Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TV Uitzet Tip: Verhofstadt. De Wijk. En Boekestijn

Guy Verhofstadt. Rob de Wijk. En AJ Boekestijn. Een agressieve eurofiele populist, een rabiate volkshater en een clowneske opiniemaker. Gedrieën in één televisieprogramma. Twee van de drie lopen hierboven als twee middelbare homofielen in een eigeel regenjasje stukjes bos te rapen voor een bloemstuk. De derde zit ondertussen ongetwijfeld met een enorme bel witte bubbels te kloten met de open haard. Vanavond laat zijn ze gedrieën op de treurbuis. Boodschap: Nederland wordt weer eurofiel. Niet omdat het echt zo is. Of omdat de EU het zo lekker doet. Maar omdat zij het vinden, en omdat zij het willen. Nou. Als we daar de televee niet voor uit laten staan. Waar dan wel voor.

Social

Reaguursels

Inloggen

Er is niets leuker, grappiger en amusanter, dan dit soort sprookjesverhalen, dit soort massa-media-leugens.... dit soort bullshit.

Dit is PROPAGANDA in zijn aller-puurste vorm.

Omnisofos | 31-07-17 | 13:09

Was trouwens ook niet de bedoeling om een hele tegelwand te doen vanavond.
Joris kom er maar in met de hamerbeitel.

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 22:40

@Dandruff 16:58
Was ook niet de bedoeling om maar iets van uw feitenrelaas te ontkennen noch te bevestigen.
Dat wordt in de regel al genoeg gedaan hier in de panelen.
Best interessant en ik neem eea dan ook vaak wel ter kennisgeving aan maar reaguur voor de rest hoofdzakelijk vanuit mijn (beperkte) algemene kennis en ervaring.
Ben zelf niet zo'n feitelectueel want weet u, die zijn er al genoeg (en allemaal een eigen feiten - e/o waarheidsbeleving).
Ik hou het liever een beetje luchtig.
Ondanks de vaak ernstige materie.

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 22:37
-weggejorist-
D-Fens_1963 | 30-07-17 | 22:36

@Dandruff 16:58
Was ook niet de bedoeling om maar iets van uw feitenrelaas te ontkennen noch te bevestigen.
Dat wordt in de regel al genoeg gedaan hier in de panelen.
Best interessant en ik neem eea dan ook vaak wel ter kennisgeving aan maar reaguur voor de rest hoofdzakelijk vanuit mijn (beperkte) algemene kennis en ervaring.
Ben zelf niet zo'n feitelectueel want weet u, die zijn er al genoeg (en allemaal een eigen feiten - e/o waarheidsbeleving).
Ik hou het liever een beetje luchtig.
Ondanks de vaak ernstige materie.

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 22:35

@Dandruff 16:58
Was óók niet de bedoeling om maar iets van uw feitenrelaas te ontkennen noch te bevestigen.
Dat wordt in de regel al genoeg gedaan hier in de panelen.
Best interessant en ik neem eea dan ook wel ter kennisgeving aan maar reaguur voor de rest hoofdzakelijk vanuit mijn (beperkte) algemene kennis en ervaring.
Ben zelf niet zo'n feitelectueel want weet u, die zijn er al genoeg (en allemaal een eigen feiten - e/o waarheidsbeleving).
Ik hou het liever een beetje luchtig.
Ondanks de vaak ernstige materie.

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 22:34

Nog wat nuttige tips - voor het post-EU tijdperk :
1. Verhofstad , de EU - psychopaat -> zsm voor het tribunaal.
De man heeft veel uit te leggen aan duizenden Oekraïense , Russische , Nederlandse nabestaanden.

2. De Wijk en Boekestijn ? tribunaal lijkt te veel eer voor hun dom narcisme en onbenulligheid.
-> rondje mestkar + verbanning uit de media en het publieke leven lijkt de beste straf

enorme sukkelzak | 30-07-17 | 21:20

Een Vlaamse dorpsgek, een would-be D'66 minister van Defensie en een ex-kamerlid dat zijn bekendheid ontleent aan het feit dat hij zijn mond niet kon houden over het koningshuis. De bewoners van de villa "Kakelbont".

oliebolletje123 | 30-07-17 | 21:13

AJ Boekestijn, ik dacht dat die al lang opgesloten zat in een witte jas met veters op zijn rug. Of plat gespoten. Als je ten tijde van de inval in Irak er volledig van overtuigd bent dat Hoesein massa vernietigingswapens heeft en dus blind achter Bush staat, dan spoor je dgewoon niet. En nu een mening die suggereert dat de EU het beste is wat ons kan overkomen. Indien nog niet plat gespoten, gelijk doen zou ik zeggen.

eentweehuppekee | 30-07-17 | 21:04

Van mij mogen ze er een sniper op Verhofstadt afsturen. Maar ik vrees dat eerder zijn tegenstanders kogels mogen koppen.

Wasbakplasser | 30-07-17 | 18:38

Je mag helemaal geen stukjes bos rapen. In ieder geval toch niet plukken.

Staat in die wet die nog niet zo lang geleden Flora- en faunawet heette, maar nu een andere naam heeft, waar ik zo gauw niet op kan komen.

Bijtendehond | 30-07-17 | 18:15

Ik kijk liever naar de documentaire games of Thrones, is geloofwaardiger

MoonBeebe | 30-07-17 | 17:55

België,en met name de Belgische miljardairs hebben veel belang bij één grote EU. Niet voor niets staat België ,het dwergenstaatje vooraan wanneer er mooie baantjes uitgedeeld worden en,denk aan van Rompuy en is Brussel nog steeds de "EU place to be " terwijl de Fransen er anders over denken. Vlak ook deze pannenkoek niet uit... Met zijn vette haren en rotte tanden is het een gevaarlijk mannetje met mooie nevenfuncties bij b.v. Exmar. Een rederij dat zich bezig houdt met LNG transporten en op zijn buert weer grote belangen heeft in de Russische gasproductie en Oekraïne ..... De Belgen zijn zo dom nog niet!

Loebas | 30-07-17 | 17:45

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 16:15,

Weer een zeer laconieke reactie, die niks weerlegt en niks bevestigt.

Ondertussen vallen er alleen al in West Europa bijna 200 doden per jaar door moslimterrorisme; vele malen meer dan er de afgelopen 50 jaar vielen door "extreem rechts" geweld. En dat ligt niet aan de inlichtingendiensten, die 95% van het islamitisch geweld voorkomen. Zowel in Zweden als in Australië zijn deze week weer zware bommen in beslag genomen bij moslimextremisten.
En dat staat allemaal nog los van de "gewone" criminaliteit. Zoals gezegd; de asieleisers-tsunami leidde de afgelopen 3 jaar in Duitsland tot;
- een toename van 500 % (!!!) van seksuele delicten;
- een toename van 600 % (!!!) van steekincidenten;
- bovenop de al decennialang groeiende "integratieproblematiek".

Er is dus echt een enorm probleem, en dat met slechts 7% moslims.
Hoe zal het er hier uit gaan zien als moslims hier 20%, 30% of 40% van de bevolking uitmaken?
Zoals in Nigeria (vandaag weer 14 doden door een zelfmoordmeisje)?

Dandruff | 30-07-17 | 16:58

Stropen

Rest In Privacy | 30-07-17 | 16:48

Ik las afgelopen week dat bramen plukken enzo onder dtropen vallen en een boete tot €4100 kunnen opleveren. Kan iemand ff aangifte tegen de bosrovers doen?

Rest In Privacy | 30-07-17 | 16:47

Kobus en ik missen nu toch wel de derde malloot Prof. Boekenkast.
Per saldo worden al deze halve garen (net gek genoeg), van geld voorzien door belastinggeld opgebracht door hardwerkende EU-haters.

mevr.Kribo | 30-07-17 | 16:43

@Dandruff 15:55
Ik heb ook geschiedenis gehad op school evenzogoed bedankt voor de kleine bloemlezing.
Ennuh troost uzelf, ook ik zie wel eens parallellen tussen de geschiedkundige gebeurtenissen.
En om daar bepaalde realiteit uit te extraheren heb ik geen kwispelende olifant nodig hoor.

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 16:15

Sinds wanneer is Verhofstad op de hoogte van de innerlijke roerselen van Nederlanders?Hij weet niet eens wat Belgen denken, laat staan dat hij iets weet over andere Europeanen.

mallekater | 30-07-17 | 16:02

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 15:24,

Je kunt hier wel heel ludiek / olijk / semi-leuk sarcastisch gaan zitten doen.
Maar daarmee weerleg je niet de realiteit die als een kwispelende olifant in je gezicht springt.

De islam verklaart de rest van de wereld al 1400 jaar de oorlog. Dat kan jij wel heel achterlijk vinden; heel veel moslims nemen dat bloedserieus. Vandaar die reeksen islamitische slavenjachten en genocides de afgelopen 1400 jaar in oa Afrika, Azië en Europa. Het Ottomaanse rijk bijvoorbeeld koloniseerde Griekenland, de Balkan en andere delen van Europa; pas bij Poitiers en Wenen werden ze terug geslagen. In de gebieden die ze behielden werd "bloedbelasting" betaald; om de 2 jaar werd 20% van de kinderen meegenomen, voor de harems en janitsarenlegers van de kaliefen.
Net isis ja.
Ondertussen hadden de Berbers Spanje en Portugal gekoloniseerd, van waaruit ze plundertochten en slavenjachten organiseerden in Frankrijk. Diezelfde "Barbarijse zeerovers" organiseerden slavenjachten langs de kusten van het Middellandse zeegebied tot aan Ierland en IJsland toe.

Dandruff | 30-07-17 | 15:55

Alle drie naar de gesloten inrichting graag !! Ik heb totaal geen behoefte aan hun onzin. Verhofstad is een gevaarlijk mannetje
!

Dolfie | 30-07-17 | 15:48

Eeeuh....
1400 jaar geleden he?
Eens even denken...
O ja toen D-Fens zijn bed bed stapelbed bed bed bed overgrootopa naar Jeruzalem ging?
Tsja mn bed bed stapelbed bed bed bed overgrootmoeder zei destijds al; daar heb je toch niets te zoeken?
Nou, zei mn×××××grootvader
Ik ga ze daar allemaal de kop afhakken want anders komen hunnie over 1400 jaar allemaal hier naar toe ;-)

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 15:24

telelezer | 30-07-17 | 14:18,

Tja, "als land" moet toch worden gelezen als "als elite van een land".
Duitsland heeft een zwaar oorlogstrauma en wil niks met echt "rassjiesme" te maken hebben. Maar ik gok dat menig Duitser op een verjaardag heel wat minder lovend is over de multikul dan de Duitse wet toestaat. Pegida is daar ook groter dan hier.

Dat alles nog ondanks dat de Duitsers (zoals de meest West Europeanen) opzettelijk zo onwetend mogelijk gehouden worden. Kijk maar hoe de Duitse overheid en media "Keulen" geheim hielden, tot de storm op social media niet meer te houden was. Toen bleek in tientallen andere steden hetzelfde te zijn gebeurd.
Het geheim houden van ingrijpende maatschappelijke problemen als grootschalige massa-aanrandingen en groepsverkrachtingen is feitelijk illegaal en puur kwaadaardig.

In oorlogstijd zou het een oorlogsmisdaad zijn. Ondertussen weten de meeste West Europeanen niet eens dat de islam ons 1400 jaar geleden al de oorlog heeft verklaard. Laat staan dat ze weten dat die oorlogsverklaring ook de laatste jaren voortdurend is herhaald vanuit de islamitische wereld. Als schapen lopen we naar de slachtbank.

Dandruff | 30-07-17 | 14:42

Verwarde discoshooter met onbekende motivatie gesignaleerd in.... deden die k.k moslims maar eens een keer wat we allemaal willen.

rattenvanger XL | 30-07-17 | 14:26

@necrosis | 30-07-17 | 11:45
Yanis of Gianis wordt beide gebruikt. Het gaat idd om de boodschap in zijn boek De EU, ECB en IMF hebben de Griekse burgers verkloot en verkracht. Met dank aan Goldman Sachs. Niks geen vrede en welvaart.

Piet Karbiet | 30-07-17 | 14:21

@ Dandruff | 30-07-17 | 14:11
Als een land zo dom is om primitieve stammen-volken binnen te halen dan haal je daarmee ook hun primitgieve normen waarden tradities en andere gewoontes binnen (roven, inbreken, aanranden, moorden, stammenoorlogen, vrouwenonderdrukking, gebrek aan arbeidsethos, eerwraak enz enz enz) .
Maar owee, als je je eigen land wilt beschermen door dit te stoppen of zelfs maar te durven zeggen, dan ben je een raasjiesjt

telelezer | 30-07-17 | 14:18

Gisteren moeder en dochter neergestoken in Freiburg, en nog 6 mensen in Hamburg waarvan 1 dodelijk. Vannacht 2 mensen doodgeschoten en diversen verwond door een Irakees, in een disco in Konstantz.
Goed idee, Merkel, "wir schaffen das"; gaat prima in Duitsland.
Dankzij de instroom van asieleisers is het aantal seksuele delicten in Duitsland in 3 jaar tijd gestegen met 500% (!!!) tussen 2014 en 2016; voor steekincidenten is dat zelfs 600% (!!!) in dezelfde periode.

Want ach, een religie die dagelijks aanslagen veroorzaakt in een tiental landen, en daarnaast wereldwijd terrorisme, eerwraak, seksueel geweld, slavernij en genocide predikt; wat kan daar nou mis mee zijn?
Niks toch, het socialisme heeft immers dezelfde idealen?

Dandruff | 30-07-17 | 14:11

Opzouten met die sprinkhanenplaag!
@ necrosis | 30-07-17 | 12:39
-
Mag niet van Brussel, en daarnaast: iesse raassjiesjt

telelezer | 30-07-17 | 13:32

@ telelezer | 30-07-17 | 13:28
Goed om terug te zien ... schreeuwlelijk die gast.

Watching the Wheels | 30-07-17 | 13:32

"Uitzettip" ... dacht dat ze in het programma naar een podium buiten de EU werden gebracht.

Watching the Wheels | 30-07-17 | 13:29

Ik zal nooit vergeten hoe de arrogante "Meneer Fietsenstalling" probeerde de Griekse premier Tsjipras te vernederen, toen deze financieel met de rug tegen de muur stond.
youtu.be/P84tN0z4jqM?t=31
Het is een typisch voorbeeld van de schandelijke arrogante manier waarop het Brusselse Politburo, met hun gevaarlijke megalomane grootheidswaanzin, de nationale landen behandelt.
En dan vragen ze zich af waarom men "tegen" is
.

telelezer | 30-07-17 | 13:28

Kan iemand die fascistische Belg niet een glas heerlijke "koeliecola" aanbieden?

Broekpaling_bezitter | 30-07-17 | 13:25

Ik las de kop van het artikel en werd ineens eurofiel. Toen zag ik Verhofstadt in zijn regenjasje aaaaand it's gone.
Serieus, wat een lui hondsvod moet je als politicus zijn om dit soort beweringen à la 'omdat ik het zeg' op te boeren. Van alle rotzooi die de EU ons de strot door heeft geduwd (Euro, Grondwet, Target2) is nog nooit enige moeite gedaan om uit te leggen waarom dit allemaal zo goed is - enkel dat het goed is.
Volstaat niet, Verhofstadt, we zijn niet zo gek als jullie.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 13:03

moralist | 30-07-17 | 12:40,

Ze worden inderdaad nauwelijks terug gestuurd. Officieel moeten ze inderdaad binnen 5 jaar vertrekken, maar dat lukt alleen op vrijwillige basis èn als ze hun paspoort nog hebben. En die gooien ze massaal weg, op aanraden van hun asieladvocaten.

Ga maar eens op zoek naar cijfers over *daadwerkelijk* uitgezette asieleisers.
Vaak trouwens gewoon over de grens naar een ander EU-land, dus slechts een zinloos vestzak-broekzak verhaal (want open grenzen binnen de EU). Bovendien erkennen de betrokken instanties zelf dat veel uitzettingen "onbegeleid" zijn, oftewel ze rijden met dezelfde trein mee terug en belanden in de illegaliteit.

Alleen de oprotpremies hebben daadwerkelijk duizenden laten "vertrekken". Daar werd zelfs zoveel misbruik van gemaakt (mensen die heen en weer reizen om steeds een zak geld op te halen) dat de oprotpremies voor bepaalde groepen zoals Marokkaanse "vluchtelingen" zijn verlaagd.

Dandruff | 30-07-17 | 12:54
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 12:40

@moralist | 30-07-17 | 12:04
Laten we even teruggaan naar de definitie van een vluchteling en durf dan nog met droge ogen te beweren dat we al die dobbernegers als vluchteling moeten opvangen.
Sinds wanneer zijn landen als Marokko, Albanië, Macedonië, etc oorlogsgebieden?
Het aantal échte vluchtelingen is minder dan 10% van wat Europa momenteel overspoelt.
Opzouten met die sprinkhanenplaag!

necrosis | 30-07-17 | 12:39

Dandruff | 30-07-17 | 12:12,

Zesde zinnetje "èchte verdragen" moet uiteraard zijn "èchte vluchtelingen".
Daarvoor waren vluchtelingenverdragen ooit bedoeld.

Dandruff | 30-07-17 | 12:15

moralist | 30-07-17 | 11:49,

Waar heeft de EU de afgelopen jaren voor meer welvaart en vrede gezorgd?
In Oekraïne, Libië of Syrië?
Of in West Europa, waar welvaart en vrede al vóór de EU eeuwenlang toenamen?
Enkele socialistische terugvallen uitgezonderd (en laat de EU nu juist een socialistisch gedrocht zijn).

moralist | 30-07-17 | 11:52,

Internationale verdragen kun je sluiten, dus ook opzeggen.
Bovendien gaat het in die verdragen om èchte verdragen, niet om stromen asieleisers die vanuit hun veilige land door 12 andere landen reizen om via een oorlogsgebied (Libië) en een dodelijke Middellandse Zee naar Europa te trekken, vanwaar ze weer 4 landen doorkruisen richting hoogste uitkering.

En dankzij de islamisering is het inderdaad een kwestie van tijd voordat we zullen moeten vluchten, maar waar naartoe?
Of is het misschien een beter idee om religieuze voorstanders van slavernij en genocide gewoon buiten de EU te houden?

Dandruff | 30-07-17 | 12:12

Waanzinnig..... hoe we Nederland zo hebben kunnen verkopen....
En nog steeds stemt Nederland voor dit soort kansloze mongolen die het erger en erger maken.....

Wat zijn wij diep gezonken en wat zal de rekening duur worden als die hele bende van verroting uit elkaar ploft.

Pherocks | 30-07-17 | 12:12

moralist | 30-07-17 | 12:04
Wat dacht je, ik maak nog een Nick aan om een discussie te starten om zaken vanuit de andere kant te bezien? Nogal vermoeiend dit. Nationaal socialisten blijven dat.

Ongeblustekalk | 30-07-17 | 12:08

Wie betaalt trouwens dat enorme landgoed van die eurofielen ?

Kamervraag | 30-07-17 | 12:05

moralist | 30-07-17 | 11:52
Verdragen respecteren is een, de interpretatie daarvan is iets anders. De EU maakt van vluchtelingen immigranten door de status permanent te maken. Tevens is er nauwelijks controle op de groep die binnenkomt. Daarmee zet de EU (wellicht onbedoeld) verschillende bevolkingsgroepen tegen elkaar op. Dat juist goede bedoelingen van weleer nu de oorzaak zijn van de heftiger wordende veenbrand is ironie.

@ Príncipe | 30-07-17 | 11:57
Het doorbreken van protectionisme is waarschijnlijk een van de weinige zaken die de EU beter geregeld heeft.

Law of the Land | 30-07-17 | 12:05
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 12:04

@moralist | 30-07-17 | 11:49
Dat moet je eens vertellen tegen een doorsnee Griek, ik hoop dat je heel hard kan rennen.
En vrede?
dan moet Brussel eens ophouden om de Russische beer te treiteren.
Dat kost Nederlandse bloemen en voedselproducenten klauwen vol geld

necrosis | 30-07-17 | 11:57

Law of the Land | 30-07-17 | 11:46
Niks complot. Destijds werd mij verteld dat er regelgeving werd doorgedrukt om Nederlandse bedrijven te beschermen tegen Spaanse en Portugese bedrijven. En dat regelgeving zo werd opgesteld dat die bedrijven nooit een kans zouden krijgen op de Nederland markt. En dat was dus iemand van de overheid die me dat zei. Maar er werd dus Spaans gezegd waar ze Duits bedoelden.
.
Ik weet nog dat ik te maken had met een akkefietje waarbij een Duits bedrijf de Nederlandse markt probeerde te penetreren. En dat werd aan alle kanten door de overheid en het bedrijfsleven tegengewerkt. De Nederlandse regering was helemaal niet voor open grenzen en 1 interne markt.

Príncipe | 30-07-17 | 11:57
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 11:52
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 11:49

Junker en Guy willen hun eigen leger voor oorlog. Guy kon zijn eigen land nog eens bestuderen. Hoop op karma dat deze mensen snel iets overkomt. In een vliegtuig zitten en getroffen worden door een buk.

franck7020 | 30-07-17 | 11:49

We leven in een democratisch gekozen kolonie.
Van Duyvenbode | 30-07-17 | 08:05
Vautje, We hebben een referendum gehad waarin de Nederlandse bevolking een duidelijk NEE zei tegen de €U grondwet.
Landverrader en volksverlakker Balkenende en kornuiten drukten die €U grondwet er vrijwel ongewijzigd tegen de wil des volks door als 'Verdrag van Lissabon'.

Hendrikaatje | 30-07-17 | 11:47

Príncipe | 30-07-17 | 11:33
Of er sprake is van complotten en kwade opzet weet ik niet. Wat me wel opvalt is dat ik steeds vaker Duitsers tegenkom die accentloos Engels spreken. Taalonderwijs wordt daar kennelijk nog serieus opgepakt.

Law of the Land | 30-07-17 | 11:46

@Piet Karbiet | 30-07-17 | 11:21
De beste man heet Yanis (bijzaak) en hij kan alvast een nieuw boek gaan schrijven over het opkopen van Griekse huizen en daar vluchtelingen huisvesten ten nadele van de Griekse bevolking.
De EU verzint alles om die lieden te huisvesten.
Helaas werkt Denemarken niet mee, heeft Nederland zijn buik vol van die opvreters en lopen ze in België en Frankrijk de noodtoestand af te kondigen.
Oost Europa houdt ze met hekken buiten de deur.
Dus dumpt Timmermans ze in Griekenland, de bevolking is helemaal lamgeslagen door de Troika en als ze weigeren mee te werken, gaat de geldkraan van ECB dicht.
De EU, wat een zegen voor ons allemaal.....

necrosis | 30-07-17 | 11:45
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 11:44

Piet Karbiet | 30-07-17 | 11:21
Dank voor de tip. Dat boek wil ik lezen. Eens te meer wordt duidelijk. We worden geregeerd door criminelen. Niets ontziende criminelen - dat is.

Nehemia | 30-07-17 | 11:34

Hmm.... bij mij is net een kwartje gevallen. Dat wij zo'n hekel hebben aan de EU komt door Den Haag, de ratten van de VOC. Als wij de Duitse lijn hadden gevolgd met betrekking tot EU beleid, dan was er helemaal niks aan de hand geweest. Maar in Den Haag zaten de ratten van de VOC en die ratten waren doodsbang van Duitsland. En dus hebben ze kont tegen de krip in gekeerd. Duitsland is traditioneel kapitalistisch en kan winnen door vakmanschap, kennis en kunde. En Nederland kon niet mee meekomen met de Duitsers. Als je met een Duitser praat die is een miljoen miljard meer deskundig en vakbekwaam dan een Nederlander. Dus in Den Haag werden de ratten bang. En toen hebben ze er met opzet een puinhoop van gemaakt. Hmm.... dat zei dus ook ene Den Heerser hier op GS tegen mij.... Het is Den Haag dat verantwoordelijk is voor het anti-EU sentiment in Nederland. En nu doen ze alsof ze van niks weten en schoppen ze tegen de bevolking aan. Tja.... met die giga slechte opleiding van de Nederlanders. He.... tja .... als je dan in Brussel aankomt met je nep opleiding en je ontmoet een Duitser. Dan ga je natuurlijk gigantisch op je bek als Nederlander. Tja.... nu begin ik het snappen. Die Nederlanders werden aan alle kanten door de Duitsers ingepakt en stonden daar in Brussel de hele tijd met de bek vol tanden omdat ze nergens, maar dan ook nergens verstand van hadden. Tja.... nu snap ik het.... Nu is het duidelijk wat er aan de hand is.

Príncipe | 30-07-17 | 11:33

Juist zonder Verhofstadt zou de EU misschien nog wat geloofwaardiger over komen. Maar Guy heeft zakelijke belangen, dus de EU moet groter, vooral met Ukraine. Guy weet ook veel meer van de MH17 dan wij hier, maar juist vanwege die zakelijke belangen, ssssst!

Ko Ranzig | 30-07-17 | 11:33

Men kan beter het boek van de Griekse ex-minister Gianis Varoufakis lezen over de EU, de ECB, de Troika en Dijsselbloem. De Maffia is er niks bij. Pure intimidatie en chantage.

Piet Karbiet | 30-07-17 | 11:21

@moralist | 30-07-17 | 10:49
Je bent slechts een student maar denkt alles al te weten?
Zo kom je in ieder geval op mij over.
En mijn plemp was zeker geen persoonlijke aanval, botbot gaat hier ook regelmatig (virtueel) over de knie.

necrosis | 30-07-17 | 11:18

Omdat Jan Roos iets verzonnen had om de EU te pesten
botbot | 30-07-17 | 11:08
-
Ik heb dat referendum altijd heel serieus genomen, het was veel meer dan EU pesten. Wat vindt u eigenlijk van het verraad van Balkenende in 2005?

Ben-Bataaf | 30-07-17 | 11:18

botbot | 30-07-17 | 11:08,

Hoe jij over democratie denkt is niet belangrijk.
Overigens is de opkomst bij EU-parlementsverkiezingen nauwelijks hoger.
Waar het wel om gaat is dat de opkomst rechtsgeldig was, en dat de pro-EU-lobby verloor.

Dat er daarna op het kontje van Klaver gestemd en de zogenaamd "EU-kritische" partijen CDA en VVD gestemd werd, doet daar niks aan af. Die verkiezingen gingen immers niet over de EU, maar over 1001 andere zaken.

Dandruff | 30-07-17 | 11:17

Leestip aan allen (of voor die het niet zouden weten); er staat in de actuele Elsevier een interessant bericht over Brussel, de stad die nu uitziet zoals de rest van Europa over pakweg 20 jaar evt. zou kunnen uitzien..... het eu parlement aldaar zou wel zéér goed beveiligd zijn.....

EA 827 | 30-07-17 | 11:13

En dan moet je nagaan dat pakweg 80% bij de laatste verkiezingen op oa die belg en zijn vriendjes hebben gestemd. Of zijn jullie nog steeds in de veronderstelling dat rutte en zijn holmaatjes het voor het zeggen hebben in de provincie holland.

komtdatschot | 30-07-17 | 11:09

Dandruff | 30-07-17 | 10:51
Omdat Jan Roos iets verzonnen had om de EU te pesten moest iedereen op een holletje naar de stembus toe en dat wilt u als ijkpunt betitelen terwijl slechts 30% van de Nederlandse bevolking op kwam dagen.

botbot | 30-07-17 | 11:08
-weggejorist-
mallekater | 30-07-17 | 11:06

@Dandruff | 30-07-17 | 10:51
U heeft helemaal gelijk hoor, maar dit is Nederland, en daar regeert de minderheid. Wat de meerderheid verlangt doet hier niet te zaken, en de meerderheid komt daar ook niet tegen in het verzet.

FreeVogelaar | 30-07-17 | 11:03

Ik heb mijn best gedaan om het verhaal van dit drietal te volgen, maar de slaapverwekkende loze brei van woorden is helaas zeer gedeeltelijk tot mij doorgedrongen.

donkeyman | 30-07-17 | 11:03

@botbot | 30-07-17 | 10:41
Hoe hoog was de opkomst toen de Nederlandse EP moest worden gekozen?
Zo rond de 35% dus, men wilde recht doen aan de meerderheid.
Hoe hoog was het percentage opkomst inzake het verdrag met Oekraïne?
Ongeveer net zo hoog, maar toen wilde Rutte ook recht doen aan de mensen die niet eens kwamen stemmen.
En toen begonnen de botbotjes ineens te piepen, of ben je die discussie van afgelopen nacht weer vergeten?
Iets over selectief geheugen.....

necrosis | 30-07-17 | 11:03

moralist | 30-07-17 | 10:46,

Welnee, Frontex haalt vluchtelingen vanuit heel het Middellandse zeegebied op; dus niet alleen uit Syrië. En door stelselmatig geen paspoorten te controleren (vluchtelingen wordt zelfs *aangeraden* die weg te gooien / te verbranden) neemt men de gigantische toestroom van Albanezen, Marokkanen en Eritreërs kennelijk voor lief.
Ook wat ik zei over het aanpakken van Hongarije en EU-rechters klopt.

En de EU heeft Merkel nergens op aangesproken, integendeel. Los daarvan, zelfs het uitsluitend uitnodigen van Syrische vluchtelingen was onzin, in de regio rond Syrië kun je met elke euro immers meer doen dan in Duitsland. Bovendien geef je zelf al aan dat die "Duitse" uitnodiging "gelijkmatig verdeeld" moet worden over West Europa.
Je spreekt jezelf dus tegen.
Bovendien is spreiden onmogelijk zonder binnengrenzen; die gasten willen allemaal naar het land met de hoogste uitkeringen en subsidies, en / of de laagste straffen voor (seksueel) geweld. Dat zijn er naast Duitsland maar een paar, en dan is 16 miljoen wel heel erg veel.

Dandruff | 30-07-17 | 11:02

moralist | 30-07-17 | 10:51
Maak je niet druk, dat soort is antidemocratisch dictatoriaal ingesteld. Laat ze maar praten, hun meninkjes zijn niets waard.
Het zou wel goed zijn wanneer jij jezelf wat meer in de EU materie verdiept.

Ongeblustekalk | 30-07-17 | 11:01

Als ik de link met de uitzending gemist er bij voeg wordt mijn comment niet geplaatst en krijg ik deze melding in een groene balk, dus de geïnteresseerden moeten hem zelf even opzoeken, of wil Joris die als update aan het topic toevoegen?

Ben-Bataaf | 30-07-17 | 11:00

Arend-Jan Boekestijn - over eurofielen gesproken. Elsevier is in alle opzichten het beste wat Nederland qua rechtse media te bieden heeft en het zou helemaal top zijn als ze die Boekestijn per direct zijn congé geven. Dat is echt een dissonant voor het weekblad. Een globalistische eurofiel die de ballen niet snapt van geopolitiek en welke agenda werkelijk wordt uitgespeeld.
.
Rob de Wijk - kunnen we kort over zijn. Iemand die de propaganda van de NATO moet verkopen.

Nehemia | 30-07-17 | 10:58

Dit is het programma "Weg van de Wereld" en in de vorige uitzending hadden zij Sergej Karaganov te gast.

Dit is een verplicht kijk-, luister- & begrijpnummer voor ieder Nederlander en onze dwaallicht.. uh .. politici in het bijzonder, want dhr Karaganov neemt geen blad voor de mond.
Evocatus | 29-07-17 | 22:47
-
Daar heb ik vorige week nog in een tegel aan gerefereerd. Jammer dat daar geen topic over is gemaakt.
Schandelijk hoe De Wijk en Boekestijn namens ons allen meenden te moeten spreken.
En hoe die Rus een eerlijk, oprecht en realistisch verhaal hield.
"Putin verdient een standbeeld in Brussel wegens het voorkomen van een oorlog".
Inderdaad Evocatus, een must see.
Salut!

Ben-Bataaf | 30-07-17 | 10:58

botbot | 30-07-17 | 10:41,

Als ik me goed herinner stemde 38,21% pro EU.
Ik neem tenminste aan dat je het verschil tussen referenda en parlementsverkiezingen nu wel snapt. Het is je gisteren inderdaad maar 12 x uitgelegd, maar in de maanden hiervoor toch ook al duizenden keren.
Het moet een keer blijven beklijven.

Dandruff | 30-07-17 | 10:51

moralist | 30-07-17 | 10:17
Dat is wel Guy in een notendop, er zijn dan misschien wel problemen met de EU maar zijn oplossing daarvoor is altijd meer EU..
Op sommige vlakken is dat misschien nog waar ook maar in het algemeen bepaald niet vanzelfsprekend, als je kijkt wat er wel bereikt wordt met de huidige middelen. Er is geen gezamenlijke visie en ondertussen gebeurt er niets. Dan na 1,5 jaar vergaderen is iedereen het er mee eens dat we kunnen stoppen met het exporteren van rubberboten naar libie (vooral omdat die toch al allemaal uit turkije of china komen..). Je zou je doodlachen als het niet zo triest en gevaarlijk zou zijn.

noerg | 30-07-17 | 10:51
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 10:51
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 10:49

Er zullen weinig mensen halverwege de TV hebben uitgezet.
Ik denk dat 99% van de kijkers al hebben weggezapt voordat Verhofstad met zijn kerkhofgebit in beeld kwam.

Een dergelijk programma, met dergelijke deelnemers, is vooraf al ten dode gedoemd.

mallekater | 30-07-17 | 10:47
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 10:46

@moralist | 30-07-17 | 10:22 dat geldt voor U misschien , bij alle anderen gaat het andersom.
En dat is een logisch gevolg van het beleid.
Het opnemen voor de EU in deze kanalen , grenst aan zelfkastijding, vandaar dat het trollen en op de loonlijst staan van de EU genoemd wordt.
Eu ers houden van zelfkastijding namelijk .want: grenzen open ,gespuis e.d erin en niet meer eruit laten .
NL,s NEE is nog steeds NEE.
Standvastig als die van de Witt

medelmo | 30-07-17 | 10:44

@moralist | 30-07-17 | 10:33
Laat me raden, jij verkoopt spullen die door de EU verplicht zijn gesteld en vult daarmee je zakken?
Heb je nog wel plek voor al dat geld naast je moraalpaal?

necrosis | 30-07-17 | 10:43

They have us by the balls. Dat is de enige reden dat we nog in de EU zitten. Niet om de voordelen die er voor jan met de pet helemaal niet zijn.

Petrus Poortwachter | 30-07-17 | 10:42

Steinway | 30-07-17 | 10:18
Streel mijn oor eens, hoeveel procent van de Nederlandse bevolking heeft pro EU gestemd.

botbot | 30-07-17 | 10:41

De propaganda voldoet in de behoefte van het volk naar leiders.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 10:41

hoe meer verstand je krijgt over de eu en hoe het functioneert, hoe meer pro eu je wordt.
@moralist | 30-07-17 | 10:22

Vreemd. Bij mij werkte het precies andersom. Het is me wel duidelijk geworden dat 'we' er niet zomaar ongestraft uit kunnen stappen. Het is meer verweven dan ik ooit had gedacht. Maar positief? Nee.

Law of the Land | 30-07-17 | 10:38

@GS: Er zijn per ongeluk twee letters ("TV") in de titel blijven staan.

W_F | 30-07-17 | 10:37

moralist | 30-07-17 | 10:17,

"Gezamenlijk immigratiebeleid noodzakelijk", wat een onzin;
- de EU heeft de buitengrenzen open gezet, ondanks haar eigen Schengenverdrag;
- vervolgens heeft Merkel namens de EU de hele wereld uitgenodigd;
- landen die de Schengen wèl in stand houden zoals Hongarije, worden daarop aangevallen;
- zelfs het uitzetten van haatbaarden, verkrachters, (oorlogs-) misdadigers en terroristen wordt door EU-rechters verboden.

De EU is dus het probleem, en meer EU gaat alle EU-problemen verergeren.
Binnengrenzen zijn nu noodzakelijk omdat de EU-bootjes tot op een paar meter langs de Noord Afrikaanse kust laat varen om zwemmers over te varen.
Dat is het probleem, en niet de eis van EU-critici om hun eigen grenzen te bewaken.

Dandruff | 30-07-17 | 10:36

Ik denk dat mensen die oordelen over zaken op macro eerst maar eens moeten kijken of ze zelf op micro niveau hun zaken geregeld hebben.
Zo niet, opbokken met je gelul en kom later maar eens terug.

Ongeblustekalk | 30-07-17 | 10:35

Dus clingendael moet erbij om het EU verhaal een succes te maken.
Dacht dat het plan door cdenhove en kallergi bedacht toch zonder xtra inzet zou moeten lukken .
Maar schijnbaar is er iets niet goed gegaan.... namelijk het nee van europeanen die nationale bindingen steeds meer omarmen.
En gelukkig heeft de eu unie niet door dat ze daar zelf de oorzaak van zijn .
Meer druk heren dwang en geweld ,aub .
Kunnen we zo spoedig mogelijk een gepast antwoord in brussel komen brengen.
Breng ik wat landgenoten mee, gezellig . Laten we ons brengen door de tractors van de boeren. die kennen de weg.
Einde EU in zicht...

medelmo | 30-07-17 | 10:33
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 10:33

@geile debiel | 30-07-17 | 10:22
Het ligt aan jou.

necrosis | 30-07-17 | 10:32

Verhofstadt is net zo psychotisch als Hitler. We worden gechanteerd door machtsgeile idioten.

ILF2 | 30-07-17 | 10:30

@moralist | 30-07-17 | 10:22
Ik ga bijna denken dat je betaald wordt om de EU te promoten. Maar kom, ik weet niet beter.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 10:26

Dutchbeaurouge | 30-07-17 | 10:02
Opkomst TK verkiezingen was 81,9%, geen 40%.
Steinway | 30-07-17 | 10:18
Een bescheiden winst, 86% van de zetels gaan naar de eurofielen.
-
Ons lot is nu met dat van de EU verbonden, of we dat nu willen of niet.
Herstel: we willen dat blijkbaar, een marginale groep uitgezonderd.
-
Het volk volgt altijd de propaganda. Wie de kanalen van de propaganda beheerst, heeft per definitie de macht.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 10:25

Waarom staan reaguursels op reaguursels niet meer onder elkaar? Ligt dat aan mijn browser?

geile debiel | 30-07-17 | 10:22
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 10:22

Altijd handig, de feiten negeren: .bij de laatste verkiezingen hebben de eurosceptische partijen winst geboekt.

Steinway | 30-07-17 | 10:18

Altijd handig, de feiten negeren: .bij de laatste verkiezingen hebben de eurosceptische partijen winst geboekt.

Steinway | 30-07-17 | 10:18
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 10:17

@moralist | 30-07-17 | 10:11
Je bedoelt, neem ik aan: 'Nederlanders worden steeds eurofieler opgeleid'. Of begrijp ik je nu verkeerd?

Rest In Privacy | 30-07-17 | 10:16
-weggejorist-
moralist | 30-07-17 | 10:11
-weggejorist-
NickSCFLOYAL | 30-07-17 | 10:11

Standaard kijk ik geen links gekleurde deug-tv meer.
Beter voor mijn nachtrust en bloeddruk.

meneer Q | 30-07-17 | 10:11

De ongekozen Dictators in Brussel, het afschaffing van contant geld / hun eigenzinnige totale bevolking controle, en de ongeremde massa immigratie, is de dood voor heel Europa. Maar bijna Iedereen weet dat, maar niemand doet er uiteindelijk iets tegen. Als makke schapen laten ze zich lijden naar de E.U. slachtbank.

FreeVogelaar | 30-07-17 | 10:08

Als ik zo de reacties terug lees zie ik (weer) tig keer dezelfde opmerkingen staan die bij zoveel topics terug komen over dat Nederland telkens stemt vóór de EU en dus "moeten jullie niet zeuren". Dat is de kromme redenatie van de beroepspolitici die staan te juichen dat ze de verkiezingen hebben gewonnen terwijl er nog geen 40% van de bevolking uberhaupt de moeite heeft genomen om te gaan stemmen wegens verregaande teleurstelling in de politiek. Daarbij zijn er mássa's mensen die tegen de EU stemmen en dan domweg genegeerd worden door de overige partijen. Dat is geen democratisch proces. Plus; alle partijen van het establishment (bijna alle) roepen in verkiezingstijd misleidende oneliners over de EU. Vanaf het moment dat ze verkozen zijn veranderd dat direct weer in eurofiel geleuter. Het heeft dus weinig zin om te zeggen "jullie hebben het zelf gewild". Met het risico op eeen monumentale Godwin: ik zat gisteren naar Der Untergang te kijken. Aan het eind zei daar Dr. Goebbels tegen zijn chef dat "het volk zelf op ons heeft gestemd, ze hebben het dus zelf gewild en nu mogen ze verzuipen in hun eigen bloed".

Dutchbeaurouge | 30-07-17 | 10:02

@mezelf | 30-07-17 | 09:55
dat is -> die

Rest In Privacy | 30-07-17 | 10:00

Ik geef het toe... Vroegâh was ik Eurofiel. Een mens maakt foute inschattingen in zijn leven. Het leek me wel een goed plan, zo'n Europa waar je gewoon overal naar toe kon zonder tien verschillende valuta nodig te hebben, waar belastingen gelijkgeschakeld waren zodat auto-prijzen, benzineprijzen, verkeersboetes etc. eindelijk eens zouden dalen van de absurd hoge NL-niveau's naar die van bijv Duitsland en waar de buitengrenzen door gezamelijke inspanning goed dicht zouden zitten.
.
Van dit alles is bijna niets terecht gekomen; ik kan nog steeds geen auto kopen in Duitsland zonder die achterlijke BPM te betalen en als ik over een uur naar Zuid-Italië zou willen vertrekken kan dat niet want mn voorruit zit niet dichtgeplakt met tientallen milieu- en tolstickers, om maar iets te noemen. Ja, de Euro is er dan wel maar dat heeft me een vermogen gekost. En bovendien wil ik niet meer naar Italië want dat is inmiddels een deel van donker Afrika geworden....
.
Met dank aan die idioot van een Verhofstadt.

Brou Is Back | 30-07-17 | 09:59

Hmm... in Frankrijk heeft de EU een normale gang van de verkiezingen geblokkeerd door een deel van het internet af te sluiten.
.
Inderdaad, maximale uitzet tip. De EU maakt juist inkomsten kapot door EU regelgeving. EU regelgeving verhoogt de lastendruk voor het bedrijfsleven. Waardoor het bedrijfsleven minder competitief wordt. Traditioneel kapitalisme wordt door EU regelgeving de nek om gedraaid. Voor de arbeidsmarkt geldt ook dat de verdiensten van de mensen omlaag gaan, omdat mensen tegen elkaar uitgespeeld worden. De enigen die lachen zijn de beleidsmakers, adviseurs en consultants, maar die leveren geen toegevoegde waarde. Dat is overhead. Aan de andere kant van de oceaan doen ze er op dit moment alles aan om dat wat wij EU regelgeving noemen weg te snoeien. Het enige wat de EU overeind houdt is de Duitse cultuur. Mja... wat een situatie als de hele EU alleen nog maar bestaat bij de gratie van Duitsland. Verder is de harmonisatie van regelgeving giga mislukt. Je hebt een soort raam regelgeving en ieder land kon die regelgeving binnen die raam regelgeving implementeren. Wat deden de landen. De implementatie zo min mogelijk harmonieus uitvoeren. In de oude, niet geharmoniseerde situatie, was alles meer harmonieus dan in de nieuwe situatie. Wat zegt de EU... ja maar dat ligt aan die landen. Nee, het ligt aan de manier waarop de EU zaken aanpakt. Als ze de EU een klein beetje positief willen positioneren, dan zouden ze zich allereerst van Verhofstadt kunnen ontdoen.

Príncipe | 30-07-17 | 09:56

@tiku99 | 30-07-17 | 09:44
Niet betalen of heel weinig betalen aan de belastingdienst is slechts voor een enkeling weggelegd. En nee, dat is soepele regels zijn niet voor Henk en Ingrid. Integendeel. Die krijgen de ene belasting- en accijnsverhoging na de andere door de anu... strot geduwd. Stel je voor dat een bedrijf als Google een paar miloen meer zou moeten afdragen aan belasting. Dat kan natuurlijk niet. Die kunnen dat niet missen.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 09:55

Af en toe kom ik het televisie apparaat tegen als ik de rommelkast open.
De donkere duivel zit altijd smiechtig in een hoekje met zijn rode lichtgevende hoorntjes van de koninginnemarkt die aan de gebroken antenne hangen.
Zo confronteer ik mezelf steeds met de diepte van indoctrinatie. Alles heeft zo zijn functie.

bodemloos | 30-07-17 | 09:53

De Europese Unie is een grote bedreiging geworden voor Europa. Voor vrijheid, voor democratie en voor welvaart. Door mensen als Verhofstadt werd het wat het zou moeten voorkomen. Alles wat het aanraakt verkruimelt in corruptie, bureaucratie of machtsmisbruik.
.
De Europese Unie moet gestopt worden voordat het over fysieke machtsmiddelen als een leger beschikt.
.
Wat denkt u dat mensen als Verhofstadt, zulke retoriek, zulke ideeen met een leger zouden doen?
.
A clear and present danger!

Parel van het Zuiden | 30-07-17 | 09:52

Wat zou Mussert jaloers zijn op deze figuren , zoveel gelegenheid om propaganda te maken .

blauwe zander | 30-07-17 | 09:50

Verhofstad hoef ik niet te zien. Echt niet gewoon. Zelfs als ie iets redelijks zegt geloof ik hem niet. Te veel eu propaganda en volslagen onzin uit zijn mond gehoord.
Boekestijn heb ik minder moeite mee, maar die vliegt af en toe ook uit de bocht met ideeen die je maar moeilijk liberaal kan noemen.
De Wijk..? Geen idee wie dat is maar ik betwijfel of je de tv er voor aan hoeft te zetten. Ik zie de hoogte/dieptepunten wel op youtube verschijnen mochten die er zijn geweest.

noerg | 30-07-17 | 09:49

Deze lieden zijn gevaarlijk. Een peperduur leugenprogramma om de EUnie te promoten.

frisenfruitig | 30-07-17 | 09:47

Ik lees hier dat men die maandelijkse verhuiscircus van Brussel naar Straatsburg en vice versa zo snel mogelijk moet stoppen omdat dat veel geld kost. Wat mij betreft mogen ze elke twee weken wel dat verhuiscircus houden, want op momenten dat ze aan het verhuizen zijn, kunnen ze niet met andere dingen bezig zijn en kunnen ze dus niks verkloten. En ach, of het nu aan het verhuizen opgaat of aan vergoedingen, drank, etentjes... die centen zijn toch weg. We zullen met of zonder verhuiscircus toch nooit minder aan de EU afdragen. Het zal linksom of rechtsom altijd meer worden.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 09:46

heel klein stukje per ongeluk gezien.. daarin gaf die belg aan dat het goed zou zijn als we direct aan de EU zouden betalen ipv via de nederlandse belasting, omdat we dan meer macht zouden hebben.

alsof je nu al macht hebt met de nederlandse belastingdienst..
ja wel als we allemaal zouden kiezen niet te betalen, maar he, dat doen we toch nooit.

tiku99 | 30-07-17 | 09:44

@Baski | 30-07-17 | 08:55
De EU maakt het steeds debieler, eerst mochten de komkommers niet meer krom zijn.
Reden: geen idee.
Vervolgens moesten de gloeilampen stap voor stap uit de schappen en vervangen door spaarlampen.
Nu lopen ze te zeiken over maximaal vermogen van een stofzuiger.....
Wat is hun volgende nutteloze project?
Herinvoering van de gasmuntjes zodat we niet te lang onder de douche staan?
Er komt nog eens een tijd dat alles binnen de EU wat niet verboden is, verplicht is.

necrosis | 30-07-17 | 09:41

Wie zijn die heren? Ken ze niet.

dillekuk | 30-07-17 | 09:32

Niet klagen, Nederland heeft 128 zetels aan pro-euro partijen gegeven. Pas als het financieel instort doen we in Nederland wat. Dat komt omdat we goddeloze blinden geworden zijn zonder liefde voor onze eigen bloedlijn.

helodia | 30-07-17 | 09:31

@Boy Cot | 30-07-17 | 09:00
De EU was een onderonsje tussen Frankrijk en Duitsland.
Neem de ECB, Duitsland wist die naar FFM te krijgen, maar bedong Frankrijk dat de hoogste baas van ECB een Framboos zou zijn (Trichet dus).
Die maandelijkse verhuizing naar Straatsburg was ook een voorwaarde van Frankrijk om mee te doen aan de EU.
Tot op de dag van vandaag hanteren ze hun vetorecht over Straatsurg waarbij prestige belangrijker is dan de kosten die dat met zich meebrengt.
De overige landen mochten de kruimeltjes verdelen die Fr en DE niet de moeite waard vonden.
Feitelijk bestaat de EU uit FR en DE, de rest zijn gewoon vazalstaatjes.
Wat mij betreft maken ze van het pand in Straatsburg een enorme opvangplek voor dobbernegers.
Dat kost minder dan die absurde verhuizing.

necrosis | 30-07-17 | 09:28

De EU heeft ook rotte tandjes. Rotte tandjes wordt de nieuwe mode.

maar toch | 30-07-17 | 09:24

de Voorzittert | 30-07-17 | 08:53
hoewel ik persoonlijk niets liever zou willen dan dat we die vermaledijde 'unie' zouden verlaten geloof ik, met Rutte, dat dat op dit moment funest voor Nederland zou zijn. Als Duitsland uit zou stappen, dan zouden wij ongetwijfeld meteen volgen. Maar, kijk eens naar de rancuneuze houding ten aanzien van de Brexit, dat zegt toch genoeg. En China, die aandringt op kortere aanvoerroutes voor hun troep. Die hadden al plannen om een grote haven in Griekenland te bouwen. Waarschijnlijk zijn arbeidsethos en infrastructuur voldoende om 'ons' in stand te houden. De Franse verkiezingen, dat had ook een kans kunnen zijn maar voorlopig moeten we 'roeien' met de riemen die Gay en zijn veertig(duizend) rovers ons bieden.

Petrus Poortwachter | 30-07-17 | 09:08

Inderdaad "Weg van de wereld" het zo kudt doen en jezelf toch op de borst kloppen alsof het een geweldige prestatie is.. only in Brussel.

mr.money | 30-07-17 | 09:03

Eerst moeten die idioten eens laten zien dat ze recht hebben om de boel te leiden door per direct de buiten grenzen potdicht gooien tegen al die nep vluchtelingen en ander tuig. Daarnaast al dat tuig dat hier illegaal is binnen gekomen terug stuurt. Pas dan kan ik weer eens wat positiever zijn over de EU. Alleen met dit soort idioten als hem en die andere dwazen als Junckers, Timmermans zie ik dat niet gebeuren.

krzyzowiec | 30-07-17 | 09:02

Verhofstadt, je weet het altijd zo goed, waarom ben je, toen je de macht had in België, er nooit in geslaagd om het Vlamingenland het Walenland en Plopsaland tot één geheel te smeden. Waarom ben je er nooit in Brussel (EU) in geslaagd om die geld verslindende belachelijke Europarlement 'verhuizingen' te stoppen.
Een grote bek opzetten in het parlement en dan telkens om je heen de zaal inkijken voor bijval als je het weer aan de stok had met die briljante spreker Nigel Farage, die je telkens weer de hoeken van het parlement liet zien. Jij en die schets figuur Frans Timmermans zijn een schande voor Europa en hun landen.

Boy Cot | 30-07-17 | 09:00

@eerstneukendanpraten | 30-07-17 | 08:40
Wie is de vader, aangezien Tofik het vrouwtje is.

necrosis | 30-07-17 | 08:56

gedachtespinsel | 30-07-17 | 03:29
Bij het eerste referendum waren wij als Nederlanders al heel duidelijk: die willen wij niet.
En het gaat al heel lang niet goed, niks 'even'.
De eu is dood, maar beseft het alleen nog niet.

Baski | 30-07-17 | 08:55

@Van Duyvenbode | 30-07-17 | 08:05
Het is een bijna onomkeerbaar fenomeen. Generaties lange indoctrinatie door politiek en ingefluisterde massamedia maakt dat de zwijgende en vaak onnozele meerderheid stemt op basis wat ze altijd meegekregen hebben. Heb zelf ook al een miljoenmiljard keer gehoord dat de EU mij enorm veel euro heeft opgeleverd en dat de #nexit ons land volledig naar de financiele klote zal helpen. Bewijslast? Niet nodig, de Pure bangmakerij-retoriek is al voldoende.

de Voorzittert | 30-07-17 | 08:53

eerstneukendanpraten | 30-07-17 | 08:40

Heel veel mensen, vooral Rutte, hoeven nooit naar een Genderkliniek te gaan. Die staan altijd voor lul.

kwark001 | 30-07-17 | 08:50

marcoplarco | 30-07-17 | 08:29

Tofik Dibi is inmiddels ook zwanger!

eerstneukendanpraten | 30-07-17 | 08:40

Wat is waar?
[ ] Nederland wordt weer Eurofiel
[ ] Gordon wordt weer Heterofiel

marcoplarco | 30-07-17 | 08:29

Gezien de verkiezingsuitslag heeft hij gewoon gelijk. We willen blijkbaar overheerst en uitgebuit worden.

sinar2 | 30-07-17 | 08:21

de Voorzittert | 30-07-17 | 06:44
Pvv en Fvd hebben samen 22 zetels, dat is 14% van de stemmen.
Kortom, 86% is EUfiel.
En dat terwijl je inderdaad Brexit had, en Trump.
NL heeft geen eigen munt meer, geen grenzen meer, en heeft een marionettenregering die alles doet wat de EU voorschrijft.
We leven in een democratisch gekozen kolonie.
De enige verklaring die ik hier voor heb is dat mensen het wel prettig vinden als anderen zeggen wat ze moeten doen.
Het hele idee dat mensen vrijheid willen, is een fabeltje. De meesten willen gewoon leiders hebben.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 08:05

Hij bedoelt dus: wij willen jullie nog meer asielzoekers door je strot douwen.

hollandsevluchteling | 30-07-17 | 07:40

Is er een psycholoog in de zaal die een analyse van Gay euh Guy kan maken? Mijn onderbuik blijft maar roepen dat het een gevaarlijke psychopaat is, die alles en iedereen opoffert voor zijn eigen doelen.

ScumbaggusMaximus | 30-07-17 | 06:50

De afgunst in de panelen kent geen grenzen meer. Maar het is -helaas- wel onterecht. Ondanks alle beklemmende en volstrekt waanzinnige Eurobeleid omtrent immigratie, geldverspilling, Euroleger, rusland-haat etc koos Nederland op 15 maart 2017 massaal voor méér EU en méér Islam.
.
Het momentum is zelden beter geweest, zo net na Trump en Brexit en wat deed Nederland? Precies. Niks.

de Voorzittert | 30-07-17 | 06:44

Ik word helemaal niets. En al helemaal geen eurofiel.
Power corrupts, absolute power corrupts absolutely.

Schepvogel | 30-07-17 | 05:05

Instorten van de EU zal net als met de invoering van de Euro, ook wel weer een berg geld kosten om terug te gaan naar de gulden. Gaan er weer een klein aantal partijen bergen met geld verdienen. Komt misschien ook wel de aap uit de mouw waarom al die import van kanslozen nodig is.

Bennie Boos | 30-07-17 | 04:58

Wat een tenenkrommende propaganda, kan Joseph Goebbels nog een puntje aan zuigen.

12pints | 30-07-17 | 04:54

Even afgezien van zijn verwaarloosde gebit en zijn ongelooflijk vettige haar...
Guy Verhofstadt is megalomaan en narcistisch en die combinatie is bijzonder giftig en gevaarlijk. Dat maakt hem rancuneus met een gebrek aan bedachtzaamheid en overpeinzing. Maar onderschat de macht van deze Belgische schreeuwlelijk niet...

kempenaer | 30-07-17 | 03:40

@Klutskwijt | 30-07-17 | 03:17
joh................ zie vorig topic
 
Mijn hemel, ondemocratisch? Heel nederland wilde rijker worden en besloot eerst benelux en toen EEG, want was toch wel handig, en toen EU, en we vonden het prachtig.
 
En nu het niet lekker gaat gaan we klagen?
 
Doe eens voorspelling voor komende 30 jaar wat we moeten doen en hoe dat uit pakt? In de EU en buiten de EU.
 
Achteraf heeft altijd wel iemand gelijk...........

gedachtespinsel | 30-07-17 | 03:29

Mensen zoals verhofstadt 'hopen' op de jongere generatie die wel 'zgn' het heilige van de EU zou zien. Maar ik vindt persoonlijk dat iedereen geleerd moet worden over waar de EU vandaan kwam en waar het op ondemocratische wijze rechten verkreeg dat het in de eerste plaats helemaal niet hebben mocht. Blablabla de voordelen van de EU etc... Er is 1 grote schuld en die was veel lager nog voor dat alle landen in de europese unie zat. We krijgen er een hoop migranten er op de koop toe. En niemand die er ook maar 1 greintje inspraak op heeft.

youtube.com/watch?v=nUvbylEwFfw

Klutskwijt | 30-07-17 | 03:17

Het gevaar van een Europees leger ligt ook voornamelijk in de uitvoering hoe het gaat opereren. Stel, dat de inheemse bevolkingen van Europa dermate onrustig worden, waardoor de politie ondersteuning van het leger nodig heeft, wie garandeert ons dan dat er geen Franse militairen gaan schieten op de Nederlanders of bv Duitse militairen op onrustige Grieken of Italianen. De EU propaganda zegt nu dat het EU leger gebruikt kan worden tegen de Russen indien nodig, maar ik zou die bewering niet zomaar voor zoete koek slikken. Als de omstandigheden er naar zijn kan het EU leger ook zomaar Binnen Europa ingezet worden.

Twan_Flat | 30-07-17 | 02:58

Vlak Pim Jacobs, Rita Reys en de Skymasters niet uit.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 02:50

Coltrane trouwens ook.
Waarvan acte!
Ook Amen, Evocatus

Evocatus | 30-07-17 | 02:44
-weggejorist-
Evocatus | 30-07-17 | 02:42

@lingo star | 30-07-17 | 02:12:
Adhv de link kan je concluderen dat alles waar hij zich mee bezig heeft gehouden een puinzooi is geworden:
War child, Ivoorkust, maatschappelijk verantwoord ondernemen, Mali.
Wat een successen.
Had hij zich maar met saxofoon bezig gehouden, dan kocht ik al zijn platen (ik heb geen pick-up).

LuckyGirl | 30-07-17 | 02:33

@de honden blaffen... | 30-07-17 | 02:00:
De kwalificatie vereist dat hij weet Saoedi-Arabië ligt.

LuckyGirl | 30-07-17 | 02:08

lingo star | 30-07-17 | 01:53
En zo een onbenul weet het te schoppen tot minister van buitenlandse zaken.
Zou hij weten waar België ligt?

de honden blaffen... | 30-07-17 | 02:00

@lingo star | 30-07-17 | 01:50:
"Ik wilde de wereld laten genieten van mijn kunst, toen dat er niet van kwam wilde ik de wereld in een vlammenzee ten onder zien gaan."

Niemand kan tegenwoordig beter politici voor lul zetten dan politici zelf.

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:59

@lingo star | 30-07-17 | 01:50:
Ik geloof je onmiddelijk.
Ik raad hem dan ook een instrument aan waar je niet op moet blazen maar aan moet zuigen.

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:55

@knutsel_ | 30-07-17 | 01:39:
Ik heb het even niet gevolgd, jij bent neem ik aan de oorspronkelijke knutsel?
Heb je ook al een nieuwe inlogaccount moeten nemen?

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:53

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:48
Precies, maar Koenders zei het echt, kijk het maar terug.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 01:50

En dan te bedenken dat ik nog een boek van Guy Verhofstadt in de kast heb staan, gekregen van een van mijn D66 vrienden.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 01:47

Ik meen in de heer Verhofstad sociopatische karaktertrekken te mogen ontwaren.

bisbisbis | 30-07-17 | 01:42

@ Van Urk | 30-07-17 | 01:37 Dat vermoedde ik al maar zeker weten doe ik het niet. *zucht*

knutsel_ | 30-07-17 | 01:39

Hé knutsel, zwitsals kunnen geen linkjes plempen dacht ik...

Van Urk | 30-07-17 | 01:37

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:25
Als huilbaby's, denk ik dan, die hun ouders tot wanhoop drijven.

de honden blaffen... | 30-07-17 | 01:36
-weggejorist-
knutsel_ | 30-07-17 | 01:32

*gaat ander browser proberen*

knutsel_ | 30-07-17 | 01:28

knutsel_ | 30-07-17 | 01:21
Copy/paste van youtube met zelf een backslash erachter werd mij mij ook zonder melding in het vacuüm weggezogen.
Vaag.

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:28

@de honden blaffen... | 30-07-17 | 01:19:
Of is de vraag of Koenders in staat is er 1 nacht minder om te slapen terwijl hij weet dat hij mogelijkerwijs een continent in oorlog stort?
Het kon Verhauptstatt, Beavis en Van Baalen ook niets schelen tenslotte.
En die slapen als babies.

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:25

@ VerenigingVanDieven | 30-07-17 | 01:18 Nee geen foutmelding, hij floept gewoon weg.

knutsel_ | 30-07-17 | 01:21

Laat de EU nooit een Europees leger krijgen svp. Dat is mijn grootste angst. Want niemand zou deze narcistische bende dan nog ooit een halt toe kunnen roepen.

Statler en Waldorf | 30-07-17 | 01:20

Huh. Dat is gefixt dus. Toch nog een voordeel aan de nieuwe layout. Kan ik meteen testen of dit: < > ook weer mag misschien.

VerenigingVanDieven | 30-07-17 | 01:19

Die laatste is een copy/paste zonder backslash...

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:19

knutsel_ | 30-07-17 | 01:12
De vraag is of Koenders wel in staat is een VN missie te onderscheiden van een oorlogsverklaring.
Oftewel moet zo een sukkel op een positie geplaatst worden waar over leven of dood beslist wordt.
Ik zou het niet doen.

de honden blaffen... | 30-07-17 | 01:19

@knutsel_ | 30-07-17 | 01:14
Krijg je een foutmelding van de site?
Zonder http: www.geenstijl.nl
Met http: www.geenstijl.nl

VerenigingVanDieven | 30-07-17 | 01:18

@ Zapata10 | 30-07-17 | 01:12 Jij bent ook een zwitsal, probeer jij eens een link te plempen aub?

knutsel_ | 30-07-17 | 01:18

@Ongebluste
Hasta lluego vanaf mijn vakantieadres!
Ennuh zuig ze ;-)

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 01:17

Kan iemand trouwens verifiëren of de verhalen kloppen over de 12 verplichte vaccinaties voor kinderen in Italië en binnenkort Frankrijk (inclusief de verhalen over miljoenen die de straat op gaan om te protesteren)?

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:14

@ VerenigingVanDieven | 30-07-17 | 01:12 Dan plaatst hij de hele tegel niet...

knutsel_ | 30-07-17 | 01:14

@ LuckyGirl | 30-07-17 | 01:10 Ja...

knutsel_ | 30-07-17 | 01:13

Zucht, twee totaal verdwaasde figuren die elkaar bevestigen in denkbeelden die ook maar niemand een drol interesseert.
Als ze de keuze zouden hebben tussen het redden van het Europese project of hun eigen belangrijkheid dan zouden ze voor het laatste kiezen. Ik heb de macht niet en wil die macht ook niet hebben, maar als het aan mij zou liggen dan zouden dit soort van slappe ouwehoeren de rest van hun leven mogen doorbrengen op een geïsoleerde kolonie op Mars. Al was het maar zodat ik verschoond blijf van hun oeverloze gezwam.

Zapata10 | 30-07-17 | 01:12

@ de honden blaffen... | 30-07-17 | 01:10 Lol. Met custom ventielen.

knutsel_ | 30-07-17 | 01:12

@knutsel_ | 30-07-17 | 01:07
Je bent de http vergeten.

VerenigingVanDieven | 30-07-17 | 01:12

knutsel_ | 30-07-17 | 01:07:
WTF?
Ik heb net het adres van jouw tegel gecopy/pasted en er zelf een backslash achter getypt?
Werkt mijn link wel bij jou?

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:10

knutsel_ | 30-07-17 | 01:02
Dat is een Koenders saxofoon, speciaal model.

de honden blaffen... | 30-07-17 | 01:10

Misschien kunnen zwitsals geen links plaatsen?

knutsel_ | 30-07-17 | 01:08

Watching the Wheels | 30-07-17 | 00:54:
Hopelijk gebruiken ze nog steeds cadmium als kleurstof.

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:07

nee dus

knutsel_ | 30-07-17 | 01:07

knutsel_ | 30-07-17 | 01:02
Een backslash erachter plakken!

LuckyGirl | 30-07-17 | 01:05

Fuck de EU, Rusland rules!

Brainder | 30-07-17 | 01:02

Guy met zijn grafzerkbek moet zijn grafzerkbek houden. Ik ben nog nooit zo anti EU geweest als nu.

Dirk III | 30-07-17 | 01:02

Als je LSD trip helemaal verkeerd gaat ziet Guy er precies hetzelfde uit!

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:58

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:48
Dat Koenders geen saxofoon van een trompet kan onderscheiden, is geen verrassing.

de honden blaffen... | 30-07-17 | 00:56

@ lingo star | 30-07-17 | 00:23
Geen domme mensen :) ?

Watching the Wheels | 30-07-17 | 00:55

@ LuckyGirl | 30-07-17 | 00:44
Er staan nergens plassen op het pad, dus ze hebben die gele regenjassen vooral aangedaan voor de uitstraling "van ons gaat geen gevaar uit" ... middagje snoeien met de sociale werkplaats en ondertussen slopen ze werkelijk alles.

Watching the Wheels | 30-07-17 | 00:54

Vieze eurofielen.

Drs. Paco P. | 30-07-17 | 00:54

La Bailaora | 30-07-17 | 00:20:
Ja, scherp.

lingo star | 30-07-17 | 00:23:
Beetje jammer ja, vooral omdat Miles geen saxofoon speelde.

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:48

@P-unit | 29-07-17 | 23:16
Dat is een zorgvuldig gecultiveerd imago. Zie bv. Spekman, die op een havenarbeider wil lijken. In het geval van Verhofstadt probeert deze psychopaat zijn ware natuur te camoufleren door op een nar te lijken.

VerenigingVanDieven | 30-07-17 | 00:47

Het is inmiddels overduidelijk dat politici nog niet in staat zijn ëën land zorgvuldig te besturen.
Laat staan een coalitie van 28 landen die allemaal verschillende wensen en belangen hebben.
Hoogmoed komt voor de val.

de honden blaffen... | 30-07-17 | 00:45

@Watching the Wheels | 30-07-17 | 00:42:
LOL!

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:44

NL wordt weer Eurofiel?
Grappig genoeg beseffen ze niet dat Eurofiel een scheldwoord is.
Eurosensueel of Eurodeformatief mag ook.

LuckyGirl | 30-07-17 | 00:43

Levensmotto van Verhofstadt en De Wijk: "We're not happy, till you're not happy".

Watching the Wheels | 30-07-17 | 00:42

Het zal toch wel een keer lukken youtube.com/watch?v=232JKAc-JZ8&list=RD232JKAc-JZ8

knutsel_ | 30-07-17 | 00:40

Bedankt voor de waarschuwing GS!

Dirk III | 30-07-17 | 00:39

Verhofstadt voelt dat het Nederlandse Volk weer eurofieler begint te worden. Ik voel juist een haast onweerstaanbare behoefte hem in zijn bek te schijten.

dysdiadochokinese | 30-07-17 | 00:38

Op 1 min 03 sec. leek het even alsof Jochem Myjer die De Wijk even op z'n hoofd sloeg. Ter vergelijking youtu.be/9n-EZQvlonM?t=16

Watching the Wheels | 30-07-17 | 00:37

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 00:13
Goed dat je dat doet. Er is alle ruimte voor om die aandacht niet alleen te hoeven opbrengen.
Niet teveel aandacht aan mijn gezuig besteden, maar lekker slapen, ze zijn morgen weer vroeg wakker.
Welterusten. :)

Ongeblustekalk | 30-07-17 | 00:34

Noem me ouderwets, maar ik vind dat de liefde van twee kanten moet komen. Momenteel is de liefde van Verhofstadt c.s. zó eenzijdig en zó opdringerig dat je eerder van een wurgende omhelzing of een verkrachting kunt spreken dan van liefde. Als de EU-boys geliefd willen worden moeten ze het volk verleiden. Dat doen ze niet. Ze stelen ons geld, zetten de voordeur en de achterdeur open en wijzen inbrekers en andere rovers de weg. En dan eisen ze ook nog liefde. Tuurlijk, jongens.

JvanDeventer | 30-07-17 | 00:28

Stijl-vol | 29-07-17 | 23:03
Die heb ik in de bios gezien. Voor een Nederlandse film best wel een goede film, ik heb me toen wel vermaakt.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 00:27

Ik heb tot nu toe twee uitzendingen gezien. Een waarin Bert Koenders vertelt dat hij net zo saxofoon wil spelen als Miles Davis (een beetje jammer) en nu deze uitzending. Het valt toch tegen. Teveel entertainment eromheen, ik wil ze niet plantjes zien kijken of zien fietsen. Het is geen villa Felderhof. Ik wil experts horen over geopolitiek. Ik luister liever naar de podcast van Boekestijn en De Wijk, ik ben het niet met ze eens, maar het zijn natuurlijk geen domme mensen. Misschien is die uitzending met die Rus nog interessant, maar ik vrees dat de huidige opzet leidt tot niemendalletjes.

Rest In Privacy | 30-07-17 | 00:23

therealbraindump | 29-07-17 | 23:51
Je hebt gelijk, maar Guy ook. Behalve de euro is de EU erg slordig omgegaan met het aannemen van nieuwe leden. Landen die er nog lang niet klaar voor waren werden toegelaten onder het motto: als ze eenmaal lid zijn van de EU dan voldoen ze ineens sneller aan de voorwaarden. Dus hebben nze totaal corrupte landen naar binnen gehengeld. En ze hebben er geen greep meer op. Zie Polen, zie visegradlanden.

Graaf van Egmont | 30-07-17 | 00:21

Verhofstadt voer voor een fixe nachtmerrie.

xiuxiu | 30-07-17 | 00:20

Ik wou dat Verhofstadt de wijk nam.
Lewis Lewinsky | 29-07-17 | 22:52
Dit moet ik even herhalen. Wat een prima vondst.

La Bailaora | 30-07-17 | 00:20

Als je het geld in eenheden verandert ipv guldens en euros had ik met de gulden als eenheid nog steeds bijna het dubbele van wat ik nu heb.
En we zijn 16 jaar verder en een euro is nu qua waarde hetzelfde als een gulden toen.
Ik ging van 14 gulden naar nog maar 6 euro. En het loon is echt niet verdubbeld in de afgelopen tijd
Ik heb dus nog steeds veel minder eenheden te besteden en een hele hoop mensen om me heen ook.
Ik schat zo'n 70 procent van de bevolking.
De 30 procent graaiers aan de top en een gedeelte van de middenstand zijn er zwaar erop vooruit gegaan.
Zoals een vriend van me met een winkel die letterlijk alle prijzen van dag één van gulden gewoon naar euro omzette. Niks omrekenen. Letterlijk alles verdubbelen.
En de hele horeca en de gemeentes deden het allemaal. Kermis, pretparken, dancepartys, noem maar op.
We zijn genaaid met die stink euro. Het is zo makkelijk te bewijzen.
Ik heb het net gedaan.

klinkklaar | 30-07-17 | 00:18

@ Jan Dribbel | 30-07-17 | 00:10
Het lukt. Een link van een jankende reaguurder.

Jan Dribbel | 30-07-17 | 00:14

@Ongebluste 23:25
De sense in mijn leven bestaat voor een groot deel uit het letten op anderen nl. onze kinderen.
Was iedereen maar zo common.

D-Fens_1963 | 30-07-17 | 00:13

Laat ze alle 3 eens een onwillige hond trainen, misschien komen ze dan tot inzicht.

kneuterzak | 30-07-17 | 00:12

Beste Guy, NEEN, U gaat dit zwaar verliezen!

krijgdetiefusmaar | 30-07-17 | 00:06

@ miko | 29-07-17 | 23:54 Hmm ja echt lekker werkt het nog niet.

knutsel_ | 30-07-17 | 00:05

De EU en Europa niet uitelkaar kunnen houden..
.
De hoogste tijd dat die alcoholische crackpipe-addict zijn pil van Drion inneemt.
.
De Toren van Babel a.ka. de EU gaat imploderen of exploderen, het wensdenken van een of andere totaal van de realiteit losgeslagen alcoholische randdebiel en zijn buk-laven gaat daar niks aan veranderen.
.
Sterph EU sterph!

Veni_Vidi_Vici | 30-07-17 | 00:02

Als Europa aan de buitenkant goed bewaakt wordt, dan zijn de open binnengrenzen geen probleem. Daarom moeten heel snel Eurosur en Frontex in werking treden/uitgevoerd worden. Weg met de massa migratie.

Rest In Privacy | 29-07-17 | 23:58

Nou nee, bijna iedereen verafschuwd de ultra-ondemocratische EU of heeft nul interesse in de EU

Bokito ergo sum | 29-07-17 | 23:57

knutsel_ | 29-07-17 | 23:12
Los van de lay-out is de hele site kut. Links kan ik niet meer plempen want dan krijg ik een melding dat mijn tegel niet geplaatst word. Scrollen naar beneden gaat heel vaak slecht. En op de tien baksels gaan er drie verloren.
En laat ik maar niet beginnen dat mijn tool ook niet meer werkt.
Ik kan wel janken.

miko | 29-07-17 | 23:54

Verhofstadt en van Baalen, het duo wat in Kiev zowat een Derde Wereldoorlog ontketende door een toespraak waar zelfs wijlen Joseph Goebbels nog een klein stijfje van zou krijgen...

Pollekelife | 29-07-17 | 23:54

Het was een hele opgave maar ik heb het gehele programma uitgekeken. De meest absurde opmerking van Verhofstadt was dat Europa, terwijl hij eigenlijk EU had moeten zeggen, altijd enthousiast begint aan allerlei samenwerkingsverbanden zonder dat de randvoorwaarden goed zijn ingevuld, m.i. een totale kul redenering. Bij de invoering van de Euro wist men donders goed dat een politieke unie een voorwaarde was voor het succes van de muntunie. Maar omdat er destijds te weinig draagvlak was voor een politieke unie heeft men dit willens en weten maar verzwegen, onder druk wordt alles immers vloeibaar. De Euro is aan de Nederlanders verkocht als een project dat er voor zou zorgen dat je geen geld meer hoefde te wisselen bij de grens..

therealbraindump | 29-07-17 | 23:51

Walgelijk mannetje die Gay, eh Guy van een walgelijke instelling genaamd EU(SSR). Ze hebben de Nederlanders gouden bergen beloofd maar het klootjesvolk heeft het vele malen slechter gekregen als voor de EU. We zijn keihard genaaid met de Euro. Het klootjesvolk moet keihard werken om alle rekeningen maar te kunnen betalen. Wat een kleautsacken daar in Brussel. Ik hoop dat ze morgen allemaal deaud vallen, dat scheelt een hoop geld wat wij met z'n allen op moeten hoesten.

WitteGrunneger | 29-07-17 | 23:38

In mijn portiek liggen crackverslaafden met een beter gebit dan Verhofstadt.
En zelfs wat ze uitkramen is minder insane dan die nsb-belg.

geile debiel | 29-07-17 | 23:37

Op zich is een Europese unie geen gek idee, maar de uitvoering door de huidige generatie totaal corrupte bestuurders in Brussel zorgt ervoor dat mensen zich walgend ee vanaf keren, en dat verdient het idee an sich zeker niet.

Mather | 29-07-17 | 23:31

Of zou die Verhofstadt crack roken verklaard het gebit en de waanideeën man man

P-unit | 29-07-17 | 23:31

De gedachtengang van Verhofstadt is inderdaad net zo smerig en als zijn gebit en zo ondoordacht als zijn extreem smoezelige voorkomen.
Als je zegt dat het een zwerver was die ze hebben uitgenodigd is dan geloof ik het ook.
Wat een vies mannetje.
De vieze man van van Kooten en de Bie is er niks bij.
Zou hij ook balluuh in se buick hebbe?

klinkklaar | 29-07-17 | 23:29

Gebitman zei dat 70% van de mensen de euro wel ziet zitten, gebitman zegt een hele boel moeilijke dingen. Maar de moeilijkste heb ik niet gehoord, en die gaat t meeste pijn doen. Maar dat was ook niet chique om in deze setting het over islamisering en terrorisme te gaan zitten ouwehoeren. Of was ik te laat ingeschakeld?

rattenvanger XL | 29-07-17 | 23:28

Tsja, het EU project. Beter kun je een soort van Volkenbond oprichten met alle landen ter wereld (behalve natuurlijk Taiwan en Israel) voor Vrede en dan Saoudi Arabie voorzitter maken van de Commissies Vrouwenrechten en Mensenrechten. Dan komen we er wel.

Piet Karbiet | 29-07-17 | 23:28

Ik weet niet hoe je dat noemt
klinkklaar | 29-07-17 | 23:19
Dat noem je gezond verstand.

Baski | 29-07-17 | 23:26

Geen zin, geen tijd, ik heb de voorkeur aan het 'Collectie geheugen' op RTL-4 met Theo Hiddema gegeven.

OR-lid | 29-07-17 | 23:26

Ik zie nu Hiddema op RTL--4.
Die zat toch achter de wegkijkmuur van de deugmedia.

Jan Dribbel | 29-07-17 | 23:26

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 23:13
Je zou eens wat minder op een ander moeten letten, maar meer de eigen situatie analyseren.
Jij zou eens aan de man moeten, voor wat common sense in je leven.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 23:25

Kan een dokter in de zaal uitleggen hoe het zit met de bloedsomloop van Verhofstadt en Juncker? Toevoer naar de hersenen lijkt me al jaren gestopt, toch blijft dat hart de rotte boel nog aanzwengelen. Wat is het recept? Infuus van verdomd goede wijn?

kapoerewiet | 29-07-17 | 23:23

Verhofnar met stonehenge gebit is een maniakale idioot van ongekende omvang.
Er zijn gekken, er zijn dwazen in de politiek maar Veronbeschoftstad verslaat ze allemaal. En zijn grootste aanbidder: Pechtold, opdat u weet van wie die D'66 druipkaars het geleerd heeft. Soort zoekt soort.

Memek | 29-07-17 | 23:23

Deaud moet ie. Deuad. Ga nu eens deuad!

Piet Karbiet | 29-07-17 | 23:21

Verhofstadt wordt door niemand serieus genomen.
Behalve door een paar stalinistische eurofielen zoals Pechtold.

Jan Dribbel | 29-07-17 | 23:20

Ik wordt nog eerder een Necrofiel dan een Eurofiel.
Even uitleggen dat ik necrofilie wel zo'n beetje het allerwalgelijkste vieste en smerigste is wat ik kan bedenken met het fiel op het eind.
Dan weet U tenminste waar ik op doel.
Ik kan wel over het graf heen pissen van een vent als Verhofstadt.
Ik weet niet hoe je dat noemt maar het is geen eurofilie geloof ik.

klinkklaar | 29-07-17 | 23:19

"Je moet nu zeggen: de LHGTBQWERTYUIOP ASDFZXCVB gemeenschap"
Lefgozer | 29-07-17 | 23:09
Je weet toch wel dat je nu de JKNM gemeenschap beledigt..?

Rest In Privacy | 29-07-17 | 23:18

Iedereen eurofiel... over schelden gesproken...

Kris | 29-07-17 | 23:18

Lefgozer | 29-07-17 | 23:09
sjesus

bjusterbaarlik | 29-07-17 | 23:16

Waarom laat die man niks aan zijn gebit doen. Dat straalt tochgeen vertrouwen uit... maar goed hij hoeft zich dan ook amper te verantwoorden. Ik denk vaak hoe de fuck zijn we in deze situatie beland met zijn allen en hoe komen we er weer uit.

P-unit | 29-07-17 | 23:16

Lefgozer | 29-07-17 | 23:09
U speelt met uw leven.
U daagt Joris uit.

Jan Dribbel | 29-07-17 | 23:15

@Ongebluste 22:59
U begint alweer aardig in verschrijvingen te vervallen, alweer lekker aan de rosé gezeten zeker?
Mijn advies; neem eens wat water tussendoor.
Dat blust lekker.

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 23:13

Hmm links werken niet meer?

knutsel_ | 29-07-17 | 23:12

Beter naar Canvas kijken, Johnny Cash.

de honden blaffen... | 29-07-17 | 23:11

De onafhankelijke landen in de rest van de wereld kijken toe en zien in Europa precies wat ze niet moeten doen.

miko | 29-07-17 | 23:10
-weggejorist-
Lefgozer | 29-07-17 | 23:09

Dit moet satire zijn. Een soort Van Kooten en De Bie.

brutus68 | 29-07-17 | 23:07

De Belg met de rotte tandjes en verrotte hersentjes erkent dat de EU niet werkt. Hij weet dat besluitvorming waarbij 28 lidstaten het eens moeten zijn, niet werkt.

Met mijn meer dan 40 jaar ervaring in de internationale handel kan ik gerust zeggen:
Het enige voordeel van de EU is de douaneunie. Vrij verkeer van goederen.

Vrij verkeer van personen is een ramp, en een gezamelijke munt, zonder een gezamelijke ministerie van financiën is fietsen op de rand van een emmer. Of je flikkert eraf, of je flikkert erin. Waanzin. Een project gedoemd om te mislukken.

Soevereine landen met eigen grenzen zonder importheffing is een zegen.

Landen zonder grenzen waarbij iedere kansloze sloeber uit de derde wereld niet alleen zo binnen kan wandelen, maar bovendien wordt verwelkomt als het neefje van de paus, is pure zelfmoord.

Rest In Privacy | 29-07-17 | 23:06

Kan iemand verhofstadt vertellen dat de eurofiele partijen in totaal flink hebben verloren bij de afgelopen verkiezingen? Hij lijkt het tegenovergestelde te denken.

WimCock | 29-07-17 | 23:05

Zelfs de film Sneekweek is beter.

Stijl-vol | 29-07-17 | 23:03

Jongens, mag ik iets over jullie nieuwe layout zeggen? Vroeger kon ik op de spatiebalk (op zo'n ouderwetse PC) drukken om naar de volgende pagina te gaan. Nu ligt die kekke zwarte balk over een deel van de pagina heen en mis je dus telkens een paar regels. En dat is zwaar kut, want dan moet je dus telkens de scrollbar gebruiken. Is daar iets aan te doen?

Opslag Medium | 29-07-17 | 23:01

Ik denk dat Guy een harde Brexit in zijn aars krijgt. Vindt hij of lekker ook.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 22:59

Zou het als Nederlandermop bedoeld zijn?

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 22:58

Het enige antwoord wat ik tot nu toe hoor is meer meer meer EU en minder minder minder natiestaten. Kots.

Von Mutzenbacher | 29-07-17 | 22:57

Tja, als een ander je geen aai over je bol geeft om dat je goed bezig bent voor de cluppie, dan moet je zelf maar gaan roepen dat jouw cluppie goed bezig is. En natuurlijk anderen die vinden dat je cluppie niet zo bezig is, die moet je wegzetten als mensen die het niet snappen. Het liefst met hier en daar een paar stigmatiserende woorden. Wellicht dat je dan alsnog die aai over je bol krijgt.

Rest In Privacy | 29-07-17 | 22:56

WimCock | 29-07-17 | 22:44
Nee man. Ik wordt gewoon een beetje verdrietig.

Spinazi | 29-07-17 | 22:56

Ik moet helaas overslaan, er staat een boom voor de satteliet schotel.
Bier!

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 22:55

De tv die iedereen zogenaamd uitzet en daarna twitter volkalkt met wat er nu weer op de teevisie was is ook nooit grappig.

vanBarchum | 29-07-17 | 22:54

Correctie:.... genderneutralen!

benjeallanggek | 29-07-17 | 22:54

Hoe vaker ik deze gekkies zie, hoe eurofober ik wordt! Wat een misselijke mannetjes... eh pardon... mensjes!

benjeallanggek | 29-07-17 | 22:53

Ik wou dat Verhofstadt de wijk nam.

Lewis Lewinsky | 29-07-17 | 22:52

Sneuderland.

vanBarchum | 29-07-17 | 22:52

KNETTER GEK. Verhofstadt heeft alle trekjes van een Psychopaat, vreselijk figuur.

Madrox | 29-07-17 | 22:51

Verhofstadt kent de munt zonder staat of bank niet, bitcoin bv.

2_amazing | 29-07-17 | 22:51

@geile debiel | 29-07-17 | 22:38
Net als de nederlandse bevolking, die bij iedere verkiezingen weer pro-EU stemt.

Slipsnifter | 29-07-17 | 22:50

Dit is het programma "Weg van de Wereld" en in de vorige uitzending hadden zij Sergej Karaganov te gast.

Dit is een verplicht kijk-, luister- & begrijpnummer voor ieder Nederlander en onze dwaallicht.. uh .. politici in het bijzonder, want dhr Karaganov neemt geen blad voor de mond.

Dhrn. De Wijk en Boekestijn hebben nauwelijks verweer. Boekestijn leek af en toe wel een betrapte schooljongen zoals hij stond te schuifelen met zijn voeten. Hoop dat hij het programma heeft teruggekeken en zich gerealiseerd heeft dat zijn lichaamstaal hem totaal verraden heeft ... en dan die scene met die handdoek op de borst na het zwemmen. Belachelijk en onbeschoft tegenover de gast! (Haat de regisseur hem of zo?)

(Programma heeft een lullig en duur format, beetje zuipen, zwemmen en vreten op een duur landgoed om een amicale sfeer te creëren of zo, kortom geldverkwisting van WNL, maar da's een ander verhaal.)
Sub omni canone trouwens voor dhr. (sic) Verhofstadt

Evocatus | 29-07-17 | 22:47

Klinkt als een dreigement

WimCock | 29-07-17 | 22:44

Mooi man, al die mensen met een voltooid leven.

Spinazi | 29-07-17 | 22:44

Bindend kijkadvies: kijk eens in uw boekenkast.

Stijlicoon | 29-07-17 | 22:42

nou ben ik niet representatief voor heel NL, verre van, maar ik heb toch niet het gevoel dat NL Eurofiel wordt, integendeel. Natuurlijk heb ik niet gekeken, ben wel gek, maar niet goed

happyfamilyman | 29-07-17 | 22:41

Die lui lijden aan ernstige vorm van hersenrot

geile debiel | 29-07-17 | 22:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland