Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Engeland verzuipt en stikt in islamofobiekots. ISLAMOFOBIE BESTAAT HELEMAAL NIET

Volgens een studie exclusief voor gewezen kwaliteitskrant The Guardian lijden alle miljoenduizend moslims in het Verenigd Koninkrijk onverdoofd onder islamofobie. Eigenlijk is vrijwel alles de schuld van islamofobie. 

"Research found a strong work ethic and high resilience among Muslims that resulted in impressive results in education." Maar door islamofobie weet zich dat niet te vertalen naar de werkvloer. Dat veel meer niet-moslims dan wel-moslims een fulltime baan hebben is eveneens islamofobie. Dat moslimvrouwen door hun eigen gemeenschap in een huwelijk geketend worden en vervolgens achter het aanrecht gegooid worden is dan weer géén islamofobie. Dat leraren lage verwachtingen hebben van moslimstudenten is wel islamofobie. Mensen met exotische namen mogen minder vaak op sollicitatiegesprek komen en dat is islamofobie. Moslims vinden dat ze door islamofobie tien keer zo hard moeten werken als niet-moslims. Vrouwen met een hoofddoek worden gediscrimineerd: islamofobie. Alles is dus de schuld van islamofobie en dan komt Alan Poephoofd ook nog even vertellen dat jonge moslims het erg zwaar hebben door islamofobie: "Young Muslims themselves identify cultural barriers in their communities and discrimination in the education system and labour market as some of the principal obstacles that stand in their way."

Welnu. Een stad als Londen is meer islamitisch dan de meeste islamitische landen, zegt Maulana Syed Ali Raza Rizvi. Kerken worden omgetoverd in moskeeën (1). Londen is 'a cesspit for breeding Islamists', aldus Wole Soyinka. Tijdens de ramadan ratelt de burgemeester van Londen wat af over hoe fantastisch zijn geloof is en dat iedereen het moet snappen en accepteren en omarmen. Het aantal Britten dat is overgestapt op islam is de afgelopen tien jaar verdubbeld. Er zijn 445 moskeeën in Londen. Kerken worden omgetoverd in moskeeën (2). Moskeeën mogen in de nabije toekomst driemaal daags azaanjengelen. Een student die lacht om dode jihadisten wordt aangepakt. Na weer een islamitische aanslag in Londen zegt de burgemeester dat het 'erbij hoort' en dat het niet zijn islam is. Iedere aanslag ooit heeft sowieso niks met islam te maken. En zo zijn er nog veel meer voorbeelden te bedenken van het pappen en nathouden van de islam, waar Nederland overigens ook heel erg goed in is. Geen islamofobie, maar islamolobi.

Fobie in 'islamofobie' is een woordje dat gekaapt is door islamieten en in een jasje van inclusiviteit en diversiteit gestoken beroepsgekwetsten teneinde de broodnodige kritiek op islam te verstommen en verstikken. Christofobie is geen term die massaal omarmd wordt als er weer eens religieuze minderheden van daken afgesmeten worden door aanhangers van IS. Wie zoekt op Hindoefobie zal door Google gevraagd worden of het niet de bedoeling was om te zoeken naar hondenfobie of hoerenfobie. Waarom? Het bestaat niet, want islam heeft het alleenrecht verworven. In de praktijk: als je een grapje maakt over een pinguïn in Staphorst krijg je gegniffel, als je een grapje maakt over een pinguïn in Amsterdam Nieuw-West ben je islamofoob. Iets zeggen of tekenen over islam mag niet, niet van de profeet, én niet omdat het zo supergezellig is als we allen tezamen in een lieve stad of in een gaaf land kunnen wonen. Niks zeggen over islam, want de islam is gelijk aan de rest! De islam is misschien nog wel gelijker aan de rest dan de rest. En dat principe is binnen de islam nou net onmogelijk, omdat islam zichzelf superieur acht aan de rest. En wie dat niet vindt, is islamofoob (of mag dood).

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
His Lordship | 08-09-17 | 14:07

Atheïsmefobie is het enige echte existentiële essentiële probleem van deze moderne samenleving. Pas als je die realiteit onder ogen durft te zien en die diagnose durft te stellen kun je naar de toekomst kijken

Lampenist | 08-09-17 | 12:42

het is ook geen fobie. een fobie is en irreële angst.

J.J.Pride | 08-09-17 | 11:06

Jullie weten dat van de twee kerken die jullie noemen als geconverteerd naar Moskeeën er 1 in London, Ontario, Canada ligt? Ik maak me ook wel eens zorgen over islamisering, maar je moet wel de feiten juist hebben.

ECLP | 08-09-17 | 11:01
-weggejorist-
Nosurender.65 | 08-09-17 | 10:53 | 22
▼ 22 antwoorden verborgen

Ik ben zo moe van het gedoe met moslims. Kan er ajb een dag voorbij gaan zonder dat de volgende jank-brigade op de barikaden klimt om te vechten tegen het vreselijke onrecht ze dat in hun ogen wordt aangedaan? Alvast bedankt, een reaguurder die het nooit meer goed ziet komen met moslims in Europa,.

WatZalIkErvanZeggen | 08-09-17 | 10:32
-weggejorist-
eerstneukendanpraten | 08-09-17 | 09:49

Bedankt voor de gezelligheid en goed samenwerking beste mensen. Aan alles komt nu eenmaal een eind.

McMarx | 08-09-17 | 09:37

Prachtig om te lezen dat er "geen oplossing wordt geboden". Mensen die dat schrijven weten heel goed wat de oplossing is maar laten het graag aan anderen over om het te zeggen. Dat is de ingebakken lafheid van onder andere en wellicht met name die D666 lui. Altijd policor willen lullen, zelf nooit met een concrete oplossing komen maar het wel eisen van anderen. Jullie zijn te WAL-GE-LIJK voor woorden.

ILF2 | 08-09-17 | 09:08 | 1

Precies. Mooi woord ook, 'oplossing'.
'Solution' (final..)
Historisch besef en hieruit concluderen doet me meteen aan Fortuyn denken.
De hedendaagse zogenaamde machthebbers kan kwade opzet verweten worden. Ze weten exact wat de gevolgen zullen zijn. Het is echter nog te vroeg voor de kentering. Maar vanaf dan, oneindig gelazer, dat is de toekomst. Het is inderdaad te walgelijk voor woorden dit niet te onderkennen.
En voor die onnozelen die denken dat we allemaal in vrede & harmonie met elkaar gaan samenleven wijs ik graag even op de toename in frequentie van aanslagen, aanrandingen en verdere uitingen van frustratie.
Fijn hoor, hartelijk dank voor het verkloten van een redelijk geciviliseerde samenleving

VonSprudelwasser | 08-09-17 | 09:54

Hans Jansen zei al: capitulatie is een optie.
En velen hebben blijkbaar al gecapituleerd en alle zwaar bevochten westerse waarden binnen heel korte tijd ingeruild voor de dictatuur van de islam.

2voor12 | 08-09-17 | 08:52 | 1

De laatste woorden in het laatste artikel van Hans Jansen op GS was: strijdt de goede strijd.....
Sindsdien heel weinig of niets gezien van die strijd, laat staan de *goede* strijd. Het is allemaal een beetje gezeur in de marge waarmee we geen stap verder komen. Niet zo verwonderlijk hoor, met een regering, politie en leger die alle sluizen open zetten voor de verdere islamisering van ons land. Zelfs het koningshuis is fan van de dictators in Brussel. Het spijt mij vreselijk om dit te moeten schrijven maar ik kan het niet anders zien dan dat ons land is verloren. Geert en Thierry zullen het verschil niet kunnen gaan maken want *als* het stomme kiesvee een keer goed wakker zal worden, is het te laat. Veel te laat.
Gelukkig hoeven allen die hun leven gaven voor de vrijheid van ons land (en zij die het hebben helpen opbouwen) dit niet meer mee te maken.

Lupuslupus | 08-09-17 | 09:15

"Britons shall never be slaves". Hahahaha.

Bigi Bana Boy | 08-09-17 | 08:37

Eens even proberen of dit mag: IK haat moslims en alles waar de kut geloof voor staat (en dit meen IK uit de grond van mijn hart). IK vind (en dat is MIJN mening): de enige goede moslim is een d.. e moslim (vul zelf maar in). Maar nogmaals: dat is MIJN mening. IK roep NIET op tot haat of geweld, het is weergave van MIJN persoonlijke mening.

24qv | 08-09-17 | 08:28 | 3

Wel een behoorlijk ranzige persoonlijke mening anders. Nogal ziek eigenlijk.

HertoginHoezoda | 08-09-17 | 08:48

Leg eens uit, hoe is het zover gekomen?

Nuchternederland | 08-09-17 | 09:07

Richt je haat niet op de moslims, leg je haat naar de islam. Zodra de mensen verlicht zijn zal de wereld er veel beter uit zien.

hogeboom | 08-09-17 | 11:10

Atheïsme is de enige weg voor het Westen, voor de vijheid voor onze kinderen. Religie moet worden verbannen.

Omnisofos | 08-09-17 | 08:26 | 3
-weggejorist-
HertoginHoezoda | 08-09-17 | 08:49
-weggejorist-
Dirty-Harry44 | 08-09-17 | 09:07

Relegie hoort bij mensen lager op de evolutionaire ladder

natuurlijkanoniem | 08-09-17 | 13:25

ik zag gisteren op een sportdag van een ministerie een vrouwelijke deelnemer in sportkleding van het merk Yeezus (en dat staat er dan ook in grote letters op. Dat kan natuurlijk wel, zonder enige repercussie. Want er is geen Christofobie

batvoca2 | 08-09-17 | 08:18 | 2
-weggejorist-
topsporter | 08-09-17 | 08:48

Heet die mevrouw toevallig Mina met haar achternaam?

topsporter | 08-09-17 | 08:48

Yep, islamofobie is de oorzaak van alle problemen in de betoverende multiKul. De boze profeet himself is al sinds het jaar 571 aan het werk om dit vreeselycke onrecht te bestrijden. Tegenwoordig hebben ISIS en de haatbaarden in de moskee bij u in de buurt het stokje overgenomen. Vergeefs allemaal.
Zelfs spontaan optreden bij popconcerten en promotieritten over de boulevard met witte busjes helpen niet.

Onthoofden, zoals de profeet dat altijd deed, dat zal wel helpen.

Jan Passant mk2 | 08-09-17 | 08:17 | 2
-weggejorist-
topsporter | 08-09-17 | 08:50

Wij zijn schuldig, mea culpa, mea culpa.
Dit is om te lachen natuurlijk.

topsporter | 08-09-17 | 08:50

In Nederland valt het wel me, het moet gewoon anders de rechtstaat is niet geschikt voor vijandigheid

Bokito ergo sum | 08-09-17 | 08:06

"Meneer, ik geloof dat je vrouwen mag meppen, homo's van de toren mag keilen, Joden mag bespugen en ik sta te juichen na iedere aanslag, maar ik wil graag komen werken in uw bedrijf waarin u vrouwen, homo's en Joden gelijke kansen wil bieden"
Good luck kid.

Zeddegeizot | 08-09-17 | 07:38

The Guardian en Hallam university - Nod, nd, wink, wink, say no more. Even naar de funding van dit onderzoek kijken en er komt geheid ergens de Labour Party, een of meer vakbonden en een Koeweitse reliclub naar boven.

bisbisbis | 08-09-17 | 07:18

De closeriet van schreeuwreaguurder @chow:
.
"Schreeuwerig topic van Mosterd"
--> Zonder roepen hoort niemand je in de woestijn.
.
"... terwijl we allemaal al jaren weten wat de problemen zijn."
--> @chow gaat hier meteen flink mis. Wie zijn "we" precies? Het probleem is vooral dat het Nederlandse volk en in grotere mate de politiek al jaren NIET weer wat de problemen zijn.
.
"Maar ik lees nergens een oplossing."
--> @chow doet zich hier voor als een zwitsal maar zijn nick verraadt hem: geen zwitsal. Tegenwoordig kan je op grote thema's zoeken hier. Doe eens, @chow. En u vindt tientallen topics met tientallen oplossingen. De één ludiek, de andere pragmatisch. Het zijn oplossingen waar de FC Timmerfrans Ferries spontaan de vingers in de oren van stopt als zijnde een wethouder Franko Zivkovic.
.
"Gaat GS nu nog jaren problemen benoemen zonder ooit een keer met iets van een oplossing te komen?"
--> Eng idee hè? Een goedgelezen blog dat problemen met migratie feilloos bloot legt! Met feiten. Met foto's. Met gedegen analyses, populair geschreven en her en der een grapje. Foei!
.
"Beetje eenzijdig dit."
--> Ja helaas is migratienieuws wat eenzijdig.. maar af en toe valt hier ook een leuk Welcome Refugees lied aan te klikken!
.
"Alleen maar schoppen maar nooit een keer met iets van een oplossing komen."
--> Het is een stokpardje van u hè? Iets teveel plenaire TK debatten gezien. U zit lekker in de anti-Greet modus en bent van plan dit geluid hier in de panelen te laten horen. Ik heb u door hè? Succes!

de Voorzittert | 08-09-17 | 07:06 | 1

Zitten er nieuwe verkiezingen aan te komen, wat is het toch met al die trollen de laatste tijd!

Rest In Privacy | 08-09-17 | 08:52

Islamfobie is de angst die een lammetje voelt tijdens het offerfeest.

Gulliver | 08-09-17 | 06:05

Schreeuwerig topic van Mosterd terwijl we allemaal al jaren weten wat de problemen zijn. Maar ik lees nergens een oplossing. Gaat GS nu nog jaren problemen benoemen zonder ooit een keer met iets van een oplossing te komen?
Beetje eenzijdig dit. Alleen maar schoppen maar nooit een keer met iets van een oplossing komen.

Chow | 08-09-17 | 04:52 | 7

Je hebt helaam gelijk Chow. Die lutsers van GeenStijl roepen altijd maar wat. Leggen ze eindelijk onderbouwd met feiten een probleem bloot is het weer niet goed. Want geen oplossing. Knul, koop een tube Solutie bij de Fietsenmaker en smeer eens wat in. Of koop wat zoutzuuroplossing bij de bouwmarkt. Dat schijnt ook op te lossen. Als laatste suggestie zou ik bij het bejaardenhuis langsgaan en wat kukident scoren. Dat lost gegarandeerd op.

Oh ja, vraag je D66 lidmaatschap vast aan. Je wordt meteen aangenomen, dit is standaard Pechtold taal.

ristretto | 08-09-17 | 07:23
-weggejorist-
topsporter | 08-09-17 | 08:52

Jij heb je zonet van achteren laten nemen geitebreier?

topsporter | 08-09-17 | 08:52
▼ 4 antwoorden verborgen

ot: red. kunnen we het morgen over het 2de seizoen (!) van kaaskop of mocro hebben? (Zat een nogal cruciaal stukje in waarbij de presentator stuk ging op de zin 'tijdens de ramadan dronk ik een biertje', 1) alsof dat een gehele persoonlijkheid representeert -gedurende heel zijn leven- 2) Alsof dat iets is waar de moslim of mocro-gemeenschap zich over zou moeten uiten. (Moet de gemeenschap daar een mening en oordeel over hebben, of in de woorden van de presentator, 'het voelde alsof hij een soldaat van ons was'.)

Einde van de Domheid | 08-09-17 | 00:58 | 2

Lekker boeiend wat een stel journalisten en mocro's te melden hebben. Ga het even versterken door er een discussie over te voeren.
Ben je wel helemaal lekker?

Ongeblustekalk | 08-09-17 | 01:20

Ik zag dit en vermoed dat die presentator een beetje een rol speelt om hun doelgroep - de recalcitrante/conservatieve moslimjongeren - erbij te houden.

Kudzak | 08-09-17 | 01:56

Ik reed laatst door Duitsland. Op een parkeerplaats langs de snelweg stonden rechts van mij busjes vol met jonge meiden in dirndl jurken en gasten in lederhosen. Aan de andere kant stonden twee vw polo's helemaal volgestampt met in het zwart bedekte vrouwen (?) en vlassig bebaarde mannen. Een tegenstelling van jewelste en een een krantenfoto waardig. Ware het niet dat de zwarte gewaden niet zomaar de auto uit mochten.
Vind ik het een verrijking voor Duitsland en de EU dat we deze mensen nu in grote getale in ons midden hebben. Nee. Punt. Deze mensen zijn niet verlicht zoals de meeste Europeanen sinds de renaissance en daarna de 70er jaren. Deze mensen leven nog rond het jaar van hun profeet en doen er alles aan om dat zo te houden. Qua kleding, opvattingen, wetenschap en tolerantie.
Halen we er nog meer binnen dan zie ik de toekomst niet positief in voor Europa.

Dirk III | 08-09-17 | 00:54 | 4

Ik ben al jaren geleden uitgediscussieerd, toen ik besefte dat islam gelijk is aan vrijheidbeperking, aan chaos, aan onderdrukking, aan niet willen assimileren, niet willen integreren, aan niet in staat zijn zelfreinigend te wezen etc etc, toen was ik er al uit. Met 1 of 2 % moslims in je land, ga je het nog redden, alles daarboven, wordt het een glijdende schaal. Daarbovenop komt dan nog eens de bescherming van de gutmenschen, die geen gedoe willen, liever wegkijken, die er wrs op rekenen dat hun kleinkinderen zich dan maar gaan bekeren, zolang er maar geen islamofobie heerst. Ik ben er al lang uit, ik wil dit niet, ik ben bereid moslims eruit te flikkeren die zich niet gedragen. 'Ja maar, de rechten van de mens, en discriminatie bla bla', opzouten, heb ik geen boodschap aan. De vrijheid van mijn rechtstaat staat onder druk. Dit vraagt niet om een Rutte of een Buma. Het is tijd voor change. Ons systeem, de heilige democratie voorkomt dat er groepen verwijten kunnen worden gemaakt uberhaupt, te triest voor woorden. London is n nachtmerrie. Was paar jaar geleden nog in Parijs, was 8e keer in m'n leven, maar voelde me er niet veilig meer, durfde 's avonds niet meer op straat. 0veral grimmige hangjongerenkoppen, ook in de metro. Dit wil ik niet. Deze verschuiving wil ik tegengaan. Ik zie mezelf dezelfde dingen typen als 5 jaar geleden. Er verandert niks. We moeten van Rutte fatsoenlijk blijven. R.o.t. o.p. Ben klaar met discussiëren. Ik wil actie. Dwz ik wil maatregelen zien die de groei van de islam in nederland gaat afremmen. Zo niet, dan schuif je de ellende voor je uit. Over 20 of 40 jaar nog veel grotere ellende, rellen of zelfs burgeroorlog. Ik wil geen haatreligie, geen totalitaire ideologie zien groeien in wat ooit een mooi verdraagzaam land was. Dagelijks worden we met deze islamo-ellende geconfronteerd. Dit moet kappen

Tirade | 08-09-17 | 02:21
-weggejorist-
topsporter | 08-09-17 | 08:55

Het bedrijfsleven heeft nog meer consumenten nodig en gaat over lijken, ze zitten er niet mee als jij je reet omhoog steekt.

topsporter | 08-09-17 | 08:55
▼ 1 antwoord verborgen

Heren, laten we het taboe doorbreken en zeggen waardoor deze rotzooi is ontstaan. Het feminisme. Door vrouwen met hun zorgzame sociale inborst de kans te geven een stem uit te brengen en een mening aan ons op te leggen, want daar zijn ze goed in, zijn eerst de randvoorwaarden geschapen en nu het resultaat te zien van hun wereldvreemdheid. Veel mannen doen daar nu aan mee, vooral uit de randstad waar ze een grote bek hebben maar een stelletje wijven zijn.
Er zijn twee dingen die moeten gebeuren. Het probleem oplossen en de oorzaak van het probleem wegnemen.
Wanneer deze problemen voorbij zijn moeten we nooit vrouwen de kans geven deze te herhalen.
We verzinnen wel iets, zijn we goed in, kijk om je heen, dit hebben wij gebouwd.

Ongeblustekalk | 08-09-17 | 00:39 | 14

Jan Dribbel | 08-09-17 | 01:16
Echte feministen uit de jaren 60 zorgden er wel voor dat hun kroost een vader had en waren fel tegen een andere oplossing om vrijheid zo ver door te voeren dat een kind tekort werd gedaan.
Aantoonbaar.
Echt heel slecht dit.

Ongeblustekalk | 08-09-17 | 01:56

Ik geef toe dat het eerste besluit dat na de invoering van het vrouwenkiesrecht in de VS werd genomen achteraf geen groot succes was (nml de drooglegging, moet wel worden aangetekend dat die brouwerijen de bui hadden zien hangen en jarenlang die vrouwen dwarsgezeten in hun streven naar representatie.. was dus ook een beetje op de blaren zitten ;) ). Maar historisch was het dus een foute beslissing - maar verder zie ik niet zo'n punt in je 'male chauvinist' post, maar ik bespeur steeds meer mensen die democratie de das om willen doen (of het zo saboteren dat het draagvlak voor een overheid die een algemeen belang dient verdwijnt, inclusief een gekozen) overheid - door dus referenda over de gekste dingen te houden om dan later te kunnen zeggen dat het volk ongeschikt is om dat soort keuzes te maken). En de hoofdprijs voor de Trump-achterban is dat mensen het vertrouwen in een overheid en politici helemaal verliezen (dat spel speelt ie in ieder geval goed - als je zou denken dat het misschien niet alleen incompetentie is en al die poeha in de media vooral ook afleidt van wat je allemaal niet ziet.. een deel van de overheid kan nauwelijks functioneren omdat ie niet eens mensen benoemd heeft om het aan te sturen - ergens is dat ook gewoon sabotage.. en historisch eigenlijk nooit vertoond).

nickolaas | 08-09-17 | 03:03

Ja sukkel, de vrouwen zijn het probleem! Nog nooit zoveel BS in m'n leven gelezen! Vergeet niet dat wij in een man-gedomineerde maatschappij leven en dat alle rotzooi er is door machtsbeluste kerels. Uitzonderingen daar gelaten. Vrouwen zijn het slachtoffer van die zgn islamofobie. Het zijn vrouwen wat overal verkracht en geschoffeerd worden en niet mannen. Dat er een clubje snowflake salonfeministes rondlopen die ook perse hun mening moeten hebben heeft niks te maken met de doodnormale vrouw die iedere dag moet vechten voor haar bestaansrecht door domme mannen zoals jij! F*ck you!

Accident_Prone | 08-09-17 | 06:44
▼ 11 antwoorden verborgen

Van Trump moeten we het ook niet hebben.
Vandaag een persconferentie met de emir van Koeweit.
Trump: we hebben heel veel fijne wapens verkocht aan Koeweit.
De Koeweities zijn fijne mensen, over dat ze IS en Al Qaida financieren geen woord, hele fijne mensen.
Net zulke fijne mensen als de saoudiërs.

Jan Dribbel | 08-09-17 | 00:34 | 1

Van wie moeten we het dan wel hebben? Poetin soms?

Ongeblustekalk | 08-09-17 | 00:40

Hoe je het draait of keert: het zal er van moeten komen . the Final Crusade. De islamisten houden niet vanzelf op met veroveringsstrategieen, dus moet er vroeg of laat een push back plaatsvinden. Onvermijdelijk. Islamofoob? Nee, eerder realistisch.

HaatbaardKnipper | 08-09-17 | 00:28 | 4

@zwarte weduwe
Dat hoort bij die stroming van het christendom: "Michele Bachmann ends Israel trip with plea for Jews to convert to Christianity" www.washingtontimes.com/news/2015/nov/... Werd toen vrij verbaasd op gereageerd, maar dus dezelfde doctrine (en Abrahamistische religies hebben dus allemaal dezelfde oorsprong ook - verschilt onderling een beetje maar dus ook veel dingen die op elkaar lijken en net zo goed als moslims wil die stroming dus in principe ook de joden bekeren - die daar dan over het algemeen weer van mening over verschillen, maar op andere punten elkaar weer vinden).

nickolaas | 08-09-17 | 03:12

We moeten bepaalde ideologen disciplineren!

topsporter | 08-09-17 | 08:56

We moeten bepaalde ideologen disciplineren!

topsporter | 08-09-17 | 08:56
▼ 1 antwoord verborgen

Als je bij The Guardian als journalist (kuch) wilt werken moet je eerst een lobotomie hebben ondergaan.
Want na een lobotomie begrijp je de gespleten geest van de moslims beter.

Jan Dribbel | 08-09-17 | 00:16

al deze islam ellende is niet meer weg te stoppen,door niemand niet,maar we mogen zeker niet vergeten wie al deze religieuze narigheid 40+ jaar hebben gedoogd en zelfs gestimuleerd "blijf lekker dicht bij je eigen cultuur en geloof" de PVDaso's,de VVDemagogie,Debielen66,Groenmaf,Gristenunie,SPuug allemaal wassen ze hun handen in onschuld als er weer eens excessen optreden,het is allemaal de schuld van janmaat,fortuyn,wilders en henk en ingrid natuurlijk maar en nu komt het,die discussies over de islam in al die praatprogramma's zijn exact dezelfde gesprekken die 30,35 jaar geleden OOK OP TV OVER DE ISLAM werden gehouden,hoelang gaan bepaalde mensen/P.partijen nog ontkennen dat er inmiddels een probleem is dat politiek niet meer op te lossen lijkt.de conclusie is dat we na 40 jaar slap en laf lullen nog geen milimeter dichter bij een betere samenleving zijn gekomen!

wotsmyname | 08-09-17 | 00:01 | 1

wotsmyname | 08-09-17 | 00:01
Repensteeltje?
Maar zonder gekheid. Je hebt 100% gelijk. Niets op af te dingen.

Dirk III | 08-09-17 | 00:41

Ik ben gisteren teruggekomen van een driedaags verblijf in Manchester en ben me daar kapot geschrokken. Een normaal straatbeeld: in burka(!) verpakte vrouwen die achter een kinderwagen aanhobbelen met het nodige moslimkroost daaromheen. Pa voorop, op een doordeweekse dag. Je weet niet wat je ziet, We leven verdomme in 2017. Ik vind het een belediging voor Europa. Een belediging voor de gehele Westerse samenleving.

Gravin v Kippenbouth | 07-09-17 | 23:48 | 1

Abnormaliteiten zijn een barst in de samenleving, ik neem aan dat jij dus zelf geen barsten veroorzaakt door het verpakken van rariteiten als zijnde een normaliteit.

Ongeblustekalk | 08-09-17 | 00:47

Beste dokter,
Ik heb een hekel aan mannen in jurken en vrouwen met doeken. Lijd ik aan islamofobie?

JvanDeventer | 07-09-17 | 23:45 | 1

Je houdt gewoon niet van travestieten en wasvrouwen, that's all.

Nuchternederland | 08-09-17 | 09:11

Social Mobility Commission heeft dit onderzoek uitgevoerd. De wat?
Hier, van hun web-site:
"What we do

The Social Mobility Commission (SMC) monitors progress towards improving social mobility in the UK, and promotes social mobility in England."
Met andere woorden; er zorg voor dragen dat de middeleeuwen in Engeland terug kunnen keren. Het wordt in ieder geval beschaafd geïntroduceerd, laat dat maar aan de Britten over.

dysdiadochokinese | 07-09-17 | 23:44

@Mosterd heb je het artikel wel gelezen. Je haalt er namelijk allemaal dingen bij die er niets mee te maken hebben. Het artikel gaat hoofdzakelijk over het feit dat men moeilijk - fulltime - werk kan vinden. Wat vreemd is gezien het feit Pakistanen en Bengalen het in het onderwijs bovengemiddeld goed doen.

koter | 07-09-17 | 23:42

Het zou eigenlijk islamismefobie moeten heten.

Einde van de Domheid | 07-09-17 | 23:41 | 3

En dat betekent 'angst voor islamisme'

Einde van de Domheid | 07-09-17 | 23:41

Daar angst een slechte raadgever is zou anti-islamisme een betere uitdrukking zijn.
(AFI, dat dan weer wel...)

Einde van de Domheid | 07-09-17 | 23:43

Een fobie is een onberedeneerde angst.
Er zijn voldoende gegronde redenen islam te vrezen.

de honden blaffen... | 07-09-17 | 23:53

De eerste zin bevat al een belangrijke fout. The Guardian is nooit een kwaliteitskrant geweest. Behalve dan in de fantasie van Francisco van Jole, Matthijs van Nieuwkerk en de redactie van de Azijnbode. En zelfs in die gevallen heeft het waarschijnlijk veel te maken met een gebrekkige beheersing van het Engels.
Wel is The Guardian altijd een partijkrant geweest. En dat is het nog steeds. Het is zeer nadrukkelijk de populistische krant van Labour. Zoals de Daily Mail de populistische krant van de Conservatieven is.

Mike_DB | 07-09-17 | 23:32 | 1

Precies dat, alhoewel extra aandacht voor dit sluipend probleem wel gerechtvaardigd is.

Bill Cosby | 07-09-17 | 23:56

Ik denk ook dat het meer mee te maken heeft met cultuur en 'social standing' an sich, dan met wel/niet islamiet-zijn.

xspalm | 07-09-17 | 23:29 | 1

Lees even de honden blaffen... | 07-09-17 | 23:26, onnozelaar.

Lewis Lewinsky | 07-09-17 | 23:35

Hmmm, ik werk veel met moslims nuiten NL en de werkethiek is best OK. Nét wat andere accenten (ietsje minder stiptheid bijvoorbeeld), maar niet vies van lange dagen maken en iha prima zaken mee te doen. Tis natuurlijk wel zo, dat in die verpauperde binnensteden niet bepaald de meest succesvolle lieden terechtkomen. Als je daar een onderzoek gaat doen, weet je bij voorbaat dat je zo'n uitkomst krijgt. Heeft verder idd niks met islamofobie te maken, maar een overheid kon dat gemakkelijk zien aankomen. \

xspalm | 07-09-17 | 23:28

Islamophobia is one of the most dishonestly abused words in our current lexicon. It is truly pathetic to respond to reasoned criticism by accusing your critics of a phobia. Even worse than the Islamists themselves are the misguided and illiberal "liberals" who pander to them because they are terrified of being thought racist. Needless to add, Islam is not a race.

- Richard Dawkins -

Lampenist | 07-09-17 | 23:28

Voor hen die geen gezond wantrouwen hebben ten aanzien van de intenties van islam is deze quote van Pim Fortuyn bedoeld: "Ik wens iedereen die denkt dat het wel zal meevallen met de agressie van de Islam veel sterkte. Zalig zijn de onnozelen van geest."

de honden blaffen... | 07-09-17 | 23:26

Arabisch spreekwoord: een goede gast kent de tijd om te gaan! Dan kunnen we het wel hebben over islamofobie maar je kunt het ook omdraaien. Die islamliefhebbers zijn gewoon geen goede gasten en hebben niet

quasipas | 07-09-17 | 23:19 | 1

Door dat de gastvrijheid op is en het tijd is om naar huis te gaan waar de moslimcultuur wel met open armen ontvangen wordt. (Toetsenbord op mobiel ging op hol waardoor de submit knop ingedrukt werd!

quasipas | 07-09-17 | 23:21

De Brexit is ook geen Engelse of Britse aangelegenheid. Farage was een nuttige idioot in deze . Zonder EU kan het VK sneller Islamiseren. De Moslimbroederschap en de Clintons zitten achter de Brexit. En hebben Farage gebruikt om dat doel te bereiken.

Mark_D_NL | 07-09-17 | 23:16 | 3

Koekoek!

datzouzomaarkunnen | 07-09-17 | 23:25

Wow Mark, dat is snel gegaan...

Lood om oud ijzer | 07-09-17 | 23:31

De EU islamiseert en niet Engeland. De brexit is op termijn de redding van het VK.

wieowie123 | 07-09-17 | 23:41

Is de echte racist niet diegene die door zijn of haar kleur- en rasobsessies de werkelijkheid niet meer kan zien? Die spreekt over islamofobie, maar ondanks talloze haatimams Baudet als het grote kwaad ziet. Die geschiedenis naar willekeur vormt om een volkomen onbeargumenteerd punt erdoor te drukken.

Nee, de echte racist is de goedzullige witte man, die zich zwijgzaam afvraagt of hij statistiek maar gewoon links moet laten liggen... en te blijven geloven in het slechts door niet moslims geroepen mantra islam is vrede....

Als dat het is, dan ben ik een racist! Ik ben trots op de geschiedenis van mijn land (voor de 20e eeuw) en hou niet van profiteurs, opvreters, criminelen, betweters en niksnutten..... Iedereen die zich Anarchist wil noemen moet wat mij betreft een lekker corrigerend tikkie krijgen. En weet je wat het mooiste is, dat vind mijn Marokkaanse buurman ook.

Als 1 van de weinigen, dat dan weer wel...

Lood om oud ijzer | 07-09-17 | 23:15

Laten we eerst maar die salafisten een schop onder de kont geven. Vooral die lul van een Jan Neid uit Den Haag, de iman die schijt heeft aan de burgemeester van Den Haag. De rest komt in de toekomst misschien wel nader tot ons.

gratias | 07-09-17 | 23:14

Toch gek al dat gedoe om een sprookjesboek.

puntjeopdei | 07-09-17 | 23:12

Uit het oogpunt van zelfbehoud is islamofobie een onmisbare kwaliteit.

jacobh-59 | 07-09-17 | 23:07

Toekomstbeeld van London en Engeland. Het mist de scene van een jihadi leger door Londen paraderend. But you get the picture. Een wirwar van strijdende partijen. Grote kans dat het er zo uit gaat zien als het op deze manier doorgaat.
www.youtube.com/watch?v=Q9CFcTY_pik

klinkklaar | 07-09-17 | 23:06 | 2

Het maffe van die films is ook dat het straatbeeld er doorgaans een stuk blanker uitziet dan de werkelijkheid. Grotendeels blank, een handjevol mensen met een kleurtje en 0 hoofddoeken. Zo zie je maar dat de mensen in de filmwereld geen idee hebben hoe de werkelijkheid eruit ziet. Maar er wel een mening over hebben, uiteraard.

zwarte_weduwe | 08-09-17 | 02:36

Misschien heb je met die blanken een punt maar er loopt een groot in zwart gekleed leger met moslims door de straten die allahakbar roepen. Dat zie je niet in de trailer. Dan moet je de hele film bekijken. De toekomstige situatie die geschetst wordt vind ik persoonlijk best realistisch. Als het uit de klauwen loopt dan. Het gekke is dat ik nergens op internet die scene te pakken kan krijgen. I wonder why? Dat straalt natuurlijk weer slecht af op die arme mensen. Het lijkt wel of die scene of scenes geweerd worden. Daarvoor moet je de hele film afkijken, die overigens zeer de moeite waard is.

klinkklaar | 08-09-17 | 12:55

Soms zijn dingen te mooi om waar te zijn, soms te waar om mooi te zijn.

MarcS | 07-09-17 | 23:05

Over islamofobie gesproken, leeft necrosis nog?

Mark_D_NL | 07-09-17 | 22:58 | 4

weet het niet. Heb hem al enkele dagen niet meer gezien.

Graaf van Egmont | 07-09-17 | 23:00

We hopen het beste , vakantie en off grid.

medelmo | 07-09-17 | 23:05

Hij was/is ziek?!

Ce ca! | 07-09-17 | 23:48
▼ 1 antwoord verborgen

Islam altijd gezeik over. Laat mensen in hun waarde. Vanuit de islam merk je daar weinig van. Discussie binnen de moslim gemeenschap over de ware islam is ook zo vermoeiend. In Nederland gaat dit ook te ver. Islam politieke partijen brrr eng godsdienst en politiek. (Idem sgp etc)

franck7020 | 07-09-17 | 22:57

Islamophobia, a word created by fascists and used by cowards to manipulate morons

Hobbykip | 07-09-17 | 22:48 | 2

Hallelujah Hobbykip. kernachtig en accuraat.

dysdiadochokinese | 07-09-17 | 23:07

Om in te lijsten!

Enrique C | 07-09-17 | 23:10

Ik ga maar vast koran-verzen uit mijn hoofd leren. Niet mijn sterkste kant, dingen leren die mij niet interesseren, dus kan maar beter tijdig beginnen.
Over niet al te lange tijd zijn wij omgeven door moslim-landen. Ik zie ons ook niet echt als dat kleine dorpje dat weerstand bleef bieden.
Gelukkig heb ik nog wel de goede jaren in NL meegemaakt.
Het was gezellig.

Petrus Poortwachter | 07-09-17 | 22:44 | 2

zonder strijd behandelen ze je als een geit , met als een winnaar.
Dat worden we namelijk ... als men het maar niet opgeeft..

medelmo | 07-09-17 | 22:47

Ben er ook al even druk mee. Komt redelijk van pas als u ooit op uw knieen zit in de lokale AH.

de Voorzittert | 08-09-17 | 06:52

Zojuist Ajouad op de tv met zijn tweede seizoen Kaaskop of Mocro. Hij bevestigt in die docu werkelijk ALLE vooroordelen die de islamofoob zogenaamd heeft. Hekel aan homo's, hekel aan vrije vrouwen, een hekel aan vrijheid en een hekel aan Nederland. Kijk anders zelf maar: www.tv-visie.be/inhoud/nederland/ajoua...

kom hoe heet ie | 07-09-17 | 22:43 | 1

Tja wat else is new... zag de rest van het land het ook maar.

medelmo | 07-09-17 | 22:48

Fobie... was dat niet een irrationele angst voor het onderwerp van de fobie?

In het geval van de islam is dat stukje irrationeel iig niet van toepassing. Met als die ploflims ia de kans groot om kennis te maken met de islam...

Of je ook angst moet hebben is een ander verhaal. Gewoon in gelijke munt terug betalem begrijpen ze beter.

Rooddraakje | 07-09-17 | 22:39

The Guardian, ongeveer 10 keer erger dan de Azijnbode. En Engeland, tsja. Daar is een burka heel normaal. 'Nuff said.

TheBigKirth | 07-09-17 | 22:38 | 1

Zit gelukkig een sloot tussen

Langshetrandje | 07-09-17 | 23:22

Teh Grauniad is niet in staat om enig onderzoek op juiste wijze weer te geven. Waar ooit in enig verleden ook maar iemand heeft gedacht dat dit vod een "kwaliteitskrant" zou zijn, ontgaat mij ten hele. Net zo min als dat de Volkskrant, Het NRC-Handelsblad of de strontkrant Trouw dat hier ten lande ook maar zouden kunnen zijn.
Wat deze publicaties gemeen hebben is een doorgeschoten activisme, gestoeld op een verlaten marxisme (zie de hoofdredacteur van Trouw, ex-de Waarheid, zie Elsbeth Etty bij NRC, ex-De Waarheid) en het omarmen van de riool-inhoud van alles wat de Frankfurter Schule heeft voortgebracht. Kortom, niets dan hersenverwekende ellende.
Hoe je als jezelf respecterende weldenkende journalist uit een westers land in de eenentwintigste eeuw een voorstander kan zijn van de meest regressieve kracht die de mensheid ooit heeft voortgebracht (dat is inclusief alle kwaad van Mao, Stalin, Hutker, Dzjengis Khan en Muhammad bin-Qusim) met de fundamentele achterstelling van andersdenkenden, andersgeaarden en vrouwen - beats me. DSM 5 mag wel een aparte sectie opnemen die de schyzofrenie van de linkse interrectueel van heden beschrijft, plus een uitgebreide methodiek ter behandeling van dit ziektebeeld.

Glasgow Argus | 07-09-17 | 22:35 | 1

Is niet behandelbaar. Wordt onhanteerbaar.

Langshetrandje | 07-09-17 | 23:15

Ik heb gewoon helemaal niks met moslims. Het is me door de strot geduwd dat moslimgezeik.

osolemio | 07-09-17 | 22:34 | 1

Ik heb er wel iets mee, alleen is dat niet zo heel erg positief.

Slipsnifter | 07-09-17 | 22:42

Geweldig weer. Desondanks maakt Pat dezelfde denkfout als de meeste mensen hier in de panelen: Islam isn't implementing itself into Europe, politically correct politicians and their disciples are implementing islam into Europe.
Een reuze belangrijk verschil aangezien het zinloos is het gevolg te bestrijden als de oorzaak niet wordt weggenomen.

jemagookniksmeer | 07-09-17 | 22:55

Ik word altijd enorm depressief van Ome Pat omdat ik in 10 minuten weer feilloos samengevat krijg wat de huidige stand van zaken is in het Avondland.
.
@jemagookniksmeer: niet correct, hij geeft voortdurend aan hoe politiek Europa dit continent verkwanselt voor toekomstige generaties.

de Voorzittert | 08-09-17 | 06:49

Islamofobie is ongeveer hetzelfde al "een gevoel van onveiligheid" Het zit slechts tussen de oren van de mensen die er aan lijden.
Een fobie is een geestelijke afwijking en kan dus nooit gezien worden als een discriminerend statement.

Graaf van Egmont | 07-09-17 | 22:32 | 2

Maar beste Graaf, er is toch niets fobisch aan een angst voor de Islam. Het is allemaal gebaseerd op realiteit, niet op inbeelding.

Glasgow Argus | 07-09-17 | 22:37

Daarom wordt het woord islamofobie ook verkeerd gebruikt. Een fobie is angst, maar de islam en hun linkse vriendjes leggen het uit als discriminatie.
Zelf ben ik niet bang voor de islam. Ik sterf staande en niet op mijn knieën.

Graaf van Egmont | 07-09-17 | 22:50

De Islamisering in het VK heeft zijn kritieke punt allang bereikt en is onomkeerbaar. In Nederland zitten we nu ongeveer op het "tipping point" en laten dat deugend passeren, onder wakend oog van de Brusselse dictatuur.

jemagookniksmeer | 07-09-17 | 22:30

"Young Muslims themselves identify cultural barriers in their communities and discrimination in the education system and labour market as some of the principal obstacles that stand in their way."

Yes, and that's the moment when you get into your white van and try to run down as many of the obstacles standing in your way as you possibly can!

Ik heb het eigenlijk helemaal gehad met die kutmoslims - de goede niet te na gesproken uiteraard - en vind dat er een permanent moratorium op verdere instroom van die lui uit hun stoffige stinklanden moet worden ingesteld. En wat zich in het westen bevindt moet zich aanpassen of moet oppleuren; misdragen ze zich op criminele wijze, dan moeten ze m.i. gedwongen oppleuren naar de heimat.

Er moet een einde aan de voortgaande islamisering komen, voordat er een "kritische massa" is bereikt. Dan is het namelijk te laat.

Dr_Johnson | 07-09-17 | 22:29

Islamofobie is ook om een andere reden een verkeerde term.
"Fobie" suggereert angst. Welnu, wat velen onder ons voelen heeft weinig met angst te maken, maar des te meer met walging.

Leipniz | 07-09-17 | 22:29 | 1

Niet alleen walging, maar vooral ook woede. Groeiende, borrelende, kokende woede. Die ook de de verdedigers geldt van deze als religie vermomde vorm van achterlijkheid & morele rotting.

Peter Emile | 08-09-17 | 01:30

Als docent lage verwachting hebben van mijn islamistische leerlingen. Nuchter realisme.

Henri-Bardouin | 07-09-17 | 22:28 | 3

En de niet mohammedaanse leerlingen worden daar beter van ?

medelmo | 07-09-17 | 22:33

Ja, degene waarvan ik lage verwachtingen heb verdwijnen meestal rond de kerst, sfeer wordt meestal gelijk prettiger, prestaties beter.

Henri-Bardouin | 07-09-17 | 22:42

Maar die inteelt producten keren toch weer terug na kerst of ben je er dan definitief van verlost?

Dirty-Harry44 | 07-09-17 | 22:54

Ik heb islam-aversie.

marcoplarco | 07-09-17 | 22:25

Als je een islamist op z'n bakkes slaat roept hij dat het islamofobie is.
Nee sukkel! Woede is geen angst! Het is islamoFURIE!
Angst voor islam hebben vooral moslims zelf. En terecht!

keestelpro | 07-09-17 | 22:25 | 1

Exact keestel, een verachting vanwege de ongekende achterlijkheid genaamd islam.

ploppy | 08-09-17 | 08:21

Engeland is zichzelf al heel wat jaartjes volkomen aan het wurgen met policor correctness.. Snel die Brexit doorvoeren graag..

Lompiedompie | 07-09-17 | 22:24 | 3

De Brexit zal weinig veranderen, daar is het al veel te laat voor.

Slipsnifter | 07-09-17 | 22:27

Dankzij de Brexit wordt de EU een stukje gedeïslamiseerd.

JTKDM | 07-09-17 | 22:41

Maar dankzij de EU zal dat heel snel weer worden "goedgemaakt".

Slipsnifter | 07-09-17 | 23:23

445 moskeen in Londen.
Vierhonderd vijfenveertig...
Was 100 niet genoeg? 200 ook niet? 300?
Kan je wel geinig Brexit erdoorheen duwen maar met dit soort aantallen islamiseer je hezelf dusdanig de moeder, dat je ook zonder EU je eigen land op termijn volledig de vernieling in helpt.

de Voorzittert | 07-09-17 | 22:23 | 1

Gasten uit UK gooien liever nederlanders Belgen Duitsers en ander tuig de grens over dan etc.... einde afgelopen. Gelukkig heeft Nederland betere moslim burgemeesters.

Langshetrandje | 07-09-17 | 23:19

Vrij naar Churchill ; they wil fight us on the beaches, they wil fight us on the landing grounds, they wil fight us in the fields and in the streets, they wil fight us in the hills...

P-unit | 07-09-17 | 22:22 | 2

De mentaliteit die heden ten dage gemist wordt.

Croxifoxio | 07-09-17 | 23:47

And we will surrender ?

Unidexter | 07-09-17 | 23:50

Het uitspreken van een maffe zin verandert het je in een mekka. Maar intussen zijn er dubbel zoveel die zich afkeren van de islam, maar daar bestaat geen zin voor: alleen maar vluchten en onderduiken, daar zou veel meer hulp voor moeten komen. White trash bekeert zich vaak omdat ze een buitenbeentje zijn. vertel eens meer over de bekeerlingen naar de vrijheid zonder geloof

Bill Cosby | 07-09-17 | 22:22

35 jaar terug in Londen geweest. Paar jaar geleden nog een keer. Lijkt godver Pakistan wel. Alle oude ' Engelsheid' compleet pleite. Echt zonde van die Megastad. Niks meer van over.

Dirty-Harry44 | 07-09-17 | 22:19 | 3

Hetzelfde in Parijs, ook niet echt meer een Europese stad te noemen.

teevee | 07-09-17 | 22:24

In en in trieste constateringen.

Dirty-Harry44 | 07-09-17 | 22:33

Hoef je niet zo ver voor. Ga eens in Amsterdam kijken...

Petrus Poortwachter | 07-09-17 | 22:39

islam is (google vult aan):

islam is mooi
islam is vrede
islam is
islam isimleri

Aldus de grootverdieners en tevens SJW google.

Volgens mij is er geen plaats ter wereld waar het Westen zo buigt voor de moslims als in UK, zelfs sharia rechtbanken hebben ze toegestaan.

Het komt het ook niet meer goed daar vrees ik.

Roze_bril_drager | 07-09-17 | 22:19 | 1

Nou...... ik denk dat Zweden nog net iets erger is, daar zijn ze echt helemaal van het padje.
Als een Zweed per ongeluks iets onaardigs denkt over de islam, geeft hij zichzelf aan bij de politie.

Slipsnifter | 07-09-17 | 22:21

Linkse kliek heeft Europa verkwanselt en nu doen de zgn liberalen ook
Mee ! de enige die de rug recht houden zijn de oosteuropeesche landen !die willen de ellende niet in huis!en zijn bang dat HUN bevolking dat niet accepteert ,die zijn niet zo slap als de West-Europeanen !!!!!

geeratz8217 | 07-09-17 | 22:15 | 1

Of kunnen er niet aan verdienen omdat dat voorbehouden is aan de kliek met vriendjes uit brussel .
Dat is ook de reden dat ze verplicht worden asieleisers op te nemen. geld , het heeft met daadwerkelijke opvang niets te maken.

medelmo | 07-09-17 | 22:22

Ze hebben de nul uitgevonden. Zegt genoeg!

Tikkie Terug | 07-09-17 | 22:15 | 4

Is dat zo? Want ik kan daar geen bronnen van vinden.

teevee | 07-09-17 | 22:22

teevee | 07-09-17 | 22:22

Googled u eens op Hindu slaughter. Meerdere massamoordpartijen over honderden jaren.

toetssteen | 07-09-17 | 22:38
▼ 1 antwoord verborgen

Jammer dat de moslims niet in zwarte piet en sinterklaas geloven.Dan was sinterklaas top geweest volgens de zwart/wit drammers.Maar helaas geloven ze in hun eigen sprookjesbaas en daar past geen andersdenkend sprookjesgelover in.

van stampij | 07-09-17 | 22:11 | 2

Lijkt me een heel bizarre traditie: de Sint komt aan in een roeibootje vol Pieten over de Middellandse zee en huurt vervolgens een wit busje..

teevee | 07-09-17 | 22:26

Sint kwam toch met een stoomboot uit Madrid? Toch niet in een rubberboot uit Libie?
Of ben ik nu in de war?

Winter_is_coming | 08-09-17 | 06:46

""I am delighted it will remain as a place of worship. I believe we only have one God ..... some see it as the Prophet Mohammed and others as Jesus."
Zegt dominee Weg-Met-Ons, die zijn kerk omgetoverd ziet tot een haatbunker en het nog prachtig vindt ook.

Die houding - moslims zijn onze broeders in het Geloof - is helaas nog steeds gemeengoed onder christenen. De trieste waarheid (overal ter wereld worden christenen vervolgd, vermoord, bestolen en verjaagd door moslims en in een land met een moslim-meerderheid is een christen zijn leven niet zeker) willen ze niet zien. En het besef dat ze zelf als eerste voor de bijl gaan als het Kalifaat uiteindelijk gesticht is, dringt niet door.

Laten we ook niet vergeten dat Merkel de dochter van een Oostduitse dominee is. Dat verklaart veel van haar handelen in de vluchtelingencrisis.
Christenen zou je alleen het landsbestuur willen toevertrouwen in vredestijd. In tijden van crisis helpen ze met hun hemeltergend naïeve pacifisme je land naar de Filistijnen.

Leipniz | 07-09-17 | 22:10 | 2

Merkel is de dochter van een west duitse dominee die in de jaren vijftig het west duitse hamburg verruilde voor de toen al bestaande communistische dictatuur die de Deutsche Democratische Republik werd genoemd.

Glasgow Argus | 07-09-17 | 22:21

Aha, dus de vader van Merkel ruilde vrijwillig zijn vrije westerse leven in voor een leven onder de communistische knoet?
Zijn dochter doet nu eigenlijk precies hetzelfde, maar helaas niet allen voor zichzelf maar ook voor jou, mij, en de rest van de europese bevolking.

Slipsnifter | 07-09-17 | 22:25

islam is voor domme mensen.

Dirk III | 07-09-17 | 22:09 | 1

Is lam ... word schaap!
-
Addendum: alle religie is voor domme mensen.

Ce ca! | 07-09-17 | 22:34

Er is sinds kort ook een computergame op de markt waarbij je Jezus tegen Boeddah, Zeus of Mozes kunt laten strijden om te zien wie de sterkste is.
Op de vraag waarom Allah of Mohammed niet toegevoegd zijn aan het spel is het simpele antwoord van de Taiwanese ontwikkelaar dat de islam niet tolerant hier tegenover staat.
Je verwacht het niet hè...

leo de pejo | 07-09-17 | 22:08 | 1

Mohammed mag natuurlijk nooit verliezen afgezien van dat ze er al niet voor open staan hem in een spel te stoppen.

klinkklaar | 07-09-17 | 22:13

De linkse bende is de oorzaak van het kapot maken van het vrije westen. Alle vrouwen zijn straks slaaf. Het grappige is dat juist vrouwen zo graag meer "vluchtelingen" hier heen willen halen. Maarja, is op zich ook wel lochisch. De mannen in het westen zijn de vrouwen van nu geworden(door het feministische onderwijs).

Brainder | 07-09-17 | 22:08 | 1

Als ik naar de kinderen in mijn buurtje kijk, zijn het de jongetjes die druk lopen te rennen en te gillen, en om de haverklap lopen te janken, terwijl de meisjes rustig en cool zijn.
Vroegah was dat precies omgekeerd.

Slipsnifter | 07-09-17 | 22:19

toch knap als je bedenkt dat ze aan techniek en innovatie niets bijdragen , maar wel in 1500 jaar meer dan 270 miljoen mensen hebben afgeslacht om de religie van de vrede te verspreiden.
Praten we nog niet over slaven die in honderden jaren gestolen zijn uit europa en afrika .. maar hé , de blanke ontwikkelde racist is per definitie islamofoob ..
helaas is de werkelijkheid net anders .. maar de blinden leven in eenoog land onder de grond. maar wel zeiken over een paar klappen terug met een soort kruistocht .

medelmo | 07-09-17 | 22:07 | 3

Ik vind dit zeer stigmatiserende en discriminerende feiten.

teevee | 07-09-17 | 22:27

Deed de rest dat ook maar vinden , verzuchtend en vertwijfeld verstand zoeken in Den Haag. met lege handen terug naar huis....

medelmo | 07-09-17 | 22:31

@ teevee | 07-09-17 | 22:27
Comment of the week!

Ce ca! | 07-09-17 | 22:36

Ben blij dat ik het oude Londen nog gekend heb.
Vaak geweest, een jaar of 15 terug voor het laatst.
Was altijd een erg prettige stad, mooie historische gebouwen, beschaafde mensen met de typisch Engelse humor, prima sfeer.
Het is nu onherkenbaar veranderd, het trekt me totaal niet meer.
Parijs hetzelfde verhaal, minus de beschaafde mensen en de humor.
Europa gaat in sneltreinvaart naar Den Tyfus, maar dat wisten we natuurlijk al.

Slipsnifter | 07-09-17 | 22:07 | 1

agreed. Unfortunately.

Nuchternederland | 08-09-17 | 09:06

Je suis islamofoob

GertJohan | 07-09-17 | 22:05

Van mij mogen ze allemaal naar Noord-Korea. Ook die aardige man van de shoarma-tent.

RickTheDick | 07-09-17 | 22:02

Tja........

oostvooruit | 07-09-17 | 22:02

Away with us.

Slipsnifter | 07-09-17 | 22:01

Even kijken wat een huisje in hongarije kost....

m-kwadraat | 07-09-17 | 22:00

En ik maar denken dat islam vrede is....

P-unit | 07-09-17 | 21:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken