Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV Verkeerspolitie. Borden langs Nederlandse snelweg voor Turkse verkiezingen, mag dat?

De Turkse verkiezingen in Nederland zijn bijna afgelopen. Turken die in Nederland wonen maar toch stemmen voor de Turkse verkiezingen omdat dat mag en omdat ze van Erdogan houden, konden tot vandaag hun kruisje zetten bij de AKPartij. De gele borden langs de snelweg waren vvd-ophefoppikker Sven Koopmans niet ontgaan en hij pikte dan ook de ophef op, om een paar kritische vragen te stellen aan staatssecretaris Knops van Binnenlandse Zaken. Want er is natuurlijk maar één ding wat Nederlanders die in hun eigen land verkeersborden in een vreemde taal zien staan, zich echt afvragen: WIE BETAALT DAT, VADER?

Reaguursels

Inloggen

Borden in het Turks met 'Erdo-Turken, via deze route enkele reis naar je heilstaat Turkije', vind ik een prima plan.

De waard zijn gast | 20-06-18 | 13:31

Typisch Nederlands..... zeiken over bordjes, maar het echte probleem dat er aan ten grondslag ligt, het dubbele paspoort vergeten. Gewoon een keus geven, je hebt een turks of Nederlands paspoort, heb je beiden, dan vervalt het Nederlandse paspoort.

miff | 20-06-18 | 11:12 | 1

Het is toch onbegrijpelijk dat één persoon in twee landen invloed kan uitoefen met zijn stemgedrag. Dringt dit nou tot niemand door?

Rest In Privacy | 20-06-18 | 11:44

Wat een dombo's joh.. Ok, dan verbied je die borden en dan? Heb je allemaal buurtbewoners die steen en been klagen over loslopende Turken die op zoek zijn naar een stemlokaal. Wees trots dat je grote groepen mensen weet door te stromen, ipv kleinzerig te gaan doen en vervolgens zelf met de gebakken peren te zitten. Hoe dom kun je zijn, echt ongelofelijk.

terrormannetje | 20-06-18 | 10:49

Als wij gaan stemmen staat er een piepklein bordje "stembureau"(ja, oude spelling)
Betalen die Turken meer belasting dan ons of is dit nou de gastvrijheid van Nederland?

Toetsiemonster | 20-06-18 | 10:43

In Duitsland staan de borden niet. Waarom in Nederland wel? Moest er weer een kont gekust worden?

Frau Merkel | 20-06-18 | 10:17

Al die "vluchtelingen" die nooit meer weg / terug gaan, hebben wel de Lusten maar niet de Lasten en M. Ettur staat er met zijn billenmaat Penthouse glimlachend bij.

Slurfje | 20-06-18 | 08:45

Tijd voor honderden verkeersborden richting oosten met het woord "DICTATUUR "erop die de turken de kortste weg naar hun erdoganland wijzen.

Uitgang gratis, ingang dicht..... en op de grens nog even een zandbak waar wij kunnen juichen en zij hun kop in het zand kunnen steken !

Mazoeza | 20-06-18 | 08:38 | 2

Nee dan Hongarije, daar gaan ze hulp aan illegalen geven ook strafbaar stellen en Terecht.

Slurfje | 20-06-18 | 08:43

Terecht inderdaad. De grootste fout ooit in NL is het niet meer strafbaar maken van het illegaal zijn. Illegaal, het woord dekt de lading. Hulp aan illegalen is dan ook gelijk aan heling en men is inherent schuldig aan alle voortvloeiende ellende. Onze regering inclusief. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Haatejaculaat | 20-06-18 | 08:59

Gaaf land man... :/

boerk | 20-06-18 | 10:07

Hoe kan het dat men hier staat te demonstreren vóór een man die demonstreren in Turkije heeft verboden.

paartjehop | 20-06-18 | 08:24 | 3

Allochtone fascisten hebben nu eenmaal meer rechten dan de inheemse bevolking.

Pelforth | 20-06-18 | 08:34

idd - het is van de pot gerukt

Rico den Hollander | 20-06-18 | 08:36

Hoe kan het dat een moslimterrorist/moordenaar abdeslamdinges wel organen accepteert maar niet geeft en zich nu met spoed door niet-moslim kundige chirurgen laat opereren?
WegmetOns

Slurfje | 20-06-18 | 08:42

Mogelijk bezwijkt Erdogan net als vele andere Turken aan een lading vette baklava. So much voor z’n uitgestippelde dictator’s carrière!
Next!

Accident_Prone | 20-06-18 | 08:21

Aan Turkse trots nooit geen genoeg! Staan met de vlaggen te zwaaien alsof hun leven er van af hangt. Soldaten van Erdogan! Als we de haakneus mogen geloven. Maar WAT is het dan waardoor Turken liever overal anders willen vertoeven dan in hun eigen land?? Ik vind dit zo’n raar fenomeen.

Accident_Prone | 20-06-18 | 08:16 | 3

Al eens de ping ping klok horen luiden. Of de oetkieringshymne?

kwark001 | 20-06-18 | 08:20

Trots of de bedelstatus EN zo’n verrot land als Turkije???? Die mensen zijn zonder schaamte hahaha

Accident_Prone | 20-06-18 | 08:22

TÜT tüt tüt

Slurfje | 20-06-18 | 08:47

Er schijnen mensen te zijn die oprecht denken dat er wat op het spel staat deze verkiezingen.
.
Natuurlijk niet. Erdogan is al decennia aan de weg aan het timmeren om zijn visie, en zijn eigen ambitie te verwezenlijken. Die laat het voortbestaan van zijn macht echt niet meer aan electorale “toevalligheden” over. Je kunt deze man betichten van wat je wilt, vasthoudend en consequent is hij wel.
.
Sowieso moet je de effecten van terreuracties als de 100000 razzia op een bevolking niet uitvlakken. Laten we niet vergeten dat het Nederlandse volk al capituleert bij demonisering en zwartmaken, laat staan...
.
Enfin. Wij kunnen beter op onze eigen “leiders” letten. Immers, Spanje leende al eerder van de Erdogan template en sloegen hard in op catalaanse oppositie, de franse would be king houdt de noodtoestand aan en Brusselse autocraten slaan met Erdogan vergelijkbare retoriek uit. Allen willen blijven samenwerken met Erdogan. En dat lonkende Europese leger he, oh wat zou dat een discussie schelen.
.
Ik heb mijn hele leven een enorme interesse in politieke geschiedenis en geopolitiek gehad en er heel veel op gestudeerd, maar ik ben heel lang blind geweest. Wij, het westen, wij hebben hele foute leiders die een heel fout machtsblok van ons hebben gemaakt. Expansie, macht, dictaat en dwang. Wij zijn the dark side geworden.
.
Wij zijn gevallen. Diep gevallen.

Parel van het Zuiden | 20-06-18 | 08:11 | 2

Eens. Het is zorgelijk. De EU slaat niks als oorlogstaal uit. Oorlog aan haar eigen burgers als die niet pro EU (genoeg) zijn, oorlog aan de burgers van Rusland, van Italië, van Griekenland, van Hongarije, van Amerika. De enigen die alsmaar ontzien worden, zijn moslims migranten. Het is bizar om te constateren.

Dutchbeaurouge | 20-06-18 | 08:18

Deze Turkse verkiezingen zijn van mondiaal belang. Als, ik zeg nadrukkelijk als, Erdogan ze wint zal op 5 maart 2023 precies 100 jaar na de afschaffing daarvan het Oosters Kalifaat hersteld worden. Alle straten en pleinen van Algiers tot Atjeh zien rood van de Turkse vlaggen. Uw nieuwe kalief wordt farm5.static.flickr.com/4130/49696429... Hij is een directe opvolger van Mo en is besneden. Meer is niet vereist voor deze nominale functie.

hmariavanempel | 20-06-18 | 09:55

Ik snap niet dat Turken(want Nederlanders zijn het zeker niet) met een dubbel paspoort, zowel in Nederland als in Turkije een fascistische stink partij van stemmen mogen voorzien.
Ik ken meer mensen met een dubbel paspoort, maar die mogen maar in1 land stemmen.

Rest In Privacy | 20-06-18 | 08:06 | 1

Ze stemmen gewoon in beide landen op dezelfde partij. DENK is alleen maar de nederlandse tak van de AK Partij.

2voor12 | 20-06-18 | 08:13

Te gek voor woorden! Dit zou absoluut verboden moeten worden.

pjisonline | 20-06-18 | 08:05

Borden langs de snelweg in het Turks waar je mag/moet stemmen want belangrijk in een democratische, maar tijdens de referendum konden ze niet eens het volledige aantal stemlokalen openen.

Fosite | 20-06-18 | 07:25

Hadden we niet laatst een MP die naar India vloog ( staatsvliegtuig?) nog diezelfde dag of erna terugvloog (staatsvliegtuig?)om 'verantwoording af te leggen over iets met miljarden misgelopen belastingpoet door grootkapitaal, en wist die MP niet meer uit te brengen dan 'geheim' en 'weet ik niets van' of in die voorspelbare trant. En vloog weer richting India om zijn reis af te maken.. ook in staatsvliegtuig? in ieder geval niet met een lijnvlucht.

Dat hele toneelspel heeft een klein miljoen gekost en levert nada, nix, noppes op.

Als we het gaan hebben over verkwisting van grote sommen belastinggeld... door ons kabinet...

fikkieblijf! | 20-06-18 | 07:22 | 2

oeps, verkeerde topic.. Das kapital.

fikkieblijf! | 20-06-18 | 07:23

U bezorgt Das Kapital tenminste nog een beetje clickbait - en dat mag ook wel eens...

bisbisbis | 20-06-18 | 07:25

Even de keiharde leugens corrigeren:
- Rutte noemt de Turken Nederlanders. We hebben geen verkiezingen helaas, dus zijn het Turken.
- De stas zegt dat er 250 stemgerechtigden zijn. Vergeet hij de duizend er achteraan of is hij seniel? Het is een VVDer volstaat ook.
- Rutte weer: de Nederlandse verkiezingen worden in het buitenland ook gefaciliteerd. Puur gelul. Ik heb geen borden gezien in het buitenland en de post wil ook nog steeds een postzegel hebben. Wie heeft de stemlokaties betaald? Dat moet vrij eenvoudig te achterhalen zijn.

Frau Merkel | 20-06-18 | 07:16 | 5

Wat een onzin, Parel uit Zuiden, heb 65 jaar in Nederland gewoond, en de laatste jaren in Spanje, omdat na vele moeilijkheden er eindelijk twee pareltjes van kleinkinderen hier zitten en daar bij wil zijn, bij deze wonderkindjes na 6 keer miskramen etc.
Men moet niet altijd uitgaan dat mensen kiezen voor een ander land omdat de zon er vaker schijnt, misschien omdat je 6 keer een huilende dochter aan de telefoon krijgt, die in ziekenhuis ligt, omdat de 3 maanden oude baby dood in de buik is en er een abotus gepleegd moet worden of dat ze daarna bijna dood was, omdat ze vabn binnen dood bloedde.
Nu wil ik deze wonderkindjes zien opgroeien, zo lang als het kan.

gato | 20-06-18 | 08:38

@gato: Ik heb begrip voor je situatie, maar je bent daarmee wel een uitzondering. Expats zitten doorgaans vrijwillig in het buitenland.
Laat ze gewoon Nederlander blijven, maar ontneem ze hun stemrecht. Niet woonachtig in Nederland, dan niet stemmen... Helaas werkt het niet zo.

ChupaChupa | 20-06-18 | 09:19

@ Parel van het zuiden. Als 41 jarige in 1996 vertrokken omdat ik het verdomde in de bijstand te gaan als ex zelfstandige (te trots)maar zoals u aangeeft dat Nederlanders niet op expats zitten te wachten zitten Nederlanders ook niet te wachten op 41 jarigen die hun hele verdere leven in de bijstand vertoeven. Toch, dus naar Engeland vertrokken en geen dag zonder werk gezeten. Als je dan een tijdje in het buitenland vertoeft en laten we zeggen als 50 jarige terug wil komen is het nog moeilijker dan als 40 jarige in 1996. Maar ik lees nog steeds elke dag wat voor een zootje het is in NL met figuren als Rutte en D66 en Groenlinks aan het roer. De enige politicus die ik serieus neem is Annabel Nanninga.

Slough | 20-06-18 | 16:09
▼ 2 antwoorden verborgen

Tuurlijk, zolang Turkije zelf die borden bekostigd alsmede het neerzetten en verwijderen en zolang Turkije ook van mening is net als de Nederlandse regering dat Staatsburgers van Turkije in een ander land waar ze verblijven ( soms al generaties lang) ze moeten kunnen stemmen op een kalief die alle democratische regels aan zijn laars lap.. en maar op 1 ding uit is.. Grote heerser van het nieuwe Ottomaans Rijk.

daar gaan we tenslotte met zijn allen veel profijt van krijgen en hebben..

fikkieblijf! | 20-06-18 | 06:56

Brieven aan Turken in Nederland. Daar moet dus wel een database van zijn, anders geen post op basis van etnisch profileren. Privacy wetgeving niet goed om aan te pakken?
Hoe ver gaat politieke onschendbaarheid van buitenlandse diplomaten in Nederland?
In hoeverre kan je buitenlandse inmenging in de staatsinrichting voorkomen?
Over die verkeersborden: Nederland, regeltjesland daar zijn voorwaarden voor en moeten die niet in het Nederlands? (Indien tekst)

Is dit nog nieuws? | 20-06-18 | 06:55

Laatste woorden van de VVD-er “ik heb goeie hoop”. Met hoop bestuur je geen land.

franck7020 | 20-06-18 | 06:52 | 1

Een hoop stront bedoelt die VVd-er.

Dzjengis-Somebody | 20-06-18 | 07:48

Als op die Turkse borden in het Turks ook komt te staan: "Nederturken doorrijden naar Ankara en daar blijven", dan heb ik er vrede mee.

ljcoster | 20-06-18 | 04:31

Ga maar weer eens "Apocalypse Now" kijken. Rustig tempo maar er zit alles in om de hedendaagse maatschappij te begrijpen. En dat was in 1979 al duidelijk. Wel de redux versie uiteraard, niet de gekuiste versie.

sprietatoom | 20-06-18 | 04:23

Ik kan er niet mee zitten, hoe verder die Turken onder en met Erdogan afglijden richting middel-eeuwen, hoe rustiger en krachtiger mijn verlichting is. In deze creëren zij mijn elite, niet ikzelf.
Ik zie overigens nog gebeuren dat EWrdogan volledig onderuit gaat tijdens de verkiezingen. Hij heeft zijn beloftes niet waargemaakt en het zal alleen maar erger worden (Economie, Vrijheid, sterk Ottomaans blok), daar helpen ook die maffe discussie-turken in onze Tweede Kamer niet aan of bordjes langs onze wegen.

Ray Skak | 20-06-18 | 04:14 | 1

Dacht je nu echt dat Erdogan onderuit gaat... welnee joh. Eerst zijn hier zijn Staatsburgers aan de beurt om hun stem uit te brengen. Die merken niet zoveel van de heisa in Turkije, die zitten hier lekker droog en warm met altijd een inkomen. Erdogan kijkt naar die stemmen die hem zullen geruststellen en vervolgens is Turkije aan de beurt. Voor het daar op stemmen uitdraait zal er beslist nog wel een ingrijpen zijn van Erdogan om de kans zo klein mogelijk te maken dat er te weinig stemmen zijn voor hem... desnoods pakt hij de laatste hoogopgeleiden met een ander 'stem' ook nog op om die in de overvolle gevangenissen te flikkeren.

fikkieblijf! | 20-06-18 | 07:00

Voor ik ga slapen een trieste verkiezings-anecdote. Pim Fortuyn werd kapotgeschoten door iemand. Was die iemand slechts de som van Paul Rossenmuller, Melkert, en Kok ?

Dus iemand die een heel land naar de knoppen helpt komt er met een minimaal strafje mee af ? Volkert, je moet toch wel vrienden hebben op een niveau dat jij alleen weet.

Nederland is geen land meer dankzij de moordenaar van Pim. Nederland is een bedrijf. Kruiperige lafaard Rutte, ik schaam me voor je, ik was trots op Foruyn.

sprietatoom | 20-06-18 | 03:32 | 1

Pim Fortuyn rip. We missen je nog elke dag.

sprietatoom | 20-06-18 | 03:33

Goed! Voordat ik ga slapen. Een geinige Turkse verkiezings anecdote. Jaren geleden tijdens een verkiezingsdag (altijd op zondag) ging ik met Sybil 's middags naar Restaurant Masa in Istinye park. Waterhole voor mij toen. Dus ik zakte daar in een stoel en werd warm welkom geheten door de obers daar want ze kenden mij. Ik zei dus beleefd tegen een van de obers die ik kende: "Tolga bey. the menu please because I'm hungry, bottle of Sarafin Sauvignon blanc and a bottle of sparkling water". Hij keek me aan en zei verontschuldigend: "Basil bey it's election day so we are not allowed to serve alcohol".
Huh, Excuse me? Ik keek Sybil aan en zei "Wat weet jij ervan"? Waarop zij op d'r Turks vroeg. "Ik weet dat je geen alcohol mag verkopen in winkels met verkiezingen maar geldt dat ook voor restaurants?"
Antwoord: "Helaas wel maar ik kan wel een zeer "verse" jus d'orange of "ijskoude" Coca Cola serveren". Ik keek rond en toen pas viel het mij op dat iedereen op het terras aan de jus of cola zat. Hahaha. Maw zoals men in Limburg zegt. Een puntje jus of cola (wodka Jus of baco dus)
Hilarisch natuurlijk maar ook triest. Tijdens verkiezingsdag wordt Turkije officieel volledig drooggelegd want men vetrouwt er niet op wat mensen gaan stemmen als ze aan de drank zitten en dat is niet eens een regel van Erdo maar geldt al van ver daarvoor maar het komt die snor wel goed uit.
Ghehehe.
Slaap ze!

Basil Fawlty | 20-06-18 | 02:28 | 5

Toen ik mijn vriend Friki Arkiner van Fa Kebap in Gasimagusa vroeg waarom hij met de ramadan open was luidde zijn antwoord dat er alleen maar reizigers, bejaarden en kinderen in zijn tent zaten.

hmariavanempel | 20-06-18 | 03:33

Nu weet ik waarom alle Turks-Cyprioten tijdens de ramadan de dolmus naar het volgende dorp nemen om daar lekker te gaan smikkelen.

hmariavanempel | 20-06-18 | 03:51

Het kan erger Basil in Ecuador leggen ze land 3 dagen droog voor verkiezingen die ook nog eens uit meerdere rondes bestaan.

Gulliver | 20-06-18 | 04:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Tot zover het inburgeren in Nederland. Turkse tekst op borden om de weg te wijzen voor Turkse verkiezingen, dat zegt oo zich al genoeg?

Jan, Leiden | 20-06-18 | 02:10 | 1

Ja we zijn slecht ingeburgerd als Nederlanders dat we die tekst niet kunnen begrijpen. Oh fuck we zijn niet in Turkije maar in Nederland.

sprietatoom | 20-06-18 | 02:16

Moeten wij nu ook opnieuw theorie-examen doen? Dan mag Erdogan betalen. Ik spreek, nog lees Turks. En sorry, dat wil ik graag zo houden!

Dewarepurist | 20-06-18 | 01:16 | 2

*noch -purist van wat?

VP732 | 20-06-18 | 02:45

VP732, niet op het gebied van taal zo te zien. Bedankt voor uw correctie.

Dewarepurist | 20-06-18 | 11:27

Dit zijn waarschijnlijk de laatste Turkse verkiezingen waar de aanstaande dictator nog kan worden weggestemd, wat van zichzelf al een evenement is dat gele bordjes rechtvaardigt.

happen_maar | 20-06-18 | 01:07 | 1

Jammer alleen dat de cohorten geëmigreerde Turken nogal trouw zijn aan Erdogan. Turken zijn een trots volk en een sterke man als Erdo die zich ook internationaal laat gelden is dan al gauw aantrekkelijk, zeker als je niet met de lasten ervan hoeft te leven.

Muxje | 20-06-18 | 01:33

Oud-weldenkend-mensch-spreekwoord; Barmhartigheid Jegens De Wolven Is Onrecht Jegens De Schapen

GuruOuwehuru | 20-06-18 | 00:58

Geen idee waarom dit verboden zou moeten zijn. Is trouwens ook een tip voor de Nederlandse politiek. Voor verkiezingen in 0031 is in mijn persoonlijke ervaring alleen D66 acief in het werven van stemmen in het buitenland.

lieverdeauddanreaud | 20-06-18 | 00:36 | 5

chicago river | 20-06-18 | 00:50
Ik stem geen D66, maar daar gaat het niet om. Er wonen 500.000 nederlanders in het buitenland. De meeste partijen doen daar niets mee, maar wat zou er mis mee zijn als bijvoorbeeld de VVD actief stemmen gaat werven in den vreemde. Daar gaat dit topic over. Ik vind het heel normaal dat een Turkse partij kiezers probeert bereiken waar ze wonen.

lieverdeauddanreaud | 20-06-18 | 01:30

De D staat dan ook voor Deugen. En dat doen ze; ze deugen ons allen de afgrond in.

Graaisnaaiert | 20-06-18 | 01:30

Nooit iets gezien of gehad van D66 in Spanje.

gato | 20-06-18 | 08:02
▼ 2 antwoorden verborgen

Het feit dat er op die borden ook Turkse tekst staat geeft zo ongeveer aan dat de integratie van Turken mislukt is.

BozePaarseMan | 20-06-18 | 00:34 | 2

Een terechte conclusie.

botbot | 20-06-18 | 00:50

Klopt, bar weinig Nederlander spreken Turks.

Croxifoxio | 20-06-18 | 01:42

Ik zie het probleem niet. We zouden voor alle immigranten doen. Vooraf een offerte voor de kosten, inclusief onvoorzien. Foodtrucks voor de catering (extra inkomsten). De overheid of het verzet kan registeren wie er naar deze stemlocatie komt. Ken uw vijand.

Arachne | 20-06-18 | 00:28

Waarom wordt er überhaupt een uitzondering gemaakt voor Turken, of staan er hier ook weleens bordjes langs de snelweg als er verkiezingen zijn in een ander land?

JackStick | 20-06-18 | 00:24 | 1

Ik woon in een klein plaatsje in Brabant, tijdens de verkiezingen in Luxemburg stond het hele dorp vol met aanwijzingen in het Duits en Frans, dus ja.

Croxifoxio | 20-06-18 | 01:42

Zwaar off-topic alleen zeer interessant. Amerika heeft zich zojuist teruggetrokken uit dat door barbaren geleide clubje van mensenrechten? Clubje van de Verenigde Naties doel ik op. Ach, lees zelf.

www.bloomberg.com/news/articles/2018-...

Standvastig | 20-06-18 | 00:20 | 5

Er bestaan geen heiligen in de wereld, zolang we niet concreet worden kunnen we niet van gedachten wisselen.

sprietatoom | 20-06-18 | 00:52

En terecht! De hele VN is een lachertje geworden en een speeltuin van de Gutmenschen.

Frau Merkel | 20-06-18 | 07:22

Ze huilen niet langer mee met de wolven in het bos. De hypocrisie straalt van dat clubje af, goede keuze van de US om er uit te stappeb.

EEnzame SchizofrEEN | 20-06-18 | 07:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Goeie hoop dat het nu niet meer gebeurd...

Zucht, wat zal die Erdogan beven...

jip_86 | 20-06-18 | 00:19

Rutte: "Als Nederlanders in het buitenland stemmen dan wordt het daar ook gefaciliteerd". Tom, hier had je op kunnen inhaken, want de wijze waarop dit in het buitenland gefaciliteerd wordt is van een totaal andere orde dan met borden langs de snelweg, of iets wat daarop lijkt. Gelijke monniken, gelijke kappen, dus als Rutte die vergelijking wil trekken, dan zegt hij dus in feite zelf dat het ongepast is om hier borden langs de snelweg te plaatsen voor Turkse verkiezingen (en het komt natuurlijk veel sterker over om iemand zèlf iets te laten concluderen).

JackStick | 20-06-18 | 00:10

Ik dacht dat het een hoax was, want er zijn helemaal geen verkiezingen in Turkije.

MistaRazista | 20-06-18 | 00:07 | 1

Cynische ghehehe.

Basil Fawlty | 20-06-18 | 00:10
-weggejorist-
Alsulinkskijkt | 20-06-18 | 00:04 | 1

Overigens voor de "liefhebbers" een interessant artikel bij de Kanttekening.
'‘Turkije is tot op het bot verdeeld" dekanttekening.nl/interview/dit-is-de... Het artikel is welicht in het begin te veel gericht op de PKK, HDP en Koerden maar dat heeft volgens mij te maken de interviewer. Anyways lees daar effe doorheen en je ziet in het vervolg van het artikel wat er aan de hand is in Turkije. Lezenswaardig!

Basil Fawlty | 19-06-18 | 23:56 | 4

@de honden blaffen...
Ja p'cies. Die gedachte heb ik ook al jaren. In het begin werd ik door Turkse vrienden en bekenden voor gek verklaard maar nu krijg ik helaas (want dit is iets waar je eigenlijk geen gelijk voor wil krijgen) meer en meer bijval. Zie het paleis van Erdo welke meer kamers heeft dan Versailles.
www.thesun.co.uk/news/1465450/a-palac...

Basil Fawlty | 20-06-18 | 00:06

Interessant!

letopuwzaak | 20-06-18 | 00:28

De Kanttekening. Da's toch ZamanVandaag ? Cosmicus scholen ? Fethullah ?

hmariavanempel | 20-06-18 | 02:10
▼ 1 antwoord verborgen

"Want er is natuurlijk maar één ding wat Nederlanders die in hun eigen land verkeersborden in een vreemde taal zien staan, zich echt afvragen: WIE BETAALT DAT, VADER?"

Nee hoor, dat komt gewoon uit de zak van de belastingbetaler: "Op 1 april 2013 is de historische rol van de ANWB in de Nederlandse bewegwijzering na bijna 125 jaar overgenomen door de Nationale Bewegwijzeringsdienst (NBd). "

EnNouJijWeer | 19-06-18 | 23:53 | 1

Las vandaag in het AD dat het betaald zou zijn door Turkije?

tata1981 | 20-06-18 | 00:01

'De Franse parlement'
En dat zit in de tweede kamer.

Croxifoxio | 19-06-18 | 23:52 | 1

Het blijft elke keer pijnlijk om te zien hoe we afglijden in niveau, welvaart enz enz. Maar ergens is er een verrijking waarneembaar.

sprietatoom | 20-06-18 | 00:32

"Well as a Turkish guy, it makes me feel like i am limitless. That's what i feel if i would be in America. :D".

Schreef 5 mnd geleden: Engin Kenan.
Onder de song op YoouTube 'Young Turks' van Rod Stewart.

Mooiste zinnen: "Young hearts be free tonight. Time is on your side
Don't let them put you down, don't let 'em push you around
don't let 'em ever change your point of view."

Nederland hielp met zijn eeuwige, gewatteerde witte uitgestoken pootje Jonge Turken die zeker in NL, eigen keuzes moeten willen en moeten kunnen maken. Fuqck de gemeenschapsdruk, fuck oude riedels en beloofde sprookjes die vroeger ook al de kop werden ingeslagen. Erdogan pusht ze around en ze doen mee, en het Nieuwe Ottomaanse Rijk (het NOR) zag dat het goed was.

Young Turks, doe eens wat. Ga maar doen. Ga maar kakken. Op de kop van de snor. En poep er daarna 20 pound baby boys uit (Stewart) die de boel op z'n kop zetten in die achterlijke regio.

En anders luister je een mopje Sezen Aksu. Voor de Tarkan, Antalya Kuadashi all-in resort handdoekje leggen-niemand zeggen fans.

Het is niet geef me mijn Hofplein terug, weggegeven door wanstalt en foute beleidsmakers.
Het is, hoe lang blijft het fonteinwater binnen de fontein met al die roekelozr duikers, en spoelt het het bloed weg van de oude en nieuwe wonden, stil gemaakt op NL bodem, met veel bombarie op de Turkse. Succes ermee.

chicago river | 19-06-18 | 23:50 | 1

Young Turks.
Ataturk.

de honden blaffen... | 20-06-18 | 00:41

Schaf die dubbele nationaliteit eens af!

tata1981 | 19-06-18 | 23:48

Ik heb het al vaker geschreven: met een dubbele nationalteit en zowel stemmen en nederland en Turkije hebben 2 keer invloed met verkiezingen in de wereld. Dan worden mensen met 1 nationaliteit keihard gediscrimineerd. Of je bent nederlander of je bent turk marokaan zweed of belg. Kies en wees trots!

wie zal het zeggen | 19-06-18 | 23:43

Is die Sven Koopmans van familie van Jan Dijkgraaf? Hij klinkt hetzelfde, zelfde uitspraak. Heeft net zo'n bekkie en vorm van hoofd.

J. Jarig | 19-06-18 | 23:40

Het kruisje, de enige letter van het alfabet dat dit ongeletterde bergvolk onder de knie heeft wat schrijven betreft...

Air van Boven Dorens | 19-06-18 | 23:40

Als de ene hand zo graag de andere wil wassen, helpt het natuurlijk niet mee als die vol poep zit en het water en de zeep op zijn.
Dat Turkengeknuffel is maar voor één zijde voordelig en dat is niet de Nederlandse.

Vage_eddie | 19-06-18 | 23:37

Wie is die slapjanus van de VVD eigenlijk? Ach, ik wil het niet eens weten. Een van de vele VVD-meelopertjes pur sang, klap- en stemvee, in de hoop later ooit nog eens in de baantjescarrousel terecht te komen. De enige die in deze clip duidelijke woorden sprak is Martin Bosma.

hoogstetijd | 19-06-18 | 23:30

In mijn dorp Deventer wordt gezegd dat de kosten door Turkije gedragen wordt. Mijn vraag is of gigantische politie inzet ook door Turkije bekostigd wordt. Ik betwijfel het

jaap932057795966 | 19-06-18 | 23:29

WTF! Sven Koopmans is de broer van Ruben-de-Puben (Draadstaal)

jopkeDoffel | 19-06-18 | 23:23

Nog geen Rusland heeft weer gewonnen topic. Kutepov speelde weer een uitstekende wedstrijd.

Mark_D_NL | 19-06-18 | 23:22

Volgende keer borden die de weg naar Turkije wijzen.

sprietatoom | 19-06-18 | 23:21 | 1

Voortaan overal bordjes: Amsterdam-Mekka: 4560 km.

Jan Dribbel | 19-06-18 | 23:39

Voor een land met een regeringsleider die Nederlanders on record “nazi’s” heeft genoemd...
.
Sowieso. Buitenlandse verkiezingen in de vorm op onze bodem. WTF???!1??
.
Dit toestaan gaat wel tegen een ambtseedje of twee, drie...

Parel van het Zuiden | 19-06-18 | 23:20

Is het niemand opgevallen dat Tom Staal begint met een veronderstelling (leugen)
Borden die geplaatst zijn in opdracht van Erdo.
Voor de rest maakt het geen ballepiet uit of ze er staan of niet stemmen gaan ze toch.
Het lijkt me meer zinvol om iedere stemmer te registreren om dan bij een Nederlandse verkiezing te zeggen ho vriend jij stemt niet je bent een Turk.
Een Nederlander kan geen stem op een partij in Turkije uitbrengen dus een Turk niet in Nederland.

botbot | 19-06-18 | 23:20 | 3

Zou dat dan ook voor Nederlanders in den vreemde moeten gelden die vanuit daar via de post hun stem uitbrengen tijdens verkiezingen hier?
Ik vraag het voor een vriend ;)

Berbaar | 19-06-18 | 23:24

Berbaar | 19-06-18 | 23:24
Nee dat hoeft niet maar we gaan niet met b.v. een Franse nationaliteit daar stemmen en vervolgens zeggen oh ja ik ben ook nog Nederlander.

botbot | 19-06-18 | 23:34

Berbaar | 19-06-18 | 23:24
Een Nederlander (een echte) kan geen twee nationaliteiten hebben.
Dus, een Nederlander die bv de Amerikaanse nationaliteit aanneemt kan hier niet stemmen.

de honden blaffen... | 19-06-18 | 23:42

In het land der Zotheid, kan alles. Welkom in La Hollanda.

De Evangelist | 19-06-18 | 23:19

Schijnheil Rutte brabbelt wat over de wet. Als de wet verleden jaar bij het Turkse consulaat in Rotterdam meteen was toegepast (gebiedsverbod) dan was het niet uit de hand gelopen en waren de Nederlandse verkiezingen anders geëindigd. Leek wel een opzetje.

AntonJensen | 19-06-18 | 23:19

En wie betaalt de uitkeringen van de Turkse grootgrond en vastgoed bezitters die hier bijstand ontvangen?

de honden blaffen... | 19-06-18 | 23:14 | 4

In mijn stad timmeren Turkse huisjesmelkers aardig aan de weg door doorsnee woningen om te toveren in 3 woonlagen die vervolgens voor dikke prijzen worden verhuurd aan Hollanders die 10 jaar op woonruimte moeten wachten.

AntonJensen | 19-06-18 | 23:23

@AntonJensen | 19-06-18 | 23:23
Dat heet kapitalisme en schijnt niet verboden te zijn tenminste zo lang de SP niet aan de macht komt.

Berbaar | 19-06-18 | 23:25

Berbaar | 19-06-18 | 23:21
De NSB mentaliteit is mij vreemd.
Mijn vraag is slechts bedoeld om de paar honderd euro van die bordjes af te zetten tegen de miljarden die dit land uitvloeien aan onterechte uitkeringen.
Maar dat had de goeie verstaander wel begrepen.

de honden blaffen... | 19-06-18 | 23:49
▼ 1 antwoord verborgen

Had meteen even gevraagd waarom Aboutaleb/aivd/Rutte toegegeven hebben aan het telefoongesprek met de Turkse minister om Pegida af te blazen en de 500 islamieten wel te faciliteren bij hun tegendemonstratie waar geen toestemming voor uitgemaakt was. En dat antwoord dat Nederlandse verkiezingen ook gefaciliteerd worden in het buitenland? Nooit gehoord van Nederlandse stemlokalen In Turkije.

Premier Trutte | 19-06-18 | 23:12

Tis 16 jaar oud maar mss wel toepasselijker dan toen, Pim Fortuyn in 2002: Ga nou terug, je hoeft hier niet te wonen. Ga terug naar Marokko, ga terug naar Turkije, ga terug naar Afghanistan. Doe maar! Je hoeft hier niet te zijn! Maar als je hier bent, dan ben je met ons!

AntonJensen | 19-06-18 | 23:12

En wie betaalt deze Gotspe? Rijkswaterstaat (wij dus) onder aanvoering van de VVD, de huichelaars! Erg belangrijk dat Turken meedoen in de EU.

OR-lid | 19-06-18 | 23:03

Ja mag.

Rest In Privacy | 19-06-18 | 22:59 | 4

Het lijkt me zinvoller dat U vertelt op basis van welk wetsartikel dit verboden is dan.

Berbaar | 19-06-18 | 23:13

@Berbaar
.Als de rollen omgedraaid waren, dan zouden de Turken zich niet druk maken om wetsartikelen. Iets met soevereine staat en baas op eigen grondgebied. In welk ander Europees land komen ze hier mee weg?

MickeyGouda | 19-06-18 | 23:21

@MickeyGouda | 19-06-18 | 23:21
Kijk en daar verschillen wij dus gelukkig van Ankara.
Duitsland bijvoorbeeld.

Berbaar | 19-06-18 | 23:28
▼ 1 antwoord verborgen

he GATVER! heb ik ook nog laaiende ruzie met me Turkse buren! (ja, ik woon in een moslim-tokkie buurt!) wij zijn allemaal rassiesten(zeggen me turkse buren).

thepinkpainter | 19-06-18 | 22:55

Toe maar, borden langs de snelweg, het mag wat kosten zo voor die Turken!
Ik herinner me nog dat ze moeilijk deden over het aantal stemhokjes bij een referendum. Zo zie je maar hoe die hypocrieten rollen in Den Haag.

Accident_Prone | 19-06-18 | 22:55

Zaterdag vond ik het wel handig die borden want zo begreep ik tenminste waarom het zo tyfus druk was rondom de zaak.
Touringcars vol arriveerden er, gezellig dagje uit om te stemmen lol
Verder boeien, we hebben hier iedere dag wel een demonstratie van transgender eskimo's tegen discriminatie tot Egyptenaren die tegen piramides zijn.
Dat kost iedere dag klauwen met geld dan stellen een paar bordjes en wat verkeersregelaars natuurlijk geen flikker voor.
Maar ach sommigen hebben natuurlijk perpetueel zand in hun vagijn, zoveel is duidelijk.

Berbaar | 19-06-18 | 22:50 | 10

Berbaar | 19-06-18 | 23:06
Ja hoor: Beginnen met het woordje 'ik' en in de eerste zin nogmaals een keer! Jij bent super, man! Maar denk jij nou echt dat iedereen dat ook zo vindt?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-18 | 23:09

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-18 | 23:06
Haha welnee, ik ben vooral vrolijk.
Het was een mooie, nuttige en interessante dag.
Life is good :)

Berbaar | 19-06-18 | 23:11

Berbaar, Het leven is vurrukkulluk, tjakka !

sprietatoom | 19-06-18 | 23:38
▼ 7 antwoorden verborgen

Een keer = toeval, twee keer = inshallah (als Allah het wil). Het feit dat nu de tweede moslimvoetballer op de World Cup 2018 een eigen goal scoort, is niet verdacht, maar voorbedacht.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-06-18 | 22:48 | 2

Allah's wil.

marrretje | 19-06-18 | 22:59

Strookt prima met wat er steeds gezegd wordt; “een enkeling die het voor de rest verpest”

J.Luns | 19-06-18 | 23:04

Bosma snapt het dus. De wet? Ja, dan moeten wij die eens gaan evalueren.

Standvastig | 19-06-18 | 22:39 | 4

Tsja maar als je ruzie zoekt met zowat alle andere partijen dan valt er natuurlijk weinig aan de wet te veranderen.
Bosma snapt het dus niet of loopt aan de leiband van gekke Greet.

Berbaar | 19-06-18 | 22:52

Berbaar, volgens mij zijn er wel meer mensen die het niet snappen

Titje | 19-06-18 | 23:33

@Berbaar | 19-06-18 | 22:52
Ik ben deze carousel zat. U dacht echt dat ik ook maar een sprankje hoop heb dat deze muppets eens hun "werk" deden? Welke wet veranderingen?

Ga achter in de rij staan maar. Er is namelijk een premium clubje. Die wetten gaan voor. En dat weet jij.

Standvastig | 20-06-18 | 00:45
▼ 1 antwoord verborgen

Asscher , is aan het zieltjes winnen in nieuwsuur!

vluchtelingallergie | 19-06-18 | 22:39 | 4

En mislukt volkomen. De deense sd’ers hebben het begreoen maar Asscher heeft het licht nog lang niet gezien en blijft maar doorgaan in zijn maakbaarheids beginsel. Op naar de 0 zetels. De Denen hebben het beter begreoen. En knap dat de ovda aldaar zijn eigen fouten wel in ziet. En nog gemeend ook luisterend naar hun argumenten. Sommige landen worden wel wakker.

Ofzo2 | 19-06-18 | 22:44

Ascher is nog geen schimp van zijn zusterpartij in Denemarken. Zou ook niet geloofwaardig zijn bij hem. Jan Dribbel heeft gelijk, onder Ascher blijft het welkom hele wereld beleid gewoon doorgaan. In Denemarken zijn de softies ineens om maar alleen omdat de volkspartij hun stemmen afpakt. Enerzijds zou je kunnen zeggen beter laat dan nooit, anderzijds waar waren ze al die tijd totdat hun pluche afgepakt werd. Sociaal democratische partij met FVD/PVV standpunten, het blijft raar om te zien.

sprietatoom | 19-06-18 | 22:54

Er is vast een linkje met Soros, z'n peetvader.

OR-lid | 19-06-18 | 23:16
▼ 1 antwoord verborgen

maak je niet druk zo lang bakfietsen aan de macht zijn blijven deze shit gebeuren .Nederland wil gewoon de moslim vrind zijn en eigenlijk vinden ze Erdogan geweldig

automaat | 19-06-18 | 22:31 | 1

NL is bang, de angst regeert (lees baantjes-carrousel)

shampo | 19-06-18 | 22:36

Dezelfde borden stonden er tijdens de vorige turkse verkiezingen ook hoor. Die bij Deventer heb ik toen zelf gezien. Dus waarom nu pas de ophef?

Lupuslupus | 19-06-18 | 22:20 | 2

beter laat dan nooit

shampo | 19-06-18 | 22:22

Ophef was er toen ook al.

Promedio | 19-06-18 | 23:00

Het is niet onlogisch dat Erdogan in de diaspora alles op alles zet want in Turkije zelf is het bepaald geen gelopen race. Als voor de tweede ronde op 8 juli Mohammed Ince de grijze wolvin Meral Aksemer achter zich krijgt wordt Turkije weer een rechtsstaat volgens Frans Timmermans en Ben Bot.

hmariavanempel | 19-06-18 | 22:20 | 10

@hmariavanempel
Ja maar dat is Noord Cyprus. Die zijn zo desperaat voor centjes want behalve Turkije erkend niemand hun als staat.

Basil Fawlty | 20-06-18 | 00:34

"erkent" dus... duh.

Basil Fawlty | 20-06-18 | 01:01

@Basil
De erkenning zal de autochtone Turks-Cyprioot worst zijn want hij/zij beschikt inmiddels over drie paspoorten. 1-tje van de K.K.T.C., 1-tje van de Republiek van Cyprus en 1-tje van de T.C. Omdat ze nagenoeg visumvrij de hele wereld mogen bereizen heb ik ze gevraagd wat ze weerhoudt in dat aggenebisch landje te blijven. Het antwoord is : water. Heel veel water dat we sinds een paar maanden van Turkije krijgen. De Mesaoria is nu een enorme droge maar vruchtbare vlakte waarop alleen wat wintertarwe groeit. Mijn vriendin Turkan Kerimova (op Feestboek) is makelaar en koopt nu voor heel weinig geld Griekse title deeds die ze doorverkoopt (met voorbijgaan aan www.tamk.gov.ct.tr/english/index.html ) aan Arabs. Binnen enkele decennia is Noord-Cyprus een Saudische moestuin waar het goed toeven is. Ik hoef je niet te vertellen dat water prijziger dan olie wordt.

hmariavanempel | 20-06-18 | 01:58
▼ 7 antwoorden verborgen

En wie was Rapper Xtension? En wat deed de achterlijke neef van Ali B bij het voetballen op NPO 1?
Vragen vragen vragen waar ik het antwoord niet op wil weten.
Al die gekkigheid moet maar een keer afgelopen zijn.
Het moet in Nederland wat meer draaien om mensen die echt een positieve bijdrage leveren.
Maar ja, met zon minister president zit je natuurlijk al helemaal fout. Hij piepelt de hele tweede kamer de moeder, en die laten het zich allemaal maar aanleunen.

Rommelende Onderbuik | 19-06-18 | 22:17 | 3

Ik heb Rusland-Egypte gekeken zonder geluid.

Lupuslupus | 19-06-18 | 22:22

@Lupuslupus
Aangenaam hè! Net zoals in het stadion. Geen gelul. Ik zet meestal een muziekje op. Drank en peuk erbij. Mrs. aan het badderen. Wat "late night" pielen hier. Ik ben sowieso een "prince of darkness (hahaha)" en werk vaak 's nachts. Prima vermaak. Ghehehe.

Basil Fawlty | 19-06-18 | 22:29

Het is heerlijk relaxt zonder dat gezwets. Ja u hebt het prima voor elkaar :-)

Lupuslupus | 19-06-18 | 22:36

Jahaaaa... bulebilebulebule tja-ka a al ala alah alahu alahuaaaaaaaaa hakbar!.
*Schoen uitrekt en naar Rukke gooien doet*

McMarx | 19-06-18 | 22:14 | 2

Denk niet dat de meneer met de lange neus zich beseft dat dat een grove belediging is in de zandbak. Teflon geruttegekut lacht het weg. En de rest zag wat ze al wisten. Een laffe kast heaumeau nicht.

Standvastig | 19-06-18 | 22:22

@Standvastig | 19-06-18 | 22:22 |
Als ik er nou een bij spuug?

McMarx | 19-06-18 | 22:44

Man man man, GS houeensoep!
Je hoeft ook niet op ieder slak zout te leggen.

hangtiet met knoop | 19-06-18 | 22:09 | 3

Het gaat om het grote geheel. In Nederland willen we Nederlanders geen neppers die hier alleen voor het geld zijn.

Dutch_Holland | 19-06-18 | 22:13

als je dit goedkeurt, dan zijn verkiezingsborden voor polen, bulgaren, grieken, italianen, tunesier, somaliers... ectect oke? Dhr hangtiet vindt het allemaal wel goed?

shampo | 19-06-18 | 22:17

Nou knoop, dat is wel wat snel door de bocht.
Wat maakt het nou uit of het bord van Turkije is, of MacDonalds. Die borden horen hier niet.

Munchhausen | 19-06-18 | 22:26

Die borden in het Turks, de twee Turkse AK-marionetten in ons parlement, de rellen met Turken in NL toen die door Erdogan gestuurde gesluierde heks ons land kwam bevuilen.
Het zijn allemaal symptomen. Symptomen van de volgende problemen:
Een enorm en groeiend contingent, in dit geval Turkse, moslims in ons land en zwakke Hollandertjes die dit allemaal hebben toegestaan en gefaciliteerd en die dit nog dom lopen te appeasen met “het is heul tolerant en divers heur”.

kempenaer | 19-06-18 | 22:09 | 3

heb je net ned 1 sport niet gezien dan? - na poetin, ( want die maakt misbruik van de situatie volgens hugo) ... dus poetin - iegipte...3-0,,,!! hugo , ja die van die hond, en die andere egieptenaar met ander soort moeder, maar in nederland alles ophalend.. over hoe zielig marokse zijn.. een vriend van hugo heeft diverse(!) hoge hbo en meer opleidingen werd nergens aangenomen want die had proefjes genomen of dat waar is en dat was waar want hij mocht niet komen solicteren.. en dat kwam allemaal omdat het de schuld van nederland is..

Y&T | 19-06-18 | 22:39

y&T kan jij mij schrijven wat je aan pillen zo slikt, ik wil ook zo volledig platt worden. Ik heb geen woord begrepen van je tegel.

jan huppeldepup | 19-06-18 | 22:46

@ Y&T
De strekking van je verhaal is me helemaal helder. Ik heb er een stukje van gezien. Het gejank van kneus Borst cum suis over Poetin en Rusland was afgezaagd en voorspelbaar.
Maar ik heb genoten van die trillende onzekere lipjes van die onderknuppels. Heerlijk.

kempenaer | 19-06-18 | 23:08

Nederland had ook een goed administratief systeem in de jaren 40.

Earl_of_Doncaster | 19-06-18 | 22:07

Hier is gezellig overleg over geweest met betrokken gemeenten (Deventer, Amsterdam, Den Haag), de betrokken politieregio, de wegbeheerder en - ongetwijfeld, Nederland kennende- nog wat instanties. Het Turkse consulaat zou dit allemaal betalen. Maar dat consulaat betaalt hooguit voor die borden en het plaatsen daarvan. Wat dat consulaat niet betaalt, is al dat overleg en waarschijnlijk ook al niet: het opruimen van die troep.
-
Ik durf hier de stelling aan, dat deze verkiezing de Nederlandse belastingbetaler behoorlijk wat centjes kost. Sterker nog: ik durf de stelling aan dat die paar borden de NL belastingbetaler vele tonnen kosten - en dat de NL belastingbetaler onbedoeld en ongewild mee betaalt voor de herverkiezing van één van de grootste griezels van deze tijd.
-
En dat in een land waar als er al eens een referendum was een achtste van alle stembureaus niet werd ingericht, zogenaamd wegens 'geldgebrek' bij overheden.

bisbisbis | 19-06-18 | 22:04 | 2

Pcies. Als we eens wisten...

Normpje | 19-06-18 | 22:22

WOBben die boel! Het moet vrij eenvoudig te achterhalen zijn.

Frau Merkel | 20-06-18 | 07:24

"Ja ik vind het onwenselijk, maar.............."
Kijk dat typeert nou een leider als Rutte, een ware leider die zijn grenzen trekt en die zijn autoriteit gestalte geeft.
Daar kan Poetin nog een hoop van leren, want zulke watjes steekt Rutte zo in z'n zak, toch?

Memek | 19-06-18 | 22:01 | 6

Rutte heeft nog steeds traumatische toestanden wanneer hij aan Putin denkt. Hij zou Putin wel even de les leren. Wat erop volgde...

Standvastig | 19-06-18 | 22:25

Alleen jammer van die penalty want 3-0 klinkt toch net iets beter dan 3-1 maar de winst is in ieder geval binnen en daar gaat het om. 8 doelpunten uit 2 duels heeft nog niemand gepresteerd.

Lupuslupus | 19-06-18 | 22:27

Ik heb hier tussen de duitsers genoten van Mexico-duitsland. Steeds weer herhaalt dat een Mexico speler bij PSV speelt.

jan huppeldepup | 19-06-18 | 22:49
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat VVD-kamerlid Koopmans doet denken aan het topic over levend gekookte varkens. Dit terzijde. Zijn knorrende lust om hier te scoren kwam ranzig, om niet te zeggen vet overdreven over. Premier Rutte loopt met zijn handen in z'n broekzakken. Die vallen te pletter. Voor zulke koetjes-kalfjes, varkentjes-biggetjes praat is hij altijd in. Wat een niveau, wat een staatsmannelijke pose!

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-06-18 | 22:00 | 1

Ja maar in zijn broekzakken zijn de zakken opengeknipt. Wat doet hij daar ?????

jan huppeldepup | 19-06-18 | 22:50

Waarom haalt Identitair Verzet deze Turkse verkiezingsborden niet weg?

IndoFortuyn | 19-06-18 | 22:00 | 3

Omdat die aan het barbecueën zijn bij marokkaanse moskeeën misschien? Begrijp me niet verkeerd graag: Dat wij Nederlanders ons verzetten tegen veel teveel islamitisch gedruis in onze samenleving vind ik niet meer dan logisch en zelfs wenselijk. Maar kinderachtig vandalisme gaat daar niet bij helpen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 19-06-18 | 22:21

Een bushokje in mekaar trappen na een avondje stappen is kinderachtig vandalisme, maar onnodige borden weghalen lijkt mij meer functioneel vandalisme.

IndoFortuyn | 19-06-18 | 22:27

Turkse borden weghalen uit het Nederlandse straatbeeld heeft sowieso niets met vandalisme te maken. Die borden horen er helemaal niet te staan. Het is een vorm van capitulatie jegens de bezetter.

kempenaer | 19-06-18 | 23:04

Die borden zijn het probleem niet; die zijn slechts uiting van het probleem. Als je als Nederland iets organiseert dan moet je het goed doen. Dan is het niet gek om het verkeer in goede banen te leiden. Vraag is: waarom organiseren wij hier de Turkse verkiezingen???

koeberg | 19-06-18 | 22:00

Ze hebben de goede hoop dat het niet meer gebeurt. Ah joh! Een jaar of 4 geleden viel er al een brief gericht aan mijn vrouw op de deurmat, toen nog ordinair en openlijk van de AKP. Kamer boos en dit mag niet meer gebeuren. Blablabla. En nu? Een brief van de Turkse overheid (lees AKP). kamer boos en dit mag niet meer gebeuren. Blablabla. (overigens beide brieven onder luid gescheld van Sybil ongeopend linea recta door de shredder). Ze weten in den Haag echt niet wie ze tegenover zich hebben. Die proleten in Ankara hebben schijt aan de Nederlandse regering. Het zijn straatvechters die geen regels kennen en als ze ze al kennen interesseert het hun geen zak. Het doel heiligt de middelen. Zie een Denk. Maar den Haag blijf vooral policor en speel volgens de Nederlandse brave regels en de boel faciliteren want zo hoort het. Yeah right.

Basil Fawlty | 19-06-18 | 21:51 | 1

Rutte is een kneus. Slap en zwak. Is niet weerbaar maar onderdanig. Een poedel van grotere landen, pathetisch is het.

kempenaer | 19-06-18 | 23:02

Please Bend Over

Kladderadatsch | 19-06-18 | 21:51

Staatssecretaris Knops: "Er zijn 250 stemgerechtigde Turken..." Doe we het daar allemaal voor??? Aantal zal wel niet kloppen lijkt me.

mozaard | 19-06-18 | 21:50 | 2

Eerder 2 500 000 dan 250

Abu Koop Dan | 19-06-18 | 21:56

Was afgelopen zaterdag bij De Scheg in Deventer, een komen en gaan, auto's en vele touringcars, afzettingen, verkeersregelaars, mobiele commandopost, ga zo maar door. Was wel iets meer dan een paar honderd man, eerder een aantal duizend, en dat alleen in Deventer dus.

Yellow_Fever | 19-06-18 | 22:30

“Ze kunnen ook op andere partijen stemmen”.
Ja dikke lul, Turkije hanteert de Russische methode: partijen die Erdogan niet bevallen worden vakkundig. De mond gesnoert.

Dutch_Holland | 19-06-18 | 21:49 | 1

Uhm. Lees ik hier kritiek op Rusland?

Langshetrandje | 19-06-18 | 22:12

EN, is daar een vergunning voor afgegeven, om die borden te mogen plaatsen!

vluchtelingallergie | 19-06-18 | 21:48 | 1

Yup en daar zou staatssecretaris Raymond Knops van binnenlandse zaken van op de hoogte moeten zijn.

keestelpro | 19-06-18 | 22:00

waarom mogen sommigen in NL in twee landen hun stem uitbrengen en ik maar in 1. Kiezen of delen. Het moet toch echt een keer afgelopen zijn. Het is een schending van het gelijkheidsbeginsel. Kappen met het gratis uitdelen van NL paspoorten. We moeten het VS principe hebben. Twee proeftermijnen van vijf jaar en misschien dan NL paspoort. Ga je eerst maar bewijzen en dan kijken we wel. En dan ook kiezen. Het een of het ander.

Ofzo2 | 19-06-18 | 21:47 | 3

In de VS mad je best twee nationaliteiten hebben. Maar je 2e paspoort kan net zo goed je Mickey Mouse paspoort voor Disneyland zijn van de Amerikaanse staat faciliteert niks tav je tweede nationaliteit en alleen de Amerikaanse wet geldt voor jou

BASinnic | 19-06-18 | 21:51

BASinnic
Ik bedoelde ook alleen het green card systeem voordat je aanspraak mag maken op de Amerikaanse nationaliteit. Dat laatste, dat je twee nationaliteiten mag bezitten vind ik zelf een gotspe.

Ofzo2 | 19-06-18 | 21:55

Mijn zoon woont in het buitenland, is zelfs daar gehuwd, maar no way dat hij stemrecht heeft. Terecht vindt hijzelf.

toetssteen | 19-06-18 | 23:43

Wij geen referendum. De Turken wèl een full-organized en gefaciliteerde Turkse verkiezingen binnen de Nederlandse landsgrenzen.
De EU kent zijn prioriteiten.

keestelpro | 19-06-18 | 21:43

Heeft mevrouw Ollongren het over turken?

Zoon van Boer | 19-06-18 | 21:43

Slappe bende. Gewoon hup handelen en weg halen. Niet zo bang.. In Turkije was dit allang gebeurd. Ben altijd zo nieuwsgierig waar die angst vandaan komt? Waarom altijd iedereen te vriend houden? Waarom niet gewoon opstaan en vertel hoe wij de wereld zien en als je het niet mee eens bent dan pech.

Ome WiIlem. | 19-06-18 | 21:39 | 2

Ik doe mee!

ZZP-er | 20-06-18 | 08:45

Waar staan die dingen?

ZZP-er | 20-06-18 | 08:46

Dat mag alleen met toestemming van Rijkswaterstaat. Als die met toestemming staan, is dat met goedkeuring.

Zoon van Boer | 19-06-18 | 21:39

Net een debatje om desinfo en inmenging van Rusland te voorkomen waar de vrije pers voor moet sneuvelen, maar Turkije krijgt met diyanet vrij spel, mag zelfs brieven naar Nederlandse inwoners sturen en krijgt aanwijzingsborden langs de wegen. De voordeur dichttimmeren en via de achterdeur leeggeroofd worden.

GroetenVanUrk | 19-06-18 | 21:38 | 1

Brieven sturen is geen probleem, ze betalen zelf de porto en TNT krijgt er zijn aandeel van (goed voor de bestellers van de post). De borden.... dat is een ander verhaal. En hoe zit het met parkeren? Wie betaald dat (Is er geen "vrij parkeren om chaos te voorkomen")? (chauffeur, Consulaat/ambassade, NL)

InAnumPerRegimine | 20-06-18 | 10:53

Kunnen ze niet gewoon per post stemmen, zoals bv Amerikanen doen die in het buitenland wonen.
Of gewoon bij de ambassade van Turkije. Die moet dat gewoon regelen voor haar onderdanen in het betreffende land.

BASinnic | 19-06-18 | 21:38 | 3

Dat geldt ook voor Nederlanders in den vreemde, die stemmen ook gewoon per post.

sprietatoom | 19-06-18 | 23:03

sprietatoom | 19-06-18 | 23:03
U heeft zich te vervoegen bij het consulaat.

toetssteen | 19-06-18 | 23:40

Heb in België gewoond en 2 keer per post gestemd voor de 2de kamer, ik geloof 6 weken voor de Nederlanders in Nederland stemden. Gelukkig was de stemkeuze al bekend.

sprietatoom | 20-06-18 | 00:03

Wij hebben het altijd over Erdogan, maar Turken noemen hem Reçep (Retjup). Wist je niet he? Iemand al een vertaling van de Erdo-tapes trouwens?

JWZ_JMK | 19-06-18 | 21:35

Inderdaad. Wie betaalt dat allemaal? Rekening naar de ambassade? Hebben die turken geen navigatie of richt alles zich tot mekka? Hoe komen ze dan op het werk?

Ofzo2 | 19-06-18 | 21:35 | 2

Navigatie is beperkt tot moskeet, en werk: u leest nog veel de Donald Duck?

Al met pensioen | 19-06-18 | 22:12

Eerst moslim,
dan turk,
Voor de centjes en als we in een shithole gevangen zitten, Nederlands paspoort.
Mekka betaald dus mekka bepaald.

Plorkface | 19-06-18 | 22:33

En dan komt er zo'n CDA-er in beeld en haak ik af.

BlowingBubbles | 19-06-18 | 21:34

Nee, van mij mag dat niet.
En wie het betaalt moge duidelijk zijn.

WasHetMaarMakkelijk | 19-06-18 | 21:33

Rutte: 'ik ben geen dictator'
Staal: 'nee, u niet'.
*Kaboem pats!*
Hahaha!

keestelpro | 19-06-18 | 21:32 | 4

Is best leuk om te kijken. Rutte krijgt de slappe lach na de grap van Tom.

keestelpro | 19-06-18 | 21:39

Het moet natuurlijk zijn; “Badoem, pats”. Verder ontegenzeggelijk uitermste treffend :).

Lood om oud ijzer | 19-06-18 | 23:42

Al zou ik zeggen *roffel katjingggg!!!* iedereen begrijpt wat ik bedoel.
De term 'Badoem pats' is een onomatopee ( nl.wikipedia.org/wiki/Onomatopee ) die nog niet in het groene boekje staat.

keestelpro | 19-06-18 | 23:54
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken