Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Domien Verschuuren redt 3FM (niet)

3FM is bijna dood. Maar toen kwam Domien uit zijn bed!

Social

Wij denken dat het mis ging met 3FM toen Giel van vrolijke colaverslaafde radiovandaal afgleed naar een arrogante society-hork, Eric Corton stopte met lekker lullen over goeie muziek en helemaal jamaar-kindjes-in-Afrika ging alsof hij de reïncarnatie van Bob Geldof is, en natuurlijk omdat het Glazen Huis van toffe ad hoc actie verbouwd werd tot een groot moralistisch spiegelpaleis voor de ego's van de zender. En nu zijn ze bijna dood want in een land vol dominees wilden mensen niet nog meer dominees en nu worden de DJ's dus ineens op zichzelf terug geworpen. Domien bleef er eerst een paar dagen voor in bed liggen, maar vandaag kwam ie er uit en zat ie met naakte emoties voor de plopkap. Anonieme haters hadden zijn emmertje over laten lopen (blocken, Domien, gewoon blocken) en sja, die luistercijfers trok hij zich ook wel aan. Plots waren daar een paar minuten eerlijke oprechte zelfreflectieve radio over dat dingen ook wel eens kut & klote zijn. Of nou ja, het was bijna oprecht & echt. Want 3FM misbruikt de eigen zendermisère om deze week 'psychische pijn bespreekbaar te maken'. Alweer een morele strijd op een voorheen vrolijke popzender dus. Ja doei. Twee dagen in bed blijven om wat twitterhaat is geen psychische pijn, en die beroerde luistercijfers al helemaal niet. Jongens, goedbedoeld advies. Stop met dat zedenpreken & foptaboes doorbreken. Jullie luisteraars willen geen gepreek over ingewikkelde dingen. Die willen afleiding en die willen plaatjes horen, aangekondigd door soepele praters die met een prettige stem het oprechte plezier in hun werk laten doorklinken. Luister eens naar je luisteraars, voordat echt helemaal niemand nog naar jullie luistert.

Reaguursels

Inloggen

Domien wat??

tsjajaja | 10-04-18 | 02:13

Waar is Rob Stenders als je hem nodig hebt.......

poepoeh_NL | 09-04-18 | 23:07 | 1

Of Robert Jenssen .... broer van ....

Aan het typen... | 10-04-18 | 08:26

"Luister eens naar je luisteraars, voordat echt helemaal niemand nog naar jullie luistert."

En het probleem is dan...? 3FM was ooit leuk, maar toen ze EN diversiteit gingen omarmen, EN iedereen boven de veertig naar NPO Radio 2 wegjoegen, was de zender ten dode opgeschreven. En nu kunnen we slechts berusten in het lot.

Giraf01 | 09-04-18 | 22:51 | 1

Publiek ging mee naar 2. Zelfs veel naar Stubru (aanrader)

Hem | 09-04-18 | 23:32

Precies wat ik dacht toen ik het vernam. Het wordt tijd dat het domme gelul en irritante dj’s eruit worden gekinkelt en draai weer muziek waar iedereen op zit te wachten i.p.v. die pleuris Nederlandse rap met verdraaide stemmetjes, of ander 13 in dozijn muziek. Geef ons metal, rock, goede pop, electro, indie, uitgebreide festival verslagen ( en dan niet waar 3FM op geilt of vooral zichzelf in de kijker wil zetten) concert agenda’s, top 40, top metal, top rock, top indie, top weet ik veel, ,aar geef ons weer muziek en heel weinig zinloos gelul over jezelf!

ikgeloofhetniet | 09-04-18 | 22:31 | 1

Gelul op de radio vind ik prima. Sterker nog: ik luister liever naar bnr dan alle eenheidsworst op de andere zenders. Overal hetzelfde. Qua festivals komt alleen lowlands, pinkpop en het grachtengordelconcert voorbij.
Bovendien is er veel te weinig aandacht voor Nederlandse producties. Dan heb ik het niet over little snotaap, mevrouw almelo of zon, maan en ster.
Vooral de in de hardere stijlen is Nederland wereldwijd absoluut marktleider, maar daar wordt totaal geen aandacht aan besteed.

GOEM | 10-04-18 | 08:30

ik voel me een oude sok als ik er over begin, maar The dutch masters (of elke ghetto schrijf variant van deze naam) dat was tof ! voor Kees de koning topnotch begon. Ik kon eigenlijk al die villa 65 uitzendingen wel waarderen. Nozems are gogo enzo.. Beetje vrije radio. Blijkbaar kan en mag dat allemaal niet meer. Moet je ook niet gaan mekkeren als niemand je meer wil horen.

deathchant | 09-04-18 | 21:22 | 1

Dutch Master(s) en het label Dutch Master Works ken ik wel, maar geen idee wie die Kees de Koning zou moeten wezen.

GOEM | 10-04-18 | 08:34

Zo wat elk radiostation is inwisselbaar voor de andere. Waarmee onderscheid 3FM zich van Qmusic of 538? Alle drie hebben ongelooflijk grappige dj's die vooral om zichzelf lachen en alle drie draaien ze dezelfde meuk. 3FM zou onderscheidend moeten zijn. Er zijn ongelooflijk veel gave bandjes die de moeite waard zijn en absoluut airplay verdienen. Als ik indie-rock wil horen, dan moet ik wachten tot einde van het jaar. Dan hoor ik tenminste The Smiths nog een keer. Denk dat het voor vele genres geldt. Ik heb niets tegen de dj's, wel tegen het gebrek aan creativiteit dat hartstikke deaud is op 3FM

Terpetijnzeikert | 09-04-18 | 20:26

For Those Who Like to Groove. Einde statement.

Dagdief | 09-04-18 | 19:19

Ben je een ambtenaar als je voor 3FM werkt? Zo ja, dan snap ik dat je niet vrolijk wordt. Gun die mensen hun middelvingers, dikke gapen en biertjes tussendoor en haal die camera weg.

marjen | 09-04-18 | 18:55 | 1

Idd stop met beelden uitzenden van dj’s, het is fucking radio.

ikgeloofhetniet | 09-04-18 | 22:32

Journaal, reclame, filemelding. Tweemaal per uur.
Met 3 man dom neplachen.
Zo blij met internet en Bluetooth.
Muziek van 8 tot 17. Hoppa !!
Zelfs geen spotify, zonde van je poen.

Ruimedenker | 09-04-18 | 17:55

Ik was al afgehaakt bij 3FM wegens teveel geouwehoer en Nederlandse mompelrappers-met-autotune. En nu komt de nieuwe zendercoordinator bij FUNX vandaan. Dat wordt nooit mee wat.

Koning Willy | 09-04-18 | 17:12 | 1

Daar ben ik ook bang voor

ikgeloofhetniet | 09-04-18 | 22:33

Het leuke van radio presenteren is toch altijd dat je buiten beeld blijft. Waarom moeten radio programma's nu ook al op film. Zou ik niet willen als radio prater.

marjen | 09-04-18 | 16:51

Lol. 2 dagen boos en verdrietig betekent niet dat je een psychische aandoening hebt maar dat kritiek en tegenslag bij het leven hoort. Als je dat niet kan hanteren zoek een andere baan.

Drkildare | 09-04-18 | 16:32

Rinkel de Kinkel, Curry en van Inkel, de Adonissen van je conussen.... dat ging tenminste opzettelijk nergens over maar ik bleef er wel voor thuis..... met natuurlijk de Minimix van Ben

hetgingperongeluk | 09-04-18 | 15:34

Na een tip van een reaguurder luister ik geregeld naar Radio Paradise (digitaal). Prima muziek (ja, soms bijna een hele LP/CD), veel jaren 70/80. Geen reclame, geen kletsende en brallende diskjockey-ego's en op het display de hoes met info. Daarnaast FIP, de Franse omgevallen platenkast - 'eclectisch' dus altijd verrassend, geen reclame. Voor de klassieke dagen Klara Continuo (Belgisch), non-stop klassieke muziek, geen reclame, geen wikipediaweetjes, geen stompzinnige spelletjes, inbellende bejaarden of oeverloze interviews, vaak verrassend. Jammer van die paar belastingcenten, maar de NPO is overdag niet welkom in dit huis.

piloot47 | 09-04-18 | 15:29

Zo is deze faalhaas ook al bijna doorgebrand of was dit de opmaat voor de millenial het leven is oneerlijk week?
Ik zal een welgemeend advies geven aan Domien en zijn vrindjes en vriendinnetjes.
Begin eens met het draaien van andere muziek, andere mix , vroeger (ja daar is boze oom weer) hoorde je nog weleens wat anders dan al die doorsnee meuk. Echte rock, hard rock, metal zijn verbannen. Alfred Lagarde en Hanneke Kappen worden gemist. Bij Curry en Van Inkel op vrijdagavond schoven nog weleens topbands aan, die zich verbaasden dat er over alles wat gezegd mocht worden zonder blad voor de mond. Daar gebeurde wat. Er is geen hond geïnteresseerd in een 20 jarig singer songwritertje die het leed van de wereld met zich meetorst er een mening over heeft en matig getalenteerd is.
En ook niet onbelangrijk; Je bent niet belangrijker dan de muziek, daar moet de focus op liggen en alleen daar op. Interactie met je luisteraars is prima tot op zekere hoogte maar overal doorheen lullen en je eigen mening benadrukken is dat niet. Stubru is wat dat betreft al een stuk beter hoewel ze ook daar graag de wereld verbeteren naar hun eigen inzicht maar de muziek krijgt echt meer aandacht.
Geldt trouwens ook voor die bejubelde Gerard Eckdom 's ochtends op Radio 2, overal doorheen lullen en vol egosexuele jingles.

bwanabanjo | 09-04-18 | 15:12 | 3

5 x eens.
Yahtzee!

LuckyGirl | 09-04-18 | 15:24
-weggejorist-
Aan het typen... | 10-04-18 | 08:30

egosexueel: +1

O2Neutraal | 10-04-18 | 10:42

De beste DJ ooit: Ad Visser en zijn Superclean Dreammachine op de .maandagavonden. Draaiboek was als volgt:

'Goedenavond beste luisteraars, de nieuwe LP van Grateful Dead: Terrapin Station. We luisteren naar kant 1'
Kant 1 IN ZIJN GEHEEL draaien deed. Daarna:
'Dit waren de nummers.... van kant 1. We draaien de LP om voor het vervolg. Graag zie ik u volgende week wederom aan de radio voor dit programma'.
Kant 2 IN ZIJN GEHEEL draaien deed.
Einde programma, dat van 23:00u tot 24:00u duurde!

Turambar | 09-04-18 | 15:07 | 1

Alles was vroeger beter, ook de muziek.
Opvallend vind ik dat vooral in de jaren '80 de bands zichzelf niet zo serieus namen.
Het kokketeren met androgyne verschijningen, make-up, het plezier dat er vanaf spatte, zelfs bands als The Police die scoorden met nummers over zelfmoord (can't stand losing you), eenzaamheid (so lonely, message in a bottle) en politiek (invisible sun, spirits in a material world, de do do do) waren goed door de kwaliteit van de muziek.

Ik hoor geen rapper echt de controverse opzoeken over religie, en wereldleed is een product dat je aan je industrie kan plakken om tekort aan inhoud op te heffen.
Vooral de sound van nu is zo homogeen dat het lijkt alsof er maar 3-4 studio's zijn die alle muziek genereren.

LuckyGirl | 09-04-18 | 15:22

Het enige radio programma met geouwehoer wat er toe deed was Midden in de nacht Rick, al het andere is overbodig...

Ad Hominem Tu Quoque | 09-04-18 | 15:01

Lullig voor Domien want ik mocht hem wel. Maar de enige reden dat ik ooit 3FM op zette was voor Ekdom en Coen & Sander. Beelen kan echt aan m'n aars roesten waar die heen gaat.

HipsterBrood | 09-04-18 | 15:00

Per 1 juli hebben ze een nieuwe zendermoslima, Sharid Alles.

Fi-Bu-Bla | 09-04-18 | 14:58 | 1

Ze blijven maar etnisch subsidie-slurpen, haar simpele rappervriendjes gaan 3FM niet redden, via o.a. FunX is juist het gezwel de publieke omroep ingeslopen, NPO 1 miljard via de afvoer.

hagelkruis | 09-04-18 | 15:04

Domien, nog nooit van gehoord, maar je kunt beter dood zijn dan Domien heten.
Genoeg woorden aan vuilgemaakt.

gestoptmetroken | 09-04-18 | 14:47 | 2

Nuttige bijdrage!

woordgrap van de dag | 09-04-18 | 14:49

Dat je premium member bent betekent niet dat je je als een lul mag gedragen.

EllaRouvoet | 09-04-18 | 15:10

Anders en wellicht ter duiding tot mijn eerdere comment: ik denk dat Domien oprecht denkt het vindt dat hij met Serious Request een werkelijke significante bijdrage levert IN VERGELIJK met het dode paard als marketing machine dat hij er mee in stand probeert te houden. Dat maakt hem lief. Maar lief met een denkraam met een hoog knuffelgehalte. Het koedie koedie koedie niveau. Dat is geen cynisme maar lijkt me een eerlijke en veilige weergave van de werkelijkheid.

Rollins | 09-04-18 | 14:42 | 1

Aan de andere kant is hij gewoon DJ in dienst van de staat. Dat maakt hem naïef, en wat betreft dat denkraam, hij probeert (hopelijk) zijn toekomst veilig te stellen bij een commerciële zender, niks knuffeligs aan.

Slabak | 09-04-18 | 23:51

Wat een kutmentaliteit, ik moet me ook naar m'n werk sleuren ook al heb ik geen zin en door al die nepziekmelders zoals jij, kan ik nog meer werk gaan doen.
Wat een over het paard getild mannetje, heel veel mensen dromen van het vak als radiomaker maar krijgen de kansen niet.

Plassercheese | 09-04-18 | 14:29

Het probleem is doodeenvoudig. Het is vast een hele lieve jongen. Maar hij heeft niet de verstandelijke bagage om context te scheiden van kritiek. Dit zijn mensen (ja in general, zie ook een Peter van der Vorst) die zo aangesproken kunnen worden door de vorm, dat ze daador volledig voorbij gaan aan de inhoud. In een recent verleden heb ik een gesprek proberen aan te gaan met deze plaatjesdraaier. En het woord zelf is al bagataliserend. Het is gewoon geen hoogvlieger. Het is een vedergewicht. En dat is NIET ERG, maar het bengt beperkingen met zich mee. En die beperkingen zijn zijn eigen blinde vlek. (Hoi Johari-venster). Dus dit is een onvereenigbaar conflict met enerzijds een probleem dat zich niet gaat oplossen en anderzijds een 'aanvoerder' die waarschijnlijk een enorme lieve jongen is, maar zelf niet snapt dat hij niet het meest heldere lichtje uit de Osram familie is. En dan is de oplossing om van lijdzaam toezien, domweg toezien te maken. Het ga je goed Domien.

Rollins | 09-04-18 | 14:25

Deze "coming out" in een week waarin 3FM aandacht besteed aan depressie en hoge druk komt op mij eerlijk gezegd nogal gepland over. Van de ander kant kan ik mij voorstellen dat je als 3FM-DJ jezelf soms afvraagt wat nu echt de betekenis van je werk is voor de mensheid, dat besef kan best deprimerend zijn.

Luchtbakfietser | 09-04-18 | 14:21 | 2

hoge werdruk

Luchtbakfietser | 09-04-18 | 14:29

werkdruk, irritant tabletje

Luchtbakfietser | 09-04-18 | 14:34

Domientje is dus niet alleen kudt, maar ook een verwend mietje wat nooit geleerd heeft iets van zich af te laten glijden. En dat is 30 jaar oud...

Acar_ketimun | 09-04-18 | 14:20

Over ziekte gesproken. Weet je wat je ook eens uit de taboesfeer moet halen? De opleving en het gevaar van godsdienst. Of is daar een pil voor?

RickTheDick | 09-04-18 | 14:14

Ben ook al aardig wat jaartjes gestopt met 3FM... luister 538 voor de Coen en Sandra show en voor de rest is het Veronica wat er aan staat.

overVecht | 09-04-18 | 14:04

je zou zeggen dat de publieken met 850 miljoen euro subsidie per jaar (ik wil dat soms in guldens horen... bijna 1,9 miljárd oude guldens per 12 maanden, werkelijk krankzinnig) in staat zou moeten zijn om voor mijn part marktaandeel te kopen. Maar nee. Ze doen precies zoals de andere zenders, ieder half uur schreeuwerige oerdomme reclameblokken in constante herhalingen. Buiten hun moralistische zedenprekerij, de belachelijke pogingen om "de jeugd" aan zich te binden en hun politiek correcte taalgebruik zijn ze dus ook nog eens niet in staat om hun eigen broek op te houden me al die kruiwagens gratis geld. Ja sorry hoor. Dan gaat er ergens iets goed mis op beleidsniveau.

Dutchbeaurouge | 09-04-18 | 14:01

3FM is een kinderzender, een beetje Nickelodeon op de radio. Beetje nummertjes draaien van rappers die meisjes sletjes vinden en een keer per jaar met lange halen jezelf pijpen tijdens Serious Request. Was allemaal 1x leuk en elke volgende keer beschamender. Ik weet het, ik luistere vroeger ook en dan was het leuk als op vrijdag elke vrachtwagenchauffeur even bij Jack kon gallen. Maar het door plaatjes heen praten (vandaar de naam Praatradio-3) en spelletjes spelen met luisteraars was en is bloedirritant. Ik snap ook niet waarom dat nog steeds gebeurt.
Toen Ekdom naar Radio 2 ging, ben ik 's ochtends weer gaan luisteren naar de Staatsomroep. Daarvoor luisterde ik naar MNM of QMusic uit België, beide aftreksels van 3FM. Een verademing maar ook Ekdom heeft het grote geld geroken bij Talpa (zelf ontkent hij dat, hij krijgt er meer kansen...) en zo is de NPO alle kwaliteit kwijt. Dus einde NPO en welkom Spotify.
Sowieso geldt voor de publieke en commerciële omroepen dat horizontale programmering passé is. Online en on demand is wat de consument wil en zal krijgen. Als je het huidige concept niet snel aanpast, heb je straks niks meer om de jeugd te indoctrineren.
On topic: Domien hoeft helemaal geen depressie te hebben, dit onderwerp wordt door de overheid op die manier gemakkelijk en schijnbaar onopvallend geplugd. Net als dat drugs slecht voor je is, dat werd jaaaaaren geleden als door de Verve met dat kut liedje uitgedragen; een ruk nummer over drugs maar wel de juiste boodschap dus svp even elk uurtje een keer draaien, dan gaat de jeugd het vanzelf geloven. Hoeveel joints we wegpaften op dit nummer weet ik niet meer maar het hielp allemaal geen fuk. Toen niet, nu niet en in de toekomst niet.

Bakkeleures | 09-04-18 | 14:01 | 3

Dat nummer van de Verve ging niet over drugs maar over z'n vader die op sterven lag en dat de medicijnen niet aansloegen.

the big lebowski | 09-04-18 | 14:15

the big lebowski:
nou?

Vroegkaal | 09-04-18 | 15:03

En toch. Respect voor Domien. Want doe het inderdaad maar eens, een club aanvoeren waarvan iedereen het leuk vindt (GS incluis) om 'm bij voorbaat dood te verklaren. Dat ís ook heftig.

woordgrap van de dag | 09-04-18 | 13:59

En OM trouwens ook.

datzouzomaarkunnen | 09-04-18 | 13:57

Ik word trouwens echt helemaal gek van mensen die na twee sombere gedachten roepen dat ze depressief zijn. Een klinische depressie is een ernstige aandoening, die niet alleen effect heeft op je gemoedstoestand, maar je algehele functioneren ernstig dwarsboomt: het verstoort je cognitief functioneren maw je denkcapaciteiten, je slapen, eten, energie, affectief vermogen, mogelijkheid tot plezier beleven, je zelfwaardering en je bent enorm gepreoccupeerd met de dood. Sommigen doen zichzelf expres pijn. Het houd maanden aan. Hierover hoor je echter nooit wat op populaire media zoals 3FM. Al dat makkelijke geklaag is een behoorlijke belediging voor de echte patiënten. Get a life.
Niet dat ze hun normale werk -muziek een podium bieden- wel goed doen. Steeds hetzelfde met dom geblèr tussendoor. Van mijn mag de radio definitief naar zijn begraafplaats aka een museum. RIP.

einStina | 09-04-18 | 13:55 | 6

@luchtbakfietser: boycot de DJ's! ghehe.
@Hufterst: mijn situatie is ook zeer zorgwekkend. ;-)
@LuckyGirl: wat goed dat je ondanks dat actief bent! You go girl!!! Ik weet zelf ook wat ernstige aandoeningen zijn; maar ik klaag er nooit over en heb geleerd een normaal leven op te bouwen ondanks alles. Net als jij in zoverre ik begrijp. Over al dat goedkope geklaag word ik dan ook echt boos. Rot op ermee.

einStina | 09-04-18 | 15:52

Precies. Laat al die jankerds en burnouties mijn demons eens facen!

Dagdief | 09-04-18 | 19:16

@Luckygirl: sterkte!

Giraf01 | 09-04-18 | 22:56
▼ 3 antwoorden verborgen

Twee woorden, beste 3FM:

Studio Brussel.

Die zijn authentiek. Draaien fatsoenlijke muziek voor volwassen mensen. Behandelen je niet als een debiel. En hoeven niet zonodig leuk te doen.

Ga godver weer plaatjes draaien zoals vroeger. Als ik gelul wil ga ik wel naar mijn werk.

Spinal Fap | 09-04-18 | 13:54

Volgens mij snapt zo'n knakker niet dat heel Nederland te maken heeft met bazen, deadlines, functioneringsgesprekken, enz enz en is hij z'n hele leven alleen maar gewend applaus te krijgen voor wat vrolijk lullen voor trek eens aan m'n vinger grappen en grollen.

Ik wil graag een publieke omroep die informatie geeft enz. Maar in zijn geval is dat zijn werk niet. Hij is ingehuurd als entertainer. Ik wil toch ook niet Mickey Mouse over z'n aambeien horen praten? Die wil ik zien lachen. Zo van HA HO HA. En anders moet Mickey maar vakken gaan vullen.

Hufterst | 09-04-18 | 13:40 | 1

Hahaha. Leuk.
Moderne jeugd: Weten jullie dat je erg depressief kunt worden van al die linkse probleemverhalen? Ook al omdat de linksr oplossingen nog stommer en ellendiger zijn.
Wees gewoon oprecht 'rechts'. Echt, daar word je veel vrolijker van.

marjen | 09-04-18 | 13:51

dat Ekdom in een dure Maserati ofzoiets voor kwam rijden deed 3fm ook geen goeds. Partij geld werd daar betaald aan die dj's. Maar verder alles wat iedereen hier al zegt.

Nanker Phelge | 09-04-18 | 13:36 | 1

Dat was een prima betaalbare occasion Jaguar. Maar goed, wat jij wilt.

woordgrap van de dag | 09-04-18 | 14:05

Vroeger werden plaatjes aangekondigd met een lach
had je nog een dj die niet deed aan zelfbeklag
een liedje zong je mee door de transistorruis
en niemand zat te onaneren in z'n glazen huis
hilversum drie bestaat niet meer

Hufterst | 09-04-18 | 13:34

Zullen we allemaal 3FM deleten?

keestelpro | 09-04-18 | 13:33 | 1

#ByeBy3FM

WatMoetJeNu | 09-04-18 | 14:12

Al dat gezeik over burn-out van die NPO jeugd. Als je nog nooit hebt hoeven werken dan is alles al gauw te veel. Past precies in die huidige slappe Groen-Links-maatschappij waar alles maar moet kunnen en wanneer je daar anders over denkt je meteen een racist bent.

Overrijp | 09-04-18 | 13:26 | 1

Hear hear!

Matwetwe | 09-04-18 | 13:45

Het leven gaat met ups en downs en twee dagen is niet zo hele lange down kan ik je vertellen.

rhov-ion | 09-04-18 | 13:26

3fm heeft geen doelgroep meer. Voormalige doelgroep heeft gewoon spotify e.d. op. Wat dat betreft kunnen ze net zo goed ophouden te bestaan. de 35+ luistert naar 538/veronica/radio 2 en 60+ naar Skyradio/radio 5/radio 10 gold. kappuh dus!

bbman | 09-04-18 | 13:25 | 1

Deze 59plusser heeft zich anders voor het eerst nu pas echt muzikaal kunnen ontplooien dankzij Spotify. Waarbij de ontdekking van Chelsea Wolfe dankzij Spotify het afgelopen jaar helemaal goed maakte.

Pieter Breydel | 09-04-18 | 13:37

Hilversum 3 in de jaren 80...
Toen het nog om de muziek ging !

Jimmy Mc Clure | 09-04-18 | 13:23 | 2

In de tijd dat DJ's nog onderdanig waren aan de muziek en de artiest

Patje2011 | 09-04-18 | 13:27

ja niet van die popiejopies die helemaal niks weten van muziek, ja van boef, en die lilkleine...... maar nog niet eens 3 albums kunnen noemen van Bruce Springsteen..

bbman | 09-04-18 | 13:36

Ik ben opgehouden met luisteren toen ze nog Hilversum 3 heette. Kon die DJ's niet uit staan de die hele tijd maar door de muziek heen praatte. Luister nu via een internetradio vaak naar Studio Brussel. Betere muziek en ze praten er niet door heen.

Osdorpertje | 09-04-18 | 13:23

Alle muziek die ik wil heb ik. Dus ik luister alleen naar de radio als er ergens over gekletst word.

Patje2011 | 09-04-18 | 13:22

Beginnen ze op die zender ook al met opvoeden? Bereiken ze mij niet.
Zelfs op 4 schijn ik opgevoed te moeten worden van tijd tot tijd. Maar op zulke momenten schakelen de hersenen spontaan de luisterfunctie uit.

marjen | 09-04-18 | 13:20

Ik luister veel radio maar gewoon streamed, de prachtigste blues, jazz, rock wat maar je ding is. Op hoge kwaliteit nauwelijks reclame het is echt aan te raden, geen bullshit maar gewoon muziek.

Papierversnipperaar | 09-04-18 | 13:20

Stelletje aanstellers. Vroeger had je mensen als Eddy Becker en Willem van Kooten op Hilversum 3. Die draaide gewoon plaatjes en vertelden daar wat over en hadden verstand van zaken. Deze nietsnutten niet.

brutus68 | 09-04-18 | 13:19

Nou hadden we laatst die jankbal op Qmusic al en nu dit? Is het een trend ofzo?

borrelnoot | 09-04-18 | 13:17 | 1

Inderdaad, hij imiteert hem gewoon! (Zie Dumpert zoekterm "Radio DJ moet een beetje huilen")

JackStick | 09-04-18 | 16:21

Opdoeken die subsidie put! klaar, geen belastinggeld meer aan spenderen.

Zure Boer | 09-04-18 | 13:15 | 1

Staatsradio popiejopie... zooooo achterhaald...... weg ermee

bbman | 09-04-18 | 13:37

Ik zou 'm doen.

Parsons | 09-04-18 | 13:14 | 1

Hahaha!

Noesepoes | 09-04-18 | 14:55

Lijkt me een prima onderwerp voor de nieuws-van-1-kant-bv, kan Peter Kee daar even z'n ietwat vooringenomen zure commentaar op los laten. Zet de witte onderbroek er tegenover, en gaan ze weer net doen alsof ze het niet met elkaar eens zijn. haha. En dan kan peter kee daarna even een itempje maken over de dalende luistercijfers op radio 1. haha. En daarna over hoe ex PVDA lieden hun pensioen veilig stellen door bij de NPO te gaan werken. haha.

Chemokar | 09-04-18 | 13:14 | 2

Die Peter Kee heeft wel veel meer verstand van zaken dan de Witte Onderbroek.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 13:16

Dat heeft iedereen met +8 hersencellen. maar ik zou m zo graag eens horen over de NPO, en waarom daar de adverteerders weglopen, zie ook dit 3FM geworstel. En dan in het bekende fopdebatje format met de witte onderbroek.

Chemokar | 09-04-18 | 13:25

Met 10.000en online luisterdingetjes is zoiets als 3fm compleet overbodig geworden. Dat mensen er nog naar luisteren verbaasd mij eigenlijk een beetje.

Mark_D_NL | 09-04-18 | 13:13 | 1

Mij ook, er zijn zoveel alternatieven.

Rest In Privacy | 09-04-18 | 13:15

Ik wil mensen als Stenders en Ekdom, mensen die je helemaal enthousiast hoort worden als ze het over muziek of muzikanten hebben.
Mensen die zichzelf enorm leuk vinden, of nog erger, mensen die zichzelf heel erg goed vinden, en dan vervolgens ook nog commerciële bagger gaan draaien...

Je kunt ze wel bakken met geld geven (hallo NPO) maar dat maakt ze nog niet spontaan tot talent.

TheEgg | 09-04-18 | 13:13 | 1

Inderdaad dat zijn ECHTE liefhebbers van de muziek die nog wat te vertellen hebben

bbman | 09-04-18 | 13:38

Slechts advies. Die instelling hebben ze ook in de VS, is dat je de kant die je op wil ? Alleen maar hersenloze entertainment, bij elk programma ?

Dreddie27 | 09-04-18 | 13:12

3FM is ingericht voor de SJW en sneeuwvlokjes en zelfs die luisteren er niet meer naar

Rest In Privacy | 09-04-18 | 13:09 | 1

SneeuwvlokFM voor en door sneeuwvlokjes

Rest In Privacy | 09-04-18 | 13:10

Is er iemand die hier naar luistert?

Rest In Privacy | 09-04-18 | 13:09 | 1

Joe, snap ook nooit dat trappen tegen 3fm zo. Wissel de radio af en toe af met andere zenders, soms momentjes spotify, slam op vrijdag en meestal dus 3fm.

Tis maar waar je je druk over kan maken, lijkt me.

Coachman | 09-04-18 | 13:39

Dat 3FM, daar stond toch pas ergens een rouwadvertentie van?

Glasgow Argus | 09-04-18 | 13:08

Ze zijn langzaam aan het sterven, de publieken. De commerciële omroepen weten precies wat de luisteraars willen horen en zien. De publieken leven alleen nog door het subsidieinfuus uit Den Haag. Maar zodra ze in DH beseffen dat er geen hond meer naar 3FM luistert en ze dus hun proagandaeuro's beter ergens anders kunnen uitgeven is het gedaan met deze fossielen.

JohnWBooth | 09-04-18 | 13:07 | 2

Nou ben ik gejn 3 FM fan, maar commerciele rdio is net zo kut. Spotify en dat soort zaken doe je voor je muziek, de rest is net zo bagger elk uur hetzelfde hitje. Als ik gelul wil horen ga ik wel naar naar mijn werk.

menage | 09-04-18 | 13:11

JohnWBooth | 09-04-18 | 13:07 |
Wat een onzin. Juist de NPO doet het steeds beter in het Hilversumse landschap. Kijk maar eens naar de top 20 van best bekeken tv-programma's of naar NPO Radio 2. Dus om met 3FM nu maar meteen 'de publieken' over één kam te scheren is te makkelijk en ook gewoon niet waar. Trouwens, die John Booth uit 1838, dát is pas een fossiel.

woordgrap van de dag | 09-04-18 | 14:03

gewone -s naar boven trapt..........

pibasso | 09-04-18 | 13:07 | 1

Je kunt ook gewoon tegen je eigen tegel schoppen tegenwoordig. Werkt beter dan kettingreactie vanaf halverwege de straat.

OverdaanDerOnderheid | 09-04-18 | 14:05

Volg er mn duivensport uitslagen prima zender

dhrat | 09-04-18 | 13:06 | 3

Hebben duiven geen wifi dan ?

JohnWBooth | 09-04-18 | 13:07

Kleiduiven hebben tegenwoordig GPS.

Mark_D_NL | 09-04-18 | 13:14

Postduiven kopen?

OverdaanDerOnderheid | 09-04-18 | 14:03

Jup.. gewoon nageaapt van Q-music deze actie

rrav4 | 09-04-18 | 13:31

De hele NPO en Radio 1 t/m 3 is failliet, DaB war einmal!

pibasso | 09-04-18 | 13:05 | 3

Radio 2 staat bovenaan dacht ik zo

menage | 09-04-18 | 13:12

Radio 2 staat bovenaan en op 3FM na doen ze het allemaal best prima. Maar ja, iets als "De hele NPO en Radio 1 t/m 3 is failliet, DaB war einmal!" zeggen klinkt natuurlijk veel stoerder.

woordgrap van de dag | 09-04-18 | 14:07

Radio 1 heeft bijna een monopolie (op BNR na) en radio 2 is al 20 jaar veel beluisterd want geen moeilijk doenerij en normale muziek. Radio 3 daarentegen zou voor tieners moeten zijn die iets willen horen wat hun ouders niet willen maar lijkt wel een zender gericht op die 1000 politiek correcte linkse jongeren waarvan ze denken dat die bestaan. Ik denk dat als ze lekkere klassieke muziek gaan uitzenden aan elkaar gepraat door een paar vlotte twintigers, ze veel meer marktaandeel pakken dan nu.

Ome Gijs | 09-04-18 | 18:48

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken