Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Basisschool Al Arqam liegt over gescheiden gym

taqqiya

Misverstanden. Daar hebben we zo'n hekel aan.

Maar nog erger dan 'misverstanden' is bewuste 'misinterpretatie'. Dus als Anis Boumanjal, advocaat van de islamitische basisschool Al Arqam in Utrecht de PVV daarvan beschuldigt, dan nemen wij dat serieus. Zou de PVV zomaar uit zijn duim zuigen dat de school gescheiden gymoefeningen organiseert? Wat een walgelijke leugen toch maar weer. Bah bah bah. Gelukkig heeft Boumanjal zijn cliënt gevraagd een tekst op de website, waaruit zou blijken dat er gescheiden gymoefeningen worden georganiseerd, 'nog duidelijker' te maken. Dus wij klikken op het schoolprofiel van Al Arqam. Staat er helemaal niks over gescheiden gymmen. Vreemd. Niet echt duidelijk. Al Arqam zou de tekst toch niet in blinde paniek verwijderd hebben? Het is maar goed dat Google Cache bestaat. Nou. Zegt u het maar. Als de PVV denkt dat Al Arqam gescheiden gymoefeningen organiseert. Is dat dan een bewuste misinterpretatie? 

Oude tekst

Reaguursels

Inloggen

Ik vind dat stukje eronder net zo kwalijk: het gebed. Dat zou wat mij betreft ook niet mogen worden toegestaan op scholen.

teevee | 30-08-18 | 09:39

Geloof zou pas moeten mogen vanaf je 18e, net als stemmen. Dan kunnen kinderen zelf kiezen ipv alles opgedrongen te krijgen en de rest van hun beperkte leven niet beter te weten.

Robin Hood | 30-08-18 | 07:12

Arme kinderen, onschuldig als ze zijn van die openbare school...
Kiezen je ouders welbewust voor een school zonder sprookjesboek als leidraad, wordt je toch nog iedere dag met dat achterlijke geloof geconfronteerd. Misschien niet direct in de klas, die kinderen zitten immers in een andere afdeling opgesloten, maar wel op het schoolplein. Moeders met de onvermijdelijke hoofddoeken etc...

joost3001 | 29-08-18 | 22:51

Ja zo kan je het goed praten.
-
De kinderen gymen niet apart, wordt natuurlijk wel rekening gehouden met het islamitische apartheidsbewind. Nee ze gymen gewoon samen, enige reden is eigenlijk dat ze het praktisch nog niet ingevuld krijgen.
Nee ze streven er alleen naar, waar hebben ze het nu over bij de PVV?

bananabanana | 29-08-18 | 22:17

Kijk als de ophef nou ging over dat die school het pronhub abbo niet betaald had, dan begreep ik het nog wel.

Cobalt bomb | 29-08-18 | 19:31

Vroeger was gescheiden gym standaard. Jaren 50 lagere school (gymleraar meneer Appel), jaren 50/60 Barlaeus (meneer Van Diggelen)/Gymnasium Hilversum (meneer Lommen).

Argyronauta | 29-08-18 | 19:17 | 1

En hebben we een mooie (r)evolutie gemaakt. En worden we langzaam de middeleeuwen ingetrokken. Van een ander continent.

schijtzat | 29-08-18 | 21:46

Al het onderwijs openbaar.
Onderwijs obv geloof verbieden.
Het is de enige manier.

sohee | 29-08-18 | 18:54

Lees dan ook eens het schoolprofiel, boven het bewegingsonderwijs.
De hele uitleg over hoe deze school wil gaan functioneren, bestaat uit zes, zeven regels tekst die zó van andere websites lijken geplukt, zó algemeen generiek zijn dat ze nauwelijks nog betekenis hebben... Zorgwekkend.
Voorbeeld:
'Een school waar professionals, samen met ouders en vrijwilligers, een sluitend netwerk rond het kind vormen.' Deze komt voort uit onder meer een visiedocument van een brede school. Dat netwerk, dat blijft uiteraard beperkt tot het islamitisch milieu.
".. het bijbrengen van islamitische normen en waarden, zodat de kinderen, met behoud van hun islamitische identiteit, participeren in de multiculturele maatschappij" Komt bij bv. de Noorscholen vandaan (uiteraard islamitisch), maar het lastige is dat het eerste deel van de zin de laatste tegenspreekt; islamitische normen en waarden tolereren géén andere cultuur.
Verder blijft het een schrikbarend slecht onderbouwd gebeuren en begrijp ik niet, dat de lokale politiek hier niet keihard tegen optreedt. Deze school levert over 5 jaar (dan zal de eerste inspectie plaats gaan vinden, hoop ik) de eerste uitwassen, die vervolgens nergens nog aan de bak komen.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 18:47

Volgende mijlpaal: islamitisch recht.....

Mazoeza | 29-08-18 | 18:07

Oké, ik zal toegeven: ik ben geen fan van een bepaalde sekte met 1 miljard leden, maar ehhhmmm... Ik had op mijn roomwitte basisschool ook gescheiden gymles (was in 1983).

(Triggerwarning!) Jongens zijn nu eenmaal anders dan meisjes.

fiscalist | 29-08-18 | 17:24 | 2

Idd, en symptoombestrijding is gaap.

Gemengd gymmen betekende bij ons vooral dat de jongens zich moesten inhouden en minder scherp mochten spelen. Zeer irritant.

_ILT_ | 29-08-18 | 18:02

Bij ons op de middelbare school, halverwege de jaren 90, had je beiden. Veel lessen gingen samen (bijv. volleybal, baseball, etc…), maar eens in de paar weken was het mogelijk dat de jongens gingen voetballen en de meiden wat anders deden. En dat waren vaak de leukste "lessen".

Ik denk dat zo'n mix eigenlijk wel het beste is. Alle lessen gescheiden is niet bevorderlijk voor de integratie van Moslims.

DolfWeerwolf | 30-08-18 | 06:08

Gescheiden
Groep 3) 09:00 tot 10:00 uur
Groep 4) 10:00 tot 11:00 uur
Groep 5) 11:00 tot 12:00 uur
Groep 6) 13:00 tot 14:00 uur

spannend hoor!

Joost2B | 29-08-18 | 16:57 | 2

Groep 3: jongens.
Groep 4: meisjes.
etc.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 17:55

Schitzo
.. waar ziet u dat staan?

Joost2B | 30-08-18 | 13:19

Ongelooflijk toch.. we gaan in zevenmijlslaarzen terug naar middeleeuwse opvattingen.

Ton8695 | 29-08-18 | 16:44 | 1

Precies.

schijtzat | 29-08-18 | 21:47

"indien uw dochter een hoofddoek op wil".. moet dat niet zijn "indien uw dochter een hoofddoek op moet"

Noodaggregaat | 29-08-18 | 16:20 | 1

Ja alsof ze een keuze hebben, totaal geindoctrineerd and stellen dat ze het "willen".

Michael_Scott | 29-08-18 | 16:24

Gym? Ik kan me alleen nog maar het douchen herinneren....:-)

quasielaks | 29-08-18 | 16:06 | 1

Wij hadden 5 minuten gemengd gymnastiek en vervolgens 55 minuten gemengd douchen.

wieowie123 | 29-08-18 | 17:58

Wilders bereikt niks, komt ook niet met een oplossing (zal ook moeilijk zijn) maar.... Annabel Nanninga is de sterke persoon die intellectueel boven de godsdienstwaanzin staat en dezelfde arrogantie en dogma doorvoert in haar argumentatie als moslims doen alleen gemengd met een gezonde dosis humor . Daarom kan ze ze aan. Vierkant uitlachen is de enige manier die zal gaan werken, niet argumenteren maar uitlachen tijdens argumenten. Misschien zien ze dan zelf ook hoe belachelijk ze zijn.

Slough | 29-08-18 | 15:42 | 2

Remigratie is de oplosiing.

Hatröss | 29-08-18 | 16:29

"Wilders bereikt niks, komt ook niet met een oplossing..." Tsjeezz man, hoe krijg je het na al die jaren en hele boeken vol weerleggingen van deze leugen nog uit je toetsenbord.
En blijf lachen hè, we hebben een MP die dat ook als enige oplossing ziet, en daarmee alles bereikt. Toch?!

piloot47 | 29-08-18 | 17:13

In de 60er jaren van de vorige eeuw was het ook op openbare scholen normaal dat er gescheiden gym-lessen gegeven werden.

beter-laat-dan-nooit | 29-08-18 | 15:38 | 4

Waar dan? Nog nooit van gehoord.

Mark Bouwman | 29-08-18 | 16:00

Den Haag, Lagere school, jaren '50: als de jongens gym hadden kregen de meisjes les in 'nuttige handwerken'. Hadden de meisjes gym dan kregen de jongens 'handenarbeid'..... kleien en zo. Wel lekker rustig.

piloot47 | 29-08-18 | 16:17

Toont eens te meer aan dat de Westerse samenleving wel dynamisch is en continu in ontwikkeling. 60 jaar is sneller dan 1400 and counting

BASinnic | 29-08-18 | 17:11
▼ 1 antwoord verborgen

Nou is school voor mij een paar dagen geleden maar heb alleen op openbare, niet religieuze scholen gezeten en meen me toch te herinneren dat gym niet altijd gemengd was.
Lagere school misschien nog wel maar middelbare vrij zeker niet.

Ikdus | 29-08-18 | 15:37 | 2

Een openbare school gelegen in de bible belt zeker? Maar goed.. het zou kunnen.

druipsmurf | 29-08-18 | 15:42

Niet eens. Mijn middelbare school is later van naam veranderd en heeft Geenstijl gehaald ivm examenfraude. Toen was het openbare er overigens wel af.

Het is ook lang geleden. En ik meen het me zo ter herinneren. Zeker weten doe ik het niet. Kan me zeker niet herinneren dat er gemengd werd gebasketbald of andere teamsporten.

Ikdus | 29-08-18 | 16:55

Blijkt dus weer gelogen, zoals de moslims wel vaker doen.

PijlVader | 29-08-18 | 15:27

Artikel 1 Grondwet: Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
Dit wb. de overheid. Mocht een directie van een school niet als overheid worden beschouwd, dan is er het Wetboek van Strafrecht het artikel 429quater. Geldboetes of hechtenis kunnen dan opgelegd worden.

Ergo: meteen sluiten die scholen en de directie vervolgen.

paartjehop | 29-08-18 | 15:24 | 1

Heerlijk die totalitaire wetten.

HogeNood | 29-08-18 | 15:27

Wat zorgwekkender is, is het kreupele Nederlands en de verkeerde interpunctie die je aantreft in zo'n kort stukkie tekst dat door leerkrachten is geproduceerd. De Inspectie van het Onderwijs zou eens een kijkje moeten gaan nemen in de lessen van deze godsdienstwaanzinnige amateurs.

menschdurfteleven | 29-08-18 | 15:08 | 2

Het is in beter Nederlands opgesteld dan de topics van Ronaldo of Spartacus.

Tapu | 29-08-18 | 15:20

Neem nou de zin: "Denk er wel aan dat u het regelmatig meeneemt naar huis om het te wassen", Waarnaar verwijst "het"? DE gymkleding? DE gymtas? "Kinderen mogen uitsluitend gymschoenen meenemen, die bedoeld zijn voor een gymzaal", hier hoort nu juist geen komma, want het gaat hier om een beperkende bijvoeglijke bijzin.

Een "vakleerkracht bewegingsonderwijs", is dat hetzelfde als wat we vroeger een "gymleraar" noemden?

Argyronauta | 29-08-18 | 16:25

Voortaan *meteen* archiveren op de wayback machine archive.org

omanders | 29-08-18 | 15:05

Goede basis voor een stageplek later. Hoe duidelijk moet het nog worden ?

ja,diedus! | 29-08-18 | 14:59 | 1

Er is voor mbo-studenten met een 'buitenlandse naam' zeker plek op deze school. Probleem ook weer opgelost.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 18:00

Hoe zit het met de gymlessen op christelijke scholen?

Mannes | 29-08-18 | 14:50 | 4

Wij hadden gewoon gemengd gym op sgool. Lekker man.
Uitgezonderd natuurlijk het sporadische potje voeballen en rukby. Helaas.

VanBukkem | 29-08-18 | 15:03

Wij hadden zowel op de lagere school als op de middelbare gewoon gemengd gym. En gemengd zwemmen. Zoals dat hoort.

paartjehop | 29-08-18 | 15:08

@mannes: domme vraag en geeft blijk van weinig kennis

Eddy67 | 29-08-18 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

[diepe zucht...] Misschien moeten we toch maar eens stoppen met dat speciale onderwijs voor religieuzen. Gewoon bam, iedereen naar dezelfde OPENBARE basisschool. Geen gezeur, geen privileges, en vooral geen gescheiden gymlessen.
Religieus onderwijs doe je maar lekker in je eigen tijd.

VanBukkem | 29-08-18 | 14:49 | 17

@marjen | 29-08-18 | 16:36
Klopt. Wat er aan prive/thuisonderwijs gegeven wordt naast het reguliere onderwijs, daar hebben we geen grip op. Maar we kunnen er wel voor zorgen dat de kinderen tijdens het reguliere onderwijs gehersenspoeld worden. Want laten we wel wezen: religieus onderwijs is niet minder dan hersenspoelen. Daarom beginnen ze er ook op jonge leeftijd al mee, want bij nog niet bedorven jonge hersentjes, bijna blanco harde schijven, werkt hersenspoeling het best.

VanBukkem | 29-08-18 | 17:54

VanBukkem,
Mwah ... Het grootste deel van de dag op school gaat het niet over de godsdienst. Je kunt kinderen niet weghouden van de ouders, dus is er altijd sprake van vorming in een bepaalde richting. Dat recht hebben die ouders - het zijn hun kinderen - en daarmee ook het recht hun eigen scholen te stichten. Je kunt het oneens zijn met de antroposofie b.v., maar ouders moeten het recht houden een Vrije School te stichten. Je moet niet iedereen willen vormen naar je eigen wensen.

marjen | 29-08-18 | 18:24

@marjen | 29-08-18 | 18:24
Het zou het beste zijn als iedereen gewoon deed wat ik zeg. :)

VanBukkem | 29-08-18 | 19:11
▼ 14 antwoorden verborgen

Daar zit geen woord Arabisch bij volgens mij.

Omebert | 29-08-18 | 14:41

En later klagen dat ze geen stage plek kunnen krijgen. Wat een intriest gebeuren is de islam toch. De islam staat voor verderf, uitsluiting, ongelijkheid etc en nog steeds durven politici dat niet te zeggen. Nederland is ziek!

Eddy67 | 29-08-18 | 14:28 | 7

Op mijn protestantse school, jaren 50, hadden jongens en meisjes samen gym.

Lupuslupus | 29-08-18 | 14:39

Braco.me
Misschien moet u terug naar school?

Lupuslupus | 29-08-18 | 14:40

Lupuslupus Op mijn katholieke basisschool waren alleen jongens, pas rond 1967 werd het gemengd. Maar ja dan praten we allbei over ruim 50 jaar terug. Die school loopt dus 50 jaar achter. Ik stel voor dat de salarissen en subsidie aan die van de jaren 50 en 60 gelijk wordt gesteld. Dan is zo afgelopen met die flauwekul

Slough | 29-08-18 | 15:20
▼ 4 antwoorden verborgen

Boeien, op mijn katholieke school was gymles ook altijd gescheiden.
Waarom die #ophef?
Berbaar | 29-08-18 | 13:28

Daarom: De advocaat van Al Arqam, Anis Boumanjal, laat later weten dat gescheiden gymoefeningen neerkomt op een bewuste ’misinterpretatie’.

En daarom: We doen principieel geen uitspraken in de media, dat hebben we afgesproken met de gemeente”, zegt bestuursadviseur Younes Boulaksil. Een woordvoerder van wethouder Anke Klein (Onderwijs) bestrijdt dat er een dergelijke afspraak ligt.

Maar ook hierom: Al Arqam wil niet zeggen hoeveel leerlingen er zijn ingeschreven, noch een reden geven voor „het gescheiden houden van gymoefeningen en -spelletjes”.

benjeallanggek | 29-08-18 | 14:25 | 2
-weggejorist-
pollie3 | 29-08-18 | 14:38
-weggejorist-
pollie3 | 29-08-18 | 14:40

Ongelooflijk, gescheiden gymmen! Wat een contrast met mijn eigen jeugd op de basisschool. De jongens en meisjes douchten na afloop ook gezamenlijk. Werd volstrekt normaal over gedaan, en zo hoort het ook.
We hebben nog heel wat (terug) te winnen.

druipsmurf | 29-08-18 | 14:19

Lustopwekkende gymoefeningen. It's in the eye of the beholder.

mozaard | 29-08-18 | 14:17

Ik herinner me van de (openbare) middelbare school dat er m/v-gescheiden werd gegymd. Is dat nu niet meer? Wij voetbalden vaak en dat gaat niet met meisjes er tussen die in de weg lopen.

Pislinq | 29-08-18 | 14:17 | 3

Zeker in Staphorst.

pollie3 | 29-08-18 | 14:33

Laat Staphorst er eens een keer buiten, zwitsal.

Lupuslupus | 29-08-18 | 14:42

In Hilversum

Pislinq | 29-08-18 | 15:09

Gaat goed met die integratie, lees ik zo.
De huidige basisschoolkinderen, zijn dat ondertussen niet de vijfde of zesde generatie ?
En nog is de integratie nog voor geen centimeter van de grond gekomen...

Wijze uit het Oosten | 29-08-18 | 14:14 | 2

het blijven migranten kinderen of althans met een migranten afkomst en in geval van vele Moslimlanden zoals Turkije en Marokko, onderdanen van die landen, staatsburgers! jeweetwel dubbelpaspoortiers..

fikkieblijf! | 29-08-18 | 14:41

Moslims accepteren onze grondwet alleen voor zover dat moet. Zodra ze in de meerderheid zijn komt hier de sharia. Kijk maar in Londen hoeveel sharia rechtbanken daar al zijn.

Lupuslupus | 29-08-18 | 14:44

Ja maar, hij had mogelijk explosieven die niet gevonden zijn.
We kunnen niet voorzichtig genoeg zijn als het gaat om het welzijn van de Nederlandse bevolking.

MogeWijEveOvergeve | 29-08-18 | 14:22

MogeWijEveOvergeve | 29-08-18 | 14:22
U bedoelt het welzijn van de Nederlandse omvolking?

Binkoo | 29-08-18 | 14:32

@Binkoo | 29-08-18 | 14:32
Vol in de roos.

MogeWijEveOvergeve | 29-08-18 | 14:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Goede column vandaag van Leon de Winter in de Telegraaf. Amsterdam is gesegregeerd hele bevolkingsgroepen leven compleet langs elkaar heen. En de politiek staat er bij en ontkend het.
Door de Christen Unie in dit cabinet en hun steun de vorige 2 regeerperiode krijgt het Salafisme in het onderwijs alle vrijheid. Ook met dank aan het CDA en SGP.

Trumme | 29-08-18 | 14:14 | 3

En PvdA, GroenLinks, Partij vd Dieren, D'66, SP, Denk......

pollie3 | 29-08-18 | 14:35

De Islam is één groot misverstand.

Schoorsteenveger | 29-08-18 | 14:12 | 2

Arabieren kunnen slecht samenwerken en dat zie je terug in hun religie.

Rest In Privacy | 29-08-18 | 14:14

Het is een gewelddadige sekte waarvan het bestaan afhangt van de verbreiding en de gedwongen naleving van achterlijke dogma's.

ChatBot | 29-08-18 | 14:17

Hoofddoek op tijdens de gym?! Dan zie je de bal van opzij niet aankomen. Da’s vast niet wat Allah bedoeld heeft.

Nikkelen_Nelis | 29-08-18 | 14:12 | 2

Allah bestaat niet volgens kuifje

The2Amendment | 29-08-18 | 14:29

Jawel, want ballen zijn voor jonge meisjes verboden gebied.

pollie3 | 29-08-18 | 14:35

Open deur: de Islam is één groot misverstand

Nibdib Niddib | 29-08-18 | 14:12 | 2

En Kuifje bestaat niet volgens allah.

pollie3 | 29-08-18 | 14:36

Hoezo besta ik niet?

Rest In Privacy | 29-08-18 | 17:38
-weggejorist-
InAnumPerRegimine | 29-08-18 | 14:06 | 2

Ben je 6 jaar, moet je sporten met een hoofddoek.

Welkom in Nederlandistan.

Supreme Dutch | 29-08-18 | 14:06 | 3

En dan die aangepaste kinderliedjes ; hoofddoekje leggen , niemand zeggenn

AntonJensen | 29-08-18 | 14:10

Bommetje leggen, niemand zeggen...

The2Amendment | 29-08-18 | 14:10

Meisjes hoeven "=moeten" pas een hoofddoek vanaf dat ze ongesteld zijn geworden. Alles er voor is overdrijven vanaf vaders kant en de geestelijke sociale druk.

Hiesjes | 29-08-18 | 14:12

Liegen mag van muzelmannen. Punt. Hebben ze hele sura's aan gewijd. En de useful idiots in vooral bij #DebielLinks stinken er falikant in!

doctorbrown | 29-08-18 | 14:05

Zodra de subsidie binnen is, gaat de penningmeester ermee aan de haal en wordt de tent weer gesloten. De lifecycle van een Islamschool.

ChatBot | 29-08-18 | 14:03 | 2

hoho.. dat noemen de penningimam

theJ71 | 29-08-18 | 14:11

ze krijgen gewoon subsidie net als iedere ander school in Nl wat er wel vervolgens bij komt is de Islamtoelage vanuit o.a Saudi Arabia..

fikkieblijf! | 29-08-18 | 14:15

Liegen is één van de zuilen in de islam.

KLK3 | 29-08-18 | 14:02 | 1

Toppie! Mooi opschrift voor een T-hempie.

HogeNood | 29-08-18 | 15:01

Op het Cheider in Amsterdam is niet alleen de gymnastiek gescheiden, maar al het onderwijs. Maar ja, dat zijn geen moslims maar jorthodoxe oden, dus dat boeit de PVV niet.

LastShadowPuppet | 29-08-18 | 14:02 | 4

Gescheiden onderwijs is niet het probleem maar het gedachtegoed daarachter..

sastro | 29-08-18 | 14:24

@ sastro | 29-08-18 | 14:24
hear hear

loser | 29-08-18 | 14:33

Correct. Mij ook niet. Joden hebben bewezen in onze samenleving mee te kunnen draaien zonder uitvreten, intimidatie en geweld. Islam daarentegen.
.
Laf hoor. Andere religies aanvallen terwijl de problemen zich toch echt rond islam centreren. U zegt bij een succesvolle islamaanslag ook vast “ja maar de christenen 1000 jaar geleden”.
.
Ik ben het wel eens dat de eenzijdige aandacht van PVV voor islam bijgesteld moet worden. Ook appeasers en vergoeilijkers zoals u moeten veelvuldig op de korrel genomen worden.
.
Kan net zo goed nu. Over een aantal jaar en honderden, zo niet duizenden doden door Islamhanden verder gaat dat toch wel gebeuren.

Parel van het Zuiden | 29-08-18 | 14:40
▼ 1 antwoord verborgen

Bravo PVV, jammer dat de rest van de "Nederlandse" partijen hier niet tegen ageren. Jammer dat de andere "Nederlandse" partijen de PVV links laten liggen in zulke zaken.

Fedde71 | 29-08-18 | 13:59

35 jaar geleden , de SP :

“Ik wil mijn afschuw voor de islam – de leer, de dogmatiek, de verboden, de onbeweeglijkheid, de middeleeuwse achterlijkheid die is ontstaan met deze religie voor nomaden en woestijnrovers – niet onder stoelen of banken steken. Zichzelf opsluitend in een gedragspatroon, dat de originele achterlijkheid halsstarrig in stand houdt, vormen zij een Fremdkörper in onze samenleving, dat niet lijkt te kunnen loskomen, iets bij te leren, iets te willen leren, dus verarmt. Zoals nu kan het niet”.
sptransparant.wordpress.com/gastarbei...

AntonJensen | 29-08-18 | 13:55 | 3

G*dT, dat was inderdaad profetisch! Maar met incompetente politici blijft het dweilen met de kraan open...
*CcMed*

kapitein oosterlng | 29-08-18 | 14:06

Bedankt voor die link, heel interessant om te weten dat er toen al SP'ers waren die de Islam als een maatschappelijk probleem zagen.

Jackson | 29-08-18 | 14:12

Hoe anders is de houding van de SP ten opzichte van islam en immigratie nu.

Glasgow Argus | 29-08-18 | 14:18

Ik ben dat staatondermijnende gespuis spuugzat.

lacucaracha | 29-08-18 | 13:55

Moslims en liegen, een gouden combinatie.

LewsTherinTelamon | 29-08-18 | 13:54

Mensen liegen soms. Arabieren en pseudo arabieren liegen altijd. Dat is de aard van het beesie. Niet echt bijzonder nieuws.

Pedronegro | 29-08-18 | 13:53

En dat terwijl wij net met zijn allen doorhebben dat 'geslacht' een sociale constructie is. Uitgevonden door het blankwitte patriarchaat om 'vrouwen' onder de duim te houden.

RickTheDick | 29-08-18 | 13:53 | 2

Echt he

tata1981 | 29-08-18 | 14:06

Nice!

Patje2011 | 29-08-18 | 14:08

Gestreefd wordt naar 'gescheiden' gymlessen. Daarnaast ook nog bij een voldoende groot aantal leerlingen.
Onduidelijk blijft om welke scheiding het gaat. Strikt genomen kun je concluderen dat de school zeer pragmatisch is en niet dogmatisch. Anders hadden ze - aannemende dat het om scheiding obv geslacht gaat - van meet af aan gekozen voor deze scheiding. Gevoegd bij het feit dat de aard van de scheiding onduidelijk is, is mijn conclusie dat de school (vooralsnog) niks te verwijten valt en dat de PVV voorbarig is in zijn conclusies.

Amsterdamsko | 29-08-18 | 13:52 | 3

altijd maar weer goedpraten, die moslimmers

jan den hollander | 29-08-18 | 13:58

Dus jij gaat ervan uit dat ze gymmen tijdens de taalles? Je kan maar zo gelijk hebben.

harry19612 | 29-08-18 | 14:06

@Amsterdamsko | 29-08-18 | 13:52 |
Slaapt u rustig verder. "It's the Islam stupid!" Snap dat nu toch eens een keer. U moet serieus vragen "welke scheiding"?! Echt? Als u eens wat van de islam zou lezen zou u ook weten dat dit volledig betrekking heeft op de scheiding man/vrouw, wat óók nog eens een flagrante schending van Artikel 1 v/d Grondwet is. Helaas staan de Huisregels me niet toe e.e.a. uit de Koran zelf etc. te quoten, anders zou ik u met liefde de relevante Soera doen toekomen....

Sjefke7807 | 29-08-18 | 14:27

"Kinderen mogen uitsluitend gymschoenen meenemen, die bedoeld zijn voor een gymzaal."

Die komma hoort daar niet ( nu Godwin ik eens niet he ). Of toch.

Eierbal-is-fijn | 29-08-18 | 13:52

Heeft alles met de islam te maken...

Nimby_007 | 29-08-18 | 13:51

Grappig toch dat dit soort huichelaars telkens weer door de mand vallen.

pjisonline | 29-08-18 | 13:48

Alleen de PVV is hier kritisch over, dus al de andere partijen vinden deze segregatie verder helemaal prima? Dat is minstens net zo zorgelijk.

JackStick | 29-08-18 | 13:45 | 3

Segregatie wordt als ongewenst ervaren wanneer een bevolkingsgroep dat verplicht maakt voor andere groepen (want dat heet apartheid).

Hier gaat het om een zelfopgelegde apartheid, een soort zelfbeschikking en cultuuruiting van een vreemde groep. Cultuuruitingen zijn heilig verklaard door links Nederland.

Echter, dat die cultuuruiting in de toekomst hetzelfde het netto effect heeft als apartheid, lijkt iedereen in NL te ontgaan.

Beefbus | 29-08-18 | 13:55

De rest wacht met knikkende knieën op het moment dat prins Pils ze verzoekt om het kanaal weer over te steken en Nederland te regeren (lees: over te leveren) via een RDP sessie.

normanius | 29-08-18 | 13:55

Ik profileer me ook nog graag onder invloed van vreemde smetten.

HogeNood | 29-08-18 | 15:18

Mohammed BV..... ook wel bekend als de firma lieg en bedrieg

trottle | 29-08-18 | 13:44 | 2

List & Bedrog !

Mazoeza | 29-08-18 | 13:59

List, Bedrog én Uitbuiting!!!

hetgingperongeluk | 29-08-18 | 14:23

Advocaat kan zijn bul inleveren wegens oplichting en de school kan gesloten worden wegens niet houden aan de Nederlandse wet. Indien de ouders het daar niet mee eens zijn en toch graag gescheiden gym voor kinderen wil, stel ik voor dat ze verhuizen naar een land dat dit soort poppenkast tot staatsreligie heeft verheven. Daááhááág!

benjeallanggek | 29-08-18 | 13:44

doordeweeks de Islamitische basisschool en vervolgonderwijs en in de weekenden binnenkort dankzij Erdogan en Saoedi Arabië eigen cultuur en vaderlandse identiteits onderwijs.
In marokko voeren ze de dienstplicht weer in en mogelijk voor onderdanen in dit land idem van toepassing.. na hun 18e tot hun 21e..

ik vraag mij af, zien meer mensen olifanten door de kamer lopen of ben ik dat alleen?

fikkieblijf! | 29-08-18 | 13:43 | 2

Geen idee, ik date alleen maar lekkere wijven. Dus bij mij lopen er sowieso nooit Sharon Dijksma’s door de kamer.

Kapitein Stijlvol | 29-08-18 | 13:46

@ Kapitein Stijlvol | 29-08-18 | 13:46 |
LOL

normanius | 29-08-18 | 13:51

Eerst expliciet vermelden dat er gescheiden wordt gegymd, zodra er genoeg leerlingen zijn. Niet alleen na kritiek snel van de website halen dat je dat ooit hebt beweerd, maar ook nog iedereen die beweert dat ze dat toch ECHT gelezen hebben, voor leugenaar uitmaken. Dat gaat dus helemaal goed komen, die zogenaamde "samen zorgen wij voor (.....) het bijbrengen van islamitische normen en waarden, zodat de kinderen, met behoud van hun islamitische identiteit, participeren in de multiculturele maatschappij."

onesizefitsall | 29-08-18 | 13:42 | 3

Liegen mag van de islam en dat doen ze dan ook. Het liegen moet ervoor zorgen dat de moslim en islam niet in een kwaad daglicht komt te staan en ook om de ongelovige in slaap te sussen.

EmilioEsteves | 29-08-18 | 13:50
-weggejorist-
Jacktheflipper | 29-08-18 | 13:52

Toch wel mooi zo'n moslimsleepnet/wet.

The2Amendment | 29-08-18 | 14:11

Ik lees: Wij streven naar gescheiden gymlessen zodra wij met meer zijn.

LinkeLotje | 29-08-18 | 13:40 | 2

Goed gezien. En dat geldt niet alleen voor de gymlessen...

Lupuslupus | 29-08-18 | 13:44

Het zal niet alleen bij gymles blijven.

BozePaarseMan | 29-08-18 | 13:48

Gelukkig geldt segregatie op basis van geslacht niet als discriminatie in Nederland. Toch? Of.... nah.

Not_again | 29-08-18 | 13:39

Natuurlijk ook lastig sporten in een Niqaab. In 020 een mooie muurschildering van Anne Frank na 2 dagen al beklad. Nou is zo'n beeltenis van Anne vanzelfsprekend een provocatie richting Amsterdamse straatkinderen. Toch?

Rest In Privacy | 29-08-18 | 13:39 | 2

Die skinheads ook altijd.

BozePaarseMan | 29-08-18 | 13:43

Het is allemaal de schuld van Wilders

Jacktheflipper | 29-08-18 | 13:55

In hockey spelen we ook gescheiden.

newray | 29-08-18 | 13:38 | 1

Wij in Nederland zijn één grote korfbalvereniging.

ristretto | 29-08-18 | 13:43

Waar maakt men zich druk om, mijn koters hoeven niet gescheiden te gymmen, maar als je dan nou persee wil ivm je geloof dan kan dat op deze school. Koters zoeken later wel uit in hoeverre ze daar gevolg aan willen geven.

Vloberto | 29-08-18 | 13:38 | 4

Bukken, liggen en onderwerpen aan religieuze regels waarbij juist dat later uitzoeken door de koters niet aan de orde is vanwege het uitbannen van de individuele keuzes.
Veel scholen en onderwijsinstellingen lieten vroeger vaak alleen jongens of meisjes toe, maar hebben hun toelatingsregelingen aangepast aan de evoluerende tijdgeest of omdat ze hiertoe verplicht werden door de overheid. De evoluerende tijdgeest van nu is niet progressief te noemen en staat haaks op een waarde zoals gelijkheid tussen man en vrouw.

ristretto | 29-08-18 | 13:49

Het begint met een gymles, dan volgt een gescheiden klas, dan volgt gescheiden onderwijs en dan?

BozePaarseMan | 29-08-18 | 13:53

@bozepaarseman: Scheidingen?

The2Amendment | 29-08-18 | 14:12
▼ 1 antwoord verborgen

Waar staat dat ze gescheiden gymmen op basis van geslacht? Misschien gymmen alle groepen wel samen totdat er genoeg leerlingen zijn. Tijdens de spelletjes en oefeningn wordt er wel gescheiden iv.m. de moeilijkheidsgraad.

dielight | 29-08-18 | 13:38 | 2

dream on!

benjeallanggek | 29-08-18 | 13:39

Meen je dit nu serieus?
Stel dat je gelijk hebt, dan zouden ze dat als 'excuus' hebben opgeschreven. Maar nee, een hele lap tekst over specifiek meisjes wordt rap gejorist én er komt een advocaat ten tonele. Nee hoor, 'we' hebben het verkeerd begrepen.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 18:17

De regressie in dit land wordt gefaciliteerd door overheidsadviseurs, trendvolgers en juristen die er hun broodwinning van hebben gemaakt.
Lekker geld verdienen voor je eigen, is nog altijd belangrijker dan iets te doen voor de samenleving, het land of het nageslacht.

Rommelende Onderbuik | 29-08-18 | 13:37

Niet roepen 'kut moslims', maar roep 'kut politiek'. Het zijn zij die dit allemaal faciliteren en willens en wetens ons land hebben binnengehaald.

XaleX_2 | 29-08-18 | 13:37 | 3

niet roepen 'kut politiek' maar roep "KUT KIEZERS die dit allemaal willens en wetens faciliteren

telelezer | 29-08-18 | 13:40

Nee telelezer. Kiezers worden voor de gek gehouden met mooie verhaaltjes en list en bedrog, je kan kiezers hoogstens beschuldigen van naïeve goedgelovigheid en decennia lange indoctrinatie door de politiek. Kiezers moeten hier vóór zijn, anders ben je volgens de politiek een xenofoob en een racist. De politiek volgt niet de wil van het volk, maar legt hun wil op aan het volk.

XaleX_2 | 29-08-18 | 13:46

Ik heb als kiezer geen enkele invloed op zaken gehad die de politiek nadien uitonderhandeld en bekonkeld heeft. Afschaffing raadgevend referendum en afschaffing dividendbelasting of invoering huidig studiefinancieringsstelsel zijn voorbeelden. Zelfs de verlaging van het budget van de publieke omroepen was, ook al ben ik het er mee eens, géén onderwerp tijdens de verkiezingen bij een van de regeringspartijen. Dus sommige “KUTPOLITICI” want niet iedereen is kudt.

ristretto | 29-08-18 | 13:55

Ach, zolang ze samen mogen douchen.....

Mazoeza | 29-08-18 | 13:37 | 1

Mogen ze dan wel hun hoofddoekjes ophouden? ""tenzij er natuurlijk geen spelden of naalden worden bevestigd aan de hoofddoek ivm de veiligheid""

telelezer | 29-08-18 | 13:42

Ik vond dat niks als er vroeger ook meisjes in het team zaten als we moesten voetballen, handballen of basketballen. Gooide je weer per ongeluk, en knap lullig voelend, een bal tegen een borst aan, van die dingen. Daarintegen als ze de handstand moesten doen en ik moest de benen vasthouden dan vond ik het toch wel weer leuk.

Patje2011 | 29-08-18 | 13:36 | 2

als 8/9 jarige?

fikkieblijf! | 29-08-18 | 13:45

Ik scheerde mij toen al dagelijks en de meisjes hadden veel zuivel genomen wat je terug zag in sommige aspecten van het vrouwelijk lichaam. In Oss waren we snel volwassen ;)

Patje2011 | 29-08-18 | 13:52

Het sterven naar scheiding is er, alleen niet te implementeren op dit moment. Staat er echt. Duidelijk verhaal. Denkt Anis Boumanjal dat ik net zo laaggeletterd ben als zijn broeders en zusters van de toverfiguur sekte? Wie zit hier nu bewust een misinterpretatie te geven? Vuile taqiyya fucker dat het is.

Ze zijn weer eens betrapt. Ga nu heel hard "ties niej sow" roepen, uiteraard zoals gebruikelijk, pas wanneer ze het bewijsmateriaal hebben getracht te laten verdwijnen. Hey Anis, je moet dat toverfiguur toch echt eens vragen wat hij van dat internet denkt. Schijnt meer te zien dan je toverfiguur en zijn bandiet bij elkaar. Is dat nu niet knap lullig. Internet is dus fucking groter dan je blinde toverfiguur.

Standvastig | 29-08-18 | 13:36 | 1

Nou ja als je ouders je Anus noemen start je natuurlijk wel met een achterstand. Dat dan wel weer.

The2Amendment | 29-08-18 | 14:14

Gescheiden sporten; dat is hier niet nieuw.

marjen | 29-08-18 | 13:36

los daarvan is het misschien ook een idee dat de school nog even de Nederlandse taal en zinsopbouw onder de loep neemt..
Onder home het welkomstwoord

Het is eindelijk zover de nieuwste islamitische basisschool Al Arqam zal het nieuwe schooljaar 2018/2019 haar deuren openen in sha Allah. per 01 augustus 2018 haar deuren openen aan de Eerste Oosterparklaan in Leidsche Rijn.

fikkieblijf! | 29-08-18 | 13:35 | 1

Had het niet 'de nieuwe scholjaar' moeten zijn?
Je moet wel de doelgroep blijven bedienen. In zijn alla.
En hoeveel deuren heeft die school niet?

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 18:21

Ze mogen van mij -al dan niet gescheiden- : OPTIEFEN !

Mazoeza | 29-08-18 | 13:35

Islamitische basisschool is een contradictio in terminis. Bedoeld wordt madrassa.

De echte Stolwijker | 29-08-18 | 13:35

Nu ben ik van 1965 maar wij hadden ook gewoon gescheiden gymles. Niet alleen kwam dat het atletische niveau ten goede, bij ons jongens dan, het scheelde ook een hoop puberaal gedoe in de kleedkamer. De sportdagen waren uitbesteed aan de R.K.V.V. Die waren dan weer wel genderneutraal en supergezellig. Ook al kon ik toen nog voor geen meter sporten.

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 13:34 | 3

het is een basisschool, pubers vind je vooral en altijd in het onderwijs NA de basisschool..

fikkieblijf! | 29-08-18 | 13:37

Wat is in vredesnaam een basisschool? Dat klinkt namelijk wel heel erg fundamentalistisch!!! Blijkbaar zijn we dus echt reddeloos verloren. www.youtube.com/watch?v=MDsFuc3U9XI

Hetkanverkeren | 29-08-18 | 13:53

Ik ben ook van 1965 maar wij hadden gemengd gym.
En de school was protestants

Jacktheflipper | 29-08-18 | 17:12

Nou, doe mij maar gescheiden gym want steeds maar klaarkomen in het broekje was tijdens de gemengde gym niet zo prettig eigenlijk. Die islamieten en geitenneukers hebben het eigelijk nog niet zo gek bedacht.

McMarx | 29-08-18 | 13:34 | 2

als 6-11 jarige kom je toch nog niet klaar?

telelezer | 29-08-18 | 13:45

Ik zou niet weten waarom niet?

Highwoodman | 29-08-18 | 15:42

Wat een Zooitje heeft die PvdA/GL er van dit Land gemaakt .
een grote Murkenmeuk en islam problematiek .

liegende lippen | 29-08-18 | 13:33 | 1

alleen PvdA/GL ? je vergeet CDA, D66, enz. Eigenlijk alle partijen behalve Geert en Thierry.

telelezer | 29-08-18 | 13:47

Kennelijk ontstaat er veel ophef over het gescheiden gymmen, echter gescheiden gymmen lijkt mij volkomen logisch.
Jongens zijn gemiddeld genomen sterker dan meisjes. Dan kun je wel gemengd gaan gymmen maar in een teamspel maar ook een individuele jongen tegen een individuele meisje zal het meisje het toch afleggen. Sterker nog de jongen, wordt indirect op achterstand gezet op fysiek gebied want het kost gemiddeld geen moeite om op fysiek gebied een meisje te verslaan.
Daar wij in een neoliberale prestatiemaatschappij leven zal ieder persoon zo goed mogelijk moeten presteren. Dat begint onder goede omstandigheden. Kortom dan is gescheiden gymmen de meest aangewezen weg om de prestaties te bevorderen.
Op grond hiervan kan men stellen dat de Islam nog neoliberaler is dan de VVD.

ProAsfalt | 29-08-18 | 13:31 | 9

@ProAsfalt | 29-08-18 | 14:33
Misschien kunnen de NL voetbalmannen zich wat optrekken aan het succes van de vrouwen tegenwoordig?

Binkoo | 29-08-18 | 16:33

@Proasfalt; niet zozeer het al dan niet gescheiden gymmen is wat mij betreft het probleem, nee, het is de manier waarop deze school, nadat er op gewezen werd, volledig uit de bocht vliegt en iedereen (en zijn moeder) uitmaakt voor rascist dan wel xenofoob.
Hadden ze de tekst aangepast, bijvoorbeeld wat ze wel bedoelen (maar wat ik persoonlijk niet geloof), dan had er niets aan de hand geweest.

EEnzame SchizofrEEN | 29-08-18 | 18:27

ProAsfalt | 29-08-18 | 13:31
ehhhhhhhhh nee!

Cobalt bomb | 29-08-18 | 19:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Haal die achterlijke Giflam eens weg en het wordt rustig op de nieuwsredacties.

Verderkijkert | 29-08-18 | 13:29

We moeten eens ophouden de islam een religie te noemen. Dat is het niet!

kwark001 | 29-08-18 | 13:29

Boeien, op mijn katholieke school was gymles ook altijd gescheiden.
Waarom die #ophef?

Berbaar | 29-08-18 | 13:28 | 7

Nee was midden/eind jaren 80.
2 gymlokalen dus jongens en meisjes gymden gescheiden.

Berbaar | 29-08-18 | 14:00

Apart. oosten van het land hier, ruwweg laat 70's, early 80's, gym en zwemmen gewoon door elkaar ( alleen het omkleden natuurlijk niet ). ook fysieke sporten als trefbal, knotsenvoetbal etc.

Graaisnaaiert | 29-08-18 | 14:11

Berbaar | 29-08-18 | 14:00
En dit was in NL? nou gecondoleerd dan maar.

Cobalt bomb | 29-08-18 | 19:21
▼ 4 antwoorden verborgen

Eerst artikel 23 aanpassen en slechts en alleen éénvormig onderwijs toestaan nl. openbaar en niet gegrondvest op religie of overtuiging. Gaat nog 200 jaar duren maar het zal er ooit van komen. Religie achter de voordeur. Alle religie.

bravehendrik | 29-08-18 | 13:27 | 7

Marjen, een land als Frankrijk ontbeert dit fundamentele recht? Neen: ook daar goed onderwijs zonder reli-fanaten. Onderwijs is een mensen/kindrecht. Het is niet aan de staat om reli-onderwijs te financieren.

Winter_is_coming | 29-08-18 | 13:59

Eens, en toch is het een sigaar uit eigen doos. Het artikel 23 slaat slechts op de financiering van de scholen en de oprichting. Het staat een ieder nu al dagelijks vrij om een particuliere school te starten. Op welke grondslag met dat ook maar wil.

ristretto | 29-08-18 | 14:07

Christelijke scholen doen het ver boven gemiddeld goed. Art. 23 moet gewoon in de grondwet blijven. Echter, de islam moet niet meer als religie worden beoordeeld maar als veroverings-ideologie, het achterlijke broertje van het nazisme. Klaar. De islam had in de 1e plaats nooit een religie genoemd moeten worden. Dus kappen daarmee.

Lupuslupus | 29-08-18 | 14:08
▼ 4 antwoorden verborgen

In de jaren 60 had hier ook nog genoeg jongens en meisjesscholen, katholieke zuiden. Als je nu hoort wat daar allemaal voor rottigheid van kwam, moeten we dat niet willen met z’n allen.

Crankhead | 29-08-18 | 13:27 | 3

Ah, u was een "ongelukje"?

Bijtendehond | 29-08-18 | 13:30

jee, de jaren 60 da's meer dan 50 jaar geleden.. halve eeuw. Moeten maar eens weer terug dan naar de 19e eeuw..

fikkieblijf! | 29-08-18 | 13:39

@bijtendehond, nee dat was mijn oudere zus.

Crankhead | 29-08-18 | 17:54

Als Moslims zo graag gescheiden willen sporten laat ze dan toch lekker toch? Denk je nou echt als je ze verplicht gezamenlijk laat sporten dat ze dan voluit de Nederlandse cultuur gaan omarmen? Het blijft hetzelfde zoals het nu is. Gaat de media ermee bemoeien krijg je alleen maar meer haat-baarden en Sharia roepers.

bicycle | 29-08-18 | 13:26 | 5

@bicycle | 29-08-18 | 14:17
Ik kan je geen ongelijk geven. Mijn kinderen gaan naar het buitenland en ik zie mensen om mij heen nu ook actief plannen maken. Succes daar in Israel!

ChatBot | 29-08-18 | 14:43

@ Beefbus Weet u, ik zeg niet dat het zo is, maar misschien is het wat er nu in Europa gaande is de straf van wat er tijdens de Holocaust is gebeurt. Volken dragen verantwoordelijkheden. Jarenlang heeft men de molensteen van de Tweede Wereldoorlog kunnen dragen, totdat de Europese arrogantie weer te boven schoot. Dodenherdenkingen gaan nu vooral over Syrie, Uganda, whatever country. Maar niet dat een groot deel van de Nederlandse bevolking tijdens de oorlog fout was en maar al te graag hun naasten verraadden waardoor nu al die mensen en kinderen op een verschrikkelijke manier vermoord zijn, volgens mij gaat het daar over. Maar dat is een wetenschap dat bij iedere dodenherdenking als een molensteen voelt, en het makkelijkste is om die molensteen gewoon af te zetten en het over andere dingen te hebben. Bij geschiedenislessen heeft men het er vaak ook maar niet over, is allemaal te pijnlijk en niet passend binnen de politieke agenda. Noem het God, het Universum, YinYang, etc maar wellicht is het die Kracht die zegt: Ok, als jij die molensteen niet wilt dragen zorg ik er zelf voor dat ook jij tot bijna vernietigd zal worden en misschien is dat wat er nu gaande is.

bicycle | 29-08-18 | 14:49

@ChatBot Thanks en succes aan je kinderen! Vergeet overigens ook niet zelf het zinkend schip te verlaten!

bicycle | 29-08-18 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Tot zover taqiyya, tawriya, kitman en muruna in de dagelijkse praktijk.

spamzuiger | 29-08-18 | 13:25


Liegen tegen onglovigen is altijd gewenst / toegestaan.

Ervaringsdeskundige | 29-08-18 | 13:25

"Wij streven naar de volledige vernietiging van het joodse volk. Gezien het lage ledenaantal van onze SS-divisie, is dat nog niet mogelijk."

Stijlicoon | 29-08-18 | 13:25 | 1

Toppie tegel!

lady Di | 29-08-18 | 14:23

Zo te lezen doen ze het niet, want te weinig leerlingen. Maar wat als staat er wel

miknic | 29-08-18 | 13:24

Geslachtsdeelverminking is gelukkig niet op school. Wat een fantastische religie is het toch, doe mee met islam of rot op. Ik zou mijn kind hier niet op school kunnen zetten. Dus ben ik een xenonazi. Of is de islam een beetje xenofoob van onze normen en waarden?

rattenvanger XL | 29-08-18 | 13:23

Als je de kinderen van achterlijk woenstijnvolk wil lokken voor je school met middeleeuwse normen en waarden moet je natuurlijk wel beloven integratie tegen te gaan en dingen aan te bieden die tegen de Nederlandse normen en waarden in gaan.

Osdorpertje | 29-08-18 | 13:23 | 1

Wauw, spirituele gedachtenstereo.

rattenvanger XL | 29-08-18 | 13:25

Ik heb ook altijd gescheiden gymlessen gehad, zonder islamitische redeb. Het maakt elke balsport gymles een stuk leuker, trust me.

poephoofd1234 | 29-08-18 | 13:23

Het motto van Basisschool Al Arqam is "Liegen kun je niet vroeg genoeg leren"

Rest In Privacy | 29-08-18 | 13:21

Lekker divers ook, die stichting en het onderwijzend personeel... ;-)

Fanshitter | 29-08-18 | 13:21

Ik kan mij niet herinneren dat ik (in de jaren 70) gemengd gymmen had (?)

B0bBer | 29-08-18 | 13:21 | 7

Ben geboren in 1954,gym was gewoon gemengd,zwemles in Zwembad den Hommel (030) ook. Na het zwemmen allemaal omkleden in "het schapenhok".

LoesjeP | 29-08-18 | 13:36

Eind zestiger jaren (mavo) hadden we wel gemengd zwemmen maar gescheiden gym.

quigg | 29-08-18 | 14:05

Ik zal nog wat verder terug gaan: in de jaren 40 en 50, dus zowel lagere als middelbare school, afzonderlijk gymmen, met op het geslacht aangepaste oefeningen. Jongens deden heel andere dingen dan meisjes, en een verdieping lager dan de meisjes. Dat zal nog steeds wel zo zijn. In de oude tekst van de schoolwebsite staat bovendien dat de school wel naar gescheiden gymmen streeft maar dat nu nog niet kan want er zijn te weinig leerlingen. PVV moet niet drammen.

Synecdoche | 29-08-18 | 19:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Nuttig stukje taqiyya-pedagogiek voor de kuffar.

De Vrijlansier | 29-08-18 | 13:21

Nu zullen de SJW's wel de barricades opgaan.... toch?

Makro777 | 29-08-18 | 13:20

Het houdt niet op. Niet vanzelf.

Hier is Zwitserland zijn ze wat dat betreft een stuk doortastender: Vaders (met een bepaalde culturele achtergrond) wilde partout niet dat zijn dochter ging schoolzwemmen. Het is tot de Zwitserse versie van de hoge raad gegaan, en die was duidelijk: Zwemmen met dat kadaver, en heel snel, of gevangenisstraf voor de vader.

Het probleem met veel van de Westerse wereld is dan men niet meer trots is op de goede aspecten*) van de eigen cultuur. Zwitserland is op een goede manier trots op zijn eigenheid; daar kan Nederland nog veel van leren, zolang er nog tijd is...

*) Jaa haa, we hebben ook zwarte bladzijden in onze geschiedenis. Soit, dat doen we dan niet opnieuw, maar de goede dingen wel.

Balsaq | 29-08-18 | 13:20 | 1

Nederlanders hebben dankzij buitenproportioneel gehamer op racisme en discriminatie in het onderwijs een blanke versie van het uncle Tom syndroom ontwikkeld ten op zichte van mensen met een kleurtje.
Ik krijg soms last van plaatsvervangende schaamte als ik dat gekruip voor mensen als Simons en media moslims op tv en radio meemaak.

Rest In Privacy | 29-08-18 | 13:36

Gym oefeningen met negenjarige meisjes moet je niet willen. Nietwaar, profeet?

goedverstaander | 29-08-18 | 13:20

Om de subsidie niet in gevaar te brengen huichelt de schoolleiding.

Koning Willy | 29-08-18 | 13:20

Hoe ziet zo'n gymzaal er daar uit eigenlijk? Een grote zandbak?

Uurtje tunnels graven voor de nodige beweging...

B*tchmeister | 29-08-18 | 13:19 | 2

Nee zo ziet een klaslokaal voor de kinderen bij IS er uit.

Nujij sucks | 29-08-18 | 13:22

Nujij sucks | 29-08-18 | 13:22

Sorry, het verschil ontgaat mij volledig.

B*tchmeister | 29-08-18 | 13:32

Ik gym ook altijd met gescheiden pre-milfs en milfs.

Ben ik nu ook moslim en mag ik hier nu niet meer reaguren?

Kaas de Vies | 29-08-18 | 13:18

Och die booslims die zich zo graag Nederlander noemen als het hun uitkomt....

Schepvogel | 29-08-18 | 13:18 | 1

Ja en het werkt omdat wij het toestaan.

Kaas de Vies | 29-08-18 | 13:24

Dus korfballen doen ze ook al niet?

Conan de Rabarber | 29-08-18 | 13:17

Nou, geen opwinding hoor. Ze hebben nog maar zo weinig leerlingen dat gescheiden gymles nog niet mogelijk is.

Vragen zijn veel te voorbarig.

Toch?

Glasgow Argus | 29-08-18 | 13:17 | 1

Ze hebben alleen nog maar een Mohammed, een Mohamed, een Muhamed, een Muhammad, een Muhammed, en een Muhamad, maar nog geen Fatima. Dus dan is het moeilijk scheiden.

Nuchternederland | 29-08-18 | 13:44

Nah, alles gewoon 1 groot misverstand jog......

nope | 29-08-18 | 13:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken