerking van deze stijve onbenul.

lanexx | 21-11-18 | 16:08

Volgens Robot Jetten ben populist als je tegen deze overeenkomst bent. Nou, dat kan die ouwe VVD er Bolkenstein mooi in zijn zak steken. Maar robotje is natuurlijk D66, die weten alles beter.

wallenberg | 21-11-18 | 15:42

Een goeie.
Volgens een bekend vaderlands historicus valt D66 ook onder de populistische partijen. Ook een partij die zogenaamd de 'macht' teruggeven aan het volk.
In zijn reeks over populisme ontbrak D66 niet.

marjen | 21-11-18 | 15:48

Uiteraard hebben ervaren en wijze mensen zoals Bolkestein gelijk. Deze d'66 opdraaipop is nog een kind. Heeft totaal geen notie wat de islam over 40 jaar betekent voor Nederland. Stuur hem een jaar op stage in een aantal islamitische landen.

wieowie123 | 21-11-18 | 17:12

"Waarom weer tekenen bij het kruisje van goedertierenheid in plaats van een blik in de wat verdere toekomst werpen op de grotere gevolgen van migratie, vluchtelingenstromen en economisch opportunisme?"

Voor de grotere gevolgen van de massa-immigratie hoef je echt geen koffiedikkijker te zijn en een "blik in de wat verdere toekomst te werpen". Je kunt volstaan met een blik achterwaarts te werpen en op eerlijke wijze te evalueren wat ca 40 jaar massa-immigratie nu precies heeft opgeleverd. En dat is, afgezien van een handjevol "mensen met een migratie-achtergrond" die het hier goed doen - dwz zich hebben aangepast aan de hier dominante westerse cultuur van moderniteit, vrijheid, democratie, seculariteit, VvMU, gelijkheid van man en vrouw, en in hun eigen levensonderhoud kunnen voorzien - een hele hoop ellende die ook nog eens bakken met geld kost.

Die zg "verrijking" waar politici in de jaren 80 en 90 het zo vaak over hadden (en welk woord ze sinds het begin van de 21e eeuw werkelijk nooit meer in de mond nemen), is een gigantische verarming gebleken. In plaats van zo'n volslagen waanzinnig "migratiepact" te tekenen dat is verzonnen door VN bobo's met een te hoog promillage in hun bloed, zou de EU eindelijk eens stevig beleid moeten ontwikkelen om de buitengrenzen dicht te timmeren tegen al die nooddruftige derdewereldlanders die hier maar op de bonnefooi komen binnenwandelen en -dobberen. En Nederland zou eens echt werk moeten maken van dat absurde asielbeleid: nog maar één aanvraag, en bij afwijzing meteen eruit. En al die uitgeprocedeerden waar we nu mee zitten, óók eindelijk terug naar eigen land, ook als ze in het bezit zijn van aaibare kinderen.

En die Rob Jetten met zijn elitaire D66 club? Die gaat de weg van de PvdA. D66 wordt weer gedecimeerd tot drie of vier zeteltjes, en dat zal beter zijn voor iedereen.

Dr_Johnson | 21-11-18 | 15:05

Zolang D66 nog 1 zetel heeft zijn we niet van de pratende robot af

likdoorn | 21-11-18 | 17:31

Artikel 7 "This Global Compact presents a non-legally binding, cooperative framework that builds on the commitments agreed upon by Member States in the New York Declaration for Refugees and Migrants. It fosters international cooperation among all relevant actors on migration, acknowledging that no State can address migration alone, and upholds the sovereignty of States and their obligations under international law."

Kan iemand mij de diepere betekenis van dat laatste zinnetje uitleggen, dat "It [The Global Compact] fosters international cooperation among all relevant actors on migration, acknowledging that no State can address migration alone, and upholds the sovereignty of States and their obligations under international law."
Zo onstellend raar in mijn ogen en oren.
Bij voorbaat dank. Evocatus

Evocatus | 21-11-18 | 15:03

Inlegvelletje?

Aaah, gadverdamme, gvdomme, idoterie, waar kenne we dat van. Zijn ze helemaal van de ratten (sorry ratten) besnuffelt, zoethoudertje, stompzinnigheid, nutteloze flauwkul, lebensgevaarlijke onzin.

Grijp Kaag in virtueel in d'r kraag en vraag of ze niet naar de zieleknijp moet voor een behandeling. Lijpe idioten (ja, is dubbel-op, wee-tik), stront i.p.v hersens, dichtgetikte goeddoenerij. "Soft law" wordt "hard law" op termijn, da's het grootste risico.

Wat staat er allemaal niét in dat compact?
Bijv. keiharde data waarop alles gebaseerd zou moeten zijn en wat vinden we: "Collect and utilize accurate and disaggregated data as a basis for evidence-based policies" Verder helegaar niemandal niets.

"Accurate data" ja, ja, zie NLse discussie tussen prof. Leo Lucassen en wiskundige an antropoloog dr. Jan van de Beek. Hoe willen we in gotsnaam op mondiaal niveau fatsoenlijk data verzamelen?
Ik weet het niet hoor.
Of toch: Kan-gwoon-nie. Evocatus

Evocatus | 21-11-18 | 14:59

Waar lullen we hier nog over? Rutte gaat tekenen omdat Merkel het wil, het van D’66 moet anders kabinet laten vallen, hijzelf er goed voor wil staan in Brussel voor ‘n volgende baan.

Blonde Nel | 21-11-18 | 14:58

Het lijkt zinnig deze discussie met politieke partijen ene reaguurders op het Binnenhof te voeren binnenkort.

Analysis | 21-11-18 | 15:11

#Analysis, waarover wil je het hebben? Blijf maar lekker thuis zou ik zeggen want alles daar is nep. Deze deal is al lang beklonken binnen de bende van “75 + 1”.....

Blonde Nel | 21-11-18 | 15:15

@Nel ja natuurlijk zijn er zaken voorgekookt. Maar daarbij gaat men er van uit dat niemand echt protesteert en zich als een kikker zachtjes laat koken. Dus thuis zitten en reageren alleen gaat niet werken. Kijk naar de KoZP, alleen nu er 'hooligans' opstaan wordt er wat gedaan. Een grote manifestatie op het Binnenhof zal zeker impact hebben

Analysis | 21-11-18 | 15:40

Wat is er mis met populisme? Vanuit democratisch oogpunt niks lijkt me. Maar D66 en de Europuppets van de VVD maken er een sport van het gepeupel zoveel mogelijk dwars te zitten.

caspert79 | 21-11-18 | 14:54

Typische reactie van 'links': demoniseren van tegenstanders als racist, nazi, populist zonder op de inhoud en vele argumenten tegen ondertekening in te gaan.
Demoniseren mag gewoon niet in een democratie, dan belanden we in een fastiscoide samenleving. Maar kennelijk voelen D66 en soortgelijken zich daar happy bij. Dan weten we dat ook voor de volgende verkiezingen. Laten we maar een lijst aanleggen vast van partijposities van D66 in deze en regelmatig terugspoelen ..

Analysis | 21-11-18 | 15:07

Robo jetten moet een firmware update krijgen. Deze beta versie bevalt slecht. Paar definities herschrijven.

timmey | 21-11-18 | 14:54

Voor de lezer die geïnteresseerd is in cijfertjes toont Roy beck nog eens aan dat immigratie niet opeglost wordt door het verplaatsen van mensen.
Immigration World Poverty and Gumballs 2010 - Immigration Doesn't Work
www.youtube.com/watch?v=KCcFNL7EmwY
Er valt gewoon niet tegenop te landverhuizen. Evocatus

Evocatus | 21-11-18 | 14:45

Populisme is geen vies woord. IEDERE politieke partij gebruikt populisme om populair toe doen bij hun achterban.

poiuytrewq | 21-11-18 | 14:35

Als het rechts is het populstisch is het links is het een goed idee.

lacucaracha | 21-11-18 | 15:26
-weggejorist-
Nietgek | 21-11-18 | 14:29

*Wederom excuses aanbiedt aan Joris van dienst wegens Stelcon formaat tegel*

Nou, mijn waarde RoboJetten, laat mij eens wat gaten in uw gebrabbel schieten. En graag zou ik ook wat antwoorden van u hebben omtrent hetgeen ik hieronder ga tegelen. En voor de liefhebbers hier het hele UN Marrakesh Compact in pdf formaat. Leest u en huiver:

- refugeesmigrants.un.org/sites/default...

Objective 4 action f – De afwezigheid van een nationaliteit van een migrant is geen enkel probleem. Het creëert enkel wat hobbels in het identificeren van de migrant als zijnde legitiem. Landen zullen deze migranten alsnog moeten opnemen en hen basisvoorzieningen verschaffen.

Objective 5 – "Het verbeteren, bevorderen en flexibiliseren van reguliere migratie."

Objective 7 action a – Bestaand relevant beleid kan gedwongen worden zich aan te passen aan de Sharia eisen van de instromende migranten.

Objective 7 action b – Islam wordt erkend als een religie en krijgt daardoor verregaande immuniteit en bescherming. Hun mensenrechten zullen gewaarborgd worden aan de hand van de islamitische normen en waarden.

Objective 11 action f – Aangaande de relevante wetten en/ of reglementen die dienovereenkomstig worden gewijzigd dienen te worden, verplicht dit om illegale migratie te accepteren, terwijl de bestrijding van "discriminatie" het gereedschap zal worden dat altijd in het voordeel van de migrant zal uitpakken.

Objective 15 action e – Zal gebruikt worden om Sharia-compliant Gezondheidszorg te faciliteren.

Objective 16 action c – Verzekert gezinshereniging waardoor de migratie exponentieel vergroot zal worden.

Objective 17 / 33 – Kritisch nadenken aangaande twijfelachtig gedrag van de migranten (denk bv aan Nieuwjaarsnacht in 'Keulen') wordt een probleem want dit wordt door deze Objective veroordeeld en zelfs mogelijk strafbaar(!).

Objective 17 action a – Neemt de VvMU onder vuur want migranten moeten standaard als onschuldige slachtoffers worden gezien, ook als dit niet zo is.

Objective 17 action c – Het controleren van de MSM, o.a. door censuur, want ongemakkelijke feiten omtrent migratie mogen niet langer worden gebracht, alleen het aanprijzen van de migratie als zijnde een progressief en positief iets krijgt nog ruimte. De kritische media zullen hierdoor zonder steun of fondsen komen te zitten wat e.e.a. nog verder verergert.

Objective 17 action g – Migratie wordt nu ook gepromoot in het kader van eventuele verkiezingscampagnes.

Objective 20 action i – Legt de fundatie voor Sharia bankieren.

In 1973 stichtte de Europese Economische Gemeenschap en de Arabische Liga de Euro-Arabische Dialoog. Onder het voorwendsel van een dialoog creëerden ze een politiek en wettelijke superstructuur die de gehele Euro-Arabische relatie omvat. Te midden van andere overeenkomsten werd ook de migratie geadresseerd als zijnde een belangrijk component van deze relatie (Olie voor Migratie), dit werd geëist door de Arabische Associatie. Deze hele Clusterf*ck komt dus niet bepaald uit de lucht vallen. Zie hier de gehele Straatsburg resolutie:

- gerard1945.wordpress.com/2017/08/06/d...

We gaan er gewoon keihard met boter en suiker in, niet meer niet minder. Want over de desastreuze gevolgen voor de inheemse bevolkingen die de enorme aanwas zullen moeten gaan verstouwen wordt met geen woord gerept. Hoe zit het dan met hún mensenrechten? Tellen die soms niet meer mee enkel en alleen omdat zij toevallig Europees zijn? Het is een Grondrecht, óók vastgelegd in een UN resolutie aangaande genocide(!) en het onvervreemdbare recht van een inheems volk zich op haar eigen grondgebied te ontwikkelen, leven, vieren van tradities e.d. (pdf-alert)

- www.un.org/en/genocideprevention/docum...

Ziet u met name Artikel II, Lid b en c.

Sjefke7807 | 21-11-18 | 14:24

Het begint wel te lijken op Artis zonder hekken, kooien en terraria. Laten we dat eerst proberen

Uilenspiegel | 21-11-18 | 14:50

Prima samenvatting Sjefke.

lacucaracha | 21-11-18 | 15:19

In het kort: een wurgcontract in vermomming.

MistaRazista | 21-11-18 | 16:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Stefan Molyneux zegt behartenswaardige dingen.
Duurt wel: 1:17:12 maar dan heb je ook wat!
www.youtube.com/watch?v=5WRszRZBfYw
Goed opletten! Evocatus

Evocatus | 21-11-18 | 14:24

Ik vind zijn uitgebreide besprekingen ook altijd zeer leerzaam!

zwarte_weduwe | 21-11-18 | 15:27

Na vanacht nog de eerste 50 vragen van Baudet gehoord te hebben over dit pact (daarna werd het een beetje eentonig) lijkt het mij dat iedere gezonde Nederlander kan inzien dat dit wel 1 van de slechtste dingen is die je kunt ondertekeken. Maar ja, dat kan je Robbie de robot niet wijs maken. Deze jongen had beter in de caravan van Bassie en Adriaan kunnen blijven, dan had die meer positieve kijkers gehad.

Sinclair | 21-11-18 | 14:22

Goede vraagstelling van Van Rossem: waarom wèl tekenen?

Dr.SapperDeFlipFlap | 21-11-18 | 14:20

Jij als land hebt er inderdaad geen enkel vóórdeel van...

Dr.SapperDeFlipFlap | 21-11-18 | 14:22

Robot Jetten; ja natuurlijk is die vóór. Je kunt van Jesse Klaver ook niet verwachten dat hij opeens alle Eritreërs het land uit wil zetten.
Het zou eerlijkheidshalve wel beter zijn als D66 de eigen naam eens kritisch zou beschouwen. EU'66, de Consultants Partij, de Frequent Flyer partij of AntiNed zou beter zijn.

JvanDeventer | 21-11-18 | 14:01

Ongezien de tyfus en opgerot.

Matwetwe | 21-11-18 | 14:00

"Waarom niet de bestaande verdragen - die vaak al meer dan een halve eeuw oud zijn - eens tegen het licht houden en eventueel redigeren, om de moderne en door globalisering sterk veranderde situatie te kunnen weer- of doorstaan? "

Natuurlijk niet v Rossem, ze hebben een nieuwe kickstarter nodig nu Merkel straks de knoet aan de wilgen hangt.

Welles! Nietes! | 21-11-18 | 13:58

Deze gekkigheid zal gestopt moeten worden.
Staken is geen optie in Nederland.
Staken in Nederland is een gezellig dagje uit met collega's naar het malieveld.
Een geheel verzorgde busreis met een shirtje petje sjaaltje en een lunchpakketje van de bond.
Oh dat was zo'n gezellig uitje.
Staken is op de barricades.
Demonstreren zelfde laken pak.
Kijk op dit moment naar Frankrijk, dat is demonstreren.
Als wij iets duidelijk willen maken aan deze regering, zullen we ze moeten pakken waar het zeer doet.

pianist | 21-11-18 | 13:58

Rob Jetten. Manamanman, ga eens lekker opflikkeren doen.

F1802 | 21-11-18 | 13:58

Gaat gewoon dezelfde weg als de EGKS, voorloper van de EEG en latere EU. Als alle internationale verdragen trouwens. Het begint uit het zicht van het volk met een intentieverklaring door wat ambtenaren ergens in een zaaltje in de provincie en 70 jaar later ben je een racistische populist als je niet meteen staat te springen van blijdschap als een Moldavier na 1 dag werken in Nederland 45 jaar WW op Nederlands niveau kan krijgen.

Over x-tijd krijgen we de eerste Marrakesh-casus. Een kleuter kan bedenken wat er dan gebeurt. Een advokaat, stichting of deugbiljonair klaagt staat aan, beroep op Marrakesh tot aan Europees Hof, et voila: de goede asielzoek(-st)er mag blijven.
Nu hebben we een precedent, alle politici verschuilen zich achter de rechter, our hands are tied! leve de rechtsstaat blablabla, en over 50 jaar verzuchten we: tja misschien was het niet zo'n goed idee. Maar dan is het natuurlijk te laat. Dat is ook de hele bedoeling: dat we continu voor een voldongen feit worden gesteld.

Het is een cliché, maar we worden inderdaad overal ingerommeld.
Wat ook niet helpt is de NPO. De NPO zou de overheid moeten controleren. In plaats daarvan controleert zij ons. En als zij ons even niet controleert worden we het bos ingestuurd met een of ander fokking reisreportage over niks, waarvoor wel 8 duurbetaalde ringbaardjes in kazachstan in het hilton moeten zitten.
Het is hoe dan ook ongelofelijk wat er allemaal gebeurt.

Magdatkandat | 21-11-18 | 13:56

D66 vindt het blijkbaar een goed idee dat de VN bepaalt hoe onze journalistiek moet publiceren over migratie en dat onze overheden ethische standaarden gaan opleggen aan de journalistiek. Een zichzelf respecterende democratie gaat hier toch niet in mee?
Maar wel janken als president Trump een keer uithaalt naar een journalist, want oh oh oh, dan is de vrije journalistiek in gevaar.

LaatsteAvondmaal | 21-11-18 | 13:46

Waarom tekenen voor akkoord als het pact toch niet bindend is? Tekenen als gelezen is dan voldoende.

lulleficatie | 21-11-18 | 13:36

De partij Groen in Vlaanderen maakt het nog grappiger: zij vinden dat België moet tekenen, omdat je dan "kan meepraten over de uitvoering van het pact". En niet tekenen "beschadigt het aanzien van het land". Dat noem ik wereldvreemd.

LaatsteAvondmaal | 21-11-18 | 13:53

Volgens mij heeft de gemiddelde burger inmiddels wel een redelijk helder beeld van het verdict van Marrakech en de impact voor W-Europa. Maar helaas worden "wij" (de gemiddelde burgers) straal genegeerd door overheid en MSM.

R van Perzie | 21-11-18 | 13:27

Gelukkig is Bannon in Europa neergestreken en hij biedt zijn diensten aan de juiste partijen aan. Krijgen we een MEGA campagne. Make Europe Great Again.

Zal wel niet. Trump!

Eierbal-is-fijn | 21-11-18 | 13:22

Ja lekker, die is al binnen! Na hem de zondvloed!

Lychnari | 21-11-18 | 13:25

Praat redelijk Duits voor een immigrant. Met zulke Jesse Jackson klonen kan het nog wat met wir schaffen dass.

R van Perzie | 21-11-18 | 13:29

Zo, die kerel mag wel in een topic verschijnen, in de politiek is 'ie ook welkom met zulke opvattingen wat mij betreft.

Abject | 21-11-18 | 14:03

zie ook Afshin Ellian op Elsevier.nl

R van Perzie | 21-11-18 | 13:21

Alleen zwakzinnige argumentloze populisten gebruiken het woord populist
( oh , sh!t , euh , ik bedoel ... euh )

enorme sukkelzak | 21-11-18 | 13:12

En tekenen dit akkoord...

Papa Jones | 21-11-18 | 13:21

Over indelen gesproken overigens.
Rob Jetten staat met stip ingedeeld op de lijst met eerste bewoners van heropvoedingseiland Rottumeroog. Barak 6, bed 6, onder.

Lafayette | 21-11-18 | 13:12

Voluit lachend op de bank. Deze maakt mijn avond! Dank

Canis.bonus.es | 21-11-18 | 19:57

Mutti Merkel wil de tijd die er rest van haar kanselierschap vooral zo besteden, dat het lot van de vluchtelingen over de hele aardbol verbetert. Ze gaat en staat daarbij in de voetsporen van Christelijke zendelingen, die in donker Afrika met gevaar voor eigen leven de bush-bush introkken omdat zij zich het lot van die arme bloedjes aantrokken. Het gevolg is een catastrofe: de bevolking van Afrika groeit naar vier miljard in no time. Er is voor die arme bloedjes geen grasspriet meer over in eigen land en nu komen ze als sprinkhanen aangevlogen. Mutti Merkel heeft haar strooppot geopend en elke dag verschijnt er in Duitsland een gruwelverhaal over een gruwelmoord op met name oudere Duitsers door 'erkende vluchtelingen'. Wat bij dit Pact van Marrakesh en bij Mutti Merkel en bij die hele Christelijk idealistische zendingsdrang opvalt, is de patroniserende / matriarchale boventoon (Mutti weet het beter), een kwalijke verziendheid die volstrekt zich doof en blind houdt voor de ramp die zich dichtbij afspeelt (bedreiging, roofmoord, geen enkel respekt voor medemensen, in het bijzonder de ouderen), maar bovenal een weigering om de problemen helder en duidelijk te analyseren. Er is een bevolkingsexplosie gaande van ongekende omvang. Mutti Merkel gaat er wat aan doen. Gaat ze daar vrouwen en mannen onderwijzen over veilige seks? Kinderen krijgen is hun veiligstelling van hun oude dag. Wat Mutti Merkel en de linkse kerk dient te leren: zie hoe kolossaal rampzalig een chronisch idealistisch ingestelde verziendheid uitwerkt.

Eeuwig..Op..Vakantie | 21-11-18 | 13:10

Heel snel opgelost. Geen voeding, vaccinaties en medische zorg meer geven. De natuur in Afrika is dan binnen nu en 10 jaar herstelt.

ja-ja-nee-nee | 21-11-18 | 13:17

Heeft niets met christelijke zendingsdrang te maken , ze voert keurig de globalistische agenda uit zoals ze dat al jaren doet.
Ze heeft haar vertrek welliswaar aangekondigd , maar zal tot die tijd nog zoveel mogelijk
Globalistische agenda punten proberen door te drukken en in gang te zetten , daarbij uiteraard erg geholpen door 90% v/d MSM.

enorme sukkelzak | 21-11-18 | 13:19

Ik ben toch heel benieuwd hoe dit onderwerp in de Duitse regering word beslist. De CSU met Seehofer zal nooit accoord gaan met dit pact.

Trumme | 21-11-18 | 14:43

'Jetteke Thunderbird ' heeft ws nog steeds de oude betekenis van de term 'populist' op het netvlies staan.
Geeft nix hoor, lieverd.

Hierbij de al enige tijd geleden, herziene versie;
Een 'populist' is iemand die het realisme omarmt cq daar dicht tegenaan schuurt en aan de hand daarvan de toekomst vorm geeft.

Overigens lang moeten nadenken, waar heb ik die 'vent' toch ooit eerder heb gezien......... maarrrr, er is beeld!
i.ytimg.com/vi/JdEgp1KFJAA/hqdefault....

@xel | 21-11-18 | 13:10

Vrachtschepen tot de nok gevuld met lekkere wijven. Ik zou daar niet tegen zijn. Dus ik begrijp Rob.

RickTheDick | 21-11-18 | 13:09

Rob ziet uit naar vrachtboten vol met mooie, sterke Afrikaanse jongens.

piloot47 | 21-11-18 | 13:27

Rob heeft slechte ‘herinneringen’ uit z’n periode van uit de kast komen.

Trumme | 21-11-18 | 14:45

Waaom komen landverraders in vredestijd weg met hun idiote fantasieën? Kaal scheren en met pek en veren door de straten sleuren!

Betterworld | 21-11-18 | 13:08

Shame!

zwarte_weduwe | 21-11-18 | 14:26

set speech Modulator = on
boost confirmation bias level = 101
load script UN MigrationCompact
'' Our success rests on the mutual trust, determination and solidarity of States to fulfil the objectives and commitments contained in this Global Compact. We unite, in a spirit of win-win cooperation, to address the challenges and opportunities of migration in all its dimensions through shared responsibility and innovative solutions.''
end

masahide | 21-11-18 | 13:07

Misschien kan die 85-jarige vrouw in Eindhoven aan Rob Jetten uitleggen dat buigen voor het populisme juist wel een verstandige zaak is.

K. Westergaard | 21-11-18 | 13:07

Als wij het na 1945 deden. Waarom kan de rest het eigen land niet opbouwen in 2018?
Ps OT als premium vind ik de stijloze promoties een beetje Marrakesh achtig worden

am*dam | 21-11-18 | 13:06

Omdat het veel makkelijker is om gewoon bij de buren geld te halen.

peterdh | 21-11-18 | 13:10

Waarom zou Jetten een inhoudelijke discussie moeten voeren met politieke opponenten? Het is toch veel effectiever om hen te diskwalificeren en te besmeuren als populist. Goedkope inhoudsloze retoriek en framing, dat is zo onderhand de specialiteit geworden van D66.

therealbraindump | 21-11-18 | 13:06

Afgelopen nacht was Thierry Baudet in de Tweede Kamer bij het debat over de begroting van Veiligeid en Justitie danig op dreef. Tot ergernis van sommige mede-kamerleden droeg hij alle honderd vragen over het Marrakesh-pact voor die hij een maand geleden ook al schriftelijk aan de regering had gesteld. Daarop had hij nog altijd geen reactie gekregen. Mooi om even terug te kijken op NOS-politiek. Heerlijke televisie.

Paramaribo | 21-11-18 | 13:05

linkje met tijdaanduiding waar Baudet begint?

piloot47 | 21-11-18 | 13:33

Super. Zoals het hoort. De kamer dwingen de inhoud in te duiken, zoals het hoort. Slechts een enkeling van 150 tweede kamer leden heeft de tekst van het pact gelezen. En dit is de manier om alle bepalingen van het pact door de strot te duwen.

100MiljoenMiljard | 21-11-18 | 14:30

Ik blijft wel gewoon herhalen!!

D66 is niet (echt) links... Het is een DIEHARD PROGRESSIEVE partij en niet links en ook niet rechts

Quotes over D666:

''D66 buigt net zo makkelijk naar links als naar rechts''
''de meest antireligieuze partij'' (lees anti christelijke partij)
''De moslim moet vooral worden beschermd. D'66'er: "Ach, als zij die sharia willen, dan moeten wij dat niet tegenhouden."

Nou ja hopelijk komt er snel Paars 3.... oh wacht...

ja-nee-misschien | 21-11-18 | 13:05

Wat een krijgshaftige taal, maar het leeft niet onder de Nederlanders die vinden het best er waren amper handtekeningen tegen te bespeuren.
Neem nu het kinderpardon dat leeft wel bij de mensen.

botbot | 21-11-18 | 13:05

Ik buig liever voor populisme dan voor de islam

TeddyWankSpider | 21-11-18 | 13:04

D66 wil Nederland zo snel mogelijk kapodt, en dat kan met dit pact. Het enige nederlandse waar men bij D66 belangstelling voor heeft zijn de nieren van de gemiddelde Nederlander.

De Briemusketier | 21-11-18 | 13:04

Het tekenen van het verdrag van Marrakesh is niets anders dan het begin van het einde. Ja ideologisch zal migratie best goed zijn en over 631 jaar zal de hele wereld lekker rond migreren en mixen. Maar dit verdrag gaat eigenlijk alleen maar over nog meer migratie naar Europa en nog minder middelen om dat in te dammen. En dat hebben we de komende 100 jaar juist niet nodig.

Fcknwckd | 21-11-18 | 13:02

Dat verdrag van Marrakesh heeft of geen juridische betekenis, dan hoeft het ook niet ondertekend te worden. Of het heeft juridische gevolgen, in dat geval ook niet tekenen want we zitten nog met dat mooie verdrag uit 1953 waaruit de asielindustrie tot op de dag van vandaag nog put.

DenkenDanDoen | 21-11-18 | 13:02

Andersom, noem 1 goede reden om het wel te tekenen. Is er niet.

peterdh | 21-11-18 | 13:11

Je suis populiste

MoonBeebe | 21-11-18 | 13:01

Aangezien de boven ons gestelde Eurofiele cultuur-Marxistische elite een ziekelijke hang heeft naar zelfvernietiging, zullen ze ook dit verdrag ongetwijfeld gaan ondertekenen. Wederom een stap richting culturele suïcide, onder leiding van de vader aller populisten, en dan heb ik het uiteraard over dat volgevreten varken in Brussel, dat luistert naar de naam Timmerfrans. Hij heeft het, quasi zweverig als ware hij een soort Jezus, niet over het ondertekenen, maar over het "omarmen" van het Marrakesh verdrag.

Motleycrew | 21-11-18 | 13:01

Niet naar zelf vernietiging.... alleen het gepeupel moet er aan. Zi zullen beschermd worden door het Europese leger. Denken ze toch.

Benesha | 21-11-18 | 14:02

De moffen hebben gewonnen.
Einheitswurst sollen sie fressen.
De niederländische folklorepoppenkast staat collaborerend aan de genocidale zijde.
"jammer, kunnen we niets aan doen"
"tsja, de europese regelgeving hè?"
Verzet!

hallevvezool | 21-11-18 | 13:01

Goed stuk. Met name het steeds maar weer framen van onwelgevallige standpunten als 'zwichten voor populisten' moet aan de kaak gesteld worden. Je mag toch hopen dat de leider van D66 inhoudelijke argumenten voor het pact heeft en zich niet hoeft te bezondigen aan dit soort holle en polariserende kreten?

Amsterdamsko | 21-11-18 | 13:00

D666 en inhoudelijke argumenten? Roflol!

Lupuslupus | 21-11-18 | 13:05

Zolang niemand kan vertellen wat de voordelen van de huidige migratiegolven zijn en voorbeelden kan noemen van de prettige kanten van de multiculturele samenleving, hoeft ook niemand aan te komen met de term populisme alsof dat iets onwenselijks is. Het is helemaal geen schande hoor, om de kant van het volk te kiezen, integendeel. Dat zouden meer volksvertegenwoordigers moeten doen.
En kijk nog eens wat beter naar de belangen van de migrant, populismeroepers: is hij/zij werkelijk het meest gediend bij ontworteling en een leven in de marge op een ander continent?
Ook al vind/denk je dat het geen zin heeft, teken toch maar de petitie alsjeblieft: petities.nl/petitions/geen-toestemmin...
Zelf heb ik ook maar die van België getekend, wat maakt het uit:
www.stopmarrakesh.com/?fbclid=IwAR2QV...

Poesmobiel | 21-11-18 | 13:00

Ondertekend, staat nu op goed 20.000 tekeningen.

Fcknwckd | 21-11-18 | 13:04

Wat is die Robot Jetten toch een enorme knuppel. Buigen voor het populisme...
Kom dan met een inhoudelijke reactie waarom het zo belangrijk is om te tekenen bij het kruisje

100MiljoenMiljard | 21-11-18 | 13:00

Dat *is* zijn inhoudelijke reactie. "Ik ben geen populist". Verder komt hij niet. En nou niet meer zulke moeilijke vragen stellen hoor!

peterdh | 21-11-18 | 13:13

D66 en al die linkse zooi is verantwoordelijk voor de groei van extreem rechts

Slough | 21-11-18 | 13:21

Over 10 jaar zijn de pensioenfondsen opgevreten omdat we onze bezetters moesten financieren en staat dit land bankroet aan de rand van een burgeroorlog. Zeker als we luisteren naar een pedant pubertje als Rob Jetten.

K. Westergaard | 21-11-18 | 12:59

Van Rossem, ik ben om: ik zet mijn handtekening niet.

Kuifje-in-Afrika | 21-11-18 | 12:58

Dat snap ik niet. Ik zie voor Afrika alleen maar voordelen Kuifje!

Winter_is_coming | 21-11-18 | 12:59

Kuifje in Afrika blijft gewoon Kuifje in Afrika.

Papa Jones | 21-11-18 | 13:44

Die hele VN is een volslagen overbodige organisatie. Kost bakken met geld en houdt voornamelijk hongersnood en oorlog in stand. Nee, we gaan in ruil voor voedsel geen sterilisatieprogramma's opzetten, want dan helpen we ons eigen verdienmodel om zeep. Bovendien is het zo heerlijk crossen in je Landrover en die arme zwartjes een zak rijst toewerpen geeft zo'n fijn gevoel, waarover het heerlijk napraten is aan de bar van ons hotel.

gestoptmetroken | 21-11-18 | 12:56

Het motto SPQR heeft lange tijd gewerkt, dus populisme moet wel goed zijn. Toch?

Winter_is_coming | 21-11-18 | 12:56

Overigens kan er niet genoeg worden gebogen voor het POPULISME....
Ik heb inmiddels vrede met die term.

Pierre Lebon | 21-11-18 | 12:56

Jetten zal, net als zijn voorganger, niets hebben gelezen, zelfs het uitreksel niet dat hem zo vriendelijk is aangereikt door GS. Hij hoopt, net als zijn voorganger, dat van de toren blazen genoeg is. Voor hun managers-electoraat is dat ook zo. Met de volgende verkiezingen dat hele clubje wegvagen, dat is de enige methode.

eastender | 21-11-18 | 12:55

Op dat niveau “is men ook niet van de inhoud”. Hoog van de toren blazen is veel makkelijker.

DankeSchon | 21-11-18 | 13:09

Tegenwoordig wordt er niet meer gekeken wat het beste is voor Nederland maar wat het beste is voor de EU, Afrika en eigenlijk heel de wereld. Laten we "We are the World" zingen. Wie pakt welke stem?

Patje2011 | 21-11-18 | 12:55

Wie zong 'When you' re down and out, there seems no hope at all'? Die stem doe ik wel.

Jos Tiebent | 21-11-18 | 13:10

Michael Jackson. Misschien kan u dan ook daarna "heal the world" zingen..

Patje2011 | 21-11-18 | 13:13

Het VN Vluchtelingenverdrag van 1953 had 1 uitzondering: Geen status voor Nazi's op de vlucht naar Zuid-Amerika. Kan dat in dit Pact ook voor Islamo-fascisten uit het M.O.? Voor oorlogsmisdadigers en genocideplegers hebben we een andere oplossing.

Mammeloe | 21-11-18 | 12:55

Je weet dat Nazi’s blank waren en het in jouw voorstel dus wél racistisch is? Foei, niet meer doen hoor!

DankeSchon | 21-11-18 | 13:10

Makkelijk hoor om als iemand jouw mening niet deelt gelijk voor populist uit te maken. Is er dan echt geen enkele realiteitszin meer aanwezig? De man is een pratende robot en kan zelfs zijn gezonde verstand niet gebruiken simpelweg omdat hij deze niet bezit. Maar het zal er wel weer doorheen gedrukt worden want populisten moet je de mond snoeren. En wat als dit verdrag niet werkt zoals zij beloven, dat de zogenaamde populist toch gelijk blijkt te hebben? Wat gaan de heren er dan aan doen?

MoonBeebe | 21-11-18 | 12:54

Normaal dreigen de regerende politieke partijen met het 'voorkomen van een derde wereldoorlog' wanneer ze iets ongewenst door willen drukken. Dan valt de geuzennaam 'populisme' best wel mee.

Winter_is_coming | 21-11-18 | 12:53

De carbon footprint van een vluchteling gaat 10x over de kop zodra ze in de westerse wereld gaan leven, dus landen die niet tekenen zijn milieubewust.

sko | 21-11-18 | 12:52

dat is een leuk argument...!
ecotoeristen worden ecoterroristen..:-)

zeiksmurf | 21-11-18 | 12:53

Robbie is een hologram en dat herhalen van zinnen is een glitch, een kinderziekte dus. Dat heb je bij die jonge modellen.

Mr_Natural | 21-11-18 | 12:52

Een politicus die anderen uitmaakt voor populist zegt twee dingen: Die heeft het dedain van een overjarige keizer (je zou net zo goed deplorables kunnen roepen) en die gebruikt populistische retoriek om de tegenstander weg te zetten, in plaats van met argumenten te komen waarom deze ongelijk zou hebben.

Sqbar | 21-11-18 | 12:51

Hij geeft iemand een etiket, dat is alles. Het geen argumenteren, het is een manier van schelden die door veel mensen acceptabel wordt gevonden.

JvanDeventer | 21-11-18 | 14:07

Jongens, parkeer Marakesh maar even, want er wordt ons een nieuwe bittere pil geoffreerd vanuit Brussel:

"Werknemers uit andere EU-lidstaten moeten al na één dag werken in Nederland recht hebben op een werkloosheidsuitkering op basis van hun in een ander EU-land opgebouwd arbeidsverleden."

MickeyGouda | 21-11-18 | 12:51

Ik heb net besloten dat ik één dag aan de slag ga als tolk-vertaler in Bretagne en daar dan meteen een uitkering aanvraag. Vanaf Cap d'Erquy heb je een prachtig uitzicht over zee en kun je de dobberaars al van verre zien aankomen. Win-win.

MickeyGouda | 21-11-18 | 12:56

In Bretagne komen geen dobbernegers aan. De Golf van Biskaje is nogal wispelturig. Niet voor niets staan Bretonse zeelui bekend als excelente en keiharde zeemannen (geen vrouwen ivm glazen bodem)

Winter_is_coming | 21-11-18 | 13:01

Winter_is_coming

Mijn toekomst wordt alsmaar zonniger. :)

MickeyGouda | 21-11-18 | 13:06
▼ 1 antwoord verborgen

Marrakesh wel tekenen betekent dat we straks allemaal richting Mekka buigen

Eurohater | 21-11-18 | 12:50

Tsja ... in de eerste alinea staan een hele trits common sense vragen ... Helaas zinloos want D666 zet gewoon het nieuwste stukje techniek op " play" en de high-tech (dat wel!) spraak-robot met bijna mens-echt gezicht, helaas slechts eén standje : blij kijken, spuwt want mantra's uit .. De techniek laat nog iets te wensen over.

daytripper | 21-11-18 | 12:50

Verkeerde kant graag, maar alleen indien mogelijk hoor. Anders doe ik wel de goede kant. NOT!

Bezorgde vader | 21-11-18 | 12:50

De eerste stukjes salami wandelen reeds naar binnen. Na het vijfde stukje salami is het bericht 'eet nu die hele worst maar op. Je hebt al zoveel op’.

En zo wordt het Vinexvolk gevoerd.

Overnijd | 21-11-18 | 12:47

Mijn maag draait om bij het aanhoren van westerse beschaving-sloper Jetten. Mijn (ijdele?) hoop is alsnog gevestigd op de VVD. Gewoon niet tekenen.

Papa Jones | 21-11-18 | 12:46

Rob zijn software kan populistische opmerkingen nog niet zo goed als zelf reflectie plaatsen

Chris1 | 21-11-18 | 12:46

Och jee de Robojet is stuk. Het moet zijn; landen die het verdrag niet tekenen zijn verstandig en verdienen een lintje!

SolidRock | 21-11-18 | 12:45

Ach een beetje coulance met Jette mag wel. Hij is nog zo klein...

Pierre Lebon | 21-11-18 | 12:44

Ja, die denkt vast dat het een sexdoll is.

knutsel_ | 21-11-18 | 12:49

Kleine valse nicht is ie.

Bezorgde vader | 21-11-18 | 12:50

die politici worden steeds jonger, en ik blijf eeuwig 25. Tussen mn oren althans.

zeiksmurf | 21-11-18 | 12:52
▼ 1 antwoord verborgen

D66 useful idiots.

lacucaracha | 21-11-18 | 12:43

Opeens weet je het. Je begint een cursus 'Nederlandse taal en gebruiken in een week' in Casablanca in een riante villa. Kosten €500 per klant. Stuur ze op stage naar Ubbergen.

Jos Tiebent | 21-11-18 | 12:41

Waarom zou je vanaf je pluche een rationeel realistische weg bewandelen met behoud van eigen identiteit, als de huidige weg die naar een lekker stuurbaar electoraat is?

NiCeY | 21-11-18 | 12:41

Populist. Racist. Facist. Allemaal prima hoe die idioot ons noemt. Zolang er maar niet getekend gaat worden zal dat mij allemaal aan mijn rob jetten roesten.

The2Amendment | 21-11-18 | 12:40

*Racist, fascist. Vaderlandsliefde begint met je moedertaal.

Superior Bastard | 21-11-18 | 12:42

Excuus. Softwarefoutje.

The2Amendment | 21-11-18 | 12:48

noem jezelf culturist. dan ontneem je de policor hun munitie. Culturisme op macro-niveau is wat hier gebeurt. Culturisme op micro-niveau is wat je je kinderen meegeeft aan waarden en normen

zeiksmurf | 21-11-18 | 12:50

Leeft die robot wel in de echte wereld?

deKerrieKip | 21-11-18 | 12:40

Nee. Dat komt toch niet als een verassing hoop ik?

peterdh | 21-11-18 | 12:42

ik dacht altijd dat populisme de ultieme vorm van democratie was : "Het Volk Spreekt". Soort communisme, maar dan zonder staatsbeperking.
(zal ik deze eens op JOOP posten? lachuh)

zeiksmurf | 21-11-18 | 12:39

- EDIT: Doe gewoon normaal man -

Nouwske | 21-11-18 | 12:38

AIVD kom er maar in!

pibasso | 21-11-18 | 12:47

Zet roboRob eens een maand in de schilderswijk ofzo, dan piept hij wel een paar toonjes lager....

Flamous_aux_poires | 21-11-18 | 12:38

Dan wordt die headfirst van een gebouw geflikkerd (no pun intented)

EA 827 | 21-11-18 | 17:20

Sinds 1970 is het aantal mensen op deze aardkloot meer dan verdubbeld. Tegelijkertijd zag je in Westerse landen de bevolking nog wel groeien, maar steeds minder snel en qua autochtone bevolking zelfs afnemen. Het overgrote deel van die 4 miljard is dus buiten Europa geboren. Het is totale idioterie om te denken dat die allemaal, met opgeheven hand, wel even naar Europa kunnen komen.

EnNouJijWeer | 21-11-18 | 12:37

Met de nadruk op "kunnen"...
Want "komen" gaan ze zeker.

Rico Tampeloerus | 21-11-18 | 12:43

Dit is ook precies de reden waarom het helemaal de verkeerde kant opgaat met de mensheid. Hoe minder blanken en oost aziaten ten opzichte van negers en naffers en de boel gaat langzaam naar de vaantjes. Je kan hiervan vinden wat je wilt, maar dit is gewoon de realiteit.

WhiteShark | 21-11-18 | 13:08

Dan heb je dus echt helemaal geen enkele argumenten. De VN is er voor de vrede en samenwerking der volkeren, niet voor de eenwording. De eigenheid, eenheid, welvaart en stabiliteit en van je land willen bewaren is nu opeens populisme? Onze politici hebben het welzijn van de Nederlanders na te streven, het is onze volksvertegenwoordiging, niet de vertegenwoordiging van de mensheid ten koste van ons welzijn. De VN terug naar zijn core business, kom op voor je land, je soevereiniteit en je belangen!

AlexanderVissers | 21-11-18 | 12:36

Helemaal met u eens maar helaas is de werkelijkheid anders. Nederland uit de EU en uit de VN.

Lupuslupus | 21-11-18 | 12:42

Bovendien is de huidige samenstelling van de VN een uiterst bedenkelijke...

Pierre Lebon | 21-11-18 | 12:48

Ik vind dat Rob Jetten telkens best een grote broek aantrekt. En het neerzetten van iedereen die het niet met D66 eens is als "populist" of het in D66 kringen zo geliefde "racist" gaat hem ook gemakkelijk af. Populisme, racisme, laagopgeleidisme, extreemrechtsisme, islamofobisme, xenofobisme, tokkie-isme het is allemaal zo voorspelbaar wat D66 roept als je het niet met D66 eens bent. Doodvermoeiende en tegelijk doodenge club. Niets mag, alles moet, en als je het niet wilt dan ben je dus gek. Mooi, die vertegenwoordigende politiek.

Dutchbeaurouge | 21-11-18 | 12:35

Buiten naïeve SJW-ers trapt niemand daar toch nog in.

Rico Tampeloerus | 21-11-18 | 12:44
-weggejorist-
Poppo van Ulvinga | 21-11-18 | 12:35

Rob Jetten, weer zo'n useful idiot met een machtspositie en een gütmensch-mening die ons land naar de kloten helpt. Rot Jetten.

De waard zijn gast | 21-11-18 | 12:35

Doordachte mening = alles wat D66 vindt.
Populisme = alles waar D66 het mee oneens is.
Wat moet het toch fijn zijn om D66'er te zijn en dus per definitie altijd gelijk te hebben!

MAD1950 | 21-11-18 | 12:34

Walgelijk ventje. Die gaat over een aantal jaar de dop van Juncker polijsten en het fietsenrek van Verhofstadt witten.

Blanke_Vlaai | 21-11-18 | 12:34

Die Jetten is nog meer een fantasiefiguur dan Zwarte Piet. Een soort partijproduct.

Carmelita | 21-11-18 | 12:34

D666 wil van dit continent een hel maken.

Solar666 | 21-11-18 | 12:33

Ik krijg hier toch zo'n Oekraïne referendum gevoel bij....

Gewoon doorlopen, niets aan de hand, heeft totaal geen gevolgen, ze komen echt niet in de eu... echt hoor, geloof on nou maar.

hmm..

DatInternetDingetje | 21-11-18 | 12:32

Als het niet bindend is, hoeft er ook niets getekend te worden. Interessant wel dat legers juristen dit nu aan het napluizen zijn.. werkverschaffing?

Zware Majesteit | 21-11-18 | 12:32

Net dat je denkt dat het na het Peggold tijdperk niet erger kon worden duikt dit figuur op. Jetten: hard op weg om een 1e klas roeptoeterende luilebol te worden. Elke keer als ik dat figuur op teevee zie denk ik toch echt dat ik naar een Thunderbirds pop zit te kijken.

Grijskijkert | 21-11-18 | 12:32

Alleen had die pop meer *brains*. Voor de rest is de gelijkenis treffend.

beter-laat-dan-nooit | 21-11-18 | 12:41

Een van de bedenkers van het verdrag, dan weet u welke ideologie erachter zit:

www.bbc.com/news/uk-politics-18519395...
EU should 'undermine national homogeneity' says UN migration chief Peter Sutherland.

express | 21-11-18 | 12:32

Weinig mis met migranten die netjes hun eigen broek kunnen ophouden. Dat is alleen iets wat in dit soort discussies ondergesneewd raakt. Als het nou echt allemaal apothekers waren... Het aanhoudende gekonkel en gelieg daarover maakt het vijandige klimaat. Politici zouden zich dat moeten aantrekken.

Zware Majesteit | 21-11-18 | 12:39

Wappie. Wel 6 jaar oud, maar nog relevant. Niks veranderd.

Knufter | 21-11-18 | 12:39

Zware Majesteit | 21-11-18 | 12:39
Het gaat niet om migranten. Het gaat volgens deze gek om verplicht multicultureel worden.

Knufter | 21-11-18 | 12:39

De ervaring leert dat we gaan tekenen en over 10 jaar zitten te janken over de gevolgen en de nieuwe generatie politici zullen zich dan verbergen achter wollige zinnen zoals we in de bingo hebben: "Met de informatie van nu hadden we heel andere weloverwogen.. blabla." Ook zullen we de volgende woorden lezen: voorzien, samenhang, vertrouwen, sterker, schouders eronder, verbinden. EN GS zal schrijven over: poorten wagenwijd open, clusterf**k op clusterf**k, Robot Jetten en dat dit land ons land niet meer is.

Dirk III | 21-11-18 | 12:32

Ik vraag mij af wat voor pact de Afrikaanse landen tekenen of hadden getekend om de migratie vanuit Europa in goede banen te leiden.

RenHoek | 21-11-18 | 12:31

Het uitkering naar huis stuur pact.

Dirk III | 21-11-18 | 12:33

Robojet gaat hem niet worden de volgende verkiezingen. De PvdA is nog bezig met het schrijven van een evaluatierapport over het rapport waarin staat dat het eerste rapport over de verkiezingsnederlaag nog niet helemaal helder was en heeft een onderzoekscommissie ingesteld. Gaat hem ook niet worden. De SP ondertussen, komt op voor arbeiders van fabrieken die niet meer bestaan en is definitief privébezit geworden van de familie Kim Young Marijnissen. Mijn voorspelling: Deugend Nederland rent straks massaal naar Yasser Faraz. Die vervolgens een dealtje met Rutte maakt. De echte horror voor dit land.... die moet nog komen

kotelet | 21-11-18 | 12:30

Groen slinks gaat het ook niet worden, Paul Rosenmöller gaat zijn comeback maken

Chris1 | 21-11-18 | 12:37

Een groen-rechtse coalitie staat voor duurzaam realistisch toekomstgericht constructief beleid.
Een zegen voor dit land.

Superior Bastard | 21-11-18 | 12:41

Met yesse aan het roer is Nederland zo uitgeteld.

beter-laat-dan-nooit | 21-11-18 | 12:45
▼ 1 antwoord verborgen

Nog ff dit, met meer en meer migranten, "vluchteling en andere buitenlanden, wordt Nederland als natiestaat volledig uitgehold.
Dit is wat de EU eurobende wil; een uitgehold land dat zich volledig over laat nemen door dictators in Brussel.
Malware club D66, met Jetten als phishing homepage voorop en gesteund door het onnozele inlogvolk van de VVD.

VanGeuzen | 21-11-18 | 12:30

Je eigen bevolking, die langzaam verzuipt in een zee van irrationele en onrechtvaardige besluitvorming, negeren en ook nog eens beledigen. Deze jongen gaat het ver schoppen in de politiek.

MickeyGouda | 21-11-18 | 12:30

Een volksvertegenwoordiger in hart en nieren!

Blanke_Vlaai | 21-11-18 | 12:36

Waarom kan er eigenlijk niet eens een keer gewoon gediscussieerd worden, in de TK bv, over de gevolgen van massamigratie en hoe we daar tegenover moeten staan?
Wat zullen de gevolgen zijn, hoeveel kan dit land nog aan, hoeveel geld hebben we er voor over....
Maar een gewoon gesprek hierover lijkt onmogelijk. Want dan deug je niet ofzo?

Carmelita | 21-11-18 | 12:30

Ik vond dat indertijd al zo raar gaan met Janmaat. Daar mocht niet mee gesproken worden. Terwijl er intussen best wel wat aan de hand was, hier in Nederland.
Verbazingwekkend. Het lijken allemaal wel kinderen.

Carmelita | 21-11-18 | 12:32

Heeft er iemand een adres van de IT desk van X66, onze AI software is vele malen beter dan wat hij nu draait

Chris1 | 21-11-18 | 12:28

Moet steeds denken aan: "Looking at the world through the sunset in your eyes". . . (Crosby, Stills & Nash - "Marrakesh Express") Jetten, however, is looking at the world through the shit in his eyes.

isitsoornot | 21-11-18 | 12:26

Geen paniek jongens, er komen volgend jaar maar 1 miljard dobbernegerssssssss.
Dus werken maar en niet klagen, nazis-xenofoben-racisten.

kokenrel | 21-11-18 | 12:26

Niks mis met een beetje populisme op zijn tijd.

Bennie Verbaasd | 21-11-18 | 12:23

Populisten zijn toch mensen die voor het volk zijn en tegen de elite? Dus eigenlijk zit D66 er niet voor het volk want het zijn geen populisten?

Patje2011 | 21-11-18 | 12:23

Het is net als met de anti-zwarte-piet-racisme-roepers. Zij maken continu onderscheid op basis van ras en toch zijn zij geen racisten. D66 wijst continu naar anderen waar het gaat om populisme terwijl ik die partij daar toch wel heel erg goed aan mee doet.

Mesmer | 21-11-18 | 12:30

Het is belachelijk. Zwarte mensen maken onterecht (ook volgens justitie) blanke mensen uit voor racist. Dan zijn de zwarte mensen dus racisten en eigenlijk strafbaar. D666 is natuurlijk zelf ook populistisch want die luistert naar en spreekt zoals zijn eigen achterban/volk. Populisme vind ik maar een hol begrip.

Patje2011 | 21-11-18 | 12:38

Argumenten heeft hij blijkbaar niet. Dan maar schelden: populisten ...
Hij vergat "racist", dat doet het namelijk altijd goed.

Tronald_dump | 21-11-18 | 12:22

Referendum niet nodig want de heersende elite regelt alles namens jou in jouw belang. Vertrouw nu maar op D66, komt alles goed.

NPOlitiekgekleurd | 21-11-18 | 12:22

Die Jetten, echt is die wel gescreend of er niet wat draadjes los zitten daarboven? Nog even en deze club gaat met GL de halve wereld binnensluizen en voorzien van huizen en sociale zekerheid door middel van het wegtrappen van de huidige bevolking.. misschien is dat geen slecht idee.. richting Oost Europa vertrekken, daar een goedkoop huis kopen in de natuur en regelmatig een dag werken in Nederland om vervolgens met een WW van 2 jaar te gaan wachten op werk.. in de vrije wereld!

fikkieblijf! | 21-11-18 | 12:22

Wat ik ook eng vind is dat Abortus Penthouse plotseling helemaal niet meer zo erg lijkt in vergelijking met deze deugdroid...

knutsel_ | 21-11-18 | 12:22

Wacht maar tot 010 hem als burrie krijgt.

beter-laat-dan-nooit | 21-11-18 | 12:49

OMG ik heb nu al medelijden. Dat gaat toch niet gebeuren he? Toch? Toch?

knutsel_ | 21-11-18 | 12:55

Wie denk die snotneus wel dat ie is.
Wat een bokkelul.

Ray69 | 21-11-18 | 12:20

Robot heeft duidelijk heel veel schroeven los. Wat een gek.

hoochee | 21-11-18 | 12:20

Was dit Jetten v1.0 of V1.0.1?

Tronald_dump | 21-11-18 | 12:24

Gewoon niet tekenen, dan ben ik maar een populist. Boeit me vrij weinig wat Jetten zegt. Ik bedoel, kom op, die kun je toch echt niet serieus nemen. Het enige wat dat manneke goed kan, is het memoriseren van een oneliner die hij dan de hele dag kan gaan oreren. Dag naar dag een nieuwe.....

PijlVader | 21-11-18 | 12:19

Sujetten als Jetten moesten vroeger op basisschool touwtjespringen met de meisjes, hinkelen met de meisjes en roddelen met de meisjes. Door de jongens gedoogd, zolang hij zijn plaats kende.
Deze natuurlijke verhoudingen functioneerden prima, al is er bij Rob in de loop van de tijd een wrok ontstaan, wat almaar in grote toenam. Dit wrok, ontwikkelde zich tevens door het feit dat één ieder de geaardheid van Jetje wist, maar hij daar zelf niet voor uit heeft durven uikomen.
Bij wijze van wraak, en het gebrek aan sociale contacten, heeft Robje besloten om die politiek in te gaan. Om op die wijze wraak te nemen door de burgert te laten bukken en eens flink te naaien.

Croxifoxio | 21-11-18 | 12:19

Uitstekende psycho-analyse van Jetten, de geautomatiseerde schandknaap.

isitsoornot | 21-11-18 | 12:50

Wat een totaalengerd. Mag ik die vorige terug?

Langshetrandje | 21-11-18 | 12:19

Alles wat hedentendage uit de koker van de VN komt, is besmet. Besmet met de ummah, de jihad, de leugens richting de ongelovigen, de haat jegens alles wat niet moslim is. De jood weet het, Israel is een vesting en zal waarschijnlijk brandend ten onder gaan, overspoeld door World War Z untermenschen. De witte mens weet het, maar is afgeleid door spelletjes op de tell-lie-vision en worstelt met een opgelegde schaamte; waarom ben ik rijk en zij niet ach wat zielig ik geef alles weg omdat ik me schaam. Hoe komt het zover, dat dit de wereld is geworden? De jaren 80 en 90 waren verguld, alles leek goed te zijn en gaan, en nu, deze shit?! Anne, de wereld is niet mooi zong Herman, toen die langs het tuinpad van zijn vader liep. Maar genoeg is genoeg mensen, trap er toch niet steeds in! Die politici, jaa stemvee, het is één kliek en ze hebben niet het beste voor met jou, je familie, nee zichzelf verraden doen ze selfs met gemak. Hoe kan dit, dit policor geneuzel van de bovenste plank, dit sociale zelfmoord programma, zolang blijven doorgaan? Het Westen is de beste cultuur, nietwaar maar beter dan de rest en dat telt. Dus vecht een beetje harder, iedereen en een beetje, dat scheelt een heleboel.

Globeral | 21-11-18 | 12:19

De jaren 80 en 90 verguld? Mwah..

Zware Majesteit | 21-11-18 | 12:26

Deels verguld, maar op veel fronten stukken vrijer, solidair, vrolijk en a-religieus.

Mammeloe | 21-11-18 | 12:47

Dat moet een software bug zijn, of zijn software is zo ontworpen dat hij alles wat met migratie naar Nederland heeft te maken per default goed vindt. De kunstmatige intelligentie is nog steeds op een laag niveau, ook bij hem!

VanGeuzen | 21-11-18 | 12:18

Er is al gelekt van een tweede pakt die nog erger is.
Deze was als afleiding.

rein9576 | 21-11-18 | 12:18
-weggejorist-
alufoliegroothandel | 21-11-18 | 12:18

Jetten gaat nooit in op argumenten. Jetten herhaalt slechts zijn standpunten.
Daar hebben meer politici last van, maar bij iOS-66 valt het wel heel erg op.

Hollende_Kleurling | 21-11-18 | 12:16

Geen idee voor wie hij daar zit of denkt te zitten maar hij zit er duidelijk niet voor het Nederlandse belang of dat van haar burgers. Zelfs niet voor een Europees belang of je moet achteruitgang en taferelen als in de Gazastrook op je agenda hebben staan.

Lucifer | 21-11-18 | 12:16

Tegenwoordig als je kritische bent. Ben je meteen een populist. Kijk naar de Oekraïne het gaat daar totaal niet goed met de interne politiek en met de kerk.
En in Marokko gaat het ook niet goed met de interne politiek. Bezetting westelijke shara en onderdrukking van de mensen in het rif gebergte.
Maar deze robot denkt in procedures en totaal geen affiniteit met het echte leven.

franck7020 | 21-11-18 | 12:16

Nul schade bij niet tekenen, onbekende schade bij wel tekenen. Voordelen zijn er in beide gevallen niet. Overtuig mij dan eens waarom wel te tekenen?

flashforward | 21-11-18 | 12:14

Geen verplichtend karakter. Haha! Dat kennen we. Langzaam het volk laten wennen, dat is er aan de hand. Kleine Junckerstapjes dus. Totdat er geen weg terug meer is.
En waarom is het populistisch als je ziet dat het een absoluut rampenplan is als Afrika naar Europa mag komen? Dat is GEEN oplossing voor Afrika noch voor Europa.

marjen | 21-11-18 | 12:13

Zie de Urgendazaak, ook geen verplichtend verdrag maar je hoeft maar 1 D66 rechter te vinden en een asieladvocaat en de regering is de sjaak. Daarna precedentwerking voor alle ander analfabete Afrikanen.

Mammeloe | 21-11-18 | 12:22

Als Jutten een erectiestoornis heeft, welke melding krijgt hij dan?
Error 404 of computer says no?
Vragen, vragen.....

Olleke | 21-11-18 | 12:13

Eerder een softwareprobleem, me dunkt.

Langshetrandje | 21-11-18 | 12:20

FrontEnd probleem

ChatBot | 21-11-18 | 12:23

*neemt hamer ter hand*

knutsel_ | 21-11-18 | 12:24
▼ 1 antwoord verborgen

Franske Timmermans liegt zodra hij zijn mond open doet:
Timmermans: "Dat de wereld bij elkaar komt en zegt: dit is het probleem, dit zijn de kansen, dit zijn de bedreigingen en dit zijn de mogelijke manieren om het op te lossen. Dat bindt nog niemand, er vloeit geen enkele verplichting, voor wie dan ook, uit voort, maar het zet wel de agenda van hoe je in de toekomst wereldwijde afspraken kunt maken. Dat lijkt me alleen maar goed, vooral voor Europa."
=
Timmersmans in 2022:”De Europese grenzen moeten open, er moeten 10 miljoen Afrikanen naar de EU. Immers, in 2018 spraken we een intentie uit, een richting, en daar was iedereen het mee eens. Dit is daar de uitwerking van.”
... Trap er niet in mensen....

Zeddegeizot | 21-11-18 | 12:13

Symbolisch dat deze oorlogsverklaring aan Europa wordt getekend is een corrupte monoculturele islamitische dictatuur. In Marrakech wonen nog 200 joden, de andere 300.000 zijn na allemaal uit Marokko verjaagd of vermoord..

Mammeloe | 21-11-18 | 12:12

Dus wat die robot eigenlijk zegt als nederland niet tekent zijn wij racistische nederlanders. Ik zeg dus niet tekenen. Want wat verandert er dan. Zijn we toch al. Tenminste dat hoor ik zo de laatste tijd.

tweetybird | 21-11-18 | 12:11

@tweetybird | 21-11-18 | 12:57 : Jezus man, "kaalkopje" is gewoon Geenstijl jargon. Waar is je Zwitsal?

Verder klinkt je beredenering alsof het rechtstreeks uit een spreekbeurt van een 12-jarige komt

An die ARBEIT | 21-11-18 | 13:03

Tuurlijk an die arbeit. Als je voor lul staat en er niet meer uit komt gooi het maar ineens op geenstijl jargon.Wie is hier nu een puber. U vraagt en krijgt en gaat nu de gepeste puber uithangen.

tweetybird | 21-11-18 | 13:30

@tweetybird | 21-11-18 | 13:30 Even samenvattend:

- Jij begrijpt het woord "kaalkopje" niet, ondanks dat het hier al een jaar of 10 wordt gebruikt om nazi's en ander Stormfront-tuig te omschrijven.
- Je breit vervolgens een qua interpunctie compleet onnavolgbare stroom aan verbindtenissen tussen allerlei vreemde dingen.
- En stelt daarna dat IK voor lul sta.

Heb jij werk? Of word je betaald door iemand om juist thuis te blijven?

An die ARBEIT | 21-11-18 | 13:42
▼ 3 antwoorden verborgen

Zonder nulletjes en ééntjes komt het erop neer dat als je het niet met Robot eens bent, je in een hokje wordt geduwd. Deze tactiek wordt door links veel gebezigd en werkt tot nu toe prima.

BozePaarseMan | 21-11-18 | 12:11

Tuurlijk Roborob, laat maar komen die mensen die jou en je vriend aan een hijskraan willen hangen.

Pannenkoek.

knutsel_ | 21-11-18 | 12:11

Ik stel voor dat we hier een raadgevend referendum over houden. O wacht..

spamzuiger | 21-11-18 | 12:11

Dat is niet nodig want er wordt gewoon getekend.

BozePaarseMan | 21-11-18 | 12:14

Links populisme op z'n best.

Chemokar | 21-11-18 | 12:10

Dit is geen populisme maar het veel gevaarlijkere elitarisme: Blind, stom en doof zijn voor de wensen van het volk omdat je kringrukkend alleen maar kan denken aan je eigen deugorgasme.

Zeddegeizot | 21-11-18 | 12:18

@Zeddegeizot | 21-11-18 | 12:18 Als je elke vorm van zedigheid bestempelt als "willen deugen" zet ik vraagtekens bij jouw eigen morele kompas. Nogal nihilistisch.

An die ARBEIT | 21-11-18 | 12:30

Dus de realiteit van de situatie optekenen (vluchtelingen komen amper aan het werk, keren niet terug wanneer land veilig is, maken onevenredig veel gebruik van sociale vangnetten, zijn oververtegenwoordigd in zorggebruik en criminatieit) is "populistisch".

Helder. Pim had gelijk.

An die ARBEIT | 21-11-18 | 12:10

Rob Jetten doet nu al waar ik bang voor was. Totaal ongeschikt dus.
Het goede nieuws is dat D66 er met deze "leider" ook niet gaat komen. Op naar 3 zetels dus!

pibasso | 21-11-18 | 12:09

Is dat verdrag ook ergens te krijgen? Ik wil het ding zelf maar eens gaan bestuderen.

Mesmer | 21-11-18 | 12:08

Nee! NIet jezelf inlezen, ben je gek! Dan gaat het hele 'populisme en onderbuik' argument van extreem-links onderuit. Moeten we niet willen..

marcoplarco | 21-11-18 | 13:17

Penthouse = exit! Robot Jetten next?

born2killn00bs | 21-11-18 | 12:08

Idee: geen kansloze migranten en vluchtelingen. Wat is dat toch met die morele plicht om zielige mensen hierheen te verschepen, die vervolgens hier vervolgens doodongelukkig gaan zitten zijn omdat het zo koud is.

Een paard | 21-11-18 | 12:08

@Een paard | 21-11-18 | 12:08 Van plicht is dan ook geen sprake en de huidige opzet heeft ook niks meer met humanitaire hulp te maken, maar het principe van "mensen helpen die hulp nodig hebben" staat me nog altijd wel aan. Kwestie van hoe je prioriteiten en waarden liggen.

An die ARBEIT | 21-11-18 | 12:21

An die ARBEIT | 21-11-18 | 12:21
Ik ben ook zeer van het helpen van mensen die hulp nodig hebben. Maar dan wel de hulp bieden op de plek waar ze zijn. Ik hoef ze niet hier te hebben om ze te helpen. Heeft in ieder geval 1 zeer groot voordeel: Het is vele malen goedkoper om de hulp DAAR te bieden, dus kunnen we met hetzelfde geld veel meer hulpbehoevende mensen helpen.
Zou jou ook aan moeten spreken. Help jij liever 1000 geïmporteerde mensen hier of 10.000 mensen daar?

Eagle0511 | 21-11-18 | 13:25

@Eagle0511 | 21-11-18 | 13:25 Ik ben het volledig met je eens. Het huidige systeem werkt voor geen meter en gaat dan ook al lang niet meer om de mensen.

An die ARBEIT | 21-11-18 | 13:44

Populisten zijn mensen die alleen maar voor eigen cultuur zijn en het eigen land groot in rijkdom willen dompelen. Nu sturen de moslims per jaar 1000 miljoen euro vanuit nederland naar de moslimlanden op. Volgens mij zijn moslims de Grootste populisten op aarde. Regering heeft niet alleen dikke spiegels aan de zijkant van de ogen ,maar ook een dikke ijzeren plaat voor de kop.

brandewijntje | 21-11-18 | 12:08

Wat Jetten bedoelt, is: volgens het CBS heeft op dit moment 25% van de Nederlandse bevolking een migratieachtergrond. Voor een succesvolle multiculturele samenleving is dat te weinig. De Nederlandse roots overheersen nog. Dit Pact kan dit mooi oplossen.

Maar dat zegt hij liever niet hardop.

SamV | 21-11-18 | 12:08

IK denk dat Robje een lichte voorkeur heeft voor Noord-Afrikaanse mannen. Misschien heeft hij vroeger wel een in een park een toevallige ontmoeting gehad......... Vul het zelf maar in.

pibasso | 21-11-18 | 12:20

GS: voor het volgende topic:
Ondertussen in het EU gebeuren:
www.telegraaf.nl/nieuws/2824603/na-ee...
Moe en andere landers kom maar binnen met uw knecht want de uitkeringen staan allemaal even recht. Misschien heeft u wel even tijd voor dat u naar het UWV rijdt. En we zingen en we springen en we zijn zo blij want er zijn alleen oprechte uitkeringsvragers bij

Zatkniss | 21-11-18 | 12:08

Enorm hoge lasten, uitkeringen naar steeds lager niveau want niet meer op te brengen. Pensioenen ook naar de bliksem straks.

Wees voor een Nexit en stem PVV/FVD dus!

ChatBot | 21-11-18 | 12:22

Knettergek! Het schip kan nu al niet meer gekeerd worden. Maar eh, wij zijn populisten toch? Ik vind dit pact wat u uit de telegraaf aanhaalt gewoon crimineel.
Heeft u enig idee hoe je wordt doorgezaagd als je als Nederlander een uitkering aanvraagt? Werkelijk alles moet je doorgeven en niets blijft onbesproken. Dit soort regelingen dat als je na één dag werken al recht hebt op Nederlandse ww is ronduit crimineel, zeker al je weet dat er zeperd op zeperd is geweest van allerlei moe-landers die hier even komen werken en vervolgens in hun thuisland 3-6 maanden ww kunnen vangen. Er is bij het UWV nu al geen enkele controle hierop, hoezo zou dat straks wel goed gaan? De EU verklaart zich hierbij definitief failliet.

pibasso | 21-11-18 | 12:26

@knutsel_ | 21-11-18 | 12:19
Mooi! Want elke stem is er één.

Lupuslupus | 21-11-18 | 13:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik begin een spuughekel te krijgen aan roboseksuelen.

LiniaalRectaal | 21-11-18 | 12:07
-weggejorist-
Nivelleermarionet | 21-11-18 | 14:21

Waarom werk ik nog?

justtheblues | 21-11-18 | 12:07

Knufter: Noemen ze dat de zegeningen van Brussel. Het moet niet gekker worden.

wallenberg | 21-11-18 | 12:07

Ìk vind het maar een rare term, populisme.
Het suggereert dat het alleen populaire argumenten maakt, maar wat als een partij z'n standpunten ineens populair worden zonder dat zij een wijziging maken in waar ze voor staan? in de 70's was de linkse klik het populisme

Maar, als deze argumenten populair zijn en een meerderheid van de mensen achter zich heeft is het dan niet gewoon simpelweg fair game in de wereld van democratie?

niemand specifiek | 21-11-18 | 12:05

"Populisme" is een bedenksel van de partij-elites om duidelijke standpunten van de meerderheid van het volk te kunnen kleineren, als ze niet in hun straatje passen.

Schmalz | 21-11-18 | 12:11

Het is een scheldwoord bedacht door marketing mensen die werkten voor GroenLinks.

ChatBot | 21-11-18 | 12:18

Het is een term die volgens mij recent aangepast is. Voorheen betekende het dat politiek het volk naar de mond praatte voor de stemmen en daarna in veel gevallen iets anders deed. Het CDA is er aan kapot gegaan na Balkenende en het beschrijft nu aardig de VVD en GroenLinks.
De term is sinds dien aangepast en O.A. nu.nl hanteert de volgende definitie: "Populisten claimen namens het volk te spreken en zetten zich af tegen 'de elite'".

Geen01 | 21-11-18 | 13:41

Eng mannetje

MaxiCosi24 | 21-11-18 | 12:05

Een griezel. (Laat ik het netjes houden want er staan nog veel andere woorden in mijn woordenboekje die op deze griezel van toepassing zijn. Maar ik wil Joris niet boos maken).

Lupuslupus | 21-11-18 | 12:08

Meneer Jetten snapt niet dat het nou juist mensen, afkomstig uit die landen waar het verdrag rechtstreeks betrekking op heeft, zijn die niet het beste voor hebben met mensen als Rob Jetten omdat hij heaumeau heeft.
Wat is dat toch, die zelfhaat van m.n. X66 politici?

Graaisnaaiert | 21-11-18 | 12:31

Heeft robot jetten weer andere programmas gedownload. En als die gewichtige Timmerschwanz zijn mond opendoet wordt het al niet veel beter. Nederland let op uw saeck. het Marrakesh gebeuren is gewoon een dictaat die ons weer met veel gelukzoekers opzadelt. Hoeveel gaan er eigenlijk naar Japan?

wallenberg | 21-11-18 | 12:04

www.telegraaf.nl/nieuws/2824603/na-ee...

Dit is implementatie van artikel 22 van het verdrag. En dan hebben we het niet eens over mensen van buiten de EU. Dat komt nl nog.

Knufter | 21-11-18 | 12:03

Waarom iets tekenen dat zogenaamd geen juridische status heeft. Denken ze nu echt dat we dom zijn.
We hadden toch Dublin verdrag, zullen we die eerst eens naleven.

Het is weer typisch dat er namecalling aan te pas moeten komen.

Lekker drammen en zuigen... en ze blijven er mee wegkomen.

Kaas de Vies | 21-11-18 | 12:02

Ja Kaas, let maar op, we gaan dom zijn.

BosrandDirk | 21-11-18 | 12:18

Degenen die nu het hardste roepen dat het verdrag niet bindend is zijn de eersten die er nadat we het ondertekend hebben mee lopen te zwaaien in de tweede kamer en bij de rechter.

GroetenVanUrk | 21-11-18 | 12:38

Robje buigt zelf ook regelmatig toch?

Mr_Natural | 21-11-18 | 12:00

Dat er goede redenen zijn om nee te stemmen is al duidelijk als we naar de voorstanders kijken. Maar er verandert helemaal niets zolang we niet "revolutionair" anders gaan stemmen.

SjoerdBoth | 21-11-18 | 13:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken