Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Wat een rare reacties zeg... "onbegrijpelijk" en "ik snap niet". Ik had verwacht dat politici zouden zeggen "ja tuurlijk, ik heb mijn huis ook".

ik_heet_niet_klaas7 | 19-12-17 | 23:42

We gaan met uw verontwaardiging duidelijk daadkrachtig en resoluut aan de slag. Was getekend , hoofd van waarschijnlijkheid. Brillejopie sapperflappygabberhouse.

rattenvanger XL | 19-12-17 | 22:26

Pechtold heeft een appartement van € 135000 gekregen?
Ik geloof er geen reedt van.
Voor 135000 euro heb je geen appartement in Den Haag. Daarvan koop je misschien een krot. En in een krot gaat geen enkele diplomaat wonen.
Conclusie? De prijs van het appartement is geen 135000 maar een veelvoud daarvan.
Pechtold moet hangen.

rijk | 19-12-17 | 18:30 | 1

Kijk maar eens op het internet naar de prijs van top-appartementen met zeezicht.... in Scheveningen.
Je bent met 400 k niet klaar.....

mallekater | 20-12-17 | 11:25

Als je als Nederlandse politicus een gift van een buitenlandse politicus aanneemt ter waarde van € 135000,- en dit verbergt voor de rest van de samenleving dan ben je zo corrupt als de neten. Dan ben je geen haar beter dan een Robert Mugabe, Jacob Zuma of welk willekeurig negeropperhoofd in donker Afrika. Dan dien je gewoon op te stappen en te wachten op de rechtszaak die je te wachten staat.
Maar hé, dat gaat niet gebeuren in Nederland. Nederland is al lang geen rechtsstaat meer. Nederland is verworden tot een 3e-wereld-zandbakland.

rijk | 19-12-17 | 18:12

Hoe het ook wendt of keert met deze op D66 maat gesneden zevende hemel, het electoraat wordt door juist dit soort 'privé' geschmier en geschnabbel wakker geschud. Elke keer dat P. zich in het openbaar waagt onder de Tom Staal's en Powned's, blijkt dit hemelse zwaard van Damocles er boven te hangen. Het is me een gezicht, zo'n smouspartij triestig miezerend zichzelf te zien verdonkeremanen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 19-12-17 | 14:17

Die Marcoux is ook onderdeel van een plan van de Candese overheid om CETA door te drukken en zo veel handelsvoordeel in de EU te behalen. Dus Marcoux is ook maar een stroman. Interessant is het om te kijken wie in andere landen ook voor CETA gestemd hebben en mogelijk 'omgekocht' zijn met grote giften. Canada zal dit niet alleen bij Pechtold gedaan hebben, maar ze zullen het groter aangepakt hebben.

Gele Beer | 19-12-17 | 14:10

VVD start integriteitsonderzoek naar huisjesmelker Van Haga. Zou D66 hetzelfde naar Pechthold doen? Waag het te betwijfelen.
En zou Rutte nog reageren op de affaire Pechtold? Zo ja, lees dan vooral eerst de column van James Worthy in het Parool van vandaag over Rutte. Is uit mijn hart gegrepen. Geweldig!

rustzacht6 | 19-12-17 | 13:26 | 1

Ik heb altijd gedcht dat integriteit gold als "niet ontwikkelbare competentie".
Maar ik heb even gezocht en gelukkig kan Alexander toch ergens terecht:
Uit het cursusaanbod op internet:

"... Gevoel voor wat wel en niet kan:
Doel van de begeleiding bij Integriteit:
Bewustwording van eigen integritietsgevoel en normen en waarden in het werk kunnen handhaven.
Effectief gedrag:
In de begeleiding gaan we actief aan de slag met het volgende gedrag van de competentie Integriteit:
-Het bepalen van de grenzen aan het eigen handelen en gedrag.
-Het consistent zijn in handelen conform de referentiekaders van waarden en normen en daarop aanspreekbaar zijn.
-Anderen kunnen aanspreken op afspraken en grenzen..."

Wering | 19-12-17 | 13:33

Wie weet bijv. waar die Serge destijds woonde? Het blijft nl. gek:
Serge Marcoux (1944) is van 1988-1993 in NL diplomaat (Den Haag?)
Deze man heeft van zijn 44e tot zijn 49e (1993) een chauffeur.

Alexander studeert van 1985 tot 1996 (afgestudeerd) in Leiden (20e - 31e jaar).
In 1997 trouwt hij (dan 32 jaar oud)
Vanaf zijn 26/27e (1992) claimt AP veilingmeester te zijn geweest.
Daarnaast was hij vanaf april 1994 gemeenteraadslid.

Als AP op zijn 22/23e (1988) zijn rijbewijs had en tot zijn plm. 26e (t/m 1991) chauffeur van Serge was, en hij zijn achterbank klanten toen (1991) ook al voorstelde aan zijn toekomstige echtgenote (huwelijk 1997), dán kan het verhaal kloppen dat het om een "vriend van de familie" gaat. En dat Serge, die op het moment van het huwelijk al weer 4 jaar elders vertoefde, gast was op zijn bruiloft en zo.

Ook heel bijzonder dat een student uit Leiden, steeds naar Den Haag zou reizen om daar een bijbaantje als chauffeur uit te oefenen. Of zou hij toen nog bij paps en mams in Delft wonen? Of betaalde dat baantje afschuwelijk goed? Of....?

Wering | 19-12-17 | 13:19 | 1

Of....? was AP het heimelijke neukertje van meneerde penthouse-schenker?
Vragen, die allemaal onbeantwoord zullen blijven omdat in je reet geneukt worden door een ander privépersoon en de vergoeding die er na jaren, met terugwerkende kracht, tegenover staat een privéaangelegenheid is.

De waard zijn gast | 19-12-17 | 17:53

Die gast verzuipt nog wel eens in zijn eigen arrogantie.

napels | 19-12-17 | 12:52

Des te eerder dit hoofd niet meer te zien is des te beter, en de dames en heren journalisten wat een schaamteloze non vertoning, faalhazen!

lanexx | 19-12-17 | 12:50

Ik dacht dat alleen de russen onze politiek wilde beinvloeden.

Kami sama | 19-12-17 | 12:40

Iedereen met een beetje gezond verstand en fatsoen in zijn donder snapt dat dit zaakje aan alle kanten stinkt.
Maar in de NeDDRlandse politiek kom je ermee weg. Dus gewoon aanpakken die "gift" , bij de volgende verkiezingen zet het stemvee gewoon weer een kruisje bij DDR66.
Trouwens waar zijn al die steekpenningen gebleven i.v.m. aanschaf JSF? Dick Berlijn kom er maar in.....

Dutch_Viscount | 19-12-17 | 12:38

De MSM beschouwd Peggie natuurlijk als een van zullie dus net als bij #Metoo aanrander van Jole zullen ze hem zo lang mogelijk uit de wind houden .

Castor12 | 19-12-17 | 12:29

Wat een opwinding weer. Ik krijg van mijn suikeroomige playboy zovaak een penthouse. Voor de interviews. Iedereen die raar vindt is een viespeuk.

RickTheDick | 19-12-17 | 12:28

Nu is het ook beter te begrijpen dat de heer Pechtold deze keer geen minister wilde worden. Doen moeten er lastige vragen beantwoord worden hè.

Bena | 19-12-17 | 12:24

Wat een onsympathieke man. Hij heeft dus vanalles te verbergen.

van Oeffelen | 19-12-17 | 12:19 | 1

Surprise!!

Muuke | 19-12-17 | 13:06

Wilders heeft ook een huis van de Israelische mosad gehad. *MSM gaat nu wel helemaal los*. *Aangifte door Crooked Peggy*
*Francisco biedt aan 48 uur zonder witte onderbroek zijn anuz voor de donatie gleuf in het Serious Request house te houden*
*Lakens Rutte vervangen, na natte droom*

funkyd | 19-12-17 | 12:13

Dat D66 de lijn heeft gekozen (zie Ollongren bij Jinek) dat het "een privé-kwestie" is, wekt op de lachspieren. Stel je voor dat een student van mij vlak voor een tentamen mij een Piorsche geeft en ik dan dat verklaar door te zeggen dat wij puur privé een voorkeur voor Porsches met elkaar gemeen hebben, zou ik daar mee weg komen? Ik denk het niet.

JoopRe | 19-12-17 | 11:51 | 1

Nu weet je wat de politieke mores zijn. Ook van D66

Nichtsneues | 19-12-17 | 13:21

Onder Pechtold heeft D66 zich ontwikkeld tot D77k.

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 11:43

ik geef al heel lang les over corruptie. Een van de dingen die ik mijn studenten mee geef is dat de schijn van corruptie al schadelijk is, waarbij het de verantwoordelijkheid van een functionaris is die schijn te managen (een van de redenen waarom de meeste Nederlandse RvB leden tegenwoordig media training hebben gehad).
In et geval van Pechtold lijkt het er op dat de Canadezen, via een oud-diplomaat (waarmee ze deniability hebben ingebouwd) Pechtold hebben beloond voor zijn steun bij CETA. Of dat echt zo is, dat weet ik niet, maar ik denk wel dat Pechtold door die schijn niet goed te managen het aanzien van de politiek heeft geschaad.

JoopRe | 19-12-17 | 11:41 | 1

Je hebt in ieder geval een zeer mooie en actuele case voor je werk nu JoopRe!
Benieuwd wat je studenten ervan vinden en of je ze mee krijgt om dit te veroordelen.

Gele Beer | 19-12-17 | 13:56

Is Pechtold chantabel of is Pechtold een chanteur?

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 11:41 | 4

Ik vertrouw ze geen van allen. Dit is het engste kabinet wat ik in mn lange leven heb gezien.

Muuke | 19-12-17 | 13:14

Een chauffeur !

SlimmeBelg | 19-12-17 | 13:46

Chanteur? Nee, hij kan in het geheel niet zingen. Maar corrupt is hij wel.

rijk | 19-12-17 | 18:24
▼ 1 antwoord verborgen

Als HR man kan ik met enige zekerheid zeggen dat Rutte (ook HR man) hier een pittig ethisch vraagstuk aan heeft. In principe is het exit Pechtold, maar ja dat kan natuurlijk niet met dit magere kabinet. Dus komt de steeds terugkomende vraag voor Rutte. Hoe dit recht te zetten? Dit voortdurende gegoochel, iconisch voor tal van dossiers, is waarom ik denk ik op Baudet ga stemmen. In de misschien ietwat naïeve hoop dat het dan beter wordt.

Voorbeeldige_Burger | 19-12-17 | 11:36 | 2

In ons bedrijf kan ik u de uitkomst al geven, schuldig, en al diegene die het wisten en gezwegen hebben, hangen ook. Zo simpel is dat, nog maar de schijn wekken of weet hebben van corruptie is gelijkgesteld.

Lt-Kol Kilgore | 19-12-17 | 12:59

Tuurlijk, normaal gesproken geldt dat hoe hoger de (voorbeeld)functie, des te harder afgerekend op het vertonen van ongewenst gedrag. En juist van Rutte kregen we de opdracht om 'normaal' te doen. Ging nota bene om het oprapen van papiertjes die op straat gegooid werden, daar moesten wij iets van zeggen...

Wering | 19-12-17 | 13:22

'Het kan allemaal,' sprak die Zweudse akela gisteren voor de nationale NPO-televisiestaatszender.
Ze vergat er evenwel 'maar' aan toe te voegen. Want menschen, zo is het toch ? Het kan allemaal maar.

Kaltsnautzige | 19-12-17 | 11:33 | 1

'Het kan toch allemaal allemaal allemaal allemaal maar in Nederland', inderdaad, maar om hier nou Joost Belinfante et aliqui te gaan citeren...

Prze***walski | 19-12-17 | 11:54

D66 is toch een partij waar hoogopgeleiden op stemmen? Sukkels!

ET007 | 19-12-17 | 11:27 | 1

Een beetje hoogopgeleide stemt D135000.

Lewis Lewinsky | 19-12-17 | 11:35

Echte corruptie, incl. quid pro quo, kun je natuurlijk niet uitsluiten maar lijkt me in eerste instantie een onwaarschijnlijk dwaalspoor; ten eerste hoef je Pechtold niet om te kopen om in te stemmen met CETA en ten tweede had men wel de voorkeur gegeven aan een of ander schimmig hedge fund in een tropisch oord boven een appartement in een land met openbare registers.
Ik zou eerder de belastingsgewoonten van de heer Pechtold maar eens goed natrekken. Want niet alleen wordt er in de akte een wel erg laag bedrag aangehouden; Pechtold is verplicht giften van zijn vergoeding als Kamerlid af te trekken. Arno Wellens heeft hier een prima stuk over geschreven op 925.

Panos88 | 19-12-17 | 11:24 | 2

Deze verdediging zie je ook hier en daar in de media: Pechtold was ook zonder omkoping al voor CETA. Maar dat is niet hoe het werkt. Toen Jos van Reij een leuk uitje had in het Zuid-Franse verblijf van een bouw-ondernemer, was hij ook voor die tijd al vriendjes met die ondernemer en hij had hem, als de verhalen in de pers lopen, al eerder beginstigd. Maar de ondernemer dacht dat door hem wat extra's te geven, de steun optimaal zou blijven. o zag je dat ook bij de medewerkers van PON, die een defensie-medewerkers af en toe wat leuke tripjes en andere cadeaux gaven, ook al hadden ze hem al in hun zak, omdat ze best door hadden dat ene corrupt iemand enkel betrouwbaar is als hij beloond blijft worden.

JoopRe | 19-12-17 | 11:59

@ JoopRe | 19-12-17 | 11:59
Ik zeg niet dat het niet zo is, ik zeg dat het me onwaarschijnlijk lijkt. Van Rey had als wethouder bovendien directe zeggenschap over de betreffende vastgoedprojecten, iets wat Pechtold niet had in het geval van CETA. Maar nogmaals ik sluit dus niets uit, alleen moeten er dan wel wat meer bewijzen boven tafel komen.

Panos88 | 19-12-17 | 12:16

Waarom nu plotseling te koop ? Het toeval lijkt groot . Paniekvoetbal ? Als er niks aan de hand is, hoef niet toch 2 dagen na de ophef de zaak te koop aan te bieden?

daytripper | 19-12-17 | 11:11 | 1

Nee is het appartement van een van de buren, maar geeft wel aan dat de aangegeven prijs van 135.000 ver onder de marktprijs ligt.

Panos88 | 19-12-17 | 11:25

Denk ook dat die 135000 euro een zeker plan B is.

ET007 | 19-12-17 | 11:25

Toen mijn moeder mij een paar jaar terug enkele duizenden euro's wilde doneren moest toch echt de belasting een grote graan hebben. Dat was toch wel zeker een privé kwestie vond ik. Maar toch. Toen vorig jaar de partner van mijn schoonmoeder overleed was er 80k te verdelen tussen 3 mensen. Nadat de fiscus hun grijpgrage klauwtjes ernaar uit hadden gestoken bleef er ineens tienduizenden euro's minder over om te verdelen. Een sterfgeval lijkt me toch een redelijke privé kwestie? Voor de Pechtolds onder ons gelden duidelijk andere regels. Wel met geheven vinger klaar staan om iedereen de meest truttige wetjes in het gezicht te wrijven maar als je zelf aan de beurt bent snel de regels veranderen. En daarna weer de rest van Nederland gaan uitknijpen met je dikke vingertjes. Ik kots werkelijk op mensen als Pechtold, moreel totaal verzwakt en verpest.

Dutchbeaurouge | 19-12-17 | 11:08 | 1

precies. lijk van mijn pa was nog warm, hingen ze al door de brievenbus. kaffers.

Dagdief | 19-12-17 | 17:00

Ik heb altijd gedacht dat Rutte de grootste Pinokkio van NL was, maar nee er is altijd een baas boven baas en dat blijkt dus kereltje Pechtold te zijn. Je ziet het gewoon aan die snuit van hem bij het interview dat hij ongemakkelijk is en dat hij gewoon aan het liegen is. Rutte is daar echt vele malen beter in, helaas. En dan kan hij wel zeggen dat het een privé kwestie is, maar dat is te doorzichtig. Dit is niet het eerste verhaal van kereltje, maar ik hoop gvd wel het laaste....

PijlVader | 19-12-17 | 11:04 | 1

Beiden zijn liberaal. Zegt mij al genoeg.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 12:36

Zeer verbazend dat er nog steeds mensen die nog op die hypocriete partij stemmen. Dat geeft wel te denken over het niveau van het stemvee.

Peter_K | 19-12-17 | 11:04 | 1

Veel mensen blijven op die liberale middenpartijen stemmen: pvda, vvd, d66, cda.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 12:38

Wegens werkzaamheden heb ik de persconferentie waar Pechtold zijn terugtrekking uit de politiek heeft aankondigt gemist. Hoe was het? Mea culpa of de schuld van GeenStijl?

r@face | 19-12-17 | 11:03

Een vriendendienst binnen de politiek is bij voorbaat corruptie.

ET007 | 19-12-17 | 11:00 | 4

Door vol in te zetten op corruptie heeft GeenStijl het momentum verloren. Men had veel meer moeten inzetten op een laakbare belastingontwijking, dan had het wellicht nog een staartje gekregen. Nu bloedt het dood, vrees ik.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:22

@ Sleaupkeaugel | 19-12-17 | 11:22
Nee hoor, SP, PVV en FvD zitten nu te watertanden; dit is nog niet afgelopen, ook denkt men bij de NOS van wel.

Panos88 | 19-12-17 | 11:39

@Sleaupkeaugel | 19-12-17 | 11:22
Sterker nog het is al doodgebloed, nu kerstreces en 15 januari vrolijk verder.
Qua belasting zal hij dat vast met een fiscalist of direct met de fiscus afgetimmerd hebben.
Je gaat zo'n deal niet out-in-the-open doen met het oogmerk de belasting te tillen.
Daar zijn betere methodes voor.

Berbaar | 19-12-17 | 12:06
▼ 1 antwoord verborgen

Nog even over die planten water geven. Is er gelijk een brievenbusfirma in de flat en wanneer is de rondleiding?

Rest In Privacy | 19-12-17 | 10:59

Privé? Dat woord is mede door D66 uit het woordenboek geschrapt!
Als het o.a. om geld gaat, is niks privé in NL.

ET007 | 19-12-17 | 10:58 | 1

Zie zo ook de sleepwet.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 10:59

Goh, en laat er nou net in die periode een handelsverdrag tot stand gekomem zijn tussen de EU en Canada. Tsja, toeval bestaat hè. En ook al een goede vriend in Oekraine. Internationale familie hoor die Pechtoldjes.

Bena | 19-12-17 | 10:57

Als de designated survivors Thierry Baudet, Geert Wilders, Martin Bosma of Hiddema zijn, is het misschien wel een heel goed idee.

onnosel | 19-12-17 | 10:57

D66 menschen kijken iets teveel Netflix. De hele aanpak rondom peggold is zo gescript al ware het een scene uit House pf Cards. De msm, de reactie het gedogen van iedereem die er dichtbij staat. En dan nog komen met een designated survivor.... wat een lege boel daar bij D0.6 pfff... van Mierlo zou zich omdraaien in zijn graf. Geen enkele inhoud bij ze. Nooit meer. Gelukkig komen de gemeenteverkiezingen eraan.

Stoker | 19-12-17 | 10:44 | 4

Ha ha vooral die de designated survivor zeg. Wel treurig als dat het enige punt heeft wat een partij kan uitkramen.

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 10:57

heeft = is

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 10:58

Zoals Baudet als zei: Van Mierlo zou lid zijn geworden van FvD.

Janneus | 19-12-17 | 13:08
▼ 1 antwoord verborgen

Gisteren heb ik de hele dag lopen lachen om dit bericht. Inmiddels is het lachen me vergaan nu me zo zachtjes aan duidelijk begint te worden dat Pechtold hiermee weg komt nu de "media" anders dan Elsevier en GS besloten hebben mee te gaan in het verhaal van de lul dat het een privekwestie is. Ongekend dat dit land is verworden tot een corrupte bende waar ze in landen als Italie nog wat van kunnen leren.

Linkse allergie | 19-12-17 | 10:35 | 3

Erger nog. Schept precedent voor de toekomst. Pechtold kwam ermee weg, waarom zouden andere politici zich dan nog inhouden?

Is dit nog nieuws? | 19-12-17 | 10:42

Even afwachten, 2 of 3 zeteltjes eraf in de volgende peiling en Pechtold zijn stoelpoten worden van binnenuit onder hem vandaan gezaagd.

witwas | 19-12-17 | 10:47

Nee, in Italie, Oekraine, noemen we dit corruptie, in Nederland is dit wettelijk geintegreerd belastingvrij belonings-en motivatie-systeem. Je wil niet weten hoeveel wetten Rutte er door heeft geramd om kapitalisten, corporaties, bestuurders,politicie , Lobbyisten etc etc , wettelijk te beschermen tegen vervolging, in consensus met Justitie en rechtelijke D66-macht. Kranten zijn niet meer krities, omdat ze dan geen informatie meer krijgen van PR en StaatsPropagandist Frits Wester.

pivo1 | 19-12-17 | 12:08

1. Dat het een bribe is, geloof ik niet zo in. Kereltje Peggold heeft weinig macht en wat voor privé belangen zou die diplomaat hebben om uit zijn privé-vermogen een appartement te schenekn?
2.dat laat onverlet dat Arrogander het, om de schijn van omkoping te voorkomen het had moeten melden.
3. Dit is tevens de reden dat hij geen minister is geworden, Rutte heeft de bui zien hangen.
4. De vraag die het journaille aan Pechtold moet stellen: wáárom wordt gekozen voor de acen,ing van bloot eigendom? Pechtold heeft hier NIETS aan zolang de Canadees niet dood is. Het is echt flauwekul wat de Volkskrant schrijft dat pechtold het mag gebruiken door deze gift. Dit mag NIET op basis van de akte. Het enige antwoord is: belastingbesparing. Het is een schijnconstructie die door de belastingdienst actief bestreden wordt. Kamerleden dienen zich hier ver van te houden. Positie onhoudbaar. En mocht het geen belastingontwijking zijn dan resteert nog immer de vraag: wáárom deze constructie dan wel?

Rest In Privacy | 19-12-17 | 10:32 | 1

Acening = schenking, excuus

Rest In Privacy | 19-12-17 | 10:33

Wat als er ipv Marcoux, Marcouch had gestaan, MSM? ;-)

Rest In Privacy | 19-12-17 | 10:32

Prima, ik zal volgend jaar in m'n belastingaangifte vermelden dat die betrekking heeft op een privé-kwestie en daarom helaas oningevuld blijft.

Cor Netto | 19-12-17 | 10:28

Om te janken wat een nieuws dit. En dan open je voor de gein de Nu.nl website en dan zie je dat er helemaal NIETS over dit gebeuren van kereltje Pechtold wordt vermeld.

Ik denk dat 2018 toch echt wel rellen met zich mee gaat brengen. Al die staatspersonen die met een of ander schandaaltje van het pluche af rollen. Nog even en het tij gaat eindelijk keren. Na Pechtold komt Rutte. En die Ollongren klapt zelf wel uit de school wanneer ze die plank eindelijk voor d'r kop ziet hangen. Simpelweg omdat haar verhaal nergens op slaat, behalve dan haar eigen wereldbeeld.
Wie is zij wel even om al onze toekomst te bepalen. Erg eng figuur met al dat softpoppe gedram en rubber tegel geframe.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 10:27 | 2

Is dit nog nieuws? | 19-12-17 | 10:40
Dit was gisteren al in de namiddag bekend. Nu.nl kiest ervoor dit gedrocht van een nieuwsbericht pas rond de klok van 9 uur 's avonds te publiceren.

Ik weet dat bij het wieberen van Hennis er geen enkel stukje voorpagina of scoop ongebruikt werd gelaten. Waarom bij Pechtold wel? Waarom zo stiekem!

Rest In Privacy | 19-12-17 | 10:49

En die zweedse snol wilde net meer openheid op het gebied van schenkingen aan kamerleden......

Ko Ranzig | 19-12-17 | 10:25 | 1

Die dame lijkt me niet helemaal eerlijk met dat valse lachje. Die is duidelijk niet in haar eerste leugentje gestikt.

Watching the Wheels | 19-12-17 | 10:53

Toch is het raar, de volledige MSM club viel een paar jaar geleden over Wouter Bos heen toen bleek dat hij een zonnebril had gedeclareerd (het stuitende bedrag van 113 Euris). Nu wordt er een corrupticus op heterdaad betrapt en is er volgens diezelfde MSM helemaal niets aan de hand.

faz | 19-12-17 | 10:24 | 3

Tijden veranderen. Over een paar jaar kijken we terug op het goedkope flatje....

Is dit nog nieuws? | 19-12-17 | 10:38

Stuitend is het vermogen van de MSM. Schijnt dat er 2 Albanezen zijn ingehuurd voor 2000 de man om een bepaalde boottocht van boven ons gestelden abrupt te beëindigen. Pay for performance deal, no cure no pay. Dat moet de mensen van NRC aanspreken, de vrije markt.

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 10:41

We kunnen erover door zaniken, moet je eens opletten bij die lui als er een blanke verstekeling is. Wedden dat ze binnen 2 minuten helemaal gek worden ? En binnen 3 minuten de politie bellen ? Stelletje hypocrieten

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 11:07

Natuurlijk in het supercorrupte Rusland maakt een letter meer of minder op het rijbewijs niet uit. In Nederland heeft de RDW instructies hoe te handelen als er een letter wordt gewijzigd. Is het nepnieuws wat ik zojuist doorkrijg ? Pechtold is vanuit zijn appartement van 7 hoog naar beneden gesprongen.

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 10:23

Een fiks deel van communicatie is non-verbaal. De lichaamstaal van Pechtold, gisteren bij Een Vandaag toen hij plots met een microfoon en een lastige vraag werd geconfronteerd, lijkt op de blik van mijn hond als hij iets deed wat niet in de haak was. Dat klopt bij mijn hond altijd.

DasNouJammer | 19-12-17 | 10:22 | 1

Hij kijkt inderdaad als een hond die in de kamer zit te schijten (ook de kamer met hoofdletter) en het baasje komt net binnen. Ja, zo kijkt ie precies!

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:08

En NU is het over met dat bashen van Pechtold. D'66ers zijn betere mensen en zijn daarmee boven elke twijfel verheven. Voor D66ers gelden andere wetten, want zij zijn door hun God, een islamitische bejaardenverdelgende orgaankannibaal die razzia's uit laat voeren naar de laatste restjes Christendom, uitverkoren om de rest van het volk te leiden. Mugabe mag zichzelf toch ook verrijken? Nou dan Pechtold ook.

skoftig | 19-12-17 | 10:21

Ik denk dat ik mijn inkomen/vermogen ook maar in de privé-sfeer hou, en niet ga melden aan de fiscus. Want dat schijnt dus te kunnen/mogen.

OT, een kamerlid dient van onbesproken gedrag te zijn, en dat is deze meneer duidelijk niet meer, we hebben het er te veel over.
Maar wat dan de consequenties zouden moeten zijn, wanneer iemand al 10 jaar in die Kamer zit, dat is niet duidelijk.
Aftreden is wellicht een ethische oplossing, maar deze meneer heeft het niet zo op met ethiek als het om hem zelf gaat.

Nuchternederland | 19-12-17 | 10:18

Kan je jezelf ergens opgeven voor doe designated survivor functie? Lijkt me wel lachen

barryvantiggele | 19-12-17 | 10:16 | 1

D66 lid worden. Zelf een honkbal knuppel aanschaffen en met een roeibootje naar een zandbank peddelen alwaar je de andere leden aantreft. Last man standing is dan de designated survivor.

Is dit nog nieuws? | 19-12-17 | 10:35
-weggejorist-
pennestront | 19-12-17 | 10:15 | 2

Volgens mij was Pechman al een met corrupt betrokken als ambtenaar met gemeentegrond. Ook een zaak met onroerend slecht.

Premier Trutte | 19-12-17 | 10:15

Nu had de dochter van Putin ook een appartement, in Voorschoten. Dat is hemelsbreed niet ver uit elkaar.
Het komt wel heel dichtbij zo.

Nuchternederland | 19-12-17 | 10:15 | 1

Ja, en weggepest door ons Nederlanders i.v.m. Putin en vliegtuigongeluk. Schaam je Nederlander.

gato | 19-12-17 | 10:32

Ik ben zo klaar met die linkse laaienlichters in Den Haag! Bek vol over gelijkheid maar dat geldt niet voor hen. Als een uitkeringstrekker (en dat zijn politici ook, op een ander niveau) ook maar het geringste financiële voordeeltje niet meldt, te goeder of te kwader trouw, worden ze door het UWV genadeloos en draconisch beboet of gekort. Maar meneertje Pechtold kan zomaar van één van zijn billenmaten een appartementje krijgen? Hoe zit dat? En in welk belangencircuitje ziet die zogenaamd "retired" diplomaat nu?
.
Eruit met die uitvreter! Thierry en Hiddemiester: grijp 'em! Jullie kunnen het.

Brou Is Back | 19-12-17 | 10:14

Je krijgt niet zomaar 135.000 euro, werkelijke waarde appartement waarschijnlijk nog een stuk hoger, van een Canadese diplomaat. Daar moet iets tegenover staan.
Een Nederlandse politicus hoort iedere schijn van belangenverstrengeling te vermijden. Dat is hier niet gebeurd. Sterker nog, Pechtold heeft deze dubieuze gift niet eens gemeld. Wat was de tegenprestatie, Pechtold?
De MSM proberen dit schandaal onder het tapijt te vegen. Ongehoord. Journalisten als waterdragers van de gevestigde kliek. De positie van Pechtold is niet houdbaar. Dit moet tot op de bodem worden uitgezocht en Pechtold dient strafrechtelijk vervolgd te worden. Dit zaakje stinkt aan alle kanten.

kempenaer | 19-12-17 | 10:13

Op z'n minst is de schijn van corruptie gewekt. En er is waarschijnlijk meer aan de hand. Maar ratje Pechtold wast zijn handen in onschuld en verdraait de werkelijkheid met z'n vergoelijkende woorden, wetend dat z'n Linkse Kerk-vriendjes bij de MSM en in de politiek hem wel zullen ontzien, want als lid van de Kerk deugt hij sowieso. Bah.

Fijnstoffer | 19-12-17 | 10:13

Vliegticket naar Oekraïne. Toevallig van net die ene vriend met zakelijke belangen in Oekraïne toevallig op het moment dat een eerste-stap-tot-toetreding-EU verdrag met Oekraïne wordt behandeld.
Een penthouse in Scheveningen. Toevallig van iemand waar hij vroeger chauffeur van was, die toevallig uit Canada komt, toevallig op het moment dat CETA behandeld wordt.
Zou die man ook veel staatsloten kopen?

TheEgg | 19-12-17 | 10:09

Jammer ook dat iedereen en z'n moeder nu duikt op dat 'designated survivor' proefballonnetje terwijl dat toch overduidelijk als bliksemafleider bedoeld is. En onze MSM slikt het allemaal weer als zoete koek.

Stijlicoon | 19-12-17 | 10:09

Burgemeester van Amsterdam gaat 'ie in ieder geval niét worden!
Hoewel..........

demaup | 19-12-17 | 10:07

Niet één van mijn ronduit geniale tweets geciteerd.
Dat doet pijn hoor.

Lewis | 19-12-17 | 10:06 | 2

U kunt ze hier toch herhalen?

Lupuslupus | 19-12-17 | 10:16

Ha ha, zeker.
Maar even serieus: wie wel vermelding verdient is Seven. Die heeft hier volgens mij een belangrijke rol in gespeeld.

Lewis | 19-12-17 | 10:22

Het verbaast me overigens wel dat sleepnetpolitici ineens zo’n zorg over privacy hebben.
.
D66. Hypocrisie met hartslag.

Parel van het Zuiden | 19-12-17 | 10:06

En is het nu nóg niet duidelijk voor iedereen dat referendum-recht van tafel moet en daardoor CETA moeiteloos doorgedrukt kan worden???

Dit is topje van de ijsberg van de vieze spelletjes van onze ‘vertegenwoordigers’.

Stem wijzer!

Rest In Privacy | 19-12-17 | 10:05 | 2

Dus het recht op een referendum is 135000 euri waard.
Best weinig dacht ik zo.

rein9576 | 19-12-17 | 10:14

Nee, niet de stem wijzer...

boerk | 19-12-17 | 10:17

Ik hoop dat Pechtold binnenkort van plantjes water geven zijn voltijds werk mag gaan maken. plantjeshoudenvanhypocrieten.nl

tectonicos | 19-12-17 | 10:05 | 1

Ik vraag mij constant af "wat voor plantjes" geeft hij daar water...?

iew | 19-12-17 | 13:17

Inkomen is ook privé. Dat stopte arrogander en zijn minions niet om af te dwingen dat zulke informatie met woningbouwcorporaties gedeeld wordt. Scheefwonen.
.
Gezien de ontstane ruis bij de woonsituatie van Arrogander lijkt het me zaak al zijn financiën eens even door te spitten.

Parel van het Zuiden | 19-12-17 | 10:02

"designated survivor" "mag geen Ongekozen ambtenaar zijn", maar ongekozen ministers mag wel?

isotope 465 | 19-12-17 | 10:01 | 1

Ranzig populistisch geslijm bij de netflix jügend.

Panos88 | 19-12-17 | 10:07

Niets aan de hand, Bilderberg is bij u.

tata1981 | 19-12-17 | 10:01

Wat we hiervan geleerd hebben is dat politici zelf mogen bepalen of ze "open" willen zijn over giften van mensen die geen familie zijn. Schaf dat gewone giftenregister dan ook maar af, want iedereen begrijpt dat daar alleen dingen in terecht komen die een lage waarde hebben en het daglicht kunnen verdragen. Zonde van de tijd zo'n giftenregister. Daarnaast verloopt echte beloning via een baantje of hulp achteraf, zoals de baantjes van vrouwenmepper Camiel (cda) bij KLM en NOC*NSF.

Watching the Wheels | 19-12-17 | 10:01 | 1

Kuzu krijgt dan ook prive schenkingen uit t midden oosten

boerk | 19-12-17 | 10:18

En als die Canadees Pechtold gewoon een vriendendienst wilde bewijzen door hem toegang te geven tot zijn appartment, dan had dat toch ook gewoon niet op papier gehoeven? Dat Pechtold een sleutel krijg en even belt als hij er gebruik van wil maken? Zo zou ik dat in ieder geval doen.

du Roi Soleil | 19-12-17 | 09:59 | 1

Nee, dat zou stiekum zijn en politieke schade opleveren. Hetzelfde met andere papiertjes natuurlijk niet

Winter_is_coming | 19-12-17 | 10:27

Indien 135.000 euro. En is dat de WOZ waarde? Dan moet Pechtold 40.000 belasting betalen of de schenker moet 68.000 betalen.

Barbarous_Relic | 19-12-17 | 09:58 | 1

WOZ waarde ligt veel hoger.

Lupuslupus | 19-12-17 | 10:00

De vraag is wat Pechtold heeft moeten doen voor dat appartement. Waarschijnlijk heeft hij er dus voor gehandeld tegen de belangen van de Nederlandse staat in. Dat is gebruikelijk bij dit soort transacties. Anders hoeven ze hem dus ook niks te geven.
In mijn woordenboek heet zoiets gewoon Landverraad. Waar hij toch al van verdacht was na zijn 'pang-pang'-incident. Om over de omvolking en het verkopen van onze soevereiniteit aan Brussel nog maar te zwijgen.

du Roi Soleil | 19-12-17 | 09:57 | 1

Een andere vriend (Putin) heeft de man een prachtig touw aangeboden. Neem aan als Putin deze miezerige worm als bedreiging zou zien dat de worm allang gevoerd was aan de vissen. Dat zouden meer mensen moeten doen is de slogan.

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 10:09

In de politieke arena worden geen "prisoners" genomen, het gaat er hard aan toe. En dat mag en dat moet. Men staat soms knuppelhard tegenover elkaar.
Betamelijkheid is allang over de schutting geflikkerd en zelf kan ik zo af en toe ook grof reageren op betaalde personen en partijen in de politiek (met reden).
Maar er is nog steeds 1 grens die ik niet loslaat en dat is het vertrappen van waarheid, eerlijkheid en democratie, plus daar waar er smeerlapperij wordt bedreven.
Om die reden heb ik bloed hekel aan die criminelen van GL, die fraudeurs van de VVD, die landverraders van Denk, die über schijnheiligen van het CDA/CU/SGP maar nog het meest aan die super gore smeerlappen van DDR66.
Geen schaamte die zoiets kan wegnemen.
Volgend jaar maart de gemeenteraad verkiezingen; ze zullen er wel staan bij de supermarkten, op de Cuyp etc. met hun sjaaltjes en foldertjes. Ik zal ze onversneden mijn gal geven, DDR66 tuig!

Memek | 19-12-17 | 09:55 | 1

betaalde = bepaalde

Memek | 19-12-17 | 09:56

De VVD en Rutte gaan hem wel beschermen met een fopstrafje voor deze grap met onroerend slecht. Want anders komen diverse VVDers ook nog op het hakblok want die hebben het uitgevonden.

Premier Trutte | 19-12-17 | 09:55 | 5

Straf? Er komt geen straf. Zoals de woordvoerder van de kamervoorzitter al zei: politici leggen zelf verantwoording af over giften. Dat wil zeggen dat noch de kamer, noch de partij, daar staatsrechtelijk iets mee kunnen. Hoogstens kan D66 hem uit de partij zetten, maar hoe groot acht je die kans?

Muxje | 19-12-17 | 10:09

das dikke Pech told you so!

Premier Trutte | 19-12-17 | 10:11

Berbaar, niet doorgeven aan de belastingdienst b.v.

gato | 19-12-17 | 10:14
▼ 2 antwoorden verborgen

Jos van Rey heeft van een jarenlange vriend geschenken aangenomen en is voor corruptie voor de rechter gesleept. Al dan niet terecht. Pechtold doet hetzelfde en voor een groter bedrag en komt er op dit moment mee weg. De juiste vriendjes en de juiste belangen blijken van levensbelang. Er moet echt wat veranderen; weg met het partijkartel waarin men elkaar de hand boven het hoofd houdt. Hopelijk komt de afrekening nog met Pechtold en zijn Dom66.

bloothommel | 19-12-17 | 09:54

serieus, denkt Pechtold echt dat er tijdens Prinsjesdag een aanslag op dat hele zooitje aldaar wordt gepleegd. Hoezo, we zijn met meer en laten ons leven niet afnemen, vertrouwen in de toekomst, is toch standaard uitleg bij bedreiging?
daarnaast is de hele politieke/Koninklijke elite zo enorm goed beveiligd, er is er al voorzien in een noodscenario mocht Koning en Politiek sneuvelen in ene keer. We hebben Amalia en we hebben nog tig andere neven van de Keuning die de boel zo over mogen nemen, worden ze nu al voor betaald!

fikkieblijf! | 19-12-17 | 09:52 | 3

We gaan gewoon door met ons leven, we laten ons niet verdelen (en zeker niet in duizend stukjes). Wij zijn met meer enz.

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 09:57

Excuseer ik herhaalde de mantra van de overheid. We wachten gewoon af hoe het loopt.

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 09:59

Allemaal aanstellerij die aanslagen. 'Want wij zijn met meer'. Op Prinsjesdag gebeurt er helemaal niets. En als er een dreiging tegen het koningshuis zou zijn zitten die vandaag nog in het vliegtuig naar Argentinië. WA als piloot. Leer mij de Oranjes kennen zeg, net als in 1940. Mooie praatjes houden vanuit Londen (de rest zat in Canada) en de bevolking met de ellende laten zitten. Wat een verschil met koning Christiaan van Denemarken. Die reed gewoon op zijn witte paard met een Davidsster op zijn jas door de straten van zijn bezette land.

Lupuslupus | 19-12-17 | 10:11

maar de karteljournalisten zwijgen hardnekkig.
Hoe zouden ze gereageerd hebben als Wilders ook maar een flesje wijn van Poetin zou hebben gekregen? De kranten zouden er dagenlang bol van staan.

du Roi Soleil | 19-12-17 | 09:51 | 1

Wilders gaat binnenkort op bezoek bij ome Vlad dus een flesje wijn (of Wodka) zal er wel inzitten. Zien we vanzelf terug in het geschenken register van de 2e kamer.

Lupuslupus | 19-12-17 | 10:14

Integriteit is so overrated.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 09:49

Vast een dolkstoot in de rug van roodhoofd (of een pang pang) door Kasja. Het is nu mijn tijd zal ze gedacht hebben.

Dag vogels, dag bloemen, dag Pechtold.

echt_links | 19-12-17 | 09:48 | 1

Tot we weten wat die Zweedse allemaal ontvangen heeft en er belasting over heeft betaald.

gato | 19-12-17 | 10:13
-weggejorist-
Rocedlaaw | 19-12-17 | 09:44

Dag meneer Pechtold, uw partij gaat u wieberen.

ikdenkwat | 19-12-17 | 09:44

Alexander heeft zojuist gebeld met een witte onderbroek voor mediale tips.
Sprong voorwaarts volgt nog voor het weekend.
Plas, glas, was, game on.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 09:43 | 1

Jolo heeft Peggie voorgesteld om voorzitter te worden van het congres 'Politiek & Integriteit'

Winter_is_coming | 19-12-17 | 10:12

Wel dapper van hoogleraar staatsrecht Voermans dat hij zich kritisch uitlaat over wat Pechtold heeft gedaan. De meeste hoogleraren zijn doorgaans deugende eigenzinnig liberale mensen.

Irnerius | 19-12-17 | 09:42

Voor de velen hier die de illusie hebben dat Pechtold zich hiermee in de problemen heeft gewerkt, wordt dan maar weer wakker hoor; Dit loopt met een sisser af...! Mark my words!

Muskatnuss!!! | 19-12-17 | 09:39 | 3

Dan begrijp je niet hoe politiek werkt, hij gaat hier tot in de treure mee achtervolgd worden door zijn tegenstanders. Bovendien beshadigd het zijn geloofwaardigheid, en dat doet er anno 2017 nog steeds toe.

Panos88 | 19-12-17 | 09:43

@Panos88
Zo zou het inderdaad moeten werken, maar helaas is dit de D'66 en daarvoor geldt dit niet.

EqutiX | 19-12-17 | 09:45

@EqutiX | 19-12-17 | 09:45
Jawel hoor, ook mensen die D66 stemmen vinden het belangrijk dat iedereen eerlijk zijn belastingcentjes betaalt.

Panos88 | 19-12-17 | 10:04

Dit heeft de schijn van zeer doordacht geknutseld smeergeld

Rest In Privacy | 19-12-17 | 09:38 | 3

wachten is op meubels uit de Oekraine? via de ontwijk IKEA?

Rico den Hollander | 19-12-17 | 09:40

Ja. Ze hebben er bij IKEA zelfs een speciaal model voor ontwikkeld:
-
'TAKS'

bisbisbis | 19-12-17 | 09:45

En de rest in de Kamer, met die dividend belasting ineens. Wil elk bonnetje zien, zei de belasting aan de burgers.

gato | 19-12-17 | 09:46

Pechtold zal destijds voor zichzelf afgewogen hebben melden of niet melden. Hij koos voor niet melden en als er onverhoopt stront aan de knikker van zou komen had hem dat niet veel uitgemaakt want hij had er al lang genoeg van om in de Kamer te blijven. Mooi dan, hoe eerder weg hoe beter.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 09:34 | 1
-weggejorist-
fikkieblijf! | 19-12-17 | 09:37

Wedden dat ze mijn erfenis ineens eraf halen bij de belasting.

gato | 19-12-17 | 09:32

Blijven roeren, blijven roeren. Die roze plopkap keer op keer onder Peggolds neus duwen en dan op Frequineriaanze wijze oreren 'Waarom heb je dat nou gedaan hè?'
Maar serieus, Peggold verbergt iets als je zijn reactie met dat tomaatrode hoofd ziet. Hij schaamt zich ergens heel erg voor. Zou zo maar een JBC'tje kunnen zijn. Keep diggin'!

Voorjaarsmoe | 19-12-17 | 09:31 | 3

Heeft geen zin, de lijn is gekozen, je zal steeds hetzelfde antwoord krijgen en uiteindelijk helemaal geen antwoord meer.
Verder zal het zo meer en meer op een hetze gaan lijken, daar houden andere media zich liever verre van (zie Jolo).

Berbaar | 19-12-17 | 09:38

Berbaar
Ben bang dat je gelijk krijgt/hebt met je eerste zin.

atheïstisch stemvee | 19-12-17 | 09:50

Berbaar | 19-12-17 | 09:38

Vreemd hè, dat als het gaat om Putin, Trump of Wilders diezelfde media helemaal geen probleem hebben met het voeren van een hetze....

knerf | 19-12-17 | 17:09

Het voorstel voor de " 2 survivors " is vanzelfsprekend ingegeven als afleidingsmanoeuvre voor het rode hoofd van Pechtold.
Overigens moeten het wel 2 D66 ministers zijn om de organen van de voltooid leven collegae onder het puin uit te vissen en via de veilingmeester bij opbod te verkopen. Een privé schenking van organen hoeft echter niet gemeld te worden.

A.S. Perien | 19-12-17 | 09:29 | 5

Ik wed er een appartement ( dat van Pechtold die ik wel wil overnemen voor 77.000 euro's ) onder dat onder de Survivors op zijn minst een D66 lid zich bevindt en Kasja!!

fikkieblijf! | 19-12-17 | 09:39

Ik weet niet of het een nuttige bijdrage is: Aan alle Trump haters, als Trump afgezet wordt dan krijgen we Mike Pence. Saaie man maar echt vastbesloten om te doen wat er moet gebeuren. Jullie huilers zullen soms nog eens verlangen naar Trump.

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 09:46

Ze hebben ook tijd zat daar in denhaag om Netniets te kijken.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 09:52
▼ 2 antwoorden verborgen

De gulden regel is om als overheidsdienaar nooit, maar dan ook nooit de kennelijke schijn tegen te hebben. als je daar naar handelt ben je integer. Anders heb je de schijn tegen, zo simpel is het. Als ambtenaar (of politicus) moet je weten wat je positie is. Mannetje Pechtold is duidelijk over de scheef gegaan. Mijn schoonmoeder zaliger had gelijk, het is een min mannetje, mannetje Pechtold!

pibasso | 19-12-17 | 09:29

De laatste keer dat ik de feiten gecheckt heb was het toch echt noodzakelijk voor een erflater dat deze overleden was.

De luis | 19-12-17 | 09:27 | 1

Een ouderwetse notaris had er het ouderwetse woord Testament voor

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 09:30

Oog om oog tand om tand rijbewijs om rijbewijs. Geen medelijden met deze man.

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 09:22

Heb mijn schoonmoeder ook een keer een huis(je) kado gedaan. Bleek er al een koekoek in te wonen die ieder uur naar buiten kwam om even te laten merken dat ze er ook was...

eerstneukendanpraten | 19-12-17 | 09:22

En trouwens, Pechtold met zijn "mijn privé ligt nu op straat" is ook erg grappig als je bedenkt dat het kadaster OPENBAAR is!

Neta | 19-12-17 | 09:18 | 1

En dat hij VOOR de sleepwet is! Wat een flapdrol

MoltisantiBeer | 19-12-17 | 09:22

Zie je nou wel, dat die NRC'er Wilmer Heck heus niet alleen maar Omtzigt stevig aanpakt! Haha

obi1 | 19-12-17 | 09:16 | 1

Dus een gratuite tweet is hetzelfde als wekenlang suggestieve, misleidende artikelen?
De MSM laat weer eens zien hoe objectief ze werkelijk zijn... Dit had Wilders of Baudet moeten gebeuren...

Desmoulins | 19-12-17 | 09:21

Overigens is het verwijderen van Peggy helemaal niet zo leuk perse. Want Freule Kasja zal dan als alpha dog boven komen drijven bij D66 als partijleider. Let maar op.
Je zou je nog enige opzet van haar kant (of haar kring) kunnen vermoeden dat dit nu openbaar wordt.

Neta | 19-12-17 | 09:16 | 2

Het zou hardstikke leuk zijn want die Kajsa is totaal niet bestand tegen de druk die die verantwoordelijkheid met zich zou meebrengen.

Panos88 | 19-12-17 | 09:39

Klopt @ Panos. Maar onderschat de support niet die de reserve prinses heeft.

Neta | 19-12-17 | 09:52

Gelukkig weten we niet waar deze landverrader woont want men kan de volkswoede niet voorstellen, heeft u ook de details van kadaster niet gedownload. Maar er is een uitweg voor de rat..... Fred Oster kom er maar in

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 09:16

Laat die man toch, hij is zo geaard. aparte wc moet er komen.

pedro300 | 19-12-17 | 09:15

Ik sta achter Alexander.
(Om hem het laatste zetje te geven.)

Mr_Natural | 19-12-17 | 09:15 | 1

Hatelijk om hem te zien zwaaien met armen en benen

Roze_bril_drager | 19-12-17 | 09:19

Je weet wel hoe het met de democratie gesteld is als politici met dit soort kul-argumenten komen en er bovendien nog gewoon mee wegkomen.

spoilerfreak | 19-12-17 | 09:14

Pechtold kan dit allemaal afdoen als onhandigheid, maar het lijkt er in alles op dat er van zijn kant goed over deze ingewikkelde constructie is nagedacht. Of was die Canadees zo goed op de hoogte van het Nederlandse recht mbt eigendomsoverdracht?

Panos88 | 19-12-17 | 09:14

Weer een skoop van GS.
En kutje herzberger maar ageren tegen GS.
Laat maar eens zien hoe ontiegelijk ondemocratisch dat soort figuren zijn.

Kanarie_Geil | 19-12-17 | 09:12

Kunnen we het hier ook nog even over hebben! Tijdens de maandenlange onderhandelingen in de formatie besprekingen werd er een akkoord bereikt over het voltooid leven.. dat daarin geen verdere stappen werden genomen. Daarvoor leverde de SGP en CDA een andere tool in ter compromise.
Nu gaat D66 alsnog gewoon deze afspraken volledig naast zich neerleggen. Iets wat ze met de referendumafschaffing weer niet wil oppakken, want afspraak tijdens de onderhandelingen..
D66 ( partij van de Arrogandor) naait niet alleen het volk en zijn achterban maar de complete formatie!!

www.nrc.nl/nieuws/2017/12/17/ik-wil-g...

fikkieblijf! | 19-12-17 | 09:12 | 3

Met betrekking tot het voltooid leven verhaal. Je kunt voor of tegen zijn echter mag het mijns inziens niet zo zijn dat een stel reli-fetisjisten, wapperend met de "christelijke normen en waarden" gaan dicteren dat wanneer ik vind dat ik oud, seniel en uitgeleefd ben, ik nog maar een x aantal jaar wortel moet schieten op kosten van de belastingbetaler omdat een of ander sprookjes figuur dat zegt.
.
Dat daargelaten, wat is er eigenlijk mis mee dat Arrogander het "voltooid leven" plannetje weer van stal trekt?
Met een beetje mazzel drijft hij het op de spits en klapt het kabinet.
Volgens mij iets wat hier op GS met open armen ontvangen zal worden.

normanius | 19-12-17 | 10:17

Stel ik ben zeg eens wat, 23 jaar en ik vind mijn leven voltooid. Mag dat dan beëindigd worden? En zo nee waarom niet?

Is dit nog nieuws? | 19-12-17 | 10:28

Ja dat mag mits u de opbrengst van uw organen aan d666 ter beschikking stelt

Degrelle | 19-12-17 | 16:15

"Je bent de zwakste schakel. Tot ziens!"

Rest In Privacy | 19-12-17 | 09:11

Blijft me verbazen dat ambtenaren hun eigen bijstandswet vrijwel nooit correct handhaven; een cadeau van 100 euro terwijl mevrouw een uitkering ontvangt is een toename van vermogen, GEEN inkomen. Behoeft dus niet te worden gekort op de uitkering, net zo goed als dat mensen die een verjaardag hebben niet worden gekort en mensen die een prijs winnen op een kraslot niet worden gekort en mensen die een erfenis ontvangen niet worden gekort. Dus of de ambtenaar zat fout (en dat gebeurt erg vaak!) of het bericht klopt niet helemaal.

Adversary | 19-12-17 | 09:10 | 3

Voor zover ik weet moet alles wat de uitkeringsgerechtigde krijgt gemeld worden bij de uitkeringsinstantie. Ook al is het slechts door de barmhartige buurvrouw gegeven brood.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 09:18

@kweet: uw link bevestigt mijn stelling. Gaat het om structureel - dus herhaaldelijke -inkomensondersteuning dan is er sprake van aanvullend inkomen. Een van de kenmerken van inkomen is dat het regelmatig blijft terugkomen. Dus als mevrouw uit mijn voorbeeld iedere maand 100 euro van haar oma krijgt, JA, dan spreek je van inkomen - maar een eenmalige gift van een familielid is dat niet.

Adversary | 19-12-17 | 12:28

Hoewel ik graag zie dat hij van het toneel verdwijnt zie ik ook nogal wat afgunst de discussie vervuilen. Dat hij het afdoet als een erfenis of een privekwestie maakt het verhaal niet heel sterk, het gaat meer om integriteit en dat is ver te zoeken bij deze politicus.

BozePaarseMan | 19-12-17 | 09:10

Ga maar lekker naast Jolo zitten Arrogander, die is ook al een tijdje onder de radar..... zaak ook genegeerd door de zogenaamde kwaliteitsmedia

Fatwabuster | 19-12-17 | 09:08 | 3

Ook een zaakje van niks opgeblazen door the usual suspects.
Dan kan je inderdaad hetzelfde resultaat verwachten.

Berbaar | 19-12-17 | 09:28

@Berbaar..... waarom verdedig jij een aanrander? De man heeft het nota bene zelf toegegeven

Fatwabuster | 19-12-17 | 09:43

Zijn Berbaar en Jolo niet dezelfde persoon?

Winter_is_coming | 19-12-17 | 10:06

Een flat gekregen van een bevriende staat via een diplomaat een prive kwestie noemen, zelf de meest corrupte Waalse PS politieker zou snappen dat hij daar niet mee wegkomt. Dat is op zich nog niet het ergste, die zweem van omkoping, het feit dat die flat tot de nok toe gevuld kan zijn met spionage apparatuur is pas iets om over na te denken.

Lt-Kol Kilgore | 19-12-17 | 09:08 | 1

Dat zeggen is 1 ding, dat het vervolgens niet in twijfel wordt getrokken door partijgenoten en de MSM is een tweede en veel kwalijker zaak.

deministerpresident | 19-12-17 | 09:14

Maar ja, zolang het geen nieuws is in het staatsjournaal en haar commerciële filiaal, is het onbeduidend nepnieuws. Zeker zolang alleen Greet er in de Kamer erop gereageerd heeft. Waar blijven Asscher, Marijnissen en de koningen van de integriteit, de voltallige VVD-fractie?

Guido | 19-12-17 | 09:06 | 2

De NOS vermeldde GS nog prominent als bron, wat vrij ongebruikelijk is. De reden: als het van GS komt en de mainstream pers er verder niet veel over schrijft, dan kàn het geen serieus nieuws zijn. Helaas een taktiek die werkt.

Muxje | 19-12-17 | 09:12

@Muxje | 19-12-17 | 09:12
Deels Muxje, dat GS dit oude nieuws oppikt en opblaast, Wilders, TPO en anderen ter rechter zijde van het spectrum er hijgerig mee aan de haal gaan doet het lijken op een rechtse afrekening.
Tsja dan sluiten de rijen zich en zal het net zo uitdoven als Jolo's incidentje.

Berbaar | 19-12-17 | 09:27

Ik ben niet echt een Wilders fan maar hij krijgt toch gelijk! Wat een walgelijke vent die pechthold. Echt een achterbakse klojo, bah! Dit moeten we stevig in het nieuws houden, deze eikel moet vertrekken en wel zo snel mogelijk.

Rdock | 19-12-17 | 09:05 | 1

Jij bent af, net als iedereen die Wilders geen gelijk DURFT te geven zonder ook afstand van hem te nemen.

MarcS | 19-12-17 | 09:07

jullie hebben hier zelf voor gestemd. bek houden dom plebs.

Rest In Privacy | 19-12-17 | 09:04 | 3

Tegen wie heb je het? Ik heb zeer zeker niet ervoor gekozen, net als het grootste gedeelte van de reaguurders al hier.

VreterRdePies. | 19-12-17 | 09:25

Hahaha!!!

pibasso | 19-12-17 | 09:33

Wilt u mij er buiten laten? Wie zijn dan "jullie " ?

Bergbloempje | 19-12-17 | 12:09

Toch wel cool van peggie.
Hij schept een precedent.
De burgerT kan zich opdelen in een prive en een publiek persoon.
Ik zie enorm veel mogelijkheden.
Vooral in rechtzaken!

Kanarie_Geil | 19-12-17 | 09:04 | 2

Smeergeld heet vanaf nu ook zakgeld.

Is dit nog nieuws? | 19-12-17 | 10:24

Politie agent: "Meneer u reed te hard!
Ik: " ja maar dit was een privé rit" Doei!

Rest In Privacy | 19-12-17 | 11:20

Fake news.
Putin did it.

wezen | 19-12-17 | 09:02

dat vuurtje zal wel snel doven , vuur in het riool mag niet en kan niet i.v.b.m, gas lucht .

witchmaster | 19-12-17 | 09:02

Tijd om ergens wethouder ofzo te gaan worden. Je tijd is voorbij Peggold!

RenHoek | 19-12-17 | 09:01 | 1

Wie weet... misschien wel burgemeester van Islamsterdam

Paaldanseres | 19-12-17 | 09:43

Let's not start sucking eachother's dicks quite yet.
The oper ain't over until the fat lady sings.
Peggold gaat natuurlijk niet opstappen, ben jij nou mal. Hij is zo glad als een paling in een emmer snot dus reken er maar niet op. Hij lult zich hier uit omdat volgens de letter van de wet en de regels van de Kamer er vast en zeker een mouw aan te passen zal zijn.
Jammer alleen dat mensen dit vergeten als ze met het rode potlood in het hokje staan en dan tóch weer D666 aankruisen. Of VVD. Of PvdA. Of CDA. En die lui houden elkaar de handen boven het hoofd, vestzak broekzak.
Schokkend was gisteren wel om te zien dat Nieuwsuur meer tijd besteedde aan Ikea dan aan Peggold, het item ervoor. Geeft wel aan dat ze aan het infuus hangen. Don't bite the hand that feeds the mouth.

Bakkeleures | 19-12-17 | 09:01 | 1

De NPO heeft nog wat miljoenen nodig. Alexander Penthouse wil vast wel instrumenteel zijn als ze zijn prive kwestie klein weten te houden..

Janneus | 19-12-17 | 13:28

Lock him up! Lock him up! Lock him up!

RenHoek | 19-12-17 | 09:01

Do as we say, not as we do.

MarcS | 19-12-17 | 09:01

uit het MSM-handboek:
Is er een scoop van Geenstijl? -> Zo snel mogelijk als laffe tekkels tussen de benen van de gevestigde macht kruipen!

Bert Konterman | 19-12-17 | 09:00 | 7

@berbaar Natuurlijk, het gaat net zoals bij Hennie Keizer, daar was volgens u ook niets aan de hand en u hebt helemaal gelijk gekregen .... Oh wacht!

witwas | 19-12-17 | 09:51

Fatwabuster | 19-12-17 | 09:42

En dan te bedenken dat hij zelf alles en iedereen herhalio''s noemde, terwijl hij zelf de ergste was. En daar voor zover ik weet nooit voor gejorist is...

Bijtendehond | 19-12-17 | 10:05

Hee berbaar, als Thierry het zou zijn overkomen, dan zou jij er als de kippen bijzijn om hem helemaal af te branden en je gal over
hem te spuwen.
Smerige hypocriet die je daar bent!

Baski | 19-12-17 | 10:06
▼ 4 antwoorden verborgen

Hij komt hier gewoon mee weg, helaas. Het is helemaal niet iets kleins maar kwaliteitskranten en staatsmedia doen niet aan journalistiek maar aan voorlezen

Bokito ergo sum | 19-12-17 | 09:00 | 2

Je klinkt verbaasd. Dat hij ermee weg komt was al vanaf het begin duidelijk.

VreterRdePies. | 19-12-17 | 09:23

Dan geef ik mijn erfenis ook niet op, van die twee oude oudjes, die gespaaard hebben hun leven lang, voor mij , hun dochter en hunleven er belasting over hennem betaald.

gato | 19-12-17 | 09:39

Hoe zit het dan eigenlijk met de belasting die over dat hok verschuldigd is als privépersoon? Rammelt dat dan ook soms?

P.redgleuf | 19-12-17 | 08:58 | 2

Die belasting is blijkbaar netjes betaald.

Muxje | 19-12-17 | 09:04

Wellicht een route gevonden om het verschuldigde Schenkingsrcht zoveel mogelijk te vermijden. Het mag allemaal zegt Ollongren, maar of het moreel ook deugt? Vooral kwalijk van iemand die zo graag anderen de maat neemt..

Janneus | 19-12-17 | 13:37

Pechthold was een rat, en is een rat. Deze smeerlap - die iedereen de maat neemt - dient te worden gedagvaard wegens corruptie. Zo simpel is het.

Willemdrie33 | 19-12-17 | 08:57

Een roemloos einde, een exit via de achterdeur. Dat zou het mooiste zijn. Of zoals de onvolprezen filosoof Theo Maassen het zegt: WEG!

Rollins | 19-12-17 | 08:57 | 3

Theo Maassen is maar een laffe filosoof. Met de staart tussen de benen, wat betreft de islam... de lafaard! Maar Pechie mag wat mij betreft wel oplazeren, of we iets beters ervoor in de plaats krijgen.... geen idee!

Sarcastisch varken | 19-12-17 | 09:38

Niks exit via de achterdeur! Corruptie! Vervolgen!
Als een flat mag, waarom een villa met zwembad niet?

Is dit nog nieuws? | 19-12-17 | 10:22

Wie is Theo Maassen nou weer ?

Bergbloempje | 19-12-17 | 12:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl