Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Inspirerend. Honderden explosieven gestolen uit Portugese militaire opslag

explooozzzzz.pngKijk, nivellering. Daar houden we van. Uit de militaire opslag in Portugal verdwenen pardoes de onderstaande items. Kan allemaal maar, want "de camera's deden het niet". Wat is dat toch met die camera's tegenwoordig? En vanaf nu is het spannend, want: "There’s no doubt that this material is now on its way into the illegal arms market and could later be used for many different purposes, such as [terrorism].” - 44 66mm anti-tank granaten, de primaire munitie voor de M72 LAW.
- 90 M321 High Explosive handgranaten + 30 oefengranaten. (We kunnen ditt specifieke model niet vinden, help. Wellicht is het hunnie typefout en bedoelen ze de M312). - 30 M962 High Explosive handgranaten (die lelijkerd onderaan). - 264 (!) C4-eenheden, van waarschijnlijk 0.57 kg per eenheid. Dat zou dus 150 kilo aan C4 zijn. Dit is wat 10 kilo doet...
- 1450 9mm kogels. En dat is speelgoed voor jong en oud.
En nog 18 traangasgranaten en wat snufjes die we niet helemaal begrijpen, maar vast boemgerelateerd zijn. Zin in de toekomst!

Reaguursels

Inloggen

Sorry mijn schuld.
De deur van het Arsenaal stond wagenwijd open.
Politie gebeld hadden geen tijd waren belangrijkere zaken.
Leger gebeld, welke deur? welk arsenaal? ze wisten van niks.
Brandweer gebeld ja bel maar als er echt brand is.

Heb voor de zekerheid toen maar alles in mijn bus gepropt.

En nu ligt mijn hele kelder vol pffff.

captain-caveman | 05-07-17 | 19:02

Kom een keer in de maand voor mijn werk in Servië. Kalashnikov kost daar500 euro. Handgranaat 5 euro. Makkelijker gaat het niet....

guinnessdude | 05-07-17 | 15:45

Lijkt mij het werk van een Colombiaans drugskartel.

Prze***walski | 05-07-17 | 15:14

Ja, bij het NLse leger hoef je niet over het hek te klimmen Wat roestige geweren uit de jaren 70, oh, dan maar een tank, hm, die start ook al niet. Vooruit, dan maar wat uniformen, oh nee daar zit de mot ook al in.

Wienerschnitzel mit | 05-07-17 | 14:37

Mompelt iets over Schengen.....

thekolere | 05-07-17 | 13:50

Aangezien er blijkbaar voorkennis was over de locatie van de spullen, zou het mij niet verbazen als dit terug te voeren is op het hebben van moslims in de krijgsmacht. Da's het stomste wat je kunt doen, want hun loyaliteit ligt echt niet bij het betreffende Europese land, maar de islam en z'n moordzuchtige pedoprofeet.

Dr. Snoepjes | 05-07-17 | 13:34

-weggejorist-

Fcknwckd | 05-07-17 | 13:30

@Leipniz | 05-07-17 | 12:52
-
Weglopen van een explosie, zo te zien...

bisbisbis | 05-07-17 | 13:00

Wat doet Madoka daar tussen Nonon en Ryouko uit Kill la Kill?

Leipniz | 05-07-17 | 12:52

@Docta | 05-07-17 | 12:33
-
Waar je overigens nog geen olifant mee raakt op twintig meter...

bisbisbis | 05-07-17 | 12:51

"44 66mm anti-tank granaten, de primaire munitie voor de M72 LAW"; De M72 (A1/A2/A3) is een wegwerpwapen: eenmalig gebruik: de 'granaten' (=raketten!) zijn fabriek af al in de raketwerper verpakt.

Docta | 05-07-17 | 12:33

@De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:36
Een beetje crimineel kan het niks schelen of hij Europol achter zich aan heeft? Dat is nieuw voor me, in welke wereld leef jij?

Panos88 | 05-07-17 | 12:32

Leuk dat ze die LAW raketten hebben maar daar kun je niet zoveel mee aangezien de LAW niet een herlaadbaar wapen is. Die krijg je compleet aangeleverd en na afvuren kun je de lege buis wegdonderen.

Desolator | 05-07-17 | 12:32

Ach, maken jullie je geen zorgen hoot.
Deze wapens worden allemaal verkocht aan de locale schietvereniging
voor een paar uurtjes knalplezier:
www.youtube.com/watch?v=G4rv5va9NRU
(WTF?!)

hotmint | 05-07-17 | 12:28

DoeWatIkZegClowntje | 05-07-17 | 12:04
Valt me mee dat nog niet één politicus heeft geopperd om beoefening van vechtsport te 'reguleren'. Gaan we rituele dansen beoefenen met spiritueel onderricht. Net als vroegah in de kampong.

Law of the Land | 05-07-17 | 12:14

Indien gestolen door "rechts extremisten" zullen we het z.s.m horen bij de NPO. Indien gestolen door Islamieten of linkse gekken: helaas te laat voor de doofpot, maar onder het tapijt kan nog wel.

Admiraal Balthasar | 05-07-17 | 12:12

min 1x 'nog'. Ik typte te snel.

XaleX_2 | 05-07-17 | 12:07

Begin dit jaar is er nog in Spanje nog een gigantische partij illegale zware wapens en munitie is gevonden dat ook bedoelt was voor de zwarte markt. Het ging om duizenden (!!) AK's, raketwerpers, granaten en mortieren en meer van dat soort destructieve troep.

http://www.bbc.com/news/world-europe-39264664

XaleX_2 | 05-07-17 | 12:06

Laten we de sportschutters verder aan banden leggen! Dan wordt het veiliger!
Astemblief wat een draak dit zeg...

DoeWatIkZegClowntje | 05-07-17 | 12:04

Hadden ze paar maanden geleden ook niet ergens 5 AK's met Munitie om een dorp mee om te leggen uit een Moskee gehaald bij een huiszoeking?

Ik zou daar mee beginnen...

LangeTijdGeleden | 05-07-17 | 11:59

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 11:42
Met dit verschil dat Europa en Midden-Oosten op dit moment niet niet worden geteisterd door unabomber-cellen. Had dan Breivik genomen (als het dan toch wit moet zijn). Die heeft tenminste nog geprobeerd het een religieus en quasi filosofisch sausje te geven met dat flutmanifest. In de hoop op internationale navolging.

Het gaat om de schaal van de acties (geografisch, aantallen en de best professionele propaganda via internet). Daar zit een organisatie achter. En kapitaal.

Law of the Land | 05-07-17 | 11:51

LanzVonLiebenfels | 05-07-17 | 10:22
Kogels dus, Herr Oberstrumpfenfuhrer.

Cobalt bomb | 05-07-17 | 11:48

Traditioneel komt terroristisch geweld in Europa altijd van links. Zie de vondsten van wapens bij de G20 top in Duitsland gisteren.
De laatste jaren is er echter een extreme toename van rechts-extremistisch, islamitisch geweld in Europa. En hoewel links altijd heeft gezegd dat extreemrechts democratisch, tolerant en vreedzaam is en daarom vernietigd moet worden, blijkt het èchte extreemrechts (de islam) net zo moordlustig als het socialisme. Daarom werken socialisten en islamisten zo goed samen.

Ik maak mij dus geen illusies waar die wapens terecht gekomen zijn.
Het wordt echt tijd dat West Europa wakker schrikt, want degenen die Europa willen vernietigen winnen in bijna alle West Europese landen terrein.
In zweden is het aantal no go area's afgelopen jaar gestegen van 55 naar 61; en de bestaande zijn ook gegroeid.
Een Zweedse politiechef en VN-onderzoeker waarschuwen voor een burgeroorlog.
www.10news.one/sweden-on-the-brink-of...

Bijkomend; 80% van de Zweedse agenten overweegt ander werk. Deels omdat hun werk te gevaarlijk is, maar ook omdat ze zich niet gesteund voelen door de linkse elite. De problemen zijn nog steeds onbespreekbaar in politiek, media en rechterlijke macht. Linkse rechters delen fopstraffen uit; zelfs bij (groeps-) verkrachtingen waarbij slachtoffers bijna vermoord werden is 2 jaar relatief hoog.

Het ooit vrouw vriendelijkste en veiligste land van Europa, Zweden, is daardoor momenteel de verkrachtings-hoofdstad van Europa; zelfs wereldwijd staan ze op 2 (na Lesotho). Linksmensen vinden dat oké, en wijzen er op dat kritiek op verkrachting veel erger is; want racistisch.
En dus is verkrachting in Zweden net zo normaal geworden als boodschappen doen; en 92% van die verkrachtingen wordt gepleegd door immigranten.
nieuwreligieuspeil.net/node/6844

Zweden valt dus, binnenkort.
Gaat de rest van West Europa daarvan leren?

Dandruff | 05-07-17 | 11:47

Een terroristische kwalleninvasie? Het Portugese Oorlogsschip.

Nehemia | 05-07-17 | 11:42

Law of the Land | 05-07-17 | 11:3

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ted_Kaczynski

Zo zie je maar.

Maar er is wel een patroon. Het zijn miskende ego's of ze nu rapper wilde worden of professor. Als je het simpel wil samenvatten zijn het allemaal aluhoedjes en complottheoristen. Iets met de wereld is tegen ons en daarom ben ik boos en dat rechtvaardigt mijn acties.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 11:42

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 11:22
Terroristen, jihadisten, Syriëgangers, geradicalliseerden, verwarde mannen, diabetespatiënten ; ze komen uit alle lagen van de bevolking. Niet alleen armoezaaiers of geestelijk gestoorden. Ook niet te duiden aan de hand van sociaaleconomische positie (van achterlijk tot universitair). Dat zijn domineespraatjes om het eigen wereldbeeld gerust te stellen. Tevens een grote onderschatting van onze tegenstander. Die zijn niet zo achterlijk, ben ik bang.

Law of the Land | 05-07-17 | 11:36

DikkeBoef | 05-07-17 | 10:45
Om het gooien te oefenen natuurlijk voor het echte werk.

Vout | 05-07-17 | 11:26

Lewis | 05-07-17 | 11:22

Dat islam geen oorzaak is maar een gevolg?

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 11:25

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:58
Ja, het lijkt me en/en, niet of/of. Uiteindelijk kun je iedereen die crimineel gedrag vertoont diagnosticeren. Terwijl de schaal waarop en organisatiegraad er achter doet vermoeden dat er wel degelijk kapitaal achter zit. Van wie is de vraag.
Law of the Land | 05-07-17 | 11:06

Niet echt. Een man met een pistool die een benzinepomp overvalt doet het voor snel en makkelijk geld. Die wil niet dood. Een junk die je telefoon of fiets gapt doet het om zijn 'fix' te krijgen. Die wil ook niet dood maar is verslaafd. Maar dan hebben we een andere categorie en dat zijn dwaze ego's die zichzelf zien als heldhaftige strijders voor het grotere 'goed' en dit zijn mensen zoals Anders Breivik, Mohammed Atta, Timothy McVeigh en ga zo maar door. En dan heb je ook nog de seriemoordenaars.

Echt. Zoveel gestoorde mensen op de wereld. Jeffrey Dahlmer was een homoseksuele necrofiel. Maar de meeste homo's vinden moorden om je genot te halen 'Not done' helaas dacht Jeff er anders over. Hetzelfde geldt voor Ted Bundy.

Ik ben geen psychiater maar zelfs ik herken de patronen en het heeft vooral te maken met gekrenkte en overschatte ego's.

De net niet mannetjes aan het werk zeg maar.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 11:22

@ De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 11:14
Volgens mij begin je nu over iets anders.
Ik ben het eens met je eerste vastelling, absoluut.

Maar met je tweede niet.

Lewis | 05-07-17 | 11:22

Oh gelukkig. Ik dacht even dat hier wellicht de volgende terroristische cel mee wordt bevoorraad. Maar toen ik las dat er ook 1450 9mm patronen zijn gestolen snapte ik het: dit is gewoon een team NL soldaten geweest die het zat zijn *pang pang* te moeten roepen.

Seraphin | 05-07-17 | 11:15

Lewis | 05-07-17 | 10:54

Wanhopige mensen zijn vatbaar voor extremisme. Dat blijft een angstige waarheid. De één gaat voor 'God' de ander voor een andere vorm van 'levensinvulling'. Het is droevig maar waar. Als we eventjes in Nederland kijken dan zien we een herkenbaar patroon. Maar als we naar buiten kijken zien we hetzelfde. Zij het een latente moslim homo die in Orlando uit naam van islam mensen vermoord. Of een Dylan Roof die keurige kerkgangers vermoord omdat ze zwart zijn. Of een mafketel die naar Infowars luistert en met een AR15 verhaal komt halen. Of een getikte mafklapper die een bioscoop inloopt en iedereen afknalt. Of een oedipus complex gekkie die een peuterschool binnenloopt en tig kleuters afschiet. Het houdt niet op. Een christenfundi die een gebouw opblaast in Oklahoma. De unabomber? De seriemoordenaars?

Het punt is en blijft dat islam natuurlijk ongewenst is. En dat snap ik wel. Maar het is niet de oorzaak van.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 11:14

Een gewone moslim is nooit zeker dat hij na zijn dood in het paradijs zal terechtkomen.
Er zijn echter 2 shortcuts die je het paradijs garanderen:
1. De islam verspreiden door migratie (soera 4:100)
2. Als martelaar sterven in de jihad (soera's 3:169-170, 9:111)
Daarom zijn er zo weinig Breiviks en zo veel hak- steek- platrijd- en plof-lims.

Vlaan | 05-07-17 | 11:09

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:58
Ja, het lijkt me en/en, niet of/of. Uiteindelijk kun je iedereen die crimineel gedrag vertoont diagnosticeren. Terwijl de schaal waarop en organisatiegraad er achter doet vermoeden dat er wel degelijk kapitaal achter zit. Van wie is de vraag.

Law of the Land | 05-07-17 | 11:06

Als ik zeg dat ik een onzichtbaar hondje heb word ik ook opgeborgen. Het verschil tussen een onzichtbaar hondje en een onzichtbare god is voor mij niet duidelijk...
mrXL | 05-07-17 | 10:50

Nee. Helaas niet. In de westerse samenleving kampen heel veel mensen met ernstige psychische problemen. Dit loopt uiteen van een Karst Tates of een Tristan of een Mohammed B. of een Volkert aan de levensgevaarlijke kant en een vage reaguurder met een onzichtbaar hondje die natuurlijk ook zo gek als een deur zijn maar ongevaarlijk. De hamvraag blijft natuurlijk wanneer moet je als samenleving ingrijpen?

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 11:04

Law of the Land | 05-07-17 | 10:42

Maar goed. Dat is niet wat je bedoelde. De terroristen van 9/11 waren goed gefinancierd.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:58

"Een infame Europeaan worden?! Dan liever de lucht in!" zullen ze wel daar wel denken. Ze doen allemaal maar. 't Is niet mijn wereld. Ik beperk me lekker tot mijn eigen leefomgeving hier in het dorp en ik hou niet van grote mensenmassa's en geef niet om monumenten. Veel plezier allemaal en een fijne dag.

mozaard | 05-07-17 | 10:58

Dat anti-tank-spul-dinges: altijd bruikbaar bij overvallen op geldtransportwagens. Anders niet echt (ja, fantasten kunnen er nog veel toepssingen uit Steven Segal films mee halen).
TheseDays00 | 05-07-17 | 10:13

Wat dacht je van een aanslag op een forenzentrein? 'Succes' gegarandeerd.

FrankVeer | 05-07-17 | 10:57

Ongeloofwaardige incompetentie. Zo noem ik dat. Zelfde categorie als verloren memorysticks, ongewiste telefoontaps met de advocaat en mislukte filmrolletjes.

wingload | 05-07-17 | 10:57

@ De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:48
Ik ben ervan overtuigd dat de meeste moslimsterroristen wel degelijk in een god geloven, en niet zo'n beetje ook.

Geloof in een god leidt niet automatisch tot extremisme (en kan ook juist inspireren tot mooie dingen) maar *kan* extremisme inderdaad in de hand werken.
Jouw conclusies zijn m.i. echter veel te kort door de bocht.

Lewis | 05-07-17 | 10:54

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:49
Stanleymessen. Hoe armoedig wil je het hebben?
Waar ik moeite mee heb is de redenatie dat armoedig betekent dat daders dus wel psychisch gestoord moeten zijn. Terwijl je even later (10:48 ) toch concludeert dat gestoordheid eerder iets met gedrag te maken heeft dan met financiële middelen.

Law of the Land | 05-07-17 | 10:53

@ De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:36
Gratis (of op eigen kosten) een idioot een aanslag laten plegen en macht kopen en een leger in je eigen land? Kijk wat Bin Laden met zijn geld heeft gedaan. Elke tereurorganisatie drijft uiteindelijk op vrijwilligers.

TheseDays00 | 05-07-17 | 10:50

In 1972, a crack commando unit was sent to prison by a military court for a crime they didn't commit. These men promptly escaped from a maximum-security stockade to the Portugal underground. Today, still wanted by the government, they survive as soldiers of fortune. If you have a problem... if no one else can help... and if you can find them... maybe you can hire... The A-Team.

Watching the Wheels | 05-07-17 | 10:50

En het Nederlandse "leger" maar pief paf poef roepen tijdens trainingen

blablaGast | 05-07-17 | 10:50

Natuurlijk zijn die terroristen psychisch gestoorde idioten! Juist dat soort mensen zijn vatbaar voor Islam!

Maar ze krijgen voldoende ruggesteun van het deel dat net niet idioot is of net niet over die drempel stapt... In Molenbeek hielp ook de hele wijk mee daders te verbergen.

Als ik zeg dat ik een onzichtbaar hondje heb word ik ook opgeborgen. Het verschil tussen een onzichtbaar hondje en een onzichtbare god is voor mij niet duidelijk...

mrXL | 05-07-17 | 10:50

Law of the Land | 05-07-17 | 10:42

Box-cutters. Stanleymessen dus.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:49

Misschien zijn het toch psychisch gestoorde idioten.
De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:36
Mensen die anno 2017 nog on goden geloven en zelfs bereid zijn om daar voor te moorden zijn niet goed bij hun hoofd.
Labtechnieker | 05-07-17 | 10:43

Zeker. Als je eventjes graaft in het verleden van de daders (niet alleen de moslims maar alle daders) zie je een patroon van geestelijke gestoordheid. Deze mannen geloven niet in god of goden maar ge- of misbruiken het om hun walgelijke doodswens waar te maken. Hoe je het ook went of keert. Je bent ernstig gestoord als je onschuldige mensen wil doden. Of je nu Anders Breivik, Timothy McVeigh of Mohammed Atta heet.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:48

Is die opslag nu helemaal leeg en waren dit de "restjes"?
Of is iemand er met een boodschappenlijstje alles op bestelling gaan inladen?
Is snap anders echt niet waarom je oefengranaten gaat jatten?!?!?

DikkeBoef | 05-07-17 | 10:45

Feynman | 05-07-17 | 10:39

Nee dat is een urban legend. Maar er zijn in vrijwel alle Oostblok landen en met name Oekraïne, Rusland en Roemenië letterlijk tienduizenden kalasjnikovs vermist. Die zijn gewoon gestolen en verhandeld. Ja. Tienduizenden.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:44

Zeker gestolen met hulp van binnenuit. Want de diversiteitswaanzin zou en moet ook in het leger plaatsvinden.

sinar2 | 05-07-17 | 10:43

Ik kijk nergens meer van op, we wachten wel af welk feestje er weer wreed verstoord wordt.

Rest In Privacy | 05-07-17 | 10:43

Misschien zijn het toch psychisch gestoorde idioten.
De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:36
Mensen die anno 2017 nog on goden geloven en zelfs bereid zijn om daar voor te moorden zijn niet goed bij hun hoofd.

Labtechnieker | 05-07-17 | 10:43

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:36
Vliegtuigen van 9/11 waren ook overgenomen met behulp van nagelschaartjes en vijltjes. Zeg het maar.

Law of the Land | 05-07-17 | 10:42

Bread_Pitt | 05-07-17 | 10:34

Klopt de originele was natuurlijk de MP 18. Maar de MP 40 is wel iconisch. En een bizar staaltje perfectie.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:40

Cameras doen niet aan racisme en nemen geen getinte mensen op.

Patatter | 05-07-17 | 10:40

@Petrus Poortwachter
Mooi man. Zit je dan in een soort portiersloge? Lijkt me erg leuk. Zet je wel de airco aan?

LanzVonLiebenfels | 05-07-17 | 10:39

In Rusland zijn sinds de val van de Sovjet Unie al kernwapens vermist.

Feynman | 05-07-17 | 10:39

Panos88 | 05-07-17 | 10:25

Een beetje crimineel kan dat geen fuck schelen. Wat me wel enorm verbaast is dat de terreuraanvallen allemaal zo armoedig zijn. Het lijkt wel alsof ze met hun laatste centjes een busje huren en wat messen bij de Tesco kopen. Je zou toch zeggen dat al die schatrijke Daesh sjeiks met hun miljoenen dollars een beetje fatsoenlijk wapentuig kunnen kopen en smokkelen.

Misschien zijn het toch psychisch gestoorde idioten.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:36

n.a.v. de aanslagen in Parijs heeft de EU enkele maanden geleden een nieuwe wetgeving aangenomen waardoor serieuze sportschutters in de gehele EU de sport nauwelijks meer kunnen beoefenen; veel kostbare legale sportwapens zullen hierdoor zonder vergoeding worden onteigend (gestolen door de EU). Volgens de initiatiefnemers zal dit de kans op aanslagen sterk verminderen...

A.S. Perien | 05-07-17 | 10:36

Da fuck? Militaire bases die niet beschermd worden? Munitie opslagen die door dieven bestolen kunnen worden?
Wat voor bananen republiek zijn we geworden in godsnaam.
Als er straks giga bommen afgaan dan weten we aan wie we de rekening kunnen sturen. Portugal.

WatZalIkErvanZeggen | 05-07-17 | 10:36

the original submachine gun? weer iemand die zijn geschiedenislessen heeft verwaarloosd.

Bread_Pitt | 05-07-17 | 10:34

-weggejorist-

Stripe Square | 05-07-17 | 10:31

Alleen die C4 is noemenswaardig. Voor de rest klein zeer in vergelijking met wat er allemaal easy-peasy vanuit het oostblok hier de onbewaakte grenzen over komt.

OpperGek | 05-07-17 | 10:27

Ach hemel, de dingen waar je je nog maar vijf, tien jaar geleden zorgen over maakte, laat staan wat langer geleden...

Lewis | 05-07-17 | 10:26

LanzVonLiebenfels | 05-07-17 | 10:22
Nou, hier tegenover rijden veel heftrucks in en uit de patroonhouder. Zo!

Petrus Poortwachter | 05-07-17 | 10:25

Open grenzen zijn geweldig..

Brainder | 05-07-17 | 10:25

Een beetje crimineel zou wel gek zijn om aan terroristen tr leveren; niet alleen hebben ze meestal geen geld, als ze je wapens gebruiken krijg je daarna ook nog iederen inlichti ge dienst in Europa achter je aan. Waarom dacht je dat, op een enkeling die zijn eigen bom kan bouwen, die losers bijna altijd vrachtwagens en messen gebruiken?

Panos88 | 05-07-17 | 10:25

Maar er is nu toch vrede in Europa? Het EU paradijs is toch altijd veilig?

Kartelmaster2000 | 05-07-17 | 10:24

Professor Kluns | 05-07-17 | 10:19
Niet te para professor. Heb dit bericht van de week al langs zien komen ergens. AD meldde dit gisteren al bijvoorbeeld.

Petrus Poortwachter | 05-07-17 | 10:23

Gelukkig valt er bij het NL leger niets te stelen.

maar toch | 05-07-17 | 10:23

Maar wie zich grote zorgen maakte over de zeer nabije toekomt van Europa (en dus ook Nederland) laat zich leiden door angst.
* snel L op het voorhoofd maken doet *

Lewis | 05-07-17 | 10:23

Kogels? Die dingen heten patronen. Kogels zitten in een kogellager. En een magazijn heet een patroonhouder. Zo.

LanzVonLiebenfels | 05-07-17 | 10:22

Camera's niet te omzeilen als ze het doen maar als ze uit staan....

Nicht rijder | 05-07-17 | 10:21

-weggejorist-

Professor Kluns | 05-07-17 | 10:19

Misschien hebben die lui van Gladio het wel gedaan.

Mark_Pugner | 05-07-17 | 10:19

In mijn fantasie zie ik Hennis (in een kort rokje) samen met Pechvogel over zo'n Portugees hek klimmen. Dat pangpang roepen moet nu maar eens afgelopen zijn.
Mja, fysieke arbeid leveren hé... Dus dat zal wel niet.

Petrus Poortwachter | 05-07-17 | 10:18

Dit heeft niks te maken met "nivellering".
Dit hoort bij de mantra's "terugtredende overheid" en "vrije markt die overheidstaken overneemt" en "de mondige burger die voor zichzelf opkomt".

simpelman | 05-07-17 | 10:16

Nog mee geschoten op de Harskamp leuk spul en zijn grotere broer Carl Gustav 84mm.
https://www.youtube.com/watch?v=F8AQM7KyHDE

stormtijd | 05-07-17 | 10:15

Ik vind het vooral erg dat die arme jongens en/of meiden moeten inbreken.

Als we het gewoon geven, hoeven ze het niet te stelen. Komt het ook niet direct in de crimistatistieken.

Mischien iets later wel, als ze het spul gebruiken om diversiteit te promoten, maar daar doe je niets tegen, want dan ben je geen deuglaaf.

BillyVetnippel | 05-07-17 | 10:15

Dat anti-tank-spul-dinges: altijd bruikbaar bij overvallen op geldtransportwagens. Anders niet echt (ja, fantasten kunnen er nog veel toepssingen uit Steven Segal films mee halen).

TheseDays00 | 05-07-17 | 10:13

In het kader van "maak het leger leger"...

Tollebol | 05-07-17 | 10:13

Das geen geschikt materiaal voor oud en nieuw.

Labtechnieker | 05-07-17 | 10:11

Vast een verzamelaar.

Petrus Poortwachter | 05-07-17 | 10:11

Ach, gelukkig zijn de grenzen in Europa/de EU gesloten, dus die komen niet ver met dat spul.

kweethetooknietbeter | 05-07-17 | 10:11

Kan natuurlijk ook gejat zijn door iemand die gewoon veilig in z'n huisje wil wonen. Altijd maar die vooroordelen...

WernerT | 05-07-17 | 10:11

-weggejorist-

Not_from_your_tribe | 05-07-17 | 10:10

Wat hebben ze in het leidingwater gedaan in Europa? Het begint hier steeds meer op de muppetshow te lijken. Zal ook wel geen medeplichtige daar werkzaam zijn onder het mom van het maak niet uit of je vaardigheden hebt als we maar lekker divers zijn.

Bennie Boos | 05-07-17 | 10:10

Zijn er al livestreams voor de G20 top?
Misschien niet geheel offtopic...

Nuchternederland | 05-07-17 | 10:09

Er zijn bij meerdere depots door Europa grof geschut en explosieven gestolen het laatste half jaar. Er is genoeg c4 meegenomen om een gebouw of huizenblok tegen de vlakte te halen. Denken jullie dat die f16 voor de lol met tgv's meevliegen?

keespeop | 05-07-17 | 10:08

Dat spul ligt nu al in 1 of andere Moskee.

Mark_D_NL | 05-07-17 | 10:07

Wow wat is zo'n MP 40 toch een mooi ding. Staaltje perfectie.

De Koreaanse Slet | 05-07-17 | 10:06

Dat soort spullen is ook best zwaar om mee te nemen in een rubberbootje.

superjan | 05-07-17 | 10:06

What can possibly go wrong?

Parsons | 05-07-17 | 10:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken