Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Videos. Poetins nieuwe nukes zijn letterlijk niet te stoppen, aldus Poetin

Tijdens een jaarlijks praatje presenteerde Poetin gisteren drie nieuwe ballistische raketsystemen, allemaal op hun eigen manier in staat de huidige Amerikaanse raketschilden te omzeilen. Eerst de bovenstaande kruisraket, heeft nog geen naam, maar NAVO's callsign is Joshua L. De raket zou een nucleaire reactor AAN BOORD hebben, waardoor het bereik "almost unlimited" is. Zodoende danst hij om raketschilden heen en aangezien hijJoshua heet ook nog eens heel laag bij de grond vliegt, is-ie ook nog eens best wel moeilijk te spotten.

Vervolgens was daar de Avangard warhead, die met een ongekende topsnelheid van Mach 20 alle raketverdedigingssystemen  nutteloos maakt, aldus Poetin. Of Avangard zelfs te snel zou zijn voor Amerikaanse laserverdedigingswapens, weten we niet. 

En daar was ook ineens de reeds bekende edoch vernieuwde Intercontinental Ballistic Missile (ICBM) Sarmat, ook wel RS-28. Het vergrote bereik stelt de raket nu in staat de VS via de zuidpool route te begroeten, waarmee het de raketschilden in Alaska omzeilt.

Ten laatste was daar nog de hypersonische Dagger, bedoelt om Russische viswateren te beschermen tegen eskimo's op bruinvissenjacht. Dat zal ze leren.

Reaguursels

Inloggen

Haha Poetin weet dat “zijn” bevolking gevoelig is voor stoere praat. En dictators hebben afleiding nodig om herkozen te worden.

Dutch_Holland | 03-03-18 | 13:32

Ach, als Poetin deze dropt, dan dropt Trump een paar honderd minikernbommen om heel Rusland onbewoonbaar te maken.

Jostifiel | 02-03-18 | 23:46 | 1

Mensen missen dat de VS zich met name richten op China de laatste tijd. Rusland zal dan de vasallen in europa op moeten ruimen blijkbaar? Begrijpen onze zgn. wereldleiders niet dat er geen wereld is om te leiden als ze zo doorgaan?

O2Neutraal | 03-03-18 | 01:28

Niemand in Rusland wil een kernoorlog, niemand in de VS wil een kernoorlog. Dus in wiens belang is dit allemaal dan?

kloopindeslootjijook | 02-03-18 | 21:31 | 3

Wapenhandelaren en omkoping?

Rest In Privacy | 02-03-18 | 23:47

Het directe belang voor Rusland zijn de verkiezingen.
Op langere termijn spelen andere belangen. Om een oude B-film uit mijn jeugd te quoten: I know More Kung Fu Than You!

BootleggersSmurf | 03-03-18 | 00:01

Afschrikking.

grancolombiano | 03-03-18 | 01:26

Het zal me werkelijk aan mijn reet roesten als de bommen op en neer aan beide gaan vallen.
Dan gaan we er lekker met zijn allen aan. Als ze ook maar op het midden oosten gericht zijn en voornamelijk op Mekka.
Niet dat uitgerekend die akelige moslims het zullen overleven.
Tijd voor een nieuwe levensvorm op aarde die er wat anders mee voor heeft dan er alleen maar een zootje van maken.

klinkklaar | 02-03-18 | 20:31

De Amerikanen lopen letterlijk tientallen jaren achter op de Russen mbt rakettechnologie. Daarnaast heb ik 1000 maal liever Rusland dan Amerika, die al sinds jaar en dag Salafistische Jihadisten steunt en van wapens voorziet.

Gelekte Hillary Clinton mail (die destijds Minister van Buitenlandse Zaken was van de VS): 'In Syrië is Al Qaeda onze bondgenoot'

rachid82 | 02-03-18 | 20:19

Grappig. Binnenskamer op kantoor zijn we net begonnen met een wapenwedloop. Lijkt me voor dit moment effectiever dan wat Putin laat zien. www.rngtng.com/2015/05/23/satzuma-miss...

Atlantis-95 | 02-03-18 | 20:00

dulce bellum inexpertīs

Doing | 02-03-18 | 18:50 | 1

He Erasmus!

einStina | 02-03-18 | 19:08

Haha, hij moest eens weten wat wij hebben!!. Wij hebben... Hebben... Uuuh... Ja, wat hebben wij eigenlijk nog?

Bill le Koek | 02-03-18 | 18:38 | 2

Zelfs geen klappertjespistool. Wij vermommen ons als vis en schuilen in het IJsselmeer.

einStina | 02-03-18 | 19:14

Zodra wij die onderste steen boven de grond hebben, kunnen wij er mee gooien.

bisbisbis | 02-03-18 | 20:30

Ik las net op het nieuws dat de NATO/NAVO ook al heeft gereageerd! NAVO noemt dreigende taal Poetin onacceptabel. Ok, en wat de NAVO doet, Amerika doet en Turkije doet, is wel acceptabel! Man man man... Anti-rusland propaganda is weer actueel vandaag...

mood | 02-03-18 | 17:57

Wat een onzin zeg van die Poetin met zijn 'Raketjes', een kind doet de was, iedere Drone anno vliegt al op deze manier, het is alleen maar opwachten en snelheid maken van te voren. Er zijn al Drones die op top snelheid 18 Machgetal kunnen behalen, jammer Poetin welterusten.

Havenwerker | 02-03-18 | 17:11 | 4

mood | 02-03-18 | 17:52
Poetin Mood, doe niet zo belachelijk 1,8 mach tegenwoordig gaan Westerse straaljagers mach 8 ook de Russische jagers oftewel de/hun Drones, de nieuwe serie Drones halen gemakkelijk 18 Mach, weet u het maakt niet meer uit er zitten geen mensen meer in, het is niet meer nodig, deze intelligente Drones zijn er klaar voor, iedere raket is de klos.
Staat allemaal op internet, daar heb je geen informatie van een president voor nodig. Welterusten.

Havenwerker | 02-03-18 | 18:05

@Havenwerker: u weet wat een drone is?

ChupaChupa | 02-03-18 | 19:06

Ik denk dat jij je met deze onzinnige wishful thinking fantasietjes in slaap wil sussen. Slaapwel hoor.

Benesha | 03-03-18 | 12:41
▼ 1 antwoord verborgen

Mooi. Ik vond de wereld een stuk overzichtelijker toen de Russen nog een serieuze bedreiging waren, communisten en socialisten als vieze beesten werden opgejaagd, er nog gewoon twee Duitslanden waren, al die oostblokknurften de grens niet over konden,Chinezen hooguit één keer in de week te eten hadden, Afrika te ver weg was voor vluchteldingen, moslimlanden by proxy voor wargames waren en Jesse Klaver nog in de besneden pijp van z'n verwekker zat als de zaadcel die hij is.

zieniekus | 02-03-18 | 16:57 | 2

Dit non-conflict met Rusland wordt alleen opgeblazen om de aandacht van de echte problemen af te leiden. Omdat onze "leiders" de ballen niet hebben om ze op te lossen.
De vijand woont niet in Moskou, maar tussen ons.
Ik heb geen last van Russen die her en der in Europa aanslagen plegen.

Rest In Privacy | 02-03-18 | 17:51

Ergens heb je gelijk

Benesha | 03-03-18 | 12:42

Toerkije. Moeziek. Roette. Roekboenker. Gvd die gast heet Putin

HdJ | 02-03-18 | 16:51

Waren de huidige kernraketten niet al een probleem om te stoppen? Meen een filmpje te hebben gezien over Noord-Korea en hoe een kernraket eigenlijk bestaat uit meerdere raketten die tegelijkertijd met ontzettende snelheid uit de ruimte komen duikelen.
Eigenlijk maak ik mij niet zo druk over de Russen. Zie niet in hoe het in hun belang is om Europa aan te vallen, wel zie ik in waarom ze systemen zullen ontwikkelen om zich tegen Europa te verdedigen.
Wat ik echter niet snap, zal ik straks maar weer over gaan googlen, is hoe een kernreactor gaat zorgen voor voortstuwing van een raket. Dacht dat je daar brandstof voor nodig had. Enige dat ik mij kan voorstellen is met die reactor een soort propellor aandrijven of iets dergelijks.
Enfin, het zal allemaal wel. Maak mij inderdaad drukker om de invloed van islam de komende jaren. Die hebben namelijk wel een belang om de boel over te nemen en geven ook aan dit te willen doen.

BootleggersSmurf | 02-03-18 | 16:03 | 3

Net het onderste filmpje bekeken, dat is wat ik bedoelde met een probleem om raketten te stoppen. Dacht eigenlijk dat ik eerst alle filmpjes al bekeken had. :P

BootleggersSmurf | 02-03-18 | 16:20

Misschien met een Nerva type motor.
Vloeibaar waterstof superverhitten door het door een reactor te pompen.

Mad Jack the Pirate | 02-03-18 | 17:55

Ik denk dat je gelijk hebt al zullen ze ook daar weer een nieuwere versie van hebben.
Heb even zitten rekenen al is dat niet mijn sterkste kant en denk dat Poetin gelijk heeft: Helemaal als er verschillende tegelijkertijd worden afgeschoten is er geen verdediging tegen mogelijk. Zeker als je meeneemt dat het ding van richting kan veranderen en de tijd die beschikbaar is tot de inslag.

BootleggersSmurf | 02-03-18 | 20:54

Ik hoop voor Putin dat zn systemen beter werken dan zn lame graphics. Ik heb zulke crap niet meer gezien sinds Duke Nukem 3d uit 1996.
En lang zal hij niet van zijn raketjes genieten. Voor ze Amerika bereiken is Putin al een heet wolkje waterdamp in een thermonucliare paddestoel. Want als hij recentelijk op de kaart gekeken heeft is hem misschien opgevallen dat de grens met NATO niet meer zo ver van Moskou afligt dan in 1980.
Dat betekend dat de kruisraketten van uncle Trump niet zo lang nodig hebben.

Rest In Privacy | 02-03-18 | 16:01 | 2

Niet meer zo ver als..

WoordFart | 03-03-18 | 10:54

Wishful thinking neem ik aan.

Benesha | 03-03-18 | 12:44

Zie hier de topkandidaat voor de Great Filter in de context van Fermi's Paradox. Iemand gaat ergens een keer op een knopje drukken waardoor het leven op Aarde wordt verwoest.

paulpils | 02-03-18 | 15:52 | 3

Prima. Flits en het is voorbij. Sta je te afwassen en ineens plop. Kan me een slechtere dood voorstellen. In een oranje overall met de voeten onder de rupsband van een tank bijvoorbeeld.
www.geenstijl.nl/5140979/le-jour-de-g...
Of onder een wit busje op een kerstmarkt.
Welk scenario is realistischer qua dagelijkse dreiging?

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 16:51

@Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 16:51
Dat het u of mij overkomt, waarschijnlijk het plopknopje. Dat het binnenkort iemand overkomt, uiteraard het scenario dat u schetst, al zal het busje dit keer wellicht roze of geel zijn. Maar zo zijn er wel meer vervelende eindes te bedenken.

paulpils | 02-03-18 | 17:17

Is dit nog nieuws?
ik hoop dan wel dat het flitst voor ik met de afwas begin.

Rest In Privacy | 02-03-18 | 17:54

De bazen op het schoolplein.

koperbij | 02-03-18 | 15:42

Het gebruik betekent voor beide partijen zelfmoord. Er wordt uiteraard teruggeschoten en beiden kunnen het niet tegenhouden.

louis6227 | 02-03-18 | 15:34

Wordt weleens tijd voor zo'n Satanraket op Satan's stad, Mekka.

Vrouwtje_haram | 02-03-18 | 15:24

Wedden dat Trump zijn evenwicht verliest en met zijn dikke reet op de knop "launch all" gaat zitten? Het past allemaal zo in het plaatje.

Pedronegro | 02-03-18 | 15:22 | 1

Wat een gedoe met die raketten, waarom die bom al niet vast klaarleggen in de kelder van een apartement in moskou of the terrorist way> bom in boodschappentas wegbrengen ?

louis6227 | 02-03-18 | 15:14 | 2

Kan ie in verkeerde handen vallen..

nickolaas | 02-03-18 | 15:17

Goed moment om te laten ontploffen.

louis6227 | 02-03-18 | 15:21

Fascinerend als het ook echt allemaal bestaat en werkt. Wat niet werd genoemd is de ontwikkeling van een bijzondere torpedo/waterstofbom van 100 (!) megaton. Daarmee veeg je letterlijk hele steden weg.

Willibald von Klúúúk | 02-03-18 | 15:09 | 2

Dank. Dan bestaat ie reeds.

Willibald von Klúúúk | 02-03-18 | 18:00

Wat anders te verwachten van een land waar de grootste massamoordenaar ooit tot grootste Rus ooit is verkozen door de bevolking.

DrumPiet | 02-03-18 | 15:07 | 7

Stalin was een schoft maar dat zegt verder weinig over het huidige Rusland. Staat tegenover dat Europa door de eeuwen heen Rusland een aantal keer is binnengevallen, maar Rusland nog nooit Europa...

Oblast68 | 02-03-18 | 18:20

Rusland is in 1939 Polen binnengevallen, in samenspraak met Hitler. En herinner je je nog het IJzeren Gordijn? En de Winteroorlog tegen Finland. En de verovering van de Baltische Staten? De aanval op Georgië? Oekraïne?

Rest In Privacy | 02-03-18 | 19:03

Georgië en Oekraïene erbij halen duidt op een acuut geval van propaganditis. Toevallig waren dat Nato provocaties mijn beste.

Benesha | 03-03-18 | 12:47
▼ 4 antwoorden verborgen

We spelen inmiddels al weer heel wat jaartjes "koude oorlog" tegen Putin..

Alles is direct zijn schuld, we lappen alle internationale regels aan onze laars, stoere NATO oefeningen langs de grens, er blijven raketschilden naast zijn slaapkamer geplaatst worden.. Wat verwachten mensen nu dat hij niets doet terwijl hij wel constant waarschuwt?
www.youtube.com/watch?v=kqD8lIdIMRo

Jarenlang werkt de VS/NATO aan AEGIS raketschild, tot aan een mooie reclame toe:
www.youtube.com/watch?v=3LPdmxnBkIU
In realiteit werkt het alleen nog steeds niet: zelfs bij een test waarbij alle parameters van de raket vlucht bekend zijn gaan 1 op de 6 intercepts goed..

Waarop Putin een simpele magnetron/fuzzer onder een oude jet monteert en de SS Donald Cook (onderdeel van AEGIS) simpelweg "uit" zet als deze richting de krim vaart om daar stoer te komen doen, de Donald Cook eindigt in de haven van Roemenie en 27 stuks personeel wil niet meer terug aan boord..
Kerry doet huilie op de internationale tv want dit is niet lief (google zelf maar).

Die training aan de grens was nog wel het meest dom: je hand overspelen op basis van je eigen propaganda en laten zien hoe "sterk" je bent, ze maken alleen maar notities en formuleren een antwoord wat ze hier dus laten zien in deze filmpjes..

De vorige generatie raketten konden ze ook al niet onderscheppen ivm een random flight path veroorzaakt door 1 simpel vleugeltje..

Ondertussen laten ze Putin optreden in het theater rondom Trump met de domme trut Megan Kelly:
www.youtube.com/watch?v=12s_n6F2ZEQ

Ik herrinner me alle comments nog rondom Syrie en de Krim:
Rusland heeft geen leger..
Rusland heeft alleen maar oude rotzooi..

Waar denken die mensen dat ze die ideeen vandaan hebben? Bedenken ze dat zelf op basis van observaties, of zouden ze misschien je brein in gepompt zijn dmv propaganda?

Als je "tegenstander" jaren bezig is aan een raketschild hoe moeilijk is het dan om een simpele hack te bedenken om het te omzeilen?
Dit is allemaal versie 2.0 spul: complexere en elegantere oplossingen voor een probleem dat ze al lang getackeld hadden met minimal effort, plus een paar schepjes er bovenop want de bevolking houdt ook van zekerheid en shiny stuff..
www.youtube.com/watch?v=9_jgChLaKog

En maar blijven hameren op Trump zijn Russian connection terwijl Hillary alle VS uranium verkocht heeft aan Rusland:
Kijk/lees de Clinton cash docu/boek.. De Clintons doen niet anders dan in de media de rollen omdraaien.. Dus het feit dat zij schreeuwt Russia Russia zou al voldoende moeten zijn om te concluderen dat ZIJ dingen met de Russen heeft gedaan.
Naast alle bewijs natuurlijk..

Clinton Cash docu: www.youtube.com/watch?v=7LYRUOd_QoM

En een interessante docu over hoe ze aan de macht kwamen, je weet wel low-def/zwart wit materiaal: www.youtube.com/watch?v=hbazgLCXaJk

Dat zijn de mensen waar Putin zich aan moet meten, niet zo gek dat hij dat dan ook doet.. De Uranium One deal waardoor Putin een grote berg uranium kon bemachtigen via de Clintons kun je zelf in een context/perspectief plaatsen..
Waar hebben wij als keffertjes nu de hele tijd achteraan gelopen, was het misschien slimmer geweest om achter Putin aan te keffen danwel een goede band met onze buurman kunnen opouwen..

Een goede buurman is beter dan een verre vriend lijkt hier erg op van toepassing, gaat Amerika ons gas leveren als Groningen een sinkhole is geworden?
Kan maar dan zullen ze Rusland toch eerst in een sinkhole moeten laten veranderen wat hier een evt gasconsumptie wel eens enorm zou kunnen reduceren ivm de fallout..

Vooralsnog zitten we inmiddels weer min of meer in een koude oorlog, simpelweg omdat we een hete oorlog nooit zouden overleven. Zonder enige fysieke resources om te verbranden of mee te onderhandelen.. De VS is aan het hamsteren geweest in haiti/afrika en voor zover ik het begreep moet de EU het hebben van het verdrag van Barcelona om wat trade dealtjes te kunnen doen met flutlandjes in ruil voor flutmensen, wat flutgeld tbv wat flutbedrijven..

Uiteindelijk eindigt de EU als een continentje waar we wat mogen produceren voor de rest van de wereld met de grondstoffen die we geleverd krijgen, hopend op zon en wind om onze groene stroom op te wekken..
We gedragen ons als slaven en zullen dus ook zo behandeld worden, nadat alles ons is afgenomen.. Organen, vrijheid en geld zijn we al kwijt, we zijn er dus bijna!

Even wachten tot we onszelf kaalgevreten hebben aan undercover halalvoer bedoeld voor export en het geld niets meer waard is dan zullen we zien wat een mensenleven echt waard is in de EU, minder dan dat van een Chinees tegen die tijd gok ik zo..

2020 en 2025 zijn de volgende grote ijkpunten wbt de voortgang van alle geweldige plannen dus als je dacht dat dingen nu snel gingen zou het wel eens kunnen dat je je jammerlijk vergist..

Lionfromzion | 02-03-18 | 15:06 | 2

Vroeger hoorde ik wel eens dat de angst voor de Russen enigszins overdreven was met als argument: Als het Kremlin één stap te ver naar het westen zet, hebben ze de Chinezen in hun nek. Dat kan maar eens en te meer bewaarheid worden: wat zou Poetin zich druk maken over een idioot in het Witte Huis als het werkelijke gevaar aan zijn zuidoostgrens ligt (en nog wat dichterbij dan Washington) ?

Brulboei_61SB | 02-03-18 | 15:23

Tsja de russen moeten wel met een oorlogszuchtige NAVO die via Oekraïne op de deur blijft bonken.

2voor12 | 02-03-18 | 15:01

"De animaties van nieuwe nucleaire wapens die president Vladimir Poetin donderdag gebruikte om zijn militaristische toespraak te illustreren, zijn volgens Russische media minstens een decennium oud."
www.tubantia.nl/buitenland/poetins-an...

Sqbar | 02-03-18 | 15:00 | 3

Die indruk heb je al bij het zien ervan,lijkt zelfs uit 1995 zo slecht.

Roger-Rabbit | 02-03-18 | 15:20

Jup, maar het is Rusland maar, die hebben niks en kunnen niks, kijk je geen TV?
Die NAVO training aan de grens daar DAT is het neusje van de zalm!

Rusland stelt haar bevolking gerust met effectieve wapens die zelfs afentoe even getest worden in real life scenario's en wij worden gerustgesteld door Pechtolds grapjes over pinda's en we focussen ons op 2 dode militairtjes in Mali die sterven door Aldi kwaliteit mortieren van 60 jaar oud..

Het zou natuurlijk kunnen dat die NAVO oefening bij de grens een schaakzet was om Putin te laten zien wat hij allemaal kan, lijkt me echter onlogisch want hij heeft vrijwillig demonstraties gegeven: NL onderzeeer gelocaliseerd en weggestuurd, een AEGIS schip uit gezet met een veredelde magnetron onder een oude jet, Syrie etc.

Dit terwijl China bijv bij een grote geplande oefening (RIMPAC) de VS schrik aanjoeg door een onderzeeer omhoog te laten komen in de haven waar ze vandaan zouden vertrekken (bron onvindbaar momenteel).

Gevaarlijke manier van denken dat superioriteits gevoel

Lionfromzion | 02-03-18 | 15:30

@Lionfromzion
Die onderzeeër kwam midden in een battlegroup boven water,niet ver van een "carrier"

Roger-Rabbit | 02-03-18 | 15:48

Niet meer dan een leuke serie redelijk onsamenhangende (concept) computeranimaties en van YouTube bij elkaar gemixte beelden van explosies.

Sunabalk | 02-03-18 | 14:56

Ook iets wat ik niet snap. Extreme Islamieten zijn gevaarlijke fanatici. Natuurlijk. Maar extremistische Russen zijn lief? Die hebben atoombommen en kunnen met een druk op de knop hele steden vernietigen. Sorry hoor maar die extremistische moslim met zijn vrachtwagen of bom baart mij minder zorgen. Minder. Dus niet volledig.

Andrew Deen | 02-03-18 | 14:35 | 5

misschien dat ik verkeerd geïnformeerd ben, maar volgens mij hebben de amerikanen als enigen ooit een kernwapen ingezet tegen burgerdoelen. twee keer zelfs.

zeiksmurf | 02-03-18 | 14:57

Volledig mee eens. Van die enkele islamiet met een bommetje hebben we weinig te vrezen. Wel van een megalomane gek met 5000 kernwapens, als die opeens besluit megalomaan en gek tegelijk te worden. Ik begrijp dan ook niet de irrationaliteit van al die tegelzetters die menen dat het Grote Gevaar van de islam komt terwijl dagelijks een nucleair arsenaal op hun hoofd gericht staat dat hen 1 tot de macht zeventien maal kan doden.

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 15:15

Tsjah het is niet of/of die ploflims worden geimporteerd terwijl wij Rusland blijven provoceren.. Die nucleaire raketten waren er al en werden afgebouwd, daar is een verdrag voor afgesloten.

Als je ondertussen dat verdrag negeert danwel omzeilt door constant raket basissen rond Rusland te bouwen dan kun je natuurlijk verwachten dat die raketten afgestoft worden..

Dat hele mutual destruction verhaal is wel wat anders dan constant destabilization/destruction binnen de eigen grenzen door het willens en wetens te importeren..

Dat mutual destruction scenario hebben we nooit echt een rol in gespeeld behalve dat we gedaan hebben wat de VS wil (geheime raketbasis/radar station voor AEGIS).

Het mutual destruction scenario gaf een vorm van stabiliteit die we niet meer nodig zouden hebben ivm vriendelijkere internationale betrekkingen, moet je je er wel aan houden...

Het is een pokerspelletje waarbij de VS de grootste bluffer/agressor is.
Als je alleen al kijkt naar het aantal nucleaire tests en hoe ze getimed zijn (jij 1 wij 30) dan is de USA toch wel de ziekste megalomane idioot die er bestaat.
www.youtube.com/watch?v=dGFkw0hzW1c

Putin lijkt zich vooralsnog heel erg aan de internationale regeltjes te hechten, terwijl wij er met de geallieerden er schijt aan hebben en een achterlijke hoeveelheid conflicten hebben veroorzaakt..

Putin lijkt althans heel erg transparant: zegt wat ie doet en doet wat ie zegt..
Rusland heeft niet de hele planeet volgezet met militaire bases dat heeft de VS gedaan, niemand anders?
www.youtube.com/watch?v=kqD8lIdIMRo

Kan natuurlijk allemaal een duister spelletje zijn van Putin door niet over de hele wereld oorlog te voeren; dat hij ons daar stiekum mee op het verkeerde been wil zetten terwijl hij in het geheim werkt aan de destructie van de aarde maar zowel zijn arsenaal als zijn gedrag geven niet die indruk..

Afgezien van zijn uitspraken en bewegingen op dit vlak kunnen we dat sinistere plannetje dus alleen vernemen van zij die het beter weten als ons, zij die de afgelopen 10 jaar ons mee hebben gesleurd in meerdere oorlogen waarvan de meeste illegaal volgens internationaal recht, dat zelfde internationaal recht dat Putin in de hand hield toen hij zich met Syrie ging bemoeien..
www.youtube.com/watch?v=kqD8lIdIMRo

Het heeft alle schijn tegen dat wij ons aan de juiste kant van het verhaal bevinden daar wij de wetten breken die we zelf hebben opgesteld en iedereen aan willen houden..

WMD's in Irak dat onder embargo lag op dat moment leek net zo onwaarscijnlijk als het bleek te zijn, ff zeggen met de kennis van nu hadden we natuurlijk nooit.. wast je geweten niet schoon nml.

Zeker als je die kennis van toen bij het volgende conflict (Syrie) WEER overboord gooit!

Weer dezelfde smoes (gifgas/WMD) en WEER zonder sluitend bewijs mee gaan doen.. Alles op basis van de onderbuik en niks op basis van neutrale waarnemers op de grond.

Hoe dom kun je zijn om steeds in dezelfde onzin te trappen en tevens onder de vlag van moraliteit te willen schuilen? Dat we geen moraliteit hebben wisten we al daarom hebben we die internationale regels verzonnen, niet om ze omwille van moraliteit te breken.

www.youtube.com/watch?v=JsVM-Mf2mj4
www.youtube.com/watch?v=419lQljnS-0
www.youtube.com/watch?v=7T4P4V-_ZHo
www.youtube.com/watch?v=FG_QNYohMhY
www.youtube.com/watch?v=a1X4hCrfymg

Lionfromzion | 02-03-18 | 16:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Putin kan zijn eigen volk nog niets eens normaal te eten geven. Zo slecht gaat het daar met de Russische economie. Nu pocht hij met nieuwe nucleaire wapens. Dit is spierballentaal ingegeven door angst. Dat is een normale reactie van angsthazen.

Rusland en China zijn als de dood voor de US en de NATO. Putin heeft in zijn jonge jaren ook geschiedenis gehad op de lagere en middelbare school en als voormalig KGB officier weet hij ook waartoe de Amerikanen in staat zijn. De les die wij allen geleerd hebben is dat als je Amerika (en zijn bondgenoten aanvalt) dan betaal je daar de hoogste prijs voor.... Kijk wat er gebeurd is met Hiroshima en Nagasaki. De Amerikanen zijn de eersten (en hopelijk ook de laatsten) die 2 atoombommen gooiden. Om niet levend gecremeerd te worden zullen de Russen en Chinezen het daarom nooit in hun hoofd halen om als eersten het Westen aan te vallen...

Deze animaties (!!!) zijn gewoon spierballentaal om zijn eigen volk gerust te stellen en als signaal naar zijn eigen volk en de oppositie dat hij nog steeds een baasje is met een klein pikkie.

RambalLO | 02-03-18 | 14:32 | 6

Het probleem met Rusland is dat ze in een aantal opzichten in een glijvlucht geraakt zijn - hij kaart in diezelfde speech demografische problemen, technologische en economische achterstanden aan. Als ze die niet serieus intern kunnen keren - dan is de komende jaren de laatste kans om extern 'iets te doen' (nazi-Duitsland had feitelijk ook interne problemen, die ze zo wilden oplossen.. ). Het gaat eigenlijk om een elite die aan de macht wil blijven en dat zou dus een manier zijn (Russen zien ook dat burgers in het westen een hogere levensstandaard en meer vrijheden hebben). Ook de Doema-verkiezingen van 2021 zijn belangrijk voor wie aan de macht blijft (met een oorlog of dreiging van oorlog gaat dat makkelijker zeggen cynici wel eens.. ). De vraag is trouwens ook hoe Trump denkt herkozen te worden in 2020. En verder is er sowieso nogal wat aan het schuiven in macht (Erdogan - en Turkije controleert ook de toegang tot de Zwarte Zee via de Bosperus, is nu een NATO-partner maar de economische banden met Rusland worden sterker via oa gas en ideologisch raakt Erdogan verder van het westen verwijderd). Scandinavische landen voelen zich door Rusland al een tijdje bedreigd en zijn controleren eveneens de toegang van Rusland tot de Baltische Zee. Toen de Tweede Wereldoorlog uitbrak had Hitler een geheim pakt met Stalin gesloten en werd tegelijk met Polen - dat door Duitsland werd aangevallen - Finland door Stalin aangevallen (de winteroorlog) - omdat de voor Rusland strategisch belangrijke steden heel dicht tegen de Scandinavische grenzen aan zouden liggen, de tweede stad St. Petersburg en de marinehaven van Moermansk in het uiterste noorden bijvoorbeeld.
Ok, beetje van de hak op de takverhaal hierboven - maar de komende jaren worden dus heel belangrijk voor Rusland en hoe ze problemen gaan oplossen (maar Rusland is niet het enige land - machtsverhoudingen schuiven en dat leidt tot spanningen).

nickolaas | 02-03-18 | 15:37

pakt = pact

nickolaas | 02-03-18 | 15:39

Je hele verhaal maakt sense en dan begin je over een klein pikkie..

Ja de VS is meedogenloos, ja Putin moet zijn bevolking gerust stellen onderwijl hij gekleineerd wordt maar de maat van zijn lul is van belang?

Je kunt een hoop zeggen maar als er iemand diplomatisch is en een ingehouden houding aanneemt internationaal terwijl hij keer op keer voor lul wordt gezet is hij het wel.

Hij entertained zelfs de internationale media als ze met onzin komen die overigens steeds verder wordt opgeblazen terwijl hij op elk gewenst moment zijn cool kan verliezen en met wat geschreeuw de halve planeet in een krater kan veranderen.

Volgens mij noem je dat ballen hebben ipv een klein pikkie hoor?

Het is nogal een positie om je in te bevinden: zo'n wereldmacht aan je vingers en constant aangevallen worden en tegelijkertijd lid zijn van dezelfde organisaties die je te kak zetten.. Alles wat je zegt is openbaar voor de hele wereld en moet dus altijd gegrond zijn in de internationale wetten anders hebben ze een stok om je mee te slaan een leugentje over WMD's bijv kan hij zich niet permitteren zoals het westen doet..

Het enige wapen wat ze tegenover hem lijken te hebben is doodzwijgen wat hij zegt waar mogelijk; gebruik maken van de taal barriere om de rest van de wereld je stem niet te laten horen.

Ik denk dat elke andere leider op die specifieke plek al lang op de knop had gedrukt, of een Noord Korea achtig gat in was gedoken..

Hij gaat heel erg ver om de boel niet te laten escaleren, ik denk dat we daar heel erg blij mee mogen zijn: hij houdt zowel zijn bevolking tevreden als dat hij zichzelf inhoudt terwijl hij constant in zijn ballen wordt getrapt.

Lionfromzion | 02-03-18 | 17:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Beetje dreigen met animaties die er in Command en Conquer al beter uit zagen, Putin lijkt Rocketman Kim wel. Net zo bedreigend ook.

Zware Guy | 02-03-18 | 14:32

Leuke filmjes, maar er zit behoorlijk wat tijd tussen een concept dat alleen nog in promofilmpjes bestaat, en een daadwerkelijk werkend systeem.

quantumcollider | 02-03-18 | 14:32

De Russen waren als de dood voor de SDI van Reagan destijds. Putin maakt nu eenzelfde move. Is gewoon bluf.

Où est Charlie? | 02-03-18 | 14:30 | 1

U riep?

SDI | 03-03-18 | 05:38

De lente en zomer komen er weer aan (yeah!),
dus start het pre-bronstijd spel "Mine is Bigger" ook weer.

HeelStijl | 02-03-18 | 14:20 | 1

Dat is helemaal niet pre bronstijd! Wat een misvatting. Dat blijft gelden zolang je ademt.

Cobalt bomb | 02-03-18 | 14:23

Spierballen vertoon van rusland.Het stomste zou zijn om hierop met machts vertoon op terug te reageren. Die wapenwedloop blijft toch doorgaan en door hierop te reageren wordt er alleen maar meer geld ingompt aan bijde zijde.
Het wordt tijd dat een paar miljardairs gaan investeren in een onafhankelijk afweer systeem. Lanceer een paar Goalkeepers ,gebaseerd op het railgun systeem, in Orbit. Ongeacht welk land er een raketje lanceerd ,maai je zonder pardon de lucht uit.

Datgingniegoed | 02-03-18 | 14:20 | 2

Probleem is dat ze al bezig zijn om dit soort satellieten uit de ruimte te knallen,China hield vorig jaar nog een succesvolle test mee.

Roger-Rabbit | 02-03-18 | 14:48

Zoals AEGIS bedoel je?
Zijn ze al jaaaaren mee bezig en het lukt maar niet, en dit is dan het antwoord daarop want anders worden ze helemaal onder de voet gelopen..

Jij stelt nu AEGIS-II voor als oplossing voor Russische ICBMs terwijl dat systeem de raketten van NK met een hele hoge waarschijnlijkheid niet eens aan kan en dat is de zwakste troep van de wereld.

Zo'n systeem ontwikkelen is altijd moeilijker dan een geitenpaadje er omheen..

AEGIS kan met geluk 1 of 2 raketten van de simpelste soort tegenhouden, hoe wou je 20 stuks geavanceerde raketten onderscheppen, of 100?

Railguns in de ruimte.. Het is Transformers niet!

AEGIS is gebaseerd op spacebased kinetische munitie zonder magnetische onzin en zelfs dat werkt niet..

Misschien als de raketten van Space-X ooit functioneren, en railguns geen stroomcentrale nodig hebben/nieuwe energie opslag techniek kan de VS dingen de ruimte insturen zonder afhankelijk te zijn van raket motoren van Russisch ontwerp?

Wat denk je dat Tesla aan het doen is precies? Electrische autootjes maken?

Lionfromzion | 02-03-18 | 17:24

Poetin is apart maar niet eng. ik heb veel gewerkt met Russen. Ze zijn nogal nationalistisch en trots op team-Russia. kunnen we nog wat van leren.
Ik vind die mafkees met z'n handelsoorlogen en lerarenbewapening veel enger.

zeiksmurf | 02-03-18 | 14:20 | 3

De Russen waren heel erg voor die 'mafkees' toen hij gekozen moest worden, Zhirinovsky dronk zelfs champagne op zijn overwinning (zal waarschijnlijk Champagnskoe zijn geweest, net als met alles, een slap Russisch aftreksel). Nu is die 'mafkees' niet gek, en gewoon een havik wat betreft de politiek met Rusland, en zijn de Russen weer op zoek naar andere manieren om in de spotlight te blijven.

Zware Guy | 02-03-18 | 14:29

Ik heb geen idee of dit serieus is, maar in ieder geval is er een potentiële autocraat en die door Trump bewonderd wordt - "'You know the Chinese and Filipinos don’t have a drug problem. They just kill them' " - die 'moe' zou zijn en zegt te willen gaan opstappen (vooralsnog vooral Aziatische kranten die het schrijven). "Philippines' Duterte says he's tired, old, wants to cede power early" www.reuters.com/article/us-philippine...

nickolaas | 02-03-18 | 14:49

Dit van de Russen tezamen met de nieuwe USA strategische doctrine die stelt dat bepaalde atoomwapens gebruikt kunnen worden en niet alleen nog maar als afschrikking. Hierbij wordt rekening gehouden met 500 miljoen doden wat acceptabel is. Vreemd genoeg is de Nederlandse media alleen bezig met Trump zijn uiterlijk, zijn vrouw, zijn dochter en zijn regelmatig terug kerende twitter manie die enkel bedoeld is om de aandacht af te leiden van zijn werkelijke motieven en de politieke zooi die hij creëert. Bij een confrontatie met de Russen is Europa het slachtveld en daar/hier leven nu zo rond de 500 miljoen burgers. (Waar zullen de USA strategen dat aantal toch vandaan hebben?) Maar goed, eens moet er een einde komen aan onze Europese civilisatie zoals dat gebeurd(e) met elke civilisatie op deze wereld. Of dat nu door een burgeroorlog gebeurd of door een wereld oorlog. Blijkbaar zit de gemiddelde burger er niet mee. Het kan ook zijn dat de gemiddelde burger er niet over wil nadenken. Kop in het zand.

forecastle | 02-03-18 | 14:18 | 2

Handjeklap van de russen met de amerikanen, Wereldheerschappij komt met wat flair en toneel. De chinezen zijn ook niet te stoppen namelijk.

Cobalt bomb | 02-03-18 | 14:22

Waarom heeft iedereen in Europa toch altijd het idee dat we "er sowieso tussenin liggen"? Van Alaska naar Tsjoekotka is maar 85 kilometer over de Beringzee.

Het ligt er dus maar aan wat je strategisch wil raken ;-)

Cen Bramer | 02-03-18 | 16:54

Het aantal pro-Russen is hier echt een probleem. Ik vind Tsjaikovski ook mooi. Maar ik ben bang voor wat Poetin doet. Misschien willen velen dat. Maar ik niet. Ik vind het echt eng.

Andrew Deen | 02-03-18 | 14:15 | 5

Putin is op campagne. In die situatie is zelfs Rutte een beetje stoer. Ik lig er geen seconde wakker van.

Joffri | 02-03-18 | 14:23

Worden er mensen door Russen onthoofd? Vliegen Russische kapers gebouwen binnen of rijden ze met vrachtwagens op mensen in?

Gulliver | 02-03-18 | 14:31

Het aantal mensen dat zich heeft laten wijsmaken dat Rusland er op uit is om de wereld te veroveren door wat holle kreten op TV is echt een probleem.

Kijk eens naar wie wat doet in de realiteit, hoeveel oorlogen is Rusland begonnen?

Allemaal bangmakerij en oude sentimenten, uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf als het om world domination gaat, het lijkt me zaak om zo min mogelijk om te gaan, of macht/steun te geven aan wie constant dat spelletje wil spelen?

Pro-Russen kun je denk ik beter omschrijven als personen die sceptisch zijn over het nut en de gevolgen van de oorlogen waar we voor "uitgenodigd" zijn door de VS?

Lionfromzion | 02-03-18 | 17:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Stoer, dan worden al die jaren 80 oorlogsfilms ook weer een beetje waar.

Cobalt bomb | 02-03-18 | 14:14

volslagen krankzinnig en duivels om steden met burgers als doelwit te nemen. wie verbeelden de politici zich dat ze zijn.

win | 02-03-18 | 14:09 | 1

Welk ander doel zou je kiezen? Het gaat toch om de tegenstander te dwingen zich over the geven? Dat werkt als er veel burgers bij omkomen. Rotterdam, Nagasaki, Hiroshima om maar een paar steden te noemen die plat gingen en overgave tot gevolg hadden.

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 14:13

Werkt deze ook op zonnepanelen of is ie hybride??

Captain_Dipshit | 02-03-18 | 14:00 | 3

Zonnepanelen. En trappers. Voor extra bereik. En s nachts heeft ie led-verlichting om de zonnepanelen aan te sturen. Geheel in D66 stijl.

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 14:11

sowieso kunnen hypersonische raketten (was dit nou zo'n hypersonisch ding - in ieder geval is er ook een ontwikkeling die kant op.. ) zoveel lucht samenpersen, dat de zuurstof in de lucht brandstof kan worden.. en die hoef je dus niet mee te nemen.. - trucje is wel eerst hypersonisch worden. Je hoort wisselende dingen over die techniek - ook veel testen zijn mislukt en het is dus moeilijk.

nickolaas | 02-03-18 | 14:34

nickolaas je hebt het over ramjets?
das wel old skool niet.. Ik denk niet dat ze dit gebruiken

Lionfromzion | 02-03-18 | 17:48

Het zijn voorlopig bijna alleen filmpjes. Met een defensiebegroting van rond de 50 miljard (VS 700 miljard) kan Rusland dit speelgoed echt niet betalen.

thijs4419 | 02-03-18 | 13:59 | 1

Met het Russen-salaris heb je niet veel geld nodig om iets te bouwen.

FSBwatchyou | 02-03-18 | 14:52

Dat filmpje met zo'n lange route laag over het water is volslagen onrealistisch. Dat gezegd konden we ICBM's toch al niet stoppen dus maakt het weinig uit.

Blasfemie | 02-03-18 | 13:58 | 1

wat is het verschil tussen water en land in deze?

Lionfromzion | 02-03-18 | 17:49

Beangstigend.

Andrew Deen | 02-03-18 | 13:53 | 1

Omdat?

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:55

Eerst berlijn en brussel nuken en dan geloof ik het pas.

komtdatschot | 02-03-18 | 13:53

Lachen. Deze landen tonen hun trots op deze manier, hetgeen je strategisch niet zou moeten doen. De Amerikanen zijn al veel verder, met oa het project Aurora. Voordat er zo'n wortel vanaf een trein in Sibierie de lucht in gaat, hangt daar al een TR3B van de Amerikanen boven.

exwout | 02-03-18 | 13:52 | 4

en dat geloof je allemaal zelf?

Cobalt bomb | 02-03-18 | 14:15

wat is het strategische nut van ICBMs als niemand weet dat je ze hebt?
Wortels en treinen man waar heb je het over die dingen staan op all terrain voertuigen die vrijwel overal doorheen kunnen scheuren..

En jij denkt dat er een hypothetisch vliegtuig uit de tijd van de thunderbirds boven cirkelt 24/7.

Het zou kunnen :-)

Lionfromzion | 02-03-18 | 17:57
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Noltie | 02-03-18 | 13:50 | 1

Er wordt door verschillende reaguurders wat lacherig gedaan over het Russische leger. Geen geld, oude rommel e.d. Pas maar op. In de geschiedenis hebben twee Europese veroveraars ook zo laatdunkend over het Russische leger gedacht. De prijs die ze uiteindelijk daarvoor betaald hebben was reusachtig.

halbstark | 02-03-18 | 13:50 | 6

halbstark --Weet je ook wat de Russen toen betaald hebben ,toen die mongolen hier vandaan Rusland wilden gaan plunderen? Ik wel ,dat was heeeel veel.

gelukzoeker | 02-03-18 | 14:06

Denk dan ook maar aan het patriottisme van de Russen.Zelf denk ik dat ze met een week als ze dat al nodig hebben bij Bergen of Egmond aan zee.Denk daar goed om.Want stel dat oom vladi het een beetje zat raakt dat gezeik uit europa.

flesje | 02-03-18 | 14:20

@flesje dat is precies waarom de NATO in haar broek schijt: Rusland veegt de hele boel binnen 36 uur van tafel en dat is op basis van eigen analyses..

Putin doet zijn volk gerust stellen op deze manier, wij krijgen geen geruststelling alleen maar provocaties/bluf en lulkoek, naast de lastenverzwaring dan.

Die achterlijke verhaaltjes dat Rusland ouderwets en zwak is komt regelrecht uit de tijd dat we in de koude oorlog zaten en lijkt sommigen nog steeds een valide taktiek blijkbaar..

Wij zijn en hebben het goed, vandaar de achterlijk hoge belasting, hun zijn niets en arm dat krijg je als je niet genoeg belasting betaalt.

Te simpel voor woorden de NL propaganda wat dat betreft, de nieuwe doctrine dat we bang voor ze moeten zijn wordt door sommigen met de oude doctrine weggewuifd.

Ik denk dat we niet zo bang hoeven te zijn maar das dan wss wel op voorwaarde dat we niet constant wereldwijd onzin blijven uitkramen zoals de AIVD hack enz..

Als je mij voor klootzak blijft uitmaken verander ik ook vanzelf in een klootzak, dat geld voor de meeste mensen vermoed ik.

Het zou allemaal simpeler zijn als iedereen zijn muil hield en zich op zijn eigen sores richtte ipv constant de eigen problemen te willen ontkennen door naar een ander te wijzen.

Ze maken er hier een bende van en vragen tegelijkertijd of we allemaal in koor willen roepen wat voor bende het daar wel niet is zodat we hier niet rondkijken.

vermoeiend wel inmiddels, kijk de aflevering van 1vandaag gisteren eens.. waarom zou iedereen toch zo depressief zijn? Vast niets te maken met het volgende onderwerp de huurverhoging van 17% naast de verpakkingstax, hogere BTW, enz enz, nee het komt door die verdraaide Russen die letterlijk nog nooit een vinger naar ons hebben opgestoken, ook niet toen we ze provoceerden..

Roepen we natuurlijk allemaal MH17!!
De aflevering van air crash investigation is alvast klaar, JIT onderzoek of whatever is daar niet bij van belang.

Crock of shit zou ome vlad dat noemen

Lionfromzion | 02-03-18 | 18:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Nou, die koude oorlog met de wapenwedloop is weer helemaal terug.

Zzzzooooffff | 02-03-18 | 13:45 | 2

In het internationale ruimtestation moeten de Russen nu voor straf 4 keer per week de afwas doen. Europa kan (nog) geen nee zeggen tegen gas en olie uit ruisland (Elk land met olie of gas of pijpleidingen is vriend van Europa)

W_F | 02-03-18 | 14:15

En dat was precies de bedoeling van degenen die wapens verkopen.
"follow the money"

watergeus | 02-03-18 | 14:22

Amerikanen waren ook met iets bezig afgelopen maand.. "A TERRIFYING “nuclear warhead” was spotted being transported towards Area 51 sparking fears war is near, according to conspiracy theorists." www.dailystar.co.uk/news/world-news/6...
Maar het kan een raket geweest zijn op weg naar een basis in California om satellieten mee te lanceren. "Mystery of huge rocket tube on Highway 1 in Cambria solved" www.sanluisobispo.com/news/local/commu...
In ieder geval levert het aardige social media memes op: twitter.com/mix_voronezh/status/96915...

nickolaas | 02-03-18 | 13:45 | 4

SpaceX Falcon Heavy side-booster.

W_F | 02-03-18 | 14:17

Area 51 bestaat echt.. atoombom is daar ontwikkeld en nog veel meer. Skunk works van wat voorheen McDonell Douglas was zit daar ook bijvoorbeeld (en is volgens mij nog in bedrijf).. en je leest ook af en toe wel dat daar nog druk gewerkt wordt - al weet je nooit helemaal precies wat er van klopt).

nickolaas | 02-03-18 | 14:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ah, het dagelijkse Kremlin-propaganda bericht.

sc00p | 02-03-18 | 13:40 | 5

sc00p Je hoort niet vaak dat Rusland een land binnen valt ik denk dat de ratio ongeveer is dat wanneer VS met bondgenoten 20 landen binnen vallen, Rusland 1 land binnen valt.

Papierversnipperaar | 02-03-18 | 13:47

Je begint nu opeens over iets heel anders. Je hebt had het net toch over de zogenaamde omsingeling" van Rusland door NATO?

sc00p | 02-03-18 | 13:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Uiteindelijk draait het om geld, en dat heeft Rusland niet. Ook onder Putin blijft Rusland een arm, corrupt en achterlijk land, met een econonie die kleiner is dan die van Italië, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk of Duitsland. Als we in Europees verband een beetje gas geven , dan is Putin snel af. Ondanks als z'n spierballentaal.

Rest In Privacy | 02-03-18 | 13:37 | 6

Vs zelf heeft al grote problemen met nieuwe rekruten,meer als 50% is niet eens geschikt voor het leger en dan hebben ze de norm al jaren geleden flink omlaag gezet.
Nederlands leger heeft een extra leger aan sociaal werkers nodig voor al die trauma's die ze oplopen,dan nog eens een kantine die erachteraan moet plus nog een stoet advocaten.
Duitsland heeft niets meer.
nog maar 105 leopards die rijden,5 fregatten zijn er over,van de 6 onderzeeërs werkt er niet een , van de 128 Eurofighter zijn er maar 39 inzetbaar,van de 58 NH-90 helikopterzijn er maar 12 inzetbaar,van de 62 Tiger gevechtshelikopters zijn er ook maar 12 inzetbaar.
nou nou daar maak je indruk mee.
bij de Amerikanen is het ook niet veel beter,meeste toestellen staan aan de grond ivm te kort aan piloten of de toestellen zijn totaal afgeschreven.
Dat heb je,met materiaal wat gruwelijk duur is in aankoop en onderhoud.
een Javelin AT raket kost al 60.000 euro,in Irak liepen ze er al mee te gooien alsof het stokbroden waren.

Roger-Rabbit | 02-03-18 | 14:31

@Kuifje-in-Afrika | 02-03-18 | 13:56
Alleen Europa gaat pas geld aan defensie uitgeven als de Russen, gemoderniseerd en wel, al in de achtertuin staan. Te laat dus.
We zullen ze, trouwens, nog hard nodig hebben als IS in Europa zijn gang gaat.
De moslims hier zijn goed bewapend, i.t.t. de autochtone bevolking en het leger.
Voorbeelden genoeg:
- Schip met Kalashnikovs ge-enterd door Grieken. Meestal als er eentje wordt ge-enterd gaan er een aantal wel door.
- Vrachtwagens met wapens in Spanje en Italië.
- Marokkaanse criminelen die elkaar met ak47's beschieten.
- Een marokkaan die zich laat ontvallen "maar iedereen heeft toch wapens?".
Het is een kwestie van tijd, totdat de moslims denken dat hun kans daar is, dat ze los gaan.
Ze leren de niet moslims van kleins af aan haten op moslimscholen.
Gewoon door te geloven wat er in de Koran staat.
Daarom hebben we de Russen nodig.
Helaas gaan die op veroveringen niet bepaald zachtzinnig te werk, maar ze zullen tegen die tijd, net als de geallieerden, met open armen worden ontvangen, aangezien een bewind zoals IS dat uitvoerde in Syrië e.o., geheel conform de leerstellingen van de Koran, minder prettig is dan een Russische invasie.

watergeus | 02-03-18 | 14:32

Kom op jongens, Putin bluft. Dat leer je als je veel aan judo doet.

Rest In Privacy | 02-03-18 | 14:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik voel me weer helemaal in de sixties, koude oorlog, dreiging, nucleaire wedloop, propaganda, raketten, satellieten en een mondiale ajax-feijenoord stemming. En dat bij een matige vorst, heerlijk die blikken erwtensoep!
En ergens denk ik, wie heeft ook al weer die Russische beer uit z'n winterslaap gehaald. De expansie van west naar oost, zou dat er iets mee te maken kunnen hebben. Putin onderschatten lijkt me in elk geval wat riskant.
Misschien dat het westen, in plaats van zwart - en bang makerij nu eens met iets substantieels uit de doos kunnen komen, iets wat we nog niet weten.
Do the people of Poland know that Mr. Farage is a friend of Putin? Kijk dat maakt een hoop indruk, toch..............?

Memek | 02-03-18 | 13:34 | 2

Zeggen wie vriendjes is met wie is zó inhoudsloos, niet te geloven. Dan heb je dus echt geen enkel greintje tastbaar bewijs voor echt malafide handelen. Tenzij in dat bewijs je eigen malafide handelen ook aangetoond wordt.

Weet je wie ook foute vrienden hadden? Nagenoeg de gehele Britse koninklijke familie. Die waren vrienden met iedere hoogwaardigheidsbekleder in het Nazi regime. Met name een kerel genaamd Adolf.

www.sbs.com.au/guide/article/2017/08/...

Noltie | 02-03-18 | 13:45

Ik zou het prettig vinden wanneer hedendaagse ontwikkelingen, zoals nu met Rusland en de EU niet altijd uitmonden in een terugblik op de 2e W.O./Nazis en betrokkenheden daarbij.
De 2e w.o. is een stuk geschiedenis die dagelijks van stal wordt gehaald om de schrik erin te houden, mensen te framen e.d. alsof er sinds 40-45 niets is gebeurd. En dat terwijl de verhoudingen en de wereldkaart er heel anders uitzien.
Mijn hemel hoeveel Hitlers hebben inmiddels al niet benoemd zien worden.
Houdt zaken in het juiste perspectief en laat 40-45 eens met rust, we komen er nooit van af.

Memek | 02-03-18 | 14:13

Wilders heeft het allang geregeld dat die dingen op China gericht staan, no worry.

CleaudeSacke | 02-03-18 | 13:33 | 1

Stonden ze dan op ons gericht? Oh op Volkel omdat daar Amerikaanse nukes liggen. Juistem. Is dat ook de schuld van Wilders?

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:40

Twintig vliegdekschepen aan Amerikaanse zijde, drie aan Russische zijde. Wat een machtsvertoon! Of: wat een sitting ducks, die elk een nucleaire drone of torpedo op zich afroepen. Een onmiskenbare ontwikkeling van de huidige wapenontwikkeling is het volstrekt overbodig worden van mensen. De toekomst is aan onbemande drones, torpedo's etc. en je bent een ongelooflijke sukkel om daar nog menskracht (vliegdekschepen) tegenover te willen stellen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-03-18 | 13:31 | 2

Daarom zijn de Russen en China er veel mee bezig,raketten die vliegdekschepen met mach 15 uit zee plukken,nog veel goed koper ook dan een vliegdekschip van 12 miljard.

Roger-Rabbit | 02-03-18 | 13:35

Er waren ook 60 Tomahawks voor nodig om een vliegveld in Syrie totaal niet te vernietigen... Daarover was ook de nodige verwarring, Russische stoorapparatuur deed het best!

mrXL | 02-03-18 | 13:56

Nou, ik ben helemaal om. Hup Putin, hup Putin, hup Putin.

CleaudeSacke | 02-03-18 | 13:30 | 1

Me-To hup Putin gogogo

steenvanonderen | 02-03-18 | 13:32

heeft dit ding een propeller? hoe kan je in godesnaam een straalmotor aandrijven met een nucleare reactor?!?

cneaker | 02-03-18 | 13:28 | 3

Nou, gewoon: 20.000m3 water tanken en tot stoom verhitten... Mwoehaha.

Brou Is Back | 02-03-18 | 13:36

dat vroeg ik mij ook al af..

Bartstr | 02-03-18 | 14:00

Ah ja, mooie site waarop je een nuke kan kiezen en dan het effect op een kaartje. Kan je mooi zien hoe klein ons land is bij een tsar bomba op Utrecht.

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:27

Mis er alleen de R-36,staat er niet tussen

Roger-Rabbit | 02-03-18 | 13:47

Prachtig, nu zal blijken of onze makkers in Den Haag en Brussel echt Putin als boeman willen gebruiken. Want dan is er maar 1 oplossing: zelf zulke wapens maken. En 2% van je GDP aan defensie besteden. En daar hebben die lulhannissen geen zin in, dus zullen we te horen krijgen dat het pure propaganda van Putin is en dat we daar niet in mee moeten gaan.

Febofiel | 02-03-18 | 13:25 | 5

@mrXL | 02-03-18 | 13:57
Je vergeet het VK.

TheEgg | 02-03-18 | 14:01

Frankrijk en Engeland hebben enkele dozijnen kernwapens. Voor een effectieve afweer zijn duizenden nodig.

sc00p | 02-03-18 | 14:03

Mwoh, duizenden nodig? Kijk naar Noord-Korea. Heeft er een paar, is nog niet binnengevallen door de usa.

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 14:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Het is te laat!! Alles is vergeefs geweest. Het Einde is nakende.

Sans Comique | 02-03-18 | 13:25 | 3

Jezus leeft! En Elvis! Hallelujah, welkom aliens, redt onze verloren planeet!

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:26

De aarde gaat weer plat krijgen de flat Earth alumensjes toch nog gelijk.

steenvanonderen | 02-03-18 | 13:30

Kan ik met mijn gezin nog vluchten?

flesje | 02-03-18 | 14:24

Kan iemand mij vertellen welke mensen achter oorlog zitten? Twee grootmachten die provocerend bezig zijn en de gehele mensheid een angst bewustzijn aanpraat met oorlog. Maar hoeveel mensen bepalen nou eigenlijk oorlog, Poetin, Trump. Namen die voorbij komen. Maar hoeveel mensen bepalen nou daadwerkelijk het lot van miljoenen mensen? Ik wil helemaal geen oorlog, ik ken helemaal geen Russische mensen, ik heb helemaal geen problemen met Russische mensen. Ik denk ook niet dat Russische mensen problemen met mij hebben. Waarom zouden wij mensen evt. moeten lijden onder een beslissing van 2 mensen? Tenopzichte van biljoenen mensen. Het lijkt wel of het allemaal een grote truman show is. Een grote façade van angstgevoelens en angst bewustzijn en ellende allemaal. Man man man. Stop met het geforceerd samensmelten van culturen. Laten we diversiteit omarmen. Iedereen terug binnen zijn eigen landsgrenzen, iedereen het behoud van zijn eigen taal, cultuur normen en waarden, en leven en laten leven. Kom op mensen, we kunnen het. Vrede

Schraapmaad | 02-03-18 | 13:24 | 5

Die angst is nodig om ons onder de duim te houden, vrede is bij ons binnen, ga daar naar toe Schraap.

steenvanonderen | 02-03-18 | 13:38

Och. Zolang Nederland lekker oorlog aan het voeren is onder de noemer vredesmissies zou ik me niet te druk maken over Rusland/Amerika. Verder is vrede een illusie. Kijk maar naar de oorlogen sinds "dit nooit meer" WW2.
www.warsintheworld.com/?page=static12...
Hier een overzicht van de strijd in de wereld anno 18 februari 2018.

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:38

@Schraapmaad
Ik heb daar al eens een licht-filosofisch stukje over geschreven. In het kort: Wat de mensen eigenlijk zouden moeten doen, is zodra een oorlog uitbreekt hun volledige regering tegen de muur zetten. Want heel grappig, als de pleuris uitbreekt blijken die wél heel snel in veiligheid gebracht te kunnen worden.
Na de 2e wereldoorlog had er bijvoorbeeld een signaal afgegeven moeten worden door de Nederlandse bevolking: Jullie laten ons eerst in de steek door ons niet te beschermen, en gaan daarna de mooie heer uithangen in Engeland/Canada.

Als iedere bevolking dat zou doen, dan was het gesodemieter snel afgelopen.

TheEgg | 02-03-18 | 13:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Er is voor ons één voordeel aan het Joshua L ballistisch wapen; komt -ie op je af, zwaai dan met een briefje van vijftig. Gaat -ie gelijk de andere kant op.

LibertasSimplex | 02-03-18 | 13:22 | 1

LOL... Ik heb de geanimeerde filmpjes even bekeken en raak er niet van onder de indruk. Net zoals jij... Zwaait terug.

Mr_Pikibelly | 02-03-18 | 13:26

Joshua en laag bij de grond..... ik neem aan dat ze hem daar ook kennen?
En verder tja, prettig te weten dat Halbe, Frenske, van Baalen en de rest van de EU kliek ons zo een oorlog in rommelen met Rusland terwijl we de echte vijand ongelimiteerd binnen laten.

Linkse allergie | 02-03-18 | 13:20

Damn!
Halbe Zijlstra was the last person who could stand against Putin.
Now we are doomed...

wezen | 02-03-18 | 13:20

Ach jee, Rusland heeft nieuwe speeltjes ontwikkeld om mee te imponeren/dreigen.

Maar ja, mannen hè? Geef ze stroom, brandstof en gereedschap en de schatjes gaan nucleair.

Gravin v Kippenbouth | 02-03-18 | 13:18

Tja, wie zet er dan ook een raketschild op de grens met Rusland, die provocatie kan niet onbeantwoord blijven.
Of niet, usa?

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:16 | 10

Prutser. Als de usa zich wil beschermen tegen raketten uit Iran zetten ze dat schild wel in Turkije neer.

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:43

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:43 |
Het gaat ook om Europa. Maar goed, het is weer duidelijk dat men maar wat neerplempt zonder enig idee van de materie. Zou dat nou in die stemhokjes bij een referendum over - pak hem beet - Oekraine ook zo gaan?

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 13:45

Wanneer heeft Europa last gehad van Iraanse dreiging?

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:52
▼ 7 antwoorden verborgen

Joshua is een Hebreeuwse jongensnaam en betekent: 'God of Jahweh is redder. Daar zijn we dan weer mooi klaar mee.

McMarx | 02-03-18 | 13:15 | 1

Joshua is de hebreeuwse versie van jezus. Ben je idd mooi klaar mee.

einStina | 02-03-18 | 16:10

Zolang Joshua maar geen Ikarus wordt ...

Wekkertje | 02-03-18 | 13:14

Trump had gelijk. De NAVO is achterhaald. Afschaffen. Amerikanen uit europa.

postmodernismisdead | 02-03-18 | 13:14 | 8

TheEgg | 02-03-18 | 13:53 |
De enige buitenlandse soldaten en tanks die op Oekraiens gebied zijn, komen uit Rusland. En dan piepen over een paar jongens die op een plein stonden te roepen. Wat een onbenul ben je dan, om juist die de schuld te geven.

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 15:17

TheEgg | 02-03-18 | 13:53 |
Even een analogie die je misschien beter snapt:

Marietje had een vriendje, Henk, maar die behandelde haar niet zo aardig. Haar buurman Piet was wel aardig en maakte Marietje het hof. Marietje vond dat fijn en dumpte Henk. Maar Henk werd boos en ramde Marietje in elkaar.

Is dat de schuld van Henk, of van Piet? In jouw wereld is dat dus de schuld van Piet. Ik zeg: Henk dient gewoon zijn poten thuis te houden want Marietje is geen eigendom van Henk. Als Marietje liever bij Piet is mag ze dat zelf weten. Daar heeft Henk niks over te zeggen.

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 15:22

@ Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 15:17
Soldaten en tanks... Academi-huurlingen zijn niet echt soldaten, dus in die zin heb je gelijk.
Je analogie slaat verder als een lul op een drumstel, want er is niet 1 Marietje. Er waren een heleboel Marietjes. En de meesten daarvan vonden Henk leuk. Maar toen heeft Pietje met geweld Henk de deur uit geslagen, voor die paar Marietjes die Pietje leuker vonden. En Henk die heeft besloten om, ondanks Piet en zijn vriendjes, lekker in de schuur te blijven zitten met de Marietjes die hem wel leuk vinden. Gesteund door zijn vriendjes.
Maar ik snap dat dat wel een erg moeilijk verhaal is als je niet verder dan drie kunt tellen.

TheEgg | 02-03-18 | 16:11
▼ 5 antwoorden verborgen

En daarom willen sommigen liever de Russische beer voeren, in de hoop dat die hen als laatste opeet.

JTKDM | 02-03-18 | 13:14 | 3

Wanneer heeft Rusland expansiedrift getoond? Was dat toen in Oekraïne middels een democratische verkieing een pro-russische regering aan de macht kwam? (die met steun vanuit de EU is afgezet middels een illegale staatsgreep)

Sans Comique | 02-03-18 | 13:31

Je vergeet de voortdurende intimidatie van de Baltische staten, bevroren conflicten die in stand worden gehouden in Moldavië en Georgië, enz. Bovendien is Rusland vriendjes met Iran.

JTKDM | 02-03-18 | 13:53

Sans Comique | 02-03-18 | 13:31 |
Helemaal gelijk heb je niet: Er was ten eerste geen staatsgreep maar Janu is afgezet middels een legale stemronde. Dat ten eerste, en ten tweede is inmiddels overduidelijk gebleken dat Oekraine pro-Europa stemt. Ten derde: Het frame van een westerse staatsgreep is gelul dat direct uit de Kremlin-koker komt. Maar heeft niets met de werkelijkheid uit te staan.

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 15:25

Maar kan je er ook Mekka mee nuken?

Kapitein Stijlvol | 02-03-18 | 13:11 | 1

Zou mooie oplossing zijn. Neem dan Medina ook mee. Oh en Jeruzalem, schijnt ook een plaatsje te hebben in de top 3 van belangrijke plaatsen.....

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:17

Ik ga echt geen hele essays schrijven, en ik begrijp dat geen hond me serieus neemt, maar geloof me deze keer als ik zeg dat dit praatjes zijn. Pure propaganda, de restanten van Rusland en haar leger hebben simpelweg de kennis en capaciteit niet meer om echt nieuwe wapensystemen te ontwerpen en bouwen op een zodanige wijze dat ze betrouwbaar zijn. Dat wil niet zeggen dat Rusland ongevaarlijk is, want een antieke SS-20 is prima in staat om heel veel schade te doen. Maar deze zogenaamde nieuwe systemen zijn of twijfelachtige verbeteringen van bestaande, verouderde, of mooie animaties en tekentafelplannen die nooit verder gaan komen dan dat. Er is op dit ogenblik maar 1 wereldmacht, en dat is Amerika. Het echte gevaar als we het hebben over high-tech zal van de Chinezen komen, maar die lopen zo dik achter dat het geeneens een wedloop te noemen is, zeker als Amerika genoeg geld in eigen wapens en systemen blijft pompen.

Mather | 02-03-18 | 13:11 | 4

China heeft een eigen (af en toe) bemand ruimstation sinds 2011. In 2023 hopen ze een nieuw permanent bemand ruimtestation te hebben. Ze kunnen bijna elke plek op de wereld raken door een bom op het juiste moment naar beneden te gooien. America heeft op dit moment geen raketten die geschikt zijn om een nieuw ruimtestation te bouwen, of zelfs om bemanning te vervoeren naar het huidige internationale (minus China) ruimtestation.

W_F | 02-03-18 | 13:22

Punt is dat Rusland een veel groter deel van haar BNP besteedt aan wapens. Dus budget is er genoeg. Er wordt bezuinigd op andere zaken en in het leger ook op de meer basale noden, zodat geld overblijft voor dit soort prestige-projecten.

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 13:26

Syrië is tegenwoordig de plek om wapens uit te testen en om piloten gevechtservaring te laten opdoen. Rusland en China vullen eventuele gebreken aan kennis op met hacken: dat kost een fractie van de biljoenen die de VS erin investeert. De toekomst is aan wie het slimst is.

Eeuwig..Op..Vakantie | 02-03-18 | 13:37
▼ 1 antwoord verborgen

Als reactie zal Nederland het laatste beetje nucleaire kennis hier ook nog afbouwen en de bijbehorende wetenschappers en technologen omcatten tot kunsthistorici, antroposofopoliticologen en veilingmeesters.

skoftig | 02-03-18 | 13:11

De nuke van ome Poetin is niet te stoppen !!!!!!!

Het is wachten op de eerste #metoo aanklacht tegen de nuke van ome Poetin.

Kennethhagers | 02-03-18 | 13:10 | 1

Nuke! Geen letters wisselen..

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 13:27

Gelukkig hebben wij Rutte, die is ook onzichtbaar.
Behalve wanneer er meer geld naar Brussel moet, dan is hij ook niet te stoppen.
De russen moeten oppassen.

BosrandDirk | 02-03-18 | 13:06

Er moet nog een naam verzonnen worden van een van deze systemen... ik denk dat we Putin er wel van kunnen overtuigen deze 'Halbe' te dopen.

fak86 | 02-03-18 | 13:04

De Russen overschatten zichzelf, en onderschatten de capaciteiten van de NAVO landen, nogal een beetje. Maar hé: 'propaganda' betekent ook niet 'waarheid'.

Sqbar | 02-03-18 | 13:01 | 6

steenvanonderen | 02-03-18 | 13:10
Dat zeggen die Generaals alleen maar omdat ze meer budget willen. Defensie van de VS heeft 10x het budget van Rusland. Met alleen de Navy blijft er van die Sovjet meuk al niets meer over.

Vula | 02-03-18 | 13:15

Met een grote mond, wat geblaf en wat militair machtsvertoon heeft Trump N-Korea weer in het hok gekregen. In die sfeer moet je deze Russische uitingen van hun kunnen ook opvatten.

Sans Comique | 02-03-18 | 13:34

Het probleem met de EU is dan niet opgelost, er komt dan een nieuwe versie (zonder parlement, maar met Rusland).

Dan kunnen we hier eindelijk blij zijn, als Vazalstaat van Rusland :)

sc00p | 02-03-18 | 13:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Degenen die minachtend schrijven over Rusland gaan in de toekomst nog heel raar op hun neus kijken.

Lupuslupus | 02-03-18 | 13:01 | 6

@Vula
Je maakt dezelfde fout als de Duitsers tijdens WOII. Die hielden ook geen rekening met de onverzettelijkheid van Rusland. Ik snap ook niet waarom we met name Rusland als grootste vijand blijven zien terwijl de echte vijand al lang onder ons is. Beter maken al die Putin haters zich daar eens wat drukker om.

Linkse allergie | 02-03-18 | 13:24

Rusland is een ontwikkelingsland met een sterk leger. Maar zo'n leger kost geld, en veel geld hebben de Russen niet. Dus op termijn graaft Putin zijn eigen graf.

Rest In Privacy | 02-03-18 | 13:27

Misschien heb je gelijk, mijn dochter is kort geleden naar Moskouw geweest voor een beurs,ze keek haar ogen uit,prachtige winkels en vriendelijke mensen en allemaal goed gekleed.

roodborstje1 | 03-03-18 | 13:05
▼ 3 antwoorden verborgen

Hopelijk sterft die anti Putin retoriek snel uit en gaan de twee heren om de tafel zitren. Mocht het niet tot het gewenste resultaat leiden.
Doe dan maar een ouderwets met de knots gevecht.

Maar, gaap eerst verkiezingen in Nederland. Kunnen we eindlijk weer mee beslissen over de kleur van de prullenbakken in de straat.

Pieter Woerden | 02-03-18 | 13:00

Wat zo hilarisch is, is het gehuil in de media over "Putin start de koude oorlog weer!".
De VS heeft (onder nobelprijs voor de vrede winnaar Obama al) aangekondigd het kernwapenarsenaal te moderniseren.
Tegen all afspraken in blijft de VS anti-ballistische systemen uitrollen (waardoor het MAD doctrine in gevaar komt).
En als Rusland daar dan op reageert, dan start Rusland de koude oorlog.

TheEgg | 02-03-18 | 12:59 | 5

@Schadenfreude | 02-03-18 | 13:02
Heb jij wel eens op een kaart gekeken?

Stormageddon | 02-03-18 | 13:15

Ach die nieuwe koude oorlog is gewoon een reactie op het plaatsen van een raketschild aan de Russische grens. Usa heeft bases rond heel Rusland, vice versa niet. Maar Rusland is slecht enzo. NPO 8 uur journaal etc.

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:21

omanders | 02-03-18 | 13:07
Dat aanbod hebben ze ooit gekregen, geen idee hoe serieus men was, maar het eindigde op een nee.

Abject | 02-03-18 | 13:21
▼ 2 antwoorden verborgen

Bam eerste tegel, nog ff lid worden van de club.
Hup Putin, o wacht.

steenvanonderen | 02-03-18 | 12:58

Maar Russische wijven zijn best wel lekker. In mijn ideale wereld gaan Rusland, Europa, VS en Canada intensief samen gaan werken. En mogen de moslims het midden oosten hebben.

Dutch_Holland | 02-03-18 | 12:58 | 2

Canada? Nee joh. Land vol cucks en soy boys.

VeelTeSteil | 02-03-18 | 13:07

Leuk dat ze dat mogen hebben. Nog meer koloniale ambities?

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:22

Je kan Rusland wel met midden-wereld vergelijken, hordes orcs verzamelen zich bij hun grenzen. Dan kan je zeggen ja statistisch gezien gaan er meer mensen dood door ziektes en armoede dan door orcs en investeer meer in opleidingen en voedsel, maar ik weet niet of dat zo werkt.

Papierversnipperaar | 02-03-18 | 12:57

zou mooi zijn als ze die dingen nu eens echt gaan gebruiken

FPTravel | 02-03-18 | 12:57 | 2

Some men just want to watch the world burn.

Vula | 02-03-18 | 13:22

Als ze maar wel even laten weten wanneer ze dat doen kan ik nog even m'n bucket list afwerken voordat ik wegsmelt door de straling.

VeelTeSteil | 02-03-18 | 13:29

Na zo bommetje zijn we wel van de gender neutrale zwarte piet discussie af. In Syrië schijnt de discussie ook niet zo te leven.

ikdenkwat | 02-03-18 | 12:56

Als die nieuwe raket razendsnel 'ballistic' gaat en ook nog eens beschikt over een 'banana and beserk mode', is die callsign 'Joshua L' niet eens zo heel erg verkeerd.

Ik stem voor.

Al-Dente | 02-03-18 | 12:56

Allen maar goed als je er een neo-realistische gedachte er op nahoud. Nukes zijn liev omdat niemand ze zouden gebruiken.

Bokito ergo sum | 02-03-18 | 12:54

Ik las ook dat de F35 (JSF) kansloos is tegen dat systeem. Is er hier iemand met verstand van zaken die dat kan bevestigen / ontkrachten?

Mastermattie | 02-03-18 | 12:54 | 6

je bedoelt dat vliegtuig waar de wapens niet werken en de schietstoel en de guidance system en en en en en... Ach eigenlijk werkt er niets aan dat ding behalve de rekeningmachine. Die werkt perfect en elke idioot blijft betalen om dat ding maar te blijven ontwikkelen.

loser | 02-03-18 | 13:06

De JSF staat hier redelijk buiten, misschien afgezien wat de geldwegsmijterij. Maar goed, de JSF was al veroudert voordat aan de ontwikkeling werd begonnen. Multi-role fighters zijn in deze tijd van drones volledig achterhaald.

TheEgg | 02-03-18 | 13:09

De volgende oorlog wordt grotendeels met drones gevochten. Geen leger kan op tegen een zwerm mini drones die autonoom hun slachtoffers uitzoeken. Die ontwikkeling gaat zeer snel en tegen een fractie van de kosten van een JSF. Sowieso weggegooid geld die JSF.

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 13:31
▼ 3 antwoorden verborgen

Als de Russen dit hebben dan willen de Amerikanen natuurlijk minstens hetzelfde. Dat kan weleens een nieuwe koude oorlog gaan worden.

Ardbeg | 02-03-18 | 12:53 | 3

Dan hebben de Amerikanen natuurlijk minstens hetzelfde, zeer waarschijnlijk beter. Zie defensie-budget

deepblue149 | 02-03-18 | 13:00

U vergeet een klein detail.
Rusland en de USA staan niet bepaald op gespannen voet met elkaar.
Momenteel staan beide grootmachten vooral op gespannen voet met de continenten Europa en Afrika, waar een bepaalde religie de boventoon voert.

jemagookniksmeer | 02-03-18 | 13:04

Amerika ontwikkelt deze dingen reeds, in opdracht van Trump is onlangs gestart met het verbeteren van de hitkans van ICBM's en kruisraketten. Op die manier komt een first strike binnen bereik. Gekoppeld aan een permanent volgen van Russische kernonderzeeers door NATO-killer subs (wat in tijden van crisis alreeds gebeurde vroeger) kan de VS dus besluiten om een vijand zonder gevaar voor terugslaan uitschakelen.

Dat is uiteraard een gevaarlijke ontwikkeling die het MAD-principe buiten werking stelt en daarmee de reactietijd heel erg verlaagt. Dat kan leiden tot ernstige ongelukken.

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 13:34

Heb je gezien wat Jaroslav daar aan het water aan het doen is?
Jaroslav: Ssst, ik ben wat bruinvissers aan het daggeren.

TP 1984 | 02-03-18 | 12:53

Wel leuker dan een militaire parade om naar te kijken.

Simon_GS | 02-03-18 | 12:52

Is er al een reactie van strateeg Hansje van Baalen?

Bouwfraudeur | 02-03-18 | 12:51 | 1

Die wil graag op het rode plein, maar de baas houd hem tegen

steenvanonderen | 02-03-18 | 13:03

Die nucleair aangedreven raket is overigens het in de mottenballen gedane project Pluto van de Yanks.
"Once it reached cruising altitude and was far away from populated areas, the nuclear reactor would be made critical. Since nuclear power gave it almost unlimited range, the missile could cruise in circles over the ocean until ordered "down to the deck" for its supersonic dash to targets in the Soviet Union. The SLAM as proposed would carry a payload of many nuclear weapons to be dropped on multiple targets, making the cruise missile into an unmanned bomber. After delivering all its warheads, the missile could then spend weeks flying over populated areas at low altitudes, causing tremendous ground damage with its shock wave and radiation from its unshielded reactor. When it finally lost enough power to fly, and crash-landed, the engine would have a good chance of spewing deadly radiation for months to come." en.wikipedia.org/wiki/Project_Pluto
Zodoende zal er weinig animo zijn om met die krengen te werken gedurende vredestijd.

En een bepaalde reaguurder alhier zal zijn naam eindelijk werkelijk in gebruik genomen zien. De Russen hebben namelijk ook een nucleair aangedreven onderzee-drone met een thermonucleaire Cobalt-bom, welke niet enkel hele vloten of havensteden in puin leggen kan omdat 'ie vrijwel even sterk is als de Tsar Bomba (100MT), maar tevens het zee en landoppervlak bedekt met een giftig deken van cobalt. (Tsunami) www.defensenews.com/space/2018/01/12/...

Wat de Romeinen deden met Cartago, 'salting the earth'.
Om the Orb maar eens aan te halen S.A.L.T.
"In the same book of Revelations
When the Seven Seals are broken open on the Day of Judgment
And the seven angels blow their trumpets
When the third angel blows her trumpet
Wormwood will fall from the sky
And wormwood will poison a third part of all the waters
And a third part of all the land and many, many, many people will die"
www.youtube.com/watch?v=-2lUVv695wg

Abject | 02-03-18 | 12:50 | 5

Tsar bomba was 55MT, geleerde hebben aangedrongen de 100MT maar niet te maken omdat ze bang waren voor de gevolgen. Schokgolf ging vanaf nova zembla drie keer de wereld rond en in Noorwegen sprongen de ramen kapot. Leuk speeltje nuclearsecrecy.com/nukemap/

Bac | 02-03-18 | 15:49

Wormwood is de engelse benaming voor alsem. Alsem heet in het russisch Tsjernobil. Belletje? Rinkel?

copywriter | 03-03-18 | 11:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Ronald Reagan & SDI all over again.

Basil Fawlty | 02-03-18 | 12:50 | 1

Jep, Reagan won omdat de Russen het niet meer konden bijbenen qua economie. Nu haken de Russen echter niet meer af.

Abject | 02-03-18 | 12:52

Fantastische systemen om de radicale islam daar te houden waar deze thuis hoort.
Rusland, onze beste bondgenoot in deze.
Rusland, welk continent geheel op 400 plaatsen door EU en NATO despoten is omsingeld, ingekapseld, geknecht en gedemoniseerd.
Rusland, de Russische beer die mijn ongekozen despoten aan het porren zijn geslagen tot bloedens toe.
Rusland...... waarbij de Krim, en het parlement op de Krim, zich middels een overduidelijk referendum zich Russisch georienteerd vrijwillig hebben aangesloten.
Het Rusland waar ook de overtuigend Russisch georienteerden ten oosten van de Dnjepr zich ook beter bij thuis voelen, waar de Kiev criminelen zelfs hun Russische taal dreigden te verbieden. Moet je eens in Belgie proberen.
Rusland, die na de illigale coup d’etat in de Ukraine, het wegjagen daar van de democratisch gekozen president, gefinancierd en mede geregiseerd door mijn ongekozen Europese nep-parlement, zich nog steeds van zijn beste kant laat zien, zelfs ondanks de Russische boycot op valse, zelfverzonnen en onodige gronden.
Waarvan we hier in politieke ontkenning blijven dat het juist ook de Kiev criminelen waren die een pasagierstoestel hebben neergehaald..
Dat Rusland dat hopelijk goede maatjes word, en blijft met Amerka.
Dat Rusland dat Europa straks moet komen bevrijden uit de islamitisch klauwen, onze toekomstige bezettingsmacht verpakt als “religie”, door mijn eigen volksvertegenwoordigers massaal geïmporteerd.
Dat Rusland, waar de grote Russische leider op meerderheidshanden word gedragen...
De D. Trump van het oosten........
Die bij vrije verkiezingen allebei zelfs weer herkozen gaan worden.
de allergrootste mensen op deze aardbol op dit moment....
Dat Rusland moeten we dus NIET gaan “bashen”, en de (linkse) journalistiek moet eens wat minder OVER Rusland schrijven maar meer MET Rusland gaan berichten:
praat eens met Russen, maar praat eens ECHT met Russen....
laat Putin ZELF eens aan het woord... hij kan dat uitstekend.......

Katoentje | 02-03-18 | 12:50 | 2

Misschien heel misschien, als we aardig zijn en Wilders vaker sturen, dan heel misschien wil hij wel ons vriendje worden,maar denk het niet, want die stomme burgers hebben zijn dochter Nederland uitgejaagd,

gato | 02-03-18 | 13:03

Helemaal gelijk heb je in tegenstelling tot sommigen hier die overduidelijk lijden aan EU en Nato geïnduceerde propaganditis.

Benesha | 03-03-18 | 12:50
-weggejorist-
gelukzoeker | 02-03-18 | 12:49 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben met m'n cursus Arabisch gestopt en een cursus Russisch begonnen.
Umnyy, da?

Mr_Natural | 02-03-18 | 12:49 | 2

Mr_Natural |--Je begon zeker toevallig net met je Russisch,vlak nadat je van het Russische nieuwe speelgoed las?

gelukzoeker | 02-03-18 | 12:55

gelukzoeker
Inderdaad, ik zie die kernraketten liever gaan dan komen.

Mr_Natural | 02-03-18 | 12:59

Zeer binnenkort dus allemaal naar Allah !

blauwe zander | 02-03-18 | 12:48 | 2

blauwe zander--Nee ik ga naar Wodan,wat jij doet moet jezelf weten.

gelukzoeker | 02-03-18 | 12:57

Heb het even nagekeken .mag ik met jou mee naar Wodan gelukszoeker ?

blauwe zander | 02-03-18 | 13:54

ik hou hier niet van. Een wereld zonder deze destructieve wapens zou een stuk plezieriger zijn.

Willy Keutel | 02-03-18 | 12:47 | 2

Willy Keutel --Tja ik hou ook meer van een fiere Negerin in een warm groot bed ,dan van een bonk Russisch staal in de lucht,als ik het voor het zeggen had.

gelukzoeker | 02-03-18 | 13:00

Ze moeten wel anders staat de nato/vs voor je deur wanneer je niet naar ze luistert of de dollar aan kant zet.

Sjonie01 | 02-03-18 | 13:11

Joshua en laag bij de grond, heeft iets van Livestro.....

Memek | 02-03-18 | 12:46

Met de huidige economie is Rusland niet in staat om gepensioneerden of militairen fatsoenlijk te betalen om te kunnen eten of hun flat te verwarmen, maar wel de roebels om dit soort wapentuig te ontwikkelen ?
Laat staan van het hoge gehalte technisch wensdenken wat uit de animaties spreekt...

Wijze uit het Oosten | 02-03-18 | 12:46 | 4

Tja, als je voor het Russisch militair-industrieel complex werkt moet je dan ook niet zeuren als je enkele jaren niet betaald wordt. Kan de pa van mijn schoonzus over mee praten, die lanceerinstallatie op Vostotsjny is al anderhalf jaar in gebruik en het geld is nog niet binnen.

Abject | 02-03-18 | 12:59

Wijze uit het Oosten --U wilt beweren dat we de Russische beer gerust wel wel eff kunnen blijven door pesten naar hartelust,of begrijp ik U niet correct?

gelukzoeker | 02-03-18 | 13:06

Ach, in Amerika leven de veteranen op straat met een winkelwagentje met daarin hun eigendommen.

loser | 02-03-18 | 13:07
▼ 1 antwoord verborgen

Geweldig! Dit soort prachtige uitvindingen allemaal om de vrede in stand te houden. Mooi man.

Halal gehaktbal | 02-03-18 | 12:46 | 1

Halal gehaktbal --Correct ,als je`t maar zien wilt,en ervan genieten kan. box + man.

gelukzoeker | 02-03-18 | 13:08

Putin is de beste Putin die ze ooit in Putinland hebben gehad, aldus de Putinbode.

Schadenfreude | 02-03-18 | 12:45

Grote (D66) vraag is natuurlijk nu: zijn die wapens wel groen?

kortebroek | 02-03-18 | 12:44 | 3

Nou ja, ze zijn grotendeels nucleair, dus weinig CO2 uitstoot!!

echt_links | 02-03-18 | 12:51

kortebroek- Ja zeker ,blijft toch wel een zwak puntje van de oostelijke beer. Moeten Schevening`s Penthouse Johnny maar eff langs sturen bij die tobbers daar .

gelukzoeker | 02-03-18 | 13:14

jaaa! D66 afgelopen week met hun groene leger! Tesla tanks iemand? Milieu vriendelijke bommen?
Stelletje idioten bij D66.

Is dit nog nieuws? | 02-03-18 | 13:25

Dit lokt een wapenwedloop uit vh Westen. Dit houdt Rusland niet lang vol want hun economie is rampzalig. De vorige wapenwedloop tijdens de Cold War heeft geleid tot het uiteenvallen vd Sovjet Unie. Het nucleair arsenaal, de militaire technolgie en het budget vd NATO (dus incl. USA) alleen al is zodanig groot dat de Sovjets altijd het onderspit zullen delven in financieel en militair opzicht.

Dit is alleen maar spierballentaal om de onlusten binnen in zijn eigen land i.d. kiem te smoren vanwege de slechte economie, terwijl Putin zijn eigen volk blijft bestelen en inmiddels met zijn oligarchs multimiljardairs zijn geworden. Hij moet de oppositie en het volk tevreden houden. Putin blijft hoofd vd grootste mafia organisatie ooit, genaamd Rusland.

RambalLO | 02-03-18 | 12:44 | 5

Wapenwetloop? U denkt toch werkelijk niet dat een oorlog nog conventioneel wordt uitgevochten, met 'klassieke tanks' en soldaten. Wapenwetloop m.b.t. nucleaire wapens is nooit echt van weggeweest, alleen in de ijkast gezet.

Media (lees propaganda), digitale, chemische en biologische oorlogsvoering - als nodig nucleaire. zowel EUSA als Rusland zal nooit maar dan ook nooit voldoende support krijgen vanuit de bevolking (laat staan aan conventioneel matierieel) om nog in een echte wapenwetloop te kunnen voorzien.

De beleidsbepalende elite vooral in de EU zal echt keihard moeten gaan werken om de propganda machine zover op orde te krijgen dat er ook werkelijk voldoende draagkracht is om vooral westelijk EUropa warm te maken voor elke vorm van conflict met Rusland/China of ander land wat zich ziet als grootmacht.

En wapenleveranties aan Ukraine (zoals nu door de US) om een reactie uit te lokken van Rusland, gaat daar echt niet bij helpen.

litebyte | 02-03-18 | 13:02

Zolang de VS geen passend antwoord heeft op deze systemen zijn ze in balans. M.A.D. blijft van toepassing, er valt niks te winnen.

Abject | 02-03-18 | 13:03

RambalLO --Russische maffia stelt niet veel voor ,verloren 20 miljoen mensen na een fuif met de Moffen.

gelukzoeker | 02-03-18 | 13:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Nou, maar goed overigens dat wij onze hele defensie naar de ratsmodee hebben bezuinigd. Goed bezig Hennis en voorgangers! Goed dat die trol, bij gebrek aan fatsoen en respect, naar Buza gaat.

RenHoek | 02-03-18 | 12:43

De ontwikkeling van het raketschild lokt een nieuwe wapenwedloop uit. Daarom is het toenmalige star wars systeem gestaakt.... omdat de USSR en de VS toen (jaren 80) wel inzagen dat dat tot dit zou leiden.

Oepsie1234 | 02-03-18 | 12:43 | 2

Nee Gorbatsjov wilde dat voorkomen, dus heeft Reagan er bij hem de wapenreducties erdoor gedrukt met als dreigmiddel een nieuwe wapenwedlop die de USSR bankroet zou hebben gemaakt.

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 12:49

Ja, dat is toch in gezamenlijk overleg.....

Oepsie1234 | 02-03-18 | 12:57

Natuurlijk politiek gezien niet handig, maar qua techniek wel indrukwekkend. Wist niet eens dat mach20 haalbaar was zonder helemaal kapot te gaan?

Verder geeft dit Rusland weer wat meer druk op allerlei landen, want de VS kan ze nu niet meer goed beschermen. Of nouja: het publiek weet nu ook dat de VS dat niet meer kan. Al is het weer afwachten of de VS nog wat dingen achter de hand hebben.

Martinspire | 02-03-18 | 12:42 | 1

kan niet, bij mach 20 verdamp alles in de dampkring

Aboe la | 02-03-18 | 12:47

Zunne grote vuurba.... euh... laat maar.

horsteknots | 02-03-18 | 12:40

Mach 20 is 6,8 Km/s. Zo'n 400 Km/min. Dat ding draait in nog 2 uur de wereld rond.

kwark001 | 02-03-18 | 12:40 | 2

De 1ste stage van de Falcon 9 komt met ongeveer Mach 6 terugdonderen de atmosfeer in en de gridfins staan dan al roodgloeiend. Denk dat MACH 20 een RUD tot gevolg heeft (Rapid-Unscheduled-Dissasambly)

Homer P. Simpson | 02-03-18 | 13:14

Even de wetten van Newton in herinnering brengend: Bij die snelheid slingert het ding gewoon het zwaartekracht-veld van de aarde uit, op weg naar een of ander ver sterrenstelsel. Conclusie: Dit hele verhaal is pure BS.

bdn01 | 02-03-18 | 13:21

Poetin moet een klein pikkie hebben.

Willemdrie33 | 02-03-18 | 12:39 | 2

Het is meer een kwestie van actie en reactie.

Simon_GS | 02-03-18 | 12:54

@Simon_GS | 02-03-18 | 12:54

In combinatie met de opmerking van Willemdrie33 las ik het in eerste instantie verkeerd: '... kwestie van ectie en erectie'. Maar je opmerking was toch meer fysica dan 'natuur'kunde.

Natu-San | 02-03-18 | 19:35

ze zijn niet eens in staat om een knappe brommert in elkaar te prutsen, alles daar is van Lada-kwaliteit, zie ook hun verkeersvliegtuig die regelmatig uit hun eigens uit de lucht vallen. . Bleek ook aan het einde van de koude oorlog dat hun tanks en overige bewapening gewoon amateuristische troep was en geen procentje schijn van kans had tegen Amerika. Grootspraak en bluf dus van Poetin die ik voor het overige heel goed kan waarderen.

wlodek | 02-03-18 | 12:38 | 10

Amerikanen ook niet, of wilde je een Harley-Davidson een fatsoenlijk ding noemen? alles wat uit dat land komt is rommel, of het nou een Zippo is, een auto of een TV. Toch zijn de wapens die ze maken beter dan van wie dan ook...

Homer P. Simpson | 02-03-18 | 13:15

Euhm, de T34 tank was eenformidabel wapen... Beter dan de Sherlock tank, kon redelijk tegen het Duitse geweld op, en was goedkoop te maken...

Zo hadden de Amerikanen voor 20 miljoen een pen ontwikkeld die kon schrijven in de ruimte, de russen namen gewoon een potloodje. Dus op zo'n manier is een groot budget weinig waard.

mrXL | 02-03-18 | 14:04

Maar van een potlood in de ruimte komt grafietpoeder af. Wil je dat in je longen krijgen?

Vrouwtje_haram | 02-03-18 | 15:26
▼ 7 antwoorden verborgen

Als ik Mark was, zou ik wat minder een grote bek hebben en de Russen niet tegen hun schenen blijvenm schoppen.

Ik zou de primaire radarbeelden maar eens snel bij de VS opvragen...

RenHoek | 02-03-18 | 12:38 | 1

Laat Prutte eerst maar eens onderzoeken waarom we over een oorlogsgebied blijven vliegen waar men met straaljagers bezig is.

O2Neutraal | 02-03-18 | 12:45

Een vliegtuig met een kernreactor aan boord kan je unlimited range geven. Wordt wel een nogal zwaar en groot verhaal, maar theoretisch zie ik m nog net vliegen. www.eng-tips.com/viewthread.cfm?qid=10...

Ander verhaal is een raket met een kernreactor. Die is zwaar, zal misschien redelijk oneindige energie hebben, maar de wet van behoud van impuls schrijft ook voor dat een raket zijn aandrijving haalt uit de weggeworpen massa. en.wikipedia.org/wiki/Specific_impuls... Dat zie je meestal aan de snelheid waarmee de reactieproducten van de brandstof en zuurstof worden uitgeworpen vanuit de raket. Die ontbreekt hier.

Tweede animatie is een toestel dat netjes alle detectiesystemen ontwijkt en rond de aarde vliegt. Radarsystemen zenden zelf uit, dus die kan je in kaart brengen, de NAVO heeft ook veel passieve satellieten, die gewoon kijken naar warme objecten en daarmee dit soort ellende ook zien.

Dit zijn leuke animaties, met een zeer hoog LSD fantasie gehalte.

Feynman | 02-03-18 | 12:38 | 7

Gelukkig zijn kernreactoren niet loeiheet of zoiets. Gaan gelijk 1000 alarmbellen af zodra zo'n ding opstijgt en aangezien het ding subsonisch is knallen we hem al neer voordat hij Rusland uit is. Succes met opruimen.

Homer P. Simpson | 02-03-18 | 13:18

Van wat ik zie, en ik zal het nog maar eens zeggen, zijn deze beelden zeer reëel te noemen. Daarnaast kun je van Putin zeggen wat je wilt, maar wat hij zegt komt hij tot nu toe na.

Qua voortstuwing zou een nucleair principe kunnen werken, tenminste als de voortstuwing is zoals deze hier wordt weergegeven.

Overigens Feyman niet alle drones hebben een propeller aansturing... Iran had laatst een dergelijke drone van de VS neergeschoten die een straalaandrijving had, en die hadden de VS van straalaandrijving voorzien. https://www.google.nl/search?rlz=1C1WPZA_enNL691NL701&biw=1366&bih=662&tbm=isch&sa=1&ei=RHWZWsaDI-fIgAblv4j4Cw&q=iran+drone+vs+neergeschoten&oq=iran+drone+vs+neergeschoten&gs_l=psy-ab.3...17744.19542.0.19800.14.14.0.0.0.0.94.1170.14.14.0....0...1c.1.64.psy-ab..0.0.0....0.27c2hb_rgRA#imgrc=uX22JavwSEvt4M:

Wie zegt overigens dat de animatie een raket weergeeft, zoals wij die menen te kennen?

RenHoek | 02-03-18 | 17:03

Ontkenningsbias noemen ze dat. Jezelf proberen gerust te stellen.

Benesha | 03-03-18 | 12:53
▼ 4 antwoorden verborgen

Moeten we dit niet melden aan Karin de pot? Nepnieuws!

Biologische_Dildo | 02-03-18 | 12:37

Dat doet Poetin om de Chinezen te intimideren.

Mr.Crowley | 02-03-18 | 12:37 | 4

"beste vrienden" ??? De Russen zijn helemaal niet gelukkig met de invasie van Chinezen die Russische boerderijen overnemen in het verre Oosten om er vervolgens succesvolle voedselproductie te draaien...... voor China.

JanVergoor | 02-03-18 | 13:18

@Lupuslupus | 02-03-18 | 12:56 China is dankbaar voor het land dat hun stalinisme bracht en Rusland is ook vriendelijk naar hen toe, maar China is net zoals de EU graag liever vandaag dan morgen van Rusland af. Ze willen namelijk de Noordpool claimen om de zeeverbinding naar Rotterdam onder controle hebben. Maar goed, alles ten oosten van de Oeral hebben ze waarschijnlijk ook al geclaimd. chinadailymail.com/2014/07/05/why-chi...

Jostifiel | 02-03-18 | 23:37

De Chinezen zijn geïnteresseerd in alle grondstoffen ter wereld, zo ook in Siberië. Maar waarom zou de EU nu zfmoeten van Rusland? Omdat ze naast China de enigen zijn die niet willen meedoen met de werelddictatuur van Amerikaanse banksters, NWO genaamd? Ik zal je zeggen de meeste Europeanen willen van de EU af.

Benesha | 03-03-18 | 13:12
▼ 1 antwoord verborgen

Gezellig!

einStina | 02-03-18 | 12:36

Wat een sterke, onverzettelijke man is die Putin toch.
Al zijn schaarse overheidscentjes in veel te prestigieuze defensie (?) projectjes stoppen. Dit allemaal uit liefde voor zijn trouwe trouwe bevolking.
Putin, het lijkt wel een Amerikaanse president.

Langshetrandje | 02-03-18 | 12:36 | 2

Ach, bij ons probeert men de sleepnetwet erdoor te duwen die ook alleen geld kost en niets gaat uithalen.

O2Neutraal | 02-03-18 | 12:47

U herhaalt uw trollen. Ik herhaal mijn vragen aan u!

De musso linie | 02-03-18 | 13:06

En enkele jaren geleden al geruchten over de 'status 6 / kanyon' nucleaire torpedo. Russen zijn weer lekker bezig met hun 'voorwaartse verdediging'

raskol | 02-03-18 | 12:35

Was te verwachten ze zijn jaren lang door van alles en nog wat voor lul gezet.. dit is slechts een kleine waarschuwing en we mogen overigens ook blij zijn dat Poetin zijn hersens wel gebruikt..!

Nu jij nog. Mensen zetten zichzelf voor lul.

Langshetrandje | 02-03-18 | 12:39

Inderdaad, aardvark
Navo heeft er een grote teringzooi van gemaakt

joppo0 | 02-03-18 | 12:46

Langshetrandje. U maakt mensen uit voor lul. Bent u dom? Naïef. Is betaald om te trollen?

De musso linie | 02-03-18 | 13:05

Op het moment dat een kernmacht een nucleaire icbm afvuurt richting Amerika gaan direct de Amerikaanse icbm's de lucht in nog voordat die van de vijand doel hebben geschoten.
Of althans volgens de film wargames.

Johan_Voorhaar | 02-03-18 | 12:31 | 1

En vice versa. Alleen lopen er op dit moment lieden rond her en der die denken dat een first strike zonder zelf te worden uitgeroeid, mogelijk is.

Zzzzooooffff | 02-03-18 | 13:45

Leuke animazzies hoor, maar die shit is nog nooit irl getest. Grootspraak dus, laat ze eerst maar eens een fatsoenlijk vliegdekschip in elkaar MacGyveren.

kingklatsch | 02-03-18 | 12:31 | 3

U heeft niet gekeken, vliegdek schepen zijn geen partij voor de Russische onderwater drones.

am*dam | 02-03-18 | 12:34

Sluit je ogen en denk bij jezelf wij hebben het dik voor elkaar.. ik zou zeggen heb je een keer de kans ga er eens kijken..

Ehm, u wilt dat het irl getest gaat worden? Liever niet. Vergeet niet dat Prutte heeft 'vergeten' te ontkennen dat we die webcam hadden gehacked van Cute Bear.

Uitstekend argument voor de sleepnetwet overigens, volgens totale pannenkoeken dan.

O2Neutraal | 02-03-18 | 12:37

Tsja het was ook wel een beetje gek om net te doen alsof de koude oorlog en de dreiging van atoom wapens helemaal voorbij was. Nu gewoon weer lekker leven zoals in de jaren tachtig het doet er allemaal niet toe want het kan morgen in een klap voorbij zijn. Nu nog een beetje punk muziek erbij.

Kets22 | 02-03-18 | 12:29 | 6

Als we nou weer eens een seksuele revolutie teweegbrengen en elkaar 't schompes aanduwen heeft er ook niemand meer een goed excuus om op Haïti minderjarige te' ontwikkelingshelpen'.

VeelTeSteil | 02-03-18 | 12:37

ok wij(USSR niet Rusland) geven Oost Duitsland terug, en jullie (VS &nato) blijven waar je bent. Het is een beetje anders vandaag.

am*dam | 02-03-18 | 12:37

Laat maar vallen want het komt er toch wel van, het geeft niet of je rent.
O nee, da's geen punk.

Gajus | 02-03-18 | 13:27
▼ 3 antwoorden verborgen

Mach 20. Je ziet hem niet en horen komt pas minuten later.

kwark001 | 02-03-18 | 12:28 | 1

Horen komt nooit meer dan.

Beste_Landgenoten | 02-03-18 | 13:06

Gelukkig hebben we iemand in ons land met een magische vriendschapsspeld ;-) .
Lijkt me overigens logisch dat Rusland zich bewapend tegen vijandigheden van met name de EUSSR. Ze kunnen toch niets goed doen, dus waarom dan doen alsof ze wel goed zijn...

Quichegerechtigde | 02-03-18 | 12:28 | 5

Je haalt de woorden uit mijn mond.

loser | 02-03-18 | 13:12

Dat heb je van het haatzaaien door de overheid. Ze zijn levensgevaarlijk bezig. Zo maken ze de geesten rijp voor een oorlog tegen rusland.

B. Randnetel | 02-03-18 | 14:44

Tsja, dat krijg je ervan als je een land demoniseert om je eigen falen te verdoezelen en thuis de boel in het gareel te houden. Ik vraag me ook al langer af of we in de VS wel zo'n goede vriend hebben.

negorij | 02-03-18 | 18:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Het vergrote bereik. Bijv. naamwoord, geen o.v.t.

marjen | 02-03-18 | 12:27

Heeft Geert al gereageerd?

Musset | 02-03-18 | 12:26 | 3

Komt Geert wel terug?

Langshetrandje | 02-03-18 | 12:33

Ik denk dat Geert al terug is of op de terugweg want dinsdag is er weer gewoon werk te doen in de TK.

Lupuslupus | 02-03-18 | 12:58

Als hij verstandig is niet. Maar ja, als Geert verstandig was had hij de strijd allang opgegeven.

De musso linie | 02-03-18 | 13:01

De door D66 voorgestelde groene Pijl en Boog zijn ook nauwelijks te stoppen door bestaande wapensystemen. Onzichtbaar voor Radar. Omdat de Pijl ook laag bij de grond blijft, heeft een anti-raketsysteem geen zin.

El Rico Grande | 02-03-18 | 12:25 | 4

Gerucht, bij het volgende kartel, pardon, partijcongres, lanceert Alexander Penthouse de laatste wapensystemen en daar zit een nieuwe vinding bij. Het schijnt dat hij en dat lieve jongetje van d66 de hand hebben weten te leggen op geheime wapens uit het verre oosten. Aldaar hebben ze na intensieve sigops een wapen gevonden waar putin vast geen greep op kan krijgen. Het schijnt te gaan om een wapen in c4 grootte dat als het word geopend hard "Pang-pang" roept naar de opener. Met dit nieuwe wapen denkt Penthouse dat hij Putin op afstand zou kunnen uitschakelen. Het wapen schijnt zeer precies geaddresseerd te kunnen worden en het hoeft niet veel te kosten, al is het nog onduidelijk of het delivery mechanisme (voorlopig TNT Post) wel betrouwbaar genoeg is.

O2Neutraal | 02-03-18 | 12:43

Moeilijk kiezen. rutte die over alles liegt voor zijn EU vriendjes of Putin die zegt hoe het zit. Moeilijk kiezen.

De musso linie | 02-03-18 | 13:00

Dat ze maar oppassen! Anders slaan we ze zo met een zelf gekweekt bosje wortels!

knutsel_ | 02-03-18 | 13:25
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken