Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO en RTL krijgen 1,5 ton voor meer diversiteit

Hier is je diversiteit

Je moet het dat identity-gedachtegoedje toch nageven hè. Zo overt debiel en zelfsaboterend, en toch binnen een paar jaar doordringen tot de hoogste niveaus van het publieke leven, waar voornamelijk heel erg slimme mensen werken wier gezonde verstand hen wapent tegen ideologische herfstbuien. TOCH?! "De publieke omroep NPO, commerciële omroep RTL, en het Amerikaanse mediabedrijf Vice gaan samenwerken om de diversiteit op televisie te bevorderen. (...) het gaat  om het bestrijden van vooroordelen over kleur, leeftijd en sociale klasse door een betere presentatie. Het ministerie van OCW ondersteunt het tweejarige project met een startbedrag van 1,5 ton." Het kost dan misschien 1240 fatsoenlijke militaire Ops-vesten, maar dan heb je ook wat. "Vrouwen en mensen met een migratie-achtergrond zijn ondervertegenwoordigd op televisie. Om dit aan te pakken stelt de NPO bij de beoordeling van nieuwe programmavoorstellen diversiteit als een van de normen. Verder krijgen de RTL-werknemers cursussen tegen onbewuste vooroordelen. Ook willen de omroepen streven naar een goede representatie van vooral vrouwen en etniciteit op de werkvloer en in het management." En waarom is dit allemaal nu eigenlijk zo belangrijk? Nou, om Defensie tot aan het moment van overgave in handen van een vrouwelijke minister te houden, of zo. "Het gaat ook om de boegbeeldfunctie. Als meisjes op televisie een vrouwelijke minister zien, kunnen ze ervan dromen om later ook minister te worden."

Reaguursels

Inloggen

Ik heb geen *voor*oordelen.
Alleen maar *na*oordelen.
Dwz: Oordelen gebaseerd op statistische *feiten*.
.
Turken en Marokkanen hebben daar gelukkig minder last van.
Uit het artikel:
"Ondervraagde Turks-Nederlandse en Marokkaans-Nederlandse luisteraars herkennen zich niet in het aanbod van de publieke radiozenders. Ze vinden dat de publieke radio hun bevolkingsgroepen vaak problematiserend behandelt. "
Ze houden dus niet zo van feiten. Deste meer van ontkenning.
.
Bah.

hotmint | 24-10-17 | 22:49

Vanavond op Opsporing Verzocht: ongeveer 11 misdaden met getinten, 1 Roemeens geval en 1 witte. Bravo. De Staatscommissie Politiek Correcte Opvoeding kan tevreden zijn.
Voldoende diversiteit.

marjen | 24-10-17 | 21:24

Afgekort de StaPoCo-Op, in de volksmond de STAPO.

marjen | 24-10-17 | 21:46

Ik heb nog nooit een Nederlander met Italiaans/Spaanse roots op tv gezien, dus ik voel me gediscrimineerd. Kan de overheid daar ook niet even een subsidietje tegenaan gooien?

L_avvocato | 24-10-17 | 21:22

Als meisjes op televisie een Chuck Norris zien, kunnen ze ervan dromen om later ook minister te worden

wapster | 24-10-17 | 20:14

Meer Chinezen en Vietnamezen bij de omroep!

paartjehop | 24-10-17 | 20:06

Hoho. Diversiteit = hoofddoekjes hoor.

wapster | 24-10-17 | 20:15

Inderdaad. Is de enige ondervertegenwoordigde bevolkingsgroep. Wat betreft isla-allo's is de televisie al afgenokt vol oververtegenwoordigd.

Worajai | 25-10-17 | 02:31

Het gaat ook om de boegbeeld functie. Als ik dadelijk een neger op tv zie, droom ik ook van een tropische zomervakantie.

echtpaul | 24-10-17 | 19:47

Ik dacht dat ze dar migranten tv voor hadden uitgevonden.

Worajai | 25-10-17 | 02:31
-weggejorist-
demaup | 24-10-17 | 19:40

Persoonlijk zie ik meer dan genoeg "mede" Nederlanders op de televisie.
Met enige regelmaat ben ik het niet eens met die mensen, met name wanneer deze laten blijken dat ze Nederland eigenlijk niét zien zitten omdat er zoveel mis is in Nederland én met Nederlanders. Daar komt bij dat ik hier in Rotterdam Zuid dagelijks meer dan genoeg Nederlanders waarneem met een "andere" achtergrond. Mijn advies is: geen geld kapot slaan aan nóg meer diversiteit.
't Is wel goed zo!

demaup | 24-10-17 | 19:40

Bij DWDD zit regelmatig een tafeldame. Ik vraag mij als rechtse conservatief steeds af wat die dame daar doet. Ze mag slechts heel af en toe iets zeggen. Ik sta dan versteld dat dit de VARA is, met zoveel minachting voor een bijzet tafeldame.
Huichelaars zijn het altijd geweest, dat linkse volk.

marjen | 24-10-17 | 19:35

als je naar een museum gaat, of naar een demonstratie, of een leuke kunstmanifestatie, of een concert [klassiek] of een bewonersbijeenkomst, [nouja, dat laatste kan liggen aan de wijk waar ik woon, 99 % wit]

Nouja, DAAR zie ik nooit een enkele hoofddoek. Nevernooit. Museum, demo tegen bioindustrie, de foodhallen amsterdam, sportclubs, concerten, noem maar op. Geen hoofddoek te zien.

Maar een markt in a'dam oost , west etc. ; alleen maar hoofddoeken.

Het is maar een observatie. Ik zie dit al 20 jaar. Het valt op en het is echt zo. Dus ik lul hier niet zomaar wat uit etc.

Wat ik me steeds afvraag is dan: waarom zijn ze dan niet aanwezig bij een verpleegster/docenten/milieu demonstratie? Jeweetwel, van die SP dingen.
Gewoon niet, zelfs in artis heb ik nog nooit een hoofddoek gezien.

severalminutes | 24-10-17 | 18:50

Volkomen gelijk en als er toevallig een hoofddoek verschijnt, dan duikt er gelijk een tiental NOS/NPO camera's op om dat vooral in onze huiskamer te serveren al zijnde " Zie hier eens hoe de integratie van onze moslims is gelukt".

Maar ja de meeste autochtone stedelingen weten beter.

von Amsberg | 24-10-17 | 19:29

Dus ten behoeve van diversiteit gaan we keihard discrimineren op kleur en geslacht.

.... wat een dwazen.

TeeJee | 24-10-17 | 18:50

Kijk naar De Meldkamer, Wegmisbruikers, zéér divers ten opzicht van de "Witte" Man , niet echt Divers als je alleen maar deze programma's bekijkt want de Lichtgetinten zijn oververtegenwoordigd.

Zwizalletju | 24-10-17 | 18:30

Hoe divers zijn de redacties van de VARA, de NOS, De Volkskrant etc. etc. eigenlijk?

Wolkbreuk | 24-10-17 | 18:29

Het mes moet bij dit soort projecten altijd aan twee kanten snijden. Niet alleen is diversiteit en multiculti goed en geweldig, maar er moet vooral ingepeperd worden dat blanken (pardon, witten) benepen, racistische kleinburgers zijn met een onderdrukkende, patriarchale cultuur.

Erlembaldo | 24-10-17 | 18:03

NPO 1, 3 en twee weg ermee. Mooie besparing.

wieowie123 | 24-10-17 | 18:01

"... het gaat om het bestrijden van vooroordelen over kleur, leeftijd en sociale klasse..."
Dan kan de PvdA wel inpakken, remember: "PvdA-minister Guusje ter Horst van Binnenlandse Zaken wil niet dat er ‘weer een blanke man’ in de politietop komt"

ben kokhals | 24-10-17 | 18:01

Oh ja, de diversiteit etc. Dat betekent voor de NOS/NPO vooral het nieuws framen. Dus schrijf je dat een steekpartij in Duitsland werd gepleegd door een Duitser i.p.v een Duitser met een Iraanse achtergrond. Ook wordt nu iedere stekende messentrekker benoemd als zijnde psychiatrisch maar vooral niet gemotiveerd door terroristische motieven. Binnenkort, de komende paar jaar in het NOS-theater: de serie psychiatrische gevallen in Europa.

knerf | 24-10-17 | 17:49

.."mensen met een migratie-achtergrond zijn ondervertegenwoordigd op televisie." Nou vanavond weer lekker "Opsporing Verzocht" kijken, daar moffelen ze cold case zaken uit de jaren 80 in, om in ieder geval 1 blanke in de uitzending te kunnen krijgen.

funkyd | 24-10-17 | 17:17

Ik vind ze niet erg divers die micro’s op de tv. Ze hebben ook allemaal een raar loopje.

Tapioca pudding | 24-10-17 | 17:49

Typo zullen we maar verklaren met migratie mocro is een micro. Circa 1,70m bovendien.

Tapioca pudding | 24-10-17 | 17:51

Nederland wordt bestuurd door gekken, heb ik niet van mezelf maar op GS gelezen en zo is het.

behangtafel | 24-10-17 | 17:07

Onbewuste vooroordelen. Ik dacht dat alleen de tandarts mij kon wijsmaken wat hij wil.

oorwormpie | 24-10-17 | 17:02

Reeds vier generaties mogen en kunnen mensen met een migratieroots meedoen in onze maatschappij. Als je dat nu gaat forceren of opleggen kun je vragen om problemen. Zo ontstaan geen pure vaklui. Geduld is nu remedie.

ali komijnekaas | 24-10-17 | 16:38

Ik snap het niet!! Er wordt dus meer geld vrijgemaakt voor diversiteit (kortom: meer allochtonen) op tv? Als er een vacature vrij komt bij de NPO of RTL doordat een medewerker iets anders gaat doen of, met pensioen gaat of zo iets dergelijks, dan is dat geld/salaris er toch al? Iedereen is toch vrij om op een vacature te solliciteren. Waarom moet er meer geld vrijgemaakt worden om allochtonen aan te nemen? Als ik ergens op solliciteer word ik altijd getoetst of ik 'geschikt' ben voor de functie en niet omdat ik blank ben, toch?!?!?! Een bedrijf 'wil graag' en 'moet toch' goed personeel hebben rond lopen, anders gaat deze failliet. Het gaat uiteindelijk toch om kwaliteit..............???................. hmmmmm..... Aaaaaaaaaaaah,..... ik heb hem;..... Ik snap nu waar al die waardeloze-programma's met niet-veel-zeggende-presentatoren opeens vandaan komen.

Ik snap er niks van! | 24-10-17 | 16:37

Misschien omdat die functie door 2 of meer mensen ingevuld moet worden om dezelfde productiviteit te behalen? *Ik vroeg het me gewoon af, geen insinuatie. (Sleepnetwet disclaimer)

Is dit nog nieuws? | 24-10-17 | 17:12

Meer diversiteit onder vrijwilligers zou pas een goed begin zijn. Verder zoeken ze nog allochtonen die oudemensenbillen willen wassen.

Wachtmaar! | 24-10-17 | 16:28

En allochtonen die graag vrijwilligerswerk willen doen bij sportclubs enz.

knerf | 24-10-17 | 17:55

Wat de staatsomroepen kennelijk niet begrijpen is dat het niet gaat om de inhoud van een mening. Vrijheid betekent nu juist die vrijheid van het ventileren van verschillende meningen. Het is NIET de functie van de staatsomroepen die meningen te toetsen aan hun eigen morele maatstaf. Juist daarom hadden we verschillende verenigingen; vanwege de eigen vrijheid.
Elke 'discussie' gaat steeds maar weer over de 'juistheid' van een mening.
Maar de discussie moet gaan over de vraag HOE VRIJ ZIJN WIJ?!
Op basis van de diverse vrijheden is het westen gebouwd. Elk mag beweren en elke ander mag tegenbeweren.
Dat de ambtenaren van de staatsomroepen dit niet meer begrijpen is zeer verontrustend.

marjen | 24-10-17 | 16:23

Elke omroep had uiteraard de vrijheid de meningen van anderen te toetsen aan een eigen morele maatstaf. Dat was vrijheid.
Maar hier zien we een publieke omroep commissie verschijnen die al die verschillende omroepen gaat onderwerpen aan een EIGEN agenda. En die toestemming gaat geven voor uitzending, of niet. Zeer kwalijke ontwikkeling!
We krijgen een index; deze keer van een staatscommissie die zich plaatst boven de zeer diverse omroepverenigingen.

marjen | 24-10-17 | 16:32

Dit is geen nieuwe ontwikkeling hoor. De 'neger omdat het moet' staat al jaren op de agenda (kreeg de NPO ook extra voor betaald). Ze trekken het nu alleen breder en voegen daarbij kopvodden, gleuven en verwarde genders eraan toe.

XaleX_2 | 24-10-17 | 16:40

Ja hoe denk je dat Sylvana Simons ooit bij TMF begonnen is? Niet op basis van haar kwaliteiten. En zie wat er van terecht is gekomen...

Joostmochtnietsweten | 24-10-17 | 17:22

Qua diversiteit heb ik nu een aziatische minnares. Mag ik ook even wat soepsidie want ze is best duur in onderhoud.

Pislinq | 24-10-17 | 15:50

Mooi gezegd door Sietske Bergsma: 'palliatieve sedatie, de laatste pijnvrije levensfase waarin de media en links als geheel het nog een jaar of wat mogen uitzingen. Laten we geen stervensbegeleiders zijn, zet die tv nou uit'.

Koonkluk Huis | 24-10-17 | 15:50

Raar he, dat ze geld tegen iets aan moeten gooien voor iets dat zich niet natuurlijk mengt binnen de samenleving. Maf he, dat heel OV toe te wijden is aan buitenlanders. Nog vreemder is dat veel van de gevangenissen in EU bezet is met buitenlanders. Wanneer je deze video bekijkt: www.youtube.com/watch?v=I8yaiN6ew_g dan weet je dat de overheid of eigenlijk de EU ons 'afdwingt' meer en meer multicultureel te moeten gaan worden.

Dat wordt met flink wat belastingcenten namelijk afgekocht bij zulke media bedrijven. Eigenlijk een beetje de zoete hoop dat zodra de jongere generatie dit maar blijft zien het blijkbaar normaal gaat worden ofzo.

Multiculturele samenleving is zoals olie en water. Hoe hard je ook roert, het zal nooit mixen met elkaar. Racial interbreeding willen ze. Een generatie die afkomstig is van verschillende 'stammen' zoals dat heet. Ik vind het maar niks. Het is niet voor niets dat vele alleenstaande (blanke) moeders met getinte kids zitten waarvan de vader vast zit, vertrokken is of totaal z'n verantwoording niet nemen wil.

We doen het zelf.

Klutskwijt | 24-10-17 | 15:45

Dus er komt een soort commissie die de programma's vooraf gaat keuren op het thema 'diversiteit'. Een soort staatscommissie.
Nu begrijp ik hoe het kon dat er zoveel vrijheden waren verdwenen in de Sovjet Unie.
Dus als de EO programma's wil uitzenden over de Heer, de Vader en de Zoon, gaat dat verboden worden. Of als de presentatrice een charmant uiterlijk heeft, is dat seksistisch en gaat dat programma niet door.
Nog meer redenen dus om NIET meer naar de omroepen te kijken.

marjen | 24-10-17 | 15:43

Kortom schurende zaken welke structureel misgaan blijven dus benoemd worden een incident in dat fantastische diverse NL Rutte3?

william7055 | 24-10-17 | 15:41

Muliculturalisten en diversiteits drammers zijn heel aardig voor alle landen en alle volken, behalve Nederland en Nederlanders.

Memek | 24-10-17 | 15:35
-weggejorist-
mallekater | 24-10-17 | 15:34

Pleur op met je onzinnige geneuzel. Stop met het door mijn strot rammen van de multicul en nee, ik wil het criminele kleinkind van een arbeidsongeschikte naffer geen stage geven. Ook ben ik blij met de verschillen tussen man en vrouw en ben die genderneutraliteit spuugzat.
Ook heb ik er kotsbeu van dat ik als blanke en werkende MAN die ook nog hetrosexsueel wordt gezien als het verkrachtende tot vlees geworden kwaad.

Randall3.0 | 24-10-17 | 15:33

Waarom kost het aan het werk krijgen van buitenlandse allochtonen met een migratie achtergrond altijd meer geld dan het laten werken van een binnenlandse autochtoon met altijd hier achtergrond

opruimen | 24-10-17 | 15:29

Homo's zijn dan zijn weer oververtegenwoordigd. Daar zouden ze dan weer drie ton boete voor moeten betalen.

Overigens: een keertje Sesamstraat kijken en je ziet dat daar juist gewone, blanke mensen ondervertegenwoordigd zijn.

Guido | 24-10-17 | 15:25

Er is al genoeg diversiteit, ik hoef de deur maar uit te lopen. De hele buurt staat vol met buut supermarktjers , waar je ook drank,broodjes doner, hallal kip slagrooomspuitcapsules,telefoonkaarten, drugs en geld kan wisselen .Gelukkig kan ik deze winkels ook meiden. Dan maar naar de Ah, zitten de Kassa,'s weer vol met gesluierde meiden die me raar aankijken als ik varkensvlees neer leg.., En de enigste kassa met een niet moslim heeft dan alleen pin.Avonds staat de stoep dan weer vol met zonnebloempitten spugende Nederlandse paspoorthouders. De me vies aankijken als ik de hond uitlaat. Wat wa's het leven 25 jaar geleden toch goed ,samen met Surinaamse, Indonesische buren lekker barbecuen in de straat. Geen last van de Beterweters uit Brussel,, lekker op vakantie naar Duitsland, wisselen aan de grens,kon je gelijk je paspoort weer een's een keer laten zien.Sorry wordt er bijna emotioneel van.

Scevean | 24-10-17 | 15:25

Huil met je mee.

Randall3.0 | 24-10-17 | 15:34

Als ik tv moet geloven id de helft van nederland allochtoon

Abu Koop Dan | 24-10-17 | 15:25

Nou, al met al hooguit, echt hóóguit, 10 %.

mallekater | 24-10-17 | 15:35

Het gaat ook om de boegbeeldfunctie. Als meisjes op televisie een vrouwelijke pornoster zien, kunnen ze ervan dromen om later ook pornoster te worden."

Obsi | 24-10-17 | 15:22

Vanavond veel diversiteit op televisie met het programma "" opsporing verzocht""

Nietgek | 24-10-17 | 15:20

Mensen blijven zich maar druk maken op de verkeerde dingen. Richt je energie eens op de werkelijke oorsprong van de ellende. Ik zei het al eerder. Verdiep je eens in Plan europa. Geschreven in 1923. Google "richard von coudenhove-kalergi". Misschien komen we dan ergens.

hevriptem | 24-10-17 | 15:12

En Dionne dan? Da's toch echt wel heel veel vrouw. Die telt voor 3.

Het Licht | 24-10-17 | 15:06

En die doet het met een neger dus telt dubbel. X6 dus.

Is dit nog nieuws? | 24-10-17 | 17:15

Op de aardbol zijn de tegenwoordig zo onvolprezen "mensen van kleur" dan weer gigantisch oververtegenwoordigd. En probeer daar dan maar eens een probleem mee te hebben...

Geïrriteerde Ed | 24-10-17 | 15:05

Meer diversiteit betekent ook minder meerverdieners, en mensen met een criminaliteitsachtergrond en meer hardwerkende machinebankwerkers in talkshows.

Sqbar | 24-10-17 | 15:04

Wanneer gaan ze zich weer druk maken om kijkcijfers ipv een ideologische agenda? Dacht dat het een commerciële zender was...
Ach ja, weer een zender erbij die we niet meer gaan kijken.

zwarte_weduwe | 24-10-17 | 14:57

"het gaat om het bestrijden van vooroordelen over kleur, leeftijd en sociale klasse door een betere presentatie"

Vooroordelen of gewoon ouderwets gezond verstand ? Zoiets als 'zelfs een ezel stoot zich niet twee keer aan dezelfde steen'.

Wekkertje | 24-10-17 | 14:57

En dan dit: (Universiteit van Amsterdam te wit? Wie goed telt weet wel beter, Trouw, 25-9-17)
"Het grote probleem bij veel diversiteitsdiscussies is dat men teveel kijkt naar de stedelijke verhoudingen. Universiteiten opereren echter landelijk en worden landelijk gefinancierd, dus ondanks de naam is de UvA niet van Amsterdam. 95 procent van de Nederlanders woont niet in de hoofdstad en ruim 80 procent woont niet in een gemeente met een universiteit. De studentenpopulaties afspiegelen aan die steden zou dus erg onredelijk zijn. Wil de UvA meer kleur, dan zal ze de VU bij wijze van spreken moeten vragen witter te worden."

Het wordt eens tijd dat Nederland wordt bestuurd vanuit een visie welke werkelijk een afspiegeling van onze samenleving is. In plaats van die stinkende schurftrandstad, welke van mij vandaag nog verzuipen mag.

Abject | 24-10-17 | 14:57

Divers. Ok. Maar gaan er dan ook diverse mensen kijken? Dat laatste betwijfel ik

batvoca2 | 24-10-17 | 14:44

Een voorbeeld van plan EU in uitvoering.
google even "richard von coudenhove-kalergi"

hevriptem | 24-10-17 | 14:41

even off topic : al jaren bestaand email spoofing lek tweede kamer.. (RTL nieuws)
AIVD en MIVD zeker te druk met het sleepnet.

Biologische_Dildo | 24-10-17 | 14:37

Het tv aanbod moet verheffend zijn. De burger moet zich kunnen laven aan inspirerende inzichten van briljante, originele geesten. Dus weg met al die middelmaat en zielige kneuzen die de media komen bevuilen met hun ranzige uitwerpselen.

Red Pill | 24-10-17 | 14:36

krijgen we net zo'n diversiteit als in de Arabische landen. OOh ja die is er niet

Marcel-BoZ | 24-10-17 | 14:28

Nee, maar dat wil ook echt niemand als voorbeeld.

TheseDays00 | 24-10-17 | 14:46

Vrouwen en mensen met een migratie-achtergrond zijn ondervertegenwoordigd op televisie. Daar staat tegenover dat de commerciële zenders wel vergeven zijn van de nichten. Ook een minderheidsgroepering, of dus juist niet... :-/

Air van Boven Dorens | 24-10-17 | 14:28

"Vrouwen en mensen met een migratie-achtergrond zijn ondervertegenwoordigd op televisie."
---
Dat lijkt mij dan niet terecht, want in het produceren van oppervlakkige woordstromen zijn ze evengoed als autochtonen en mannen.
In exact en strak logisch denken, de daarbijhorende creativiteit en ook nog een aantal andere vaardigheden die westerse samenlevingen vooruit hebben gebracht, zijn ze echter minder goed.
En natuurlijk zijn dit rascistische gedachten, dat weet ik ook wel.

WirMachenMusik | 24-10-17 | 14:24

Het gaat dus allang niet meer om de beste man of vrouw op de juiste plek. Het linkse gedram van ideologen die van elke realiteit vervreemd zijn door hun eigen stomme praatclubjes en indoctrinatie. Niemand zit op verder gaande multi culti shit te wachten en toch blijft het maar erger worden. Wat een onwijs gaaf land is dit!

ILF2 | 24-10-17 | 14:23

Dus ze willen dat een vrouw, een negert, een transgender, een Fries, een niet-Nederlands sprekend persoon en wat voor " minderheid" je maar kunt verzinnen een beetje schaapachtig bij Tan (= negert), Jinek (= persoon met vrouwelijke uiterlijke kenmerken geboren), Pauw (= heeft nymfomane trekjes) of DWDD (heeft een mentale afwijking want denkt links maar leeft rechts) aanschuift om er maar voor te zorgen dat een vrouw, een negert, een transgender, een Fries of een niet-Nederlands sprekend persoon of een andere minderheid meer op de kijkbuis komt? Het gaat dus meer om de vorm dan om de inhoud? Helaas is het antwoord hier nee op.
Het is een van de vele uitingsvormen van "Weg met ons". Lang leve de van slavernij bevrijde negert, lang leve de Mohammedanen, welkom islam en weg met de hetero's.

Alco-de-Holist | 24-10-17 | 14:23

Dit kan je de Amerikanen wel overlaten. In menig Amerikaanse film is de typecasting & diversiteit van een hele andere orden dan die men in het werkelijke leven kan zien.

McMarx | 24-10-17 | 14:19

Quinsi Gario is minstens net zo goed als Jeroen Pauw.
Prem R. kan de rijdende rechter vervangen. Tikkie Touzani gaat naar Studio Voetbal. Silvana gaat weer lekker Sexen on the beach.
Het is allemaal niet zo moeilijk. Hup Hilversum. Waar een wil is een weg!

Où est Charlie? | 24-10-17 | 14:19

Waar een wil is is een weg met ons...

Air van Boven Dorens | 24-10-17 | 14:30

* Waar een wil is is een weg met ons...* : Air van Boven Dorens

Ik nomineer deze uitspraak al tegel van de week.

Abject | 24-10-17 | 14:59

Als je gebakken kul-redenatie van het ministerie van OWC volgt, die de volgende geniale hoop dairree neerlegt: "Het gaat ook om de boegbeeldfunctie. Als meisjes op televisie een vrouwelijke minister zien, kunnen ze ervan dromen om later ook minister te worden." mag je 'Opsporing verzocht' gelijk van de buis halen als je die redenatie doortrekt.

Jongetjes zien immers hele rijen allochtone vette gangsta's over het scherm paraderen. Die gaan ervan dromen ook met roven en wen dikke pipa miljonair te worden, aldus de redenatie van OCW. Dus van de buis, dat 'opsporing verzocht'. Onmiddelijk!

Turbocharger | 24-10-17 | 14:17

Het keurslijf van de politieke correctheid wordt steeds harder aangetrokken. Geldt trouwens alleen voor witte Nederlanders. De kruik gaat net zolang te water enz.enz.

Slough | 24-10-17 | 14:17

Gisteren een stukje van Fantasyfilm Thor gezien, over de Noorse Vikinggod ... Thor.
Een van zijn collega's in het oude Noorse godenrijk Asgard was een... neger.
Ja, die oude Vikings wisten wel wat geloofwaardige diversiteit op TV was.

Nuchternederland | 24-10-17 | 14:16

De meeste thorren zijn ook zwart.

Mr_Natural | 24-10-17 | 14:17

De BBC heeft daar helemaal een policor handje van. Die douwen in elke historische film een excuus-donkere-medemens maar vaak op zo'n manier dat het komisch overkomt. Werkt niet.

Wekkertje | 24-10-17 | 15:00

Ach, de Britten hebben dat al eerder gedaan met Beowulf: Return to the Shieldlands. De neger omdat het moet, heeft deze serie uiteindelijk de das omgedaan. En terecht. Geschiedsvervalsing zou strafbaar moeten worden.

Abject | 24-10-17 | 15:04

Gezond verstand is ook zwaar ondervertegenwoordigd. 80% van de Nederlanders heeft het, maar nog geen 5% van de mensen die ik op TV voorbij zie komen.

witwas | 24-10-17 | 14:16

Haha, die laatste zin. Als meisjes op televisie een vrouwelijke minister zien, kunnen ze ervan dromen om later ook minister te worden." ik kon nog net op tijd de wc halen. Dromen van minister worden, geloof je het zelf?
Als je nooit ergens commercieel aan de slag bent geweest, maar wel een fopstudie hebt gedaan, kun je na een korte tijd in de gemeenteraad zo instappen in de baantjescarrousel van- om het even- welk partijkartel dan ook. En daar dromen meisjes van, dat geloof ik meteen!

pibasso | 24-10-17 | 14:15

Prima alleen bejaarden kijken nog naar die troep. Mijn kinderen en vrienden zien nooit tv. Nog even en de laatste kijkende bejaarde strijkt het vaantje en dan kan de stekker eruit. Mijn tv is er al jaren geleden eruit geflikkerd, ze doen maar wel zonde van het geld kan je beter in de ouderenzorg stoppen.

bigs | 24-10-17 | 14:14

Verdomme waarom moesten opa en oma zo nodig kampioen Joden verklikken worden? Wisten ze wel dat de schuldkramp generaties later tot dit soort ongein ging leiden?

Zeddegeizot | 24-10-17 | 14:14

Diefersiteit.

Mr_Natural | 24-10-17 | 14:13

Trouwens, we hebben al het WK Atletiek (50% vrouw, 95% niet Nederlands) en het EK vrouwenvoetbal (100% vrouw, 50% niet Nederlands) gehad dit jaar.

witwas | 24-10-17 | 14:13

Grappig dat diversiteit altijd gaat over geslacht (sociale constructie dat niet bestaat volgens de liefhebbers) of huidskleur.... (moeilijk te ontkennen hoewel je je in de toekomst misschien wel mag identificeren als een ander kleurtje, of zouden ze dat te spannend vinden) maar echte diversiteit ligt natuurlijk ook in levensovertuiging, woonplaats, opleidingsniveau, politieke achtergrond en ga maar door... ben je super divers als je een paar verschillende kleuren mensen neerzet die overal precies hetzelfde over denken? Diversiteit, het woord is tegenwoordig een karikatuur van zichzelf geworden.

eenKAA | 24-10-17 | 14:12

Maar het aandeel homosuele presentatoren is bij alle omroepen wel een factor 15 hoger dan in het eggie. Dat dan wel weer...

eerstneukendanpraten | 24-10-17 | 14:12

Het doel is ook te zoeken naar ondervertegenwoordiging in de categorie verontwaardigd, grootste mond, zielig, etc. Niet om een afspiegeling te zijn van de boze buitenwereld, of te beoordelen op kwaliteit. De foto is dan ook passend: er mag niet over gesproken worden in negatieve zin (opsporing verzocht of populatie in gevangenis, betrokken bij nogevallen, etc), dan heet het vooroordeel.

TheseDays00 | 24-10-17 | 14:19

De Nederlandse honing subsidi potten zullen wel weer vollekracht open gezet gaan worden om de olifant in de porselijnkamer die niet meer door de deur kan er uit te krijgen neem ik aan?

gelukzoeker | 24-10-17 | 14:12

Ik keek al nauwelijks TV meer, maar nu is het helemaal een reden om dat ding alleen nog als monitor voor mijn Xbox te gebruiken. Daar kan ik ook YT mee kijken (neen, ik heb geen smarte TV). En de NPO komt er al zeker 25 jaar niet meer in hier. Dan nog even wat; dit is Nederland. De oorspronkelijke inheemse bewoners zijn blank. Dus "heel vreemd" dat je dat dan ook het meest vertegenwoordigd ziet. Als ik in China ga wonen kijk ik toch ook niet raar op dat alles in het Chinees is en ik voor 99,9% van de tijd alleen Chinezen op de TV aldaar zie? Ik ben deze blaartrekkende nonsens zo ongelofelijk ZAT!

Sjefke7807 | 24-10-17 | 14:11

Ik ben voor. Hoe meer kijkers ze verjagen met dit beleid hoe eerder de stekker eruit kan.

witwas | 24-10-17 | 14:08

Keek laatst Dance (3x). Had toch echt een ander idee, maar dat komt natuurlijk omdat er zoveel nadruk op wordt gelegd. Echt, dicriminatie wordt aangepraat door npo, Quincy en Sylvana: niemand wordt ermee geboren.

TheseDays00 | 24-10-17 | 14:08

Gelukkig! Eindelijk! Ik stoor me al jaren aan de ondervertegenwoordiging van hetero mannen op de televisie.

RodeBaron | 24-10-17 | 14:06

Hoog tijd dat er elke dag een aflevering komt van opsporing verzocht.
Dan is dat geld goed besteed.

K.Zak. | 24-10-17 | 14:06

Alleen voor mensen die nog naar verkijkbuis kijken.
Ben ik allang mee gestopt.
Dus al die extra besnorde hoofddoeken op de teevee zijn aan mij niet besteed.
Gewoon boycotten die hap, dan gaan de kijkcijfers omlaag en dus ook de reclame inkomsten.

Kanarie_Geil | 24-10-17 | 14:05

Ode npo gaat de kijkcijfers verdraaien.
Als je in de nieuwe npo app naar de radio wil luisteren wordt automatisch, eerst een teevee uitzending gestart, hee weer een nieuwe kijkert (die helemaal niet wil kijken). Daarna kun je pas naar de radio overschakelen. Weer streepje erbij voor de teevee erbij. Zo wordt je lekker verneuqt.

Kanarie_Geil | 24-10-17 | 14:25

Is er dan niemand die zich bekommert om de slachtoffers ? Systematisch worden mensen zoals Hanina Ajarai, Soundos el Ahmadi en Sylvana Simons op- en afgevoerd. Ik vind dit soort vermaak van de NPO nogal bedenkelijk.

Poesmobiel | 24-10-17 | 14:05

Zwanger en vrouw mag niet meer in een zin. Want gendergeneuzel. Maar te weinig vrouwen op tv of in een kabinet mag wel?

Lastig dat consistent zijn... Oh wacht dat is alleen als er geld mee te halen valt.

Rooddraakje | 24-10-17 | 14:05

Mooi dat Women Inc. wordt ingehuurd, terwijl Shula Rijxman (bestuursvoorzitter van de NPO) oud-bestuurslid is van... Women Inc. Incestueuze bende.

Gelukkig is Rijxman wel van lesbische persuasie, dus dat is dubbel zo divers. Ze is jammer genoeg wel wit, en dat is best wel racistisch. En ze heet Rijxman, wat niet alleen misogyn is (1. eindigt op -man, en 2. ze is homo hihi), maar ook een beetje nazistisch klinkt. Rijxman. Ze lijkt het ook een beetje in te wrijven bij de onderdrukte gekleurden dat ze rijk is. Ik vind het niet kunnen.

Een paard | 24-10-17 | 14:05

Op maandag is de biologie een sociale constructie. Op dinsdag trekt men de knip voor meer vrouwen vanwege de biologie. Op woensdag wordt het bestaan van de witte werkende mens gevierd; de mogelijkheidsvoorwaarde voor maandag en dinsdag. Wat doen we de rest van de week?

RickTheDick | 24-10-17 | 14:04

Op cursus? Lieve help!

Jan de Hoop | 24-10-17 | 14:03
-weggejorist-
Jan Gordelroos | 24-10-17 | 13:58

Elke keer blijkt weer, links is niet iets wat je bent, het is iets wat je hebt.

Bokito ergo sum | 24-10-17 | 13:57

Advies: Opzeggen die flauwekul

Gags Beasley | 24-10-17 | 13:55

Met die anderhalve ton kunnen ze het beste een themakanaal met Opsporing Verzocht beginnen dat 24 uur opvult.

HijgentHert | 24-10-17 | 13:55

"Het gaat ook om de boegbeeldfunctie. Als meisjes [kinderen] op televisie een vrouwelijke minister [oplichter/dief/aanrander/verkrachter/kopschopper] zien, kunnen ze ervan dromen om later ook minister [oplichter/dief/aanrander/verkrachter/kopschopper] te worden"

Verrek, het werkt 2 kanten op!

h3* | 24-10-17 | 14:07

Met dat bedrag kun je voor twee jaar in die wereld nog geen 1fte + overhead betalen. Ben benieuwd wat dit dan gaat worden.

Mesmer | 24-10-17 | 13:55

startbedrag hè, gaan miljoenen worden natuurlijk

Bokito ergo sum | 24-10-17 | 14:00

Hier alvast wat nieuwe formats; Halve manen zakken door het ijs, Zullen we samen een bomgordel borduren?, Chantal Janzen laat haar snor staan, Jihadist zoekt burka, Meester Abdul wast een varkentje.

zweeperover | 24-10-17 | 13:55

Gekke is dat ze volgens mij in principe helemaal niet zo ondervertegenwoordigd zijn.. maar wel ondervertegenwoordigd zijn tijdens de populaire uren. Dat fundamentele discrimineren bestaat natuurlijk best op het Mediapark - zet de excuusmoslim/vrouw/neger maar om 0800 of 23.45. Maar dat los je met een project als dit dan weer niet op.

Sjors W. | 24-10-17 | 13:54

Genoeg dames op TV in de kleine uurtjes die u ervan verzekeren dat ze op u wachten. In schaars ondergoed, dat dan weer wel.

h3* | 24-10-17 | 14:08
-weggejorist-
Moneytron | 24-10-17 | 13:53

Wel jammer dat die meisjes dan te horen moeten krijgen dat die minister er alleen maar is omdat ze een vagina heeft, en niet omdat ze nou zo goed gepresteerd heeft. Goed signaal joh, dat je alles kan bereiken zolang je maar zo min mogelijk lijkt op een blanke man, want kan je altijd nog als quota binnengehaald worden.

Dibs | 24-10-17 | 13:52

TV? Kijk ik niet.
Overigens prikt elk zelf gerespecteerd mens zo door dit opgedrongen gedachtengoed heen.

Madrox | 24-10-17 | 13:51

Ingewikkeld allemaal. Ik heb er niks op tegen als ik een lid van een minderheidsgroep een carriere op televisie zie ambieren en uitoefenen, kennelijk zat daar zijn of haar interesse en beschikte de persoon in kwestie over voldoende talent om een interessante propositie te vormen voor hetgeen de markt vraagt. Bij het uitblijven van dit zoort personen zal er wellicht niet voldoende vraag uit de markt zijn. De balans tussen vraag en aanbod gaat altijd op in een gezond speelveld (de vraag hoe gezond het huidige speelveld is roept zich op en daar kan iedereen zijn draai aan geven en helaas doen ook de wensdenkers dat).

devil13 | 24-10-17 | 13:51

Als ze op TV echt een representatieve afspiegeling zouden hebben van de bevolking, dan zouden er meer blanke mannen zijn, meer mensen die de letter R nog normaal uitspreken (dus geen eeejjjj) en maximaal pakweg 10 a 15 procent mensen met een kleurtje.

Maar ja, politiek correct links en feiten, het zal wel nooit een succes worden.

James Lastig | 24-10-17 | 13:49

Helemaal correct. In het hele land komt men veel minder kleur tegen hoewel bepaalde kleurtjes wel extra opvallen waardoor het lijkt dat het er veel zijn. Met name riffianen en Afrikaanse bavianen. Minder x3.
Je moet tegenwoordig ook ontzettend slecht Nederlands spreken met veel rrrrrrrrj etc, bah.

Moneytron | 24-10-17 | 13:58

Kwantiteit van diversiteit gaat blijkbaar boven kwaliteit. Wat 'n armoede zeg.

Ron van Zon3948 | 24-10-17 | 13:49

Typisch Nederland, om je klanten via de belasting te laten betalen voor het neerbuigende belerende en moralistische gezuig dat je over hen uitstort. Hoewel in dit geval (1.5 ton voor 2 jaar) misschien 1 divertiseringsadviseur wordt ingehuurd wiens output wegens kostengebrek hoogstwaarschijnlijk niet gerealiseerd gaat worden. Ik gok dat die blanke persoon zich voornamelijk gaat focussen op de eindpresentatie waarin hij de successen van zijn werk gaat bespreken om zodoende de subsidie voor de volgende 2 jaar los te peuteren. Zo werkt het nu eenmaal als enterpreneur in de semi-overheid.

ChatBot | 24-10-17 | 13:47

Goed op weg naar de 0 kijkers!

Bert Konterman | 24-10-17 | 13:46

Krijgen wij weer de huisneger omdat het moet.

Johan_Voorhaar | 24-10-17 | 13:45

Kunnen we Ali B aub inwisselen voor Braboneger?

h3* | 24-10-17 | 14:09

Kortom, we gaan weer de autochtone Nederlander discrimineren.
Raar he, dat er in Nederland nog maar weinig draagvlak voor die walgelijk discriminerende multiculti is.

moitambien | 24-10-17 | 13:45

De media denkt daar duidelijk anders over, vandaar dit soort wanstaltige geldverslindende acties.

BozePaarseMan | 24-10-17 | 13:48

Zou het niet gewoon handig zijn dat de regering gewoon het land goed regeert. In plaats van dit soort kul en slapstick.

ikdenkwat | 24-10-17 | 13:44

gewoon

ikdenkwat | 24-10-17 | 13:45

So hé, dát zal effe een deuk in een pak boter slaan. Met anderhalve ton doe je in Hilversum... niks. Maar dan ook he-le-maal: niks.

bisbisbis | 24-10-17 | 13:43

uitgaande van nu 40 weken (proest, vast minder) a half uur per dag kun je voor anderhalve ton toch maar mooi Matthijs van Nieuwkerk 37 1/2 uur exclusief reistijd en Uberbonnetjes inhuren.

Sjors W. | 24-10-17 | 13:58

Bestrijden ze trouwens ook het vooroordeel dat Nederlanders Calvinistisch zijn? Of dat Aziaten harde werkers zijn? of dat Russen zatlappen zijn? of dat Fransen chauvinistisch zijn?
(Allemaal waar trouwens, dat heb je met vooroordelen...)
Of moeten alleen *sommige* vooroordelen bestreden worden? (wat feitelijk neerkomt op fake news).

CaesarSalad | 24-10-17 | 13:43

In welke ontwikkelde landen heeft men geen last van dit soort diversiteitsgedram? Ik ben er nog niet over uit waar ik naartoe wil verkassen.
Is Australie nog normaal?

NasiGordon | 24-10-17 | 13:43

RTL (door vette cheque) nu ook propaganda zender van de overheid. Rijks Televisie Leugens.

Radagast | 24-10-17 | 13:43
-weggejorist-
Noltie | 24-10-17 | 13:42

Mooi dan gaan we toch gewoon opsporing verzocht 7 dagen per week uitzenden
problem opgelost

Kappie62 | 24-10-17 | 13:42

Prima, zolang het maar ten koste gaat van de oververtegenwoordigde relnicht.

Luckystriker | 24-10-17 | 13:41

Doen ze al jaaaaren bij de BBC: verplicht allochtonenquota. Levert de meest idiote taferelen op, zoals strategisch geplaatste excuusnegerts die meevechten met Angelsaksische koningen tegen Vikingen of Queen Anne die duidelijk Pakistaanse mevrouwen in haar entourage heeft. De laatste keer dat ze bij de 'Beeb' Shakespeares' 'de tragedie van Othello, de moor van Venetië' durfden uitzenden was in 1981...

bisbisbis | 24-10-17 | 13:41

Bestrijden van vooroordelen bevestigd slechts de waarheid van die oordelen. Vooroordelen bestrijden doet de groep zelf door zichzelf een andere mores toe te eigenen.
Vooroordelen bestrijden is als wateroverlast bestrijden door te dweilen, zonder de kraan dicht te draaien.

CaesarSalad | 24-10-17 | 13:40

Ze doen maar, ik kijk toch nooit. En die diversen ook niet. #Netflix.

Koonkluk Huis | 24-10-17 | 13:40

Jezus. Is je spellingscontrole kaduuk Spartacus?

Anyway. Voor de diversiteit zou ik alhier weer eens nieuw muziek materiaal willen zien van eerder genoemde.

overVecht | 24-10-17 | 13:39

Wat is tv? NPO en RTL ken ik van slechte players die constant haperen of de kwaliteit hebben van een nokia 2mp camera. Vice daarentegen is best leuk op youtube... En ach 1,5ton? Er wordt wel meer geld uitgegeven aan minder relevante zaken: www.rijksoverheid.nl/binaries/rijksov... voor maar 160miljoen, een koopje dus.

Mocro070 | 24-10-17 | 13:38

Een vrouw omdat het moet !

newray | 24-10-17 | 13:37

Zijn er nog mensen die naar die zenders kijken dan ? Kijk gewoon eens naar de tv gids van vandaag en constateer dat er geen bal meer op tv is, afgezien van programma's voor vrouwen. Die kul-programma's domineren het programma aanbod. Is er per ongeluk weel eens iets voor mannen op tv (geen film die 6 keer per jaar wordt herhaald) dan wordt het kijkplezier vergalt door om de 20 minuten 7 minuten reclame. Graag dus uitbreiding van de diversiteit voor iig het m-gedeelte van de bevolking. Wat betreft de diversiteit mbt import-Nederlanders. Die kijken niet eens naar de Nederlandse flut tv. Die hebben de schotel naar het thuisland gericht. Voor wie zou je het dus doen ? Nog een faal-importje een salaris van een ton laten wegtikken op een tijdstip dat bij normale mensen de tv uit staat ? Misschien dat er meer "zuidelijke" dames 's avonds na 00u gaan plaatsnemen tussen die (uiteraard gedwongen) miepen die met blote borsten geluidjes maken en je willen verleiden de telefoon te pakken ? Man man, wie bedenkt zulke achterlijkheden in hemelsnaam ? Koop voor dat geld eens munitie waar de militairen wel mee kunnen schieten zonder zichzelf op te blazen.

Ruikbaard | 24-10-17 | 13:34

Amen!!

RamondeM | 24-10-17 | 14:11

"Vrouwen en mensen met een migratie-achtergrond zijn ondervertegenwoordigd op televisie".

Diepzinnige filosofen zijn ook ondervertegenwoordigd. Kun je van alles achter zoeken maar hoeft ook niet geforceerd gecorrigeerd te worden door filosofie door het keelgat van kijkers te rammen ondanks de suïcidale kijkcijfers.

GeenAccount | 24-10-17 | 13:33

Ze lijken gewoon teveel op elkaar, de lol is er snel af.

rooiesaus | 24-10-17 | 13:33

Wil de laatste die nog NPO kijkt over een paar jaar het licht uit doen?

alexbl | 24-10-17 | 13:32

Het opgelegde diversiteitsideaal: alles moet er uitzien als de centra van de 4 grootste steden. Waarom eigenlijk? Deze mate van diversiteit bemoeilijkt de samenwerking, brengt het resultaat naar een lager gemiddelde en drijft racisme en discriminatie tot grote hoogte (weet je nog: Afrikaan die weg ging uit Amsterdam omdat hij hevig gediscrimineerd werd door continentgenoten - niet door 'blankes'); Islam heeft niet-islamieten ook niet hoog in het vaandel staan. Kortom: garantie voor chaos.
Rutte werd bevraagd over het (lage) aantal vrouwen in het kabinet. Hij kwam gewoon weg met het antwoord, dat het uiteindelijk om de kwaliteit van de mensen ging. BAM! weg diversiteit als puntje bij paaltje komt. Waar is de ophef? Nergens, want iedereen weet dat het eigenlijk om kwaliteit draait. Als diversiteit het gevolg is van selectie op basis van kwaliteit, prima! Echter, Identity politics blijft Pandora's box van de samenleving.

Non_Smoking_Gun | 24-10-17 | 13:32

Waarom moeten wij belasting geld investeren in de commerciële omroep RTL ??
Wie verzint dit in vredesnaam?
Dat de NPO overgefinancierd wordt door ons is een feit, maar nu ook de commerciëlen?

outdoor | 24-10-17 | 13:32

Diversiteit is codetaal voor islamisering. Japanners of Brazilianen bedoelen er namelijk niet mee.

martymcfly | 24-10-17 | 13:31

Waar dat rapalje van droomt zal mij een biet wezen. Koop die OPS-vesten.

Wachtmeester R | 24-10-17 | 13:31

"Vrouwen en mensen met een migratie-achtergrond"

Dat klopt niet. Alleen vrouwen zijn namelijk mensen, want als je zegt 'dat mens', dan is het altijd een vrouw!

Verder: in groepen vrouwen werkt hiërarchie niet. Zodra een vrouw belangrijker wordt dan de andere (bijv. door TV-presentator of baasje te worden), dan moet de oude gelijkheid (desnoods met gemene roodels) zo snel mogelijk weer hersteld worden. Daarom werken de roddelbladen ook zo goed. En ook programma's als 'het mooiste meisje van de klas'; het is bevredigend als blijkt dat, ondanks dat ze qua uiterlijk alles mee hadden, toch een grote tegenslag in hun leven moesten doorstaan. Dat begrip 'Sisterhood' onder vrouwen, no way.

GnoepGiechel | 24-10-17 | 13:31

Als vrouwen vrouwelijke vuilnismannen/Vissers/kippeslachters zien, dan zouden ze op het idee komen: dat kan ik ook worden.
Waarom wel vrouwen/allochtonen benoemen? En niet atheisten, SGP'ers, Polen, Chinezen, Gehandicapten, Bejaarden, Kinderen etc, etc...
Een van de problemen met de mislukte integratie is nou net dat ze Turk, of de Marokkaan alleen als moslim hebben gezien. En daarmee de imam en de moskee tot spreekbuis van de hele groep hebben gebombardeerd. En de baantjes (en de macht) hebben gegeven. Waardoor elk seculier allochtoons geluid in de afgelopen 25 jaar vakkundig door onze eigen overheid de nek is omgedraaid. En het enige geluid dat we ervoor terugkrijgen is de azaan vanaf de minaret.

Dr_Prepper | 24-10-17 | 13:28

Ja meer Chinese vrouwen graag

tata1981 | 24-10-17 | 13:27

Ik moet zeggen dat ik Hennis niet zo'n goed voorbeeld vind. Ik denk meer aan Sylvia Tóth en Nina Brink. Ja.... ook Nina, want ondanks alles is dat een wijf met ballen. Ik heb niets met die zich omhoog likkende, en omlaag trappende vrouwen in de politiek.

Herr Zimmermann | 24-10-17 | 13:27

Laatste paar bejaarden haken nu ook af met die hdzeurbuis.

van stampij | 24-10-17 | 13:27

Maar voor meer fucking diversiteit onder de vuilnismannen, stratenmakers of wegenbouwers hoor je nooit iemand. Diversiteit als hoogste doel, maar het moet wel leuk blijven....

mental K | 24-10-17 | 13:27

Inderdaad, waar zijn al die islamitische klussers, als men het heeft over een
verbouwing heeft men het al snel over Polen. Waarom kent niemand een handige marokker, palestijn, of egyptenaar?

getzappad | 24-10-17 | 13:52

getzappad
Die zijn tegenwoordig je bek aan het leeg trekken, hoogst gekwalificeerd.
God oh God, wat een land is het geworden, daar zou je zelfs niet dood gevonden willen worden,

watmagjenogwel | 24-10-17 | 14:59

Als ik de televisie aanzet (gelukkig steeds minder), zie ik altijd vooral vrouwen, allochtonen en homoseksuelen. Hoezo dan ondervertegenwoordigd?

du Roi Soleil | 24-10-17 | 13:26

Exact...

number668 | 24-10-17 | 13:31

inderdaad, en dan overal en altijd dezelfden

indernaad_datisjuist | 24-10-17 | 13:40

Half "bekend" Nederland is homo, of nog niet uit de kast homo.

Opco Engering. | 24-10-17 | 13:54

NOS is 1 van de 10.000en kanalen wereldwijd die je kan bekijken tegenwoordig. Dan vind ik het dus echt fucking knap dat mensen die ellende van de NOS nog steeds weten te vinden.. En zelfs bekijken.

Mark_D_NL | 24-10-17 | 13:25

"Vrouwen en mensen met een migratie-achtergrond zijn ondervertegenwoordigd op televisie."
Nou, het zullen dit maal wel weer allemaal Japanse en Chinese dames zijn, want die zie ik echt nooit op tv.
Dit in tegenstelling tot het flinke aantal programma's zoals die "Meiden van Halal".

Rico Tampeloerus | 24-10-17 | 13:24

Lekker divers deugen, maar dat geldt niet voor mensen met een andere mening natuurlijk.

Parsons | 24-10-17 | 13:24

Heel die kutmulticultiflauwekul (integratie toch nooit gaat lukken) kost ons toch ook enorme bakken geld. zonder die lichtgetindiers hadden we nu geen staatsschuld gehad volgens mij

spuit-12 | 24-10-17 | 13:24

Dat is al zo in de Star Wars films. De eerste zes was het de witte mannen supremacie die alles overwon. In de laatse film was de hoofdrolspeelster een jong miepje met maagdelijke force en polycolor-immigrant co-acteur in spierwit suit. Alleen zoenen die niet.

Ikbeneenzelfbouwer | 24-10-17 | 13:23

Lol. Dat film nummer 2, wat dan weer logisch eigenlijk film nummer 5 is, per ongeluk goed was, doet niets aan het volgende af: there can be only one www.youtube.com/watch?v=Tthrj2LBlm0

Hetkanverkeren | 24-10-17 | 13:38

Gooi het geld maar direct uit het raam.

lingo star | 24-10-17 | 13:22

Radio1, dag in dag uit gaat het over vrouwen die achtergesteld zijn, manwijven die feminist geworden zijn, genderneutralen die verongelijkt zijn, een Eric Corton die raaskalt hoe de Royhinga's moeten leven, dit alleen al in de ochtend. De middag krijgen we de uitgenodigde linkse wetenschappers en hun zogenaamde visie hoe we moeten leven.
Ipv deze zender uit de lucht te halen, krijgen ze weer tonnen om het nog erger te maken!

lanexx | 24-10-17 | 13:21

Anderhalve ton voor een tweede Umberto Tan? Een slavenfooitje!

Hetkanverkeren | 24-10-17 | 13:20

Ze willen gewoon geen 'rechtse kijkers' meer.
Die pesten ze weg.
Bij DWDD en Pauw is dat bij mij al gelukt.
Ga zo door zou ik zeggen.

Kruisruiker | 24-10-17 | 13:20

Zware guy, heeft er vast ook mee te maken dat Beau het deze zomer gewoon beter, en losser deed, niet zo geforceerd correct als bij Hoemberto.

Opco Engering. | 24-10-17 | 13:52

@Zware Guy | 24-10-17 | 13:38
Vroegah was het RTL nieuws een neutrale en fijne verandering ten opzichte van de bagger van de NOS. Daar is werkelijk niets meer van over. Vandaar dat ook dat nieuws bij mij in de ban is gegaan. Alsmede eigenlijk de gehele rest van de TV programma's.

Sjefke7807 | 24-10-17 | 14:03

Klopt, RTL nieuws is verschrikkelijk policor geworden, vaak ergens dan de NOS.
Zit geen hond op te wachten, meer van hetzelfde.

Wekkertje | 24-10-17 | 15:03
▼ 1 antwoord verborgen

Als ik de publieke omroep zo eens bekijk zie ik al heel veul diversiteit. Vrouwen, rifbewoners, Antillianen, Surinamers enz. Hoezo er moet nog meer komen en is het verantwoord hieraan bakken met geld uit te geven?

BozePaarseMan | 24-10-17 | 13:19

Mooi man... Zo'n realistische afspiegeling van de maatschappij. Kreeg hier de schoolkeuzegids voorgeschoteld en van de 6 kinderen op de cover was er toch al wel één blank, de rest varieerde tussen caramel en pure chocolade kleur.

SuperGrover | 24-10-17 | 13:18

Zou dit ooit.... maar dan ook ooit nou gewoon eens ophouden....?

Wienerschnitzel mit | 24-10-17 | 13:16

Opsporing Verzocht wordt straks dagelijks uitgezonden?

Fatwabuster | 24-10-17 | 13:16

Goed idee, maar dan zijn de blanken weer ondervertegenwoordigd.... het is ook nooit goed.

zef732 | 24-10-17 | 13:18

'Vrouwen en mensen met een migratie-achtergrond zijn ondervertegenwoordigd op televisie'

Wat? Vrouwen en MENSEN?
Wat? ondervertegenwoordigd?
Wat een bananenappel leugens!

keestelpro | 24-10-17 | 13:15

Ze zouden ook geld kunnen spenderen aan goede journalistiek. Ook wanneer dat ongemakkelijke waarheden aan het licht brengt.

Glasgow Argus | 24-10-17 | 13:15

Droomland droomland....

Kruisruiker | 24-10-17 | 13:21

Flikker op, als er iets irritatie en weerzin opwekt is het het niet-functioneel inzetten van een kleurtje. Werkt juist contraproductief en voedt de gedachte dat zo iemand het niet op eigen kracht heeft kunnen bereiken. Waanzin, dit. Komt zeker weer uit de koker van zo'n 22-jarig dom naief UvA denktalentmeisje.

Graaisnaaiert | 24-10-17 | 13:15

Gewoon vaker opsporing verzocht uitzenden. Opgelost.

Mali | 24-10-17 | 13:15

Inderdaad daar scoren ze boven gemiddeld in.

slotbert | 24-10-17 | 13:16

Heb je meteen twee vliegen in één klap.

Mali | 24-10-17 | 13:20

Puur racisme. *Positieve* rassendiscriminatie bestaat niet.

zef732 | 24-10-17 | 13:15

Vice is toch die reclame zender?

Baardvansinterklaas | 24-10-17 | 14:05

Racisme is gewoon een ander woord voor een chronisch gebrek aan incasseringsvermogen...

Air van Boven Dorens | 24-10-17 | 14:58

@ air boven: Vergeet niet dat "racisme" gelijk staat aan "ik krijg mijn zin niet." Kijk maar eens hoe vaak het in deze context gebruikt wordt.

Is dit nog nieuws? | 24-10-17 | 17:08

REAGEER OOK