Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terrorasielzoekers = schuld van drugs

drugs are bed

Jatten en pikken, inbreken, zakkenrollen, alcoholmisbruik, knokpartijen, geweld, agressief gedoe, intimidatie, de hele dag een beetje blowen, respectloos naar vrouwen sissen en slissen. 

Een kleine groep/een redelijk grote groep/een enorme groep (* zelf doorhalen wat niet van toepassing is) asielzoekers vindt het maar wat moeilijk om gewoon een potje normaal te doen. Wij altijd denken aan traumatische ervaringen, vleugje PTSS, verschrikkelijke reis, ontberingen, honger, dorst, papa van de boot gevallen, tante Fatima verkracht door een smokkelaar, familie omgekomen in de oorlog, andere cultuur, geen geld, Nederland ies rassies en moeite met de strenge regels voor apothekers hiero. Maar ja, we moeten ook iets verzinnen voor die recalcitrante knapen uit veilige landen Marokko, Tunesië en Algerije, die hier de boel compleet op stelten zetten. Hebbes, het is de schuld van drugs!

"Verslaving aan anti-epilepsiemiddel Rivotril blijkt een van de belangrijkste oorzaken te zijn van de recente problemen in asielzoekerscentra. Verslaafde amv'ers, alleenstaande minderjarige vreemdelingen uit veilige landen als Marokko, Tunesië en Algerije, gebruiken Rivotril. Hun overlastgevende gedrag komt daar vaak uit voort." Want die lui uit Noord-Afrika die de boel hier komen kapotslopen zijn natuurlijk geen dader, maar slachtoffer. Of die hondsbrutale middenstand van pak 'm beet Weert zich dat effe in de oren kan knopen als er weer eens een asielzoeker de Verlaat-De-Winkel-Zonder-Te-Betalen-kaart speelt. Enfin, sluiten we maar af met de laatste zin van het artikel, wanneer het AD een of andere dude van het COA aan het woord laat.

"Swiers benadrukt dat het dat hele kleine groepje is dat het voor de rest verziekt."

Reaguursels

Inloggen

Hoe komen ze in godsnaam zonder recept aan deze psychofarmaca? Je kunt het poeder van Drion toch ook niet zonder voorschrift krijgen?

LolaBabooshka | 26-07-18 | 19:02 | 1

Via de postbode bijvoorbeeld. Kost je ongeveer 60 euro per 100 tabletten.

Mazzelstof | 27-07-18 | 08:55

Zucht.
We hebben ze binnengelaten.
En de voorvechters daarvan zoeken steeds meer belachelijke duidingen,
om de resulterende problematiek te verklaren / recht te praten
.
NEEN.
Het binnenlaten van deze niet-opgeleide, fout-moralische reli-waanzinige gelukzoekers was het probleem. En nu moeten we deze shit gaan oplossen.
Hier passen geen linksdraaiende , wensdenkende kop-in-het zand polici bij.
Rationeel rechts moet het maar gaan doen.
Stem met zorg, de volgende keer...

hotmint | 26-07-18 | 15:40

Wat een verschrikkelijke linkse/jinek-achtige goedpraterij dit.. moet ik nu écht denken:.ze zijn zo slecht allemaal niet? Pfffff

Rest In Privacy | 26-07-18 | 14:11 | 1

Het Kan Niet Aan Hun Liggen……... nu was er weer eentje volgens de advocaat naif….
Goh wat diep….de meeste terroristen zijn naif, anders word je geen terrorist. So what?

ger1306 | 26-07-18 | 23:06

Wat een onzin. Rivotril is een benzodiazepine en werkt dus kalmerend. (OK, je ziet soms paradoxale reacties maar dat is vooral bij kinderen en ouderen)

Tapu | 26-07-18 | 14:05

Drugs? Mag eigenlijk niet van Allah he? De rest vind Allah best, maar geen drugs, die zijn niet Halal!

thepinkpainter | 26-07-18 | 13:50
-weggejorist-
matrixbluepill | 26-07-18 | 16:47

Gelukkig is de grootste groep gewoon hoog opgeleid. Oh nee 2% maar.

Alleycat | 26-07-18 | 13:09

Dan gaat die kleine groep gewoon terug wegens ongewenst en of geen drugs meer. Next.

Mark van Leeuwen | 26-07-18 | 12:46

Of ze komen achter een heel erg ongemakkelijke waarheid: het land van Allah's Wet is een shithole.

Mr. Squits | 26-07-18 | 12:32

En ik maar denken dat het met de paplepel ingegotem minachting tegen alles wat geen islam of eigen stam is, heeft te maken.

Mooi. Dan is de oplossing dus simpel.
droogleggen die hap. Dan zijn de problemen vast snel opgelost.
Of de "onderzoekers" moeten er helemaal naast zitten met hun conclussie natuurlijk.

Rest In Privacy | 26-07-18 | 12:30 | 2

Terugsturen beter dan droogleggen

Jacktheflipper | 26-07-18 | 12:34

Het is uiteraard het omdraaien van oorzaak en gevolg. Drugsgebruik is niet de oorzaak van overlastgevend gedrag maar andersom drugsgebruik is een bijkomstige resultante van overlastgevend gedrag. In zoverre dat deze medicijnen een effect hebben op overlastgevend gedrag dan is dat het verminderen ervan. Het middel heeft een rustgevend, kalmerend effect en mitigeert overstimulatie van de hersenen; je reageert minder sterk op externe prikkels.

Mazzelstof | 26-07-18 | 15:18

Hebben we het hier over een medicijn dat door de farmaceutische industrie is ontwikkeld, met racistische motieven om mensen in AZC's tebpesten of hebben we het over een uitleg door het COA, waar medische wetenschap niet tot de kerntaken behoort en waarvam er nog nooit bericht was in de media over dergelijle uitwassen door het gebruik van, tot het COA met dit verhaal op de proppen kwam ?

netniet | 26-07-18 | 12:22

Quote:

",,De jongeren die we de laatste tijd veel hebben binnengekregen, uit de veilige landen, daar zit heel vaak een verslavingsproblematiek onder’’, zegt Swiers. ,,En met een verslaving komt ook altijd geldgebrek, wat tot stelen leidt.’’

Wat doen jongeren uit veilige landen sowieso in een asielzoekerscentrum?

Beste_Landgenoten | 26-07-18 | 12:20 | 4

En dat is nu zo mooi aan deze afleider

boerk | 26-07-18 | 12:26

Ja maar als ze verslavingsproblematiek en geldzorgen hadden, hoe konden ze dan de overtocht naar Europa betalen ?

netniet | 26-07-18 | 12:45

zo triest allemaal, alsof het ons zo maar overkomt, toestroom van statuswensers in alle mogelijke variaties geschiedt al decennialang op geleide van voorwaardenscheppend beleid van nl overheid en die zijn genereus. Procederen kun je eindeloos en leidt in overgrote deel van gevallen tot een verblijfsstatus niet zelden op 'humanitaire' gronden. Medicalisering is veel geproefd en niet zelden succesvol. Al duurt het jaren, uiteindelijk betaalt het zich allemaal uit in het zo fel begeerde verblijfsrecht in een welvaartsstaat ..

justinianus | 26-07-18 | 13:46
▼ 1 antwoord verborgen

Sarcasme modus: aan...

Oplossing; Iedereen onderdrukken! Dus meer Islam, meer sharia... want drugs, alcohol en middelengebruik is dan verboden.

Sarcasme modus; uit...

Ton8695 | 26-07-18 | 12:11

Ja wat krijg je als je een groep mensen een gratis voor niet salaris geeft die de taal slecht beheersen, afdropt in één centrale omgeving en vervolgens met bijna geen backup check mensen inhuurt om dingen te regelen?

Juist ja, er komen drugsdealers op dat gratis geld af.

niemand specifiek | 26-07-18 | 12:11

Ik ben trouwens 3 jaar verslaafd geweest aan Rivotril/Clonazepam en het is een waanzinnig en afschuwelijke klus om er vanaf te komen. Het is mij gelukt en het heeft 2 jaar geduurd voordat ik weer normaal was. Degene die dat voorschrijft aan mensen is een misdadiger.

Vespucci | 26-07-18 | 11:59 | 4

Bulls**t

Ries13 | 26-07-18 | 12:22

Maatje van me zit voor eeuwig in die molen, zijn therapie is nu al jaren een herhalingsrecept, that's it. Persoonlijke overwinningsverhalen die hij daar wil delen, reactie nulkommanul. Het is soms om te janken als je hoort hoe onpersoonlijk en onmenselijk de 'behandelaars' zijn. Pillen pushen, herhalingsrecept, daar is het gat van de deur. Ow, je bent naar buiten geweest en je was doodnerveus zeg je? Ok, hier is je herhalingsrecept.
De medicatie is al zo lang een vast onderdeel van zijn leven (teringtroep is het, maar zonder medicatie kan hij echt niet), het gaat hem juist om de kleine overwinningen en iemand die dat aanhoort en erkent. Daar ontbreekt het aan, misschien in zijn geval vanwege de levenslange veroordeling, maar onbeschoft is het.
Ka-ching.

Kouwe Kees | 26-07-18 | 12:37

Heb enkele jaren een andere benzodiazepine gebruikt. Het gebruik sluipt erin, het kost bijna niets en een herhaalreceptje is zo geregeld. Inderdaad een hel om er weer af te komen. Ook in mijn geval heeft het twee jaar geduurd voordat ik vrij van afkickverschijnselen was. Meer dan een strip zou je nooit van die troep moeten kunnen krijgen.

Croisantneuf | 26-07-18 | 13:45
▼ 1 antwoord verborgen

De parasieten verpesten het altijd voor de profiteurs. Laat ze lekker in Duitsland de Drumpiet uithangen.

RickTheDick | 26-07-18 | 11:48 | 1

Ik moest toch lachen bij dat laatste... sorry drumpiet.

Ries13 | 26-07-18 | 12:20

Het is de schuld, van de Hollanders! Ze komen naar ons, om dat wij het goed hebben. Dus Hollands schaam je!!!

vanrechteren | 26-07-18 | 11:46

Dus binnen de grote groep overlastplegers is een klein deel verslaafd aan Rivotril.

BozePaarseMan | 26-07-18 | 11:46

Twee correcties:
- de amv's zijn migranten en geen asielzoekers.
- het is de grote groep die het voor de kleine groep (de echte asielzoekers) verpest.

boccelullus | 26-07-18 | 11:43 | 1

Echte asielzoekers bestaan niet, althans niet in ons land.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 26-07-18 | 11:45

Als COA Zwiers komt, gaat het zweren. Slechts klinisch wegsnijden en verwijderen biedt dan soelaas.

bwanabanjo | 26-07-18 | 11:35

Ik lees dat clonazepam / rivotril al sinds 1973 op de Nederlandse markt is.
Vraagje.
Hoe kan het, dat pas in 2018 opeens mensen ervan gaan flippen? Waarom niet in 1976? Vijfenveertig jaar oud is dat medicijn, en in 2018 gaan asielzoekers ervan flippen. Nee, geloof ik niet.

Kouwe Kees | 26-07-18 | 11:32

Sander Swiers, professioneel goedprater en lekker verdienend bij het COA.

Goldfinger | 26-07-18 | 11:27

Weet je wat, GS, het kan me gewoon niet meer schelen wat er over de ongewenste en onwenselijke invasie van onwenselijken wordt geschreven. Ieder mens met enige realiteitszin ziet de rotzooi die ze meebrengen. Het kan me ook niet schelen of/dat het gedrag van de kwaadaardigen het voor de welwillenden verpest. Ook de relatief welwillenden brengen hun rotte ideologie en achterlijke cultuur mee, er is nul toegevoegde waarde. Wat mij betreft gaan ze allemaal - ja, ook de kinderen, de vrouwen, allemaal - terug naar waar ze vandaan komen, oorlog in het thuisland of niet. Generaties Europeanen hebben de koloniale schuld al met duizend procent rente terugbetaald. Er is afgelost. Einde verantwoordelijkheid. Zoek je rotzooi zelf uit, daarginds in die woestijnen waar je vandaan kwam en waar je thuishoort.

De Vrijlansier | 26-07-18 | 11:15 | 4

Je hebt gelijk. Het voegt niet alleen niets toe, het brengt ernstige schade toe aan onze zorgvuldig opgebouwde maatschappij. En dat alleen om een aantal incapabele mensen die anders in de bijstand zouden zitten en fopbaantje te geven.
Ik zou zeggen, laat ze maar in de bijstand zitten, daar kunnen ze minder kwaad.

kempenaer | 26-07-18 | 12:19

Snap ook inderdaad niet waren ze allemaal zo trots zijn op waar ze vandaan komen, maar ondertussen parasiteren in een ander land. Als je een beetje trots hebt, ga je terug met ze allen, en bouw je wat moois op zodat je allemaal zonder racistische Nederlanders kunt leven. Een utopie met bedoekte mafklappers en waar alles halal is.

Schraapmaad | 26-07-18 | 12:19

Inderdaad. Bij ieder incident moet je je niet afvragen wat de oorzaak is, maar of het ook was gebeurd als we niet zo stom waren geweest ze binnen te laten.

Rest In Privacy | 26-07-18 | 12:37
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom proberen lutsers als Swiers toch altijd verklaringen te vinden voor het gedrag van onwenselijk tuig, met onwenselijk gedrag en door een groot deel van de nog nadenkende bevolking als onwenselijk in het land aanwezig zijnde groep kansloze asielzoekers, vaak ook nog eens uit veilige landen. het COA is niets anders dan een verdienmodel waarbij men alle uitwassen krampachtig onder de pet wil houden en veroorzaakte schade bij winkeliers bij voorkeur buiten de politie wenst te regelen. Beter voor de statistiekjes.

Ruikbaard | 26-07-18 | 11:14

Misschien moeten we de Filpijnse president Duterte vragen of hij een oplossing heeft voor deze 'verslaafden'. Ik ken zijn antwoord al en mijn steun heeft hij in deze bij voorbaat.

De waard zijn gast | 26-07-18 | 11:09

"Swiers benadrukt dat het dat hele kleine groepje is dat het voor de rest verziekt."
Dat vond ik nou ook zo jammer dat een, in verhouding tot het hele duitse volk, zeer klein percentage duitse soldaten het hier zo verziekte.

HogeNood | 26-07-18 | 11:08 | 4

Bekend filmpje ,heb het al vele malen bekeken omdat dit zeldzame beelden van waarheidsvinding zijn . Prachtige vrouw ; ze zijn er dus wel !

Koning BongoBongo | 26-07-18 | 11:26

Volgens mij zit ze zelfs in team Trump.

Premier Trutte | 26-07-18 | 11:48
▼ 1 antwoord verborgen

Het is allemaal zo doorzichtelijk met de pro-linkse staatmedia. Let op, de verkrachter die reeds gearresteerd is van het meisje in Rotterdam die nu op intensive care ligt zal een asielzoeker blijken te zijn. Door dit nieuws nu te brengen wordt de verdediging alvast gestart en hebben de linkse goedpraters hebben nu alvast wat hapklare argumenten.

Premier Trutte | 26-07-18 | 11:08 | 2

De reacties onder het artikel daarover op nu.nl zijn gejorist vanwege de steeds terugkerende vraag/insinuatie dat het wel een boetnlaander zou zijn. Mag je dus niet naar vragen. Saillant detail: de afkomst van het slachtoffer werd over gespeculeerd maar wordt vanwege privacy niet vrijgegeven hoewel het in het artikel wel staat. We weten dus dat het slachtoffer indonesisch was maar de dader was een onzichtbare geest.
WTF artikel van de dag wat mij betreft.
Lees:
www.nu.nl/binnenland/5382770/man-18-o...

elfenstein | 26-07-18 | 11:42

Ja, ze zijn zo bang dat het volk het niet meer pikt, juist nu die overeenkomst van Casablanca is getekend en er nog meer en zonder inspraak van ons gaan komen. Dus deze verkrachteling moet bij voorbaat al in de slachtofferrol komen. Alle motoren bij de staatsmedia draaien al op volle toeren om die subtiel te orkestreren.

Premier Trutte | 26-07-18 | 11:54

Vraagje tussendoor... hoe komen ze aan die drugs dan ?, deelvraagje.. wie zijn de verkopers, en hoe komen ze aan het geld ?

vmk | 26-07-18 | 11:04 | 4

Clonazepam (onder merknaam Rivotril of merkloos) is normaal gesproken op recept verkrijgbaar. Zonder recept kun je het ook krijgen dan is de reguliere marktwaarde van een doosje a 100 tabletten ongeveer 60 euro. Het is een zeer verslavend middel.

Mazzelstof | 26-07-18 | 11:24

@Mazzelstof

Alle pammen zijn verslavend. Maar je kan er gewoon mee stoppen. Als je maar wil. En die lui willen niks...

Ries13 | 26-07-18 | 12:16

Ja, het zal zijn dat je verslaving aan dit soort middelen ook met wilskracht kan overwinnen en ik spreek hier niet uit ervaring nooit ergens aan, middel of gewoonte, verslaafd te zijn geweest (zelfs koffie lukt me niet) maar clonazepam verandert de neurochemie in de hersenen door stimuleren van aanmaak γ-aminoboterzuur (een van de meest voorkomende neurotransmitters), het is een GABA-agonist. Wanneer je na gewenning (instellen van nieuw evenwicht met een extra kunstmatige demping effect) opeens stopt met de drug en dus opeens minder GABA wordt aangemaakt dan heeft dat wel degelijk allerlei neurologisch vervelende consequenties. En die kunnen dan ook maanden tot zelfs jaren blijven voortduren.

Mazzelstof | 26-07-18 | 12:42
▼ 1 antwoord verborgen

Krijg het vermoeden dat die landen de psychiatrische klinieken legen richting ons. Goedkoop en gemakkelijk.

Wekkertje | 26-07-18 | 11:04 | 1

facepalm, idd je hoort ook niets meer over apothekers, raketgeleerden etc.
raar...

uglyleftbasher | 26-07-18 | 12:31

Nooit van gehoord. Maar blijkt dus gewoon één of andere downer. Daar ga je toch niet moeilijk van doen. Gaat het hier niet eigenlijk om fipronil? Dat ze teveel eieren eten.
Want ik had ook een keer teveel eieren gegeten. Toen moest ik moeilijk doen om op tijd bij de wc te geraken.

LibertasSimplex | 26-07-18 | 11:01

Ach , het 'hele kleine groepje' argument. Vroeg me al af waar het bleef.....
Nou ,flikker dan dat kleine groepje resoluut het land uit !!! Lijkt je dat wat Swiers ?
Nee ,dat mag ook weer niet , dus waarom begin je er dan over , wat heeft dit verhaal dan voor meerwaarde ?

Koning BongoBongo | 26-07-18 | 11:01

Ahhhhh gelukkig. Dus buiten dat ze zich niet aan willen passen aan een ander land, dat ze alleen keigoed zijn in het professioneel hand ophouden, dat slechts een miniem klein groepje mensen in Nederland wil dat ze er zijn (en dat die het verpesten voor álle andere Nederlanders) dat ze niet mee kunnen draaien in onze maatschappij, dat ze niet mee wíllen draaien in onze maatschappij, dat ze alle Westerse vrouwen hoeren vinden, dat ze PTSS hebben, andere trauma's hebben, psychisch in de ar zijn, zijn ze óók nog aan drugs verslaafd.

Nou. We mogen ons maar gelukkig prijzen met deze prachtige nieuwe mensen.

Dutchbeaurouge | 26-07-18 | 11:00

"Swiers benadrukt dat het dat hele kleine groepje is dat het voor de rest verziekt."
Is dat net zoiets als de regering hier of de EU ????

isotope 465 | 26-07-18 | 11:00 | 1

Als het waar zou zijn, dan zou men dat kleine groepje gewoon stuk voor stuk kunnen schaduwen en daarna direct kunnen veroordelen.

O2Neutraal | 26-07-18 | 11:13

Een deel van de asielzoekers schijnt zwakbegaafd te zijn.
Die hebben vaker last van geestelijke aandoeningen.
Volgens mij klopt dit als een zwerende vinger.

HoerieHarry | 26-07-18 | 10:58 | 2

Ja , soms zijn het net politici in hun denken en doen .

Koning BongoBongo | 26-07-18 | 11:07

Naar westerse maatstaven is driekwart zwakbegaafd.

lacucaracha | 26-07-18 | 11:43

Kunnen we ze geen medicijnen geven die ervoor zorgen dat ze graag zo snel mogelijk terug willen

Rest In Privacy | 26-07-18 | 10:57 | 1

"The Happy Heimat Pill"

Twisted_Faith | 26-07-18 | 16:53

Leer mij deze lui kennen. Altijd maar weer uitvluchten verzinnen zodat overlastgevers geen enkele blaam treft. Hier word ik zo moe van en misschien is dat ook hun bedoeling.

Amsterdamsko | 26-07-18 | 10:55

"Schuld van medicijnen".
Is nog zieliger!

zetje01 | 26-07-18 | 10:53

Er ontstaat steeds meer haat, onvrede en afkeer bij de Nederlandse bevolking niet alleen richting de overheid en gemeenten - maar ook tegen de migranten.

Mensen zien heel goed dat asielzoekers en migranten alles gratis krijgen met veel extra zorg en extra aandacht... terwijl onze ouderen en hulpbehoevenden steeds minder aandacht en zorg krijgen.
Het is de omgekeerde wereld... jonge gezonde migranten worden hier als kasplantjes behandeld en in de watten gelegd.

Hoe lang zal dit nog goed gaan in Nederland?
Deze dingen schrijf ik naar Den Haag en de politieke partijen... ze mogen en moeten weten wat ze hier al 30 jaar fout doen.
Het loopt gigantisch fout in Nederland.

sociaal_econoom | 26-07-18 | 10:51 | 2

Zolang de economie in Nederland goed is en de gemiddelde Nederlander een baan heeft waarmee alles betaald kan worden. Zodra het economisch slechter gaat, gaan mensen pas kijken hoe dit komt en komt er onvrede.

EqutiX | 26-07-18 | 10:56

Klopt helemaal... bij de eerstkomende recessie over 4-5 jaar dan krijg je enorme problemen in Nederland.
Een overheid die het financieel niet meer kan trekken... Nederlanders die poeslink zijn op onze overheid en gemeenten omdat ze zien dat voor migranten met geld wordt gesmeten.
Ik voorzie strijd en geweld tegen de overheid en ook met en door migranten...
waarbij de politie het niet meer aan kan.
Waarbij rijke en werkende Nederlanders dit land zullen gaan ontvluchten... we gaan een vreselijke tijd tegemoet - nogmaals de fout ligt 100% bij onze maffe overheid.
Terwijl Zweden in 2014 een migratiestop heeft ingevoerd gaan Den Haag en onze gemeenten gewoon door met hun onbetaalbaar en onbeheersbaar migratiesysteem.

sociaal_econoom | 26-07-18 | 11:05

Veilig land = voor de procedure aan terugsturen.

DrumPiet | 26-07-18 | 10:51 | 3

Tromgeroffel.... eens!

benjeallanggek | 26-07-18 | 10:54

Ook terugsturen als ze door een veilig land zijn doorgereisd.

Musashi | 26-07-18 | 11:01

Oorlogsvluchtelingen opvangen in de eigen regio. Dat mag de VN bekostigen.
Uitkeringsmigranten sowieso niet toelaten.
Specifieke kennis en kunde die we missen, gericht binnenhalen met tijdelijke contracten en nadat we deze tekorten zelf hebben aangevuld deze migranten na uitdienen van hun contract weer terug sturen.
Repatriëren van dubbel paspoort houders en overlastgevers. Gaat niet? Gaat wel, dan pas je de wet maar aan.
Islam verwijderen uit Europa. Zonodig wet aanpassen.

kempenaer | 26-07-18 | 11:15

Het AD blijft, als krant voor deugzeugerige mavisten en havisten, wegkijken. Bovendien missen de journalistjes bij het AD de capaciteiten om zaken in het juiste perspectief te zien.
Bij de immigrantenindustrie “werken” vooral linkse randdebielen die zonder hun flutbaantje met immigranten in de bijstand zouden terecht komen, wat uiteindelijk ook geld kost, maar dan zijn ze minder schadelijk. Het is overtollige ballast.
Massa immigratie van klaplopers en nietsnutten met een IQ waar je hier niks mee kunt, is grootschalige waanzin en heeft catastrofale gevolgen voor de kracht van je land en je volk.
Wij hebben genoeg eigen sukkels en tuig, we hoeven de rommel uit een ander land er niet ook nog eens bij.
En een verzwakkend NL is precies wat onze vijanden en concurrenten wensen en waar zij naar streven.

kempenaer | 26-07-18 | 10:48 | 4

De immigrantenindustrie is maar een klein deel. Voor deoverheid zin de inkomsten veel groter als je de (IB) mee rekent die alle vervolgacties opleveren:
medisch, tandartsen, onderwijs, drugsproblematiek, criminaliteit, beveiliging, bouw, GGZ, schuldhulpverlening, vreemdelingenpolitie, ... en ga zo maar door.

Alle Nederlanders die daar werk aan hebben, leveren minimaal 40 % IB op en 21 % btw over alles wat zij uitgeven. Van al die opbrengsten kan de overheid weer nieuwe gratis geld mensen naar NL halen zodat het circus blijft draaien.

Het gezonde verstand, rekenvaardigheden, zelfstandigheid, e.d.: allemaal zorgvuldig uitgebannen: bij iedere scheet moet 'de overheid' problemen oplossen of zit men bij een professionele hulpverlener.
Kinderopvang en mantelzorg zijn ook al 'geprofessionaliseerd' tot betaalde banen. Welk kind heeft géén rugzakje - met alle hulpverleners van dien?
De gemiddelde huisvrouw lostte in 1965 méér problemen in haar eentje op dan 5 hoogopgeleide beleidsmedewerkers anno 2018 doen (qua opvoeding en huishoudelijke zaken).

Dus ze zullen blijven komen, die 'vluchtelingen'.
Tenzij wij luxe inleveren en weer gaan leven op het niveau van 1960/1970: met maar maximaal 40 uur inkomen per huishouden en op=op.
Want dan moeten de kosten van de 'geprivatiseerde' energie, vervoer, telecom, wonen, (en de rest) allemaal weer naar een normaal niveau terug gebracht worden.....

Wering | 26-07-18 | 12:08

@ wering
Het is een sigaar uit eigen doos. De overheid geeft grote hoeveelheden belastinggeld uit aan de immigrantenindustrie en krijgt een gedeelte ervan terug in de vorm van IB en BTW. Dat is geen degelijk verdienmodel, integendeel. Er wordt geen enkele waarde toegevoegd in het hele proces. Per saldo kost het alleen maar belastinggeld.
Bovendien komen de meeste uitkeringsimmigranten levenslang in de bijstand terecht, dus dat kost ook nog bakken geld.

kempenaer | 26-07-18 | 15:02

@ kindapaas
Overtollige ballast hebben we genoeg van onszelf. Klaplopers, nietsnutten en asocialen. Die moet je proberen iets nuttigs te laten te doen, maar dat zal meestal niet lukken.
Op zijn minst verplichten om de straat te vegen in ruil voor hun bijstandsuitkering. Bij weigering, uitkering stoppen.
Maar om nu ook nog overtollige ballast uit het buitenland te importeren is waanzin.

kempenaer | 26-07-18 | 15:04
▼ 1 antwoord verborgen

Mensen uit veilige landen zijn geen asielzoekers maar economische migranten en dienen terhalve per direct terug gestuurd te worden. Overigens als men zegt dat het slechts 'een kleine groep betreft', dan weet je inmiddels dat er serieuze problemen zijn met een aanzienlijk deel van de groep economische migranten. Als het namelijk echt een kleine groep betrof kwam dit niet in het landelijke nieuws. Sowieso snap ik niet dat 'asielzoekers' zo makkelijk aan (verslavende) medicijnen komen. Als ik zie hoe me pleegzusje die aan zware depressies lijdt, zoveel moeite moet doen om aan haar dagelijkse medicijnen te krijgen. Vindt ik dit toch echt ronduit schandalig en zorgwekkend dat we dus economische migranten volduwen met medicijnen i.p.v ze in een vliegtuig te duwen richting eigen land.

Indoneesje | 26-07-18 | 10:48 | 1

Vluchtelingen dienen in de eigen regio te worden opgevangen en andere migranten laten we sowieso niet toe. Zolang er geen oorlog uitbreekt in D, B of GB hoeven wij hier dus geen immigrant binnen te laten.

kempenaer | 26-07-18 | 10:52

"Swiers benadrukt dat het dat hele kleine groepje is dat het voor de rest verziekt."

Hoeveel linkse wegkijkers zijn er dan eigenlijk?

benjeallanggek | 26-07-18 | 10:47

We halen dus criminele , drugsverslaafde gelukszoekers uit veilige landen toe , waarom ?

Castor12 | 26-07-18 | 10:46

Pak ze op en zet de uit of heb je echt zo'n grote hekel aan dit land dat helemaal kapot moet, want dat gaat gegarandeerd gebeuren.

lacucaracha | 26-07-18 | 10:46

Het gaat, zo begrijp ik, om amv'ers. "alleenstaande minderjarige vreemdelingen uit veilige landen", dus duidelijk niet om vluchtelingen of asielzoekers.
Maar in hetzelfde bericht staat enige alinea's verder: "In een vorige maand gepubliceerd rapport van het Trimbos Instituut over het gebruik van verdovende middelen onder vluchtelingen staat dat er ‘vanuit de praktijk zorgen worden geuit over de groep amv'ers’."
Dus hier worden in alle slordigheid die amv'ers toch als vluchteling gezien.
En in een volgende zin wordt de andere koppeling, die tussen amv'er en asielzoeker gelegd: "Bij verslavingsinstelling Jellinek is het gebruik van het spul onder minderjarige asielzoekers bekend, maar is het nog niet als groot probleem gesignaleerd."
Tja...

Schoorsteenveger | 26-07-18 | 10:45

Dacht dat ik niet kon dansen totdat ik XTC ontdekte.
Treinen slopen kreeg ik geen behoefte aan.

HoerieHarry | 26-07-18 | 10:45

Dus AZC’s zijn eigelijk een soort koffiesjopz.

Kanarie_Geil | 26-07-18 | 10:45

Gek hè? ... als je mensen hier naar toe haalt, met denkbeelden uit de 7e eeuw.

benjeallanggek | 26-07-18 | 10:45 | 1

En een IQ onder de 70.

kempenaer | 26-07-18 | 10:53

Welke arts deelt er nou rivotril uit alsof het limonadesiroop is?

horsteknots | 26-07-18 | 10:44 | 1

Ik hoop geen enkele, maar anders een gesjeesd exemplaar.

kempenaer | 26-07-18 | 10:54

Ik zou eerder zeggen dat het de grote groep is die het voor de minderheid verziekt.

Braboblanke | 26-07-18 | 10:44

Geen beter manier om van een verslaving af te komen dan mensen een lange tijd in de woestijn te zetten dus ze kunnen terug naar plaats van herkomst.

Zzzzooooffff | 26-07-18 | 10:43

Apothekers die uit eigen voorraad snoepen?

Kanarie_Geil | 26-07-18 | 10:42 | 1

Get high on your own supply...

Ries13 | 26-07-18 | 12:08

Iedere medewerker van het COA is medeplichtig aan de demografische ondergang van het blanke ras (people of light).
Iedere medewerker van het COA is daardoor een land- en cultuurverrader.
Er is werk genoeg. Werken bij het COA is een keus, geen verplichting.

arbeid_loutert | 26-07-18 | 10:41 | 5

@Mark. Dit zie je ook in de VS. Grote hallen met eindeloze rijen waar immigranten zich melden en vervolgens een baan krijgen bij de immigratiedienst om nog meer immigranten te kunnen registreren.
Het is een circus dat zichzelf in stand houdt op kosten van de belastingbetaler, met een dagelijkse output van uitkeringstrekkers (en criminelen)
Het COA kan worden afgeschaft en de immigranten die daar werken kunnen weer naar huis. Hun eigen land opbouwen.

arbeid_loutert | 26-07-18 | 10:54

@Drumpiet
Je zit er iets naast, de exacte tijd was 10:49

arbeid_loutert | 26-07-18 | 10:55

Ik ben het er volledig mee eens dat mensen die in de immigrantenindustrie “werken” heel slecht bezig zijn, hun land en volk grote schade berokkenen en zich diep moeten schamen.
Ik realiseer me dat 99% van die malloten niets kan, maar ga dan maar in de bijstand hangen, daar berokken je veel minder schade. En krijg aub geen kinderen, laat de ellende bij jou stoppen.

kempenaer | 26-07-18 | 10:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Koelvloeistof drinken is ook leuk, maar geen goed idee. Waarom toch doen?

TheseDays00 | 26-07-18 | 10:40 | 1

Omdat het zo warm is buiten?

Ries13 | 26-07-18 | 12:07

Moet eerlijkheidshalve bekennen dat het daadwerkelijk een verslavend goedje is. Heb het tien jaar geslikt. Onverantwoord lang. Je moet écht afkicken van Clonazepam. En indien je dat niet goed doet is het een rollercoaster aan angsten voor een toch aanzienlijke duur. Zou me overigens niet verbazen wanneer er duchtig in gehandeld wordt; want drugs. Typisch wel dat Clonazepam wordt voorgeschreven. Zijn betere alternatieven.

Rollins | 26-07-18 | 10:40 | 3

Hoe komen zij aan dat middel? Is het thuis voorgeschreven? Hebben ze de een of andere arts hier zo gek gekregen?

Arachne | 26-07-18 | 10:51

Zelfde vraag als Arachne: waarom krijgen ama’s een anti-epilepsiemiddel? Zie hier de typische luie Nederlandse journalist:het AD tekent een verhaal op van een woordvoerder van het COA en laat na om ook maar een zinnige vraag te stellen.

Vega Mindy | 26-07-18 | 11:38

Geen idee. Het werkt tegen angsten en slapenloosheid. Ik kan me voorstellen dat je met een sluitend verhaal dat eenvoudig voorgeschreven krijgt onder de noemer trauma.

Rollins | 26-07-18 | 11:47

Of het nu 1%, 20% of 99% is wat de boel verziekt maakt niet uit, ze moeten uiteindelijk gewoon terug naar het land van oorsprong. Dat we ze in de tussentijd opvangen vind ik prima, oorlog en zo, maar zodra het kan moeten ze weer terug. Dus geen asielprocedures maar gewoon ergens in goede omstandigheden bij elkaar zetten en wachten. Niet mengen met de bevolking, daar komt namelijk geheid gedonder van.
Nee, Nederland doet alsof die mensen hier permanent moeten kunnen blijven, dat snap ik niet. Van die asielzoekers snap ik het, die weten dat ze uit een shitholecountry komen maar sorry, kan ik ook niks aan doen. Als ze zouden weten dat ze hier in een kamp kwamen en bij einde oorlog retour land van herkomst zouden worden gebracht, dan kwamen ze niet tot hier. Omdat ze een huis, Miele en zakgeld wordt geboden komen ze hierheen, onder valse voorwendselen dus.

Bakkeleures | 26-07-18 | 10:38 | 1

Niks hier opvangen want dan krijg je ze dus niet meer weg.
Gewoon opvangen van vluchtelingen in de eigen regio.
Geen oorlog in B, D of GB? Geen migranten hier. Zo simpel moet het worden.

kempenaer | 26-07-18 | 10:59

Moet je nagaan wat voor een aanslag dat die lui plegen op ons zorgstelsel!

vluchtelingallergie | 26-07-18 | 10:37

Terrorasielzoeker = schuld van onze domme overheid

Naar Polen en Oost-Europa daar gaat niemand naar toe. Het liefst gaan migranten naar NL want hier wordt men onder de noemer ''vluchteling'' als een kasplantje behandeld en in de watten gelegd - alles wordt van A tot Z geregeld:
1. gratis opvang en verblijf in een AZC
2. gratis een ingerichte woning
3. extra zorg, extra aandacht en begeleiding
4. automatisch een (levenslange) bijstandsuitkering

Onze maffe overheid zorgt ervoor dat de aantallen alsmaar groter worden en dat het kostenplaatje onbetaalbaar wordt.... met steeds meer maatschappelijke problemen.
Zweden heeft sinds 2014 een migratiestop ingevoerd - hoe lang willen Den Haag en onze gemeenten hiermee blijven doorgaan?

sociaal_econoom | 26-07-18 | 10:35 | 1

Lokale politici worden per hoeveelheid inwoners betaalt en meer gelukszoekers is dus goed voor de eigen portemonnee.
Als omwonenden van een AZC overlast ondervinden en er iets van zeggen, worden ze afgeschilderd als domme xenofobe PVV stemmers.
Wie binnen de politiek iets roept over een immigratie stop, krijgt te maken met de linkse anarchistische knokploegen.
Nederland is ziek.

I.P standing up | 26-07-18 | 11:41

Oppakken, interneren, schade door gedwongen arbeid terughalen en daarna deporteren.

Dirk III | 26-07-18 | 10:34

Wat dat u: zou het niet beter zijn als ze hun ouders gingen verzorgen?

J.Slavink | 26-07-18 | 10:34

Flikker die lui nou godverdomme eens een keer Nederland uit. En als die nafferlanden weigeren hun eigen mensen terug te nemen, moet je ze financieel raken met alles wat mogelijk is. Wat denken die stoffige stinklanden wel niet?

Dr_Johnson | 26-07-18 | 10:33 | 1

Die shithole countries lachen zich kapot om de naïeve domheid van de Hollandertjes.

kempenaer | 26-07-18 | 11:00

Zijn we de somaliers vergeten die de hele dag kwat kauwen en daardoor zo impotent en contra-productief als de neten raken? Het is allemaal flauwe excuusjes, redenen om subsidie omhoog te houden en vooral niet het werkelijke probleem durven te bespreken. Tering. Wij staken vroeger de handen uit de mouwen om er iets van te maken. Niet lullen maar poetsen. Boter bij de vis. Put your money where you mouth is enzo.

Generatie slappelingen. En de overheid zag dat het goed was.

Klutskwijt | 26-07-18 | 10:31 | 2

Als die welvaartsmigranten bereid zouden zijn om te werken, zouden ze hun eigen land gaan opbouwen.
Syrië, Afghanistan, Somalië... er is daar genoeg te doen voor jonge mannen.
Het is belachelijk dat de kracht van die naties hier uitkeringen krijgen terwijl ze in hun eigen land zo hard nodig zijn.

arbeid_loutert | 26-07-18 | 10:46

Somaliërs impotent ?
Als ik zo’n Somalische spriet zie lopen, loopt er drie meter achter hem een burka met een bolle buik, een kinderwagen en een koter aan het handje.
Nöken kunnen ze wel, werken daarentegen....

Wijze uit het Oosten | 26-07-18 | 10:50

"Swiers benadrukt dat het dat hele kleine groepje is dat het voor de rest verziekt."
Helaas zal Swiers wel weer een StefBlokje doen: Ik bedoelde 1 Terrorasielzoeker verziekt het voor 10 Terrorasielzoekers.

Musset | 26-07-18 | 10:30

Ik word een beetje moe van iedere keer die smoesjes over alcohol, drugs, maar ook roken. Je HOEFT die troep niet te gebruiken; je kunt je energie ook steken in het iets maken van je leven, zodat je niet als zgn slachtoffer geholpen moet worden door mensen die wél goede keuzes maken, maar jou moeten onderhouden.

Turambar | 26-07-18 | 10:28

Het echte probleem is natuurlijk, dat men alleenstaande minderjarige vreemdelingen uit veilige landen als Marokko, Tunesië en Algerije in de AZC's opvangt.

de honden blaffen... | 26-07-18 | 10:27

Maar goed. De mensen in de Poepgatlanden die het meest gewelddadig vervolgd worden vanwege hun huidskleur of religie zijn christenen in islamitische landen - en blanke Zuid_Afrikanen.
Laat er nu precies voor deze categorieën juist geen enkele ruimte gereserveerd zijn in de schuldige asielindustrie.

Jan Passant mk2 | 26-07-18 | 10:27 | 1

Afrikaner boeren zouden sowieso welkom moeten zijn in NL. Wij kunnen ze beschouwen als Nederlanders met ruggegraat en die kunnen we goed gebruiken.

kempenaer | 26-07-18 | 11:03

Het gedrag wat je ook ook ziet bij wilde dieren in de dierentuin uit hun natuurlijke habitat.
Verveeld gedrag, rondhangen. Rondjes lopen en steeds hetzelfde doen.
Conclusie stuur ze terug, dat is beter voor de inheemse soort en voor de exoot.

Johan_Voorhaar | 26-07-18 | 10:25 | 1

En als de jonkies gaan puberen haal je ze weg bij de familie.
Zo voorkom je inteelt.

HoerieHarry | 26-07-18 | 10:28

Ok, maar Swiers, dan kan die zogenaamd kleine groep toch vanmiddag al op de boot terug naar Afrika ? Zijn de papieren in orde, hup een beetje tempo graag, in plaats van dat zeikerige gelul.

van Oeffelen | 26-07-18 | 10:25

Het komt door genmutatie.
Als je daar drugs bij neemt wordt het helemaal een gezellige boel.

HoerieHarry | 26-07-18 | 10:23

Iedereen zegt: meteen het land uit, maar toch gebeurt het niet. De reden is de hulpindustrie die er een dikke ambtenarenboterham aan verdient.

Pislinq | 26-07-18 | 10:21

Valt me nog mee dat ze zuurstof nog niet als oorzaak hebben gevlagd.

beschuitfluiter | 26-07-18 | 10:21 | 1

Of Trump.

kempenaer | 26-07-18 | 11:03

Ha ha, standaard antwoord. Politici, deugers, bestuurders gebruiken deze slogan allemaal. Dan bagatelliseer je het probleem in een keer. En die meneer van het COA, predikt voor eigen financieel gewin. Hij verdient immers aan deze lucratieve bedrijfstak, genaamd de Asielindustrie. Its booming, man.

De Evangelist | 26-07-18 | 10:20

Ach gut, wat sneu. Maar snel terug naar eigen zandbak, voor eigen bestwil. Rivotril zal daar wat minder gratis en overvloedig beschikbaar zijn dan hier.

HaatbaardKnipper | 26-07-18 | 10:19

Als het maar zo'n klein groepje is, kun je die ook best hard aanpakken. Je moet de mensen die zich wel gedragen ook een pluim geven.

zwarte_weduwe | 26-07-18 | 10:19 | 4

@HaatbaardKnipper
Dat als je je goed gedraagt, je meer kans hebt om te mogen blijven dan als je je niet gedraagt. Dat is de pluim.

zwarte_weduwe | 26-07-18 | 10:25

Ze weten dat ze ongeacht hun gedrag toch wel mogen blijven. Ze zijn namelijk de bron van inkomsten voor de parasitaire sector in Nederland. En de werkzamen in die sector hebben echt geen zin om een echte baan te zoeken.

hustler01 | 26-07-18 | 10:30

Niks pluim. Terug. Vluchtelingen dienen in de eigen regio opgevangen te worden.
Er is geen oorlog in Europa, dus wij hoeven hier niets op te vangen.
99,9% van de zogenaamde vluchtelingen zijn helemaal geen vluchteling, maar uitekeringszoekende migrant. Ze zoeken geen werk, maar uitkeringen. En foksubsidies. Daar wordt in Afrika niet omheen gedraaid. Ga naar Nederland, daar krijg je gratis geld en nog meer gratis geld bij veel neuken en veel gebroed. Nederland is haar eigen kop in de galg aan het steken. Alles wordt afgebroken wat onze voorouders met noeste arbeid hebben opgebouwd. Door domme deugzeugen.

kempenaer | 26-07-18 | 11:08
▼ 1 antwoord verborgen

Het toonzettende deel van de asielzoekers dat het toch nooit kan verpesten voor de asielindustrie vraagt helemaal geen asiel. Zij zijn heersers en eisen de levenslange vakantie waarvoor zij de mensensmokkelaars dik betaalden. Dat geeft hen rechten die ze niet ontnomen zullen worden door wat piepend slavenvolk dat hen beloofd werd door EU en NGO's.
De heren willen pret en de hen toekomende all-in. Lever dat!

Jan Passant mk2 | 26-07-18 | 10:19

Het probleem is juist om de schuld wederom maar steeds bij drugs neer te leggen. Het is de schuld van het moedertje spelen voor mensen die helegaar niet bemoederd willen worden. Erken dat eens. Niet iedereen hoeft/moet/wenst gered te worden!!!

Rest In Privacy | 26-07-18 | 10:18

Het is de 93% die de overige 7% er zo slecht uit laat zien.

Rest In Privacy | 26-07-18 | 10:16 | 2

@Ce ca! | 26-07-18 | 10:16 |
Dit dus. Want dat "kleine groepje" blijkt toch net wat groter als men ons wil doen geloven.

Sjefke7807 | 26-07-18 | 10:18

@ Sjefke7807 | 26-07-18 | 10:18 |
Ik snap niet dat ze die "gasten" niet Lina recta uitzetten. Ik vind wel dat we aan vluchtelingen opvang moeten doen. Maar dan alleen voor EU-vluchtelingen.
Deze verpesten het voor "echte: vluchtelingen.
Verder is het COA in mijn ogen een criminele organisatie.
Mensenhandel iemand?

Rest In Privacy | 26-07-18 | 10:23

Ze passen zich in ieder geval wel snel aan de 'Nederlanders' die hier al zijn. Tot zover de positieve draai…

Blote Bertus 2000 | 26-07-18 | 10:16

En hersenspoeling door een ziekelijk religieus dogma heeft hier natuurlijk niets mee te doen want religie is vrede en lief...

Solar666 | 26-07-18 | 10:16

"Swiers benadrukt dat het dat hele kleine groepje is dat het voor de rest verziekt."
Zeg me dat GS Red. dit er zelf bij verzonnen heeft. Zeg het me..

marcoplarco | 26-07-18 | 10:16 | 2

Sure.

HaatbaardKnipper | 26-07-18 | 10:23

Nee, maar doordat GS het net uit de context te halen gaat de opmerking wellicht ergens anders over dan dat je denkt.

Ik denk als ik het artikel lees dat de 46 amv'er er last van hebben, maar zoals het in het GS artikel staat gaan het over de indruk die alle asielzoekers geven wat betreft overlast. Ik denk dat swiers het alleen over de sfeer in het centrum heeft, maar GS geeft de indruk dat dit over "95% van de asielzoekers zijn apothekers, 5% verpest het voor iedereen" stelling is.

Cherry picking..

leukhe1 | 26-07-18 | 11:29

En de overlastgevers worden als een hete aardappel van instantie naar instantie doorgeplaatst. Behalve naar de KLM.

Bennie Verbaasd | 26-07-18 | 10:15

Swiers went full retard. Never go full retard.

Hem | 26-07-18 | 10:12 | 1

Swiers snoept zo te lezen zelf van de rivotril. Wat een idioot zeg...

kempenaer | 26-07-18 | 11:09

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland