Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wat is er mis met censuur

Links lullen, rechts vullen...Wij van GeenStijl doen niet aan censuur, althans, zelden. Van Limburgs kaalkopje tot extreem linkse zuurdesembroodbakker, elke mening telt. Ook al telt onze mening iets meer dan de uwe maar dat terzijde. Gelukkig hebben wij vaste krakert Lucasdelinksel*l bereid gevonden om zijn politiek correcte normen en waarden aan het papier toe te vertrouwen en ongezien Noord-Korea uit te smokkelen. Ontwaakt verworpenen! Lucasdelinkselul doet nooit aan zelfcensuur.


Censuur: goed voor u!

Koude drukte om niets: één keer iets wat op censuur lijkt en het publiek staat weer op haar achterste benen. En dat terwijl datzelfde publiek al geil wordt bij de gedachte aan een pliesiestaat met op elke hoek drie agenten. Veiligheid voor alles, maar van onze foto’s blijven jullie af. Alsof je een omelet kunt bakken zonder eieren te breken.

Censuur is echter een beproefd middel om de heilstaat te vrijwaren van subversieve, staatgevaarlijke en gezagondermijnende elementen. Censuur verstomt de kreten van hen die slechts verderf, vernietiging en chaos met de heilstaat voor hebben. Zonder censuur geen eenduidige mening, zonder eenduidige mening geen kameraadschap. Een staat zonder kameraadschap is een verdoemde staat. Een staat zonder kameraadschap is eigenlijk statenloos en een prooi voor het duizendkoppige zwijn van het verfoeilijke kapitalisme. Eenheid, eendracht en censuur zijn de ultieme wapens van het proletariaat.

Neem nu het voormalige oost-Duitsland, een perfect voorbeeld van de paradijselijke heilstaat waar men stil en ongedwongen alles voor elkander deed. Was het daar geen land van melk en honing? Was dat niet het beloofde land?

Natuurlijk, er was censuur maar niet geheel ten onrechte. In de tijden dat ik samen met mijn kameraad en boezemvriend Jan M. op werkbezoek ging bij de oude makkers van het politbureau zagen wij soms de meest verschrikkelijke taferelen.: posters van Honnecker beklad met opruiende teksten, portretten van n kinderachtig versierd met getekende brillen en duivelshoorntjes, schokkende leuzen als ‘kapitalismus ist geil!’ in levensgrote letters gekalkt op overigens prachtige grijze betonnen muren. Vreselijke taferelen die maar het beste zo snel mogelijk aan het arbeidersoog onttrokken kunnen worden. Was er geen censuur geweest dan hadden duizenden kinderen dat moeten aanschouwen, dat leed, die propaganda, die vuige imperalistische retoriek.

Echter, binnen no-time waren de leuzen verwijderd, de posters overgeplakt en de portretten hersteld zodat alles weer bij het oude leek. En met de wetenschap dat de daders van dergelijke wandaden werden opgespoord en berecht kon de hardwerkende burger weer veilig de straat over om te genieten van al dat moois wat het socialisme te bieden had.

Want vergeet niet dat er veel, heel veel moois lag verscholen achter die muren en ijzeren gordijnen. Er was gratis onderwijs, inclusief grondig staatkundig onderricht (kom daar nu maar eens om in Nederland.) In de ziekenhuizen werkten de beste doktoren aan genezing en volksgezondheid, zonder no-claim korting, particuliere verzekering of eigen risico. Het openbaar vervoer in nagenoeg het complete oostblok was een intensief raderwerk dat voor een paar dubbeltjes liep als een geoliede machine. Een tripje van Berlijn naar Moskou kostte een arbeider nog geen maandloon en de trein vertrok elke week stipt op tijd. De straten van steden en dorpen waren veilig voor ieder. Eigenlijk bestond er geen criminaliteit. Er doken wel eens berichten op over drugsgebruik, moord en verkrachting maar dankzij kundig ingrijpen van de geliefde partij verdwenen dergelijke paniekberichten even snel als dat ze gekomen waren. En iedereen weet: dingen die je niet hoort of ziet, bestaan niet.

Mijn nostalgie kent geen grenzen als ik lees over censuur en daadkrachtig overheidsingrijpen. Op die momenten speel ik met de gedachte om de muur weer op te trekken. Terug naar de oude situatie, zodat men zelf kan ervaren welk een genot en heil je ten deel kan vallen in zo’n prachtig door arbeiders en gelukkig zingende kinderen opgebouwd land. En als die muur toch staat richten we gelijk weer een rood leger op. Hebben de V.S. ook weer eens een echte vijand, someone of their own size. Ha, ik hoor de loftrompet reeds schallen. Voor mijn geestesoog zie ik militaire parades, jubelende menigten, marcherende kinderen, hamers, sikkels, kalashnikovs en rode banieren. Jan M en ik, wij hebben de eerste steen voor de nieuwe muur vast gelegd.

Lucasdelinkselul

Reaguursels

Inloggen

waarom censuur? denk wat je zegt en zeg wat je denkt

JaneDoos | 30-05-05 | 17:00

LLL - gij zet de webruimte die gij verbruikt meer dan waard.....

Повышение снова мой СССР, любя друзей, поднимитесь против антисоциалистических ублюдков, который шагает наша возлюбленная родина

DarkMatter | 30-05-05 | 11:47

Niemand doet aan zelfcensuur.
Iedereen wordt door anderen gecensureerd.

Europa1 | 28-05-05 | 18:17

"It was a bright cold day in April, and the clocks were striking thirteen."
George Orwell, 1984

vlunk | 28-05-05 | 18:00

Afplakken van tieten? Scheurstrepen bedoel je?

labarbe | 28-05-05 | 16:44

Bedankt voor deze zeer handige vertaling Pritt!

Lucasdelinkselul | 28-05-05 | 14:52

laten ze eerst maar es de tekenfilmindustrie censureren!! kinderen worden dagelijks volgepompt met in steeds meer toenemende mate van geweldadige tekenfilms, waar geen educatief stukje meer uit te halen valt!
veel kinderen krijgen hier al ADHD van!
censuur is het afplakken van tieten in folders en dergelijke.
het tegenhouden van extremistische zooi die sommige verspreiden.
maar het DE MOND snoeren van bepaalde gevoelige onderwerpen hoort daar wat mij betreft niet bij!

e-one2day | 28-05-05 | 14:41

Zo. Voor al onze overzeese rijksgenoten LLL ook maar even naar het Papiaments vertaald:

Djesinko nights te nos 'no' na europe: muchu mal mas di bo no ta komprende hulandes you'd por lesa esaki rant, kuá ta den essense un parody di e scaremongering táktika employed desde e hulandes gobernashon na bully nos den supporting e eu constitution: 'what un 'no' bos lo men? den cinkuenta aña nan lo skirbi ( un poesia, ad) di e netherlands: 'thinking di holland ami mira barbed waya fencing, konduktor towers, puiro í ashes. bodies ta swinging upside abou, slowly rocking den e winds di un nuklear invierno.' e ta wòrdu a kousa di abo, desagradesido citizens! farizeo dogs! nos ban un gobernashon tin been trying asina duru na konstruí un mehor mundu. nos tin given abo un nobo currency kuá didn't amplia prices na henter! nos tin gotten abo den un masha bunita union ku members including un apenas fascist italian (head di deklará, ad) !' si un wants na tin un bai na translating e (i.e. algun kén doesn't mester traha pa 70 hours un week), i'd ta grateful. update 21.11: lesado bob tábata sorto basta na hasi e honours. lesa e yen tradukshon desde clicking 'lees verder'. can't kulpa un gobernashon pa trying e ta wòrdu guera pronto. o peor, un teribel holocaust. net algun aña, dies na e mas, í we'll ta there: concentration camps, tortura, ansia. grief. í esaki tempu, nò yanks na 'democratize' nos. í esaki den holland. kén kier tin pensamentu esei posibel? kén por tin dreamed esei esaki bunita, tolerant chikitu país kier un biaha atrobe bira un grandi deportation kampa? harsh, ma rason. í e nos propio fault: 'i didn't know' (ich habe es nicht gewusst, ad) ta no un despensa esaki tempu rondó. nos were warned bon antes di tempu desde donner í balkenende. strangely basta e 'yes, e europeo konstitushon ta kayente ban hell' moveshon isn't growing. aparentemente, nos bon bini guera, otro holocaust, destrukshon í un fin na nos prosperity. aparentemente nos, e brio citizens di e reino di ulanda, no ta duná un koño di nos bunita país ku anchu rivers esei flow slowly í infinitamente. nos probablemente tin tábatin nos yena di e keshi markets, delft's blou arte, í otro kosnan esei typify nos chikitu país. pasobra nos resounding 'no' bos na e europeo union lo men e fin di holland ban nos konosé e. tolerance salida etapa robes. salida pas, lechi í honey. salida brussels sprouts, hutspot (dutch stew, ad), tulip bulbs. salida geert mak í e century di djé biehito. na sum e up: salida europe. kí un 'no' bos lo men? den cinkuenta aña nan lo skirbi ( un poesia, ad) di e netherlands: 'thinking di holland ami mira barbed waya fencing, konduktor towers, puiro í ashes. bodies ta swinging upside abou, slowly rocking den e winds di un nuklear invierno.' e ta wòrdu a kousa di abo, desagradesido citizens! farizeo dogs! nos ban un gobernashon tin been trying asina duru na konstruí un mehor mundu. nos tin given abo un nobo currency kuá didn't amplia prices na henter! nos tin gotten abo den un masha bunita union ku members including un apenas fascist italian (head di deklará, ad)!'. plus, we've provided abo ku un nobo internashonal higher edukamentu system kuá doesn't buska abo diddly-squat, un internashonal trabow mercado, í we've hasta got camiel eurlings filling un importante ròl den dutch-us relations. í kí bo duná bo duru working, inclusive í trusted gobernashon? un 'no'. un diki middle dede drechi den e kara, danki altamente! ma abo lo deplorá esaki. riba e día esei abo mata bo neighbors, kuandu abo muchu ta torching books í churches, abo lo wak bèk na e día abo voted 'no' í sealed bo destinashon. riba esei día abo lo pensando di e masha bunita propaganda di donner í balkenende, e mashá convincing arguments fo'i e cda (christian democrats, ad). abo lo korda e kara di donner, ta wak abo gusta un headmaster, softly muttering e palabra 'holocaust'. marga tears lo funshoná abou bo cheek. e sintimentu di remorse lo smack bo alma ban abo, seething í clenching bo kakumbein, curse bo 'no' bos te 500 generations tin passed. djòdjò bo ayeranochi days. den un koriku tempu e gates di fiernu lo habri í satan's legions lo trample bo neighbors lawn. tuma un ayeranochi wak henter esei bunitesa rondó abo. tendé, mientras e ainda posibel, na jantje smits, bzn, kane í otro magnificent composers kén lo stür esaki peaceful europe na nan grave. í no ta forget: abo kria europe's benidero den bo propio mannan. pasobra juni 1st, 2005 ta e día di reckoning. pasobra esei afspraak tábata written den pieda millennia pasá. lo esei hasi, piet hein? (the original hulandes teksto por ta funda na geenstijl. e koroto tábata written desde 'lucasdelinkselul' kuá roughly translates na 'luketheleftwingdick'.)

Pritt Stift | 28-05-05 | 14:20

@luke

@xqz me... werkt idd.

TheRealShowstopper | 28-05-05 | 13:48

@LLL
Bij mij doet ie het ook op vuurvos.

preacher | 28-05-05 | 13:45

@Show: hier wel... Doe es copy-paste?

Lucasdelinkselul | 28-05-05 | 13:40

LuketheLeftDick? Komt maar moeilijk de muil uit. Verder een mooi stuk, Lucas! Hulde.

vraagstaart | 28-05-05 | 13:25

@lucas

link werkt niet

TheRealShowstopper | 28-05-05 | 13:19

@show: nee, iemand van zachtei.nl heeft mij vetraald. Het is wel al veel gelezen want grote Engelse sites hebben het vervolgens overgenomen als weektip: timworstall.typepad.com/timworstall/20...

Lucasdelinkselul | 28-05-05 | 13:14

... en die oom is een christen.
Lees maar hij beweert dat de kerstman JEZUS heeft vermoord.
.
... een perfect voorbeeld van de paradijselijke heilstaat waar men stil en ongedwongen alles voor elkander deed.
.
Hier viel je werkelijk door de mand: hoezo ongedwongen? Dit maakt voor mij duidelijk dat het cynisch is of je bent werkelijk zo bliind en van de HEER losgetrokken.
.
Het Rooms Katholiek geloof is de vijand van de arbeidersheilstaat. Wij hebben al meerdere malen het communisme overwonnen. Kijk zie het zelf in Polen, zelfs de paus kwam uit Polen.
.
Nu Cuba en Noord Korea nog en dan zijn we van dat leiden ook verlost.
.
BTW de SP zijn nog steeds een stelletje Maoisten en die kwam toch echt uit China, iets waar Honecker toch echt weing mee op had. Om over Viet Nam maar helemaal niet te beginnen: gastarbeiders, de turken van de DDR.

Wolf17 | 28-05-05 | 12:57

Ja, dat is mijn Geile Schotse Oom.

Lucasdelinkselul | 28-05-05 | 12:18

@real: poezie is gevoel he...

Lucasdelinkselul | 28-05-05 | 12:04

@Lucas,

niet verlegen worden nu he!

TheRealShowstopper | 28-05-05 | 11:55

Relashow bedoeld overigens: sterkebak.flabber.nl/archief/011540.ph...

Het enige gedicht van mij. De andere gedichten zijn NIET van mijn hand, dat dat even duidelijk is!

Lucasdelinkselul | 28-05-05 | 11:43

Dat ben ik, maar denk nou niet dat ik heel vaak mijn poezie online ga plaatsen...:-)
Dit was de eerste en laatse keer.

Lucasdelinkselul | 28-05-05 | 11:41

Wisten jullie dat Lucas ook gedichtjes schrijft? (of ben jij dit niet, Lucas?)

sterkebak.flabber.nl/

TheRealShowstopper | 28-05-05 | 11:29


Met alle respect, volslagen krankzinnig!

Multikuli | 28-05-05 | 10:51

Jongens, Superjan was al mijn vriend VOOR ik rijk en beoremd was, dat jullie dat niet vergeten.

Lucasdelinkselul | 28-05-05 | 10:38

Makkelijke keuze. Ik ga eens even ergens anders kijken, waar ze niet eerst stoer lopen te kakelen omeen bepaald publiek binnen te halen, en dan stomme fotootjes gaan zitten weghalen n.a.v. van kritiek van WIE?, om vervolgens weer stoer te gaan zitten kakelen. Trieste losers. Ik ga er niet eens verder op in, want dat is me de moeite niet waard, nietwaar? Mazzel.

Henk Hunk | 28-05-05 | 09:54

'Lucasdelinkselul doet niet aan zelfcensuur': dat klopt, dat hoeven leden van de linkse kerk niet, want zij hebben de macht in handen en kunnen daarom niet gecensureerd worden; zij censureren echter zelf wel anderen.

Abuneenee | 28-05-05 | 09:11

Lucas, als je in één een hetzelfde stukje iets ophemelt of verdedigt èn het min of meer belachelijk maakt, dan is dat een aanslag op de geloofwaardigheid.

Karbonkel | 28-05-05 | 07:47

jEROLIMO = MARK DU TRUTH ?

preacher | 28-05-05 | 05:09

Ik heb helemaal geen achterste benen. Lucas je eerste collumn/post was beter. Maar wat doe je er aan? Het vervolg is altijd minder

Framoes | 28-05-05 | 02:57

Zeg maar euro-nee, dan krijg je er twee !
Wat een gespam, je zou er haast ' ja ' van gaan stemmen.
Lucas is schijnbaar 2-verdiener en werkt ook bij flabber !
www.flabber.nl/archief/012249.php

preacher | 28-05-05 | 02:49

Alleen dat van die dienstregelingen van openbaar vervoer. Daar klopt geen ruk van, als er al iets goed geregeld was achter het ijzeren gordijn was het wel het openbaar vervoer. Kunnen ze hier nog een puntje aan lutsen. Toen Lucas er was zal hij nog wel niet vloeiend genoeg Russisch hebben kunnen lezen om het spoorboekje te ontcijferen ;b

Conan de Rabarber | 28-05-05 | 01:49

Vind het een uitermate zwak stuk van onze zogenaamde huiscommunist ..
Het lijkt zo overgeschreven uit een geschiedenisboek van de lagere school .. en zijn werkbezoekjes ????....
Nee Lucas , je hebt een hoop gelezen , maar weinig aan den lijve ondervonden ...

supernatural | 28-05-05 | 01:49

He he men laat officieel weten dat Reet zorgeloos met zijn pik in het zand ligt.
Dus voor hem as woensdag lekker op zijn grieks tele-voten. Flex.

Shareholder | 28-05-05 | 01:47

@Brusselmans. En zweten dat Reet doet daar in Griekenland. Hij stinkt echt een uur in de wind.

Pritt Stift | 28-05-05 | 01:36

@ Pritt Stift

't rommelt wel een beetje in het vaderlandse logwereldje, is het niet?

Bij RC zijn ze ook nog niet uitgepraat..

Brusselmans | 28-05-05 | 01:33

Maw, het is half 2, ik heb teveel bier op, en verder maakt het allemaal geen ruk uit. Tot nuchter / later. Houdoe rukkers.

milton.type.j | 28-05-05 | 01:32

Helaas ben ik een impport-nop-boertje zonder aaandelen, dat klopt als de spreekwoordelijke zwerende vinger. Sorry!

milton.type.j | 28-05-05 | 01:28

@Gladio77: Jazeker. Op 17-05-05 heeft het bewuste "g-woord" alhier een topic gesierd. Dat was dus deze maand nog. Prettige dag verder.

Pritt Stift | 28-05-05 | 01:27

Heb wat aandelen Fotofuck, maar dat loopt niet echt lekker nee.

Shareholder | 28-05-05 | 01:14

@ Shareholder

Nog de complimenten voor je briljante f*ck van Zalm!!

Brusselmans | 28-05-05 | 01:14

@ Milton

Onze progressieve vrind in bange dagen, dunkt mij.

Brusselmans | 28-05-05 | 01:13

@Shareholder:
Gelukkig heb jij geeeeen aandelen ander pieptie je wel anders ... Toch?

milton.type.j | 28-05-05 | 01:11

Er lopen echt enorm veel idioten rond hier en het blijft m.i. daarom een fantastische omgeving.

En ga alsjeblieft geen JA stemmen om GS af te straffen he ;)

Shareholder | 28-05-05 | 01:08

muxje,

Mag ik m'n laptop naar binnen zetten of heb je iets te melden?

milton.type.j | 28-05-05 | 01:08

He, het blijft inhoudelijk aardig stil en dat kan maar 2 dingen betekenen:
(1) u hebt uzelf te rusten gelegd, gelijk een ajuin/ui/juin of een dood mensch.
(2) u izz weeekend aan het vieren met veeeeeel bier. Zelfs boven de rivieren, alwaae ik tegenwoordig mijn kamp opsla, is dat gebruikelijk en ook God gedoogd dat.
(3) uw bier is op en om dat te benadrukken gaat u rond in de dorpskern om het te verversen ....

Het laaaaaaatste gvd, so help me fuck or God ...

milton.type.j | 28-05-05 | 01:06

"Fascisme is de sfeer die heerst in een zaal met linkse mensen". Inderdaad...

Muxje | 28-05-05 | 01:06

Ach zoals ik al eerder zei : " sinds er betalende adverteerders op GS komen hebben ze zich volledig verkocht en uitverkocht. Ooit het
woord " geytenneuqer" nog wel eens gelezen de laatste maanden

Gladio77 | 28-05-05 | 01:03

@Lde LL>ja nou is ineens iedereen je vriend, maar ik was het al toen je nog niet het troeteldier van al middel en lager opgeleide neestemmerts was. Vergeet dat niet.
Goed stukje weer trouwens.

superjan | 28-05-05 | 01:03

Ja, censuur is helemaal de bom!!!http://frontpage.fok.nl/nieuws/54471

preacher | 28-05-05 | 01:02

"Geef die man opslag" Da's vaag. Wie dan? Kloes? Fleisch? Moi? Anyone????

milton.type.j | 28-05-05 | 00:54

@ Fleischbaum

Geef die man opslag!!

Brusselmans | 28-05-05 | 00:52

@Kloes:
Jij bent 1 van de believers. STOP!

milton.type.j | 28-05-05 | 00:52

mooi gesproken lucas, mooi verhaal, beter als die debiel kouwes :p maar het feit blijft dat jullie je tog virj aangesproken voelen en jullie zelf tog eruit willen lullen.
.
zelf heb ik weinig problemen met censuur enkel dit werd opeens toegepast zonder enige vorm van vermelding en ook bleven mensen plaatjes uploaden waarze misschien wat tijd in hadden gestoken dan krijg je zulk gezeik
.
maar jullie blijven voor mij nog steeds nr.1 maar nie meer zeggen dat alles mag ;) en dan vervolgens de helft van de plaatjes weghalen

Kloes | 28-05-05 | 00:50

@dr. Kets: gelul
@KoC: LLL = net zo fake als jij en ik.

milton.type.j | 28-05-05 | 00:50

I love Lucas!

CaptainGrunn | 28-05-05 | 00:47

het nieuwe eraan is dat het dus in feite een 1 uur durende reklamespot was. Veel mensen zullen gedacht hebben dat het objectief was terwijl dat niet het geval was.

King of controversy | 28-05-05 | 00:45

O heilstaat van het oosten, wijze van achter het ijzeren gordijn, verlicht ons aller arbeiders, ontdoe ons van het opium der vrije meningsuiting, neem het roer over O grote roerganger, leidt ons proleten de drempel der nieuwe volksunie Europa over, omarm onze oostelijke broeders,verzwelg onze westerlijke decadentie in uw onweerlegbare retoriek der volksoproer.. Uw naam zij geprezen LUCASDELINKSELUL!!!
Nasdrovje op ons aller Europa!
ps. bedankt voor die blumen

Dr.Kets | 28-05-05 | 00:44

Huh..<br />
Wakker wordu of ga nou lekkur verder tuffu ... anders peer ik 'm ook richting kooi ...
5 minuuutjes vanaf post ...

milton.type.j | 28-05-05 | 00:44

WORDT WAKKER, gij slaperts, of is iedereen in diepe rust ...

milton.type.j | 28-05-05 | 00:39

@frids,
Absoluut. Wat ik vanavond uit het keyboard van LLL heb mogen lezen getuigt van een schrijver-die-eruit-wil-springen ...

milton.type.j | 28-05-05 | 00:38

@Barbapoepa,

Zolangn je GS ziet als een "mogelijke bron van inspiratie" is het oke met jou

milton.type.j | 28-05-05 | 00:33

@Lucas

Ben het in het geheel niet met je eens, maar het is wel proza. Driemaal hulde!

Frids | 28-05-05 | 00:33

@tiswat
Ja, ik ben een halve Duitser. Alleen niet tijdens het voetbal. Alhoewel, dat is sinds 1988 ook weer goed gekomen.
@Huh 00:18
"GS is een tijdverpozing, soms een inspiratiebron, dan weer een informatiebron, soms een bron van ergenis, maar nooit een religie of "a way of live".
Ik ben het hier helemaal mee eens.

Barbapoeppa | 28-05-05 | 00:31

KoC,

Geen BvD gezien, maar wat is er nou dat anders is, behalve "the powers that be ..."

milton.type.j | 28-05-05 | 00:30

HAHAHAH

Leuk dat die linkse rakz0r de DDR als voorbeeld neemt. Volgens de linkse lul wat het een heerlijk socialistisch paradijs, maar wat zorgde er dan voor dat al die inwoners naar het kapitalistische westen wilden vluchten?

Linkse staten zijn schurkstaten.

sanniejj | 28-05-05 | 00:27

Ondank typdiploma zal ik de volgende keer @-ten anders ben ik te laat.

milton.type.j | 28-05-05 | 00:26

He, nou praten we. Ik ben gewoonn echt nep. Maar als we het erover eens zijn dat Sylvie fake is, dan is dat een doorbraak. HSV was er niet van op de hoogte!!! Bier heb ik al genoeg op sinds ik meerdere files getrotseerd heb ri noorden. Damn. Wonenen in Lemmer en werken in Heerenveen: dat is de natte droom van de import-nopper. Maar, ikzelf probeer (offline, that is) in elluk geval authentiek te zijn .. Cheers.

milton.type.j | 28-05-05 | 00:24

@ wiecher 23:01 (en eveneens ot)
"Het leek wel of de hele teringzooi gesponsord was door balenende himself!!"
Nog even gekeken naar BvD daarna? Daar werd namelijk toegegeven dat de show inderdaad door het kabinet was betaald voor 1 miljoen euro. Heeft het nog zin om schande te roepen?

King of controversy | 28-05-05 | 00:19

@. milton.type.j
Alles is fake. Ik ben fake, jij bent fake, aan Meki twijfel ik nog, maar Silvie Meis is dan gelukkig weer echt fake. Dus ook GS en zijn redactie/columnisten. Als je dat weet maakt dat toch niet uit? Dan gaat het er alleen maar om wie het leukste faked. En wat mij betreft doet GS en ook LLL dat hardstikke leuk.Chill out, GS is een tijdverpozing, soms een inspiratiebron, dan weer een informatiebron, soms een bron van ergenis, maar nooit een religie of "a way of live". Dingen wel in perspectief blijven zien en zelf blijven nadenken.
Is er dan niemand echt?
Jan Molendijk. Die is echt. Maar die spoort helaas niet. Aardige kerel.
Biertjuh?

Huh..? | 28-05-05 | 00:18

@Swiffer:
Maar googlen op Engel Modderman en klikken op het aangeboden resultaat geeft me gewoon een "ruk gevoel" ( en dan heb ik het niet over dat ding tussen je benen). Hoe kan dat nou? If Engel Wervend? Niet echt ... Of wel? Met andere woorden: als het geen imagoprobleem was da zou ik ervoor gaan?

milton.type.j | 28-05-05 | 00:15

GS: Het is net als met pr0n: ondanks dat het best om aan te zien is, weet je dat het natuurlijk allemaal hartstikke nep is. Je moet gewoon weten wanneer je je java(script) uit moet zetten of wanneer een url niet steent. Duzzz: Tenzij iemand mij bekeert:

Hoxha
Fleischbaum
etc en consorten

fake ... en dubbel nep!!

Gewoon een paar gasten met een pose en (laten we niet vergeten dat de familie-hersencel toevallig ff niet in gebruik is) die jou en mij via een webpagina proberen te bespelen (of klaar te stomen voor de wereldheerschappij -- hahahah -- try again)

Ik wil graag geloven, maar dan moet het wel een beetje echt zijn ....

milton.type.j | 28-05-05 | 00:11

@Swiffer
Hij bedoeldt jan marijnissen niet,
zijn oude vriend jan m. is gewoon een afkorting van janmaat.

©69® | 28-05-05 | 00:10

GS: Het is net als met pr0n: ondanks dat het best om aan te zien is, weet je dat het natuurlijk allemaal hartstikke nep is. Je moet gewoon weten wanneer je je java(script) uit moet zetten of wanneer een url niet steent. Duzzz: Tenzij iemand mij bekeert:

Hoxha
Fleischbaum
etc en consorten

fake ... en dubbel nep!!

Gewoon een paar gasten met een pose en (laten we niet vergeten dat de familie-hersencel toevallig ff niet in gebruik is) die jou en mij via een webpagina proberen te bespelen (of klaar te stomen voor de wereldheerschappij -- hahahah -- try again)

Ik wil graag geloven, maar dan moet het wel een beetje echt zijn ....

milton.type.j | 28-05-05 | 00:06

@milton, nee ik had het gewoon over Oost-Groningen(Reiderland en Scheemda) met dat handje vol overgebleven communisten van weleer.

Swiffer | 28-05-05 | 00:06

nep = nep. toch? Of wil iedereen hier graag belazerd worden?

milton.type.j | 28-05-05 | 00:00

commerciële censuur is iets anders als censuur, maar dat wisten jullie al..

hemaworstje | 27-05-05 | 23:54

He huh,
Deze txt is leuk om te lezen, maar voor het eggie ... LLL is fake ...

milton.type.j | 27-05-05 | 23:48

Ik ben dus sinds kort een subversief, staatgevaarlijk en gezagondermijnend element, verderf, vernietiging en chaos zaaiend!
Kijk, daar kun je dus wel mee aankomen op die buurt-barbeque. Schept gelijk banden.
LLL heeft in zoverre gelijk dat er inderdaad tot voor kort in een aantal communistiche heilstaten zaken als gratis (universitair) onderwijs, gezondheidszorg, openbaar vervoer etc. was. Maar gezien het aantal vluchtelingen uit deze landen ontbrak het ook wel aan 1 à 2 zaken, waar wel wat makkelijk overheen wordt gestapt, maar dat hoeven we LLL niet te vertellen, dat weet hij zelf ook donders goed.
Lekker ironisch stukkie verder, klasse.

Huh..? | 27-05-05 | 23:45

goevoedoe: macromedia koudefusie is ook niet meer helemaal op het rechte pad. Sorrie ...

milton.type.j | 27-05-05 | 23:44

@Shevek: jij laagh stuk tuigh!

Louloene | 27-05-05 | 23:39

Hmm Lucas, je doet mij een beetje denken aan "van de vrouwen" een parodie op van der Meyden. Je weet wel, die redacteur van ooit het gezelligste damesblad van Nederland. Tegelijkertijd denk ik aan mijn vroegere jaren, toen ik nog boeken las. Een van die boeken had de titel "Natasja de zwarte engel" van Konsalik. Een stijl van schrijven waarbij je fantasie alle kanten op kan.
Een bezoek van vroeger aan je tante in de DDR verhuld jouw Duitschen bloed. Familie van Konsalik?

tiswat | 27-05-05 | 23:37

Rick staat er volgens mij alleen als ikoontje en die kolom aan de li kant en doet verder niks. Toch? Of wel?

milton.type.j | 27-05-05 | 23:35

Lucas, Jan Marijnissen heeft helemaal niks met jouw communistische gebrabbel te maken. Hij is socialist en dat zijn vijanden van communisten maargoed. Als je dan toch echt de communist wil uithangen kom dan even naar Oost-Groningen en maak vrienden met Engel Modderman.

Swiffer | 27-05-05 | 23:35

En nou Rick "FM" Guevara nog door het putje en hoppa, GS kan er weer een jaartje tegen.

Conan de Rabarber | 27-05-05 | 23:31

Waarom snapt er hier niemand dat het hele GS gebeuren in scene is gezet? Of wellicht begrijpen jullie het wel, maar spelen jullie gewoon mee. Zelfs dan, vermakelijk ... absoluut, in elk geval het grootste deel van de tijd! Maar verder niks. Want mijn vertrouwen in de personen achter GS is ...? Onvoorwaardelijk!! Natuurlijk. Wie bewijst het tegendeel?

milton.type.j | 27-05-05 | 23:16

Hey Lucasdelinkselul,
ik denk dat ik je van nu afgewoon maar "lul" noem, korter en minstens net zo to the point.
En nou oprotten, Geenstijl is gewoon niet hetzelfde sinds jij je ochtendkots hier dumpt.....

shevek | 27-05-05 | 23:11

Ook even off-topic.
Iemand de referendumshow op rtl 4 gezien?
Die show voor beluitloze twijfelnichten?
Dan heb je zeker ook de stellingen gezien die daar langskwamen. 16 stellingen waren het en 16x werd er snoeihard een opendeur ingetrapt. Met stellingen zoals: "moeten de europese landen samenwerken op het gebied van terroisme bestreiding?". Het leek wel of de hele teringzooi gesponsord was door balenende himself!! Echt te zielig voor woorden....

wiecher | 27-05-05 | 23:01

Nou collapse, daarom moet er ook méér geld naar het OV dan toch? Ook voor een schoner interieur.

prohibitandis | 27-05-05 | 23:00

Lekker off-topic:
Warning "SPOILER"

Erwin Koeman naar Feyenoord

Nou, kom maar op.....

rubens | 27-05-05 | 22:55

@. prohibitandis
Schoner voor het milieu ja, maar ik weet zeker dat veel mensen, een schoner interieur belangrijker vinden. Daar moeten ze dus gewoon rekening mee houden(die mensen verander je niet)

collapse | 27-05-05 | 22:46

Ik krijg het suur van censuur

Doucheputje | 27-05-05 | 22:45

Voor een rooie haan schrijftie best lekker ja.

Conan de Rabarber | 27-05-05 | 22:35

Maar het OV -is- schoner dan bijvoorbeeld de auto. Je verbruikt per vervoerde persoon minder brandstof, dus beter voor het milieu.

prohibitandis | 27-05-05 | 22:32

. prohibitandis 27-05-05 @ 21:50
Als het OV nou ook nog schoon zou zijn en die junkies en ander spul van het station verwijderd zouden worden, zou ik ( en anderen) er nog eens over denken het te gebruiken.
Dit is natuurlijk wel; GEEN KAMERAADSCHAP

collapse | 27-05-05 | 22:28

Jan Molendijk zou inderdaad ook wel eens aan zelfcensuur kunnen doen.

prohibitandis | 27-05-05 | 22:21

Jan M. ..... Jan Molendijk?

collapse | 27-05-05 | 22:13

Ik vind dat vuile milieu wel lekker... heb ooit een DKW (voorlopert van de Trabant) uit 1938 gehad... denk met heimwee terug aan dat vuile ding

labarbe | 27-05-05 | 22:10

Trabant is definately de bom, maar erg milieuvervuilend.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 22:06

Trabant=de bom...& ik woon niet in Limboland. In Limburg spreek je meestal wel dat zelfkantdialect

labarbe | 27-05-05 | 22:04

Lucas valt op uniformen. Z'n ostalgie beperkt zich tot conducteurs, marcherende soldaten en veel pliesie op straat. Waarschijnlijk komt ie uit een kapitalistisch nest en is zijn links gelul een uiting van zijn generatiestrijd. Het zal hem worst wezen of de pliesie van recht of links komt als ze maar bij hem komt. Knuppeltje in de zak.

Gavrilo | 27-05-05 | 22:00

Labarbe woont dus in Limburg.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 22:00

Op werkbezoek in Oost-Gothen, met Jan M.? Dan spreekt LudeLiLu zeker Oost- gothisch... Ik woon hier op de rand van de beschaving, maar ik spreek nauwelijks West-Gothisch

labarbe | 27-05-05 | 21:56

Als er meer geld aan OV besteed zou worden, dan reed de trein in NL ook op tijd.

prohibitandis | 27-05-05 | 21:50

Beste Lucas,
Linkse LUL. Juist diegenen die de macht hadden (o.a veiligheiddiensten) verkrachten de vrouwen omdat niemand er wat aan kon doen. En ze lieten het wel toe, die vrouwen. Hadden ze eens wat extra (luxe dus). Dus lul niet. Hier wordt je tenminste nog genaaid door diegene waarvan je denkt dat die je kameraad is. Maar dat is dan wel je eigen schuld. Had je maar betere vrienden moeten kiezen. Voor de rest een prima stukje! :P ;) :D

Wulfpack | 27-05-05 | 21:50

@capo:
Nee dat werd wel degelijk aangehaald: ''Een tripje van Berlijn naar Moskou kostte een arbeider nog geen maandloon en de trein vertrok elke week stipt op tijd.''

The Zalking Wombie | 27-05-05 | 21:45

Mis bij de opsomming van de geneugten van de heilstaat de extra gratis vakantiekampen op kekke lokaties als de Goelag en Siberie.

capo | 27-05-05 | 21:40

Zo zo Lucas. Nog niet eerder zoveel ironie, zo veel sarcasme van jouw gelezen over de socialistische resp. communistische (mislukte) heilstaat-tryouts. Zowaar een aardige column, zonder geyank over de yanks, zonder naiviteitsverheerlijking, zonder bakbrommertcommcercie. Mag ik een voorzichtig compliment aan uw adres doen toekomen? Maar nu niet naast je rode klompen gaan lopen. Eens kijken of je dit niveaux kunt vasthouden.

TheRealShowstopper | 27-05-05 | 21:36

He jammer ;)

Pannie | 27-05-05 | 21:36

Geen idee, dat moet je 'm sowieso zelf maar vragen...

sputnik | 27-05-05 | 21:34

Lucas jongen, lekker stukkie. Leest mooi weg, nog even en ik mag je nog ook. Wanneer komt er een extreem linkse column met je ware aard boven drijven zodat de rechtse reaguurders even flink op je los mogen beuken? Kapitalisme is de bom!

ZI | 27-05-05 | 21:33

Sputnik heb je nog wat leuke weetjes voor ons over Lucas, bijvoorbeeld over z'n 'kraakpand'??? ;) Komt hij nou echt uit een VVD familie?

Pannie | 27-05-05 | 21:27

Sputnik, ik geef toe: op Flabber.nl kom je nooit.
Daarbij, je kunt altijd weer een nieuwe kloon aanmaken en gaan kritiseren.
@Opa buiswater: u heeft die 78 toerenplaat met den roode haan op de cover?

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 21:19

Je kunt toch op zijn minst een discussie houden over censuuer?

prohibitandis | 27-05-05 | 21:15

GS doet niet aan censuur? Waar valt bannen dan onder? TTThea is kennelijk gebanned. Ten prooi gevallen aan de misleidingspraktijken der AIVD?
Een kleintje pakken om de grote te laten lopen..... hoe zat dat ook alweer?

Oude Heks | 27-05-05 | 21:13

Lucas, mag ik je complimenteren?
Weer wordt de contemporaine psyche aangeharkt bis aufs rohe Fleisch!
Daar hou ik van.
Verder veel linkse ziektes toegewenscht.

Vin je? | 27-05-05 | 21:11

neocommunist! zou eerder voor een aristocratie gaan... is nog beter!

langneus | 27-05-05 | 21:09

"Ooohooontwaaaakt verwooorpenen der aaaardee.....!!!!." *pakt de rode vlag en de kruiken genever vast in*

Opa-Buiswater | 27-05-05 | 21:08

@sputnik
:)
u zult het zwaar gehad hebben, zoveel is duidelijk! u zult geleden hebben voor uw kopij.. het siert u.
het komt mij nu echter voor dat ldll niet langer door u geredigeerd wil worden. opvallend, daar hij censuur propageert, echter niet geheel onbegrijpelijk.

okay nu zeg ik gewoon weer jij en jou hoor

lay--z | 27-05-05 | 21:00

@lay--z: Hehe, ja. Nou ja, ik probeer nu af te studeren. Een paar jaar geleden deed ik de hoofdredactie van het lokale studentenblaadje, en wat neerkwam op het eindredigeren van stukken van medewerkers zoals Lucas en Louloene. En het was pas goed als het was zoals ik het in mijn hoofd had, volgens sommige mensen, en dat klopt denk ik wel een beetje. Dat is de achtergrond van bovenstaande schermutseling. Bent u ook weer op de hoogte.

sputnik | 27-05-05 | 20:52

relatief :D

lay--z | 27-05-05 | 20:50

aha. dus jullie hebben beiden al tijden tijd over.. :p

lay--z | 27-05-05 | 20:47

@lay--z: het gaat over berryenberrie, een relatief onbeduidend maar toch relatief goedlopend lokaal studentenweblog dat ik een jaartje heb gedraaid. Verviel in 'nieuwtjes over Rutte' bij wijze van bladvulling, toen de lol eraf was. Lucas was er vaste commenter, later crewlid. Vandaar.

sputnik | 27-05-05 | 20:42

Okee King dan is het goed...;)

Pannie | 27-05-05 | 20:39

Bakfietsen schijnen trouwens de nieuwste gadgets te zijn voor yuppieouders met kinderen, zag ik laatst in de krant...

Pannie | 27-05-05 | 20:38

sorry voor die laatste. Maar Lucas, ja sorry hoor, nu doe je net alsof ik zelf nog nooit wat geschreven heb. Ik heb een klein jaar lang b&b gedraaid, en fucking 'nieuwtjes over Rutte' of niet, het was een leuk log, met honderden dagelijkse bezoekers, en ga dat niet ontkennen want je was de trouwste bezoeker (en een belangrijke reden dat het levendig werd en bleef). En nu moet ik afstuderen dus zie je niks meer van me, ook niet bij vox of vox.

Verder vind ik dat je overdrijft w.b. mijn kritiek op jouw stukken. Op GS heb je me nog niet gehoord over je eerdere columns (geloof ik hoor), op je eigen weblog loop ik niet te zeiken, ook niet over je columns in ANS en op Flabber kom ik ook al niet. Als ik nu het hele internet had afgelopen om je d's en t's te verbeteren, zoals je suggereert, was het nog wat anders geweest, maar dit is gewoon flamen om het flamen.
Verder wens ik je nog veel succes hier. Maar je doel is bereikt, ik kijk wel uit om nog 1 puntje kritiek op jou te uiten, ik heb hier geen zin in. Heb je me toch nog weggecensureerd, stalin dat je d'r bent...

sputnik | 27-05-05 | 20:38

@ Pannie
Ja ik weet ook wel dat we hier in Nederland een stuk socialer met bepaalde dingen omgaan dan in de rest van de wereld, maar het blijft een mooi ideaal, toch? Op zo'n warme dag droom ik wel vaker
;)

King of controversy | 27-05-05 | 20:37

@Pannie: bakbrommerts.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 20:35

Lucas geef mij maar Zuidplein, minstens even gezellig!

Pannie | 27-05-05 | 20:35

Ik ga snel naar het stamcafe voordat Hoxha ons daar weer fijntjes op gaat wijzen.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 20:34

Hoog Catherijne weet ik niks van? ik herinner me nog wel stoere verhalen over kraakpanden, bakfietsen en asielzoekers in de kelder enz.

Pannie | 27-05-05 | 20:34

Nee, tegenwoordig volg ik met grote belangstelling Pimp My Ride, ik ben bezig met mn sociologische bachelorstudie over bling-bling-neger-fetishisme.

Louloene | 27-05-05 | 20:33

Pannie, ga je mee shoppen op Hoog Catharijne morgen?

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 20:31

King lul toch niet man. Ik weet zeker dat 99'9% van de wereldbevolking ons systeem als socialistisch zal omschrijven, en natuurlijk hebben we gratis gezondheidszorg en onderwijs hier, hier zal ook weer 99,9 % van de wereldbevolking superjaloers op zijn trouwens.

Pannie | 27-05-05 | 20:31

Louloene kijk jij nog Desperate Housewives?

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 20:29

Zullen we het anders hebben over de spannende ontwikkelingen in GTST?

Louloene | 27-05-05 | 20:29

@Lay-z: zit wat in. Laat maar, wordt een lang verhaal.
En indeed, ik heb veel tijd besteed aan reaguren, dat geldt dus ook voor mij.
@Pannie: Loog? Nee, over Hoog Catharijne sprak ik de waarheid. Jij?

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 20:27

@ . Pannie 27-05-05 @ 20:11
Hebben we hier dan al gratis onderwijs en gratis gezondheidszorg? Hebben we hier managers die hun rijkdom eerlijk delen met de mensen die dat mogelijk hebben gemaakt? Hebben we hier politici die luisteren naar het volk?

King of controversy | 27-05-05 | 20:25

Sputnik niet vergeten dat lucas hier als reaguurder ook altijd al z'n posts bij elkaar loog.

Pannie | 27-05-05 | 20:25

... waar vaste huisreaguurder "Lucas" -serieus!- meer tijd aan heeft besteed dan ondergetekende...

sputnik | 27-05-05 | 20:25

zeg ldll het is maar een idee maar zou je nu niet eens uitleggen wat je met al die vage verwijzingen naar rutte/onderwijs/etc bedoeld?
ik bedoel, speel óf open kaart of laat ons er buiten. en we luisteren nu al allemaal mee..

lay--z | 27-05-05 | 20:25

Gast, IRL bier drinken is idd geschikt, je voortdurende verschijning onder elk artikel wat ik op het internet publiceer, doorgaans om te zeiken over spelling, wekt inderdaad behoorlijk wat wrevel!
Nogmaals: amusante stukken, en gezien de reacties zijn er voldoende die het amusant vinden, heb ik van jouw hand nog niet gezien. Dat zou wel eens leuk zijn naast al je internetkritiek. Weten we gelijk waar we het over hebben.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 20:24

Het is standaard logica van Sputnik om te zeggen: jij doet niet zoals ik het zou doen, dus het is slecht.
Stel je voor dat we allemaal serieus belisdsartikelen gaan schrijven voor een schijntje en een weblog opzetten over Nijmeegs onderwijsnieuws en Rutte.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 20:22

@ Sputnik, ah, reactie pas gelezen na bovenstaande post.

Louloene | 27-05-05 | 20:21

Nooit meer slapen: het is een bekende.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 20:20

Ook de eisen ten aanzien van de columns zijn aanzienlijk hoger, dat blijkt. Wordt er nu ook al van een columnist verwacht dat hij politieke betogen gaan schrijven, waar geen humor of spot in mag zitten? De logica van Sputnik is trouwens: 'hij schrijft niet wat ik leuk zou hebben gevonden, dus is de column per definitie mislukt.' Is dit niet een beetje sneu?

Louloene | 27-05-05 | 20:19

nee jij spreekt je talen

lay--z | 27-05-05 | 20:19

Het artikeltje dat Lucas geschreven heeft krijgt van mij een dikke voldoende. Het loopt lekker en is vol (zelf)spot. Een volgende keer kan hij, indien hij er zin in heeft, een lekker links standpunt innemen waar de gemiddelde reaguurder van GS het schuim van op zijn of haar mond krijgt. Of niet natuurlijk.

Barbapoeppa | 27-05-05 | 20:18

@louloene: Ja weet ik veel, ik vond alleen maar dat het stukje over dat er wel criminaliteit was maar dat dat werd verzwegen, jammer, en afbreuk doen aan de rest van de column, die als geheel verder zeer okee is.
Maar goed, mijn commentaar vind ik nu niet echt interessant meer eerlijk gezegd, ik schreef ook maar wat. Ik ben meer een tikkie ondersteboven van het feit dat Lucas mijn comment aangrijpt om mij op zoveel mogelijk plekken persoonlijk probeert te raken. Het klinkt net alsof hij al jaren een hekel aan me heeft. Moet je IRL iets beter aangeven dan Lucas, want ik vond je juist een zeer geschikte gozer, dan was het nu niet zo rauw op m'n dak komen vallen.

sputnik | 27-05-05 | 20:18

ik heb nog liever censuur dan die grafkankerreclame op geenstijl

Sacrem | 27-05-05 | 20:17

Oud communisme is retro, dus Lucas is een tijdelijk trendje!
Everybody has a right for one minute of fame. Enjoy the moment!

Nooit meer slapen | 27-05-05 | 20:15

Niet op z'n lange tenen maar op z'n kleine pikkie volgens mij.

Pannie | 27-05-05 | 20:13

Raar figuur, die sputnik. Spreekt Latijn maar vast geen Russisch. Grijp-em, lll.

Iovanni | 27-05-05 | 20:12

Komt die boekenwurm ook nog met het 'sosjalistiese siesteem' om de hoek zetten.
Dat systeem hebben wij hier allang hoor joker of contravestie

Pannie | 27-05-05 | 20:11

Huh, hebben autisten geen humor?

Nooit meer slapen | 27-05-05 | 20:11

Ik weet overigens zeker dat, wanneer het niet bekend was dat Lucas eerst een reaguurder was, iedereen aan zijn pik zou hebben gezogen. Dat is toch gebruikelijk hier op GeenStijl, de redactie en columnisten from de start, zijn helden, en kritische reaguurders worden hartstochtelijk bezeken.

Louloene | 27-05-05 | 20:10

Nou, sputnik stapt op de lange tenen van Lucas!

Nooit meer slapen | 27-05-05 | 20:09

Een gebrek aan humor is een van de belangrijkste kenmerken van autisten.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 20:09

ik vond kouwes toch leuker dan ldll

lay--z | 27-05-05 | 20:05

Eh, Sputnik, ik begrijp je commentaar ook niet helemaal. Sinds wanneer is het verplicht in een column keiharde statements te doen, zonder dat daarbij ruimte mag zijn voor meerduidigheid? Juist het spottende, zij het niet geheel afkeurende, commentaar maakt de column wat mij betreft interessant.

Louloene | 27-05-05 | 20:03

LucasDLL is het spoor helemaal bijster blijkbaar. Een lekker rechts stukkie kortom, waarvoor dank. Woon je al in Utrecht soms?

Ganglion | 27-05-05 | 20:03

Opbouwende kritiek gebruiken voor mijn sociale vaardigheid? Die snap ik niet. Kun je je misschien verduidelijken, want als ik uit alle macht persoonlijk geflamed word door een GS-columnist dan wil ik daar niets van missen.

sputnik | 27-05-05 | 20:00

wat betreft de fotof*ck zou ik sucking saturday gewoon weer nieuw leven inblazen. en wat nou censuur. NSFW mag niet (toch?), en als mijn baas me betrapt terwijl ik naar hakenkruizen en holocaust slachtoffers met "grappige" tekstballonnen erbij zit te kijken is ie net zomin geamuseerd als het een paar tieten zouden wezen. Mensen die zogenaamd op hun pik getrapt zijn omdat hun paint-fuck van JP met swastika niet zo in de smaak valt, hebben kennelijk hun VMBO niet afgemaakt.

Hop-SaSa | 27-05-05 | 19:55

Ohja, P.S., jij mag je opbouwende kritiek voor de rest van je leven voor je houden. Misschien handig om die te gebruiken voor je sociale vaardigheid?

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 19:51

@ sputnik 19:44
Kennelijk heb je me niet begrepen. Ik ben voorstander van een socialistisch systeem. En kom nou niet aanzeiken met Stalin, daar hadden de Russen zelf ook al een mooi spreekwoord voor: Een druppel teer verpest een vat vol honing

King of controversy | 27-05-05 | 19:51

Schrijf anders een leuk stukje over onderwijs, kun jij ook eens wat mensen vermaken.
Nooit afgevraagd waarom je gebannend wordt jongetje? Misschien dat mensen wel eens kotsmisselijk worden van spellingsgeneuzel en 'opbouwende kritiek' die overigens nooit verder gaat dan: Ja, maar ik kan het beter.
Ik wacht met spanning op amusante stukjes van je, amusanter dan een beleidsnota of een VOX-achterkant. Stuur het dan even door want ik ken meer mensen die dat graag eens van je zouden lezen.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 19:50

Je zou't em zo naar Castro deporteren toch? Maar wederom goed stukje, als rechtselul kan ik die linkselulkoek best lezen...

Jammer | 27-05-05 | 19:50

Ha, mooi te zien dat je opbouwende kritiek nog altijd niet kunt hebben. Ad Hominem flames als reactie op inhoudelijke kritiek gaat het helemaal worden in 2003!

sputnik | 27-05-05 | 19:47

Goh, daar horen wij reeds de standaard jankklanken vaan Nijmeegs enioge man die niets anders kan dan eindredigeren. Voor hij zelf een column kan schrijven moet hij eerst een boekje lezen met 'hoe schrijf ik een column?'
Nog nieuwtjes over Rutte, afgunstige nerd?

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 19:45

Kijk, en dan had je veel meer berichten gehad zoals King of controversy hierboven die jou willen overtuigen dat communisme heus niet goed is. Dat was veel leuker geweest!

sputnik | 27-05-05 | 19:44

Dat die plaatjes weg zijn is niet de schuld van gs, maar van de wet. Gs heeft zich nu een keer aan de wet te houden. Ik denk dat de Kip jullie wel zal hebben verteld dat er in Nederland -helaas- grenzen zijn aan de vrijheid van meningsuiting.

Filo | 27-05-05 | 19:44

De DDR heb ik in 1980 bezocht. Ik was toen ongeveer 14 jaar en op bezoek bij mijn tante. Het beeld van wat ik had van die staat klopte voor geen meter. Ik had op elke straathoek een zwaarbewapende politieagent en op de gekste plaatsen microfoontjes verwacht. Niets van dit alles. Mijn familie was geen lid van de SED. Ze waren er zelfs geen fans van, maar konden toch redelijk goed leven. Daar tegenover stond dat de familie zich verre van de politiek hield. Als ze zich daar wel mee hadden bemoeit dan zou hun leven een stuk onaangenamer zijn verlopen. In de media werd je doodgegooid met propaganda. Nergens reclameuitingen in het straatbeeld. In de winkels kon je genoeg voedsel kopen, maar daar was dan ook alles mee gezegd. De sporen van de tweede wereldoorlog waren nog te vinden in het straatbeeld. Er was op een huizenblok bij mijn tante in de straat een bom gevallen. De ravage was nog steeds te zien. Alles was grijs en grauw.
Net na de val van de muur bezocht ik de DDR opnieuw. Het was de tijd dat de gewone DDR burger zich nog in de luren lieten leggen door doortrapte westerse zakenmensen. Ik zei tegen mijn neef in een winkel dat een bepaald merk radio geen goeie naam had en snel kapot ging. Een man hoorde mij dat zeggen. Hij reageerde verbaasd 'Maar het komt toch uit het Westen'. Dus alles wat uit het Westen kwam was goed. Anno 2005 zullen er een behoorlijk aantal Oostduitsers terug verlangen naar die goeie ouwe DDR, of anders, in het geval van de NDP, terug naar het derde rijk. Maargoed, mijn familie is compleet verwesterd en hebben de 'Wende' dus goed doorstaan.

Barbapoeppa | 27-05-05 | 19:43

is natuurlijk extragratis

King of controversy | 27-05-05 | 19:43

Lul niet, Lucas. quote: "Er doken wel eens berichten op over drugsgebruik, moord en verkrachting maar dankzij kundig ingrijpen van de geliefde partij verdwenen dergelijke paniekberichten even snel als dat ze gekomen waren. En iedereen weet: dingen die je niet hoort of ziet, bestaan niet."

Waarom zulke zinnen? Hiermee haal je jezelf onderuit, want met dit sarcasme laat je nogal overduidelijk doorschemeren dat het communisme in feite heel fout was. Als je nu echt een overtuigend vlammend betoog had gehouden vóór communisme en censuur, was het veel leuker geweest. Of gewoon een serieuze uitleg waarom elke vrije samenleving censuur nodig heeft. Dan dwing je de lezer tot nadenken waarom jij ongelijk hebt. Dat zou een uitdagende column zijn, dit vind ik niks.

sputnik | 27-05-05 | 19:43

@ Lucas
Je vergeet het niet-bestaan van de werkloosheid, een rooskleurig toekomstperspectief, zekerheid over inkomsten en graits vakantie's naar de prachtigste archipellen van deze aarde.

King of controversy | 27-05-05 | 19:42

Tsss, Sputnik, wat een onzin. Communisme is goed! Waar staat dat het kut is? Hoe durf je?
Tis jammer dat ik je niet kan wegcensureren.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 19:40

Kutjes zonder kloten. Fotofuck dan niet ;)

Thalassa | 27-05-05 | 19:39

Hmm, ik zie het al: mijn naam wordt ook geindexeerd door alle newsfeeders en het totaal aantal relevante resultaten is 65.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 19:39

Okee. Lucas zegt dus: censuur is goed, want communisten deden het ook. Daarbij maakt hij duidelijk dat communisme kut is, en onmenselijk enzo, en censuur dus in feite óók kut is.
Wat is dan het punt? We vinden censuur allemaal kut! Ben ik de enige die een mening wil horen die niet al door 100 procent van de Nederlanders gedeeld wordt?

sputnik | 27-05-05 | 19:38

Beetje offtopic mischien maar snap nog steeds niet wat GS tegen de Europese Grondwet heeft. Wat willen ze gaan doen de verkiezingen winnen ??? duurt veels te lang. Een Europa een staatsgreep. ik begin 1 augustus aan me Amo(Landmacht opleiding). wacht alleen nog op een Rose baret van GS

Wacky87 | 27-05-05 | 19:36

1100? Vorige keer zat ik nog op 261.

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 19:36

WOW! Ik dacht laat ik voor de gein eens googles op "lucasdelinkselul". Meer dan 1.100 hits. Hebben wij hier te maken met een underground-ster?

TM | 27-05-05 | 19:34

In voormlaig Oost-Duitsland reden geen treinen dus? Vast.
En Michiel Smit heeft vast geen humor... Daarbij zijn wij van GS eenkennig, we doen niet aan nuancering.
Koekje?

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 19:28

"Lucas, the leftwing StarF*cker"?

TM | 27-05-05 | 19:28

Lucasdelinksel*L word een fenomeen :) way to go :) en bezoek af en toe mijn web-log nog eens ;)

Sterrenbeeldleeuw | 27-05-05 | 19:26

Een politieagent op iedere straathoek werkt hardstikke goed vander F. In Cuba is dat ook zo, je hebt de meeste agenten in Havanna. Je wilt niet weten hoe veilig het daar wel niet is.
In Nederland heb je altijd het probleem met budgetten enzo, dus kun je in Nederland beter een camera op iedere straathoek zetten, werkt perfect!

prohibitandis | 27-05-05 | 19:25

Hoor ik daar 'wereldheerschappij'?
Jan! Wij doen mee!

Lucasdelinkselul | 27-05-05 | 19:25

Tja als je Lucas een podium gunt moet je ook zo flink zijn om Michel Smit een vaste column te geven.

Leuke quote van Lucas: "en de trein vertrok elke week stipt op tijd". Volgend mij haalt Lucas Hitler en Honnecker door elkaar. In de Oost Duitse (Siege) Heil staat reden de treinen niet.

Gelukkig wordt Lucas niet gehinderd door enige kennis van zaken, wat dan weer zijn typevruchten van een laag niveau, maar amusant maken.

Nooit meer slapen | 27-05-05 | 19:25

Toch aardig dat vooral 'rechts' stemmers ongezien de linkse dictatuur van het klootjesvolk nastreven.
Pliesie op elke hoek en bek dicht.
'Links' is helemaal de weg kwijt, wat nu 'verenigd u volkeren der aarde'.
De SP heeft helemaal geen zin in vereniging der volkeren van Europa.
Dar staan we dan, goede oude waarden als links en rechts zijn volstrekt betekeningsloos geworden, ja zelfs inwisselbaar.
Pim en Theo zijn dood, en Rouwvoet is me te bijbelvast.
Let wel!
Een Christen Unionist als lichtend baken in de duistere poel van twijfel en chaos.
Waar gaat dit heen............................

vander F | 27-05-05 | 19:21

een woord:
LOSERS

HeiligBoontje | 27-05-05 | 19:20

Censuur is geil. Mensen kunnen gewoon niet omgaan met informatie, kijk maar naar de Europese grondwet. Je moet gewoon soms wat informatie wegwerken, om burgers bij het handje te nemen. Als we dat niet zouden doen, vervalt de samenleving in chaos. Kijk maar naar Nederland sinds Pim Fortuyn, iedereen heeft wel wat te zeggen en de neuzen wijzen allemaal in verchillende richtingen. Dat komt de samenleving niet ten goede!

prohibitandis | 27-05-05 | 19:19

@ aardappel : dat zou inderdaad niet de eerste keer zijn... Neem de krant met een korreltje zout en GeenStijl met een kilo? ;)

TM | 27-05-05 | 19:18

Ik begin te vermoeden dat de feauteaucensuur er in het geheel geen was. Geenstijl heeft vast weer een rel verzonnen, zoals eerder voorgekomen. Dit teneinde wereldheerschappij te bereiken, waarom anders. Namelijk:
* men wil niet zeggen wie er geklaagd heeft (ergo: er HEEFT niemand geklaagd).
* de reden is bespottelijk (immers JP gebruikte dezelfde beeldspraak maar dan ten faveure van een 'VOOR'-stem).
* Geenstijl fokt de mensen graag op voor politiek gewin, geheel volgens Telegraaf-methoden.
Al met al ben ik ervan overtuigd dat de heren nepjournalisten e.e.a. zelf hebben verzonnen...

aardappel | 27-05-05 | 19:16

Censuur is hetzelfde als de verkeerspliesie. Het streeft ernaar zichzelf overbodig te maken...

Arie Stoteles | 27-05-05 | 19:16

Lucas den Linckse Rakkerd.

Nate Grey | 27-05-05 | 19:13

Dat is mijns inziens whinen om het whinen, zo'n posting rzer0. Maar goed, dat mag ook natuurlijk.

Hee Lucas : zeker vroeger ook veel naar Neerlands Hoop geluisterd?

"Ik loop naar mijn boekenkast met de nieuwe telefoongids. Past niet, telefoonboek te dik. Of kast te klein natuurlijk. Ik blader eens door de gids; hmmm, die Cohens die kunnen er wel uit. En al die Mohammeds ook, en deze ook. Wat blijkt? Als al die buitenlanders oprotten dan past mijn telefoonboek tenminste in de kast". (applaus van het publiek)
"Jezus, er zitten racisten en fascisten in de zaal! NEE NEE NEE! Ik had natuurlijk moeten zeggen "Even kijken, die werken van Hermans kunnen er wel uit. En die van Mulisch ook. Past mijn telefoonboek ook weer in de kast!"
(luider applaus)
"Godallemachtig! Er zitten zelfs BOEKverbranders in de zaal..."

Ik vind dit een leuk stukkie omdat je niet zomaar alles dat Lucas zegt kunt omdraaien. Net zomin als in bovenstaand stukje. Naar mijn volkomen onbeschaamde mening gewoon goed geschreven.

Nou nog kijken of hij het volhoudt...

TM | 27-05-05 | 19:12

Lucas=chille gozert!

Nitro Azurro | 27-05-05 | 19:12

En dan de Stazi! Dat waren nog eens vakmensen. Altijd professioneel ingesteld, en een luisterend oor voor de samenleving. Nee... daar kan de AIVD nog wat van leren, dunkt mij!

The Zalking Wombie | 27-05-05 | 19:12

Lucas, doe de groeten aan Jan. Hij kent me nog wel.
Groetjes,
Fidel

yumpie | 27-05-05 | 19:10

Goed stukje LDLL. Ik zou er bijna "ja" door gaan stemmen.

knutsel | 27-05-05 | 19:10

Linkse zelfspot. Hulde!

jenneke | 27-05-05 | 19:09

Een rood rookgordijn om de gele streep van stijlloos rose te verbergen.

rzer0 | 27-05-05 | 19:05

@ rzer0 : lees het nog eens een keer aandachtig door, er wordt niet continue "omheen geluld" volgens mij. Ik wist niet dat Lucas zoveel gevoel voor sarcasme, cynisme en ironie had. Dat is meestal niet echt een links trekje dacht ik...

TM | 27-05-05 | 19:05

Veeeeeeel beter dan Kouwes Lucas, veel beter. En dan ook nog "linkse" zelfspot, WOW! :)

TM | 27-05-05 | 19:03

Leuke erom heen geluld maar het feit blijft dat geenstijl door de knieën is gegaan.

rzer0 | 27-05-05 | 19:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken