Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gendergedram. En dan nu de realiteit

Om te compenseren voor de paar chronisch intoleranten die er nog zijn, wordt wel van de rest geëist om zich nóg inclusiever op te stellen. Dus ben je ineens weer een halve homofoob als je een homo een homo noemt, in plaats van een "LHBTQWERTYIKEA" of wat de regenboogregels ook dicteren nowadays. Fine. Whatever. Uiteindelijk interesseert het de meeste Nederlanders geen zak of ze als 'mijnheer', 'mevrouw', 'geachte buurtbewoner' of 'beste reiziger' worden geadresseerd, noch hoe ze geacht worden anderen te adresseren.  Maar we hebben maar 1 ingezonden brief in het Parool nodig om te constateren: het haalt niets uit & het lost niets op. Orwelliaanse briefhoofdenbureaucratie of perronluidsprekerjargon uit de ambtelijke maakbaarheidskokers jaagt hooguit gender-goedwillenden tegen je in harnas. En dat is het probleem: de weg naar de marxistische hel is geplaveid met goede genderbedoelingen & formatie bespelende D66 regenboogakkoorden. Als je consequent de verkeerde mensen blijft aanspreken op hun gewenste gedrag, verandert het geen zak danwel spleet aan de dagelijkse  straatrealiteit van islamiserend Dramsterdam.

Reaguursels

Inloggen

Dan is hier de oplossing voor al die aanspreekproblemen :
Aanhef zoals dit : Beste l*llen en k*tten .
Laten we wel zijn : iedereen heeft zo'n ding

EvertsNL | 30-07-17 | 20:02

Stel voor dat matthijs met zijn dwdd verhuist naar at5. inteelt tv voor amsterdam. De rest van nederland waar het geld voor amsterdam wordt verdiend komt toch niet aan bod. Maken van amsterdam een soort vaticaan. Dan kan de rest van nederland gewoon doorleven en doorwerken.

Met alle respect maar Amsterdam voegt niets toe aan mijn leven en ik denk dat dit geldt voor veel nederlanders.

dolffie | 30-07-17 | 14:23

Ik voel me zowel man als vrouw, mag ik nu met mezelf trouwen?

Dick123 | 30-07-17 | 13:54

In biologisch opzicht kan de oplossing voor een correcte benoeming zijn: beschikt u over het chromosomenpaar 46,XY noemen we u bijvoorbeeld 'man', beschikt u over 46, XY dan noemen we u bijvoorbeeld 'vrouw', beschikt u over noch het een noch het ander, dan noemen we u bijvoorbeeld 'neutraal'. Is maar een idee...

devil13 | 30-07-17 | 10:16

Last train to transcentral!

rattenvanger XL | 29-07-17 | 20:35

Twan Flat 12.31-- toevallig sprak ik een tijdje terug zo'n stel, woonden in Ijburg, beide een bakfiets volgeladen met Diedericken, Rodericken, en Isabella's. Ze vonden mensen maar zeuren in A'dam, zij hadden immers geen last van die lui, geen vuiltje aan de lucht, en als je PVV stemde was je een smerige racist. Het toeval wil, dat men daar in die "keurige" wijk vluchtelingen wilde gaan onderbrengen. HOHO! Ineens waren ze een iets andere mening toegedaan, zgn. de kinderspleeplaats zou wellicht niet meer veilig zijn, en mss zou er wel ingebroken worden. Nb. zat zij later als voorzitster in de groep om de vluchtelingen tegen te houden..... Hahahahhaa, de d66 ertjes lieten hun ware smoel zien.

Wienerschnitzel mit | 29-07-17 | 19:39

Ergens midden jaren 80 sprak ik een badmeester in A'dam, die had er toen al contstant mot mee, met dat tyf.. volk. We zijn nu zeg 35 jaar verder, hele buurten herken je niet meer terug in NL-se steden, overgenomen door islam aanhangers. NLse winkels verdwenen, de islamiet boycot je waar, en haalt het bij een moslim. Buurten waar je je als Nederlander moeilijk staande kunt houden. Die lui in DH zien dat simpelweg niet, ze willen het niet zien, dus bestaat het niet. Mijnheer Wilders voelt haarfijn aan wat er speelt, maar moet tegen elke prijs gedwarsboomd worden. Intussen denk ik, dat er simpelweg een reden is waarom er nix aan gedaan is, en gedaan word, hoe kun je dit anders laten gebeuren? Intussen zijn die lui met zoveel, dat men bang is voor een opstand, wat als een vuur over zal slaan, door stad en land, en mss de burgeroorlog teweeg zal brengen, die er naar mijn gevoel al lange tijd in de lucht hangt.

Wienerschnitzel mit | 29-07-17 | 19:29

Wacht maar tot de grachtengordelieërs het niet meer leuk vinden in amsterdamned. Dat zal de emmer zijn die het zwembad doet overlopen.

rattenvanger XL | 29-07-17 | 19:10

Het leuke is dat nu iedereen die op het stadhuis aan het loket komt de ambtenaren nauwlettend in de gaten gaan houden op hoe ze aangesproken worden. Als de ambtenaar zegt dag meneer zeg jij: dag ambtenaar en vraag je hoe weet dat je dat ik mij niet gekwetst voel door met meneer aangesproken te worden? En zo trol je het gesprek eerst 10 minuten lang voor je het nieuwe paspoort of rijbewijs aanvraagt. Conducteurs/trices zullen ook zwaar in de zeik worden genomen.

Koonkluk Huis | 29-07-17 | 18:07

HertoginHoezoda | 29-07-17 | 16:30

Ah, ik lees dat u mij en mijn kennissenkring kent, en heeft kunnen vaststellen dat ik zou liegen over hetgeen de mij bekende transgenders verteld hebben? Goed onderbouwd ook, uw reactie. Welkom trouwens op GeenStijl, waar we graag met elkaar van mening mogen verschillen, vooral als u met onderbouwing komt.

Schaaldier | 29-07-17 | 18:04

kwark001 | 29-07-17 | 09:58

Lol, dat was nieuw voor mij. Het koste me der net een halve post terug typen. . Was wat tekst aan het selecteren.

Geen01 | 29-07-17 | 17:59

Amsterdam, of: Hoe de partij van de arbeid in 40 jaar tijd een prachtige stad de vernieling in hielp.

Zenzeo | 29-07-17 | 17:58

Was Mohammed een man of voelde hij zich alleen maar een man?

JvanDeventer | 29-07-17 | 17:38

Nederland belandt (of is het al) in de afgrond door links gedram, wegkijkerij, islampijperij, feminisering en LGHBTJADSFHBASGBASGASBH-bewegingen. Telkens wordt de aandacht gevestigd op totaal onbenullige dingen, want de gewone burger pesten is natuurlijker veel makkelijker dan bijvoorbeeld potenrammende Rifapiërs in het cachot te gooien.

Kipknots | 29-07-17 | 16:58

Dat gendergedoe, echt een giller.

lingo star | 29-07-17 | 16:58

Zijn wie je bent? 'Jezelf zijn' door je voor te doen als iemand van het andere geslacht. Kom op zeg. Hoe kun je van een ander verlangen jou te accepteren zoals je bent als je dat zelf niet eens doet.

HertoginHoezoda | 29-07-17 | 16:39

Schaaldier | 29-07-17 | 14:46

Wat een onzin. Dat hele COC is niks anders dan een verzameling 'andersgeaarde' cultgroepjes, Dat is de Realiteit.

HertoginHoezoda | 29-07-17 | 16:30

De transgenders wensen gerespecteerd te worden terwijl zij zichzelf in eerste instantie niet wilden respecteren...

dubbeltjeopznkant | 29-07-17 | 16:25

Hetzelfde volk wat de multicul stond toe te juichen ervaart nu wat dat inhoudt, veel plezier ermee!!

dutch bikkel | 29-07-17 | 16:11

Wij krijgen hier ook zo'n regenboogpad. Ik heb helemaal niets tegen welke gender dan ook, maar ik kots op dit soort verzinsels.
Als ze in elkaar worden geslagen of worden weggepest, weten bestuurders niet hoe ze weg moeten duiken, maar oh oh wat zijn ze met al die transgenders begaan. Al die afleidingsmanoeuvres om maar geen maatregelen te hoeven nemen. Mag ik een teiltje?!

Wachtmaar! | 29-07-17 | 16:05

Hear hear!

Noltie | 29-07-17 | 15:18

Er was een tijd dat je je als dame ook echt een dame voelde als je met de trein reisde. De conducteur vroeg beleefd "mag ik uw kaartje, mevrouw?", knipte er bijna onderdanig een gaatje in en overhandigde het dan weer met een galant gebaar. Vaak tikte hij dan nog een keer tegen de pet, en keek je gedienstig in de ogen. En als heer voelde je je behandeld als heer, als diezelfde conducteur, wederom op beleefde wijze, naar je kaartje vroeg.
Tegenwoordig moet je, als je met de trein gaat, accepteren dat je als vee wordt behandeld, en mag je blij zijn als je zonder al te veel vertraging van A naar B weet te komen.
Dus ja, het klopt wel dat men dat beleefde "dames en heren" heeft geschrapt. Fluwelen bekleding heeft plaatsgemaakt voor harde hufterproof plastic. Voor de NS zijn wij allen hufters.

Schoorsteenveger | 29-07-17 | 15:11

Schaaldier | 29-07-17 | 14:46
Inderdaad. Ik heb al meerdere hartenkreten gelezen van transgenders die benadrukken dat er niet namens hen gesproken wordt. Het is weer zo'n cultgroep die dit zich toegeëigend heeft.
De enige transgender die ik ken, fleurde helemaal op toen ik haar aansprak met mevrouw. Alhoewel ze er niet als zodanig uit zag. Verre van eigenlijk....

Graaf van Egmont | 29-07-17 | 14:54

Het gedram komt zoals gewoonlijk nooit van de betreffende doelgroep zelf, maar van de overheid. De eersten die daar intrappen zijn zoals gewoonlijk altijd sneeuwvlokjes. De transgenders die ik persoonlijk ken, hebben een uitgesproken gevoel van man zijn danwel vrouw zijn. Ze zijn blij als het tussenliggende deel ter transformatie voorbij is. Echt, deze mensen zijn niét de drammers.

Schaaldier | 29-07-17 | 14:46

concentreert ...

Kim-Jung-Un | 29-07-17 | 14:27

-weggejorist-
Kim-Jung-Un | 29-07-17 | 10:44

Ik snap het niet. Ik zei alleen maar dat het strategisch niet verkeerd is als alles zich concentreed in de grooststeden ...

Kim-Jung-Un | 29-07-17 | 14:23

Sjefke7807 | 29-07-17 | 14:09
Mijn dank is groot.

Der Paulie | 29-07-17 | 14:21

Amsterdam is het malle junkie- Disneyland van Nederland geworden.
Geen normaal denkend mens wil er nog wonen.

Toeristen vinden het curieus maar zijn blij na afloop van hun wip/zuip/rook/en spuittrip weer gewoon naar de beschaafde wereld te kunnen terugkeren,
in de hoop dat hun lichamelijke en geestelijke gezondheid niet al te veel geleden heeft.

Onlangs was ik van dienstwege terug in de stad waar ik heb gestudeerd en ik wist niet hoe snel ik weer de benen moest nemen.

Je wilt daar als beschaafd mens niet mee vereenzelvigd worden.
Ik ga dus vanaf nu ook niet meer per trein.

Ik ben namelijk een meneer en wens als zodanig aangesproken te worden.
PUNT.

mallekater | 29-07-17 | 14:20

De grote strijd binnen de ’A t/m Z – menschen’ gaat nog komen. Tussen de ‘zich ombouwende transgenders’ en de ‘feministische lesbischen’. Transgenders stellen, dat het verschil tussen man en vrouw tot in de laatste schakeling van hun innerlijk bestaat. Want daardoor kan iemand ontdekken, weliswaar biologisch te zijn geboren als jongen of meisje, maar dat toch blijkt, dat innerlijk iemand in ’t verkeerde lichaam zit, en eigenlijk van de andere sekse is. Conclusie; transgenders nemen de verschillen als uitgangspunt. Want anders zou er geen reden zijn om alsnog van sekse te willen veranderen zodat iedereen man in ’n mannenlichaam wordt; en iedereen vrouw in ’n vrouwenlichaam (als je al die hormonale en operatieve stappen wilt zetten natuurlijk). Maar feministische lesbischen stellen, dat er eigenlijk en wezenlijk aan de binnenkant van de hoofden géén verschil bestaat tussen de mannen en de vrouwen. En dat ’t slechts de opvoedende en oneerlijke maatschappij is, die de principiële gelijkheid tussen de seksen ontkent. Ofwel, dat er weliswaar biologisch sekse-verschillen bestaan, maar dat de verschillende behandeling naar gender oneerlijk is. Want alle mannen en vrouwen zijn innerlijk immers ‘gelijk’. Het kamp van de A t/m Z-mensen zal dus binnen eigen gelederen een volle strijd opleveren; de verschil-verdedigers tegenover de gelijksheids-stellers.

Der Paulie | 29-07-17 | 14:18

@Der Paulie | 29-07-17 | 13:59
Wat ik van andere reaguurders begrepen heb is dat als je meer als 9x op het "naar links" pijltje drukt die hinderlijke trol langs komt stuiteren. Dus niet meer zoveel naar links wijzen zeg maar^^

Sjefke7807 | 29-07-17 | 14:09

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 13:47

Als marsmannetjes de mensheid uitgeroeid en zich op aarde gevestigd hebben dan is de aarde nog steeds de aarde, in dat opzicht zal amsterdam altijd amsterdam zijn, tenzij de naam opgeheven wordt.

"Maar hoe nu verder he?"

Er is iig geen weg terug, amsterdam is gevallen en zal nooit meer worden zoals het ooit was. Dan kan wel van alles verzonnen worden zoals dat alles veranderlijk is maar als bv in marakech enkel nog vissers uit urk in klederdracht en klompen rondlopen dan kan je met recht zeggen dat marakech niet meer dezelfde is. En dat is met amsterdam gebeurd, die conclusie kan je trekken zonder er verder een waardeoordeel aan te koppelen. Sommigen vinden het misschien helemaal te gek.

Dick123 | 29-07-17 | 14:04

Eh, even off topic.
Kan iemand mij informeren over de hinderlijke 'hack' van tijdens 't schrijven van 'n tegel, dat ineens 't beeld roze wordt, en er 'n stuiterend balletje verschijnt met daarin de foto van Jolo'Joop , die z'n middelvinger opsteekt..
Is die kwal te vermijden, weg te houden?

Der Paulie | 29-07-17 | 13:59

@Dick123 13:06
Maar hoe nu verder he?
Ben het grotendeels met uw plempsel eens tot op de stelling dat Amsterdam Amsterdam niet meer zou zijn.
Amsterdam is uiteraard nog Amsterdam, alleen is de etniciteit van de gemiddelde Amsterdammer ietwat veranderd.
En natuurlijk gebeurt dat en dat zal waarschijnlijk altijd zo blijven gaan.
Totdat een totalitaire machthebber zegt en nu is het genoeg en iets als stadswallen hersteld en gaat bepalen wie wel of niet toegelaten wordt.
Kijk, en dan geraken we ergens; terug naar ouderwetse stadstaten!
Een hoop gezwets natuurlijk (en in hoge mate off topic) maar ik ben eerlijk gezegd het herhalen van zetten een beetje beu.
Rechtsgetinte vuilspuiterij over etnische en religieuze bedreigingen zonder werkelijk realistische toekomst gerichte werkbare oplossingen.
Regeren is vooruitzien en aub; een koninkrijk voor een oplossing !
Of dan toch op zn minst voor een fatsoenlijke visie.

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 13:47

We leven inmiddels in twee parallelle wereld, de ene is die van de maakbare samenleving, de andere is die van de werkelijkheid zoals die zich aan ons voordoet. En al diegenen die vanuit hun ideologische achtergrond hardnekkig blijven geloven in de doctrine die zegt dat onze samenleving maakbaar móet zijn verkeren steeds meer in een toestand van halfslaap, en slaapwandelen over de perrons, in de studio's der praatprgramma's en op de redactiekamers van kranten en opiniebladen. Ze nemen hun dromen voor werkelijkheid aan, en kijken halsstarrig weg van wat zich aan hen opdringt. Ze trekken als beste reizigers door het land dat Multikul heet. Hun trein is altijd precies op tijd, er is altijd plaats en in de stilte-coupé wordt vroom maar fanatiek gebeden.

Schoorsteenveger | 29-07-17 | 13:45

En hoe moet dat nou met kattenvrouwtjes, paardenmeisjes en ballenjongens?

El-Es | 29-07-17 | 13:44

Goede constatering. Bezopen om goedwillenden gewenst gedrag op te dringen als kwaadwillenden cultuur- en volkerenmoordend hun zin doordrammen.

van heinde en verre | 29-07-17 | 13:44

Zodra we al die afwijkelingen de 'a t/m z-mensen' noemen, en iedereen gehoord is, kan niemand zich meer beledigd voelen.
Die 'oplossing' is geleend van de oude Romeinen, die ook te maken kregen met eindeloos gezeur over 't ontbreken van 'n zoveelste tempel voor de ene of andere god. 'Want ze hadden allemaal recht op hun tempel', hoeveel er ook in omloop waren om te worden geëerd in hun eigen tempeltje.
Die Romeinen bouwden toen een tempel met als opschrift: 'voor de onbekende en vergeten god'. Direct daarop stopte het gezeik van 'n nieuweling, 'die ook aandacht wilde hebben voor zijn 'Boengha-Boengha-god'.
Als we voortaan snel en makkelijk spreken over a t/m z - mensen, snapt iedereen, dat 't iemand uit die bijzondere aandachtsgroep is, en hoeven we ons niet meer bezig te houden met 'n nep-emotie van een aandachtstrekker. Want iedereen wordt heus, echt waar, eerlijk, bedoeld binnen die reeks van a t/m z.

Der Paulie | 29-07-17 | 13:39

Zijn er "een paar chronisch intoleranten" of komt discriminatie meer voor dan we denken?

Mannes | 29-07-17 | 13:33

Ik ben zo benieuwd naar de kersttoespraak van Willem v: "Beste horigen, ....."

Tjemig | 29-07-17 | 13:32

Ik stel voor dat we al die afwijkelingen van de hetero-normalen voortaan de 'a t/m z-mensen' noemen.
Dan zijn we niemand vergeten.
Dan kunnen de jankeballen onder hen (het zijn niet allemaal jankeballen natuurlijk; ik scheer ze niet over één kam; maar 't komt vóór, toch?)
en dan kunnen we verder gaan met waar we 't over willen hebben, in plaats van achteraf weer te horen krijgen, dat 'n vergeten groep zich vreselijk beledigt voelt; wegens geen aandacht, terwijl hun verborgen leed (houden zo), toch heel zwaar is.
Kijk, wij gaan er dan op vooruit.
Dan hoeven we de homo's, de lesbischen en de twijfelaars tussen 't ene en de andere sekse-mogelijkheid niet meer apart bij de naam te noemen.

Der Paulie | 29-07-17 | 13:29

En omdat we allemaal mens zijn, kunnen we de genderdiscussie ook doortrekken naar nationaliteit. Een Nederlander is geen Nederlander maar een aardbewoner (bewoonster) evenals een Tsjaad, Thai, Cambodjaan, Argentijn, Duitser, Koreaan (N-Z) of een Nigerijn etc.

mohammmedtriplem | 29-07-17 | 13:22

Je kunt niet tegelijk moslims knuffelen en gelijkheidsprincipes verdedigen. Dit is zo overduidelijk dat er slechts twee dingen waar kunnen zijn over islamofielen: 1. hun cognitief vermogen is zo slecht dat ze dit niet kunnen bevatten (domheid); 2. ze hebben eigenlijk ook een afkeer tegen homo's en een sterke hang naar hiërarchie en onderwerping, en gebruiken islam om daarvoor niet openlijk uit te komen.

Bulloch | 29-07-17 | 13:20

Hoe unieker we gevonden willen worden, des te algemener worden we aangesproken en des te afstandelijker we behandeld kunnen worden door de overheid.
Want een beest dat je na aan het hart staat is moeilijker te slachten dan een anoniem beest in een megastal. Of hebben we inmiddels al een dag van nationale rouw gehad voor de varkens die onlangs omkwamen bij de brand in die megastal?
.
De overheid doet het voorkomen alsof ze zich uitspreekt voor het individu maar plaatst zich, door het individu te veralgemeniseren, steeds verder van de burger af.

Johanvb | 29-07-17 | 13:17

chicago river | 29-07-17 | 09:55

Over die pinquïns: toen er een vrouwtje in de groep werd geïntroduceerd, gingen de mannetjes met elkaar op de vuist om de gunsten van het vrouwtje.

Arachne | 29-07-17 | 13:16

Mark_D_NL | 29-07-17 | 12:37

Amsterdam is allang gevallen, originele amsterdammers in amsterdam zijn op een hand te tellen en zijn feitelijk de losers die het niet gelukt is de stad te verlaten. De blanke man die gister in de metro doodgestoken is was het slachtoffer van wat ze een hate crime noemen wanneer de dader blank en het slachtoffer zwart is, in die metrolijn moet je blanken met een vergrootglas zoeken. Nee, amsterdam is amsterdam niet meer. De binnenstad is een themapark voor toeristen geworden die enkel nog door getinte taxichauffeurs vervoerd kunnen worden en waar zelfs de uitbaters van souvenirshops die klompen en tulpen uit amsterdam verkopen getint zijn. En dat noemen ze dan diversiteit en inclusief terwijl het onderhand in elke grote stad van west-europa van hetzelfde laken een pak is.

Dick123 | 29-07-17 | 13:06

Wanneer je maar tolerant blijft naar intolerantie zal uiteindelijk alle tolerantie verdwijnen....

Sjefke7807 | 29-07-17 | 13:01

@Dick123 | 29-07-17 | 12:37
"Beste" zou ik zeker niet zeggen!
Dat zou impliceren dat alle aardlingen even goed zijn.
Dat is uiterst kwetsend voor moslims, die zichzelf als superieur beschouwen.

Slipsnifter | 29-07-17 | 12:55

@Piet Karbiet 12:34
Ik herhaal het nog maar weer eens; als u maar lang genoeg normaal blijft wordt u vanzelf verward.

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 12:52

@Mark_D 12:37
Waarom zouden ze in vredesnaam Amsterdam verlaten als ze daar geboren én getogen zijn?
Wat dat betreft is Amsterdam (en waar niet al meer) allang gevallen.

D-Fens_1963 | 29-07-17 | 12:49

Doe de vangrail op de a 10 aan de linker kant een metertje of 6 omhoog en sluit de toe en afritten.
De mexicanen betalen toch... of was ik nu weer iemand anders/

medelmo | 29-07-17 | 12:47

Gazamsterdam.
--
Veel geluk waneeer je daar woont. Want je denkt toch niet dat die Mocro's and ander islam tuig Amsterdam verlaten zonder slag of stoot...
--
En wanneer de overheid gaat ingrijpen, mocht dat ooit gebeuren, dan zal de agressie en haat zich keren tegen de gewone man en vrouw. Want dat zijn immers ook kufars. En dit weet den overheid dus, spagaat...
--
Amsterdam zal vallen. En dat duurt niet lang meer.

Mark_D_NL | 29-07-17 | 12:37

Ze moeten omroepen 'beste aardlingen'. En dan wel heel hard duimen dat de aarde als enige leven herbergt want anders ben je toch zwaar aan het uitsluiten en zeer kwetsend bezig.

Dick123 | 29-07-17 | 12:37

Ik ben in de war. Mag je nog wel het EK Vrouwenvoetbal zeggen? WEURO 2017.
Of moet je nu Mensenvoetbal schrijven?

Piet Karbiet | 29-07-17 | 12:34

EefjeWentelteefje | 29-07-17 | 11:49

Dankjewel! En ja, mevrouw is de juiste aanspreekvorm

Naomi71 | 29-07-17 | 12:32

Het hoeft idd niet eens zo lang te duren voordat de bakfietsmoeder en hipsterlullo met baard krijsend Amsterdam verlaten omdat de werkelijkheid op straat toch niet helemaal overeenkomt met de natte multicul-droom.

Twan_Flat | 29-07-17 | 12:31

Al die stemmers die denken dat progressief een antwoord is op alles verpesten het voor heel Nederland / heel europa... bedankt.

Stop met het stemmen op: PVDA, CDA, VVD, D66, GL. De volksverlakker vertegenwoordigen de burgers niet.

Snarfie123 | 29-07-17 | 12:30

In de brief van Peter van Aalst benoemt hij het probleem door het ''wel knielen in de moskee'' te benoemen. Echter wordt er met geen enkel woord gerept over ''Marokkaanse jongeren''. Het zijn niet de Turkse jongeren maar de Noord-Afrikaanse jongens die stelselmatig homo's in elkaar rossen.

mohammmedtriplem | 29-07-17 | 12:28

Excuus; verkeerde topic...

Joffri | 29-07-17 | 12:27
-weggejorist-
Joffri | 29-07-17 | 12:26

@ ST18 | 29-07-17 | 11:55
.
Logisch, want Christenen waren bekrompen en Moslims zijn ruimdenkend. Vandaar dat 'cabareties' nooit grappen maken over moslims.
.
Misschien heeft het er wel een klein beetje mee te maken dat grappen maken over moslims vervelende consequenties kan hebben en christenen de andere wang toekeren. Je kwam vroeger tenslotte ook niet voor het gepeste jongetje op Je deed niets of pestte mee.
.
Misschien heeft het er wel mee te maken dat de grapjassen de moslims eigenlijk niet als een van hun zien en de christenen wel.
.
Wat zal het zijn Youp? Ik denk allebei wel. Alleen de angst voor de moslims zit toch wel wat dieper. Eigenlijk ben je wel een laffe praatjesmaker. We hoeven ons niet af te vragen wie in de WOII uiterst behulpzaam en vriendelijk voor de Duitsers zou zijn geweest.

metdedag | 29-07-17 | 12:26

Zoals onze grappenmaker Marc-Marie Huijbregts in zo'n Vara programma enige tijd terug na een aanslag zei; We moeten ze in onze armen sluiten. Ha ha ha ha ha ha Ha ha ha ha ha ha ................ Wat een enorme sukkel.
.
Beste jongens die Amsterdam moeten ontvluchten. Jullie hebben jarenlang op de verkeerde partijen gestemd. Daar krijgen jullie nu en in de komende tijd nog veel meer de rekening voor gepresenteerd. Zoals menig door jullie verfoeide rechtse domme witte mannen reeds lange tijd is voorspeld.

metdedag | 29-07-17 | 12:11

Hoe vaker en hoe meer dit soort idioterie wordt geaccepteerd en andersdenkenden door de strot wordt gewrikt, hoe vaker en hoe meer ik het hele gezeik van HLBT etceterapp zo verschrikkelijk spuugzat ben dat ik ze allemaal freaks ga noemen.

Want dat zijn het.

Maar wat erger is, ik vrees dat gekke 020 idioten en NS krankzinnigen helemaal niet gesondeerd hebben of de verbouwde tiepjes daar wel prijs op stellen.

Transoperaties zijn helemaal hip, zelfs mensen die een tijdje als mannetje/wijfje hebben gespeeld laten zich weer terugknutselen.... maar is het niet zo dat je, wanneer je je van wijfje naar mannetje hebt laten prutsen enorm TROTS bent op de titel "mannetje"??(- of andersom, dat is facultatief-)??

Om dan alsnog sekseneutraal te worden toegesproken.... het moet een enorme domper op de feestvreugde zijn.

mallekater | 29-07-17 | 12:09

Amsterdam zou natuurlijk überhaupt niet moeten ambiëren om homohoofdstad of regenbooghoofdstad te zijn. Het zou ernaar moeten streven een gewone stad voor gewone werkende mensen te zijn, met bovendien nog een fraaie architectuur en een bovengemiddeld percentage artistiekelingen.
Helaas komt het streven van die gemeente er in de praktijk op neer dat de stad alleen maar meer op Gaza-stad gaat lijken. Om daar niet te veel mee geconfronteerd te worden houdt men spiegelgevechten met vermeende vijanden en kaart men vermeende problemen aan zoals nu weer het gebruik van "dames en heren".

JvanDeventer | 29-07-17 | 12:09

Tanja No of een van de andere linksch fascisten al gereageerd?

Dirty-Harry44 | 29-07-17 | 12:05

Heeft Amsterdam al een gender neutrale moskee in plaats van WC?

miss error | 29-07-17 | 12:04

ST18 | 29-07-17 | 11:55

Ik snap het prima. Ik laat mij door niemand een religie opleggen en zeker ook geen bizarre, decadente, tegennatuurlijke ideologie.

HertoginHoezoda | 29-07-17 | 12:04

Toch stom hé. Hoe meer er gezeken wordt door een klein groepje beroepsklagers, hoe intoleranter ik wordt. Of het nou Sylvana, ZwartePiet-piepers, transgenders of eenhoorns zijn. Vroeger maakte het me weinig uit.
Ik zeg niet dat vroeger alles beter was en respect voor eenieders mening is heus belangrijk, maar veel individuen worden helaas veel te serieus genomen en krijgen te eenvoudig een podium om hun ongenoegen te uiten. De MSM smult er van.
Als iedereen nu gewoon begon met 'normaal doen', een eeltlaag kweken en zich niet zo druk maakte of anderen wel genoeg gerespecteerd worden zou dat een boel schelen.

Man-up!

Sjeik-Sjotum | 29-07-17 | 12:03

Ik snap überhaupt niet dat er nog iemand met zo'n moslim wil praten. Echt niet. Je hebt er echt helemaal niks aan. Vind ik.

Wachtmeester R | 29-07-17 | 12:03

Dat genderneutrale gedram dient geen enkel ander doel dat policor zelf-pijperij. Kijk eens wat GOED wij zijn. WIJ willen rekening houden met anderen. Goed van ONS he.
het is deug-exhibitionisme. En het wordt ons opgedrongen als de leuter van een potloodventer.

Rest In Privacy | 29-07-17 | 12:01

Ben benieuwd hoelang je nog demense mag zeggen.

Piet Karbiet | 29-07-17 | 11:59

Jammer dat niemand het weer snapt. Als gelijkgeaardgeliefden hand-in-hand lopen is gewoon pure provocatie. Logisch dat je dan uitgescholden, bespuugd en gemolesteerd wordt. Dat spreekt toch voor zich. Vandaar dat je de homo/lesbo/vrouwen-beweging nooit hoort over die dingen zoals in de jaren '70 toen ze hun vrijheden bevochten. Logisch, want provoceren dat moet je niet doen en een vrome moslim provoceren al helemaal niet. Christenen wel, dat mag ook, door zogenaamde cabareties, vroeger, en maar beschimpen, schelden. Logisch, want Christenen waren bekrompen en Moslims zijn ruimdenkend. Vandaar dat 'cabareties' nooit grappen maken over moslims. Een moslim in een jurk, met een baard en zijn slavinneke erachter met hoofddoek en een sleep kotertjes even netjes bijscheren of onthoofddoeken of 'hé rare moslim' roepen. Dat kan natuurlijk niet, dat is erg, dat is racisme, dat is islamofobie. En het volk las het, knikte en deed niets tot ze erachter kwamen dat hun land, hun leven en hun gewoonten verdwenen waren, overgenomen door vreemden. Toen vroegen ze zich af 'waarom déden we niets? "

ST18 | 29-07-17 | 11:55

Eendragtmaaktmagt | 29-07-17 | 11:28

Helemaal mee eens. 'Gender'extremisme is ook extremisme, het COC is een extremistische organisatie. Laat die decadent-gestoorde types hun eigen tieten bekostigen en ophouden hun bizarre tegennatuurlijke leugens in de vorm van een extremistische ideologie dwingend op te leggen aan de overige 99 procent van de bevolking. Die lui hebben zich veel te veel macht toegeeigend.

HertoginHoezoda | 29-07-17 | 11:55

@Naomi71 | 29-07-17 | 11:16

Succes Mevrouw!!!
(mag dat nog? anyways, ik doe het toch. :-) )

EefjeWentelteefje | 29-07-17 | 11:49

Wanneer het de NS echt zou gaan om het niet willen kwetsen dan hadden ze gewoon van de ene op de andere dag 'beste reizigers' omgeroepen zonder daar verder enige ruchtbaarheid aan te geven, ben ervan overtuigd dat er dan amper een haan naar gekraaid zou hebben. Maar nu werd het landelijk aangekondigd en breed uitgemeten, m.a.w. dit heeft niets met het zogenaamde kwetsen te maken, dit is politiek. Heb niet alle reacties gelezen maar wat volgens mij nog niet aangehaald is is dat door beste reizigers om te roepen mensen gedehumaniseerd worden, ze worden gedegradeerd tot een product. En dat past weer prachtig in de linkse utopie, net als de messentrekker in de metro, btw.

Dick123 | 29-07-17 | 11:45

Eendragtmaaktmagt | 29-07-17 | 11:28

Schat, in de Nederlandse taal kennen we de termen "geslacht" en "sekse". "Geslacht" zou je kunnen zien als vertaling van het woord "gender". Die term wordt bijvoorbeeld gebruikt om de mannelijkheid, vrouwelijkheid of onzijdigheid van zelfstandige naamwoorden mee aan te geven, terwijl de term "sekse" alleen betrekking heeft op de biologie.

Naomi71 | 29-07-17 | 11:43

Ooit van Deelder gelezen:
Een man komt thuis, onder het bloed, ogen blauw geslagen.
Wat is er met jou gebeurd, vraagt zijn vrouw
In elkaar geslagen door de schillenboer, zegt de man.
Vrouw: je hebt toch wel teruggeslagen?
Man: Nee, maar ik heb wel dat paard van hem een rottrap gegeven.

Daar moet ik bij dit soort LHBTQWHATTHEFUCKEVER altijd even aan denken.

skoftig | 29-07-17 | 11:41

Je laten bespugen door zestienjarigen is ook heel raar.

Canalcruiser | 29-07-17 | 11:37
-weggejorist-
Slipsnifter | 29-07-17 | 11:36

Dit land is terminaal....

Slipsnifter | 29-07-17 | 11:36

Kunnen wij niet eens ophouden met het woord " Gender"? Bestaat helemaal niet in het Nederlands; betekent = geslacht.
Überhaupt ophouden met deze gekte lijkt mij. Geen woord meer aan vuil maken.Wat zal het ons interesseren wat dit soort pikafsnijders allemaal willen of kunnen.Ik stel wel voor dat de ziekenfondsen dit soort verminkingen niet meer vergoeden op kosten van de overige premiebetalers. Te gek dat de medische wetenschap hieraan meewerkt. Decadentie van de bovenste plank. Als wij dit allemaal gewoon gaan vinden gaat onze samenleving naar de kaloten.

Eendragtmaaktmagt | 29-07-17 | 11:28

Het gaat dus blijkbaar zo goed in amsteldam dat ze nu al volkomen zinloze dingen moeten veranderen omdat anders hele horden werknemers niks meer te doen hebben laat ze dan maar eens allemaal een veger te hand nemen en hun stad ontdoen van vuil en onkruid doen ze iets zinvols, en zijn ze gelijk terug naar de basis. En ik wil wel eens zien hoe de booslims met een genderloze moskee omgaan, maar dat zal wel een utopie blijken want die krijgen geheid een vrijstelling zoals zovaak.

Umberto die trotzoni | 29-07-17 | 11:27

Weg met ons, wat je van ver haalt is lekker en islam is vrede. Zie daar het denkpatroon van de gutmensch. Daar is niet tegenop te redeneren, mensen die zulke elementaire denkfouten maken zijn immers evident gelovigen. De Heere sta ons bij...

HoogToontje | 29-07-17 | 11:25

a1a2a3 | 29-07-17 | 11:17

De kern van het probleem is dus wie de overheid tot serieus te nemen gesprekspartner benoemde en helemaal stuksubsidieerde. Bij de overheid en andere grotere organisaties gaan ze er onterecht van uit dat Transgender Netwerk Nederland representatief is voor wat de Nederlandse transen willen, terwijl die niets anders doen dan een extreemlinkse genderideologie verspreiden, waarmee ze transen eerder in de voet schieten dan verder helpen.

Naomi71 | 29-07-17 | 11:24

Nomen est omen: careless wipper neukt alles wat een hartslag heeft. Dat is pas genderneutraal.

Careless_wipper | 29-07-17 | 11:22

Er zal nooit iets veranderen in Amsterdam. Voor mijn werk moest ik de laatste tijd helaas veel in Amsterdam-West zijn, op de Jan van Galenstraat. De groepen mannelijke marokkaanse jongeren zijn nog nog steeds in grote getale aanwezig. Terwijl winkelend publiek voorbijloopt worden "besprekingen" gehouden hoe de jongens zich dienen te gedragen na een overval. Allemaal luisteren ze aandachtig naar de leider, die in straat-taal instrueerde vooral niet te gaan rennen, gewoon "kk-rustig" , "ben jij bang voor die kk-kufar" en dergelijke. Dit zijn de jongens die opzichtig cimineel zijn en opzichtig alles en iedereen haten die niet tot hun stam behoort. Je hoeft geen groot denker te zijn om te bedenken wat er gaat gebeuren als twee mannen daar hand in hand aan voorbijlopen. Zij weten dat hun activiteiten geen strobreed in de weg gelegd wordt. Ik woon al vele jaren in A'dam en er verandert geen ene lullemoer; iedereen ziet en snapt dat het enige wat nodig is om deze jongens tegen te houden zware repressie is, maar het gebeurt niet, dus gaan ze gewoon door en stijgt hun minachting des te meer voor de autoriteiten. We weten wie zij als enige "autoriteit" beschouwen.
En de briefschrijver van het Parool gaat ongetwijfeld nog heel veel bagger over zich heen krijgen van de wens-utopisten. Dat hij "generaliseert", "niet wil zien waar het wel goed gaat", dat juist HIJ "mensen uitsluit" enzovoorts. Ook ik wil weg uit deze prachtige kut-stad, maar heb helaas nog even geduld nodig.

dysdiadochokinese | 29-07-17 | 11:20

Belangrijkste vraag, zijn de mensen die zich met dit soort regelgeving bezighouden al ontslagen? Extremisten bij overheidsinstanties daar wordt niemand blij van.

a1a2a3 | 29-07-17 | 11:17

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 11:00

Haha, ik geloof niet dat ik zit te wachten op de hangtieten van Asha ten Broeke en bovendien leverden de hormoontjes me al een cupje 85b op, die volledig tot de beschikking staan van mijn vriendje. En ja, het gaat prima met de operaties. Deed net de prescreening voor een adamsappel reductie en inkorten van mijn stembanden, zodat ik ook eens een sopraanpartij kan meezingen.

Naomi71 | 29-07-17 | 11:16

@ bergsbeklimmer | 29-07-17 | 09:47

Ik mag toch hopen dat bijvoorbeeld de NS dit genderneutrale gezemel ook door trekt op de factuur voor mijn NS abbo, dan ben ik eindelijk vrijgesteld van betalen.
De aanhef op een rekening is toch wel een dingetje...

authentic | 29-07-17 | 11:12

De bedoeling van de cultuurmarxisten met het afschaffen van 'dames en heren', is om het bij een volgende stap uit te breiden naar andere taal die je niet mag bezigen. Met dit tempo is zo'n ingezonden brief als hierboven over een jaar gewoon niet meer toegestaan. De bedoeling is alle vrije uitingen van mening aan te pakken als deze niet stroken met het linkse gelijkheidsideaal. Via de stembus krijgen ze hier nooit een meerderheid voor, dus doen ze het via de achterdeur, via de lokale overheid. En dus verschijnt er ineens een regenboogkleurig zebrapad, wordt je niet meer met meneer of mevrouw aangesproken, worden monumenten weggehaald en straten hernoemd naar bekende communistische 'vrijheidsstrijders', ijvert de gemeente voor 'de Palestijnen' en ga zo maar door. Allemaal zaken waar ze bij de verkiezingen geen hond voor naar de stembus lokken (uitzonderingen daargelaten) maar die ze op deze manier succesvol u de strot doordrukken.
Hetzelfde lot is het onderwijs getroffen waar je enkel nog wordt onderwezen in activisme. We hadden al revisionistische bullshit toen ik nog op de Middelbare School zat - en het heeft me jaren van zelfstudie gekost om te leren hoe de vork echt in de steel zat - maar tegenwoordig is het een fabriek voor Anne Fleurs die vervolgens op hun beurt de lokale politiek in hollen (want dan hoef je niet te werken) om van daaruit verder hun zienswijze iedereen op te leggen.
Mooie toekomst gaat dat worden, regenboogpolitiek en sharia hand in hand.

DearMud | 29-07-17 | 11:12

De mop is wel dat islamieten voortaan ook met genderneutrale toiletruimtes te maken krijgen. Hoofddoekjes bijvoorbeeld in wat voorheen nog een herentoilet werd genoemd.
druipsmurf | 29-07-17 | 09:40 Het is een gotspe dat een gemeente inwoners genderneutraal gaat benaderen terwijl in de zelfde stad jaar in jaar uit duizenden mannen en vrouwen via verschillenden ingangen in de islamclubs van elkaar gescheiden mogen worden. De Nederlandse symboolpolitiek ten voeten uit.

A.S. Perien | 29-07-17 | 11:11

Dat Soros geld is hardnekkiger dan linksdraaiend eikelschimmel .
Vooral besmettelijk.

medelmo | 29-07-17 | 11:10

Soms ga ik nog wel eens naar Amsterdam en geef dan een aalmoes aan zwervers.
Nivelleermarionet | 29-07-17 | 11:03
Vergeet je de Waterlooplein verkopers met hun grote Amsterdamse muil niet, qua aalmoezen? P.s. Hou je veilig.

chicago river | 29-07-17 | 11:08

"Uiteindelijk interesseert het de meeste Nederlanders geen zak of ze als 'mijnheer', 'mevrouw', 'geachte buurtbewoner' of 'beste reiziger' worden geadresseerd," behalve dan die gender, die net €20.000 in Thailand besteed heeft aan een ombouw om eindelijk vrouw of man te kunnen zijn. Komen ze aan in A'dam, worden ze ontwijkend aangesproken met mens i.p.v. de zo door het gewenste aanspraak met mevr. of meneer als bevestiging dat ze wel geaccepteerd zijn in hun nieuwe hoedanigheid.

louis6227 | 29-07-17 | 11:07

Naomi71 | 29-07-17 | 11:00
Of de tietjes transplanteren van mensen die deze toch niet meer beschikbaar stellen aan mannen.
Kost wel veul geld allemaal.
Schiet het het al op met de ombouw operatie?

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 11:05

Toen ik jong was nam mijn vader me vaak mee naar de rommelmarkt op het Waterlooplein. Ik voelde me er veilig. Amsterdammers hebben wel een grote muil maar het voelde goed om overal mijn eigen taal te horen. Soms ga ik nog wel eens naar Amsterdam en geef dan een aalmoes aan zwervers. Gewoon om even iemand mijn taal te horen praten in die afschuwelijje islamitische enclave.

Nivelleermarionet | 29-07-17 | 11:03

Ik vind dat KNVB ook de regels voor transgenders moet aanpassen.
Zodat omgebouwde mannen (m->v) mee mogen voetballen met het vrouwenteam.
Dan wordt het misschien toch nog een beetje interessant.

Kanarie_Geil | 29-07-17 | 11:02

en wie zien we in het bestuur van Transgendernetwerk Nederland die al dit genderneutrale gezwets dus pusht in onze samenleving? Hey!!!! Een kandidaat tweede kamerlid van D'66 (Corine van Dun) en eentje van Groenlinks (Sophie Schers). Hey!!! Allemaal dwarsverbanden met "rozelinks". Dit gaat helemaal niet over transen, maar over een zieklinkse ideologie die transen exploiteert om doelen te bereiken waar wij helemaal niets aan hebben. Zorg er nou gewoon voor dat onze tietjes in het basispakket komen en we wat minder vaak in elkaar geschopt worden, want daar hebben we in ieder geval wat aan. Maar op die punten falen ze dan weer jammerlijk.

Naomi71 | 29-07-17 | 11:00

Wordt tijd dat er wat druk uitgeoefend gaat worden op Mark "mes in de rug van de nederlander" Rutte.

Mark_D_NL | 29-07-17 | 10:59

De Australische wielerunie heeft de regels met betrekking op transgenders aangepast.
Een verbouwde vrouw (v->m) mag nu meedoen aan wedstrijden voor mannen.
Een verbouwde man (m->v) mag nu meedoen aan wedstrijden voor vrouwen.
Voor de laatste is reuze eerlijk.

Kanarie_Geil | 29-07-17 | 10:58

Geweld tegen homo's krijgt alleen meer airplay omdat men dan minder snel verdacht kan worden gemaakt van fobieën en racisme.
Law of the Land | 29-07-17 | 10:34 Wellicht zijn homo's in de journalistiek, radio/TV en linkse kerk in het algemeen simpelweg meer vertegenwoordigd dan in de rest van de samenleving die " in de provincie " woont...

A.S. Perien | 29-07-17 | 10:57

Wat een aandacht krijgt deze onnozele move. Het zou mooi zijn als we binnenkort ook in kranten en op het journaal horen dat ze in o.a. Amsterdan effectief gaan optreden tegen groeperingen die andersgeaarden lastig vallen.

watazooi | 29-07-17 | 10:55

@Adversary | 29-07-17 | 10:32

Shapiro is een held en eindbaas tegelijk. Ik had als conservatieve blanke hetero ook niet verwacht dat ik het eens zou zijn met een flamboyante heaumeau als Milo Yiannopoulos.

Maar mensen als Milo, Shapiro, Dinesh D'Souza, Paul Joseph Watson zijn keihard nodig om de gevaarlijke waanzin van de SJW-beweging bloot te leggen. Alle andere meningsverschillen verbleken daarbij.

raskol | 29-07-17 | 10:54

De wraak van Hans Janmaat.

Jack Jersey | 29-07-17 | 10:53

voor nog geen 5 % , je leven en gedrag aanpassen.
Hé Mark , doe jij dat eens voor 63 % ( EU nee).
of voor oekraïne (??% ).
Nee ,... oh ja dat zei je toen ook .
Gaaf land hé ,
Mag je mutti nu ook Het noemen...
Wij noemen haar al heel lang Het kwaad.

medelmo | 29-07-17 | 10:53

HertoginHoezoda | 29-07-17 | 10:47
Klopt. Vraag mensen maar eens in alle eerlijkheid wat ze er echt van vinden, ik denk dat je dan schrikt van hun antwoord. Mensen zijn deze totale waanzin meer dan beu.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 10:50

Ik denk dat het de hoogste tijd is om eens met namen en rugnummers te komen, want mensen en organisaties die claimen transbelangen te vertegenwoordigen gaan met hun geetsteszieke genderneutrale geleuter rechtstreeks in tegen de wensen en belangen van de overweldigende meerderheid van transmensen, die inderdaad JUIST met meneer of mevrouw aangesproken willen worden. De kern van dit probleem heet dus Transgendernetwerk Nederland en de naam die daarbij hoort is Corine van Dun. Het erge is dat ze gesprekspartner van de overheid zijn en hun bizarre SJW meninkjes onterecht als representatief voor transen gezien worden. Net als bijvoorbeeld het contactorgaan moslims hebben ze geen leden en zijn nu zelfs zo ziek, dat ze hun mede transen onder de bus gooien ten behoeve van hun gestoorde tweede golffeministische ideologie waar geen trans mee geholpen wordt. Als TNN niet het vuur aan de schenen gelegd wordt, blijft deze idiotie van een paar narcistische aandachtshoeren uit de hoofdstad voortduren. Gaarne onmiddelijk subsidie intrekken en niet meer beschouwen als serieus te nemen gesprekspartner van de overheid.

Naomi71 | 29-07-17 | 10:50

Ach Amsterdam, verzopen in zijn eigen linkse diarree. Bestuurd door D'66, Groen Links en (voorheen) PvdA tuig dat nog te dom is om onder de komt geschopt te worden. Plaats waar de linkse media maffia Volkskrant en NRC hun bureau hebben staan. Plaats waar de meest bezopen ideeën zijn geboren en waar groeperingen van extreem signatuur hun thuishaven hebben. Inderdaad Amsterdam, kalifaat en sociaal uitgewoonde riool van Nederland

Memek | 29-07-17 | 10:49

anal_leakage | 29-07-17 | 10:46

Plugg .. ?

Centauri3 | 29-07-17 | 10:49

Deze tijd kenmerkte zich al door extreme onzekerheden, de onrust die als gevolg daarvan onder de bevolking ontstaat is in toenemende mate voelbaar. Het COC gooit nu nog eens olie op het vuur door aan de fundamenten van de samenleving te gaan morren en wrikken. Die golf van protesten om deze op het oog onbenullige wijziging met daaronder een fundamentele afbraak van bestaande maatschappelijke structuren komt wel ergens vandaan, de kans van toenemend, al dan niet onbewust verlangen vanuit de bevolking naar de spreekwoordelijke ‘sterke man’ wordt nog maar weer groter. Ik zie dit als een ongelooflijk domme, gevaarlijke actie van het COC, die wel eens een volslagen tegengesteld effect zou kunnen krijgen. Count your blessings, mensen. Genoeg is genoeg.

HertoginHoezoda | 29-07-17 | 10:47

En de echt belangrijke dossiers blijven heel diep in de lade. Blijkbaar tijd te over voor dit soort gekkigheid

anal_leakage | 29-07-17 | 10:46

kwark001 | 29-07-17 | 10:43

.
Moist

Centauri3 | 29-07-17 | 10:45
-weggejorist-
Kim-Jung-Un | 29-07-17 | 10:44

Gewoon alle uitkeringen, bijstandshulp en subsidies in Nederland afschaffen. We hebben veel-te-veel vrije tijd voor dit soort onzin.

SoepKip | 29-07-17 | 10:43

Centauri3 | 29-07-17 | 10:41

Nee, maar ik heb wel nog een koeienkut 0ver. Kun je mondharmonica op spelen.

kwark001 | 29-07-17 | 10:43

Een NIMBY die wakker is geworden omdat het onheil ook in zijn of haar achtertuin terecht is gekomen en dan moeten wij allemaal luisteren en natuurlijk zeer verbolgen zijn...
Het is inmiddels alweer even 2017 en dit soort berichten zijn de afgelopen jaren zo vaak voorbij gekomen dat het leven onder een steen, helaas, de lading niet dekt. Progressieve waanzin verenigen met islamitische barbarij is dus het gedroomde toekomstbeeld van de gemiddelde Nederlander die zowel 'transgenderisme' als de islam een warm hart toedraagt. Dat goed helemaal goed komen...

Desmoulins | 29-07-17 | 10:43

Het idee dat je als andersgeaarsde DUS in Amsterdam, of, let's pick a street, Berlijn of, verder van je bed show, 'San Fran' moet gaan wonen, want daar 'gebeurt het', dat is pas ziek. Gerard Reve woonde ook gewoon ergens op het platteland, in Friesland o.i.d. Had met niemand problemen die man. Behalve met de mensen die een probleem met Reve hadden. Strenge Katholiekjes enzo...

chicago river | 29-07-17 | 10:42

Onder gender vallen ook de geiten.

maar toch | 29-07-17 | 10:42

Iemand nog een genderneutrale buttplugg nodig?

Iemand. ?

Centauri3 | 29-07-17 | 10:41

De vergeten categorie is de vrouw of man in een ander lichaam die dat prima vindt.
De partner ook. Toch een rolverdeling mogelijk!

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 10:39

Amsterdam ... je zult er maar moeten wonen.

Steinway | 29-07-17 | 10:39

@keestelpro | 29-07-17 | 10:25
Wij geen kerst en pasen, dan moslims geen ramadan en suikerfeest, dat noemen we dan verhongerfeest en tandbederffeest.

necrosis | 29-07-17 | 10:39

Waarschijnlijk zijn veel van die islamietjes zelf zwaar gefrustreerd dat ze die arme heaumeaus zo belagen en de schizofrenie na vijftig generaties inteelt werkt ook niet echt mee natuurlijk. Aan de andere kant van de grote plas is ook de nodige consternatie.

Trump kreeg de hele sneeuwvlokbeweging achter zich aan toen hij na intens overleg met hooggeplaatsten in het leger besloot dat het hele transgendercircus niet in het leger thuishoorde. Nou - dan heb je het gedaan en gaat de beer los. De roze beer - dat is.

Nehemia | 29-07-17 | 10:38

De Volkskrant heeft de moordpartij in Hamburg niet eens gemeld, want oh de islam is erbij betrokken. Het overlijden van baby Charlie wel. Hier is een heel duidelijke redactionele keuze gemaakt. Blijkbaar is wegkijken belangrijker.

Toverkol | 29-07-17 | 10:34

Wekkertje | 29-07-17 | 10:30
Het zijn niet slechts homo's die last hebben. Geweld tegen homo's krijgt alleen meer airplay omdat men dan minder snel verdacht kan worden gemaakt van fobieën en racisme. Kennelijk werkt dat zo in die moralistische hel van deugende schizofrenen.

Law of the Land | 29-07-17 | 10:34

Hoe gaat dit eigenlijk verder, of hoe ontspoort dit verder? Is het bij de volgende Olympische spelen de bedoeling dat iedere sporter in een rolstoel gaat zitten? Want anders zijn de gehandicapten buitengesloten en gekwetst. Mogen er straks nog mensen slimmer zijn dan anderen? Of moeten die zich aanpassen aan het laagste IQ want anders zijn die buitengesloten. Moeten mensen met blond haar hun haar donker verven of andersom? Lang haar, mag dat nog? Of iedereen eenduidige kapsels. Kleding dan ook maar naar Mao-aans model? Moet iedereen dik worden of iedereen dun? Want tsja, uitsluiting mensen! Baarden, mag dat wel eigenlijk? is wel een heel duidelijk statement van 'man' zijn en dat moeten we niet willen natuurlijk. Want als ik het goed begrijp is het de bedoeling dat iedereen gelijk is. En dat heet toch Marxisme? Lezen deze mensen geen geschiedenis boeken? Of kijk op Netflix anders een docu over het Rusland van Stalin. Iedereen was daar zogenaamd gelijk en tegelijk was de ongelijkheid, de corruptie, de moorden nog nooit zo vreselijk wijdverbreid. De heilstaten van zogenaamde gelijkheid zijn de grootste moordenaars uit de recente geschiedenis. Het is een heilloos pad wat bewandeld word; geen resultaat, geen doel, niks, nada. Alleen maar deugen voor de stemmen en omdat ze zich werkelijk de tiefus vervelen en dus maar een probleem gaan zoeken. Het ziet er zo intens dom uit, dat gedram en geschreeuw.

Dutchbeaurouge | 29-07-17 | 10:34
-weggejorist-
VonSprudelwasser | 29-07-17 | 10:33

Ik had nooit gedacht dat ik het ooit (zeker als heaumeau zijnde) eens kon zijn met aarts conservatief Ben Shapiro, maar het is toch gebeurd. I don't care about what you THINK you are, I care about what you are. Als ik met een jongen naar bed wil, dan mag ik dat godverdomme zelf weten. Als jij als man een jurk aan wil, is dat jouw goed recht. maar mijn vrijheid zal niet door jou gedicteerd worden via wetgeving om jou als vreemd onzijdig object te moeten bejegenen terwijl ik heus wel zie dat daar gewoon een man in een jurk staat. Er ZIJN geen 36 geslachten. Je kunt niet van geslacht wisselen alsof je van ondergoed wisselt. En de overheid mag mijn mening over jou niet vormen, net zo goed als ik als homo nooit zou willen dat hetero's verplicht met me moeten knuffelen of zoenen omdat de overheid dat nou eenmaal afdwingt onder het motto 'tolerantie'.

Adversary | 29-07-17 | 10:32

Als een paar procent van de bevolking een genderneutralere opstelling wenst dan brengt de NS dat in een paar weken in praktijk.
Als het merendeel van de bevolking de grenzen dicht wil dan veert Frontex vrolijk verder.

bodemloos | 29-07-17 | 10:31

Maar men is als de dood om te discrimineren. Dus wordt de oplossing gezocht in algemene flauwekul.
Weer een mooi voorbeeld hoe iedereen gebukt moet gaan onder maatregelen tegen moslim overlast.

@Ayatholla_Buttbanger | 29-07-17 | 10:23

Exact. Wat in het Engels zo fraai wordt uitgedrukt als "window dressing".
Nederlandse variant: wegkijken uit pure lafheid.

EefjeWentelteefje | 29-07-17 | 10:31

Vandaag de homo's, morgen u. Helaas weet men de wijze lessen van de 2e Wereldoorlog maar niet te vertalen naar een nieuwe situatie. Vooral door figuren die deze oorlog alleen maar misbruiken om elke hun onwelgevallige discussie uit de weg te gaan om maar vooral geen volstrekt duidelijke en voor hen pijnlijke conclusies te hoeven trekken.

Wekkertje | 29-07-17 | 10:30
-weggejorist-
kom hoe heet ie | 29-07-17 | 10:30

Je zal toch na een leven vol narigheid eindelijk je piemel hebben laten wegknippen en andere pijnlijke operaties, je een ECHTE vrouw voelen, gaan die kutamsterdammers je nóg geen dame noemen maar 'reiziger'.

kom hoe heet ie | 29-07-17 | 10:30

Mensen hoef je slechts in te delen in capaciteiten niet is afwijkende geaardheid of andere dingen, dat is veel eerlijker.
Dan is het wel zo dat de meeste dingen in amsterdam wonen omdat ze daar niet opvallen. En dan later zeiken omdat het hun te heet onder de voeten wordt.

Ongeblustekalk | 29-07-17 | 10:28

Het enige doel van deze discussie, welke ik hoopte na Obama wel uit zou sterven maar kennelijk door een paar bruikbare idioten in NL nu aangezwengeld dient te worden, is ruimte innemen welke eigenlijk gevuld zou moeten worden met onderwerpen rond de gegenereerde volksverhuizing.
Amsterdam... jammer dan...

VonSprudelwasser | 29-07-17 | 10:26

Het is natuurlijk ook veel gemakkelijker om de murw gebeukte jaknikker te vertellen welke kant ze op moeten lopen dan de hyperagressieve meute vol met haat.

Flap Drol | 29-07-17 | 10:25

Iedereen die zich nu socialist of cultureel marxist noemt of zich het linkse gedachtengoed voorop laat staan; het zijn de doodgravers van de linkse verworvenheden. Ze verraden de door hun kameraden zo zwaar bevochten vrouwen en homorechten en de kritiek op religie door het op te nemen voor een vrouw- en homo- en vrijheid onvriendelijke religie. De nieuwe fascisten worden zonder morren binnen de eigen gelederen toegelaten en gefaciliteerd en er komt een dag dat er aan hun ontkenningsfase bruut een einde komt. De dag waarop het te laat is.

Axelvon | 29-07-17 | 10:25

re:Rheia | 29-07-17 | 10:21
'We mogen ook niet meer zeggen gefeliciteerd met uw zoon of dochter maar gefeliciteerd met uw baby of kind.'

Welk mechanisme er achter zit weet ik niet maar het werkt wel allemaal mee aan de nietszeggendheid van taal zoals voorspeld door Orwell. #newspeak.
Net zoals Kerst voortaal feest heet en Pasen voorjaar.

keestelpro | 29-07-17 | 10:25

Tja, gevolgen van de omvolking van door de boven ons gestelden. Met dank aan de Volkskrant, NSB krant, Allah's Dagblad, UVA, en nog wat andere schlemielen als Peter R, Anne Fleur, Joop en meer van dat fraais. Op een dag zullen ook bij hen de oogjes open gaan, maar dat is wat te laat. Artis mag wel extra beveiliging inzetten nu blijkt dat ca. de helft van de dieren homosexueel is!! Heeft het weerzinwekkende spuug rapalje ook weer wat te doen. Ik benijd de oostblok landen die géén moslims toelaten vanwege de rotzooi en ellende die daar van komt. Maar ja, wij zitten helaas met een Merkel likker als Rutte cs.

hans6100 | 29-07-17 | 10:25

Die chronische intolerantie wordt geïmplementeerd. Dat weet iedereen. Ook dramlinks. 100 jaar homo en vrouwen emancipatie door de plee.
Maar men is als de dood om te discrimineren. Dus wordt de oplossing gezocht in algemene flauwekul.
Weer een mooi voorbeeld hoe iedereen gebukt moet gaan onder maatregelen tegen moslim overlast. Net als detectie poortjes bij Schiphol zeg maar.

Rest In Privacy | 29-07-17 | 10:23

Neem bijvoorbeeld electronicawinkels met koppelstekkers. Mannetje/mannetje, vrouwtje/vrouwtje en mannetje/vrouwtje.
Hoe gaan ze dit nu genderneutraal maken?
jfzi | 29-07-17 | 10:11 Geaarde koppelstekkers kopen. Kan je zelf kiezen aan welk van de drie polen je jouw geaardheid verbinden wil. Foute geaardheid geeft een prachtige regenboogflits.

A.S. Perien | 29-07-17 | 10:22

De oplossing is gewoon heel eenvoudig.
Moslims die lekker meedoen in onze maatschappij en onze maatschappij een warm hart toe dragen zijn welkom. Zij die dit niet doen deporteren naar Woestijnië. Een hond die bijt maak je ook gewoon af.

Oepsie1234 | 29-07-17 | 10:21

Waarom zou je überhaupt in dat linkse openluchtmuseum willen wonen?

P.redgleuf | 29-07-17 | 10:21

@A.S. Perien | 29-07-17 | 10:10

Als briefschrijver zijn ware gedachten over die 'jongeren die elke vrijdag diep door de knieën gaan in de moskee' had opgeschreven dan zou de brief nooit geplaatst zijn. Wedden?

EefjeWentelteefje | 29-07-17 | 10:21

Zucht.. dat geouwehoer over die genderneutraliteit.
Deze hele discussie komt voort uit het maar door gaan met Trump bashen.

En het over elkaar heen buitelen omdat The Donald deze mensen ongeschikt voor het leger vindt. Guess what, ze zijn ook niet geschikt voor het leger.
Dat zijn vrouwen al niet. Een voor allen allen voor een.

Kwam er op neer dat wij tijdens oefeningen al voor de helft van de te lopen afstand de bepakking van de dame mochten verdelen.
De dame die als beroeps meer verdiende dan wij dienstplichtigen.
En om de dag mocht ze douchen. Kwam er een busje met chauffeur haar even uit de "oorlog" halen. Want gleuf kon niet in de helm gespoeld worden.
Zie je dat voor je in daadwerkelijke oorlogssituaties?
Wat als bij een transgender de hormoonpillen op zijn? Wordt er dan per heli een nieuw voorraadje gedropt?

Maar ik dwaal af: Laat de wensdenkers op de spreekstoelen nu eens religieneutrale openbare ruimten voorstellen.
Dat zou een mooi begin zijn voor de exodus uit de huidige ellende.

Ben-Bataaf | 29-07-17 | 10:21

Deze gender neutrale waanzin is de ontmenselijking van mannen en vrouwen. We mogen ook niet meer zeggen gefeliciteerd met uw zoon of dochter maar gefeliciteerd met uw baby of kind. De achterlijke mensen die dit de wereld in hebben geholpen verdienen oprecht een plekje in een gesticht.

Rheia | 29-07-17 | 10:21

"Adresseren" is trouwens een irritant anglicisme voor "aanspreken", Van Rossum.

Lefgozer | 29-07-17 | 10:20

Wanneer eindigt dit, deze waanzin? In Godsnaam. Wat een pleuriszooi. Het is voorbij schizofrenie zo langzamerhand. Van gekkigheid, totaal misplaatst, menen op de 'barricaden' te moeten gaan middels een taal-oekaze voor de gendenaren en tegelijkertijd intolerantie faciliteren vanuit de Akhbar-hoek. Als de Rede je geloof is zou je haast Atheïst worden.

Coyote | 29-07-17 | 10:19

Er zijn nogal wat mensen die voor hun inkomen afhankelijk zijn van een functie waarin men zich bezighoudt met maatschappelijke kwesties. En met kwesties die niet bestaan, oplossingen aandragen die niet de oorzaak aanpakken en af en toe het publiek zand in de ogen gooien ben je natuurlijk wel verzekerd van een inkomen.

nikolaos | 29-07-17 | 10:18

Jos Tiebent | 29-07-17 | 10:15
Was heel echt ja.... bleek een fout in het formulier te zijn. Is inmiddels aangepast.... maar linksdragend blaatschaap invullen is mij te rebels... durf ik niet

Dulacs | 29-07-17 | 10:18

Nog geen enkel reaguursel onder het Parool-artikel, zit daar een Joris die werkelijk alles wegjorist? Of leest niemand die krant?

Road to serfdom | 29-07-17 | 10:17

klön | 29-07-17 | 10:10
Ik denk dat je voor een heel groot deel gelijk hebt. Is het de kracht van buiten of de zwakte van binnen.

Law of the Land | 29-07-17 | 10:15

Dulacs | 29-07-17 | 10:12
Echt? Ik zou linksdragend blaatschaap ingevuld hebben..

Jos Tiebent | 29-07-17 | 10:15

@solcama

Het is dan aan ons om de leegte aan te tonen van deze UVA-woordenlijsten door policors te blijven vragen hoe zij dilemma's als hierboven denken op te lossen.

Met een breekijzer het gevaarlijke linkse wereldbeeld kapotwrikken van hoe meer groepen hoe meer vreugd en dat pijnlijke keuzes tussen conflicterende belangen écht niet nodig zijn. ;-)

#Decidophobia

StuggeRob | 29-07-17 | 10:14

Wanneer is de 'LHBTI-Pride' eigenlijk? ... kuch
Als de Burgermeester Eberhard 'knijpje in de wang en foei zeggen tegen homo's in elkaar trappend Moslim-tuig' van der Laan en korpschef Pieter-Jaap 'iedere vrijdagmiddag op z'n knietjes' Aalbersberg weg zijn, zal het gerust wel weer wat beter gaan met Amsterdam, laten we ons daar aan vastgrijpen....

Jan Gordelroos | 29-07-17 | 10:12

Jos Tiebent | 29-07-17 | 10:08
Ik heb eens een overheidsformulier onder mijn neus gehad waar ik kon kiezen tussen man, vrouw of anders...... ik heb natuurlijk anders gekozen. Rebel ben ik he.....

Dulacs | 29-07-17 | 10:12

Als ik op het station stond, en de omroepster begon met 'dames en heren', en tijdens die korte stilte die na deze aankondiging viel, vulde ik dat in m'n hoofd altijd aan met 'koeken en peren'. Maar op reizigers rijmt niks. Is dit nou echt mijn cultuur? Ik herken m'n eigen land niet meer. Verplichte policor toestanden. Geen zwarte piet, verplicht extra islamitische school, geen kerstboom, wel gebedsruimte, etc etc ik ben n vreemdeling geworden. Ik weiger weg met ons. Ik verzet me

Tirade | 29-07-17 | 10:11

Hoe gaat dit nu verder. Neem bijvoorbeeld electronicawinkels met koppelstekkers. Mannetje/mannetje, vrouwtje/vrouwtje en mannetje/vrouwtje.
Hoe gaan ze dit nu genderneutraal maken?

jfzi | 29-07-17 | 10:11

Fijnstoffer | 29-07-17 | 10:01
De Islam is niet het echte probleem. Hoe linksig en laf Nederland er spastisch mee omgaat, dát is de kern van het probleem.

klön | 29-07-17 | 10:10

De verontwaardiging van de schrijver is totaal misplaatst en niet om de reden dat deze wordt bespuwd. Schrijver is zoals wellicht de meerderheid nog steeds in de naive overtuiging dat de islam een vredelievende godsdienst is, immers uit : "jongeren die elke vrijdag diep door de knieën gaan in de moskee". spreekt een stuitende onwetendheid. De moskee wordt gezien als een christelijke kerk waar liefde en vergeving wordt gepreekt. Deze jongeren gaan slechts door de knieën voor de onveranderbare inhoud van de koran, traditie en ideologie. Daar is voor homo's uiteindelijk maar een plaats. En dat is niet Amsterdam...

A.S. Perien | 29-07-17 | 10:10

?? dus voor hoeveel "mensen van dubieuze geslachtskenmerkherkenning"veranderd de wereld ?.
Oh ja dat is democratie .... een paar en de rest past zich aan ... want dat waren we gewend .
Aanpassen aan de minderheid , omgekeerde groepsdynamica.
De zwakste en domste bepaalt.
Terugkijkend op de laatste paar verkiezingen ,.... correct.
Hoe 35 jaar domme politici ,nog steeds als helden worden opgevoerd .
Hallo nederland , wordt eens wakker .ze stelen je toekomst.

medelmo | 29-07-17 | 10:09

Een geile debiel zoals ik word ook nergens geaccepteerd. Racisme!

geile debiel | 29-07-17 | 10:09

@marcoplarco | 29-07-17 | 10:05

Gaat niet gebeuren, of bom. Geen bom is beperkt slachtoffers waardoor wegkijken sterker blijkt. Kikkers in warmer water.
Is een glijdende schaal, 1 willekeurig? mens doodgestoken in metro (b)lijkt al geen aanslag of terreur te zijn.

MarcS | 29-07-17 | 10:09

Volgens mij moet je op alle overheidspapieren nog steeds invullen of je een man of een vrouw bent. Geen andere keus. Tot de tijd dat dit wel gebeurt vind ik het aandachtshoererij niveautje Sylvana.

Jos Tiebent | 29-07-17 | 10:08

@Lupuslupus | 29-07-17 | 09:37

Yep!
Als je zelfs een lijkje fotogenieker durft te verplaatsen ben je af!

MarcS | 29-07-17 | 10:06

@ Bulgingrije | 29-07-17 | 09:48
Je hebt gelijk. Totdat de eerste uit Raqqua teruggekeerde 'doerak' de vrees van Harald Doornbos waarheid maakt en er 100 vermoordt in de Kalverstraat.

marcoplarco | 29-07-17 | 10:05

De westerse mens wordt helemaal gek gemaakt .Is het niet met de massa immigratie die ons letterlijk door de strot geduwd is of met het schuldgevoel over the globalwarming dat ons aangepraat is het wel met die bizarre trensgender ellende. Die George Soros laat wel een stempel achter zonder ooit koning keizer of admiraal geweest te zijn. Morgenavond is dhr van der Laan in zomergasten eens kijken hoe hij staat in de huidige Amsterdamse teloorgang.

xiuxiu | 29-07-17 | 10:04

Islam is en blijft altijd een bron van intolerantie en haat, tenzij de islam actief wordt bestreden en uitgeroeid. Wanneer gaan de oogjes eindelijk open in dil domme land?

Fijnstoffer | 29-07-17 | 10:01

Wat mij verontrust, maar toch eigenlijk niet verbaasd, is dat een videootje van 1 medewerker van de NS met een mal hoedje genoeg is om het hele berichtenverkeer aan te passen. Als ik eens een keer een suggestie aan de NS doe (bijvoorbeeld t.a.v. hun dienstregeling) wordt dat nooit meteen overgenomen

batvoca2 | 29-07-17 | 09:59

Het waanidee is: de moskee helpt moslims te integreren. De Nederlandse overheid zou zich actief moeten richten op de groepen die zich losmaken van de moskee. Zich losmaken uit hun religie. En daar keiharde steun aan moeten geven. En moskeebezoek sterk moeten ontmoedigen, en zeker niet moeten aanmoedigen.

Als voorbeeld van hoe het niet moet, in Brussel: de Turkse moskee geeft een straatfeestje. Sjis kebab en Doner op lange tafels, stoeltjes erbij. En o ja, een groot bord: Hanim Burada, of zoiets. Vrouwen hierheen. En dan een pijl. Naar de parkeergarage onder de moskee.... En dan bekruipt mij het vermoeden dat dit een door de gemeente gesubsidieerd buurtfeestje is....

Dr_Prepper | 29-07-17 | 09:58

Geen01 | 29-07-17 | 09:56

Moet je maar geen tien keer op het linker pijltje drukken.

kwark001 | 29-07-17 | 09:58

De Koran (en ook met name de Hadith - haatboeken die erbij horen en later geschreven zijn) roept op tot vrouwendiscriminatie tot op het punt dat vrouwen die overspelig zijn moeten worden gestenigd. Een man is hetzelfde waard als twee vrouwen in de rechtszaal. En ook homo's worden afgeslacht in de naam van meneer hakkebar die zelf een kinderverkrachter was (had een meid van 9 jaar getrouwd). En dan maken wij ons druk over meneer en mevrouw terwijl de realiteit is dat er regelmatig homo's in elkaar worden gemept door onze islamitische medelanders. Die vervolgens niet als zodanig mogen worden genoemd als dat weer eens gebeurt. In plaats daarvan houden de linkse partijen daar hun mond over. Alsof het er niet toe doet!

Zie ook jihadwatch.org Kun je dagelijks lezen wat het echte gevaar is. Niet meneer of mevrouw, denk ik toch.

Johanelzinga | 29-07-17 | 09:58

Wtf moet die Jole op mijn scherm. Doe eens niet!

Geen01 | 29-07-17 | 09:56

Dat er nog geen taalpuristen zijn gaan drammen over het woord "gender" en de anglicaanse wijze waarop dit steeds wordt uitgesproken. Wel gevoelig zijn voor LGBTIQKLM en weet ik wat, maar onze eigen taal is blijkbaar niet relevant.

Gerf | 29-07-17 | 09:56

Eigenlijk wel een terechte vraag: Wat doet dat met de toekomst van de Europeaan nu die toch wel in grote getale de steden achter zich laten. Ik zie het in mijn omgeving ook veel gebeuren. De steden zijn voor hippy's, krakers, criminelen en import.
Sowieso als je kinderen krijgt is de keuze om te vertrekken toch voor veel mensen snel gemaakt. Er groeien dus ook veel minder Nederlandse kinderen in de stad op.
Maar goed... op de grote schaal zal het misschien nog wel meevallen maar sommige steden herken ik niet echt meer terug. Die herken je alleen nog maar aan de file erheen omdat de werkende mensen vaak niet in de stad zelf (meer) wonen

Geen01 | 29-07-17 | 09:56

Hoor net op radio 1 dat er bij 1500 diersoorten homo is gekonstateerd. Een mannetjespinguinkoppel heeft ooit een baby pinguinei geroofd om samen uit te broeden/op te voeden. Tegennatuurlijk is een onnatuurlijk begrip waar iedereen maar mee rondstrooit alsof het niets is. Tegennatuur is altijd nog onderdeel van natuur = bestaansrecht. Moet je pinguins dus niet head first van ijsschotsen gaan gooien.

chicago river | 29-07-17 | 09:55

Letterlijk elk ..... zwaar christelijk land is slechter dan Amsterdam
Kees.kwarktas | 29-07-17 | 09:27
Dat is geleuter, Ik was o.a. in Italie, Oostenrijk, Venezuela en Colombia, allemaal landen die uitermate katholiek zijn. Ik heb in de laatste tientallen jaren nog nooit gemerkt dat men daar intolerant is tegen mensen die zich redelijk normaal gedragen, onafhankelijk van hun geaardheid. Natuurlijk, als je je profileert als wereldwonder omdat je een afwijkende sexuele voorkeur hebt (Gay Pride comes to mind), dan wordt je ook afwijkend behandeld.

bergsbeklimmer | 29-07-17 | 09:54

Welkom zielige vluchteling en nuttige gastarbeider.
Neem een baan ,huisvesting geregeld.
neem kinderen , kinderbijslag is goed.
neem wat meer ,kinderen en bijslag.
Kinderbijslag omlaag en werk is minder.
Laag geschoold en genenpoel.
Arbeidsloos of ongeschikt , want regeling is goed.
zwarte kappers ,shoarma en garage ,supermarkt en eigen economie.
Laag opgeleide kinderen/cultuurclash .
Geloof en toewijding (lees angst).
kinderen crimineel , want buiten voedt je op .
Segregatie door weigering integratie , gelukt.
Kuffar betaald en politiek bevestigd.
zieligheidsdramas werken ook voor de koffie.
neemt wat men wil ,men geeft het ze .
neem die stad ,graag de borstel gebruiken na het doorspoelen.
Laat de ongelovige belasting als uitkering naar je toe komen.
neem en eis , dan eis wat meer .
bij tegenstand zielig piepen en discrie roepen ,
indien nodig rassies.
bazen zijn hier bang , gebruik dat.
politie en overheid is bang .demmink verhaal goed voor turkije .
alle bazen hebben hier wat te verstoppen weten we van geheime dienst .
de dienst controleerd het goed en heeft overheid via OM in de zak.
neem over , moskee is kazerne en broednest .
Maar in amsterdam telt alleen je sexuele voorkeur.en linkse hobby
Men denkt daar echt dat ze nl zijn .
Jullie horen niet eens bij nederland .
We willen jullie niet meer ( instemmend gebrom achtergrond).
Mooi kalifaat aan het IJ , ooit.

medelmo | 29-07-17 | 09:54

Art 1 aanpassen van de grondwet is weer mooie symboolpolitiek want in Nederland mogen wetten niet eens getoetst worden aan de grondwet. Zie art. 120 grondwet. Mensen worden veroordeeld obv art 137 van het wetboek van strafrecht.
Politici: voer art. 3 van de grondwet (dit is een uitwerking van art. 1) maar eerst eens uit en voeg lidmaatschap van een politieke partij op als discriminatiegrond in art. 137. Dat beëindigt acuut de baantjescarrousel want dan zal 98% van de openbare functies door niet-partijleden bezet moeten worden.

Nichtsneues | 29-07-17 | 09:54

Het enige dat ons nog kan redden is het plan van FvD om het recht religies te bespotten grondwettelijk vast te leggen; en VvMU moet als regel 1 in de grondwet.
.
En dan vol op het orgel met poster-, TV- en Internetcampagnes die continue de achterlijkheid en agressiviteit van één, niet nader te noemen religie in de schijnwerpers zet...
.
Verder dient iedere vorm van staatssteun aan welk geloof dan ook (belastingvrijstelling, vrijheid van onderwijs) grondwettelijk te worden verboden.
.
Zoniet, dan is de Westerse beschaving reddeloos verloren.

Brou Is Back | 29-07-17 | 09:51

Ik zeg maar gewoon waar het op staat: alle kutmoslims zijn kutmoslims, die zagen aan fundamentele waarden. Dat gaat terugkomen, Soumission is geen optie. De tolerantie is langzaam op, en alles wat "welkom" roept zal worden behandeld als NSB'er. Ook jij PetUR-R.

Alexis de T. | 29-07-17 | 09:51

@wezen (29-07-17 | 09:43)

Amsterdam kiest ook, voor de rijken en de toeristen. Nog even en ook de moslims worden Amsterdam uitgewerkt omdat wonen in Amsterdam gewoon te duur is geworden.

Wolkbreuk | 29-07-17 | 09:49

Ik lees zo vaak verwijzingen naar opstand, revolutie en burgeroorlog in de reaguursels maar het probleem is dat Nederlanders niet te mobiliseren zijn.

Waar bij buitenlandse groepen de bereidheid wel bestaat en de onderlinge solidariteit groot is, is het bij ons toch meer "ieder voor zich".

Dat is altijd zo geweest, om maar een voorbeeld te noemen van iets dat De Nederlander snel raakt: de auto. In de afgelopen decennia zijn de meest absurde heffingen en regels opgelegd aan autobezitters die -indien georganiseerd- het verkeer, het binnenhof, en de economie kunnen lamleggen. Maar wat is er concreet gebeurd? Ik ben met een oldtimerclub naar Den Haag gereden en het werd een gezellige kneuterige Hollandse boel met een rondje op het binnenhof en later op een grasveld een bijeenkomst met een BBQ.

Zo gaat het ook op een ander niveau en de politiek weet dat, na de woede en de verontwaardiging komt de berusting en binnen een week slikt iedereen het door. De politiek weet dat, en de buitenlandse bijdehandjes worden door links wel voorgelicht indien ze het nog niet vernomen hebben van hun reeds gearriveerde familie en vrienden.

Er gaat helaas niets gebeuren tot we overstroomd zijn en het te laat is.

Bulgingrije | 29-07-17 | 09:48

Ik zou me als 'gematigde' moslim ook stil houden. Niemand die je helpt of beschermt als je je te kritisch uitspreekt.
Law of the Land | 29-07-17 | 09:42

Laat staan als ex-moslim, dan sta je helemaal in de kou.

Veldmaarschalk Sorry | 29-07-17 | 09:47

Ik vind het heel belangrijk om als "meneer" aangesproken te worden, heer of mijnheer mag ook. Waarom ik dat belangrijk vind? Omdat er een klein groepje nageboortes (en daar bedoel ik niet LGHBTABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ mee) in NL rondloopt die vindt dat ik dat niet belangrijk mag vinden. 1984 overheden en bedrijven die voor mij beslissen dat ik en mijn ZOONS geen recht hebben MAN te zijn en MIJN VROUW en DOCHTERS niet het recht hebben VROUW te zijn. en dat omdat er in NL een paar duizend mensen rondlopen die vinden dat ze geen van beide zijn. Ik heb nog geen homo ontmoet, en ik ken er velen, die ontkenden man te zijn en geen lesbienne die ontkende vrouw te zijn. Transsexuelen willen graag een ander geslacht en als het eindelijk zover is mogen ze niet vrouw, resp man heten.

Ik ben als man geboren en wens als man te sterven. Je mag me een klootzak vinden, maar dan is het wel MENEER klootzak.

bergsbeklimmer | 29-07-17 | 09:47

Life is all about priorities.
Amsterdam moet kiezen...

wezen | 29-07-17 | 09:43

Net een contactadvertentie geplaatst, 'mens zoekt mens'. Ben benieuwd.

Mr_Natural | 29-07-17 | 09:43

Daarnaast lijken de moslims zelf het helemaal prima te vinden.
lady blabla | 29-07-17 | 09:35

Ik zou me als 'gematigde' moslim ook stil houden. Niemand die je helpt of beschermt als je je te kritisch uitspreekt. Onze overheid, de goede doelen, bijna alle media en de 'social warriors' zenden continu verkeerde signalen de samenleving in. Onder het mom van Europese afstemming worden er dagelijks nieuwe blokken hout op het vuur gegooid. Geen beginnen aan zo.

Law of the Land | 29-07-17 | 09:42

Peter zal wel een islamofobische raSSiest zijn.

aardappelninja | 29-07-17 | 09:42

Beste Gender en Genderinnen, geachte aanwezigen. Het feest kan beginnen.

bolletje kaas. | 29-07-17 | 09:41

De mop is wel dat islamieten voortaan ook met genderneutrale toiletruimtes te maken krijgen. Hoofddoekjes bijvoorbeeld in wat voorheen nog een herentoilet werd genoemd.

druipsmurf | 29-07-17 | 09:40

Als er geen geslacht meer bestaat, kunnen we dan ook stoppen met hetero, homo, lesbo, transgender, you name it ? Want zonder gender bestaat er geen verschil. Ideaal, dan hoeven die latente homosuele mocro's ook niet uit de kast te komen. Want dat potenrammen is feitelijk een homosuele aantrekkingskracht, een drang om andere homo's aan te mogen raken.

Bakkeleures | 29-07-17 | 09:39

dat lijstje met figuren die geneutraliseerd moeten worden als payback day aanbreekt, wordt maar langer en langer

happyfamilyman | 29-07-17 | 09:39

"Het is de zoveelste poging van de staatsmedia op een mening op te dringen.
Het is er niet en als het nu gaat komt het ook niet.
Kamervraag | 29-07-17 | 09:28 "

Ze misbruiken(!) deze voetballer net zoals ze dat dode jongetje op het strand misbruikt hebben om ons hun 'goedmens' mening op te dringen. Lager kun je echt niet zinken.

Het ergste is natuurlijk dat zo velen daarin mee gaan. Het resultaat van 40 jaar linkse vergiftiging van de bevolking. En degenen die zich dat niet laten opdringen zijn ver in de minderheid. Dus ik zie geen enkele oplossing.

Lupuslupus | 29-07-17 | 09:37

Zijn zij gevlucht naar Amsterdam? Dan vraag ik me af waar ze eerst woonden!
Een slechtere move kan ik me niet bedenken.

Zij waren ooit gevlucht naar 020. Dat zal wel 30 jaat geleden zijn toende stad nog niet de greep van mossels was geraakt.

McMarx | 29-07-17 | 09:36

Aan de ene kant wil Amsterdam alles genderneutraal en tolerant, aan de andere kant geeft ze ook volop de ruimte aan de islam die daar recht tegenover staat.
En beide groepen krijgen volop subsidie betaald door de "gewone" burger die beide kanten met afgrijzen aanziet.

sinar2 | 29-07-17 | 09:36

Ik zeg het nog maar een keer: psychische problemen los je niet op met fysieke aanpassingen.

kwark001 | 29-07-17 | 09:36

islam is al een paar jaar enorm aan het radicaliseren in Nederland. Moskeeën krijgen geen tegenwerking van overheid en instanties. (eerder meewerking) Daarnaast lijken de moslims zelf het helemaal prima te vinden.

lady blabla | 29-07-17 | 09:35

Nederland is best tolerant. Al was het maar omdat ons wetboek daar redelijk concrete kaders aan stelt.
.
Jammer alleen dat politiekcorrecten en islamieten boven de wet verheven zijn. Of het nou bestuurlijke corruptie of straatgeweld betreft. Het wetboek zegt crimineel, onze trias corruptica zegt dat het wel ook is.
.
En zo onstaat dus daadwerkelijke verdeeldheid.
.
Toegegeven. Het continu slachten van onschuldige medeburgers via woord en daad door deze groepen helpt ook niet echt.
.
Ik vind het tegenwoordig overigens prima. Ik erken die verdeeldheid, begrijp dat men niet voor rede vatbaar is. Ik bereid me voor. Het zal me een eer zijn om te vechten tegen het duister dat politiekcorrecten en islamieten aan het verspreiden zijn.
.
Aan welke zijde staat u?
Want zo simpel ligt dat in existentiele crisis hoor. U moet kleur bekennen. Nuance en nimby zijn af.

Parel van het Zuiden | 29-07-17 | 09:33

Linksen en links gedachten'goed' zijn veruit het grootste probleem.

Islamisering en andere narigheid een gevolg daarvan.

Poekieman | 29-07-17 | 09:32

Beetje raar dat een mannelijke homo nu ineens geen heer meer mag zijn, alzo de lesbienne geen dame...

Hendrikaatje | 29-07-17 | 09:31

Gelukkig hebben ze in 020 rechters die vinden om auto te rijden heb je geen rijbewijs nodig, hetgeen gemotiveerd werd met de vergelijking om te zwemmen heb je ook geen diploma nodig. Was er by the way trouwens niet van op de hoogte dat om te zwemmen een diploma voorgeschreven was wel een rijbewijs om een auto te besturen. Kortom daders kunnen daar op een tsunami aan begrip rekenen als deze al überhaupt voor het hekje 020 D66 magistraten komen groetjes Amsterdam Survival Tours du Jour.

william7055 | 29-07-17 | 09:31

Wie verzint deze onzin? En hoe komen ze in de positie om deze onzin te op te leggen aan velen? En wat kunnen wij (normale mensen, en dan bedoel ik dat geestelijk) er aan doen?

Statler en Waldorf | 29-07-17 | 09:29

Leven in een vrij Nederland bestaat niet meer. Er weggaan wel. Heel logisch.

hollandsevluchteling | 29-07-17 | 09:29

Dit is nog maar het begin van wat ons te wachten staat. De huidige totaal geflipte bestuurders van NL en EU gaan kosten wat het kost door met hun plan om europa te islamiseren.
Blijkbaar hebben ze er ook nog eens tientallen miljarden voor over om ons eens mooie landje totaal naar de verdoemenis te helpen.
Zolang we geen revolutie ontketenen veranderd er echt nix, je denkt toch niet dat ze Wilders ooit gelijk gaan geven al moeten ze over lijken gaan maar dat nooit.
Totdat de boel totaal uit de hand loopt en we hier een 2e Syrië hebben.
Overdreven.. ik hoop het van harte!

nietmijnbaardvriend | 29-07-17 | 09:29

"Ons geliefde Amsterdam".

Snik.

Lupuslupus | 29-07-17 | 09:29

Lekker door blijven gaan met wegkijken, proberen problemen te vinden die er niet zijn, lekker door blijven drammen over zaken die het merendeel van de mensen geen bal interesseert. Zo rolt linksch-policor.
Maar het echt grote probleem, waarvan het merendeel van de mensen weet dat het steeds erger en erger wordt, daar heeft de linksch-deughmensch het niet over, dat bestaat niet! Lekker met de kop in het zand, la,la,la.

LaatmaarLu? | 29-07-17 | 09:28

Van de week bij "Hollandse Zaken" kregen we weer les hoe wij de moslims fantastisch dienen te vinden. Want Nouri was een rol model en dat moeten we allemaal vinden. Dus verplicht meer van moslims houden. De relatie van Nouri als rolmodel ontgaat me. Het lijkt mij een aardige jongen die op de reserve bank van Ajax zat en ook ik was geschokt toen hij op de veld neerviel.
Het is de zoveelste poging van de staatsmedia op een mening op te dringen.
Het is er niet en als het nu gaat komt het ook niet.

Kamervraag | 29-07-17 | 09:28

Wat een drama wordt er gemaakt over die transgenders
Voor mij bestaat er alleen het gezegde Dames en Heren
Een transgender wil toch mannetje of vrouwtje zijn
En volgens mij zit het gewoon tussen hun oortjes
En wordt dat soort operaties betaald door het ziekenfonds!!!!!

gerrit5042 | 29-07-17 | 09:28

Dat wat al lange tijd gezien, maar niet benoemd mag worden.
Een ongemakkelijke waarheid.

Law of the Land | 29-07-17 | 09:27

Wat Martin Bosma zegt in DDS: "Het komt door linkse “diversiteitsdrammers” op belangrijke posities in onze samenleving. Zij staan klaar om in actie te komen zodra er een nieuwe linkse hype om de hoek komt kijken".

krelus | 29-07-17 | 09:27

@keestelpro | 29-07-17 | 09:22
Letterlijk elk islamitisch of zwaar christelijk land is slechter dan Amsterdam (hoe moeilijk dat ook te begrijpen is). Als je vervolgens de vergelijking tussen Amsterdam en de rest van Nederland trekt, is Amsterdam inderdaad wel de verschrikkelijkste plek waar je kunt wonen

Kees.kwarktas | 29-07-17 | 09:27

Precies wat ik al meteen dacht toen die hele debiele 'gender-newspeak'-discussie losbarstte: is dit soms een truc om maar vooral weer te verhullen dat 'we' vooral niét de personen moeten aanspreken die daadwerkelijk strakstaan van homo-haat? En u weet allen om welke bevolkingsgroep het hier precies gaat - die van die nogal opdringerige en intolerante 'religieuze' persuasie, ook wel genaamd islam.

Maar, vooral niét aanspreken, aanpakken, proberen te civiliseren die barbaren, want oh wee... rasiesme!

EefjeWentelteefje | 29-07-17 | 09:25

jeeee joh, amsterdam.... wonen daar nog steeds mensen?

Axelvon | 29-07-17 | 09:25

"Orwelliaanse briefhoofdenbureaucratie of perronluidsprekerjargon uit de ambtelijke maakbaarheidskokers jaagt hooguit gender-goedwillenden tegen je in harnas."
.
Precies wat ik gisteren dacht bij het 'NS-topic': mensen die het eerst allemaal wel worst vinden (ze doen maar) worden het gedram uit die hoek helemaal zat en gaan die mensen er op aankijken. Dus het omgekeerde van wat men voor ogen heeft: meer intolerantie i.p.v. acceptatie. Tolerantie is een langzaam proces en hoort geen drammerij te zijn.

Lupuslupus | 29-07-17 | 09:24

@ StuggeRob | 29-07-17 | 09:21
Er kunnen nog zoveel nuchtere ingezonden brieven in de kranten gepubliceerd worden, de ware gelovers in de heilzame werking van regenboogzebrapaden en het dagelijks inslikken van UvA-woordenlijsten blijven hun hoofd in het zand steken.

solcama | 29-07-17 | 09:22

Zijn zij gevlucht naar Amsterdam? Dan vraag ik me af waar ze eerst woonden!
Een slechtere move kan ik me niet bedenken.

keestelpro | 29-07-17 | 09:22

De realiteit begint door te dringen dat tolerantie, vrijheid en solidariteit holle containerbegrippen zijn wanneer niet de vragen gesteld worden waarvoor deze gelden.

Helaas zijn deze begrippen deels zero-sum en moet je kiezen. Ben je solidair met een potenrammer en sta jij er tolerant tegenover wanneer deze zijn vrijheid neemt om poten te rammen?

StuggeRob | 29-07-17 | 09:21

Ik vind het al heel wat dat de moskee genoemd wordt. Voor de rest moeten die genderhuilies een sop houden met dat gedram. Wordt ook niemand vrolijk van.

knutsel_ | 29-07-17 | 09:20

Grap is natuurlijk dat die transseksuelen niks liever willen dan als meneer of mevrouw te worden aangesproken. Deze SJW freakshow vertelt ze vooral dat ze dat toch echt nooit gaat lukken. Kwetsont!

très cool | 29-07-17 | 09:19

De wal zal het schip keren. Eens.

malang | 29-07-17 | 09:19

Ik kan me helemaal vinden in de observatie van de briefschrijver. Wij zijn om die reden niet alleen eerst uit Amsterdam, maar later zelfs uit Nederland vertrokken.

kommabijmebinnen | 29-07-17 | 09:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken