Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Paul Witteman bazelt feitenvrij over 'veel te scherpe campagne' Leefbaar Rotterdam

"Nee, maar na de moord op Pim zijn de media in Nederland echt enorm veranderd. Dat Paul Witteman een rechtse politicus verwijt dat hij veel te scherp campagne heeft gevoerd zonder één voorbeeld te noemen, dat zou nu echt niet meer kunnen."

De hartelijke groeten van uw Teletijdmachine want bij Buitenhof was het gisteren weer even 2002. Iedereen die rechtser is dan D66 is een nazi en daar hoeven Paul Witteman, Matty Verkamman en Folkert Jensma geen enkel bewijs voor te leveren. Dat is gewoon zo. Voor degenen die wel geïnteresseerd zijn in de feiten: PvdA-campagneadviseur Paul Witteman, die hierboven stelt dat Eerdmans PERSOONLIJK te fel was in de campagne, noemt daarvoor als onderbouwing een voorval uit 2009. Marco Pastors nam toen een envelopje mee voor burgemeester Aboutaleb, om zijn Marokkaanse paspoort naar Rabat te sturen. In 2014 (vijf jaar na genoemd incident) kwam Leefbaar Rotterdam in het Rotterdamse college, en werkte Eerdmans als wethouder samen met Aboutaleb. Beetje gek als anderen dan namens Aboutaleb nog steeds beledigd zijn over iets wat iemand die nog steeds topambtenaar in Rotterdam is, gedaan heeft. Ach, feiten, wat doen ze ertoe. Volkert is weer vrij. De NPO is weer op jacht.

Reaguursels

Inloggen

Ach 8 jaar geleden, dan maakt het niets meer uit? Maak ik dat uit zijn woorden op? *Godverdomme*. Ik struggel op uit een kutsituatie, heb weer eigen baan, contract, goede werkgever, wil en *kan* makkelijk eigen woning kopen want betaal GVD de helft uit goedmoedigheid als schenking van mijn ouders, maar dat word afgewezen omdat ik 20 (twintig , TWINTIG jaar geleden 20!!!!) bij mijn bank heb gezegd ja ik wil wel rood kunnen staan tot 1000 euro, zoals iedereen dat kan. Nooit rood gestaan, nooit schulden gehad, nooit 1 cnt in de min gestaan.... Maar einde hypotheek.... Top! met je KUT acht jaar!

peterdh | 12-06-18 | 00:25

NPO maakt integere neutrale programmas. Ik kan nu even niet zo snel een voorbeeld geven maar iedereen die bij de NPO werkt heeft het er over.

echtpaul | 11-06-18 | 19:40

Eerdmans is een van de weinigen die Wilders zou kunnen vervangen. Slim, welbespraakt, deskundig. En weet zo nu en dan de stroopkwast op een goede manier te hanteren.

zimmerschwanz | 11-06-18 | 18:59

Witteman is een NSB'er. Met de paplepel ingegoten.
Ik kan nu even niet zo snel een voorbeeld geven maar dat boeit niet, toch?

Ali Bi | 11-06-18 | 16:52 | 1

Ik had gehoord dat hij met kleine jon... nou ja ik kan er effe geen voorbeeld van noemen maar veel mensen praten er over.

jan huppeldepup | 11-06-18 | 19:10

Ik zal het maar verklappen: ik heb mijn MKUltra scrambler getest.
Hij werkt!

LuckyGirl | 11-06-18 | 16:32 | 1

Cool! Nu nog googlen wat het is....

Omebert | 11-06-18 | 18:01

Het gaat mij niet eens om deze enorme uitglijder van Witteman, ik maak me veel meer zorgen, dat er nog steeds miljoenen mensen kijken naar propaganda van links mensen, NPO journaal, Nieuwsuur, Buitenhof, M' , de Breij (de tering), Wallis de Vries etc.. Nieuws en feiten verdraaien, oud nieuws presenteren als nieuws ( M': Trump dacht dat Belgie een stad was in Europa hahahaha). Naast Trump, Wilders, Baudet, Johnson, hebben ze nu nieuwe slachtoffers gevonden. Conti, Orban, Kurz allemaal gevaarlijke populisten, en niet te vergeten de grote vijand Putin. Dat wordt dagelijks de ether ingeslingerd. Wie stopt dit soort shit ??

Drake1950 | 11-06-18 | 16:02 | 3

Zodra de geldstromen opdrogen.
De MSM is allang kapot maar zolang er belastinggeld tegenaan gesmeten wordt maakt het niet uit wat een bagger ze op de buis gooien.
Over de kijkers: voornamelijk mensen die te lui zijn om zelf nieuws en entertainment te zoeken en een link aan te klikken.
Bejaarden en eenzamen die de TV als gezelschap zien.
Mensen die stemmen op partijen uit gewoonte en in de bubble willen rondwentelen en gerustgesteld willen worden door de overheid.
Of het ooit stopt: nee, ik denk van niet, maar de invloed is ernstig tanende.

LuckyGirl | 11-06-18 | 16:44

Koop geen kranten die daaraan meedoen, vooral geen NRC, de krant van het nepnieuws uit Rusland en over Rusland en andere bedenkelijke zaken.

Verder blijven klagen over de NPO (ongeveer 900 miljoen per jaar, dus bijna 2,5 miljoen per dag) en de andere alternatieve media.

O2Neutraal | 11-06-18 | 16:50

Als de msm het zegt is het omgekeerde waar? Is dat het? Putin ís de gevaarlijkste psychopaat die er op de aarde rondloopt. Als je dat niet ziet dan wil je het gewoon niet zien! Het is een schoolvoorbeeld fascist, een totaal in zijn eigen waarheid gewentelde moordenaar, die met als voorwendsel het beste te willen voor het Russische volk, andere naties bedreigd en binnenvalt. Hij is volgens mij in staat de derde wereldoorlog te beginnen om zijn eigen gelijk te halen. Wat vinden mensen niet bij GS toch zo fijn aan hem? Is het toch weer gewoon de aantrekkingskracht van de zogenaamde sterke man? Natuurlijk zijn die zogenaamde keurige salon-socialisten die hier de elite uithangen en die liever sterven dan toegeven dat het geen goed idee is om heel Afrika hierheen te halen, een stelletje enorme huichelaars, maar dat wil absoluut niet zeggen dat Putin geen enorm gevaarlijke gek is. Als het stinkt als een drol en het ziet eruit als een drol dan is het gewoon een drol!

Argesus | 11-06-18 | 23:29

Mogelijk was Wittemans' oortje uitgevallen en kon hij niet meer gesouffleerd worden door zijn redactie. Ik zou wel eens de opnames willen zien van de regiekamer en de paniek die daar uitbrak toen Witteman niet meer te bereiken was. Blijf dus doorvragen totdat de regie in totale verwarring is - ook als het oortje nog wel werkt maar men als een gek naar de feiten op zoek is en de stagiair niet zo goed overweg kan met Wikipedia.

piloot47 | 11-06-18 | 15:46 | 1

Het is een sinpele manier om dat geblaat te stoppen, Dit werkt maar even. Hier hebben we ook nog een pantser van kennis ontwikkelt. Dat werkt nog beter, maar sloopt het probleem niet.

lokoolokie | 11-06-18 | 16:14

Destijds probeerde ie ook Fortuyn zo dom weg te zetten. Want als heel linksdraaiend Holland dom blèrt, dan is Paul er als rood haantje de voorste als zoveelste bij om net zo onnadenkend dom mensen in een zelf verzonnen hok te drukken. Bespottelijk dat dergelijke figuren zich, ondanks hun opzichtige misvattingen, van gemeenschapsgeld mogen blijven bedruipen.

hoochee | 11-06-18 | 15:41

Al jaren roep ik naar mijn TV (meer: riep, want ik kijk zelden meer naar dit soort programma's) als mensen als Eerdmans, Baudet, Wilders weer eens ongefundeerd in de tang genomen werden ('u bent een racist', dat zeggen ze allemaal hoor, dus is het zo), niet alleen door de gespreksleider maar ook door een of andere aangeschoven 'misdaadjournalist', B-zangeresje, C-acteur, voetballer: mensen, vraag naar de feiten! Waarop stoel je je mening? En vraag doorrrrr!!! Dwars door de gespreksleiding heen: vraag door!!!. Precies wat Eerdmans deed. En als ze je het woord ontnemen: stap op!
Wat een zegen, zo'n Eerdmans in Buitenhof. Wat mij betreft had hij ook dwars door die VVD-lul (het dedain droop van zijn gezicht, je ziet en hoort de corpsbal zitten die hij lang geleden was) heen kunnen doorvragen.
Eerdmans wordt dus nooit meer gevraagd.

piloot47 | 11-06-18 | 15:39

In de campagne voortdurend (uit de bocht gelopen) ... ik kan er geen scherpe voorbeelden van noemen .... heb ik niet opgezocht .... alle mensen die wij gesproken hebben zeggen ...

Wat een een afgang. Wat een ontiegelijk slechte journalistiek. Alle mensen die ik gesproken heb zeggen dat Witteman beter zijn biezen kan pakken.

Angelica | 11-06-18 | 15:30

Overigens is Witteman 'groot'geworden door toenmalig alleenheerser Marcel van Dam. Lijkt me geen onbetekenend gegeven

xavier | 11-06-18 | 15:24

Graties en voor niks voor neanderthalertje Wittieman: hausdorfer.eu/

Madenschijter | 11-06-18 | 15:21

Die Witteman gaat hier af als een grote gieter. Wat een lul zeg. Hij begon zelfs te stotteren. 1-0 voor Eerdmans die het goed zei. En dan komt Witteman met de altijd gebruikte zin "alle mensen die wij spraken".. wie dan? Niemand eikel, je zwamde uit je nek!

bustersmile | 11-06-18 | 14:28 | 1

Rancuneus oud ex-pvda mannetje, meer niet.

litebyte | 11-06-18 | 14:40

Hoe zat het ook alweer... o ja, groenslinks, pvda en sp sloten in de aanloop van de campagne samen met de rechtse club nida een zogenoemd links pact met als doel leefbaar rotterdam kalt te stellen... oh nee, daar ging het bij buitenhof niet over. of toch wel, geen idee, ik kan dat zeikprogramma niet luchten of zien.

pissebed | 11-06-18 | 14:26 | 1

Idd, en het probleem mijn beste pissebed is dat omdat nationaal (exreem) rechtse partijen tegen de islam zijn uit rascistisch danwel nationalistisch of (christelijk/joods) religieus oogpunt, links *ze* (de islamistisch rechtse partijen als nida of Denk ) dan maar omarmt.

Dit getuigt wel zo van een enorme politieke zwakke incompetente wanhoop door partijen/mainstream media aan de linkerkant in NL dat je je afvraagt hoe het er over 10 jaar in deelstaat NL eruit ziet, dan bedoel ik niet alleen het politieke landschap.

litebyte | 11-06-18 | 14:49

Al de tijd als vertegenwoordiger van de npo de mond vol hebben van fake news en dan zo door het ijs zakken.Paultje ga weg, wat een lichtgewicht als de tafel niet vol met ja- knikkers zit.

Bennie Boos | 11-06-18 | 14:19

Ach heel lang geleden was Blankeman nog wel te pruimen. Een beetje dan.
Eerdmans was scherp zoals altijd. Eerdmans is wel OK. Die man neem ik wel serieus, noem het salonfähig, niet negatief bedoeld :).
Probleem met Wilders en zijn slaafjes is dat hij dat juist niet is, dat is allemaal net wat te simpel en schreeuwerig.

KeesRoeiboot | 11-06-18 | 14:07 | 2

Dat is ook precies de functie van Wilders, het controleerbare politieke afvoerputje voor de rechtse laag opgeleidde krijsertjes. Wilders (pvv) een partij die zich vooral in de Kamer profileert door vrijwel altijd met de VVD mee te stemmen.

litebyte | 11-06-18 | 14:55

Witteman is een heel miezerig mannetje; groot geworden door de VARA. Gladde meeloper, zelfs zijn 'grapjes' zijn zouteloos.
Nooit begrepen dat deze nitwit zoveel kansen kreeg want van zijn 'inhoud' moest hij het echt niet hebben net zomin als van zijn gevoel voor humor. De scene met Eerdmans laat zijn miezerigheid nogeens goed zien.

xavier | 11-06-18 | 15:21

Nederlandse staatstelevee. kijk dat nou toch gewoon niet.

De luis | 11-06-18 | 13:55 | 1

Waarom niet? Het is voor mij een van de weinige goede media bronnen om hier ver buiten de EU stukjes over het land wat eigenlijk tot de zee behoort te schrijven.

NPO heeft (lees koopt) daarnaast vaak uitstekende documentaires. Je moet alleen de mentale capaciteit hebben om kritisch te kunnen kijken en niet alles voor zoete koek aan te nemen. Dat geldt in dit geval o.a. voor de rancuneuse bejaarde pvda-er Witteman

litebyte | 11-06-18 | 15:00

Het zou Witteman sieren als hij zou zeggen "Mijn excuses meneer Eerdmans, deze vragen zijn mij aangeleverd en blijkbaar hadden de personen die deze vragen aanleverden niet verwacht dat u terug zou komen met deze tegenvraag. U heeft volkomen gelijk gehad en de huidige coalitie van (linkse) partijen is anti-democratisch en een gotspe."

KLAAR.

LangeTijdGeleden | 11-06-18 | 13:48 | 1

Juist, een fout maken kan iedereen, niet leren van fouten maken is een andere categorie.

LuckyGirl | 11-06-18 | 14:07

Ach Paul Witteman, de mastodont van televisieland. Voor hem is een koffielepeltje al te scherp. Het is wel wat sneu om te zien hoe zo'n man, met zoveel ervaring, zo ongeïnteresseerd gewoon maar wat ingefluisterde onderbuikgevoelens zit na te praten. Stop er toch mee man en geef een ander de kans die nog wél passie heeft voor zn vak. Dit is wat zielig om te zien, zo'n bazelende oude vent. Het verschil met een Eerdmans, die daar bruisend van de passie en energie op in gaat blaast Paul bijna uit zn rolstoel. Puur op energie en daarmee charisma.

Dutchbeaurouge | 11-06-18 | 13:47 | 1

Paul, beetje goedkoop populistisch scoren voor links.. (poging tot)

boerk | 11-06-18 | 14:03

Paul Witteman is de dementie voorbij.

Cor Netto | 11-06-18 | 13:46

Heb zonet de hele uitzending bekeken. Op de derde rij in het publiek zat Jort Kelder verscholen, toekomstig BH presentator (aug.), die dus live met zijn neus in de boter viel bij zoveel dédain.
Hoe heurt het eigenlijk Jort?
Nou, goed beslagen ten ijs komen.
Zoveel is duidelijk.

Ernst Oosters8389 | 11-06-18 | 13:44 | 1

Het is voor Kelder vast een genoegen geweest om te zien dat de standaard bij buitenhof bijzonder laag ligt. Dit moet me nog wel lukken, denkt ie nu.

Langshetrandje | 11-06-18 | 13:54

Hulde aan Eerdmans, mijn stem heb je weer. Hoop dat de coalitie gauw klapt in Rotterdam. De enige factor die de partijen gemeen hebben lijkt hun afkeer van LR.
Lijkt mij geen basis om de kar 4 jaar te trekken.

Yperiet | 11-06-18 | 13:42

Baudet zou Eerdmans lijsttrekker moeten maken bij de volgende verkiezingen. Dat wordt een voltreffer.

de Voorzittert | 11-06-18 | 13:39 | 4

Uitstekend plan. Ik vrees alleen wel dat Eerdmans en Baudet dusdanig aan elkaar gewaagd zijn dat ze ofwel dikke vriendjes moeten zijn, ofwel heel duidelijke afspraken moeten maken. Anders gaan ze rap ruzie maken denk ik.

Dutchbeaurouge | 11-06-18 | 13:49

Eerdmans en het Fvd was geen goeie combi. vergeet niet dat er nogal wat Rotterdammers zijn die niets van een in Amsterdam wonende lijsttrekker moeten hebben. Iets met KKJ , voetbal en dergelijke. Tevens is Eerdmans uitstekend geschikt voor de lokale politiek, t zou zonde zijn om hem te verkwisten aan het haagse showpony circus.

Chemokar | 11-06-18 | 13:58

Gezond verstand en affiniteit met de realiteit is in Den Haag dringend nodig. Verkwisting zou ik het niet direct noemen.

Frau Merkel | 11-06-18 | 13:59
▼ 1 antwoord verborgen

Eigenlijk is iedereen een nazi die niet denkt zoals ik. Ik doe niet zo aan groepsdenken. Witteman en consorten, zoals Freek de Jonge waren in mijn jeugd best te pruimen. Zelfs vandaag de dag snap ik Freek nog prima. Maar de wereld is veranderd. Links is gekaapt door gekken en dwazen, en rechts deugt nog steeds niet. Die VVD en CDA kliek zijn dus de rechtse rakkers. Omdat het hele politieke speelveld uit elkaar gespeeld is door wanbeleid zie je noodremmen gebruikt worden. Eerdmans hoeft als grootste partij helemaal niet aan de macht te komen, of Wilders als we het iets groter trekken. Ze moeten niet bij voorbaat al niet mee mogen spelen op het politieke speelveld. Kijk naar die arme Janmaat. Waardeloze gedachtegang, maar door het verbannen zitten we nu wel met een hoos aan zwarte mannen uit het diepe zuiden. Wij lopen heel de wereld en zijn moeder altijd met het vingertje te wijzen op Democratische beginselen. Gedraag je daar dan ook naar. En dat gebeurt niet.

lokoolokie | 11-06-18 | 13:38
-weggejorist-
dysdiadochokinese | 11-06-18 | 13:37 | 2

Je weet dat je een punt hebt als Joop/Jolo/BNNVARA het niet durft te melden op hun pravda site. Ghehehe.

Basil Fawlty | 11-06-18 | 13:30 | 5

Zonder uw spreekwoord afbreuk te willen doen en ik ben hier in het verleden ook door iemand op gewezen. De spreekwoorden blijken te zijn: Het sluit als een bus of het klopt als een zwerende vinger. Sorry to be a wiseguy....

Slough | 11-06-18 | 14:51

@Slough
Dank! Wist ik niet. Weer wat geleerd.

Basil Fawlty | 11-06-18 | 18:24

@Slough
Was uw criticus Neerlandicus met een hang naar het verleden? Mij is geleerd dat dit spreekwoord tegenwoordig kan, vroeger beschouwde men het als een contaminatie.
@ Basil Fawlty
Ik bewonder uw moed. Mijn vrees is altijd dat iets van die propagandabagger beklijft ergens in mijn onderbewustzijn (herhaal de leugen maar vaak genoeg, dan gaan mensen het vanzelf geloven), naast het feit dat die lui bloedirritant zijn met hun eeuwige inclusiviteits- en ander gedram.
Vrees voor propagandabagger is trouwens ook de reden waarom ik geen RT kijk.

Kompromat | 11-06-18 | 22:56
▼ 2 antwoorden verborgen

Valt mij op dat de twee B's (bakito en berbaar) rete stil zijn bij dit item. Meestal toch meerdere flame tegeltjes gewend van ze. Probeer ook eens hard te fietsen als de wind uit de verkeerde hoek waait

Morgenishetbeter | 11-06-18 | 13:22 | 5

@Gulliver
Hahahhahaha

Repetitive Beats | 11-06-18 | 13:52

Asperges steken?

piloot47 | 11-06-18 | 17:30

Iemand moet die wasknijpers in elkaar zetten.

LuckyGirl | 11-06-18 | 17:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Gewoon een gotspe dat veruit de grootste partij van 010 niet meedoet. En Witteman trapt gewoon in de voorgekookte vraagjes.
Hopelijk zien we Joost nog eens terug in Den Haag. Zal wel niet, want mag niet van Jolo c.s.

LJBrinkhorst | 11-06-18 | 13:20 | 1

De coalitie zoals die nu bestaat, bij gratie van een enkele zetel, gaat het nog zwaar krijgen. Het enige waar men het over eens is is dat Leefbaar niet mocht besturen; het is bijna een garantie op bestuurlijk vuurwerk en instorting van de coalitie.

En het uiteindelijke resultaat? Leefbaar kan nog makkelijker de stemmen binnen harken voor de volgende ronde.

TeeJee | 11-06-18 | 13:24

Een linkse discussie. Niet over feiten discussiëren maar meteen wijzen naar rechts of een ander populistisch thema als zondebok kiezen.

BozePaarseMan | 11-06-18 | 13:20 | 2

Geweldige conclusie! En te pas en te onpas Israel erbij halen.... Regenachtig weer deze week:= de schuld van Israel!

Slough | 11-06-18 | 14:03

Pas maar op, omdat je nu een pyrrusoverwinning loopt te claimen. Ik moedig je aan om links te slopen. Die nepperts mag je aan de hoogste boom opknopen. Als het echt links weer uit hun holen kunnen kruipen, dan kom je niet meer weg. Het is dan weer zoals het hoort, je geweten. Denk daar maar eens over na.

lokoolokie | 11-06-18 | 14:34

Haha, geef een recent voorbeeld, dat heb ik even niet opgezocht.
Een hele redactie achter zich die nix kan vinden om in zijn oor te fluisteren.
Wat een lul.

marrretje | 11-06-18 | 13:19

Tja, Paul Witte (mag dat nog?) Blanke (?) Niet donker (?)man moet met zijn achternaam toch zeker allerlei linkse identitieitsproblemen hebben. Verder gewoon een linksgekleurde (mag dat?) droplul.

Slough | 11-06-18 | 13:15

Gelukkig wordt Jort Kelder binnenkort presentator bij buitenhof, dat wordt een frisse verrijking van het programma

bamitoren | 11-06-18 | 13:14 | 2

Geloof je dat echt?

Ton8695 | 11-06-18 | 13:23

Grote vriend van Rutte!

piloot47 | 11-06-18 | 15:52

Het is tijd voor een nieuwe generatie interviewers, weg met dat soort pleefiguren als Witteman die in de tijd zijn blijven hangen!

mortgage_freeman | 11-06-18 | 13:10

Paultje staat voor lul. Pinokkio bij de voorbereidingen op dit programma. Vraag kwam puur uit zijn onderbuik. Dezelfde manier hoe hij ooit Pim fortuin interviewde.
Doe maar een programma over klassieke muziek.

franck7020 | 11-06-18 | 13:07

Kleine faux pas van deze eminente interviewer.
ook Johan Cruijff gaf wel eens een verkeerde bal. Niets om je druk over te maken.

DrumPiet | 11-06-18 | 13:04 | 5

Johan Cruijff begreep dat hij moest stoppen met voetballen voordat hij alleen nog maar verkeerde ballen kon geven. Dat besef heeft Paul niet. Die strompelt inmiddels over het veld als een invalide. Bevooroordeeld. Doof voor de trainer, doof voor zijn medespelers. De beste man hoort niet eens het publiek meer. Maar hij wil er perse niet af. En daarmee trekt hij een heel elftal mee het putje in en geeft tegelijk alle kansen aan de tegenstander.

Dutchbeaurouge | 11-06-18 | 13:52

De grote 'faux pas' zit 'm er in dat hij wel een oordeel heeft ,maar geen feiten ....
Goede opmerking van Daytripper btw

Koning BongoBongo | 11-06-18 | 15:23

Deminente interviewer?

piloot47 | 11-06-18 | 17:31
▼ 2 antwoorden verborgen

Geef Witteman een hengelsportprogramma op MAX. Of iets anders suffigs
Deze man is oud, seniel en op met zijn oudlinkse praatjes. Het is tenslotte geen zeventiger, tachtiger jaren meer.

leo de pejo | 11-06-18 | 12:57 | 1

Houd alsjeblieft dat stuk zure kots bij de vis weg, het is nu nog vers.

Mark_D_NL | 11-06-18 | 13:01

Hoezo te scherp? Leefbaar is nog steeds de grootste partij. Eerdmans was in de voorbije periode de bekendste wethouder en onder velen populair. Hij is vriendelijk, nuchter en doelgericht. Rotterdam doet het heel niet slecht vergeleken andere grote steden. Natuurlijk zijn er zorgen, en die vragen om aanpak. Dus hoezo te scherp?
Rotterdam is waar niet wordt geluld maar gepoetst. Rotterdam is waar met ratelende reuzenfirma's het geld wordt verdiend. Rotterdam is waar je alles (nog) kan zeggen. Hup Joost!

einStina | 11-06-18 | 12:57 | 7

@Brabant hahaha. Big smile on my face.

einStina | 11-06-18 | 13:33

Ook in Rotterdam lopen ze uiteindelijk alleen maar te lulllen. We hebben met een veel groter probleem te maken.

lokoolokie | 11-06-18 | 15:04

Kakastong? Gadverdamme. Wat is dat goor. Echt niet te hachelen. Waarschuwing aan iedereen: niet doen!

ChupaChupa | 11-06-18 | 18:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Joost Eerdmans is het grootste politieke talent van Nederland. Laten we hopen dat hij ooit weer de landelijke politiek in gaat.

Gulliver | 11-06-18 | 12:56

Effe terug op de zaak, wat is er verkeerd aan om aan een allochtoon die Burgemeester wordt in NL en daarbij een eed aflegt de NL grondwet te respecteren, in alle voorkomende gevallen. Om diegene te verzoeken zijn 2e nationaliteit en loyaliteit in te leveren.

Datzelfde Rotterdams college was ook niet te beroerd om een Turkse agent die verzocht niet te worden ingezet tijdens de Turkse rellen in 2017, te Rotterdam. Voor te dragen voor ontslag vanwege werkweigering!
Men had even geen rekening gehouden met de wijk waar deze man woonachtig was, namelijk een wijk waar voornamelijk Turken woonde die protesteerden.

Beroep = Boerenlul | 11-06-18 | 12:56 | 4

Werkweigering is veel te soft, doe maar liever "omkoopbaar, vooringenomen, loyaliteit niet bij Nederlandse staat en burger".

LuckyGirl | 11-06-18 | 13:21

LuckyGirl | 11-06-18 | 13:21
Psies. Voor aanname zouden ze sowieso even langs de afdeling 'druipkaarsen & krokoklemmetjes' moeten voor gedegen ondervraging.

BlowingBubbles | 11-06-18 | 15:18

BlowingBubbles | 11-06-18 | 15:18 |:
Je geheugen werkt ook nog prima dus je kan nog jaren mee (alleen voor de politiek ben je ongeschikt). ;-)

LuckyGirl | 11-06-18 | 15:27
▼ 1 antwoord verborgen

Witteman is gewoon een hypocriete, niet goed geinformeerde linkse lul. Net zoals al die andere linkse zakkenwassers bij de npo.

Paaldanseres | 11-06-18 | 12:56

Dit stuk is trouwens nergens trug te vinden op YouTube. Vreeeemd...

dosis | 11-06-18 | 12:55 | 2

*grijnst

dosis | 11-06-18 | 13:20

Paul Witteman, zelf medeschuldig aan de demonisering en de moord op van Pim Fortuyn, gaat nu zitten klagen over een te scherpe campagne. Dat hele VARA-kliekje te beginnen met Baron Marcel van Dam tot stalknecht Jack Spijkerman is verantwoordelijk voor de tsunami aan moslimgeweld.

K. Westergaard | 11-06-18 | 12:55

De jagers zijn langzaam aan de prooien aan het worden. Werd tijd, jaag ze op.

Mark_D_NL | 11-06-18 | 12:55

Eerdmans, waarom ga je daar heen? Die linksgekkies zitten daar een beetje triomfantelijk te gniffelen omdat ze denken dat ze de macht in rotterdam weer terug hebben. dat ze uiteindelijk nida en denk in het zadel hebben geholpen hebben ze niet in de gaten. want alles moet groen en dus groenlinks. zit je daar straks met de bakfiets en je zonnepaneel naar mekka te bidden.

Arjan9401 | 11-06-18 | 12:51

Is hij ook niet één van de moordenaars van Pim Fortuyn?

Francisca | 11-06-18 | 12:48 | 5
-weggejorist-
SlimmeBelg | 11-06-18 | 12:50

Was het niet bij Buitenhof dat Melkert niet met Fortuyn wilde praten?

LuckyGirl | 11-06-18 | 13:17

Het slot-verkiezingsdebat 's nachts.

piloot47 | 11-06-18 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

@Dr. Snoepjes | 11-06-18 | 12:18
Ik heb er ook met verbazing naar gekeken, het leek wel een Kuzu kloon.

Spaansche Griep | 11-06-18 | 12:47

Walgelijk gewoon, die seniele linkse aap,

Kanarie_Geil | 11-06-18 | 12:45

"Scherp campagne voeren".
Zoals de linkse Gutmenschen dat doen? Met poeptaarten, knokploegen op straat en een sluipmoordenaar van de milieubeweging die politieke tegenstanders na de karaktermoord ook daadwerkelijk dood komt schieten.

Links fascistentuig en hun werkelijkheidsbelevenissen veranderen wel van snor, maar nooit van werkwijzen.
En nee, ze zijn niet naïef of hypocriet - het zijn gewoon echt fascisten.

Jan Passant mk2 | 11-06-18 | 12:45 | 1

Inderdaad ja, maar als links dat doet dan worden het "ludieke acties" genoemd door de Nederlandse Lügenpresse.

Klassenfeind | 11-06-18 | 12:48

" ik kan geen scherp voorbeeld noemen .. maar dat heb ik ook nog niet opgezocht ...." lol ... Nee, maar ik heb wel een oordeel .
Hoe zot wou u het hebben de van de pseudo rode haan?

daytripper | 11-06-18 | 12:45 | 1

Precies!

Koning BongoBongo | 11-06-18 | 15:21

Zelfs als ze op heterdaad betrapt worden durven ze het niet toe te geven. Dit is dus een reden waarom ik Links enorm wantrouw. Sterker nog, dit is dus exact de reden waarom Links zo gevaarlijk is. Marx, Lenin, Stalin Trotski, Pot, Castro, Ché bedankt voor het vooraltijd vergiftigen van de gehele mensheid met het socialistische virus.

Indoneesje | 11-06-18 | 12:45

Karskens in buitenhof graag en snel

SlimmeBelg | 11-06-18 | 12:44 | 6

Karskens heeft een dingetje bij interviews: hij komt wat moeilijk uit zijn woorden en verliest zich vaak in bijzinnen. Hij is niet goed in staat een betoog te houden met een kop en een staart - ik denk dat hij gewoon zo vol met informatie zit dat als hij eenmaal gevraagd wordt voor een interview hij in één keer alles wil vertellen. En dat lukt niet omdat, zodra hij even naar woorden zoekt, de interviewer de kans grijpt hem te onderbreken om zijn betoog om zeep te helpen (ze kennen bij de NPO deze achilleshiel van Karskens). Helaas is hij te beschaafd en niet assertief genoeg om de interviewer lik op stuk te geven en zijn verhaal er door te drammen (zie Eerdmans). Ik heb hem wel eens genoemd: de meest in de rede gevallen journalist van Nederland.

piloot47 | 11-06-18 | 16:03

piloot47 | 11-06-18 | 16:03 |:
Voor iedereen met enig inhoudelijk verhaal is het TV format waardeloos,
"Even in het kort, wat is er aan de hand in Syrië".
Je merkt bij podcasts, waarbij de gast al snel 1 tot 3 uur de tijd heeft om zijn verhaal te doen, dat diegene moet onthaasten omdat ze gewend zijn aan de 3 minuten van de MSM waarbij de presentor alleen maar uit is op soundbites.
Podcasts zijn de toekomst, MSM is voor mensen met de aandachtsspanne van een kolibrie.

LuckyGirl | 11-06-18 | 16:27

Wat zou het mooi zijn als de NPO, in plaats van het vakantiegat van de programmamakers (van mei tot oktober) te vullen met vier keer opgewarmde kliekjes van de afgelopen jaren ('herhalingen') het zou durven alle Weltschmerzen uit te zenden. Kost bijna niks en de kijkcijfers zullen skyhigh gaan (want het boerzoektvrouwheelhollandbaktpubliek staat in het all-inclusive-resort tussen het Putinvolk de restjes uit de buffetbakken te schrapen).
Nou ja, not dus. VPRO misschien?

piloot47 | 11-06-18 | 16:54
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik vraag mij af wanneer hij zijn excuses hiervoor aanbiedt.

R. Skicker | 11-06-18 | 12:43 | 1

Voor wat.. zijn hele carrière van demoniseren en mensen nodeloos neersabelen omdat een menig hem en zijn vriendjes niet beviel. Die witteman mag van mij morgen dood neervallen. De wittemanntjes van deze werled zijnde zieke geesten die de polarisering hebben gepromoot, die mensen tegenover elkaar hebben gezet en die hebben gelogen en bedrogen om hun positie vast te kunne houden...

Mark_D_NL | 11-06-18 | 13:00

Wat een afgang: 'ik kan geen scherper voorbeeld noemen. Die heb ik NOG niet opgezocht'.
Een Buitenhofpresentator die zich niet voorbereidt? De ongeloofwaardigheid van de NPO is echt onovertroffen.

Amsterdamsko | 11-06-18 | 12:43 | 4

Nou...... wat denkt u anders hiervan: www.youtube.com/watch?v=cYZ262b7wBI ook links en niet gewoon maar 1 x erlangs lullen. Shadow Home Secretary in Engeland dus die moet met haar partij op een hoge positie oppositie voeren, hahahahahahahaha!

Slough | 11-06-18 | 13:30

*"bewijzen" naar boven schopt*

LuckyGirl | 11-06-18 | 13:32

Slough | 11-06-18 | 13:30 |:
Wat een koe zeg, hilarisch en treurig tegelijk.

LuckyGirl | 11-06-18 | 13:51
▼ 1 antwoord verborgen

Was hij niet van dat programma Paul en Wippeman?

Nelis SplitBloes | 11-06-18 | 12:42 | 1

U bedoelt de stijgbeugels van onze andere pseudo Gutmensch vriend Oom Jeroen ?

daytripper | 11-06-18 | 12:47

Blij dat ik het niet gezien had, maar nu ik het bekijk is het gewoon weer de linkse NPO die een fossiel uit vervlogen tijden laat praten.
Wanneer leren ze eens bij de linkse omroepen dat de jaren '80 al een tijdje over zijn ?

Wijze uit het Oosten | 11-06-18 | 12:42

Uitingen van respectloos narcisme zijn kenmerkend voor de hedendaagse linkse deugmens.

Croisantneuf | 11-06-18 | 12:41

Ach, Paul Witteman heeft de fijne kneepjes van het propaganda vak geleerd van Marcel -Exota/Eichmann- van Dam!

Trouwens mooi om te zien hoe Eerdmans stug voet bij stuk houdt en om voorbeelden blijft vragen.

Je ziet Witteman toch een beetje vertwijfeld "fuck fuck fuck, hoe lul ik me hier weer uit" denken, en dus komt men weer op de proppen met het beproefde frame-middel "... alle mensen die wij gesproken hebben..."

Klassenfeind | 11-06-18 | 12:40 | 3

Eerdmans reageert dan ook treffend met "na kwaken".

BBmetR | 11-06-18 | 12:52

Het bleef inderdaad stil op de oortelefoon van Witteman. Zelfs de producer had geen ad-rem antwoord op de vraag van Eerdmans. Je zag die Witteman gewoon wegkwijnen.. schitterend.

ChatBot | 11-06-18 | 12:55

Klopt,knakkers hebben vaak een bijna onzichtbaar oortje,waarop ze ingefluisterd worden.
Al jaren een probaat middel voor hersenspoelen en beheersen van de domme massa.

De Profundus | 11-06-18 | 16:03

Hoe kan je te scherp zijn als je gewoon de feiten duft te benoemen ?

Lt-Kol Kilgore | 11-06-18 | 12:36 | 1

Oud Hollandsch gezegde, tevens hoofdmotto van de NPO:
Spreken is zilver, maar zwijgen is goud.
(welterusten lieve kijkbuiskinderen, oogjes dicht en snaveltjes toe, slaap lekker, Witteman, Pauw, Nieuwkerk etc editie).

Langshetrandje | 11-06-18 | 12:41

Links en de islam gaan dit land weer bijeen brengen. Kijk maar goed tussen alle comments/reaguursels onder berichten en nieuwtjes waar dit relevant is. De machtsverdeling wordt niet meer bepaald via MSM, en daar zijn 'ze' nu als de dood voor. Ook zijn er steeds minder mensen bang te maken met reiligieuze dreigingen, waar relige uiteindelijk voor bedoelt was. Er is geen grip meer op grote volksstammen, en die zijn allemaal op zoek naar een waarheid.

NiCeY | 11-06-18 | 12:35 | 1

Daarom moeten ze ook snel vervangen worden door de volgers van de profeet van de duisternis.

BlowingBubbles | 11-06-18 | 13:05

Eerdmans zei op een gegeven moment ook dat Links gevaarlijk was, had je toen die kop van Witteman moeten zien.

Fedde71 | 11-06-18 | 12:34 | 2

Betrapt!

LuckyGirl | 11-06-18 | 13:02

Pijnlijk duidelijk inderdaad, in welke mentale kramp die Witteman zit. Sowieso een genant potje zwartmaken van 1 van de 3 gasten in wat men zelf als neutrale verslaggeving ziet. Stelletje deugfacisten dat het bij Buitenhof ook zijn.
Enne, Eerdmans, prima gedaan.

Graaisnaaiert | 11-06-18 | 15:17

Schaamteloos dit. #zucht

Rico den Hollander | 11-06-18 | 12:31

Sinds wanneer nemen we fossielen nog serieus buiten musea? Even Leiden bellen. Museum v Oudheden of Naturalis heeft vast nog wel een plankje leeg.

einStina | 11-06-18 | 12:31 | 6

lol @LG. Was ik toch nog te optimistisch.

@Bubbles: als je krakelee uit elkaar begint te vallen omdat je te vaak aan cameralicht bent blootgesteld. En wat LG zegt. Dus no worries, jij bent voorlopig nog fit & fruitig.

einStina | 11-06-18 | 13:30

Dank u dames, gelukkig! Ik ga weer door met belastingcentjes bij elkaar verdienen voor den medenmensch.

BlowingBubbles | 11-06-18 | 13:41

BlowingBubbles | 11-06-18 | 13:41 |:
Je bent een GSser en geen trol dus je komt nog jaren door de APK heen.
Werk ze!

LuckyGirl | 11-06-18 | 13:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Witteman bewijst al jaren dat hij een enorme eikel is.

Ruud5 | 11-06-18 | 12:29 | 2

En gisteren is bewezen dat het een enorm demente eikel is.

Langshetrandje | 11-06-18 | 12:31

Het is welbekend dat het ook een bang mannetje is ,... met vrees voor armoede en daarom excessieve oppotter. Eerlijk is eerlijk : dan heeft hij het bij de NPO niet slecht gedaan .. begonnen als het geweten van links Nederland en daarna zakken vullen .. chapeau!

daytripper | 11-06-18 | 12:40

het viel vooral op dat alle ballen op eerdmans gingen, maar het rabiaat rechts conservatieve DENK wederom buitenspel bleef. Daar heeft Buitenhof nog steeds moeite mee, doodsbang dat men meteen het racisme en discriminatie kaartje trekt.

Chemokar | 11-06-18 | 12:27

Wel scherp van Eerdmans om hem een voorbeeld te laten noemen en niet in de redenantie mee te gaan. Schaakmat.

Mart6037 | 11-06-18 | 12:26 | 1

Inderdaad ... cool !

daytripper | 11-06-18 | 12:41

Witteman loopt ook tegen de 100. Dan krijg je dit.

HoerieHarry | 11-06-18 | 12:25

Ik heb deels gekeken en het was weer guurlinks gebazel op de NPO.

Smept | 11-06-18 | 12:25 | 1

Ik heb het we;l gezien, lag helemaal in een deuk, Witteman ging totaal de mist in, begon toen maar iets van 8 jaar geleden.

gato | 11-06-18 | 12:32

PFFF, je zult maar bij GS op de redactie werken en je hebt jammerdebammer de NPO-dienst: verplicht kijken naar NPO shit om dit soort voorvallen te detecteren. Ouw kut, dan zit je de hele zondagavond te kijken naar linkse deugdzaamheid, daar kan een onkostenvergoeding niet hoog genoeg voor zijn... Ik zou m'n oogballen willen uitkrabben en mijn trommelvliezen willen uitpulken als ik deze pulp verplicht moest kijken.
NPO, daar kijkt toch niemand meer naar? Ik kan me werkelijk niet meer heugen dat ik daarnaar heb gekeken, afgezien van de Keuringsdienst van Waarde, dat is dan weer wél een goed programma.

Bakkeleures | 11-06-18 | 12:23 | 2

Doen ze ook niet. Het komt eerst op twitter uitvoerig voorbij, en dan duikt het hier meestal een halve dag later op.

Chemokar | 11-06-18 | 12:24

@Chemokar | 11-06-18 | 12:24 : En een paar dagen later parafraseert de dodebomenkrant het over van GS

Guido | 11-06-18 | 12:57

Volgens veel mensen is Witteman een top-interviewer. Hij heeft per slot van rekening jarenlang Pauw & Witteman gepresenteerd, dus dan ben je niet de eerste de beste. Deze mensen kleuren bij verkiezingen ook altijd keurig het juiste vakje in.

obominotie | 11-06-18 | 12:19

Als mensen met een normale baan niet funcioneren vliegen ze eruit.Geld blijkbaar niet bij de npo's.

van stampij | 11-06-18 | 12:19

Deze meneer cum suis is zo ziek dat zij het zelf niet eens meer door hebben. De lieden moeten eigenlijk uitgezet worden naar een echte dictatuur. Daar voelen zij zich ongetwijfeld zeer senang bij. Een mening telt en dus heerlijk. Andere meningen doen er niet toe. Hun opstelling hoort niet bij een democratie. Dus graag emigreren. En snel.

De Evangelist | 11-06-18 | 12:18

Witteman , een van de vele zichzelf superieur wanende linkse flapdrollen die de publieke omroep telt. Eerdmans hield het nog netjes. Ik had hem compleet afgemaakt na het achterlijke gestuntel .

Zwizalletju | 11-06-18 | 12:18 | 4

Inderdaad. Hoe durven ze bij Buitenhof keer op keer haat te zaaien, vuil te spuien en te demoniseren en te framen als nazi en fascist wanneer het niet hun linkse straatje past. Beschamende, vertoning was het ook van die Margriet Brandsma over de Duiste AFD. Walgelijk dat belastinggeld aan die linkse kliek wordt uitgegeven.

krelus | 11-06-18 | 12:50

Eerdmans bleef correct en vroeg gewoon naar feiten die Witteman natuurlijk niet had. Over die Brandsma. Ze vergat effe dit te melden: "Özil and Gundogan's Erdogan photos cause German furore" www.bbc.com/news/world-europe-4412224... welke een gigantische rel veroorzaakte in Duitsland. Maar ja, NPO en feiten.

Basil Fawlty | 11-06-18 | 12:59

Krelus, dat vond ik erger nog dan gevalletje Eerdmans, wat een wijf, sorry, dat ik dit mens zo noem.

gato | 11-06-18 | 13:18
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij staat er in de catacomben van Denk een grote pot Soul Glo voor alle handlangers. Weer zo'n gekunsteld mooipratende griezel.

Dr. Snoepjes | 11-06-18 | 12:18 | 2

Handlangers? Collaborateurs is een betere omschrijving.

Nelis SplitBloes | 11-06-18 | 12:45

Soul glo, hahaha mooie Coming To America referentie.

LuckyGirl | 11-06-18 | 12:57
-weggejorist-
Bakito | 11-06-18 | 12:17 | 10
▼ 10 antwoorden verborgen

Stelletje linksdraaiende onderknuppels bij de NPO. Witteman ratelt lekker makkelijk de autocue af die de redactie even fijntjes neergetiept heeft. Overigens slaap ik meestal nog als Buitenhof begint, dus dank voor dit stukje!

pibasso | 11-06-18 | 12:16

Internet geeft mij dagelijks de bevestiging blij te zijn dat ik de treurbuis aan een bijstandsgezin heb gegeven.

Rollins | 11-06-18 | 12:16 | 1

Eritreer, somalier of syrier?

Langshetrandje | 11-06-18 | 12:24

Dat is best wel een fikse portie billenkoek die Eerdmans daar uitdeelt.

RenHoek | 11-06-18 | 12:15 | 3

Einde oefening billenkoek. Witteman kan van de loonlijst.

Langshetrandje | 11-06-18 | 12:25

Daar val je dan echt door de mand als "journalist". Die lui hebben het zo gemakkelijk gehad met al die linkse prietpraatTV de afgelopen jaren, dat ze volkomen op de autopiloot draaien. Heerlijk die reactie van Eerdmans..

ChatBot | 11-06-18 | 12:31

Eerdmans heeft ook al wel een paar jaarringetjes als politicus. Knap dat ie zo rustig blijft en gewoon blijft staan voor zijn eigen programma. Het zal in de Rotterdamse raad ook prijsschieten gaan worden voor de oppositie. Onwerkbare coalitie.

Langshetrandje | 11-06-18 | 12:38

Witteman wil ons via een depressieve deugpianist leren, wat goede muziek is. Dat is veel erger.

koperbij | 11-06-18 | 12:15

Wie is die lachende scheerkwast achter dat waterglas, aan het begin van 't filmpje?

hotnot | 11-06-18 | 12:13 | 1

Oh, Eric van der Burg, fractievoorzitter VVD A'dam. Maar 't blijft een lachende scheerkwast.

hotnot | 11-06-18 | 13:00

Waarom lees ik hier iets wat gisteren al in de Telegraaf stond?

pejoar | 11-06-18 | 12:10 | 4

Omdat we niet vergeten.

gato | 11-06-18 | 12:38

@gato
Daar kan ik mee leven.

dosis | 11-06-18 | 12:39

gato | 11-06-18 | 12:38 |:
Juist, gato, dit wordt gewoon bijgevoegd in het dossier Fortuyn.

LuckyGirl | 11-06-18 | 12:54
▼ 1 antwoord verborgen

Maakt toch niet zoveel uit wat er op TV gezegd wordt, ik ken bijna niemand meer die nog TV kijkt! Ik heb het in ieder geval niet gezien en ik ben blij dat ik geen tv abonnement heb!

Verbale diarree | 11-06-18 | 12:10

Heb nog nooit een woord over Eerdmans geschreven nog gezegd , maar dit was klasse . Het is dat linkse Paultje te oud ervoor is , maar anders had ie huilend de tafel verlaten . En terecht.

daytripper | 11-06-18 | 12:09

Gisteren al gezegd.. Witteman moet tegen zichzelf in bescherming worden genomen. Deze seniele deuger zet zichzelf voor aap.

Ommezwaai | 11-06-18 | 12:08 | 2

Welnnen, net als mede-bejaarden Marcel van D. en Astrid J. is hij bij de VARA voor eeuwig "uniek talent".

Guido | 11-06-18 | 12:52

hij word oud die man... en je merkt dat een bepaalde ziekte in z'n rooie hersens is ontsproten.. hij komt niet meer uit z'n woorden.....

Y&T | 11-06-18 | 15:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken