Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zweden bereidt zich voor op TOTALEN KRIEG

Oke misschien Noorwegen maar boeiend

Rare jongens, die Zweden. Toch, ja toch? Begin vorige maand eerst dit hallucinante berichtje van de gewapende tak van de AK-partij, de NAVO. "In response to the deteriorating security situation, Sweden is taking steps not only to enhance its warfighting capability but also to increase the resilience of society." Het verhogen van de veerkracht van de Zweedse samenleving. We kunnen het niet helemaal benoemen, maar iets zegt ons wel dat ze dat kunnen gebruiken. Maar goed, geconcentreerd blijven nu, want Rusland is de vijand en dat zullen we weten ook. De NOS pakte gisteravond riant uit met een item over hoe de Zweden zich voorbereiden op een decennium bloembollen knagen terwijl ze naar het clandestiene Radio Free Europe gepresenteerd door Ivo Niehe luisteren. "De Zweedse regering verstuurt vanaf vandaag zo'n vijf miljoen brochures met praktische tips over hoe de bevolking zich kan voorbereiden op een crisis of oorlogssituatie. Er wordt onder andere aangeraden om een kijkje te nemen bij de dichtstbijzijnde schuilkelder." Zweden, dat geen NAVO-lid is bang voor een aanval op het eiland Gotland dat een Zweedse militaire haven en een militair vliegveld huist. 

Volgens de voormalige Zweedse MinDef "Kan een Russische aanval op Zweden kan lijken als die op Oekraïne. Met verdekte troepen en psychologische oorlogsvoering." Een terechte angst, want Rusland bezette het eiland zéér recent nog, namelijk van 1808 tot 1809. Misschien missen we iets hoor, maar naar ons beste weten heeft Gotland geen historische Russische gemeenschap van 65% die deels best wel graag bij Rusland zou willen horen. In ander nieuws heeft de Zweedse politie het open season weer ingeluid door na twee pogingen tot verkrachting te melden dat "meer van dit in de zomer zal gaan gebeuren, dus wees alert en ga bij voorkeur niet te laat naar buiten." Die fucking Russen ook altijd.

Reaguursels

Inloggen

De Fucking Libtards zullen nog eerder hun leger inzetten om rapingrefugees te beschermen dan om hun eigen dochters en zusters ertegen te beschermen.

observer59 | 24-05-18 | 14:03

Wat een nonsens allemaal. Zweden is tenminste voorbereid op als er een oorlog komt, dit doen ze elke 5 jaar. Zouden ze hier ook moeten doen. Weet iedereen hier in Nederland waar je heen moet bij jouw in de buurt om te schuilen. Nee dus, mensen in Zweden wel, alle burgers worden netjes ingelicht en krijgen tips wat ze het beste kunnen doen. Een regering die voor zijn mensen zorgt. Kan ik hier niet altijd zeggen! Wat een onzin reacties over dingen waar ze niets van af weten! Ze hebben daar een beter leger dan hier. Die zijn tegen temperaturen van ver onder nul -25 of meer opgewassen, nou daar worden ze hier niet op getraind!

Jacky55 | 23-05-18 | 19:01 | 1

200 schuilplekken voor 33000 inwoners, rara wie daar in mag.

Trofl | 24-05-18 | 01:40

Ze moeten juist veel meer bedacht zijn op 'the enemy within'. Trouwens mooie Arische vrouw.

Willibald von Klúúúk | 23-05-18 | 14:46 | 1

Vrouwen met ballen, die hebben we hier te weinig!

Jacky55 | 23-05-18 | 19:07

Op het moment dat de Zweden, de Russen buiten de deur hebben weten te houden, realiseren ze zich dat ze de back-door open hebben laten staan (Moslim-immigratie). Ze zijn al lang geen baas meer in eigen huis.

De strijd is bij voorbaat zinloos en verloren. In geval van Zweden lijkt me de keus makkelijk als je moet kiezen tussen Molims of Russen.

Ervaringsdeskundige | 23-05-18 | 12:41

Te laat Zweden, de Russen komen jullie echt niet redden van jullie import Islamieten. Die nemen vanzelf de macht in handen. Zoals dat wordt gewenst door
de meerderheid van de ex-Vikingen.

Goedzo | 23-05-18 | 12:14

Hé, psstt, Zweden: de vijand is allang in huis gehaald! En nee, het zijn geen Russen.

Goldfinger | 23-05-18 | 11:50 | 1

Goh de vijand woont ook hier.

flesje | 23-05-18 | 12:18

Ze heeft een groen geweertje. Dus ze houdt van de natuur en vindt dat iedereen dat ook moet doen.

cyrieltje | 23-05-18 | 11:44 | 1

Dat is een AK5!

Jacky55 | 23-05-18 | 19:07

De oorspronkelijke bevolking moet zich gewoon extreem veel voortplanten, anders zullen ze inderdaad vermoord worden door buitenlanders.
Van mij mogen ze rustig 100 kinderen per Zweed op de wereld zetten, wat mij aangaat mag er zelfs ontwikkelingsgeld aan besteed worden.

Leukautootje | 23-05-18 | 11:28

Moslims en Russen hebben 1 ding gemeen. Ze willen strijden en sterven voor hetgeen ze geloven. De westerse mensch is decadent en zal niet vrijwillig naar het front gaan als Adolf Juncker het wil. De 19e eeuw was van de Engelsen, de 20e van de USA, de 21e van de Chinezen. Uiteindelijk lopen zij met de buit weg, tenzij er een atoomoorlog uitbreekt. Dan zal de aarde op den duur herstellen en komt er wellicht in de verre toekomst een andere soort op of ook niet.

Zatkniss | 23-05-18 | 10:52 | 2

Russen willen helemaal nergens voor sterven. Hoogstens dat ze hun leven willen wagen voor het ijsvissen en dubieuze wodka.

Kwijldraad | 23-05-18 | 11:00

Kwijldraad | 23-05-18 | 11:00 waar haal jij die wijsheid vandaan? Is meneer soms ook al 'Ruslandkenner'? De meeste Russen zijn nog altijd bereid te vechten/sterven voor hun land, dit in tegenstelling tot de gemiddelde west Europeaan die alles maar laat gebeuren. Daarnaast is er al jaren een ban op dubieuze alcoholische dranken in Rusland dus je valse info is zwaar achterhaald.

Oblast68 | 23-05-18 | 15:14
-weggejorist-
Jacky55 | 23-05-18 | 19:23

De hamvraag is natuurlijk wat te doen met de 20 miljoen gevangen genomen islamieten na onze overweldigende overwinning op de islam in de grote burgeroorlog van 2025.

Oepsie1234 | 23-05-18 | 09:13 | 3

Heel veel biomassa om de dijken me te verhogen.

Red Pill | 23-05-18 | 09:45

Je kunt ze oplossen in KOH en vervolgens de eiwitten laten neerslaan om daar kunstvlees en koekjes van te maken.

Alco-de-Holist | 23-05-18 | 12:25

Niet te moeilijk doen heren, gewoon aan de varkens denken...

ConspiracyTerrorist | 23-05-18 | 16:19

309 jaar na de slag bij Poltava, waarbij Zweden landgebieden Polen, Oekraïne en een deel van Rusland verloor; poepen ze nog steeds in hun broek voor de Russen. Het moment waarop Zweden vrijwel al zijn wereldmacht verloor en de rokjes voor jongens samenleving werd die het nu is. De laatste stuiptrekking der vikingen afgemaakt door een stel pummels van de steppen.

Dima Beeline | 23-05-18 | 09:04 | 1

De Russen hadden geluk toen Karel de twaalfde werd gedood met een schot in z'n hoofd. Misschien nog wel uit eigen gelederen. Maar als het aan hem lag was Moskou ook Zweeds geworden.

Mad Jack the Pirate | 23-05-18 | 09:12

De oude truc: maak het volk bang voor "gevaar" van buitenaf om de aandacht af te leiden van de binnenlandse problemen. In casu de problemen met asielzoekers en immigranten en de daarbij behorende stijgende verkrachtingscijfers.

knerf | 23-05-18 | 09:00 | 2

Veel zweden worden wel wakker. Hun anti-immigranten partij (soort van PVV Zweden, ze worden extreem rechtse Nazi's genoemd, maar veel van hun standpunten zijn onwijs links en heel centraal) begint steeds groter te worden en de bijbehorende 'uitsluitingen' zijn er over al uitgeroepen. Daarnaast heb je de Zweede "groenlinks/PvdA" partij die momenteel al hun baantjes probeert veilig te stellen dmv vage 'tolerantie' wetgevingen en andere subsidie pot openingen.

LangeTijdGeleden | 23-05-18 | 09:06

Quote, "Ein Volk muss ein Fiend haben". Het boek en de auteur kunt u vast wel raden.

Zatkniss | 23-05-18 | 10:40

Dus vrijwel iedereen in Zweden kent een vrouw die door een Moslim is verkracht (de échte cijfers zijn schrikbarend hoog). De cohesie in de grote steden in Zweden is compleet ontwricht. Verkrachtingen, inbraken, gezinnen die uitgemoord worden lijkt bijna een dagelijks, wekelijks en maandelijks 'incident' en complete straten zijn bezet/overgenomen door Islamitische bendes die ook de hele drugs 'scene' in controle hebben.

Maar wie geeft Zweden de schuld? Aan wie verklaren ze bijna de oorlog? Rusland. Je land is compleet af wanneer het dat doet.

LangeTijdGeleden | 23-05-18 | 08:55

.. maar goed, om de linkse beterweters nog maar eens te citeren:
"Beter een Rus in de keuken dan een moslim in het AZC op de hoek."

Toen "de Russen" met honderdmiljard tanks tegen onze Oostgrenzen leunden om het failliet van hun socialisme bij ons in rekening te komen brengen, toen waren deze zelfde Russen nog de socialistische kameraden van "onze" linkse lummels. Nu deze zelfde linkse lummels de allerergste doodsvijanden van onze manier van samenleven hier met miljoenen importeerden zijn "de Russen" ineens WEL de boeman?

Ga alsjeblieft dood, links tuig. Doe het voor het milieu en voor de toekomst van onze kinderen.

Jan Passant mk2 | 23-05-18 | 08:22 | 3

Nou, wens de vvd dan ook maar deaud, inporteren van turkse en marrokaanse mannen was een rechtse hobby om de fabriekshallen te vullen van het groot kapitaal. De vergeten demense.

Analia von Solmsch | 23-05-18 | 09:01

Ja links of rechts, het maakt in Nederland niet uit wat je stemt. Ze willen allemaal zoveel mogelijk importeren. Misschien op de PVV na maar dan hebben we de EU nu die ons zal dwingen om onszelf te laten annexeren. We hebben als bevolking gewoon niks te zeggen.

Deviant | 23-05-18 | 10:00

Analia: uiteraard mag de huidige VVD ook sterven voor het milieu en voor de toekomst van onze kinderen. Die boevenclub speelt handjeklap met het allerergste linkse EU tuig. De "fabriekshallen van het groot kapitaal" bestaan overigens alleen nog in de fantasiewereld van genoemd tuig.
En in China natuurlijk, ook een socialisitsche heilstaat. Tijd om die onafzienbare duizenden turkse en marokkaanse mannen die nu al drie generaties werkeloos zijn ook daarheen te brengen. Alleen de inkomsten en de werkgelenheid exporteren en het kaf behouden is slecht voor de economie en de doodsteek voor de verzorgingsstaat.

Jan Passant mk2 | 23-05-18 | 11:02

Qua geopolitiek leven wij in Europa al onder toegepaste censuur en informatiemanipulatie. De casus Syrië laat goed zien hoe eenzijdig de informatie is die wij krijgen. We zien een “narrative”.
.
Rest de vraag. Delen de Zweden al iets met hun bevolking wat niet met ons gedeeld wordt?

Parel van het Zuiden | 23-05-18 | 08:05 | 2

De overheid in Zweden liegt door maar vrijwel iedere Zweedse vrouw kent een vrouw die door een moslim is verkracht.

Gulliver | 23-05-18 | 08:13

Nee ze leiden de aandacht van interne problemen door op "de vijand" te focussen. De echte vijand is onder hen. Hopelijk trapt de bevolking er niet in.

Onno Barendsen9337 | 23-05-18 | 12:44

En ABBA ook ongezien de t...

Ruimedenker | 23-05-18 | 07:59

De Zweden waren de beste vriendjes van de nazies en nu zijn het beste vriendjes met de moslims. Uiteindelijk krijgen ze wat ze toekomt.

Gulliver | 23-05-18 | 07:56

De generaals van diverse naties praten met elkaar en dat voorspelt weinig goeds.......

Go_Vegan2.0 | 23-05-18 | 07:44 | 1

Zolang ze maar praten is er niets aan de hand. De islam is de vijand de Russen zijn slechts zand in je ogen.

Gulliver | 23-05-18 | 07:53

Een eiland in de buurt van Kalingirad, daarmee kun je de verdediging van de enclave versterken. Het is ook een mooie test om te kijken of Zweden en de NAVO idd bereid zijn om een oorlog te beginnen om een klein eilandje. Een verdeeld Europa is de natte droom van Rusland en de radicale islam en een verdienste vsn JC Junker en Frans Timmermans.

ratelaar | 23-05-18 | 06:53 | 1

De Russen zeggen zelf dat ze niets vrezen van Europa. Het volk is zo verdeeld en de Islamitische houtrot is zo ver doorgetrokken in het nationale trots van het land, dat de Russen dondersgoed weten dat het land (lees: het volk) zich eerder aan de Russen overgeeft dan daadwerkelijk hun land zouden verdedigen, alleen maar omdat de Russen dan bepaalde 'groepen' in het land effectiever in het gareel zouden brengen dan onze politici dat doen.

LangeTijdGeleden | 23-05-18 | 08:58

Veel gezeik over Zweden in de comments, maar Nederland is er niet veel beter aan toe, gelukkig hebben we nog de reaguurders... jullie herinneren me aan Trouw en Vrij Nederland tijdens de bezetting. Beetje klagen vanuit een donkere kelder hoe erg die Duitsers zijn. Zweden heeft ten minste nog tanks en bunkers. NL kan niet eens een paar gekraakte huurwoningen ruimen.

Wilders Spamaccount | 23-05-18 | 06:49 | 4

Veel vrouwen in Nederland wil je dood nog niet naast liggen....

Rallywally | 23-05-18 | 08:43

Zweden heeft jarenlang 'ghetto vorming' laten plaatsvinden. Hoewel wij ook moslim enclaves hebben in sommige steden, is het nog steeds niet zo erg als Zweden en Engeland.
Daarbij helpt het ook dat de overheid geen private woningen 'huurt' om er vervolgens migranten gezinnen in te plaatsen vanwege het 'woningtekort'. Bij ons in het land worden gewone NL gezinnen gewoon weggepest uit hun sociale huur woning en/of de huren verhoogd om plaats te maken voor een migranten gezin.

In Zweden en Engeland huurt de overheid complete leegstaande villa's en grote huizen in dure wijken om van hun woningtekorten af te komen en stoppen er dus de migranten gezinnen in.

LangeTijdGeleden | 23-05-18 | 09:02

@gulliver, Zweden heeft een heel hoog verkrachtingspercentage, maar dat komt ook door een hele ruime vekrachtingswetgeving waardoor veel vervolgd wordt, wat in de rest van de EU niet gaat (denk aan Assange). In Nederland worden omgekeerd veel echte misdaden niet eens vervolgd (of wel?)

Wilders Spamaccount | 23-05-18 | 12:26
▼ 1 antwoord verborgen

In het Krim-verhaal mis ik (weer) het feit dat de krimhaven zowat de enige ijsvrije haven van rusland is, en noodzakelijk voor de Zwarte Zee vloot. Die de russische zuidelijke flank dekt.
De aanname dat Rusland niets zou doen bij NAVO inlijving is nog steeds kinderlijk. Net zoals lidmaatschap voor de Baltische staten.

Alquest | 23-05-18 | 06:03

Slechte kopie van de IDF. Die zetten ook lekkere wijv0n in voor hun recruitment campaigns, maar die komen tenminste over alsof ze weten hoe je zandvolk kaltstellt.

En Zweden is al kapotdood.

PresidenteDeConjovia | 23-05-18 | 05:49 | 1

Charles X Gustav draait zich om in z'n graf. Zweden is al kapotdood inderdaad. Moet alleen nog de stekker uit getrokken worden, en daarna in de luidspreker van de mineretjes. Rusland dat Zweden aanvalt haha. Ze raken die rotzooi vol jihadis nog met geen tang aan. Ze hebben daar in Zweden echt al het tuig binnengekregen. Daar plukken ze nu de vruchten van.

Ca12ny | 23-05-18 | 07:11

Typisch gevalletje van NAVO-Marketing. Angst voor de Russen moet er zijn.
Kijk even naar de kaart van Europa en vraag je hardop af wat in vredesnaam de Russen met Zweden moeten. Met 10 miljoen mensen die vooral zichzelf aan het bedreigen zijn door hun “tolerantie”.
Zweden heeft niks te bieden dan hooguit blonde wijven voor in de prostitutie en knäckebröd.
Zweden vormt geen enkele bedreiging voor de Russen.

Ruimedenker | 23-05-18 | 05:48

De Zweden, het naïefste volk van Europa. Zo lief en zo aardig dat ze hun autochtone vrouwen uitleveren aan de Afrikaners en dat helemaal voor niks. Zo lief en zo aardig...

Rdock | 23-05-18 | 04:41 | 3
-weggejorist-
Gulliver | 23-05-18 | 05:17

Voor vrouwen is Zweden inmiddels gevaarlijker dan India.

Gulliver | 23-05-18 | 05:17

De mythe van de aantrekkelijke Zweedse vrouwen is overigens zwaar overdreven. Het merendeel lijkt op een uit de krachten gegroeide bostrol. Is ook wel logisch als je generaties lang met zware boomstammen hebt lopen sjouwen voor ikea. Zweedse vrouwen die er wel goed uitzien zijn sletten van het laagste soort.

Gulliver | 23-05-18 | 07:33

Overigens denk ik dat met zulke soldaten de kans op een invasie eponentieel toeneemt.

lieverdeauddanreaud | 23-05-18 | 01:28

Iets met pot, ketel en zwart.
Het betere wegkijken dit. Net doen alsof het niks is als moedertje Rusland een onafhankelijke staat ongevraagd een stevige omhelsing geeft (inlijft). Niet chic GS.

lieverdeauddanreaud | 23-05-18 | 00:54

In Rusland hebben ze de Pravda, in Nederland, de NOS. Staatsomroep en maakt propaganda, elke avond weer voor de EU. Stelregel is: anti-Israel, anti-partijen die in de ogen van de Staat niet deugen, anti-Trump, anti Brexit, anti-Italiaanse verkiezingen en last but not least, anti-Rusland. De beïnvloeding vindt elke dag plaats en wordt steeds heviger omdat de grip op het volk verminderd. De mensen, minus de deugers worden langzamerhand wakker en gaan een eigen mening vormen. Het verval van de EU, begint in Italie, daarna Griekenland dat dan wel durft, daarna de Oost Europese landen en ten slotte de Duitsers zonder domineesdochter Merkel. Was het maar zo ver. De maatschappij begint bij jou.

De Evangelist | 23-05-18 | 00:53 | 2

Helemaal mee eens!

Rdock | 23-05-18 | 04:42

duurt niet lang meer.... viva la italia

ja-ja-nee-nee | 23-05-18 | 08:44

Zweden, het land dat niet binnen de NATO-beschermingswal zit vastgeklonken, 'weet' nu al als de beste, dat als Trump bezig is in Noord-Korea én Iran, dat Amerika niet meer zo'n zin heeft, om op 'n derde front, die vervelende Europese landen te beschermen.
Dat levert oorlogskansen op voor Rusland.
Want als Rusland wel wil klooien, maar buiten de verplichtingen van de NATO wil stoken, dan vallen ze 'n land aan, Zweden, dat niet valt onder de NATO-beschermings-doctrine.
Rusland kon probleemloos in Georgië landdelen bezetten.
Rusland kon probleemloos in Oekraïne het oostelijke landsdeel bezetten.
Rusland kon probleemloos de Krim bezetten en annexeren.
Waarom zou Rusland niet 'n leuk deel van Zweden bezetten?
En kijk, dat 'snappen' die Zweden prima.
En hé, daar wordt door de pro-EU-nieuwsfilters niets over gezegd door de EU-geile pers. Hoe zou dat gefilter nou toch komen?

Der Paulie | 23-05-18 | 00:15 | 8

Gezwets van een dronken aardbei maar dat zijn we met Der Paulie wel gewend.

Gulliver | 23-05-18 | 05:19

Zeg Paulie,wat een geleuter kereltje. Oorlogskansen in Europa genoeg. Zijn vooral de Amerikanen die Europa uit elkaar speelt,want gevaarlijke concurrent. Het begon in 2014 in Oekraïne met de Putsch,moet jou als Duitser wel wat zeggen,tegen de gekozen president van dat corrupte land.
Hierna volgde de boycot van Rusland door de EU. Vervolgens stuurde de Yankeesjes tankbataljons naar Polen en de Baltische landjes ( NATO zou nooit een milimeter naar het oosten werd Gorbatschov nog in 1989 beloofd door diezelfde Amerikanen)
Dat de Russen Sevastopol en de Krim,waar zo bloedig tegen de Duitsers gevochten was in WO2,aan de Amerikanen,lees NATO,zouden laten was natuurlijk een utopie.
O ja,Georgië. Het was deze met een Zeeuwse getrouwde idioot Sakashvillie die als eerste de Russische gebieden in zijn ex-Sovjetland binnenviel en toen moord en brand schreeuwde toen hij dikke klappen om zijn oren kreeg van de Ruski's. Overigens leeft deze abjecte figuur nu in NL en trekt hier een uitkering vanwege zijn vluchtelingenstatus...
Voor het overige heeft Zweden wel iets te bieden en dat is zijn ijzererts van zeer hoge kwaliteit,Tungsten genaamd. Gotland in de Oostzee was overigens langdurig in het bezit van de Nederlanders die in de 17e eeuw de Oostzee met haar marine beheerste en graanhandel dreven met Russen en Pruissen.
Veel gevaarlijker dan Gotland is het voormalige Oost-Pruissen,sinds '45 Kaliningrad geheten.
Vanuit deze exclave bestrijkt Rusland de Poolse en Duitse Oostzee kust en kan zij met haar Iskanders elke stad in het Noord-Oosten van Europa in de nucleaire as leggen. Maar de Russen willen liever een goede relatie met West-Europa. De Duitsers en wij + de Fransozen zijn dan ook aandeelhouder van Nordstream 1 & 2. Zonder Russisch aardgas staat onze industrie stil ( moeten stoppen met gasoppompen van Rutte dus meer import).
Prettige dag nog Paulie.

Eendragtmaaktmagt | 23-05-18 | 07:00

Veluwse-Eikel | 23-05-18 | 00:39
Eendragtmaaktmagt | 23-05-18 | 07:00
Ik dreig in herhaling te moeten vallen.
Waarom doet iedereen zo parmantig 'ernstig' over zijn eigen inzichten?
Heur, je mag jezelf best serieus nemen.
Maar doe nou niet alsof je (alweer) de zoveelste profeet bent die brood eet (zoek maar op; is een echte uitdrukking; ga ik hier niet uitleggen; wie de schoen past die trekke 'm aan)
En echt, ik kan prima tegen kritiek hoor.
Dat is juist de reden waarom ik reaguur.
Als het me om applaus te doen zou zijn, ga ik wel naar de dierentuin.
Keep in mind: niemand is helderziend. Niemand kan in de hoofden van regeringsleiders kijken.
En niemand hoeft 'n ander zomaar op z'n woord te geloven. (moet je nooit doen, tenzij 't jouw eigen man of vrouw is, denk je eerst nog over jezelf als uitzondering, tot je gaat scheiden; sukkeltje)
Eh, dan is 't niet moeilijk bescheiden te blijven.
(toch maar even luisteren; Peter Blanker; hele geinige zelfparodie)
Is het al tijd voor bier (?), of sherry (blêh), néé, want ik heb nog niet genoeg gelachen vandaag. Ik heb eerst nog meer behoefte aan 'n goeie mop; en dan wel 'n hele vieze, eigenlijk.

Der Paulie | 23-05-18 | 12:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Dus Pippilotta Långstrump gaat dat klusje wel klaren..? Overigens uiterst vreemd dat half Zweden nu naar Rusland kijkt, dit terwijl ze een andere vijandelijke mogendheid al lang en breed hebben binnengelaten. Het zou toch niet waar zijn dat de bedenkers en uitvoerders van meer, meer, meer … het volk hierom expres misleidt en ophitst? Dit wordt straks nog 'n twee fronten
offensief met de Russen voor-, en spijtoptantanten achter in de rug. Welnu, zet ‘m op Pippi, je kunt het…

Veluwse-Eikel | 23-05-18 | 00:04

Zweden wordt op het moment al geannexeerd door moslims, maar ondertussen vooral kop in het zand steken en de Russen beschuldigen. Typisch links land.

Deviant | 22-05-18 | 23:54 | 1

Fuck Sweden, ik hoop dat zij onder de voet gelopen worden door de Poetin eskaders. Alles is beter dan de overgave door de GroenLinks ziekte die de voormalige Vikingen nu overkomt. Je hebt Libië, Syrië, Irak en Zweden, een islam kanker gezwel in huis.

paulisimo | 23-05-18 | 01:10

Die invasie heeft al lang plaats gevonden alleen het was zo stealth dat de Zweden het nog steeds niet door hebben.

ristretto | 22-05-18 | 23:52 | 2

Heb in het verleden wel eens wat Ikea zooi gekocht, toen waren zij al bezig met hun Islam indoctrinatie, om onze westerse samenleving te ontwrichten. Ben nog steeds bezig om hun Gjalt 6 boeken kast in elkaar te zetten. Handleiding in het Arabisch.

paulisimo | 23-05-18 | 01:38

Hahahah paulisimo, weleens een ontbijtje gedaan bij Ikea?
Bij mij vlakbij, filaail Utrecht-meubelboulevard ( Kanaleneiland) , lijkt het zeker wel een Arabische invasie. Vreten voor een euro, de teringzooi laten liggen en als de winkel opengaat, niks kopen en lekker weer naar huis. Wat een volk joh.

Ruimedenker | 23-05-18 | 05:40

Iemand ook een suggestie voor een land waar je voordat de shit the fan hits heen kan emigreren? Zweden is al dood geloof ik.

Omebert | 22-05-18 | 23:43 | 8

Oost blok. Hongarije waar je voor 40.000,- euries nog een compleet landgoed kan kopen. Vrij van sissend macro ongedierte, economische vluchtelingen uit boerie boerie land, Jamaica, Algerije, Tunesië, en uit andere exotische oorden waar helegaar geen geschiet plaats vind. Komt allen naar de door de VVD geleide heilstaat. Neem vooral je derde vrouw en je 36 kinderen mee (gezellig joh). Ik verkas wel richting de zgn. fascist Orban.

paulisimo | 23-05-18 | 01:28

Heel Zuid Amerika behalve Venezuela en Paraguay.

Gulliver | 23-05-18 | 05:21

Hongarije is nu leuk maar gaat in de toekomst gewoon weer bij Rusland horen als de russen doorzetten, dat gaat de EU echt niet voorkomen.

Deviant | 23-05-18 | 09:55
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik dacht gisteren direct al fakenieuws. Een inval met groene mannetjes, ja klopt nummer 1 risico. Weesch bevreesd Menschen weesch bevreesd, kijk en luister naar den nationaalen omroep!

Kladderadatsch | 22-05-18 | 23:43

Ik heb geen illusies over de Russische machtspolitiek,maar wat hun komst richting westen betreft:Twee keer deze kant opgekomen om ons te bevrijden van de beesten Napoleon en de nazis.In het vrije westen wordt Napoleon als een held vereerd en de rehabilitatie van Adolf en zijn Duitse bloedhonden is ook slechts een kwestie van tijd.De bombardementen op Duitsland worden tegenwoordig in de media al als oorlogsmisdaad aangemerkt,en de wandaden van de Russen breed uitgemeten,waarbij oorzaak en gevolg moedwillig wordt genegeerd.

P.Faust | 22-05-18 | 23:17 | 1

Het is eenvoudig, als ik moet kiezen tussen de bukslaaf Rutte en Vladimir, dan liever een die zijn staaf aan de voorkant houdt. Rutte, de knecht van Unilever, die 763 jaar over zijn studie geschiedenis heeft gedaan. Echt wij worden geregeerd door een complete randdebiel.

paulisimo | 23-05-18 | 01:51

Wim kan zei ooit; de Russen komen!
Maar één voor één.

Trumme | 22-05-18 | 23:15 | 1

Lol. Dat waren de Chinezen.

Muuke | 22-05-18 | 23:30

Tralala, daar gaat ie weer! Weer dat misplaatste Putin gepijp hier. Hoeveel buurlanden moet Rusland nog binnenvallen en annexeren, hoeveel keer moet dit land nog dreigen met een fucking nucleaire oorlog, hoeveel politieke tegenstanders van Putin moeten er nog worden ingelegd een hoeveel aanvallen moeten er nog komen via het internet voordat jullie hier het licht eens gaan zien betreffende die 'toffe' Russen van jullie!?! Een 65% Russen??? Ja nadat ze eerst de oorspronkelijke bevolking, de Krim-Tartaren hebben uitgemoord en gedeporteerd. Hou toch op zeg! Het was gewoon een ordinaire aanval op een souverein buurland. Landje-pik voor lebensraum. Wat krijg je betaald man?

Argesus | 22-05-18 | 23:09 | 9

@ argusus.Nou, nou, wat een wijsheid, hoe kom je erop, waar heb je dat vandaan.

gato | 23-05-18 | 07:42

Jij bent ook een slachtoffer Argesus. Van simpele NPO-propaganda. Denk nu eens zelf na. Het lijkt wel of je dagelijks door de hersenspoelmachine van de NOS bent heengehaalt.

du Roi Soleil | 23-05-18 | 08:13

@Trumme: natuurlijk is een bevolking niet haar regering en andersom. Dat geldt voor elk land. Dat wil niet zeggen dat Rusland niet een levens gevaarlijk land is.
@Roger-Rabbit: ik begrijp het niet, ik zeg niet dat de Amerikanen lief waren voor de indianen. Ik zeg ook niet dat ik denk dat de radicale Islam ongevaarlijk is. Ook zeg ik niet dat ik vind dat het binnenlaten van grote groepen niet westerse migranten een goed idee is. Ik zeg dat Rusland een agressieve, ondemocratische en zeer gevaarlijke staat is.
@Gulliver Doe normaal. En wat is jouw argument?
@ Gato en Ruimdenker: en.m.wikipedia.org/wiki/Crimean_Tatar... gewoon deze. De oorspronkelijke bevolking is, tot diep in de 20e eeuw vermoord, gedeporteerd en uitgehongerd. Wat betreft de Krim. Dat was gewoon een onderdeel van een souverijne natie. Dat is domweg geannexeerd. Dat hierbij geen schot is gelost wil niet zeggen dat dit goed is. Jullie weten net zo goed als ik dat Rusland heel Oekraïne heeft gestabiliseerd door het land binnen te vallen via door Rusland gesteunde Rebellen, maar ook met reguliere Russische troepen. Verder is Oekraïne volledig economisch in de tang bij Rusland via het gas. Je kunt dit allemaal niet geloven of vinden dat het heel normaal is wat Rusland allemaal uitspookt met haar buurlanden of in de V.N., of pogingen verkiezingen in andere landen te manipuleren, maar ik weet niet wat ik dan nog tegen je kan zeggen.

Argesus | 23-05-18 | 16:00
▼ 6 antwoorden verborgen

De Denen snappen het wel.

lingo star | 22-05-18 | 23:00

Meisje op de foto doet me denken aan het verhaal over Freydís Eiríksdóttir.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 22:49 | 4

Ze trok met blote borsten ten strijde tegen de Skrælingjar in Vinland. Of ik ben gewoon aan het wensdenken, dat kan ook.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 23:22

Gewoon lekker wijf. Niet over nadenken DKS

Omebert | 22-05-18 | 23:44

DKS zal wel eenzaam zijn na 60 jaar in zijn schuilkelder geleefd te hebben. Ga eens buiten kijken man er zijn echt geen Russen.

Gulliver | 23-05-18 | 05:25
▼ 1 antwoord verborgen

En dan nu de hamvraag voor politiek-strategisch realisme.
Hoe 'graag' denkt u, dat Amerika zal willen helpen via de NATO (?), als Europa tegelijk dat vervelende kluitje landen is (Engeland, Frankrijk en Duitsland), die Amerika dwars zitten met hun grote bekken?
Want Frankrijk, Engeland en Duitsland wilden toch zo graag de IRAN-deal beschermen door het saboteren van de Amerika-boycot?
Want EU wil toch zo graag met 'n (deze keer wel welkome) vrouwelijke EU-vertegenwoordiger 'zonder hoofddoek', aanschuiven bij die Iraanse Ayatollahs? ( EU-buitenlandchef Federica Mogherini in 'crisisoverleg' met de Iraanse minister van Buitenlandse Zaken Jawad Zarif in Brussel)
Hoe graag denkt u dat Amerika een handelsoorlog zal vermijden, als Europa zo openlijk Amerika dwarszit?
Hoe graag denkt u dat Amerika Europa zal bijstaan, als die vette, rijke landjes Frankrijk, Duitsland en Engeland (en Nederland) niet eens hun 2% BNP-bijdrage aan de NATO willen spenderen; denken ze voor altijd voor 'n dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten (?), en dan ook nog het hoogste woord te kunnen voeren, terwijl zij zelf militair helemaal 'niks' kunnen?
En tenslotte, hoe denkt u dat Trump reageert, als Europa zo politiek-kippig blijft menen zelfstandig baasje te zijn, terwijl Amerika inderdaad alle macht heeft, en militair en economisch de dienst uitmaakt, en Trump bezig is de schurkenstaten Noord-Korea én Iran te beteugelen.
Het antwoord laat zich raden.
Binnen niet al te lange tijd zal er oorlog ontstaan rond Noord-Korea. (dat gaat China niet verhinderen)
Binnen niet al te lange tijd zal er oorlog ontstaan rond Iran. (dat gaat Rusland niet verhinderen)
En dat alle andere landen/blokken Trump daarbij niet moeten tegenhouden.
Zo zal Australië en Nieuw-Zeeland ongetwijfeld kiezen vóór Amerika, en niet voor apart-saboterende handelsdeals met de EU.
Dus dan wordt het kiezen of delen voor de EU; bent u voor vrede/goede relaties met Amerika (waarvan de EU-handel veel meer afhankelijk is dan omgekeerd); dan heeft dat kluitje EU-Junckertjes en Timmermansen te gehoorzamen aan wat Trump wil, toch? (exit de potsierlijke dreutelaars en kabouters uit Engeland, Frankrijk en Duitsland)
Gelukkig worden we 'opnieuw' in Europa bevrijd door de Amerikanen.
Hoera, hoera, hoera.
Ik sta hier met m'n vlaggetje, m'n hoedje en m'n toeter.

Der Paulie | 22-05-18 | 22:41 | 7

Eeuwig.. Op.. Vakantie: …een kolos op lemen voeten. De schuldenlast…
Wat jij en velen met jou vergeten – en dat snappen die Amerikanen dondersgoed -, is dat die schuld niet te incasseren valt, immers wie gaat/durft/mag dat doen en hoe..? Je zit te veel in je eigen hypotheek en schuldenwereldje te denken, hier achtervolgen ze je tot in je graf, maar op dat niveau werkt het iets anders. … zijderoute: die trein is er al en doet er twee weken over van Rotterdam naar China of retour. Stukken korter dan 2mnd. per schip. De rest lijkt mij wensdenken…

Veluwse-Eikel | 23-05-18 | 00:21

"Hoe graag denkt u dat Amerika Europa zal bijstaan, als die vette, rijke landjes Frankrijk, Duitsland en Engeland (en Nederland) niet eens hun 2% BNP-bijdrage aan de NATO willen spenderen; denken ze voor altijd voor 'n dubbeltje op de eerste rij te kunnen zitten (?), en dan ook nog het hoogste woord te kunnen voeren, terwijl zij zelf militair helemaal 'niks' kunnen? "

Het antwoord daarop is de ons heus wel weer komen helpen als het helemaal uit de klauwen loopt, want zo zijn die verschrikkelijke Amerikanen ook wel weer. Wellicht duurt het vijf jaar, net als de vorige keer. Het rendement van die besparingen op defensie kan zomaar oplopen tot een tweede hongerwinter....

lieverdeauddanreaud | 23-05-18 | 01:17

Laat de Sherry eens een paar dagen staan Paulie het zal je goed doen. Ik krijg steeds meer het idee dat Bonnie St claire hier aan het reaguren is.

Gulliver | 23-05-18 | 05:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Die Zweedse blonde meiden dienen onverwijld een cursus te volgen bij de meiden van IDF.

Nelis SplitBloes | 22-05-18 | 22:38

Jaja, mooie dekmantel dat russische gevaar.
Zweden bereidt zich voor op een burgeroorlog en noemt het het russische gevaar.

IkBenGerrit | 22-05-18 | 22:34

The enemy is within.

ivanhoe bergs | 22-05-18 | 22:21

Te laat. Nu is al bijna een kwart van de Zweden allochtoon. Over 20 jaar heeft de meerderheid van de Zweden 'een migratieachtergrond'. De omvolking is binnen twee generaties een feit.

Road to serfdom | 22-05-18 | 22:12 | 3

Gaat hier ook gebeuren. Niet meer te keren.

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 22:17

NL cijfers 2014=29% vd geboortes in NL van niet Nederlandse komaf. 2016 was het 31%. Dit gaat alleen maar versnellen vanwege "compounding growth". Denk idd dat je dit niet eens meer kan tegenhouden. Zodra de vergrijzing verdwijnt om het netjes te zeggen, blijven er weinig Nederlanders over. De mediaan leeftijd in Nederland is nu 43 geloof ik. Dat verklaart ook waarom onze overheid zo gebrand is op immigratie. Peak spending ligt rond de 46. Daarna gaat de economie dus dalen. Ik betwijfel alleen of dat werkt. Zeker gezien er tussen sommige bevolkingsgroepen onverenigbare normen en waarden bestaan.

kruz | 22-05-18 | 22:45

Het platte land in Zweden is een paradijs, weet dat uit eigen ervaring. De natuur, rust is iets wat wij missen in ons land. Heb geprobeerd om met geboren Zweden hun vluchtelingen probleem te bespreken, zinloos. Men is zo gehersenspoeld, dat het niet doordringt. Laatste x richting familie huis in Zweden dus. Het sterft daar van de Pol POt idioten als Rutger Groot Wassink.

paulisimo | 23-05-18 | 02:07

Gelul dat er bij buurlanden van Rusland gegronde vrees bestaat.
Daarnaast, zijn in het verleden door Polen, Litouwen, Zweden, Turkije, de Mongolen, Tataren, Estland, Denemarken, Frankrijk, Oostenrijk en Duitsland aanvallen geweest op Rusland. Hoe vaak is Rusland West Europa binnen gevallen?

Oblast68 | 22-05-18 | 22:10 | 9

Ehm. Buurlanden had ik toch al genoemd? Twee buurlanden plus Moldavië. Dus ja de o.a. Zweden en Finnen zijn bezorgd. NAVO is bezorgt. Niet zo vreemd als Poetin rücksichtslos zijn reet afveegt met o.a. het Budapest memorandum.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 23:03
-weggejorist-
Roger-Rabbit | 23-05-18 | 08:29

Waar komt die Rusland-verheerlijking toch vandaan? Misschien eens wat lezen over ... Krim
Zuid-Ossetië
Georgië
Tsjetsjenië
Slovenië
Litvinenko
Skripal
Rozenbaoum
Gloesjkov...

En dan heb ik MH17 niet genoemd hè!

ChupaChupa | 23-05-18 | 09:43
▼ 6 antwoorden verborgen

Zo'n feministisch land kan zichzelf best wel redden denk ik. Het uit zich al door het defensieve optreden. Komt wel goed. Ooit.

Mark van Leeuwen | 22-05-18 | 22:09

Oh ja, Rusland is slecht want MH-17. Oh nee die onderste steen is nog niet gevonden. Tot die tijd is Rusland slecht. Logisch. Oh en daarna ook.
Oh en gifgas in Syrië. Wat dat staat ook vast. *Proest*
En Trump is ook slecht. En rocketman. En Iran. Oh en Assad die ook. En Putin. Erdogan? Merkel? En ehhh... Putin. Want Rusland. Dus. Tja. Slecht. Dus. Enzo. Zweden is ook bang!

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 22:08 | 2

Briljant

Durak | 22-05-18 | 23:37

Ooh die Trump he? Ja gek hoor. Foute boel daar, jaaah. Gelukkig heb ik zonnepanelen want dan geen gasleiding door de Oekraïne of nee toch wel. En windmolens, ja dat zijn wij. China bruinkool, Nigeria vies door Shell is half Nederlands. Maar ik rij Tesla, gelukkig we deugen he ja doe me nog maar een biologisch wijntje. Nee wodka niet, godsamme kijk naar Rusland, wat n ellende. Ja toch proost

Kladderadatsch | 22-05-18 | 23:54

Eigenlijk vind ik de omschrijving "the sandpeople" wel een hele mooie en beter dan "finnen". We weten allemaal waar die islam-aberraties vandaan komen en waar zij allemaal eigenlijk thuishoren. "The sandpeople", ja dat klinkt lekker en is heel toepasselijk. Vind ik.
Bonus: en geen D66 rechter kan er wat van zeggen, the sandpeople is echt geen ras, dat lukt zelfs een D66 rechter niet om daar die draai aan te geven.

LaatmaarLu? | 22-05-18 | 21:55 | 2

Ja maar.....
Zand onder je schoenen dus daar sta je op dus onderdrukken.....
Ofzo...?

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 22:18

@Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 22:18
Daar lig ik niet wakker van, no problem. Willen ze met ons toch ook doen?

LaatmaarLu? | 22-05-18 | 22:37

De vijand hebben ze allang binnengehaald.

Patatter | 22-05-18 | 21:52

""een bezetting van de Baltische Staten na het veroveren van Gotland......""
@ FW Ta-183 Huckebein | 22-05-18 | 21:08
Toen de Soviet Unie ophield te bestaan verzekerde het Westen plechtig dat de Baltische staten buiten de Nato-vrij zouden blijven.
Het Westen heeft geen woord gehouden en de Nato zit daar nu genesteld.
Misschien zijn de Russen daar boos om en willen nu invloed in die Baltische staten terug veroveren en hebben Gotland nodig als raket basis? Het is zomaar een gedachte,

telelezer | 22-05-18 | 21:45 | 8

Roger-Rabbit | 22-05-18 | 22:58

Laat maar zien! Die site van je heeft niets. Je loopt te bluffen kereltje en je weet het zelf prima.

Linkjes hieronder graag naar documenten en handtekeningen.

*Ik wacht*

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 23:06

I quote:
“The documents show that multiple national leaders were considering and rejecting Central and Eastern European membership in NATO as of early 1990 and through 1991,”

Niets, noppes, nada dus. Geen afspraken, geen documenten met handtekeningen. Niets.

*Ik wacht*

PS. Denk je echt dat het Kremlin die documentatie heeft ondertekend en niet zelf een kopietje heeft? Kom op man. Zo dom is toch niemand. Toch?

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 23:11

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 23:11
Waarom hoor ik je niet over die verdragen die geschonden worden of zijn opgezegd door de vs/westen ?
Raketschild,permanente basissen,conventionele wapens,chemische wapens, nee jij loopt maar te Lullen over een waardeloze Boedapest memorandum die geen enkel internationale waarde heeft.
En trouwens laat eens wat zien over die Russische troepen in Oekraïne???.waar staan die Russische tank divisies dan?
Heb ze na 5 jaar nog altijd niet gezien van je.

Roger-Rabbit | 23-05-18 | 08:44
▼ 5 antwoorden verborgen

De Zweden hebben op de pijnlijkste manier mogen inzien dat democratie van nu bijna hetzelfde is dan communisme van vroeger.
Gooi daar nog wat misplaatste deugerij bovenop en het is te laat om de Ikea-meubelen te redden.

Notenkraker | 22-05-18 | 21:40

Ja? Waarom is dat mooi?

You-On-A-Gin | 23-05-18 | 01:49

Wil ik ook wel eens weten, wat er zo mooi aan is, of begrijp je niets van Catalunya en hun president.

gato | 23-05-18 | 07:51

In de Catalaanse krant staat dat Puidgemont niet uitgeleverd wordt voorlopig.
Verder, de toeristen snappen niets van gele vlaggen, plastic linten en draaien helemaal door in vakantie plaatsen, die hangen er omdat er nog steeds 7 ministers in de gevangenis zitten door Rayoj en men ze vrij wil hebben. Dus ga gewoon vakantie vieren en laat ze hangen, Dit is een Catalaans protest.

gato | 23-05-18 | 08:22
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou Zweden nog niet willen hebben al zou ik geld toekrijgen.
Een dumpplek voor de meest kansloze, haatdragende en criminele Afrikanen.
Ik kan mij haast niet voorstellen dat Rusland daar anders over denkt.

Die onnozele Zweden zouden moeten bidden dat ze door Rusland verlost worden van hun anders onafwendbare lot.

jemagookniksmeer | 22-05-18 | 21:30

Ik wil deze nog eventjes delen.

"The President thanked the muftis for their dedicated work toward consolidating civil and inter-confessional peace in Russia.

Mr Putin pointed out that tensions grew in various parts of the world where unscrupulous people tried to use Islam as a cover for their own criminal activities, and warned against interethnic conflicts which can spark from such situations.

Faithful Muslims and young followers of Islam should not be in danger because of those who chose terror as their religion, Putin emphasised. Young people must be saved from following that path as it would be truly destructive for a multi-ethnic country like Russia. The President proposed cooperation to the Islamic leaders."

Vladimir Poetin
en.kremlin.ru/events/president/news/40...

Mooie woorden eigenlijk. Toch? Ik ben het niet vaak met Poetin eens maar hier heeft hij een goed punt. Kunnen reaguurders nog wat van leren.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 21:25 | 5

@ Koreaanse slet
Idd niet gelezen., ben ik er mooi ingetuind.

Luchtbakfietser | 22-05-18 | 21:41

@ Koreaanse slet
Putin kan natuurlijk destijds al met de gedachte hebben gespeeld dat hij binnen afzienbare tijd een WK wilde organiseren. Is een calculerende strateeg.

Luchtbakfietser | 22-05-18 | 21:45

Welkom terug ouwe neukdeur

Omebert | 22-05-18 | 23:45
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Dario.Maggi | 22-05-18 | 21:25 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom denken de 'boven ons gestelden' toch steeds dat de burgers in die anti-Rusland propaganda trappen? Ik ben er zo onderhand helemaal klaar mee.

PearlJamie | 22-05-18 | 21:24 | 1

Een verrassend groot percentage van de burgers trapt er vol in, vergis je niet.

Durak | 22-05-18 | 23:41

Aan iedere vluchteling kan IKEA voor 10.000,- Euro een matras, een bed-onderstel een bank, een stoel, een tafel, 2 glazen, een bord, een Billy, een keuken, een afwasborstel en een handgeknoopt bidkleedje verkopen inclusief ad ons. Dus ik snap het verdienmodel wel.

En als het leger van Zweden een beetje lijkt op IKEA achter de schermen, met dezelfde sektarische discipline en persoonsverheerlijking van De Grote Ingvar, dan hebben de Russen meer reden om bang te zijn dan de Zweden.

De Zweden zijn in staat om morgen al die vluchtelingen met een gratis hotdog gewoon weer buiten te gooien, zodat ze morgen allemaal nogmaals een IKEA inventaris in een ander land moeten kopen. Onderschat die Zweden niet, bedoel ik maar.

tipo | 22-05-18 | 21:16 | 4

@Glasgow Argus: Met nog vier maanden te gaan voor de verkiezingen staan de Zweedse Democraten op 19,2% en dat aandeel groeit gestaag. Het verkiezingsonderwerp volgens het electoraat is de immigratieproblematiek. www.expressen.se/nyheter/val-2018/sd-...

tipo | 22-05-18 | 21:38

is nog steeds 81,8% geen aanhanger van sveademokraten.

Glasgow Argus | 22-05-18 | 21:56

@Glasgow Argus 21.56 The silent majority is irrelevant. De Sverigedemokraterna is een heel fanatiek clubje. Is als heel fout clubje begonnen en later iets gematiigder geworden. Als daar al 1 op de 5 Zweden op zegt te gaan stemmen en het waarschijnlijk de grootste partij van Zweden wordt over 4 maanden. Dan zou ik voor de gratis hotdog gaan als ik vluchteling in Zweden was. We gaan het zien...

tipo | 22-05-18 | 22:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ik weet niet of we niet beter af zouden zijn als de Russen kwamen. Volgens mij is dat bewind transparanter dan de EU.

teevee | 22-05-18 | 21:14 | 1

@ teevee Volgens mij kent u geen Russische bezetting uit eigen waarneming. Ik wel. Niemand vond dat echt leuk. Laten we zorgen dat de EU niet even erg wordt. In tegenstelling tot de bezette moffen hebben wij nog korte tijd een kans.

johannijhof | 23-05-18 | 00:33

Béétje opzichtig wel, om de problemen zó af te leiden van de echte problemen.

Niet dat iemand het slikt natuurlijk.

Lewis | 22-05-18 | 21:10 | 2

Mooie zin, Lewis.
Geez.

Lewis | 22-05-18 | 21:20

eigenpijper

Glasgow Argus | 22-05-18 | 21:25

Punt is dat al enige tijd geleden een scenario werd voorgesteld: Rusland valt Gotland binnen en stelt daar o.a. S400 luchtverdedigingsraketten op.
Samen met de luchtverdediging in de Russische exclave Kaliningrad kan Rusland dan zo de Baltische Staten binnenvallen en bezetten; de NAVO kan hier dan amper iets tegen doen.
Daar werd wat lacherig over gedaan, maar begin dit jaar deed Rusland een grote militaire oefening. Officieel waren daarbij 12.000 militairen bij betrokken, net onder de grens waarbij Westerse waarnemers uitgenodigd zouden moeten worden. Feit is echter dat er zo'n 100.000 Russische militairen aan meededen....
Waarom zou Putin dat nou doen? Misschien omdate ie geen pottekijkers wilde?
En oh ja: wat werd geoefend?
Inderdaad: een bezetting van de Baltische Staten na het veroveren van Gotland......

FW Ta-183 Huckebein | 22-05-18 | 21:08 | 12

@FW Ta-183 Huckebein
zijn ook uitgenodigd,geen enkel land wilde waarnemers sturen op een Baltische staat na dan,heeft ook bevestigd dat alles via de regels is verlopen.
geen onzin verkopen ................. fantast

Roger-Rabbit | 22-05-18 | 23:09

Huckebein heeft volledig gelijk. Al in 1980 bespionneerden Russische onderzeeers zeerhardnekkig - ondanks Zweedse dieptebommen - binnen Zweedse territoriale wateren de geheime bases die de Zweden in hun rotskust hadden uitgehakt (bomvrij dus). Ze konden alles in kaart brengen. O wacht, de Sovjetunie bestaat niet meer, daarom slapen jullie zo lekker. Maar Putin, toen KGB-spion, heeft beslist nog dezelfde ambities. En Zweden is een veel makkelijker prooi in de rampspoed van de Islaminvasie.

johannijhof | 23-05-18 | 00:26

@johannijhof
Is een normale zaak die spionage,vs doen het net zo vaak zelf extremer.
Trouwens die onderzeeërs die er werden gezien waren geen Russen maar Italianen!!
En een paar onbekende westerse landen.
Was een voorop gezet plan dtoen van Zweden en de navo.
Zelfs een docu over van dicoverie.

Roger-Rabbit | 23-05-18 | 08:11
▼ 9 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
DemminkDoofpot | 22-05-18 | 21:08

Als zelfs het klootjesvolk door begint te krijgen dat ze besodemieterd worden door hun leiders, dan is een vaste remedie van de besodemieteraars een oorlog starten of in ieder geval een vijand creëren. Dat gaat al milennia zo. pRutte kreeg extra zetels door even stoer te doen tegen Erdogan en Erdogan ging weer even tekeer tegen Nederland. De ondemocratische EU schimpt wat over Rusland en daar is Poetin weer blij mee om het Russische gepeupel eronder te houden. Totdat het volk eens in de zoveel tijd echt wakker wordt en de messen/guillotines slijpt...
Voor wat betref die Zweedse op het plaatje; ik geef me graag over!

benjeallanggek | 22-05-18 | 21:07

Ze moeten blij zijn als Putin ze komt verlossen

A.C.H.M.E.D | 22-05-18 | 21:01

De Krim is Russisch. Daar hebben ze alle recht op
Ze hebben daar alles bij elkaar een miljoen man verloren in de opeenvolgende oorlogen.
We mogen ze bedanken dat ze die blanke-slaven halende kudt tartaren er af hebben getrapt.
Dat Chroesjtsjov het in een bezopen bui aan Oekraïne heeft gegeven was volslagen onzinnig.

Dat Zweedse eilandje is daar totaal niet mee te vergelijken.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 21:01 | 12

@doet.
En de Krim Tataren dan? Die wonen er al veel en veel langer. Waren tot 1950 zelfs de ruime meerderheid. Iets met Stalin, genocide en deportaties.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 22:04
Stalin was gewoon een Georgiër,dat je nu weer over iets anders lukt is jouw probleem,net als die tataren van je.

Roger-Rabbit | 23-05-18 | 08:20

Panos88
O je begrijpt me verkeerd. Ik vind Puttin ook een lul. Maar de Krim is Russisch. En de Krim-tartaren waren blanke slaven halende ... moslims. Die kunnen dus ongezien de tyfus krijgen

Rest In Privacy | 23-05-18 | 13:22

Punt is dat het totaal niet te vergelijken valt met Gotland

Rest In Privacy | 23-05-18 | 13:23
▼ 9 antwoorden verborgen

Nu is het in Zweden natuurlijk ook zo dat je zodra je 1 kritisch woord zegt over moslims je meteen je baan vaarwel kunt zeggen en geoutcast wordt door de linkse kliek die zo ongeveer alles beheerst. Dus dat een stel rechtse leger-hoge-piefen zeggen: we doen dit om tegen Rusland een vuist te kunnen maken, betekend natuurlijk nie t dat ze in in hun achterhoofd een burgeroorlog tegen de immer toenemende groepen moslim-fanatici houden. In that case, well done. Links blij wat die hoeven niet toe te geven dat dat hety geval is , rechts blij omdat de krijgsmacht er wat beter voor komt te staan, uiteindelijk iedereen blij als de shit tegen de ventilator aan komt. Behalve de tegenpartij uiteraard.

peterdh | 22-05-18 | 21:00 | 1

U kunt in uw tegeltje het woord Zweden probleemloos vervangen door Nederland.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 21:02

Ik denk dat de russen eerder denken: de tyfus met Sweden, ze mogen hun migranten, feministen, en beta-males houden, wij hoeven ze niet.

letters_of_cijfers | 22-05-18 | 20:56

Hebben de Zweden geen Chuck Nørris?

Olleke | 22-05-18 | 20:55 | 1

Doe mij die maar.
En die bangmakerij moet eens stoppen.
Meer dan een hack zal Rusland niet doen tegen Zweden.

Schepvogel | 22-05-18 | 20:52

Wat telt is de North Stream gasleiding waarin NL ook voor 10% deelneemt. Inmiddels hebben de politie en de geheime diensten van UK toegegeven, dat ze de herkomst van de Skripal bedwelming niet kunnen verklaren. Nu is het bash-stokje aan Zweden overhandigd en straks gaat de estafette voort door de Baltische staten. Rusland - Iran - India - China - Israel (Israel eet ook van deze wal mee): die economische motor draait binnenkort onafhankelijk van de VS. Dat betekent het einde van de Amerikaanse suprematie en het begin van een nieuwe wereldorde.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-05-18 | 20:51 | 2

Iran en Israël samen in de nieuwe "economische motor"? Laat me niet lachen!

digibeest | 22-05-18 | 21:10

Links beleid heeft dat land de afgrond in gejaagd, zou het niet raar vinden als Rusland zaken op orde komt stellen. Het land is overspoeld door Finnen.

MoltisantiBeer | 22-05-18 | 20:50 | 2

Rusland heeft zijn eigen islamproblemen binnen de landsgrenzen. En niet alleen Tsjetsjenië. Rusland heeft wereldwijd een van de grootste moslimminderheden, en terwijl de Slavische bevolking slinkt (net als in O-Europa), neemt de moslimbevolking in rap tempo toe.
Dus ik denk niet dat Rusland een aanstaand hellhole als Zweden erbij wil hebben. Wellicht Gotland, dat zou militair-strategisch interessant voor ze kunnen zijn.
En zolang Zweden geen lid is van de NAVO hebben ze tegen de Russen natuurlijk niets in te brengen.
(geldt m.m. ook voor Finland)

digibeest | 22-05-18 | 21:08

Rusland heeft slechte ervaringen met de Finnen. en.wikipedia.org/wiki/Winter_War
En dan bij strenght en cassualties and losses kijken.

noerg | 22-05-18 | 21:37

Radio Free Europe zal gepresenteerd worden door Timmermans vanuit Canada. "...... de Bordeaux is op, ik herhaal....."

Febofiel | 22-05-18 | 20:48 | 1

LOL

Van Duyvenbode | 22-05-18 | 20:52

Tussen de tegels door lees ik dat Zweden van de NATO zijn neutraliteit moet opgeven en lid moet worden.

Moeki de Meeuw | 22-05-18 | 20:48

Ach, de Zweden noemen ze Russen, wij noemen ze Finnen.

gestoptmetroken | 22-05-18 | 20:48 | 1

Haha

MoltisantiBeer | 22-05-18 | 20:48

Ze hebben tenminste schuilkelders. Bij ons hebben alleen de Obesitas leiders een bomvrije, tankvrije schuilkelder.

doskabouter | 22-05-18 | 20:46 | 1

Prima toch, propen we ze daar allemaal in met een beetje voesel en kunnen ze effectief gaan micromanagen, dan doet de gewone burger buiten de rest wel en blijken de PC leiders totaal overbodig.

Dezenaamhier | 22-05-18 | 20:58

De koude oorlog revisited dankzij de ongebreidelde expansiedrift en het vergroten van invloedssfeer van de EU richting het oosten. Het doet mij een beetje denken aan mijn diensttijd in de jaren 80, als men het over de vijand had, sprak men steevast over "Iwan" en over de Russen die in een paar dagen aan onze grenzen zouden staan.
Nu is dit door de EU geinitieerde propaganda. Pure bangmakerij.

Luchtbakfietser | 22-05-18 | 20:45 | 11

De Amerikanen hebben ook een hele dikke vinger in de pap in Duitsland. Zo gaat dat.
De Russische invloedssfeer dient gerespecteerd te worden dat machtsevenwicht tussen de grootmachten is van eminent belang voor de wereldvrede. Als je dat niet snapt, dan moet je je wat meer in de materie gaan verdiepen.

kempenaer | 22-05-18 | 21:55

@ Koreaanse slet
Ik beweer niet dat de Russen het recht hebben dit te doen, ik stel dat dit voorkomen had kunnen worden.

Luchtbakfietser | 22-05-18 | 22:03

Luchtbakfietser | 22-05-18 | 22:03

Dus jij zegt voorover bukken en je billen spreiden als iemand je wil verkrachten is de manier om verkrachting te voorkomen?
Zoiets?

Ik bedoel die landen wilde (en willen) perse koste wat het kost bij de NAVO. Lijkt mij dat ze dat met een reden wilden en willen. Jou niet?

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 22:44
▼ 8 antwoorden verborgen

Dan pakt Frankrijk het stukken beter aan, die traint 100.000 man 'speciale politie' voor 'urban warfare'.

LiniaalRectaal | 22-05-18 | 20:42 | 1

Goed plan, maar een beetje weinig om 5 miljoen jihad apen in toom te houden.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 21:27

Ik xou haar meerdere keren.....

newray | 22-05-18 | 20:38 | 1

Zij jou niet. Ik kan gedachten lezen.

TheseDays00 | 22-05-18 | 20:58

"De verslechterde veiligheidssituatie" - hebben ze toch echt zelf veroorzaakt met hun open grenzen, is echt geen natuurverschijnsel. Maar ja, zo lult de overheid zich onder de eigen verantwoordelijkheid uit.
Een betere tekst had er zo uitgezien: We have made such a big mess in Sweden, due to our wrongheaded political moralism, that we now advise people to go to the shelters immediately, or run for the hills. And Putin has refused to send his army to save us.

Van Duyvenbode | 22-05-18 | 20:37 | 1

lol

Lupuslupus | 22-05-18 | 20:43

RickTheDick | 22-05-18 | 21:25

Ik reageer op reaguurder Parsons. Tevens een zijweggetje om reaguurders die Poetin idealiseren en de Russen fantastisch vinden.

In andere reacties gaf ik (hoop ik, goed weer waarom überhaupt en waarom Gotland)

Tevreden?

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 21:52

*te laten zien hoe het wel zit.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 21:53

Totaal tevreden. Bedankt.

Samengevat: Islam is geen gevaar voor Zweden, dat zijn de Russen (die voor een deel islamitisch zijn).

RickTheDick | 22-05-18 | 22:45
▼ 11 antwoorden verborgen

1. Zweden ASAP bij de NAVO.
2. Herinvoering dienstplicht voor autochtone Zweden met zonder dubbel paspoort (ook goede tip voor NL)
3. Gescreende militairen mogen hun wapen mee naar huis nemen (het Zwitserse model zeg maar)
4. Turkije ASAP) uit de NAVO (Israël, Zweden, Zwitserland, Brazilië, Australië, N-Zeeland, Japan erin)

digibeest | 22-05-18 | 20:35 | 2

En vergeet niet zoals in Israel, verplichte dienstplicht voor zowel mannen als vrouwen. We need every (wo)man we can get.

peterdh | 22-05-18 | 21:02

Ik zeg doen.
En een vervolgens een pact tussen Nato, Rusland, China en India om de Josti's van Allah terug naar Mekka te walsen.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 21:30

Oorlog met de Russen... Welterusten.

wiener mit pommes | 22-05-18 | 20:33

En dan waarschuwen voor Russen hahahaha. Als het zo doorgaat zullen wij die op een dag met open armen ontvangen ja.

Repetitive Beats | 22-05-18 | 20:33

Bah wij zitten hier straks met dezelfde situatie als Israël. Zelfde dreiging ook. Dat we domlinks maar eerst naar voren schuiven.

Repetitive Beats | 22-05-18 | 20:32

Oorlogje Zweden - Rusland en het eerst genoemde land is binnen een dag een Ikea-bouwpakketje: ook met de handleiding erbij nooit meer goed in elkaar te zetten.

Nee, dan de Finnen. De echte Finnen welteverstaan, onverslaanbaar in hun natuurlijke defensie van sneeuw en meren.

Kapitein Stijlvol | 22-05-18 | 20:30

Volgens mij hebben ze al een beginnende burgeroorlog in het land maar willen ze dat niet zien.

miss error | 22-05-18 | 20:28 | 2

In heel West-Europa. Maar alle aanvallen van de Islam worden met de mantel der dwaasheid bedekt. De verwarde man dus.

Mark_D_NL | 22-05-18 | 20:33

beginnende burgeroorlog?
Volgens mij is hij al bijna voorbij.
En je mag aan de Iftarrende politie vragen wie gewonnen heeft

Rest In Privacy | 22-05-18 | 21:32

Zweden - ons voorland.
Hoe je democratisch volledig naar de kloten kan gaan. Eerst dom besluiten de cultuur te verrijken, dan een aantal decennia flink wegkijken om tot slot te beseffen dat het te laat is: DËNK afdeling Zweden wordt de grootste en de blonde, rondborstige Zweedse kan een aboriginal reservaat in tot ze uitsterft.

de Voorzittert | 22-05-18 | 20:24 | 1

Ons democratisch stelsel is failliet. Niet eens in staat gebleken om zich vrij te houden van islamitische schandvlekken die al immigrerend en fokkend de bijl aan de wortels van onze maatschappij hebben gezet.
Een stelsel dat niet eens een uiterst zwakke en geretardeerde doctrine als de islam van zich af kan houden is eigenlijk behoorlijk waardeloos.

kempenaer | 22-05-18 | 21:29

Ach ja, de Russen, natuurlijk. Dat is de vijand. Niet die vijfde kolonne die al massaal binnen de poorten is en waarschijnlijk al zwaar is geïnfiltreerd in overheidsdiensten, want dat wordt fanatiek gestimuleerd door de helper whiteys van links. Zweden is hoogstwaarschijnlijk al verloren. En daar hebben de autochtone Zweden met hun belastinggeld zwaar aan meebetaald. Totale sukkels. Eeuwig zonde van dat ooit prachtige land.

Dr. Snoepjes | 22-05-18 | 20:23 | 3

Totale sukkels? We doen hier precies hetzelfde; lopen alleen een paar jaar achter.

bleached | 22-05-18 | 20:31

Wie zegt dat de legertop dat niet in het achterhoofd houd, wat in het nieuws verschijnt en wat de politiek correcte kliek naar buiten brengt hoeft natuurlijk niet een eenduidige boodschap te zijn. Als het resltaat er maar naar is.

peterdh | 22-05-18 | 21:03

De een ( de Rus ) sluit de ander ( ISlam ) niet uit.... Het is in dit geval en... en. Zijn we mooi klaar mee....

Graaisnaaiert | 23-05-18 | 00:34

Zweden is verloren. Het zal wel iets met inteelt te maken hebben. Waardoor de nazaten van de met elkaar parende Vikingen in vlagen van hersenverweking verwantschap zagen in de nageboortes van Mohammed en zijn minderjarige schapen.

Rommelende Onderbuik | 22-05-18 | 20:22 | 1

Poëtisch omschreven en toch zeer kernachtig en feitelijk. Respect.

kempenaer | 22-05-18 | 21:25

Zo, zie deze korte film, eenvoudig begint een Burger Oorlog. Ze verschijnen gewoon in je straat zonder al teveel geluid.
--
9 Days from my window in Allepo - www.youtube.com/watch?v=THdMj0-LmRw

Mark_D_NL | 22-05-18 | 20:22

Vast voorbereiden op de Zweedse burgeroorlog van 2034. Heul Geud.

1337haxxor | 22-05-18 | 20:22 | 1

U bedoelt zeker 2020.

alufoliegroothandel | 22-05-18 | 23:07

De ALLER grootste bewezen hypervijand van Zweden is de Europese Unie, het EU parlement en aanverwante politieke psychopaten i.s.m. het communistische “sociale” “Venezuelakabinet”, (ook vele feministen daaro) dat de gehele Scandinavische natie van honderden jaren veilige welvaart binnen vijf jaar tot een van de ergste rape-city’s van de wereld heeft kunnen “besturen”! Daar heeft dhr. Poetin nog geen vingernagel aan besteed......

Katoentje | 22-05-18 | 20:22 | 2

Met als ergste heks die cecilia malmström, die Nederland, en de andere eu club staten, allerlei kut handelsverdragen verdragen wilt infrommelen.

Mark_D_NL | 22-05-18 | 20:26

Ze hebben er zelf een shithole van gemaakt, die domme Zweedse socialisten en liberalen. Daar de Russen de schuld van geven of ze nu als vijand cq zondebok proberen af te schilderen is een gotspe.

kempenaer | 22-05-18 | 21:23

Zweden kookt zichzelf wel gaar, daar hebben ze geen Rus voor nodig.

Chemokar | 22-05-18 | 20:21 | 1

Haha de ondertitels bij het laatste plaatje zeggen alles: "It's too dangerous with all the sandpeople around." En daar hebben ze er in zweden heel veel van. Goed advies dus.

prakkie | 22-05-18 | 20:25

Zweden is een land van verwarde linkse mannen (m/v/o) en ook heel veel gewone islamitisch verwarde mannen. Natuurlijk moet er op de trommels geslagen worden vanwege "de Russen".
Wie onder zijn tafeltje zit om te bibberen uit angst voor Russische vogelverschrikkers kan niet zien wat er intussen werkelijk gebeurt.

Jan Passant mk2 | 22-05-18 | 20:21

kan iemand mij uitleggen waarom Rusland eigenlijk de grote vijand is?

yeps | 22-05-18 | 20:20 | 5

Simpel. In 1991 waren de Russen zonder slag of stoot verslagen. Daar zijn ze nog steeds heel boos over. Ze zinnen op wraak en zijn al jaren bezig met wraaknemen. Soms subtiel, soms blatant.

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 21:30

Je ziet spoken sletje. Hallucinaties zijn een teken van een psychose, net zoals wanen.
Ik maak me zorgen om je.

kempenaer | 22-05-18 | 21:50

DKS moet eens met een psychiater gaan praten over zijn Ruslandfobie. Het begint ongezonde vormen aan te nemen. Straks moeten we weer een bericht lezen over een verwarde man die gekke dingen doet.

Gulliver | 23-05-18 | 05:15
▼ 2 antwoorden verborgen

Ma de eeuwwisseling was Zweden één van de favoriete bestemmingen van emigrerende Nederlanders. Zo'n 8300 hebben zich er permanent gevestigd. De redenen waren ( zijn?) dat Nederland te druk is geworden en volledig is opgedeeld als een schaakbord. Landbouw , waterwegen , snelwegen , dicht spoorwegnet , industrieterreinen waar enorme hallen als dozen verrijzen en slechts nepnatuur. Nederland telt ( inclusief waterwegen) 41.000 km2. Hoe anders is ( was 9?) het in Zweden rond 2010. Het land is 449.000 km2 groot en telt 9.5 miljoen inwoners. Dat komt neer op 20 mensen per km2. Nederland zit boven de 400 per km2. Ook de demografische verandering speelt een rol bij de Nederlanders die o.a. naar Zweden trokken. Projectontwikkelaars staan nu te trappelen om nog eens 1 miljoen huizen te bouwen. Weiland en akker moeten het ontgelden. Voor wie bouwt men ? De verstandige Nederlandse vrouw zet hooguit 2 kinderen op de wereld dus voor wie er gebouwd gaat worden laat zich raden. De islamisering , in tegenstelling tot Zweden ,was in Nederland al voluit op gang vanaf de 70-er jaren . Zweden kent geen koloniaal verleden , is nimmer bezet geweest door buitenlandse machten al dan niet met hun religies en kent al 200 jaar geen oorlog. ( Wel enorme oorlogswinsten gemaakt in WO2. Alle Duitse schepen en tanks etc. waren van Zweeds staal). Daar de Zweden dus geen overheersing hebben gekend zoals de Hongaren of Polen hebben zij geen benul van hetgeen hen te wachten staat de komende decennia. In 2015 gaven ze 70 miljard kronen ( 8.1 miljard € ) uit voor de opgang van Arabieren en andere moslims. In Malmö , derde stad van Zweden ( de stad kent 270.000 en de agglomeratie 500.000 inwoners) is inmiddels een derde van hen moslim. Goedertierenheid en onnozelheid gaan in Zweden hand in hand . Het zal hen duur komen te staan.

Jan Boule | 22-05-18 | 20:20 | 2

Wie zegt dat je in Malmö moet gaan wonen? Het land is vooral leeg buiten de steden.

Bigi Bana Boy | 22-05-18 | 20:25

Big Bana Boy
Goed lezen. De Nederlanders gaan juist vanwege de drukte in Nederland niet naar stedelijke agglomeraties in Zweden. Het zijn derhalve de mensen uit het Midden-Oosten en de Hoorn van Afrika die zich in stedelijk gebied vestigen.

Jan Boule | 22-05-18 | 20:39

De grootste vijand van Zweden is de Islam; de olifant staat in de kamer maar ze zien hem niet.

Memek | 22-05-18 | 20:18 | 4

echt links.. Dus jij denkt dat Zweden met Rusland, USA, de Chinezen heeft afgesproken dat ze de moslims voor de gek gaan houden? Geleuf ie hetzelf?

kwark001 | 22-05-18 | 20:22

Nee, kwark ze bereiden zich voor op een burgeroorlog.

echt_links | 22-05-18 | 20:23

echt links.. Denk je echt dat linkse regering dat ziet aankomen?

kwark001 | 22-05-18 | 20:29
▼ 1 antwoord verborgen

Verder geweldig dat wij in NL helemaal geen functionerende schuilkelders meer hebben. Erf verstandig.

Bigi Bana Boy | 22-05-18 | 20:18

Gotland is strategisch van enorm belang. Niet alleen voor Zweden. Dit leest weg als een spannend boek, maar is best een goede analyse: euromaidanpress.com/2015/03/22/gotland...

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 20:18 | 3

Ga toch weg met je ongefundeerde en rabiate Rusland haat. Altijd dezelfde grijsgedraaide plaat. Het is pathetisch. De Russen vallen Zweden niet aan. Zweden heeft een ander probleem, waar types zoals jij, geïndoctrineerd as hell, van weg blijven kijken. Daarom dat de Zweden nu de Russen als zondebok proberen te gebruiken. Doortrapt en achterbaks.

kempenaer | 22-05-18 | 21:09

kempenaer | 22-05-18 | 21:09
Eens. Gelukkig weet DKS altijd wel met halve waarheden zich erdoor te rommelen. Bennbenieuwd hoelang men dat nog vol kan houden? Tot ze aan de Europoort staan,.of.Schiphol of de eerste beste vinex wijk. Maar de Russen? De eeuwige Russen toch altijd? Pfffff grijze plaat.

Acar_ketimun | 22-05-18 | 22:41

DKS staat op de loonlijst van het EUminprop.

Gulliver | 23-05-18 | 05:11

Haal de Stridwagens maar uit de garage.

Bigi Bana Boy | 22-05-18 | 20:17 | 1

en laten ze de Vasa maar weer van de zeebodem vissen

Glasgow Argus | 22-05-18 | 20:18

het zweedse leger is nog slechter voorbereid dan de duitsers. duitsland heeft wel 4 eurofighters beschikbaar om het eigen luchtruim te beveiligen. straks willen ze ook nog de twee f-16's die belgie en nederland samen operationeel hebben.

www.telegraaf.nl/nieuws/977363/zweeds...

Glasgow Argus | 22-05-18 | 20:17 | 13

Maytheforcebewithyou | 22-05-18 | 21:53

Zelfs al zou dat zo zijn, is niet zo, maar goed, dan nog staat mijn stelling dat ze niets hebben bevrijd enkel landen hebben bezet. Waar of niet?

De Koreaanse Slet | 22-05-18 | 21:58

Päng, päng.

bisbisbis | 22-05-18 | 22:06

@DKS. Niet. De Russen hebben ook landen bevrijd en met het verslaan van de Duitsers een verdere genocide voorkomen. Dat ze hun invloedsfeer in de voormalige Oostbloklanden hebben laten gelden staat buiten kijf.
Fijn? Nee.
Beter dan de bezetting van de Duitsers: ja.

Maytheforcebewithyou | 23-05-18 | 17:06
▼ 10 antwoorden verborgen

Eh? Zweden?
Enne Finland dan? Gaan de Russen daar omheen? Alleen met bootjes? Strategisch eiland? Nou eh.. dan kan Istanboel de borst ook maar nat maken.

Is dit nog nieuws? | 22-05-18 | 20:16

De volgende stap is het uitroepen van een tijdelijke noodtoestand. En in zo'n situatie kun je natuurlijk tijdelijk geen verkiezingen houden.

obominotie | 22-05-18 | 20:15
-weggejorist-
Shezmu | 22-05-18 | 20:14 | 1

Wat een knap ding joh.

Zwiebelmaus | 22-05-18 | 20:13

Zweden zal als eerste Hellhole Land de strijd aangaan of ten onder gaan aan een islamitische invasie.
De voortekenen de laatste vijf jaar zijn dat het laatste gaat gebeuren..

Wijze uit het Oosten | 22-05-18 | 20:12 | 1

Kijk, dat is nog eens wijs gezegd.

kwark001 | 22-05-18 | 20:15

Een aanval op Gotland? Zij weten zich daar wel te wapenen.. www.medeltidsveckan.se/ Kom maar op!

mozaard | 22-05-18 | 20:11

Dan kan het niet anders dan dat ze het leger opbouwen om de EU te veroveren.

strijpsestraat | 22-05-18 | 20:10 | 3

Zweden?

Mark_D_NL | 22-05-18 | 20:11

Ja, of doen zet voor de lol?

strijpsestraat | 22-05-18 | 20:39

Haha ja. Een land wat niet eens in staat is zichzelf te beschermen, komt de EU annexeren. Humor, wat heb je gerookt?

Acar_ketimun | 22-05-18 | 22:35

De Zweden zijn een sneu zelfhatend links volkje. Dat land verdient betere mensen. Russen bijvoorbeeld. Die zullen er beter voor zorgen. En die laten zich niet door de zandschepsels vernaggelen.

kempenaer | 22-05-18 | 20:08 | 1

misschien komt dat omdat mindcontrol in het westen zo verdomd goed werkt.

blabla9899 | 22-05-18 | 20:14

"Propaganda works best when those who are being manipulated
are confident they are acting on their own free will"

ardeverb | 22-05-18 | 20:08

Ik het begrijp het sentiment, maar met schuilen in je kelder met IKEA-meubilair schiet je niet veel op. Zweden was - net als Nederland - liberaal en tolerant tot op het zelfdestructieve af. Deze laffe, niet-aanpak vloeit hier naadloos uit voort.

MickeyGouda | 22-05-18 | 20:05

Goeie planning om dat tijdens de råmådån te versturen.

van stampij | 22-05-18 | 20:03 | 1

Hoe gaat dat in het hoge noorden? De zonsondergang is daar later/zonsopgang eerder. En boven de poolcirkel al helemaal geen nacht. Sterven ze daar dan uit wanneer de Rammendan hoogzomer is?

Winter_is_coming | 22-05-18 | 20:18
-weggejorist-
Yperiet | 22-05-18 | 20:02 | 1

Na de eeuwwisseling was Zweden

Jan Boule | 22-05-18 | 20:01 | 2

Say no more... say no more...

mozaard | 22-05-18 | 20:13

Punt gemaakt. Is gewoon een feit.

RickTheDick | 22-05-18 | 20:20

Niet de eerste keer dat gezamenlijke angst als bindmiddel wordt gebruikt. Al laat je je bevolking zo wel in een schijn werkelijkheid leven. De werkelijke problemen horen benoemd en aangepakt worden, iets wat in dit soort landen jammer genoeg liever ontweken wordt.

Luckystriker | 22-05-18 | 20:00

de bankiers families maken heul wat meer in het westen kaput, dan putin ever ooit zal doen. sinds putin de khazaren oligarchen dr uit heeft gekieperd en de khazaren bankiers families minder controle op rusland hebben, is rusland de grote boeman.

blabla9899 | 22-05-18 | 20:00

Volgens mij hopen ze dat nu niemand meer praat over de interne situatie van Zweden.

Mr.Crowley | 22-05-18 | 19:59

Mocht er ooit Sprake zijn van een aanval van Rusland. Dan is het eerste doelwit in de eu club Nederland.
- Nucleaire Amerikaanse Wapens in NL
- Grootste Amerikaanse wapen en voertuigen depot van deze kant van de wereld is in NL
.- Peter R. de Vries
- Velen comm kabels uit de USA komen hier binnen
- Rotterdamse haven
- et cetera

Mark_D_NL | 22-05-18 | 19:58 | 5

@Kwark Eygelshoven

Mark_D_NL | 22-05-18 | 20:05

Mark.. Is me nog nooit opgevallen tussen de Limburgse heuvels.

kwark001 | 22-05-18 | 20:06

Peter R. De Vries wordt direct aan de grens uitgeleverd als een soort van zoenoffer dan.

Winter_is_coming | 22-05-18 | 20:20
▼ 2 antwoorden verborgen

Zijn er cijfers over de samenstelling van die newly enhanced fighting capability? Zijn dat zweden, of "zweden". We weten in ieder geval vanuit Nederland dat er een positief discriminatie beleid gevoerd wordt door politie om allochtonen te werven. En vanuit het leger kennen we de diverse jihadi's die toch liever voor een ander land wilden vechten.

Relevant, dus. Hoe ziet dat nieuwe leger eruit.

Foolonthehill | 22-05-18 | 19:58

Nou, Gotland heeft wel een Russische gemeenschap, maar die is 420 miljoen jaar oud en versteend. Deze isook te vinden in Letland en in delen van Rusland.

BSE rundfunk | 22-05-18 | 19:55 | 1

Ben hem effe kwijt. Leg eens uit.

kwark001 | 22-05-18 | 19:57

Deze van de foto hebben ze binnen zes weken een ptss geneukt.

beau van rtl | 22-05-18 | 19:54

Het is lachwekkend wat die softe Zweden bedenken aan angsten , maar ook beangstigend dat een land zo kan overdrijven waar het gaat om gevaren. De Russen staan zelf met de rug tegen de muur met tegenover zich een oprukkende NAVO die 10 keer groter is. En nu al zo'n 30 jaar landje pik doet. Afijn, zoals gezegd, wat hebben de Russen in vredesnaam voor belang bij een stukje land van Zweden ???

Graaier | 22-05-18 | 19:53

Poetin gaat helemaal niets doen. Daar is ie te slim voor.

HoerieHarry | 22-05-18 | 19:53 | 1

Ligt er maar helemaal aan hoe strategisch en publicitair het uit kan pakken als Putin Zweden humanitaire hulp gaat bieden en in de wat meer rumoerige delen daar een effectief en redelijk justitieel systeem opzet en handhaaft, uiteraard op basis van zweedse gronden. Zie het als een soortement van cultureel behouds attaché.

Dezenaamhier | 22-05-18 | 20:26
-weggejorist-
tata1981 | 22-05-18 | 19:51

Wederom bewijs dat we meer moeten vrezen voor Rusland dan voor Israël

Bakito | 22-05-18 | 19:51 | 2

Ben je niet in de war , en bedoel je niet de €u ?

ja,diedus! | 22-05-18 | 19:54

Is het niet constant in de war? Dag in,.dag uit? Die indruk laat het nl. wel steeds achter. Ook een visitekaartje zeg maar.

Acar_ketimun | 22-05-18 | 22:33

Bofors Ak5. De voor het Zweedse leger 'ruggidized' versie van de FN FNC

bisbisbis | 22-05-18 | 19:49

Ik heb altijd het idee dat Zweden net 1 levelletje hoger is dan NL wat betreft de linkse politiek correcte naïviteit. En dat wij zo'n 5 jaar achter Zweden lopen wat dat betreft.

Ik poets mijn karabijn.

Omnisofos | 22-05-18 | 19:49 | 1

Mwoah. NL is iets meer dan de helft op weg terwijl Zweden er al bijna is. Het wachten is op activatie. MP Kukident zal wat harder moeten doorwerken, maar gelukkig worden we al enige tijd klaargestoomd door elke dag weer iets over de zandmannetjes te melden. Ik wil een Sig Sauer voordat het ook hier full shithole gaat. Maar ja. Mag niet. Absurde belastingen schuiven mag dan weer wel, ze geven in Den Haag werkelijk geen reet om u en de uwen.

Acar_ketimun | 22-05-18 | 22:31

Totalen Krieg ? Ja, met de mohammedanen. Maar dat weten ze zelf nog niet. Zweden wordt van binnenuit opgevreten. Over dertig jaar is het een mohammedaanse staat. Waarschijnlijk de eerste in Europa.

aamert | 22-05-18 | 19:49 | 1

Ik denk binnen tien jaar.

SergeantPierlala | 22-05-18 | 20:06

De vijand zit inmiddels waarschijnlijk in hun leger. Van onoverwinnelijk verworden tot
The Joke of Europe.

Peniskokertje | 22-05-18 | 19:47 | 1

Ja beetje Starwars achtig, waar de dronen al in het land zijn en men denkt hiermee de vijand te kunnen aan pakken..
Zou zeggen bewapen jullie migranten en vluchtelingen ze gaan jullie vast en zeker helpen daar... suc6.

Rene046 | 22-05-18 | 19:56

Die wil ik wel als au pair.

HoerieHarry | 22-05-18 | 19:47 | 1

Denk dat ze je dan eerder paired en erna au bain marie gaat. En dat is niet hetzelfde als au naturel. Helaasch.

Acar_ketimun | 22-05-18 | 22:26

Zweden is een voorbeeld voor Europa.
Daar kan men zien wat er gebeurt als je je samenleving laat feminiseren en iedere buitenlander met open armen ontvangt.

Gulliver | 22-05-18 | 19:47 | 1

Oeps... foutje

HoerieHarry | 22-05-18 | 19:58

Ik las gister dat in een stadje in Zweden het verboden is om de kerkklokken te luiden maar dat het islamitische kattengejank wel mag?!

tata1981 | 22-05-18 | 19:47 | 3

Oh en al die pubertjes hier die zitten te geilen op die blonde schoone, in Zweden's 4 grote steden is die soort bijna niet meer aanwezig.

Omnisofos | 22-05-18 | 19:54

We zijn weer helemaal terug in de eugenetica van de jaren '30; toen liep Zweden ook al voorop met het uitroeien van mensen met een foute genenpool.
In de ogen van de socialisten zijn islamieten beter want collectivistisch en vooral geen individuen.
HELP!!! We worden vervangen!!!

Aristotalloss | 22-05-18 | 20:02

Dat land is verwoest door mohammedanen.

Putin wil het niet hebben.

Zweden is stuk.

Parsons | 22-05-18 | 19:45 | 1

Rusland Zweden aanvallen.. hahah. Die Russen hebben wel wat beters te doen. Zoals een mooie brug bouwen tussen het vasteland en de Krim. Prachtige brug geworden.

Mark_D_NL | 22-05-18 | 19:44 | 1

Poetin bouwt een mooie brug naar een stukje Rusland.
Trump bouwt een mooie muur om de Mexicanen in Mexico te houden.
Juncker trekt nog een fles jenever open.
We’re fucked.

kempenaer | 22-05-18 | 20:39

Zweden? Maar dat is toch het land van de regenboog, de zingende elfjes en de deugmensen? Hebben ze eigenlijk nog een leger?

Tietmier | 22-05-18 | 19:44 | 3

Wie heeft er nu tanks of vliegtuigjes met bommen nodig
met een Volvo/Saab kan je zowel Russen als moeslims platrijden

Tobi | 22-05-18 | 20:55

Maar zij jou ook. Al kiest de moeslim vast liever voor een andere Zweedse trots: Scania...

Ferdo76 | 23-05-18 | 08:50

Sterker nog, ze maken hun eigen vliegtuigen en onderzeeërs. Daar heb je niet veel aan tegen verwarde jongemannen maar ze geven geen bakken geld uit aan een bij voorbaat mislukt vliegtuig uit de VS. Doen ze toch wat goed.

Montu | 23-05-18 | 08:52

@jello624
-
U was mij kennelijk een paar seconden vóór...

bisbisbis | 22-05-18 | 19:43 | 1

Inderdaad, maar het kan niet vaak genoeg gezegd worden.....

Rest In Privacy | 22-05-18 | 20:23

In tijden van (dreigende) politieke en maatschappelijke instabiliteit: bedenk een vijand van buitenaf.

bisbisbis | 22-05-18 | 19:42

Russen? Ze hebben toch al massaal een andere vijand geïmporteerd?

Ferdo76 | 22-05-18 | 19:41 | 1

Sssst... dat mag niemand weten.

Acar_ketimun | 22-05-18 | 22:24

Verzin een vijand, en knecht de bevolking. Zo werken die dingen.

Rest In Privacy | 22-05-18 | 19:41

Dame in de foto houdt de vinger netjes van de trekker, +1

Panos88 | 22-05-18 | 19:41 | 1

Ze mag mijn puddingbuks leeg komen schieten.

Gulliver | 22-05-18 | 19:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken