Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

D66 maakt privékwestie van Designated Survivor

Slecht Netflix-script: D66 wil van de regering een privékwestie tussen twee mensen maken, door Pechtold en Ollongren in een niet nader te noemen Schevenings appartement te verstoppen om ze te beschermen tegen een aanslag op Prinsjesdag. 

Social

Du moment dat D66 de macht in handen heeft, is het allerlaatste beetje liberalisme in de partij verdampt en is het alleen nog maar ikke, ikke, ikke. Ollongren wil iedereen de mond snoeren, Pia Dijkstra wil haar bejaardenmoord & donorroof zo snel mogelijk doordrukken, chronisch liegende keftekkel Keesje Stemvee huilebalkt over kritische online mediaas en Alexander Pechtold spoelt het laatste partij-kroonjuweel door de plee van zijn Scheveningse privékwestie. En nu is er ook nog nieuwkomer Joost Sneller, die vreest dat een aanslag een einde kan maken aan de vers verworven macht van D66 en daarom twee DESIGNATED SURVIVORS wil aanwijzen, voor als de moslims, extreemrechts, de Russen, een hooivorkende kiezersmeute die het echt helemaal zat is en/of gewelddadige coupplegers uit Brussel op Prinsjesdag het kabinet komen opblazen. Want ook in "uiterst onwaarschijnlijke scenario's" wil D66 de zittende macht behouden als privékwestie van het partijkartel. Joost Sneller moet er niet aan DENKEN dat het Nederlandse volk na een aanslag op alle politici ontdekt dat we die Haagse hufters helemaal niet nodig hebben voor ons eigen leven & welzijn. Een Emmy zit er niet in voor dit malle script. De prijs voor Slechtste Spin Om Af Te Leiden Van Pechtolds Politieke Probleempje wel.

Social

Reaguursels

Inloggen

In tijden van nood keert Nederland zich al ca. 500 jaren steeds tot de Oranjes, wat is daar mis aan? In tijden van noodtoestand is de democratie en rechtstaat in alle landen van de wereld buiten werking en neemt het geweldsapparaat het bestuur en bescherming van de openbare orde aan zich, aangezien er geen tijd is voor democratische besluitvorming. Welke democratische legitimatie heeft "Het Overlevende Kamerlid" waar mogelijk maar liefst 2000 of 0,03% van de stemgerechtigde Nederlanders op gestemd heeft?

AlexanderVissers | 20-12-17 | 13:39

Wij, regelneven en regelnichten van de politiek, regeren over ons graf. Want zij (het klootjes volk) lopen als lemmingen alle kanten uit, als wij het niet regelen. Hoe arrogant wil je het hebben?

PieterPassant | 19-12-17 | 20:05

Oplossing voor een niet bestaand probleem, dit is al allemaal keurig geregeld via de kieswet. Mocht de regering de 4 jaar om wat voor reden niet vol kunnen maken dan kiezen we op een democratische manier een nieuwe. Het komt regelmatig voor dat we binnen 4 jaar nieuwe verkiezingen hebben, komt dik in orde.
Is D66 bang dat eventueel nieuwe vertegenwoordigers het volk beter vertegenwoordigen dan de oude vertegenwoordigers? 'tja dat kan wel eens gebeuren in een democratie.

W_F | 19-12-17 | 19:19

wat een onzin weer van Peggold om de aandacht af te leiden van iets anders.. en zelffs Pia is weer ingezet om de gemoederen met iets (weer)bezig te gaan houden..
Wat is het toch een lusser die Alexandor, en dan te bedenken dat die man jaren over de studie Geschiedenis heeft gedaan, alwaar hij had kunnen leren dat mocht op Prinsjesdag de hele meute in 1 keer kapot stuk is in deze 'veilige samenleving' ( wat nooit gaat gebeuren) dan hebben we Amalia die op haar 18e alvast vergoed gaat worden als troonopvolger en tot die tijd zijn haar Ooms best bereid om meteen gekroond te worden om dit land te 'redden'. Die Pieter van Oranje is zelfs een betere optie dan die 2 surviors, die Pieter die weet hoe je van heel veel nog meer heel veel kunt maken.. met winst!

fikkieblijf! | 19-12-17 | 18:08

Natuurlijk heb je twee designated survivors nodig. Pechtold, da's één. En dan nog iemand om die flat aan te verkopen.

LibertasSimplex | 19-12-17 | 16:15

Lucht(penthouse)appartement om de aandacht van corrupte Peggy af te leiden.

just another liberal | 19-12-17 | 15:22

Jaren vijftig: BB bunkers bouwen, McCarthy + heksenjachten, UFO's, 'De Russen komen', survival-kits. Niet de chr/gr-istelijke partijen maar een Dodo partij blijkt zo retro aan het verachterlijken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-12-17 | 15:02

Je mag toch hopen dat de eventuele aanslagpleger niet een zodanige amateur is dat ie er nog 2 laat overleven... zucht.

pijko | 19-12-17 | 15:00 | 1

Hebben Juncker en Franske met hun bezopen harsens iets zitten verzinnen voor als het volk een Nexit eist.

corbiere | 19-12-17 | 17:25

Ik vind het gewoon appsociaal. Als ik een huis van mijn ouders erf, moet ik bergen belasting betalen.
Als je Pechtold heet waardeer je een 350.000 appartement op 77.000, meldt het niet, en betaal geen belasting. #oplichting van de burger, asociaal regentengedrag. Democraten 66 zijn tegenwoordig Dictators 66 zonder dat ze hun statuut hebben aangepast. (Moet je als vereniging zomaar eens proberen). Oftewel regenten staan boven de wet. Tijd dat er een terechtwijzing komt (oproer of opstand is mij om het even. )

InAnumPerRegimine | 19-12-17 | 14:03

Doorgesnoven '66.

o)+ | 19-12-17 | 14:02

Denk dat Pechthold eerder zou moeten verhuizen naar een appartement in de gevangenis van Schevening bij voorkeur geluidsdicht. En in zijn donorcodicil laten schrappen dat die bolle arrogante ogen nimmer beschikbaar komen voor transparantie voor een van de gewone Nederlanders.

Goedverdoemme | 19-12-17 | 13:59

Gewoon een afleidingsmanoeuvre m.b.t. de appartementenrel van Alexander de Grote. Kennelijk hebben ze een lade met het opschrift: "slechts openen bij politieke stommiteiten", waaruit ze onbeperkt kunnen putten.

oliebolletje123 | 19-12-17 | 13:45

Te veel Netflix gekeken. Iemand aanwijzen die survivor is lijkt mij al een tegenspraak.

Simon_GS | 19-12-17 | 13:28

Designated Survivor? Wat n populistische onzin!

Munchhausen | 19-12-17 | 13:23

Zou me niets verbazen als de designated survivors strategie ons straks opeens opzadelt met Partijleider Alexander de Groteske en Czarina Ollongren.
Die claimen dan dat de Russen achter de aanslag zitten en verklaren oorlog aan het nepnieuws om vervolgens ons land met de oorlogswet in de hand versneld verder om te vormen tot een betenisloze, donker-grijze EUSSR-staat.

Rommelende Onderbuik | 19-12-17 | 12:57

Intussen in een bunker in Noord Korea, ...

Nee alle gekheid op een stokje, het doet me denken aan die scene in Blackadder waar Edmunt zijn hele familie uitmoord om zelf koning te kunnen worden.

Als je de kans hebt de gehele zittende regering uit te moorden, ga je die 2 designated survivors ook wel te pakken nemen. Trouwens in elk modern land/bedrijf is het zo dat de nummer 1 en 2 nooit samen reizen en uiterst zelden op hetzelfde event aanwezig zijn.

Lt-Kol Kilgore | 19-12-17 | 12:49 | 1

Het is gewoon buigen of breken..
Dit laatste gaat gebeuren, en hoop dat ik dat nog meemaak.. Dat die gasten in veren en pek en met een kale kop alles word afgepakt en mogen leven zoals wij dat al jaren doen..

Trek123 | 19-12-17 | 13:03

Cui bono?
Who’s leakage?
Kajsa did it. No Putin this time..

wezen | 19-12-17 | 12:41

Merkwaardig dat D66 nu net in de periode van het licht en de vrede aan een dramatisch scenario van een fatale aanslag denkt. Lijkt me logisch dat dan de vice-premier en een van de plaatsvervangende Kamervoorzitters niet in de Ridderzaal gaan zitten. En laat Pechtold dan vanuit zijn appartementje het schouwspel volgen.

Mannes | 19-12-17 | 12:35 | 1

Een aanslag? Van wie dan? Toch niet van de grimmigteerde gelukszoeker!?

boerk | 19-12-17 | 12:55

Hoe zit het met de organen die dan vrijkomen bij zo een black swan gebeurtenis? worden die persoonlijk geoogst en gedesignated door harvester Pia

HetOorAakel | 19-12-17 | 12:35

Goh, hoe noemen we dan een erfenis ?
Die gast weet niet wat ie lullen moet, wat een onverlaat.

Wilde m nog vragen of ie met deze opmerking niet toegeeft dat ie gewoon een rijke slaaf(hunchback) is van de elite.
Alleen krijg je daar weer een achterlijk antwoord op.., dus maar niet doen...

Trek123 | 19-12-17 | 12:54

Een democratisch gekozen reserve bestuur dat de benoemde bestuurders controleert is op zich een heel goed idee.
Maar waarom slechts 2 designated survivors?
Laat elke partij gewoon een reserve fractie benoemen. Want bij slechts allemaal een reserve fractievoorzitter klopt de weging niet meer.

En nu weer verder met de achterliggende reden van deze toevallig vandaag gelanceerde afleidingsmanoeuvre: De weledelgeboren Drs. Alexander Pechtold.
Gewoon omdat steekpenningen, en de eventuele straf daarop, altijd voor rekening van een privépersoon zijn.

Ben-Bataaf | 19-12-17 | 12:17

Wat een onzinverhaal waar dat d66 mee aan komt zetten net of een kamerlid weer wat te doen bij een aanslag, de binnenlandse veiligheidsdienst trekt dan aan de touwtjes.

zwaanshals | 19-12-17 | 12:10

Twee aangewezen overlevers. En als de terrormennekes die gasten nou ook pakken? Wathan mien jong ?

van Oeffelen | 19-12-17 | 12:09 | 3

D66 stelt voor om een Designated Survivor Reservist aan te wijzen voor het geval dat na een aanslag op Prinsjesdag ook een aanslag is gepleegd op de twee aangewezen overlevers.

Van Urk | 19-12-17 | 12:19

Ik stel voor om Pechtold eens goed te onderzoeken, ik word hier zo pissig over, ben laaiend.

gato | 19-12-17 | 12:28

Eens, er klopt iets helemaal niet met die man.

Muuke | 19-12-17 | 13:01

Ik stel voor dat we een soort democratisch gekozen A-team aanstellen voor het geval dat bij een aanslag het politieapparaat en defensieapparaat buiten werking worden gesteld. Ik nomineer hierbij Kim Holland.

Van Urk | 19-12-17 | 12:08 | 1

roflol

Eigenlijk een prima idee. Neuk de vijand!

Teleo | 19-12-17 | 12:10

De dichter "We have constructed pyramids in honor of our escaping".
De biograaf "No One Here Gets Out Alive".
Vooral en strategisch blijven toestemmen mensen; een andere smaak is er niet.
"Once you have their vote, you never give it back."

hallevvezool | 19-12-17 | 12:07

Disclaimer: Als er een dergelijke aanslag plaats zal vinden op Prinsjesdag dan heeft D66 daar absoluut niets mee te maken!

tata1981 | 19-12-17 | 12:06

Heeft D66 al voorgesteld om een verkiezing van The King of the North te houden?
Jammer dat Halsema er mee is opgehouden, nu moet er iemand anders als vuurspuwende draak gezocht worden.

spanarchist | 19-12-17 | 12:05

Gaan ze dan ook voortaan al lopend door gangen en corridors met elkaar praten en naar hun telefoon kijken? En gaat Rutte dan ook met zo'n gruizige stem praten?. D'66 en democratie. Het is toch hun dingetje.

batvoca2 | 19-12-17 | 12:05

Jean-Claude Druncker kan toch samen met Martin Schultz of een andere Duitser de honeurs waarnemen? Die zijn dat gewend zonder verkiezingen.

Watching the Wheels | 19-12-17 | 12:04

Ik moet Kees(je) Verhoeven in één ding gelijk geven: Powned verspeelt elk moreel krediet door belastinggeld te betalen aan No Surrender.

Panos88 | 19-12-17 | 12:04 | 1

Ach, het geld gaat dan in ieder geval niet naar een BN-er. Of is Henk Kuipers inmiddels ook al aan het collecteren voor een ziekenhuis voor kleine meisjes in Afrika met een kunstheup en een oog?

O2Neutraal | 19-12-17 | 12:24

Het stond al in de tekst van @van Rossem maar ik dacht dat het een grap was.

eastender | 19-12-17 | 12:04

Ach, ik zie het al, ze hebben op netflix een serie gekeken met de titel 'Designated survivor'. Als werkelijkheid en fictie door elkaar gaan lopen is een plek in het machtscentrum van dit plopsalandje geen goed idee. Moven, svp.

eastender | 19-12-17 | 12:02

Dedain66 Weg ermee.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 12:02

Terry en de Hiddemeister dan maar.

PresidenteDeConjovia | 19-12-17 | 12:01

Dus eigenlijk komen alleen de fractieleiders en Pieter Omtzigt in aanmerking. De rest van de nono's is gewoon op de lijst geplempt en niet democratisch verkozen. Die zijn dus net zo legitiem als een ambtenaar. Dom plan dus.

deministerpresident | 19-12-17 | 12:00 | 1

Degene die overblijven zijn dan in oorlog. Nu weet ik niets van oorlogrecht maar een Generaal lijkt me logischer dan iemand die een paar jaar assistent-woordvoerder is geweest.
Na een tijdje komt er vanzelf e.o.a. burgemeester bovendrijven om weer wat burgerstructuur aan te brengen.

Teleo | 19-12-17 | 12:09

En dit is waar zogenaamd rechte rug principieel heertje Gert-Jan Segers‏ hand in hand kabinetje mee speelt ?
Decadent zooitje laaielichters, bij D66 is de grootheidswaanzin echt onbegrensd...

iew | 19-12-17 | 11:58 | 2

De onbenul Segers komt er nog wel achter dat hij een pact met de duivel heeft gesloten. Maar de CU was zo machtsgeil dat ze hun kop in de Demoncraten66-strop hebben gestoken.

Lupuslupus | 19-12-17 | 12:02

Inderdaad, het is onbegrijpelijk Lupuslupus.

Van Urk | 19-12-17 | 12:10

Kijken we even achterom in de geschiedenis, dan zien we dat 's lands bestuur achter Wilhelmina het land uitholde toen iemand boe riep. Van het ontvluchtte kabinet bleven er 2 achter, de enige 2 met fatsoen en een beetje moed. Dus wijs maar niemand aan want die halen zich een d66 machtswellust in het hoofd die het verzet dan wss graag wil kortwieken. 'Designated survivors': Teveel sci-fi tot je genomen...

eastender | 19-12-17 | 11:58 | 2

Allemaal om ons bang te maken. Waarvoor, voor niets. Is allemaal stemmingmakkerij. Straks kunnen ze dan roepen dat we sleepnet nodig hebben omdat we ons onveilig voelen. Triest, echt triest.

O2Neutraal | 19-12-17 | 12:26

De enige moed die D66 kent, is hoogmoed. En hoogmoed kommt ten val. En van Kwatta Ollongren en Alexander de Grote Verzwijger hoef je sowieso geen eben moer te verwachten.

Gravin v Kippenbouth | 19-12-17 | 12:31

Mocht Rusland met kernraketten aanvallen dan zijn diegene die met meer dan 90% lichaamsfuncties overleven de eerste vier jaar bezig alle lijken op te ruimen.

Teleo | 19-12-17 | 11:57 | 3

Hans van Baalen kan zonder aanval al met moeite zijn schoenen vastmaken, dus misschien toch niet zo geschikt ...

Watching the Wheels | 19-12-17 | 12:00

Rusland is helemaal niet van plan om aan te vallen. Poetin heeft er genoeg aan om zijn eigen land te regeren en de islam daar onder de duim te houden. Dat Rusland een gevaar zou zijn komt gewoon uit de koker van de Haviken in de VS die graag oorlogje spelen *buiten* de VS uiteraard. Trap.er.niet.in.

Lupuslupus | 19-12-17 | 12:05

@Watching the Wheels | 19-12-17 | 12:00

Hans van Baalen kan niet eens zijn eigen sokken aantrekken. Kijk maar naar die enorme volgevreten buik uit Brussel van hem.

Beroep = Boerenlul | 19-12-17 | 16:36

Waarom zouden ze designated survivors aanwijzen? Gewoon alle keukentrapjes verbieden en je loop geen risico meer, toch?

osolemio | 19-12-17 | 11:55

En als de vragen over het penthouse aanhouden, straks ook nog even voorstellen om een speciale agent met bijzondere bevoegdheden als Jack Bauer aan te stellen die alle problemen in 24 uur oplost.
Het is blijkbaar waar dat politici toch vooral met Netflix bezig zijn.

spanarchist | 19-12-17 | 11:55

Er is toch geen enkele reden om aan te nemen dat er op Prinsjesdag een aanslag gaat plaatsvinden? Ik bedoel, het Koninklijik paar heeft een soort van ceremoniele functie, het dreigingsniveau is volgens de mensen die het beter zeggen te weten dan ik onveranderd ( dus geen code rood ), wij zijn met meer en geen greintje bewijs en allemaal hysterie. Toch?
Tip van Ome Graai, ga niet langs de zwaairoute staan en ga gewoon iets nuttigs doen die dag. Of je er nou wel of niet bijbent, wel of niet naar kijkt, het kost ons allemaal meer geld en we moeten allemaal nog een extra stukje privacy inleveren, voor uw en mijn veiligheid. Blergh.

Graaisnaaiert | 19-12-17 | 11:53

D66 is wel erg veel bezig met schuilkelders (Amsterdam) en overleving. Wat weten zij dat wij niet weten Kajsa Ollongren aangewezen door het Koningshuis.... De Russen zouden komen... Ze zijn ergens mee bezig en het is niet pluis.

Rheia | 19-12-17 | 11:52 | 1

Dat is allemaal om mensen die nadenken dingen te laten zien die er niet zijn en zogenaamd druk bezig met hun mandaat. Ga maar na, u denkt nu dat we allemaal bang moeten zijn en dat alleen zij weten wat er mogelijk gaat gebeuren. Bovendien denkt u dat ze echt iets doen, wat niet zo is, die bunkers bewegen net zo weinig als het vvd^H^H^H^H d'66 kader bij een integriteitskwestie. Met andere woorden we hebben hen nodig want ze weten meer. Ik denk zelf dat u gewoon iets te slim bent en vooral niet te veel achter die schuilkelders moet gaan zoeken. Logischer is dat ze bijv. deze willen verkopen aan vriendjes, of desnoods, zoals het tegenwoordig gaat, cadeau doen via diplomaten aan gekozen politici in andere landen.

O2Neutraal | 19-12-17 | 12:01

Overigens lijkt dit bericht meer een Ollongren dan ern Pechtold agenda.
Ollongren moet haar ‘u hebt niets te verbergen’-wet erdoor drukken (Buitenhof).
Niets beter dan angst zaaien in de onderbuik. Een gereviseerde ‘beste burger, de kans is groot en groeiend dat er iets ergs gebeurt’.
Er zal binnenkort iets gepubliceerd worden over verijdelde aanslagen, die nooit echt te bewijzen zijn. Dan wel altijd wel te berichten zijn. Er zit altijs d wel een schobbejak uit verweggië op een zolderkamer (sic) wat strijkers, kunstmest en een elektronische wekker aan een slaghoedje te solderen, want YouTube en stoer doen naar zijn matties, wollig, jewetog. Zoals links en rechts illegale wapens op dezelfde zolderkamer wegrotten, want ‘je weet maar nooit’.
Zou een aardig GeenStijl timeline item zijn; het ongewenste (d66) wetsvoorstel en wat daaromheen door wie wordt gepubliceerd...
Sleepwet... en de benoemde dreigingen en gevaren die onderweg daarnaartoe worden gedropt...

hfakker | 19-12-17 | 11:50 | 4

litebyte | 19-12-17 | 11:59

Daarom stemde ik nee, was dat nep ha ?

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 12:06

Of was het toch om het nepverdrag waar wat onverteerbare zinnen inzaten ? Door Ollongren weet ik het verschil niet meer tussen echt nieuws en nepnieuws. Misschien moeten ze er een stempel opzetten: Nep ! Maar wat te doen met NPO, ze spelen het daar wel slim. Ze zullen niet liegen alleen maar verzwijgen, verhullen en verkleinen en vergroten. Hebben ze hun direct van CNN gekopieerd nieuws wat vals was al gerectificeerd ? Ok dan valt NPO toch onder nepnieuws, afsluiten van de wereld en snel !

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 12:14

Het is een belediging voor onze intelligentie om glashard te beweren dat de Russen ook maar enige interesse zouden hebben voor ons land. We zien tot nu toe alleen bewijs voor mogelijke corruptie op politiekgebied door organisaties die gewoon in Nederland een vestiging hebben (verzekeraars, multinationals) en recent Canada (die had ik niet verwacht, maar goed, waarom niet). De Russen leven in een land dat bijna stuk is. Ik werk met allerlei nationaliteiten waaronder een paar uit Rusland en Oekraine. Beide landen zijn eigenlijk kapot, hun jongeren trekken weg zodra ze kunnen. Ze delen op hun VK (hun facebook) tips waar ze het beste naartoe kunnen emigreren met hun vrienden die ook elders in Europa en de VS werken. Dat is het land waar wij bang van moeten worden? Serieus, moet ik dat geloven? Het lukt die Russen niet eens om een matig leger met slecht materieel (Oekraine) te verslaan met hun top-of-the-line spullen daar in Oost-Oekraine en dan zouden ze tijd besteden aan Nederland?! Echt, waarom moet ik deze onzin telkens aanhoren. Misschien voelt het goed voor mensen om te denken dat we enige waarde hebben in de rest van de wereld, maar meer dan een stukje land voor een haven voor Duitsland, wat kassen, shell en een paar overgrote banken zijn we niet. Overigens, de Oekraniers en Russen gaan hier op het werk gewoon leuk met elkaar om, die oorlog willen de mensen van beide landen niet. Ze spreken ook dezelfde taal en hebben veel gemeen.

O2Neutraal | 19-12-17 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Dus ze zijn ban. Dus ze beseffen dat ze de toorn van het volk over zich heen hebben gehaald. Dus dan weten ze dat wij weten dat ze het slecht met ons voor hebben. Heel goed. Ik hoop dat ze ooit meer een oog dicht doen. Smerig duivelsgebroed dat meer dan 17 miljoen mensen in Nederland alleen al verraad.

Rheia | 19-12-17 | 11:50 | 1

De bedoeling is dat we ons onveilig gaan voelen, dan stemmen we voor allerlei dure onzin zoals bijv. de sleepwet en een ministerie van waarheid/censuur, denkt men. Laat u niet bang maken.

O2Neutraal | 19-12-17 | 12:29

Een andere reaaguurder op een ander kanaal kwam met een goed punt.
:Men weet toch alleen NA een aanslag wie er de (designated) survivor is?

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:50

Ik zou zeggen ... Guy Verhofstadt en Hans van Baalen.

Watching the Wheels | 19-12-17 | 11:48 | 1

Sluit ze maar op in die Canadese bunker van Alexander zolang er nog geen coup is. Gewoon voor de zekerheid in het landsbelang. "You don't have to thank us, we have to thank you." Horst Wessellied op 10, Susanne ...

Watching the Wheels | 19-12-17 | 11:58

Gevalletje van teveel Netflix kijken en totaal overbodig. Laat de Koning dan maar een informateur of iets dergelijks aanwijzen...

Rico Tampeloerus | 19-12-17 | 11:48 | 1

Het is waarschijnlijker dat een Amerikaans informateur dan een koning aanwijst.

Of, als de Chinezen het slim spelen en er niet teveel radioactieve straling is om voedsel te verbouwen, een Chinees van het restaurant op de hoek.
Te veel radio actieve straling en niemand zal de komende 50 jaar sowieso een fuck geven om deze Nederdelta.

Teleo | 19-12-17 | 12:02

Prima plan. Lijkt me goed om het op vrijdagmiddag 17.10 in de Marga Klompézaal af te hameren na 3 minuten discussie over welke pik (m/v) tijdens het geilste mediamomentje van het jaar opgesloten wordt in de kazerne in Doorn. Vooral geen punt om persberichten over de sturen en het langer dan vijf minuten over te hebben.

Sjors W. | 19-12-17 | 11:47

Als we dit land veilig willen stellen moeten we Ollongren, Pechtold, Rutte etc. juist niet op de lijst van designated survivors zetten.

Rheia | 19-12-17 | 11:47 | 1

Misschien is het verstandig om dit drietal voor de zekerheid permanent op Rottummerplaat te stationeren..

Janneus | 19-12-17 | 12:32

Begrijp het toch, we zijn absoluut hopeloos verloren wanneer het noodlot toeslaat, totaal stuurloos, en radeloos, dat ook
Dit is dus echt een goed plan, ik stel voor dat die twee survivors Rutte en Pechtold zijn die dan op die uiterst geheime plek kunnen overleven
Ze hoeven daar echt geen moeite meer te doen om ons nog verder te 'helpen'
Ze hebben al genoeg, zo niet teveel gedaan voor Nederland
Vanzelfsprekend is natuurlijk wel, dat hoe geheimer die plek is, hoe beter
En ook dat we er van uit kunnen gaan nóóit, echt nóóit meer iets zullen vernemen van deze twee zelfingenomen kwijleballen

BosrandDirk | 19-12-17 | 11:47 | 3

isoleercel op Rottumerschieroog.

Nuchternederland | 19-12-17 | 11:51

Nuchternederland | 19-12-17 | 11:51
Loopt dat af en toe onder water?
ok

BosrandDirk | 19-12-17 | 11:53

Misschien is het, in landsbelang, beter om het aantal 'survivers' op deze geheime locatie, nog flink wat uit te breiden
Ik zal met genoegen een lijstje met geschikte kandidaten kunnen leveren

BosrandDirk | 19-12-17 | 11:57

Designated Survivor! Je zou de woedende kiezersmeute zomaar op een idee brengen!

spoilerfreak | 19-12-17 | 11:46 | 1

Alexander zal zo'n woedende menigte wel afschrikken door hard pang pang te roepen.

koosnaam | 19-12-17 | 12:22

Volgens mij draait Nederland gewoon door als de partijtop van D66 wegvalt. Sterker nog: vrijwel niemand zal ze missen. D66 moet zichzelf niet zo belangrijk vinden.

MAD1950 | 19-12-17 | 11:45 | 3

Het zou een klap voor de huizenmarkt zijn.

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 11:48

Er zit een dun boekje a la Candide in het idee dat Nederland gewoon doorgaat zonder op te merken dat de voltallige regering is omgekomen tijdens een aanslag.

Sjors W. | 19-12-17 | 11:49

We hebben de langste formatieperiode ever achter de rug. Ik denk eerlijk gezegd dat wij de gehele regering niet zouden missen.
Een belastinghervorming van een half miljard werd er zonder ruggespraak doorheen geknald.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:51

Designated survivors OK mits het geen D66-ers zijn.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:45

Nederland is een akelig hypocriet land van potentiele bruinhemden, we stemmen en verdienen niet beter. Vroeger gaven we alkaar aan bij de Duitsers omdat we 7 gulden-vijftig kregen. Nu krijgen we niets behalve valse eer-en-glorie en geven we elkaar gretig aan, liefst geheel onterecht, gewoon omdat het kan, gewoon omdat onze overheden één grote veiligheidsdienst hebben gemaakt (UWV) die slechts het eigen volk als vijand ziet, en behandeld. We zijn nog geen N-Korea, maar zijn ambitieus hard op weg en de KGB en DDR-stazi, allang voorbij.

pivo1 | 19-12-17 | 11:45

De man zonder eigenschappen Mark Rutte wacht als de linkmiegel die hij is rustig af, hoe deze penthouse-gate zich gaat ontwikkelen. ..

King of the Oneliner | 19-12-17 | 11:43

'Appongeluk'? Da's geen woord ontsproten aan een brein met talenknobbel. Lilluk!

wingload | 19-12-17 | 11:43 | 1

Het zou dan ook app-ongeluk moeten zijn. Want wat is appon-geluk? geluk dat men ervaart bij het app0n? Of Fapp-0ngeluk en Fapp0n-geluk...

Nuchternederland | 19-12-17 | 11:49

O wat een humor: “moet de macht democratisch gelegitimeerd zijn”. De Doortrapten-66 gaan nu wel in lekker in de hoogste versnelling.

Irnerius | 19-12-17 | 11:43 | 1

Ze laten eindelijk hun ware, afgrijselijke gezicht zien.

Lupuslupus | 19-12-17 | 11:48

Als Nederland het voltallig bestuur verliest, zijn we gered en kunnen we het land weer democratisch herstellen.
De terroristen ( Islam en Links) die we hebben zijn net pro D66.
Betere soldaten als D66 en GL zijn er niet meer in NL.

ET007 | 19-12-17 | 11:42

Prima idee, Ollongren vanaf nu opsluiten in een bunker zonder communicatie naar of van het onderduikadres. Pas als er problemen zijn weer vrijlaten. Of als het kabinet demissionair is.

Sqbar | 19-12-17 | 11:41 | 3

Kan men Ollongren niet beter invriezen en weer ontdooien als haar hulp nodig is.

ET007 | 19-12-17 | 11:43

ET007 | 19-12-17 | 11:43
.
Laat maar mooi ingevroren blijven.

Lupuslupus | 19-12-17 | 11:52

Ik las "onderbuikadres".
Haha.

Gele Beer | 19-12-17 | 12:53

En we hebben een sleepnet, dus what can go wrong?

Nuchternederland | 19-12-17 | 11:40

Wat een onzin, alsof Nederland nu een democratie is.

Geef dan gewoon toe dat verkiezingen een showtje voor de bühne zijn, maar dat uiteindelijk altijd dezelfde figuren het pluche bezetten, terwijl de main stream media hallelujah roepen.

En het klootjesvolk slikt het ....

James Lastig | 19-12-17 | 11:39

Alsof moslims er belang bij hebben om het Binnenhof op te blazen. Het risico dat er daarna politici de macht krijgen die wél islamkritisch zijn is veel te groot.

spanarchist | 19-12-17 | 11:34 | 3

Ik denk dat ze eerder bang zijn voor het Volk. Ze weten dondersgoed wat ze aangericht hebben en welke intense haat ze hiermee opgewekt hebben.

echt_links | 19-12-17 | 11:37

Haat bij het opblazen van het Binnenhof? O? Als u het zegt. Ik denk dat er meer beweegt als Gordon niet meer op TV mag.

h3* | 19-12-17 | 11:50

@h3: Of bij de volgende -onvermijdelijke- economische crisis, natuurlijk. Wanneer het Volk er achter komt dat ze tot hun 85e voor een schijntje moeten doorwerken om het vroeg pensioen (60-) en overig luizenleventje van de Fransen, de Italianen en de Grieken te bekostigen.

echt_links | 19-12-17 | 12:24

Allemaal leuk en aardig. Maar is Alexander Pechtold nou al afgetreden en D66 opgeheven?
Of gebeurd dat vanmiddag in Nieuwspoort?

Creaguurder | 19-12-17 | 11:34

Zo'n aanslag zou juist meteen schoon schip kunnen maken. Zie het als een soort offerfeest.

Overrijp | 19-12-17 | 11:33 | 1

In geen enkel opzicht. Vergeet niet dat een groot deel van onze diplomatieke, internationale handels-, -krediet, -toegankelijkheid... gebaseerd is op ons lange termijn stabiele politieke en bestuurlijke bestel.
Dat we hier zelden (serieuze, politieke) aanslagen dan wel echte grote rellen hebben is voor allerlei bedrijven, instanties, investeerders reden om ons als een economische vluchthaven te beschouwen. Saai en rimpelloos = goed.

hfakker | 19-12-17 | 11:39

Democratisch aangewezen achterkamer president? Voor als de Koning ‘per ongeluk’ een PimvanGogh overkomt?
Ik hekel complotten en hun theorieën, maar d66 vergt een hoop reflectie in dezen.

hfakker | 19-12-17 | 11:32 | 1

Inderdaad: wat is het verschil tussen een designated survivor en het willen aanwijzen van iemand als gelukkige eigenaar (m/v/x) van een voltooid leven?

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:41

Rare lui. Denk ej nou echt dat ik, en velen met mij, ons ook maar iest aantrekken van dat soort d66 figuurtjes na een ramp. Dan is het ieder voor zich en god voor ons allen...
--
En dan denkt de d66 dat ze hun leidertje kunnen leveren. Rot toch op dom d66ertje. Ik zal de eerste zijn die jullie soort omlegt, om mijn eco systeem te redden. Dus om het wat duidelijker te maken. Heeft een d66rtje een brood en heeft mijn suri buurman honger dan gaat die d66 eraan en heeft mijn Surnimaanse buurman en zijn kinderen te eten. Dan weet de d66 een beetje wat ze te wachten staat bij een eventuele noodsituatie. Zorg sowieso dat je niet herkenbaar bent als D66, dat kan wel eens heel kut aflopen voor je wanneer anarchie heerst.

Mark_D_NL | 19-12-17 | 11:31

Slaat heulemaaaal nergens op, idd een afleidingsmanoevre

Bokito ergo sum | 19-12-17 | 11:31
-weggejorist-
daytripper | 19-12-17 | 11:30 | 7
▼ 7 antwoorden verborgen

Ik heb zojuist mijn baas aangeboden om mij tot designated survivor te verklaren en mijn werk extern, vanaf een mooi eiland ofzo, te doen. Hij was tegen.

Mesmer | 19-12-17 | 11:30

Alsof iedereen altijd overal bij aanwezig is. En als er hier wat mis gaat vlucht de rest vanzelf naar Engeland.

Mesmer | 19-12-17 | 11:28 | 2

Of per Boeing naar Canada.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:31

Dat word dus Oekraïne.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:48

Zijn er aanwijzingen dat iemand dat complete Binnenhof wil opblazen dan?

Lood om oud ijzer | 19-12-17 | 11:27 | 1

Ik denk dat ze V for Vendetta ook hebben gezien afgelopen weekend

Mesmer | 19-12-17 | 11:37

Je zou bijna hopen dat zo'n ploflim door de Merkel Lego heen weet te glijden om in een keer die troep op te ruimen, bijna dan hè.

Plorkface | 19-12-17 | 11:27

Is D66 het volk nu angst aan het aanpraten? Welke wet om dat zogenaamd tegen te gaan proberen ze nu weer met stoom en komend water er door te krijgen?

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:27 | 2

Nu ze *officieel* aan de macht zijn is het tijd om de bevolking meer onder controle te krijgen. Lastige blogjes,social media en 'nepnieuws' zijn de excuses voor het er door rammen van het corporatisme. De leraren die ik ken en op D66 hebben gestemd geven nu al aan: daar ga ik nooit meer op stemmen.... wat misschien nog wel meer zegt over de 'klasse' waar D66 het van moet hebben dan over deze laffe grijze BV-Nederland partij

litebyte | 19-12-17 | 11:36

Dit, precies dit. Alle oude heertjes en dametjes bang maken. Enthousiaste jongeren ophitsen dat we worden bedreigd en dan komen ze met 'oplossingen', die hadden ze als 'goede' bestuurders al natuurlijk, de sleepwet! Het is allemaal zo zielig dat zelfs als je voor zou zijn je tegen zou gaan stemmen omdat het zo allemaal zo zielig en triest word gespeelt.

O2Neutraal | 19-12-17 | 12:34

Dit soort " schenkingen " moet je gvd es proberen/cq accepteren als je in de bijstand zit !! Dan benne de rapen gaar . En deze minkukel probeert er mee weg te komen

daytripper | 19-12-17 | 11:27 | 2

Wat een vergelijking.... Pechtold zit niet in de bijstand. Hij werkt voor z’n geld. Niks mis mee dat wanneer je je hand ophoudt bij de sociale dienst je extraatjes op moet geven en daar consequenties aan zitten.

Elmauro | 19-12-17 | 12:45

Ja, dus? En regeltjes die voor ons, het plebs, gelden gelden niet voor hem?

Majoor Pikindewind | 19-12-17 | 15:05

De designated survivor zal Pechtold zelf wel zijn dan. Kan hij eindelijk zijn D66 Reich creëren.

CopyCat | 19-12-17 | 11:26

Trouwens wel een geweldige manier om een staatsgreep voor te bereiden, dit. Eerst wijs je Alexander Pechtold en een of ander onduidelijk hulpje van hem als designated survivors. Daarna even een false flag waarbij "jammer maar helaas" heel Den Haag omkomt. En wie is er daarna Dictator For Life van dit ooit zo prachtige land?

Opslag Medium | 19-12-17 | 11:25 | 2

Koekoeksjong Ollongren wipt Alexander uit het nest. Rutte krijgt prestigieus baantje bij de EU. Ollongren neemt plaats in van Rutte. Een eeuw van winter en duisternis doet zijn intrede. Transparantie en spontaniteit verborgen onder een dikke laag politiek correcte permafrost. Later zou deze fluwelen staatsgreep 'De nacht van de privépersonen' gaan heten. (God wat slecht dit)

atheïstisch stemvee | 19-12-17 | 11:34

Erdogan? Putin?

Nuchternederland | 19-12-17 | 11:46

Wie zijn die twee, en waar zijn ze op dit moment?

Ik vraag het voor een vriend...

Opslag Medium | 19-12-17 | 11:24 | 1

Ze weten het zelf niet maar ik heb gehoord dat het Geert en Thierry zijn.

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 11:29
-weggejorist-
Roze_bril_drager | 19-12-17 | 11:24

Alle zeilen bij bij draai66. Alles om peggold uit het vuur te trekken.
Als Omtzigt een zak chips van een rus had ontvangen stond het vanochtend op de voorpagina's van NRC, VK, AD, Trouw en alle andere zelfbenoemde kwaliteits dode bomen. In kwestie Appongeluk Pechtold is het echter opvallend stil bij onze kwaliteitskranten.
Ik zeg op naar de 76 handelsschepen met de renaissancevloot!

Kale Gerrit | 19-12-17 | 11:24 | 1

+1

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:26

Wat zitten ze nou te zeiken. Er staat toch overal Merkel lego.

down | 19-12-17 | 11:20

Wat ik mij afvroeg en nog steeds afvraag; hoe kwam D66 aan zoveel geld voor de afgelopen verkiezingscampagne?

Einde van de Domheid | 19-12-17 | 11:20

D66 = net als een zware buikgriep. Het komt in eens opzetten en je word er doodziek van. Je weet dat je het moet uitzieken maar het duurt nog een hele lange tijd voor dat je er echt vanaf bent.

@NL | 19-12-17 | 11:19

Lijkt mij een mooie inkopper voor Berdet en Wilders. Gevalletje karma..

BozePaarseMan | 19-12-17 | 11:17

Is that all you got ?

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 11:17

Precies dát. Want het is zo intens zielig om te zien hoe D66 hun klauwtjes aan de macht wil houden dat ze zelfs plannen maken om over hun eigen fictieve graf heen de macht in handen te kunnen houden. En oh ze vinden zichzelf zo belangrijk. Pechtold zou best zo'n auto als POTUS willen hebben, met een legertje bodyguards die mee rennen, gut wat zou hij dat geil vinden. Misschien heeft hij nog een 'vriend van vroeger van voordat hij kamerlid was' die hem een fijne gepantserde Cadillac wil schenken. Uiteraard geheel in de privé sfeer.

Dutchbeaurouge | 19-12-17 | 11:16

Wat een onzinartikel van D66. Het enige dat je er mee kan bereiken is kwaadwillenden op verkeerde gedachten brengen.

keestelpro | 19-12-17 | 11:16 | 2

Net alsof kwaadwillenden een onzinartikeltje van D66 nodig hebben om hun snode plannen uit te voeren. pfft

Lupuslupus | 19-12-17 | 11:27

De bedoeling is dat we ons langzaam maar zeker bang laten praten en dan gaan we onze ouderen laten stemmen voor een sleepwet.

O2Neutraal | 19-12-17 | 12:36

Laat Alexander Mobutu maar schuiven hoor, die komt er wel.

Conan de Rabarber | 19-12-17 | 11:16

Het ware gezicht van NSB66 komt naar voren.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:14

Een schitterend appongeluk om te aanschouwen.

Rollins | 19-12-17 | 11:13 | 2

appartement-ongeluk?

Einde van de Domheid | 19-12-17 | 11:21

Ja. Penthouse Pechthold die de deksel een keer op zijn neus krijgt. Een schitterend ongeluk.

Rollins | 19-12-17 | 12:29

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl