Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Narcostaat. Nederland helemaal naar de tering

Redeloos. Radeloos. Reddeloos.

Autoruiten niet krabben - 240 euro boete

Schokkende primeur van de misdaadboys van de Telebelg aan de Basisweg. U wist het natuurlijk al jaren, maar nu bewijzen tests het ook. Ons schitterende landje is kapotstuk. Criminelen hebben het hier voor het zeggen. Oudjes worden ongestraft tot moes geslagen en beroofd door schorriemorrie. Amstermekka is overgenomen door jihadradicalen, Brabant door drugsbendes. Niemand doet nog aangifte want het helpt toch geen fuk. Er zijn te weinig polities, en als ze er wel zijn, dan zitten ze op een iftar, op een feestje of voor de NPO in het buitenland (hoi Ellie!). Maar o wee als u uw autoruiten niet gekrabd heeft. Dan zwaait er wat. Prettige dag verder.

Reaguursels

Inloggen

Ah, daarom wordt steeds vaker op straat aangesproken met een of andere exotische naam. Ik lijk blijkbaar op een of andere beroemde narcocrimineel.

McMarx | 20-02-18 | 20:09

'Niemand doet nog aangifte want het helpt toch geen fuk. '
Kijk ook daarom komt CBS met mooie cijfers.
Minder aangiftes = minder criminaliteit = minder politie nodig.

Rene046 | 20-02-18 | 19:10

Durf het bijna niet te schrijven, maar ik doe het toch "Je verwacht het niet..."

Marvin_NL | 20-02-18 | 18:38

Tja, misdaad loont. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven. Het is maar net wat er wordt verstaan onder “misdaad”. Legaliseren van drugs en dehandel zakt in. Maar dan komt er wel handel op gang vanuit een andere hoek.
En Nederland is nou eenmaal een handelsnatie, de echte VOC Mentaliteit. Die valt nu trouwens ook in de categorie “misdadig”. Het levert ook een hoop geld op, en de helft van de economie draait toch op geld dat niet uit de flappentap komt

Hittepetitje | 20-02-18 | 18:37

Je kan maar zoveel 3de wereld importeren tot je zelf 3de wereld wordt, wat een gaaf land zeg.

Papierversnipperaar | 20-02-18 | 17:49

De (r)overheid is het probleem, niet de oplossing!
Het is de (r)overheid die criminaliteit (en de narcostaat) creëert, door drugs te verbieden. Een van de velen wetten-die-geen-slachtoffer-kennen. Mijn leven, mijn lichaam: ik ben de enige die zou moeten mogen bepalen wat ik ermee doe en wat ik er in stop (zolang ik een ander maar niet dwing of geweld aandoe). Maar goed, tegenwoordig gaat de roverheid zelfs over je organen...
Gewoon alle drugs - zoals alcohol - legaal. Al die kilo's afgeperst belastinggeld die nu naar de hypocriete (soft)drugsbestrijding gaat, kunnen dan op de afdeling diefstal en overvallen ingezet worden bijvoorbeeld. Maar goed, voor rechtvaardigheid en consistentie moet je natuurlijk niet bij een afpersende roverheid zijn.

mygfisbrazilian | 20-02-18 | 16:31 | 2

Dank u wel. U krijgt als eerste voor mij persoonlijk het predikaat 'favoriet'.

Marcello Christiani | 20-02-18 | 16:46

Oh ja als de drugs legaal worden gaan die gasten braaf een baan zoeken...

Papierversnipperaar | 20-02-18 | 17:52

Briljante tekst van VVDér Rutte, niet die maar een ander. Zit in de 2e kamer. Ongelofelijk wat een niveau. Hij vindt het zorgwekkend en beaamt het grote tekort aan capaciteit maar hij heeft een lumineus idee en aanpak. We moeten het hoge ziekteverzuim bij de politie terugdringen. Als dat lukt, hebben we de 2000 rechercheurs er zo bij. Wat een top-idee. Dat hij er nog maar eens op komt. Dat dit soort volksvertegenwoordigers ons, jawel ons vertegenwoordigen.
Door de veel te hoge werkdruk, is het ziekteverzuim zo hoog. Dat hij daar nu niet op kan komen. Amen.

De Evangelist | 20-02-18 | 14:28 | 1

De hoge werkdruk gaat nog maar ze worden in hun dagelijkse werk belemmerd door dezelfde politiek wat enorm frustreert.

hetwerktniet | 20-02-18 | 16:25

Mensen die boos worden omdat iemand drugs verkoopt en daar veel geld mee verdient,die zijn eigenlijk gewoon jaloers en gebruiken de taboe om drugs alleen als een excuus om drugshandelaren in een kwade daglicht te zetten.Want ergens kan het ze geen reet schelen wanneer iemand drugs gebruikt en daarmee zijn gezondheid + leven vergooit.

kzegje | 20-02-18 | 13:28 | 2

Drugs verkopers gaan altijd samen met geweld. Ripdeals, moorden, bedreigingen etc. Het kwade daglicht is meer dan terecht want we hebben het hier niet over de lokale apotheek.

duHu | 20-02-18 | 16:02

@duHu
en komt dat doordat het crimineel is of zouden onze hypothetische legale cannaboeren ook met doorgeladen uzi's door hun kassen gaan lopen?

Skeledonder | 20-02-18 | 16:46

Persoonlijk heb ik significant meer last van mensen die hun autoruiten niet krabben dan van drugscriminelen die elkaar ondersteboven schieten.
Dat je 's ochtends te lui bent om 30 seconden met een stuk plastic over je ruit wil gaan zodat je geen schoolkinderen onder je auto gaat krijgen zou eigenlijk een certificaat van irrelevantie moeten verschaffen. Zulke mensen hebben we niet nodig.

Draak uit Brabant | 20-02-18 | 12:54

Toch maar eens de carrièremogelijkheden in het duistere deel van de samenleving verkennen dan. Misdaad loont!

Stompe_Loeres | 20-02-18 | 12:37 | 1

Of kies gewoon voor de legale misdaad en ga de politiek in voor de VVD of Penthouse66!

Klassenfeind | 20-02-18 | 13:13

Politiestaat Rusland. Binnenkort zijn er daar weer presidentsverkiezingen. Op de TV tonen ze hoe het in Berlijn, Parijs en Brussel uit de klauwen loopt en straks kiest 80% (in de Krim 90%) voor Vladimir Poetin. Maar voor wat, hoort wat. Wie in de Petersburgse of Moskouse metro afdaalt, passeert een hele serie toezichthouders. Kaukasische types worden er steevast uitgeplukt: zij moeten door een extra poortje. Buiten in de stad is de politie niet opvallend aanwezig, maar waar je ze tegenkomt blijken het jonge atletische mannen en vrouwen te zijn, waarvan je meteen ziet: niet spotten met het gezag. Dat is het Rusland onder Poetin. Ervoor bestond het Rusland onder Yeltsin. Dat was een narcostaat, maffiastaat en volstrekte anarchie. Voor de gemiddelde Rus is de keuze duidelijk: zij kiezen voor oerconservatief gezag.

Eeuwig..Op..Vakantie | 20-02-18 | 12:34 | 1

Dat van die agenten ken ik van Polen. Daar lopen ook van die Jack Bauers door de winkelstraat.
Dat we hier in NL van die vette bulten met een suf brilletje een uitgaansstraat insturen is natuurlijk te gek voor woorden.

Draak uit Brabant | 20-02-18 | 12:57

Aangifte 20%
Opgeloste aangiften 20%
Niet geseponeerd 75%
Bestraft door rechter 50% waarvan de meesten fopstrafjes
Aantal gestraften dat de straf ondergaat nihil.

metdedag | 20-02-18 | 12:25 | 1

Het heeft allemaal met geld te maken. De overheid investeert liever in peperdure verkeerscontrole systemen en beboet de "brave burger" voor kleine overtredingen die op geen enkele manier impact hebben op de maatschappij.

Het oppakken, veroordelen en 10 jaar opsluiten van een kleine crimineel kost de schatkist gewoon te veel geld. Daarom heeft het geen prioriteit.

Op dit moment zitten er zo'n 40.000 man in de gevangenis waarvan 60% met een migratieachtergrond. Met een gemiddelde van €200,- per dag kosten de mensen die uitsluitend bestaan om de maatschappij te ontwrichten ons 8 miljoen per dag (2.84 Miljard per jaar..).

Bijna de helft (47% binnen 2 jaar) bestaat uit recidivisten die na vrijlating de maatschappij opnieuw schade toe doen en de molen weer in gaan.

Vanuit kostenoogpunt zou je de kleine crimineel beter kunnen laten lopen en de burger meer rechten geven voor verdediging van huis en haard.

Stop het geld dat we besparen in beter onderwijs om kleine criminaliteit in de kiem te smoren en voer de dood- en/of verbanningsstraf in voor personen die een moord plegen of 3 keer een zwaar crimineel delict gepleegd hebben.

Het is absoluut inhumaan en een extreme maatregel. Maar als een persoon dermate ziek is dat hij/zij louter bestaat om onze maatschappij te verzieken is er wat mij betreft geen plek voor deze persoon.

Threesixty | 20-02-18 | 13:09

Ik was gisteren in een kantoorgebouw van 7 verdiepingen hoog en ruim 4.500 m2.
Dat gebouw was iets van 3 jaar geleden totaal verbouwd door het COA. Dat moet miljoenen hebben gekost. Ze hebben er 4 maanden gezeten en nu staat het leeg.
Soms hoop ik dat ik op een moment wakker wordt en dat blijkt dat het allemaal een slechte droom is geweest.

Vespucci | 20-02-18 | 12:16

Ik las het artikel hier en ging boodschappen doen.
Onderweg kreeg ik een schok op mijn fiets. Ik realiseerde me toen pas hoeveel dat het is; 80% van het werk laat de politie liggen! Een op de vijf klussen laten ze liggen! 'Mijn God' lispelde ik, want ik ben van huis uit katholiek.
Thuis op de radio hoorde ik het nieuws; hetzelfde alarm. Kleine klussen blijven liggen en grote klussen blijven liggen, zei de nieuwslezer. 'Alle klussen dus', dacht ik. Ik ken een politieagent want die zit in de familie. 'Allemaal kruipen we weg', zegt hij. 'Niemand wil echt dienst doen, alles wat we doen lijkt op een langzaam-aan actie'.
Wat gaan we dan doen met die 2000 rechercheurs, vraag ik me dan af. En 400 koffieautomaten erbij natuurlijk, 'mijn God'! Ik ben van oorsprong katholiek weet u..

bolletje kaas. | 20-02-18 | 12:14 | 1

De 'politie' staat het liefst de hele dag te flitsen of onzinboetes uit te delen. Dat loont voor de zakkenvullers in Den Haag, dat is goed voor de carrière, en dat durven de snowflakes van de politie nog te doen, daarop worden ze geselecteerd.

Laat de domme kutburger zichzelf maar redden bij zware criminaliteit, en diezelfde kutburger wordt dan vervolgens door de linkse D666 rechter snoeihard aangepakt want 'voor eigen rechter spelen mag niet.'

Klassenfeind | 20-02-18 | 12:48

20%? Kan je nog aangifte doen tegenwoordig, dan?

echt_links | 20-02-18 | 11:55

Wij importeren nu eenmaal graag onze eigen problemen.

bisbisbis | 20-02-18 | 11:52

heb wel eens vergelijkingen gezien tussen het aantal agenten hier en in andere landen.
bij ons werken er de meeste ,maar ze doen het minste werk op straat .
hier gaat het om geld verdienen en dat gebeurd dus maximaal.vergaderingen bijwonen,cursussen over diversiteit,het voorkomen van stigmatisering,
allerlei zaken zijn hier belangrijk maar misdaad bestrijding hoort daar niet bij

pejoar | 20-02-18 | 11:43

Volgende stap is het OM... ook daar is volstrekte ondercapaciteit. Diverse financiële delicten worden STANDAARD in het rond archief gegooid (volgens een insider...). Bij de politie worden ze knettergek, panklare zaken worden aangeleverd aan het OM, en het OM heeft de sepo al klaarliggen. Het Wetboek van Strafrecht is feitelijk nog maar voor 25% geldig in Nederland, de rest verdwijnt in de prullenbak, maar owé als je zelf voor rechter speelt...

Sobrii-estote | 20-02-18 | 11:40

20% van slachtoffers neemt nog maar de moeite om aangifte te doen?

Tja, zo krijgen we die criminaliteitsstatistieken wel mooi omlaag. Wellicht ook 1 van de drempels om meer te investeren in politie; aangifte bereidheid gaat omhoog en dus ook de geregistreerde criminaliteit. Is dus politiek niet zo goed mee te scoren.

Mr Ker | 20-02-18 | 11:39

Zou u nog aangifte doen en er ook nog wat van verwachten? Politiemol gisteren veroordeeld, ongekend lek naar de onderwereld, weet u nog? Gedurende proces op vrije voeten gesteld, uitspraak 5 jaar, man verblijft inmiddels naar alle waarschijnlijkheid in de Oekraïne. Saban B. kon eerst jaren ongestoord zijn gang gaan (klaarblijkelijk geen zedenpolitie meer actief die zijn pappenheimers kent op de wallen en direct ingrijpt). Jongetje in Den Haag doodgereden, fopstraf opgelegd, u weet we kijken naar vergelijkbare zaken en de daar opgelegde straf, vader gaat door het lint, nader onderzoek, bestuurder blijkt historie te hebben van te hard rijden ook onder invloed van hasj enz.enz. Rechtelijke macht is losgezongen van de maatschappij, hier geldt nog steeds dat de dader zielig is en om het slachtoffer of gedegen onderzoek bekommeren ze zich niet. Zou fijn zijn om hier de klok tot voor 1970 terug te draaien. Korps is ondermenst, gefrustreerd omdat de handen gebonden zijn. Maar ook zie artikel 19/2/2018 in het AD omdat de organisatie zelf ziek is. Citaat: In sommige teams heeft meer dan de helft van de medewerkers een relatie met elkaar en: Opmerkelijk veel politiemedewerkers hebben een relatie met een collega. Aalbersberg schat dat ‘tientallen procenten’ van de 5.500 Amsterdamse agenten en leidinggevenden een relatie heeft met een collega. Wat kan je nog verwachten van zo'n organisatie? Temeer omdat in het artikel aangehaald wordt dat bij en door relatieproblemen er overplaatsingen moeten plaatsvinden , verhoogd ziekteverzuim, huisvestingsprobleem optreden want waar moeten ze dan gaan wonen etcetc. Kortom daar gaat een hoop tijd en moeite inzitten. Tast dus de slagkracht en de effectiviteit van de organisatie aan. Niet te vergeten waar zijn alle miljoenen ingepompt om meer blauw op straat te krijgen want dat is niet merkbaar. Geen idee waar te beginnen maar mijn voorzichtige eerste conclusie is wel vertrouw maar op jezelf en eigenrichting gaat vrees ik noodgedwongen hand over hand toenemen.

bwanabanjo | 20-02-18 | 11:30

Het is ook gewoon maar een baan, agent, politicus, burgemeester, rechter etc, een dagelijkse baan met een salaris, en iedereen heeft centen nodig om te kunnen vreten. De burger ècht dienen, en beschermen voor gevaar, zoals in de functieomschrijving staat, levert echt niet meer op, dus waarom zou je? “Zo, even deze vijf aangiftes verwerken in de administratie en deze jongen heeft weer weekend hoor!. YES, WEE, KEND!”

JackStick | 20-02-18 | 11:27 | 1

Klik klik hier kan het OM toch niks mee, hoppa in de lade en bierrrr!!

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 12:08

De werkelijkheid is dat de Nederlandse economie afhankelijk is van deze schaduw economie. Stel morgen wordt er geen euro zwart geld meer uitgegeven, klapt de hele witte economie.

Het is het zelfde als met accijns op tabak en alcohol, als die wegvallen ontstaat er een groot probleem.

Legaliseren, te beginnen met de wietteelt. Iedereen die dat zou willen zou er een vergunning voor moeten kunnen aanvragen. Mits de locatie past, er netjes belasting over wordt betaalt enz enz.

Dumpertpiloot | 20-02-18 | 11:22 | 1

Ja, begin met legaliseren. Zodra je het uit het criminele circuit haalt zal ook de aanzuigende werking en de randverschijnselen ophouden te bestaan.

Linkse allergie | 20-02-18 | 11:24

Ik heb bewondering voor de agenten die dagelijks de straat op gaan, hun leven riskerend, en weten dat het toch allemaal geen fuck uitmaakt.

Linkse allergie | 20-02-18 | 11:18 | 3

Mee eens. Ik heb een aantal jaren als extern met ze gewerkt als cursusleider) en ik signaleerde het toen al: teleurstelling, wanhoop, cynisme, machteloosheid, burn-out, ziekteverzuim, moedeloosheid: dagen met de armen over elkaar achter de weer niet werkende computer, frustratie, onzekerheid - het was mij volstrekt helder: dit gaat helemaal mis. Toen moest de tweede reorganisatie (nationale politie) nog komen, en de eerste (regiopolitie) was nog niet eens uitgewerkt.
Vaak heb ik mijn bewondering tegen ze uitgesproken, bijvoorbeeld voor die agent die na een achtervolging met een dwarslaesie in een rolstoel terecht was gekomen en tóch bleef doorwerken. En Opstelten maar roepen dat het fantástisch ging. Zum kotzen.

piloot47 | 20-02-18 | 11:36

Precies, ga er maar aanstaan. Geen steun van je superieuren, geen steun van de overheid, minachting van de burgers, aanhoudend geschoffeerd worden door importtuig, beschoten worden, bespuwd en mishandeld. Als je optreedt is dat fout, want discriminatie en etnisch profileren, doe je niks, is ook al fout en ondertussen gaan ze door met het redden van mensen, slechtnieuwsgesprekken voeren en tal van klussen waar beter betaalde en van 9 tot 5 uur werkende organisaties het laten afweten. Respect.

Maris v.d Hof5393 | 20-02-18 | 12:22

En al weten ze dat een bepaalde misdaad volgens daderprofiel door een mocro gepleegd moet zijn, mogen ze geen mocro's aanhouden, want etnisch profileren. Het werk wordt ze onmogelijk gemaakt.

Papierversnipperaar | 20-02-18 | 12:46

Het wordt vast een stuk veiliger wanneer de politie kopvodden gaat dragen. Toch mevrouw Ollongren?

HaatbaardKnipper | 20-02-18 | 11:17 | 1

Zullen wij het eens hebben over het percentage 'plat' en 'doorgeefluik' bij de allochtone collega's? (die wij zo verschrikkelijk nodig- geschikt of ongeschikt- moesten aannemen)

bisbisbis | 20-02-18 | 11:52

Verkondigd het gepeupel al JAAAAAREN,maar ach wie zijn wij he?? BLINDE ONBENULLEN!

roybean | 20-02-18 | 11:07

In mijn gemeente zat de politie wel 25 jaar in een kei-oud gebouw. Dan gaan ze nieuwbouw plegen en staat het ruim vijf jaar leeg eerdat ze het slopen. Die nieuwbouw is nog maar goed en wel begonnen, komt er weer een reorganisatie bij de politie, staat de nieuwbouw al weer twee jaar leeg.

Van alle aangiftes die ik in deze gemeente bij de politie deed is er op eentje na nooit iets mee gedaan.

DitjaarkrijgikAOW | 20-02-18 | 11:07

OT - en toch ook weer niet helemaal: vanavond 19.30 plenair kamerdebat over intrekking referendumwet (voortzetting). Feest der democratie, en Nederland wéér een beetje veiliger!

piloot47 | 20-02-18 | 11:05 | 1

Ja, dat heeft natuurlijk wel prioriteit bij die volksverlakkers. Schande.

HaatbaardKnipper | 20-02-18 | 11:12

Terwijl de oplossing zó ontzéttend simpel is.
Maar dáár wil men niet aan.
Iemand die vast zit is voorlopig van de straat en de misdaad zal dalen.

A333aan | 20-02-18 | 11:02 | 3

Er zijn geen bewakers meer!

piloot47 | 20-02-18 | 11:05

Er zijn geen cellen meer.

Leffe Blonde | 20-02-18 | 12:07

Een gedetineerde kost naar schatting 300 per dag. Het gemiddelde bruto inkomen is 136 per dag. Laat daarvan 38% belasting zijn = 51,66. Er moeten dus 6 mensen werken om 1 klootzak van de straat te houden.

Stompe_Loeres | 20-02-18 | 12:31

En alle politici maar pochen over de lage misdaad cijfers. Ja niemand doet aangifte tyfus kut politci uitschot dat jullie zijn.

Brainder | 20-02-18 | 10:56 | 1

Ongelooflijk inderdaad vrij recent met dat ‘juichrapport’. Hoe ver heeft de politiek hun kop in de eigen coalitiekont zitten. Bizar hoe totaal los van de realiteit die figuren staan.

HaatbaardKnipper | 20-02-18 | 11:11

Is al lang bekend bij de burger en de politie zelf. Defensie is zwaar ondermaats. Politie is zwaar ondermaats, De openbare ruimte wordt zeer slecht bijgehouden. Veel elementaire taken worden in hoge mate veronachtzaamd ondanks exorbitant hoge belastingheffing. Dat de burger dit nog pikt, onvoorstelbaar !

Stratum | 20-02-18 | 10:48 | 1

En oh oh wat gaat het toch goed volgens Rutte cs. Allemaal dank zij het goede beleid van het beste kabinet ooit. Misdadig zo met het mandaat van de kiezers om te gaan. Incompetente wegkijkers.

HaatbaardKnipper | 20-02-18 | 11:14

zoals in iedere socialistische dwangstaat bestaan politie en justitie alleen om het staatsbelang te dienen, dus ervoor te zorgen dat de bevolking aan de wensen van de staat gehoorzaamt, zie de dobermanns van het varkensbewind uit 1984 van Orwell. Uw inbraak interesseert de staat niet, die heeft daar geen belang bij maar als u uw parkeerbonnetje een dag te laat betaalt blijkt er opeens wel voldoende mankracht beschikbaar en staan er zo 10 man voor voor je deur om die in te trappen want dat bonnetje is wel staatsbelang.

wlodek | 20-02-18 | 10:46 | 1

Kijk voor de grap eens naar de strafmaat van dingen waar de staat slechter van word en vergelijk die eens met dingen waar alleen de burger slechter van word.

BootleggersSmurf | 20-02-18 | 10:58

Ze zitten allemaal de hele dag op Dumpert, wat verwacht je?

Stompe_Loeres | 20-02-18 | 10:44

Verloedering is zelf te zien op sites als loketgevondenvoorwerpen.nl waar er veel verloren wordt gemeld maar zelden iets gevonden wordt gemeld. Paar jaar geleden wa de verhouding 60-40 nu iets van 75-25.
Laatst ook weer in Doorconwoning in Amstelveen hennep plantage ontmanteld. ...

Stoker | 20-02-18 | 10:36

Hier ligt de kans om moslimtuig op een politiek correcte manier aan te pakken: Er is een enorme overlap tussen radicale moslims en criminaliteit. Pak die kans, Rutte! Geen slappe praatjes, zoals vanochtend op de radio. We hebben geen stuk papier met een wet erop geschreven nodig. We hebben rechercheurs, politiemensen, strenge rechters en gevangenissen nodig!

En van het aanpakken van tuig, ongeacht de afkomst, wordt de maatschappij alleen maat beter.

Chuck the plant | 20-02-18 | 10:33 | 4

En jij gelooft dat Rutte dit leest?

piloot47 | 20-02-18 | 11:00

Men wil die kans helemaal niet. Dit rapport wordt weggerelativeerd en er komt een miljoenen kostende commissie Zijlstra oid met nietszeggende aanbevelingen die neer komen op 1 meer Europa en 2 meer stageplaatsen. En de verloedering gaat gewoon verder.

HaatbaardKnipper | 20-02-18 | 11:25

@piloot47
Rutte niet, maar veel andere politici wel, al zullen ze liever hun tong afbijten dan dat toe te geven.

MAD1950 | 20-02-18 | 11:31
▼ 1 antwoord verborgen

Triest voor de hardwerkende politiemedewerk(st)er. De vorming van de Nationale Politie werd met veel tromgeroffel aangekondigd. Het zou allemaal beter en efficiënter worden, dus er kon bezuinigd worden. De politici wisten het beter dan de mensen op de werkvloer. Nederland is een gaaf land. Ook voor criminelen.

Mannes | 20-02-18 | 10:32

Zo lang agenten tijd hebben om te vloggen, selfies maken etc, dan zal het alleen maar toenemen.

obzzcure | 20-02-18 | 10:31 | 2

Twitteren niet te vergeten. Voor mij gevoel zitten er 60000 op twitter. Hoeveel uur kost dat per week?

Vula | 20-02-18 | 10:35

Voor de criminelen niets, maar voor de normale burger een hoop.

obzzcure | 20-02-18 | 10:57

Eigen rechter spelen gaat zo nog eens groot worden in 0031.

JanVergoor | 20-02-18 | 10:27

In mijn keurige witte buurtje met leuke tweekappertjes is duidelijk zichtbaar dat de narcogangsters tegenwoordig ook meer dan genoeg witte centjes hebben...

Lood om oud ijzer | 20-02-18 | 10:24

Iedereen en z'n grootje wist het, maar mocht niet van partijkartel, de wetenschap en Volkskrant c.s.. Als je geen misdaad opspoort dan tonen de statistieken steeds minder misdaad.

batvoca2 | 20-02-18 | 10:22

Nederland wordt steeds veiliger voor criminelen.

Mr_Natural | 20-02-18 | 10:21

met dank aan Rutte en zijn companen.

isotope 465 | 20-02-18 | 10:20

En zelfs de grootste politiemol met 5 jaar aan zijn broek loopt nog vrij rond want hij mocht van justitie de berechting in vrijheid afwachten.

Goedverdoemme | 20-02-18 | 10:18 | 2

Ja zelfs zijn paspoort heeft hij teruggekregen. Die rechtbank was echt niet helemaal goed bij haar hoofd.

Vula | 20-02-18 | 10:38

En hij woont in Oekraïne, onze nieuwe EU-droomstaat. Toch, Peggie? Wat zal hij zich daar thuis voelen!

piloot47 | 20-02-18 | 10:53

Nou, doe maar een oplossing dan

Menage00 | 20-02-18 | 10:18 | 4

Budget voor kansloze migranten naar 0, beroepswerklozen de helft minder gaan uitkeren, eindelijk eens snijden in dat enkel en alleen maar overleggende ambtenarenapparaat en budget linearecta naar de popo!

Lood om oud ijzer | 20-02-18 | 10:29

Nee, nee, nee, dat zijn de verkeerde oplossingen! We bedoelen ONZE oplossingen.

piloot47 | 20-02-18 | 10:58

Oplossingen mogen niet genoemd worden. Omdat het Duitse woord voor oplossingen.......

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

Het gedoog beleid van onze overheid is de bron van alle ellende.

Bataaf | 20-02-18 | 10:17 | 2

Helemaal mee eens!

Ko Ranzig | 20-02-18 | 10:25

Legaliseer drugs - dáár zit de bron van de ellende. Hoef je ook niks te gedogen, alleen te controleren.

piloot47 | 20-02-18 | 11:20

Er was eens een lieve agent. In een land heel ver hier vandaan. Hij was agent geworden, omdat hij van orde hield. Van rechtvaardigheid. Hij wilde het land en zijn burgers helpen om goed te kunnen leven, zonder angst.
Hij zag het land langzaam afzakken. Corruptie vierde hoogtij. Bendes criminelen maakten stad en platteland onveilig. Vreemde religies kwamen het land binnen en begonnen de bewoners te terroriseren, zodat zij verhuisden en de religie-gekkies de stad over konden nemen.
De lieve agent wist niet meer wat te doen. Zijn bazen vonden het wel goed zo. Luisterden naar politieke instructies en gingen naar feestjes, diners en naar de religie-gekkies. De lieve agent geloofde in zijn land. Er waren een paar partijen waar hij op kon stemmen. Partijen die de orde weer wilden herstellen. Maar zelfs dat lukte hem niet. Alle agenten moesten op hetzelfde stembureau stemmen. Als daar stemmen van die partijen gevonden werden, dreigde ontslag voor allen.
Hij gaf het maar op. Huis, eten en opleiding voor zijn kroost waren te belangrijk om er zijn hoofd voor in een slangenkuil te steken. Het sprookje van de lieve agent was geeindigd. Hij werd een onderdeel van de ondergang van zijn land.

onnosel | 20-02-18 | 10:16 | 1

En ze leefden nog lang - en gelukkig.

bisbisbis | 20-02-18 | 12:01

Dat kan toch helemaal niet zo een probleem zijn. De misdaad in dit land neemt al jaren af, wordt er maar steeds geroepen, door overheid, door media door universitaire onderzoekers, zeker zo tegen de verkiezingen.
Kortom dit is nepnieuws!

Janas | 20-02-18 | 10:13

Ellie met haar snoepreisjes. De ganze planeet over. Samen met regisseur. Cameraman. Producer. Regelneef. Visagiste. Kapper. Jan Smit. NPO Reisbureau heeft het weer druk gehad.

de Voorzittert | 20-02-18 | 10:12

Ja, ongevaarlijke burgers pakken op flut-overtredingen, daar is de NL-pliesie goed in. Dat is een mes dat aan twee kanten snijdt: het is makkelijk en risicoloos scoren, én het wekt de schijn dat de politie er nog is.
.
En verder is de NL-justitie, o.l.v. een VolksVerlakkende Dievenbende-leider of een fijn-grrristelijke CDA-hobbelduif, er goed in om striptekenaars en blonde politici vanwege hun mening voor de rechter te slepen om de rest van de NuKuBu's zodanig te intimideren dat ze hun bek houden. Of ze sturen, nadat er likes zijn op FB voor een vreedzame protest-actie tegen gaswinning, even een paar geuniformeerde agenten bij de "likers" langs...
.
Tot zover de Nederlandse rechtsstaat, of wat dat ooit was.

Brou Is Back | 20-02-18 | 10:02

Kortom: al die misdadigers op straat doen niets anders dan versneld uitvoeren wat de EU langzaam aan doet: Nederland leeghalen en de bevolking vervangen door mensen die de EU als hun verstrekker van brood&spelen zien.

Er zijn nog maar twee partijen in Nederland die daar oppositie tegen voeren, die liggen dan ook zwaar onder vuur van de regering, de Balie, de media, universiteiten, de Stopera, andere grote steden, Beste_Landgenoten, Koreaanse Slet, de criminaliteit, de islam, het Mediapark.. kortom, alles wat vijandig staat tegenover de westerse samenleving schiet mee. Samen staan ze sterk en eerlijk herverdelen is het motto.

Jan Passant mk2 | 20-02-18 | 10:01 | 4

Je vergeet de kerk

boerk | 20-02-18 | 10:09

Een ietsje maar, mogelijk Kuifje. Overdrijven mag in een Augiasstal, er ligt genoeg peop voor iedereen.

Jan Passant mk2 | 20-02-18 | 10:12

Kuifje-in-Afrika | 20-02-18 | 10:08
En de toon natuurlijk, Kuifje, de tóón!

piloot47 | 20-02-18 | 11:09
▼ 1 antwoord verborgen

Het beeld van de gemiddelde Nederlander van de politie is dat wat ze op de tv-detectives zien. Eén team dat zich wekenlang op één zaak kan focussen en dag en nacht daarmee bezig kan zijn en is en de zaak uiteindelijk dankzij een onverwchte wending oplost. Welnu de werkelijkheid is net even iets anders. Overwerkte rechercheurs met karrenvrachten aan zaken die niet weten waar ze moeten grijpen wegens gebrek aan uren en mankracht die die lucky break zelden krijgen.

DrumPiet | 20-02-18 | 10:00 | 1

Ik heb een paar keer aangifte moeten doen: het gaat allemaal heel traag en omslachtig en de rechercheur van dienst had het buskruit ook niet uitgevonden; hij deed niks met mijn tips waar de verdachte zich waarschijnlijk ophield.
Ik had het dus beter op z'n Holleeders kunnen laten oplossen.

Rest In Privacy | 20-02-18 | 10:11

Ooit nog eens op gesprek geweest voor een detacheringsklus bij de politie maar afgewezen wegens te doelgericht. Klinkt ongeloofwaardig maar is echt gebeurd

Ben Hetzat | 20-02-18 | 09:58 | 1

U wilde ze daar direkt gericht gaan leren schieten?
Ja maar, dat is ook niet de bedoeling.
Voor dat je het weet zou je een crimineel in 1 keer uitschakelen.
Weer een hele club mensen zonder werk.

D-Fens_1963 | 20-02-18 | 10:15

Wat 'n gaaaaaf Land!

meneer Q | 20-02-18 | 09:57 | 1

Als je drugsgebruiker bent dus wel.

Rest In Privacy | 20-02-18 | 10:12

Amsterdam is af, een grote muur eromheen en benoemen als DE gevangenis van Nederland. Het gros van de criminelen zit dan al binnen de muren.

Rest In Privacy | 20-02-18 | 09:57 | 1

En die noemen we dan: de republiek Amsterdam of: de Ollongrengevangenis. Zoiets?

piloot47 | 20-02-18 | 11:12

Ik zie hier een taak voor de RVD (Rijks Verzwijgings Dienst) weggelegd om dit weer recht te praten. Samen met de NPO (=staatsomroep) gaat dit zeker lukken. Brave burgers en buitenlui.... u kunt rustig gaan slapen.

Dutch_Viscount | 20-02-18 | 09:57

En de overheid onder leiding van de liegende Rutte maar naar buiten brengen dat de criminaliteit is gedaald en NL veiliger is geworden.

watazooi | 20-02-18 | 09:50 | 1

De overheid heeft het monopolie op fakenieuws en zal altijd haar best doen dit zo te houden..

donkieshot | 20-02-18 | 10:02

In Amerika worden ze wakker en is het debat geopend om de vuurwapens op straat in de ban te doen.

Hier in de rest van de EU hebben steeds meer mensen liever een vuurwapen achter de hand ivm. eigen bescherming en vooral gezien de steeds vaker verder escalerende toestanden waarbij handhaving steeds verder te zoeken is (behalve papieren handhaving)

Kortom er is geen negatief zonder positief en zonder positief kan er geen negatief / negativiteit bestaan.
Als er aan de ene kant van de wereld iets groots verandert zal er automatisch aan de andere kant van de wereld iets in dezelfde omvang mee veranderen.

Stel Amerika ontwapend zich? Zou een mooi streven zijn op zijn minst, maar zouden we daar met zijn allen blij mee moeten zijn als wij alhier de prijs moeten betalen omdat we hier in het Europese deel van de wereld ons massaal gaan bewapenen?

Dan is het grosso modo nog steeds geen wereldverbetering toch?
Van mij mag de stekker uit de EU. En laat ieder landje eerst maar eens 1 of 2 jaar de eigen boontjes doppen (terug naar de tekentafel) en zichzelf weer opnieuw heruitvinden na jaren te zijn verdwaasd, geforceerd en verkracht door EU beleidsaanpassingen die niet met lokale waarden stroken.

Praten we daarna wel weer of we allemaal nog zin hebben als voormalige EU lidstaten om wederom te verenigen.

TP 1984 | 20-02-18 | 09:48 | 7

De Amerikanen willen zich vooral niet ontwapenen omdat anders de overheid teveel macht krijgt. Dat is wat er in Europa al is gebeurd en we zien dagelijks de gevolgen. Vooral in dit kudtland mag je vrijwel niets om jezelf tegen tuig te verdedigen (je word als burger harder gepakt dan de crimineel), terwijl er vrijwel geen politie meer is om dat te doen.
.
Ok, in de VS heb je die verschrikkelijke school shootings, maar je mag tenminste huis en haard met (veel) geweld verdedigen, er is veel politie waar niet mee te spotten valt en de gevangenissen zitten lekker vol. Verder schieten ze tuig veel sneller naar de andere wereld en dat ruimt lekker op en dat is beter voor de genenpoel.
.
Geef mij de VS maar, dus.

Brou Is Back | 20-02-18 | 10:16

Maar Brou, de criminaliteitscijfers liggen in de VS echt veel hoger. En het aantal slachtoffers van schietpartijen rijst de pan uit. Zo'n slachtpartij op die school in Florida, daar heeft onze Mocro-maffia 7 jaar voor nodig.

Rest In Privacy | 20-02-18 | 10:27

En dan gaat het licht uit.

piloot47 | 20-02-18 | 11:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Zolang er een taboe rust op criminaliteit gekoppeld aan herkomst of laten we zeggen racial profiling, wordt het alleen maar erger. Je mag niet zeggen oost europese bendes of Antillianen, jonge moslims. dan kan je ook niet focussen op de probleem groepen. Sterker als je focust op oost Europeaan, ondermijnt dat de EU gedachte. Kortom een mannelijke kordate aanpak is onmogelijk door vrouwelijke redeneringen zoals niet stigmatiseren.

M.egafoon | 20-02-18 | 09:48 | 1

M.egafoon | -- In een keer goed wat het vrouwelijke redeneringen en stigmatiseren betreft,je gunt het stemrecht de vrouwtjes van harte ,maar je beseft gelijk dat het de landelijke,maar ook de vrijewereld doodsteek in de rug is.

gelukzoeker | 20-02-18 | 10:16

Dat oudjes in hun woning tot moes geslagen en beroofd worden past binnen het beleid van krachtig optreden tegen "de vergrijzing" door massa-immigratie.
De Narco-staat is het logische gevolg van "gedoogbeleid", een Nederlandse vinding uit den tijd dat de hele wereld ademloos aan de lippen van Het Voorbeeldland hing.
www.groene.nl/artikel/nederland-voorb...

Jan Passant mk2 | 20-02-18 | 09:48

Een samenleving is alleen beheersbaar als de burgers zich ondergeschikt maken aan een groter systeem, zoals bijvoorbeeld een religie. Of het gevoel dat elk moment een agent de hoek om kan komen. Of voorouders die verdrietig worden, als je je misdraagt.
Dat systeem is er niet meer. Religie is passé. Ja, ook de islam zwakt af. Aan de buitenkant lijkt de islam te groeien, maar de westerse invloed zal te sterk blijken. En de politie heeft zich ongeloofwaardig gemaakt.
We weten gewoon teveel, mede dankzij het internet. We weten dat we wegkomen met misdragingen. En als we gepakt worden, stelt een straf niets voor.
Wat nog wel invloed op ons heeft is fatsoen. Helaas zijn er mensen die over weinig fatsoen beschikken, en die gaan nu hun gang. Als de politie zich daar op zou concentreren en de straffen steeds zwaarder worden na een eerder delict, komen we misschien een beetje in de buurt. Maar zoals het was, wordt het nooit meer.

BrabantsVerzet | 20-02-18 | 09:48 | 3

Zeg het niet gouw ,maar U heeft het gelijk aan Uw zijde,zeker word het nooit meer zo van voor de islamisering en de multiculti nachtmerry..

gelukzoeker | 20-02-18 | 10:20

Een groot probleem is het lamlendige OM dat soms wekenlang wacht om de politie mandaat te geven een -na goed speurwerk opgespoorde- verdachte aan te houden. En ondertussen snappen de slachtoffers maar niet waarom de politie niks doet.

Maris v.d Hof5393 | 20-02-18 | 12:06

De islam zwakt niet af. Kijkt u eens naar de voorsteden (Parijs, Molenbeek).
De elite heeft geen moeite met de islam. Sterker nog, ze prefereren de islam boven andere religies. Kijk goed naar wat de islam preekt en wat de elite preekt.

Arachne | 20-02-18 | 15:06

Ben ervan overtuigd dat het jarenlang beleid is geweest om een oogje dicht te knijpen vwb allochtone criminelen. In de eerste plaats om vooroordelen niet te veel te bevestigen, in de tweede plaats in de hoop dat men zich (desnoods) via criminaliteit zouden opklimmen tot de middenstand, waarna alle criminele aspiraties komen te vervallen en het brave D66 stemmende burgers worden.
Iets soortgelijk vindt ook in het onderwijs plaats. Het HBO is dusdanog gedebiliseerd dat elke halve zool kan meedraaien en een diploma kan krijgen.

Re:Kniftig | 20-02-18 | 09:46 | 2

Dat van dat HBO heb ik ook geconstateerd... Een paar jaar geleden ben ik stage-begeleider geweest en gastcolleges gegeven aan een HBO, en dat was schrikken.

Brou Is Back | 20-02-18 | 10:20

Dat is nog steeds beleid.

Lotus15 | 20-02-18 | 12:10

En hoeveel zaken pakken zie niet op vanwege teveel werk? Zie ook Duitsland:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1695060/politie-berlijn-laat-tienduizenden-zaken-lopen

Ce ca! | 20-02-18 | 09:44 | 1

O goh, ze zijn steeds meer capaciteit kwijt aan Terrorisme, maar neuh dat heeft niets te maken met de open grenzen en onbeperkte import..

boerk | 20-02-18 | 10:15

Sinds de overheid het met de waarheid niet zo nauw meer neemt, met hun huidige kopman als voorbeeld, weten wij burgers niet meer hoe de vlag ervoor staat. Men liegt er gewoon op los, onderzoeksrapporten zijn gemanipuleerd, cijfers onbetrouwbaar en verklaringen van politici geflatteerd. Zelfs de Raad van State wordt van de leg gebracht met het verzoek om haastadviezen, die bovendien dienbaar moeten zijn aan het afschaffen van de referendum wet.
Vanavond 19.30 uur, Kamerdebat over het afschaffen van de referendumwet.
Hup Bosma, hup Baudet!

bolletje kaas. | 20-02-18 | 09:44 | 3

O leuk, weer een debat. Ik kijk ernaar uit! Hartelijk dank voor de herinnering want dit wil ik toch ècht niet missen.

Lupuslupus | 20-02-18 | 09:45

Thanks Bolletje, die had ik ff gemist.

Nalek | 20-02-18 | 09:50

Lupuslupus- Nalek-- Metoo ,vraag mij alleen af hoeveel mensen er kijken,en wat we kunnen doen om dat er meer te laten zijn?

gelukzoeker | 20-02-18 | 10:23

Politie-apparaat is symptoombestrijding. Het is beter om te investeren in onderwijs, cursussen, werkgelegenheid en zingeving. Mensen plegen namelijk misdaden omdat ze geld nodig hebben of zich vervelen. Zo simpel is het.

Bakito | 20-02-18 | 09:44 | 3

Mensen plegen misdaden omdat ze een misdadig karakter hebben. De tijden van 'een brood stelen' zijn allang voorbij. Er is geen ènkele reden om een misdaad te plegen.

Lupuslupus | 20-02-18 | 09:47

Ik heb regelmatig geld nodig en ik verveel me wel eens. Maar ik pleeg geen misdaad. Uit fatsoen. Ik zou een gevonden portemonnee met veel geld er in teruggeven aan de eigenaar. Noem me maar gek. Maar de samenleving verliest er wel op, wanneer sukkels als ik ook de moed opgeven. Dat nooit!

BrabantsVerzet | 20-02-18 | 09:52

Het gaat om imago binnen de groep en om snel en lui veel geld te verdienen zodat ze wederom imago hebben (dikke auto, bling bling, etc).

boerk | 20-02-18 | 10:17

Rutte en c.s. staan er bij en kijken er al een aantal kabinetten naar! En de kudde laat zich wijsmaken dat de criminaliteit afneemt. Iemand is hier (opnieuw) keihard de boel aan het besodemieteren. De politie luidt de noodklok, niemand die zijn dochter nog 's avonds over straat durft te laten gaan in de steeds talrijker wordende multiculti wijken, maar de GEREGISTREERDE criminaliteit blijft maar dalen. Spaatje Rood iemand?
www.nu.nl/binnenland/5141654/politieb...
www.volkskrant.nl/binnenland/cbs-gere...

benjeallanggek | 20-02-18 | 09:43

Het belangrijkste probleem bij de politie is toch,
ja dan nee, hoofddoekjes?

Kanarie_Geil | 20-02-18 | 09:43

Honderden jaren gebuffeld om op dit punt te komen - het punt waarop je denkt dat er geen handhaving meer nodig is, dat beschaving 'vanzelf' gaat - en we gooien het zo, hup, in 30 jaar down the fokking drain.

Dat krijg je als de natuurlijke verstandhouding tussen bestuur en nettobetalers uit het raam is gegooid; het bestuur, van links tot rechts, is zelf de voornaamste belanghebbende geworden, net als de baasjes in Afrika, net als de rovende rover van Julius Ceasar in Asterix en de Helvetiers, net als Hoekema en Barth. Zo veel mogelijk uit het systeem trekken, meer is het niet. Het is gezellig op de pensionadofeestjes van onze EU-ambtenaartjes. Kunst aan de muur, grand cru bij de lunch, hybride voor de deur.

Geen wonder dat de kiezer de flanken opzoekt, verlangt naar een sterke man. Wie anders gaat de status quo doorbreken.
Oorlog kortom, altijd hetzelfde liedje.

Magdatkandat | 20-02-18 | 09:43 | 1

Magdatkandat-Wat gedacht als we eens reaguursels naar het partij kartel zouden sturen ? maarja wie gaat dat oppakken is steeds de vraag ,want het kartel wil G_S liever weg hebben zodat zij de handen vrij hebben om het volk blijvend te bedonderen.

gelukzoeker | 20-02-18 | 10:28

Na de derde inbraak en het inzicht om maandelijks via de fiscus voor 4 werklozen te betalen heeft van Oef ons land metterwoon verlaten.

van Oeffelen | 20-02-18 | 09:42 | 3

Denk er ook hard over na! Maar waar naar toe?

benjeallanggek | 20-02-18 | 09:45

Voor de lange termijn zijn Zwitserland, Oostenrijk, Südtirol, Como/Varese top. Korte termijn kan Singapore, Dubai, NY.

van Oeffelen | 20-02-18 | 09:58

Had ik de poen en de jaren mee ,zag je mijn reed niet meer van het stof.

gelukzoeker | 20-02-18 | 10:31

Goed gedaan Rutte jochie, langzaamaan Nederland naar de klote geholpen. De grote truc is nu, wie gaan we daar de schuld van geven. Voor de 6e jaar achtereen is de VVD de partij met de meeste integriteitsschandalen. Mij al jaren een raadsel waarom zich fatsoenlijk noemende partijen zich überhaupt met zo'n partij in zee willen gaan. Want linksom of rechtsom, samenwerken met de VVD straalt ook op de andere partijen af. Een cordon sanitaire is wat ze rondom de VVD moeten leggen. Bewindslieden van de VVD vliegen met enige regelmaat uit de regering. Liegen en bedriegen schijnt een pré te zijn als dat op je CV staat, dus voorlopig nog aanwas genoeg.

Boy Cot | 20-02-18 | 09:40 | 2

De VVD is fake-rechts!

benjeallanggek | 20-02-18 | 09:46

Hoofd schuldige Rutte de vieze enge totaal leugenaar, met het elitair misselijk makende schuddehoofd en de continu leugens ratelende stem.

gelukzoeker | 20-02-18 | 10:38

en de gevangenissen staan zogenaamd leeg. ja, omdat zelfs veroordeelden niet worden opgepakt.
Doodsimpele heterdaadjes worden niet vervolgd: voor vertrouwen: gespotte en uit te peilen auto's en telefoons zouden meteen opgehaald moeten worden, gearresteerd, spullen meteen terug en een snelrechtveroordeling eroverheen.

Teede paspoorten makkelijker en meteen afpakken. Roof-EU-ers in afspraak met thuisland afleveren en daar door ons betaalde straf laten uitzitten. (win-win-win qua afschrikking)
veel grootschaligere pluk-ze wetgeving, die makkelijker gaat, wellicht vanuit belastingaanslagen ipv vanuit polite.

Hemmenaar7 | 20-02-18 | 09:39

Heb hier in topics over misdaad in Nederland vaak afbeeldingen van bv Henk K. en Blackbeard samen gepost e/o Nederlandse havensteden vergeleken met de piratenhavens van weleer zoals Tortuga of Port Royal.
Meestal weggejorist als O.T. materiaal.

D-Fens_1963 | 20-02-18 | 09:38 | 1

e/o? Wat is dat voor afkorting?

Brou Is Back | 20-02-18 | 10:23

Zolang je door opgelegde politieke correctheid je dader profiel maar wel verplicht blijft vertroebelen ..........

Castor12 | 20-02-18 | 09:37

Meer politie haalt geen zak uit. Het is toch verschrikkelijk als je die twee geestelijk beperkte agentjes, saluerend , naast de doodskist met daarin de billeknijper waar we allemaal nog geld van krijgen, ziet staan. Ga boeven vangen en verdien je dure opleiding een beetje terug

beau van rtl | 20-02-18 | 09:36 | 2

Ja hahaha, die politieoplijding he......
Zouden ze daar tegenwoordig leren communiceren in het Arabisch?
Waarschuwingsschoten als pang, pang bezigen en hoe met z'n vieren bovenop iemand te gaan zitten?
Zouden ze nog steeds positief discriminerend werven?
En dat allemaal voor een schamele €2000,- of wat zal het zijn voor de 1 t/m 4 strepers?
In een volcontinu graftakkenrooster?
Man, man, vrouw, genderneutraal, daar stuur je je kinders toch niet naar toe?

D-Fens_1963 | 20-02-18 | 10:08

Ik dacht ook, wat is dit nu! Erewacht voor een billenknijper.

vluchtelingallergie | 20-02-18 | 10:20

Gelukkig dat de rechterlijke macht 'ech wel keihard straft' hier in Brabant. Volgende week loopt hij je weer in je bek te spugen, zijn Mercedes op te poetsen aan je belastinggeld, en een uitkering te innen. Aangifte zinloos?

Tjajaja | 20-02-18 | 09:36

De verzorgingsstaat is een selectieve verzorgingsstaat geworden. Diegene die het geld moeten ophoesten kunnen rekenen op weinig verzorging door de staat. Niet van de politie, niet van onderwijs niet van zorg.

BozePaarseMan | 20-02-18 | 09:35

Rekensommetje: Als 20% van de mensen aangifte doet, waarvan 20% wordt behandeld, waarvan 5% opgelost wordt, hoeveel procent van de misdaden wordt dan opgelost?

Mr_Natural | 20-02-18 | 09:35 | 3

Uhm, gokje, 0,8 procent ;-) Ongeveer het vertrouwen in de politiek.

Tjajaja | 20-02-18 | 09:37

Toch nog 2 op de duizend zaken. Een dikke pluim verdiend zou ik zeggen.

Caras | 20-02-18 | 09:39

kijken hoe dat in Duitland en Belgie ligt en daar praktijken 1op1 van overnemen.

Hemmenaar7 | 20-02-18 | 09:41

20% aangifte bereidheid, 80% van werk blijft liggen. Dus 20% van 20% criminaliteit wordt aangepakt. Een fantastische 4% !!

Caras | 20-02-18 | 09:35 | 2

Ha

Mr_Natural | 20-02-18 | 09:36

En hoeveel daarvan krijgen er uiteindelijk een substantiële straf? Juist.......

rob007 | 20-02-18 | 09:39

Racisme?

Re:Kniftig | 20-02-18 | 09:49

Omdat blanken andere soorten misdrijven plegen en sneller gepakt/herkent worden.

acess | 20-02-18 | 11:13

Van de tien rechercheurs is er vaak maar eentje geschikt en de rest verleent hand en span diensten. We hebben dus niet meer, maar beter gekwalificeerde mensen nodig en dan kan je het met de helft af en met meer resultaat, dat is te zeggen, als de overheid ze de ruimte geeft.

beau van rtl | 20-02-18 | 09:34

Kijk naar bijvoorbeeld Scheveningen. Niemand weet nog wie daar de orde bewaakt, en waarom. Er worden Vreemde Tekens aangetroffen.
www.de-scheveninger.nl/2018/02/19/vre...
Misschien is het te vroeg om verbanden te leggen met Pechtold en de Illuminatie.

LibertasSimplex | 20-02-18 | 09:28 | 4

Watching the Wheels | 20-02-18 | 09:34 |
Aha! En het volgende vreemde teken houdt zeker verband met Pechtold:
goo.gl/images/j3bJan
Eén en één is twee!

LibertasSimplex | 20-02-18 | 09:37

Het was ooit de gewoonte van zwervers om tekens aan te brengen bij boerderijen waar ze om een aalmoes gevraagd hadden. Andere zwervers wisten dan of ze wel of niet welkom waren.

BrabantsVerzet | 20-02-18 | 09:57

BrabantsVerzet | 20-02-18 | 09:57 |
Hey. Dat wist ik niet.
Veel meer macaber was overigens de gewoonte van IS, om in een veroverde stad tekens aan te brengen op gevels van andersgelovigen en andersdenkenden.

LibertasSimplex | 20-02-18 | 10:02
▼ 1 antwoord verborgen

Oud nieuws voor geïnformeerde mensen. Alleen in je gutmensch bubbel denk je dat het allemaal wel meevalt.

Repetitive Beats | 20-02-18 | 09:27 | 2

Inderdaad.

Watching the Wheels | 20-02-18 | 09:31

Klopt, aangifte is (bijna) nog vernederender en frustrerender dan de gebeurtenis zelf, van roof tot verkrachting. Maar in je bubbel is het ergste wat je meemaakt een ladder in je panty, dus dan ontdek je dat nooit.

einStina | 20-02-18 | 09:36

De staat van Nederland na vele jaren VVD in de regering:

Zorg naar de kloten geholpen
Defensie naar de kloten geholpen
Politie naar de kloten geholpen
Gevangenissen gesloten
Nep rapporten door het WODC uit laten brengen dat het veiliger wordt om de burger te belazeren

Wanneer wordt bovenstaande een halt toegeroepen en de verantwoordelijken ter verantwoording geroepen?

Fatwabuster | 20-02-18 | 09:27 | 2

Ter verantwoording? Niet. Denk je dat de VVD hier verantwoording voor neemt? Die voeren 100% economisch beleid om hun opdrachtgevers (geld, lobby en macht) de zakken verder te kunnen laten vullen. Fuck the people. Een geoliede propaganda zorgt voor voldoende (25-30%) stemmen. Want 'you can fool some people all the time'.

Willemdrie33 | 20-02-18 | 09:30

En wat te denken van de staatsschuld.
Dankzij de torenhoog opgelopen staatsschuld is het gevoel van welvaart nog steeds aanwezig.
Maar veel zorgwekkender; het sterk gedaalde gevoel van welzijn en betrokkenheid van de gemiddelde (werkend en belasting betalende) Nederlander.........

D-Fens_1963 | 20-02-18 | 09:46

Natuurlijk wil die bond meer geld. Wat had je dan verwacht? Het probleem van de politie is geen geldprobleem maar een motivatie en organisatie probleem. Het aantal moorden is spectaculair gedaald dus het is gewoon onzin dat ze daaar nu meer mee bezig zijn (in 2017 wel kleine toename). Lees voooral ook het boek de gekooide recherche en blijf verbijsterd achter.

Vula | 20-02-18 | 09:27

If you can,t beat them join them, wal schip.

william7055 | 20-02-18 | 09:27

Met carnaval sprak ik op straat de eerste de beste mocro in een passerende BMW aan. Wat een grammetje coke doet op een avond als deze. Meteen beet. Nee, rechercheren, daar moet je echt voor doorgeleerd hebben. Kolere.

Spinal Fap | 20-02-18 | 09:26 | 1

Hoho, etnisch profileren is racistisch. Mag niet van de deugmensen, je zou maar eens een patroon ontdekken.

number668 | 20-02-18 | 09:48

Zolang het europeesche werkvolk maar bang in het gareel blijft lopen is er niks aan de hand toch mensen? Lekker vanavond weer voor de buis en gezellig feesboeken en dan morgen weer vroeg 'an die arbeit'

GenotKnot | 20-02-18 | 09:26

Kerntaak van de Nederlandse politie is:
inkomsten generen voor de overheid.
-
"AMSTERDAM - Agenten moeten een verplicht aantal bekeuringen uitschrijven. In Amsterdam en Rotterdam worden agenten verplicht driehonderd bonnen per jaar uit te schrijven, wat ongeveer neerkomt op anderhalve bekeuring per werkdag. Dat meldt De Telegraaf vrijdag."

Kanarie_Geil | 20-02-18 | 09:25

Vreemde zaak dat zo'n politiepot een NPO serie krijgt. Wie kijkt er nou naar die onzin ?

van Oeffelen | 20-02-18 | 09:25 | 1

Maakt niet uit of je kijkt, als men maar kan zeggen aandacht te hebben besteed aan sjw lgbtugfdtvdjnf promotie (uit subsidie Pot)

HdJ | 20-02-18 | 09:28

Dit is geen verrassing, kijk gewoon om je heen en huiver. Ook Duitsland dondert in elkaar voor wat betreft de Handhaving. Daar blijven eveneens duizenden aangiftes in de onderste lade liggen. Ook daar wordt de macht ondermijnd door gutmenschen die liever een politieman vervolgen dan een crimineel.

Therapietje | 20-02-18 | 09:24 | 1

AfD is SPD dan ook voorbij in de laatste peiling. En die grosse Koalition is nog niet eens echt begonnen

atheïstisch stemvee | 20-02-18 | 09:34

De oplossing is simpel. Maak van iedere agent een hologram en projecteer die op vier verschillende plekken. Boeven en andere snelheidsovertreders zullen zich een hoedje schrikken van zoveel overmacht.

atheïstisch stemvee | 20-02-18 | 09:22 | 1

LOL

Nalek | 20-02-18 | 09:23

Ja, me al een hele tijd afgevraagd hoeveel tijd die lelijke politie-pot nog besteedt aan het vangen van dieven want dat mens is niet van de treurbuis te slaan!

eerstneukendanpraten | 20-02-18 | 09:21

Kom op zeg. Even wachten tot na de GR2018 en het referendum. De sleepnetwet gaat alles oplossen!

Paradijs | 20-02-18 | 09:21

80% van het werkaanbod blijft liggen? Ja, dat is met de huidige aangifte(opneem)bereidheid. Ik werkelijkheid ligt het aantal zaken dat blijft liggen, zouden er meer aangiftes gedaan zijn, wellicht op 95%.

Misschien is het dan ook een goed idee om minder blauw op straat en meer juist meer rechercheurs? En dat kan best. Immers, het opleggen van verkeersboetes is toch volledig geautomatiseerd.

kweethetooknietbeter | 20-02-18 | 09:18

Het meest schokkend en onverkropbaar blijven geweldadige overvallen op ouderen.
Nou ben ik echt niet voor de doodstraf, maar er is wel veel te zeggen voor een desolaat no-return gevangeniseiland ergens in de Caribische zee, a la Papillon.

Bert Konterman | 20-02-18 | 09:17

Het vangen van zware jongens en het berechten ervan, is uit besteed aan de overheid. Daarvoor moet je heel veel belasting betalen.
Echter de overheid blijft, keer op keer op keer op keer op keer, in gebreke.
Oplossing?
Neem het recht weer in eigen hand.
Aan de politie heb je geen ene reet!!!!!!!

Kanarie_Geil | 20-02-18 | 09:16

Ook dit weer voor mij de duizendste reden om op Denk te gaan stemmen,dit landje is in de staat zoals het nu is allang en breed nooit meer te redden ,dus beter de afbraak te bespoedigen als laatste redmiddel ,hoe bizar het ook klinkt,laat de pleuris nu maar zo snel mogelijk uitbreken,hoe te sneller de wederopbouw kan aanvangen ,er is decennia s lang om gevraagd ,dan zullen ze het hebben ook,en ik probeer er maar van te genieten ,anders kost het mijn gezondheid ook nog.

gelukzoeker | 20-02-18 | 09:14 | 3

Hier ben ik het mee eens. Hoe eerder je zorgt dat dit land instort hoe eerder je het weer kan opbouwen, hoe paradoxaal dit ook allemaal klinkt. Je kunt beter nu de reset-knop indrukken dan wachten tot de chaos nog groter is.

Alleen is het wel jammer voor iedereen om een periode van afbraak mee te maken en een periode van opbouw. Het had namelijk ook anders kunnen zijn, maar we hebben hier zelf voor gekozen.

mr. dude | 20-02-18 | 09:27

mr. dude | -Fijn dat U het eens bent ,maar stem je nou ook op Denk ?

gelukzoeker | 20-02-18 | 10:45

HAHAH Grappig dat je nog denkt dat stemmen nog zin heeft , in USA is het probleem dat ze maar twee partijen hebben het probleem hier is dat we er teveel hebben en dus nooit een grote partij krijgen , wel een winaar maar nog te klein om iets te doen.

acess | 20-02-18 | 11:22

Alle vooroordelen over de politie zijn waar: 90 procent van de tijd gaat op aan cursusje hier, traininkje daar, er is een enorm aantal ongemotiveerde 50-plussers waar niemand raad mee weet en die maar wat aanrommelen en de bereidheid tot verandering is nul. Dat had met de Nationale Politie allemaal moeten verbeteren, maar er komt NIKS van terecht.

Zo is het maar net! | 20-02-18 | 09:13

Al sinds de bevindingen van de commissie Bovenkerk zou dit niet als een verrassing moeten komen. Daarvoor is de belangenverstrengeling al veel te groot. Op vallens is wel dat volgens deze samenvatting www.nu.nl/binnenland/5141654/politieb... veel van de problemen terug te voeren zijn tot de reorganisatie tot Nationale politie.

Hopelijk wordt het rapport spoedig openbaar. Want als die conclusie toch juist is de Nederlandse vissenkop nog veel rotter dan je als cynische belastingbetalende burger ooit had durven dromen.

Hetkanverkeren | 20-02-18 | 09:11 | 4

U heeft nog hoop op verbetering begrijp ik ,nou denk dan alleen maar eens aan het leugenachtige de bevolking schofferende partijenkartel dat nu de macht heeft ,die liegen of het gedrukt staat, met een de burgers voor achterlijk houdende Minister President die wonder boven wonder steeds weer word herkozen ,Dit landje moet helaas eerst ineenstorten en van de grond op nieuwe fundamenten weer opgebouwd worden ,denk alleen maar eens aan de ingekankerde linkse bestuursbaantjes machine die nog jaren de dienst blijft uitmaken omdat de staatsmedia dat ook niet wil aankaarten,en zijn zuiverde werking ook verloren heeft,omdat daar iedereen met de wolven mee huilt bang voor zijn haar baantje..

gelukzoeker | 20-02-18 | 09:27

Glasgow Argus | 20-02-18 | 09:16 U heeft natuurlijk volkomen gelijk. In de IRT affaire is het hele verhaal waarschijnlijk nooit naar boven gekomen. Dit alles sinds de opkomst van de drugsgerelateerde misdaad in de jaren '70 (uitgebreid gedocumenteerd) staat de politie voortdurend op achterstand.

Nu is het een illusie om te denken dat misdaad is uit te roeien, maar om door een reorganisatie de politie in feite om zeep te helpen is toch wel een ander uiterste. En dan, nogmaals, mag je alleen maar hopen dat die omvorming goedbedoeld was. Ik heb stomweg mijn twijfels. Alleen de banden tussen de vastgoedsector en de politiek al en dan gaat het gewoon om te veel geld. Over de financiële, fiscale en juridische infrastructuur rond de georganiseerde misdaad hoeven we het dan niet eens te hebben.

De simpele oplossing, haal drugs uit de criminele sfeer door een gecontroleerde vorm van legalisatie, is om wat voor reden dan ook onbespreekbaar. Wie het weet mag het zeggen.

Hetkanverkeren | 20-02-18 | 09:30

Glasgow, helemaal mee eens, daarbij bij Amsterdam hadden we voor de oorlog de grootste cocaine fabriek.

gato | 20-02-18 | 09:56
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe zit het trouwens met de verkeersveiligheid op het Stationsplein in Amsterdam?

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 09:11 | 1

Alleen uitkijken voor Israelische toeristen. Zo hier en daar een bui van suikertekort, naar het schijnt.

Glasgow Argus | 20-02-18 | 09:17

Je kan in veel gevallen helemaal geen aangifte meer doen, je kan alleen een melding doen, die wordt niet opgenomen in de statistiek en legt geen verllichting neer bij de overheid.

Je mag ook niks zeggen over het feit dat het wellicht buitenlands eu bendes zijn want dan ben je gelijk anti eu en dus ook gelijk een nationalist en een nazi uiteindelijk.

Tee Of Cup | 20-02-18 | 09:11

Zo treffend en alleszeggend die laatste regel.

WayneGretzky*99* | 20-02-18 | 09:11

Het is inderdaad een enorm probleem.
Aangezien er grote geldstromen zijn waar de schatkist te weinig profijt van heeft.
Zoals de drugswereld op dit moment rolt, heeft de gewone man er weinig last van.
Dat, en de steeds meer bekend wordende laksheid en burgerhaat van de politie, helpen niet echt mee om de aangiftebereidheid op te krikken.
Kortom, ik zeg, het gaat prima zo, niks meer aan doen, en vooral geen extra geld geven, want dat wordt toch alleen maar gebruikt voor meer blauw achter het bureau en langs de snelweg.

jemagookniksmeer | 20-02-18 | 09:10

Centralisatie, reorganisatie na reorganisatie... Iedere nieuwe baas van de nationale politie dacht dat hij het wiel had uitgevonden. Dan vond Den Haag ook nog dat er wel structurele bezuinigingen konden worden doorgevoerd en dit alles heeft erin geresulteerd dat de Nederlandse burger officieel is overgeleverd aan de criminele elementen. Dan hebben we het nog niet eens over cybercrime, de kudde TBS'ers die op ons losgelaten is, de Intromende haatbaarden met terroristische neigingen... Ik ben van nature redelijk optimistisch ingesteld, maar je moet wel een verrekt goeie loodgieter hebben om zo'n gat te dichten. Rutte kan nog niet eens een kraanleertje vervangen.

MickeyGouda | 20-02-18 | 09:09

Het is ook wel een hele naive illusie om te denken dat de politie in het leven is geroepen om misdaad te bestrijden.
Integendeel, het gaat alleen om het weiden van de sheeple op de taxfarm. De belastingbetalers moeten angstig gehouden worden met laserguns en flitspalen. De enkele draaideurcriminelen doen er niet toe.
Het vee op de belastingboerderij moet rustig blijven en leveren wat nodig is. Belastingcenten.

Glasgow Argus | 20-02-18 | 09:09 | 1

"Het gaat alleen om het weiden van de sheeple op de taxfarm."
Deze samenvatting van het beleid mag wat mij betreft iedere avond in de opening van het achtuurjournaal herhaald worden.

Niet een echt Nederlands probleem. Toevallig brengt ook Berlijnse politie cijfertjes naar buiten. Daar zijn in 2017 55000 zaken op de plank blijven liggen. Zal wel niets te maken hebben met de "wir schaffen das"-hobby van überdeugakela Merkel.

Langshetrandje | 20-02-18 | 09:04 | 1

Verder is het ook zeer interessant over Engelse grooming gangs te lezen. Rotherham en zulks.

omanders | 20-02-18 | 10:31

Al lang bekend dat de agent van tegenwoordig voor de makkelijke bekeuringen gaat en bang is voor echte criminelen.
Het liefst anoniem op afstand laseren of midden in de nacht parkeerbonnen onder de autoruiten duwen.

2voor12 | 20-02-18 | 09:00 | 3

Niet lang terug door 3 agenten staande gehouden omdat ik aan het steppen was op mijn fiets. Waar ik pas over 2 meter mocht fietsen. Wat een crimineel ben ik toch.

Mertom | 20-02-18 | 09:26

Mertom | 20-02-18 | 09:26 | U is tuig van de richel!!

Nalek | 20-02-18 | 09:46

Mertom, u is zeker blank en man? Tja dan vraagt u erom om aangehouden te worden.

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 12:04

De oplossing:
meer flitsen, dan meer geld, dat kan dan weer naar Brussel.
En die lossen alles op.
Toch? Toch???

vliegende knorrepot | 20-02-18 | 09:00

Dat de aangiftebereidheid zo laag is verbaast mij niets. De politie is allang onze 'beste vriend' niet meer dus laat ze hun werk zelf maar doen. Ik ben niet als NSB-er in de wieg gelegd.

1. Zolang ik filmpjes zie waarin de politie door mocro-tuig tot op het bot wordt beledigd en daarbij dom staat te lachen i.p.v. de vent op te pakken, handboeien om en achterin de politieauto te smijten, hebben ze al mijn respect verloren.
2. Zolang de politie op hun knieën in de moskee zit, zijn ze deel van het islamiseringsprobleem, ze werken er zelfs aan mee.
3. Zolang de politie iftars organiseert zijn ze deel van het islamiseringsprobleem.

Het respect voor de politie waarmee ik ben opgevoed en jaren heb gekoesterd, is dáárdoor allang verdwenen. De politie had ons moeten beschermen voor het islam tuig door hen stevig, heel stevig aan te pakken maar heult gewoon met hen mee.

En de 'goeden' onder de agenten hadden niet hun klep moeten houden maar massaal in opstand komen tegen hun super-laffe islam-meelopende meerderen Dat hebben ze verzuimd en daarom zijn ook zij met hetzelfde sop overgoten.

Conclusie: De politie heult met de vijand. Blijf ver, heel ver bij ze vandaan, houd u aan de verkeersregels, geef ze geen enkel wapen in handen om u ook nog eens financieel uit te kleden. Want dàt is de topprioriteit bij onze o zo dappere politie: bonnen schrijven. En u kunt wat hen betreft verder in de stront zakken.

Lupuslupus | 20-02-18 | 08:59 | 10

Lupus,
Ik zou jouw tegel zelf geschreven kunnen hebben. Ook mij respect voor de politie is gedaald naar 0.

Randall3.0 | 20-02-18 | 09:40

beau van rtl | 20-02-18 | Wijze woorden!

Nalek | 20-02-18 | 09:42

Dit dus!

MickeyGouda | 20-02-18 | 17:31
▼ 7 antwoorden verborgen

Als ze toestemming zouden krijgen om het aan te pakken zou het beter gaan, maar leidinggevenden willen met rust gelaten worden. Zelf hebben we er ook niet zoveel last van, vraag me zelf eigenlijk af of het niet beter is om het gewoon met rust te laten, laat ze elkaar maar afmaken.

Bokito ergo sum | 20-02-18 | 08:59 | 1

Jurisprudentie. Dus er gaat echt niks veranderen. Anders rechtsongelijkheid voor de toekomstige crimineel.

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 09:01

Beetje raar verhaal. NL en dan vooral Amsterdam wil een liberaal drugsbeleid met daarbij horende faam als drugshoofdstad.
Wat had men gedacht, dat het er vreedzaam aan toe gaat zonder de bijbehorende criminaliteit?
Vb: voordat het lijntje coke de societygebruikers bereikt, heeft het een lange criminele route afgelegd. Dat is de realiteit en de politie mag de zooi oplossen.
We hebben met z'n allen hiervoor gekozen, dus niet zeiken!

Amsterdamsko | 20-02-18 | 08:57 | 2

Liberaal qua softdrugs. Maar kijk naar de Wallen, niet haram dus sluiten. Islamsterdam. En inderdaad de kiezer wil dit. Over 3 jaar mag men weer een rondje rood kleuren en dat is genoeg invloed voor het gepeupel.

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 09:00

Je hebt gelijk dat alle gebruikers medeschuldig zijn. We zijn dan ook als land aan het afglijden.

omanders | 20-02-18 | 10:10

Dat krijg je er van als je de politie alleen tot verlengstuk van de belastingdienst maakt.

P.redgleuf | 20-02-18 | 08:55

Het wordt tijd dat de Koning van Marokko en Erdogan hun onderdanen oproepen terug te keren naar hun land. Problemen met onderbezetting politie, woningnood, overbelasting in de zorg en juridische sector zijn dan als sneeuw voor de zon verdwenen.

Rheia | 20-02-18 | 08:55 | 3

Tuurlijk niet. Waar denk je dat de inkomsten van deze Pipo's vandaan komen? Uit Europa. Marokko is echt niet zelfredzaam zonder al de Minions in Europa die geld naar huis sturen.

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 08:58

Aangezien de politiek van Erdogan bijna 100% op dat van de nazi's lijkt kan 'Heim ins Reich' er ook wel bij. Good riddance!

keestelpro | 20-02-18 | 09:04

@ISditnognieuws, en dat is precies de reden waarom export van uitkeringen direct gestopt moet worden. Nederland is volslagen Gekke Henkie dat we de broedplaatsen financieren.

Ook in Nederland moet er direct gestopt worden met uitkeringen aan personen die een uitgavepatroon hebben wat niet past bij hun inkomen.

marcoplarco | 20-02-18 | 09:23

Shit! Ik kan de deur niet uit vanmorgen. Krijg de stroom niet van het hek af en de honden lopen nog los. En vanmiddag komen ze mijnen leggen. Het leven is zwaar geworden.

kwark001 | 20-02-18 | 08:55 | 2

Had je maar centraal een laserkanon op een toren moeten plaatsen met bewegingsdetectie.

P.redgleuf | 20-02-18 | 08:56

of gewoon knopje omlaag doen in de meterkast, zo de stroom weg, honden naar binnen en die mijnen, geen oplossing. Volgens mij ben je vandaag kanonnenvoer.

gato | 20-02-18 | 10:07

En dan nemen de aangifte wel op, krijg je bericht dat het OM er geen zin, geen tijd of een ander kut smoesje heeft. Tenzij je Wilders heet en een scheet laat, dan bulkt het OM van de tijd.

Denkhetnjet | 20-02-18 | 08:54 | 1

Pffft de politie geeft een groot aantal al niet eens door aan het OM. Omdat de politie al aangeeft dat het OM er geen tijd voor heeft. Daarmee gaat de politie op de stoel van het OM zitten. "Rechtsstaat".

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 08:56

En ze laten zich ook nog voor het karretje van de belastingdienst spannen bij ANPR controles. Over prioriteiten gesproken.

Biologische_Dildo | 20-02-18 | 08:53

En gevangenissen sluiten vanwege dalende criminaliteit. Right. Je kijkt er naar en je gelooft het allemaal niet.

Bat-Adam | 20-02-18 | 08:53 | 1

Dat heb ik dus ook nooit begrepen.

gato | 20-02-18 | 10:09

Iedere agent die nog op de VVD stemt moet zichzelf wel haten. Rutte heeft politie en zorg volledig uitgekleed. Iedereen die nu nog VVD stemt houdt ervan om voorgelogen te worden en houdt ervan dat alles van hem/haar wordt afgepakt door een lachende leugenaar zonder geweten.

Rheia | 20-02-18 | 08:52 | 3

Rutte is 'n d666-er.

kaasfondue | 20-02-18 | 09:00

Nou, ik ben zeer benieuwd wat uw stemadvies is. Welke van de huidige partijen zou wél een werkend politie apparaat opgeleverd hebben?

marcoplarco | 20-02-18 | 09:20

Ze weten heel knap mensen te overtuigen dat zij ook bij het winnende deel van de maatschappij horen terwijl we allemaal kleine geldpompjes zijn ten behoeve van de ziekelijk zelfzuchtigen.

Stompe_Loeres | 20-02-18 | 12:34

Verrassend de politiebond die roept dat er meer geld/rechercheurs bij moet(en), NOT!
Verder is er in het regeerakkoord 267 miljoen extra voor de popo uitgetrokken en dat lijkt me prima.

Berbaar | 20-02-18 | 08:52 | 3

Leuk dat er extra geld bij komt. De problemen zijn terug te voeren op de vorming van de Nationale Politie. De organisatie moet aangepakt worden. Je lost niet alles op met geld. Daarna de Dood66 rechters en falend OM. Bij voorkeur bij het gajes dat de TK bevuilt ruimen, maar dat komt wat later nog wel. In Nürenberg of zo.

Frau Merkel | 20-02-18 | 08:57

Ah ja, geld. De oplossing voor álles. Pleur er maar een bak geld op en dan komt het wel in orde tzt. Er zal helemaal geen bal veranderen, het gaat om de mentaliteit en de motivatie van de politie in zn geheel. Daar heeft geld niets mee te maken.

Dutchbeaurouge | 20-02-18 | 09:11

Nou berber, dan weet de rest gelijk dat het compleet niet prima is.

WayneGretzky*99* | 20-02-18 | 09:14

Aangifte? Dat doe je toch alleen voor de verzekering en de belastingen?

Zoiets | 20-02-18 | 08:51

En nog steeds zijn er mensen die het erg vinden dat ik zelfredzaamheid promoot, ook op het gebied van opsporing en bestraffen.

Foxcave | 20-02-18 | 08:50 | 5

Ergo, zo lang er niets gevonden wordt, was er geen inbreker. Gewoon een varken in de tuin en wat er overblijft kan de Rijn in.

Frau Merkel | 20-02-18 | 08:58

Hmm misschien maar eens een varken aanschaffen dan. Die beesten schijnen ook flink te kunnen bijten en zijn nogal afschrikwekkend bijna bepaalde bevolkingsgroepen. Een waakvarken. Bijkomend voordeel is ook dat die niet blaffen of dat je ze uit moet laten. Hmmm....

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 09:10

@Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 09:10
Ganzen zijn de beste waakhonden voor wat betreft het slaan van alarm.

Rheia | 20-02-18 | 09:12
▼ 2 antwoorden verborgen

ik denk dat we meer agenten moeten laten flitsen want laten we de veiligheid op straat niet vergeten

openhaard | 20-02-18 | 08:50 | 2

Crimineel pakken kost geld, flitsers leveren geld op. Steun aan Griekenland en Turkije deal, minder gas uit Groningen enzovoort moeten ergens van betaald worden. Toch?

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 08:54

Maak de boetes eerst maar eens afhankelijk van inkomen. Vadsige vvd-ers rijden lachend 5 boetes op weg naar hun volgende corrupte miljoenendeal, terwijl paupers 20% van hun maandsalaris kwijt zijn aan een kleine overtreding.

Stompe_Loeres | 20-02-18 | 10:49

Aantal aangiftes daalt. (Aangifte bereidheid is 0)
Pakkans is 0,
Aantal veroordelingen is 0,
Rechters zijn overbelast,
Fopstraffen,
En dan nog de seponeringen, vormfouten,
TBS kan je gewoon weigeren,
Of weglopen tijdens behandeling,

Wat zijn we toch een ge-wel-dig land.

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 08:50

Maar hee, ze zijn wel errug goed in flauwe facebook humor.
Dus het is niet allemaaaaal slecht.

The_Master_Bear | 20-02-18 | 08:50 | 1

Iets minder tijd besteden aan zielige verhalen schrijven voor Facebook, kunnen ze war meer aangiftes opnemen.

Man.man.man | 20-02-18 | 12:57

We wisten hier natuurlijk al een aardig tijdje dat de situatie alarmerend was. Maar als je het dan zo zwart op wit ziet staan, in een artikel van de NOS nota bene, zakt de mens een toch in de schoenen.

Lewis | 20-02-18 | 08:49

Kijk zo af en toe eens naar programma's als b.v. blik op de weg en vooral naar opnames van jaren geleden. Hoe er toen omgegaan werd met idioten met een grote bek... Bijna letterlijk de fluwelen handschoen en iedereen kon ongestraft schelden en vloeken op de politie waar ze bijstonden. Zie daar een oorsprong van het huidige probleem.

Mr. Neon | 20-02-18 | 08:48 | 1

Yup. En de huismoeder die per ongeluk 3 kmh te hard reed werd aangesproken bejegend alsof ze een misdaadsyndicaat runde.

Zoiets | 20-02-18 | 08:53

Volgens mij is dit gewoon een heel gaaf land. Defensie, politie, grenzen en rechtsorde zijn dan niet nodig. Samen gaaf zijn kun je niet opleggen of handhaven.
.
Nog een paar toefjes islam, wat Europese machinebureaucratie sprenkelen en het is af.

Parel van het Zuiden | 20-02-18 | 08:48 | 2

Hoe lang zijn wij eigenlijk nog met meer??

marcoplarco | 20-02-18 | 09:13

Het antwoord van een deugmens zou zijn: definieer 'wij'.
En wat je er ook op zegt: het komt er op neer dat u een nazi bent.

keestelpro | 20-02-18 | 09:16

Kosten/batenafweging. De niet agressieve burger levert geld op en de gewelddadige gevallen kosten moeite, geld en gezeur. De nederlandse staat is met een VOC mentaliteit bezig blijkbaar door het proberen af te kopen (oeitkeroeng foor mai, frau un kinders) en zit stilletjes te hopen dat het overgaat.

Dezenaamhier | 20-02-18 | 08:47 | 1

Helemaal juist. Bij de overheden is het credo: rust in de tent en wat je niet ziet, is er niet.

gnor | 20-02-18 | 08:54

Is er nog een specifiek ras wat uitblinkt in deze bezigheid?

marcoplarco | 20-02-18 | 08:45 | 1

Met bezigheid neem ik aan dat u het verwaarlozen van de nationale veiligheid bedoelt? Het blanke ras! (Als ik zou zeggen 'witte ras' zou ik praten naar de mond van het gespuis dat onze samenleving kapot wil maken.)

keestelpro | 20-02-18 | 08:56

Wordt tijd de Nederlandse burger zichzelf leert beschermen....

Randall3.0 | 20-02-18 | 08:44 | 6

@is dit nog nieuws ?
En blijkens dit artikel ook niet bij de politie.
In de visie van Randall wordt de burger de 3e partij naast de politie en de criminelen. Dus verre van monopolie bij de burger. Meer gelijkwaardig ware het niet de minst getrainde of behendig.

Moresnetunited | 20-02-18 | 10:19

Maak het voor burgers mogelijk om zichzelf en huis te beschermen. Ik bedoel niet dat je een ak47 bij de Aldi kan meenemen maar na training en antecedentenonderzoek zou iedereen een wapen mogen hebben en gebruiken als je overvallen/mishandeld wordt.

Randall3.0 | 20-02-18 | 11:45

Randall, mag niet, jurisprudentie. Zelfs veters aan elkaar binden van een inbreker mag niet: vrijheidsberoving.

Is dit nog nieuws? | 20-02-18 | 12:03
▼ 3 antwoorden verborgen

De moralisten doen graag net alsof de drugsbendes etc. Nederland hebben overgenomen want alles wat ook maar enigzins plezier geeft in het leven, moet maar worden verboden.

Wolkbreuk | 20-02-18 | 08:44 | 2

Nu u het specifiek over drugsbendes hebt, denk ik dat u maar weer beter een joint kunt pakken. Lees kutfilosoof om 08:45. Voorts: als de overheid teveel ingrijpt/macht grijpt dan werken onder- en bovenwereld al samen.

gnor | 20-02-18 | 08:52

@Gnor,

Euh nee, ik drink op de zaterdagavond liever een lekker biertje, maar dat mag ook al niet meer als het aan de gezondheidsextremisten ligt.

Wolkbreuk | 20-02-18 | 09:04

Dat krijg je met tientallen jaren VVD ministers op Justitie. Je struikelt over de managers, maar meer blauw op straat is er niet bij.

El Gouda | 20-02-18 | 08:43 | 1

Er is wel degelijk meer blauw op straat. Echter, in de eeuwige politiek-ambtelijke spin tussen de verwachtingen die worden gecreëerd en datgene wat wordt gedaan, bestaat de toename van “blauw” op straat uit “handhavers”. Bonnetjes uitdelende nepagenten dus, die zich alleen bezighouden met bekeuren van passanten die zonder licht fietsen, een drankje buiten de demarcatielijn van een terras nuttigen en noem maar op welk ander mechanisme om de (gemeente)begroting sluitend te krijgen onder de leugen “veiligheid”.

Seraphin | 20-02-18 | 13:42

En maar flitsen....

Xirdalan | 20-02-18 | 08:42

De grote vraag is: hoe zou dat nou toch komen?
Vragen, vragen, vragen... het leven zit vol mysteries.

keestelpro | 20-02-18 | 08:41

De oplossing die Den Haag uit de hoge hoed gaat toveren: een verenigde staten van Europa, want méér Europa is altijd de oplossing.

Bobbbe | 20-02-18 | 08:38 | 1

Precies, waarom zou je al die miljarden extra aan binnenlandse veiligheid uitgeven als je ze ook gewoon aan Brussel kan overmaken?
nos.nl/artikel/2217207-europese-commi...

keestelpro | 20-02-18 | 08:46

Ik denk dat het maar eens tijd wordt om er een jaar of 10 een politiestaat van te maken.
Na 10 jaar maar eens kijken wat ervan over is van die crimineeltjes.

ditotje | 20-02-18 | 08:38 | 2

Ja want de staat van het land heeft helemaal niets met overheidsprogramma’s te maken.

Echt super goed idee om ze alle macht te geven.

KutFilosoof | 20-02-18 | 08:45

Geef het Korps Commandotroepen een paar maanden de ruimte. Wel in Nederland natuurlijk, daar betalen wij toch belasting voor.

Een vrije paling | 20-02-18 | 08:50

Altijd verlangd naar MAD MAX country keestel?

Langshetrandje | 20-02-18 | 08:38 | 1

Niet naar verlangd maar als onze politiek er op aanstuurt dan zal ik me erin moeten schikken.

keestelpro | 20-02-18 | 08:40

Goed nieuws!
Het moest er een keer van komen.
Op naar een nachtwakersstaat met een conform belastingstelsel.

keestelpro | 20-02-18 | 08:36 | 1

drugs legaliseren: is verdienmodel van criminelen weg.
en verder: de gevangenissen staan zogenaamd leeg. ja, omdat zelfs veroordeelden niet worden opgepakt.
Doodsimpele heterdaadjes worden niet vervolgd: voor vertrouwen: gespotte en uit te peilen auto's en telefoons zouden meteen opgehaald moeten worden, gearresteerd, spullen meteen terug en een snelrechtveroordeling eroverheen.

Teede paspoorten makkelijker en meteen afpakken. Roof-EU-ers in afspraak met thuisland afleveren en daar door ons betaalde straf laten uitzitten. (win-win-win qua afschrikking)
veel grootschaligere pluk-ze wetgeving, die makkelijker gaat, wellicht vanuit belastingaanslagen ipv vanuit polite.

Hemmenaar7 | 20-02-18 | 09:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken