Politie Weesp: 'Doe normaal of we schieten'
De politie te Weesp heeft een boodschap voor vuurwerkwerpers, hulpverlenerslopers en ander hinderlijk graftuig tijdens de nieuwjaarsnacht. 'Doe normaal, of we schieten'.
Elk jaar lijkt de ellende met al(lochtoon) dan niet dronken kloodtzakjes toe te nemen met oud & nieuw (maar ook in het algemeen). Hulpverleners dwarsbomen, ambulances bekogelen, de politie uitschelden en vuurwerk gooien naar iedereen die zijn of haar eigen gezin thuis achterlaat om ons te helpen als er een vuurpijl in je oog komt. Dat de kit daar een beetje kotsbeu van heeft, is helemaal terecht. Opdat alle korpsen & afdelingen het voorbeeld van Politie Weesp maar mogen volgen. Hou je veilig deze jaarwisseling, hulpdiensten. De Gewone Nederlander is dolblij met jullie inzet ❤️❤️❤️
Reaguursels
InloggenHet wordt de hoogste tijd voor een landelijk schietbevel tegen dergelijke klootzakjes. En dan niet de ouders achteraf janken: zij zijn de veroorzakers door gebrek aan opvoeding.
Geen landelijk schietbevel gewoon direct gericht schieten. Voorbeeld...? * Italië
Eerst de goede en geijkte actie uitvoeren en vragen kunnen eventueel achteraf gesteld worden.
Velen hier vinden dat de politie harder moet optreden. Er word ook gevraagd om strenger te straffen. Beide zijn wat mij betreft niet nodig, men kan gewoon optreden en de bestaande straffen consequent opleggen, dat is al een enorme verbetering want zoals vele voorbeelden hieronder al aantonen, er word absoluut niet consequent opgetreden en soms zelfs helemaal niet.
Mijn voornaamste motivatie is, dat als ik denk aan de meeste totalitaire regimes, het een onverstandig idee om de politie meer bevoegdheden te geven. En aangezien we nu langzaam naar het land uit een droom van Ollongren/Orwell nachtmerrie lijken af te glijden, zou ik iedereen willen aanraden hier nog een keer over na te denken met een schuin oog op onze totalitaire toekomst onder dictatuur Prutte 25. Niet allen onder ons zullen deze verschrikking meemaken, maar onze kinderen helaas wel.
Die 2 agenten die toekeken toen een Joods restaurant gesloopt werd zegt meer over de huidige staat van de Politie in Nederland dan 1000 woorden.
In Nederland heeft de politie verregaande bevoegdheden waar menig buitenland jaloers op is. Alleen er wordt zo weinig mee gedaan. Het grootste struikelblok is het OM en de rechters.
Mooi! Zal 's tijd worden. Met scherp a.u.b.
beter, stopkogels
Net als in Zuid-Amerika, Turkeye, Syria, Oekraine, word ook den Nederlandsche bevolking door den Overheid bedreigd dat ze beschoten gaan worden als je niet doet wat men van hogerhand wil. Onschendbaar graaft den Overheid zich beleidsmatig in, in stelling tegen Staatsvijand nummer 1 ; Het Nederlandsche Gepeupel.
U zit er wel heel erg zwaar naast, dat gepeupel dat doorlopend de politie en hulpdiensten het leven zuur maakt is gewoon gestoord crimineel. Het gepeupel dat door de roverheid wordt getreiterd ondervindt dat op andere manieren.
Goed idee laat ze gewoon beginnen met rubber kogels helpt dat niet dan opschalen naar scherpe munitie.
Paar nachtjes cel? Ziekenhuis? Nou dat was op het Mercatorplein toch wel anders, niet? Toen was het 'ach, ze zijn gewoon blij'. Vanwaar deze draai opeens?
Omdat ze het zat zijn om poep te eten van zwaar gestoorde vuurwerkterroristen die ze voortdurend in de bek schijten?
Ja, even goed lezen wat er staat:
Als het ons te gevaarlijk wordt, kan je lekker in de stront zakken en komen we niet.
De rest is alleen maar bedoelt om de eerste boodschap te verdoezelen.
Nou dat is dus duidelijk: Zelf regelen. Si vis pacem parabellum.
Allemachtig, wat weer een uiterst correcte en slappe tekst. Bovendien wordt het door degenen die het aangaat niet gelezen, want het is veel te lang.
Er moet gewoon staan: als je vuurwerk naar hulpverleners gooit schieten we je zonder waarschuwing voor je donder. Jouw probleem. Een foto erbij van een gast die door z´n kop geknald is en dan vervolgens handhaven. Zul je zien, is het probleem binnen een jaar opgelost.
Ik had al een update verwacht van hoeveel tuig er door de knieschijven zijn geschoten.
Als politie mag je natuurlijk een grote bek hebben, maar als je dan geen woord bij daad voegt verlies je al je geloofwaardigheid.
Slappe hap.
Om nou meteen te gaan schieten lijkt me niet nodig. Ik opteer voor:
Auuuwwww m'n schouder, m'n schouder ahhhh!
www.geenstijl.nl/5116592/video_schoud...
Ach zolang er een klein taakstrafje (dat toch niet wordt uitgevoerd) staat tegenover aanslagen plegen op hulpverleners, want dat is het dus gewoon, zal er niets veranderen. Het 'leuke' ervan dat een ander zijn leven lang invalide wordt geschopt, geslagen of desnoods gevuurwerkt.. de sensatie die dat teweeg brengt, daar heb je een 40 urige taakstraf die je uiteindelijk toch niet uitvoert, want wie wil nu zo'n oetlul in zijn bedrijf of organisatie toelaten, wel voor over.. los van de 'pakkans' als de pliesie je toch niet kunt vinden en broeders verklikken elkaar niet toch!
Iemand daar weleens onderzoek naar laten doen? Of er uberhaupt wel uitvoering wordt gegeven aan taakstraf. Taakstraffen opleggen heeft helemaal geen enkel nut of zin, en die dag cel minus voorarrest stelt nog minder voor. Wat mij betreft mogen ze die lui in hun benen en knieën schieten zodat ze hun leven lang mank lopen.. En eenmaal in een ziekenhuis met een kogel in de knie afspreken met de broeders en zusters in het ziekenhuis om ze vooral een dag of wat op de EHBO post te laten zitten of liggen.. en ergens op het einde van de dag eens informeren hoe het ermee gaat of zo..
Dan is er volgend jaar al veel minder last van aanslagen op hulpverleners want geloof maar dat een manke broeder die dagen op de EHBO post heeft liggen creperen van de pijn indruk maakt.. meer dan die dag lamlullen in de cel!
Taakstraffen worden wel degelijk uitgevoerd. Bij mij in de gemeente lopen hele regimenten taakgestraften de gemeentelijke begroeiing te snoeien en schoffelen. Meestal Nederlanders met een enkele rijksgenoot ertussen. Signalementiërs zie je nauwelijks. Hun werk bestaat uit het hangen op hun schoffel en de leiding uitdagen door dwars te doen. Dobbervolk doet niet mee. Ten eerste begrijpen ze niets van planten en ten tweede is hun IQ helaas ontoereikend om hooggeavanceerde Westerse gereedschappen zoals schoffels en harken te bedienen.
Hm, ik heb wel eens een artikel gelezen dat je als allochtonier geen status krijgt van een taakstraf. Heb je gezeten, dan ben je de bink bij je matties. En wat dat zitten inhoudt heb ik van de week nog gezien: "Heb je goed geslapen?"vroeg de cipier.
@ nivilleermarionet.. weet je zeker dat dit de taakgestratten zijn? Bij mijn weten, en geloof me, ik weet het.. is het gemeentelijke groenvoorziening onderhoud tegenwoordig een 'tegenprestatie en werkervaringsplaats' voor bijstanders, vaak voormalige vaste baanhebbers.
En klopt, dat je daar geen getinte vertegenwoordiging in ziet, die vinden het veelste koud, warm, zwaar, en komen standaard te laat op deze werkplaats aan..
Overigens was dit groenvoorzieningonderhoud standaard een vaste baan voor de arbeidsbeperkten die weldegelijk het fijn vonden in het groen te werken met de handen en op eigen tempo, tegen een normaal ambtenarensalaris.. maar ja, we weten allemaal van de bezuinigingen op het ambtenarenapparaat.. en die bijstanders zijn dan gewoon goedkoper.
Dienstmededeling Nationale Politie;
NB dit geldt voor Nederlandse feestvierders. Import & islam mogen criminele activiteiten continueren zoals op normale dagen van toepassing is. Dat is inclusief aanvallen op hulpverlening
.
Voorts, in geval van een terroristische aanslag. Dit kan alleen uit verwarring of bloedsuikerwisselingen voortkomen. Woordvoeders dienen dit zonder onderzoek reeds de wereld in te helpen. Vermijd gebruik van woorden als i$%@m.
.
In het kort; business as usual.
Zojuist heerlijk gescheten; business as usual.
Oh ja, nog iets constructiefs. Mobiliseer de BOA-brigade maar, dan kunnen die doen waar ze goed in zijn. Handhaven. Wel goede instructies geven, anders doen ze wat ze normaal ook doen. Onschuldige burgers pesten.
BOA-brigade? Nee, a.u.b. niet. Tegen oorlogsgeweld moet je geen burgers inzetten. Trek maar een paar blikken marechaussees open om de politie bij te staan.
Lupuslupus | 31-12-17 | 09:46 |
Ja, want de Kmar heeft nog niets te doen.
Weet u wel dat er op "vluchtelinggevoelige"locaties al reservisten worden ingezet omdat er schrijnend personeelsgebrek is?
Roadblock | 31-12-17 | 10:16
.
Nee dat wist ik niet dus dank voor uw aanvulling.
Lupuslupus | 31-12-17 | 10:22 |
Quod erat demonstandum.
magazines.defensie.nl/binaries/conten...
Hoax. Fake news. De illusie dat de politie het zou aandurven om te schieten. Er staat vast al een leger advocaten en rechters klaar om de politie af te straffen. Idem voor het dreigen met een aanklacht wegens poging tot doodslag. De rechtbank maakt daar korte metten mee. Het feit is niet bewijsbaar. Wolla! Was me kk kankerneef die gooide. Iek hele lieve jongen die nooit kwaad doet. Dat voor de mocro’s en toerken. De rest van het volk spreekt überhaupt geen woord Nederlands en kan de waarschuwingen vooraf dus nooit begrepen hebben. Vrijspraak dus, behalve voor de enkele blanke kafirpauper die een rotje naar de hulpdiensten gooit. Die verdwijnt geheid achter de tralies.
Ik moet u gelijk geven. Uit zo'n verhaal spreekt in mijn ogen alleen maar onmacht van de overheid.
Alleen al als je je wapen trekt, ben je de rest van de dag bezig verklaringen in te vullen.
Ik zeg: toch maar schieten. Wat moet je anders?
@ roadblock: ik zou het onwil willen noemen.
Videoverslag bij dit topic: www.youtube.com/watch?v=vXmw4DbFka0
Wat een verhaal zeg. Dat was niets anders dan een moordaanslag op deze agente. Goed dat ze het nu anders gaan aanpakken maar ja, 20 jaar te laat.
Ongelooflijk zeg. En dan staat er de volgende dag in de MSM geschreven dat het overal 'meeviel'. Niets anders dan op de man gerichte oorlogsaanvallen. En dan durven ze in Den Haag nog te demonstreren tegen politiegeweld. Laat me niet lachen. Veel en veel harder optreden tegen dit vuilnis. Er is maar 1 oplossing: deze op de man gerichte aanvallen beantwoorden met scherp. Agentes uitrusten met zwaardere kalibers en voldoende munitie zodat ze zich een weg kan banen richting collega's wanneer ze wordt omringd door familie of vriendjes van rifzombies die het zojuist kapotgeschoten gajes komt wreken.
Waarom ieder jaar hetzelfde drama, keer op keer? Miljoenen aan schade, jeugd zonder ledematen/oren en brandwonden. Hulpdiensten die proberen hun werk te doen maar vaak belemmerd worden. Wordt het geen tijd om die zooi eindelijk te verbieden? Het is namelijk al lang niet meer een mooie traditie! En waarom mag de jeugd die rotzooi al om 10.00 uur ‘s ochtends gebruiken? En de arme dieren, dat vind ik nog het aller ergste. Waarom niet bv van 22.00uur in de avond tot max 02.00uur in de nacht? Iedereen die buiten deze uren vuurwerk afsteekt een vette bekeuring waar je hoofd van zal spinnen! En rubberen kogels voor belemmering van hulpdienst medewerkers. Daar kan niemand iets op tegen hebben m.i. !
Ze verdienen er teveel aan.
Heb een uurtje geleden mijn honden uitgelaten en toen was het al raak met vuurwerk. Ben weggelopen van de herrie maar op een gegeven moment kun je geen kant meer op. Kijk hier dan
www.sthelensstar.co.uk/news/15798180.D...
Hoop dat de link gelukt is en ja ik ben helemaal voor een totaal vuurwerkverbod want het is gewoon veel te erg geworden.
Tijden die u noemt zou natuurlijk ook helemaal prima zijn maar niemand zal zich daar aan houden.
@Lupuslupus
Vreselijk wat er met dieren kan gebeuren op die rotdag. Als het aan mij lag zou het ook niet meer mogen. Maar zoals gato al opmerkte, verdienen ze er enorm aan. Goede reden om ook de schatkist te spekken met massa’s politie in burger en dan maar bekeuringen uitdelen.
En wat een bekeuring betreft, de laatste keer dat ik een politie auto in de wijk heb gezien was *vorige week zondagochtend* toen ik mijn honden uitliet om 7:45.
Een verbod zou de meeste kans hebben - denk ik - als de eis daarvoor van de hulpverleners (politie, brandweer, ambulance) zou komen. Zij zijn immers degenen die enorm veel te lijden hebben van die ellende omdat ze worden aangevallen - alsof het oorlog is -.
Nou ja, morgenavond is de ellende weer grotendeels voorbij. Dan nog een dag of 3 voordat het echt over is.
Accident_Prone | 31-12-17 | 09:10
Mijn Spaanse opvanghondje (die hebben ze destijds met een vangkooi moeten vangen, zo bang was hij) is nu buiten helemaal in paniek. Ik laat hem deze dagen uit met 2 riemen en 2 halsbanden zodat hij onmogelijk kan ontsnappen want dat zou echt horror zijn. Niet te vatten wat die arme vrouw in het VK nu doormaakt. En het hondje natuurlijk.
Ja uw idee van agenten in burger is echt geweldig goed! Ik zou zelfs meebetalen aan een crowdfunding om agenten die dat willen doen extra te belonen. En als ze dat volhouden zou oudejaarsavond eindelijk weer leuk kunnen worden, zoals het eens bedoeld was.
Weet niet of iemand dit nog leest maar las zojuist het volgende bericht over het weggelopen Engelse hondje:
mrbaxter 8 hrs ago
Nora has now been found.
Last Updated: 1 hr ago
Het karakteristieke aan illegaal vuurwerk is dat het al verboden is en nog meer verbieden dus geen zin heeft.
Die miljoenen aan schade en persoonlijk leed worden voor het over- over- overgrote deel veroorzaakt door illegaal (dus al verboden) vuurwerk.
De typisch kuddelandsche oplossing die u voorstelt is exemplarisch voor de stuip waarin Nederland telkens schiet: verbieden en dan niet handhaven. Dat lost niets op, dus gaan we nog meer verbieden zonder te handhaven (behalve de snelheid op veilige A-wegen).
Overigens ook opmerkelijk dat u dat van die arme dieren nog het allerergste vindt.
Bij ons zijn ze al een maand aan het knallen, vooral tussen 2-3 uur 's nachts, politie is toch wegbezuinigd. Onze hond is er gelukkig (nog) niet bang voor. Anderen wel. In en intriest.
Als je normaal vuurwerk gaat verbieden lopen er alleen nog maar mensen rond met illegaal vuurwerk wat sterker is. Contraproductief dus.
LiniaalRectaal | 30-12-17 | 22:15
De zoveelste drogreden. Ten eerste als het er van komt dat vuurwerk integraal verboden zou worden, dan betreft dat ALLE vuurwerk. Trouwens illegaal vuurwerk is al verboden. Dus het is niet zo dat alleen 'normaal' vuurwerk in een verbodsituatie komt. Mocht het dan zo zijn dat mensen desondanks vuurwerk afsteken, wat vanaf dat moment dan allemaal illegaal is, dan heeft de politie een veel kleiner speelveld te overzien en lukt het hen wellicht om meer raddraaiers eruit te vissen. Er bestaat dan geen 'gewoon' en illegaal vuurwerk meer, slechts een algemeen vuurwerk verbod.
Zo'n drogreden van als je het een verbied dan gebeurt het ander, is net als met drugs. Men stelt: verbiedt drugs en het gaat ondergronds. Welnu, het zit al ondergronds of lopen de echte zware jongens met een petje op hun knar waarop staat dat ze drugs verhandelen?
Dan zul je toch eerst de grenzen hermetisch moeten sluiten, want zolang Duitsland en België gewoon massaal aan Nederlanders blijven verkopen is een algeheel verbod nog niet een heel klein beetje te handhaven en dus volkomen zinloos.
En carbid schieten? Moeten we dat trouwens ook verbieden?
Ik zie vanaf het verkoopmoment om het kwartier vuurpijlen in de lucht gaan, ik hoor vanaf het verkoopmoment in de hele wijk knallen, ik merk vanaf het verkoopmoment dat er vuurwerkafval op de parkeerplaats ligt.
Wat ik niet zie is politie die handhaven.
Een ieder die de bezetting van de politie in de avonduren kent, weet dat een vuurwerkverbod niet te handhaven is.
Terecht! Als je een stuk vuurwerk naar je hoofd krijgt, kan dat zwaar letsel geven, of zelfs dodelijk zijn.
Thanks for your service !
ik zou dit net, zoals in de uitkeringsfolders, ook twitteren in de allah gehaktballah talen. kan het tuig niet achteraf gaan zeiken dat ze het niet konden lezen..
Zinloos: die gasten kunnen nauwelijks lezen...
De laatste jaren beginnen de dagen naar aanloop van de jaarwisseling ook steeds meer op fragmenten uit The Purge te lijken. Van mij mag het particulier vuurwerk verboden worden. Dan leveren we deze traditie in tegen het terugkrijgen van onze authentieke SInterklaarviering, deal?
Help, ik ben beroofd. Als jij m'n portemonnee teruggeeft dan mag je het geld en de jas waar die inzat houden, ok?
@VP732 Niet te vergelijken. er wordt met vuurwerk al jaren niet meer binnen de lijntjes van de wetgeving gekleurd, het kost de maatschappij enorm veel geld (schade, opruimen, ziektekosten van mensen waarvan achteraf bleek dat ze een te kort lontje hadden) van die kosten kunnen we ook vast in iedere stad een mooi professionele vuurwerkvoorstelling maken.
Dat is zo'n onzin; dan maar een professionele vuurwerkshow. Dat is gratis omdat? Dat kost óók (gemeenschaps)geld. Laat mensen zelf besluiten of ze vuurwerk willen afsteken. Ik merk juist dat de veiligheidsaspecten steeds beter in beeld komen. Dat is het positieve aan de discussie.
Helemaal eens. Het leek hier eergisteren en gisteren oorlog. 70 miljoen uitgeven aan dom geknal en dan volgend jaar weer zeiken dat een ander gratis vreten krijgt.
Reactie op de FB pagina van politie Weesp:
"De tijd van de softe (linkse) benadering van schoften die politiemensen het bloed onder de nagels vandaan halen (of erger)... is nu toch wel voorbij hoop ik. Dus ook stoppen met bepaalde minderheidsgroepen pleasen, zoals aanwezig zijn bij Iftars of Moskee bezoek... heb vroeger nooit gehoord dat politiemensen in een Kathedraal, Synagoge of Gereformeerde kerk aanwezig waren."
+1 wat mij betreft
We hebben in NL alles geprobeerd om dat volk de goede richting uit te duwen maar ze willen gewoon niet. Tijd om uit een ander vaatje te tappen.
"dan helpen jou(prima) je vriend(in) of familielid niet" en wat als random idioot dit doet zonder connectie naar het persoon dat geholpen moet worden? Snap dat hun veiligheid belangrijk is maar dat van andere mensen ook, houd het dan gewoon bij schiet de idioot maar neer.
Waar zijn alle google vertalingen, zodat iedereen die hier gratis leeft het ook begrijpt?
Vrijwel elke dag zijn er berichten door misdragingen van bontkraagjes e.d. spul. Zo ook nu in Rotterdam. De autochtoon moet mogen schieten want zelfbescherming en want overmatig gericht geweld van allochtonen tegen autochtonen.
Ja in Veen zijn het witten, en hier en daar zo af en toe een keer meer. Maar elke dag allochtonen die crimineel gedrag tonen.
Wanneer een bepaalde groep excessief overmatig driedubbel heelveelmeer crimineel gedrag toont dan moet men speciaal voor die groep een andere zwaardere aanpak hanteren.
Hoezo? Waarom moet recht voor een ieder gelijk zijn?
Beter is om deze oververtegenwoordigde groep harder aan te pakken. Schieten met rubber kogels direct en bij zware vergrijpen met scherp, direct zonder waarschuwing. Beter en sneller rechercheren en direct een werkkamp in. Dat is de enige aanpak die men verstaat zoals in de landen waar ze vandaan komen.
Voor de witmans kan gewoon de huidige aanpak gehanteerd worden omdat die daar vnl. wel werkt.
Uch.
Naïeve lul. Ik heb meerdere berichtjes voorbij zien komen van terror-dorpen met enkel roomsblanke misselijke mannetjes. Maar lekker op de allochtonen afschuiven, en elke vorm van verantwoording uit de weg gaan.
Hetzelfde tuig dat hun eigen dorp/stad afbrand en hulpverleners bekogelen, gaan vervolgens lopen kankeren op de allochtoon. En zo komen we geen steek verder.. simpele zielen..
@Johnny_Stardust | 31-12-17 | 04:40
Je hebt daar absoluut een punt. Je ziet dus steeds meer -zeker op vmbo niveau en alles wat daar beneden zit- dat ook de autochtone jeugd zich steeds meer gaat gedragen en aanpassen aan hun allochtone tegenhangers. Zelfde gebruiken, kleding en straattaal.
Ben geen voorstander van dit soort politie-oproepen. Daaruit zie je maar ook weer dat wij hier razendsnel naar een derde wereldland aan het transformeren zijn, waar de betrouwbaarheid van de politie 0,0 is en je op ieder willekeurig moment lood in je lijf gepompt kan krijgen. Arm, arm Nederland, hoe heeft het zo ver kunnen komen?
Lang in Z.Amerika gewoond, daar zou je als "gringo" niet moeten aankomen met rifaap gedrag... en de politie, altijd gelijk.... zelfverdediging... dat noem ik zoals ze in het spaans zeggen "justicia pronta y barata" ... snel- en goedkoop recht....
Goeie ouwe tijden van Alfred, bepaalde types kregen evt. nog een kans met een taakstraf van 6 maanden wc's poetsen... maar dat was ook de laatste kans...
en zo niet.... werd je uit een vliegtuig geworpen ?
Ik vier oudjaar in Ecuador. Hier wordt niets gesloopt en al helemaal geen vuurwerk naar de politie gegooid. Ze zouden bovendien gelijk je kop van je romp knallen.
"De rechtbank heeft een 22-jarige man uit Doetinchem veroordeeld voor poging tot zware mishandeling. De man bekogelde afgelopen september een agent met vuurwerk. Hij moet 198 dagen de cel in, waarvan 70 voorwaardelijk. De agent in kwestie kon net op tijd wegduiken maar had oogletsel, gehoorverlies of zwaar lichamelijk letsel kunnen oplopen, oordeelde de rechter. "
bron: www.omroepgelderland.nl/nieuws/215343...
Die rechter was zeker dronken tijdens bepaling vonnis en/of dader was wit.
@WayneGretzky*99*
"'De man belde de politie dat hij iets verschrikkelijks ging doen. De politie trof de man met een bivakmuts op in de tuin aan. Hij had illegaal vuurwerk in zijn hand en gooide dat van korte afstand expres naar de politieagent', aldus de rechtbank.
Verminderd toerekeningsvatbaar
De agent in kwestie kon net op tijd wegduiken maar had oogletsel, gehoorverlies of zwaar lichamelijk letsel kunnen oplopen, oordeelde de rechter. De dader is verminderd toerekeningsvatbaar en noemde zijn daad 'een schreeuw om aandacht'."
Medelijden werkt nog steeds in de rechtbank. Van mij mag de automatisering ook toegepast worden in de rechtszaal. AI gestuurde rechter die volgens logica redeneert, dat zou wat zijn.
Denk dat de politie nog het meeste heeft aan ultiem kutweer. Zal ook levens sparen van onze vrienden, honden en katten.
Enig idee tot wanneer het vuurwerk dan bewaard wordt..
hahaha ja hoor de praktijk is. politie zegt "foei" en dat is het. als er morgen een aantal dubbelpaspoortiers vuurwerk gaan gooien is er helemaal niemand die gaat schieten van de politie, niemand .de kans dat ik aangehouden word omdat ik met 200 over de snelweg scheur is vele malen groter ... en die kans is al klein
Ach die jongeren willen gewoon feest vieren en willen hun blijdschap delen met de politie door vuurwerk naar hen te gooien.
/010-politie-modus off
Dat was 020 toch? Mercatorplein geloof ik.
Pffff. Typisch een geval van blaffende honden bijten niet. De politie is door de politiek zo strak aangelijnd dat ze helemaal niets meer durven. Hard optreden, daar mogen ze alleen nog maar van dromen.
Ik zie de krantenkoppen al voor me: "Politie opent vuur op kinderen met vuurwerk op oudejaarsavond".
Als je het zo stelt, klinkt het inderdaad als een draconische maatregel... dat schieten...
"Rascistische politie schiet bewust alleen op kansarme jongeren" "Politiek stelt vragen" "Leidingevende verklaart dat dit absoluut een verkeerde opvatting van de procedure door betreffende politieambtenaar was" "Intern onderzoek volgt"
"Politieman voorwaardelijk veroordeeld en ontslagen" "Belangenvereniging jongeren eist schadevergoeding" "Kuzu bij Jinek/Pauw- Geen wonder dat jongeren vuurwerk naar politie werpen als deze zo rascistisch optreedt" enz enz
Dit land is doodziek.
En GoorLinks gaat gewoon door met net doen alsof het verbieden van vuurwerk zou helpen.
Ga te ver en ik schiet je voor je donder. Goed dat er nog daadkrachtige dienders zijn.
Volgende keer ook in exotische talen die boodschap communiceren via de schotel.
Tja, daadkrachtige dienders. Ik stel u dat als zij op normale dagen eens zouden handhaven, er geen stuk tuig het in zijn hoofd zou halen om vuurwerk naar de politie te gooien. Dat respect zijn ze al geruime tijd kwijt.
Jouw verwijt zou niet aan die dienders gericht moeten zijn.
Nee dat zal best. Echter zijn zij het zichtbare deel van de naleving van de wet. Als je normaal niet gepakt wordt zal het deze keer ook wel niet zo zijn. Gevolg: nul respect.
Die mavo klanten worden aangestuurd door universitair opgeleide mensen als jou.
Wat een faal.
Gevolg: nul effect
Pannenkoek, als ik ze zou aansturen ging het er anders aan toe.
Ik heb het toch niet over jou?
Mensen zoals jou. Wat mot ik dan? Me persoonlijk aangesproken achten of me verantwoordelijk voelen over hoogopgeleide mensen? Je schaart me onder een groep waar ik niks mee te maken heb.
knutsel_
Het spijt me ik zat er naast
Dat zal me niet meer gebeuren als ik naar je kijk.
Ben blond dus kans dat ik een fuck-up maak is er wel.
Ik kan er ook niks aan doen dat die lui allemaal zo naïef en/of wereldvreemd zijn. Of ergens bang voor. Dan kan ook.
Hou wel van je.
gewoon de voorste 2 de knieschijven eruit knallen en dan de mensen helpen waarvoor je kwam. het tuig kan dan op eigen kracht zonder knieschijven naar de eerste hulp proberen te kruipen
Ik hoop van harte dat ze dit ook gaan doen. Wat mij betreft heeft iedere fatsoenlijke Nederlander die ziet dat politie aangevallen wordt de plicht deze politieman/vrouw bij te staan.
"Vigilant gearresteerd", Man/Vrouw verklaarde "Dat zij de politie bij wilde staan"
Pfff. De korte versie kan in minder dan 140 tekens:
"Gedraag je, dan doen wij dat ook. Doe jij dat niet, dan krijg je van ons een knal".
Zo simpel dat zelfs een vlogger of rapper het kan begrijpen. Kleurtje, sprookjesboek of zandbak van afkomst maakt dan niet uit.
Robin Hood | 30-12-17 | 22:15
Muts,ik heb al eerder gezegd dat het hinderen van hulpverleners op wat voor manier ook zwaar bestraft mag worden. Dus wat lul je nu??
En voor je informatie, ben in mijn jonge jaren nog al eens vrijwilliger geweest
miko | 30-12-17 | 23:15
Laat mij raden: in de jaren 50??
Of we schieten? Begrijp mij niet verkeerd hulpverleners, politie e.d. belagen met vuurwerk keur ik ten zeerste af. Echter laat de politie eens gewoon de wet handhaven ipv te 'schieten'. Dit soort uitspraken lijken nergens op en hebben een hoog populistisch gehalte, die politie en justitie onwaardig zijn. Belagers oppakken en flink berechten en daar bedoel ik geen taakstrafjes mee. Maar met de huidige rechtelijke macht die meet met twee maten (autochtoon vs allochtoon) vrees ik het ergste.
Voor de duidelijkheid: veel illegaal knalvuurwerk is krachtiger dan een handgranaat. Als je een handgranaat naar agenten gooit word je ook neergeschoten, toch?
Ik die hier volwassen mannen met hun illegaal verkregen vuurwerk rond lopen door de stad. Als je boven de 18 bent en t blijkbaar nodig vindt om s'nachts met je enige vriend over straat te lopen en objecten op te blazen, ben je ten eerste in en in triest, en heeft een ieder gewapend persoon het volste recht om je per direct in je poot te schieten.
@Slabak | 31-12-17 | 01:23
misschien maar gewoon direkt in zijn zak schieten. Stel je voor dat zo'n ork/gast kinderen krijgt.
Dat verhaal hoor ik al een tijdje. De politie bedoelt te vergelijken met een aanvalshandgranaat. Als het een scherfhandgranaat zou zijn, zou de politieman en een flinke omgeving geperforeerd zijn.
www.dbnl.org/tekst/_han002hand01_01/_h...
Gewoon stoppen met die vuurwerktroep. Gewoon niks meer. En iedereen die toch rotzooi koopt in België, Duitsland of Polen zwaar straffen. En niet honderd euro of 5 uur papier prikken maar 5000 euro of meer boete. Dan pas zal deze waanzin stoppen.
Dit heeft TOTAAL niks met het vuurwerk te maken, maar met de personen die dit doen.
Gewoon idioten zonder respect,
Wordt eens tijd dat men zulke gasten het hele jaar aanpakt en dan ook respect terug gaat winnen.
Tot nu toe, steeds weg kijken als het getinte personen betreft.... nou dit is het resultaat.
En ik weet dat agenten, dit zo niet langer slikken van hun meesters. want die zitten veilig in een kamertje.
Ja want ordnung muss sein.
En dan volgens uw methode ook maar meteen de volgende zaken verbieden waar anderen het hele jaar door veel meer last van hebben: huisdieren, auto's, drank, barbecuen, muziek behalve via koptelefoons, kinderen in het openbaar etc. Tot niemand meer ooit last van een ander heeft: heel het jaar door...
Blijkbaar kunnen nederlanders niet normaal met vuurwerk omgaan zoals in andere landen. En dan moeten we het inderdaad maar helemaal verbieden.
En ook dat niet handhaven. Lol.
En verder wat VP732 schrijft.
Waarom doen we er zo moeilijk over in het Koninkrijk der Nederlanden, wat overigens een heel GAAF LAND is. De wet(ten) handhaven, zo simpel is het. De politie heeft een mandaat omdat te doen. Dus, iedereen die zich niet aan de wet houdt, oppakken en straffen. Niet kunnen betalen. Prima, dan gaan de ouders het betalen. Hadden zij hun kroost maar beter moeten opvoeden. Geen advocaatje erbij. Dit belemmeren alleen maar de rechtsgang. Maar ja, handhaven doen wij niet in Nederland. Dat doen we wel als het gaat om makkelijke verbalen (achterlichtje, lief jongetje steekt per ongeluk wat te vroeg vuurwerk af) dan is de politie er als de kippen bij. Maar risicogroepen, daar gaan we heeeeeel omzichtig mee om. Je oogst wat je zaait. Het zaaigoed is probeer met agressie om te gaan, gedogen, vooral praten en niet straffen, straffen helpt namelijk niet. En zie waar toe het heeft geleid. Een goed 2018.
Geen advocaatje erbij. Dit belemmeren alleen maar de rechtsgang.
@De Evangelist | 30-12-17 | 23:56
Heerlijk dit soort tegels van rechtsstaat haters cq nono's.
Tuurlijk laten we de verdediging van verdachten afschaffen want straffen moeten we lol!
Sorry maar U bent werkelijk te dom om te poepen.
@ berber: zo reageren alle crims.
@Berbaar | 31-12-17 | 00:12
Een advocaatje is zo'n geel alcoholisch versnaperingetje, toefje slagroom erop met een lepeltje erin weet je wel ? Typisch iets wat je vroegah op oudejaarsavond kreeg van je ouders om er ook bij te horen, een heel klein beetje kreeg je dan, maar ja weet jij veel...
@ iew: zoooo herkenbaar..... leuke herinnering.
Berbaar | 31-12-17 | 00:12
Tja, als men ziet hoe er gehandhaafd wordt dan krijgt men dit soort gedachten. Natuurlijk schaffen wij in deze de advocatuur niet af, maar het Evangelie van De Evangelist vind veel weerklank.
Natuurlijk/Hoogstwaarschijnlijk/Vermoedelijk is de witteboordencriminaliteit vele malen groter, maar op straat handhaven is het eerste begin en biedt duidelijkheid aan beginnende voor-galg-en-radtertjes. Onderhand ben ik in de loop van de jaren voorstander van draconische straffen geworden.
Als we deze ziekte niet met man en macht de kop indrukken, dan gaat het van kwaad tot erger.
Beginnen met een avondklok voor de jonge jeugd, overtredertjes oppakken door ouderbrigades+kit, thuis afleveren en ouders zwaar beboeten. Dat een aantal jaren volhouden.
Verder gigantisch investeren in allerlei sportactiviteiten op diverse niveaux, zodat men zijn energie en prestatiedrang anders kan richten.
Het glorificeren van gansterrap dient tegengewerkt te worden.
Zoiets, neem een voorbeeld aan IJsland, hoe die drank- en drugsgebruik grotendeels uitgebannen hebben, tuurlijk kleiner land en overzichtelijker, maar toch, leer er van Nederland!
Tschüß, Evocatus
De Evangelist | 30-12-17 | 23:56
Reageren op Berbaar? Zonde van je tijd.
Tuigend NL weet dat ze na Mitch Hernandez morgenavond all out kunnen gaan. Geen politie die wat durft te doen.
Dat doen de Berbers van deze wereld toch wel.
Doe dan, niet dreigen maar doen.
"Als je ons bekogeld met vuurwerk, staken we onze werkzaamheden. Dan gaan we jou, je vriendin of je familielid niet helpen"
Dus slachtoffers betalen dan de prijs voor de daders, ook al zijn zij hulpbehoevend en niet betrokken bij het gooien? Goeie boodschap hoor, Politie Weesp. Hadden ze maar geen familie van een etter moeten zijn.
Je had het punt bijna te pakken. Probeer het nog een keer.
@Zepstar91 | 30-12-17 | 23:44 | reageer Ja, uitstekende boodschap. Want mensen die jouw familielid komen helpen ga je lastigvallen of verwonden, toch? Allejezus, wat ben jij dom.
Zou me weinig verbazen als de familie er gewoon naast staat te lachen. Misschien voor straf de hele familie de rest van hun leven uitsluiten van hulp?
Ben het volkomen eens met de Weespse politie.
Maar hoe kan het dan toen Marokkanen vuurwerk naar de politie gooiden (Marokkanen wonnen de voetbalwedstrijd voor het WK) een politieman doodleuk zei: 'ze vieren feest'.
Omdat "de politie" niet bestaat, maar opgedeeld is in heel veel kleinere organisaties die allemaal onder een enkele paraplu vallen.
En dus ook heel veel managementlagen die allemaal net iets anders lullen en veel geld vangen.
TeeJee | 30-12-17 | 23:46 |
Als de met de enkele diender(ster) vrijuit kan praten, dan weet je dat die mensen er heel anders over denken dan de politiek-angehauchte leiding.
Zij hebben elke dag met de zegeningen van onze policor samenleving te maken, en daar meestal stevige meningen aan overgehouden.
Het is ook wel duidelijk dat dit jasje niet tegen vuur kan. Zal wel vertragend spul zijn, maar op avonden waar idioten met vuurwerk gooien, lijkt me dit niet erg veilig!
Ja, oom agent ging er voor staan, moet ie ook niet doen, dan krijgt ie een kapodt vest.
Boodschap lijk me duidelijk. Love it or hate it. Het is gewoon gruwelijk misgegaan op het moment dat die pet ons allen moest passen. Yeah right, je zag het terplekke al fout gaan. Het wordt tijd dat de politie haar plaats in de samenleving weer terugbevecht.
Ook uit Amerika over komen waaien: "de politieagent is agressief en stom".
Alleen is de Nederlandse politieagent heel anders dan zijn Amerikaanse evenknie.
Ondertussen zijn die mensen zelf agressief en stom wat ook de rede is dat ze met de politie te maken hebben.
Och, Als Geenstijl weer eens een "zeik de politie af" item heeft, wemelt het hier ook van lieden die niets anders kunnen debiteren als bovenstaande teksten.
Allemaal lieden met commentaar, die als ze dit werk zelf zouden moeten doen zouden falen en/of in hun broek zouden schijten.
Waarom doen ze dit niet in het turks en arabisch?
Ik lees best wel wat onzin in de tegeltjes.
Als je met zwaar vuurwerk naar mensen gooit word dit gezien als poging tot doodslag. Daar is landelijk voor gewaarschuwt.
"Een agent mag schieten om iemand aan te houden die van een ernstig feit verdacht wordt, zoals bijvoorbeeld een gewapende overval of een (poging) doodslag of moord. Agenten leren om op de benen van een verdachte te schieten, het zogenaamde aanhoudingsvuur."
www.politie.nl/themas/geweldsinzet.ht...
Dus erm, ja dit mag.
Als mensen dit als een uitdaging willen opnemen moedig ik dit alleen maar aan, net zoals ik de politie aanmoedig dan hun werk serieus te nemen. Hersteld het gezag van de politie en haalt criminelen uit roulatie, laten we hopen permanent want heeft ook gevolgen voor andere misdaadcijfers. Het zijn niet Henk en Jeroen die dit soort laffe aanvallen doen en ik word ziek van dit moslimtuig.
Wat de politie in dit bericht wil aangeven is dat zij zich richten op het directe gevaar en iemand helpen ondergeschikt is aan de veiligheid van de agent zelf. Dus nee, ze helpen niemand meer en richten zich dan op het aanhouden van (potentiele) moordenaars. Zodra de situatie weer veilig is helpen ze de gewonden, inclusief daders.
Alvast een gelukkig nieuwjaar en de beste wensen.
Kunnen we niet een paar dagen snelrecht instellen? Paar rechters, wat advocaten en wat administratief volk.
Iedereen die voor het aanvallen/lastig vallen van hulpverleners wordt gepakt gaat linea recta naar de rechtbank, krijgt 10 minuten met de advocaat en rechter om zijn verhaal te doen en dan hop; uitspraak.
En dan ook niet steggelen over omstandigheden etc -> vuurwerk gooien naar hulpverleners = dikke boete, met letsel = boete + half jaar cel, zwaar letsel = dikke boete + jaar cel. In groepsverband drukken we er 240 uur maatschappelijke taakstraf bij op, want dat hyena-gedrag is over en uit.
Gloeiende gloeiende.
Judge Dredd
Nee, dit kan niet en terecht niet.
Er is al snelrecht en dit kan alleen voor lichte vergrijpen. Poging doodslag komt voor de meervoudige kamer en terecht. Er is al extra personeel de eerste twee weken van het nieuwe jaar en een verdachte moet meer dan tien minuten hebben om zijn zaak voor te bereiden. Ook terecht.
Wat wel werkt is de instructie veranderen: Niet meer gericht zijn op de-escalatie maar handhaving. Dit houd in dat als je hulpdiensten hindert je acuut word opgepakt, zonder al teveel waarschuwingen en zonder uitzondering. Desnoods wat eerder met de wapenstok en diegenen die terugvechten aanhouden.
Pappen en nathouden werkt voor Nederlanders, er is een reden dat de politie in moslimlanden zo keihard ingrijpt...
Zo onderhand heb ik het gehad met dit tuig
petersweden.com/horrific-gangrape-swed...
Of als je van plaatjes houd:
www.youtube.com/watch?v=WO5UrSlqM7E
Officieel zijn er geen no go zones, dit incident wordt uit het nieuws gehouden. Komt dit bekent voor?
@PresidenteDeConjovia | 30-12-17 | 23:02
Neuh, dat is wel een brug te ver.
Maar een rechter (of twee/drie) die met het wetboek in de hand lekker rap een oordeel vellen over dergelijk tuig zonder dat daar ellenlange, belastinggeld verslindende procedures aan te pas komen, EN dat de straf eindelijk eens een beetje overeenkomt met het wangedrag; dat lijkt me nou prettig.
Wanneer precies is het belagen van hulpverleners een nationale sport geworden? Dit soort gedrag moet bij de wortel worden uitgeroeid. Snelrecht, geen taakstraffen maar een jaartje Staatspension.
Dit is juist hun doel.
Dus in principe start zo een no-go-zone.. val de politie medisch personeel flik lastig zodat ze straks niet meer in bepaalde wijken optreden.
Hier ook zo iets:
www.dumpert.nl/mediabase/7256943/21544...
Oudejaarsavond doe ik aan een zelfopgelegd huisarrest.
Mijn doorgaans rustige straatje lijkt dan meer op een oorlogsgebied dan op een gezellige jaarwisseling.
Ik laat om 21 uur mijn honden uit - in het buitengebied - en daarna blijf ik thuis. Wel af en toe even kijken of mijn autootje nog niet in vlammen is opgegaan.
Ach hier is het morgennacht rustig maar na een glaasje bubbels met de buren, kies ik er voor gezellig aan het Scheveningse strand in "oorlogsgebied" te gaan staan.
Mooi fikkie, leuke mensen en daarna een afzakkertje op het Kurhausplein.
U lijkt me een beetje een aanstellerT met straatvrees.
@Berbaar | 30-12-17 | 22:55
Ah, jij bent dus dat tuig waar mensen niet bij willen horen.
@ berber: definieer hier ff wat specifieker. Kunnen we je gekots morgen ff toetsen.
Scuzi, overmorgen.
@ teeJee: klopt, schilderwijk wil je niet mee geaso(jawel)cieerd worden.
@Berbaar
Het lukt u niet hé om een keer normaal te antwoorden zonder een sneer?
@Berbaar:
Daarna samen met DKS slapen in het Alexander Penthouse zeker?
@berbaar
lijkt me een beetje een windbuil
Gulliver | 30-12-17 | 23:07
DKS is het stijlloze geweten van 2017. Die gaat toch niet slapen met helemaal niets of niemand?!
@Gulliver | 30-12-17 | 23:07
Die pauper hut? Nein, Danke!
Verder moet iedereen lekker doen wat hem of haar goeddunkt morgennacht.
Bange poeperTs moeten vooral thuisblijven bij voorkeur achter een bloemetjesgordijn (hoi witmans).
Wij doen, zoals de gewoonte is, een nachtje Scheveningen, altijd gezellig, nooit een centje pijn en 1 januari heeeeeeeel rustig opstaan.
Alvast een fijne jaarwisseling allen!
H.Bakker | 30-12-17 | 23:09
Berbaar is een blaaskaak.
@ berber: Duindorp zal je vast niet aandoen.
@H.Bakker | 30-12-17 | 23:09
Beste Bakker ik ben een schatje en een ondeugd volgens mijn betere wederhelft.
Probeer verder eens inhoudelijk te reaguren want dit is niks natuurlijk.
Sterkte er mee!
Berbaar | 30-12-17 | 23:52
Misschien wel leuk in 2018: De Berbaarse Hoer hier? Als ze mag van haar sjonnie dan wordt ze misschien wel reaguurder van het jaar 2019!
@ berber: betere wederhelft ? Rotter dan jij kan niet.
Ik stem GR2018 op de partij die het teruggeven van de straat aan de politie (en het bijbehorende gezag uiteraard) in ieder geval hoog op de lijst van plannen heeft staan.
Ik zal 't doorgeven aan vvd. Noot: toevoegen "Wij beloven teruggeven van de straat aan politie". Check. Nou, snel er op stemmen dan maar.
Wat jullie maar stelselmatig maar niet kunnen/willen snappen is dat het hele staats/politie systeem juist de oorzaak is van de degeneratie van beschaving in nederland.
Niet met u eens. Het is het gebrek aan opvoeding dat al in de jaren '60 van de vorige eeuw is ingezet toen alles moest mogen en kunnen. Gezag was 'vies', je fatsoenlijk gedragen was bekrompen en ouderwets, je moest je vuil niet meer achter de voordeur houden want dat was 'stiekem', nee het moest op straat gegooid worden zodat iedereen ervan kon 'meegenieten' enz. enz. Tel daarbij op hele volksstammen die ons haten en geen enkel gezag in dit land accepteren en de huidige situatie is het gevolg.
Ik begrijp best dat jongeren die zeg onder de 30 jaar zijn dit niet snappen omdat zij de tijden waarover ik sprak niet hebben meegemaakt dus zij kennen niets anders.
Maar ALLE ouderen weten beter! Die hebben hun mooie land naar de gallemiezen zien gaan, jaar na jaar na jaar.
@ lupus: paarlen voor den zwijnen.
Lupuslupus | 30-12-17 | 22:57
Ik kom uit de midden jaren 50, ik ben het helemaal met lupus+ eens!
@vluchtelingallergie | 30-12-17 | 23:27
Ik voorzie advertorials van Henk Krol in de panelen binnenkort.
Kom op Henk, hier lijkt de doelgroep te zitten!!
Ligt eraan wat u bedoelt meneer Densen. Als u bedoelt dat er klassenjustitie bestaat, de politie nauwelijks meer iets doet met je aangifte, criminelen een taakstraf krijgen terwijl de brave burger die een keer zijn gordel vergeet volledig uitgeknepen wordt etcetera, dan heeft u een punt.
@Lupuslupus | 30-12-17 | 22:57
Amen ! edoch heeft mijn 19 jarige nog een ouderwetse opvoeding gehad en is het volledig met U eens, die haalt dat soort idioterie ook echt niet uit en word er ook pislink om.
"dan gaan we jou of je vriend(in) of je familie niet helpen."
Zo, dus ik gooi vuurwerk naar de politie met mijn dronken harses en oom agent grijpt dan maar niet in als mijn moeder slachtoffer wordt van bijvoorbeeld een roofoverval.
Mag het omgekeerd dan ook? Als er een agent over de schreef gaat dan hoeven we hem en zijn familie niet meer te bedienen in onze winkels? Die mogen we dan ook de paria van onze maatschappij laten worden?
.
Stoere taal van oom agent, maar dat mag hij dus niet doen want dat is strafbaar. En dat is dus wat er mis is. Oom agent gaat steeds meer afglijden naar het straatniveau dat de daders vertonen. De burger ziet steeds meer agenten die het doen voorkomen dat ze boven de wet staan en zaakjes op hun manier aanpakken. En daardoor maakt oom agent een vicieuze cirkel waarbij de burger zich meer en meer af zet tegen 'gezag' dat zelf zijn regeltjes bepaald waardoor oom agent zich meer en meer af zet van de burger door eigen regeltjes te maken of die door middel van hun relatie met de wetgever in te stellen.
Het punt is. krullebol, dat als oom agent de straat niet op kan omdat zijn eigen leven in gevaar is, of zijn werk niet kan doen omdat hij (letterlijk) wordt aangevallen, dat dan ook de vrienden en familie van de aangesproken wappies er onder kan lijden.
Man man man.
Wat een gelul dit. Zolang de politie geen fatsoenlijke manier krijgt om dit tuig aan te pakken, blijft de situatie zoals die is. En zowel brandweer, ambulance en politie mogen van mij doorrijden of vertrekken als er maar één steen (oid) hun richting op gegooid wordt.
Geen trekker overhalen, dan maar een hond zijn pakwerk laten doen. Moet je opletten, hoe snel ze genezen zijn, want ze zijn als de dood voor honden.
Rob3997 | 30-12-17 | 22:42
.
Nee. Ook politiehonden moet je daar niet aan blootstellen. Een hond kan zeer ernstig gewond raken door vuurwerk en reken maar dat het doorgesnoven/gezopen tuig alle rede heeft verloren. Daarom worden de hulpverleners ook aangevallen. Dus nee, geen honden, wel rubberen kogels.
De politie ligt al jarenlang aan de ketting van de politieke correctheid. Afgezien daarvan is de politie beroofd van zijn weerbaarheid en doeltreffendheid als gevolg van de bezuinigingen en de stelselmatige afbraak door elkaar opvolgende linksdraaiende kabinetten en bovendien beroofd van zijn ballen als gevolg. van een doorgeschoten feminisering. Ziedaar de oorzaken van de malaise.
@Peter Emile | 31-12-17 | 00:31
Zeer raak geschoten, menig agent weet wel wat hij zou willen doen, want hij/zij staat met de poten in de blubber, maar hogerhand beveelt politiek correct.
Tschüß, Evocatus
De burger is niet meer gewend dat de politie handhaaft onder politiek correcte druk.
Gooien van vuurwerk naar hulpverleners is aangemerkt als poging tot doodslag. Bij een poging tot doodslag mag de politie schieten op benen. Het mag dus.
Fysiek geweld lijkt me zowel gepast als nodig. Het is gewoon niet normaal meer wat men flikt. Laat ze maar wat respect afdwingen.
Eens. Hoewel ze al veel te vaak over zich hebben laten lopen maar beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald. Eens moet er gewoon een kantelpunt zijn en hopelijk is dat nu.
Hup politie en hulpverleners!
De Rijksrecherche krijgt het druk als ze de daad bij het woord voegen.
Papierwerk waar niemand op zit te wachten, zal wel niets van terechtkomen.
Misschien is dat dan wel het ei van Columbus. Massaal dat vullis onder vuur nemen. Willen ze het hele korps aan het bureau zetten?
Meer, meer, meer.
-
Verrijking mag wat kosten, toch?
Zielige spierballentaal. Kijken ze in Weesp dan wel naar wel de locale RTV, Noord of zo ?
Die RTV's zijn er voorzichzelf, D66 en PVDA baantjesmachines, zet ze eens bij de kijkcijfers, kun je ze opheffen.
Vraag trouwens ook voor de schotelkijkers of je in Turkije en Marokko even een ingelaste mededeling mag doen.
Met de verplichte diversiteit straks bij de politie is er al helemaal geen beginnen meer aan.
Nou ik moet zeggen dat 'vuurwerk' wat ze naar je gooien is soms ook echt niet normaal halve waterstofbommen.
Tsja, in datzelfde AD een bericht over een lichtgetintiër die gisteravond in Rotterdam flatbewoners heeft vastgebonden en overvallen.
Wanneer gaat de politie daar eindelijk ook eens op schieten....
Ha ... Willem-Alexanderpolder www.rijnmond.nl/nieuws/163065/Bewoner... dat vastbinden gaat nog eens heel groot worden in R'dam www.rijnmond.nl/nieuws/163062/Overval... ... ben nu weg, leuk avond allemaal.
Het aan banden leggen van de verkoop van vuurwerk of het totale verbod daarop is slechts een kwestie van het aantal doden/zwaargewonden dat er valt.
Stel dat er dit jaar 8 doden vallen (ernstig) waaronder 1 of 2 politiemensen/hulpverleners dan zul je zien dat de discussie opeens oplaait en dan is net spel op de wagen. Van mij mag de politie vaker hun gun gebruiken, omdat het zo langzamerhand nog het enige is dat hun gezag nog tot uiting kan brengen. Aanwezigheid, uniform, sirene en ander soortige waarschuwingen; het werkt niet meer. Ja wat moet je dan.
Fijne jaarwisseling allemaal, we zullen 1 januari wel lezen hoe het is afgelopen.
Als je normaal vuurwerk gaat verbieden lopen er alleen nog maar mensen rond met illegaal vuurwerk wat sterker is. Contraproductief dus.
Op 1 januari lezen we dat de jaarwisseling rustig is verlopen. Op 2, 3, 4, 5 en 6 januari horen/lezen/zien we dat het toch allemaal niet zo rustig was.
Alsof ze vuurwerk gooien terwijl hun eigen familieleden door de politie geholpen worden.. zijn altijd andere.
Zie ook Kiabi Europe, voor 2,49 heb je an een gummiknuppel.
Ook handig voor thuis...
Bij een modewinkel?
Nee juh dat zijn dildo's...
Schieten moet niet, dat doen jagers op herten en zo.
Wat helpt is de ouderwetse gummiknuppel. Sla er op los, dat werkte vroeger en dat kan nu ook wel.
Of hebben die jongens geen gummiknuppel meer?
Ja ja, tegen langeafstand vuurwerk zeker. Ga jij je maar ff tegen de munitiestroom inwerken slimbo.
Deze agent heeft vier keer te weinig geschoten. www.youtube.com/watch?v=mjr4muwcsbk Wat een kutopleiding.
Maar goed dat er Antiliaans straattuig in de buurt was.
+l (zucht). Ga even de stad in, plop (o nee Bob), leuke avond allemaal!
Ter illustratie nog een berichtje dat net op de Tubantia-site verscheen.
www.tubantia.nl/oldenzaal/een-arresta...
Fijne jaarwisseling
Waarbij landelijk het uitgangspunt is: De vraag is niet of het (het is een grote islamistich gedreven aanslag) gebeurt, maar wanneer", zegt politiewoordvoerster Chantal Westerhoff.
--
Opvallende zin. Dus landelijk is dit het uitgangspunt.. Niet of, maar waneer. Nou, ook weer leuk om te weten.
Leest lekker weg dat artikel. Begint al meteen met 'Naar dat' ipv nadat. Nondeju.
Jup, ook even in het arabisch plaatsen. "Straks tig "iek wies nie" gevalletjes.
Aan Arabisch heb je volgens mij ook niet zoveel.
Iedere Nederlander word geacht de wet te kennen, oh geen Nederlander ? waarom loop je dan buiten en lig je niet getraumatiseerd onder je bed te rillen van angst met al die bommen op straat ?
Neen!
Alleen in het Nederlands, men claimt Nederlander te zijn, nietwaar, dan dient men ook Nederlands te kunnen lezen. Zo niet, pech en naar werkkamp.
Salut, Evocatus
heheh, eindelijk. na al die jaren breekt het gezonde verstand door. Ik verwacht een rustige jaarwisseling in Weesp. Nu de rest nog.
Vast bestanddeel van elk politie-uniform hoort een body-cam te zijn, een HD camera die alles registreert. Los van dit zouden bij zulke evenementen waarbij van te voren vaststaat dat er (buitensporig) geweld zal plaatsvinden een speciaal team dienen te surveilleren die alles zichtbaar voor iedereen filmt en fotografeert. Daarna voor internet en TV speciale 'Opsporing Verzocht' uitzendingen, waardoor ook iedereen kan zien welk tuig er op straat rondloopt en hoe het zich misdraagt. Nu wordt er teveel mist verspreid om bijvoorbeeld te voorkomen dat sommige dubbele paspoortdragers in de smiezen worden genomen. In plaats daarvan: objectieve waarheidsvinding en uitroeiing van het kwaad.
U bent inderdaad al lang op verkansie want politie teams die alles vastleggen op camera bestaan al lang.
Berbaar | 30-12-17 | 22:01
Waarom dan mist verspreiden over de samenstelling van het tuig?
@ berber; staat toch echt elk politie uniform en aangezien ze nog in een testfase in een aantal steden.... neem nog een schultenbrau.
Bodycam's hebben veel negatieve kanten. De grootste is wel privacy. Een agent die gewoon op zijn route door de stad loopt heeft geen bodycam nodig. De mensen om hem heen zijn geen verdachten en hoeven dus ook hun zichtbare credentials niet af te staan.
--
Arrestatie teams ander verhaal.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 30-12-17 | 22:03
Geen idee wat U mist noemt maar de politie brengt naar buiten wat ze mag en zinvol vindt om naar buiten te brengen.
Tuigh is er in alle soorten, maten, kleuren en gezindten trouwens.
@ mark: op openbaar terrein mag er gewoon gefilmd worden.
Mark_D_NL | 30-12-17 | 22:19
Wanneer het een vast bestanddeel uitmaakt van elk uniform (tegenwoordig bestaan er supergoede miniatuurcamera's), dan hoeft het nog niet te betekenen dat ze altijd 'aan' staan. Het verhoogt wel respect voor deze handhavers. Trouwens, niet alleen politieagenten worden belaagd. Ook ambulance-personeel, zeker bij dit soort evenementen: allemaal een bodycam.
Berbaar | 30-12-17 | 22:22
Niet de politie, maar VVD-D66-CDA-CU muilkorft van te voren om hun gewenste straatbeelden te verspreiden.
Berbaar | 30-12-17 | 22:22
"Tuigh is er in alle soorten, maten, kleuren en gezindten trouwens". In uw mond een bestorven dooddoener. Het zou toch eens openbaar worden, dat een soort nadrukkelijk overheerst. Daarom: openbaren die zooi.
@Dirty-Harry44 | 30-12-17 | 22:24
Yup. Net zoals foto's.
Moet je wel een team bij je hebben, anders eindig je zoals die fotograaf van een paar berichten terug.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 30-12-17 | 22:33
Was het anders dan toen de PvdA in de coalitie zat, of toen de PVV gedoogsteunde of toen de LPF in het kabinet zat?
Dacht het niet he knul.
Kom eens met iets beters dan dat eeuwige voorspelbare gejankebal!
Berbaar | 30-12-17 | 22:48
Eergisteren algemeniseren over puberende jongeren, vandaag algemeniseren over 'tuigh'. Typisch wegkijkgedrag. Het was een Afghaan, die zelfs loog over zijn leeftijd.
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 30-12-17 | 23:04
Ahh U bent slechts op zoek naar bevestiging van Uw bekrompen wereldbeeld en vooroordelen.
Jammer, no can do knul.
Tabee!!
Gewoon al die bodycams van al die agenten allemaal live streamen. Little brother watching back. Ik ben voor.
Het is schandelijk dat dit nog eens duidelijk gemaakt moet worden, maar het is helaas noodzakelijk. Ik heb zelf van een heel redelijke mensen gehoord dat hulpverleners het er zelf naar maken, daar kan ik dus helemaal niet bij. Je blijft gewoon met je poten af van onze hulpverleners.
Dan zijn het geen redelijke mensen.
Toont maar weer jouw dieptrieste niveau aan .
"Bij een ongeluk met vuurwerk aan de Vogelwikke in Swifterbant is een dode gevallen. Dat meldt de politie. Het slachtoffer is een man van 39 jaar uit het dorp. Meerdere mensen hebben het ongeluk zien gebeuren. "
bron: www.omroepflevoland.nl/nieuws/155277/s...
Er waren ook meerdere getuigen,"het was in een keer boem"
nos.nl/video/2209939-buurjongen-het-w...
Triest voor de nabestaanden en ooggetuigen, verder dikke prima dat meneer zichzelf heeft opgeblazen.
Scheelt weer een tokkie in 2018.
Je verwacht anno 2017/2018 toch dat zo'n knaapje het filmpje even kan laten zien, waarop het hoofd van de man in honderd stukjes uiteen spat. Zijn die beelden er niet of is die toverfee van D66 al zo ver dat ze het verkleinde internet niet bereiken?
Vreselijk. Zijn zoontje stond vlak naast hem toen het gebeurde. Dat kind is voor het leven getekend. Het projectiel ontplofte in de buis in plaats van dat het werd afgeschoten. Pure pech. Al kun je je natuurlijk afvragen waarom iemand zo'n projectiel zou willen kopen. Vrouw haar man kwijt, 2 kinderen hun vader. Ongelofelijk hoeveel risico men wil lopen voor 'knallen'.
En toch hou ik stiekum wel een beetje van die traditie waarbij al die tokkies zich zelf lekker opblazen. Er waren een paar kleine kinderen bij. Die hebben ze voor de schrik wat lawine pijlen en ander zwaar illegaal vuurwerk mee gegeven.
@Lupuslupus | 30-12-17 | 22:19
Zo'n ding koop je niet mijn beste wereldvreemde mevrouw maar is het resultaat van knutselwerk in de schuur met zeer explosieve materialen.
De vrouw van het slachtoffer wist daar ook van want hij deed het ieder jaar.
Dan laat men hem ook nog eens samen met zijn kind naar buiten gaan om dat ding af te steken?
Helaas geen gevalletje Darwin want hij had al kinderen maar dit soort eencelligen roepen het ongeluk over zich af.
Jemig. Toevallig komt deel van de familie uit die omgeving (maar allen een stuk ouder). Heel rot voor de nabestaanden, maar als je zelf gaat lopen klooien met dat soort spul 'voor de knal' is het ook wel vragen om een keer de mist in de gaan. Alleen gaat het dan ook goed mis. In zo'n geval haal ik stilletjes mijn schouders op en mompel dan 'tja '.
@Berbaar | 30-12-17 | 22:28
De Chinees in mijn geboortedorp verkocht die dingen ook onder de toonbank. Resultaat van knutselwerk uit een Chinese fabriekshal. Resultaat echter exact hetzelfde.
@TeeJee | 30-12-17 | 22:43
Spann0nd TeeJee, U komt uit een dorp met een Chinees en ik uit een stad met vele duizenden Chinezen.
Zo leren we iedere keer weer wat van/over elkaar.
@Berbaar | 30-12-17 | 23:09
De Chinees noemde men De Chinees omdat hij een restaurant had.
"Hey schat, ik ga nu naar de chinees, wil je 1 of 2 loempia?" Dat concept, zeg maar. Er kwam later een tweede Chinees, maar dat werd de Sjanghai. Voor de duidelijkheid.
Logisch toch?
Maar je kan ze dus wel degelijk kopen. Ik moet je ook echt alles letterlijk uitleggen heh?
@ TeeJee; en daarbij liegt ie nog dat ie zwart ziet.... oh wacht..... zo enorm veel Chinezen zitten er ook niet in zijn pauper deel van zijn pauper stad.
Het ergste is nog dat Nederland al jaren in een oorlogsgebied verandert op oudejaarsavond. Ben ik nou de enige die dat volkomen waanzinnig vind?
Nee, is compleet gestoord. Maar er is wel meer gestoord in NL en de rest van de wereld (met dank aan de elite die zorgt dat het nooit opgelost wordt, het leidt heerlijk de aandacht af van hun eigen criminele vieze spelletjes). Order by disorder.
Is traditie en cultuur.
Nee dat is alvast de traditie en cultuur die de immigranten meebrengen. Ontploflim op oudejaarsdag, oorlogs gebied om 00:00.
Zoals al in een ander topic geschreven:
Hier in mijn IQ-arme wijk is het al vanaf eer-gister elke avond Raqqa-aan-de-Maas. Alsof al die 'vluchtelingen' het weer een beetje huiselijk aan het maken zijn.
Moet je voor de gein eens kijken wat er in Zweden allemaal gebeurt met nieuwjaar. Daar is het pas oorlog.
Stoere taal, maar in de praktijk zal dit niet zo snel gebeuren. Immers, een agent die schiet wacht een pittig intern onderzoek en het is de vraag of hij dan ook nog gesteund wordt door de rechter. Het zou goed zijn als de dames en heren van de rechtbank tijdens de jaarwisseling eens zouden meelopen met de politie. Dan zal de strafmaat vast wel omhoog gaan. Het is te gek dat ambulancemedewerkers belet worden een reanimatie uit te voeren.
En daar zit hem de kneep; die 'dames en heren' (dat je ze zo nog noemt) zullen zich nimmer verlagen tot een niveau dat ze zich op de werkvloer laten zien. Tenzij er uiteraard vooraf zorgvuldig is gescreend opdat er geen ongelukjes kunnne gebeuren.
Dus die enkele oprechte jurist ziet enkel het netjes georchestreerde toneelspel dat de korpschef/ BM ten tonele laat verschijnen.
Is het staatkundig niet handiger als de wetgever, het kabinet, de minister, dergelijke statements maakt in plaats van het Twitteraccount van 1 van de politiekorpsen. Prima dat ze duidelijk zijn en grenzen stellen, maar op deze manier zou het kunnen dat je verschillen per gebied krijgt en dan krijg je weer dat gezeik van "de agenten in ons dorp hebben niet getwitterd dat ze direct zouden schieten en nou deden ze het toch zonder tweet". Dacht verder dat die Ivo zo nodig landelijke politie ingevoerd had, dus Apenboom kan er ook iets over zeggen namens Gabberhouse wellicht? Het is maar een idee, je kan uiteraard ook meteen schieten, vind alles best.
Er valt gelukkig nog geen recht te ontlenen aan een niet geplaatste tweet.
Ach je moet ergens beginnen nietwaar ? Iemand moet het voortouw nemen, het is duidelijk dat politie, ambulance en andere hulpverleners het zat zijn, goed zat welteverstaan, ik vind het zeer begrijpelijk.
Kan je ze, de hermandad, niet uitrusten met opgevoerde paintball guns met extra dikke verf? Dan kan je blijven knallen op dat vullis en het doet rete pijn. Kunnen ze je nergens voor aansprakelijk stellen.
Leg die kogeltjes dan eerst een paar uur in de vriezer... gewoon voor het effect ;)
Heb ik me ook wel eens afgevraagd waarom politie dat niet doet. Gewoon een soort spraygun met onzichtbare verf die oplicht bij blacklight of zo. Kun je daarna alle 'onschuldige omstanders' eens aan de tand voelen.
@ gummetje, i like your thougts... moet je ze wel goed gekoeld bij je bewaren hehehe.
miko | 30-12-17 | 22:01
Ook dat mag niet van de wet. Winkeliers zouden graag een douche met niet-wasbare verf boven de uitgang plaatsen voor het geval er een overval zou plaatsvinden. Mag niet, is bescherming van de dader, die zou eens herkent kunnen worden aan een groen hoofd.
@miko
ik zie hier in de buurt(en) al een tijdje bordjes met "Let op: DNA spray" of dergelijke tekst. Dus dat hebben ze al.
peterdh | 30-12-17 | 22:34
Volgens mij bedoelen ze dat de spullen daarmee behandelt zijn. Dat doet men ook met de motoren van dure auto's
Ruikbaard | 30-12-17 | 22:13
Dat is dan wel ruk baard. Ik zie daar niet zoveel problemen in. Bij rellen wat kleurstof bij het waterkanon kun je naderhand alles even op kleppen en de juiste vragen stellen. Kun je die stratenmakers gewoon laten gaan die op dat moment toevallig met stenen rond sjouwde in de binnenstad
peterdh | 30-12-17 | 22:34
Ik zie net dat ze inderdaad al gebruikt worden.
Het lijkt bijna een uitnodiging aan het tuig om de proef maar eens op de som te nemen.
Iedereen weet dat de politie helemaal niet gaat schieten, en doet een agent dat toch dan moet hij 3 maanden formulieren invullen met de (grote) kans op ontslag.
Het tuig daarentegen heeft niets te verliezen. Zo rolt dat in NL, al decennia.
Inderdaad,zo denk ik er ook over.
Reljeugd gaat 'call youre bluff' spelen en agenten weten dat de trekker overhalen wel eens hele nare gevolgen kan hebben. En voor degene die denken dat iemand neerleggen geen consequenties hoeft te hebben, die hebben ze altijd. Vraag dat maar aan militairen die kind soldaten hebben moeten omleggen.
Mmm ik vind de uitleg dat de gezaghebbende instantie met het monopolie op geweld en belast met de taak van toezicht op de openbare orde en veiligheid "het dan een beetje uitlokt" niet echt hout snijden. Ze zeggen simpelweg: als jij X doet dan zijn wij aan de beurt en doen Y. En "Y" is redelijk kut voor jou. Da's geen uitlokking, da's een vaststelling van feiten. Hulde voor die gasten. Punt, paal, perk.
@miko
Ok dat is dus jouw idee ervan. Ok laat die gasten dan maar call your bluff spelen. Als ze dat doen scheelt er wat aan normale opvoeding, sociaal gedrag en nog wel wat meer. Beetje ckicken spelen met een naderende vrachtwagen die toetert en dan die de schuld geven "want die lokt het toch wel uit".... Dan verdien je het misschien om met je kop tegen de muur te knallen.
peterdh | 30-12-17 | 22:09
Weer zo een toetstenbord held dus die niet leest wat ik schrijf.
je kunt hier wel stuur roepen dat de politie dan maar moet schieten op deze onopgevoede jongens (weet je wanneer gaat men corpsballen dan eens abknallen?? )
Maar ik denk dat de zieleknijpers van de politie overuren moeten draaien als ze werkelijk gaan schieten op alles wat met vuurwerk gooit. En als daar de gemiddelde agent geen moeite mee heeft dan begin ik me toch echt zorgen te maken want dan sporen de agenten niet.
Werkelijk, soms denk ik dat ik hier op de Sharia voor Nederland.nl ben beland.
@miko | 30-12-17 | 23:24
Werkelijk, soms denk ik dat ik hier op de Sharia voor Nederland.nl ben beland.
-------------------
LOL mij bekruipt soms exact dezelfde gedachte als het hier gaat over mensen die de wet overtreden.
Dan wenst men ineens de meest vreselijke lijfstraffen of andere gruwelijkheden.
Ik hou het maar op reaguren met de onderbuik of met een hoofd met wat te weinig hersencelletjes.
@miko (en berbaar)
Het bericht is duidelijk genuanceerder. Er staat niet: "We schieten op alles wat beweegt als ons iets niet bevalt", Er staat: "Gasten, haal geen rottigheid uit want als we gehinderd worden in ons werk zullen we actie moeten ondernemen. Dat kan uitlopen in een aanhouding, boete of misschien erger waarbij je gewond raakt omdat we *echt* moeten ingrijpen". En dat is inderdaad te taakomschrijving van de instantie die het monopolie op geweld heeft. Het orderlijk laten verlopen van ons leventje, en corrigerend optreden waar nodig, desnoods met geweld.
Dus maak er niet van dat de politie maar mensen afknallen omdat ze rotjes gooien. Maar Als de politie moet ingrijpen, dan doen ze dat en hebben ze mijn ok. Als dat is omdat er 3 tienjarige bijna-pubers rotjes gooien zal dat gepast zijn. En zullen ze niet gaan schieten maar vermanend toespreken, desnoods met een schop onder het hol ( www.dumpert.nl/mediabase/963101/efb279...) . Als dat is omdat 5 gasten van in de 30 een vrouw aanranden in een van de vrouwvriendelijke safezones die we tegenwoordig moeten accepteren en verwelkomen, dan mogen ze wat mij betreft gericht met scherp op het hoofd schieten. Alles daar tussenin is aan jullie zelf in te vullen.
Zo zeg ik al jaren dat de politie eens op moet houden met alleen maar stakingen voor meer geld/salaris, maar de boel eens echt plat moeten gooien voor meer/betere bevoegdheden zodat het formuliertjes invullen en meer van die achterlijke grappenmakerij eens verdwijnt en zij hun werk kunnen doen zonder die angst op ontslag etc...
@Berbaar | 30-12-17 | 23:44
Ah en hup daar is de in het extreem getrokken deugreflex alweer, de zachte heelmeester groupies, moeilijk he gezond verstand gebruiken ?
Dan ook een keer doen.
Terecht!
Helemaal gelijk. Maar zal wel teruggefloten worden wegens te kwetsend oid. Je moet tenslotte rekening houden met het toekomstperspectief van die jongens.
Wie is er omgekocht om de politie in makkelijk ontvlambare rotzooi te steken?!? www.trouw.nl/home/voor-een-tonnetje-o...
Niet dat vuurwerk op hulpverleners te tolereren is, maar als een beetje agent iemand uit een brandend huis of auto probeert te trekken is het OOK handig dat het plastic niet in de huid smelt. Wat was er mis met de lederen jas?
Oh, maar dan ken je de aanbestedingsprocedure nog niet?
Bij de brandweer had men destijds het idee nieuwe helmen te willen. Dus een set in het buitenland besteld en getest. Prima dingen, zo leek het. Totdat de baas (we hebben het over jaren geleden) ontdekte dat, zodra die mooie witte en gouden helmpjes zwart werden van de roet en stof, plots wel ernstig in gebreke bleven en gewoon smolten )omdat ze van plastic waren, je verwacht het niet). De brandbestendigheid was dus afhankelijk van hoe schoon je je helmpje hield.
Waarschijnlijk zitten we nu aan dezelfde groep te denken die ook voor defensie absoluut prutmateriaal levert. Er zit een stoffenmaker in gelderland (Ten Cate, levert ook aan de VS) die kan leveren wat aan de (voor zover ik me herinner zo'n beetje alle) eisen voldeed, maar die werd het niet omdat er een kasboekpiloot een paar stuivers wil besparen. noventas.mobi/index.php/kleding-defens...
Als ze nou bij defensie en de politie eens gaan samenwerken voor goed materiaal kan het nog wel wat gaan worden.
Ik ken ook nog een filmpje uit dit jaar van een politicus die hetzelfde euvel naar voren bracht ivm de gebrekkige vesten van onze militairen. Nou, als die militairen hun eigen uitrusting kunnen kopen dan kan de politieagent dat toch ook?
Robocop, nu in Weesp!
Wat een lachertje.
Misschien eerst maar even afwachten tot maandag?
@Ichneumonidae
Ok, ga jij even hun bluf testen in Weesp? Ik fix nog wel een doosje strijkers voor je dan.
Is taseren alweer uit de mode? Zelfs het dreigen daarmee sorteert veel effect.
Daarnaast familie niet willen helpen omdat zoonlief iets fouts doet, vind ik bij onschuldig zijn aan het gepleegde feit, uiterst laakbaar gedrag.
En de filmpjes dat ze vervolgens in hun broek zeiken op internet zetten.
Wellicht is vuurwerk de aanleiding, maar reken erop dat we komend jaar te maken krijgen met agenten die hun vuurwapen makkelijker gebruiken. Onderbezet, overwerkt en steeds meer tuig op straat.. Slechte mix..
Mijn zegen hebben ze.
Wanneer je je normaal gedraagt heb je daar geen last van, wellicht gaat bij de politiek ook de oogjes eens open want onderbezet en overwerkt ? rarara hoe zou dat nu komen...
Van mij mag de politie dezer dagen standaard met rubber kogels schieten op iedereen die iets naar anderen gooit of anderen in gevaar brengt met explosieve en brandbare troep.
Snel, hard en veel. Het hoeft niet dood, echt niet, als het maar even wat voelt dat terug beweegt naar een normale sociale houding.
Prima comment, inderdaad, ff een rotschop dat je weer even normaal doet. Kan helemaal geen kwaad bij sommmige mensen.
Exact, rubber kogels en de lange gummi lat ook gewoon weer mee, wie niet horen wil...
Zet thee, wij doen t niet meer. maar in geval van uitzondering voor jullie altijd. want wij verbinden zelfs met een pedofiele, vrouwonterende overheersingsideologie.
Tja.
Weesp. In heb er jaren geleden jaren gewoond en ik zou er voor geen goud meer willen wonen.
Ik beschouw het inmiddels als verloren gebied.
Verder is (of in ieder geval was) de politie Weesp een corrupt zooitje onder de leiding destijds.
Mmm Weesp is dus afgeschreven, net als Utrecht, Amsterdam, Rotterdam, Almere, en al hun omliggende steden, daarnaast wat plekjes als Delfzijl, Oude (en Nieuwe) Pekela, Ter Apel en weet ik welke nog meer ..... Mmmmm hebben we ons land soms in de uitverkoop gezet omdat we van pis gemaakt zijn???
Ik zeg doen ! Voeg de daad bij het woord.
En dan te bedenken dat het centrum van Weesp vuurwerkvrij moet zijn.
Maar dat zal wel loslopen met de plaatselijke hermandad.
Men loopt nog steeds te emmeren over een nekklem van een paar agenten in Den Haag. Denk maar niet dat ze hier een 9 mm in iemands lijer jagen. Ze kijken wel link uit.
Gewoon altijd handen af van hulpverleners. Beetje jammer in de waarschuwing is het zinnetje mbt in het ziekenhuis belanden als de politie het wapen gaat gebruiken. Gelijk voor die rottige kop schieten en de beelden tonen op tv en internet. Misschien dat we dan eens van dat tuig af komen die het werk van hulpverleners onmogelijk maakt. Gaat een slachtoffer dood door tegenwerking van de hulpdiensten, dan krijgen de daders fop-straffen (als ze al gepakt worden en het OM kans ziet voor de verandering wel een correcte aanklacht te formuleren) terwijl de familie van het slachtoffer hun leven lang nog met de problemen zitten. Eerst gericht schieten, dan pas in discussie (beetje ongenuanceerd, maar de boodschap is wel duidelijk denk ik).
Gelukkig heeft de politie nog de mogelijkheid iets terug te doen en kogels door die rottige koppen te schieten, maar mijn (klein)kinderen hebben deze mogelijkheid niet, maar ze hebben in het verleden wel knalvuurwerk naar de kop gesmeten gekregen waardoor ze o.a. permanent blind hadden kunnen worden. Persoonlijk vind ik het smijten van vuurwerk naar kinderen (die niets terug kunnen doen tegen het tuig) veel erger dan het smijten van vuurwerk naar politie-agenten die desnoods de lamzakken met een gericht schot uit kunnen schakelen.
Wladimir 1928 | 30-12-17 | 21:37
.
Eens. En voeg dan aan kinderen ook maar honden toe.
Zou al een stuk schelen als de leeftijd omhoog zou gaan voor bezit van vuurwerk. We sturen jongen en meisjes pas het leger in als ze minimaal 18 zijn. Die mogen werken met ondeugdelijke munitie. Het huidige vuurwerk benaderd gewoon de kracht van handgranaten. Dat moet je niet in handen geven van kinderen en puberende jongetjes. Leeftijdsgrens instellen, dan is het ook langer verantwoord dat mensen nog zelf vuurwerk afsteken. Uiteraard zijn er ook Tokkies van volwassenen die zich nauwelijks weten te gedragen, maar daar ebben we het volwassen strafrecht voor (is nog niets, die taakstrafjes, maar is al een stuk duidelijker).
@Lupuslupus: je krijgt een heel goed beeld van mensen door te kijken hoe ze met huisdieren omgaan. Zullen vannacht wel weer de nodige katten worden opgeblazen met een rotje aan/in hun lijf gebonden of honden worden bekogeld met zwaar spul. Echt triest...
Geloof me, het moment dat er een video versprijdt wordt waarop een agent op iemand schiet die net een cobra naar ze gegooid heeft, wordt door iedereen en zijn moeder op de NPO keihard afgekeurd. Familie van de gooier mag uitgebreid huilie huilie doen over dat het zo’n lieve jongen was en de agent wordt uit zijn functie ontheven.
Want zo gaat dat tegenwoordig.
*verspreidt...
Hou toch op met die kletspraatjes. Onze flutrechters gaan gewoon weer taakstrafjes en boetes opleggen. Onze politici zullen diep geschokt zijn. De diender die een waarschuwingsschot lost zal onder een microscoop komen te liggen. Je kunt in dit land beter met vuurwerk gooien dan met varkensvlees.
Bouw gewoon meer kickboksbuurttheehuizen. Dan komp alles goei.
Man man man
Zou ook graag rechters zien die wat beter optreden, inderdaad. Als zo'n stuk vuilnis klaagt dat "de agenten mij sloegen en ruw met me omgingen" nadat hij ze met vuurwerk bekogelde, dan moet zo'n rechter antwoorden: "Ja, wat verwacht je verdomme dan?" En dan extra straf oplegt wegens een gebrek aan berouw.
Precies wat ik dacht. Zonder dat de bezem wordt gehaald door onze rechterlijke macht gaat dit nooit gebeuren.
Dit is een jaarlijks terugkerend riedeltje. Na de vorige jaarwisseling is inderdaad soms wat forser ingezet op de eis. Maar ja, empathische rechters hé.
Niets ten nadele van de agenten die er dit jaar weer staan hoor. Ik had die pet allang aan de wilgen gehangen met zoveel tegenwerking.
Ik denk dat het een roeping is, bij de politie gaan. Voor de lol of de poen hoef je het allang niet meer te doen. Net zoals het onderwijs of verpleegkundige trouwens... Niet toevallig ook dat bij al die drie beroepen onze prachtkanjers uiteraard weer voor de grootste problemen zorgen bij het uitoefenen van je vak.
Het zou mooi zijn als het vuurwerktuig dit jaar daadwerkelijk zou worden aangepakt, en als ze vuurwerk hebben gegooid naar andere mensen (hulpverlener of niet) dan een meerjarige gevangenisstraf voor dit tuig (en daarna, indien dubbel of buitenlands paspoort, terug naar huis). Maar ik vrees dat zowel politie als ook het OM en de D'66 rechters ook in 2018 weer nauwelijks op zullen treden. Helaas.
Dreigen met geweld. En sinds wanneer doen we dat? Nieuw EU dingetje, mensen laten wennen aan geweld tegen burgers. Wie heeft dit bericht opgesteld? Zeer verontrustend dit soort dreigementen van de politie.
Ja
Zal wel met de situatie te maken hebben; onze veldwachterij schiet echt niet als er toevallig een rotje op 5 meter van ze af wordt gegooid. De maatschappij is inmiddels veranderd, meer mensen van diverse pluimage op de vierkante kilometer, dan is er maar weinig nodig om het te laten escaleren . En van mij mogen ze dan ingrijpen; hell, hadden ze dat maar vanaf het begin gedaan met onze nieuwe prachtkanjers, had een hoop ellende gescheeld. Iedereen plezier verder met zijn vuurwerkjes, ik blijf lekker binnen vanavond.
Haha, handhaving zoals in landen als Turkije en Saoedi_Arabië #facepalm
Geen polyester kleren aan mocht je morgen op pad gaan tijdens middernacht!
Daarom opdonderen met dat tokkie/allochtonen vuurwerk,
heeft niets meer met nieuwjaars feestje te maken, het is een vrijbrief om iedereen en z'n moeder met ontploffende projectielen te bestoken.
Waarom die velen mensen die gewoon doen met vuurwerk laten boeten voor die paar gekkies. He, een moslim die ontploft, dus alle moslims zijn slecht..?
Mark_D_NL
De moslim ideologische motieven zijn bij voorbaat het kwaad, ploflims worden standaard niet door andere moslims afgewezen, er zijn geen moslim marsen georganiseerd om tegen moslim terrorisme te protesteren maar owee als een veroordeelde kansenprinsje te hard door de pliesie wordt aangepakt, dan staan de straat zwart van de discriminatie roepers, dus Mark, vreet jij morgen een, door een kanspareltjes gegooide nitraat bommetje, en dan spweek ik sje ovel mofen weer.
Hoop dat ze beter kunnen schieten dan Nederlands schrijven...
"... en ons bekogelD met vuurwerk".....
Marokkanen verdienen het respect te krijgen dat zij verdienen. Van A tot Z.
Van 0 (nul) tot 0 dus
De daders zijn de slachtoffers van het lakse en zachte beleid van de afgelopen 40 jaar.
Doet me denken aan een aflevering van de onvolprezen Vader & Zoon strip.
Vader: "Dat hoor je vaak tegenwoordig, dat de jeugd wordt 'opgevangen en begeleid'. Wat een flauwekul; vroeger kregen we gewoon een trap onder onze kont."
Zoon: "Dat krijgen ze nu ook, maar daarna worden ze opgevangen en begeleid".
Dat laatste is het beleid wat we nodig hebben. Eerst laten voelen en dan kijken of ze willen horen, en ze weer op het rechte pad krijgen.
@Mark_D_NL | 30-12-17 | 21:20
Dat van die daders die slachtoffers zijn bedoelt u vast ironisch. Maar om misverstanden te voorkomen: ik ga i.h.a. uit van wilsbekwaamheid van het _individu_ en leg de verantwoordelijkheid voor eigen handelen dus primair daar. Neemt niet weg dat jarenlang zacht / fout overheidsbeleid dit principe consequent tegengaat en collectief slachtofferdenken daarentegen juist stimuleert. Gevolg: meer huilies dan kerken.
Nu nog de daad bij het woord, zal mij echt benieuwen of dit inderdaad gaat gebeuren. Geen enkel mededogen met die klootzakjes die vuurwerk gooien naar andere.
Fijn van Rossem dat je weer de focus legt waar die hoort en dus niet bij de niet bestaande zwart-wit verhouding ( althans niet in NL maar wel de VS) maar bij het ongelooflijke tuig in ons land. Meestal naffers, meestal moslims.
Heel wat autoeigenaren in Utrecht en omgeving al wat aan mogen beleven. En nee, dks, dat waren geen autowrakken die voor de lol de fik ingingen.
Heeft hij net een striker in zijn gezicht gehad, evenwichtsorganen naar de klote zicht kwijt en dan verwacht onze professor dat er tussen de ogen geschoten word. Niet te zware eisen stellen. Gewoon een raak schot is voldoende toch?
En nou maar hopen dat de pliesie inderdaad eindelijk eens gaat schieten, zonder natuurlijk onschuldigen te raken, maar ... wie buiten de aangewezen tijden om legitiem bommen af te mogen steken (nogmaals: dat is alleen op oudjaarsavond - MORGENAVOND dus! - tussen 18:00 en 02:00 uur!) toch meent hier niets mee van doen te hebben, die is wat mijn betreft al direct AF.
En volk dat ook nog eens meent om hulpverleners, ambulancepersoneel, enzovoorts te kunnen hinderen bij hun hoogstnoodzakelijke werkzaamheden: op z'n minst een maand Rottummerplaat.
Volgens mij moet dat politieuniform even naar de coupeuse...
Wat een extreme schade zeg, wat was dit? Een handgranaat? Of zijn die wespenpakjes niet vuurbestendig oid? Vragen...
Volgens mij smelt de politie kleding, waren toen ook al verhalen dat ze kapot zweten in die kleding als het 25 graden was.....
@Tony Chocolate | 30-12-17 | 21:24
Dat kan toch niet waar zijn? Brandbare kleding...? Politie zal vaak bij "vurige" gebeurtenissen moeten helpen zoals branden, autoongelukken, ... vuurwerk, demonstaties met ... vuur.. dingen.
Slecht, heel erg slecht. Arme jongens. Loop je dan in je gele komo-zak.
Eerst slaan -hard-, dan weer slaan -ook hard- en dan nog eens slaan. Daarna misschien vragen stellen. Petjes moet je niet als met rede begaafde wezens zien, dan gaat alles mis.
Geen woorden maar daden aub. Die PR praatjes dat zal allemaal wel.
"Ali-chtoon"
Wat is beko-geld?
Jammer dat de baas van de baas van de baas van de baas van deze politie vindt dat de politie niet mag ingrijpen
Zo is dat. Eerst schieten, dan pas waarschuwen. Zero tolerance please.
En dan minstens 3 generaties lang volhouden, zodat het er van huis uit ingestampt wordt. Twee jaartjes werkt niet, dan verwatert het weer en zijn we weer terug bij af.
Uiteraard!! De lat er over!! Fout parkeren?? Auto kwijt!
@ miko: jij snapt echt nul dingen. Misschien moet je eens een uurtje meedraaien met de hulpverleners morgenavond. Als je het al een uur volhoudt. Krijg jij alleen een gummiknuppel, want schieten hoeft niet volgens jou.
En verder wat @ Jackanders zegt. Al dat tuig moet al 80 kleuren stront schijten bij alleen het idee al om buiten de toegestane uren vuurwerk af te steken, laat staan daar dingen mee te doen waar het niet voor bedoeld is.
Robin Hood | 30-12-17 | 22:15
Muts,ik heb al eerder gezegd dat het hinderen van hulpverleners op wat voor manier ook zwaar bestraft mag worden. Dus wat lul je nu??
En voor je informatie, ben in mijn jonge jaren nog al eens vrijwilliger geweest
Jij doet sarcastisch. Hou dan ook je mond als je niks zinnigs te melden hebt.
Hebben we nog van die good-old waterkanon wagens?
Niet dodelijk, ontnuchterend en hun vuurwerk collectie van een maandsalaris direct onbruikbaar.
Handen AF van onze hulpverleners.
Dat zouden meer korpsen moeten zeggen. Maar dan niet alleen zeggen. Als de eerste twee neer gaan slaat de rest echt wel op de vlucht. Hoop niet dat het nodig is, maar zo wel hebben jullie mijn zegen!
Nou succes politieman die een kind van 16 om verknalt vanwege een rotje. Ik denk dat dit vooral voor de bühne is.
Flink aanpakken degene die het in zijn stomme harses haalt hulpverleners of politie te bekogelen met vuurwerk. Maar de korpsleiding moet ook snappen dat dit ook pure bluf is.
Just try it!
Een kind van 16 dat een stuk uurwerk gooit dat meerdere keren zwaarder is dan een handgranaat heeft het recht verspleet op een zachtaardige behandeling. En of het echt bluf is denk ik niet. Onze mannen/vrouwen in uniform zijn het echt zat om als schietschijf te fungeren. En dan zijn er nog maar twee opties, stoppen of keihard aanpakken. En de eerste is geen optie!
broodje gezond | 30-12-17 | 21:12
En er weer op als een bok op een haverkist.
Jij denkt dat een agent er mee weg komt als hij in een drukke straat midden in de nacht na dat iemand vuurwerk heeft gegooid (gegooid voltooide tijd) die persoon onderste boven knalt/??
Persoonlijk vind ik jecomment zo stompzinnig dat je het recht heb verspeelt hier nog langer te plempen ,maar he, daar ga ik niet over. net zo min dat een politie rechter en executeur tegelijk mag zijn.
De uitspraak klinkt stoer maar zal in de praktijk niet veel betekenen.
Waar dus helemaal niet mee gezegd is dat ik vind dat vuurwerk gooien naar politie of dergelijke mag. Maar oke,je broodje is gezond je hersenen iets minder.
broodje gezond | 30-12-17 | 21:12
U leest/kijkt teveel mainstream media. Al die praatjes over vuurwerk dat zwaarder zou zijn dan een handgranaat komen van de politie en de politiek die onwetenden angst aan willen praten en daarmee de steun voor het afschaffen van particulier vuurwerk willen vergroten. Wat zit er volgens u überhaupt in vuurwerk dat het zwaarder zou maken dan een handgranaat?
De schade aan dat uniform was niet van 'een rotje'.
Als iemand het soort vuurwerk gebruikt dat zeer degelijk materiaal zoals dat gebruikt voor politieuniformen aan flarden scheurt, dan kan daarmee ook zeer zware verwondingen veroorzaakt worden. En in dat geval staat een politieman/-vrouw/-thingie in het volste recht om zich daar - zonodig m.b.v. een wapen - tegen te verdedigen.
En als 'een kind van 16' willens & wetens bereid is tot dergelijke acties over te gaan, dan zit er al een behoorlijke kronkel in de kop. Oppakken en opbergen voor het opgroeit tot iemand die een stapje verder gaat.
VeelTeSteil | 30-12-17 | 21:20
Zoek even op het internet naar een paar filmpjes over de effecten van Cobra 6 of 8. Als dat naast je hoofd ontploft overleef je het niet. Cobra 8 bevat 100 gram kruit!
Liever een 9mm door de knie dan een super cobra 20 op je kop.
broodje gezond | 30-12-17 | 21:34
Ongetwijfeld je moet er minstens een meter of 10 vanaf staan anders raak je minstens behoorlijk gewond. Ik heb er wel eens eentje in het echt afgestoken zien worden en dat geeft een helse klap, zeker vergeleken met Nederlands knalvuurwerk. Maar even sterk of sterker dan een handgranaat is gewoon onzin. Handgranaten zijn gemaakt om te doden, vuurwerk niet dus alleen daarom al niet.
Litsehimmel | 30-12-17 | 21:22
Zonder een waarde oordeel te geven of de politie moet schieten of niet. Maar wat denk je dat de eerste politie agent die een burger neerschiet vanwege vuurwerk te wachten staat? Een schouderklop of een duw?
Nitraat in beton is gewoon een granaat. Zij het een primitieve. Wel shrapnel.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
waarom is dit in het nederlands ?
Ko.Nein | 30-12-17 | 21:30
Die met dubbel paspoort spreken ook beide talen. Laten we het simpel houden.
En wie geen Nederlands kan lezen heeft een achterstand, daar kun je niet op anticiperen. Verder snap ik wel wat je bedoelt hoor.
REAGEER OOK