Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cocksfam Novib hield seksfeesten met kechs

Sinds de kerk dood is hebben we in Nederland de goede doelen en worden we de hele dag doodgegooid met of we alsjeblieft nog een paar eypo over hebben voor de negertjes in Afrika, behoeftige dieren op het randje van uitsterven of jokers die een onfortuinlijke terminaalziekte hebben en daarvoor naar een charlatan in het buitenland willen. Kritiek op deze postchristelijke cultus van het Goede Doel is ketterij en als je niet jaarlijks sponsorloopt en dagelijks je boterpapiertjes inzamelt voor de minderbedeelden onder de evenaar ben je een NAZI. Gelukkig is in het circus rond het Evangelie van de Nieuwe Tijd de klerikale kaste nog net zo incestueus en moreel laakbaar als het hof van de Borgia-pausen. Kijk maar eens naar de mensen van Oxfam die midden in Haïti (eerste zwarte republiek ever dus al meer dan 200 jaar een onverbeterlijk shithole country) na een grote aardbeving de aankomst van miljoenen hulpgeld vierden met seksorgies vol minderjarige hoertjes. Blijkt het grote deugen weer een grove leugen. Ecce homo.

Reaguursels

Inloggen

Heeft u het op het NOS Journaal gezien? Of op de wereld draait door waar wereldverbeteraar Dolfje ons altijd de maat neemt? Ik niet. Schandalig al deze linkse verdienmodellen. Van Greenpeace ( cultureel erfgoed vernietiger) tot en met het Rode Kruis ( vraag dat maar aan onze Joodse ouderen) misselijkmakend. Zo Dolf waar gaat je volgende snoep reisje heen?

Jimmy200 | 10-02-18 | 14:38

Net een hoop geld per maand bespaart door alle incasso's van goede doelen te blokkeren. Deze aardige dame gaat natuurlijk geen cent betalen voor kinder-neuqende "wereldverbeteraars".

De Ana(a)list | 10-02-18 | 12:29

Dit soort hulp is in het licht van tegenwoordige opvattingen ZO racistisch!
Tijd dat het wordt gestopt en wel per direct. Als wij ons kunnen redden dan kunnen die mensen dat toch ook? Anders ga je uit van de veronderstelling dat zij dat niet kunnen en ik vind dit een racistische benadering!

-weggejorist-
Dixiechicken | 10-02-18 | 19:13

Ja Dolfie, altijd zo’n grote bek over alles en iedereen die niet in je linkse plaatje past. Maar nu weten we waar de echte smeerlappen zitten. Ben je nog trots op je ambassadeurschap.

Spare Rib | 09-02-18 | 22:40

ach je bent jong en je wilt wat.

gsm | 10-02-18 | 00:47
-weggejorist-
Dixiechicken | 10-02-18 | 10:44

Ik begin me nu zorgen te maken over die geit die ik gedoneerd heb . Wat gaat daarmee gebeuren?

klabanus | 09-02-18 | 22:14

Even de euri op een rij.
totaal inkomen 173 miljoen
waarvan subsidie 80 miljoen ( bijna 50%)
directie (3) 350.000 voor 36 uur-week
kosten lobby 43 miljoen
kantoorkosten 2.500.000 o.a. duur pand in Den Haag
Hoeveel gaat er op aan hoertjes...... staat niet in het overzicht
www.cbf.nl/Instelling-financien/865/O...

langzullenweleven | 09-02-18 | 20:34

Kosten van kinderhoertjes vallen onder "kosten lobby". De dames/heren "kinder-neuqers/wereldverbeteraars" hebben verkeerd gelezen en lazen "kosten hobby". Kosten kinderhoertjes kunnen boekhoudkundig echter ook geboekt worden onder "kosten (d)erectie".

De Ana(a)list | 10-02-18 | 12:32
-weggejorist-
Dixiechicken | 09-02-18 | 20:29

En hoeveel geld kregen die hoertjes voor hun werk?

Onderbuik | 09-02-18 | 18:11

'En boos, omdat het werk van Oxfam en Oxfam-Novib zo fokking belangrijk en nodig is.'
Ja Dolf, fokking belangrijk, dat blijkt wel.

gestoptmetroken | 09-02-18 | 17:37

Uit de afdeling aluhoedje ... laat maar.
Blijkbaar moeten andere aasvreters aan de bak voor diensten en je kreeg deze alleen maar weg met zwaar geschut.
Het erge is dat dit geen incident is of toeval, maar een template en dat de media ons in een chaos van incidenten het template verborgen wilt houden.
Menselijk is het gewoon een ramp.

MistaRazista | 09-02-18 | 17:32

Dus je krijgt alleen hulp als je een Oxfam Novib medewerker pijpt? Dat is wel even slikken.

Dutch_Holland | 09-02-18 | 16:22

Goede doelen zijn rechtspersonen, waar allerlei louche handeltjes en politieke agenda's mee kunnen worden gecombineerd.
Officieel heten dat NGO's (Non Gouvenermental Organisations)
Goede-doelen-stichtingen zijn ondemocratische misbaksels
(de goeden niet te na gesproken).
Maar je moet er als normaal mens (je hoeft er helemaal niet paranoïde of zwaar gefrustreerd voor te zijn), dus 'wel' altijd op bedacht zijn, dat als 't kwaakt als 'n eend, en waggelt als 'n eend, en de veren heeft van 'n eend, dat 't ook inderdaad weer zo'n klote eend is.
De NGO's zijn stiekeme geldverslinders onder 't mom van goede doelen, maar in werkelijkheid zijn 't ongeleide projectielen die zich schuldig maken aan 'de boel verstieren, om zelf als hulporganisatie maar nodig te blijven'.
Het zijn dus kwakzalvers-organisaties.
Het zijn zachte heelmeesters die stinkende wonden maken; en in stand houden. (en dus hoogstens telkens 'n nieuw verbandje leggen om wat al aan 't etteren is)
En allemaal willen ze mee-eten uit de subsidie-ruif.
En allemaal willen ze genoemd worden in testamenten.
Maar 't zijn en blijven lelijke eendjes, met 'n stiekem politieke agenda, waarbij ze zich als de vos die de passie preekt voordoen; het zijn extreem linkse klote-organisaties. Need I say more?
Ik heb 't over bijvoorbeeld 'Artsen zonder grenzen';(dat lijkt toch mooi, niet ?; dat artsen 'zomaar' die arme negertjes in Afrika willen helpen), maar 't zijn dezelfden, die samen met mensenhandelaren zoveel als mogelijk, ik herhaal, zoveel als mogelijk, hele bevolkingen vanuit Afrika naar Europa willen laten smokkelen. 'Want dat vermindert de nood in Afrika'.
Tip. Even checken. Waarom denkt u, dat Griekenland en Italië, heel veel 'hulpverleners-in-disguise' van Artsen zonder grenzen de toegang tot Griekenland en Italië hebben ontzegd, omdat diezelfde artsen zonder grenzen, in samenwerking met de pers/media, de bevolking op de grenzen afstuurde met valse melding van toegang/doorgang, zodat het afstoppen van de mensenstroom weer van die mooi-dramatische plaatjes in 't nieuws zouden opleveren. En dat soort onruststokers, die niet het gezag van 't land willen erkennen, die anarchisten werden dus gewoon 't land uitgezet.
Nu weet u waar u op moet letten als we 't hebben over NGO's.
En Oxfam Novib is ook zo'n nest van linkse actievoerders die de boel verstieren onder valse vlag. They smile in your face, the backstabbers. (the O'jays)
Kijk uit voor dit soort slechte mensen.
Wees niet verbaasd over dit soort slecht nieuws; het is vuilnis, dat graag aan 't rommelen is temidden van ander vuilnis.
Wat zijn de namen van de links-internationale maffia (?); nou, hier zie je er eentje; maar 't is 'n hele poel, dat vol zit met dit soort vrije vogels. en het zijn NGO's.
Zijn er dan geen goede NGO's (?), jazeker, voor het Rode Kruis maak ik in gedachten een diepe buiging. Maar de goeden zijn zwaar in de minderheid.

Der Paulie | 09-02-18 | 16:21

en u krijgt van mij een diepe digitale buiging voor deze tegel

Hurdy Gurdy Man | 09-02-18 | 22:38

Briljant uiteen gezet, veel waardering +1

Batavi Magistralis | 10-02-18 | 00:48

Het rode kruis heeft overigens net als artsen zonder grenzen dik meegewerkt aan het binnenslepen van eindeloze stromen moslims en werkschuw tuig naar Europa.

GerMonster | 10-02-18 | 08:17

Ja hallo, weet je niet hoe geil je kan worden van de hele dag deugwerk doen in de tropen.

Risingson | 09-02-18 | 16:13

Voor mijn werk kom ik regelmatig in diverse Afrikaanse landen. Sinds ik dat doe en ik heb gezien hoe het daar aan toe gaat, geef ik geen cent meer aan goede doelen. Want heb ik heb geen zin mijn hard werk verdiende centen aan een stel waardeloze bestuurders van NGO s te geven. Nadat er decennia s van duizenden miljarden dollars naar toegestroomd zijn, is het zoals Trump zegt, één groot shithole.

CherJW | 09-02-18 | 16:05

Die orkaan was een mooie gelegenheid om eens lekker naar de hoeren te gaan.

BozePaarseMan | 09-02-18 | 16:05
-weggejorist-
Nivelleermarionet | 09-02-18 | 15:58

Dit is niks nieuws, bij goede doelen werken een boel perverse zielen. Zo ken ik een vent die is trainer/manager bij Greenpeace (wonend in Amsterdam) die tijdens bezoeken aan Thailand minderjarigen en Ladyboys neukt. En er nog foto's van op zijn telefoon heeft ook. Die wetenschap was voor mijn reden "goede doelen" voor eens en voor altijd op de zwarte lijst te zetten.

De Ana(a)list | 09-02-18 | 15:55

Ho ho ik zit in Thailand en mijn vriendin is 22 !

GerMonster | 10-02-18 | 08:18

Hoorde op Npo1 de stem van Dolf Jansen. “Oxfam Novib .....”
ik zat met een grijns in da auto. Met Dolf Jansen naar de Haïtiaanse hoeren.

ristretto | 09-02-18 | 15:47

De kleauthufter. Viespeuken met arme kindertjes.

HaatbaardKnipper | 09-02-18 | 16:42

Dolf Jansen die sex heeft met kindhoertjes ?? , 't is toch niet waar .......

Hurdy Gurdy Man | 09-02-18 | 22:41
▼ 3 antwoorden verborgen

Reuters: "Oxfam workers had invited groups of young prostitutes to their guesthouse in Delmas, near Port-au-Prince, for sex parties with some of the sex workers wearing Oxfam T-shirts." Commentaar van Oxfam op Times artikel (Reuters): "Oxfam neither confirmed nor denied The Times newspaper report but said its misconduct findings had “related to offences including bullying, harassment, intimidation and failure to protect staff as well as sexual misconduct”." Dus behalve seksorgietjes in hun penthouse ook nog terroriseren, pesten, intimidatie en gebrek om de staf te beschermen. Vier personen werden ontslagen, drie meer namen zelf ontslag. Dit wijst op een zieke organisatie.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-02-18 | 15:43

"Goede Doelen" hebben al jaren niets meer met hulp of sociaal doen te maken. Al jaren is het een industrie die de ellende van andere mensen misbruikt en zelfs in stand houdt om er grof geld aan te verdienen.
-
Zodra je geld doneert aan aan goed doel weet je één ding zeker. Het doel waarvoor je betaald hebt zal blijven bestaan. Feitelijk zijn donateurs mede verantwoordelijk dat het met Afrika zo slecht blijft gaan. Geen enkel "Goed Doel" zal actief meewerken om zijn inkomstenbron te laten verdwijnen door actueel te gaan helpen maar er juist voor zorgen dat de ellende blijft bestaan. Ellende in Afrika = Lucratieve filmpjes van zielige zieke negerkindertjes = héél veel (echt serieus veel!) geld voor "Goede Doelen". ... en kennelijk fijne seksorgies terwijl buiten het hotel mensen creperen... LOL.. hoe diep kan je zinken!

moitambien | 09-02-18 | 15:09

Het was destijds een vreselijke ramp in Haiti.
Nederland haalde 70 miljoen euro op.
Een vriend van mij vloog er heen en adopteerde een weeskindje.
Enige tijd geleden ging hij er weer eens heen en was verbaast, boos en verdrietig wat hij daar nog aantrof.
Slechte infrastructuur, velen wonen nog in tentjes en noodhuisjes.
Ziekenhuis en verzorging slecht tot matig. Straatkinderen etc.
Hij kwam in Nederland en informeerde en schreef ingezonden brieven.
Waar zijn al die ( onze ) centjes dan gebleven?
Reactie: nul !!!
over al die goede doelen van Greenpeace, Postcodeloterij, Vluchtelingenhulp, tot Oxfam Novib, e.v. heb ik vraagtekens over.
U mag van mij geld daarvoor geven, maar realiseert U zich , dat de strijkstok vele malen langer is dan U denkt.
Het erge is dat ook de belastingbetaler, middels subsidies en giften van onze overheid , de centjes daarvan ook in het putje terecht komt.
Oxfam Novib moest verboden worden.
Het is ook duidelijk dat als je als eerzame burger om uitleg vraagt, je brieven naar de overheid stuurt over het hoe en wat, zelfs ingezonden brieven verzorgt naar de kranten, in dit land NIEMAND reageert.
We hebben een heel individuele maatschappij gecreëerd.
Jammer.

outdoor | 09-02-18 | 14:53
-weggejorist-
JI-HAAT | 09-02-18 | 15:07

Nou, DUH! Dat geld verdwijnt in de zakken van corrupte politici, ambtenaren en locale baasjes. Die geven toch niets om degenen die in de Shanty towns wonen. Maar dat ze van dat geld letterlijk de locale bevolking liggen te naaien, dat had ik toch niet gedacht.

EnNouJijWeer | 09-02-18 | 15:27

Ik heb zojuist mijn abbo beëindigd. Was al een paar jaar sponser, waar ik nu wel spijt van heb. Voelt nu toch enigsinds aan alsof ik meebetaald heb aan het misbruiken van minderjarige kinderen en het uitbuiten van de locale bevolking. De dame aan de telefoon gaf, uiterst vriendelijk overigs, aan dat ze alle begrip had voor de beëindiging.

ThaSpank | 09-02-18 | 14:42

Voor wat hoert wat!

boterhamtevredenheid | 09-02-18 | 14:37

Geef ons heden onze dagelijks gratis geld en wij gaan er voor zorgen dat het alemaal goed komt. Ik hoor dit al vanaf de kleuterschool, en het is er niet beter op geworden, de goede doelen vliegen om je oren: hongernegertjes, zwerfhonden, ezeltjes, vondelingen etcetera etcetera. Het lijkt er op dat het een goed handeltje is, een spotje op tv een gironummertje en het geld stroomt binnen. Zo bezien is het niet gek dat de misere in stand gehouden wordt, je gaat de kip die de gouden eieren legt niet om zeep helpen,toch?
.

De Briemusketier | 09-02-18 | 14:19

Er moet zowieso al een steekje bij je los zitten om je kleine jan in zo'n haitiaans magrietje te steken.

Sceptische_autist | 09-02-18 | 14:08

Dat ziet Dolf blijkbaar anders ....

Hurdy Gurdy Man | 09-02-18 | 22:44

Nou Dolf Jansen heeft z'n eerste item binnen voor zijn oudejaarsconference. Vanavond aan tafel bij DWDD met z'n afgetrokken bek.

Drake1950 | 09-02-18 | 13:52

Ooit in een vorig leven donateur nog geweest van Oxfam Novib hahahaha.
Ach, wat zeggen ze ook al weer: Wie jong is en niet links heeft geen hart, wie oud is en niet rechts heeft geen verstand....... of zo iets.

Hobbykip | 09-02-18 | 13:41

LoL! Humor.

Hurndog | 09-02-18 | 13:53

Ik ben 52, en al zo lang als ik leef moeten we gul geven om arme negerste helpen in warme landen.
Misschien gewoon toegeven dat sommige dingen hopeloos zijn, en moeder natuur haar week laten doen?

Mather | 09-02-18 | 13:37

Naar nu blijkt is er uit het schuldgevoel dat ons al ons hele leven wordt aangepraat een leuk slaatje geslagen vanuit de behekte pvda d66 villawijken van nederland. Edoch niet van mijn centen, want ik had en heb schijt aan de laaielichters die de poen uit mijn zak willen lullen.

De Briemusketier | 09-02-18 | 14:26

Ik doneer nooit aan die goede doelen organisaties. Wat die collectemeisjes doen gaat toch de eerste 19 maanden op aan salaris van zo'n PvdA topman, kijk maar naar Marleen Barth. Voor Haïti heb ik privé gedonateerd, gewoon wat geld in een envelop en dan Voor de Slachtoffers in Haïti op de envelop geschreven met postzegels erop. De postbode was dan weer wel zo eerlijk om die envelop met inhoud retour te zenden vanwege onbestelbaarheid. Dan staan er wel mooi stempels op.

Ikbeneenzelfbouwer | 09-02-18 | 13:33

God wat heb ik een spijt dat ik als onwetende betrokken medeburger regelmatig geld gaf aan dit soort Cosa Nostra organisaties. Gelukkig ben ik al menig jaar “bekeerd” en ze kunnen van mij allemaal de tering krijgen incl. de agressieve collectanten.

Felipe | 09-02-18 | 13:29

Ik heb een "Geen verkoop aan de deur" bordje onder m'n deurbel. En toch bellen ze soms want ze hadden "instructies" gekregen daar niet op te letten.

Ikbeneenzelfbouwer | 09-02-18 | 13:35

God wat heb ik een spijt dat ik als onwetende betrokken medeburger regelmatig geld gaf aan dit soort Cosa Nostra organisaties. Gelukkig ben ik al menig jaar “bekeerd” en ze kunnen van mij allemaal de tering krijgen incl. de agressieve collectanten.

Felipe | 09-02-18 | 13:26

haha en dan komen er van die vrome zuurbekjes aan de deur om wilde sexorgies oin de carieb te financieren . hahaha als ze dan voortaan tijdens het collecteren er wat sexuele wederdiensten tegenover zetten , maakt de organisatie in mijn ogen wat minder hypocriet hahaha

sparrow | 09-02-18 | 13:11

Laten we de kinderneukers maar niet aangeven want ja de overheid kan er toch niets tegen doen, en het staat slecht op hun CV.

Maar hoe zit het met de wet daar, kan zo een kind wel instemmen. Of is het standaard verkrachting?

IPNP | 09-02-18 | 13:11

Zolang verborgen.
Er zijn vast reaguurders die vergelijkbare voorbeelden weten te vertellen.

am*dam | 09-02-18 | 13:11

Iedereen, die zich ook maar een beetje in het vluchtelingenwerk verdiept heeft,
weet dat dit soort praktijken regel zijn.
Een aanrader is 'De Crisiskaravaan' van Linda Polman waarin de moraal van de internationale humanitaire hulpverlening aan de kaak gesteld wordt.

Roadblock | 09-02-18 | 13:08

Die gaat op de leeslijst. Dank.

schijtzat | 09-02-18 | 13:28

Ook een goed boek, en als ebook te lezen voor leden van de bibliotheek, is Ontwikkelingshulp faalt; is participatie het redmiddel? van Nadia Molenaers, Robrecht Renard. Dit gaat meer over ontwikkelingshulp die wordt gegeven door nationale en supranationale instanties.
Ondanks het jargon laat het boek goed zien waarom ontwikkelingshulp zo lastig is, zelfs voor de meest goedwillende donors.

Watunbidanwenu | 09-02-18 | 14:33

Maar ze kregen wel te eten! Heerlijk romige mannenpap. Win Win.

bwanabanjo | 09-02-18 | 13:07

In Haiti waren ze toen zeker goedkoop en gewillig. Trekt een bepaald soort 'professional'.

van heinde en verre | 09-02-18 | 12:49

hoe dichter bij de nul , des te strakker om de ........ , vuile viespeuken

Hurdy Gurdy Man | 09-02-18 | 22:47

Ik kan uit eigen ervaring stellen dat dit echt niet alleen common practise is bij Oxfam. De feestjes van United Nations DP staan me nog goed bij. (Waarbij DP voor Development Projects stond...)

Lafayette | 09-02-18 | 12:45

Sorry. Development Programme. Niet double penetration.

Lafayette | 09-02-18 | 12:47

Oh - ik dacht dat ze te weinig minderjarige hoertjes hadden en daarom naar double penetration moesten overstappen.

hangtiet met knoop | 09-02-18 | 12:56

Ik herinner me nog vagelijk een aardig dope-overstroomt feestje in Kathmandu lang geleden. De eerste UN-Ambassadeur ging op weg naar Bhoetan. Nee, UNDP ik moet er niets van hebben! De ongelofelijke arrogantelingen.
Gadverdamme, Evocatus

Evocatus | 09-02-18 | 12:57

Oxfappen - (ww) fapte ox, oxgefapt. Misbruik maken van minderjarige kwetsbare slachtoffers van oorlog, geweld en natuurrampen onder de hoede van een hulporganisatie.

jacobh-59 | 09-02-18 | 12:43

Zijn de sponsoren al gebeld? of is de dorre schoot nog bezig met zichzelf af te vragen waarom ze zelf toch geen funding krijgt?

Chemokar | 09-02-18 | 12:37

Clinton stuurde nog wel een nette (later uitgelekte) mail met "bedankt voor de levering van de leuke vriendinnen". De ontvanger orgi-naseerde vele feesten met kleine kinderen op zijn eiland waar vele prominenten een 'warm' welkom kregen.
Dat "Follow the leader" kunnen we beter afschaffen.

Premier Trutte | 09-02-18 | 12:52

Ach hoe je een hongerig meisjesbuikje vult maakt die lui niets uit, als ze maar aan je strijkstok blijven hangen.

Tjemig | 09-02-18 | 12:33

En nu de Postcodeloterij bellen of ze willen breken met oxfam. Ze sponseren de hoerenlopers

shimanski | 09-02-18 | 12:33

Lekker toch. Wat maakt het uit. Het geld dat rijkelijk aan Haïti is gedoneerd is toch niet aan het doel besteed waarvoor het met veel fanfare is ingezameld. In een bananenrepubliek, corrupt tot in alle geledingen, kon je ook niet anders verwachten. Dus dat de hulpverleners van Sexfarm Vooswip er ook een pleziertje uit wilden halen, so what, het zij ze gegund. We zien nu hetzelfde in op onze eigen Antillen. Op Sint Maarten gaat het er ongetwijfeld net zo aan toe.
Maar dan van ons belastinggeld.

worstcase | 09-02-18 | 12:31

Wat zegt het Handboek Populisme hierover? Nog niets.

Stap 8 moet worden toegevoegd:
"Gebruik belasting- en collectegelden voor eigen gerief".

Stap 9:
"Maak misbruik van weerloze ongeletterde minderjarigen".

jacobh-59 | 09-02-18 | 12:30

Linkse zedenloosheid, niets nieuws.

Panos88 | 09-02-18 | 12:28

Ach, als je meer poen krijgt dan je aan je goede doel op kan maken, dan mag je er best wat van verbrassen.
Ik vind wel dat als je zo deugt, dat het best zonder voorbehoedsmiddelen kan en omwille van de promotie van Nederlandse zuinigheid en deugdzame reputatie met staffelkorting bij slechts één volwassen en goed uitgewoonde hoer.

Rommelende Onderbuik | 09-02-18 | 12:27

Heb ooit in Nigeria gewerkt en de grootste vieze uitbuiters zijn de opperhoofden en omhoog gevallen ego's zelf, die geven helemaal niks om hun onderdanen of minderen en het is zo en het zal daar altijd zo blijven...

BoerinFrance | 09-02-18 | 12:22

Hoertjes ? Het is veel erger ! "Te midden van de chaos betaalden de Oxfam-medewerkers meisjes, sommige vermoedelijk minderjarig, voor prostitutie. Aangezien bijna niemand nog iets bezat was de bereidheid daartoe groot." Niks hoertjes ! Gewoon meisjes met hongerige magen en geen dak meer boven het hoofd. En dit geeft te denken. Als het hier gebeurde, gebeurt het overal.

NerdAlert | 09-02-18 | 12:12

Waarschijnlijk hebben die minderjarige meisjes een eiwitrijke maaltijd gekregen van CockSuck ShowWip-medewerkers.
Omdat ze nog in de groei zijn, cq nog niet volgroeid zijn......

pennestront | 09-02-18 | 12:48

In mijn jeugd "goede doelen" en "arme negertjes" geindoctrineerd. Ernstige klap op mijn wereldbeeld gehad na 2 maanden voor studie in West Afrika te zijn geweest. Alwaar het recht van de sterkste (grootste graaiers) telt. En het volk wordt klein gehouden met geloof in god. Nee, van mij geen cent meer naar de 'goede' doelen.

schijtzat | 09-02-18 | 12:08

Blijkbaar heb je hetzelfde als ik gezien daar.

Mr_Pikibelly | 09-02-18 | 12:18

Hetzelfde is gebeurd in Griekenland waar onze bakken met geld slechts de corruptie hebben aangejaagd en de grootste ego's (graaiers) hebben doen opstaan en versterkt.

pigadaki | 09-02-18 | 12:29

Heb ik daarvoor al dat zilverpapier gespaard vroeger?

Geevee | 09-02-18 | 12:02

Dopjes van de schoolmelkflesjes, de Biafraantjes vond ze heerlijk.

Biologische_Dildo | 09-02-18 | 12:11

Biafra en zilverpapier, dat herinner ik me ook nog. De staat Biafra heeft maar 3 jaar bestaan. Het zilverpapier heeft niet echt veel geholpen.

Mr_Natural | 09-02-18 | 12:16

Herinner me van Koot & Bie nog de actie Bloot voor Burundi

HaatbaardKnipper | 09-02-18 | 16:45

Bij goede doelen organisaties draait alles om gleuven.

Mr_Natural | 09-02-18 | 12:02

Elke Haitiaan zou zo'n beetje miljonair moeten wezen, maar is dat niet. Er zijn in Haiti miljarden verdwenen. Niet dat daar iemand naar vraagt omdat dat het goede gevoel te niet zou doen dat men heeft bij het doneren aan goededoelenkerk en die BMW van de baas moet ook blijven rijden. Ik geef al lang niet meer aan goededoelen zonder eerst te controleren waar het geld aan besteed wordt, wat er aan de strijkstok blijft hangen (men noemt dat investeren. Moet trouwens nul zijn) wie er geld aan overhoudt anders dan diegenen die men zegt te helpen. Ook dit laatste mag niet meer zijn 0,1% (hoofdzakelijk voor logistieke zaken zoals transport). En ze mogen geen verbinding hebben met welke politieke partij of overheid dan ook. Zeker geen subsidies ontvangend. Ze bestaan wel degelijk. Vergeet Oxfam en al die andere corrupte zelfverrijkende sjageraars en verkrachters.

forecastle | 09-02-18 | 12:01

Als hulpverlener seksueel misbruik maken van minderjarige kinderen. Feest vieren van donatiegeld. Je straf ontlopen en een Dolf Jansen als ambassadeur. Vanavond verantwoording afleggen bij engnek of tan?

gespierdespijkertje | 09-02-18 | 12:00

Ik steun wel al die ngo's. Al bijna 30 jaar. Dankzij de postcodeloterij. Maar ik moet wel want wat als Gaston bij de buren wel geld en een bmw komt afleveren en bij mij niet...

Degrelle | 09-02-18 | 11:59

Net zoals de rest van NL. Maar jij komt er in ieder geval eerlijk voor uit.

robskedebobske | 09-02-18 | 12:14

Zal ik blij zijn als die bmw bij de buren komt. Geef mij maar een Citroen BX of XM maar ja: smaken verschillen.

loser | 09-02-18 | 13:17

Ik heb de postcodeloterij opgezegt en mij uitgeschreven als orgaandonor. What's next?

forecastle | 09-02-18 | 13:17

Misschien een ideetje voor de volgende TV-actie; Def-P laten rappen: Stort op giro 555, want mijn lul staat stijf.

PureYak | 09-02-18 | 11:59

Ik snap het probleem niet zo. Al het geld is naar minderjarige slachtoffers gegaan. Daar kunnen heel wat organisaties een voorbeeld aan nemen.

RoBD=Skullfucker | 09-02-18 | 11:57

Ik vind het helden! Deze mensen zijn het neusje van de zalm wat betreft "omdenken". Deze helden hebben geprobeerd de homeopathische verdunning om te draaien en iedereen op GS valt hier nu over opeens? Stelletje hypocrieten!

Sarcastisch varken | 09-02-18 | 11:55

Prive-aangelegenheid (?) Niets nieuws, we weten dat we belazerd worden, het is een industrie waar 100 tot 1000-den miljarden in omgaan. Niet dat het veel helpt trouwens.

Nichtsneues | 09-02-18 | 11:52

Daar loop je dan als collectant met collectebus en roze wolk.
Als novib waren ze ook al zo "goed" bezig!

vluchtelingallergie | 09-02-18 | 11:52

Jullie weten dus waar jullie die collectebus kunnen steken ?

Lt-Kol Kilgore | 09-02-18 | 11:50

Goh, vooralsnog enkel stilzwijgen bij de Joop. De VN kreeg er wel van langs.
Zou Farah Karimi (GL/Oxfam) al met Jole hebben gebeld?

Abject | 09-02-18 | 11:50

Dus als ik het goed begrijp is er van mijn donatie (kuch) condooms gekocht om op Haïti lekker te kunnen rondneuqen. Geeft best een goed gevoel .......

Lichtstadfan | 09-02-18 | 11:46

.... en als blijvend aandenken hebben de hulpverleners daar de cholera geïntroduceerd.
Dus maar weer een blik artsen zonder grenzen opentrekken, zie die arme zwartjes eens ziek zijn, en dankbaar naar de dokter opkijken.

piloot47 | 09-02-18 | 11:46

De locale economie stimuleren heet zoiets toch :').

Vanilla | 09-02-18 | 11:46

Hahaha wat moet je nu als deugend uithangbord voor cocksfam? Ja ik kijk naar jou Dolf. Bij anderen zou de twittermeute nu al hysterisch adverteerdersbellen. Moeilijk hoor, menig hoofd zal op ontploffen staan.

En dit gaat de reputatie van Oxfam fors schaden! Wat een klootzakken ook om een dergelijke organisatie zo in diskrediet te brengen. Dubbel slecht

Gen. Maximus | 09-02-18 | 11:42

Wie hierover verbaasd is, kan net zo goed VVD gaan stemmen.

jemagookniksmeer | 09-02-18 | 11:40

Jaaah! Je gaat niet zomaar naar een shithole country

Gomezlopez | 09-02-18 | 11:40

Zouden ze m alleen in de poeperd gedaan hebben? Dan kan ik de term shithole country opeens veel beter plaatsen.

raskol | 09-02-18 | 11:43

Nou ze zullen toch niet alles daaraan hebben besteed, er zullen ook best wat goede dingen mee gedaan zijn...

AliBhaBha | 09-02-18 | 11:39

De rest is opgegaan aan drugs, dat is op Haiti wel genoeg op voorraad namelijk

Arietjuh | 09-02-18 | 11:44

“I spent a lot of money on booze, birds, and fast cars. The rest I just squandered.”

― George Best

Teleo | 09-02-18 | 11:51

Ik vraag me af waarom de laatste woorden van het stuk 'ecce homo' zijn? Zo onzelfzuchtig en heilig is die Oxfam Novib toch niet?

Jezus_Boeddha | 09-02-18 | 11:39

Of slaat het op de slachtoffers van Oxfam Novib? Dan klopt het namelijk wel. Oxfam Novib in de rol van Pilatus.

Jezus_Boeddha | 09-02-18 | 11:44

Zomaar een vraag: Kunnen tv-zenders reclame van goede doelen "gratis" uitzenden om voorts die kosten bij de belasting af te trekken?
Ik begrijp namelijk niet dat dergelijke spotjes met name in de loze uurtjes uitgezonden worden, wetende dat amper een hond er naar kijkt en al helemaal niemand die op dat tijdstip achter de buis zit daar de poeplap voor trekt, die heeft doorgaans maar weinig te makken.
Zijn die spotjes niet gewoon een verdienmodel om de belastingguldens te naaien?

Abject | 09-02-18 | 11:39

meh autocorrectie... belastingdienst....

Abject | 09-02-18 | 11:40

Dat aftrekken klopt dus wel, of het nu van de belasting is, is weer een vraag. Waarschijnlijk is het ter plaatse, dat dat aftrekken plaatsvind...

InAnumPerRegimine | 09-02-18 | 11:46

De Clinton Foundation heeft ook dankbaar miljoenen geïnd van de gulle weldoeners die de pot met hulpgeld beheren op Haïti. Voor een goed links doel, uiteraard.

Jan Passant mk2 | 09-02-18 | 11:38

Voornamelijk haar eigen doel, president van Amerika worden.

gato | 09-02-18 | 13:18

Ja en McKinsey als hun project office!

van Oeffelen | 09-02-18 | 17:55

Heerlijk genieten tijdens zo'n missie. Het is ook geen geheim dat veel van de wereldverbeteraars vrouwen de ontwikkelingshulp in gaan om in Nigeria eens hun fantasie te kunnen uitleven op zo'n zwarte Negerl*l.

Oepsie1234 | 09-02-18 | 11:37

Gelukkig heeft de NeDDRlandse staat destijds het ingezamelde bedrag verdubbeld. Indirect dus toch nog gedoneerd aan deze bende!

Dutch_Viscount | 09-02-18 | 11:37

Alweer een citaat uit de televaag ?! Zitten julie soms bij dezelfde uitgeverij of zo ?

loser | 09-02-18 | 11:34

Meisje, mag ik uit naam van de goede doelen even in je broekje voelen?

Memek | 09-02-18 | 11:33

Mooie samenvatting van het doel van deugen... mooie praatjes in dienst van de geslachtsdrift. Zelf doe ik altijd of ik een feminist ben om te scoren.

RickTheDick | 09-02-18 | 11:33

En dit soort deugblanken zijn ook nog eens het zaad van zwarte wegloopmannen aan het voeden en grootbrengen... Hilarisch tegennatuurlijk. Die lui zijn super verknipt uit de deugfabriek gekomen.

Teleo | 09-02-18 | 11:49

Ik deug, dus ik neuk.

RickTheDick | 09-02-18 | 12:08

Het is niet eens nodig geld te doneren aan Oxfam Novib en de andere Hogepriesters van de linkse kerk, via de belastingdienst en de Loterijen halen zij dat toch wel van je rekening.

Jan Passant mk2 | 09-02-18 | 11:32

Vroeg of laat voelen deze helpers zich stuk voor stuk een messias die het allemaal beter weet dan de lokale bevolking en zij zijn toch immers de redders. Het begint vast allemaal goed bedoeld, maar uiteindelijk gaat het altijd fout.

Bertie Wooster | 09-02-18 | 11:31

Precies. Je begint vol goede moed en idealitisch, dan cynisme en op een gegeven moment ga je haten.

Teleo | 09-02-18 | 11:33

Ik heb me altijd gevraagd wat "aan de strijkstok blijven hangen" betekent.

In het Oxfam Dictonary of Gutmenschwords staat hierbij: donorgeld gebruiken om hoertjes aan je lul te rijgen.

hangtiet met knoop | 09-02-18 | 11:30

Heerlijk deze reactie. Heb er even fijn gemeen om kunnen grinniken. Dank u wel

just another liberal | 09-02-18 | 11:34

LOL, "goede doelen" krijgt ook wel een speciale betekenis zo.

Langshetrandje | 09-02-18 | 11:37

Aan de Oxfam "strijkstok" blijven kennelijk dus Hoertjes van 12 hangen. Oxfam betaald eten voor de mensen en dat krijgen ze kennelijk pas nadat ze de "strijkstok" een behandeling hebben gegeven. (Hoeft dus niet financieel aan die stok te blijven hangen) Food for "strijkstok" zullen we maar zeggen....
#Viespeuken blijven het, dat wel...

InAnumPerRegimine | 09-02-18 | 11:41

Maar anderzijds.......
dijkhoff is ook enige tijd opperstaatspedopooier geweest, met zijn gezinsvorming met minderjarige doekbruiden.
Dus zal dit vanzelfsprekend ook wel mogen van de verzamelde land- en Grondwetverraders.........

pennestront | 09-02-18 | 11:29

Heb ik nog wat aanvullende informatie over de grote tv aktie voor Haïti in 2013.
De presentators waren Linda de Mol en Beau van Erven en een zekere farah karimi(gl)directeur van oxfam kreeg een cheque mee van 45 miljoen voor de grote sprong voorwaarts in Haïti
Actie Haïti brengt meer dan 80 miljoen op.
www.nu.nl/binnenland/2167605/actie-ha...

komtdatschot | 09-02-18 | 11:29

Een later bericht geeft aan dat de bestedingen van de giro 555-gelden niet helder waren: www.ad.nl/buitenland/besteding-giro-5...
Nu is er dan eindelijk wat meer duidelijkheid.

koosnaam | 09-02-18 | 12:00

"De kerk is dood". Typisch weer een atheïstenuitspraak die in zijn veilige atheïsten bubbel ronddwaalt.

Lupuslupus | 09-02-18 | 11:27

Dood is inderdaad overdreven. "Achterhaald instituut uit de tijd dat mensen zich lieten knechten uit gebrek aan ontwikkeling waar handig gebruik van werd gemaakt door een instituut gebaseerd op een gefingeerd opperwezen" was beter geweest.

DrumPiet | 09-02-18 | 11:37

2e instituut = organisatie.

DrumPiet | 09-02-18 | 11:38

KWOOT: Van Hauwermeiren kreeg een ’geleidelijk en waardig’ afscheid. Ontslag kon ’serieuze gevolgen’ hebben voor het werk van de organisatie, zo staat te lezen in het rapport.

Wat voor gevolgen? Dat zijn opvolgers niet meer extragraties konden rondneuqon?

hangtiet met knoop | 09-02-18 | 11:26

J, dáár gaan we weer... hoge piet neuqt in het rond en maakt er een bende van = 'geleidelijk en waardig afscheid'. Met waarschijnlijk een enorme pot geld toe.
Gewone werknemer die na jarenlange trouwe dienst wordt ontslagen = donder maar op de ww in en na twee jaar mag je je eigen huisje opvreten want nieuwe baan vind je niet meer.

Zó rolt Nederland!

EefjeWentelteefje | 09-02-18 | 11:30

Neu, dat er geen geld meer wordt gedoneerd.
Dáár zijn ze bang voor.

Carmelita | 09-02-18 | 11:53

Een Belg als spil in een grote zedenzaak met orgies en seks met minderjarigen? Zo’n verhaal heb ik eerder gehoord.

Irnerius | 09-02-18 | 11:26

Wat is het toch een vurrukkulluk schouwspel, hoe linx zichzelf te gronde richt.
Nieuwe Tijden zijn in aantocht.........

pennestront | 09-02-18 | 11:24

Was het maar waar.

Links leest dit soort nieuws niet. En als toch, dan is het niet waar of slechts een incident.

Er is een Sterke Leider nodig, zoals destijds die nationaal Socialistische, om dit soort misstanden effectief aan te pakken.

Poekieman | 09-02-18 | 11:29

Van mij mogen ze in de verre buitenlanden de hoertjes knallen tot hun lul er af valt. Ik betaal namelijk niet mee aan deze onzin.

Oh ja - volgens de definitie van de inleiding ben ik NAZI. Weten we dat ook weer. Graag gedaan.

hangtiet met knoop | 09-02-18 | 11:24

Maar dat belasting betalen is gedwongen dus dat telt niet als meebetalen.

Lupuslupus | 09-02-18 | 11:29

Als we genoeg stemmen voor elkaar krijgen die niet naar de Deugdpartijen gaan dan is het snel afgelopen met ontwikkelingshulp en moeten de Oxfampedos zelf hun reisjes en seksfeesten betalen.

hangtiet met knoop | 09-02-18 | 11:32
▼ 1 antwoord verborgen

Foute tent!!!!Niks meer aangeven!!

vanrechteren | 09-02-18 | 11:24

Weer 1 van die "goede doelen" om van de lijst af te strepen hetgeen ook geen ramp is. Wordt dat Oxfam vanuit de overheid gesponsord? Dan is het echt tijd om de soepsidie kraan dicht te draaien wegens verhaal is politiek onverdedigbaar krom.

Undefined_variable | 09-02-18 | 11:23

Oxfam graait in ieder geval lekker mee uit de opbrengst van de postcodeloterij, dat weet ik zeker.

EefjeWentelteefje | 09-02-18 | 11:27

Ik geef alleen aan goede doelen voor dieren. Waar je ook maandelijks de resultaten ziet wat ze met het geld hebben kunnen doen.

Lupuslupus | 09-02-18 | 11:31

@Flipside
Ik gaf het geheel het voordeel v/d twijfel na eerdere geruchten omtrent Oxfam en misbruik van minderjarigen enige tijd geleden, blijkt het verhaal toch te kloppen. Nu heb ik zo een mooie Nee, geencolporteurs. Nee, geen collectanten & nee, geen geloofsovertuigers boven mijn deurbel geplakt. Opbokken!

Undefined_variable | 09-02-18 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

Alleen al om deze hypocriet zie ik af van donaties aan dit soort “hulporganisaties”.

JanvandeBiertent | 09-02-18 | 11:48

Dat het bij OXFAM in Haiti uitlekte, is een bedrijfsongeval..... Wat, als er nou eens goede onderzoeksjournalistiek bestond, en alle NGO's en hulpprojekten werden tegen het licht gehouden? Een utopie natuurlijk, want de MSM zwijgen tot het echt niet meer onder de pet gehouden worden kan....

open mind | 09-02-18 | 11:22

Zelfs al zou er een ''onderzoek'' komen gedaan door de onderzoeksjournalisten dan zal de uitkomst zijn dat het een incidentje is. Een ''in-de-fout-gaan''!!

Toeja | 09-02-18 | 11:26

nooit wat gegeven aan dit soort ellende , de tyfus voor ze , ook niet aan dat aardige oude vrouwtje van het leger des heils dat , als je begin van de avond in een restaurant aan het eten was , met haar collectebus de tafeltjes langsging .

Hurdy Gurdy Man | 09-02-18 | 22:59

Wat iedereen al roept: Clinton Foundation. En wie dit verhaal durft te onderzoeken wordt gesuïcideerd. Jaja, lieve kindertjes, deugen was nog nooit zo ondeugdelijk.

FustViking | 09-02-18 | 11:21

Van Hauwermeiren kreeg een waardig afscheid want het zou toch maar eens slecht afstralen op hulporganisaties. Wat een doortrapte gore bende.

gespierdespijkertje | 09-02-18 | 11:21

In Google is het niet te vinden. Maar ik herinner me toch een verhaal dat medewerkers van Unicef in Afrika betrokken waren bij handel in kinderen voor prostitutie en erger... de directeur van Unicef was veroordeeld voor het opnemen van kinderporno en ik meen zelfs op het kantoor van Unicef zelf. Maar het staat niet in Google dus het is niet gebeurd... zucht.

Premier Trutte | 09-02-18 | 11:20

#GoogleForgetMe gebruikt?

InAnumPerRegimine | 09-02-18 | 11:35

Zelfs gezocht op #GoogleTheyBetterDontRememberThis.

Premier Trutte | 09-02-18 | 11:42

probeer eens een andere zoekmachine

Abject | 09-02-18 | 11:44

In het heel kort: smerig!

Ik geef al decennia geen ene cent meer aan 'goede doelen' (ik betaal immers al belasting). De enige uitzondering is de dierenbescherming.
Sorry, maar dit bericht bevestigt weer dat ik daar helemaal gelijk in heb.

EefjeWentelteefje | 09-02-18 | 11:20

Dierenbescherming steun ik niet meer, daar van het geld sterilisatie/castratie voor huisdieren wordt betaald, voor mensen die dit niet zelf kunnen betalen.
Neem dan geen huisdier!

Carmelita | 09-02-18 | 11:49

Goed werk van juliie, ik heb zelf een hond geadopteerd uit asiel in Tortosa, omdat de gemeente het verkocht aan de hoogdt biedende,
In Catalunya mogen beesten niet doodgemaakt worden, maar de angst was , dat ze naar Valencia gingen.
Er is een actie gestart en alle 180 honden en 30 katten zijn geadopteerd en hebben een chip.

gato | 09-02-18 | 11:50

@Lupuslupus | 09-02-18 | 11:39
Helemaal goed! Ik bedoelde met 'dierenbescherming' juist ook de kleinere initiatieven, waar dus geen enorme overhead bij zit.
Tevens deeltijd-vegetariër, ik eet alleen vlees (en als het enigszins kan, diervriendelijk) als ik in een restaurant terecht kom - dan smaakt die biefstuk me wel, haha. ;-)

EefjeWentelteefje | 09-02-18 | 11:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Niks nieuws onder de zon, helaas.

Kuifje-in-Afrika | 09-02-18 | 11:18

NGO medewerkers. Zelfs EU ambtenaren kijken met bewondering tegen hen op.

Langshetrandje | 09-02-18 | 11:18

Het zijn sterke benen die de weelde kunnen dragen.

Teleo | 09-02-18 | 11:18

Schouders.....

DannyM | 09-02-18 | 11:34

Oké, conclusie: zij die priester werden, worden nu hulpmedewerker bij een NGO. Er verandert ook niets in de wereld. Zucht.

fiscalist | 09-02-18 | 11:16

iNGODwetrust

Langshetrandje | 09-02-18 | 11:18

Men gaat waar men aan zijn trekken kan komen.

Arachne | 09-02-18 | 16:58

En die armzalige koters nog zelf die enorme emmers glijmiddel van de kar laten tillen ook. Een grof schandaal.

Makro777 | 09-02-18 | 11:15

Ze zouden ook goed 40 kunnen zijn hoor maar aangezien ze zich hier aanmelden als 12-jarige ga ik er maar vanuit dat ze ook echt 12 zijn.

Makro777 | 09-02-18 | 11:16

hahaha

echtpaul | 09-02-18 | 11:26

Dolf Jansen kan er niets aan doen misschien maar toch zou hij ook eens gepakt moeten worden door een linkse deugniet.

Normpje | 09-02-18 | 11:14
-weggejorist-
DrumPiet | 09-02-18 | 11:14

Ik geef alleen aan hulp-organisaties die werk maken van het tegengaan van het grenzeloze gefok van nageslacht in al die hongeroedeembuiklanden; kinderen die niet geboren worden, kunnen ook niet doodhongeren, misbruikt worden of opgeleid tot killing machine. Kortom, organisaties die het probleem proberen op te lossen.
.
Maar ik moet de eerste nog vinden, want het oplossen van de overbevolking bedreigt hun business model en dan kunnen ze niet meer business class naar warme oorden afreizen om in comfy hotels geld aan corrupte overheden uit te delen.
.
Ik geef dus niets aan al die geïnstitutionaliseerde bedelaars.

Brou Is Back | 09-02-18 | 11:14

Volledig mee eens.
Zolang de overbevolking niet wordt aangepakt hou je armoede. En sinds wanneer is eigenlijk "fokken als konijnen" een "mensenrecht"?

EefjeWentelteefje | 09-02-18 | 11:22

Da's geen corrupte organisatie, Brou, dat heet Maffia.

watmagjenogwel | 09-02-18 | 11:39

Hoe meer kinderen overlijden, hoe groter de gezinnen, alles om je eigen nageslacht veilig te stellen en je genen door te geven, zo zit de mens in elkaar en dat zal nooit veranderen. Wij zijn per slot van rekening ook maar een voertuig voor onze genen.

sko | 09-02-18 | 11:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Gadverdamme.

van Oeffelen | 09-02-18 | 11:13

Inderdaad. Meer dan dat woord is niet nodig...

robskedebobske | 09-02-18 | 12:17

Een huis is gebouwd van het Clinton Foundation. 33 Kinderen zijn vervoerd naar Amerika door Pedesta.
Meer zeg ik maar niet, arm Haiti, geef eens dat geld Clinton. Daarna kunnen we ook nog eens over de kinderen die sexueel zijn misbruikt.

gato | 09-02-18 | 11:13

Dus blijft er niet alleen hier flink geld aan de strijkstok hangen maar ook in de landen zelf komt een groot deel niet terecht bij die mensen waar het voor bedoeld is.

2voor12 | 09-02-18 | 11:12

Nou dat is toch wel een open deur hoor. Al sinds decennia.

Lupuslupus | 09-02-18 | 11:41

The Clinton Foundation. Sharon Dijksma. Tik Tak.

Mark_D_NL | 09-02-18 | 11:12

Sharon gaf 4 miljoen aan Clinton.

gato | 09-02-18 | 11:14

Noem mij eens een NGO waar de boel niet belazerd wordt.
Maar ze worden allemaal wel volgestopt met zakken met geld. Door roverheden, zielig doen, en weet ik al niet meer hoe ze de boel kunnen belazeren.

watmagjenogwel | 09-02-18 | 11:11

Leger des Heils krijgt het voordeel van de twijfel

Bokito ergo sum | 09-02-18 | 11:32

Ja, om het leger kunnen we niet heen, me nooit gerealiseerd maar is natuurlijk ook een NGO.

watmagjenogwel | 09-02-18 | 11:38

(eerste zwarte republiek ever dus al meer dan 200 jaar een onverbeterlijk shithole country) Foei Zentgraaff.

DrumPiet | 09-02-18 | 11:11

Ik las dat ze tijdens de sex t-shirts aan moesten van Oxfam. Ziek/decadent volk.

Normpje | 09-02-18 | 11:10

En daarom ben ik blij dat ik nooit wat geef. Ik ben al een goed doel op zich end aar gaat al mijn geld naartoe.

Daarbij, wat heeft Afrika voor Nederland gedaan toen wij in de bankencrisis zaten?

RenHoek | 09-02-18 | 11:10

niks , helemaal niks , de tyfus voor afrika dus , waar legt dat afrika eigenlijk ?

Hurdy Gurdy Man | 09-02-18 | 23:05

Zijn die emmers hulpgoederen voor de plaatselijke spermabank?

Mr_Natural | 09-02-18 | 11:09

Dus de ene hlft hulpgeld is weggeneukt en de andere helft is in de zakken van de machthebbers verdwenen. Al jaren geef ik geen cent meer ik vertrouw die deugpeople niet.

bigs | 09-02-18 | 11:09

Eens. Een attitude probleem maak je erger met geld.
Aardbeving/tsunami Japan: binnen een jaar redelijk opgeruimd en wederopbouw gestart, iedereen bezig zonder hulp van buiten. Haiti aardbeving na 10 jaar nog dezelfde puinhoop en de locals zitten niks te doen in de schaduw van een boom.

Winter_is_coming | 09-02-18 | 12:09

Dat dus, wat Winter zegt. Respect voor de Japanners want eenieder die Fukushima volgt weet welke shitzooi ze daar moeten opruimen. Ga d'r maar voor staan.

spinselsinjehoofd | 09-02-18 | 19:11

En voordat iedereen weer losgaat over goede doelen. Dit is 1 keer voorgekomen, op kleine schaal ook nog, bij slechts 1 goed doel.
De rest deugt dus!!!

Toeja | 09-02-18 | 11:09

Haha.
Ik vrees dat er echter weer wat sarcasme-meters kapotstuk zijn bij sommige reaguurders...

EefjeWentelteefje | 09-02-18 | 11:24

Eefje, over sommige zaken zou je gewoon niet sarcastisch/ironisch moeten zijn. Daar leent dit onderwerp zich niet voor. Met duidelijk zijn - zonder(!) dat je je moet afvragen of het 'wellicht' sarcastisch bedoeld is - is helemaal niets mis. Anders kunnen we er net zo goed een kruiswoordpuzzel van maken.

Lupuslupus | 09-02-18 | 11:46

Lupus, sorry voor mijn ''criptische'' tegel. Ik zal rekening houden met the hard of understanding en mij beperken tot duitse humor en sarcasme.......... Bestaat dat? Duits sarcasme? Van humor weet ik het wel....

Toeja | 09-02-18 | 13:36
▼ 2 antwoorden verborgen

En ik maar denken dat het meeste geld aan dure gebouwen en hoge directie salarissen wordt besteed,. Niks hoor, ze doen er ontspanningsoefeningen mee voor het personeel. Blijkbaar ook een goed doel.
Ik gaf niks, ik geef niks en ngo's kunnen me wat!!!!

Memek | 09-02-18 | 11:07

U mag door voor de koelkast.

Lupuslupus | 09-02-18 | 11:47

Dan kwam het geld gelukkig wel rechtstreeks bij de bevolking terecht.

Zyprexa20mg | 09-02-18 | 11:07

Ik breng mijn geld zèlf wel naar de Haïtiaanse hoertjes...
Weet je helemaal zeker dat het bij de juiste meisjes, eh sorry, mensen terecht komt.

Aristotalloss | 09-02-18 | 11:43

+ veel.
Die dames hebben waarschijnlijk allen een gezin te onderhouden. Beter werken dan hand ophouden.

Gajus | 09-02-18 | 13:59

Gajes, toch moeten we dat niet willen zo. Hebben de dames uit feministische hoek zich al met gepaste emotie laten horen btw?

spinselsinjehoofd | 09-02-18 | 19:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Die mensen zijn afhankelijk geworden van gedoneerd geld, al vele decennia lang zijn in dat soort shitholes miljarden gepompt en er is niets anders dan ellende, misschien eens stoppen met het faciliteren van zieligheid en survival of the fittest toepassen.

Plorkface | 09-02-18 | 11:06

Er zijn ook nog de lobbyisten van de zieligheidsindustrie; mensen die er grof geld aan verdienen; vergeet dat niet...

EA 827 | 09-02-18 | 11:31

Katholieke priesters die hun klauwen niet thuis kunnen houden: OPHEF tot in de hoogste hemelen.

Goede doelen deugridders die hetzelfde flikken: *tumbleweed*

raskol | 09-02-18 | 11:06

Terechte ophef vwb de Katholiek-gekjes. En ontwikkelingshulp is een industrie die vooral zichzelf dient. Al jaren bekend

pendajo | 09-02-18 | 11:22

Klopt, priesters die dat deden moeten terecht hangen, maar de gutmensch komt over al mee weg. Of het nu in Haiti is of in instellingen, de mensen die ze zeggen te helpen intereseren ze niet. Ze zien ze alleen maar als object om alles mee te doen, seks, mishandeling etc. En ze vinden zichzelf zo goed en de ander is zo dom dat ze dat niet zien.

Bas1877 | 09-02-18 | 12:41

Wat verwacht je anders van een diersoort dat met duizenden tegelijk staat te juichen als er een auto de ruimte in wordt geschoten? Next.

Axelvon | 09-02-18 | 11:06

En ondertussen de fossiele brandstofkraan voor de kleine burgers dichtdraait. Ik weet: absolute en relatieve hoeveelheden maar toch; het signaal is echt niet goed. Promo voor Tesla en een harde voor de baas maar daar blijft het ook bij.

spinselsinjehoofd | 09-02-18 | 19:01

Je moet het zien als additionele ontwikkelingshulp van Oxfam.
De 30 dollar die de hoertjes verdienden kwamen goed van pas.

Een beetje eten, wat beltegoed en ze konden weer een week vooruit.

No guts no glory | 09-02-18 | 11:05

Dus daar is al het verdwenen hukpgeld heen gegaan.. dit is verder niets nieuws

Bokito ergo sum | 09-02-18 | 11:03

Lollig. eens kijken of een bekende cabaretier ( BNNVARA ) hier grappen over gaat maken. oh wacht...

Chemokar | 09-02-18 | 11:03

Hoop dat de medewerkers geen aidsebola hebben opgelopen

Botte Hork | 09-02-18 | 11:01

Hoop het eerlijk gezegd wel....

Sargon | 09-02-18 | 11:10

Nou osdorpertje 11:10, dan kan het nog makkelijker verplaatst worden naar onze omgeving, namelijk als ze daar de beer uithangen, zullen ze het hier niet laten, en is dat wat u stiekem hoopt?

watmagjenogwel | 09-02-18 | 11:14

@watmagjenogwel | 09-02-18 | 11:14
Nee, dat moeten we niet willen met z’n allen.

Osdorpertje | 09-02-18 | 11:19
▼ 1 antwoord verborgen

wat een walgelijke vertoning!!! Die oxfam Novib lieden neuken dus met hoertjes op kosten van de donors? Wat is er toch mis met die lui! Nooit een cent zal ik ze geven (gaf ze toch al niks want ik vertrouwde ze al jaren niet, die linkse kliek daar en dat vermoeden was dus juist)

langzullenweleven | 09-02-18 | 11:01

Gelukkig zonder geld van mij. Anders hadden ze die seksfeesten MET condoom kunnen vieren. Hopelijk liepen ze iets heel vervelends op.

Osdorpertje | 09-02-18 | 11:00

Gisteren bij mijn voordeur de -wat naïeve maar overigens erg vriendelijke jongens- maar weer eens uitgelegd hoe dat werkt bij de NGO's en goede doelen geldstofzuigers. Over de hoogte van het inkomen van zijn baas was-ie op de hoogte. We gaan vooruit.

spinselsinjehoofd | 09-02-18 | 18:54

Dit is toch geen nieuws meer.

gerrie de perrie | 09-02-18 | 11:00

Levensgevaarlijk werk dat voor Oxfam. Haitiaanse hoertjes. Speel liever Russische roulette.

Langshetrandje | 09-02-18 | 10:59

Ze hebben eens geld zomaar van mijn dochter de giro gehaald en wilden niet terugstorten,
De giro heeft toen de zaak opgelost en teruggestort. Nog bedankt giro.

gato | 09-02-18 | 11:19

Niet alleen Oxfam, UN peacekeepers, USAID, talloze andere NGO's en commerciële belanghebbenden meegestroomd in het kielzog vd Clinton Foundation lopen daar met hun druiperd rond te fukken.

DinkyToy | 09-02-18 | 14:36

Om over dat witte poeder in je neus maar te zwijgen. Emmers vol heb ik wel eens gehoord uit redelijk betrouwbare bron.

spinselsinjehoofd | 09-02-18 | 18:50
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken