Nedermoslims 'op gevoel' geweigerd in de VS
Travel ban, prima hoor. Er zijn genoeg hellegaten op deze aardbol aan te wijzen vanwaarvandaanafkomstig je niemand binnen wil laten. Althans niet via de reguliere toeristenroutes dus vluchtelingen niet inbegrepen alsjedanweltenminste zeker weet ofdat het ook echt vluchtelingen zijn want ook dat ligt weer gevoelig alsook gecompliceerd tegenwoordig. Maar wat hierboven wordt beschreven ende verteld, is bij de waterkonijnen (padummm...) af. Othmane Charib en Ismail Aghzanay mochten de United States of Trump niet in wegens een reisverleden naar Saoedie-Arabië (want bedevaart naar Mekka jwz) en 'omdat het niet goed voelde'. Naar eigen zeggen zijn de heren nogal horkerig behandeld en uit eigen ervaring kunnen we ons wel iets voorstellen bij de chagrijnige luchthavenbehandeling in Amerika (tip voor Noord-Oost: Newark, Dulles of Boston de volgende keer. Doorgaans veel leukerder controleermeneren dus minimale confrontatie met narrigmansen van de US transitautoriteiten). Hoe dan ook. Twee Rotterdamse reizigers uit de voormalige Republiek der Nederlanden die een Holland-Amerika-lijnvlucht maken om de historische bondgenoot van dichtbij te bezoeken. Die moeten gewoon binnen mogen daar. En zo niet, dan moet Koenders zich maar weer eens bezorgd tonen en een hartig woordje bellen met de verantwoordelijke State Departmenter van zijn counterpart. OF MOGEN MOSLIMS SOMS NIET OP VAKANTIE IN EEN VRIJ LAND!?
Reaguursels
InloggenHet is ook een beetje: Kleren maken de man. Kijk, trek je een wittemuizenpak aan, dat kan want die zijn te huur, wordt je aangesproken met: Hallo witte muis. Of niet? Zet je iets raars op je harses en praat je met een Arabisch hakketak-accent zegt de Douane: We weten het niet zeker dus mag je in een kamertje gaan zitten.
Peter_K | 12-07-17 | 13:00
ik ben ook meestal buiten nedereland ..
en enige optie die je bij 90 % van alle autoriteiten hebt buiten eu is ja meneer zeggen en niet te brutaal in ogen kijken . inderdaad in veel Afrikaanse landen moeten eerst donker gekleurde mensen voor .. niet mee eens .. prima .. daaag ..
Het zou mijook niet verbazen,dat deze jongetjes iets te bijdehand waren. Ik heb in nederland vooralsnog nooit een lichtgetintier tegen of met nederlandse authoriteiten horen praten , op een manier die hun niet problemen brengt in de vs .
Staan daar opgefokte mariniers met een M4 die gewoon gericht op je willen schieten over een nagelknippertje.
De Koreaanse Slet | 12-07-17 | 09:31
Je klets uit je nek, toevallig moest de VE daar ook zijn in de week na 9-11, ja ze waren helemaal door het dolle heen en het lijnvliegtuig werd af Groenland gevolgd door n figtherjet, overigens was het vliegtuig vrijwel leeg op wat crew na dan. Maar de aangehaalde combinatie tussen nagelknipper (altijd inleveren, dat weet u) en een gerichte M4 is totale bull-shit.
Tevens en dat weet u ook dient u bij het reserveren v.d. tickets uw paspoortgegevens over te nemen, deze moeten weer corresponderen met uw visa, maar dit kan niet anders daar bij de visa aanvraag u uw paspoort dient te overhandigen. Stond u niet op de lijst, maar wel onder een andere naam? Eigen schuld dus.
Het was vroeger niet ongebruikelijk mensen op hun criminele koppen af te rekenen. "Alleen voor die tronie al, zou je hem achter slot en grendels zetten". Deze baardjes zijn erg verdacht, en de koppen erboven schreeuwen het uit: salafisten. Een goede beslissing dus.
Het was vroeger niet ongebruikelijk mensen op hun criminele koppen af te rekenen. "Alleen voor die tronie al, zou je hem achter slot en grendels zetten". Deze baardjes zijn erg verdacht, en de koppen erboven schreeuwen het uit: salafisten. Een goede beslissing dus.
@Opinion1970 | 12-07-17 | 11:28 Nee nee nee... Geef nou eens commentaar op het terechte punt dat een aantal Moslimlanden geen Israeli's (want: joden) toelaat. Of werkt discriminatie maar één kant op? Maar komt hier vooral niet meer als je je zo ergert aan ons. Tipje: joop.nl
Geen respect voor IS-fanboys, IS-fanboys boos? Oh jee...
van de ESTA site:
If your electronic travel authorization application is approved, it establishes that you are eligible to travel, but does not establish that you are admissible to the United States under the Visa Waiver Program. Upon arrival to the United States, you will be inspected by a U.S. Customs and Border Protection Officer at a port of entry who may determine that you are inadmissible under the Visa Waiver Program or for any reason under United States law.
A determination that you are not eligible for electronic travel authorization does not preclude you from applying for a visa to travel to the United States.
Goed besluit, alleen die tronies al.
Goeie zaak, het is een begin.
Nu wij nog...
@sparrow | 12-07-17 | 12:42
In de VS hebben is een heel goedkope en efficiënte overheid.
Bijgevolg hebben ze geen tijd en/of geld verhalen te vertellen om hun houding te vergoelijken.
En dat hoeven zij ook helemaal niet. Dat er voor bepaalde groepen een eenvoudige en snelle wijze is om een visum te krijgen geeft je nog geen rechten.
Mijn laatste reis buiten Europa ging naar Ethiopië. Op hun site stond dat je op het vliegveld een visum kon kopen van 3 maanden. Bij aankomst bleek het maximum 1 maand te zijn. Verlengen kon na 1 maand in Addis Abeba. Welke rechten heb je dan als nederlander? Geen enkele: Ethiopië is een soeverein land.
Ze deden net hun verhaal op radio1. Snap dat ze gefrustreerd zijn, maar ze gaven nou niet echt de goede antwoorden op de vragen...
Ben je Jihadist, antwoord zou 'nee' moeten zijn. Dus niet: 'Wat denk je zelf, heb mijn school afgemaakt etc etc etc etc'.
inderdaad geen positief verhaal over homeland security ..
toch ben ik wel benieuwd naar hun verhaal ..
Opinion1970 | 12-07-17 | 11:28
Jij snapt er echt helemaal niets van. Ben je ooit weleens in Amerika geweest? Ik namelijk wel, regelmatig zelfs, en ook ik heb met mijn oer Hollandse gedaante weleens in zon hokje gezeten. 1 keer daardoor zelfs mijn volgende vlucht gemist. Als je de pech hebt en eruit wordt gepikt is 1 verkeerde opmerking of commentaar genoeg voor heel erg veel ellende.
Ik ken de situatie niet van deze twee jongens, maar die Nederlandse slappe vriendjes mentaliteit met alles en iedereen kan je bij de douane daar heel erg veel ellende geven, als je tot een risico groep behoort en je wordt eruit gepikt dan heb je je nederig te gedragen daar dat heeft niets met racisme of discrimeren te maken.
Die slappe Nederlandse knuffelmentaliteit en iedereen is belangrijk van je hoef je hier niet te ventileren.
@Roadblock | 11-07-17 | 20:46
Tja, op deze manier lijken ze wat op haatzaai "cabaretier" Dieudonné.
De twee zijn dus misschien/waarschijnlijk helemaal geen gewone toeristen. De vraag van de VS wat die twee in de VS gaan doen is dan zeer relevant.
Vraag mij af waarom je Amerika in wilt. Maar goed: als onafhankelijke staat mag Amerika zelf bepalen wie zij wel of niet binnen laten. Zijn ze niet gewend hier in Europa en Nederland. Dus je kunt wel zielig doen: maar ja, dat is het gevolg van de daden van je geloofsgenoten. Maar hun verhaal geeft ook aan hoe dom ze zijn. Je kan op je 10 vingers na tellen dat moslims heel erg in de gaten worden gehouden bij aankomst in Amerika. Iets te maken met 2 vliegtuigen die in het verleden in gebouwen zijn gevolgen; aanslagen in Europa. Maar ja: je bent moslim dus het is de schuld altijd van anderen.
Dit kun je makkelijk voorkomen: gewoon een visum aanvragen terwijl je nog in Nederland bent.
Het is voor deze mensen natuurlijk wel een cultuurschok: hier in Nederland worden ze juist ontzien omdat zij tot de groep behoren waar terroristen óók toebehoren, in de VS is dat juist andersom.
Volgende keer dus gewoon vooraf een visum kopen. Of zorgen dat je kan verklaren wat je in dat soort landen hebt uitgespookt, maar dat is erg moeilijk als je je daar niet goed op voorbereid.
Vanuit mijn werk gaan ook wel eens mensen naar de VS, die worden óók zeer goed gecontroleerd.
Een betere vraag is hoe het mogelijk is dat honderdduizenden mensen zo de EU in wandelen zonder of amper gecontroleerd te worden. En dat terwijl de meeste van die mensen uit landen komen waarvan de papieren eenvoudig te vervalsen zijn, en gewoon te koop zijn op de zwarte markt.
TSA medewerkers staan niet bekend om hun scherpe geest of gevoeligheid. Vergelijk dat met de behandeling op Yafo en de vele controles in Israel. Die zijn wél getraind om mensen op non-verbaal te beoordelen.
Schaamt hij zich nu omdat hij Nederlander is ?
Hoor dat nu goed?
WTF
Hij bedoeld teleur gesteld dat hij desondanks een gekregen Nederlandse nationaliteit er toch niet in mocht.
De goeden moeten lijden voor de daden van de kwaden. Zo is het altijd gegaan. Zelfreflexie, niet doen en zeggen wat je niet kan verantwoorden.
Kortom. Over een jaartje of 100 zal het wel beter gaan.
Zo ontzettend eens met Weleenstafford! Na de hatelijke kortzichtige reacties van velen hier, is het een verademing wat hij schrijft! En al die bla bla van als je Joods ben kom je SA ook niet in,dusss.... Waar slaat dat op? Wat kunnen deze jongens er aan doen dat het in menig Arabisch land zo gaat?"Reflectie en empathie zijn weer ver te zoeken in de krochten van het afstervend IQ van de angstschreeuwer"... aldus Weleenstafford. En zo is het, mooier kun je het niet verwoorden. En dan dat ja jammer dan, ze hebben het op zichzelf afgeroepen. Man man man, wat hersenloos.Alsof het letterlijk wemelt van de terroristen tussen de Moslims, nou zo is het echt niet hoor.Dit gaat echt veel te ver en ze zes uur lang als criminelen behandelen dito. Ik heb meer met hen op dan met die griezel van een Trump. Doe vooral geen moeite om op afzeikerige wijze op mij te reageren want daar zijn jullie toetsenbordhelden ongetwijfeld goed in. Ik lees het niet eens, zo heb ik mijn buik vol van de negatieve, kille en empathieloze reacties hier. En nee ik ben geen Moslim maar een Nederlandse vrouw met (passief) christelijke achtergrond.
@De Koreaanse Slet | 12-07-17 | 09:31 In die periode moeilijk gaan doen over een nagelknippertje, en vervolgens Amerikanen hersenloos noemen. Hahaha!
De Koreaanse Slet | 12-07-17 | 09:34
Linkje?
Lekker doorgeslagen reacties weer mensen. Het is gewoon kut om zo je vakantie door de neus geboord te krijgen. Dit zijn 2 goede jongens die keihard werken om iets van het leven te maken. Lijkt mij dat het eendimensionale gejank van vele reaguurders hier, apatisch met hun pruillipje fappend achter de pc, meer afkeuring verdient. Reflectie en empathie zijn weer ver te zoeken in de krochten van het afstervend IQ van de angstschreeuwer.
"Vraag een 'gematigde' moslim: "Waar mogen Joden dan wel wonen?" Het antwoord zal je verbazen!
Vraag een 'gematigde moslim': "Mogen moslims vrienden zijn met niet-moslims?" Je gelooft nooit wat ze antwoorden!"
PrinsesStoepje | 11-07-17 | 21:02
Zo'n lakmoestest had ik ook ontwikkeld in mijn werkkring. Er bleven maar weinig 'gematigden' over.
Ik heb mij altijd verbaasd, dat deze eenvoudige vragen nooit op actualiteitenrubrieken en/of door journalisten gesteld werden/worden.
"Honderden goede, onschuldige en lichtgetinte jongens die alleen maar opgesloten waren door toedoen van Joden en Wilders."
Varende_Reaguurder | 11-07-17 | 21:18
Je kent de uitdrukking vast wel : Ik pleurde uit mijn stoel van het lachen.
two ball cane | 11-07-17 | 20:14
Je loopt te raaskallen, jij weet de echte reden van weigering niet dus hou een sop met fantaseren. Ik wou dat dit soort controles in Europa en/ook NL gedaan werden. Hierdoor had heel veel ellende voorkomen kunnen worden.
Varende_Reaguurder | 11-07-17 | 21:44
Geweldig, die tegel van jou. Niets tegen in te brengen.
Pure realiteit.
WatZalIkErvanZeggen | 12-07-17 | 09:05
4/5 verijdelde aanslagen komt door tips en inzet van de moslimgemeenschap. Maar weet jij veel. Lezen en kennis is niet meer belangrijk. Toch?
Sowieso een rommeltje daar in de Verenigde Staten. De laatste keer in richting Santa Monica (Los Angeles) was een drama. Ze konden me niet vinden op de lijst dus ik mocht het land niet. Mijn Noorse reispartner zat al in de bar aan het bier en ik mocht niet binnen. Allemaal ellende en gedoe. Uiteindelijk bleek dat ze me hadden geregistreerd onder mijn tweede naam. Ik stond dus 'approved' onder de naam 'Baron Cohen' maar niet onder 'Sacha Cohen' zeg maar. Kut land.
Mijn ergste ervaring in de VS was met mijn ex in New York vlak na 9/11. Die wilde haar nagelknippertje niet afgeven. Want mag niet. Denk je nou daar valt over te praten. Nee hoor. Staan daar opgefokte mariniers met een M4 die gewoon gericht op je willen schieten over een nagelknippertje. Geen grapje. Nee ik kom wel terug als het zooitje daar hun hersenen terug vind. Maar gezien de laatste paar maanden weet je dat het nog wel een generatie of wat kan duren.
Tja Moslims. Als jullie niet eens werk maken van terroristen in jullie midden aangeven, uitleveren of op zijn minst te veroordelen zijn jullie dan ook de facto ALLEMAAL verdacht. 1 + 1 = 2
@Schepvogel, in 2 regels tekst jezelf tegenspreken... knap! als de VS iedereen zonder reden mag weigeren... is het dus niet belachelijk! de VS meldt nog expliciet na aanvraag van de ESTA dat je alsnog geweigerd kan worden! het is hun recht... iemand te weigeren die ze niet binnen willen!
Een roomblanke kennis van mij, niet-gelovig, werd ooit ook de toegang tot de VS geweigerd na 9/11 omdat hij zijn vliegbrevet ooit gehaald had bij dezelfde vliegschool als een van de terroristen die zich in de World Trade Towers boorde.
Overigens kom je een reeks van z.g. moslimlanden niet binnen als je een stempel van Israël in je paspoort hebt staan
Het is fucking belachelijk dat ze geweigerd worden... Andere kant van het verhaal, je weet dat de VS kan weigeren wie het wil.
En aan de andere kant, als ik met mevrouw schepvogel naar heel wat landen vlieg, worden we ook geweigerd op haar paspoort... Daar hoor je niemand over.
Huilie huilie Boe hoe hoe! We zijn weer slachtoffer! Ik begrijp waarom de usa geen aanhangers van het geloof van de HAAT niet wil binnenlaten. Trump was heel duidelijk daar over. Die domheid zorgde in Europa voor al die aanslagen. Nee, heren, jullie moeten bij je mede/gelovigen zijn. De mensen die het ook verpesten voor de goedwillenden.
Het is/was gewoon de wil van Allah. Dat die sukkels dat niet snappen.
Esta zeker niet aangevraagd?
Kijk dat nou zien zitten naast elkaar ... de lamme helpt de blinde hier ... al dat geklaag ... ga lekker dan naar Israel stelletje armoedzaaiers
-weggejorist-
Over US luchtvaartcontroles gesproken.. zelden ben ik zo mateloos onbeschoft behandeld als in Miami, waar ik moest overstappen op een vlucht naar Ecuador.
Het overvette t.....-wijf weigerde me een beetje á tempo te behandelen zodat ik mijn vlucht miste, integendeel, toen ik mijn beklag deed werd ik uit de rij gehaald en moest achteraan weer aansluiten.
Ik kreeg nog een boete toe omdat ik me daarover beklaagde.
NEVER nooit via Miami vliegen dus.
marokanen en moslims, allebei geen ras
De jongens en meisjes van US Immigration staan tegenwoordig ook op het vliegveld van Dublin. Dan heb je natuurlijk nog geen garantie dat je de US binnenkomt, maar je krijgt het daar wel gelijk te horen en dat scheelt je wel tenminste 15 uur aan reistijd.
@Elmauro | 11-07-17 | 22:51
Klopt ook ooit een visa aangevraagd voor de VS, mijn paspoort moest in elk geval nog 3 maanden langer geldig zijn als de duur van mijn visa is niet nieuw want ik praat over ergens jaren 80 vorige eeuw aan de grens deden ze niet erg moeilijk maar was vele malen pittiger als de Nederlandse zelfs toen al.
Antwoord op de vraag in hoofdletters.
In het "land" van herkomst is opruiend materiaal aangetroffen in een e-reader in het voormalig huis van democratie.
De zeemansen zijn slachtoffer van de verkeerde vlag op hun modderschuit.
Soms zit het mee, meestal tegen. Ze pikken vaak de mensen eruit die voor problemen kunnen zorgen en in dit geval hadden ze dus toch gelijk want nu maken ze ophef en das niet slim want ook de NSA loert mee op geenstijl dus volgende trip staan ze zowiezo weer langs de kant en zijn de vragen nog wat pittiger want ze moeten nu invullen dat het visa eerder is geweigerd en dan heb je wat uit te leggen, leven zit vol keuzes en het is aan jouw de juiste te maken een daarvan is nederigheid en terughoudendheid/openheid op de juiste momenten.
@ Elmauro | 11-07-17 | 22:51
Hi Elamauro,Voor een ESTA Visa waiver heb je weldegelijk een paspoort nodig met 3 maanden geldigheids duur. Dat is zo omdat de waiver 90 dagen geldig is en je dus voor die tijd geldige documentatie nodig hebt.
Over de twee paspoorten, je bent verplicht beide paspoorten te presenteren. Dit is omdat je met de twee nationaliteiten ook twee verschillende namen zou kunnen voeren.
In beide gevallen ben je dus in gebreke gebleven, en in beide gevallen ben je heel schappelijk behandeld.
Groetjes uit San Francisco
Haha dit zijn leugenachtige Marokkanen die zoals gewoonlijk in de slachtofferrol kruipen.
Ik had ooit een Afghaan gesproken die 8 uur lang werd ondervraagd wat hij in New York kwam doen. Hij kon dat wel begrijpen, aangezien zijn afkomst nou eenmaal een risico vormde in Amerika. Hij had laten zien dat hij gewoon een nette jongeman is zonder kwade intenties en mocht het land dus in.
.
Dat je eruit wordt gepikt is 1. Dat je wordt teruggestuurd is 2. Deze Marokkanen konden waarschijnlijk geen normaal gesprek voeren en dan zijn die Amerikanen ook snel klaar met je.
Oh, please.
Verscheurt ticketverhaal..........
De een is onderdeel van cabaret duo de Waterkonijnen, noemt zich eigenaar van IssyTV en is net gestart als mocrovlogger.
www.facebook.com/waterkonijnen/?hc_re...
www.facebook.com/issytvv
Volgens mij zitten ze vet te hoaxen op een citytripje London voor wat PR met de discriminatiekaart, want zielig toch.
Word een beetje oud.
Bedoel daarmee te zeggen dat ik het aannemen van de slachtofferhouding van beide individuen afkeur. Gevalletje oorzaak en gevolg toch, ook al zouden ze te goeder trouw zijn.
@ macaroni&kaas | 12-07-17 | 01:32
Ik had de sarcasme-modus aanstaan. Heb een jaar in Wyoming geleefd als uitwisselingsstudent en heb meerdere malen in de VS vrienden bezoekt en vakantie gehouden. I DO love the US of A, begrijp me niet verkeerd.
prins_flip_da_luxe | 12-07-17 | 00:53
.
De VS erkent het zogenaamde internationaal strafhof helemaal niet. Ze hebben het niet zo op supernationale organisaties die wel eventjes gaan vertellen hoe de VS met hun grenzen om moet gaan. In Nederland zien we allemaal mooi hoe het gaat als je dat wel laat gebeuren.
.
Groeten uit de VS trouwens, nooit problemen gehad met de douane hier...
De VS bezoeken is geen recht. Ten eerste heb je een visum of esta nodig en ten tweede moet je de douane overtuigen dat je niet voor problemen gaat zorgen. Als je daar aan voldoet geeft de VS je toegang, maar het is nog steeds geen recht. Hun land, hun grenzen en regels. Mekka mag je ook niet in als niet moslim trouwens, zelfde verhaal.
Is er al schadevergoeding voor het aangedane leed geëist? Er zal vast wel ergens in Nederland een advocaat zijn die hier een verdienmodel in ziet toch? Of een Openbaar Aanklager die mensenrechten geschonden ziet worden en dit voor één of ander Internationaal Hof wil laten toetsen, want het is zo zielig voor die jongens...
Als je de VS binnen wil komen moet je je bij de Douane nederig opstellen.
Dat wordt van je verwacht.
Maar dat hebben deze heertjes van huis uit nooit geleerd en dat kunnen ze niet.
Ze zullen er wel met de bekende arrogantie in zijn gegaan.
Dat straalt ook uit in dit filmpje:
een misplaatse superieure houding van wij zijn moslims, wie maakt ons wat.
Dan zegt de Amerikaanse douane .. doei en tot nooit meer.
Ik zou ze ook niet binnen laten als ze bij mij voor de deur staan. Nee, het is niet uit discriminatie. Heb de laatste jaren alleen teveel filmpies gezien met dat soort gasten wat niet een normaal menselijk gedrag vertoont. En ik wil ze echt niet op een grote hoop gooien dat ze allemaal slecht zijn. Alleen om mezelf lekker te voelen negeer ik ze allemaal en niet hoef na te denken dat er eentje bij in huis is die ik in de gaten moet houden..... Dus Trumpie heeft helemaal gelijk.
zouden ze overal moeten doen, wordt het overal prettiger van.
Iedereen maar ook iedereen weet dat ze daar aan de grens een bepaalde attitude hebben. Gewoon je mond houden en antwoorden wanneer ze een vraag stellen. Ze willen nou eenmaal laten zien dat zij alles zijn en jij niets. Dat is alleen aan de grens. Eenmaal binnen, dan is het zo relax allemaal. Heeft helemaal geen ene reet met religie te maken. Gebeurd bij iedereen. Dus ze zullen inderdaad weer aardige Mo grapjes hebben staan maken. Maar ja, dat krijg je als je elke avond naar verwegistan tv zit te loeren...
Iedere soevereine staat moet lekker zelf bepalen wie ze wel of niet binnen laten en of ze dat met wel of geen goede motivatie doen. Mensen van buiten die soevereine staat hebben dat maar te accepteren. Hoe eerder we dat allemaal begrijpen hoe sneller we afstevenen op globale vrede. Het begint met het respecteren of negeren van de ander.
wegens een reisverleden naar Saoedi-Arabië (Mekka jwz)
En wat deden deze twee heren in Mekka? Nou? Wat is daar te vinden, behalve een stuk zwart meteoriet waar hordes gelijkgestemde sekteleden in trance omheen draaien? Nou?
Overigens zijn de flight border patrols v.d. USA bijzonder streng en staan er speciaal getrainde mensen de rijen te observeren: male age 25-35 met een verkeerde blik, een druppel zweet, schuifelen met je voet of jeuk aan je hoofd en je wordt er uitgepikt voor ellelange doorlichting, bekend feit sinds 9-11 .
Mannen in soepjurken, taliban-baardjes, rode drugs oogjes, bidsnoeren of andere relikwieën, houden ze helemaal niet van daar, zijn ze zelfs allergisch voor.
Aan welke criteria voldeden deze heren?
En vanwaar dit jank verhaal?
Welke van de 2 was nou de Marokkaan? Links praat nogal met het zzz taaltje "Wij ztaan daar in Amerika" "Wij zijn dozzeent"
en nooit, dan maar ook nooit een greintje begrip voor het feit dat ze er niet in komen.
zoek het eens in je eigen wereldje
zelfreflectie van 0,0
altijd verongelijkt slachtoffer gezeik
Trump is daar iets minder gevoelig voor boys
Beter ik had niet graag hun pappa's de volgende week op CNN horen zeggen in Marokaans dat het zulke lieve gestudeerde jongens waren en ze noooit een vlieg kwaad hadden gedaan.
Go Trump/Homeland Security.
Ze zijn zo willekeurig als de pest daar. Begin juni vloog ik naar Miami met een esta VISA waiver , nieuw aangevraagd want verlopen, maar omdat mijn paspoort bijna verlopen is, geldig tot 31 juli (net als het paspoort). Border Control: ik mag u er eigenlijk niet inlaten, paspoort moet minimaal 3 maanden geldig zijn. Ik wist dat het onzin was, dat is zo bij sommige visa maar niet bij visa waiver. Maar het leek me niet zo'n goed plan hem te verbeteren dus zei, oh dat wist ik niet. Antwoord: dan weet je t nu, ik zet het in hetnsysteem dat je het nu weet. Volgende keer kom je er niet in als je geen paspoort hebt wat nog minimaal 3 maanden geldig is.
Twee weken daarvoor, mijn vrouw, dubbele nationaliteit, vliegt vanuit het land waar wij wonen met haar NL paspoort naar de VS. Waarom gebruikt u een Nederlands paspoort? Omdat ik (ook) Nederlander ben, heb jaren in NL gewoond, etc.
Antwoord: volgende keer ook je andere paspoort meenemen anders kom je er niet in..... ook al onzin, ze heeft niet eens een geldig paspoort van haar geboorteland. Ze bedenken de regeltjes waar je bijstaat om hun zogenaamde macht te laten gelden.
Ik zou ze nog niet eens alleen met de hond laten. Moslims hebben het gewoon voor zichzelf verpest en nu wat gaan staan janken. Trump heeft gewoon gelijk, die zooi niet binnenlaten, je hebt er toch ook geen moer aan. Dat volk heeft alleen maar ellende uitgevonden.
@two ball cane | 11-07-17 | 22:01
Ik kaart zojuist aan dat die relaties dus niet te vergelijken zijn. Aard en verhouding zijn van andere ordes. Appels met peren vergelijken. Null & void.
.
Kunt u wel uw standpunt herhalen. Dat illustreert slechts dat u mijn punt mist.
.
Treffende vergelijkingen plaatsen is een kwestie van weten EN snappen, snappu?
.
Niet echt, hè...
Tja. Moslims hebben het een beetje voor zichzelf verpest op deze aardbol vrees ik.
moslims
jonge mannen
baarden
naar S.A. geweest
Marokkaanse ID en 2e onverdacht NL paspoort
en wat ze in de VS opvallend vonden: 2 telefoons p.p. bij zich
dan is het, helaas voor deze naar het zich laat aanzien goed geïntegreerde jonge mannen, vanuit VS standpunt niet geheel onbegrijpelijk dat ze het risico niet willen nemen.
Echt heel erg lullig voor deze jongens.
Wat een enorme teleurstelling voor ze. USA
Is een geweldig land. Telkens als ik er ben geweest is voor mij weer duidelijk hoe belangrijk vrijheid is. Echt zonde dat zij dit niet kunnen ervaren
Ken je die mop van die 2 moslims die naar Amerika gingen?
Ze gingen niet!
Gevalletje heuristiek. Better safe than shredded!
Van mij mogen ze bij de grenzen van ieder beschaafd westers land zo'n bord neerzetten met een pijl rechtsomkeert voor moslims. www.travellingforfun.com/wp-content/up...
@Parel van het Zuiden | 11-07-17 | 21:27
"Buurman is soeverein in z'n handelen. Maar zijn keuzes hebben gevolgen voor onze relatie."
De kern van mijn hele punt. Prima te vertalen naar "USA is soeverein in haar handelen. Maar de keuzes die ze maken hebben gevolgen voor onze dipomatieke relatie."
Niet heel moeilijke vergelijking.
Volgende keer gewoon even nadenken voor je iemand van onwetendheid beticht.
Tsja, shit happens in een politiestaat.
Het gaat nog veeeeeeel erger worden, en ja het is nodig.
In deze wereld moet je harde keuzes durven maken en grenzen stellen, ook al is dat soms disproportioneel.
Toegang tot Amerika als toerist is geen recht (privilege), het is een gunst. Blijkbaar was er een aanleiding om je deze gunst niet te verlenen.
Er is enorm strenge juridische controle op de overheidsdiensten. Het is vrijwel ondenkbaar dat je in dit geval om racistische redenen of zo iets niet welkom bent. Sterker nog, in de VS gleden noord afrikanen, Iraniërs en zo voorts als "Caucasians".
De VS hebben een bijzonder sterke inlichtingen organisatie. Het ziet er naar uit dat daar iets is opgemerkt dat ze zorgen heeft gebaard. Misschien was het verstandiger geweest er voor te zorgen dat dit zou gebeuren.
Je kan niet zomaar een verwijt van racisme of "bigotry" naar een federale dienst maken. Als dat niet gegrond is, is dat dan weer een federale overtreding, behoorlijk ernstig.
Nu het er naar uitziet dat je je naam al op een watchlist hebt weten te zetten voordat je op reis ging, en de federale overtreding die je in dit filmpje begaat, is de kans dat je ooit nog in je leven in de VS terecht komt vrijwel nul.
Groetjes vanuit San Francisco!
Ik mag ook Mekka of Medina niet in.... Hoi @AD krijg ik nu een een item over racisme?
Volkomen terecht. Als je het niet vertrouwt, dan weiger je. Hulde. Zou Nederland ook een hoop ellende schelen.
In China worden moslims inmiddels gedwongen geintegreerd: baard eraf, niks Ramadan en bidden doe je maar thuis. Japan komen ze niet in en in Korea hebben ze binnen de kortste keren een meute achter zich aan. Myanmar had genoeg van de groepsverkrachtingen en heeft ze allemaal een zeecruise cadeau gedaan. En Australie had genoeg van al die cruiseschepen en stuurt ze naar Indonesie. En verhip, zelfs Indonesie, het grootste moslimland ter wereld wil ze liever niet ontvangen.
Moslims houden sowieso niet zo van moslims. Kijk maar naar de Palestijnen. En naar de opvang van Syrische vluchtelingen in de Golfstaten (welke opvang?).
En waarom? Omdat ze donders goed weten wat voor volk ze binnenhalen.
Bytemaster | 11-07-17 | 21:31
Alsof het niks is.
Hahahahaha "Honden worden beter behandeld." JA NATUURLIJK, douche bags. Die plegen geen aanslagen, duh...
En doe maar niet of ze niet-moslims beter behandelen, want die maken hetzelfde mee.
Nee Van Rossem, het is juist heel goed dat Trump geen moslims meer wil binnenlaten. Je ziet toch wat er in Europa gebeurt? Zeg je ditzelfde als het om Nederland gaat? De weinige goede lijden onder de vele slechte, oke. Maar je ziet toch ook dat de islam de hele wereld wil veroveren? Heel West-Europa is erin getrapt en het wordt nog veel erger. Mag Amerika misschien verstandiger dan Rutte en de rest van de EU zijn?
Mooi dat die Amerikanen deze 2 gasten door hebben. Een beetje bluffen met hun Hogeschool Rotterdam. Die is dus ook niet meer wat het geweest is. (Heb er notabene zelf elektrotechniek afgerond in 84 al weer.) Maar kijk naar hun 'vlog'kwaliteiten en je ziet dat het foute grappenmakers zijn en dat is precies waar je bij de Homeland Security niet mee aan hoeft te komen; dan gaan ze er lekker voor zitten en winnen ze.
Ik vlieg morgen naar Boston voor een lekker weekje Cape Cod, Martha's Vineyard, en onze eigen eilandheld Xander Bogaerts van de Red Sox bekijken. Wij hebben op Aruba de US immigration al, dus lekker ontspannen vliegen en in Boston gelijk buiten. Doei moslim loosers.
@sarcastro | 11-07-17 | 21:25
.
Retourvlucht: 320 euro
Overnachting: 30 euro p.p. In een super 8 hotel
Eten: 20 euro p.p. per dag.
Een weekje feesten op Mallorca kost je je over het algemeen meer.
And not a single fuck was given that day.
Heb geen medelijden met ze,hier in NL leven ze al in luilekkerland !
@two ball cane | 11-07-17 | 21:01
Een staat is geen individu. De verhouding tussen onze staten is niet gelijkwaardig. De relatie is ook nog eens niet bijzonder emotioneel/principieel maar vooral zakelijk en praktisch.
.
Terug naar de tekentafel met die kromme vergelijking.
Doei.
Nou, maar hopen dat ze niet gaan radicaliseren hè? Ik ga sowieso niet naar de VS zoals de zaken er nu voor staan. Eerst moet je door een full body magnetron en als dat je niet zint krijg je een gratis holte-onderzoek, nee dank je. Bovendien, ik weet niet waar die knulletjes het geld vandaan halen, maar ik heb het niet. Sterker nog, ben al 15 jaar niet meer op vakantie geweest, maar goed, verschil moet er wezen...
Zelf een religie aanhangen die discrimineert, en naar Mekka gaan waar niet-moslims worden geweigerd, en dan klagen over discriminatie?
Beetje dubbele moraal, deze moslims!
Je ziet toch dat dit goede jongens zijn? En ik heb er ervaring mee. Ik zag jarenlang dagelijks goede, onschuldige jongens in de tijd dat ik gevangenisbewaarder was. Honderden goede, onschuldige en lichtgetinte jongens die alleen maar opgesloten waren door toedoen van Joden en Wilders.
-weggejorist-
Sneu voor ze. De enige op wie ze kwaad moeten worden zijn hun moslim broeders. Verbaasd mij eigenlijk meer dat we in Europa de poorten voor IS-gangers nog wagenwijd open hebben staan.
Is het niet gewoon slimme marketing? Veroorzaak ophef en zie de bezoekersaantallen van je YouTube channel stijgen. Kassa!
Het US-beleid is streng. In tegenstelling tot de EU.
Hoeveel aanslagen heeft de US de afgelopen 10 jaar gehad in tegenstelling tot de EU?
Juist.
Ik heb de 2x dat ik naar de VS ben geweest nooit problemen met de autoriteiten. Zowel in Miami als Newark niet. Doe gewoon wat ze van je vragen en geef gewoon antwoord. Dan is er niets aan de hand.
Vraag een 'gematigde' moslim: "Waar mogen Joden dan wel wonen?" Het antwoord zal je verbazen!
Vraag een 'gematigde moslim': "Mogen moslims vrienden zijn met niet-moslims?" Je gelooft nooit wat ze antwoorden!
@Roadblock | 11-07-17 | 20:46
Kijk, dat werpt een heel ander licht op de zaak.
-weggejorist-
@Parel van het Zuiden | 11-07-17 | 20:43
Je snapt er weer weinig van.
Als ik de soevereiniteit niet zou onderkennen zou dat betekenen dat ik van mening ben dat er een hogere macht is. Dat is er niet. Ze kunnen voor geen enkel gerecht gedaagd worden. Er is geen 'hogere koning' die ze kan terugfluiten.
Dat wil niet zeggen dat hun acties zonder gevolgen zijn.
Voorbeeld:
Ik heb niets te zeggen over mijn buurman. Wel ontvang ik af en toe een pakketje voor hem en geef ik z'n plantjes water als 'ie op verkansie is. Op wie 'ie stemt moet hij zelf weten. Of ie veganist is ook.
Maar wanneer hij gaat roepen dat homo's minderwaardig zijn of z'n kinderen niet met donkere kinderen laat spelen houdt het pakketjes aannemen op.
Buurman is soeverein in z'n handelen. Maar zijn keuzes hebben gevolgen voor onze relatie.
Nou ja... nog altijd beter dan het slachtoffer worden van een spijkerbom, death truck of mes-steek-pijn door islamitische moordenaars. Gewoon, omdat ze je dood willen hebben.
Nogal dubbel gevoel erbij. Enerzijds een goed recht van 't land in kwestie, want als 't niet goed voelt, voelt 't niet goed. Tegelijkertijd natuurlijk uiterst subjectief, dat 'niet goed voelend gevoel'. Erg kut voor de twee mannen uiteraard.
Die rechter gaat er heen zoals die lang gezochte 'Loetje met het hoedje' van de Zaventem aanslag, en dan verwonderd zijn dat je er niet in mag. Helaas verpest de minderheid het regelmatig voor de meerderheid, zeker als de meerderheid het laat getijen.
Ik zie het probleem niet zo. Je bent tenslotte "gast"en jullie broeders en zusters hebben zichzelf wel bewezen. Dat op termijn alles over één kam geschoren gaat worden, kan ik ze niet kwalijk nemen.
Wat zullen ze balen dat moslimboederschapsfan Obama er niet meer zit.
Roadblock | 11-07-17 | 20:46
Ah kijk, daar komt het 'activistische' gedeelte al boven drijven.
Toen hij zei: '' wij zijn als broers voor elkaar'' wist ik meteen dat het de juiste beslissing is geweest!
Zolang ze zelf niet willen vliegen lijkt het mij geen groot probleem.
Prutsers. Dat heet secondary holding. Daar zitten elke dag duizenden mensen van alle rassen en geloven. Ik woon in de VS en ben Amerikaan en ik heb daar 4 x gezeten en inderdaad meestal tussen de 4 en 7 uur zit je daar.
Je houdt je dan koest. Grote mond of een beetje Hollands liggen doen en je kan terug naar het land waar je vandaan kwam.
Heeft geen reet met je huidskleur or religie te maken maar met je domme houding die je daar hebt laten zien en je grote mond.
Welcome to the real world stelletje Neder kindjes.
Een keer een Hollands blank en blond 'fitness-stel' bijdehand zien doen bij US Customs. Gingen in aparte rijen staan om te kijken welke het snelst ging. Toen eentje aan de beurt was kwam de andere er snel bij. De Customs officer zag dat en zei heel beleefd of meneer terug wilde naar de rij waar hij vandaan kwam. Boos, natuurlijk. Op z'n Hollands schelden en toen een fuck you gebaar. Dat was fout. De vrouwelijk customs officer's mond viel open en ze drukte subtiel op een knopje achter haar balie. Binnen een minuut werd het stel door gewapende customs mensen uit de rij gehaald en meegenomen. Ze hebben geluk gehad. Later zag ik ze in de wachtruimte voor de vlucht naar LA en ze zaten heel stilletjes in een hoekje. Misschien verbeelde ik het mij maar de man zat ook een beetje schuin op 1 bil. Ik vermoed dat het te pijnlijk was om normaal te zitten.
Ergo: Met bijdehante mocro's en US Customs escaleert het helemaal naar 'the roof'
ja, die amerikanen zijn een heel stuk slimmer dan wij, we hadden dat spul ook nooit of te nimmer binnen moeten laten. kijk maar eens wat een rotzooi dat geeft. die Trump is zo gek nog niet.
Maken ze ook zo'n filmpje over christenen die naar Mekka reisden?
"Doodgewone gasten."
www.facebook.com/waterkonijnen/videos...
In ieder geval leuke reclame voor de waterkonijnen.
We hadden ze hier ook niet binnen moeten laten.
Tja, in Israël zijn ze dan ook zo racistisch als de pest en daar zijn ze nog trots op ook. Dat is even andere koek dan Neder-welkom-in-mijn-land. Zo'n Soros mag dan wel US en EU identiteitsloos willen maken, bij zijn eigen Israël zal dat nooit gebeuren. "Israël is not like other countries" Tevens LOL @ top comment onder deze video: youtu.be/u6yYiWqmeCM?t=18
Ceristimo | 11-07-17 | 20:23
Keurig Nederlands dan! Omdat dat zo goed loopt ga ik ervan uit dat het onderstaand taalnazisme niet verkeerd valt ;)
Rouwig, want afgeleid van rouwen, (to grieve), werkwoord en niet van rauw, (raw), bijvoeglijk naamwoord...
De VS heeft altijd al iedereen op basis van papieren, verleden, houding en zicht, het land niet willen binnenlaten, ongeacht geloof, dus wat is het probleem?
@kzegje | 11-07-17 | 20:33
.
Een ESTA is geen visum. Het is een snelle check of je zeker een visum moet aanvragen of dat je het risico kunt nemen om zonder visum de VS in te mogen. het geeft dus geen enkele garantie.
@kzegje | 11-07-17 | 20:33
Als Nederlander heb je geen visum nodig.
Reisde ze op hun Marokkaanse paspoort.
Je moet wel een online formulier invullen, met wat vervelende vragen.
Dat moet je heel precies doen, en daar wil het wel eens mis gaan.
Bij sommige mensen gaat het er niet in dat ze eerlijk antwoord moeten geven, omdat ze vinden wat ze gedaan hebben niet relevant is of dat ze onschuldig waren.
Voor de USA is het wel relevant, en ze vragen niet wat je vindt, maar hoe het is.
Lieg je, geef je vage antwoorden, draai je er omheen, ga je vragen waarom je dat moet beantwoorden of vertel je geen cosistent verhaal, dan kom je er niet in.
@two ball cane | 11-07-17 | 20:14
U weet dus niet wat soeverein betekent. Ik zal het proberen uit te leggen.
.
In Amerika bepalen Amerikanen hoe ze het doen. Punt. Heeft Nederland, een Nederlander niets over te zeggen. Punt.
.
Grondslag voor internationaal recht. Daarom is het bijvoorbeeld vrijwel onmogelijk om een "vredesmacht" ergens te krijgen onder VN vlag. Er is consensus in de veiligheidsraad nodig om iets zwaarwegends als soevereiniteit te schenden.
.
Sowieso. Dit soort maatregelen werken op macht van grote getallen. Zoals een vaccinatieprogramma. Ik doe x aantal maatregelen op deze en deze plekken. Daarmee breng ik over de hele linie, grens eigenlijk, de risico's y % terug. Er is dan z% kans op "missers" als deze. Vul in. Bepaal wat je acceptabel vindt. De Yanks springen kennelijk wat voorzichtiger om met hun eigen burgers en ingezetenen. Eigenlijk bijzonder discriminatievrij. Iedereen door hetzelfde proces alleen de resultaten verschillen.
Nederland is er nog duidelijk nog niet klaar voor maar er valt zeker wat voor de zeggen dat mensen die lid zijn van een sekte die staat voor haat, angst, onderdrukking, geweld, culturele afbraak, slavernij, martelen, ongelijkheid en heel, heel veel redenen om te moorden niet wordt toegelaten in een land.
Agossie - wat sielug. MAGA!
Logisch dat ze een enkeltje terug hebben gekregen, de douane heeft hun Youtube kanaal ontdekt: www.youtube.com/channel/UC-Yme8BKbxvj...
Terechte uitzetting.
Bedevaart naar Mekka is natuurlijk wel een flinke rode vlag. Mekka de stad waar je niet in mag als je geen moslim bent.
Natuurlijk, het is lullig voor deze boys, maar het is de realiteit van tegenwoordig.
Ooit zelf een keer compleet doorgelicht in Israël inclusief eindeloze interviews wat ik precies kwam doen, vervelend, maar het hoort er bij.
Ronman2k | 11-07-17 | 20:29
.
Alleen al het feit dat deze 2 op zó jonge leeftijd al naar Mekka zijn geweest, toont hun fanatisme. En we weten allemaal waartoe fanatieke moslims in staat zijn. Prima besluit van de VS.
Jaren geleden naar vrienden in het VK geweest. Had 2 koffers bij mij want ze hadden nogal wat wensen voor Ned. producten dus dat plezier wilde ik ze wel doen.
Ik werd van top tot teen door de Engelse douane gefouilleerd en moest beide koffers open maken. Op mijn vraag 'waarom' kwam het antwoord: "iemand die alleen reist en 2 koffers meeneemt, vinden wij verdacht".
Heb ik een filmpje naar GS gestuurd om te laten weten hoe 'schandalig' ik ben behandeld? Natuurlijk niet. Eigenlijk was die 'extra aandacht' best wel leuk. Iets om nooit meer te vergeten. haha.
Lekker belangrijk
Moslims die naar Mekka gaan zijn niets anders dan blanken die lekker op vakantie gaan naar het Apartheidsregime.
Nedermoslims, Nederhiphop, Nederwiet. Blijf het een curieus verschijnsel vinden in onze Nedertaal.
Maar goed, als het verhaal van deze twee Nedermensen klopt is het erg zuur voor ze. Toch zou ik graag weer grensbewaking zien binnen de EU. Om het een beetje veiliger te houden in Nederland.
two ball cane | 11-07-17 | 20:14,
Eens.
Willekeur is de doodssteek voor de vrijheid, en voor de democratie.
Daarom is het jammer te constateren dat juist de stalinistische "anti-discriminatie" wetgeving ongeveer is gebaseerd op willekeur.
- christenen afzeiken = haha, kritiek op steniging = nazi-kampbeul;
- blanke met baan = white privilege, zwarte crimineel = achterstandspositie;
- 3 blanken doodschieten = "antiracisme", kritiek daarop = racisme;
- referendum = fascisme, Hamburg + 500 agenten slopen = idealisme.
- Marco Pastors kritiek op racistische overvallers = racisme, Marcouch zegt hetzelfde = "bruggenbouwer";
- "minder Marokkanen" = racisme, "minder Polen" = algemeen geaccepteerd;
- haatboek verbieden = fascisme; "Wilders mollen" = oplossing islamprobleem.
En zo kan ik nog een paar miljoen voorbeeldjes geven.
Jammer dat we daar zo weinig mensen over horen.
Maar goed, de VS hebben dus een paar moslims de toegang geweigerd. Als dat willekeur is, is dat jammer. Ik vermoed echter dat er iets meer speelt, maar dat men is "vergeten" het hele verhaal te vertellen. Juist omdat de VS zoveel andere moslims wèl toelaten.
Hoe dan ook ben ik onaangenaam verrast dat dit veel meer een issue is dan bijvoorbeeld het algeheel jodenverbod in de door ons gesubsidieerde "Palestijnse gebieden", en nog een dozijn moslimlanden.
Het lijk mij zo leuk als de overheid de reden voor de weigering gaat opvragen.
Dat is 99,999% zeker niet omdat ze moslim zijn.
Tegen een van hen was een verdenking, maar wat dat is willen ze niet zeggen.
De ander had gewoon doorgekund, als hij niet met de verdachte samenreisde.
Maar na discriminatie/racisme roepen, zullen ze het er wel weer bij laten zitten, net als de zogenaamd door blanken bespuugde moslima's.
Nu hebben ze een belangrijk fotomoment moeten missen hoor ik. Een groepsfoto. Ze eisen nu 10.000 dollar per persoon schadevergoeding bij de USA ambassade, en als die niet betaalt, zal NL in rechte worden aangesproken
Je mag als land weigeren wie je wilt,maar dan moet je niet eerst iemand een visum geven en die bij de duane weigeren.
-weggejorist-
SDI | 11-07-17 | 20:04
Een ESTA geeft geen garantie. Het is altijd aan de beambte op de luchthaven zelf om te bepalen of iemand het land in mag of niet.
Wat ook niet vergeten mag worden is dat toegang tot de VS een gunst is en niet een recht. In geval van twijfel staat het je altijd vrij om een visum aan te vragen. Ook dan kun je nog op de luchthaven tegengehouden worden, maar de kans daarop is kleiner.
@SDI | 11-07-17 | 20:04
.
Nee, de ESTA wordt toegekend op een aantal simpele criteria, geen background check. Daarmee wordt eigenlijk getoetst of je beter een visum kunt aanvragen of niet. Het is echter geen garantie dat je binnenkomt.
En zoals gezegd: als je de Marokkaanse nationaliteit hebt en in Saoedi Arabië bent geweest, kun je beter eieren voor je geld kiezen en een visum aanvragen.
Dit kan werkelijk iedereen overkomen. Komkommernieuws.
Ach ja die 'gematigde moslims'.... Zonder wie de extreme islam geen schijn van kans had. Zo klaar mee! Meer dan 200 IS-gangers uit NL en dan nog verbaasd zijn als je de USA niet inkomt. Nee we zijn niet allemaal zo gek als @JudithinEuropa!
Bedevaart naar Mekka is natuurlijk wel een flinke rode vlag. Mekka de stad waar je niet in mag als je geen moslim bent.
Natuurlijk, het is lullig voor deze boys, maar het is de realiteit van tegenwoordig.
Ooit zelf een keer compleet doorgelicht in Israël inclusief eindeloze interviews wat ik precies kwam doen, vervelend, maar het hoort er bij.
tipo | 11-07-17 | 20:04
'98% van de Amerikanen mag niet naar Mekka en deze twee knapen wel.'
www.google.nl/search?q=mekka+non+musl...
@Zoon van Boer | 11-07-17 | 20:09
Je kan me in een links hokje proberen te duwen zoveel je wilt, lig ik niet wakker van.
Ik denk alleen dat als een bevriend land geen boodschap aan godsdienstvrijheid heeft en een van onze landgenoten weigert daar consequenties aan verbonden moeten worden.
Terecht is er een hoop kritiek op de diplomatieke betrekkingen met enkele halvemaanlanden omdat die Nederlanders weigeren die naar Israel zijn geweest. (Die mensen kunnen overigens een schoon paspoort aanvragen of inlegvellen voor naar Israel. Nederland werkt in ieder geval niet mee aan de weigering door zulke landen, maarja het blijft een doekje voor het bloeden).
Dit is, afgaande op het eenzijdige verhaal van deze knullen, hetzelfde.
Valt me tegen dat hier zoveel mensen de houding "moslims zijn niet mijn landgenoten" aannemen. Misschien heel naïef, maar ik ga er vanuit dat deze gasten tot de ...% hoort die het niet voor de rest verpest. Onschuldig tot tegendeel enzo.
Nederland loopt heel veel achter met het controleren van eventuele belastende informatie zie topic: 'Onderbezet: NL negeert honderden terreurtips'. Misschien weten de Amerikanen wel meer dan de Nederlandse instanties.
Als een bezoek aan mekka in de afgelopen 10 jaar of voor je 25e een reden tot weigering (van ESTA) is, prima.
two ball cane | 11-07-17 | 20:14
Er wordt in het artikel niet gesproken over weigering van de ESTA. Zelf heb ik niets met ESTA van doen omdat ik een verblijfsvergunning heb, maar ik meen me te herinneren dat mijn ouders moesten aantonen op Schiphol dat hun ESTA in orde was, alvorens ze het vliegtuig in konden.
Die laatste zin zegt het eigenlijk al.
Moslims kunnen niet met vrijheden omgaan.
Ach, en toch ben ik hier als NederAmerikaan (permanent vertrokken) niet al te rauwig om. Helaas de enkeling die te lijden heeft onder de overweldigende meerderheid. Jammer de pammer. Waar gehakt wordt vallen spaanders.
two ball cane | 11-07-17 | 20:00
"Vol anti-Trumpers".
U gelooft dus ook wat de NPO u wijsmaakt?
Verder bent u een beetje wereldvreemd als u het katholieke geloof vergelijkt met een haat-cultus, waarvan de leden bewezen hebben, dat ze van de ene op de andere dag plotseling andersdenkende gaan vermoorden.
De Amerikanen weten meer dan ze nu los laten over deze jongens, en de houding van de twee daar op het vliegveld zal wel zodanig geweest zijn dat het uiteindelijk in hun nadeel is uitgevallen. Lijkt me een goede beslissing.
iets doet mij vermoeden dat ze daar net zo bijdehand dachten te kunnen doen tegen overheidsdienaren als hier, maar ik kan het natuurlijk mis hebben met deze twee komieken.
Haal dit item weg en geef hun geen podium. Heb snel hun andere filmpjes bekeken en het is gewoon schijtvolk opzoek naar aandacht.
Zoek eerst maar eens uit wat voor een strafblad en onfrisse connecties ze hebben, voordat je hun zielige verhaal op hun bruine ogen gelooft.
En aangezien hun gemeenschap steeds overduidelijk te kennen geeft, schijt aan westerse regels te hebben, hoeven ze ook geen aanspraak te maken op Westerse rechten, wat mij betreft.
two ball cane | 11-07-17 | 20:14
'Maar op ondefinieerbaar gevoel mensen toelaten of weigeren is heel raar. Dat kan op z'n hoogst reden tot grondig onderzoek zijn. Als je dan niet verder komt dan 'je aura straalt raar' o.i.d. ben je als land niet serieus te nemen.'
laat ik je dan verrassen, dit al al decennia aan de hand met oa de US. China, India, Brazilië , Australie, NZ, etc. Deze 2 halen de krant. Want zielige moslims.
Jaar of 8 geleden. Een vriend van mij is piloot. Sloeg een Amerikaanse aan de haak. Zij zat in de turbine business, vooral voor nucleaire installaties. Ging naar zijn liefje in de States. Zat 24 uur vast. DHS en de FBI vonden de combi nucleaire sector en Europese piloot nogal ongelukkig.
Hij vond het niet leuk maar begreep het wel.
.
Volwassen redelijke mensen die op een risicogroep (blijven) lijken dan dat nou eenmaal. The greater good.
.
Een van de vele redenen waarom dit soort zeikstralen niet in onze samenleving passen. Geen oog for the greater good.
Maar op ondefinieerbaar gevoel mensen toelaten of weigeren is heel raar. Dat kan op z'n hoogst reden tot grondig onderzoek zijn. Als je dan niet verder komt dan 'je aura straalt raar' o.i.d. ben je als land niet serieus te nemen.
two ball cane | 11-07-17 | 20:14
Geeft niet. Moslim zijn is een keuze. Als je daarmee deels je eigen glazen ingooit omdat je ermee minder kans hebt naar de VS te kunnen, is dat een keuze.
Maar.... je mag wel naar Saudi Arabie, waar ze hoofden afhakken! Is ook mooi hoor!
Wellicht hebben ze de US Border Protection Officers net zo toegesproken als Flip de wijkagent in Rotjeknor. Tsjaa ....
Het is ook een beetje alsof je als christelijke hulporganisator naar Marokko wilt. cip.nl/16909-marokko-verdrijft-opnieu...
Moeten we deze twee nu terugnemen of niet? Dat is een belangrijker vraag.
De afwezigheid van de andere kant van het verhaal doet vermoeden dat er hier een spelletje gespeeld wordt maar dat zal mijn cynische inborst dan wel zijn.
Not buying without more info.
En binnenkort komt er naar buiten dat die 2 ook nog ergens een veroordelinkje wegens drugs ofzo hebben liggen wat ze vergeten waren om te melden aan de krant....
Blijkt het ineens toch geen racisme te zijn, dus dat lezen we nooit meer terug in die kudtkrant.
happen naar de baas | 11-07-17 | 20:07
Dat denk ik ok. Of dat ze op Facebook onthoofdingsfilmpjes hebben geliked.
@Parel van het Zuiden | 11-07-17 | 20:01
Er is een verschil tussen soevereiniteit en willekeur.
Er zijn hier flink wat reaguurders die willekeur een grondige reden vinden tot weigering. Ik niet.
Als een bezoek aan mekka in de afgelopen 10 jaar of voor je 25e een reden tot weigering (van ESTA) is, prima. Maar dan graag wel voor iedereen.
Als aanspreken met 'Yo homie, waddup' een reden tot weigering is, idemdito.
Maar op ondefinieerbaar gevoel mensen toelaten of weigeren is heel raar. Dat kan op z'n hoogst reden tot grondig onderzoek zijn. Als je dan niet verder komt dan 'je aura straalt raar' o.i.d. ben je als land niet serieus te nemen.
Mensen via Dulles sturen, dan heb je echt een hekel aan ze.
Het is ook een beetje alsof je als nationaal-socialist naar Israel wilt of als vrij-markt-econoom naar Cuba.
Vervolg netniet | 11-07-17 | 20:09
Op de lijst staan van landen waaruit de burgers nu geweigerd worden in de vs. Trump heeft een solide verhaal, namelijknhet bestrijden van terrorisme op Amerikaanse bodem en dat is aanmerkelijk beter dan mensen weigeren omdat ze Jood. Maar niemand geeft daar dus ene f*ck om en dan Trump een moslim-ban verwijten. De wereld is knap ziek.
Is er ook sprake vam een wederhoor ? Moslims hebben volgens hun boekje vam religieuze onverdraagzaamheid immers het recht en de plicht om te liegen tegen kuffar. Wat me het meest frappeert is dat het hele verhaal dat deze landen reeds door Obama als terroristische brandhaarden zijn aangemerkt, compleet is onder gesneeuwd. Net als het verhaal dat in 8 landen op de wereld bezitters van een Joods paspoort niet welkom zijn,mgewoon omdat ze Jood zijn. En dat er 16 landen op de wereld zijn waar je niet inkomt als je een stempel in je paspoort hebt staan van de israëlische douane. Wat in die landen de leidende godsdienst is kan iedereen zelf wel invullen en het laat zich raden hoeveel van diemlanden
@two ball cane | 11-07-17 | 20:00
Hoe was het om in Hamburg aksie te voeren?
Beetje hebben over 'onze landgenoten'...
Wat een slechte grap!
Wat is de gemiddelde Nederlander toch een naïeve goedzak.
Boven alles deugen. Geef de VS groot gelijk. Gros van de jihadisten in Europa zijn zogenaamd 'onze jongens'. Zit niks van ons bij behalve wat Nederlandse paspoorten. Kunnen ze zich weer in slachtofferrol positioneren...
Als je in dit gelooft thereligionofpeace.com/pages/quran/vio... dan kan ik me wel voorstellen dat je in een beschaafd land als de VS niet welkom bent. Het leven is keuzes maken, wil je de islam aanhangen, dan moet je niet raar kijken, als mensen je niet kunnen vertrouwen, dat heet eigen schuld dikke bult, had je die zieke ideologie niet moeten aanhangen.
@kweethetooknietbeter
Ja maar als HBO-er kom je overal binnen?
Terecht.
Moslims moeten leren begrijpen en verinnerlijken, dat hun godsdienst met 'n licence to kill' hen 'n verkeerde morele vrijbrief geven.
De beste manier is om je godsdienst af te zweren.
En binnenkort komt er naar buiten dat die 2 ook nog ergens een veroordelinkje wegens drugs ofzo hebben liggen wat ze vergeten waren om te melden aan de krant....
Blijkt het ineens toch geen racisme te zijn, dus dat lezen we nooit meer terug in die kudtkrant.
@Zoon van Boer | 11-07-17 | 19:54
"Alles doorgekeken, papieren voor mijn medicatie en bezoek waren in orde dus geen problemen."
Toch vrij jammer als ze hadden gezegd, 'meneer, u bent van de katholieken en u bent vorig jaar naar Vaticaanstad geweest. Daar houden wij niet van. Prettige reis terug.'
Dat is wat ik opmaak uit het verhaal van deze knullen. Er moet natuurlijk uitgezocht worden of dat precies klopt en wat de formele reden is.
Uit het artikel : ',,Laat dit een wijze les zijn voor iedereen die naar Amerika gaat: weet dat dit kan gebeuren."'
Klopt, dus waarom trek je dan meteen de religie kaart?
Die zes uur dat ze daar moesten wachten, je weet niet wat de inlichtingendiensten in die tijd aan verdachte telefoon gegevens, reisgegevens, foute familie en vrienden contacten heeft weten te achterhalen. Helemaal niet ondenkbaar dat ze om een zeer geldige reden de toegang ontzegd is.
Niks gevoel, ervaring.
Geloof niets van dit niet eens zielige verhaal.
Boehoe Trump boehoe!
Dat zijn docenten Engels? Met zo'n Mocro-accent? *hoofd schudden doet*
En daarnaast: als je als Marokkaanse Nederlander ook nog eens in Saoedi Arabië bent geweest doe je er goed aan om een echt visum aan te vragen en niet te gokken op toelating via een ESTA.
Bytemaster | 11-07-17 | 19:40
Als de ESTA goedgekeurd wordt, dan is er niets aan de hand, want er is al een background check geweest toch? Dus de situatie zoals zij het beschreven is vreemd.
98% van de Amerikanen mag niet naar Mekka en deze twee knapen wel.
Lullig voor ze, maar ze moeten zich ervan bewust zijn in welke tijd we leven. Amerika is geen zwak Shengenland zoals het er in de EU aan toe gaat. Ik snap hun boosheid en verontwaardiging prima, maar de moslims hebben het nou eenmaal een beetje verpest in het westen. Helaas straalt dat ook af op de moslims die gewoon onschuldig op vakantie willen gaan in Amerika. Je zou je als moslim kunnen afvragen of die islam nou wel iets is om in te geloven. Zeker als je dan een HBO opleiding volgt zoals zij dan moet je slim genoeg zijn om die primitieve onzin van de islam te doorzien.
Er worden heel wat moslims toegelaten in de VS, dus hun geloof 'an sich' is niet de reden. Dat ze middels kleding en baardje overkomen als fanatieke moslims en dat ze naar Saoedie-Arabië zijn geweest, zou wel een verklaring kunnen zijn. En als ik ze in het filmpje hoor roepen dat het 'schandalig' is, sluit ik niet uit dat ze ook in de VS een grote mond hebben gehad. Dat helpt daar niet echt, weet iedereen.
Kennen jullie die mop van die 2 ....., ze gingen niet.
@kweethetooknietbeter | 11-07-17 | 19:57
Ja maar niet met een permit als ze je daar nodig hebben voor eea, was zo geregeld.
Verder moeten die Yanks lekker zelf weten wat of wie ze in hun land toelaten.
Sneu voor die jongens en op termijn zal het ook weinig positiefs voor die Yanks brengen vrees ik.
Als ik in een t-shirt en halflange broek als vrouw bij de gate van S.A. of Jemen sta.. of Iran of welk ander Allah vererend land dan ook kom ik ook niet binnen, sterker nog.. als mijn leven mij lief is WIL ik er zelfs niet heen, je kunt er terplekke gestenigd worden..
Die jongens weten het precies uit te zoeken, Rotterdam, Moslim, Marokkaans en in S.A. langs geweest. Een profiel score die menig Jihadist of terrorist ook heeft..
Laat ik het grote vermoeden hebben dat de jongens de Nl regering gaan ophitsen, eisen om voor hun NL burgers (zij dus) op te komen voor het gerechtshof van de mensheid.. op kosten van jawel u begrijpt van wie..
-weggejorist-
US(A) kent de bekende Greencard maar wat ik op m'n 18e onder ogen kreeg in m'n Continental Airlines trip naar NY en Houston was ook groen. Een groene papieren vragenlijst met vragen als hoogtepunt'have you ever done, or have you been persucated for, or do you have intentions to commit terrorist attacks'.
Nee, je zou eens ja invullen. Maar Land of the Free.
Sorry, Dulles CBP is een stel chagrijnige gasten en ze hebben nooit genoeg mensen als er een aantal europese vluchten achter elkaar landen.
Daarnaast wil ik die zielige slachtoffers niet in de VS zien. Er zal echt wel wat meer achter zitten dan reisverleden naar S.A.
Helaas, de goeden lijden onder de kwaden. Laat het een waarschuwing zijn voor alle mede-moslims. Misschien moeten ze eens een keer met z'n allen een vuist maken tegen extremisme en elkaar verlinken wanneer ze weten wie er een aanslag gaat plegen. Tot nu toe blijft het vanuit de eigen kringen angstvallig stil. Dan stem je er blijkbaar mee in en mag je Amerika niet in. Jammer maar helaas! Goede reis terug!
@two ball cane | 11-07-17 | 19:46
Welnee. In tegenstelling tot Nederland zijn de VS een soeverein land dat haar soevereiniteit ook daadwerkelijk uitoefent. Weet u wat soeverein betekent?
.
Enfin. Die ambassadeur zal zijn schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag.
Geen problemen mee. Ik zou willen dat de Nederlandse grensbewaking (hebben we niet meer, EU-bewaking dan maar) zo streng was.
Dat had vele vele doden en gehandicapten gescheeld.
Vaak in us geweest, nooit problemen. Maar ik val ook niet zo op, denk ik.
@theo-is-dood | 11-07-17 | 19:53
weet je nog dat we die gekke Turkse minister en weet ik wat geweigerd hebben toen ze hier campagne wilde voeren?
politiekers, in hun rol als politieker, worden niet gedoogd op vreemd grondgebied.
appels en peren, vriend. Dit zijn gewoon twee toeristen die er voor de grap zijn uitgepikt omdat ze moslim zijn.
Na Hamburg weet Trump echt wel dat 'ie niet de grote jongens van europa moet aanpakken. (FR/DU). Dan is zo'n bijdehand landje vol anti-trumpers een prima target om toch een beetje angst te kunnen zaaien.
Geen medelijden mee. Hadden als reizigers die in Saudie Arabië zijn geweest, beter hun voorwerk moeten doen en eerst een visum moeten aanvragen
Een Israëlisch stempel in je paspoort geeft ook heel veel moeilijkheden in Islamietische landen. Koekje van eigen deeg?
@RickTheDick | 11-07-17 | 19:48
Die plek is overigens verboden voor niet-moslims.
Het is natuurlijk heel erg vervelend voor deze twee onschuldige jongens. Ze zijn het slachtoffer van het feit dat ze behoren tot het onschuldige deel van een groep die nu eenmaal verdacht is. Ethnisch Noord-Afrikaans. Light getint. Moslim. Dubbel paspoort. Jong. Man. Het is een lijstje waar bij de meeste van de aanslagplegers van de afgelopen tijd ook vinkjes stonden.
De VS bewaken hun grenzen en zijn oplettend, in dit geval misschien te veel, maar dat ze een dergelijke beslissing nemen is niet zo heel erg raar. Het vervelende is gewoon dat veel aanslagplegers ook volkomen onschuldige jongens waren tot aan het moment dat ze een aanslag pleegden.
En laten we ook niet net doen alsof dit soort generalisaties in Nederland niet gebeuren. Wij verdenken hier ook alle mannen van middelbare leeftijd met tatoos en baarden die graag motor rijden in leren jasjes (want het OM wil die gezellige clubs graag verbieden) terwijl maar een deel daarvan crimineel zijn. Bescherming van je burgers betekent soms dat onschuldigen het slachtoffer worden. Heel vervelend voor deze twee jongens, daar niet van.
@Een keer naar mekka geweest zijn en moslim zijn lijkt me niet heel gek.
ALS dat de reden tot weigering is heeft de US ambassadeur heel wat uit te leggen.
two ball cane | 11-07-17 | 19:46
.
Als je als jonge moslim naar Mekka gaat, dan is dat een teken dat je het sprookje behoorlijk serieus neemt, de stap naar radicalisering is dan al wat sneller gemaakt.
Die Amerikanen zijn niet zo achterlijk hoor, hoe meer alarmbellen er gaan rinkelen, hoe groter de kans dat je serieus ondervraagd wordt, en zonder goed verhaal kom je dan het land niet in.
En dat recht hebben ze.
Het zou pas erg zijn als in Nederland wel toegelaten worden.
Botte Hork | 11-07-17 | 19:51
Zie je , Fake News.
Verschrikkelijk, uitgedost als moslim, bedevaart naar Mekka. Die Amerikanen nemen geen risico en gelijk hebben ze.
@two ball cane | 11-07-17 | 19:41
Ik kom er niet uit of u het meent of sarcastisch is bedoelt. Ik ben ook op gesprek geweest op Atalanta met Homeland, ze doen steekproeven onder iedereen en ik werd er uit gepakt. Alles doorgekeken, papieren voor mijn medicatie en bezoek waren in orde dus geen problemen. Ze zijn best nors om mee te beginnen, maar als je duidelijk antwoord en er niets te zoeken is dan zijn ze na een minuut of 5 vriendelijk. Ik kreeg een uitleg waarom ze mij er uit hadden gepikt en daarna een hand en fijn bezoek gewenst.
Wie is er volgens deze 2 gasten machtiger en groter ? Allah of Trump ? Natuurlijk Allah. Waarom opens Allah dan niet de deuren ? Waarom laat jullie grote machtige allesbepalende god jullie voor niets op en neer vliegen ? Dat moet je je als gelovige toch afvragen ? Nog serieuzer: wat zou de wereld, fijn en mooi zijn zonder enige vorm van geloof. In denkbeeldige opperwezens geloven is een keuze en kan soms gevolgen hebben. Dikke vette pech.
Hunter S. Thompson | 11-07-17 | 19:50
En terecht dat ze het rijtje aflopen, overigens erg knap dat jij kan zien aan hun gekrulde snorharen dat dit "gewone gasten" zijn.
Misschien moeten ze gewoon even nadenken en voorbereidingen treffen voordat ze naar de aartsvijand vliegen dunkt me.
Kijk ze dan de schijnheilen uithangen. Ondertussen meisjes na sissen en uitschelden voor hoer. Dat zie je zo aan die koppen. Moslims behoren tot de beste slachtofferrol spelers en bedriegers ter wereld. Waarom? Omdat wij in Nederland enorme sukkels zijn die overal intrappen. En daar wordt misbruik van gemaakt. Deze twee sujetten beheersen de kunst van het bespelen van Nederlanders tot in de finesse.
Tja, volgens mij wisten ze dat Trump ergens iets had verordend en dit zelfs door de rechter aldaar oke is bevonden.
Ik zou als ik die jongens was us gaan praten met die 2 moeders van die basisschool njeweetwel met die schoolfoto's op special free day only for moslims.. en discriminatie-rascisme en welke trauma's dit dan weer heeft..
good luck en 10.000 moet daar wel lukken!
Het gegeven dat moslims (meer dan terecht) wereldwijd zuurder behandeld worden hebben ze aan zichzelf te danken.
Homowerpen, kindneuqen, halsafsnijden, zeikdrammen over je kudtgeloof en overal geld zien te bemachtigen, je kinderen aanzetten tot haat en ze niet opvoeden, nee, daar maak je in de Vrije Westerse Wereld geen vrinden mee.
De lafheid van 'goedwillende, geïntegreerde' moslims om te weigeren zich te distantiëren van hun bloeddorstige geloofsgenoten is hierbij illustratief.
Daarom zijn er voor deze mensen gelukkig nog veel landen met breeeeede stranden, maar helaas geen zee.
Met een Turkse stempel/paspoort kom je nu China ook niet in, met een Israëlisch paspoort kom je SA en de Emiraten lastig in, etc etc.
En de US staat al veel langer bekend over hun gerommel bij aankomst, ongeacht je pigment/religie.
www.telegraaf.nl/buitenland/20864835/_...
""DEN HAAG - Geert Wilders is de toegang tot Groot-Brittannië ontzegd. De PVV-voorman was door een lid van het Britse Hogerhuis uitgenodigd om donderdag Fitna in het parlement te vertonen, maar heeft vandaag van de Britse ambassade een brief ontvangen waarin hem de toegang tot het Verenigd Koninkrijk wordt ontzegd."
Maar hebben jullie wel respect geëist, waterkonijnen? Volgende keer wel doen, hoor. Jeweettog.
Maak me er ook niet zo druk om. Ze gaan vrijwilig naar een schurkenstaat, waar op triviale daden de doodstraf staat. En ook naar een stad waar ik niet mag komen. Wil ik ook niet, maar dan nog. Blijkbaar vinden deze heren dat wel oké. Anders ga je daar niet lekker rond die kubus lopen. Hypocriet, much? Greet is nooit naar Mekka geweest en hij mag de UK niet eens in. Dus jammer, jongens. En boeiuh.
'Naar eigen zeggen zijn de heren nogal horkerig behandeld'
Ik was er niet eens bij!
Als de United States of America zou ik geen enkele Nederlander, van welke religie of afkomst dan ook, toelaten.
.
Laat die nepparlementariërs van ons eerst maar eens een plenair en welgemeend excuus maken voor alle schofferingen van de huidige president en het stelselmatig verzaken als bondgenoot.
.
Ja, laat die Nederlanders maar eens een toontje lager zingen en het eigen straatje opruimen.
.
Zou ik als Nederlander fijn vinden, want mij staat het schaamrood op de kaken als er weer zo'n nederlands politicus de overtreffende trap van hypocrisie bereikt tijdens het wapperen van het domineesvingertje.
thepinkpainter | 11-07-17 | 19:37
Lol, waar heb je het over. Ik vlieg er regelmatig op en het is vaak een drama. Lange rijen, onvriendelijk personeel, huilende baby's, geen systeem. Ja, ik ben roomblank.
Verder gewoon triest dat deze gasten Amerika niet in mogen om hun achtergrond. Ik ben geen moslimknuffelaar maar dit zijn gewoon normale gasten. Nu zit het niet mee dat het personeel op de vliegvelden van Amerika niet bijster slim is. Die mensen kunnen geen inschatting maken en gaan gewoon een lijstje af. Voldoe je aan genoeg punten dan mag je er niet in. Bi
Op je intuïtie afgaan: altijd +1.
two ball cane | 11-07-17 | 19:46
Gezien de geschiedenis? Neu, fat chance.
paridae | 11-07-17 | 19:47
"Toevallig" allemaal landjes die het geloof van de liefde op 1 hebben staan.
Hulde aan die douaniers. Die beschikken duidelijk over mensenkennis.
Het is maar 1 probleem, die kutislam.
Waarom überhaupt nog iets willen als je in Mekka rondjes om een steen hebt gelopen? Anyway, mooi verhaal voor een slechte film. Alles voor de Kunst. Tip: volgende keer even scheren en vertel je verhaal zsm in een talkshow.
Overigens denk ik toch dat deze jongens de Nederlandse politie misschien gewend zijn geraakt. Waar je yo zegt en een populaire handshakr maakt.
Nogmaals: 1 verkeerd antwoord of bijdehand doen (waar marokkanen wel om bekend ataan tegen autoriteit) en die US customs zetten je op het vliegtuig terug.
Zeiklims. In de titel meteen de reden geven en dan in de eerste tien seconden heel schijnheilig zeggen "god mag weten waarom, wij weten het in elk geval niet."
Deze aanstaande vmbo docenten kunnen wellicht met deze link nog een keer aanstippen hoe het voelt om niet te worden toegelaten op grond van religie.
thefederalistpapers.org/us/heres-a-lis...
Afgezien van landen als Nederland, waar ieder ongecontroleerd naar binnen mag en daarbij nog een zal geld toe krijgt en mag eisen dat Nederlanders zich aanpassen, is het vrij gebruikelijk dat een land zelf bepaalt wie het toelaat. En in de VS is, anders dan Nederland, de veiligheid van de eigen burger belangrijker dan de gekwetste zieltjes van de moslims. Het verhaal van de heren past lekker in de standaard slachtofferrol ben wel benieuwd wat de echte reden voor de weigering is. En al was het alleen een gevoel, gelet op de wereldwijde ervaringen met moslims denk ik; niks mis mee en groot gelijk.
De wereld is nou eenmaal niet eerlijk. Ook niet voor die pubertjes bij het Ariana Grande concert en die hebben er ook niet om gevraagd.
Je moet nou eenmaal wat en niets doen is geen optie meer.
Ik durf te wedden dat deze gasten de US of Trump heus nog wel binnen kunnen komen, alleen zullen ze dan wat meer voorwerk moeten verrichten.
Nog steeds niet eerlijk. Maar wel de realiteit.
@TheseDays00 | 11-07-17 | 19:39
Hangt er vanaf wat jij 'te bijdehand in de rij doen' vindt.
Gekke dingen roepen en 'grapjes' daar zijn ze allergisch voor.
Een keer naar mekka geweest zijn en moslim zijn lijkt me niet heel gek.
ALS dat de reden tot weigering is heeft de US ambassadeur heel wat uit te leggen.
two ball cane | 11-07-17 | 19:41
je bakt ze weer bruin vandaag.
Turkije laat ook niet iedereen lopen.
Ik vind 't pas erg dat ze er een bezwaar tegen hebben dat hondenliefhebbers goed voor hun dieren zijn.
Fokkers.
two ball cane | 11-07-17 | 19:41
Kamer is op vakantie, zelfs als de vogelgriep uitbreekt komen ze niet terug.
Kan er niet zo mee zitten hoor.
Terecht.
bij mij komt ie er ook niet in!
Treurig voor ze. Maar Amerikaanse customs/border patrol is zo'n beetje de strengste ter wereld. Zelf regelmatig heen gevlogen en ik zie er oer Hollands uit, maar ook aantal keren een extra doorlichting gehad. Je hoeft maar net de verkeerde te treffen of net een antwoord verkeerd te zeggen of zelfs timen en je kunt al even "op gesprek".
Zo werkt het daar, en ik wou dat ze dat in Europa ook seden, dat had al heel erg veel aanslagen en onschuldige doden gescheeld kan ik je verzekeren.
Nogmaals triest voor ze, maar ze vallen wel precies in de verkeerde doelgroep. Jong, man, moslim, met 2 jonge mannen reizend en een aantal stempels van discutabele terror landen in het paspoort.
Als ik met mijn Hollandse Christelijke achtergrond via Israel naar Mekka reis geef ik mezelf ook weinig kans.
Prima toch?
Wie wilden ze daar gaan bezoeken? Hun sympathieke tante Linda Sarsour?
-weggejorist-
Ik zou als Moslim de VS maar eventjes mijden, momenteel. Het waait wel weer over. Helaas geldt voor mij persoonlijk als Halfjood dat overwaaien niet voor de Halvemaangordel, daar kan ik mijn leven lang niet veilig naartoe. Jammer van de historie van Irak, Syrie en Iran, had het graag willen zien maar goed, better luck next life.
Overigens, als je er normaal had uitgezien in plaats van die gore baardjes, smerige kapsels en zwakzinnige petjes had je misschien wel door kunnen lopen daar. Who knows?
@GS
Nee, is het antwoord, je kan niet alles hebben. Moslims mogen overal al gratis wonen. Het is een keer op he?!
Waarom zou je in de voormalige republiek der Nederlanden openlijk je moslim zijn willen tentoonstellen. Vrijheid van geloof, das mooi, maar wel achter je voordeur of in je geloofshuis. Ook als je jood/christen bent, daar discrimineer ik dan weer niet in.
Is overal ter wereld heel normaal dat ze bij twijfel iemand niet binnen laten. Alleen in het suffe Europa laten we iedereen binnen, met alle gevolgen van dien.
Zijn wel meer landen waar ze niet echt de op de religie van de vrede zitten te wachten.
Een maat van mij is precies hetzelfde overkomen. Alleen is hij blank en ziet eruit als een Hells Angel. Dat voelde ook niet goed, aldus US douane. Dus mocht hij onverrichter zaken terugvliegen. Dat recht heeft een land namelijk. Een echt land tenminste. Dus hou maar op met je racisme geblèr. Kan iedereen overkomen.
BAM! Dus toch niet helemaal juist die trumptiedump.
Het is tijd dat we voor onze landgenoten opkomen. Neem aan dat dit tot kamervragen leidt? Ambassadeur ontbieden etc.
Kamer 'unaniem' achter diplomatieke maatregelen tegen de USA? Zelfs Wilders, kritisch als 'ie is, heeft altijd gezegd tegen de islam te zijn en niet tegen moslims. Zou hem sieren als hij nu de daad bij het woord voegt en dus ook opkomt voor deze Nederlanders. (dus op z'n minst uitzoekt waarom deze gasten geweigerd zijn. Of dat inderdaad puur en alleen op geloof is.)
En het geld van je ticket ben je ws ook nog eens kwijt, triest, maar zo gek is de wereld nu geworden...
Juist, oneerlijk. Ik geloof deze gasten. Voorbeeld van hoe de NSA algoritmes verkeerde conclusies kunnen trekken. Helaas wel de realiteit van de wereld. Maar sneu en niet goed voor de stemming? Zeker! Blijf positief jongens en gebruik dit opbouwend in plaats van als bevestiging van die populaire slachtofferrol.
Dit is het gevolg van jarenlang pappen en nat houden. Als men vanaf de jaren 80 het kaf van het koren had gescheiden waren dit soort maatregelen niet nodig geweest.
Links mag zich deze gevolgen van hun gepamper t.a.v. moslims in Europa zelf in zijn zak steken. De goeden gaan nu onder de kwaden lijden omdat er te veel kwaden rondlopen in Europa. Zo simpel is het gewoon.
En daarnaast: als je als Marokkaanse Nederlander ook nog eens in Saoedi Arabië bent geweest doe je er goed aan om een echt visum aan te vragen en niet te gokken op toelating via een ESTA.
Ik begrijp dat Othmane en Ismael woedend zijn over het geweld in naam van hun geloof, waardoor het hiertoe heeft moeten komen?
Marokkanen met een tweede paspoort hebben nogal veel aanslagen gepleegd. Madrid, Parijs, Brussel. Zou het daardoor komen dat de USA niet al te happig zijn op hun komst?
*je oogst wat je zaait*
Ken iemand die kwam er ook niet in, ging niet volop racisme roepen en met zijn bakkes voorop de krant. Het heeft een oorzaak dat ze je er niet in laten, even te bijdehand doen in de rij b.v. 1 kant van het verhaal en het is waar en racisme.
Ja heel zielig allemaal. Zoiets hebben wij niet in de EU, ik bedoel het is niet alsof mensen als Pamela Geller en Robert Spencer niet de Uk in mogen omdat ze kritiek hebben op de islam...
Dat hier de poorten wagenwijd openstaan, wil nog niet zeggen dat anderen dat ook moeten doen.
dooschboener | 11-07-17 | 19:36
lol :)
Wordt ex-moslim en er gaan grenzen voor je open. Soms is het leven simpel.
Terecht.
Joden of mensen met een stempel van Israel in hun paspoort mogen de meeste Arabische landen ook niet in, hoor je de VN nooit over.
Als sommige mossels aanslagen en moorden blijven plegen, moeten sommige andere mossels niet zeuren als ze daar de consequenties van ondervinden.
Kan Rutte daar niet een voorbeeld aan nemen? En mijn ervaring op het vliegveld in New York, JFK Airport is positief hoor, vrolijk, vriendelijk en vlot, het scheelde wel dat ik eerder in de USA was geweest, de eerste keer is wat wantrouwend geweest, dat was op het Amerikaanse eilandje St. Thomas.
Ik denk dat het meer te maken heeft met het feit dat ze uit Rotterdam komen.
Precies hetzelfde verhaal met zo ongeveer dezelfde inhoud staat op Joop. Grappig hè.
Vs mag toch zelf weten wie ze binnen laten, zie het probleem niet.
REAGEER OOK