Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Kamer vs. StintSloper Van Nieuwenhuizen

boeven

En dan schakelen we nu over naar een achterafzaaltje van de Tweede Kamer, want als je als minister iets te verbergen hebt, dan kun je dat maar het beste verbergen in een achterafzaaltje.

Maar we gaan dus LIVE naar de Thorbeckezaal, waar minister Van Nieuwenhuizen haar besluit om de Stint van de weg te halen (en daarmee 30 mensen hun baan af te pakken) gaat verdedigen. Het leek een logische stap na het tragische ongeval in Oss, maar het begint meer en meer duidelijk te worden dat het draaide om een ranzig staaltje opportunistisch PR-kitsch van een (goh) vvd-minister die daadkracht wilde uitstralen om incompetentie te verbergen. U las de (politiek) dodelijke RTL-reconstructie al, maar nu blijkt dat minister Van Nieuwenhuizen ook nog gelogen heeft over het bestaan van een tweede proces-verbaal, waarin de conclusie dat een Stint in Amsterdam 'op hol geslagen' was, werd weerlegd. Bovendien heeft staatssecretaris Van Veldhoven de minister gewaarschuwd dat het onderzoek niet deugde. Fout na fout. Leugen na leugen. Ideaal voor voor de oppositie, naar wij dachten. AFTREEDSTREAM.
UPDATE 19:00: Schorsing van een kwartiertje. Het spannende gedeelte (de antwoorden van de minister) begint zo.
UPDATE 19:17: Daar gaan we!
UPDATE: Dinsdag gaan we verder.

Reaguursels

Inloggen

Het is een houtje-touwtje ontwerp zonder enige vorm van stevigheid en veiligheid. In dit regeltjesland zou dit NOOIT de weg op moeten of mogen. Maarja, linkschdraaiende D66 bakfietsmoeders hebben halfzachte linkschdraaiende D66 mannen in het plaatselijk bestuur dus zo wordt het stukje bij beetje oogluikend toegestaan.

Reagurend_Nijlpaard | 03-11-18 | 05:55

nog leuker de uitspraak van lok....
Die wil dus een fonds voor firma's die rotzooien met hun product deze niet laten keuren, en dus geen goede controle hebben, vanuit een derde partij...
Dacht dat producten altijd moeten voldoen aan b.v. een CE keurmerk, en diverse andere keuringen, en daar hun papiertje voor ontvangen om deze te mogen verkopen, met diverse controles per jaar of het product nog steeds voldoet aan bepaalde eisen. "geld ook voor voedsel".
en zodra iets veranderd, deze opnieuw gekeurd en gecontroleerd moet worden..
en dat is bij de stint niet gebeurt..
En een fonds motiveert een firma niet echt, want ach ja loopt het slecht af ...... er is altijd een potje ......

Rene046 | 02-11-18 | 19:15

De minister lult uit dr nek als ze zegt dat verkeersveiligheid bij haar op 1 staat. Als dat zo was zou iedereen

1) om de paar jaar medisch gekeurd moeten worden voor geschiktheid een potentieel moordwapen van 1500 kilo te besturen.
2) om de paar jaar een theoretische test moeten doen van gewijzigde verkeersregels ("weet u überhaupt wat dit bord betekent?")
3) ervaringscijfers moeten overleggen van aantal rij-uren/kilometers (als ik reclames hoor over private lease met max 10000km per jaar, weet ik niet of ik moet lachen of huilen)

maar ja, rijbewijs is een verkregen recht, geen bewijs van rijvaardigheid. Dus flikker op met dat argument, het is aantoonbaar gelul.

zeiksmurf | 02-11-18 | 09:33 | 1

Daar zal de auto industrie niet blij mee zijn. Kan de helft van de autorijdend Nederland morgen definitief van de weg af.

SlimmeBelg | 02-11-18 | 16:01

Je moet wat. die fabrikant heeft wel boter op zijn kop. Technische veranderingen toepassen zonder goedkeuring....
De voertuigen in het magazijn waar ik werk worden zijn goed beveiligd. kan ook met Stint!

Dodeman, noodstop, gewichtssensor in stoel, gordel, kooiconstructie noem het maar op. Dat kan ook op een Stint.

Als ministeries genoeg mensen hebben, gaan ze pro actief dingen zoeken om te onderzoeken(verbieden). Willen we dat.

Merlanni | 02-11-18 | 08:57

Zodra het ding als een echte brommer gekeurd wordt mag je geen mensen meer in de bak vervoeren tenzij je alles daarop aanpast en laat keuren als people carrier.
deze regelgeving kennen bakbrommerrijders maar al te goed, is voortgekomen uit een gruwelijk ongeluk met een platte wagen die kantelde en een paar mensen platgedrukt heeft ooit. Daarna mochten er geen mensen meer in een voor lading bedoelde ruimte, dus dat geld ook voor brommers met een laadvloer voor.
De stint is een geitenpaadje om dat te omzeilen met alle narigheid van dien. Zelfs al zou het ding met aanpassingen weer de weg op mogen dan nog is het een onding, bestuurd door nitwits zonder rijbewijs of ervaring, vanaf 16 jaar en met de veiligheid van een tupperwarebakje. Ik zou bij "mijn" school gaan staan met flyers die dit toelichten als ze weer met die krengen willen gaan rijden. Knettergek en in-triest dat er eerst zo'n ongeluk moet gebeuren voor er wat mensen wakker worden.

elfenstein | 02-11-18 | 08:14 | 1

Hoeveel ongelukken zijn er buiten dit verschrikkelijke incident gebeurt?
Er reden 3500 van die dingen rond, 2x per dag gebruikt, zo'n 260 dagen per jaar. Das bijna 2 miljoen ritjes per jaar, zonder enige incidenten die de kranten haalden.
Terwijl er jaarlijks zo'n 600 in het verkeer overlijden en een nog veel meer zwaargewonden.
Op basis van die cijfers zouden we auto's en fietsen ook moeten verbieden.

Hiesjes | 02-11-18 | 08:59

Doneer alle stints aan kozp en de grauwe eeuw. Misschien komen ze dan op tijd aan in Zaandam.

ristretto | 02-11-18 | 07:24

Badkuip op wielen met een storingsgevoelige besturing , hoe kan je die volgepropt met kleuters de weg op sturen met een vrouw aan het stuur ?
Dat kan alleen maar in Kneuterland .

Minus Richels | 02-11-18 | 06:37

Klopt, je hoeft alleen wat "bestuurservaring" te hebben. Jaartje bestuur van een studieverenigingen voldoet al prima.
Inhoudelijk niets kunnen, (gestuurde) rapportjes laten maken door "onafhankelijke" instellingen, en de kamer informeren met de halve waarheid die jou (en de fractie en overige belanghebbenden) het best uitkomt.

boerk | 02-11-18 | 08:58

Eerst Zwarte Piet, nu de stint...
Zal me niets verbazen als de kade leeg blijft met de intocht.

Triop | 02-11-18 | 05:20 | 2

Oproep kom niet naar de intocht van de ntr!!

franck7020 | 02-11-18 | 05:38

Er is al een aparte intocht van de zwarte zwarte piet ondersteunende sinterklaasvernigingen in zaandam. gepland bij de burcht

Trenjeska | 02-11-18 | 13:28

Zal blij wezen dat we het binnenkort gewoon weer over de SINT kunnen hebben , want die komt er weer aan de Goedheilig man !!

delingles | 02-11-18 | 04:49

1 persoons snorfiets 25 km/u waar je een rijbewijs voor nodig hebt.
8 persoons busje 130 km/u heb je een rijbewijs, chaufeursdiploma en bewijs van goed gedrag voor nodig.
10 kinderen in een stint met 25 km/u en je hebt GEEN rijbewijs of diploma ervoor nodig!
Hoezo innovatie, mag je nu ook met de shovel en buldozer met 25 km/u zonder rijbewijs bier gaan halen bij de lokale super.

En dan vinden ze het gek dat het misgaat, welke idioot heeft dat ooit verzonnen in den Haag

captain-caveman | 02-11-18 | 01:48

@marretje, prima idee...

bij de fiets heb je een remsysteem via trommelrem in het voor- en achterwiel. Je knijpt in de hendel en de fiets remt.
De Stint heeft voor en achterwielen - het moet technisch mogelijk zijn dat je daar ook trommelrem in maakt... te bedienen via een linkerhendel aan het stuur.

Heel simpel de rechterhendel (rood van kleur) is om ''gas'' te geven en de linkerhendel (zwart van kleur) is om te remmen.
Mensen zijn gewend in een auto of op de scooter dat gas en rem twee aparte pedalen of hendels zijn.

sociaal_econoom | 02-11-18 | 01:18 | 1

Schijfremmen om te beginnen want die zijn effectiver. De draaihenel is een veelgebruikte oplossing en kan blijven. De twee handels oplossing kan alleen als ze star met elkaar verbonden zijn. Als je gas inknijpt wordt de rem naar buiten gedrukt en omgekeerd.

Frau Merkel | 02-11-18 | 10:22

Omdat een veilig verwarmt schoolbusje gewoon meer kost dan zo`n Stint daarom .

telefoontje | 02-11-18 | 01:09

Vroeger..... gingen de kinderen gewoon te voet of met de fiets naar school.
Waarom kan dit tegenwoordig niet meer? (geen ja maar, het verkeer is nu veel intensiever als vroeger etc.)
De huidige kinderen zijn door en door verwend, volgevreten en motorisch gestoord, en de begeleider die de Stint bestuurde klaarblijkelijk ook.
Ik stel daarom het 0 risico beleid voor, alle scholen sluiten per direct!

Dutch_Viscount | 02-11-18 | 00:46 | 1

Het verbod treft vooral BSO’s, Buitenschoolse Opvang... de plek waar ouders hun kroost dumpen want carriere/dubbele volvo/hypotheek...

Ad Hominem Tu Quoque | 02-11-18 | 08:02

Als dat ding nou gewoon wat langzamer reed... kijk, het blijft een onding om te passeren. Ongeacht het 20 of 12 km per uur gaat.. de blozende blondjes met de handen aan het roer hebben meer reactietijd. Want 20 is best snel. Voor een badkuip op wieltjes

Rietpieper | 02-11-18 | 00:13 | 1

Maar de snelheid is het probleem niet. Dit ongeluk had een andere oorzaak. Het was een freak-accident. Kans op herhaling nul.

Beste_Landgenoten | 02-11-18 | 08:56

Feit is dat niemand wist wat een Stint was voor dat ongeluk. Nu weet iedereen het maar heb je er niks meer aan.

Beste_Landgenoten | 02-11-18 | 00:12

Gezien in het buitenland, en wellicht dus een idee om ook in NL in te voeren:
I.p.v. peperdure aanleg van tunneltjes of bruggen als spoorwegovergangen: gewoon een hoop zand/aarde met bloemetjes voor elke overgang storten en daar een mooie "roundabout" van maken zodat het verkeer gedwongen wordt om langzaam met een bocht naar de overgeng te rijden en makklijk te kunnen remmen als het fout gaat
Simpel en goedkoop; maar ach dit is Nederland dus makkelijk, goedkoop en simpel kan natuurlijk niet.

telelezer | 02-11-18 | 00:00

Kan dat ding niet gewoon verbeterd worden, beetje smaller goede remmen, snap sowieso niet dat dat ding na al die jaren doorontwikkeld is. Wss iets met goedkoop en veel winst.

marrretje | 01-11-18 | 23:56

Ja er zijn 4 kinderen dood, en ernstig gewonden. Dit ongeval is niet te wijten aan de Stint maar aan stom toeval. Hoe groot is de kans dat een Stint voor een overweg juist dan op hol slaat? Die is nul. Nou ja, iets groter dan nul maar het zou nooit weer zijn voorgekomen. Dit is zo'n typische one-off situatie die gewoon... gebeurt!

Maar nee, Holland. Iemand moet de schuld hebben. Maakt niet uit wie, als bestuurders maar de schuld kunnen afschuiven. Dus pak je... eh eens even kijken. De fabrikant! Want ja, remmen, dingetje hier, dingetje daar. Het zal allemaal best. Maar fietsen zijn ook levensgevaarlijk en wat dacht je van scooters, om van de bestuurders maar te zwijgen. Allemaal maar verbieden?

Shit happens mensen. Niet alles is te voorkomen en dat heeft ook geen zin. Het zal geen mensenleven redden, daarvoor is de kans op herhaling gewoon te klein. Iets stomtoevalligs gebeurt en ja hoor: Zinloze maatregel na zinloze maatregel en weer een maatregel erbij.

Het is zinloze symboolpolitiek.

Beste_Landgenoten | 01-11-18 | 23:37 | 2

Inderdaad, en maar praten en praten erover. Misschien moet die Stint (wat een naam trouwens, ik lees steeds Sint) gewoon technisch wat verbeterd worden. Dan klaar en over belangrijke zaken praten graag.

pjisonline | 02-11-18 | 05:43

Ja misschien moet ook de Sint verbo0den worden, hebben we dat gezeik over Zwarte Piet ook niet meer.

Beste_Landgenoten | 02-11-18 | 08:47

Glas, plas en alles bleef zoals het was

macdushi | 01-11-18 | 23:32

Glas, plas en alles bleef zoals het was

macdushi | 01-11-18 | 23:32

Waarom moet dat onderzoek naar de onveiligheid van die Stint zo verdomde lang duren. Breng dat ding naar de TH Delft dan weten we misschien binnen een paar dagen wat het probleem was. Het lijkt wel chantage van die lui die nu er mee bezig zijn. Die directeur wil zij bedrijf terug en al die werknemers hun baan. Het is allemaal te schofterig voor woorden.

gratias | 01-11-18 | 22:13 | 1

TU Delft zal het falen van de minister en de inspectie aan het licht brengen. Dat is niet gewenst.

Frau Merkel | 02-11-18 | 10:25

Wat me opvalt in het verhaal van RTL over deze zaak, dat er zoveel documentatie over de besluitvoering (weer) niet openbaar is.
Wat is dat toch met Nederland de laatste tijd, alles moet maar geheim blijven.
Omdat het falen van incompetente bestuurders niet te overduidelijk te maken?
2e ding er zijn van het weekend alweer doden gevallen met auto's, de zoveelste keer al. Die dingen moeten allemaal van de weg af.

Hiesjes | 01-11-18 | 21:44 | 1

Is niet een nieuw fenomeen hoor. Was vroeger nog veel erger, zonder Internet.

Reagurend_Nijlpaard | 03-11-18 | 06:01

stint is een te goedkoop alternatief tegenover het openbaarvervoer en auto's dus verboten.

newray | 01-11-18 | 21:43 | 2

en als ik in nijverdal met 10 kids de heuvel op wil wil ik ook wel een wat zwaardere 1200 watt motor,.

newray | 01-11-18 | 21:47

en je mag met die dingen ook nog gratis parkeren. dat is wel het ergste.

newray | 01-11-18 | 21:51

Heb vandaag een Stint gezien met overkapping (kleur rood)... als het regent dan wordt je niet nat.
Op internet staan ze te koop onder de naam Shoprider Cabin voor 5.995,= euro.

sociaal_econoom | 01-11-18 | 21:29 | 1

Dat is geen Stint maar een scootmobiel lutser die max 15 km/h rijdt en voor 1 persoon is.
Appels en bromtollen vergelijkt U en dat had U met 1 simpele Google kunnen weten.
Man, man, man......

Berbaar | 01-11-18 | 21:45

Leuk he.
De Nederlander wil geen Nederland meer voor ons allemaal. De Nederlander wil een Nederland helemaal voor hem/haarzelf alleen. Waarin belasting zo laag mogelijk is, de zorgverzekering zo hyperbelachelijk mogelijk laag is, de boodschappen geen fuck meer kosten, de schijthut zo luxe mogelijk is en de weg vrij is van andere weggebruikers. Solidariteit is voor andere mensen, maar niet voor de Nederlander.

De huidige regering is een perfecte afspiegeling daarvan; ministers besturen niet meer maar bedrijven politiek en beheren portefeuilles. En de maatschappij bestaat uit een conglomeraat aan vermogenden, ploeterende zelfstandigen, boertjes en paupers. Iedereen en alles moet zichzelf maar een beetje redden. En voor de rest zijn/haar bek houden.

Wellicht is het verstandig om de gehele staatsoverheidfunfactory maar op te doeken. Er is zo'n administratieve wanorde bij Justitie, de Belastingdienst, Ministerie van Sociale Zaken, Ministerie van Nieuwenhuis en de ruimtelijke ordening dat het de moeite en het geld écht niet meer waard is om hier nog een organisatorische bezem doorheen te halen. Anarchie is wat we willen. Allemaal.

Boris Poepnagel | 01-11-18 | 21:26

Iedereen eventjes bij de feiten blijven: 4 kinderkens overleden door een op hol geslagen stint. Dit is reden genoeg om dat onding v.d. weg te halen. Ik begrijp het commerciële belang v.d. fabrikant, echter excuses plus een plan van verbetering was meer op z’n plaats geweest...

Een rem dient mechanisch dan wel hydraulisch of pneumatisch te zijn en niet enkel het omkeren v.h. stroomcircuit zodat de elektromotor als rem fungeert. Tevens zijn er remboosters beschikbaar welke bij wegvallende druk d.m.v. veerdruk de rem in werking zet, automatisch.

Maar dure techniek en geld verdienen bijt elkaar nog wel eens.

Veluwse-Eikel | 01-11-18 | 21:24 | 6

Het idee is goed, tevens is er behoefte aan. Lering trekken uit constructiefouten, opnieuw produceren en aanbieden bij de RDW.

Veluwse-Eikel | 01-11-18 | 21:51

Eikel, je bedoelt:"4 kinderen dood, door een inadequate bestuurster." En als er morgen 4 doden vallen door een volkswagen waarvan de rem ineens weigert, worden echt niet alle volkswagens ineens van de weg gehaald.

_kees_ | 01-11-18 | 23:29

Wie zegt dat de bestuurster inadequaat was. Bij twijfel moet dat ding gewoon niet meer gebruikt worden.

BozePaarseMan | 01-11-18 | 23:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Wees dan consequent en verbied beide betrokken voertuigen, dus ook de treinen...

Serieus issue bij BSO's is dat nu kiddo's als een zwerm lemmingen achter een begeleider aanfietsen 'omdat de Stint zo onveilig was'.

Voorspelling: Binnen drie maanden is er een koter dood, wat niet gebeurd zou zijn alsie in een Stint was vervoerd, en de discussie barst weer los...

StuggeRob | 01-11-18 | 21:05

Voor straf krijgt Cora van Nieuwenhuizen een Stint als dienstwagen.

ristretto | 01-11-18 | 20:41 | 1

Cora heeft dit even geprobeerd... een van haar eerste vragen was: ''weet u toevallig waar de rem zit''?

sociaal_econoom | 01-11-18 | 20:54

Het is algemeen bekend dat vrouwen niet technisch zijn..... dus?!

sociaal_econoom | 01-11-18 | 20:38

De Stint.

Gemotoriseerde moordbakken zijn het. Soort segway van satan. Verbieden is niet genoeg, verbranden verdomme. Dan de Stint kliklijn, kent of bent u een Stint?

Melden.

Aap Noot Miesje | 01-11-18 | 20:22 | 3

En de onbemande auto's ook maar verbieden dan?? Nee, want Tesla, Uber, Apple, Google

Tha Analyzer | 01-11-18 | 21:16

Ja. Alleen nog maar fietsen, je mag zo hard als je kunt trappen.

Heil Gazelle.

Aap Noot Miesje | 01-11-18 | 21:21

Stints don’t kill, people kill!

Azijnist | 01-11-18 | 20:14

Die Cora van Nieuwenhuizen zat een paar jaar geleden bij Erik de Vlieger in zijn radioprogramma (Opvliegers) en vertelde daar als Europarlementariër vol trots dat zij alles van Banken wist, want haar vader werkte bij een bank.
Op haar CV was toen geen enkele bancaire opleiding te vinden!
Na maanden de vraag herhalen kwam ze tevoorschijn met enkele NIBE certificaten, nou is het NIBE het opleidingsinstituut voor banken maar om nou te stellen dat je alles van banken met 4 certificaten is wel een heel groot ego hebben!

Beroep = Boerenlul | 01-11-18 | 19:56 | 4

Ach, die Cora lijkt me wel een leuke vrouw, al zie ik haar liever in een latex pakje naast me op de bank dan in een mantelpakje op het pluche. Lijkt me ook voor haarzelf een stuk beter.

Graaisnaaiert | 01-11-18 | 20:27

Mijn broer heeft bij de Leenbakker gestudeerd, weet ook alles van banken.

Beste_Landgenoten | 02-11-18 | 00:18
▼ 1 antwoord verborgen

De Voorzitter is nerveus en morst koffie. De Minister doet voorkomen elk moment in een schaterlach uit te barsten. Wanneer zijn die volgende verkiezingen alweer?

Musset | 01-11-18 | 19:47 | 2

Maart 2021 mag U weer dus we hebben nog even.

Berbaar | 01-11-18 | 19:50

En dan? Trekken ze een nieuwe blik snot met glibberige figuren open. Kies mij! Ik pijp beter! Nee, kies mij! Ik slik! Of zoiets. Duizend euries is al gebruikt.

Standvastig | 01-11-18 | 19:51

bso verbieden.

newray | 01-11-18 | 19:41

Dat word weer overwerken voor onze VVD sletje Berbaar...

Wasbakplasser | 01-11-18 | 19:40

Ministers die liegen? Uh, daar ben je minister voor toch? Of ben ik weer te cynisch? Vak K hoort vak L van Leugenaars te heten. Alleen dan krijg je weer van die soyboy achtige Trutjedeau aftreksel die een poster van de magische neger boven hun bed hebben die dan zich weer gediscrimineerd en buitengesloten voelen. Hij kan namelijk duurzaam en groen liegen. Dierenpoes weer heel diervriendelijk en biologisch, de rukkers van SGP weer heel bijbels, de VVD? Pfff, laat maar. Denkt Kuifloos uit oegoeboegoe weer dat ik met de strontemmer heb gerammeld. Punt is. Het zijn allemaal egocentrische pathologische leugenaars. Met Pinocchio aan het roer is dat niet vreemd. Mijn moeder zou mij verbannen hebben als ik zoveel leugens verkondig.

Standvastig | 01-11-18 | 19:38

Elke kluns komt er mee weg in de tweede kamer ,maakt geen zak uit wat hij uitvreet ,penthouse ,bedriegen liegen , allemaal hetzelfde ,bij ieder bedrijf kan je gelijk vertrekken ,maar zit je met een salaris aan de anderhalve ton ,kan je doen wat je wil .

iwonna | 01-11-18 | 19:35

Agnes Mulder kan goed schrijven en rondkijken tegelijk. Is ze zo'n multitalent?

Wybe Wabes Abbema | 01-11-18 | 19:34 | 3

En ook nog koffie omgooien.

B0bBer | 01-11-18 | 19:40

Ik neem mijn woorden terug. Vijf minuten later stoot ze een kopje koffie om.

Wybe Wabes Abbema | 01-11-18 | 19:40

Kan iemand haar een zak rijst aanreiken, zodat zij de iPad er in kan doen? Dank u!

kweethetooknietbeter | 01-11-18 | 19:51

Iets of iemand kapot maken om te kunnen scoren, dat is de politie te voeten uit.
Neemt niet weg dat zo'n stint een onding is.

Here's Freddy | 01-11-18 | 19:33 | 1

Politie moet natuurlijk zijn: politiek. Maar al met al niet eens zo'n heel erge mispeer...

Here's Freddy | 01-11-18 | 19:36

Wordt gevraagd naar alle varianten van de stint. De minister antwoordt dat tno dat nu opgevraagd heeft. Kennelijk heeft men een goedkeuring gegeven voor iets wat men niet eens kent.

B0bBer | 01-11-18 | 19:32 | 1

Heet lobbyen. Kennis van zaken is voor sufferds met kennis. Moet je niet willen. Mensen die weten waar ze over praten. Straalt zo slecht af op politici.

Standvastig | 01-11-18 | 19:48


Wat staat er in het Duitse rapport. Waarom mocht de stint daar de weg niet op?

dagpauwoog | 01-11-18 | 19:29 | 2

Denk niet dat de Duitse TUV uberhaupt begonnen is met het onderzoek. Ze keken van afstand naar dat ding en het antwoord was NEIN.

Erik_Dek_ | 01-11-18 | 19:46

Een normale fiets is in de Duitse steden al een Himmelfahrtskommando. De straten zijn kapot, de fietspaden als voetpaden aangelegd en dus kudt, met z'n tweëen naast elkaar fietsen mag niet, helmpje is bijna verplicht. En daar een net-niet-meer-tiener huppelkutje met een stel kinderen erin rond laten rijden? Nein!

Frau Merkel | 02-11-18 | 10:34

Ik had na 'Apeldoorn' ook een verbod verwacht op zwarte Suziki Swifts.

mozaard | 01-11-18 | 19:28 | 1

Gedateerde zeikerd.

ja,diedus! | 01-11-18 | 22:50

Het zou mooi zijn als de redactie niet alleen de RTL route volgt maar iets dieper zou graven (je kan het!)

Natuurlijk is er hier sprake van min of meer openlijk wegpoetsen van de bekende onderste steen, maar veel interessanter is waarom Stint in de eerste plaats een toelating heeft gekregen (alle documenten die ik tot nu gezien heb wijzen op de aaibaarheidsfactor van het product waarna instanties door de minister terzijde zijn geschoven)
Verder.. Hoe kan het zijn dat we in NL een strakke regelgeving kennen mbt commercieel personenvervoer en dat KDVen daar kennelijk niets mee te maken hebben?
Hoe is zo'n KDV verzekerd als er een 'Oss' plaats vindt? Ik kan me voorstellen dat een verzekeraar van bovenstaande best wel een serieus puntje kan maken.
Nog interessanter wat mij betreft: Alle wijst er op dat de Stint doelbewust ontwikkeld is om tussen de mazen van de wet door te glippen. Daardoor worden veel, HEEL veel veiligheidsregels omzeild en heeft men doelbewust en ogenschijnlijk vervuld van eigen naïviteit (dat hoop ik dan maar) een potentieel gevaarlijk product naar de markt gebracht.
Waarom is er direct communicatie tussen Stint en de minister geweest? Is dat niet ongebruikelijk?

Stint Stinkt... en niet een klein beetje ook. Het is aardig om je volledig op het huidige politieke gestuntel te richten, maar er zit veel meer onder de oppervlakte wat schijnbaar niet heel erg lekker in elkaar zit.

DatInternetDingetje | 01-11-18 | 19:27 | 1

Misschien moeten we eerst het onderzoek afwachten. Is bijvoorbeeld al uitgesloten dat de oorzaak ligt bij de bestuurster? Is vastgesteld dat de Stint negatief wordt beïnvloed door spanningsvelden rond een spoorwegovergang?

Dat is volgens mij de basis waarop wel of niet je moet focussen op de goedkeurprocedure.

Maytheforcebewithyou | 02-11-18 | 11:22

Heer leven in zon link socialistisch land. Een overheid die de totale controle over de bevolking wil omdat dat de ideale ideologische oplossing is. In de voormalige sovjet unie werd iemand die een moord melde bij de politie zelf vermoord omdat in een ideaal staat geen moorden worden gepleegd. De "overheid" handelt net als in de voormalige CCCP deze maakt geen fouten en is ideaal. Ze burger maakt fouten daar is de wet op van toepassing. Weg moffelen van gegevens en en zelf geen toezicht houden en als er dan in de ideaal staat iets ergs gebeurd dan hard roepen dat de beste man die de stint bouwt de schuldige is. Ik wil ook elite worden das echt leuk.

Piet_de_pad | 01-11-18 | 19:23

Deze incompetente minister meteen naar huis sturen.

B0bBer | 01-11-18 | 19:22 | 1

Er is niets incompetent aan deze minister.
Nooit van mijn leven laat ik mijn kinderen in dat ding. De minister heeft prima opgetreden.

Pel de pinda | 01-11-18 | 19:57

Waarom zijn er eigenlijk Stints? Hoe moest het allemaal in de wereld voor de komst van de Stint?

Poesmobiel | 01-11-18 | 19:19 | 7

@Poesmobiel | 01-11-18 | 19:32
Meestal van opvang naar school en vice versa.
Veel ouders zetten tegenwoordig de koters af op de opvang en halen ze daar aan het eind van de dag weer op.
Vandaar de toegenomen vraag naar vervoer, entree de Stint.

Berbaar | 01-11-18 | 19:46

De Stint was er om het verkeer rond scholen veiliger te maken.

Rest In Privacy | 01-11-18 | 20:16

Berbaar | 01-11-18 | 19:46
Correct! En die andere zes ritten dan?

Poesmobiel | 01-11-18 | 20:39
▼ 4 antwoorden verborgen

Al is een minister nog zo snel.
De Stint Leugen achterhaald haar wel!
( Niet dat het wat toe doet want minister/ rechter---2 handen op een buikje).

jan huppeldepup | 01-11-18 | 19:18

De vraag is ook altijd of je het bloed aan je handen, makkelijker wast in een achteraf zaaltje van de Tweede Kamer, of in de plenaire zaal. Dit kabinet kiest voor de Thorbeckezaal, duidelijk.

smdyasc | 01-11-18 | 19:16 | 2

Ehm.. Kip en Ei? Het verbod kwam na het ongeval, dus bloed was al gevloeid.

DatInternetDingetje | 01-11-18 | 19:29

De Kip was eerst, want wie kan anders het Ei uitbroeden?

kweethetooknietbeter | 01-11-18 | 19:54

Veel gebruikers konden niet goed overweg met die Stint.

de_lamme_de_blinde | 01-11-18 | 19:12 | 3

Zo ook veel op een scootmobiel, of een gewone (motor)scooter.

boerk | 01-11-18 | 19:21

Ja maar daar vervoer je dan weer geen kinderen in. De stint alleen is het probleem niet. Het is de combinatie van kindervervoer en veredeld speelgoed. Dat gaat niet samen op de openbare weg.

Epistulae_Morales | 01-11-18 | 20:57

@ Epistulae_Morales: statistisch gezien wel,

Maytheforcebewithyou | 02-11-18 | 11:16

volgens mij is er nog geen Boeing 737 Max8 geweerd van schiphol.

zeiksmurf | 01-11-18 | 19:09

Gewoon verbiwden al die elektrische voertuigen. Levensgevaarlijk.

B0bBer | 01-11-18 | 19:07 | 4

inderdaad. scootmobielen (met bijbehorende bejaarden) , segways, electrische scooters, steps, hoverboard. allemaal verbieden.
... kom op zeg....

zeiksmurf | 01-11-18 | 19:18

Precies. Daarom worden ze ook gescheiden van het overige verkeer met bewaakte spoorwegovergangen,

B0bBer | 01-11-18 | 19:18

Wasbakplasser | 01-11-18 | 19:09
Eerder de onbewaakte overgangen...

JI-HAAT | 01-11-18 | 19:22
▼ 1 antwoord verborgen

Wanneer wordt het keukentrapje nou eens verboden? Er gebeuren binnenshuis heel wat (dodelijke) ongelukken door het gebruik van het keukentrapje.

Wolkbreuk | 01-11-18 | 19:03 | 1

Vraag het Leo Lucassen eens

pendajo | 01-11-18 | 20:34

Waarom de haat van de regering tegen deze elektrische bakfiets?
Waarom zo snel handelen? Mortiergranaten die niet veilig zijn mogen nog rustig jaren gebruikt worden. Of Chroom 6 verf.

Hier zit een luchtje aan.

Is dit nog nieuws? | 01-11-18 | 19:00 | 6

Stint heeft gewoon te weinig Kadootjes/smeergeld ter beschikking gesteld, ja dan weet je het wel.

jan huppeldepup | 01-11-18 | 19:22

Als een fabrikant niet pro actief elk gewijzigd ontwerp voorlegt aan het ministerie maar de productfocus heeft liggen op goedkoop vervoer aanbieden zonder de papieren die normaliter bij dit soort vervoer horen, dan neem je een gok over de ruggen van kinderen. Als je dan verliest moet je niet zeuren maar heel heel nederig hopen dat geen rechtsvervolging volgt

Epistulae_Morales | 01-11-18 | 21:02

Omdat het een slecht ontwerp is dat nooit door de gewone molen van goedkeuring en regelgeving is gegaan. Simpelweg omdat het dan afgekeurd zou worden.

Reagurend_Nijlpaard | 03-11-18 | 06:09
▼ 3 antwoorden verborgen

Mijn hemel, wat een jammerlijke stuntels daar bij die inspectie. Compleet gespeend van enig besef -zelfs maar het begin van een besef- van feitelijk technisch onderzoek. De meest eenvoudige feitenboomanalyse lijken ze nog niet te beheersen. Je kunt zo'n onderzoek nog beter door de eerste de beste APK-keurmeester laten uitvoeren.
-
En oh ja; er gebeuren nogal wat merkwaardige ongelukken met Tesla's, ongelukken waarvan de oorzaak niet bekend is. Waarom zet de minister de Tesla's in dit land niet even stil in afwachting van de uitkomsten van de onderzoeken?

bisbisbis | 01-11-18 | 18:56 | 3

Hear hear! Fixie & Uber, nog twee mooie voorbeelden..

Ovideenznvrienden | 01-11-18 | 19:00

Flikker eensch heel snel op met dat Tesla's stilzetten.
De hobby auto staat al gestald voor de winter dus ik heb dat ding nodig morgen ;)

Berbaar | 01-11-18 | 19:01

Omdat achter Tesla heel veel geld zit. Geld = macht en dat heeft het Stint-bedrijfje dus niet. Follow the money.

Lupuslupus | 01-11-18 | 19:02

Een stint is niets meer of minder dan het platform van een scootmobiel voor bejaarden, maar dan met een bak erop voor wat kids. Alles is verder idem. Scootmobiels worden nu ook "onder de loep genomen" maar zijn (nog) niet verboden op de openbare weg. Het is wachten op het eerste serieuze ongeluk met een scoot. Al zal onze politiek zich stukken minder druk maken om één ongeluk met een man of vrouw van 78 dan om dit afschuwelijke ongeval met deze kinderen. Wat op zich te begrijpen is, maar niet objectief is, noch dat er iets blijkt van verantwoordelijkheidsgevoel uit hoofde van functie. Het is Nederlandse politiek; hang er een stekker aan en je kunt binnen 3 weken de weg op, zet er een verbrandingsmotor in en de regelgeving klotst tegen de plinten omhoog. Maar verschil is er de facto niet (meer). Het is een gemotoriseerd voertuig, op de openbare weg. Dus gelden dezelfde regels. Waarom een stint, of een scoot, geen fysieke rem heeft, maar slechts de motor remt als je het "gas" loslaat? Dat de aandrijving desondanks door kan blijven draaien ondanks het loslaten van de aandrijving? Dat is toch vragen om ongevallen? Maar de minister zal het vast weer beter weten.

Dutchbeaurouge | 01-11-18 | 18:55 | 2

Die ongevallen met scootmobielen zijn er geweest.
Enig verschil is dat het geen 'high profile' ongevallen zijn geweest, dus heeft er geen of geen deugdelijk onderzoek plaats gevonden.
Die dingen zijn potentieel net zo gevaarlijk.

DatInternetDingetje | 01-11-18 | 19:15

Zat scootmobielen die in de vijver/sloot belanden. Maar dan is het een kwijlende deplorable en geen aaibaar peutertje.

Eierbal-is-fijn | 01-11-18 | 20:53

Maandag het nieuws dat Stintum het faillisement zou aanvragen, maar het insolventieregister kent geen uitspraak.
Raar....
insolventies.rechtspraak.nl/#!/result...

Wijze uit het Oosten | 01-11-18 | 18:54 | 1

is wel aangevraagd maar rechter heeft nog geen uitspraak gedaan

zeiksmurf | 01-11-18 | 19:03

Buitenlandse bedrijven binnen willen halen met belastingkorting maar een oer-Hollands bedrijf maken we lekker kapot na 1 ongeval. Lekker bezig hoor!

Ovideenznvrienden | 01-11-18 | 18:50 | 1

Helemaal mee eens.

Lupuslupus | 01-11-18 | 19:06

Mensen die nu lopen te piepen over het verbieden van die Stint: Bekijk dat ding, bekijk de leidsters op die opvang, bekijk de verkeerssituatie buiten, bekijk de overige weggebruikers en zeg dan dat u er blind vertrouwen in heeft om uw kind aan zo'n ding toe te vertrouwen. I dare you.

Graaisnaaiert | 01-11-18 | 18:50 | 6

Ik. Waarom? Dit ding is 100x veiliger dan ingeval één of twee leidsters met een groep van 10 kinderen of meer moet lopen over het trottoir, wegen moeten oversteken etc.

DrCreep | 01-11-18 | 19:01

Een voertuig dat door een vrouw wordt bestuurd is per definitie onveilig.

Gulliver | 01-11-18 | 19:21

@DrCreep
Uw reaguursel deed me denken aan dat filmpje met die moedereend met dr kleintjes in de wind, maar misschien kwam dat door de combi met uw nick

Ovideenznvrienden | 01-11-18 | 20:18
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo dan, weer een VVD minister met bloed aan haar handen.. Gelukkig hebben we Rutte nog, die lacht het wel even weg.

Wasbakplasser | 01-11-18 | 18:49 | 5

Aangepast.. :)

Wasbakplasser | 01-11-18 | 18:53

@Wasbakplasser | 01-11-18 | 18:49
LOL wat een pathetisch geneuzel daar zou een mooi strijkkwartetje niet onder misstaan.

Berbaar | 01-11-18 | 18:58

Wees maar grote LOL berbaar, ik ben grote LOL als deze faalminister van de VVD (nummertje 100) haar biezen pakt.

Wasbakplasser | 01-11-18 | 19:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Één ding is zeker hier treedt niemand over af.
Onderzoek doen naar dat ding tot zowat het kerstreces is ook vrij idioot.
Zo gecompliceerd is dat ding niet.

Berbaar | 01-11-18 | 18:49

Trouwens NPO Politiek is al zo'n Vijf uur buiten bereik.

Havenwerker | 01-11-18 | 18:48

Burgemeesterspostje in Nieuwenhuizen dan maar... Van Nieuwenhuizen?

FinnFolcwalda | 01-11-18 | 18:47

Met elk voertuig gebeuren ongelukken. Als je een bepaald voertuig verbied moet je dit wel vergelijken met de voertuigen die als alterntief gebruikt gaan worden. Heb niet de indruk dat de minister deze afweging heeft gemaak.

merallas | 01-11-18 | 18:42

Wat een gestintel van deze minister.

Mr_Natural | 01-11-18 | 18:41

Verdomme geef die kinderen toch gewoon een lekkere verwarmde bus in plaats van zo'n kut Stint waarin ze zitten te sterven van de kou.
Je moet die Stint als lijkenwagen gaan gebruiken, lekker goedkoop en dan in een kartonendoos naar het Crematorium.

Havenwerker | 01-11-18 | 18:39 | 3

Morbide zinnen, zeg.
Kinderen, sterven, lijkenwagen, karton(n)en... doos, crematorium. Bah.

Musset | 01-11-18 | 19:04

Musset | 01-11-18 | 19:04
Uw mis toch wel de verwarmde bus voor de kinderen en voor de rest zijn het gewoon feiten waarmee wij verder gaan.
Zijn uw gevoelens.

Havenwerker | 01-11-18 | 19:11

De Stintgeneratie heeft tenminste nog een beetje weerstand opgebouwd, die gaan de millennials overleven.

Gulliver | 01-11-18 | 19:23

werd vandaag in de regen bijna van m'n sokken gefietst door 2 twaalf jarige meisjes op electrische fietsen.

newray | 01-11-18 | 18:38

Terwijl heel Nederland in de file staat, praat men over een karretje die ik nog nooit in het wild gezien heb.

Pislinq | 01-11-18 | 18:36 | 4

@Sprinkhaan, Ik zit een middag in de week naast de Speel-O-Theek, die dingen komen dus ook buiten de randstad voor.

Mubbenschonster | 01-11-18 | 19:04

@Mubbenschonster | 01-11-18 | 19:04
Dat werpt natuurlijk wel de vraag op waarom U in hemelsnaam een middag in de week naast de Speel-O-Theek gaat zitten.
Vragen, vragen........?

Berbaar | 01-11-18 | 19:11

Ik heb er ook nog nooit een gezien.

knutsel_ | 01-11-18 | 19:17
▼ 1 antwoord verborgen

Emoties van de dag regeren dit land.
Gebeurd al jaren en als de rationaliteit weer naar boven komt wordt die gebruikt voor containmentpolitiek.
Niemand is ooit verantwoordelijk en de rechten van die groep zijn juridisch dichtgetimmerd.

pejoar | 01-11-18 | 18:33

Weten jullie wie ook een leuk karretje voor de burgerij had bedacht?

Eierbal-is-fijn | 01-11-18 | 18:33 | 3

Nu ik er zo over nadenk : ik zie ook wel wat in de modus transitie van trein->stint. Misschien kunnen we IBM vragen het eea uit te werken qua kruistabulatie enzovoorts.

Eierbal-is-fijn | 01-11-18 | 18:35

Elon Musk?

BeunDeHaas | 01-11-18 | 18:49

Ja, Ome Adolf!

DatInternetDingetje | 01-11-18 | 19:31

Hoe kan het zo zijn dat een petitie om de Stint weer de weg op te laten gaan binnen 2 dagen al 16.000 keer getekend is en dat de petitie tegen het verdrag van Marrakesh dit na 2/3 weken nog niet eens haalt.

Het is me weer eens duidelijk dat Nederland vol zit met domme ganzen. "oh nee anders moeten de kinderen lopen naar de speeltuin" maar over Islamisering nadenken ho maar.

Badr Haary | 01-11-18 | 18:30 | 4

Zal wel onder de onderste steen geleefd hebben, maar wist helemaal niet dat hiertegen een petitie is gestart. Heb alsnog direct getekend.

Schuldenbrau | 01-11-18 | 18:41

Dappere pitbulls vergelijken met islamieten gaat nogal ver hoor.

Lupuslupus | 01-11-18 | 18:43

Lupuslupus | 01-11-18 | 18:43
Hè hè. Eindelijk een verstandig woord. De mens staat altijd boven een dier, inderdaad een belachelijke vergelijking.

DrumPiet | 01-11-18 | 19:13
▼ 1 antwoord verborgen

Er zijn ook serieuze incidenten bekend met Tesla's maar daar zullen wel andere regels voor gelden.

Sprinkhaan | 01-11-18 | 18:29 | 1

Dat zijn die leuke Marokkaanse chauffeurs achter het stuur.

quasinonchalant | 01-11-18 | 18:35

Ik begrijp het probleem niet zo goed. Wat is er mis met voorlopig verbieden tot bekeken is of volledig veilig is of aangepast moeten worden? Ik vind de paniek en misinformatie allemaal wel meevallen. Maar de minister nu onder vuur om té voorzichtig optreden?

Peterhooft | 01-11-18 | 18:27 | 2

Het onjuist (het ontbrekende PV) of onvolledig informeren van de TK is een doodzonde. Of, liever gezegd, dat was het. Thans: Alles mag om 'de boel' bijeen te houden.

paridae | 01-11-18 | 18:42

We zijn post-truth weet je toch.

Eierbal-is-fijn | 01-11-18 | 18:49

Gelukkig is er niks belangrijks te bespreken, wat fijn toch dat dit soort onnozel geneuzel het meest dringende is waar de politiek over moet praten!

Mather | 01-11-18 | 18:27 | 1

1000 km file bijvoorbeeld. Dit kost de economie dagelijks miljoenen. Niet een bolderkar.

Pislinq | 01-11-18 | 18:37

Stom wijf die daar zit omdat ze een vrouw is.
Klaar met deze nitwits.

Van Netelenbos was ook zo een licht net als die Vogelaar. Godsamme.

Matwetwe | 01-11-18 | 18:26 | 1

Tja, als je geen technisch verstand hebt, kies je altijd voor de meest veilige afweging. Maar dat is vaak niet de juiste.

Maytheforcebewithyou | 02-11-18 | 11:10

Is die gek uit Amsterdam die als leidster van een kinderdagverblijf die gevaarlijke dingen de weg weer op wilde hebben er ook?

Hark_van_Rommel | 01-11-18 | 18:26 | 2

Ik vraag mij af in hoeverre je dit apparaat als gevaarlijk kan bestempelen. Ik kan mij voorstellen dat er ook diverse geregistreerde incidenten zijn met andersoortige voertuigen waar niet direct wordt overgegaan tot een verbod. Los van dat heb ik bakfietsen, stints etc. altijd al gevaarlijke objecten gevonden. Met name omdat die bak vaak als een stormram fungeert in het verkeer. Bijv. in situaties waar er weinig zicht is (denk aan oversteken van een weg waar het zicht door geparkeerde auto's oid wordt geblokkeerd) dan zie je dat die bak als eerste de weg op gaat zonder dat er de bestuurder goed zicht op de situatie heeft. Levensgevaarlijk.

Sprinkhaan | 01-11-18 | 18:36

Het is een opgevoerde heftruck en daarin ga je dan 10 kinderen vervoeren, zonder dat iemand daar een rijbewijs voor nodig heeft. Natuurlijk is dat gevaarlijk. Vooral als je er in zit en er snel uit moet als kind. In Nederland hebben wij zoveel strenge regels voor kinderzitjes en dergelijke. Echter mag dit dan weer wel.

Hark_van_Rommel | 01-11-18 | 18:43

Wat als een minister op hol slaat ?

jansenmeteenj | 01-11-18 | 18:25

Bonny Stint Clair mag ook de stalling niet meer uit.a

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-18 | 18:24

Jerry Stint Juste krijgt ook weer rood.

Patje2011 | 01-11-18 | 18:54

ondertussen door de rechter gelijk gekregen, want er waren meer gevallen. Wat ik mij afvraag: was dit dan bij de bouwer bekend?? ik heb niet het idee dat deze goede man (inmiddels failliet) hier niets aan zou hebben gedaan.

Fish63 | 01-11-18 | 18:20 | 1

Marco Bakker had ook een Opel Omega die op hol sloeg en mensen dood reed.

Pislinq | 01-11-18 | 18:39

Toevallig herinner ik me 1 ding, de minister was op de avond van het drama heel stellig; er was niks aan de hand met de Stints, gewoon lekker door karren met de kids, geen paniek.
Naar om te zien hoe zo een trutmeloochem vervolgens 180 graden draait, hoewel Bruins in z n imitatie van een mens t nog slechter deed, wat een griezel.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-18 | 18:19
-weggejorist-
Hoorneslaan | 01-11-18 | 18:18

Glas, plas, was...

Recalcitrant_Schaap | 01-11-18 | 18:18

Wat kost emigreren eigenlijk?

Ben het gezeik over die Stint en de Sint straks zat aan het worden.

Nacho_Vidal | 01-11-18 | 18:17 | 2

Zou een witte Piet een Stint mogen besturen ?

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-18 | 18:20

In ieder land zeiken ze over onzinzaken. Leidt lekker af van belangrijkere dingen

Pislinq | 01-11-18 | 18:41

Dit kabinet is ook een verschrikkelijk ongeluk, wat dat betreft moet het zich in meerdere opzichten wél herkennen in dit debat.

smdyasc | 01-11-18 | 18:15

Acherafzaaltje? De Thorbeckezaal is geen achterafzaal en dit debat kan gewoon via de site van de TK live bekeken worden.

fredflange | 01-11-18 | 18:15

Voor mij is het een onbegrijpelijke zaak dat dit zo lang moet duren.
Het is nog erger of dat ze een vliegtuig uit elkaar moeten halen.

botbot | 01-11-18 | 18:11

Ik begrijp nog steeds niet waarom de stint is verboden en niet de trein. Ze hebben het niet eens afgewogen. Treinen veroorzaken veel meer slachtoffers.

Leptob | 01-11-18 | 18:11 | 2

En fout dat die treinen waren in de oorlog!!

miko | 01-11-18 | 18:58

We kunnen er van alles van vinden maar..... je hebt hier statistisch gezien feitelijk wel een punt.

loze stijl | 01-11-18 | 21:05

1. Deze regering moet weg, zo snel mogelijk.
2. Verder vind ik elke maatregel die genomen wordt om te voorkomen dat zich nog eens een ongeluk voordoet met zo´n apparaat ook al is het met een leugentje om bestwil.
3. Deze regering mag overal op vallen, ook hierop, als stint bonus.

bergsbeklimmer | 01-11-18 | 18:07

Hoe is het eigenlijk met die bestuurster?

Is ze alweer bij kennis? Kan zij verklaren wat er gebeurd is? Waarom horen we daar niets over?

Of ligt ze in coma?

Nacho_Vidal | 01-11-18 | 18:06 | 2

Goeie !

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-18 | 18:23

Die vraag heb ik elders ook al eens gesteld. Ik vind het eigenaardig dat je hierover niets en dan ook niets hoort. Ik begrijp best dat die mevrouw niet met foto op de voorpagina van een landelijk dagblad komt maar een verklaring lijkt me toch wel redelijk. En er kan technisch natuurlijk best wel wat aan te merken zijn op de Stint maar tot dat ongeluk was iedereen eigenlijk tevreden. Voor mij hoeft Barbertje echt niet te hangen maar wie sluit uit dat de bestuurster geen fouten heeft gemaakt?

namensmijnhond | 01-11-18 | 18:44

Haha meneer van Aalst maakt er een politiek spelletje van en beschuldigd anderen er een politiek spelletje van te maken.

Hark_van_Rommel | 01-11-18 | 18:06

Is er een ministerie waar het geen puinhoop is?

Fatwabuster | 01-11-18 | 18:05 | 4

Valt het UWV daar niet onder?
ICT ellende, fraude wordt niet aangepakt.... etc etc

Fatwabuster | 01-11-18 | 18:19

Silly Walks gaat prima !

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-18 | 18:23

Ontwikkelingsamenwerking schijnt anders prima te lopen.

Mubbenschonster | 01-11-18 | 18:46
▼ 1 antwoord verborgen

De Stint is een scheet in de tijd. Volgend jaar weer vergeten. Net als de dab, Gangnam dinges en meer van die onzin.

Ggroengras | 01-11-18 | 18:05 | 3

Dancing baby?

Nacho_Vidal | 01-11-18 | 18:05

Die blijft.

Ggroengras | 01-11-18 | 18:07

Dag Stinterklaasje, daaaahaaag...

Don_Pedro_Babos | 01-11-18 | 18:04 | 1

Zie Stint komt de sneltrein uit Nijmegen weer aan? Kuch, vast mijn excuses.

Patje2011 | 01-11-18 | 18:13

Echt dit land is zo ongelooflijk ziek. Waarom gaan we uberhaupt een f*cking debat voeren over een bakfiets of over de zomer wintertijd, alsof er geen belangrijkere dingen zijn om over te discussieren.

swagmachine | 01-11-18 | 18:04 | 6

De wereld staat in de fik en ze gaan lopen zeiken over onnozelheden.Als er gebotst wordt met auto's geen verbod.Lazert er een vliegtuig uit de lucht geen verbod.Wat een ziek en zielig land is dit.

flesje | 01-11-18 | 18:13

T is altijd hetzelfde gezeik, voor de Horeca nahet hemeltje in Volendam, voor de Chemie na een brandje etc.etc. je kan het zo inkoppen, regels, regels, en nog eens regels met een toezichthouder en controlerende ambtenaren.

Uw Verzekeringsadvis | 01-11-18 | 18:22

Rookgordijn

Badr Haary | 01-11-18 | 18:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Grootste fout is natuurlijk dat men deze "dood op wielen" ooit heeft toegestaan op de weg. Meneer Renzen kan heel goed krokodillentranen huilen.

Hark_van_Rommel | 01-11-18 | 18:03 | 5

Flikker op, mensen hebben zelf ook een paar hersenen. Op een skateboard kun je ook niet remmen.
Een ongeluk en Nederland staat weer op zijn kop. kekke karretjes coor peuter vervoer. Laat de lokale fietsenmaker er een deugdelijke voetrem op zetten en klaar. En dat alles omdat er een paa kotersr onder de megamarklin hebben gelegen

miko | 01-11-18 | 18:56

Dat ding is in Duitsland niet door de keuring gekomen. Dat zegt al genoeg...

Drunken_Pumpkins | 01-11-18 | 18:59

@ Drunken_Pumpkins: Dat zegt dus helemaal geen reet. En verder wat haatbaardknipper zegt.

Maytheforcebewithyou | 02-11-18 | 11:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Moet 't nog beginnen, of is 't al voorbij?
No playable sources krijg ik te zien...

hotnot | 01-11-18 | 18:03 | 1

Ah, nee. Ik zit verkeerd. Mea Culpa.

kweethetooknietbeter | 01-11-18 | 18:04

Ook daar: No playable sources...

hotnot | 01-11-18 | 18:04

Alleen al vanwege het smakeloze design zouden die dingen van de weg gehaald moeten worden.

keestelpro | 01-11-18 | 18:01 | 2

D66 slappe debater in Stint debat. Weet hij wel waar het over gaat?

Jos1 | 01-11-18 | 18:42

Wat keestelpro zegt
vast Japaneesch van oorsprong of een designafscheding van een Jap-wannabe

Tobi | 01-11-18 | 19:48

Binnenkort kun je in die wagentjes door de tweede kamer touren...

Maar to the point: als ik het goed heb begrepen heeft de fabrikant wel wijzigingen aan de Stint gedaan na de keuring. Dat mag niet.
Mediatechnisch hadden Stintum en politiek Den Haag beter kunnen kiezen om de karren terug te halen, aan te passen, volledig te laten keuren (vooral door de partijen die eerder de gebreken tegenkwamen) en dan vermarkten als helemaal veilig.

Mastermattie | 01-11-18 | 18:01 | 2
-weggejorist-
keestelpro | 01-11-18 | 18:03

@keestelpro
Ach, vak K zit al wat langere tijd in een op hol geslagen Stint, alleen die trein heeft nog steeds vertraging!

Mastermattie | 01-11-18 | 18:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken