Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Turkse omvolking bij Dordt66

COUP!

Geen DENK in Dordt? Dan maken we er gewoon DENK66 van bij de Pechtoldpartij. Nummer 9 en nummer 30 (!) van de kieslijst sturen de nummers 2 en 3 naar huis. Turkse coup!

Voorbeeld-allochtoon Osman Bosuguy is op nummer 9 de eerste Turk op de lijst en die pakt nu dus de taart. Ahmet Polat is de tweede Turk op de lijst, en dat pas ie op plek 30 stond hield de Turkse gemeenschap niet tegen. "Het is de nieuwe status quo", zegt lijsttrekker Kevin Noels. Dat is dus niet waar. Het is een behoorlijke opschudding van de D66-lijst in Dordrecht, waar de nummer 2 en 3 van de kieslijst al 4 en 7 jaar actief waren als (steun)raadslid. En nu dus naar huis kunnen in ruil voor twee Turkse collega's, waarmee de ver-DENK-ing van Dordt66 een feit is. Het allergrappigste is dat de '66-ers totaal niet door hadden dat hun eigen lijst- en partijgenoten een persoonlijke campagne aan het voeren waren. Het is bij D66 dus net als met de MSM en DENK: niet doorhebben dat de achterban van partijen  en kandidaten met een migratie-achtergrond helemaal geen mainstream kanalen gebruiken. Die gaan naar moskee en koffiehuis, komen op Turks-Nederlandse internetkanalen en hangen hun posters in de shoarmatent. En dat werkt: allochtone Nederlanders zijn altijd stembereid (dat hebben ze van de PvdA geleerd) en een beetje voorkeurscampagne doet wonderen in bepaalde kringen als je een Anatolische achternaam hebt. Succes Osman & Ahmet - goed gespeeld!

Turken stemmen op Turken. Is nou eenmaal zo

Social

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
barq | 27-03-18 | 11:31

Het valt mij ook op, als ik lokaal de lijsten bekijk. Er wordt massaal (gevoorkeurs) gestemd op de allochtone kandidaten. Een enkele keer kan ik het nog wel plaatsen. Er zit wel eens een goede kandidaat tussen. Maar ook als het niet zo veel voorstelt of men al ongeschikt is gebleken.

Als het zo door gaat met de intersectionele, inclusieve samenleving, zal ik mij genoodzaakt zien louter op blanke mannen te stemmen om enig tegenwicht te bieden.

Rommelende Onderbuik | 26-03-18 | 15:51

Dus, mensen die Turkije ontvluchten omdat het in Nederland zoveel beter is, vinden dat Turken het beste zijn om met het land om te gaan. Nu ja, we zullen eerst een soort catharsis moeten doormaken, waarbij het gedachtengoed dat de fundamenten van de Westerse samenleving ondermijnen, verwijderd worden (en ik kijk nu in de eerste plaats naar het gedachtengoed van D66 en GL).

boertige_bokkerijder | 26-03-18 | 14:58

Afscheiding in 3, 2, 1...

waarisdelol | 26-03-18 | 13:46

Typerend reactief beleid van een visieloze partij. Een politieke tumor is het.

Stompe_Loeres | 26-03-18 | 13:46

Gelukkig wordt in de praktijk nu eerst D66 vervangen, voordat het met de burgers gaat gebeuren.

miss error | 26-03-18 | 12:40

Hahaha, eigen schuld. Turken stemmen op Turken. Dat is al jaren bekend en daarom zetten ze die nullen op de lijst.

Angelica | 26-03-18 | 12:25

Zou dit gebeuren? Zoals iemand bij een ander artikel schreef. Ik hoop het, maar ik vrees.
Ik zeg dat het gezond verstand in Europa uiteindelijk gaat zegevieren. En dat betekent einde islam in een continent dat zich eerder heeft bevrijd van het religieuze juk. In Oost Europa moeten ze er niets van hebben en laten ze zich moslims niet opdringen door de EU. IJsland is 100% seculier. Denemarken heeft er genoeg van. Oostenrijk is rechts, net als Italië. Duitsland heeft een laatste wanhoopskabinet samengesteld omdat rechts in hun nek hijgt. In Frankrijk hebben intellectuelen stelling genomen. Zweden en Nederland worstelen nog met hun linkse idealen namelijk dat alles moet kunnen. België is verloren, maar dat was voor 1970 ook al zo. Dat land bestaat niet echt. Nog een paar jaar en dan duwen we de islam in een rubberboot bij Sicilië van de kant af. Ik kan niet wachten.

bustersmile | 26-03-18 | 12:07

Ahmet Polat wordt omschreven als een voorbeeld turk, ik ken hen , en het is een schurk.
Als mede eigenaar van een pand laat hij de mensen stikken, laat hij je zitten met lekkages en andere narigheid door het verhuren van zijn deel aan jan en alleman waar wij de de dupe van zijn, hij wil niet investeren in zijn deel en lapt de wet aan zijn laars. Een echte voorbeeld turk waar je geen kant mee op kunt.

Rest In Privacy | 26-03-18 | 11:53

En die domme policor Nederlanders maar naïef buitenlanders voorrang willen geven. Racisme, cliëntelisme, nationalisme, islamofascisme in één en '66 maakt het mogelijk. Weg met ons!

KlunsJohannus | 26-03-18 | 11:42

Elke partij krijgt de kiezers die ze verdient.

Cor Netto | 26-03-18 | 11:20

Voorstel: "Nieuwe Nederlanders" en hun nageslacht pas stemrecht geven als ze minimaal 3 generaties lang hier hebben gewoond. Hopelijk zijn ze dan een heel klein beetje geintegreerd en hebben meer interesse voor NL belangen dan voor hun land van origine.
Meer interesse voor NL belangen? hahaha, ik droom maar wat; want zoals Merkel al kraaide: "de islam hoort bij ons land", oftewel die ellendige als godsdienst vermomde veroveringscultuur zaait zich steeds verder uit als een kk-gezwel en is niet meer te verwijderen.

telelezer | 26-03-18 | 11:03

Waarom is dit een verrassing? Hallo Nederland, dit is de toekomst. Nog even de babyboomers laten afsterven en de grote steden zijn van DENK, NIDA etc. D66&Co fuseren met/gaan op in/kwijnen weg (en/of worden uitgekotst) etc. Enkele jaren later gebeurt hetzelfde in "Den Haag". Wat later herkent "men" zich van rechterlijke zijde ook niet meer zo in het Rechtspraaksystem, "niet meer van deze tijd", en dus zullen er wat veranderingen worden doorgevoerd waarin de dan meerderheid van de bevolking (van vooral de grote steden) zich meer "thuis" voelt.
Ramadan en Suikerfeest worden officiele feestdagen/perioden en Turks en Arabisch worden officiele talen. Antieke feestdagen Kerst&Pasen "niet meer van deze tijd". Geen hoofddoek dragen verdwijnt als optie voor vrouwelijke ambtenaren. Homos&Lesbiennes etc zijn er niet natuurlijk niet meer (gevlogen, met of zonder vliegtuig). Varkenslapje voltooid verleden tijd, Heineken&Co zijn verhuisd naar Oost-Europa. Afijn, ik laat me gaan...

puszuiger | 26-03-18 | 11:00 | 2

+1

telelezer | 26-03-18 | 11:04

Geloof me, zelfs wanneer dat gebeurt zullen de hoogopgeleide deugende papegaaien zeggen dat ook DAT eigenlijk allemaal de schuld van racisme en intolerantie van de autochtoon is.
Ik stel me zo voor dat zelfs als een horde van 3 miljoen Moslims het continent overspoelt, alle jongemannen onthoofdt, alle vrouwen en puberende meisjes tot seksslaaf maakt en alle kinderen tot Moslim opvoedt, dat de D66- en GroenLinks brilletjes, terwijl ze knielen voor de greppel waar hun onthoofde romp in zal vallen, nog hun laatste woorden zullen gebruiken om te zeggen dat het allemaal niks met de ware Islam te maken heeft.

stampertje85 | 26-03-18 | 11:23

25% van de kiesdeler kan iedereen halen. Het volk heeft de keus om de partij te overrulen. Is toch eerlijk. Alleen is 25% misschien wat laag..

paulpils | 26-03-18 | 09:54

Turken stemmen op Turken. Turken willen hun Turkzijn gewoon doorzetten in een ander, beter land. En vinden dat de overheid en de oorspronkelijke bewoners van dat land hen daarbij niet moeten lastig vallen. Denk heeft een markt van 400.000 Turkse staatsburgers aangeboord. Dat gaat uiteindelijk dus richting 4-5 zetels in de 2e kamer.

van Oeffelen | 26-03-18 | 09:03 | 1

Ze krijgen waarschijnlijk straks ook de stemmen van de Nederlanders met een Marok-achtergrond. Dan zitten we straks weer met de vvd, net nu Mark Prutte wil opschalen met de grootschalige uitverkoop van onze gemeenschappelijke voorzieningen (zie zijn interview in Der Spiegel van vorige week), om de EU te betalen (dit is echt wat er staat, het is ongeloofelijk bijna, ik weet het).

O2Neutraal | 26-03-18 | 09:19

De grote vraag is: kunnen ze zich nu afsplitsen? Zo ja, dan gaan we dit truukje over 4 jaar nog wel een paar keer terug zien. Met de helft van het aantal vereiste stemmen, een fractie hebben met 2 zetels in de gemeenteraad. Brilliant! Zeg me dat het niet waar is.

ChupaChupa | 26-03-18 | 08:29 | 1

Dat dacht ik ook. Afsplitsen en verder overal meestemmen met DENK (of vanuit programma en ideologie van DENK; zij zitten misschien niet in de raad in Dordt).

sioux_ | 26-03-18 | 10:29

Niet zo raar dat Demofoben666 in deze Turkse val trappen, zij hebben de mantel immers overgenomen van het bijna verzonken schip genaamd Partij van de Allochtoon.

Wel grappig dat ze zo hardleers zijn bij de Penthouse partij om in exact dezelfde val te trappen.

Graaf_van_Hogendorp | 26-03-18 | 08:27 | 1

Ze zijn dusdanig arrogant en 'progressief' dat ze geloven dat hun niet hetzelfde overkomt als de PvdA.

Reaganmania | 26-03-18 | 09:09

Alleen op Nederlanders stemmen: ies rasies
Alleen op Allochtonen stemmen: ies logies

Als het logisch is voor hen, is het ook logisch voor ons. Geen twee maten meer, dit is dus hoe het spelletje werkt in multiculturele samenlevingen. Dat is dus een euphemisme voor een tribale samenleving. Welkom in Libanon, met de groeten van links!

Trekbeest | 26-03-18 | 08:08

Definitie van waanzin: iedere keer hetzelfde doen en hopen dat de uitkomst iets anders is.
Alles wat wij niet “mogen” ; Eigen volk eerst en nationalistisch.

ristretto | 26-03-18 | 07:29 | 1

Jij mag ook op een 'eigen' kandidaat stemmen. Wat mogen zij wat jij niet mag dan?

paulpils | 26-03-18 | 09:51

En nu maar wachten op de afsplitsing, precies zoals de Imam bevolen heeft want scheiding van staat en kerk is haram

Woehahahaa | 26-03-18 | 06:58

Identiteitspolitiek is wat men wil, ook bij D66. Identiteitspolitiek is wat men krijgt bij D66. Er is daarvan ook geen weg terug. Voor geïnfecteerde gastpartijen is het een beetje een politiek variant op het aliens-thema.

Mazzelstof | 26-03-18 | 06:18

Dus Deug66 krijgt daar de deksel op z’n neus... bwahahaha... sukkels

Ad Hominem Tu Quoque | 26-03-18 | 06:02

Soms is het beter voor islamieten/Turken om niet met een aparte partij mee te doen maar te infiltreren in een bestaande partij. Zoals nu in Dordrecht. De 2 gekozen Turken behaalden samen 1124 stemmen. De kiesdeler was 1223. Een nieuwe partij moet tenminste de kiesdeler halen om een zetel in de raad te verwerven dus zouden ze als aparte partij afvallen. Dat de 2 Turken nu toch een zetel konden behalen terwijl ze te laag op de D66-lijst stonden komt door de regel dat slechts een kwart van de kiesdeler voldoende is om met voorkeurstemmen in de raad te komen. De enige voorwaarde is dat de lijst in totaliteit tenminste de kiesdeler heeft gehaald hetgeen tegenwoordig voor partijen als D66 en GroenLinks een makkie is.

Op eigen kracht was het de Turken niet gelukt maar D66 is in dit geval een ideaal voertuig gebleken. De een kwart regel voor voorkeurstemmen zou zo gauw mogelijk afgeschaft moeten. Prima dat iemand met voorkeurstemmen gekozen wordt maar dan op basis van de echte kiesdeler.

Ni fallor | 26-03-18 | 02:39 | 2

Powned:
PvdA-wethouder Rabin Baldewsingh neemt na 20 jaar afscheid van de gemeenteraad in Den Haag.
De eerste zwarte wethouder in Den Haag, aldus Prem die Baldewsingh had uitgenodigd als tafelgast die aan Prem vertelde dat in het begin van zijn politieke loopbaan hem werd geadviseerd om zijn etniciteit te gebruiken, iets wat hij altijd heeft geweigerd.
Prem die na jaren zijn lidmaatschap aan de wilgen hing van de partij die steevast naar buiten treedt dat het niet gaat om je afkomst maar je toekomst, zei tegen Baldwewsingh dat hij nooit op een witte man stemt, slechts eenmaal bij uitzondering op Asscher.

Niet een weloverwogen keuze voor een kandidaat-politicus op de lijst om zijn kwaliteiten maar huidskleur is voor hem bepalend?!
Denk hier maar eens over na.
En de reactie van zijn voormalige partijgenoot, de PvdA-wethouder na deze mededeling? Geen.
Wel stak hij zo'n 20 min. verder in het gesprek uit gewoonte de welbekende PvdA-mantra af over belangrijkheid van verbondenheid, groepen in de samenleving verbinden, niet met de rug naar elkaar toe staan, blablabla...
v.a. minuut 01:30 www.nporadio1.nl/gemist

drs.Nee | 26-03-18 | 02:55

de sluipwesp methode.. je legt je eieren in een bestaand gastverblijf laat ze daar uitkomen en dan hoppa.. a new day has become!

fikkieblijf! | 26-03-18 | 08:35

Prima. Nederland ligt op koers om zo spoedig mogelijk islamitisch te worden. Rutte, Pechtold, GroenLinks, zij faciliteren alles, hartelijk dank. En Geert maar blijven bashen.

hoogstetijd | 26-03-18 | 02:17

Mmm ik ben jammergenoeg nog jong genoeg om de aanstaande burgeroorlog mee te maken. Naja ik weet wel wie het onderspot gaat delven. Dat ben niet ik. Zoals gewoonlijk in de geschiedenis gaat de invasieve macht van de islam het putje in.... Klinkt misschien debiel zo in 2018, maar lees deze post nog eens terug in 2028 of 2038 en dan kijken wie er gelijk had, op alle punten.

peterdh | 26-03-18 | 00:46 | 2

Veel succes met je hooivork tegen met Kalaznikovs bewapende moslims.

Rest In Privacy | 26-03-18 | 02:40

Ik hoop het voor je en zal het volgen maar hopelijk niet vanaf Nederlandse bodem.

Titje | 26-03-18 | 07:34

Trots op Eindhoven had dit ook met een of andere doos die dr halve familie op de lijst bleek te hebben en dit komt dan ook stiekem heel erg vaak voor vooral bij de Sp en zo en Wilders houdt zijn partij ook bij elkaar met familie en het CDA ook alleen daar kiezen ze van dubbele achternaam zodat het ons niet opvalt.
Wat wil die DENK nou voor radicaals dan goede ouderenzorg voor turken nou das alvast beter dan die criminele neder doodsbidders van de trek de stekker er maar uit d66 die je oma dr graf in helpen met gezellige praat over het nut van haar organen. Verder hebben Turken lekkerdere broodjes dan wij en voeden ze hun kinderen nog op wat je van d66 ook niet meer kan zeggen.
Turken drinken verder allemaal sas bier en die jongens blowen ook gewoon alleen dan via een pijp want dan hoeven ze niet bang te zijn voor... hun moeder. Daarom hoef je ook niet te vrezen voor die lange arm van Ankara want aan hun wietpijpjes zijn ze erg gehecht.
Verder dragen ze allebei vaak baarden maar bij die Turken staat dat ook. Doe dus maar niet zo bang en scheer je gewoon, nerdmannetjes.

zazkia | 26-03-18 | 00:00 | 5

Pfff. Jij woont zeker ook ontzettend gezellig multiculti met zulke lieve turkse mensen naast je en je hebt het he-le-maal kek naar je zin? Oh, te weinig geld om te verhuizen dus maak je er maar het beste van.

Dagdief | 26-03-18 | 03:11

Lekkerdere broodjes... zeker lekker al die fosfaten en stront bacterien, dwaas.

WayneGretzky*99* | 26-03-18 | 08:31

Op een islamitische partij stemmen voor de lekkere broodjes...
Tja
Veel succes met je diabetes en hartkwalen.

Geef mij maar een broodje haring, lekker en gezond.

Angelina-a | 26-03-18 | 09:27
▼ 2 antwoorden verborgen

Omdat Turkse afkomstig, mijn land.

Maar wel graag jullie bijstand, kinderbijslag, huurtoeslag enzovoorts, jawel graag, want ome Erdo geven ons niks.

Nelis SplitBloes | 25-03-18 | 23:53

hahaha

heilignootje | 25-03-18 | 23:53

Nou pangpang kereltje Pechtold vond het leuk dat onze militairen zich zonder munitie voor mogen bereiden op hun levensgevaarlijke taak, welnu (-D)66, erg grappig om te zien hoe jullie nu zonder achterban of met onbetrouwbare achterban mogen doen alsof jullie niet met losse flodders schieten in de politiek. Ik vind voorlopig alle ellende die een (-D) 66 of een PvdA overkomt bijzonder grappig.

ZSU-23-4 | 25-03-18 | 23:47

Dat mensen gebruik maken van hun voorkeursstem is eigenlijk prima. Je kunt je afvragen in hoeverre niet-Turkse voorkeursstemmers door betere overwegingen worden gemotiveerd dan Turken die op een Turk stemmen.

JvanDeventer | 25-03-18 | 23:46

Volgens die redenering horen Turken in Turkije.

doskabouter | 25-03-18 | 23:41 | 1

Turkije bestaat niet. Het is op Europa veroverd gebied en spoedig zal er een uitbreiding plaats vinden.

Rest In Privacy | 26-03-18 | 04:30

Al een poos geleden de hoop opgegeven en vind het nu vermakelijk. het plebs verdient niet beter. Het is of te dom om het aan te zien komen, of het interesseert ze gewoon niet. "Het decadente Westen zal ten onder gaan aan de volkeren uit het Oosten en Zuiden." Het lijkt het Romeinse Rijk wel, vlak voordat de barbaren de stadspoorten openbreken en het continent in een paar eeuwen durende Dark Age stort. Klap allemaal maar kapot.

Ketchupbadger | 25-03-18 | 23:40 | 5

Helaas worden dit soort prachtmensen monddood gemaakt.

poisonivy | 26-03-18 | 00:19

@Ketchupbadger | 25-03-18 | 23:40
Precies hoe ik erover denk...
Ik wil het niet zo, maar de meeste andere mensen blijkbaar wel, het zij zo.

Slipsnifter | 26-03-18 | 01:26

@poisonivry
Als Nostradamus gelijk krijgt, komt er eerst een grote strijd, maar wint uiteindelijk het Westen en wordt de islam gedecimeerd. Dus valt mee allemaal.

Angelina-a | 26-03-18 | 09:30
▼ 2 antwoorden verborgen

Een ieder met gezond boerenverstand zag dit al lang aankomen. Alleen de wegkijkers en deugers wilden het niet zien. Straks nog een zootje Marokkanen er bij en dan is het helemaal klaar. De Nederlanders zijn ook te beroerd om te stemmen en dan krijg je dit. Ik voorspel nog een hoop ellende voordat de wal het schip raakt.

poisonivy | 25-03-18 | 23:37

Tja, normaal gaan de meeste stemmen naar de lijsttrekker en de opvolgende kandidaten krijgen dan de extra zetels.
Het systeem van voorkeursstemmen is op zich sympatiek want de burger kan dan de kandidaat kiezen die zich het beste inzet. Dat systeem keert zich nu dus tegen de partij doordat mensen alleen maar stemmen op afkomst. Ga als blanke Hollander maar eens verkondigen dat je alleen maar op andere blanke Hollanders wil stemmen en zie hoe snel je voor racist uitgemaakt wordt, maar als je een kleurtje of achterlijk geloof hebt, is het geen probleem. Die mevrouw op #4 heeft nog geluk dat ze een vrouw is (want vrouwen stemmen graag op de hoogstgeplaatste vrouw) want anders was er een derde moslim met haar zetel aan de haal gegaan.

Die gast op plek #30 zou overigens intern gezegd hebben dat hij helemaal geen politieke ambities had, maar die zetel laat hij natuurlijk niet gaan.

En het bestuur staat nu voor het blok. Worden deze heren te hard aangepakt, dan splitsen zij zich af (net als kuzu en ozturk), doen ze te weinig, dan staan ze voor aap dat ze zich zomaar de helft van hun zetels laten afpakken.

Ik haal vast popcorn in huis!

dezakloper | 25-03-18 | 23:34 | 3

Dat vrouwen op een vrouw stemmen vind ik precies even treurig als dat Turken op een Turk stemmen.

JvanDeventer | 25-03-18 | 23:40

JvanDeventer | 25-03-18 | 23:40
Ja, dat is het ook

dezakloper | 26-03-18 | 00:23

JvanDeventer: en zelfs met die aanpak om alle vrouwelijke stemmen te claimen verloor Hillery alsnog. Hoe een loser kun je zijn.

Winter_is_coming | 26-03-18 | 09:09

Hahahaha! Leuke grap. Maar ik heb hem door. Bijna 1 april toch? Het is D66 hoor. Het kan gewoon niet.

joost3001 | 25-03-18 | 23:26

Merkel, Merkel, Die Zahl der Messer-Angriffe in Deutschland nimmt dramatisch zu: Berlin – Ein 18-Jähriger ersticht aus Eifersucht seine Freundin (17). Ein Siebenjähriger rammt seiner Lehrerin ein Messer in den Bauch. Ein 15-Jähriger ersticht seine Mitschülerin (14). Ein 14-Jähriger sticht auf einem Spielplatz einen Mann ab, sagt danach: „Mir egal, hat er verdient.“
www.bild.de/news/inland/messer/messer...

Bill Cosby | 25-03-18 | 23:17 | 1

SP, '66, GL en PvdA willen deze barbaren per luchtbrug ophalen uit de islamitische hellholes.
Oogkleppen op, oordoppen in en een giga plank voor de kop...

appelvink | 25-03-18 | 23:38
-weggejorist-
De Evangelist | 25-03-18 | 23:15 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

@Van Rossem, met alle respect. Ik mag die Dicklikkers66 ook niet. Draaf niet door, aub. ;) En ongewenst de typhus voor het kereltje!

Standvastig | 25-03-18 | 22:55

Wat zouden de gebroeders De Wit hier van vinden?

Afgeschminkte Bassie | 25-03-18 | 22:54

Als uw argument niet meer is dan "Turkse afkomst, is mijn land" dan zie ik u graag vertrekken naar uw land. Ik hoop van harte dat u nog aanc=vullende argumentatie had.

devil13 | 25-03-18 | 22:43 | 1

Je bedoelt aanvullende uitkeringseisen.

Boer Kini | 25-03-18 | 22:44

In Amsterdam Zuid Oost hoor je hetzelfde bij straatinterviews: stemmen op Sylvana omdat ze ook donker is. Etnisch profileren noemen ze dat bij BIJ1.

Simon_GS | 25-03-18 | 22:39 | 2

Pure racisme idd

dk-- | 25-03-18 | 23:23

Dat wordt vanzelf recht getrokken. Die Syl is niet zo slim en zal snel door haar arrogantie alsnog door de mand vallen. Slechts 5000 stemmen is niks. Maar die Denkers zijn geslepen. Fortuyn en Wilders (geen fan van) hebben hun leven/vrijheid opgegeven door hun waarschuwingen en now we're fucked. Er is geen weg meer terug...

Sandronique | 25-03-18 | 23:44

Tijdens de massa-kolonisatiegolf in 2015 wilden sommige Franse steden alleen christenen hebben. Wat daar van geworden is weet ik niet. Maar ze hadden wel gelijk; haal alleen christenen en andere minderheden hier naar toe; die worden in het MO massaal vervolgd door dezelfde moslims die eerst zielig uit hun oogjes kijken maar dan hun ware aard laten zien, bijv door in de AZC's de christenen en andere minderheden te terroriseren. De staat moet zijn burgers beschermen - dat is het wezen van de natiestaat: burgers geven hun geld en stem, in het vertrouwen dat de overheid hun welzijn zoveel mogelijk bevorderd, Nederland is geen tentenkamp. De islam heeft in 1400 jaar grote delen van de wereld onleefbaar gemaakt, dat dien je in overweging te nemen als overheid. De morele verplichting om de halev wereld op te nemen hebben we niet, het is louter goedheid van de belastingbetalende en vreedzame Nederlandse staatsburgers die toch al de moeite nemen om parasitair links te laven en te voeden.

Wie anderen belerend wil opzadelen met zijn eigen morele obsessies moet maar met gelijkgestemden naar het MO reizen en daar de handen uit de mouwen steken en er het eigen geld insteken. De bijbelse verplichting om vreemdelingen te helpen waar linkse christenen mee aan komen draven, is een _persoonlijke_ verplichting en vraagt om _persoonlijke_ actie, vraagt opvang in de eigen wijk en niet in andermans wijk en is niet bedoeld om complete volken te huisvesten - nergens vraagt de Bijbel om zelfmoord te plegen.

Boer Kini | 25-03-18 | 22:29 | 3

Nog niet overtuigd? Hier de horror-situatie voor joodse scholieren die steeds openlijker worden bedreigd door moslims-scholieren.
"Bei einem früheren Vorfall sei seine Tochter sogar mit dem Tode bedroht worden. Der körperlich deutlich überlegene Schüler habe der damaligen Zweitklässlerin gesagt, sie solle geschlagen und anschließend umgebracht werden, weil sie nicht an Allah glaube, sagte der Vater der „Berliner Zeitung“."
www.welt.de/politik/deutschland/artic...

Boer Kini | 25-03-18 | 22:43

Hear hear!

appelvink | 25-03-18 | 22:44

Maar.... Uitkiering? Want naw geld! U gek zijn? Ik merrie rijden! Wat daaro gebeurt? Ja... Bemiet u zig er niet mee! Stomme kuffar. Islam is allies!

Standvastig | 25-03-18 | 23:03

Ik heb het al heel lang geleden gezegd. Ze wonen wel hier, maar leven daar.

CherJW | 25-03-18 | 22:23

Alle tradities overboord, weg met de nare spruitjeslucht, christenen voor gek zetten en straffeloos beledigen en ondertussen juichend het paard van Troje binnenhalen. Dat dit D666 overkomt is dan een beetje gerechtigheid.

Eppo | 25-03-18 | 22:15 | 2

Ik weet nog dat de '66 roerganger Peggold ooit vroeg: "Of bent u bang voor vreemde luchtjes in het trappenhuis?"
In het trappenhuis van zijn Scheveningse penthouse hangt de goedkope odeur van corruptie, hypocrisie en halalvoer.
Mooi dat twee mohammedanen twee '66-zetels hebben ingenomen. Waren dat twee SGPers geweest, dan had Peggold spontaan ontploft.

appelvink | 25-03-18 | 22:40

@appelvink | 25-03-18 | 22:40
halalvoer? Die gast heeft het niet eens door. Daarom koop ik ook geen pizza meer. Alles is nep, alles HALAH! NEP DUS! Net zoals het kereltje. AKA het miezerige mannetje.

Standvastig | 25-03-18 | 23:06

Goed dat dit D'66 is overkomen.
Jammer dat dit de Dortse bevolking is overkomen.
Maar ook hier ben ik weer positief verontrust.
Laat 't Turkse cliëntelisme (lees: eigen Turken éérst helpen in ruil voor andere Turkse ritselarijen; lees corruptie door Turks racisme)
Zoals ik 't cynisch positief ook prima vindt dat Bij1 in de Amsterdamse raad zit met één zetel.
Dan zal blijken, dat Sylvana Simons 'gewoon' is waar ze van verdacht wordt: zwart racistisch.
De hypocrisie van de importmensen, hun primitiviteit moet ontmaskerd worden, mensen.
En als dat zichtbaar wordt bij de Turken/Marokkanen van DENK, en als dat zichtbaar wordt bij de Surinamers/Antilianen van Bij1; dan is dat prima.
Daar is onze democratie voor; om te worden gewogen en te licht worden bevonden.
Mijn zorg is niet de importmensen.
Mijn zorg is slechts onze Nederlandse ruggegraatloze politici, die blijven wegkijken van wat zich afspeelt, omdat ze 'andere zaakjes' hebben te bedisselen en ritselen.

Der Paulie | 25-03-18 | 22:06 | 1

"Dan zal blijken, dat Sylvana Simons 'gewoon' is waar ze van verdacht wordt: zwart racistisch."

Ik zit al in mijn handen te wrijven. Domme kudT. Gefaald in alles... En dit gaat goed komen? Gaat weer iemand op zijn bek, alleen die slachtofferkaart... Minkukel. Nietsnut dat het is. Hadden wij daar al belasting over?

Standvastig | 25-03-18 | 23:19

Gelukkig hebben we de Denen nog.

Dutch_Holland | 25-03-18 | 21:56

Tja, dat krijg je als je mensen naar je land haalt die een cultuur hebben die haaks staat op de jouwe.
Dan integreren ze niet, omdat ze gewoon helemaal "niks hebben" met jouw land en jouw gewoonten.
Dan houden ze vast aan hun eigen cultuur, dat kan een kind nog bedenken.

Slipsnifter | 25-03-18 | 21:52

Ik zeg meer immigratie. En dan vooral uit arme islamitische landen. Wonen heel veel goede tandartsen en Atoom wetenschappers, heb ik gehoord van een man in een regenjas. We vergrijzen immers. En goede atoomwetenschappers zijn altijd welkom. En meer EU, want dan hebben we eeuwige vrede en welvaart!

Mark_D_NL | 25-03-18 | 21:41

Prachtig.

Mark_D_NL | 25-03-18 | 21:35

Wat wil je nou eigenlijk van die lui ?
Ze kwamen hier voor het geld , belanden in een Turkse enclave , kijken Turkse TV , praten Turks, winkelen bij Turkse winkels, gaan naar een Turkse moskee , kinderen gaan naar school met haast alleen Turken dus waar denk je dat die lui dan op gaan stemmen ? Die komen niet uit Turkije , ze hebben Turkije mee hier naar toe genomen, die integreren niet maar breiden alleen maar uit !

Castor12 | 25-03-18 | 21:24

In het geval van alle Turken hier in Nederland is het zo dat alleen de Turken die hier geassimileerd zijn succesvol zijn geïntegreerd (zij vormen slechts een paar procent), dat zijn er dus niet zo veel.
De meeste Turken zijn helemaal niet geïntegreerd, maar onomwonden kolonisten. Oftewel imperialisten die de voorposten van een te vestigen pan-Europees Turks/Ottomaans kalifaat zijn; de voetsoldaten en broedkippen van islamfascist Erdogan dan wel zijn vroegere kameraad Gulen.
En dat hebben wij Nederlanders te danken aan de 'weg met ons' politiek van de pvda/cda/vvd en de sukkels die er ook nu weer op gestemd hebben, immers twee van die drie pro-immigratie en pro-EU partijen zitten weer in de regering.

GeinPonempie | 25-03-18 | 21:22

Ik zie geen Turken, ik zie Nederlanders die fair gewonnen hebben en iedere d66-er die een Turk ziet is een racist.

Zoltan | 25-03-18 | 21:12 | 6

@Zoltan | 25-03-18 | 21:12

Apart dat je dat niet ziet. Want ze zijn zonder twijfel gekozen om hun Turkse stemmer - die jij hoogstwaarschijnlijk ook niet ziet - dat juist heel goed zien.

omanders | 25-03-18 | 21:53

Mijn hemel.. missen jullie DKS zo erg?

Zoltan | 25-03-18 | 22:37

Ken je de mop van de Turk die Nederlander werd? Hij werd geen Nederlander. Hahahaha.

jacobh-59 | 25-03-18 | 22:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik zie dat wilders nog wel eens heel groot wordt , en dan dubbele paspoort afschaffen de vliegtuig maatschappijen zullen het druk krijgen en er is geen enkele bus meer verkrijgbaar ,dat wordt de toekomst

witchmaster | 25-03-18 | 21:09

In Dronten zijn 2 kandidaten verkozen met voorkeursstemmen maar nemen geen zitting in de raad . Dat vind ik kiezersbedrog !

elevator | 25-03-18 | 21:08 | 1

Hier in Amersfoort idem. Notabene degene op wie ik gestemd heb kon met voorkeursstemmen de raad in, maar geeft d’r zetel op. Ik heb nooit eerder spijt gehad van mijn keuze bij de verkiezingen, maar nu had ik dat binnen 48 uur wel. Ik ben pislink. Kiezersbedrog! Misleiding! Bah.

Robin Hood | 25-03-18 | 21:24

Een onnozele commotie. Al jaren geleden heeft de PvdA dit in Rotterdam in een veel schrijnender uitvoering meegemaakt. Als politieke partijen dan nu nog slapen, dan hebben ze niet goed opgelet. Zij willen met allochtone kandidaten de allochtone stemmen winnen, dan ook niet zeuren als dat goed lukt. Als *66 Dordrecht deze mannen de partij test heeft doen doorstaan zijn het echte *emocraten66. Men kan nu eenmaal niet zeggen laat je kiezen en negeer dan de kiezer, hoewel dat wel een gangbare *66 gedachte is. Maar de kersverse Turkse raadlieden zijn nu eenmaal geen Kees en ik wens ze veel succes.

eastender | 25-03-18 | 21:08 | 3

Dus u denkt dat deze Turken echte democraten zijn?
En dan Erdogan bewonderen? Die de democratische trein neemt tot eindstation islam. Dat is misbruik van democratie, geen democratie.D
Democratie eindigt wanneer democratisch de democratie wordt afgeschaft.

marjen | 25-03-18 | 21:19

Over vooroordelen gesproken. Zij zijn door *66 op de lijst gezet en zij zijn door burgers met stemrecht gekozen. Zo gaat dat in een democratie. Geef deze mensen de tijd zich als raadslid voor *66 te bewijzen en kijk dan of het democratisch gehalte tekort schiet. Beide mannen zijn al actief in de partij. Er zijn heel wat (Alevitische) Turken in dit land die heel goed ingeburgerd zijn, die hier geboren en getogen zijn. Om al op voorhand misbruik te roepen vind ik niet kunnen.

eastender | 25-03-18 | 21:39

We zullen zien. Als je gelijk hebt dan gaan deze 2 Turken het D66-programma uitdragen en proberen uit te voeren. Maar zou u heel erg verbaasd zijn als ze alleen de belangen van de Turkse gemeenschap gaan behartigen? Ik niet. En als ze zich binnen een jaar afgesplitst hebben, weten we helemaal zeker wat de ware bedoeling is. We gaan het zien.

ChupaChupa | 26-03-18 | 08:40

Die splitsen zichzelf af binnen de vier jaar, Let maar op.

Johan_Voorhaar | 25-03-18 | 21:07 | 1

Vier jaar? Ik geef het enkele dagen.

Hufterst | 25-03-18 | 21:25

Wat een giller.

Zoltan | 25-03-18 | 21:04

Penthouse kan beter geen praatjes krijgen want die twee splitsen zich zo van D66 af , maar blijven wel zitten dan natuurlijk .

Castor12 | 25-03-18 | 21:03

Altijd al raar gevonden dat gezworen Turken, Marokkanen en andere islamieten bij een “democratische” Nederlandse (en vaak christelijke) partij gaan en daar worden toegelaten. Pure Vijfde Colonne.

Leffe Blonde | 25-03-18 | 21:03

Om die.zelfde reden stemmen mensen op de PVV. Voor ons fadurlant. Want wij zijn Hollanders. Stom volk. Allemaal.

MagIkAlWeer | 25-03-18 | 20:56

Dordt is nu al 'n gespleten stad. Daar kan 'n gespleten '66 ook wel bij. En ze hebben 't bij' '66 zelf gewild. Je hoeft niet per se excuusturken op je lijst te zetten. Fuck you' '66.

LJBrinkhorst | 25-03-18 | 20:56 | 2

Fuck you '66?!? Nu vraag ik me wel af hoe jij aan zo'n nick komt, want LJB is toch wel de nr.1 hypocriet van *66 mastodonten snobs.

eastender | 25-03-18 | 21:12

Hahaha, true. Je moet wat qua nick dus ik koos voor deze kakkineuze drol '66

LJBrinkhorst | 25-03-18 | 21:18

Niks aan de hand. Zo werkt het systeem nou eenmaal. We mogen juist blij zijn dat de heren zo goed geïntegreerd zijn dat ze het spel geheel conform de regels spelen.
Dat de collega's op de lijst niks wisten van de voorkeurscampagne van de heren, is een kwestie van onderling fatsoen die ze maar lekker onderling moeten bespreken.

Amsterdamsko | 25-03-18 | 20:53

Heerlijk dat Dictatuur66 dit overkomt, die worden even hard met de arrogante neusjes op de feiten gedrukt.

maar dan even los daarvan. Dit is natuurlijk heel erg. Turken die schaamteloos Turken aan zetels helpen; nationaal, lokaal, maakt allemaal niet uit. Alles de lange arm van Erdogan. Deze twee mannekes zitten nu in de raad om zich sterk te maken voor louter Turkse belangen. het is geen democratie, geen behoorlijk bestuur om het voor iedereen een beetje leuk te houden. Zij zullen doen waar de achterban ze voor gekozen heeft. Eigen volk eerst!!!

niks integratie, iig niet van Turken. hopelijk krijgen we ook niet zo'n actie vanuit de Marokkanen. denk dat die minder georganiseerd zijn dan de Turken, maar je weet niet....
Wat dat betreft zie je dat Nederlanders met Surinaamse, Antiliaanse, Indonesische, enz achtergrond dit beter doen. kiezen wel voor een partij, niet voor een eigen Drammerig nationalistisch en islamitisch belang.

Nuuk | 25-03-18 | 20:51 | 1

De eerste zin, Nuuk, heel goed. Wat die Marokkanen betreft: Met de landelijke verkiezingen was hun opkomst na stemadvies in de moskee enorm groot. Ik woon aan de route naar het stembureau en ik heb nog nooit zoveel vrouwen er naar toe zien stiefelen. Andere groepen maken hun eigen politieke keuzes, de Marokkanen doen wat ze opgedragen wordt.

eastender | 25-03-18 | 21:18

Ik vind het moeilijk om te bepalen waar ik een groter hekel aan heb, aan '66 of aan Denk...
Om te democratie te ondermijnen heeft '66 tot nu toe meer bereikt....

Iknowall | 25-03-18 | 20:41

Enerzijds via dit walgelijk. Anderzijds is het zoooo leuk.

CommandeurBroekhuis | 25-03-18 | 20:39

Glorieuze overwinning van het democratisch systeem.

We kunnen er wel moeilijk over doen en ik had het denk ik ook liever anders gezien, maar als Joop en Annie lekker in hun bed blijven liggen ruften en Hasan en Melike wel gewoon gaan stemmen... en als nummer 2 en 3 te lam zijn om campagne voor zichzelf te voeren (alles ter glorie van de lijsttrekker, volgens goed D66 gebruik) en 9 en 30 wel de moeite nemen om eens iemand zonder moeilijke-bril-blauw-pak-bruine-schoenen aan te spreken... Dan krijg je dit.

Sjors W. | 25-03-18 | 20:38 | 1

Klopt als een zwerende vinger.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 22:06

Je mag hier geen inhoudsloos commentaar geven, maar: LOL
En Kevin, veel plezier de komende jaren. Als jij of de Denk66 raadsleden het tenminste zolang volhouden.
Oja, en ROFLOL.

arbeid_loutert | 25-03-18 | 20:38

Ben benieuwd wat Gijp hier van vindt.

B0bBer | 25-03-18 | 20:37

Eigenlijk werd er natuurlijk al een tijd ‘op’ dit duo gestemd, toen zaten ze bij de PvdA.... Anderen partijen doen dit ook, alleen zijn dat niet van zulke wolven in schaapskleren.... alhoewel, op NIDA na, want die is ontstaan uit GroenLinks.

JI-HAAT | 25-03-18 | 20:37

Twee jaar geleden hier al eens geplemd: als Geenpeil anderhalf keer zoveel mensen kan organiseren als dat er überhaupt lid zijn van een politieke partij, dan kan je ook de complete politiek overnemen. Kennelijk waren Turken de enigen die dat begrepen, want hier stond de imam praktisch mee te kijken welke gelovige op welke Turk (#9 of #30) stemde. En inderdaad: het had bij geen betere partij kunnen gebeuren. Deze keer nog zilver, volgend jaar bij PS de PvdA achterna oin de race naar de bodem.

Pierre Tombal | 25-03-18 | 20:37 | 3

"dan kan je ook de complete politiek overnemen"...

Dat valt nog best wel tegen. Het levert 4.945 stemmen op.

Sjors W. | 25-03-18 | 20:43

Geen idee hoe jij van ongeveer 450.000 op 4.945 komt, maar het gaat hier dus niet om het aantal stemmen maar over het vervangen van de personen waarop je kunt stemmen. Als Geenpeil 28.000 mensen plaatst bij de VVD is Pritt de volgende premier. Met nog eens 29.000 mensen kan Keesvee zijn politieke toekomst vaarwel zeggen en rest ook Pechtold niks anders nog dan uit het raam van zijn penthouse springen. 14.000 GroenLinks leden waren voldoende om Yesser Klaver ertoe te bewegen de stem van vier miljoen Nederlanders die de moeite hadden genomen zichzelf te laten horen als niet ter zake doend weg te zetten, iets meer dan het dubbele zendt hem gegarandeerd enkele reis richting het land waar hij zichzelf meer verbonden mee voelt. Onze complete regering is te koop voor minder dan tien miljoen euro. Voor de prijs van twee kratjes bier per persoon herstelt nog geen half miljoen mensen onze democratie en soevereiniteit, of draagt deze over aan Poetin.

Pierre Tombal | 25-03-18 | 23:34

@ Pierre Tombal | 25-03-18 | 23:34
Ah, ik dacht dat je een democratische overname door verkiezingsdeelname bedoelde. Dat levert 4.945 stemmen op.

Sjors W. | 26-03-18 | 09:48

Osman Bosuguy is een expert op het gebied van maatschappelijke vraagstukken.
Dat is toch heel andere koek dan dit:
Johnas van Lammeren uitgeroepen tot beste raadslid 2018:
Hij was ​onder meer betrokken bij de komst van de ja-ja sticker in de hoofdstad. Sinds dit jaar kunnen Amsterdammers deze sticker op hun brievenbus plakken als ze reclamepost willen ontvangen, doen ze dat niet dan krijgen ze ook geen reclame.

vanvandaag | 25-03-18 | 20:37 | 1

Expert maatschappelijke vraagstukken, dat = Turken helpen hun weg te vinden langs de uitkeringsloketten, Echt! Islam altijd eerst, onder de vlag van westerse leuzen.

marjen | 25-03-18 | 20:49

Iedereen van AIVD t/m die krentenbollen in Den Haag zijn de totale regie kwijt.

Vreedzame moslims bestaan niet, wel bestaan er slapende moslims die elk moment geactiveerd kunnen worden.

moslims zijn niet verlicht, het zijn kudde dieren met lemmingen gedrag.

Nederland is in al zijn haarvaten al geïnfiltreerd met deze ideologie welke een totale wereldoverheersing nastreven.

Hoe diep deze achterlijke ideologie al in ons bestuurlijk apparaat is binnengedrongen heeft u de afgelopen dagen kunnen lezen en zien.

Als we hier verandering in willen brengen dan dienen we de bron aan te pakken en dat zijn onze volksvertegenwoordigers, regering en een groot gedeelte van het ambtelijke apparaat.

Zij zijn diegene die het zo ver hebben laten komen en hun verantwoording niet aankunnen, daar moeten we zijn, zij die ons verraden hebben.

De achterlijke ideologie kun je eigenlijk niets kwalijk nemen zij weten niet beter en volgen hun profeet met zijn haat naar ons toe.

Den Haag met al zijn bestuurlijke elite zijn de hoofdschuldige voor het drama wat zich nu aan het voltrekken is.

Hun mentaliteit is verachtelijk en zij zijn alleen voor eigen gewin bezig, na enkele jaren cq weken vertrekken ze weer zonder ook maar enige verantwoording af te hoeven leggen voor hun (wan) daden, op naar hun nieuwe job, beloofd door een van de vele honderden lobbyisten van de multinationals die in Den Haag rondzwerven.
Hoe het met u gaat is totaal onbelangrijk voor deze narcisten, laat staan het landsbelang.

En dan onze seniele minister van Staat “DONNER”, deze beweerde ‘’ Als er genoeg islamieten zijn binnen gelaten, dan is de sharia wetgeving een gevolg van het democratisch recht van deze moslims” . Hoe knettergek moet je zijn als je met deze gedachtegang rondloopt. Eerst onze Natie vol laten lopen met islamieten die tevens onze sociale cohesie kapot maken en dan als toegift hun sharia erkennen.

Nou voor mij is deze CDAer knettergek en dient zo spoedig mogelijk opgesloten te worden, deze seniele oude meneer is wel minister van Staat he.

In Den Haag stuurt men bijna onbeperkt geld naar naar Gaza, oftewel Hamas. Kunnen ze weer lekker tunnels bouwen en raketten afvuren op Israël.



Timmermans vermoed dat de IS genocide pleegt, hij weet het nog niet zeker.


Den Haag legt sancties op bij Rusland, maar waarom weet niemand precies.


De oud Koningin gaat op bezoek bij Quatar en diverse andere Arabische olie rijke landen waar Shell grote belangen heeft, getooid met koplap, waarom zo nederig? zijn het familiebelangen tenslotte had Wilhelmina 25 % van de aandelen BP in bezit voor de overgang naar Shell. Maar ja persoonlijke en familie zaken regel je in de zandbak zo ook Lubbers (Hollandia Kloos).

Hoe gek wil je het hebben met deze zelf benoemde elite?

von Amsberg | 25-03-18 | 20:36 | 1

Je vergeet Adri van Tiggelen... Oh het lijkt een simpele ziel, maar vanuit zijn huis in Helmond manipuleert hij alles.

Sjors W. | 25-03-18 | 20:46

In Rotterdam heeft DENK 16955 stemmen gekregen. Goed voor 4 zetels.
De nummer 1 -Stephan van Baarle (!) kreeg 3460 voorkeurstemmen.
De nummer 20 -Kuzu kreeg 6614 voorkeurstemmen. (als lijstduwer)
Kuzu neemt (tijdelijk) zitting in de Gemeenteraad. Naast zijn 2e kamer werk.

demaup | 25-03-18 | 20:34 | 2

-Stephan van Baarle (!)

Leuke naam, maar duidelijk turks bloed

Historicuck_Han | 26-03-18 | 00:40

Van Baarle heeft een Turkse vader en natuurlijk ook een Turks paspoort...

gas-man | 26-03-18 | 08:34

DrumPiet | 25-03-18 | 20:21 |
Prachtsysteem, voor jou.
51% besluit dat de andere 49% hun geld mogen inleveren.
Dat is NL.
En dan nog die referenda - een lachertje.
Hoe laat moet je je morgen bij het UWV melden?

Ichneumonidae | 25-03-18 | 20:29 | 1

Weet jij wel dat het UWV een verzekeringskantoor is? Ik wel. En ik hoef mij mrgen nergens te melden, ik werk wanneer mij dat uitkomt en morgen ga ik lekker met de hond lopen en daarna een beetje hout kloven.

DrumPiet | 25-03-18 | 20:53

Heeft deze mevrouw nou een kopvodt op of een hoofddoek. Ik zie het verschil nooit zo goed.

beau van rtl | 25-03-18 | 20:28 | 2

In haar geval zou ik toch een burka adviseren. Soms begrijp ik die turken wel hoor.

beau van rtl | 25-03-18 | 20:33

beau van rtl | 25-03-18 | 20:28 |
Je hoeft alleen maar naar die terneergeslagen rotkop te kijken om te weten dat het geen zak uitmaakt. Zij is moslim en als ze het waagt ook maar iemand van haar (mannelijke) familie tegen te spreken dan eindigt ze in een blijf-van-m'n-lijf-huis.

Tenzij ze in de SM-scene zit, dan zit je wel geramd met een islamitische echtgenoot.
Of zwager, neef, vader of ander inteelt-type.
Ga maar een google-en.

Ichneumonidae | 25-03-18 | 20:46

Democratie op zijn best. +1

DrumPiet | 25-03-18 | 20:21 | 4

Precies, in ieder geval beter dan in een durrup hier in de buurt. De ex-Prins Carnaval (!) stond op de CDA lijst, werd vervolgens met heel veel voorkeursstemmen gekozen en leverde prompt de extra verworven CDA zetel weer in. Nee, dan ben je integer bezig ;(

Vesta | 25-03-18 | 20:29

Die uzi die ik in de jaren tachtig had bij defensie zal mits goed in de olie nog wel werken. Gewoon afwachten en vanzelf komt de opdracht het ding te gebruiken. Vrij simpel.De vraag die we moeten stellen wanneer is het zo ver. De stok achter de deur is "je kunt een Hollander zijn laars volpissen .maar pas op als het koud wordt. Gewoon afwachten en het landveraad wordt daarna aangepakt

mapline | 25-03-18 | 20:37
▼ 1 antwoord verborgen

Effe een tv-tip. Nu op Canvas (de Belg): Amazones.
Docu over Koerdische vrouwen die de wapens opnemen om haard en huis te beschermen.

Abject | 25-03-18 | 20:18 | 1

Toevallig. De Israëlisch-Nederlandse militair historicus Martin van Creveld heeft een artikel met dezelfde titel (Amazons) die ook gaat over Koerdische strijdsters.
"The purpose of the unit? “To show,” says the colonel, “that we are different from IS, which will never let women fight.” In other words, propaganda. Though whom the propaganda is intended for, the Kurds themselves or their slavering Western admirers, is left unsaid."
www.martin-van-creveld.com/amazons/

koter | 25-03-18 | 20:49

Hahahah, als je voor een partij stemt is het vrij logisch dat je op nummer één stemt.
Er zijn weinig mensen die denken van nou, dan ga ik me eens verdiepen in nummer 9 van de lijst en mijn voorkeursstem daar op zetten als je weet dat de partij hooguit 5 zetels zal halen.
Normaal ging dat ook altijd zo, maar als een bepaalde groep alleen maar discriminerend stemt en dan binnen een partij. Dan gaat dat systeem nog lachen worden.
-
Verbeteringetje? Geen voorkeurstemmen meer (slaat ook nergens op) en geen roofzetels?

bananabanana | 25-03-18 | 20:17

denk is gewoon een turken partij en hoeveel bewijs wil de politiek hebben voordat ze 2 paspoorten gaan verbieden.

Eddy67 | 25-03-18 | 20:15 | 2

Wat is de logica hiervan? Denk je dan dat ze dan niet meer op DENK gaan stemmen.

koter | 25-03-18 | 21:17

Koter, als je alleen een buitenlands paspoort hebt kan je niet verkiesbaar zijn of kiezen. Hoop ik toch.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 21:31

"onverkiesbaar" is pas sprake van als je NIET op de lijst staat. Erg naief.

TouchSmart | 25-03-18 | 20:08

Ach, Turken kunnen bijna niet net zo erg zijn als witte D66'ers... erger is VVD en GL +1. Maar anderzijds PPV +3 en lokale partij ondanks flinke krimp alsnog de grootste. Daar zitten ook al jaar en dag Turken in.
Al met al is't oprecht best relaxed hier :)

Rest In Privacy | 25-03-18 | 20:07

Moet je eens opletten hoe snel deze excuus Turken als dank, zetelroof plegen als DENK overweegt mee gaat doen in deze gemeente. Dan is het gedachtegoed van '66 ineens heel makkelijk inwisselbaar voor Erdofascistische identity politiek.
Hebben ze dan niks van de PVDA geleerd?
Ze hoeven maar een simpel rekensommetje te maken. Hoeveel Turken/moslims wonen er in de gemeente, en hoeveel zetels levert dat op. Dat is 1 op 1 te vertalen.
Hoe lang blijven autochtone sukkels deze mensen nog het voordeel van de twijfel gunnen en gewone burgers met de brokken opzadelen?

Rest In Privacy | 25-03-18 | 20:05

Politiek correcte Nederlanders. Ga eens naar buiten, naar de grote stad. Kijk eens goed rond. Nog maar een kwestie van tijd. Weinig tijd. Iran was ook nog niet zo heel lang geleden een beschaafd land. Lees 'De Duivelsverzen' eens. Lees ' A Simple Koran' www.amazon.com/Simple-Koran-Readable-...
Er is geen twijfel over welke kant we opgaan.
Het Is Oorlog. Een oorlog die we gaan verliezen zolang we op de hebberige liberalen blijven stemmen. They sell us out. They don't care a fuck about you.

oplichter | 25-03-18 | 20:02 | 5

Oorlog ? Naahh, oorlog zou betekenen dat twee of meer partijen tegen elkaar te keer gaan. Maar wij gaan niet tekeer, sterker nog, we faciliteren het geheel. Ik vraag me oprecht af op de Turken c.s. zich niet 's op de bol krabben en elkaar verbaasd vragen of we het nou nóg niet door hebben.

Vesta | 25-03-18 | 20:39

@koter sinds wanneer is southern poverty een legitieme bron? Jij vindt AFA ook een gezellige wandelclub en Kasja zo emphatisch

Rest In Privacy | 25-03-18 | 20:50

Voor Koter en andere wegkijkers, Bill Warner - Why we are afraid, a 1400 year secret m.youtube.com/watch?v=t_Qpy0mXg8Y lol @ SPLC als objectieve bron. Wat ga je straks doen, de ADL aanhalen?

Rest In Privacy | 25-03-18 | 21:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Turken waren lange tijd best aangepast aan Nederland.
Het is helemaal fout gegaan sinds Erdogan zich als vertegenwoordiger van de islam presenteert.
Dan wordt het plotseling anti-islam als je anti Erdogan bent.
En dat maakt dat Turken nu ook een vijfde colonne worden.
Vanwege de angst een verkeerde islamiet te zijn, vooral bij het gewone volk. De strategen ruiken hun kansen om via D66, de islam in de gemeenteraad te brengen.

marjen | 25-03-18 | 20:00 | 4

koter,
Sinds Erdogan dus. Die man heeft de zaken zwart-wit gemaakt. Pro Erdogan = goeie islam. Anti Erdogan = foute islam, dus afvallig.
Het bange volk kiest dan pro Erdogan, want de Turkse milities weten je te vinden.
Maar progressieve partijen schijnen dit allemaal verrijkende cultuur te vinden. Deze totale debielen.

marjen | 25-03-18 | 20:43

In 2011 was Erdogan al 10 jaar president van Turkije. Niet sinds Erdogan maar sinds Wilders zich expliciet ging richten op Turken. Wilders was al ruim voordat de AKP aan de macht kwam in 2001 anti-islam. Sinds hij bij de VVD zat zat hij al aan de rechterkant van de partij. Wat ook voor de hand liggend is als protege van Bolkestein. Laten we oorzaak en gevolg dus niet door elkaar halen.

koter | 25-03-18 | 21:02

Wat u zegt is op zich te volgen en daar zit zeker wat in. U vergeet echter dat mensen van Turkse komaf in Nederland eigenlijk altijd al vrij nationalistisch zijn geweest (mede ook doordat velen van hen afkomstig zijn van of afstammen van mensen van het platteland met veel conservatievere denkbeelden dan zij aan bijvoorbeeld de westkust van Turkije). Zij zijn daardoor ook vrij vatbaar voor alles wat Turkije en de Turken aangaat ook al woont men hier. De retoriek van Wilders zal er zeker toe hebben bijgedragen dat dit nog eens wordt versterkt en dat men zich terugtrekt in de eigen kring, maar dat was altijd al zo. Dit was ook weer ingegeven door het complete gebrek aan integratie wat ook niet van hen werd verlangd.

Heel belangrijk nog om te noemen is dat Erdogan in de loop der jaren ook veel drastischer en radicaler is geworden dan voorheen. Sinds zijn eerste verkiezing tot president in 2001 is hij geleidelijk aan steeds een nationalistischere, conservatievere en autocratischere koers gaan varen (de huidige gebeurtenissen spreken voor zich, vergelijk ook Rusland en Putin). De nationalistische Turken haken aan bij deze koerswijziging, wat we ook mooi terugzien in de standpunten en populariteit van DENK.

countus | 25-03-18 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

Turken zijn heel goed in organiseren. In de parallelle samenleving ontmoeten ze elkaar bij het winkelen, de coffeeshop, culturele verenigingen en moskeeën. Vandaag ging mijn Turkse buurman naar een familie feestje. Ik vroeg: waar? Hier in Rotterdam? Neen zei hij. In Den Haag. In Rotterdam zijn geen grote feestzalen. Op dat familiefeest kwamen 500 familieleden!
Eens zien of DENK via de Gemeenteraad gaat aandringen op grote feest locaties. En voor wie het (nog) niet weet: Kuzu neemt (tijdelijk) zitting in de Rotterdamse Gemeenteraad. Is met voorkeurstemmen gekozen én omdat het kan.
De kans is groot dat die turken in Dordrecht voor zichzelf gaan beginnen.
Is er bij de volgende Gem. Raad verkiezingen ook een DENK afd. Dordrecht!
Dág Pechtold, dág Ollongren Dág Kees! Bedankt hoor. Wij stappen van de trein die democratie heet!

demaup | 25-03-18 | 19:59 | 2

Ik weet nog een plek die in je rijtje moet waar ze elkaar ontmoeten... het gemeentehuis afdeling Sociale zaken.

Keyboardspeler | 25-03-18 | 20:01

Keyboardspeler
En de penitentiaire inrichting niet te vergeten

Rest In Privacy | 25-03-18 | 20:07

Ik vind het helemaal prachtig... ze hadden het kunnen weten sinds 2002, als ze naar de nacht van Fortuyn hadden gekeken op YouTube, dus ik roep lekker : nanananana..(steekt middelvinger op)

Keyboardspeler | 25-03-18 | 19:59

Dürüm66

Dr. Doom | 25-03-18 | 19:57

Tsaaah | 25-03-18 | 19:50 |
Je hebt wel een pund. Nu nog 'gebeurd' en 'verdiend' in je laatste zin corrigeren en 't lijkt me helemaal top.
Dat gezeik over spelling, hou ik eigenlijk niet zo van. Je haalt er wel GS mee omlaag en da's jammer.

Ichneumonidae | 25-03-18 | 19:55 | 1

Ik snap je pund.

harry19612 | 25-03-18 | 19:58

Nederland moet kapot en Nederlanders werken er full pull aan mee. Best geweldig welbeschouwd. Zelf heb ik toevallig net een aanbod gekregen om in het buitenland te gaan werken dus ik bekijk het verder wel vanaf de zijlijn. Sterkte allemaal.

harry19612 | 25-03-18 | 19:52

Ik begrijp de treurnis niet van de reaguursels.

Het betreft D66. De witte regentenpartij die nu eindelijk 's wordt geconfronteerd met hun eigen groteske en grenzeloze naïviteit.
Prima zaak dat het gebeurd, het zijn maar een paar zetels in de raad en van een partij die dit verdiend.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 19:50

In nabije toekomst zie ik op een ondergronds YouTube kanaal, een paar voormalige Nederlanders, die staan op de erdoganbrug staan in Rotterdam met rood/wit/blauwe vlaggen te zwaaien. Het duurde niet lang of een sharia vuurpeloton maakte daar een eind aan.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 19:50

Een willekeurige quote van de imam of peace (a whise man):
Terrorists are not refugees.
Terrorism is not diversity.
Living in fear is not multiculturalism.
Denying rape/violence is not tolerance.
Cultural invasion is not integration.
Those who don’t understand the above shouldn’t be in government. It’s really that simple.

NordicSpirit | 25-03-18 | 19:49

Let op eind deze maand afsplitsen denk in dordt. En maar zetel roven. Idem die denker uit Amsterdam oud CDA-er die het CDA nog effe rotschop gaf in een interview. Deze mensen hebben totaal geen loyaliteit naar Nederland. De migranten die loyaal zijn zoals een arib worden weggezet als landverraders. Dus gevestigde partijen verenig u en pak dit zooitje ongeregeld aan.

franck7020 | 25-03-18 | 19:46 | 1

Je kunt dat die knakkers niet eens kwalijk nemen. Het is me nogal een staaltje om vanaf de 9e en 30e plek met voorkeur gekozen te worden. En kijk hoe er vanuit de partij met je wordt omgegaan.

Als deze jongens nu direct vanuit Denk op de lijst hadden gestaan in dordt, had '66 het dan met 1 zetel mogen doen ? Het is niet uit te sluiten dat '66 er zelfs op aanstuurt dat ze optiefen. Het alternatief is voor '66 erger; Namelijk dat er met een meerderheid aan moslims in de gemeentepartij, nadruk gelegd moet gaan worden op de achterban en dat er dus islamitisch bestuurd moet gaan worden.

De rapen zijn dan gaar want dit gaat landelijk afstralen op '66. Dat gaat stemmen kosten en daar zit men natuurlijk niet op te wachten. De periode van deze verkiezingen, met opkomst van islamitische partijen en islamitisch bestuur, gaat uitermate interessant worden en is in het kader van het geheel noodzakelijk. De afrekening komt straks bij de volgende 2e kamerverkiezingen of niet en dan weten we pas waar we staan.

netniet | 25-03-18 | 20:05

Waarom jij niet teruggaan naar jouw land, mevrouw ? Veel warmer, gezelliger en fatsoenlijker daar !

ivanhoe bergs | 25-03-18 | 19:46 | 1

Mag niet van dr man

Rest In Privacy | 25-03-18 | 20:09

Turkije is mijn land. Oke dan. Helder. Doei

TilburgDeGekste | 25-03-18 | 19:46

Valt me vaak op dat Turken, ook al spreken ze goed Nederlands, zijn ze ondernemend en/of hebben een goede baan, hebben een opleiding gevolgd etc., ze zich vooral en bovenal Turks voelen en feitelijk ook alleen zijn.

Die mensen (nadrukkelijk niet allen met een Turkse achtergrond maar toch wel de overgrote meerderheid van hen) onderschrijven Turkse waarden en normen en NIET de Nederlandse kern waarden, die ze als het er op aankomt verwerpen. Ze geloven niet in vrijheid van meningsuiting, vrije pers, seculiere rechtstaat, en scheiding van kerk en staat, gelijkheid van man en vrouw etc. maar wel in islam en 'eer'wraak etc. en zijn vrijwel allemaal Erdogan of Gulen aanhangers.

Daarnaast hebben en houden ze allemaal hun Turkse nationaliteit aan en is dat Nederlandse paspoort slechts economisch, fiscaal, en juridisch opportuun. De Nederlandse nationaliteit is slechts handig om van twee walletjes te kunnen eten. Wie zijn dan eigenlijk de zogenaamde 'tweederangs burgers'? Turken en/of Marokkanen wanneer ze claimen slachtoffers te zijn van onder meer geïnstitutionaliseerde discriminatie etc. met hun twee paspoorten of autochtone Nederlanders met maar één nationaliteit?

Al die Turken die het met 'mijn land' over Turkije hebben, moeten eigenlijk gewoon weer remigreren. Ze zijn nooit geïntegreerd, en ze willen het ook niet! Lekker in Turkije gaan wonen, daaag!

Het is volslagen idioot dat al die mensen ooit een Nederlandse nationaliteit hebben kunnen krijgen naast hun Turkse nationaliteit etc.

ps.
Het feit dat die Turken bij d66 op de lijst staan zegt ook genoeg over hoe moreel failliet en wereldvreemd die partij is.

GeinPonempie | 25-03-18 | 19:44 | 5

De taal spreken betekent niet dat je integreert in het land waar je woont. Voor een Turk zijn zijn roots heilig. Ik ben eens met een Turkse op stap geweest in Oost Turkije -zelf kwam ze uit Istanbul- maar zelfs daar lukte het daar om binnen drie stappen op een gedeeld familielid uit te komen. Turken zijn hecht en leven in de volledige overtuiging dat een Turk maar een vriend heeft. En dat is een Turk.

Dr_Prepper | 25-03-18 | 20:22

@Dr_Prepper | 25-03-18 | 20:22 Turkse roots liggen in Mongolië , ze hebben Anatolïe veroverd en de oorspronkelijke bevolkingen gemarginaliseerd en/of uitgemoord.

Zwizalletju | 25-03-18 | 20:45

Turkije is een van de meest nationalistische landen ter wereld. Laatst keek ik een kookshow op 24kitchen. Was een serie over buitenlandse keukens in Australie. Bij elke keuken, cq restaurant, spreekt men keurig engels, behalve bij de Turkse. Daar sprak het personeel enkel Turks onder elkaar (let op, het ging hier om 2e generatie).

martymcfly | 25-03-18 | 21:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Gevalletje karma voor deze genocide ontkenners.

Rico Tampeloerus | 25-03-18 | 19:41

Iemand bevoordelen of benadelen vanwege zijn uiterlijk en afkomst, komt aardig in de buurt van de definitie van discriminatie. Maar nu is het natuurlijk weer positieve discriminatie want betreft arme en onderdrukte groep, de moslims. En ja, dan moet je als moslim wel op een moslim stemmen en discrimineren.
-
Benieuwd of Pechthold en Ollegren van deze opmerkelijke gang van zaken nog wat gaan vinden.

bananabanana | 25-03-18 | 19:40

Wel schattig.. Osman Bosuguy mocht wel 4 keer uitleggen wat de ramadan nu precies was. Leuk man, enig idee waarom NL al ruim 30 jaar lang de kerk vaarwel zegt?

Chemokar | 25-03-18 | 19:38

Mijn Afghaanse buren, hun broers, vrouwen en vrienden.. dus zo'n grofweg een stem of 50, die hebben allemaal PvdA gestemd. Want Aboutaleb moet wel blijven zeiden ze.
Even uitgelegd dat de burgemeester niet gekozen wordt door het volk.
'O' zeiden ze, 'maar Nederland is toch een democratie?'.
Maar go(e)d, ze hadden in ieder geval het verstand en inzicht om niet op Denk of Nida te stemmen want dat soort religieus fascisme kenden ze maar al te goed van hun vaderland.
Ook interessant, de taliban en de ellende komt niet door de islam. Maar door de Amerikanen. Want wanneer men de taliban zou willen weghebben is dat zo geregeld. Maar de Amerikanen steunen de alle armste die bijna creperen en die kun je voor weinig geld alles laten doen. Dus Amerika... ooit zou ik het ook inzien. En ik nam nog een stukje kip die best lekker was.

Premier Trutte | 25-03-18 | 19:35 | 11

Ik heb niets met D66, dus das pech-told-you-so.

Premier Trutte | 25-03-18 | 20:45

bananabanana | 25-03-18 | 19:46

De feiten zijn ook dat de taliban de opiumproductie in Afghanistan zeer sterk had beperkt, en dat de opiumproductie 'in no time' weer op het oude niveau was toen de Amerikanen zich er weer mee gingen bemoeien. Dat zij hebben "getracht daar de orde te herstellen" zal best, maar zeker niet uitsluitend uit "medemenselijkheid".

OverdaanDerOnderheid | 25-03-18 | 22:38
▼ 8 antwoorden verborgen

Het lijkt wel of Turkse D66ers gemiddeld intelligenter zijn dan blanke. \yernazoff

LibertasSimplex | 25-03-18 | 19:34

Zonder de betreffende Turken hadden deze kiezers wellicht op een andere partij gestemd (hoewel ook aannemelijk zou zijn dat ze dan niet gestemd zouden hebben); de winst is per saldo dus wel degelijk voor D66. Alleen worden er deze keer geen roomblanke gutmenschen gefêteerd op een goedbetaalde pluchen zetel.

jemagookniksmeer | 25-03-18 | 19:34 | 1

Winst? D66 is niet gegroeid in Dordt. Alleen zijn 2 vd 4 zetels van nationaliteit verandert.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 19:39

Ik raad iedereen aan de sublieme column van Ephimenco in Trouw van zaterdag te lezen. Die geeft een haarscherpe analyse over de invloed van Turkije op de gemeenteraadsverkiezingen en de naïviteit van politieke partijen na jarenlange vertroeteling van de immigranten.
www.trouw.nl/opinie/met-deze-verkiezi...

worstcase | 25-03-18 | 19:32 | 1

Dank u.

Montu | 25-03-18 | 22:24

Over een paar maanden splitsen die Turken zich af.

Osdorpertje | 25-03-18 | 19:30 | 3

Ja die zie je mijlen ver aankomen

Omebert | 25-03-18 | 19:37

Maanden?

Man.man.man | 25-03-18 | 20:17

@Man.man.man | 25-03-18 | 20:17
Ze kunnen het moeilijk 1 dag na hun benoeming doen. Ze moeten eerst op een goed excuus wachten.

Osdorpertje | 25-03-18 | 20:51

Zie de toekomstige DENK raadsleden 2022

jaap932057795966 | 25-03-18 | 19:28

LOL, eet D’66 maar leeg van binnen uit

Hobbykip | 25-03-18 | 19:27

Nuttige idioten voor neo-marxisten. Laat het maar gebeuren. Des te eerder komt de echte strijd. Europa een groot Sbrenica. Mladic had het voorspeld.

postmodernismisdead | 25-03-18 | 19:26 | 1

Het wordt de hoogste tijd dat Mladic wordt vrijgelaten uit de Scheveningse bajes. We zullen hem nog heel hard nodig hebben.

Lupuslupus | 25-03-18 | 19:30

Egypte werd ooit bevolkt door Egyptenaren met een hoogstaande cultuur hun openheid heeft ervoor gezorgd dat er 1500 jaar later nauwelijks nog een afstammeling van de Oude Egyptenaren is overgebleven en dat de bevolking na nagenoeg volbloed Arabisch is. De hoogstaande cultuur is samen met de Egyptenaren volledig verdwenen. Zo is het meer landen vergaan, maar we willen er niet van leren. Op democratische wijze gaan we langzaam terug naar de Middeleeuwen.

Bytemaster | 25-03-18 | 19:25 | 3

De middeleeuwen? Nou zeg, u bent optimistisch! We gaan terug naar het jaar 700 en dat is nog wel even andere koek. We gaan terug naar de tijd dat die zogenaamde 'profeet' van de islam moordend en rovend rondtrok. Een heel klein voorproefje daarvan zien we al jaren in het nieuws of op websites.
Maar tegen de tijd dat het zover is ben ik hier al niet meer dus mij maakt het niets meer uit. Er wordt al tientallen jaren gewaarschuwd tegen de islam en het spreekwoord zegt 'wie niet horen wil moet voelen'. Succes ermee.

Lupuslupus | 25-03-18 | 19:32

Egypte kent alle klappen van de islamitische zweep.
Dus VERBIEDEN ze de moslimboederschap.
En al die progressieve sukkels HIER denken dat het allemaal wel zal meevallen omdat ze zelf zulke mooie principes hebben. Wat een gigantische ezels bevinden zich toch in die linkse bureautjes. Echt, je verstand staat erbij stil. Zijn ze dom of zijn ze kwaadaardig, dat vraag ik mij al tientallen jaren af.

marjen | 25-03-18 | 19:36

marjen | 25-03-18 | 19:36
Kwaadaardig. Het is veel te laat om er nog iets anders van te kunnen beweren.

BlowingBubbles | 25-03-18 | 19:43

Datzelfde hebben de Turken geflikt in Rotterdam/Delfshaven. Daar waren nog maar 2 Nederlanders in de Raad en omdat er tijdens vergaderingen alleen nog maar Turks werd gesproken hebben de laatste 2 Nederlanders er het bijltje bij neergegooid. Dat is al járen geleden maar men heeft er helemaal niets! van geleerd.

Lupuslupus | 25-03-18 | 19:25 | 1

Die twee Nederlanders hadden dus beter moeten integreren.

LuckyGirl | 25-03-18 | 19:38

Osman Bosuguy;

"De mensen die de moslims nog serieus nemen, zijn mensen die ‘menselijkheid’ nog in zich hebben. En dat zijn er bar weinig in deze tijd.

Mogen zij nog lang en gelukkig leven en zich vooral veelvuldig en niet al te zuinig voortplanten."

Tja... Wat zei Erdogan ook weer? We veroveren Europa via de baarmoeders van onze vrouwen?

Dr_Prepper | 25-03-18 | 19:24

Die enorme plaat voor al die koppen die denken in termen van zieligheid, zal per direct moeten verdwijnen. Deze mensen zijn niet zielig. Deze mensen zijn uiterst geslepen en hun handelen is zuiver strategisch.
Ik las al eerder in deze panelen dat een Dordts D66 figuur een bewonderaar van Edogan is. Door iemand die het daar kent.
Een D66-ER die Erdogan bewondert! Zo worden progressieven bedrogen waar ze bij staan.

marjen | 25-03-18 | 19:23

Wat wil Dedain66 nou? Allochtonen pleasen en autochtonen afbekken is toch hun business? Nou dan is dit het gevolg.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 19:21

Heel grappig. Verbaasd zijn als de democratie je inhaalt.
Tijd voor democratische vernieuwing!

OhmyGod666 | 25-03-18 | 19:21
-weggejorist-
barq | 25-03-18 | 19:21

Tsja. De Turken proberen Europa al meer dan duizend jaar te veroveren. Dat zit inmiddels diepgeworteld in de cultuur en wie weet zelfs in de genen. Een beetje dom dat we er zoveel binnen hebben gelaten de afgelopen vijftig jaar dus.

Professor Superhirn | 25-03-18 | 19:21 | 1

Een beetje dom? Met de oliedollars wordt Europa gewoon gekocht inclusief haar politici.

BarryONine | 25-03-18 | 19:29

Deze mevrouw weet tenminste waar haar partij voor staat, de gemiddelde student stemt voor D66 en beweert dat deze partij onze democratie hoog in het vaandel heeft

Kartelmaster2000 | 25-03-18 | 19:20

Alles okay dus.

rein9576 | 25-03-18 | 19:20

Mensen kunnen verbaasd zijn, boos.. Maar Turken hebben er nooit een geheim van gemaakt dat ze Turks zijn. Turks blijven. En dat wat ze willen is dit Turkzijn door te zetten in Nederland.
Iemand van Turkse komaf vatte het ooit vrij helder samen: Voor de Turk is Nederland zijn kantoor. Je zet er een foto neer, maakt het een beetje gezellig. Maar je huis staat in Turkije.

Probleem zijn onze oogklepNederlanders die miljoenen in een integratie duwen, die door de Turken zelf helemaal niet gewenst is.

Dr_Prepper | 25-03-18 | 19:19 | 3

Een kantoor, een schuur, een opslag, een handeltje in drugs en andere zaakjes. De drugsgelden vloeien rijkelijk naar de oppervlakte. Daar waar Achmed zijn buurtsupertje of slagerijtje heeft, intussen worden hele pandjes opgekocht. Bijna allemaal met een dubieuze oorsprong, vaak uit criminele praktijken. Intussen bouwen ze de mooiste villa's in het thuisland. Het is niet eens een kantoor hier, het is luilekkerland voor de mekka's.

Bill Cosby | 25-03-18 | 19:23

Ook dat is inderdaad geen geheim: elke Turkse familie heeft een huis of huizen op plekken in Turkije zelf. Vaak verhuurd als extra inkomen. En inderdaad: villa's voor na de pensioenering zijn er ook talrijk. Het is een land dat draait op zwart geld, milde tot forse belastingontduiking en nepotisme. Maar het is onze naïviteit die dit allemaal mogelijk maakt. Luilekkerland komt daarmee een eind in de buurt.

Dr_Prepper | 25-03-18 | 19:30

Maak van die miljoenen maar gerust miljarden.

FreeVogelaar | 25-03-18 | 19:40

Was het niet ergens in 1998 dat CP'86 moest zwijgen? Lijkt me dat DENK nu 20 jaar later ook maar eens moet zwijgen...

T-Max | 25-03-18 | 19:19

Dit is een glimlach waard

vanvandaag | 25-03-18 | 19:19

en dan de tekst bij Osman Bosuguy's verhaaltje: "... Ook is hij erg maatschappelijk betrokken, kritisch, creatief en behulpzaam naar de medemens toe."

Tja, dan trek je natuurlijk wel stemmen.

Hufterst | 25-03-18 | 19:18 | 1

Dat betrokken, kritisch?, creatief en behulpzaam geldt natuurlijk alleen voor Turken.

Lupuslupus | 25-03-18 | 19:27

Ergens lijkt het me wel positief dat Turken op DENK stemmen. Zo wordt de al jaren aanwezige tweedeling in NL wat duidelijker en mogelijk worden ze ter linkerzijde ook eens wakker, als in Denemarken (al is het daar opportunistisch, beter wat dan niks).

Die dame in het filmpje is er erg duidelijk over. Zij mag met het OV terug naar dat kutland van Erdogan. Crowdfunding?

Ichneumonidae | 25-03-18 | 19:18 | 2

Gewoon met zo'n touringcar richting Duitsland verschepen, is ook een soort Erdoganistan. Zoeken die Duitsers 't maar uit. Hoeveel kost dat? Twee tientjes? Dan maar een dagje geen Pizza bestellen.

VeelTeSteil | 25-03-18 | 19:22

VeelTeSteil, goed plan. Die Duitsers zeiden dat Sie es Schaffen, daar hebben wij niets mee te schaften.

marcoplarco | 25-03-18 | 20:12

De Turkse vrouwtjes hebben hun man een volmacht gegeven, en getekend met een X.

LuckyGirl | 25-03-18 | 19:17

En dit is nog maar het begin! Ik geloof niet dat we dit nog kunnen stoppen.

tantesidonia | 25-03-18 | 19:16 | 3

Dat is inderdaad niet meer te stoppen , weigert de overheid de euthanasie zomaar te verstrekken, zelf heeft onze natie hem al toegediend gekregen van de regeringsleiders.

blauwe zander | 25-03-18 | 19:22

euthanasie pil .

blauwe zander | 25-03-18 | 19:24

Dit stopt wel. Maar niet zoals we het graag zouden willen en daarmee zadelen we onszelf en de toekomstige generaties op. En van uitstel komt uiteindelijk veel ellende.

Bill Cosby | 25-03-18 | 19:25

Ik ben wel benieuwd naar het oplomst percentage van de Nederturken en in hoeverre dit is beïnvloed door Turkije.
Ik verwacht de komende tijd nog veel meer van dit soort berichten. Niet alleen bij D66 maar ook bij het CDA.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 19:15 | 2

Er is geen invloed uit Turkije, daar is ook geen bewijs voor te vinden. Nee, alle beïnvloeding komt uit Rusland, die zijn slecht en verspreiden nepnieuws waardoor je dit soort rare dingen krijgt.
Logisch toch!

bananabanana | 25-03-18 | 19:21

Heerlijk toch? Meer, meer DENK maffiosi die de wegkijkers keer op keer blijven aanranden. En dan is er plotseling het Deens Hemellicht: Zij, de allochtonen moeten zich aan Wij, de autochtonen aanpassen en niet andersom!!!

Musset | 25-03-18 | 19:31

75% van de Nederlandse Turken van Turkse komaf stemt op DENK. Dat zijn de types die niet teveel willen verkazen. DENK-stemmers zijn gehoorzaam aan Erdogan, heeft Turken in Europa opgedragen niet te integreren.

Luchtbakfietser | 25-03-18 | 19:15

En dit is wat de Voorbeeld-allochtoon Osman Bosuguy o.a. zegt over moslims: Mogen zij nog lang en gelukkig leven en zich vooral veelvuldig en niet al te zuinig voortplanten.

diashaliz1968 | 25-03-18 | 19:15

Geen meelij mee. D666 is een van de partijen die pro dubbele paspoort, tegen aanpassingseisen en voor verdergaande islamisering is. En als je dan wordt geconfronteerd met de gevolgen van je eigen beleid; eigen schuld.

Franker | 25-03-18 | 19:13

En zo, lieve naïve D66-er-tjes, ziet demografische oorlogsvoering er in het klein uit.

guru_meditation | 25-03-18 | 19:13

De vlag van Dordrecht en Oostenrijk zijn exact hetzelfde. Dat kan geen toeval zijn.

Boris die Sauertopf | 25-03-18 | 19:12 | 1

En Gouda en Hoorn... alle skistadten mit schnitzels!

Rest In Privacy | 25-03-18 | 19:51

En christenwappies stemmen op confessionele partijen. Je verwacht het niet.

Binnenbaan | 25-03-18 | 19:12

Hou bij de komende landelijke verkiezingen in de gaten wie de eerste Turk in de D66 lijst is. Misschien komt hij met voorkeurstemmen boven ons aller kereltje uit, dat zou pas een grap zijn.

Garantiebewijs | 25-03-18 | 19:11

De oogkleppen vallen pas af als het al te laat is.

GroetenVanUrk | 25-03-18 | 19:11 | 1

De oogkleppen vallen pas af als het hoofd rolt.

Pieter Breydel | 25-03-18 | 19:34

Van die Turkse samenhang kan een Hollander nog heel veel leren. Vaak als het te laat is, dat dan weer wel.

Pedronegro | 25-03-18 | 19:11 | 1

De meeste Nederlanders weten dat best, maar het wordt ze verboden om dat te uiten, want da's niet inclusief en verbindend en divers. Als je durft je daar zorgen over te maken dan ben je een paria, en kan je een bezoekje van onze autoriteiten verwachten.

marcoplarco | 25-03-18 | 20:09

Maar dit is precies wat ze willen, toch?

Kartelmaster2000 | 25-03-18 | 19:09

Paul Cliteur heeft het over de weerbare democratie. Nou ik denk dat het nodig wordt om die in te zetten. Deze coup laat zien dat we totaal weerloos zijn. Al vind ik de implosie van D66 (met excuses natuurlijk aan van Mierlo, die de twee muiters waarschijnlijk al niet meer kennen) een genoegen.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 19:07

Binnenkort scheiden ze zich af en gaan ze verder als DENK.

Rest In Privacy | 25-03-18 | 19:06 | 1

Als ze gevoel voor humor hebben, wordt het Denk66.

mirvink3478 | 25-03-18 | 19:29

Vrouwen moesten op een vrouw stemmen en Turken dus op een Turk. Tsja, als je het van andere dingen moet hebben dan je inhoudelijke kwaliteit.

raskol | 25-03-18 | 19:06 | 1

Spijker-kop.nl

PresidenteDeConjovia | 25-03-18 | 19:25

LOL. Heel groot op de D66 website 'kansen pakken' nou dat hebben deze Türkce landvürrüdürs natuurlijk gewoon gedaan. Geef je hen een haartje pakken ze je hele lichaam. Je krijgt wat je verdient.

VeelTeSteil | 25-03-18 | 19:05

Turken stemmen Erdogan voor minister president van de Turkse provincie Nederland. Is nou eenmaal zo

Jan Passant mk2 | 25-03-18 | 19:05

"is mijn land". En daar bedoelde mevrouw Turkije mee, niet Nederland.

Feynman | 25-03-18 | 19:03 | 7

Dit filmpje gaat bij mij dus onder favorieten, toont een beetje het failliete systeem wat wij "democratie" aan, zeker als er vanuit elke windrichting mensen geïmporteerd worden die naar het belang van het echte vaderland stemmen.
 
Misschien dat het bij de D66'ers in Dordt eindelijk de ogen opent en de partij aan de bel trekt, of anders zelf gewoon weg gaan omdat ze door hebben hoe dit systeem van ons kapot is. De afgelopen jaren tussen de doofpotten, bestuurlijke missers en corruptie, overdracht van macht aan de EU en het blijven wegkijken is wel aangetoond dat het land nog draait op enkel dampen, niet meer, niets minder.

HaatAth3ist | 25-03-18 | 21:45

Waarom woont ze dan hier?

Lappedonsje | 26-03-18 | 00:02

Lappedonsje | 26-03-18 | 00:02
Omdat ze deel uitmaakt van de voorhoede van de invasie

Ben Hetzat | 26-03-18 | 00:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Hoe dichter bij Dordt hoe rotter het wordt.

spamzuiger | 25-03-18 | 19:03 | 1

Hoe korter op Dordt* en je vergeet de tweede helft: zit je er eenmaal middenin, zit je reuze naar je zin! ;)

Rest In Privacy | 25-03-18 | 19:53

Huilie huilie, maar dit is democratie. Ik wens de twee turken veel succes in de raad.

Kloede | 25-03-18 | 19:03 | 5

Je had wat beter moeten opletten bij geschiedenis.

Boris die Sauertopf | 25-03-18 | 19:15

boterhamtevredenheid | 25-03-18 | 19:14
Mandela. En dat was ook geen lieverdje.

VeelTeSteil | 25-03-18 | 19:18

Veel te steil. Je bent me voor. Dat had ik ook willen zeggen, maar misschien bedoelt boterham toch iemand anders. We gaan het nog horen.

beau van rtl | 25-03-18 | 20:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Ze maken gebruik van de nuttige Hollandse idioten. Altijd al zo geweest.

Fijnstoffer | 25-03-18 | 19:02 | 1

En dat door hun eigen domheid maar wel patriotten van Turkije.
Ik ben turk, stem turk want is turk.

Plorkface | 25-03-18 | 20:25

Een generatie verder en denk is de grootste partij.

Manneke Pislam | 25-03-18 | 19:02 | 4

En nog één verder en het is de enige partij.

de Voorzittert | 25-03-18 | 20:17

En nog een verder, dan leven we in Nederturkistan

Lappedonsje | 25-03-18 | 21:28

En daarvoor woon ik al in Zuid-Amerika/V.S./Canada/Australië of misschien Thailand.

Hoe verlak je de Westerse Verlichtings-waarden voor dummies? Sociaal Democraten, GroenLiberalen en FopDemocraten.

Trans_Fimmermans | 26-03-18 | 06:14
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland